PDA

Volledige versie bekijken : Verklaring moordenaar Theo Van Gogh vrijgegeven

EyeBallz
10 augustus 2005, 15:57
Ik wil god bedanken en vraag de hulp van god bij wat ik verder ga zeggen. Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet.

...

De reden waarom ik nu wat wil zeggen en waarom ik hier wat zeg, dat is niet omdat ik me verplicht voel aan het hof om wat te zeggen. De enige persoon, denk ik, aan wie ik het ben verplicht dat is mevrouw Van Gogh.

Ik zal u eerlijk bekennen, dat ik niet met u meevoel. Ik voel uw pijn niet, dat kan ik ook niet. Ik weet niet wat het is om een kind te verliezen dat met zoveel pijn en tranen op de wereld is gebracht. Het is omdat ik deels geen vrouw ben. Maar ook deels omdat ik niet mee kan voelen. Omdat ik geloof dat u een ongelovige bent. En u kunt me dat aanrekenen en u mag me dat ook aanrekenen.

...

En ik ben niet hier om een politiek statement met een religieus tintje te geven. Wat ik wel wil dat u weet, is dat ik uit overtuiging heb gehandeld en niet omdat ik uw zoon haat omdat hij een Nederlander is of omdat hij mij heeft beledigd als Marokkaan. Ik heb mij nooit belegigd gevoeld.

En ik zeg u, ik ken u zoon niet. Ik kan hem niet verdenken van enige hypocrisie, want hij was niet hypocriet. Dat was hij niet en ik weet dat hij uit overtuiging dingen zei... Dus het hele verhaal van dat ik mij beledigd zou voelen als Marokkaan of omdat hij mij geitenneuker zou hebben genoemd, dat is allemaal niet waar. Ik heb gehandeld uit geloof. En ik heb zelfs aangegeven dat als het mijn vader was geweest of broertje had ik precies hetzelfde gedaan. Dus u kunt mij echt niet verdenken van enige sentimentaliteit.

Maar waar het hof voor staat, die vraag, een maximumstraf. Maar verdachte heeft geen inzicht gegeven in zijn geestestoestand. En ik kan u verzekeren, mocht ik vrijkomen dan zou ik precies hetzelfde doen... precies hetzelfde .

En u denkt misschien dat ik me gevangen voel. Ik voel me helemaal niet gevangen of dat ik word tegengehouden door muren in een hokje. Ik zal u zeggen: ik voel me vrij. En ik ben vrij.

Verder wat betreft uw kritiek. Wellicht dat u met Marokkanen bedoelt de moslims. Ik neem u dat niet kwalijk, want dezelfde wet die mij opdraagt om iedereen die Allah en zijn profeet uitscheldt de kop eraf te hakken, diezelfde wet verplicht mij om mij niet in dit land te vestigen. Of in ieder geval in een land waar het vrije woord, zoals de officier van justitie heeft beschreven, wordt verkondigd.

Ik zeg dit verwijt van u... (dat B. gebruik maakt van de Nederlandse rechtsorde, maar deze tegelijkertijd niet accepteert, red.), dat verwijt van u is rechtsgeldig, mits er een land bestaat waar mensen zoals ik hun toevlucht toe kunnen zoeken. En dat u uw best doet om een man zoals ik tegen te houden, ik neem u dat niet kwalijk want u doet uw werk. Net zo min mag u het mij kwalijk nemen dat ik mijn boodschapjes probeer onder de man te brengen, zoals u het wilt noemen.

En ik denk, die politieagenten, die 2 november ook met mij geconfronteerd waren, dat die het recht hebben om te weten dat ik niet schoot om jullie te ontzien, maar ik schoot om te doden en om gedood te worden.

En u mag al uw om psychologen, al uw psychiaters, al uw deskundigen op me af sturen, maar ik zeg u, u zult het nooit begrijpen. U kunt het niet begrijpen. En ik zeg u, als ik de mogelijkheid had om vrij te komen en ik had de mogelijkheid het nog een keer te doen wat ik op 2 november heb gedaan, dan zeg ik, ik zou het precies hetzelfde hebben gedaan."
Bron. VRTnieuws.net
ik heb een paar paragrafen weggelaten omdat ze niet echt relevant zijn

Die uitspraken maken mij ziek.
"Ik zou het direct opnieuw doen"
Is dat nu de mentaliteit die ze daar beneden aan het kweken zijn?

Wat is jullie mening op deze tekst? (ganse stuk staat op de vrt nieuwssite)

Geen geflame aub, dit is geen VB thread, post gewoon uw mening over deze tekst

hendrik1
10 augustus 2005, 16:17
tis vooral dat woord de 'ongelovigen' dat cynisme uitstraalde tot en met

Morpheus
10 augustus 2005, 16:21
Moved :)

mvg

sumoman_4
10 augustus 2005, 16:24
Diene mens is gewoon gebrainwashed oftewel ernstig ziek tussen zijn oren.
Opsluiten tot die is weggerot is de enige oplossing imo.

Eigenlijk zijn het zulke mensen die zorgen voor nog meer rasicme tegen Marokkanen/Moslims.

Peephole
10 augustus 2005, 16:25
Bron. VRTnieuws.net
ik heb een paar paragrafen weggelaten omdat ze niet echt relevant zijn

Die uitspraken maken mij ziek.
"Ik zou het direct opnieuw doen"
Is dat nu de mentaliteit die ze daar beneden aan het kweken zijn?

Nederland ligt nog altijd boven België naar mijn weten.

ec8or
10 augustus 2005, 16:30
maar één gepast eindstation voor dit soort 'mensen' => doodstraf - effectief en relatief goedkoop.

DeadBull
10 augustus 2005, 16:48
maar één gepast eindstation voor dit soort 'mensen' => doodstraf - effectief en relatief goedkoop.

levenslang aan zo'n ketting werken, gelijk in de states.
we hebbe toch een tekort aan wegenarbeiders

Peephole
10 augustus 2005, 17:00
Terug naar de middeleeuwen, hoera!

ec8or
10 augustus 2005, 17:05
Terug naar de middeleeuwen, hoera!
echt, ik weet geen betere oplossing voor iemand die in de rechtzaal tijdens z'n proces verklaart - ik zou het meteen op nieuw doen, zelfs moest het m'n eigen vader of broer zijn geweest.

dan kun je nog zo (pseudo-)progressief zijn als je wilt, dit vind ik reeel een te groot gevaar om ooit weer vrij te laten in de maatschappij => en dus wat is het nut van hem eventueel nog 60 jaar in de cel te laten zitten en ervoor te betalen met het geld van de maatschappij die hij openbaar zo veracht en door het slijk haalt?

de pot op met vergevingsgezindheid en open-armen-theorien, voor zulke zwijnen is er geen kans meer op beterschap.

Typhon`
10 augustus 2005, 17:10
Juist niet.
Beter hem nog 50 jaar (stel nu want hem is bijna 30) opsluiten dan dood hoor, dood is dood hé terwijl hij zich wel es goed zal vervelen in die 50 jaar wat een marteling op zich is.

GTM
10 augustus 2005, 17:34
Juist niet.
Beter hem nog 50 jaar (stel nu want hem is bijna 30) opsluiten dan dood hoor, dood is dood hé terwijl hij zich wel es goed zal vervelen in die 50 jaar wat een marteling op zich is.

Heel simpel. Elke dag verplicht varkensvlees laten eten, en als hij sterft zijn graf en zijn lichaam met varkensbloed besprenkelen. Dan zullen extremisten wel 2x nadenken voor ze nog zoiets doen, want op die manier gaan ze niet naar de hemel.

BTW: in hun paradijs zijn de maagden op, ze zullen het zoals hier met geiten moeten rooien

-=DT=- CyBeRFoX
10 augustus 2005, 17:36

effectief.... maar onomkeerbaar (akkoord bij Mohammed Bouyeri is er geen twijfel mogelijk dat hij het was)

en in de VS is het zo dat iemand de doodstraf geven duurder is (dankzij allerlei procedures) dan hem levenslang opsluiten.

Avilowca
10 augustus 2005, 17:38
doodstraf doodstraf ja wadde.

Zet die mensen in bij openbare werken. Laat ze bouwen aan de maatschappij die ze wilden kappotmaken.

Fredo
10 augustus 2005, 17:54
de pot op met vergevingsgezindheid en open-armen-theorien, voor zulke zwijnen is er geen kans meer op beterschap.

Ik denk dat dit ook ongeveer de visie van Mohammed B. op Theo van Gogh was...

animo
10 augustus 2005, 18:02
Dwangarbeid laten doen.. Wat geeft die mensen in godsnaam het recht ! Je komt in een ander land wonen.. pas jezelf dan aan? En neen, ik ben absoluut niet racistisch. Ik heb alleen iets tegen ZO'n mensen.. djeezes, je wordt er chagerijnig van..

Genious
10 augustus 2005, 18:10
doodstraf doodstraf ja wadde.

Zet die mensen in bij openbare werken. Laat ze bouwen aan de maatschappij die ze wilden kappotmaken.

liever niet, stel nu voor dat ze zo een paar losse onderdelen er tussen steken, ik zou me ook niet meer veilig voelen.

beste is ze de rest van hun leven in een isoleercel laten 24 op 24, 7 dagen op 7, zonder licht of iets.
De marteling bij uitstek.

Biebel
10 augustus 2005, 18:12
Levenslang opsluiten is het beste. Doodstraf zijde in principe geen haar beter en als hij zelf verklaart dattem het weer gaat doen als em vrij is is er geen enkele reden om die ooit nog op vrije voeten te laten rondlopen. Of, tis dat nadat ze hem vrijlaten het land uitzetten.
Ma ge let best wel op met wat ge doet, want na een opiniepeiling zijn het merendeel van de Nederlandse moslims het wel eens met zijn motieven. Dus als ge een 2e Palestina wilt vermijden haal je als overheid best geen anti-religieuze toeren uit ;)

B.

lttuvix
10 augustus 2005, 18:25
true
je wilt iemand straffen door iemand te doden, maar als je dood bent ben je er in principe vanaf en straf je eerder de vrienden en familie ervan... levenslange straf + maarschappelijk werk is daarvoor beter tbh

Mujahied
10 augustus 2005, 18:34
Heel simpel. Elke dag verplicht varkensvlees laten eten, en als hij sterft zijn graf en zijn lichaam met varkensbloed besprenkelen. Dan zullen extremisten wel 2x nadenken voor ze nog zoiets doen, want op die manier gaan ze niet naar de hemel.

BTW: in hun paradijs zijn de maagden op, ze zullen het zoals hier met geiten moeten rooien

Ja dat zal ze wel doen stoppen :ironic:

In de Islam mag je varkenvlees eten in nood om te overleven. Dus moesten ze hem dat dat alleen dat geven dan zou hij dat wellicht wel eten. Moest je een moslim varkensbloed gieten in zijn graf dat zal hij toch naar de hemel gaan ( mits hij een goede persoon was ) jij doet hem dat aan. Hij doet het niet zelf. Als je onderwang wordt misbruikt in de Islam, eender hoe. Je zelf wordt dan niets verweten door Allah .

Genious
10 augustus 2005, 18:58
Als je onderwang wordt misbruikt in de Islam, eender hoe. Je zelf wordt dan niets verweten door Allah .

dat ligt blijkbaar toch soms wel anders voor verkrachte vrouwen als ik zo terugdenk aan sommige nieuwsfeiten.

Quxan
10 augustus 2005, 19:01
Dus als ge een 2e Palestina wilt vermijden haal je als overheid best geen anti-religieuze toeren uit ;)
Overheid hoeft imo met religie geen rekening te houden. Da's het eerlijkst voor iedereen :)

vyeate
10 augustus 2005, 19:16
dat ligt blijkbaar toch soms wel anders voor verkrachte vrouwen als ik zo terugdenk aan sommige nieuwsfeiten.

De vrouwen lokken het uit he :ironic:

Parnakra
10 augustus 2005, 19:25
(medische) Experimenten op mensen for teh win!!1 \o/

JohnDodger
10 augustus 2005, 19:43
Ik heb het juist op het nieuws gehoord , het is werkelijk harteloos. Die gast is zo verwikkeld met zichzelf en zijn geloof dat hij al de rest van de buitenwereld letterlijk buiten zich houdt om een houvast te hebben aan zijn geloof - zelfs als het met harde middelen moet.

Dat ze die gast maar lang lang vasthouden.

Gamerke 1988
10 augustus 2005, 19:50
tis vooral de uitspraak van ongelovige dat mij in deze tijd ziek maakt!

Ze dringen hun geloof op aan alle ongelovigen, anders maken ze ze maar dood..

IK KOTS OP DIE EXTREMISTEN :x

Iedereen mag geloven wat hij wil van mij, maar moet en mag dit niet aan iemand anders opdringen!

En voor Mohammed B, tja levenslange celstraf lijkt me wel gepast. En liefst zonder kans op vervroegde vrijlating..

Godzilla*Akira
10 augustus 2005, 23:32
tis vooral de uitspraak van ongelovige dat mij in deze tijd ziek maakt!

Ze dringen hun geloof op aan alle ongelovigen, anders maken ze ze maar dood..

IK KOTS OP DIE EXTREMISTEN :x

Iedereen mag geloven wat hij wil van mij, maar moet en mag dit niet aan iemand anders opdringen!

En voor Mohammed B, tja levenslange celstraf lijkt me wel gepast. En liefst zonder kans op vervroegde vrijlating..

In Nederland is levenslang = levenslang, dus vervroegde vrijlating zit er niet in, tenzij hij gratie krijgt, wat er niet echt zal inzitten.

Tja, zo een soort personen leven in hun eigen wereldtje ,waar enkel hun gedachten, heer en meester zijn en iedereen die andere gedachten heeft is dan maar de 'ongelovige".

Cazzz
11 augustus 2005, 00:13
steek hem maar in de cel en hopen dat die 150 jaar wordt, laat hem maar zien dat zijn allah er niet is. Paljaske..

Tweak37
11 augustus 2005, 00:24
En wat vinden jullie ervan dat hij zijn burgerrechten heeft mogen houden en maw mag kiezen en zelf ook verkiesbaar is. Hij heeft zelf aangegeven hier niet in geïntresseerd te zijn, maarja, hij heeft nog wat jaren voor de boeg.
Stel je voor, Mohamed B bij de volgende verkiezingen in de eerste kamer! :p

Peephole
11 augustus 2005, 00:42
Dwangarbeid laten doen.. Wat geeft die mensen in godsnaam het recht ! Je komt in een ander land wonen.. pas jezelf dan aan? En neen, ik ben absoluut niet racistisch. Ik heb alleen iets tegen ZO'n mensen.. djeezes, je wordt er chagerijnig van..
Die kerel was in Nederland geboren hoor. Helemaal geen inwijkeling.

[deleted]
11 augustus 2005, 00:51
[deleted]

Genious
11 augustus 2005, 01:13
En wat vinden jullie ervan dat hij zijn burgerrechten heeft mogen houden en maw mag kiezen en zelf ook verkiesbaar is. Hij heeft zelf aangegeven hier niet in geïntresseerd te zijn, maarja, hij heeft nog wat jaren voor de boeg.
Stel je voor, Mohamed B bij de volgende verkiezingen in de eerste kamer! :p

vind het riskant.
stel dat hij aan politiek begint te doen en stel nu dat hij een relatief goed resultaat neerpoot (5% ofzo, dunno wat gulder onder relatief goed verstaat ;))

wat gaan ze dan doen?
een moordenaar met een serieuze aanhang, ik zou echt niet weten wat aanvangen met dergelijk resultaat. (nou ja, als ge regeringsleider en dictator in spé zijt spoort ge ze op en steekt ze allemaal in den bak wegens het ondersteunen van een moordenaar in zijn verlangens ofzo)

pit24
11 augustus 2005, 03:01

:niceone:

Wat ben jij grappig, ongeloofelijk. JA wraak nemen op iemand is wat je moet doen.

Imho lopen er heel wat klonen van jouw rond daar in de buurt van Palestina...

pit24
11 augustus 2005, 03:03

In de Islam mag je varkenvlees eten in nood om te overleven. Dus moesten ze hem dat dat alleen dat geven dan zou hij dat wellicht wel eten. Moest je een moslim varkensbloed gieten in zijn graf dat zal hij toch naar de hemel gaan ( mits hij een goede persoon was ) jij doet hem dat aan. Hij doet het niet zelf. Als je onderwang wordt misbruikt in de Islam, eender hoe. Je zelf wordt dan niets verweten door Allah .

Vraagje, wat vind je als (gematigde?) moslim, van de moord + zijn verklaringen?

ec8or
11 augustus 2005, 08:39
Ik denk dat dit ook ongeveer de visie van Mohammed B. op Theo van Gogh was...
er is wel een kleine nuance - hij heeft het 'standaard' ingebouwd :crazy:

Biebel
11 augustus 2005, 11:35
Overheid hoeft imo met religie geen rekening te houden. Da's het eerlijkst voor iedereen :)
Nee, dat vind ik ook. Maar als overheid mag je dan ook geen anti-religieuze zaken doen die kwaad bloed zouden zetten bij bepaalde bevolkingsgroepen. Het was gewoon een reactie op enkele replies :) De straf vind ik goed zoals ze is hoor, misschien mag het wel effectief levenslang zijn, tot het eind zijner dagen ;)

B.

Mujahied
11 augustus 2005, 19:46
Vraagje, wat vind je als (gematigde?) moslim, van de moord + zijn verklaringen?

De video die van Gogh met o.a Hirsi Ali heeft gemaakt is in mijn ogen geen vrijemenings uiting maar propaganda video om de Islam zwart te maken. Moest hij of zij gewoon publiek zeggen de islam onderukt moslim vrouwen, oke dat da's hun recht op vrijemeningsuiting. Maar om de hele wereld te willen overtuigen en te brianwachen met de video en de beelden die zij gemaakt hebben ging echt te ver. Ik keur de moord niet goed, maar hij heeft het zelf uitgezogd. Het juist het zelfde moest je je deur van je huis open laten staan en in het groot op schrijven " ik ben niet thuis " De kans is daar ook groot dat er dief binnen komt en alles meeneemt. Zo zijn er mensen in de Islam die daar instaat toe zijn om te moorden voor het geloof. Harun Yahya heeft een mooie boek geschreven dat je op zijn site kunt lezen over terreur in de Islam http://www.harunyahya.com/nl/sectie/boeken/terrorisme1.php

Over zijn verklaring heb niet veel te zeggen. Buiten dat ik heb moet gelijk geven dat men wel pasagages haalt en bekritiseert in de koran waar men oorlog predikt en niet de vraag stelt wanneer die juist gerpedikt mogen worden en dat er ook vrede wordt geprikt.

YuRiPa
11 augustus 2005, 21:21
Goh Mujahied, kweenie of ge t weet hoor, maar Hirsi Ali is moslim? Ohja, ff nie aan gedacht zeker. Alleen zij laat zich nie onderdrukken door de Islam, en laat zien hoe de Islam echt is. Da's wa anders dan de Islam zwart maken.;) Die film Submission is de waarheid, zoals zij t heeft meegemaakt, en nie alleen zij, maar veel meer moslimvrouwen, want het is zo dat de vrouwen achtergesteld worden, daar kunt ge nie onderuit. In t Midden-Oosten hebben vrouwen bijv al geen stemrecht (kweenie of da in alle landen daar zo is, maar iig wel bij de meeste). That's wrong. Vrouwen zijn gelijk, ze zijn niks minder dan mannen, maja, that's my opinion.

Theo van Gogh heeft t uitgelokt? Nah, vind ik nie. Hij was kritisch over alles en iedereen, hij heeft ook negatieve dingen gezegd over de katholieke kerk en over van alles en nog wat. Dus het is nie alleen de Islam, maar wat ie zei over de Islam, daar had ie wel gelijk in, net als Pim Fortuyn. Maja, dan word je meteen weer vermoord natuurlijk, want negatieve dingen (lees: de waarheid) zeggen over de Islam is natuurlijk verboden, goe bezig.:ironic:

En Mujahied, kweenie of ge op aarde leeft, maar volgens mij leeft ge op een andere planeet, anders had ge wel gezien dat nie t westen de mensen wil brainwashen om zich tegen de Islam te keren, maar dat t de moslimextremisten zijn die iedereen willen brainwashen en iedereen de Islam op willen dringen. Dood aan alle ongelovigen, zomaar even een greep uit de uitspraken van onze moslimterroristen. Hoe kom je er dan bij dat zij ons de Islam willen opdringen... Zou t idd nie weten. Get real man. Geez.. De moslimextremisten zijn degenen die iets opdringen, nie wij, maja, da's de waarheid en da ziet ge natuurlijk weer nie. Goe bezig, maar een tip, kom terug op aarde en doe dan vooral meteen ff uw ogen open...:doh:

YuRiPa
11 augustus 2005, 21:27
In Nederland is levenslang = levenslang, dus vervroegde vrijlating zit er niet in, tenzij hij gratie krijgt, wat er niet echt zal inzitten.

Volgens mij is t hier in NL toch echt 30 jaar hoor, levenslang. Levenslang was hier tot voor kort 20 jaar, is nu verlengd naar 30 jaar, dus vervroegde vrijlating zit erin. Er staat me nog bij da Volkert van der G. ook levenslang kreeg, nou, hij hoeft daadwerkelijk maar 2/3 van zn straf uit te zitten, plus de tijd dat ie in voorarrest heeft gezeten, en over een jaar of 10-11 is ie weer vrij. Hiermee kan je er vanuit gaan dat onze leuke moslimterrorist Mohammed B. over een jaar of 18-20 weer vrij is. :eek: Kan nog leuk worden over 20 jaar, nie dat er veel van hem heel blijft als ie ooit vrij komt hoor, geliefd zal ie nie zijn hier in NL...

YuRiPa
11 augustus 2005, 21:38
Verder wat betreft uw kritiek. Wellicht dat u met Marokkanen bedoelt de moslims. Ik neem u dat niet kwalijk, want dezelfde wet die mij opdraagt om iedereen die Allah en zijn profeet uitscheldt de kop eraf te hakken, diezelfde wet verplicht mij om mij niet in dit land te vestigen. Of in ieder geval in een land waar het vrije woord, zoals de officier van justitie heeft beschreven, wordt verkondigd.

Nu moeten die moslims mij toch es uitleggen why de Islam zo'n goe vredelievend geloof is. Volgens de terroristen zijn er dus al wetten, nooit geweten dat er in een religieus boek zoals de Koran of Bijbel wetten stonden, maja... Zo leer je nog es wa.:p Maar door dit soort uitspraken gaan wij hier in t westen slecht denken over de Islam, kunnen wij hier eigenlijk weinig aan doen. Maar volgens mij zegt Allah nie echt dat iedereen die tegen hem is maar vermoord moe worden. Net als dat er nie in de Koran staat dat vrouwen hoofddoekjes moeten dragen. Dus volgen de moslims zelf de Koran? Nee. Goe bezig.:ironic:

Maar leuke gasten, die moslims(terroristen)...:eek:

[deleted]
12 augustus 2005, 00:51
[deleted]

Cazzz
12 augustus 2005, 00:53
hangt da er ni van af hoe lang die man nog leeft? :p

Red_Dog
12 augustus 2005, 00:56
Nu moeten die moslims mij toch es uitleggen why de Islam zo'n goe vredelievend geloof is. Volgens de terroristen zijn er dus al wetten, nooit geweten dat er in een religieus boek zoals de Koran of Bijbel wetten stonden, maja... Zo leer je nog es wa.:p Maar door dit soort uitspraken gaan wij hier in t westen slecht denken over de Islam, kunnen wij hier eigenlijk weinig aan doen. Maar volgens mij zegt Allah nie echt dat iedereen die tegen hem is maar vermoord moe worden. Net als dat er nie in de Koran staat dat vrouwen hoofddoekjes moeten dragen. Dus volgen de moslims zelf de Koran? Nee. Goe bezig.:ironic:

10 geboden, period.
En in de Koran staat dan misschien niet dat een vrouw een hoofddoek moet dragen, maar wel dat zij de man moet gehoorzamen.
En gezien de Islamitische leiders (de niet zo gematigden dus) eisen dat zij dat dragen...

YuRiPa
12 augustus 2005, 01:10
10 geboden, period.
En in de Koran staat dan misschien niet dat een vrouw een hoofddoek moet dragen, maar wel dat zij de man moet gehoorzamen.
En gezien de Islamitische leiders (de niet zo gematigden dus) eisen dat zij dat dragen...

Okay, maar er wordt altijd gezegd dat t van de Islam moet, die hoofddoekjes, maar het heeft dus eigenlijk helemaal niks met die hele Islam te maken. ;)

m***
12 augustus 2005, 19:31

da's nu net het leuke aan de koran, je kan het interpreteren op de manier die je zelf wilt.

^^pathfinder^^
13 augustus 2005, 01:31
dat soort mensen mogen ze tegen de muur zetten, de wereld zal een stuk kalmer zijn
dan heb ik het natuurlijk over de extremisten,de Ali met de hoofddoek moslim dus NIET

TheOrdreMan
13 augustus 2005, 14:27
Tegen dat een doodstraf is uitgevoert, is het meestal duurder uitgevallen dan levenslange opsluiting (ook zonder dwangarbeid). Tenminste als de wet gerespecteert word. In China niet natuurlijk, das gewoon kogel door de kop. Maar in de US wel, daar voeren de verdachten een jarenlange juridische strijd die ze niet kunnen betalen omdat ze waarschijnlijk arm zijn. Zijn advocaten worden door de staat betaalt. De staat betaald al die rechters die er hun tijd mee verdoen. De staat moet al die nieuwe (gevraagd door de verdachte) onderzoeken financieren.

Het gedacht dat de doodstraf goedkoop is is al lang niet meer correct. Laat die gast de rest van zijn leven euro-paletten in elkaar timmeren. Dan heeft de economie er nog iets aan ook.

Het westen dringt de islamieten niets op. (Heeft hij niet letterlijk gezegd, dat haalde ik er wel uit.)
Van onder welke steen heb jij je visie over de wereld van de laatste 100 jaar gehaald man?

YuRiPa
13 augustus 2005, 14:51
Van onder welke steen heb jij je visie over de wereld van de laatste 100 jaar gehaald man?

Why verdraai jij mijn quotes? Heb da helemaal nie gezegd en t ging daar helemaal nie specifiek om. t Was een reactie op Mujahied, die zegt dat de westerse wereld de moslims iets wil opdringen. Sorry hoor, maar de enigen die hier bezig zijn om hun geloof op te dringen zijn de moslimextremisten.:ironic: Maja, da mag zeker weer nie gezegd worden....:doh:

Parnakra
13 augustus 2005, 14:56

Dat is anders wel correct, het westen heeft misschien geprobeerd de islam te onderdrukken, maar opdringen?

De katholieken hebben hun ideeën en religie evenveel opgedrongen aan de islamieten als aan elke andere godsdienst.

Mujahied
13 augustus 2005, 17:14
Goh Mujahied, kweenie of ge t weet hoor, maar Hirsi Ali is moslim? Ohja, ff nie aan gedacht zeker. Alleen zij laat zich nie onderdrukken door de Islam, en laat zien hoe de Islam echt is. Da's wa anders dan de Islam zwart maken.;) Die film Submission is de waarheid, zoals zij t heeft meegemaakt, en nie alleen zij, maar veel meer moslimvrouwen, want het is zo dat de vrouwen achtergesteld worden, daar kunt ge nie onderuit. In t Midden-Oosten hebben vrouwen bijv al geen stemrecht (kweenie of da in alle landen daar zo is, maar iig wel bij de meeste). That's wrong. Vrouwen zijn gelijk, ze zijn niks minder dan mannen, maja, that's my opinion.

Theo van Gogh heeft t uitgelokt? Nah, vind ik nie. Hij was kritisch over alles en iedereen, hij heeft ook negatieve dingen gezegd over de katholieke kerk en over van alles en nog wat. Dus het is nie alleen de Islam, maar wat ie zei over de Islam, daar had ie wel gelijk in, net als Pim Fortuyn. Maja, dan word je meteen weer vermoord natuurlijk, want negatieve dingen (lees: de waarheid) zeggen over de Islam is natuurlijk verboden, goe bezig.:ironic:

En Mujahied, kweenie of ge op aarde leeft, maar volgens mij leeft ge op een andere planeet, anders had ge wel gezien dat nie t westen de mensen wil brainwashen om zich tegen de Islam te keren, maar dat t de moslimextremisten zijn die iedereen willen brainwashen en iedereen de Islam op willen dringen. Dood aan alle ongelovigen, zomaar even een greep uit de uitspraken van onze moslimterroristen. Hoe kom je er dan bij dat zij ons de Islam willen opdringen... Zou t idd nie weten. Get real man. Geez.. De moslimextremisten zijn degenen die iets opdringen, nie wij, maja, da's de waarheid en da ziet ge natuurlijk weer nie. Goe bezig, maar een tip, kom terug op aarde en doe dan vooral meteen ff uw ogen open...:doh:

Informeer u zelf eerst goed in plaats van valse uit spraken te doen ! Hirsi Ali is geen moslim dat heeft ze gezegd een tijdje gelden op de NOS. En dat van stemrecht voor vrouwen, de islam verbiedt geen stemrecht voor vrouwen. Dat heeft niets met Islam te maken, maar met cultuur ! Dat is de waarheid in zijn fantasie wereld en alle mensen die dat geloven. Zij de gij eens naar een moslim land geweet en heb ge dat zelf vast gesteld dat daar vrouwen worden onderdrukt. Het is makkelijk praten van " ooh theo en Hirsi Ali zeggen het " zij spreken de waarheid. Ik ontken iet dat er vrouwen en odnerdrukt zijn maar zijn doen alsof alle moslims huin vrouwen onderdrukken. Overal in de wereld worden vrouwen onderdrukt en ook hier in België. Jaja geleest het goed ook hier. Vrouwen krijgen o.a niet het zelfde loon voor een bepaalde functie als man die functie heeft.
Het is beledigend voor moslim om een half naakte vrouw af te beelden en dan nog eens Qoran verzen te resisteren, dat een is geen respect van andersmans geloof. Ik zie u antwoord al komen. Zij respecteren ook ons geloof niet zij dringen het aan ons op. Er wordt helemaal niks opgedrogen, al die aanslagen die gebeurd zijn, zijn die gebeurd omdat jullie niet moslim zijn ? Elke aanlag die gebeurd was had een politieke achtergrond. En nee keur geen aanslagen goed.

TheOrdreMan
13 augustus 2005, 17:38
En Mujahied, kweenie of ge op aarde leeft, maar volgens mij leeft ge op een andere planeet, anders had ge wel gezien dat nie t westen de mensen wil brainwashen om zich tegen de Islam te keren, maar dat t de moslimextremisten zijn die iedereen willen brainwashen en iedereen de Islam op willen dringen.
Ik ben van mening dat het westen wel probeert de bevolking tegen de islam te keren. Door bijvoorbeeld constant de islam te stigmatiseren als vrouwonvriendelijke godsdienst. Maar dat is ze helemaal niet, groeperingen binnen de islam interpreteren de koran zo, niet de hele islam zelf. Ook word terrorisme constant verbonden met terrorisme. De christelijke en joodse terroristen laat men evenwel mooi uit het plaatje, behalve als het even positief kan (ontwapening ira).

Dood aan alle ongelovigen, zomaar even een greep uit de uitspraken van onze moslimterroristen. Hoe kom je er dan bij dat zij ons de Islam willen opdringen... Zou t idd nie weten. Get real man. Geez.. De moslimextremisten zijn degenen die iets opdringen, nie wij, maja, da's de waarheid en da ziet ge natuurlijk weer nie. Goe bezig, maar een tip, kom terug op aarde en doe dan vooral meteen ff uw ogen open...:doh:
Ja, zij gebruiken harde taal. Wat zeggen de grote machtshebbers aan onze kant? Wij, en niemand anders, mag een goed leven lijden en daar gebruiken we zelfs geweld voor. Die boodschap krijgen zij al 20 jaar voorgeschoteld met de harde hand. (Als constante bombardementen, aanwezige troepenmachten niet opdringen is, dan weet ik het ook niet meer.)

Why verdraai jij mijn quotes? Heb da helemaal nie gezegd en t ging daar helemaal nie specifiek om. t Was een reactie op Mujahied, die zegt dat de westerse wereld de moslims iets wil opdringen. Sorry hoor, maar de enigen die hier bezig zijn om hun geloof op te dringen zijn de moslimextremisten.:ironic: Maja, da mag zeker weer nie gezegd worden....:doh:
Volgens mij heb jij wel gezegd dat de westerse wereld niets opdringt, iets wat zeker niet waar was. Wat ik in mijn post had gedaan was om het wat sneller te doen, want ik was gehaast. Dus heb ik de boodschap die mij overkwam snel neergetypt in het venster en erbij gezegd dat jij dat NIET letterlijk hebt gezegd. Het mag zeker gezegd worden dat moslim extremisten hun geloof hardhandig opdringen. Maar erbij zeggen dat de westerse wereld dat niet doet, dat is gewoon onwaar. Het gebeurt al deccenia, eeuwen zelfs (als je de kruistochten meetelt).

Dat is anders wel correct, het westen heeft misschien geprobeerd de islam te onderdrukken, maar opdringen?

De katholieken hebben hun ideeën en religie evenveel opgedrongen aan de islamieten als aan elke andere godsdienst.
De 2 zinnen in uw post lijken mij elkaar tegen te spreken. Enerzijds zeg je dat het westen de islam niks opdringt. Daarna zeg je dat de katholieken dat in DEZELFDE mate doen als de islam. Katholieken zijn westers hoor, grote groepen stemgerechtigden zowel hier in Europa, als in de US.

YuRiPa
13 augustus 2005, 18:57
Ik ben van mening dat het westen wel probeert de bevolking tegen de islam te keren. Door bijvoorbeeld constant de islam te stigmatiseren als vrouwonvriendelijke godsdienst. Maar dat is ze helemaal niet, groeperingen binnen de islam interpreteren de koran zo, niet de hele islam zelf. Ook word terrorisme constant verbonden met terrorisme. De christelijke en joodse terroristen laat men evenwel mooi uit het plaatje, behalve als het even positief kan (ontwapening ira).

Klopt. Het is ook nie de Islam eigenlijk, het zijn idd de mensen die t verkeerd interpreteren. Zoals al es eerder is gevraagd aan Mujahied en themuslim, de moslims, katholieken, christenen, joden.. Allemaal bidden ze eigenlijk tot dezelfde god. De heilige plek voor de Joden en Palestijnen is nota bene op dezelfde plek. Beide Jeruzalem. Maar ze slaan mekaar wel de hersens in. Met da conflict is Israel helemaal fout btw. Maja, prob is, zij hebben steun van Amerika, Palestina mag niks terug doen, ja, met stenen gooien. Maja, da's weer een andere discussie, maar ik hoop da de Palestijnen krijgen waar ze recht op hebben, hun eigen land. (Maja, dit was offtopic)

Ja, zij gebruiken harde taal. Wat zeggen de grote machtshebbers aan onze kant? Wij, en niemand anders, mag een goed leven lijden en daar gebruiken we zelfs geweld voor. Die boodschap krijgen zij al 20 jaar voorgeschoteld met de harde hand. (Als constante bombardementen, aanwezige troepenmachten niet opdringen is, dan weet ik het ook niet meer.)

Die constante bombardementen daar in Irak zijn ook wel nodig om de terroristen een halt toe te roepen. Maja, ben het NIET met Amerika eens. Ik vind nie da Amerika het recht heeft gehad om Irak zomaar binnen te vallen. Als t via de VN was gegaan was t okay geweest, maar nu zijn ze gewoon dom bezig. Maar om de terroristen daar te stoppen zijn bombardementen ook wel nodig, die gasten praten met bommen.:eek:

Volgens mij heb jij wel gezegd dat de westerse wereld niets opdringt, iets wat zeker niet waar was. Wat ik in mijn post had gedaan was om het wat sneller te doen, want ik was gehaast. Dus heb ik de boodschap die mij overkwam snel neergetypt in het venster en erbij gezegd dat jij dat NIET letterlijk hebt gezegd. Het mag zeker gezegd worden dat moslim extremisten hun geloof hardhandig opdringen. Maar erbij zeggen dat de westerse wereld dat niet doet, dat is gewoon onwaar. Het gebeurt al deccenia, eeuwen zelfs (als je de kruistochten meetelt).

Klopt, de kruistochten enzo, en kijk naar de vorige eeuw, met de missies enzo bijv van de Nederlanders in Nederlands-Indië. Dus ik zeg helemaal nie dat de westerse wereld het niet doet. Ik zeg alleen dat op dit moment, het westen nie echt iets opdringt. Alleen de moslims dringen de Islam op aan ons. Dood aan alle ongelovigen. Nu kunt ge wel zeggen dat ze zo zijn opgegroeid met die hardheid, maja, t is en blijft de Islam opdringen. Als je in dezelfde god gelooft als zij, alleen dan nie moslim bent maar christelijk, dan moe je dood. Gezellig. Maar u hebt gelijk dat de terroristen het verpesten voor de gewone moslims die niks te verwijten vallen. Maja, that's life.:eek:

YuRiPa
13 augustus 2005, 19:10
Informeer u zelf eerst goed in plaats van valse uit spraken te doen ! Hirsi Ali is geen moslim dat heeft ze gezegd een tijdje gelden op de NOS. En dat van stemrecht voor vrouwen, de islam verbiedt geen stemrecht voor vrouwen. Dat heeft niets met Islam te maken, maar met cultuur ! Dat is de waarheid in zijn fantasie wereld en alle mensen die dat geloven. Zij de gij eens naar een moslim land geweet en heb ge dat zelf vast gesteld dat daar vrouwen worden onderdrukt. Het is makkelijk praten van " ooh theo en Hirsi Ali zeggen het " zij spreken de waarheid. Ik ontken iet dat er vrouwen en odnerdrukt zijn maar zijn doen alsof alle moslims huin vrouwen onderdrukken. Overal in de wereld worden vrouwen onderdrukt en ook hier in België. Jaja geleest het goed ook hier. Vrouwen krijgen o.a niet het zelfde loon voor een bepaalde functie als man die functie heeft.
Het is beledigend voor moslim om een half naakte vrouw af te beelden en dan nog eens Qoran verzen te resisteren, dat een is geen respect van andersmans geloof. Ik zie u antwoord al komen. Zij respecteren ook ons geloof niet zij dringen het aan ons op. Er wordt helemaal niks opgedrogen, al die aanslagen die gebeurd zijn, zijn die gebeurd omdat jullie niet moslim zijn ? Elke aanlag die gebeurd was had een politieke achtergrond. En nee keur geen aanslagen goed.

Nu onze dromer maar ff replyen. Kom jij eerst es ff terug op aarde, ok? Dan zal je zien dat de Islam toch nie zo geweldig is (meer de uitvoering van de Islam). De Islam zelf op zich is niks mis mee, is een vredelievend geloof.

Ik ben beter geïnformeerd dan gij hoor. Hirsi Ali is idd geen moslim meer, zei t alsof ze nog moslim was, maar ze is t idd nie meer. Ze is wel geboren als moslim. Dus zij weet echt wel waar ze t over heeft. Maja, zij zegt de waarheid, da mag nie natuurlijk. Dream on...:ironic:

Wel heel toevallig dan dat in bijna geen enkel moslimland de vrouwen stemrecht hebben, terwijl ze dat in alle andere landen waar de Islam nie t belangrijkste geloof is wel hebben. Toevallig, nee, ligt ook echt nie aan de Islam nee, hoe kom je erbij. :doh:

Ik ben nog nooit naar een moslimland geweest, en ben t eigenlijk ook nie van plan. Stel da ge met uw vrouw ofzo naar een moslimland gaat als westerling. Stel, Saudi Arabië.. Gij komt in een kamp te wonen, waar ge eigenlijk nie uit mag, en je vrouw mag al helemaal niks. Moet een hoofddoekje dragen enzo, da's belachelijk. Da's vrouwen achterstellen. Noem t eerder opsluiten eigenlijk, maja, da mag natuurlijk, t is de Islam...:ironic:

Uiteraard onderdrukken nie alle moslims hun vrouwen. Maar heb genoeg moslims meegemaakt irl, sommige waren goe, sommigen waren klootzakken. Heb t van dichtbij gezien hoe ze met hun vrouwen omgaan. Da's hun cultuur... Islamcultuur wel te verstaan. Nie alle moslims onderdrukken hun vrouwen, maar hoeveel zullen dat er zijn van t totaal aantal moslims? Nog geen 5-10% schat ik. Dus over t algemeen worden vrouwen echt wel onderdrukt bij de Islam. Ge hebt gelijk over t loon van vrouwen, die nooit zo makkelijk op de topposities komen en voor dezelfde functie minder betaald krijgen dan een man. Maja, in moslimlanden mogen vrouwen nie eens werken, in de echt strenge landen mogen ze amper over straat. En als ze dan over straat mogen moeten ze hun hele lichaam bedekken (zie Talibanregime in Afghanistan). Nee, goe bezig, totaal geen onderdrukking of zo, nah, lijkt maar zo.:doh:

Die halfnaakte vrouwen met Koranteksten in die film Submission was gewoon om de waarheid te laten zien hoe de Islam echt is. t Waren echte moslimvrouwen die eraan meegewerkt hebben die ook wilden laten zien hoe ze onderdrukt worden in de Islam. Dus niks mis mee. Maja, tis de waarheid, mag nie getoond worden....:ironic:

Euhm, dus gij vindt "Dood aan alle NIET-moslims" geen Islam opdringen? Rare manier van denken hebt gij dan hoor. Dat noem ik de Islam opdringen, want wil je nie geloven in de Islam, dan moet je dood. Kweenie wa bij u opdringen is dan.... :sop: :oink:

De aanslagen hebben idd een politieke achtergrond. En uit de aanslagen blijkt ook weer hoe idioot die terroristen zijn eigenlijk, want ze vermoorden ook gewoon moslims. Hun eigen medegelovigen. Maja, da's weer een ander verhaal.

Parnakra
13 augustus 2005, 19:27
De 2 zinnen in uw post lijken mij elkaar tegen te spreken. Enerzijds zeg je dat het westen de islam niks opdringt. Daarna zeg je dat de katholieken dat in DEZELFDE mate doen als de islam. Katholieken zijn westers hoor, grote groepen stemgerechtigden zowel hier in Europa, als in de US.

In mijn eerste zin stel ik de vraag als de katholieken de islam al dan niet iets hebben willen opdringen. In mijn tweede zin leg ik uit dat ik vind (eigenlijk is het meer feit dan mening, maar kom) dat zij dat niet meer of minder gedaan hebben dan bij anderen. M.a.w. ik zie daar geen contradictie in.

En katholieken zijn westers? Voor zover ik weet bevindt een groot deel (zoniet het merendeel) van de katholieken zich nog steeds in derdewereldlanden.

TheOrdreMan
13 augustus 2005, 19:41
Die constante bombardementen daar in Irak zijn ook wel nodig om de terroristen een halt toe te roepen. Maja, ben het NIET met Amerika eens. Ik vind nie da Amerika het recht heeft gehad om Irak zomaar binnen te vallen. Als t via de VN was gegaan was t okay geweest, maar nu zijn ze gewoon dom bezig. Maar om de terroristen daar te stoppen zijn bombardementen ook wel nodig, die gasten praten met bommen.:eek:
Ik bedoel de hele irak-invasie van nu niet. Maar de jarenlange bombardementen nadat ze saddam uit koeweit hadden gesmeten. Of dictatoriale regimes in het Midden-Oosten steunen zodat ze een constante aanvoer van olie kunnen garanderen.

Klopt, de kruistochten enzo, en kijk naar de vorige eeuw, met de missies enzo bijv van de Nederlanders in Nederlands-Indië. Dus ik zeg helemaal nie dat de westerse wereld het niet doet. Ik zeg alleen dat op dit moment, het westen nie echt iets opdringt. Alleen de moslims dringen de Islam op aan ons. Dood aan alle ongelovigen.
Op dit moment dringen westerse mogendheden hen op om hun gezag te gehoorzamen. Anders zullen ze daar de gevolgen van dragen. Als het geen economische sancties zijn, die ook door Europa worden opgelegt (als het land nagenoeg geen olie vooraad heeft natuurlijk). Maar het Amerikaanse militarisme voed de haat NU meer dan OOIT.

Mujahied
13 augustus 2005, 20:10
Nu onze dromer maar ff replyen. Kom jij eerst es ff terug op aarde, ok? Dan zal je zien dat de Islam toch nie zo geweldig is (meer de uitvoering van de Islam). De Islam zelf op zich is niks mis mee, is een vredelievend geloof.

Ik ben beter geïnformeerd dan gij hoor. Hirsi Ali is idd geen moslim meer, zei t alsof ze nog moslim was, maar ze is t idd nie meer. Ze is wel geboren als moslim. Dus zij weet echt wel waar ze t over heeft. Maja, zij zegt de waarheid, da mag nie natuurlijk. Dream on...:ironic:

Wel heel toevallig dan dat in bijna geen enkel moslimland de vrouwen stemrecht hebben, terwijl ze dat in alle andere landen waar de Islam nie t belangrijkste geloof is wel hebben. Toevallig, nee, ligt ook echt nie aan de Islam nee, hoe kom je erbij. :doh:

Ik ben nog nooit naar een moslimland geweest, en ben t eigenlijk ook nie van plan. Stel da ge met uw vrouw ofzo naar een moslimland gaat als westerling. Stel, Saudi Arabië.. Gij komt in een kamp te wonen, waar ge eigenlijk nie uit mag, en je vrouw mag al helemaal niks. Moet een hoofddoekje dragen enzo, da's belachelijk. Da's vrouwen achterstellen. Noem t eerder opsluiten eigenlijk, maja, da mag natuurlijk, t is de Islam...:ironic:

Uiteraard onderdrukken nie alle moslims hun vrouwen. Maar heb genoeg moslims meegemaakt irl, sommige waren goe, sommigen waren klootzakken. Heb t van dichtbij gezien hoe ze met hun vrouwen omgaan. Da's hun cultuur... Islamcultuur wel te verstaan. Nie alle moslims onderdrukken hun vrouwen, maar hoeveel zullen dat er zijn van t totaal aantal moslims? Nog geen 5-10% schat ik. Dus over t algemeen worden vrouwen echt wel onderdrukt bij de Islam. Ge hebt gelijk over t loon van vrouwen, die nooit zo makkelijk op de topposities komen en voor dezelfde functie minder betaald krijgen dan een man. Maja, in moslimlanden mogen vrouwen nie eens werken, in de echt strenge landen mogen ze amper over straat. En als ze dan over straat mogen moeten ze hun hele lichaam bedekken (zie Talibanregime in Afghanistan). Nee, goe bezig, totaal geen onderdrukking of zo, nah, lijkt maar zo.:doh:

Die halfnaakte vrouwen met Koranteksten in die film Submission was gewoon om de waarheid te laten zien hoe de Islam echt is. t Waren echte moslimvrouwen die eraan meegewerkt hebben die ook wilden laten zien hoe ze onderdrukt worden in de Islam. Dus niks mis mee. Maja, tis de waarheid, mag nie getoond worden....:ironic:

Euhm, dus gij vindt "Dood aan alle NIET-moslims" geen Islam opdringen? Rare manier van denken hebt gij dan hoor. Dat noem ik de Islam opdringen, want wil je nie geloven in de Islam, dan moet je dood. Kweenie wa bij u opdringen is dan.... :sop: :oink:

De aanslagen hebben idd een politieke achtergrond. En uit de aanslagen blijkt ook weer hoe idioot die terroristen zijn eigenlijk, want ze vermoorden ook gewoon moslims. Hun eigen medegelovigen. Maja, da's weer een ander verhaal.

This te zien dat je goed geinformeerd bent. Eerst verklaar je dat Hirsi Ali moslim is en dan zeg je dat ze inderaad geen moslim is :wtf: Voor de laatste keer. Die film is een blijk van geen recpect voor de moslims ! Och wat zit ge te zeveren dat 10 % van de alle moslims hun vrouw niet onderdrukken. Als ene zijn back to earth moeten komen zij de gij het wel. Heb de gij da zelf vast gesteld ? Ben je bij elke moslim een een enquete gaan nemen of zo :ironic: Het kan de waarheid zijn in u fantasie wereld. Volgens mij zij de gefrustreed op moord van Gogh en geeft ge alle moslims de schuld.

YuRiPa
13 augustus 2005, 20:16
This te zien dat je goed geinformeerd bent. Eerst verklaar je dat Hirsi Ali moslim is en dan zeg je dat ze inderaad geen moslim is :wtf: Voor de laatste keer. Die film is een blijk van geen recpect voor de moslims ! Och wat zit ge te zeveren dat 10 % van de alle moslims hun vrouw niet onderdrukken. Als ene zijn back to earth moeten komen zij de gij het wel. Heb de gij da zelf vast gesteld ? Ben je bij elke moslim een een enquete gaan nemen of zo :ironic: Het kan de waarheid zijn in u fantasie wereld. Volgens mij zij de gefrustreed op moord van Gogh en geeft ge alle moslims de schuld.

Euhm, dompie, lees mn posts es ff goe... Ik zeg nou juist dat de terroristen (zoals een Mohammed B.) het verpesten voor de normale moslims, die wel gewoon doen en iedereen in hun waarde laten. Dus ik geef juist nie alle moslims de schuld. Dat maakt gij ervan. En over Hirsi Ali, had er ff nie aan gedacht.. Foutjes maken is menselijk hoor.

De waarheid in mn fantasiewereld? Nah... Kijk om u heen, maja, de waarheid over de Islam wordt toch altijd verzwegen en als je de waarheid verteld (Theo van Gogh) word je vermoord. Gij leeft in een fantasiewereld, nie ik.

Nogmaals: Die film Submission is gewoon de WAARHEID over de Islam, of ge da nu leuk vindt of nie.:doh:

Conradus
13 augustus 2005, 20:33
This te zien dat je goed geinformeerd bent. Eerst verklaar je dat Hirsi Ali moslim is en dan zeg je dat ze inderaad geen moslim is :wtf: .

bekeerd mss? Da wil ook wel eens voorkomen dat ze afstappen van de Islam. 'k Denk dat het daar zo gegaan is en Yuripa dat bedoelt.

Mujahied
13 augustus 2005, 20:37
Euhm, dompie, lees mn posts es ff goe... Ik zeg nou juist dat de terroristen (zoals een Mohammed B.) het verpesten voor de normale moslims, die wel gewoon doen en iedereen in hun waarde laten. Dus ik geef juist nie alle moslims de schuld. Dat maakt gij ervan. En over Hirsi Ali, had er ff nie aan gedacht.. Foutjes maken is menselijk hoor.

De waarheid in mn fantasiewereld? Nah... Kijk om u heen, maja, de waarheid over de Islam wordt toch altijd verzwegen en als je de waarheid verteld (Theo van Gogh) word je vermoord. Gij leeft in een fantasiewereld, nie ik.

Nogmaals: Die film Submission is gewoon de WAARHEID over de Islam, of ge da nu leuk vindt of nie.:doh:

Je bent duidelijk een gefrustreede persoon die in zijn fantasiewereld leeft en die gelooft dat bijna alle vrouwen worden onderdrukt in de Islam. Met als zijn boegbeeld Theo van Gogh en Hirsi die de waarheid spreken :rofl:

Quxan
13 augustus 2005, 20:43
Je bent duidelijk een gefrustreede persoon die in zijn fantasiewereld leeft en die gelooft dat bijna alle vrouwen worden onderdrukt in de Islam. Met als zijn boegbeeld Theo van Gogh en Hirsi die de waarheid spreken :rofl:Wie moeten we dan geloven? Een moslimman die zegt dat ie zn vrouw niet misbruikt?
Mja, misschien moeten we Dutroux ook geloven als ie zegt dat ie niemand misbruikt heeft :)

edit; je doet me aan themuslim denken, die gebruikte ook altijd " :rofl: " als hoofdargument...

Conradus
13 augustus 2005, 21:30
Je bent duidelijk een gefrustreede persoon die in zijn fantasiewereld leeft en die gelooft dat bijna alle vrouwen worden onderdrukt in de Islam. Met als zijn boegbeeld Theo van Gogh en Hirsi die de waarheid spreken :rofl:

als wat ze vertelden toch gewoon zever in pakskes is, waarom is Theo van Gogh dan vermoord? Je vermoordt niemand omdat ie zever verkoopt, enkel omdat ie de waarheid vertelt, maar mss wil je dat gewoon niet aanvaarden.

YuRiPa
13 augustus 2005, 22:01

Quxan en Conradus hebben t antwoord eigenlijk al gegeven... Dus ga er verder niks meer over zeggen.

Maja, nog maar ff een keer duidelijk maken, ik leef nie in een fantasiewereld, da doet gij. Maar ontken t maar, zijn moslims zoals gij goed in...:ironic: :doh:

wlibaers
14 augustus 2005, 15:14
Goh Mujahied, kweenie of ge t weet hoor, maar Hirsi Ali is moslim? Ohja, ff nie aan gedacht zeker. Alleen zij laat zich nie onderdrukken door de Islam, en laat zien hoe de Islam echt is. Da's wa anders dan de Islam zwart maken.;)

Maar wordt door velen beschouwd als afvallige, wat nog erger is dan ongelovig zijn.

Pim Fortuyn werd niet door een moslim vermoord, maar door een blanke Nederlander met een radicale groen-linkse ideologie. Je kan natuurlijk wel een vergelijking maken, want net zoals een deel van de moslimleiders haatpropaganda verspreidt tegen de ongelovigen, was ook een groot deel van de Nederlandse media en het establishment bezig met een enorme haatcampagne tegen Pim Fortuyn. Hetzelfde mechanisme werkt dus wel in zekere mate bij autochtonen. Het verschil is dat het probleem bij de moslims veel erger is. Zowel in Nederland als Vlaanderen is men al decennia lang bezig met een haatcampagne tegen de tegenstanders van het multiculturalisme, die deze afschildert als nazi's, fascisten, onderontwikkelden, wilden, insekten,... Het aantal zware slachtoffers is echter zeer beperkt gebleven ondanks herhaalde aanvallen. Bij moslims, een veel kleinere groep waarvan de haatcampagnes niet gesteund worden door de lokale autoriteiten, blijkt de effectiviteit toch vrij groot te zijn.

Net zoals onze eigen politici ons ook allerlei dingen willen opdringen. Hier noemen we dat dan "goed staatsburgerschap" (kritiekloos alles slikken wat onze Grote Roergangers ons op de mouw willen spelden, want ze willen natuurlijk alleen het beste voor ons). Recente illustratie: http://www.brusselsjournal.com/node/149

Maar opnieuw: de moslimbevolking is blijkbaar veel vatbaarder voor dat soort dingen. En minder tolerant voor diegenen (zowel binnen als buiten de eigen groep) die kritisch proberen te zijn.

doodstraf is duurder dan levenslang opsluiten

Omdat men bij doodstraf gewoonlijk veel grondiger tewerk gaat om de schuld te onderzoeken. Bij iemand die openlijk zit te verkondigen dat hij het gedaan heeft en het opnieuw zal doen als hij de kans krijgt zou men misschien een kortere procedure kunnen toepassen.

Het wordt ongetwijfeld door vele moslims als belediging ervaren, maar dat mag geen reden zijn om geweld tegen iemand te gebruiken omwille van zijn uitspraken. Dat bepaalde meningen onaangenaam zijn rechtvaardigt het gebruik van geweld niet. Het is natuurlijk moeilijk om van moslims te verwachten dat ze respect hebben voor de vrijheid van meningsuiting, als onze eigen politici wetten stemmen die geweld (politie = staatsmonopolie op geweld) goedkeuren als maatregel tegen bepaalde meningen, ik heb het hier over de wetten i.v.m. discriminatie en negationisme.

Let op, ik zeg hier zeker niet dat de moslimextremisten goed bezig zijn. Gewoon dat onze politici zelf niet zoveel in een open, vrije samenleving geloven als ze zelf beweren. Zowel de moslimextremisten als een groot deel van onze politici verkiezen een gehoorzaam, goedgelovig volk. Alleen is dat bij de moslimextremisten veel duidelijker aanwezig.

Daar zit iets in, maar dan hebben we toch veel minder last van bijvoorbeeld Centraal- en Zuid-Amerika, waar het spel ook redelijk vuil werd (en wordt) gespeeld.

Klopt. Het is ook nie de Islam eigenlijk, het zijn idd de mensen die t verkeerd interpreteren. Zoals al es eerder is gevraagd aan Mujahied en themuslim, de moslims, katholieken, christenen, joden.. Allemaal bidden ze eigenlijk tot dezelfde god. De heilige plek voor de Joden en Palestijnen is nota bene op dezelfde plek. Beide Jeruzalem. Maar ze slaan mekaar wel de hersens in. Met da conflict is Israel helemaal fout btw. Maja, prob is, zij hebben steun van Amerika, Palestina mag niks terug doen, ja, met stenen gooien. Maja, da's weer een andere discussie, maar ik hoop da de Palestijnen krijgen waar ze recht op hebben, hun eigen land. (Maja, dit was offtopic)

Dat ze tot dezelfde god bidden maakt eigenlijk niets uit tot het moment dat die god hoogstpersoonlijk naar hier komt om zelf zijn orders uit te delen. Ze bidden namelijk tot verschillende interpretaties van die god, en dat maakt het verschil.

m***
14 augustus 2005, 15:35
ok, de koran is ooit samengesteld met de bedoeling een vredelievende godsdienst te zijn.
MAAR, de koran is nooit specifiek genoeg samengesteld, hij is teveel voor interpretatie vatbaar. en aangezien de moslims geen vaticaan of iets dergelijks hebben om de regels te bepalen doet iedereen wat hij wil. allemaal in opdracht van de islam

pit24
14 augustus 2005, 16:05
Maar wordt door velen beschouwd als afvallige, wat nog erger is dan ongelovig zijn.

True

Pim Fortuyn werd niet door een moslim vermoord, maar door een blanke Nederlander met een radicale groen-linkse ideologie. Je kan natuurlijk wel een vergelijking maken, want net zoals een deel van de moslimleiders haatpropaganda verspreidt tegen de ongelovigen, was ook een groot deel van de Nederlandse media en het establishment bezig met een enorme haatcampagne tegen Pim Fortuyn. Hetzelfde mechanisme werkt dus wel in zekere mate bij autochtonen. Het verschil is dat het probleem bij de moslims veel erger is. Zowel in Nederland als Vlaanderen is men al decennia lang bezig met een haatcampagne tegen de tegenstanders van het multiculturalisme, die deze afschildert als nazi's, fascisten, onderontwikkelden, wilden, insekten,... Het aantal zware slachtoffers is echter zeer beperkt gebleven ondanks herhaalde aanvallen. Bij moslims, een veel kleinere groep waarvan de haatcampagnes niet gesteund worden door de lokale autoriteiten, blijkt de effectiviteit toch vrij groot te zijn.

haatcampagnes :ironic: Dat doen rechtsgezinden niet zeker. Het komt langs bijde kanten (en is imho jammer)

Net zoals onze eigen politici ons ook allerlei dingen willen opdringen. Hier noemen we dat dan "goed staatsburgerschap" (kritiekloos alles slikken wat onze Grote Roergangers ons op de mouw willen spelden, want ze willen natuurlijk alleen het beste voor ons). Recente illustratie: http://www.brusselsjournal.com/node/149

Maar opnieuw: de moslimbevolking is blijkbaar veel vatbaarder voor dat soort dingen. En minder tolerant voor diegenen (zowel binnen als buiten de eigen groep) die kritisch proberen te zijn.

Dat komt omdat ze CONTINU gestigmatiseerd worden. Datkan je niet ontkennen. Deze discussie is daar het beste voorbeeld van. Het woord "marrokaan" (wat gewoon een identiteit is) is een scheldwoord geworden... Dit geld ook voor zowat de gehele islam, mogen ze daarom iemand vermoorden, ofcourz niet. Maar extrme uitgroeien komen veel makkelijker naar boven in zo'n mentaliteit

Omdat men bij doodstraf gewoonlijk veel grondiger tewerk gaat om de schuld te onderzoeken. Bij iemand die openlijk zit te verkondigen dat hij het gedaan heeft en het opnieuw zal doen als hij de kans krijgt zou men misschien een kortere procedure kunnen toepassen.

Het wordt ongetwijfeld door vele moslims als belediging ervaren, maar dat mag geen reden zijn om geweld tegen iemand te gebruiken omwille van zijn uitspraken. Dat bepaalde meningen onaangenaam zijn rechtvaardigt het gebruik van geweld niet. Het is natuurlijk moeilijk om van moslims te verwachten dat ze respect hebben voor de vrijheid van meningsuiting, als onze eigen politici wetten stemmen die geweld (politie = staatsmonopolie op geweld) goedkeuren als maatregel tegen bepaalde meningen, ik heb het hier over de wetten i.v.m. discriminatie en negationisme.

Let op, ik zeg hier zeker niet dat de moslimextremisten goed bezig zijn. Gewoon dat onze politici zelf niet zoveel in een open, vrije samenleving geloven als ze zelf beweren. Zowel de moslimextremisten als een groot deel van onze politici verkiezen een gehoorzaam, goedgelovig volk. Alleen is dat bij de moslimextremisten veel duidelijker aanwezig.

Bizarre conclusie, die je hier maakt, ik snap em ni zo goed eigenijk

Daar zit iets in, maar dan hebben we toch veel minder last van bijvoorbeeld Centraal- en Zuid-Amerika, waar het spel ook redelijk vuil werd (en wordt) gespeeld.

Wel het is natuurlijk weer een tijd geleden dat we er 2 volledige landen hebben platgebombardeert hé. Ook hebben we nooit massal brazillianen ingevoerd

Dat ze tot dezelfde god bidden maakt eigenlijk niets uit tot het moment dat die god hoogstpersoonlijk naar hier komt om zelf zijn orders uit te delen. Ze bidden namelijk tot verschillende interpretaties van die god, en dat maakt het verschil.

blabla

YuRiPa
14 augustus 2005, 20:39
Dat komt omdat ze CONTINU gestigmatiseerd worden. Datkan je niet ontkennen. Deze discussie is daar het beste voorbeeld van. Het woord "marrokaan" (wat gewoon een identiteit is) is een scheldwoord geworden... Dit geld ook voor zowat de gehele islam, mogen ze daarom iemand vermoorden, ofcourz niet. Maar extrme uitgroeien komen veel makkelijker naar boven in zo'n mentaliteit

Euhm, zij worden continu gestigmatiseerd? En hoe komt da? Door die moslims zelf hoor. Nu krijgen wij weer de schuld, en zijn de moslims weer es zielig. No way! Zij worden nie gediscrimineerd, da zijn wij. Als wij gewoon ons gang gaan zitten de moslims er bovenop van dit mag nie da mag nie... Om voor de zoveelste keer maar weer t bekendste voorbeeld naar boven te halen, als je als meisje over straat loopt in zomerse kleding, krijg je meteen commentaar van de (meestal) Marokkanen. Als je er dan nog tegenin gaat en zegt dat ie zn kop moet houden wordt je t ziekenhuis in geslagen. Maar als jij al verkeerd kijkt naar ze discrimineer je al. Ja dag, zo werkt t nie. Zo moeten maar es respect hebben, als wij naar Marokko gaan moeten we die cultuur ook respecteren, dus zij moeten onze cultuur respecteren. Period.:angry: En zolang zij ons nie respecteren, respecteer ik hen nie. :doh:

Quxan
14 augustus 2005, 21:23
..., als je als meisje over straat loopt in zomerse kleding, krijg je meteen commentaar van de (meestal) Marokkanen.
Heb ook al veel meisje gehoord die daar last van hebben.
Dunno of het echt zo is, maar sinds die thread over masturberen moet ik altijd hier (http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=5535650&postcount=31) aan denken als ik zo'n meisje hoor...
edit; dit is wel vrij :offtopic: (mijn excuses)

AkiMbO
14 augustus 2005, 21:35

ow sorry, ik was eventjes die regel vergeten ....

Kun je mij dan eens een lijstje posten met alle uitzonderingen op de koran?
(voor wie hiet niet weet : er is voor alles wel één uitzondering, met andere woorden => koran zegt: doe wat ge wilt,ik verantwoord u wel)

Anyway,of hij nu heeft gehandeld uit religie, politiek standpunt, racisme, whatever... hij heeft een moord gepleegd, en daarvoor moet hij gestraft worden.
Zo'n verklaring afleggen zou nog van mij nog voor een extra straf mogen zorgen... (10 jaar isoleercel, zodat hij eens tijd MOET nemen om zich te bezinnen, en te zien hoe slecht hij bezig is)

YuRiPa
14 augustus 2005, 21:45
Zo'n verklaring afleggen zou nog van mij nog voor een extra straf mogen zorgen... (10 jaar isoleercel, zodat hij eens tijd MOET nemen om zich te bezinnen, en te zien hoe slecht hij bezig is)

Is zinloos, zoals die idioot al zei, hij voelt zich vrij, en ja, erg slecht zal ie t nie hebben in de Nederlandse gevangenis. Eigenlijk zouden ze m moeten martelen tot zn dood. Mohammed B. heel langzaam dood laten gaan. Laat hem maar ff een paar jaartjes voelen wat hij allemaal gedaan heeft... Maja, hij is ervan overtuigd dat ie in de hemel komt... Rare gozer hoor. :lol: Zelfs de hel zou nog te goe voor m zijn....:ironic:

Maja, hem laten bezinnen is dus zinloos, zal ie toch nooit doen. Creep.... (Mohammed B bedoel ik dan he, nie u ;))

S3TH
14 augustus 2005, 22:28
En u mag al uw om psychologen, al uw psychiaters, al uw deskundigen op me af sturen, maar ik zeg u, u zult het nooit begrijpen.

Ooh, ik begrijp het zeer goed... Deze man is zodanig gehersenspoeld door zijn geloof dat hij er alles voor doet...

Vreemd hoe iemand zo de grip op het leven eigenlijk kan verliezen

pro_Vlaming
14 augustus 2005, 22:30
Echt he, S3TH