PDA

Volledige versie bekijken : Welke sport doen?

Private_BE
4 augustus 2005, 13:20
Ik weet niet meer welke sport ik moet doen!
Ik wil zaalvoetbal doen ma ben 15 dus :cry:
Badminton vind ik niet mijn ding, voetbal gwn heb ik ook lang gedaan :)

Ma buh kweet niet ma der zijn sommige eikels bij voetbal :D

Private_BE
4 augustus 2005, 13:35
zaalvoetbal zou ik liefst doen in bilzen of geburen ervan!

simplicity
4 augustus 2005, 13:38
Hangt er af wat u het best ligt, wilt ge teamsport doen, gewoon conditie onderhouden of u gewoon amuseren...

Zelf beleef ik het meest plezier aan een combinatie van moutainbike, lopen, zwemmen en af en toe es squash.

Maarja, kweet niet wat gij graag doet, kzou zeggen probeer eens uit enzo...

Private_BE
4 augustus 2005, 14:09
jah kzou liefst zaalvoetbal doen ma kweet geen jeugdclub in geburen van bilzen, genk

Glor
4 augustus 2005, 14:38
Ikzelf doe al 3 jaar badminton op nationaal niveau, veel vermoeidender dan voetbal (2 jaar gevoetbald) for sure, maar die sport doet echt deugd:p Als je dan nog coole ploegmaats hebt en een paar keer kan komen vrijspelen op je club zou ik badminton echt wel overwegen;) Dit is meer dan gewoon op een pluimpje slaan zoals iedereen die het niet kent het noemt, tactisch en snel denken en enorm snel reageren...;)

Tweak37
4 augustus 2005, 14:48
badminton wordt precies steeds populairder, toen ik daar 9 jaar gelede mee begon was da nog redelijk bijzonder ma nu doet half belgiê da... :)
maja, is idd een zeer coole sport, en zeker niet te onderschatte...

Blad3z
4 augustus 2005, 14:52
badminton :lol:

ShadesOfJae
4 augustus 2005, 15:22

:rofl:

Ik heb 9 jaar gevoetbalt, maar ik ben er vorig seizoen mee gestopt.
Nu zou ik graag gaan fietsen ..

Glor
4 augustus 2005, 15:31

Kzeg het toch, mensen die het niet doen onderschatten het enorm, een van de vermoeiendste sporten die er is en op mijn niveau zou jij nauwelijks twee keer op het pluimpje slaan, spreek niet over dingen waar je niks van afweet.

@Tweak, hehe ja ik ben met badminton begonnen omdat mijn ouders het deden en ik een zeker talent had maar tegenwoordig doet iedereen dat, kan redelijk frustrerend werken soms:p

woot
4 augustus 2005, 15:33
mss bed sport?

botchla
4 augustus 2005, 15:34
Al die da badminton onderschatte, bekijk maar eens een japans 1vs1 filmke dervan ;>

Kabouter Hya
4 augustus 2005, 15:37
idd heb da is gezien op den televisies...
die mannen die spelen aan een gek tempo...

Sharur
4 augustus 2005, 15:41
Al die da badminton onderschatte, bekijk maar eens een japans 1vs1 filmke dervan ;>
dat is het net, japans 1v1 filmke

mensen die hier spelen en zeker mensen die hier beginnen zullen de eerste paar jaar op een ontzettend laag niveau spelen zodat de sport belachelijk over komt

Glor
4 augustus 2005, 15:49
dat is het net, japans 1v1 filmke

mensen die hier spelen en zeker mensen die hier beginnen zullen de eerste paar jaar op een ontzettend laag niveau spelen zodat de sport belachelijk over komt

Die Japanse filmpkes zijn van Japanners op topniveau, Belgen op topniveau halen een quasi gelijk tempo, enkel minder precies dan de absolute (Japanse) wereldtop, duivelkes bij voetbal spelen toch ook ontzettend laag niveau:p Badminton is makkelijker om zomaar ff voor de fun te spelen dan bijvoorbeld tennis waar je toch al een paar keer moet trainen om een behoorlijk matchje te spelen, badminton leert enorm makkelijk aan.

Sharur
4 augustus 2005, 16:36
Die Japanse filmpkes zijn van Japanners op topniveau, Belgen op topniveau halen een quasi gelijk tempo, enkel minder precies dan de absolute (Japanse) wereldtop, duivelkes bij voetbal spelen toch ook ontzettend laag niveau:p Badminton is makkelijker om zomaar ff voor de fun te spelen dan bijvoorbeld tennis waar je toch al een paar keer moet trainen om een behoorlijk matchje te spelen, badminton leert enorm makkelijk aan.
mja mss is badminton makkelijker om zomaar ff voor de fun te spelen, ma voor de meesten is voetbal leuker dan het "vrouwelijke" badminton.. badminton heeft nogaltijd zo'n bevooroordeelde naam om een vrouwelijke sport te zijn :/

kvond het gewoon erg dat men aanhaalt van "kijk dan maar eens naar een topgame", wanneer als dat je motivatie is om te spelen je niet lang geboeid gaat blijven :/

ik doe ju jitsu en het eerste jaar is dat ook maar wat basis bevrijdingen en bewegingen, zelf de jaren die daarop volgen zijn maar op een laag niveau.. kbedoel gewoon, je mag niet een sport beoefenen omdat je zo vlug mogelijk een bepaald niveau geraken, want dan geraak je gedemotiveerd en geef je het binnen de 3 jaar op.. en ik denk wel dat dat bij de meeste sporten zo is

Shyheim
4 augustus 2005, 16:38
mss bed sport?

lol kinderachtig ... moet ik nu beginnen wenen :confused:

zeg eens welke topics verkloot ik nog zoal ps glor : dit topic is door mij opgemaakt ten eerst ... :doh:

:)

On-topic: als je toch nog niet goed weet wat te doen, doe dan wat conditietraining, een goede conditie komt toch goed van pas in élke sport! ;)

Lopen of fietsen kan iedereen, en omdat je alleen traint bepaal je zelf je intensiteit; waarom niet proberen? :p

dunno
4 augustus 2005, 17:32

Eum dude, kheb het een jaar gedaan toen ik zowat 9 jaar was. Ben nu 17 en kvind da nogaltijd plezant.

Kheb zelfs langer gebadmintont dan die voetbal...

Unnamed
4 augustus 2005, 17:52
Badminton is zalig. Volleyball en Beach Volleyball trouwens ook.

Voetbal is... te conventioneel hier in Belgie. Ik ben het beu.

Boukreev
4 augustus 2005, 18:29
ik heb ook paar jaar voetbal gespeeld en wou e jaar gelede weer iet doen van sport ma wist ni wa, ik doe nu gwn fitness en ik ga lope, kracht en uithouding kome altijd wel van pas, ma kzou ok ni wete wa doen. voetbal en basketbal vind ek nog leuk, badminton vink echt verschrikkelijk saai, doen dat bij LO. Nu ben ik aan het denke voor een vechtsport, boxe of mss eerder met wapens, schermen ofzo, lijkt me ok wel cool

chosen1
4 augustus 2005, 18:33
ga snowboarden! :niceone: batminton heb ik ook gedaan ma daar ben ik na 3 jaar mee gestopt! voetbal hebbek altijd al stom gevonden! wielrennen raad ik u af tenzij ge het gewoon voor de fun wilt gaan doen (en dan nog ga ge nie veel begrip krijgen van uw maten enz)

Feignasse
4 augustus 2005, 18:38
Badminton > voetbal imo.

Badminton een vrouwensport? Dan is voetbal een homosport want bij elk doelpunt zitten ze op elkaars rug :p

Boukreev
4 augustus 2005, 19:22
Badminton een vrouwensport? Dan is voetbal een homosport

mooie gevolgtrekking :ironic:

sommige vinde badminton een vrouwensport om de simpele rede da vrouwe het leuk vinde: ik ken geen 1 meisje da iet eeft tege badminton, terwijl ik er heel veel ken die voetbal "stom" vinde

en in de voetbalwereld zitte waarschijnlijk wel homo's, ma toch heel weinig

chosen1
4 augustus 2005, 19:25
mooie gevolgtrekking :ironic:

sommige vinde badminton een vrouwensport om de simpele rede da vrouwe het leuk vinde: ik ken geen 1 meisje da iet eeft tege badminton, terwijl ik er heel veel ken die voetbal "stom" vinde

en in de voetbalwereld zitte waarschijnlijk wel homo's, ma toch heel weinig

ik zie het zo: naar een voetbal match gaan honderde zatte mense!
naar een batminton match gaan deftige mense!

voetbal blijft voor mij nog altij een idiote sport die gewoon overhyped is door de media!

Boukreev
4 augustus 2005, 19:39
ik zie het zo: naar een voetbal match gaan honderde zatte mense!
naar een batminton match gaan deftige mense!

voetbal blijft voor mij nog altij een idiote sport die gewoon overhyped is door de media!

wel ik zie het zo: met honderde "zatte" mensen (tss aanhalingstekens omdat er tijdes de match amper zatte zijn) uw team aanjuichen door same te zinge en nadien gezellig op café gaan en wa napraten = leuk

met "deftige" mensen muisstil op een bankje zitte zonder geluid te make en te bewege en kijke hoe 2 mense een pluimpje naar elkaar spele = doodsaai

ik weet wel ni of iedreen daar zo muisstil zit zoals bij tennis, maar ik vermoed bij de belangrijke wedstrijde van wel

(mijn mening)

Glor
4 augustus 2005, 20:06
Hehe zowat flamewar tussen badminton en voetbal sjonge jonge:p
Heb alletwee gedaan en vind badminton uiteindelijk leuker, geeft meer voldoening (doet er ook toe of je voor teamsport bent of niet), badminton is zo weinig vrouwsport als voetbal homosport:) Plz mensen laat de flames weg;) Bij badminton zitten de mensen echt wel niet zo stil of bij tennis hoor (ale nie dak weet :unsure: ) Dit gaat gewoon over smaken, er gaan geen miljoenen tot miljarden mensen voetbal kijken omdat dit overhyped is door de media hé chosen ;).

simplicity
4 augustus 2005, 20:27
Ge moet wel toegeven dat voetbal de meest overschatte sport is ooit: 16-jarigen die meteen in de eerste ploeg staat bewijst dat: kracht is niet belangrijk, conditie is niet belangrijk, ervaring is niet belangrijk. Ik moet nog steeds de eerste 16-jarige wielrenner tegenkomen in een profploeg. Bovendien mogen voetballers gerust nog wa pakskes friet naar binnen slaan, geen kat die daar iets op zou zeggen, maw ge hoeft niet afgetraind zijn. Daarbij komt nog het feit dat ge veel meer verdiend, hoe oneerlijk kan de wereld zijn :unsure:

Boukreev
4 augustus 2005, 21:51
nice post Glor, volledig gelijk en @ simplicity:

hoeveel 16-jarigen kunt gij mij geven die dit jaar in of de champions league of de uefa cup spelen? zullen er ni veel zijn, of gwn in onze competitie in eerste klasse? en als voetbal toch zo simpel is en toch zo goed verdient, waarom is iedereen dan geen prof voetballer of jijzelf? je doet hier alsof het de simpelste sport is die er is waarin absoluut iedereen het kan maken. maar als je dan nog zegt dat conditie en ervaring niet belangrijk zijn, is er voor mij geen twijfel: je hebt absoluut geen idee waar je over bezig bent

en @ pakskes friet: Ulrich :p

't enige zinnige in eel die post is da sommige te veel verdiene, net als sommige filmsterren, muzikanten, andere sportmensen... maar dat is nu eenmaal het leven. Maarja aangezien volges jou toch iedreen topvoetballer kan worde, is het toch hun eige schuld ? ze hadde maar voetballer moete worde!

Glor
4 augustus 2005, 22:21
Ge moet wel toegeven dat voetbal de meest overschatte sport is ooit: 16-jarigen die meteen in de eerste ploeg staat bewijst dat: kracht is niet belangrijk, conditie is niet belangrijk, ervaring is niet belangrijk. Ik moet nog steeds de eerste 16-jarige wielrenner tegenkomen in een profploeg. Bovendien mogen voetballers gerust nog wa pakskes friet naar binnen slaan, geen kat die daar iets op zou zeggen, maw ge hoeft niet afgetraind zijn. Daarbij komt nog het feit dat ge veel meer verdiend, hoe oneerlijk kan de wereld zijn :unsure:

Zoals Firion zei, je moet wel degelijk groot talent hebben om het te maken in voetbal ;) Ze verdienen echt schandalig veel, als je bekijkt dat voor ene Ronaldinho 4 miljard oude franken betaald word (aleja geboden word, is niet eens aanvaard:p), dit komt idd door de mediahype. Mannen als Vandenborre en Kompany hebben mss geen ervaring (ervaring moet je opdoen hé, of dat nu op jonge leeftijd is of begin 20 doet er niet toe) maar conditie en kracht hebben ze genoeg. Hoe jonger ze zijn hoe meer conditie ze meestal hebben, die voetballers zijn wel degelijk afgetraind, enkel minder dan bijvoorbeeld wielrenners die veel minder vakantie hebben. Wielrennen is totaal niet te vergelijken met voetbal dus gaat die vergelijking van 16jarige mensen in profploeg echt niet op;)

Boukreev
4 augustus 2005, 22:28
hmmm Glor zegt telkes wat ik wil zegge, maar op een betere manier, negeer mij imo en luister naar hem :p (+rep)

edit: om on-topic te gaan want we wijke af, threadstarter weet niet goed welke sport hij kan doen: wel het is duidelijk dat je echt wil zaalvoetballe, maar je bent te jong voor de club in de buurt te joine? wel ik vermoed dat de minimumleeftijd 16 is, dus moet je je 1 jaartje bezighoude, je kan wat stuff doen die gwn conditie traine zoda ge in vorm blijft lijk lope, zwemme, fietse en squash is ok goed voor alles. je kan ok naar fitness gaan of gwn wat nieuwe dinge probere, meeste clubs/sportvereneginge late je gratis paar x meedoen. hangt af waarin je bent geïnteresseerd en durf mss iets niet zo voor de hand liggend zoals bijvoorbeeld golf (absoluut niet mijn ding, ma mss wel voor jou), al is dat niet de fysiek meest intense sport, als get graag doet...

bludgeoned
4 augustus 2005, 23:19
ga snowboarden! :niceone: batminton heb ik ook gedaan ma daar ben ik na 3 jaar mee gestopt! voetbal hebbek altijd al stom gevonden! wielrennen raad ik u af tenzij ge het gewoon voor de fun wilt gaan doen (en dan nog ga ge nie veel begrip krijgen van uw maten enz)
ik doe zelf aan "wielrennen" en waarom zouden mijn maten daar geen begrip voor hebben. Is imo een sport zoals alle andere.

Private_BE
5 augustus 2005, 12:13
Dank u voor al die replys "bedsport" was nog het beste!! :)

Maar ik heb eens rondgebelt na zaalvoetbalclub en der zijn der dus nu ga ik trail :p
Training meedoen :)