PDA

Volledige versie bekijken : Hommage à Raymond Goethals

Shyheim
5 augustus 2005, 01:24
't Is een beetje laat, maar affijn... Kiekevel!

http://users.telenet.be/midgard/hommage_raymond_goethals.avi

Merci à l'OMediatheque.

fixer187
5 augustus 2005, 01:57
zo ene gaan we nooit meer hebben....:sad:

in mijn boekje trainer n°1 du monde...

ik heb nog het +1 uur durende interview van den vrt erges op videoband staan, prachtig interview

Raymond kennende zal hij hierboven al een team trainen :)

edit

Na trainer te zijn geweest bij Borgworm en Sint-Truiden, werd hij aangesteld tot trainer van de Belgische nationale ploeg, een functie die hij uitoefende van 1968 tot 1976. Zijn twee grootste successen met de Rode Duivels waren een derde plaats op het Europees landenkampioenschap in 1972 en, naar eigen zeggen, het feit nooit een doelpunt te hebben geïncasseerd van het Nederlandse nationale elftal, toen algemeen beschouwd als de beste ploeg ter wereld.

Als trainer van Sporting Anderlecht bereikte hij de finale van de Beker voor Bekerwinnaars in 1977 en opnieuw in 1978, een finale die hij won. Na een kort verblijf in Frankrijk en Brazilië ging hij aan de slag bij Standard Luik met wie hij tweemaal kampioen van België werd (1982 en 1983) en opnieuw de finale van de Beker voor Bekerwinnaars bereikte. In 1987 keerde hij naar Anderlecht terug en won nog een kampioenstitel en twee Bekers van België.

Raymond Goethals naderde stilaan de 70 maar zijn mooiste moment als trainer moest nog komen. In 1990 werd hij aangetrokken door Olympique Marseille van Bernard Tapie, die absoluut een Europabeker wou behalen, wat een primeur zou betekenen voor het Franse voetbal. Het eerste seizoen (1991) werd het doel nipt gemist en verloor Marseille de finale van de Europabeker voor Landskampioenen met de strafschoppen tegen Rode Ster Belgrado. Twee jaar later, in de eerste finale van de Champion's League, haalde OM het met 1-0 tegen AC Milan. Raymond Goethals, die toen in Frankrijk de status van voetbalgoeroe genoot, verliet Marseille hetzelfde jaar. Hij werd nog voor één jaar trainer van Sporting Anderlecht en eindigde in schoonheid met een nieuwe titel van Belgisch landskampioen.

Shyheim
5 augustus 2005, 02:05
En net daarom kan er soms eens een glimlach op mijn gelaat verschijnen als iemand zegt 'waarom smijten ze de trainer nu buiten, die heeft daar toch niks mee te zien'. :)
Overal waar Den Tuveneir kwam, kwam zonneschijn...

yasun!
5 augustus 2005, 13:44
Traantjes in ogen :|

kakature
5 augustus 2005, 14:06
Kben er nooit echt voor geweest maar toch mooie compilatie :)

Shyheim
5 augustus 2005, 14:27
Nooit echt voor Raymond geweest, of voor compilaties?
Ik neem aan dat ge het tweede bedoelt...

Red_Dog
6 augustus 2005, 02:26
T was toch ne speciale he :)

kakature
6 augustus 2005, 12:02
Nooit echt voor Raymond geweest, of voor compilaties?
Ik neem aan dat ge het tweede bedoelt...
Voor Raymond ..

Tweak37
6 augustus 2005, 14:06
Voor Raymond ..

pssst, tis een marseille fan, die kan er ni bij da ge ni "voor raymand" kunt zijn :)

het was een heel speciaal figuur en de grootste trainer die we ooit gehad hebben... Maar hij had ook wel zijn mindere kantjes...

kakature
6 augustus 2005, 16:53
Ja inderdaad, twas wel een goeien natuurlijk (no doubt about that) maar ik vond hem wat arrogant enzo. Nuja, dat is gewoon zijn stijl :)

Shyheim
7 augustus 2005, 00:19
Arrogant, wtf? :confused:

fixer187
7 augustus 2005, 01:40
Cruijff is arrogant maar den toevenaar :wtf: :wtf:

kakature
7 augustus 2005, 01:58
Ach ja, niet arrogant, maar er is toch iets aan hem dat ik niet kan uitstaan. Als ik hem zag op tv gebeurde het zelden dat ik niet zapte naar een ander kanaal.

Shyheim
7 augustus 2005, 02:34
Zijn tactisch genie dat te ingewikkeld was? :p
Zijn Brussels accent (dat overigens legendarisch was)?
Iets tegen rokers?

:)

Geen idee wat ge bedoelt, want het was nen heel simpele, normale (en dus helemaal niet hautain) mens, die met iedereen een klapke kon doen; en zijn gedacht zei waar nodig...

Reptiel
7 augustus 2005, 12:22
De Tovenaar verdient een mooiere Hommage , deze vind ik niet zo geslaagd.
Op eurosport hebben ze er eens een mooie reportage van gemaakt

Shyheim
7 augustus 2005, 13:37
Ik durf wedden dat die op Eurosport nergens op internet circuleert omdat die maar 18Mb groot is. :)

Ik vind die speach van Boli (die gescoord had in de CL-finale tegen AC Milan) met dan de beelden uit het Vélodrome gewoon prachtig; en dat applaus en die minuut absolute stilte... :)

Reptiel
7 augustus 2005, 13:50
Maak er dan liever een mooie hommage van die +50Mb is en die de waarde van de Tovernaar weergeeft en niets iets degelijks. (het is niet slecht, maar hij verdient beter, vind ik)

Shyheim
7 augustus 2005, 14:30
Ik heb die hommage niet gemaakt hé. :)

Re@V0r
7 augustus 2005, 15:09
Ik vind die speach van Boli (die gescoord had in de CL-finale tegen AC Milan) met dan de beelden uit het Vélodrome gewoon prachtig; en dat applaus en die minuut absolute stilte... :)

das ook het enige dat goed is aan die hommage... de rest vind ik ook wel op nieveel trekken

Shyheim
7 augustus 2005, 17:07
Zijn gewoon beelden die tonen hoe hij was ze, wat verwacht ge dan dat erop staat?
Zijn begrafenis ofzo? :p

Vergeet niet dat die hommage gemaakt is door Marseillais, die hebben geen beelden van zijn analyses/humor op den Belgischen televisie hé. Ginder was hij gewoon trainer, niet meer, niet minder... Hoewel hij daar nog steeds als grote held wordt aanzien...

*~Lientjeuhhh~*
7 augustus 2005, 17:23
Alleen al voor z'n taaltje bleef ik kijken als hij op TV kwam !

schitterende mens