PDA

Volledige versie bekijken : mannen achter het stuur

GADGET
10 augustus 2005, 19:41
heeft er iemand een verklaring waarom je ongeveer altijd de man ziet rijdens als er een koppel in de auto zit.

Ik heb dus nog nooit de vrouw zien rijden en de man ernaast :p

Is er daar een verklaring voor ?
buiten het feit dat mannen nu eenmaal beter kunnen rijden :D (en ja, ik lok reacties uit :p)

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 19:43
Omdat vrouwen niet kunnen rijden. N/O girls maar ik al velen van jullie aan het werk te zien en het gros slaagt er nog niet in nen twingo deftig te perkeren waar een vrachtwagen met treiler in past.

Ik denk dat zij liever bijzitters zijn zo kunnen ze gedurig reclameren....

**mind the horse Richard** **Minding the horse**

En dan kunnen ze kaart lezen en jawel zelf daar slagen ze maar half in ;)

Bobby.Digital
10 augustus 2005, 19:44
Ik rij alleen met een vrouw mee als ik gedronken heb, en dan nog...
:p

lttuvix
awel
hoe kan de vrouw u nog werwennen als ze rijdt... :p

[B]Rocketeer
Ge ziet da wle zenne.

Ma volgens mij worden vrouwen ook liever vervoerd, ipv zelf te rijden ;)

GADGET
10 augustus 2005, 19:45
Rocketeer']Ge ziet da wle zenne.

zo had ik het nog ni bekeken.
Ze WILLEN gewoon liever niet rijden..

makes sence

*edit: niet willen rijden is iets da ik nog nooit gedacht heb, dermee dat nog ni in mij was opgekomen dat da eventueel wel ies zou kunnen.

lttuvix
10 augustus 2005, 19:46
of ze MOGEN niet van hun man rijden... we are smart

*~Lientjeuhhh~*
10 augustus 2005, 19:47
omdat mannen zich niet meer "man" voelen als de vrouw de chauffeur is.

En vrouw mag bijna enkel rijden als hij gedronken heeft. Merk het vaak genoeg bij mij en mijn vriend :p

Tenzij ik de sleutel opEIS :p

daFour
10 augustus 2005, 19:48
Omdat vrouwen niet kunnen rijden. N/O girls maar ik al velen van jullie aan het werk te zien en het gros slaagt er nog niet in nen twingo deftig te perkeren waar een vrachtwagen met treiler in past.

mja je hebt er dan nog niet veel gezien peisk :ironic:

lttuvix
10 augustus 2005, 19:52
neenee ik mag da nie zeggen das verkeerd tege men principes ik neem alles in

men rijinstructeur was een vrouw en heeft alles ZEER GOED uitgelegd en kan echt geen betere nadoen

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 19:54
mja je hebt er dan nog niet veel gezien peisk :ironic:

vanmorgen nog...... Madam met nen dikke 4x4 kon zich niet parkeren in een plaats waar er plaats was voor 3. Dat moet dan absoluut een grote brede lompe wagen hebben maar kan er niet deftig mee rijden. (ze heeft zich dan weer in eerste gezet en verder gereden)

natuurlijk de uitzonderingen zoals men ma (de bitch) kon dan wel uitzonderlijk goed rijden.

Dakantochnie
10 augustus 2005, 19:55
Vrouwen moeten mooi zijn en luisteren.

Voor de rest moeten ze vooral mij dienen en overal afblijven, inclusief auto's.

Vele vrouwen kunnen idd gewoon niet rijden, er zullen wel uitzonderingen zijn, maar ik moet ze nog tegenkomen. :p

Dakantochnie
10 augustus 2005, 19:55
natuurlijk de uitzonderingen zoals men ma (de bitch) kon dan wel uitzonderlijk goed rijden.
Uw ma was dan wss ook een halve man, logisch dus. ;)

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 19:57
Das echt geen verwijt he maar ik heb weinig vrouwen gezien die deftig een wagen kunnen parkeren (rijden tja das gewoon gas geven en schakelen en af en toe afdraaien) maar parkeren aj aj aj aj daar zijn ze soms toch echt niet goed in hoor.

Nuja vraag mij niet om ne pullover te breien (ja das een clishé ik weet het) want ik kan da ook niet. (enkel om ene VB. te geven)

Uw ma was dan wss ook een halve man, logisch dus. ;)

nee das een kuthoer en noem ze meestal de vrouw die me gebaard heeft (c'est tout) maar dat geheel terzijde ;)

Dakantochnie
10 augustus 2005, 19:57
Das echt geen verwijt he maar ik heb weinig vrouwen gezien die deftig een wagen kunnen parkeren (rijden tja das gewoon gas geven en schakelen en af en toe afdraaien) maar parkeren aj aj aj aj daar zijn ze soms toch echt niet goed in hoor.

Nuja vraag mij niet om ne pullover te breien (ja das een clishé ik weet het) want ik kan da ook niet. (enkel om ene VB. te geven)
:niceone:

A.R.T.
10 augustus 2005, 19:58
Rocketeer']Ge ziet da wle zenne.

Inderdaad die doen gewoon alsof omdat ze geen goesting hebben om te rijden,ge ziet ook veel vrouwen scheuren gelijk zotten ze.

MilM
10 augustus 2005, 19:59
ik denk dat de meeste mannen gewoon meer plezier beleven aan rijden dan de meeste vrouwen.

En waarschijnlijk ook door het cliché rollenpatroon.
Mannen voelen zich waarschijnlijk meer comfortabeler in die rol.
Ikzelf zit ook liever aan het stuur, dan ernaast.

EDIT: er zijn genoeg vrouwen die goed kunnen rijden ze ...

Dakantochnie
10 augustus 2005, 19:59
Inderdaad die doen gewoon alsof omdat ze geen goesting hebben om te rijden,ge ziet ook veel vrouwen scheuren gelijk zotten ze.
Jep, en daarna frontaal tegen een boom knallen. :p

SilentSpring
10 augustus 2005, 20:00
alsk aan mn ma en parkeren denk wetek wel waarom mn pa meemoet alsk achter rapport enzo ga:p (ons ma wil daarbij zijn;)) zelfs met sensoren achteraan bakt ze er niet teveel van, nuja es zien oedat bij mij zal zijn over ne klein jaarke

edit: @persoon onder le: zo ga da ier ook als mn ma neffest mn pa zit, den vent wordt ver zot. alsk vroeger meeging met mn ma me den auto tot aan aar werk en dan te voet nat schole.... ne baan ier int dorp waar ge 50 moogt, der is ne lichte draai na rechts en ze ziet da aar wijzerke nen mm boven de 50 staat, up gas los...

skully25
10 augustus 2005, 20:00
het gaat zelfs zover dat ik er al tegenop zie van een vrouwelijke passagier te hebben

de meeste die ik ken kunnen zelf niet deftig rijden en als ze dan es meerijden
"houd uw beide handen op het stuur"
"niet zo rap optrekken"
"ge gaat 5 kmh te snel, vertraag eens"
"pakt uw bochten niet zo snel"
"die ene achter u rijd nogal dicht, niet te hard remmen"
"ge hebt uwen afslag gemist" (bij de volgende en juiste afrit) "ah nee toch niet"

compleet gaga zouek er van worden...

nuja kwil niet veralgemenen en ik weet ook wel dat nie alle vrouwelijke chauffeurs slecht rijden, maar in mijn directe omgeving en van al mijn kennissen kan ik precies niet zeggen dat er veel goede vrouwelijke chauffeurs tussen zitten :unsure:

Tae
10 augustus 2005, 20:02
De meeste vrouwen die ik ken kunnen niet rijden !

Tja het kan goed zijn dat een vrouw veiliger rijd maar je moet maar eens zien wanneer ze moeten parkeren of in een drukke situatie terecht komen en ziet hoe ze panikeren en dichtslaan ipv mannen die rustig blijven (ni altijd he)en een oplossing zoekn voor het probleem.

Er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen die de regel bepalen he !

Ik vind zelf dat een vrouw achter het stuur en een man opzij en de kinderen achterin niet echt staat, maar tja dat is mijn ged8 erover.

Persoonlijk geef ik nogaltijd de voorkeur dat de man zijn vrouwtje overal wegbrengt en ik denk dat ze daar zelf ook niets op tegen hebben.

Morpheus
10 augustus 2005, 20:04
Wilt ge eens mee rijden met sabine van de Nürburgring?

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 20:06
de karekatuur dat Patricia Routledge als Hyacinth Bouquet in Keeping Up Appearances voordoet is een beetje een uitvergroot iets wat de meeste vrouwen doen op de passagiers zetel.

t' Is ferm overdreven maar amai sommigen kunnen der toch wat van men oma Inclusief. Ge rijdt te dicht bij da boordeken, ge moogt hier maar 70, hier moest je af als we er net passeren, enzo........

Wilt ge eens mee rijden met sabine van de Nürburgring?

Ikke :love:

GADGET
10 augustus 2005, 20:07
de karekatuur dat Patricia Routledge als Hyacinth Bouquet in Keeping Up Appearances voordoet is een beetje een uitvergroot iets wat de meeste vrouwen doen op de passagiers zetel.

t' Is ferm overdreven maar amai sommigen kunnen der toch wat van men oma Inclusief. Ge rijdt te dicht bij da boordeken, ge moogt hier maar 70, hier moest je af als we er net passeren, enzo........

Ikke :love:

*duwt Computer xp weg*

ikke ! :p

*~Lientjeuhhh~*
10 augustus 2005, 20:08
Persoonlijk geef ik nogaltijd de voorkeur dat de man zijn vrouwtje overal wegbrengt en ik denk dat ze daar zelf ook niets op tegen hebben.vergeet dat maar :p

Ik rij nog altijd veel liever zelf, dan mee te rijden met iemand

TiBasco
10 augustus 2005, 20:09
Omdat de man een egotripper is...

Dakantochnie
10 augustus 2005, 20:10
*duwt Computer xp weg*

ikke ! :p
Banned Gadget...ikke! :applause:

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 20:11
Banned Gadget...ikke! :applause:

*geeft een kniestoot in de famillie juwelen* Ikke zeg ik :angry: :love:

lttuvix
10 augustus 2005, 20:15
vergeet dat maar :p

Ik rij nog altijd veel liever zelf, dan mee te rijden met iemand
zeker als ik moet rijden :evil:

Skoebiedoe
10 augustus 2005, 20:20
Pertang ik ken wel een paar ferme mokskes die zonder verpinken een 40 tonner ergens achteruit indraaien en voor de rest zitten hier blijkbaar overbesexte pubers die last hebben van hun hormonen en die dan nog eens de meeste cliches uit de sloot halen.

(ken genoeg vrouwtjes die beter rijden en parkeren dan een vent)

Bramboogie
10 augustus 2005, 20:21
ik denk da de man zich meer op zijn gemak voelt en em zo bezig is als em aant rijden is... als em passagier is heeft em alle tijd om zich op te jagen...

lange afstanden doe ik altijd, voor de korte afstanden rijdt mijn vriendin meestal...
als ik zelf aan het rijden ben zit ik meestal nie veel te piekeren etc, wat wel anders kan zijn als ik meerij, dan kan ik me soms opjagen (of soms net heel ontspannen rondkijken wa ik anders nooit kan, hangt van mijn stemming af wss)

heeft mss ook iets met het macho-gevoel van de man te maken, en dan zijn de vrouwen meestal zo slim om de vent dan vent te laten zijn :applause:

Morpheus
10 augustus 2005, 20:29
Pertang ik ken wel een paar ferme mokskes die zonder verpinken een 40 tonner ergens achteruit indraaien en voor de rest zitten hier blijkbaar overbesexte pubers die last hebben van hun hormonen en die dan nog eens de meeste cliches uit de sloot halen.

^^

Aangezien ze minder moeten betalen voor de verzekering zullen het per definitie wel betere chauffeurs zijn.
Die hondekunstjes als parkeren... Daar moeten we niet trots op zijn als man, procentueel parkeren we onze wagen sneller tegen een andere (maar dan aan hogere snelheid :p)

Karma Police
10 augustus 2005, 20:32
Vrouwen en mannen verschillen sterk qua vaardigheden. Vrouwen zijn slechter in ruimtelijk denken, maar zijn bv. beter in taal. (Dit forum zit vol jongens en ook vol taalfouten, daar kunnen we ook vooroordelen uit trekken)

exo
10 augustus 2005, 20:36
omdat mannen zich niet meer "man" voelen als de vrouw de chauffeur is.

En vrouw mag bijna enkel rijden als hij gedronken heeft. Merk het vaak genoeg bij mij en mijn vriend :p

Tenzij ik de sleutel opEIS :p

Als man geef ik u gelijk, dan zitten wij daar gewoon nutteloos te wezen en dan zie je al die andere mannen kijken en lachen, nee dank je! :p

GhO$T
10 augustus 2005, 20:36
het gaat zelfs zover dat ik er al tegenop zie van een vrouwelijke passagier te hebben

de meeste die ik ken kunnen zelf niet deftig rijden en als ze dan es meerijden
"houd uw beide handen op het stuur"
"niet zo rap optrekken"
"ge gaat 5 kmh te snel, vertraag eens"
"pakt uw bochten niet zo snel"
"die ene achter u rijd nogal dicht, niet te hard remmen"
"ge hebt uwen afslag gemist" (bij de volgende en juiste afrit) "ah nee toch niet"

compleet gaga zouek er van worden...

nuja kwil niet veralgemenen en ik weet ook wel dat nie alle vrouwelijke chauffeurs slecht rijden, maar in mijn directe omgeving en van al mijn kennissen kan ik precies niet zeggen dat er veel goede vrouwelijke chauffeurs tussen zitten :unsure:

amai gij moet wel veel saaie zaagwijven kennen :tongue:

ik hem daar totaal gene last van.
Mijn ma zaagt nie op mijne pa (de pa rijdt dan ook wel kalm dus veel valt er niet op te janken :p ) eerder omgekeerd zelfs, als mijn ma al es rijdt (tis hier ook eerder uitzondering dan regel als ze samen wegzijn) zou mijn pa durven zagen omdat het zone perfectionist is zeker ;)

mijn zus kan goe in den otto rijden, parkeren is ook wel een ramp maar dat is omdat ze het nooit doet, ik kan ook niet parkeren om de simpele reden dat ik het nooit meer heb moeten doen sinds rijschool :p

enkel zou mijn ma es durven zagen als ik aan het stuur zit, maar meestal gewoon omdat ik daadwerkelijk te snel rij en boetes zijn big nono natuurlijk

hem al vriendinnen van mij of van maten meegehad en ook nog gene horen klagen alsek snel optrek enzo (=lees, veel toeren maken en wat vooruit schokken met de roestbak :tongue: ) maar ik rij wel altijd veilig met volk erbij, zou het nie op mijn geweten willen hebben.
Alsek zot doe is't alleen, dan sta den auto licht genoeg ook tegenover dat er 4 passagiers inzitten :D

en al de rest is wetenschappelijk verklaard hé, vrouwen hun brains zitten anders in mekaar, ze hebben ondermeer geen goed diepte- of ruimtezicht of hoe noemt het waardoor ze dus totaal niet weten waar ze uitkomen met de wagen als ze moeten parkeren, vandaar dat ze minstens de ruimte van 4 plaatsen en 10 pogingen nodig hebben :p
ook kaartlezen kunnen ze gewoon (meestal toch) totaal niet omdat ze gewoon niet inzien hoe het in mekaar zit, gelijk hoe hard ze proberen

maar ik geef het ook toe, ik doe niks liever dan mij ergeren aan dommigheden van andere chauffeurs en er dan nog es extra de nadruk op leggen 'alst weeral een vrouw achter het stuur is' , das gewoon tof om andere vrouwen/meiskes die het horen es goe in de gordijnen te jagen :cool:

GADGET
10 augustus 2005, 20:53

daar gaat het ni om.

Ik zeg toch ni dat elke vrouw slecht rijdt ? :wtf:
Mijn ma bv kan goe rijde etc. Ook parkeren doe ik haar ni na. (na 20 jaar in stad gaan shoppe kunde wel parkeren bij wijze van spreken :p )

het gaat erom dat wanneer er een koppel in de auto zit, meestal (altijd bijna) de man rijdt en de vrouw ernaast zit.

ZoDiaK
10 augustus 2005, 20:53
Bwaa ik heb toch al vrouwen zien rijden met ne man dernaast ze. Meestal zaten die dan wel angstig rond te zien (j/k ;))

En ons ma heeft meestal ni veel commentaar in den auto, maar ons pa rijdt ook wel rustig en heeft voor zover ik weet nog nooit iets voorgehad, dusja da helpt ook wel denkik. Ik langs den andere kant heb een voorliefde voor de hogere toerentallen (voor zover het bakske het toelaat) en dan ziede ze zo wel is zien, maar echt commentaar heb ik eigelijk nog van niemand gekregen.

skully25
10 augustus 2005, 21:52
GhO$T']amai gij moet wel veel saaie zaagwijven kennen :tongue:

mijn mama beledigen, hoe durft ge :naughty:

ligt het niet in een vrouw haar natuur om de oren van uw lijf te zagen... :unsure:

SoliD
10 augustus 2005, 21:56
Mijn vriendin geeft zelf toe dat vrouwen 'minder' goed kunnen rijden. En die 'minder' komt omdat zij met andere zaken bezig zijn achter het stuur dan met de auto zelf.

Voor vele vrouwen is de auto een gebruiksvoorwerp, een blik met 4 wielen voor naar punt A naar punt B te rijden. Daarom dat veel vrouwen achter het stuur ook zo'n verstrooide indruk geven.
Bij mannen ligt dat anders, het is nog altijd het klassiek rolpatroon dat de man van auto's houdt, sowieso, bewust of onbewust het is zo.
Ik ken bitter weinig vrouwen die alleen een auto gaan kopen, er zal bijna altijd een man bij zijn, of die nu gepassioneerd is door wagens of niet.

Om het kort te houden, de enigste goede chauffeurs zijn mensen die geconcentreerd achter het stuur zitten en graag met de auto rijden. En door andere prioriteiten is de vrouw dit 9/10 niet.

Kunt dit ook doortrekken op vele dingen waar de man slecht in is... Bijvoorbeeld 2 dingen tegelijk, sommige vrouwen kunnen schminken in de auto en rijden tegelijk. Moest ik dat doen (louter hypothetisch :rofl: ) dan zou ik de eerste lantaarnpaal kussen :)

Morpheus
10 augustus 2005, 22:02
Om het kort te houden, de enigste goede chauffeurs zijn mensen die geconcentreerd achter het stuur zitten en graag met de auto rijden. En door andere prioriteiten is de vrouw dit 9/10 niet.

Waarom betalen de vrouwen dan minder verzekering en veroorzaken ze minder ongevallen...

Dat ze minder gevoel hebben voor autorijden is 9/10 waar, maar dat ze in het verkeer slechtere chauffeurs zijn, dat spreken de statistieken tegen.

skully25
10 augustus 2005, 22:04
Mijn vriendin geeft zelf toe dat vrouwen 'minder' goed kunnen rijden. En die 'minder' komt omdat zij met andere zaken bezig zijn achter het stuur dan met de auto zelf.

Voor vele vrouwen is de auto een gebruiksvoorwerp, een blik met 4 wielen voor naar punt A naar punt B te rijden. Daarom dat veel vrouwen achter het stuur ook zo'n verstrooide indruk geven.
Bij mannen ligt dat anders, het is nog altijd het klassiek rolpatroon dat de man van auto's houdt, sowieso, bewust of onbewust het is zo.
Ik ken bitter weinig vrouwen die alleen een auto gaan kopen, er zal bijna altijd een man bij zijn, of die nu gepassioneerd is door wagens of niet.

Kunt dit ook doortrekken op vele dingen waar de man slecht in is... Bijvoorbeeld 2 dingen tegelijk, sommige vrouwen kunnen schminken in de auto en rijden tegelijk. Moest ik dat doen (louter hypothetisch :rofl: ) dan zou ik de eerste lantaarnpaal kussen :)

ik kan wel 2 dingen tegelijkertijd, rijden en naar de radio luisteren :p

denk het meest voorkomende geval van onoplettenheid bij vrouwen achter het stuur komt door het feit dat ge er 2 naast elkaar zit in de wagen

als je er eens goed op let zie je een vrouw achter het stuur met een pasagier altijd gezellig koffieklets houden onder het rijden, en soms gaat dit nog eens gepaard met een paar handgebaren en continue kijken naar de passagier ipv hun ogen op de weg houden, dit valt mij de laatste tijd toch echt op

nuja praten met uw pasagier doen de meeste natuurlijk wel, ik zit ook meer geconcentreerd als ik alleen rijd dan als er iemand naast mij zit, maar bij sommige vrouwen gaat het er nog een beetje erger aan toe

gisteren nog een klein voorvalletje op een parking, ik hoor een raar geluid en zie een wagen met een lekke rechtervoorband wegrijden met 2 vrouwen die vooraan lekker zitten te tateren, totaal geen benul van dat ze met een lekke band aan het rijden waren, ben nog naar de wagen gelopen om hen erop attent te maken maar voor ik bij de wagen kon komen reden ze al de straat op, sya ik hoop voor de inzittenden dat ze het probleem uiteindelijk gemerkt hebben...

Avilowca
10 augustus 2005, 22:05
en ik die dacht dat tegenwoordig dwaze cliche's als "vrouwen kunnen niet parkeren" of "mannen kunnen geen trui brijen" de wereld uit waren.

fraCk
10 augustus 2005, 22:06
Dat ze minder gevoel hebben voor autorijden is 9/10 waar, maar dat ze in het verkeer slechtere chauffeurs zijn, dat spreken de statistieken tegen.
Statistieken waar heb ik da nog al es gehoord :rofl:

OT: Vrouwen rijden gewoon veel kalmer, mn zus bvb die trekt traag op, rijdt 110 op de snelweg, ok das geen ramp maar kom.. kans op ongevallen int algemeen zal ook kleiner zijn dan zeker?

GuntherDW
10 augustus 2005, 22:15
Vrouwen en mannen verschillen sterk qua vaardigheden. Vrouwen zijn slechter in ruimtelijk denken, maar zijn bv. beter in taal. (Dit forum zit vol jongens en ook vol taalfouten, daar kunnen we ook vooroordelen uit trekken)

ik ben nochtans een die ni rap een fout maakt in't nederlands tho :)
m'n leerkracht nederlands zei trouwens da ik goe in spelling etc was :woohoo:
mja, de uitzondering benadrukt de regel eh :)

GhO$T
10 augustus 2005, 22:18
Waarom betalen de vrouwen dan minder verzekering en veroorzaken ze minder ongevallen...

ik zou veilig rijden toch niet associëren met goed rijden.

Ik kan ook overal ver beneden de maximum snelheid blijven en bij gelijk welk kruispunt (voorrangsweg of geen voorrangsweg) inhouden en zo de kans op ongevallen drastisch verkleinen.

Maar aangenaam is het niet als je achter zo'n slak zit (of laat staan dat ik het zelf zou proberen, ik kom zot na 500 meter :p )

ze beweren toch altijd dat het overgrote deel van de ongevallen door overdreven snelheid komt (nuja statistieken kunde op veel manieren interpreteren, is al door menig politieker uitgebreid bewezen) dus tzal wel zijn dat mannen eerder geneigd zijn de cowboy op de weg spelen terwijl vrouwen traag rijden (of kom, aan de toegelaten snelheid), gewoon omdat ze niet gepassioneerd zijn door de auto en de kick niet voelen om rond te scheuren met overdreven snelheid :unsure:

Bramboogie
10 augustus 2005, 22:20
ik ben nochtans een die ni rap een fout maakt in't nederlands tho :)
m'n leerkracht nederlands zei trouwens da ik goe in spelling etc was :woohoo:
mja, de uitzondering benadrukt de regel eh :)

da is dan ook in het algemeen e

vrouwen hebben trouwens een breder gezichtsveld waarin ze duidelijk waarnemen, mannen kunnen beter in de diepte zien...
laat een man dus de autostrade doen, en laat een vrouw in het stad rijden...

Bramboogie
10 augustus 2005, 22:23
GhO$T']ik zou veilig rijden toch niet associëren met goed rijden.

Ik kan ook overal ver beneden de maximum snelheid blijven en bij gelijk welk kruispunt (voorrangsweg of geen voorrangsweg) inhouden en zo de kans op ongevallen drastisch verkleinen.

mijn vriendin klaagt er steeds over da ze voor haar in schieten op de baan... ik heb da probleem echter veel minder

de reden hiervoor is volgens mij da ze te veel ruimte laat en de andere weggebruikers het gevoel geeft dat ze er nog tussen kunnen...
ze houdt zich altijd aan de regels en laat steeds voldoende ruimte, maar dan schiet der geregeld zich nen anderen (wss een man) voor haar in... veilig nietwaar?

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 22:26
.....

gisteren nog een klein voorvalletje op een parking, ik hoor een raar geluid en zie een wagen met een lekke rechtervoorband wegrijden met 2 vrouwen die vooraan lekker zitten te tateren, totaal geen benul van dat ze met een lekke band aan het rijden waren, ben nog naar de wagen gelopen om hen erop attent te maken maar voor ik bij de wagen kon komen reden ze al de straat op, sya ik hoop voor de inzittenden dat ze het probleem uiteindelijk gemerkt hebben...

Exact hetzelfde voorgehad met een vrouw. Ik sta op het voetpad recht over het zebrapad wachtend op het groene mannetje en daar komt zo een tank van een volvo aangetuft met een volledig lekke voorband. Ze reed effectief op haar velg. Ik doe wat gebaren en loop naar die vrouw om te melden dat ze best aan de kant gaat staan en gelukkig luisterde ze en heeft ze maar de vab op gebeld :D

En morph: Statistieken zijn er om tegen gesproken te worden he ;)

Morpheus
10 augustus 2005, 22:26
Statistieken waar heb ik da nog al es gehoord :rofl:

OT: Vrouwen rijden gewoon veel kalmer, mn zus bvb die trekt traag op, rijdt 110 op de snelweg, ok das geen ramp maar kom.. kans op ongevallen int algemeen zal ook kleiner zijn dan zeker?

Mja, moet zijn dat de verzekeringen er iets in zien hé...
Anders zouden de premie's niet lager liggen.

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 22:29
Mja, moet zijn dat de verzekeringen er iets in zien hé...
Anders zouden de premie's niet lager liggen.

moesten ze de verzekering zetten om om ter snelst deftig parkeren ze zouden beginnen met nen bonus malus van 50.000 :D

Morpheus
10 augustus 2005, 22:33
moesten ze de verzekering zetten om om ter snelst deftig parkeren ze zouden beginnen met nen bonus malus van 50.000 :D

Hondekunstjes tellen niet mee in het verkeer (parkeren...)

http://www.bivv.be/dispatch.wcs?uri=706151866&action=viewStream&language=nl

Pak maar pagina 25 (pdf29) erbij

Vrouwelijke bestuurders betrokken in een letselongeval: 2640
Mannelijke bestuurders betrokken in een letselongeval: 6629

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 22:35
Hondekunstjes tellen niet mee in het verkeer (parkeren...)

http://www.bivv.be/dispatch.wcs?uri=706151866&action=viewStream&language=nl

Pak maar pagina 25 (pdf29) erbij

Vrouwelijke bestuurders betrokken in een letselongeval: 2640
Mannelijke bestuurders betrokken in een letselongeval: 6629

Logisch he, mannen rijdne meer met de auto.

Waarom heet Frankrijk meer domme mensen dan Belgie? Heel simpel Frankrijk is 18 keer zo groot.

Morpheus
10 augustus 2005, 22:37

Waarom heet Frankrijk meer domme mensen dan Belgie? Heel simpel Frankrijk is 18 keer zo groot.

Moest de conclusie zo simpel zijn moet je me uitleggen waarom verzekeringen voor vrouwen minder kosten...

Juist ja... Minder schade en letsels

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 22:39
Moest de conclusie zo simpel zijn moet je me uitleggen waarom verzekeringen voor vrouwen minder kosten...

Juist ja... Minder schade en letsels

ma zij hebben ingebouwde airbags! Nog een voordeel dat wij nie hebben :sad:

sluysen
10 augustus 2005, 22:48

:rofl: :rofl: :rofl:
dat verdient een rep!

lttuvix
10 augustus 2005, 22:49
mss goeie reclame voor borstenvergroting
bij een ongeluk minder kans letsels over te houde ^^

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 22:50

Of gaat de bonus malus naar beneden.

Alleez ik ga stoppen met men gezever of ik krijg slaag van morph :(

lttuvix
10 augustus 2005, 22:53
Of gaat de bonus malus naar beneden.

Alleez ik ga stoppen met men gezever of ik krijg slaag van morph :(

:D
ja euhm u bonus malis kan naar beneden gaan als u verkeerslessen volgt

ja ma ik heb borstvergroting gehad

ah ok da is ook goe ^^

alleuh joh :)

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 22:55
LOL ok en ik zie net dat ik malus schreef ipv malis :$

lttuvix
10 augustus 2005, 22:56
LOL ok en ik zie net dat ik malus schreef ipv malis :$
LOL zie het nu ook, goe dak het gewoon nie overnam van je :)

MilM
10 augustus 2005, 23:27

nee, dat is omdat er een groot verschil is tussen goed kunnen rijden en veilig rijden.

(en er zijn geen 18 keer meer vrouwen dan mannen hé)

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 23:37
nee, dat is omdat er een groot verschil is tussen goed kunnen rijden en veilig rijden.

(en er zijn geen 18 keer meer vrouwen dan mannen hé)

nee maar er is toch een groter percentage mannen die achter het stuur zit dan vrouwen he. (denk ik he) nuja twas grotendeels om te zeveren.

MilM
10 augustus 2005, 23:41
GhO$T']ik zou veilig rijden toch niet associëren met goed rijden.

bwa, mss is goed kunnen rijden =/= veilig rijden
maar wat wel grotendeels klopt -> goeie chauffeur = veilige chauffeur

Of ge nu een rap rondje kunt draaien op circuit, op de openbare weg doet dat er allemaal niet toe.
Voor mij is een goeie chauffeur iemand die zich aan de verkeersregels houdt en zichzelf + anderen niet in gevaar brengt.

Dus mensen die veel te traag rijden of domme manoeuvres doen, horen daar niet bij.
Maar net zo min horen daar voor mij mensen bij die hun auto zeer goed kunnen beheersen maar dan door het verkeer vlammen (aangezien er teveel factoren meespelen in het verkeer)

Niet dat ik de moraalridder wil uithangen, want het lukt mijzelf maar niet om de verkeersregels op te volgen (snelheid dan, de rest wel).

Maar indien ik ze wel zou opvolgen en voor de rest dezelfde persoon ben, dan zou ik mijzelf dus een betere chauffeur vinden (terwijl er nochtans niets aan mij rijeigenschappen zou veranderd zijn).

MilM
10 augustus 2005, 23:45
nee maar er is toch een groter percentage mannen die achter het stuur zit dan vrouwen he. (denk ik he) nuja twas grotendeels om te zeveren.

bwa, da betwijfel ik eerder. (zal wel kloppen, maar miniem denk ik)
Mss voor de familie-uitstapkes waar heel die tread over gaat.
Maar vrouwen moeten toch ook naar hun werk ?
Nuja, in mijn omgeving rijdt bijna elke vrouw zelfstandig met de auto (waarmee ik bedoel, geen man die hen gaat afzetten).
Maar de mannen doen wel in de meeste gevallen langere afstanden.

Dus een man zal wel denk ik meer kans maken op een accident, gewoon om het feit dat mannen meer tijd in de auto doorbrengen.

Maar zware accidenten gebeuren nog altijd meer door mannen en dat is niet alleen om die reden ze.
Over blikschade spreek ik mij nie uit :p

-Helld0g-
10 augustus 2005, 23:55
Ik heb dus nog nooit de vrouw zien rijden en de man ernaast :p

al gezien hoor, maar dan ook geen koppels van de jongste leeftijd...

en tis ni altijd de man die het meest verdient hé, der bestaan nu ook van die "huishoudmannen" :sleep:

SoliD
10 augustus 2005, 23:59
Vrouwen veroorzaken meer ongevallen dan dat ze er zelf in betrokken zijn...

Klein voorbeeldje van vorige maand (echt gebeurd, ik lul niet uit mijn nek).

Ik reed op een steenweg waar ge 90 moogt (nieuwendijk, beringen). En aan een naftstation stond een vrouw die aan het kijken was voor op de weg te rijden. En die had mijn aandacht getrokken omdat ze maar stapvoets naar de straat bleef rijden. Ik had nog geen argwaan omdat ik dacht dat ze ging stoppen voor de berm, dus ik bleef rustig op snelheid.
Maar op 100m (ik kan afstand niet goed inschatten, dus tis maar een schatting) zag ik dat die gewoon de straat opreed tegen 5KM/u terwijl er aan beide kanten verkeer aankwam. Op dat moment kon ik niet anders dan mijn rem volledig induwen, mijn ABS het werk laten doen en RAKELINGS rechts langst haar auto af te draaien op een dunne inrit van het tankstation.

Ik had een adrenalinerush, een hart dat overuren maakte en een vriendin die mij met open mond aankeek en vroeg hoe ik in die korte tijd zo'n beslissing kon maken en die veilige route kon zien.

Terwijl die vrouw gewoon een sorry gebaar deed... Als ik daar frontaal was op ingereden waren beide auto's total-loss (maar zij wel in fout) en waren er ongetwijfeld zware letsels mee gemoeid.

Dus goed rijden heeft idd bitter weinig met veilig rijden te maken. Vrouwen maken snel foutjes die andere bestuurders kunnen verwarren/in problemen kunnen brengen.

-Helld0g-
11 augustus 2005, 00:01
kmoe wel zeggen dat ik ook veel "zotte trienen" tegenkom...

vooral door mn L denk ik, ik kom ietsje rapper iedereen voorbijgereden met den BMW

eens voorbij zien ze mn L en vlammen ze gelijk zot voorbij en op de meest onmogelijke plekken... (vandaag lang recht stuk haal ik ne grijze peugot 406 in, net in de bocht voor de verdunning met lichten net erachter vollegaas madam voorbij...)

nuja, dagelijkse kost voor mensen die met een L rijden denk ik, mensen die onzelfzeker zijn over hun ego zeker? :)

Foose
11 augustus 2005, 00:04

Ik reed op een steenweg waar ge 90 moogt (nieuwendijk, beringen). En aan een naftstation stond een vrouw die aan het kijken was voor op de weg te rijden. En die had mijn aandacht getrokken omdat ze maar stapvoets naar de straat bleef rijden. Ik had nog geen argwaan omdat ik dacht dat ze ging stoppen voor de berm, dus ik bleef rustig op snelheid.
Maar op 100m (ik kan afstand niet goed inschatten, dus tis maar een schatting) zag ik dat die gewoon de straat opreed tegen 5KM/u terwijl er aan beide kanten verkeer aankwam. Op dat moment kon ik niet anders dan mijn rem volledig induwen, mijn ABS het werk laten doen en RAKELINGS rechts langst haar auto af te draaien op een dunne inrit van het tankstation.

Ik had een adrenalinerush, een hart dat overuren maakte en een vriendin die mij met open mond aankeek en vroeg hoe ik in die korte tijd zo'n beslissing kon maken en die veilige route kon zien.

Terwijl die vrouw gewoon een sorry gebaar deed... Als ik daar frontaal was op ingereden waren beide auto's total-loss (maar zij wel in fout) en waren er ongetwijfeld zware letsels mee gemoeid.

Dus goed rijden heeft idd bitter weinig met veilig rijden te maken. Vrouwen maken snel foutjes die andere bestuurders kunnen verwarren/in problemen kunnen brengen.

Vele ongevallen gebeuren niet door te snel rijden (wat die blauwe flikkertjes/regering denken) maar door van die vrouwen gelijk die daar, die verkeerde manoeuvres uitvoeren.

ComputerVISTA
11 augustus 2005, 00:07
Vele ongevallen gebeuren niet door te snel rijden (wat die blauwe flikkertjes/regering denken) maar door van die vrouwen gelijk die daar, die verkeerde manoeuvres uitvoeren.

Kom kom het niet in het belachelijke trekken he, hoeveel zotten zijn er die snachts na wat stappen hun auto rond een boom parkeren? Elk weekend een paar en das 100% veel te snel rijden. Hebt ge die vrakken soms al is bekeken?

Er zijn genoeg ongevallen door onnozelaars die denken dat ze boven de wet staan en die te snel rijden en veel te snel.

MilM
11 augustus 2005, 00:14

tjah, dat is waar
daarom dat ik er ook express bijzette "trage chauffeurs horen daar niet bij"
zelfde met 'oudere' mensen
je hebt van die mensen die totaal niet vlot zijn en idd andere mensen in gevaar brengen.
Meestal hebben ze zelf geen zware schade omdat er meestal uitgeweken wordt voor hen en het dus anderen zijn die in de schade betrokken zijn.

Maar het feit blijft. Het is niet omdat je goed met de wagen kunt rijden, dat je een goeie chauffeur op de baan bent.
Ik ken genoeg vrouwen die slechter met de auto kunnen rijden dan mannen, maar wel vlot zijn, geen domme dingen doen en uiteindelijk zowel voor zichzelf als voor anderen een kleiner gevaar zijn.

Foose
11 augustus 2005, 00:15
Kom kom het niet in het belachelijke trekken he, hoeveel zotten zijn er die snachts na wat stappen hun auto rond een boom parkeren? Elk weekend een paar en das 100% veel te snel rijden. Hebt ge die vrakken soms al is bekeken?

Er zijn genoeg ongevallen door onnozelaars die denken dat ze boven de wet staan en die te snel rijden en veel te snel.

Des avonds en dan nog wat alcohol in de keel gegoten ..
Ja, ok dat kan ook (dikwijls) de fout zijn van mensen die te snel rijden maar ook door zulke mensen zoals bij solid.

Feignasse
11 augustus 2005, 00:18
Op supermarktparkings heb ik al veel koppels gezien waarvan de vrouw reed. Een van m'n nonkels rijdt ook niet met de wagen, altijd mijn tante.

M'n zus rijdt niet graag, ik rij wel heel graag. Snel beslist dus als er gereden moet worden :p

Voor het overige, mannen en vrouwen kunnen even irritant zijn in het verkeer, alleen op verschillende wijze, me dunkt.
Mannen: macho's, op de autostrade lekker op 10m van de andere gaan hangen, 100m voor de afrit van het 3de naar het 1ste rijvak gaan etc.
Vrouwen: bitcherig, geen voorrang willen geven aan ronde punten, e.d.

ComputerVISTA
11 augustus 2005, 00:23
Des avonds en dan nog wat alcohol in de keel gegoten ..
Ja, ok dat kan ook (dikwijls) de fout zijn van mensen die te snel rijden maar ook door zulke mensen zoals bij solid.

natuurlijk zo een mensen veroorzaken ook brokken. Maar er rijden genoeg zotten op de baan die denken dat ze sneller mogen rijden als een ander.

Bramboogie
11 augustus 2005, 00:26
ge moet wel een onderscheid maken ts de weekendongevallen (waarbij plots een boom voor de wagen springt) en de zondagsongevallen waarbij ze u recht in de ogen kijken en vlak voor u inschieten

bij de eerste is het een kwestie van overschatten van zichzelf en domme dingen doen, en bij het tweede is da een kwestie van onoplettendheid, verkeerd inschatten, etc.

ZoDiaK
11 augustus 2005, 00:48

Die wrakken zien er idd soms echt ni uit. Wij zijn een paar jaar geleje me mijn vroegere school naar zo'n voorstelling van Dr Beaucourt geweest (ge weet wel, werkt op de spoedgevallen en voert senibiliseringscampagnes over weekendongevallen), en dan ziede dus de mensen die ze uit zo'n wrakken gehaald hebben...of wat er van over is.

Dan denkt ge wel 2 keer na eer ge iemand zat laat vertrekken/zelf in den auto stapt. Hoewel ik moet toegeven da'k soms toch ook wel te snel rij...

Brolpaq
11 augustus 2005, 01:02

Omdat ze 9/10 keer op den autosnelweg tegen 60 rijden?

SkullZ
11 augustus 2005, 01:07
het overgrote deel van de vrouwen kunnen niet zo goed rijden als mannen, maar er zijn er die dus degelijk prachtig rijden.

GhO$T
11 augustus 2005, 10:05
Die wrakken zien er idd soms echt ni uit. Wij zijn een paar jaar geleje me mijn vroegere school naar zo'n voorstelling van Dr Beaucourt geweest (ge weet wel, werkt op de spoedgevallen en voert senibiliseringscampagnes over weekendongevallen), en dan ziede dus de mensen die ze uit zo'n wrakken gehaald hebben...of wat er van over is.

Dan denkt ge wel 2 keer na eer ge iemand zat laat vertrekken/zelf in den auto stapt. Hoewel ik moet toegeven da'k soms toch ook wel te snel rij...
beaucourt zijn dia's blijven bij iedereen goe bij hé :D , tzit inderdaad serieus gortige stuff bij die hij toont, maar er zijn er veel die daar inderdaad es deugd van hebben waarschijnlijk :)

hebben ze deze cijfers
"Vrouwelijke bestuurders betrokken in een letselongeval: 2640
Mannelijke bestuurders betrokken in een letselongeval: 6629"
niet in procenten, zoveel % van de vrouwen die in de auto rijden tov zoveel % van de mannen die in auto rijden.
Want ik ben ook geneigd van te denken dat er véél meer mannen meer in de auto rijden dan dat er vrouwen zijn.
(en dan nog valt het eigenlijk moeilijk te vergelijken, een man en een vrouw kunnen beide in de auto rijden, maar als de man dagelijks 100km verder naar zijn werk moet terwijl de vrouw 1x per week tot aan den Delhaize rijdt dan heeft die vent toch lichtjes meer kans van al es in een ongeval betrokken te raken ;) )

Tazz_
11 augustus 2005, 10:21
lol ja, kheb da gisteren voorgehad, zo een vrouw van in de 30, braaf uitziend, brilleke (ideaal voorbeeld van een huisvrouw dus)
ik stond voor't rood en zij direct achter mij (met zo ne monovolumewagen, diesel, want kzag de rookpluimen er zo uitvliegen)

ik vertrek dus bij groen, kwas nogal gehaast dus trek redelijk rap op, kort daarna moet ge over een brug, dus ik volle gas in 2de, eens over de brug zat ik al ver aan 100 (ge moogt er 70), ik kijk in mijne achteruitkijkspiegel en wie zie ik daar? da madammeke plakt daar ver in mijn gat tegen 100km/u :eek:

dus da moet toch nen enorm straffen diesel (130+pk) geweest zijn om mij zo gemakkelijk te kunnen bijhouden.. tja, die vrouwen eh, sommige zijn echte shumi's en andere zijn een slak op de baan

Cash
11 augustus 2005, 10:51
Wie zegt dat vrouwen niet kunnen rijden moet de afleveringen van Topgear op de Nurburgring eens opzoeken. Dan zul je ze eens zien rijden :eek:

Maugan Ra
11 augustus 2005, 11:39
Tsjah jom vrouwen achter het stuur. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar heb de zaterdag weer een duidelijk voorbeeldje gehad van hun "rijkunsten"

Ik stond buiten te babbelen met wat maten en aan de overkant van't straat wil er een jonge deerne parkeren met de audi van papa of mama(ze was duidelijk te jong om zelf een auto te hebben). Er was ruim plaats, maar het was de 1ste parking in de root langzij de straat dus een redelijk boord vooraan, voldoende ruimte om een auto met gemak tussen te zetten en een ander wagen erachter. Alle sjans dat er geen boompje voor stond ;)

En dan begint het hé. Vooruit!! erin rijden... *Bok* Op de boord vooraan... en dan een gesjengel van lichtjes vooruit een achteruit rijden voor pakweg 15 minute telkens een ekele cms van de straat af. En nog ettelijke keren op die boord vooraan, gezond voor de wielen en de ophanging.

En dan komt de grap... dan staat ze een minuut of twee stil... stap er iemand bij in en rijd ze weg :D

/strijk tbh...

Maar ze zijn heus niet allemaal zo... :)

DBK
11 augustus 2005, 11:46
mijn moeder kan beter en vooral vlotter dan mijn vader rijden. bij mijn vader komt onze auto ni echt vooruit en klaagt em er altij op en bij mijn moeder en ik komt deen auto wel goe vooruit :]

Kabouter Hya
11 augustus 2005, 11:52
hahaha
vrouwen en parkeren
weet ook nog zo'n anekdote
ik zit op mijn vriendin te wachten terwijl da die in ne winkel was, ik zit zo te zien naar zo'n deerne in ne mercedes c, die wilt parkeren op een plaats waar een camionet ts kan. Ik zit daar toch maar te niksen dus ik hou die int oog. Ineens sta ze der bijna tussen, stapt die uit en kijkt die hoever ze nog kan, stapt terug geeft volle gas en ramt die camion da achter haar sta vollenbak. ok, nog wa manoeuvreren en terug die ramt dien auto voor en die camion achter haar nog een paar keer.
ik kijk naar den bumper van die camion en die steekt al zo scheef as iet (die van haar ook weliswaar)

PolletPoulet
11 augustus 2005, 11:57
Moeder kan beter rijden als ons vader, hetzelfde voor grootmoeder en grootvader. Grootmoeder heeft wel altijd met de cammion gereden! Die Parkeert zonder moeite ne aanlegger-remork waar da ge maar wilt!

Mijn vader als die rijdt, en mijn moeder is ne sms aant sturen dan leest die mee wat ze aan het typen is.
Ook als die mij vroeger naar de school deed was die op zijn stuur de gazet aan het lezen en zo af en toe is naar de baan kijken en vlug terug naar zijn gazet om toch maar dat stukje nog te kunne lezen.

Mijn moeder is hetzelfde als mijn grootmoeder heeft vroeger ook nog met de camion gereden en die parkeert alles voor da gij nog maar met u ogen geknippert hebt!

Preske
11 augustus 2005, 12:04
Wie zegt dat vrouwen niet kunnen rijden moet de afleveringen van Topgear op de Nurburgring eens opzoeken. Dan zul je ze eens zien rijden :eek:

vrouwen kunnen zeer zeker rijden.
zolang ze daar maar veel op oefenen.

of dacht ge dat schumacher met de helm geboren was :p

dat er meer mannen zijn die verongelukken ligt deels aan het macho gehalte. mannen moeten anderen en elkaar altijd kunnen overtoeven.
(pasop, ik ontken niet dat er zo geen vrouwen zijn ze, dat zijn dan macha's)

-Helld0g-
11 augustus 2005, 12:17

zonder te grappen, kgeloof dat ge met als vrouw just serieuze letsels kan hebben als ge met u airbags tegen het stuurwiel vliegt... vooral alst dan nog es welgeschapen siliconen dingen zijn :D

*~Lientjeuhhh~*
11 augustus 2005, 12:37
man man man

je ziet het testosteron zo door deze topic vliegen :D

ik ga niet zeggen dat ik de beste chauffeur ever ben, maar al die vooroordelen hier seg :p

[LRRP]Tobi
11 augustus 2005, 12:40
vrouwen hebben nu eenmaal minder ruimtelijk inzicht, dat is geen vooroordeel ;)

mannen =/= vrouwen, er zijn nu eenmaal verschillen, elk heeft zijn sterke en zwakke punten

*~Lientjeuhhh~*
11 augustus 2005, 12:42
Tobi']vrouwen hebben nu eenmaal minder ruimtelijk inzicht, dat is geen vooroordeel ;)

mannen =/= vrouwen, er zijn nu eenmaal verschillen, elk heeft zijn sterke en zwakke puntendat ontken ik ook niet

parkeren is niet m'n sterkste punt :p

Morpheus
11 augustus 2005, 12:49
man man man

je ziet het testosteron zo door deze topic vliegen :D

ik ga niet zeggen dat ik de beste chauffeur ever ben, maar al die vooroordelen hier seg :p

Amai nognie, en weten dat ze meer brokken maken dan nog...

[LRRP]Tobi
11 augustus 2005, 12:59
door dat "testosteron" nemen ze dan ook grotere risico, rijden sneller, etc, grotere kans op ongevallen, maar puur qua vaardigheden kunnen mannen over het algemeen wel beter een auto besturen :)

DieselPower
11 augustus 2005, 13:07
siliconen kunnen maar een bepaald gewicht/druk aan, dan scheuren ze of weet ik veel... dus is het net goeie reclame tegen borstvergrotingen.

Morpheus
11 augustus 2005, 13:07
Tobi']door dat "testosteron" nemen ze dan ook grotere risico, rijden sneller, etc, grotere kans op ongevallen, maar puur qua vaardigheden kunnen mannen over het algemeen wel beter een auto besturen :)

En toch zijn hun premie's hoger

=

contradictio in terminis

P2K-
11 augustus 2005, 13:10
idd nen kameraad van mij had zijne vw kever laten inschrijven. Nu had die vrouw van de verzekering hem als vrouw aangenomen... hij da laten corrigere.. ma hij moest ineens wel e stukske meer betalen.

Em had da beter gelaten :p

jvc
11 augustus 2005, 13:17
Als ik mee ben met mijn moeder dan zit ik toch altijd op mijn gemak, ik merk nooit rijfouten ofzo. Hetzelfde met mijn zuster, die rijdt ook wel deftig vind ik. En dat vrouwen niet goed kunnen parkeren heb ik nog niet gemerkt bij hen.

[LRRP]Tobi
11 augustus 2005, 13:23
uitzonderingen zijn er altijd hé :)

en het gaat niet echt over rijfouten (à la de regels van het verkeer volgen), meer over inschattingsvermogen in afstanden etc, wat toch wel zeer belangrijk is bij rijden/parkeren

ZoDiaK
11 augustus 2005, 13:25
En toch zijn hun premie's hoger

=

contradictio in terminis

Nie noodzakelijk hé...als we aannemen dat mannen over het algemeen hunnen auto beter onder controle hebben dan vrouwen, en dus ook zelfzekerder in den auto zitten, dan kunnen we aannemen dat die in moeilijkere situaties rapper zullen rijden, terwijl een vrouw dan trager zal gaan manoeuvreren. Maar, als het dan toch misgaat bij een man zal er, wegens de hogere snelheid, een pak meer schade zijn aan eigen wagen en eventuele andere betrokken voertuigen.
Misschien zelfs in die mate dat 1 ongeval van een man evenveel kost voor de verzekering als 5 (ik zeg maar iets) ongevallen van een vrouw.

Resultaat: Mannen rijden misschien wel beter, maar zijn in zwaardere ongevallen betrokken en betalen dus meer aan verzekeringen.
Zou kunnen é :)

eniac
11 augustus 2005, 13:31
Amai nognie, en weten dat ze meer brokken maken dan nog...

Bwah. Die johnnies en dergelijke, die maken brokken. En de mannen die menen aan 160km/u nog te moeten kontkleven. (ik geef maar een voorbeeld)

Even objectief, alle vooroordelen opzij: als ik in het verkeer een bestuurder tegenkomt waarvan ik zeg: "wtf steekt die nu uit", of die zwaar ergerlijk rijgedrag vertoont, dan is dat bijna altijd een vrouw.

Quxan
11 augustus 2005, 14:01
Mijn zus als navigator is leuk:
"We moesten hier afslaan" of als ze 'op tijd' is, dan zegt ze het 20 meter op voorhand...