PDA

Volledige versie bekijken : Dax: Tijdje volle gas geven=uitvallen

amdr
1 augustus 2005, 21:22
Hallo

Ik heb hier dus mijn probleem volledig ontrafeld. :p
Nl het zit zo: Doe ik alleen korte stukjes, dus int centrum bv dan rijd hij vlotjes, zonder uitvallen ofzo. Alles gaat dan perfect.
MAAR vanaf dat ik een lang stuk rijd. Dan heb ik 2 dingen
1) Ik geef gas en inees valt hij uit alsof je het contact uitschakelt.
2) Ik moet stoppen en maakt hij in ralentie nog 3 ontstekingen en dan valt hij uit.

Gevolg==> Moet paar keer kicken met choke half open en hij start en rijd weer perfect.

Afstelling is zeker niet te arm want kan geen volle gas geven want dan stottert hij.
Tank trekt geen vacuum, zit klein gaatje in.
Trekt geen valse lucht, zitten allemaal verse pakkingen in.

Nu, ik weet echt niet wat dit is.

Hopelijk kunnen jullie helpen, ik hoop dat het wat duidelijk is.

Groetjes amdr

epoX
1 augustus 2005, 21:36
Mss je onsteking die het aantal toeren niet aankan?

amdr
1 augustus 2005, 21:45
Dan zou de ontsteking ook niet op dit toerental rijden waarbij hij uitvalt hé...

epoX
1 augustus 2005, 21:53
Dan zou de ontsteking ook niet op dit toerental rijden waarbij hij uitvalt hé...
...
Je onsteking zal wel even die hoge toeren aankunnen maar niet constant

amdr
1 augustus 2005, 21:55
Tis een JC ontsteking zonder begrenzing die dat goed genoeg aan kan...
Ik maak niet veel meer toeren als std dus ;x

GADGET
1 augustus 2005, 23:40
kleur bougie ?

HighWire
2 augustus 2005, 01:07
Ons zus had da ook en wel om deze reden (vrij stom ze maar zoekt er maar is achter):

Ons zus kan hare choke bedienen aan haar stuur (kabeltje getrokken, best handig...) Nu die kabel was nen halve centimeter te kort: resultaat: da ding schuurde in zen behuizing en bleef gans da tijd een stukje open staan waardoor ie na nen tijd (en dan zeker bij volgas rijden) gwoon uitviel...

En idd, zeg de kleur van je bougie es... Koffiebruin is the way to go :D (ietske lichter mss ma ni veel :D)

bweh
2 augustus 2005, 09:50
zal wel bougie zijn ...

GeoBem007
2 augustus 2005, 12:10
te arm of te rijk, als je volle gas rijdt zal ie tegenhouden...

Je moet dus zeker en vast eens je carbu helemaal afstellen! Het is nooit gezond om met een slecht afgestelde carbu te rijden ;)

Dj Aero
2 augustus 2005, 13:14
ja ofwel krijgt hij te veel naft of te weinig

morph123
2 augustus 2005, 17:56
kzal toch eens beginnen met de bougie te vervangen.

amdr
2 augustus 2005, 21:43
Bougie is nieuw. Bougie is mooi bruin op 3/4de gas :p
(btw, als iemand een Honda sproeiertje 80-75 heeft liggen, PM me. Tzijn zo die heel kleintjes!)

SufuDesigns
3 augustus 2005, 04:11
aha :D gij ehbt choke aan u stuur he . awel duuwd daar is zeer goed tegen zodat die afsta . ik heb dat ook gehad na 5 km rijden viel men bromemr inneens stil dus ja ik aan het kijken , en ik duw dus op men choke en ik was weer weg . nuja try it

Fatalix
4 augustus 2005, 00:22
1.verzuipen
2.choke open
3.tank zuigt vaccuum
4.je hebt mss een unit dat je toeren begrensd. Kom je te hoog -> uitvallen.
Kan je veranderen door je tandwielverhouding aan te passen..

-[Weasle]-
4 augustus 2005, 01:13
Geef ge echt vollekot gas?
draait ge heel uw grip naar achtere?
heb dat ook gehad
ge geeft em dan gewoon te veel naft i suppose/verzuipen en ja da kunt ge verhelpe mee mss de choke wa minder te zette
:)

Oh_Yeah
4 augustus 2005, 14:21
Als ge uwe choke moet opzette alsge em in gank wilt hebbe wilt da altij zegge dat den dax naft te weinig heeft....

amdr
5 augustus 2005, 00:55
Choke staat af, tank trekt geen vacuum.
JC heeft zo'n unit niet dat toeren begrensd.
Morgen carbu helemaal uitkuise en eens kijken wat het geeft

blazingsvbiker
10 augustus 2005, 10:04
ja een vriend van mij heft net het zelfde probleem maar met een suzuki sv (een 25kw afgesteld) dus zijn probleem is als hij ergens rijdt en niet boven een aantal toeren gaat 5000 d8 ik, gebeurt er niets eenmaal hij aan de gashendel draait valt hij uit. hij is dan naar een garagist geweest en blijkt dat de oorzaak ligt aan de afstelling, dus je brommertje is zeker ergens dat je mss het zelf niet weet afgesteld daar ben ik zeker van die dan tot werking komt of zich laat merken als je pas volledige gas heeft