PDA

Volledige versie bekijken : Is dit een interessante auto deal?

spikie
7 augustus 2005, 14:34
Ik kan ne Nissan 200SX kopen:

Nissan 200SX
11 jaar oud
geen schade aan carrosserie
Volledig nieuwe motor (de oude motor is vastgeslage en kapot)
170000 km met oude motor, nieuwe nog geen km want staat nog in garage
170 pk

prijs: 5000 €

is tees nen interessante deal? want ik ken ni zoveel van auto's ma kvind het wel ne schone (tis da model me die klaplichte, lijkt heel hard op de 240nx uit NFSU2)

Burny
7 augustus 2005, 16:02
1 van de betere japanse driftbakken. Welke motor ligt daarin? 1.8 Turbo? Nieuw kan niet volgens mij, omdat ze die blokken niet meer maken. Msc een revisieblok erin?
Als de carroserie echt zonder schade is (heb je alles GOED onderzocht? Onder plastiek kappen binnen en buiten gekeken? Nergens enig spoor van roest?) dan is dit wel een goeie deal ja.

spikie
7 augustus 2005, 16:21
tis ene van ne kameraad, ma hij heeft ne nieuwe gekocht. tis nen 1.8 turbo motor, ne naft. de carrosserie is echt volledig in orde en mijne kameraad heeft er nog garantie op tot in december

Cranox
7 augustus 2005, 16:40
Vraag eerst eens aan uw verzekering wat dit per jaar gaat kosten ( 170pk )

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 16:48
Vraag eerst eens aan uw verzekering wat dit per jaar gaat kosten ( 170pk )

Das waar, en of ze u al willen verzekeren voor die pk's. Das ni zo gemakkelijk.

ChfZ | Hanky
7 augustus 2005, 16:57
Schonen deal voor die verkoper.

Ik hem 2de hands peugeot 206 gekocht voor 4700, 5 jaar oud en 50.000 km..

Zelfs me nieuwe motor is da nog veel vin'k..

Mja, u keus :)

-[OwA.Free]-
7 augustus 2005, 17:02

Die auto is zijn geld dubbel en dik waard als er geen schade aan carrosserie is en er een volledig nieuw motorblok inligt, wat ik ten sterkste betwijfel.

lttuvix
7 augustus 2005, 17:27
njah kijk ook es na toestand van uw kabels (als die gans grijs zijn en er zit zo wit poeder op dan zijn uw kabels geoxideert kom je vaak tegen op batterij klemmen en batterij zelf

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 17:29

En ik mijn toyota van toen 11j voor 2900€.
Das vraag en aanbod hé.

206 is gelijk de golf: in overmaat.
Een 200nx en celica enzo daarintegen in goeie staat :p
Ge kunt het ni vergelijken.

Voor nen celica GT4 van 15j oud, en goe onderhoude met weinig km: 10000€
Laatste model supra (1996-1999 dachtek), 30000€

Importeren is goedkoper, ma dan moette er wel mee leven da 9/10 uw stuur rechts staat ;)

DogFacedGod
7 augustus 2005, 17:42

tja voor elke 200SX rijden er 1000 206'en rond. Je hebt tenminste iets apart. Het is zijn 5000 euro zeker waard als die auto tip top in orde is en als je hem zelf tip top in orde houdt, kan je hem dan weer later verkopen voor een mooi prijsje.

Morpheus
7 augustus 2005, 18:36
U bent van 85', ik kan het u niet aanraden.
Verzekeringspremie zal de moeite zijn :s

spikie
7 augustus 2005, 18:46
verzekering komt op naam van mijn ouders zenne, das allemaal geen probleem. Den auto is echt gans in orde, hij komt van ne grote auto liefhebber dat diene gans in orde heeft gehoude en tis een van mijn beste kamerade dus ik vertrouw hem wel plus der is nog garantie op

Blue-Bora
7 augustus 2005, 18:57
verzekering komt op naam van mijn ouders zenne, das allemaal geen probleem. Den auto is echt gans in orde, hij komt van ne grote auto liefhebber dat diene gans in orde heeft gehoude en tis een van mijn beste kamerade dus ik vertrouw hem wel plus der is nog garantie op

Totdat ge iets voorkrijgt.
Dan komen de problemen maar pas.

Morpheus
7 augustus 2005, 19:00

Ik vrees ook een beetje dat ze met zo'n wagen zullen doorhebben dat het voor een jong persoon is.
Ik zou toch maar opletten was ik van u.

+ Wagen van 11 jaar oud 170pk!!!, waarschijnlijk zonder abs en welke veiligheidsuitrusting dan ook (generatie "veiligheid is niet belangrijk").

Was ik van jou ik kocht me met die 5000€ iets gelijk één van die mensen hier boven. Een kleinere, jongere occasie. Minder taxen, minder inschrijving, minder verzekering. En je hebt dan een veiligere wagen, en iets mooi om mee te starten.

Morpheus
7 augustus 2005, 19:01

Ik vrees ook een beetje dat ze met zo'n wagen zullen doorhebben dat het voor een jong persoon is.
Ik zou toch maar opletten was ik van u.

+ Wagen van 11 jaar oud 170pk!!!, waarschijnlijk zonder abs en welke veiligheidsuitrusting dan ook (generatie "veiligheid is niet belangrijk").

Was ik van jou ik kocht me met die 5000€ iets gelijk één van die mensen hier boven. Een kleinere, jongere occasie. Minder taxen, minder inschrijving, minder verzekering. En je hebt dan een veiligere en nieuwere wagen.

spikie
7 augustus 2005, 19:05
minder taxe hebbek sterk mijn twijfels over, op gebied van taxen is diene auto spotgoeiekoop, de verzekering komt op naam van mijn ouders me mij als regelmatige bestuurder, dan word daar ni moeilijk over gedaan. en hij is full option, me abs

Morpheus
7 augustus 2005, 19:11
minder taxe hebbek sterk mijn twijfels over, op gebied van taxen is diene auto spotgoeiekoop, de verzekering komt op naam van mijn ouders me mij als regelmatige bestuurder, dan word daar ni moeilijk over gedaan. en hij is full option, me abs

Idd 1.8 valt best mee, en nu dat je ook ABS hebt en zegt dat de wagen perfect in orde is... mmm

Ga er dan maar voor, maar zie ook eens rond of je misschien niets anders ziet dat je bevalt.

spikie
7 augustus 2005, 19:13
ben ik zeker van plan, het blijft nen heel sportieve wage, zeker voor mijne leeftijd, dus kga eerst nekeer zien wa dak vind.

Bedankt voor alle hulp! en alsek hem moest kope, zallek is fotokes poste :)

Lucian
7 augustus 2005, 19:26
bs, totdat ge 21 zijt zijn uw ouders nog verantwoordelijk, ook al staat auto op uw naam

Morpheus
7 augustus 2005, 19:36
bs, totdat ge 21 zijt zijn uw ouders nog verantwoordelijk, ook al staat auto op uw naam
Denk echt dat je niet weet over wat je praat.

Als de verzekering kan aantonen dat gij hoofdbestuurder zijt en de verzekering op uw ouders staat, dan ga je naar uw geld mogen fluiten.

En ik moet er geen tekeningetje bij maken bij een dodelijk of letselongeval zeker? Zou je wel eens een paar miljoen kunnen kosten voor een zwaar ongeval, eens zien of je nog ouders zult hebben daarna ;)

Lucian
7 augustus 2005, 19:41
Denk echt dat je niet weet over wat je praat.

Als de verzekering kan aantonen dat gij hoofdbestuurder zijt en de verzekering op uw ouders staat, dan ga je naar uw geld mogen fluiten.

En ik moet er geen tekeningetje bij maken bij een dodelijk of letselongeval zeker? Zou je wel eens een paar miljoen kunnen kosten voor een zwaar ongeval, eens zien of je nog ouders zult hebben daarna ;)
denk da ge mij verkeerd begrijpt
ook al maakt ge accident met auto op uw eigen naam onder de 21
als ge het nie kunt betalen, halen ze het nogaltijd bij uw ouders ;)

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 19:42

Informeer eer ge repley'ed ;)

Als de wagen op de naam van de ouders staat, en gij staat ni als hoofdbestuurder hebde 2 mogelijkheden.

1) Verzekering komt er toch achter da gij hoofdbestuurder van de wagen zijt, env raagt vriendelijk om de polis te veranderen.

Is bij mij ook gebeurd. Voordeel hier was da we veel verzekeringen hadden bij ethias, dus er is niks van geld bijgekomen om te betalen. Voorwaarde was wel om ni binnen de 4j van wagen te veranderen, of er kwam 25% (denk da het maar 25% was) bij het bedrag.

2) Ge hebt een ongeval. Indien ge ni als hoofdbestuurder staat of als 2de bestuurder, zijn de eerste 5000€ (denk da het 5000 is) voor uw eigen rekening. Dus die betaal je uit eigen zak.

Indien de verzekering erachter komt da gij wel degelijk hoofdbestuurder bent (en dus ni 2de bestuurder) kunnen zij zich terugtrekken ;)

------------------------------------------------------------------------

1.8 is fiscaal voordelig.
Maar ik denk ook da als uw ouders al nen auto hebben, en dan zien ze plots een 200SX met 170pk. En de zoon heeft rijbewijs, dan gaat er een belleke rinkelen.

Was zoals ik al zei bij mij ook het geval.
Celica, sportuitlaat, spoiler, installatie, getinte ruiten, neon.

Mmmm, da zal idd wel de wagen van de pappa zijn :ironic:

*edit*

Was iets anders dat gij bedoelde, ma bovenste geldt nog puur als informatief :)

*edit*

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 19:43

Das waar, en als uw ouders het ni kunnen betalen, bij iemand anders.
Ma uw ouders kunnen wel degelijk van u terug vorderen, aangezien je zelf meerderjarig bent ;)

MilM
7 augustus 2005, 19:44

ge begrijp het niet
het gaat over vezekering
das een ongeldige verzekering, dus de verzekering kan een deel van de (grote) kosten dan op die ouders verhalen.

Dusja ...
Is iets heel anders dan wa gij bedoelt

Er staan zware boetes hierop, is tijdje geleden nog in gazet gekomen.
Kerel die auto had, verzekering op naam van vader.
Hij leent auto uit aan vriend, die begaat dodelijk ongeval en pleegt vluchtmisdrijf.

Gewoon het feit dat de vader niet als hoofdbestuurder stond, ging die vader zeer veel geld kosten ...
Dus los van al de rest

spikie
7 augustus 2005, 19:44
Rocketeer']
Mmmm, da zal idd wel de wagen van de pappa zijn :ironic:

Zou toch kunne, papa houd van snelle wagens :D

diene waarvan dak hem zou kope heeft hem trouwes op dezelfde manier verzekerd als da ik het zou doen, en de verzekering (ethias) heeft nooit moeilijk gedaan

distinct
7 augustus 2005, 19:47
200 sx snel? :wtf:

MilM
7 augustus 2005, 19:49

is toch al snel ...
en bij de verzekering is da zeker al snel voor een jonge persoon

het is mss geen sportwagen, maar toch rapper dan de gemiddelde wagen

spikie
7 augustus 2005, 19:56
hmm ik dacht wel da het ne sportwage was ma ik kan mis zijn, kwas trouwes ff mis me de leeftijd, hij is 13 jaar dus binne 2 jaar is da ne classic car en das 200 € per jaar aan verzekering, valt goe mee he :p

Morpheus
7 augustus 2005, 20:16

Als dat niet snel is weet ik het ook niet ze :ironic: .

spikie
7 augustus 2005, 20:23
mijne kameraad heeft ermee op race wars meegedaan, 3x moete uitkome en 3x gewonne ma zijne tijd was ni genoeg om door te moge naar volgende ronde. kweet wel zijn tegestanders nemeer, eentje dervan was ne crx das al dak nog weet :s

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 20:24
hmm ik dacht wel da het ne sportwage was ma ik kan mis zijn, kwas trouwes ff mis me de leeftijd, hij is 13 jaar dus binne 2 jaar is da ne classic car en das 200 € per jaar aan verzekering, valt goe mee he :p

Velen maken hier een fout.
Een classic car is ook alleen iets van de verzekering.
En daar zijn ook beperkingen op ;)

idd, classic car is voor auto vanaf 15j
dan is er voor de verzekering zelfs nog een verschil
ivm wel of niet dagelijks gebruik !

inschrijven kan je tegenwoordig enkel nog via de keuring,
dus eerst keuring laten doen voor verkoop.

oldtimer heeft idd beperkingen:
-van en naar evenmenten
-proefritten met het oog op deze evenementen binnen
een straal v 25km en tussen zonsop- en zonsondergang.
(dus niet tussen bepaald uur. reden, lichten zijn niet gekeurd)
http://www.goca.be/ned/autokeuring/...ig/oldtimer.asp

voordeel is wel:
1x keuring + beperkte keuring

standlichten kijken ze zelf niet na.
gelijkheid v remmen weet ik niet,
staat vd remleidingen kijken ze WEL na (was afgekeurd),
stuurinrichten wordt ook nagekeken.

classic car mag je idd rijden zo ver je wilt,
wel oppassen dat je de juiste verzekering neemt!

classic car wordt wel hetzelfde als normale wagens gekeurd,
dus ook ieder jaar naar de keuring en zelfde regels.

VOOR de keuring moet ge wel weten wat,
oldtimer OF gewone wagen.

veranderen kan altijd, maar dan moet ge altijd eerst naar
de keuring om te laten herkeuren.

nog een klein voordeel ivm oldtimer is:
keuring voor verkoop moet ofwel met de nr.plaat die er vroeger opstond
ofwel met Z-platen. voor oldtimer is er een uitzondering gemaakt en
kunt ge met UW nr platen gaan. voorwaarde is dan wel dat de auto als
oldie wordt ingeschreven en op dezelfde naam komt van deze plaat.

nog iets,
om een oldtimer of een classic car met beperkt gebruik te laten
verzekeren heb je een dagelijkse wagen nodig.

greets,
Tim

Een classiccar keurinfg is elk jaar een gewone keuring zoals een gewone auto.
mag wel elke dag rijden , met een beperking van woon werk verkeer en niet meer dan 20000km per jaar ( dit weet ik niet juist).

Als oldtimer verzekeren betaal je ongeveer 20% van de gewone verzekering , als classic car is deze ongeveer 40 % procent van dat bedrag . Alleen moet je met classic car wel elk jaar naar controle , mag altijd rijden behalve woon - werkverkeer en er is inderdaad een kilometer beperking .

Bij ****** kan men zijn 15-jarige auto als classic car verzekeren met ca. 25% korting, voorwaarde is echter dat ge bij ****** nog een tweede - normale- wagen verzekerd hebt, die ge bijna dagelijks gebruikt, ttz verplaatsingen naar het werk.
Uw classic car mag enkel als "vrijetijdswagen" of gelegenheidswagen gebruikt worden (veel minder kilometers), enkele uitzonderingen zijn er als uw werk-wagen hersteld wordt of in de garage staat.. Info Tel ****** of web Wink
Sorry, niet aan gedacht.. Embarassed (******)
-- gewoon "Classic car verzekering" of - Insurance ingeven in G**gle

Ik zou zeggen: Welkom in België :D

spikie
7 augustus 2005, 20:26
hangt ook af van u verzekeraar, ik ga in de loop van de week is naar onze verzekeraar belle en nekeer alles van vrage dan bennek zeker. ni dak u ni geloof ofzo zenne, ma ik weet het liever zeker :)

NoizeSuppressor
7 augustus 2005, 20:38

Das appelen met peren vergelijken... Hij heeft een speciaal voituurke he... Maar euh TS. Als je zelf niet zoveel van auto's kent zou ik aan een dergelijke wagen niet beginnen. Gaat je veel kosten om die op de baan te houden, laten we nog maar zwijgen van de verzekering (mijn 318IS @ 140 pk wilden ze ook niet verzekeren eerst :) )

spikie
7 augustus 2005, 20:40
me ni veel van auto's te kenne bedoelek vooral op mechanisch vlak. ik dacht wel da da ne goeie deal was, ma ik heb graag meerdere meninge. en voor die verzekering, lees de rest van de thread nekeer door :)

Lucian
7 augustus 2005, 20:41
ge begrijp het niet
het gaat over vezekering
das een ongeldige verzekering, dus de verzekering kan een deel van de (grote) kosten dan op die ouders verhalen.

Dusja ...
Is iets heel anders dan wa gij bedoelt

Er staan zware boetes hierop, is tijdje geleden nog in gazet gekomen.
Kerel die auto had, verzekering op naam van vader.
Hij leent auto uit aan vriend, die begaat dodelijk ongeval en pleegt vluchtmisdrijf.

Gewoon het feit dat de vader niet als hoofdbestuurder stond, ging die vader zeer veel geld kosten ...
Dus los van al de rest
nee ik bedoel tvolgende:
als gij verzekering op uw naam pakt (zijn der veel die denken dat uw ouders der dan buiten blijven indien er een zwaar ongeval in fout gebeurt, omdat het op uwe naam staat), maar zolang ge geen 21 zijt, kunne ze zowiezo alles op uw ouders verhalen, dus wrom zou ge 3 jaar lang verzekering op uwe naam nemen en extra betalen?

NoizeSuppressor
7 augustus 2005, 20:44
me ni veel van auto's te kenne bedoelek vooral op mechanisch vlak. ik dacht wel da da ne goeie deal was, ma ik heb graag meerdere meninge. en voor die verzekering, lees de rest van de thread nekeer door :)

Ik had het ook over mechanisch vlak. Sportauto's gaan gewoon vaker stuk omdat, en er wordt nog eens sportiever mee gereden ook. En als je dat dan zelf niet kan maken of voor een stuk, dan is 't elke keer bankje plunderen jammer genoeg. Heb hetzelfde voor zenne :D

MilM
7 augustus 2005, 20:44
nee ik bedoel tvolgende:
als gij verzekering op uw naam pakt (zijn der veel die denken dat uw ouders der dan buiten blijven indien er een zwaar ongeval in fout gebeurt, omdat het op uwe naam staat), maar zolang ge geen 21 zijt, kunne ze zowiezo alles op uw ouders verhalen, dus wrom zou ge 3 jaar lang verzekering op uwe naam nemen en extra betalen?

ge begrijp het niet é :)
gij zegt van als zoon niet kan betalen, moeten ouders het betalen.
Da zijn dus kosten die je zoiezo moet betalen. (of het nu uw ouders zijn of uzelf)

Als je daarentegen 'fraudeert', kunnen ze u nog veel meer aanrekenen... (kosten die voor de verzekering bedoeld zijn of bv een boete)
Ik versta nie wa uw verhaal hier eigenlijk toe doet.
Het gaat er em niet om dat uw ouders nog aansprakelijk zijn voor u, wel om het feit dat je de verzekering oplicht en daar zware gevolgen kunnen aan vasthangen (afhankelijk hoe zwaar het ongeval is)

begrijp je wat ik bedoel ?

spikie
7 augustus 2005, 20:45
daar hebbek vriende voor :) ik heb 2 goei kamerade da auto mechanica doen, en op cafe is da dus elk weekend ne ganse avond geleuter over auto's :D

Lucian
7 augustus 2005, 20:57
ge begrijp het niet é :)
gij zegt van als zoon niet kan betalen, moeten ouders het betalen.
Da zijn dus kosten die je zoiezo moet betalen. (of het nu uw ouders zijn of uzelf)

Als je daarentegen 'fraudeert', kunnen ze u nog veel meer aanrekenen... (kosten die voor de verzekering bedoeld zijn of bv een boete)
Ik versta nie wa uw verhaal hier eigenlijk toe doet.
Het gaat er em niet om dat uw ouders nog aansprakelijk zijn voor u, wel om het feit dat je de verzekering oplicht en daar zware gevolgen kunnen aan vasthangen (afhankelijk hoe zwaar het ongeval is)

begrijp je wat ik bedoel ?
ik zeg toch niks over frauderen :/

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 21:04
hangt ook af van u verzekeraar, ik ga in de loop van de week is naar onze verzekeraar belle en nekeer alles van vrage dan bennek zeker. ni dak u ni geloof ofzo zenne, ma ik weet het liever zeker :)

Doe maar, die zeggen juist hetzelfde.
Is van mensen die al classic cars hebben ingeschreven.

Bij ene hebben ze geen problemen gemaak tover beperking van km ofzo. Ma wel omdat em daar al 2 ander voertuigen op zijn naam had ingeschreven ;)

Ziede het verschil :). Als ge al genoeg geld int laatje brengt bij een verzekering, dan kan er geklapt worden ;)

MilM
7 augustus 2005, 21:31
ik zeg toch niks over frauderen :/

maar daar draaide de discussie om die blue bora begon :p
namelijk als ge tegen de verzekering liegt wie er met de auto rijdt
Het ging niet om het feit dat de ouders zouden moeten betalen hé, wel over het feit dat er gelogen werd over hoofdbestuurder (mss heb ge da verkeerd opgevat?)

Nuja, al die formules. Kan ook op ouders naam staan, maar waarbij je wel opgeef dat je één van de bestuurders bent.

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 22:28
maar daar draaide de discussie om die blue bora begon :p
namelijk als ge tegen de verzekering liegt wie er met de auto rijdt
Het ging niet om het feit dat de ouders zouden moeten betalen hé, wel over het feit dat er gelogen werd over hoofdbestuurder (mss heb ge da verkeerd opgevat?)

Nuja, al die formules. Kan ook op ouders naam staan, maar waarbij je wel opgeef dat je één van de bestuurders bent.

Net zoals hier dus het geval. Op pa zijn naam, met mij als hoofdbestuurder :)

Burny
8 augustus 2005, 00:11
Ik blijf bij men eerste post. Niet twijfelen, kopen die handel! En er dan zeer goed zorg voor dragen :) .

[B]Rocketeer
8 augustus 2005, 10:41
Ik blijf bij men eerste post. Niet twijfelen, kopen die handel! En er dan zeer goed zorg voor dragen :) .

Alst betaalbaar is voor verzekering wel :)

MilM
8 augustus 2005, 11:01
Tzou mij ontgoocheld hebben, moest burny em afgeraden hebben :p .
Kzie emzelf daar al heel bij passen :p .

Burny
8 augustus 2005, 11:07
Tzou mij ontgoocheld hebben, moest burny em afgeraden hebben :p .
Kzie emzelf daar al heel bij passen :p .

:D

Een paar ex-crx rijders van een crxforum waar ik veel rondhang hebben een S13 ondertussen. RWD hé, rulez. Prachtbakken.

Maar Honda heeft ook 2 leuke rwd's, ik kijk meer die kant op :p :lol:

@ Rocketeer: ja inderdaad :( Verzekering kan roet in het eten gooien. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn wagen ook niet op mijn naam kon verzekeren de eerste jaren. Weinig maatschappijen wilden dat doen, en diegene die het toch wilden doen vroegen absurde bedragen. Nu heb ik bij Axa een heel goeie prijs/kwaliteit polis. Op mijn naam :) .

edit: @ TS: SXOC forum (http://www.sxoc.nl/forum/index.php?act=idx) Reg je daar eens, daar kom je enorm veel te weten. Ook qua technische punten waar je zeker op moet letten bij aankoop of als je ooit problemen zou hebben.