PDA

Volledige versie bekijken : MBK nitro ==> Uitlaat aanhangsels :s

LoWwiE
2 augustus 2005, 00:18
Owke, hier is het dan:

Ik heb van vandaag een MBK nitro 2005. Maar ik zie dat bij de originele uitlaat 2 buisjes vertrekken ergens aan de bocht, ze gaan naar men onderkuip. Weet iemand wat dit is?

Foto morgen eventueel

-[OwA.Free]-
2 augustus 2005, 00:45
eentje zal wel je resonantie buisje zijn ( piemelke ) en de andere gaat dan 90% kans naar de luchtfilter voor warme lucht

LoWwiE
2 augustus 2005, 00:46
Nog iets: op mijn gelijkvormigheidsattest staat: Vehicle category according to Directive 97/24/EC Chapter 7: A

Ik zie nergens staan dat het een B klasse is :s

skully25
2 augustus 2005, 00:50
erm ist aan den uitlaat zelf dadde bedoeld like so
http://roller-moped-shop.de/Neufzg.bilder/22.3.03mbk%20nitro%20blau%20neu.jpg
1 van die buiskes zal wel nen terugloop zijn, zoals de vorige hier al vermeld heeft, dient als begrenzing

of bedoeld ge de 2 buiskes die van uw blok zelf komen, das de waterkoeling

-[OwA.Free]-
2 augustus 2005, 00:50
Hoeft er niet perse op te staan, aan je frame nummer is het meestal wel te zien

Bij wallaroo vb begint het framenr v/e klasse-b altijd met AB-24 en een klasse-a met AB-25 , zoiets zal het bij een nitro ook wel zijn

LoWwiE
2 augustus 2005, 00:53
erm ist aan den uitlaat zelf dadde bedoeld like so
http://roller-moped-shop.de/Neufzg.bilder/22.3.03mbk%20nitro%20blau%20neu.jpg
1 van die buiskes zal wel nen terugloop zijn, zoals de vorige hier al vermeld heeft, dient als begrenzing

of bedoeld ge de 2 buiskes die van uw blok zelf komen, das de waterkoeling

Nee, da is't niet ;)

T'zijn echt buizekes, die uit de uitlaat komen.

-[OwA.Free]-
2 augustus 2005, 00:56
Nee, da is't niet ;)

T'zijn echt buizekes, die uit de uitlaat komen.

Dan zal ik gelijk hebben, de kortste, die normaal op het einde dichtgepitst zit kan je er af halen ( en het gat terug dicht maken natuurlijk ) om wat snelheid etc te winnen, niets bijzonders.

De langste kan je normaal wel volgen en zal ergens bij je luchtfilter uitkomen ( fyi, linkerkant achteraan die zwarte 'doos' zal ik maar zeggen )

LoWwiE
2 augustus 2005, 00:59
-']Dan zal ik gelijk hebben, de kortste, die normaal op het einde dichtgepitst zit kan je er af halen ( en het gat terug dicht maken natuurlijk ) om wat snelheid etc te winnen, niets bijzonders.

De langste kan je normaal wel volgen en zal ergens bij je luchtfilter uitkomen ( fyi, linkerkant achteraan die zwarte 'doos' zal ik maar zeggen )

En dan rest er nog een die onverklaard is

Zal ff duidelijk maken:

1: Piemelke voor begrenzing
2: een die uit de bocht vertrekt...
3: kaske op de uitlaat gelast met daar weer een vertrekkende buis.

Thx :p

brainwashed
2 augustus 2005, 01:00
ik denk dat die dat buisje dient om u uitlaatgassen de verschoone
die nieuw nitro's hebben dat
dat blaast frisse lucht in u uitlaat

Stijneman
2 augustus 2005, 16:17
http://users.skynet.be/bk324563/brommer01.jpg <== zoiets? das EGR en da doet wat brainwashed zegt :) is eraf nu bij mij :) (01 => 02 voor andere hoek)

-[OwA.Free]-
2 augustus 2005, 16:50
3. is katalysator ( idd zuivert u uitlaatgassen )

Alle 3 die dingen zorgen dus voor vertraging van uw scooter :) boodschap => eraf slopen

brainwashed
2 augustus 2005, 16:56
da voor u uitlaat gassen te verschoone gaat ge ni trager van.
wel als er zo een tweede bocht aan die pijp hangt die moete af zagen en dicht lassen.

Stijneman
2 augustus 2005, 17:10
-']3. is katalysator ( idd zuivert u uitlaatgassen )

Alle 3 die dingen zorgen dus voor vertraging van uw scooter :) boodschap => eraf slopen

Heren catalysten,
tot spijt van wie het benijd is dit systeempje GEEN catalysator Wink
Wat het systeem wel doet is een hoeveelheid lucht aanzuigen die mee in de uitlaat gezogen wordt dankzij het venturi-effect (wasdanuweer Cool )die ontstaat doordat de uitlaatgassen met een grote snelheid langs deze klep passeert(reetvalve ,want zo noemt men dit soort kleppen ....en ja bij een tweetakt motor gebruikt men dergelijke kleppen ook ,maar dan aan de inlaatzijde)
Het gevolg is dat hierdoor eventuele onverbrande koowaterstoffen vermengd worden met de verse lucht en hier alsnog gaan verbranden door de hoge uitlaattemperatuur.Maar om het nog simpeler te houden,men verdunt hier eigenlijk de uitlaatgassen door er lucht bij te mengen,en met het bijkomende effect van het naverbranden van nog aanwezige koolwaterstoffen,lees,onvolledig verbrande benzine waardoor de uitlaatgassen terug aan de huidige norm zouden moeten voldoen.
Een catalysator werkt op een geheel ander princiepe als dit en maakt gebruik van een chemische reactie tussen het gebruikte materiaal van de catalysator enerzijds en de uitlaatgassen anderzijds.

(laatste post op pagina 3 van toon u brommer..., bron is dus van ander forum... (daxforum)