PDA

Volledige versie bekijken : Keepertraining zaalvoetbal ..

oxS
6 augustus 2005, 01:40
Ik ben dus een indoorkeeper, vandaag is de voorbereiding op men 2de seizoen begonnen en ik ken mijn zwakke punten .. Zo heb ik oa te weinig ballen klemvast ..

Ik zoek boeken die gerichte oef geven om indoor te keepen en gewoon algemene oef .. Welke zijn aanraders of heb je zelf tips ?

edit: realiseer me net dat dit mss beter in sport kan, indien het zo is, wil je moven en niet deleten pls ?

YellinD
6 augustus 2005, 01:44
speel wedstrijden?
Hoe meer ballen ge in handen krijgt, hoe beter ge ermee kunt omspringen :)

goeie keepers zijn die met ervaring :)

liberace
6 augustus 2005, 01:48
gwn oefenen op ballen pakken , voetbal zelf , 2 jaar keeper geweest.
Veel trainen, balvast worden vergt training

ComputerVISTA
6 augustus 2005, 02:01
voila se, hier zullen ze u gegarandeerd kunnen helpen ;)

Glor
6 augustus 2005, 11:18
Idd zoals degene boven mij zeiden, gewoon veel oefenen, daarom niet persé in matchen want dan moet je er natuurlijk staan en niet staan trainen:p Vraag aan een maat dat die eens een paar ballen trapt en zo bouw je geleidelijk aan op ;)

keeper
6 augustus 2005, 12:55
Mocht ik van u zijn zou ik ook veel trainen op reflexen, is in de zaal toch ook zeer belangrijk en verder op training elke bal hoe hard of hoe moeilijk ook proberen klemvast te pakken. In wedstrijd natuurlijk niet doen, daar moet je risico's vermijden he maar op training maakt een missertje niks uit.

Netrem
6 augustus 2005, 12:59
schiet zelf de bal tegen de muur en pak die dan
bal omhoog gooien en er naartoe springen (op gras dan)
gooi alles wa ge vasthebt es omhoog en van het dan

klinkt idioot, maar het helpt meer dan je denkt

Shyheim
6 augustus 2005, 15:20
Ben zelf nog een tijd keeper geweest, en heb nog bij den Aaantwaaaarp (jep, RAFC, DM :p) gespeeld; en die keepertrainers hebben mij toch heel wat bijgeleerd ivm klemvastheid... Nogal moeilijk om zo'n uitleg uit te typen, maar zorg altijd dat uw handen volledig gestrekt rond de bal zitten met uw duimen zo stevig mogelijk opgespannen tegen de achterkant.
Proberen tekeningske te maken:

http://users.telenet.be/midgard/bal.jpg

Als dat ook met hetzelfde soort handschoenen is als grasvoetbal, altijd zien dat ge die eerst bevochtigd, en dan met uw handen over elkaar wrijven zodat het oppervlak een beetje plakkerig wordt... Helpt ook al veel. :)

De reflexen moet ge inderdaad trainen, maar op keepertraining kregen we ook oefeningen om uw reflexen te verbeteren door linker- en rechterhersenhelft te trainen:
ga in kleermakerszit zitten, en houd uw handen en armen in dezelfde positie als wanneer ge sit-ups zou doen (handpalmen op het achterhoofd, en armen parallel met uw lichaam). Dan met uw linkerelleboog uw rechterknie raken, en met uw rechterelleboog uw linkerknie raken... Herhalen, en regelmatig doen; is blijkbaar bewezen dat het helpt. :)

oxS
6 augustus 2005, 15:28
hmm dat is een goed punt, naar mijn weten zijn er niet echt speciale keeperhandschoenen voor indoor en iig mijn handschoenen verslijten zo rap :/

ik heb hier toch al een paar nuttige tips gezien, waarvoor dank, zijn er ng oefeningen voor reflexen, zo zei iemand me om met mijn rug naar het veld te staan en iemand te laten roepen op het moment dat hij schiet .. kent iemand die oef ?

Shyheim
6 augustus 2005, 15:48
Jep, heb ik ook moeten doen.
Effe denken welke nog... :)

oxS
6 augustus 2005, 15:51
indoor hebt ge 2 stijlen keepers, diegene die veel voetreddingen doen en diegene, meestal ook veldkeepers die echt wel duiken ..

Aangezien ik niet echt kan keepen met men voeten, werk ik aan het duiken, maar het is makkelijker om eerst 2-3 stappen te zetten en dan plat te gaan dan zomaar out of the blue plat te gaan ..

Voor je het je afvraagt, ik speel totaal geen hoog niveau maar wil toch zo goed mogelijk spelen :)

oxS
12 augustus 2005, 00:57
dit ff uppen met andere vraag:
inmiddels 3de wedstrijd al gespeeld en het is beter aant gaan, vandaag enkel pink verstuikt denk ik, pijnlijke zaak maar loop niet al te rap naar een dokter, heelt wel met de tijd, alleen heb ik geen tijd, zondag tornooi, hoe tape ik dus mijn pink het beste in ?

NemesisBE
12 augustus 2005, 01:49
toen ik vroeger verschillende malen met m'n broertje meeging naar de keepersschool van Jos De Winter (don't ask me why, ma dien is bekend in en rond Antwerpen :D), zag ik die mannen veel toffe oefeningen doen :]
zo had die daar bv precies een trampoline staan, maar dan geplaatst in nen hoek van pakt 45°. daar moest je dan de bal op gooien (1. om te leren uitwerpen) en dan klemmen (2. leren vangen, zowel hoog als laag, tis te zien waar je hem gooide).
das 1 goeie oefening om beter ballen te pakken denk ik.
hij had daar ook een soort van ballenmachine staan en daar schoot ie dan ballen mee af, eender waar in de goal en ook met eender welke kromming, was wel cool eigelijk :D

oxS
12 augustus 2005, 02:05
da eerste is een tjoek

keeper
12 augustus 2005, 11:41
da eerste is een tjoek

idd, das wel een tof spel, ik heb hier zo thuis nog ene staan. :D
Pink is redelijk moeilijk te tapen vrees ik. Maar het is nog een geluk met een ongeluk want met ne verstuikten duim spelen is imo veel pijnlijker dan met verstuikte pink.

saiyan``
14 augustus 2005, 22:04
pak ne muur shot uw balleke er tege vang balleke in de handen en zo probeer je op te bouwen

aap249
28 juli 2011, 13:05
als het toch niet gaat lukken kan je altijd nog de ballen naar de zijkant of achter tikken zodat ze niet direct weer kunnen schieten. en voor de rest, oefening baart kunst.

BuZz.LiGhTYeAr
28 juli 2011, 13:08
ik hoop dat hij na 6 jaar ondertussen wel beter is

J.Brown
28 juli 2011, 13:08
hahahha khoop het ook voor hem

Booka Shade
28 juli 2011, 13:30
:lol:

Scr1fle
28 juli 2011, 13:33
Ze eerste bericht dan nog :sop:

:rofl:

NotoriousP
28 juli 2011, 13:39
Hij heeft zijn nick alleszins niet gestolen.

Weebl
28 juli 2011, 13:43
Haha, lang geleden dat'k zo heb gelachen :rofl: