PDA

Volledige versie bekijken : Wakeboarden

fromalk
4 augustus 2005, 11:04
Hello iedereen,

ikzelf ben een beginnend wakeboarder en ehb sinds kort mijn eigen materiaal gekocht, nu had ik graag wat meer geoefend de komende reseterende maanden van het seizoen... Daarvoor ga ik reeds in het week-end s'ochtends in Hasselt oefenen maar ik ben opzoek naar nog een 2de locatie of zelfs 3de locatie kwestie van wat meer te kunnen gaan. Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die deze sport ook beoefenen zoja waar dan? Ikzelf ben ook van Alken (langs HAsselt) en wou dit week end naar Bossuit gaan > O'neill wakeboard center is er nog toevallig iemand die daar gaat deze zaterdag omdat het niet zo praktisch blijkt te zijn er met de trein te gerake :lol:

PolletPoulet
4 augustus 2005, 15:25
it's time to hit the wakes he holmes :)

soit, me=wakeboarder.. welk gerief heb je juist gekocht?
ikzelf wakeboard in wamlem, je moet wel een eige boot hebben :)

fromalk
4 augustus 2005, 18:11
liquid force team 139, zou de meest recente reeks zijn met een speciale bodem
liquid force sphynx 2004 bindingen
En nog wa prulle, heb me ineens vrij degelijk materiaal gekocht om op ne goede basis te kunnen starten (nuja had het vorig jaar al wat gedaan dus niet echt starten meer)...

Kan je daar ook eenmalig met een boot komen, k ga nu met de mastercraft x-start van vrienden op het Albertkanaal (yachting in Hasselt) maar er zijn daar nogal veel golven dus af en toe ergens anders gaan zou leuk kunne zijn.

Welk gerief gebruik jij zelf?

Legsie
4 augustus 2005, 21:44
ik ben ook wakeboarder, 2 jaar nu al, en ik ga meestal in bossuit waken, gezellige club, leuke mensen, en vooral, het water is daar bijna 95% een spiegel, dus zalig om op te waken :)

en heel af en toe ga ik gaan waken in O'douce te Eken, grote vijver daar, maar als er wind is, is het niet zo leuk, daar hebben ze wel zalige boten :)

Let the wake take you to higher places ;)

fromalk
4 augustus 2005, 21:55
Bossuit is toch in dat O'neill wakeboard center niet? K wil daar echt eens graag heen gaan maar k moet vervoer hebben van het station tot aan de club, de lijn is daar precies niet goed voorzien...

Legsie
4 augustus 2005, 22:09
nee, je kan tot in avelgem gaan met de trein, maar dan is het toch nog een goede 20 minuten stappen om er te geraken, heb er geen idee van of er bussen in de buurt stoppen. Ik wil je wel eens komen halen om in Bossuit te gaan, maar zal niet dit weekend zijn, want ik ben weg voor een weekendje

Shyheim
4 augustus 2005, 22:16
'k Heb dat nog gedaan in Wevelgem, maar dat was op sportkamp. :)
Niet direct in de buurt voor u blijkbaar, héhé, West-Vlaanderen geloof 'k... :p

PolletPoulet
4 augustus 2005, 22:21
liquid force team 139, zou de meest recente reeks zijn met een speciale bodem
liquid force sphynx 2004 bindingen
En nog wa prulle, heb me ineens vrij degelijk materiaal gekocht om op ne goede basis te kunnen starten (nuja had het vorig jaar al wat gedaan dus niet echt starten meer)...

Kan je daar ook eenmalig met een boot komen, k ga nu met de mastercraft x-start van vrienden op het Albertkanaal (yachting in Hasselt) maar er zijn daar nogal veel golven dus af en toe ergens anders gaan zou leuk kunne zijn.

Welk gerief gebruik jij zelf?

x-star? :wtf:

geld genoeg zeker?

1, ge moet lid zijn en een plaats krijgen voor uwe boot
2, uwe x-star is te groot en da gaan de monofaggets ni graag hebbe :sop:

soit, ik wil u wellis trekke als ge is af komt ze; maar ge zul het wel me wa minder moete stelle.. ne Pro Air Nautique :D

liquid force heb ik eignelijk geen ervaring mee, it is all hyperlite ier :)

PolletPoulet
4 augustus 2005, 22:23
ik ben ook wakeboarder, 2 jaar nu al, en ik ga meestal in bossuit waken, gezellige club, leuke mensen, en vooral, het water is daar bijna 95% een spiegel, dus zalig om op te waken :)

en heel af en toe ga ik gaan waken in O'douce te Eken, grote vijver daar, maar als er wind is, is het niet zo leuk, daar hebben ze wel zalige boten :)

Let the wake take you to higher places ;)

ne spiegel vind ik maar niks, ik heb liever dat er een paar golfkes zijn.

fromalk
4 augustus 2005, 22:37
JA x start was typfout het moest inderdaad X-star zijn, ja Pollet k wil je er wel voor vergoeden natuurlijk en k heb het vorig jaar ook met een air notique moeten doen, gaat ook meer als goed genoeg ;-). Als je wil mag je gerust men materiaal eens proberen hoor!

@Legsie: ja k ga toch nog proberen zaterdag te gaan, dadelijk op de nmbs site eens opzoeken hoe k er kan geraken, dankje voor de tips.
edit: Avelgem vind hij niet precies op de nmbs site :s

Legsie
4 augustus 2005, 22:44
zal is ff bellen naar ne maat van uit de buurt daar, eens zien of em weet hoe je er het best kan geraken met het openbaar vervoer.

zal je iets laten weten

fromalk
4 augustus 2005, 22:47
it is all hyperlite ier :)
Welk board heb je dan precies wou me namelijk ook een hyperliteje kopen? Die byerly ziet er best wel nice uit maar lijkt me aardsmoeilijk te besturen :crazy:

Legsie
4 augustus 2005, 22:51
die hyperlite byerly is een zalig boardje, gebruik ik zelf ook, DNA versie, heb ik een lekkere pop mee op de wake :)

PolletPoulet
4 augustus 2005, 22:51
Welk board heb je dan precies wou me namelijk ook een hyperliteje kopen? Die byerly ziet er best wel nice uit maar lijkt me aardsmoeilijk te besturen :crazy:

ik heb eigenlijk een vrouwe bordje omdat ik zo weinig weeg en redelijk klein ben. ik heb de eden serie :)

fromalk
4 augustus 2005, 22:53
Ik ben begonnen met een liquid force trip 133, en daar de team slechts een verbeterde trip is was voor mij de keuze snel gemaakt, hoewel k maar 63kg weeg is het board me eig een stukje te groot... Nu rond welke prijs zit die byerly? K heb mijn team 139 zo een 518€ betaald :-)

PolletPoulet
4 augustus 2005, 22:58
Ik ben begonnen met een liquid force trip 133, en daar de team slechts een verbeterde trip is was voor mij de keuze snel gemaakt, hoewel k maar 63kg weeg is het board me eig een stukje te groot... Nu rond welke prijs zit die byerly? K heb mijn team 139 zo een 518€ betaald :-)

goh, in belgië zal die toch wel rond de €600-€700 liggen, niet echt zijn geld waard voor wat hij is. maar als ik u ene tip mag geven, koop die in Amerika en laat die overkomen. zeker nu de dollar zo laag staat gaat da u een heel pakje schillen + dat ze in Amerika goedkoper zijn.

welke ik zeker en vast aanraad is de biolite serie, ik heb er is 1 keer op gestaan en draaide mijn scarecrow als nooit tervore :D

Legsie
4 augustus 2005, 23:03
ja, het bord is best wel overprijsd hier in belgie, zelf zou ik het niet kopen, maar heb het gewonnen via een wedstrijd op www.wakeboarder.com :)

PolletPoulet
4 augustus 2005, 23:10
ier is mijne wakeskate maar dan in rood: http://www.boatersworld.com/graphics/boatersworld/products/473020493.jpg

iemand die zo tussendoor is gaat wakeskaten of surfen achter den boot?

PolletPoulet
4 augustus 2005, 23:12
ja, het bord is best wel overprijsd hier in belgie, zelf zou ik het niet kopen, maar heb het gewonnen via een wedstrijd op www.wakeboarder.com :)

mja, idd fell overpriced, zou er niet van verschieten moest ie naar de €800-€900 gaan!

PolletPoulet
4 augustus 2005, 23:15
JA x start was typfout het moest inderdaad X-star zijn, ja Pollet k wil je er wel voor vergoeden natuurlijk en k heb het vorig jaar ook met een air notique moeten doen, gaat ook meer als goed genoeg ;-). Als je wil mag je gerust men materiaal eens proberen hoor!

bwa, een buske naft hé :D

want me 10 cementzakke en ne fatzak in de boot verstookt da ding een pak! mle, maar de Pro Air is eigenlijk ni van ne maat maar van mij.
hier is het ne gewone ski nautique me nen toren op.

maar met de nodige cementzakken ne fatzak en tonne gevuld me stabilizee + een ballasttank van 130 liter maakt hem goddelijke golfkes tegen 2000 toere :bow:

fromalk
4 augustus 2005, 23:25
bwa, een buske naft hé :D

want me 10 cementzakke en ne fatzak in de boot verstookt da ding een pak! mle, maar de Pro Air is eigenlijk ni van ne maat maar van mij.
hier is het ne gewone ski nautique me nen toren op.

maar met de nodige cementzakken ne fatzak en tonne gevuld me stabilizee + een ballasttank van 130 liter maakt hem goddelijke golfkes tegen 2000 toere :bow:
Amai hebt gij nog plaats voor iets anders op dien boot ;) Men vader is zelf aan het kijken voor eentje uit de x-reeks maar met onlangs bijgebouwd te hebben enz kan het nog tot volgend jaar duren vooraleer we er eentje in ons bezit zullen hebben helaas. Gaat die van u op naft of op gas, die ik vorig jaar gebruikte ging op LPG, totaal geen kosten aan dus en ging best goed.

Wakeskate wil k ook echt eens proberen maar heb k het materiaal niet voor helaas hoewel men mederider in hasselt er nu eentje heeft.
Pollet accept mij ff op msn of icq dan kunnen we mss is afspreken wanneer het u uitkomt, tegen vergoeding welliswaar ;-)

PolletPoulet
4 augustus 2005, 23:27
Amai hebt gij nog plaats voor iets anders op dien boot ;) Men vader is zelf aan het kijken voor eentje uit de x-reeks maar met onlangs bijgebouwd te hebben enz kan het nog tot volgend jaar duren vooraleer we er eentje in ons bezit zullen hebben helaas. Gaat die van u op naft of op gas, die ik vorig jaar gebruikte ging op LPG, totaal geen kosten aan dus en ging best goed.

Wakeskate wil k ook echt eens proberen maar heb k het materiaal niet voor helaas hoewel men mederider in hasselt er nu eentje heeft.
Pollet accept mij ff op msn of icq dan kunnen we mss is afspreken wanneer het u uitkomt, tegen vergoeding welliswaar ;-)

naftje hé :)

en hoe tankte die dan me lpg :x ?

nuja, ooit is al die rommel in den boot + 6 griete en mijne maat die aant vare is! :lol:

//edit; hebt ge mij al toegevoegd, zoja, ik zie niks...

fromalk
4 augustus 2005, 23:43
gewoon in Lanklaar is een LPG tank en dan net zoals bij ne auto, vanachter kon ge die kop erop zette, dikke minuut later was t vol en maar gas eh ;-). Vreemd dat je me nog niet ziet probeer anders fromalk2@hotmail.com toe te voegen ;-) mss had k wel verkeerd adres ofzo.

PolletPoulet
4 augustus 2005, 23:47
gewoon in Lanklaar is een LPG tank en dan net zoals bij ne auto, vanachter kon ge die kop erop zette, dikke minuut later was t vol en maar gas eh ;-). Vreemd dat je me nog niet ziet probeer anders fromalk2@hotmail.com toe te voegen ;-) mss had k wel verkeerd adres ofzo.

aah, er stond een tank aan de put, wij moeten altijd me bidonnekes naft vant naftstation sleure :)

fromalk
5 augustus 2005, 00:00
Moet best wel gezellig rieken dan in de wagen :p. Nee er was idd een tank voorzien, ben nog eens aan het zoeken voor fotos maar vind er niet meteen :-(

fromalk
5 augustus 2005, 11:59
Legsie heb je al iets gehoord van je kameraad? Anders kan k moeilijk mn trip beginnen te plannen ;-) alvast bedankt :-)

Legsie
6 augustus 2005, 03:05
nee, heb hem nog niet kunnen bereiken, maar ik ga morgen ff binnenspringen op de club als ik er passeer, en zal het dan aan Christophe zelf vragen, die zal het wel weten.

en ik heb je toegevoegd op msn

fromalk
6 augustus 2005, 11:58
K heb men tripje met een weekje uitgesteld, hopelijk krijg k wel iets geregeld tegen volgende week alsook: wtene jullie nog wat websites met info van clubs zijn? :-)

fromalk
5 oktober 2005, 20:16
kickje :p
K ben inmiddels nog steeds niet in dat o'neill center geraakt, maar k ga nu wel regelamtig mee wakeboarden met vrienden van me, k heb toch al enige vooruitgang geboekt :-)

sadedeck
21 oktober 2005, 17:22
Wij zoeken met de wakeboardschool nog een extra wakeboard initiator voor in het brusselse les te geven iedere dinsdag en donderdag van volgend seizoen.
Basis niveau: 180 wake to wake en een invert (of iets dergelijk)....meer mag natuurlijk ook ;)

Allé indien ge wakeboard, het je interesseert om les te geven, zelf te boarden en de school te laten groeien, mag je me gerust een seintje geven op
sadedeck@gmail.com

Vergeet niet....It's just for fun, maar we moeten op je kunnen rekenen!!

lektro
16 maart 2008, 20:12
hey iedereen

zou iemand mij is telefoon nummers kunne geve of sites waar ik les kan volgen voor wakeboarden in belgie (liefst zo dicht mogelijke bij het albertkanaal) want ik wil er echt mee beginne maar weet nergens een plek voor les

arendcallewaert
1 juni 2009, 13:53
hi iedereen,

ik heb mijn eigen wakeskate geschilderd maar ik moet nog een beschermende laag op leggen. Ik heb speciale verf gebruikt maar ik vrees dat de verf zal uitgaan als ik ga riden. dus wil ik voor het zekerste een doorzichtige, waterdichte laag aanbrengen.
weet iemand wat ik voor product of stof moet halen en aanbrengen op mijn wakeskate?
thnx