PDA

Volledige versie bekijken : Kickbox clubs in oost-vlaandere of antwerpen

Gothrek
31 juli 2005, 21:10
aangezien dak volgend jaar normaal gezien zou gaan kickboxen, vraag ik mij nu eigenlijk af waar er zowat goede clubs zijn
= clubs die niet direct nen high-kick van u vragen, maar opbouwend te werk gaan // en u ook niet het eerste jaar in competitie smijten

als er hier mensen zijn die kickboxen (da betwijfelek iegenlijk, maar soit) ksnap wel da ge met blauwe plekken naar huis komt ze, maar beperkt zich dit enkel tot je lichaam of heb vantijd ook zo serieuse blauwe plekken/kneuzingen in uw gezicht??

alleen OnTopic aub, geen gezever

alvast bedankt

Glor
31 juli 2005, 21:15
Mijn maat van 17 is Belgisch Kampioen kickbox (twee jaar geleden toch ;)) en zit in een kickboxclub in Beveren, geen idee of je daar opbouwt maar ik betwijfel het(de filmpjes die ik ervan zie en wetende dat ze ook iemand die tweemaal wereldkampioen is geweest in de club hebben ;) Verder weet'k er niet direct zijn maar ik denk dat in de omgeving van Lochristi er nog wel een paar zijn (lochristi-naast lokeren^^)

Gothrek
31 juli 2005, 21:18
(de filmpjes die ik ervan zie en wetende dat ze ook iemand die tweemaal wereldkampioen is geweest in de club hebben.

ea die op uwe pc staan??

Gothrek
31 juli 2005, 21:32
zijn er eigenlijk ergens clubs rond dendermonde
= lebbeke/baasrode/hamme/buggenhout/wieze.......

Gamerke 1988
31 juli 2005, 21:36
Indien je in turnhout terecht kan is club Su-Dai echt een aanrader..

Verantwoordelijk voor kannonen zoals: Tim Appels en Chiko Swerts

http://www.su-dai.be/

Belgische clubs

Hwarang Knokke-Maldegem : http://www.newsline.be

Dawsu Leuven : http://www.dawsu.be

FAMA Leuven : http://defcross.tripod.com

Ashigaru Antwerpen : http://www.ashigaru.be

Budokai Loenhout : http://www.budokai.be

ASCS Putte : http://www.ascs-putte.be

Light Contact Studio Tervuren : http://www.lightcontact.be

Kicking Time Baasrode : http://home.tiscali.be/kickingtime/kickingtime/index.htm

The Gladiators Schilde : http://www.the-gladiators.tk

Said Gym Antwerpen : http://www.saidgym.be

Puma Gym Zutendaal : http://www.pumagym.be

Bevriende clubs en vechters uit andere landen:

Southern Kickboxing London : http://www.southernkickboxing.co.uk

Citythong Wenen : http://www.citythong.at

Kam Lung Rotterdam : http://www.kamlung.nl

Perry Ubeda : http://www.perryubeda.com

International sites:

Superleague : http://www.superleague.tv

Champions fight night : http://www.championsfightnight.com

Thai-&Kickbox Newsites:

MAN-Magazine : http://www.man-magazine.com

Gothrek
31 juli 2005, 21:37
ik ken gene zak van kickbox ze, da lijkt mij gewoon fun, alle ni echt zo van ik ga da is ff doen, kwil der wel voor gaan ze
maar ge snapt mij wel
hebben die eignelijk sites die kickbox clubs??

edit// thx m8 :niceone:

Gothrek
31 juli 2005, 21:52
moete eigenlijk al een goede conditie hebben voor ge gaat kickboxen of bouwde da ook op ?

botchla
31 juli 2005, 21:55
kdoe kickbox, kneuzinge enzo valle goe mee tijdens praccys hoor :)
voegt mij maar toe vo wa vrage te stellen dan

Tae
31 juli 2005, 22:37
aangezien dak volgend jaar normaal gezien zou gaan kickboxen, vraag ik mij nu eigenlijk af waar er zowat goede clubs zijn
= clubs die niet direct nen high-kick van u vragen, maar opbouwend te werk gaan // en u ook niet het eerste jaar in competitie smijten

als er hier mensen zijn die kickboxen (da betwijfelek iegenlijk, maar soit) ksnap wel da ge met blauwe plekken naar huis komt ze, maar beperkt zich dit enkel tot je lichaam of heb vantijd ook zo serieuse blauwe plekken/kneuzingen in uw gezicht??

alleen OnTopic aub, geen gezever

alvast bedankt

Elke serieuze club begint met rustig basisbeginselen bij te brengen en competitie doe je wanneer jezelf wilt, niemand die u verplicht competities te doen.

Meestal word kickbox gegeven aan mensen die recreatief willen bezig zijn met de sport zonder daarbij competitie te doen of mensen die graag wel af en toe competitie willen doen, je bent niets verplicht !

Tijdens het sparren kan het er wel eens hard aan toe gaan maar dat spreek je dan best zelf af met je sparringpartner, als je zegt niet te hard wilt gaan dan houd die zich wel meestal aan !

Dat is ook zoiets dat jezelf kunt beslissen, maar sparren dient niet om elkaar ineen te timmeren maar om te zien wat je geleerd hebt ook te kunnen toepassen !

Blauwe plekken, kneuzingkjes moet je altijd rekening meehouden het is tenslotte een contact sport en daar kunnen altijd wel eens ongelukjes gebeuren ! Maar ik kan u zeggen dat ik meer voetballers heb gezien die al operaties hebben ondergaan dan kickboxers en dan maar op recreatief vlak ;)

Ik weet een aantal goede clubs in Antwerpen zoals

The Bulldogs (Merksem)
The Bushidos (Borgerhout)
The red hawks (Mortsel)
etc.

Er zullen er waarschijnlijk nog een paar tussen zitten maar dit zijn toch de clubs waarvan ik weet dat ze vrij goeie lessen geven met beginners vooral dan The Bulldogs waar ik zelf heb getraind !

Shyheim
31 juli 2005, 23:19
Is Aalst dicht genoeg? :unsure:

Maar 'k denk dat ge bij ons direct in de groep wordt gesmeten, aangezien we maar met een stuk of 10 zijn... Maar ge moogt zelf kiezen of ge wilt sparren of niet, dus don't worry: als ge beginneling zijt, moogde in feite kiezen of ge lappen krijgt of niet. :D
En sowieso, als er beginnelingen bij zijn, zal niemand tot het uiterste gaan met u ofzo... Enfin, ik toch niet... :unsure:

Maar 'k interesseer mij nu meer in thai-box, heb dat vorig jaar een tijdje gedaan, en 'k ga dit jaar denk ik verder doen daarmee.
Juli was bij ons toch de "rustmaand", en nu in augustus eens zien om verder te doen waar ik vorig jaar zat voor muay thai.

exo
2 augustus 2005, 20:16
Ga gewoon freefighten, veel leuker. :D

beton
3 augustus 2005, 12:10
jeps, er is een MMA club (mixed martial arts) in wijnegem, da's zeker ook een aanrader als je een gevechtsport dicht bij antwerpen zoekt.

ik doe zelf kungfu (sanda/baji) in oostmalle (tussen a'pen en turnhout), uiteraard ook een dikke aanrader.

trouwens : in elke club wordt er rustig begonnen met de sport, tenzij het echt knoeiers zijn, maar dat zal zelden het geval zijn. 'voorkennis' is normaal ook niet vereist (lenigheid etc komt vanzelf wel als je een paar maanden aan't trainen bent)

good luck !

Tae
3 augustus 2005, 22:15
jeps, er is een MMA club (mixed martial arts) in wijnegem, da's zeker ook een aanrader als je een gevechtsport dicht bij antwerpen zoekt.

ik doe zelf kungfu (sanda/baji) in oostmalle (tussen a'pen en turnhout), uiteraard ook een dikke aanrader.

trouwens : in elke club wordt er rustig begonnen met de sport, tenzij het echt knoeiers zijn, maar dat zal zelden het geval zijn. 'voorkennis' is normaal ook niet vereist (lenigheid etc komt vanzelf wel als je een paar maanden aan't trainen bent)

good luck !

Serieus en wat voor een mix van stijlen geven die dan ?

Eventueel ook een website ofzo en in welke organisatie zitten die gasten want de naam MMA word nogal gemakkelijk ergens op geplakt !

Als ik nu nog terug een zelfverdedings of vechtsport ga beoefenen zal het wel een mix van vanalles zijn dus MMA ipv één enkele vechtsport.

Trouwens wat is er nu leuker om competitie te doen waar je heel lichaam kunt gebruiken ipv alleen maar te trappen en stoten (niet dat niet gemakkelijk is of dat je daar geen inzicht in moet hebben he):)

Ik hoop dat MMA een beetje bekender word hier in België en dat er wat meer en betere varianten van MMA komen in Antwerpen natuurlijk :)

Gothrek
6 augustus 2005, 21:25
tenigste dat mij (vooral mijn ouders maar kom) tegenhoudt is mijne rug
kheb zo nen holle rug en nog wa bazaar, tijdens sporten nog nooit last van gehad
alleen bij lang rechtstaan
nu vragek mij gewoon af of kickbox mijn situatie kan verslechten ik denk van mijn niet, aangezien ik niet echt veel moet springen ( gelijk een konijn) of heel veel moet doen met mijne ruggegraat (gelijk razendsnel bukken ofzo)
competitie ga ik niet doen (toch niet direct)
dusja, zou dat slecht zijn voor mijne rug???

Tae
6 augustus 2005, 21:41
tenigste dat mij (vooral mijn ouders maar kom) tegenhoudt is mijne rug
kheb zo nen holle rug en nog wa bazaar, tijdens sporten nog nooit last van gehad
alleen bij lang rechtstaan
nu vragek mij gewoon af of kickbox mijn situatie kan verslechten ik denk van mijn niet, aangezien ik niet echt veel moet springen ( gelijk een konijn) of heel veel moet doen met mijne ruggegraat (gelijk razendsnel bukken ofzo)
competitie ga ik niet doen (toch niet direct)
dusja, zou dat slecht zijn voor mijne rug???

Ik heb zelf ook een zwakke rug (lumbago), maar toen ik sport deed had ik daar veel minder last van dan nu gewoon niets meer te doen.

Vooral goed strechen en oefeningen voor je rug, armen en benen doen moet kunnen helpen.

Indien je echt serieuze problemen hebt dan is het misschien niet echt aangeraden maar indien je een lichtere vorm hebt zoals ik dan denk ik alleen maar dat je er baat bij kunt doen als je zeker niet te zot doet en luistert naar je lichaam !

Maar je doet soms wel heel veel belastende oefeningen zoals bukken, springen, kruipen etc als opwarming !

Ook bij het trappen draai je veel met je heupen enzo dus misschien kan dit ook wel een hindernis zijn.

oxS
6 augustus 2005, 22:10
in Hamme zijn er zelfs meerdere denk ik, ik kan wel eens rondhoren voor je als je wilt ? pm me dan

NSA.Rhinox
7 augustus 2005, 20:48
Elke club houd er rekening mee dat er mensen zijn da van 0 af aan beginnen. Ge begint me lage stampen, trainer corrigeert, en ge gaat altijd hoger en hoger. Verwacht ni da ge de eerste 6 maanden deftig ga kunnen vechten. Tis een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen oefenen en.. oefenen. Heb ik al gezegd da ge moet oefenen? Soepelheid/kracht/snelheid komt vanzelf. Conditie moet ni 100% zijn, maar word wel aangeraden. Tis natuurlijk te zien hoe hard ge zelf wil afzien he. Tis ni da ge 10km spurt moet aankunnen ofzo, ma gewoon 2 uur (afhankelijk van club he) mee kunnen gaan.

Ps. Ikzelf doe atemi jitsu. (Realistische zelfverdediging - stijl in de jiu jitsu.)

Gothrek
8 augustus 2005, 06:55
Indien je echt serieuze problemen hebt dan is het misschien niet echt aangeraden maar indien je een lichtere vorm hebt zoals ik dan denk ik alleen maar dat je er baat bij kunt doen als je zeker niet te zot doet en luistert naar je lichaam !

wat bedoel je met serieuze problemen???
na een lange tijd wandelen pijn in de rug of gewoon van te sporten ofzo?

Tae
8 augustus 2005, 07:05
wat bedoel je met serieuze problemen???
na een lange tijd wandelen pijn in de rug of gewoon van te sporten ofzo?

Als je echt rug problemen hebt waarbij je bij de minste beweging zegt al rugpijn kunt ontwikkelen !

Maar het komt er op neer om zelf te voelen wat je kunt en wat niet.

Bij mij is het een heel raar geval, soms kan ik veel tillen en kan ik bijna alles en soms sta ik op met rugpijn of doe ik bij de minste beweging iets verkeerd dan springt het er weer in.

Ik denk vooral dat je rug goed stretched en goeie rugoefeningen doet (ook voeding is belangrijk) dat je al veel blesures kunt voorkomen.

Gothrek
8 augustus 2005, 17:14
bedankt voor alle info e mensen
btw, kheb eigenlijk alleen rugklachten alsek wandel :wtf: echt raar
van sporten of lope nooit

EvilTwin
9 augustus 2005, 15:46
Ik kan mis zijn maar blijkbaar zijde niet echt geïnteresseert om competitie te doen? Kzou zeggen, denk es goed na wat ge verwacht van een gevechtssport.

- Wilde effectief na enkele maanden/jaren in de ring staan om ewa te vechten of interesseert u dat totaal niet?
- Wilde conditie opbouwen?
- Wilde gewoon wat aan sport doen?
- Wilde leren omgaan met wapens ook?
- Wilde uzelf leren verdedigen, ook zonder regels, op straat?
- Wilde klemmen leren leggen en leren hoe er uit te geraken?
- …

Schrap wat niet past en ge kunt al een aantal sporten elimineren.

NSA.Rhinox
9 augustus 2005, 16:32
Me wapens leren vechten is zo geod als totaal nutteloos op straat (wel goed voor zelfbeheersing). Wie gaat er in godsnaam me ne katana over straat lopen? Wie gaat er zo zot zijn om iemand die ne katana draagt, aan te vallen? Tbeste is me uw handen en voeten te leren vechten. Zo wordt ge ni afhankelijk van objecten en kunt ge u in meer situaties redden.

Note: kwil zelf iai-do gaan doen so don't shoot me :)

EvilTwin
10 augustus 2005, 09:32
Me wapens leren vechten is zo geod als totaal nutteloos op straat (wel goed voor zelfbeheersing). Wie gaat er in godsnaam me ne katana over straat lopen? Wie gaat er zo zot zijn om iemand die ne katana draagt, aan te vallen? Tbeste is me uw handen en voeten te leren vechten. Zo wordt ge ni afhankelijk van objecten en kunt ge u in meer situaties redden.

Note: kwil zelf iai-do gaan doen so don't shoot me :)

Uw tegenstander kan gemakkelijk een mes op zak hebben en als ge die kunt ontwapenen… In mijne auto ligt er altijd een “zakmes”.

En onder mijn bed liggen twee Escrima’s voor als er ne zot bij mij komt inbreken.

Gothrek
10 augustus 2005, 16:15
Ik kan mis zijn maar blijkbaar zijde niet echt geïnteresseert om competitie te doen? Kzou zeggen, denk es goed na wat ge verwacht van een gevechtssport.

- Wilde effectief na enkele maanden/jaren in de ring staan om ewa te vechten of interesseert u dat totaal niet?
- Wilde conditie opbouwen?
- Wilde gewoon wat aan sport doen?
- Wilde leren omgaan met wapens ook?
- Wilde uzelf leren verdedigen, ook zonder regels, op straat?
- Wilde klemmen leren leggen en leren hoe er uit te geraken?
- …

Schrap wat niet past en ge kunt al een aantal sporten elimineren.
kwil conditie opbouwen
sporten natuurlijk
na een jaar 2 competitie niet direct
geen wapens
verdedigen is ni echt nodig voor op straat, ze laten mij meestal gerust
klemmen enzo ook ni echt
ook gewoon om energie kwijt te raken enzo, en dan lijkt kickboxmij wel goed

Tae
10 augustus 2005, 18:37
Thai-en kickbox is een heel goede uitlaatklep voor uw conditie en uw stress op uit te werken !

Het vraagt veel van uw conditie en je leert ook nog u zelf verdedigen, ook is het plezant om onder elkaar, elkaar tot het uiterste te laten gaan en daarna ene goeie cola te drinken na de training !

Conditie en een paar kg afvallen zul je zker krijgen in thai-en kickbox.

En zoals gezegd het meerendeel traint voor recreatief bezig te zijn, alleen een klein deel zal uiteindelijk zich ook geroepen voelen om ooit competitie doen !

Voor mij is thai-en kickbox voor iedereen toegankelijk kinderen, jongeren, volwassenen, ouderen !

Het gaat er nog altijd om om sportief bezig te zijn en iets bij te leren en niet voor elkaar ineen te timmeren, daar dienen die competities voor maar dan vooral om te zien hoe ver je staat en dat je echt wel alles in handen hebt (zenuwen, conditie, techniek, inzicht, etc.) voor een wedstrijd te winnen.

Anders volg eens een paar gratis lessen (2) of ga eens een kijkje nemen in een van die clubs, de mensen zullen u altijd willen verder helpen. Het imago dat vechtsporten word gegeven is gewoon voor te lachen, je zult verschieten welke mensen er aan deze sporten allemaal deelnemen (zakenlui, zelfst., bedienden, etc.) !

NSA.Rhinox
10 augustus 2005, 18:49
Uw tegenstander kan gemakkelijk een mes op zak hebben en als ge die kunt ontwapenen… In mijne auto ligt er altijd een “zakmes”.

En onder mijn bed liggen twee Escrima’s voor als er ne zot bij mij komt inbreken.

Stoer. Niks makkelijker als een mes van iemand afpakken. It's like stealing candy from a baby :D

Overigens wil ik ze u wel is zien gebruiken als er snachts ene bij u staat. Tot over 20j voorwaardelijk zulle we maar zeggen?

N/o intended ;)

Tae
10 augustus 2005, 19:00
Als iemand een mes trekt kun je beter terug trekken als het kan, anders doe je er maar alles voor om u te verdedigen en dan kan het van pas komen dat je juist weet hoe je moet handelen.

In ieder geval zal ik nooit frontaal voor mijn belager staan maar meer in zijdelingse stand zodat ik hem kan stoppen met een zijdelingse trap of gewoon het op het lopen zet :p

Het wil niet zeggen dat je een verdedigingssport of vechtsport doet dat je dan ook effectief kunt verdedigen in een gevecht, want het hangt allemaal van factoren af.

Maar het voordeel is dat je automatischme krijgt en dat je zonder dat je het weet uw onderbewustzijn overneemt en alles wat je hebt geleerd ook toepast.

Als ik een straatgevecht zie meestal dan zie ik 2 mensen voluit gaan met hoeken die je van ver ziet aankomen, mits een beetje verstand ga je niet direct mee beginnen te slaan en probeer je gewoon van zijn fouten uw voordeel uit te halen !

Meestal volstaat het al om een gerichte stoot of trap te geven om uw belager af te stoppen. Ik denk dat de meeste problemen hebben met hun adrenaline in hand te houden als je dat de baas kunt houden, dan denk dat je veel vechterbazen de baas kunt !

NSA.Rhinox
10 augustus 2005, 19:11
Als iemand een mes trekt kun je beter terug trekken als het kan anders doe je er maar alles voor om u te verdedigen en dan kan het van pas komen dat je juist weet hoe je moet handelen.

In ieder geval zal ik nooit frontaal voor mijn belager staan maar meer in zijdelings zodat ik hem kan stoppen met een zijdelingse trap of gewoon het op lopen zet :p

Het wil niet zeggen dat je een verdedigingssport of vechtsport doet dat je dan ook effectief kunt verdedigen in een gevecht, want het hangt allemaal van factoren af.

Maar het voordeel is dat je automatischme krijgt en dat je zonder dat je het weet uw onderbewustzijn overneemt en alles wat je hebt geleerd ook toepast.

Als ik een straatgevecht zie meestal dan zie ik 2 mensen voluit gaan met hoeken die je van ver ziet aankomen, mits een beetje verstand ga je niet direct mee beginnen te slaan en probeer je gewoon van zijn fouten uw voordeel uit te halen !

Meestal volstaat het al om een gerichte stoot of trap te geven om uw belager af te stoppen. Ik denk dat de meeste problemen hebben met hun adrenaline in hand te houden als je dat de baas kunt houden, dan denk dat je veel vechterbazen de baas kunt !

Da laatste klopt idd. Als ze in groep komen en ze zien da er ene enorm veel pijn heeft na den eersten aanval dan bollen ze het meestal af uit schrik. Die dat dan nog aanvallen zijn ofwel zwaar gedrogeerd ofwel hebben ze een goei reden om door te gaan. Den doorsnee aanvaller (die uit zijn op geld) houden redelijk rap op als ze zien da ge u kunt en zult verdedigen).

De adrenaline is idd een van de redenen waarom de meeste first-timers hun gevecht verliezen in de ring. Gebrek aan ervaring, stress en over/onderschatting van zichzelf/tegenstander. Veel trainen helpt hier al veel.

Aanvallen op straat met een mes is gevaarlijk voor uzelf. Als ge iemand eruit kiest die combat doet... tja :)

EvilTwin
11 augustus 2005, 09:15
Stoer. Niks makkelijker als een mes van iemand afpakken. It's like stealing candy from a baby :D

Overigens wil ik ze u wel is zien gebruiken als er snachts ene bij u staat. Tot over 20j voorwaardelijk zulle we maar zeggen?

N/o intended ;)

Mes afpakken leerde he. En tis niet zo moeilijk zenne.

En als er snachts eene bij mij staat om mij en mijn gezin "levenslang" te geven, weegt die 20j voorwaardelijk daar niet tegenop.

Tae
11 augustus 2005, 21:31

En als er snachts eene bij mij staat om mij en mijn gezin "levenslang" te geven, weegt die 20j voorwaardelijk daar niet tegenop.

Lijkt gemakkelijk en in een simulatie is het ook gemakkelijk maar in werkelijkheid is het wel wat anders ;)

Zelf ben ik ook al onder bedreiging genomen met een mes na een café ruzie en dan doe je wel in je broek, maar zelf heb ik nooit echt dagelijks geoefend tegen het verdedigen van wapens.

Ik heb het wel geleerd maar daar moet je dagelijks mee bezig zijn, in WTF taekwondo leer je ook verdedigen tegen allerlei wapens, stoten, grepen, etc maar word niet echt op voort getraint zoals in Krav maga, Hapikido, Jiu jitsu(traditioneel wel geen bjj), etc.

In Thaiboxing leer je helemaal niet verdedigen tegen wapens maar alleen tegen stoten en trappen en het geven en het incasseren ervan.

*Bios*
15 augustus 2005, 13:31
yo iedereen, kwou er gene nieuwe thread voor aanmaken dus plaats ek et maar ier.

Kheb zon filmpke van ne gast gezien die zo martial arts moves en gymnastiek doe. Kvind da echt wel graaf :d en keb der een paar vraagskes over :

1.Duren die moves lang om te leren?
2.Is het nog aan te raden op mijne leeftijd? (19jaar)
3.Wa zou da kosten? lessen etc...

Kben ier totaal nieuw in dus sorry voor noobvraagskes :$

ier is de link van da filmpke: stream (http://www.compfused.com/directlink/865/)
download versie (http://www.emcmonkeys.com/videos/urbanninja.wmv) (90mb)
website (www.emcmonkeys.com)

grtz

likes to kill
15 augustus 2005, 13:57
@*Bios surf eens naar www.teamryouko.com en trickstutorials.com dat zijn alletwee sites die volledig over die dingen gaan ookwel XMA of xtreme martial arts genoemd .Om je andere vragen te beantwoorden : op het leren daarvan staat geen leeftijd.Maar mensen die hierin lesgeven ga je hier in België waarschijnlijk niet vinden , maar als je dit toch wil reden zal je het meeste aan gymnastieklessen en wushulessen hebben.

Sharur
15 augustus 2005, 14:09

wij oefenden tegen het einde van vorig seizoen praktisch elke training voor het ontwapenen van messen in ju jitsu.. kwil u wel eens da zien doen alset echt niet moeilijk is volgens jou :unsure:

zelf mn sensei die 6de dan ju jitsu heeft en continental referee is raad aan eerst gewoon de confrontatie te vermijden desnoods door weg te lopen.. verdedigen tegen een mes is echt niet zo makkelijk als je steven seagal ziet doen in de films hoor :ironic:

@threadstarter, kickboxing is meer gebaseerd op de wijze "what doesn't kill you can only make you stronger", maw het verminken van uw lichaam zoda je het gewoon bent etc (n/o tov mensen die kickboxing doen natuurlijk), net zoals tai kwan do imo
als je een gevechtssport wil doen zonder klemmen raad ik je gewoon kung fu of karate aan, of mss zelf french boxing

NSA.Rhinox
15 augustus 2005, 15:59
Da filmke is puur show. Kbedoel, welke kwast gaat er nu op straat of in gevecht constant salto's en flips doen? Da is puur energieverspilling!

Als ge toch zoiets wil "kunnen" ga dan gymnastiek doen ofzo he. Zoiets leert ge op een normale martial artschool ni. Die "moves" zelf leert ge op een paar maanden als ge er mee bezig bent. 19j is goed om te beginnen (hoewel vroeger nog beter zou geweest zijn, heeft te maken met techniek, leren vallen, meer durven enzo) maar begin rustig altijd. Qua kosten valt het wel mee. Jaarlijks lidgeld en verzekering en eenmalig of om de zoveel tijd materiaal. Voor mij is da kimono, gordel, bescherming (tok, helm, handschoenen, voetbeschermers, scheenbeschermers, mondstuk) en zaalgeld om de zoveel tijd.

Ne goeie raad, als ge martial arts wilt gaan doen, ga dan als ge u wilt leren verdedigen of als uitlaatklep, ma ni om showkes te leren.

Edit: sharur, welke club?

beton
16 augustus 2005, 12:48
wij oefenden tegen het einde van vorig seizoen praktisch elke training voor het ontwapenen van messen in ju jitsu.. kwil u wel eens da zien doen alset echt niet moeilijk is volgens jou :unsure:

zelf mn sensei die 6de dan ju jitsu heeft en continental referee is raad aan eerst gewoon de confrontatie te vermijden desnoods door weg te lopen.. verdedigen tegen een mes is echt niet zo makkelijk als je steven seagal ziet doen in de films hoor :ironic:

@threadstarter, kickboxing is meer gebaseerd op de wijze "what doesn't kill you can only make you stronger", maw het verminken van uw lichaam zoda je het gewoon bent etc (n/o tov mensen die kickboxing doen natuurlijk), net zoals tai kwan do imo
als je een gevechtssport wil doen zonder klemmen raad ik je gewoon kung fu of karate aan, of mss zelf french boxing

lol !

kung fu zonder klemmen?

ik beoefen kungfu, en geloof mij, .. ze zitten er wel bij :)

kung fu/wushu is de "oer" gevechtsport, daar zit alles bij hé .. bezie het als free fight.

EvilTwin
16 augustus 2005, 12:57

Eh ... mijn trainer zijn rangen :

KRIJGSKUNSTERVARING
Opvolger van Soke Ceuliman
8e Dan Shin Gi Tai Kempo
7e Dan Ju Jutsu
5e Dan Kick Boxing
2e Dan Light Contact
1e Dan Karate
Instrukteur zelfverdediging
Instrukteur van politie en security (I.P.S.A)
Instrukteur Chinna, Chicong A-trainer kempo (D.K.O)
F.B.K. : Federation Brussels Karate
B.K.F.W.S. : Belgian Kung Fu Wushu
B.K.J.F. : Belgian Karate Jutsu Federation
B.K.I.C.K. : Belgian Karate International Council of Kickboxing

TITELS
Vice europees kempo kampioen kempo 68'
Belgisch kampioen kata 72'
Vice Belgisch kampioen Free Style 82'
Internationaal Kempo scheidsrechter
Eerste belgische Kung Fu scheidsrechter
Voorzitter E.K.U
Belgisch verantwoordelijke U.K.K.A.
Voorzitter en technisch directeur B.K.O

Over confrontatie vermijden of weglopen heeft die nog nooit gesproken. Dan moet ge geen gevechtsport doen, maar atletiek (sprint) he.

Ik krijg al een paar jaar privéles van hem en ga binnenkort voor mijn eerste level met mesvechten. Vandaar dak nogal veel mes vs mes train en ja, tis relatief simpel om iemand te ontwapenen.

For the record : Steven Seagal is 7e of 8e dan Aikido. Dus hij weet wel waarmee hij bezig is zenne (niet dat zijn films op iets trekken).

likes to kill
16 augustus 2005, 14:53
Volgens mij heeft sharur gelijk en is iemand ontwapenen die een mes heeft niet te onderschatten hoor , ik zelf ken verschillende technieken en manieren om dit te doen maar toch.Hou rekening met het feit dat iemand in het echt niet echt zal meewerken hé , als hij je ziet grijpen met je arm of je ziet trappen zal hij waarschijnlijk proberen je te steken.Misschien moet je eens oefenen met iemand die tegenwerkt om te kijken wat het effect is?En hoe zou jij iemand ontwapenen Eviltwin?(Misschien kan k nog iets bijleren.)

EvilTwin
16 augustus 2005, 15:33
Dat hangt af van de manier waarop hij aanvalt en of ge zelf gewapend zijt. Veronderstel dat ge zonder wapen zit. Psychologisch moet ge u ook op steken en snijwonden voorbereiden. Meestal geraakt ge gewond bij een messengevecht, zodra ge dat in uw kop steekt raakt ge minder in paniek bij eventuele verwondingen. Nadat ge iemand kunt ontwapenen zijde best ook dat ge tracht belangrijke aders, pezen en spieren probeert door te snijden (of toch gedeeltelijk) zodat de tegenstander minder geneigd of zelf incapabel is om terug te komen. Gebruik altijd snijtechnieken, geen steektechnieken.

A. Van boven naar beneden is easy. Die ziet ge van kilometers aankomen en kunde opvangen in dubbel gekruist blok (Tibia). Daarna kunde ofwel doorlopen (linkervoet naar 10u) en achter zijn rug klemmen/ontwapenen of zijn slag doen afwijken en zijn mes in zijn eigen dijbeen/kruis steken.

B. Een zijwaartse zwaai naar de hals of gezicht (ziet ge ook van ver afkomen): ofwel binnen ofwel buiten de gevarenzone.
1.Binnen : inwandelen en pols ondercontrole nemen met linkerhand, tegelijk elleboog tegen tegenstanders gezicht plaatsen. Vervolgens kniestoot naar het kruis (tegenstander plooit) en ook met rechter controle nemen over gewapend hand en tegenstander verder doen plooien met klem. Standaard ontwapening (duim- vingerklem) en vervolgens snijden vlak boven elleboog, in de hals en achterkant knie.
2. Buiten : eerst achteruitstappen en zwaai ontwijken, daarna inwandelen, pols onder controle nemen en tegelijk opnieuw elleboog tegen de kin plaatsten. Normaalgesproken staat ge nu achter de tegenstander, dus nu kunde via slag op de biceps en de polsklem zonder hem te ontwapenen in zijn gezicht of buik steken.

C. Meestal gebeuren echter zo’n aanvallen naar de buik. Deze zijn moeilijker te ontwijken. Dubbel blok gevolgd door klem (idem eerste aanval) ist veiligste. Het meest voorkomende is buiten de gevarenzone werken door een simpele blok en uitstap naar 10u (links of rechts afhankelijk van de kant waar hij zijn mes draagt). Daarna legde een dubbele klem door met uw linkerhand op zijn keel te slaan en zijn arm onder controle te houden met uw rechterduim. (lastig om uit te leggen, duim wordt opgestoken als iemand die aant liften is en ge drukt zijn arm tegen uw lichaam zodat zijn arm geklemd zit) Deze afleidingsslag geeft u genoeg tijd om hem vast te klemmen/ontwapenen of zichzelf te “doen” snijden of steken.

Tis allemaal wa krakkemikkig uitgelegd, maar kzit atm op mijn werk :) Dees zijn trouwen allemaal basisoefeningen die ge oa moet kunnen om uw gordels te halen, der zijn nog hopen varianten die we tijdens de training zien, maar dan zit ik hier morgen nog te typen :)

Voor meer info : http://shingitai-kempo.cyclone.be/frames/frametotalnl.htm

En voor de slimmeriken, ja het klinkt allemaal simpel, maar dat is het idd niet.

Edit : Paar algemene tips :
Altijd dicht bij uw tegenstander blijven. Hoe minder ruimte hij krijgt, hoe minder gemakkelijk hij kan uithalen met zijn mes.
Als ge iemand kunt ontwapenen, snijdt naar het gezicht. Een open lip of wenkbrauw bloedt hard en veel bloed = paniek.
Snijdt, maar steek niet. Bij een steek kan het gebeuren dat door het vrijgekomen bloed uw mes luchtledig wordt gezogen en het mes komt vast te zitten (= weg voordeel wapen). Wilde toch steken, maak een kwartdraai na een steek zodat er lucht in de wonde komt en ge dus gemakkelijker uw mes kunt terugtrekken.

NSA.Rhinox
16 augustus 2005, 17:37

KRIJGSKUNSTERVARING
8e Dan Shin Gi Tai Kempo
7e Dan Ju Jutsu
5e Dan Kick Boxing
2e Dan Light Contact
1e Dan Karate

TITELS
Voorzitter E.K.U

Over confrontatie vermijden of weglopen heeft die nog nooit gesproken. Dan moet ge geen gevechtsport doen, maar atletiek (sprint) he.

Ik krijg al een paar jaar privéles van hem en ga binnenkort voor mijn eerste level met mesvechten. Vandaar dak nogal veel mes vs mes train en ja, tis relatief simpel om iemand te ontwapenen.

For the record : Steven Seagal is 7e of 8e dan Aikido. Dus hij weet wel waarmee hij bezig is zenne (niet dat zijn films op iets trekken).

En wie mag uwen trainer dan wel zijn? Tbh geloofk er ni veel van zenne. Als uwen trainer ni zegt van te gaan lopen bij een bedreiging... Een van de wijsheden in de krijgskunsten is dat een vermeden gevecht een gewonnen gevecht is.

En euhm...

Die ziet ge van kilometers aankomen en kunde opvangen in dubbel gekruist blok (Tibia).

Hoe de fuck gaat gij me uw scheenbeen (tibia) ne mesaanval blocken, laat staan gekruist?

En ivm da steken. Als ge iemand een mes in zen lijf steekt en ge draait ne kwartslag dan maakt ge een wonde die niet (makkelijk) stopt met bloeden. Ik weet ni of ge het beseft maar ge komt over als ne psycho, alsof het normaal is dat ge efkes een mes in iemand gaat steken enzo.

EvilTwin
16 augustus 2005, 22:36
En wie mag uwen trainer dan wel zijn? Tbh geloofk er ni veel van zenne. Als uwen trainer ni zegt van te gaan lopen bij een bedreiging... Een van de wijsheden in de krijgskunsten is dat een vermeden gevecht een gewonnen gevecht is.

En euhm...

Hoe de fuck gaat gij me uw scheenbeen (tibia) ne mesaanval blocken, laat staan gekruist?

En ivm da steken. Als ge iemand een mes in zen lijf steekt en ge draait ne kwartslag dan maakt ge een wonde die niet (makkelijk) stopt met bloeden. Ik weet ni of ge het beseft maar ge komt over als ne psycho, alsof het normaal is dat ge efkes een mes in iemand gaat steken enzo.

Die trainer is Shihan Hayen Daniël. Google maar es op zijn naam. En zoals gezegd trainen wij verdediging tegen een aanval, niet int weglopen ervan. Klik op shihan op de gegeven website en ge ziet zijne foto + de ganse uitleg. Hij geeft bijna dagelijks les in de sporthal van Schepdaal. Als ge het nie gelooft hebt moet ge 's avonds maar es langsgaan, kunde hem een hand gaan geven.

En dan over mesvechten ... wa gade behalve snijden en steken met een mes doen? Patatten schillen? Djezes. Natuurlijk ge kunt daar training voor volgen. Ge kunt met elk wapen les volgen. Wat doet ge met een katana denkt ge?

Da van die Tibia moet ik nog es nakijken. Wij gebruiken meestal een mengeling van Belgische en officiële termen. Tzou wel es kunnen dat da het scheenbeen betekend

likes to kill
17 augustus 2005, 10:50
Je beseft hopelijk toch dat eenmaal je iemand ontwapend hebt en dan hem aanvalt je waarschijnlijk niet meer kan zeggen dat je enkel jezelf verdedigt hé?
En besef je dat je met het doorsnijden van pezen en zo mensen voor het leven kan verwonden?of misschien zelf vermoorden , waar ligt dan nog het verschil tussen de aanvaller en jij?
En ook nog als iemand je aanvalt van boven naar beneden en jij gebruikt een gekruiste blokkering dan moet de aanvaller enkel z'n mes terugtrekken om je te verwonden.

EvilTwin
17 augustus 2005, 12:24
Je beseft hopelijk toch dat eenmaal je iemand ontwapend hebt en dan hem aanvalt je waarschijnlijk niet meer kan zeggen dat je enkel jezelf verdedigt hé?
En besef je dat je met het doorsnijden van pezen en zo mensen voor het leven kan verwonden?of misschien zelf vermoorden , waar ligt dan nog het verschil tussen de aanvaller en jij?
En ook nog als iemand je aanvalt van boven naar beneden en jij gebruikt een gekruiste blokkering dan moet de aanvaller enkel z'n mes terugtrekken om je te verwonden.

Kijk, als er iemand mij aanvalt met de bedoeling mij te doden of zwaar te verwonden, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ge op dezelfde manier reageert. Op die moment ben ik niet bezig of die gast nu verminkt wordt of niet, maar ben ik bezig met overleven.

Die gekruiste blok werkt wel zo, maar ge moet onmiddellijk doorstappen en meegaan met de tegenstander zijn beweging, niet blijven staan, want dan edde inderdaad een snee aan uw onderarmen (maar toch nog altijd beter dan een steek in de borststreek). Bovendien neemt ge tijdens het instappen controle over de pols zodat ge snijwonden vermijdt. Een alternatief zou zijn om met een enkele, schuine blok te werken en naar keuze binnen of buiten de gevarenzone af te werken. Zoals ik al zei zijn er vele manieren, maar die zijn in de praktijk of desnoods met tekeningen veel gemakkelijker om uit te leggen dan met een paar zinnen :)

Sharur
17 augustus 2005, 17:59
Edit: sharur, welke club?
over welke club ik het heb van dat kickbox gedoe?
dat was een club waar een lid van de ju jitsu club waartoe ik behoor heeft getrained, de naam weet ik niet
of bedoel je welke club ik train?
Ju Jitsu Club Brugge

lol !

kung fu zonder klemmen?

ik beoefen kungfu, en geloof mij, .. ze zitten er wel bij :)

kung fu/wushu is de "oer" gevechtsport, daar zit alles bij hé .. bezie het als free fight.
sry, wist ik dus niet, was niets slechts bedoeld over kung fu ofzo hoor :P

KRIJGSKUNSTERVARING
8e Dan Shin Gi Tai Kempo
7e Dan Ju Jutsu
5e Dan Kick Boxing
2e Dan Light Contact
1e Dan Karate

TITELS
Voorzitter E.K.U

zucht, ik wilde niet ""stoefen"" over mijn trainer zn prestaties, indien ik dit gedaan had had ik niet enkel zijn ju jitsu rangen etc vermeld.. waarom stoefen over iemand anders anyway? schiet je zo tekort in zelfvertrouwen dat je jezelf wil opkrikken door mensen die je kent hun prestaties? :unsure:

als hij niet spreekt over een confrontatie vermijden zal hij niet lang ju jitsu geven, mss is dit dan ook de reden dat hij dit niet doet, aangezien confrontatie vermijden nog steeds het belangrijkste is in een gevechtssport... zeker in een zelfverdediging-gevechtssport :ironic:

steven seagal kon er vroeger idd iets van, hij deed zelf mee aan wereldkampioenschappen.. maar hij wil het in zn films spectaculair laten overkomen en zn films behouden dus praktisch nieks meer van werkelijkheid.

Dat hangt af van de manier waarop hij aanvalt en of ge zelf gewapend zijt. Veronderstel dat ge zonder wapen zit. Psychologisch moet ge u ook op steken en snijwonden voorbereiden. Meestal geraakt ge gewond bij een messengevecht, zodra ge dat in uw kop steekt raakt ge minder in paniek bij eventuele verwondingen. Nadat ge iemand kunt ontwapenen zijde best ook dat ge tracht belangrijke aders, pezen en spieren probeert door te snijden (of toch gedeeltelijk) zodat de tegenstander minder geneigd of zelf incapabel is om terug te komen. Gebruik altijd snijtechnieken, geen steektechnieken.
En dan mag je je leven lang schadevergoedingen betalen daar de zelfverdedigingswet niet meer geld, maarja, dat leert jou trainer je natuurlijk niet :sop:

A. Van boven naar beneden is easy. Die ziet ge van kilometers aankomen en kunde opvangen in dubbel gekruist blok (Tibia). Daarna kunde ofwel doorlopen (linkervoet naar 10u) en achter zijn rug klemmen/ontwapenen of zijn slag doen afwijken en zijn mes in zijn eigen dijbeen/kruis steken.
als je niet eerst of tegelijktijdig een atemi geeft zal je zeker een snijwonde hebben bij deze techniek, en niet zomaar een, een gelijk aan het oversnijden van je polsen plus daarboven verlies je de controle daar je een schop krijgt in je kruis/buik/benen waar dan ook daar je er geen bescherming meer hebt, als je denkt snel genoeg te zijn om direct je atemi te doen na de afwering hoop ik voor jou dat je aanvaller lomp/zat/traag is :/
en ja ik weet dat je gezegd hebt onmiddelijk maar dan nog ben je 90% van de gevallen te laat aangezien de reflex van aan aanvaller is DIRECT het mes terugtrekken eens hij ziet dat je nogmaar probeert te blocken.

B. Een zijwaartse zwaai naar de hals of gezicht (ziet ge ook van ver afkomen): ofwel binnen ofwel buiten de gevarenzone.
1.Binnen : inwandelen en pols ondercontrole nemen met linkerhand, tegelijk elleboog tegen tegenstanders gezicht plaatsen. Vervolgens kniestoot naar het kruis (tegenstander plooit) en ook met rechter controle nemen over gewapend hand en tegenstander verder doen plooien met klem. Standaard ontwapening (duim- vingerklem) en vervolgens snijden vlak boven elleboog, in de hals en achterkant knie.
INwandelen gelovek? gelukkig doe je dit maal tenminste een atemi.. maar inwandelen moet je de aanval al direct zien afkomen, en de kans dat dit gebeurt is ook zeer klein, ik heb de indruk dat je een te groot gedacht van jezelf hebt en een te laag gedacht van je tegenstander :unsure:

2. Buiten : eerst achteruitstappen en zwaai ontwijken, daarna inwandelen, pols onder controle nemen en tegelijk opnieuw elleboog tegen de kin plaatsten. Normaalgesproken staat ge nu achter de tegenstander, dus nu kunde via slag op de biceps en de polsklem zonder hem te ontwapenen in zijn gezicht of buik steken. en hier ontwijk je dan wel de zwaai? nja, toch iets dat je goed doet, ookal moet ontwijken niet en kan je in dit geval een stap naar buiten zetten en hem blokkeren terwijl of net achter je een atemi doet

C. Meestal gebeuren echter zo’n aanvallen naar de buik. Deze zijn moeilijker te ontwijken. Dubbel blok gevolgd door klem (idem eerste aanval) ist veiligste. Het meest voorkomende is buiten de gevarenzone werken door een simpele blok en uitstap naar 10u (links of rechts afhankelijk van de kant waar hij zijn mes draagt). Daarna legde een dubbele klem door met uw linkerhand op zijn keel te slaan en zijn arm onder controle te houden met uw rechterduim. (lastig om uit te leggen, duim wordt opgestoken als iemand die aant liften is en ge drukt zijn arm tegen uw lichaam zodat zijn arm geklemd zit) Deze afleidingsslag geeft u genoeg tijd om hem vast te klemmen/ontwapenen of zichzelf te “doen” snijden of steken.
in dit geval loop je, we zien er natuurlijk afweren op (oa dezelfde als jij beschrijft) of mss beter een goedgeplaatste shuto uke die meteen de tegenstander ontwapent

Altijd dicht bij uw tegenstander blijven. Hoe minder ruimte hij krijgt, hoe minder gemakkelijk hij kan uithalen met zijn mes.
gewoon lol.. dit kan je niet menen :unsure:

Die trainer is Shihan Hayen Daniël.
zal ik zeker eens navragen

Tae
17 augustus 2005, 18:23

KRIJGSKUNSTERVARING
8e Dan Shin Gi Tai Kempo
7e Dan Ju Jutsu
5e Dan Kick Boxing
2e Dan Light Contact
1e Dan Karate

TITELS
Voorzitter E.K.U

Amai zeg dat is nen hele waslijst van titels en graden !!!

Eerst en vooral wat betreft die graden moet je allemaal met een korreltje zout opnemen, er zijn genoeg kwatspatsers die hun eigen Sifu, sensei, shihan, sabonim noemen dus die banden, graden moet je niet scheel op kijken.

5de dan kickboxing heb ik nooit gehoord tenzij je het misschien hebt over American kicboxing waar ze wel banden en dan graden gebruiken, maar dat was nog in de jaren stilletjes (Bill Wallace, Don Wilson, Rick Roufus, etc.)

Ik ga uw leermeester zker niet in twijfel trekken waarschijnlijk is hij wel een officieel erkend leraar, zoveel te beter want er zijn genoeg leraars die niet weten waar ze bezig met zijn.

Naar uw uitleg te horen weet je er wel veel van maar realiteit en oefenen is iets helemaal anders, maar je weet beter hoe je wel moet verdedigen (niet dat het misschien veel gaat uithalen maar die 1% kans die je hebt kan uw leven reden dus...) dan helemaal niets te doen en u gewoon laten afslachten als een kieken :D

Ik weet zker als mijn belager mij echt wilde neerhalen dat ik zker alles zou gedaan hebben om mij te verdedigen of uit de situatie te geraken, ook is dat als een lafaard (niet echt in die situatie) gaan lopen !

Conclusie !
Ik denk zker dat het wel nuttig is om deze oefeningen te leren want tegenwoordig in deze tijd ben je voor niks meer veilig, zelfs hier in België !!!

Het belangrijkste is dat je best niet in een gevecht verwikkeld geraakt en dat je beter alles er om doet om het te vermijden, maar als het niet anders kan ben je beter op je hoeden !!!

En ik kan niet meer genoeg zeggen dat zelfverdedings en vechtsporten dikke fun is voor te beoefenen en dat er heel veel in komt kijken en dat het ook een hele sociale sport is waar je veel mensen van alle hoeken van de maatschappij tegenkomt zelfs bankiers, zelfstandigen, etc. die allemaal een passie hebben !!!!

Dus het cliché dat Martial arts voor vechterbazen is, trekt op niks maar voor competitie moet je wel karakter hebben en als je dan op straat genoeg hebt gevochten en nogal veel aggresieve woede hebt, komt het wel goed van pas

Het is echt een goeie uitlaatklep voor dezen tijd !

Zelf heb ik jaren WTF tkd, kyokushinkai karate en Thai-en kickbox gedaan en nooit geen spijt van gehad en het heeft "soms" goed geholpen in straatgevechtjes ;)

Cartek
17 augustus 2005, 18:40
welke vechtsport is er eigenlijk het nuttigst/meest effectief voor op straat te vechten(als er boel is dus)?
kheb gehoord dat een goeie boxer het kan halen van een goeie kickboxer, is dit zo of?

likes to kill
17 augustus 2005, 18:49
@Cartek IMO is het beter meerdere gevechtsporten te doen om zo een zo compleet mogelijk training te hebben zowel qua arm en beentechnieken als worsteltechnieken.Bv judo en kickboks of BJJ en Muay thai , hoe breder je "wapenarsenaal" hoe beter.Dat van die bokser en kickbokser kan je niet echt op antwoorden want dat ligt aan de beide vechters , een wereldkampioen bokser tegen een amateur kickbokser zal de bokser waarschijnlijk winnen .Omgekeerd zal de kickbokser waarschijnlijk winnen.

*edit*Je zoekt ook best naar een sport met contact-sparring

Tae
17 augustus 2005, 18:51
welke vechtsport is er eigenlijk het nuttigst/meest effectief voor op straat te vechten(als er boel is dus)?
kheb gehoord dat een goeie boxer het kan halen van een goeie kickboxer, is dit zo of?

Er bestaat zoiets niet dat een stijl van vechten, het beste is maar ik denk persoonlijk dat thai-en kickbox een hele goed vechtsport is voor u te verdedigen op straat maar ook Karate, Taekwondo, etc. zijn goed genoeg.

Dan heb je ook nog zo wat ik noem overlevings vechtsporten waar dus ook alles word gebruikt om uw tegenstander te neutralizeren zoals Close combat(leger), Russisch Sambo(ook door het leger gebruikt), Krav Maga(Israelische MA voor politie en bodyguards), etc.

Deze zullen ook wel goed genoeg zijn maar ik denk niet dat je tegenstander in een rolstoel wilt plaatsen, want dan word jij niet meer als het slachtoffer bezien maar als agressor, tja zo gaat dat hier in België he dat het slachtoffer altijd minder rechten heeft dan de belagers he ;)

Conclusie:

Ik zou persoonlijk voor Thai-en kickbox gaan voor u uit ordinaire straatgevechtjes te houden maar sommige van die MA die ik opnoemde hebben zo van die fenijnige techniekjes die je tegenstander in a matter of no time van de kaart veegt !

NSA.Rhinox
18 augustus 2005, 14:12

Jiu Jitsu (en aanverwante stijlen) zijn op straat heel effectief om te verdedigen. Thangt eigenlijk vooral af van wie ge tegenkomt. Ge kunt daar ene voor u hebben staan da strontzat is en da daardoor vecht, ma me wa pech krijgt ge iemand voor u da 10, 20j in de martial arts zit.

Da van boxer - kickboxer. Ik weet da (kick)boksers heel gevoelig zijn voor klemmen omdat die ni soepel zijn in hun polsen (no offense kickboksers). Da wilt ni zeggen da ze mietjes zijn. In tegendeel, als ge ne stamp of ne klop krijgt van ene dan zult ge u da gewaar worden.

DriVen
18 augustus 2005, 19:16
Ik ga morgen mijn eerste proefles Kickbox volgen in De nekker in Mechelen. :applause: Heb veel info gezocht en uiteindelijk leek kickbox het beste omdat het heel intens is voor je lichaam en het ten tweede erg makkelijk toepasbaar hoort te zijn in werkelijke situaties.

Of het allemaal waar is laat ik wel weten :p

Ben wel beetje nerveus omdat ik niet weet wat ik mag verwachten... Wish me luck!

NSA.Rhinox
18 augustus 2005, 20:40
Veel drank meepakken, als de zon op da klein lokaaltje schijnt/scheen dan is da daar poookkeheet. (geloof me, ik train er ook)

gl morgen :)

beton
22 augustus 2005, 08:59
... Ik weet ni of ge het beseft maar ge komt over als ne psycho, alsof het normaal is dat ge efkes een mes in iemand gaat steken enzo.
dat vind ik niet, .. ge zijt hier bezig om uzelf te verdedigen tegen iemand die u wilt omleggen hé .. dan gebruikte imho alles dat ge in huis hebt.

beton
22 augustus 2005, 09:03
...

en dan nu voor de chinezen onder ons (ik krijg geen gevechtsport in't japans, doch wel in't chinees), wat is atemi ?

beton
22 augustus 2005, 09:08
Er bestaat zoiets niet dat een stijl van vechten, het beste is maar ik denk persoonlijk dat thai-en kickbox een hele goed vechtsport is voor u te verdedigen op straat maar ook Karate, Taekwondo, etc. zijn goed genoeg.

Dan heb je ook nog zo wat ik noem overlevings vechtsporten waar dus ook alles word gebruikt om uw tegenstander te neutralizeren zoals Close combat(leger), Russisch Sambo(ook door het leger gebruikt), Krav Maga(Israelische MA voor politie en bodyguards), etc.

Deze zullen ook wel goed genoeg zijn maar ik denk niet dat je tegenstander in een rolstoel wilt plaatsen, want dan word jij niet meer als het slachtoffer bezien maar als agressor, tja zo gaat dat hier in België he dat het slachtoffer altijd minder rechten heeft dan de belagers he ;)

Conclusie:

Ik zou persoonlijk voor Thai-en kickbox gaan voor u uit ordinaire straatgevechtjes te houden maar sommige van die MA die ik opnoemde hebben zo van die fenijnige techniekjes die je tegenstander in a matter of no time van de kaart veegt !

thai-en kickboxers kloppen hun handen kapot zonder handschoenen op straat, ik heb al genoeg kickboxers gezien met vermorzelde knokels ..

een sport als jujitsu , kungfu , mma etc daarentegen is daar op voorzien, en gebruiken evenzeer openhand technieken naar het hoofd ter bescherming van hun handen (ik spreek nu even voor kung fu).

op straat hoort het nu eenmaal smerig, dus ben je het meest met een gevechtsport met zo weinig mogelijk regeltjes (dus NIET karate, tai kwan do , etc).

mijn keuze : kung fu , maar ik promoot gewoon m'n eigen winkel uiteraard, .. evenzeer heel effectief zijn de beren van MMA

nu moet ik rap gaan werken. ciao.

Sharur
22 augustus 2005, 11:23
atemi is gwn een slag :P

EvilTwin
22 augustus 2005, 12:27
Amai zeg dat is nen hele waslijst van titels en graden !!!

Eerst en vooral wat betreft die graden moet je allemaal met een korreltje zout opnemen, er zijn genoeg kwatspatsers die hun eigen Sifu, sensei, shihan, sabonim noemen dus die banden, graden moet je niet scheel op kijken.

Die gast is intussen midden 50 en heeft zijn ganse leven al aan de gevechtssport gewijdt, heeft scholen opgestart in Frankrijk, Nederland tot zelfs in Israël. Hij geeft les/traint nog dagelijks vlotjes 8-10 uur. Een beetje respect is dus op zijn plaats. Hij heeft trouwens zijn 9e dan en bijhorende titel geweigerd omdat hij vond dat hij hem nog niet waard was.

En wat dat krachtpatser betreft, hij ziet er “gewoon” uit.

Als ge het allemaal niet geloofd, google gerust eens op zijn naam en check eens wa sites wanneer grote meetings zijn en wie de grootmeesters zijn die trainingen komen geven…

likes to kill
22 augustus 2005, 12:35
thai-en kickboxers kloppen hun handen kapot zonder handschoenen op straat, ik heb al genoeg kickboxers gezien met vermorzelde knokels ..

een sport als jujitsu , kungfu , mma etc daarentegen is daar op voorzien, en gebruiken evenzeer openhand technieken naar het hoofd ter bescherming van hun handen (ik spreek nu even voor kung fu).

op straat hoort het nu eenmaal smerig, dus ben je het meest met een gevechtsport met zo weinig mogelijk regeltjes (dus NIET karate, tai kwan do , etc).

mijn keuze : kung fu , maar ik promoot gewoon m'n eigen winkel uiteraard, .. evenzeer heel effectief zijn de beren van MMA

Ik ga niet akkoord met wat je zegt over sporten met weinig regels want het is niet omdat bij een wedstrijd van die stijl er bepaalde dingen niet mogen dat die dingen ook niet gekend en/of geoefend worden Bv bij competitie taekwondo (let op de spelling :p)mogen er geen ellebogen,knieen en open hand technieken gebruikt worden maar die worden weldegelijk geoefend. Als je in het echt een gevecht wil winnen moet je op twee manieren kunnen vechten nml rechtopstaand en op de grond.

EvilTwin
22 augustus 2005, 12:36
zal ik zeker eens navragen

Trainingen in de sporthal van Schepdaal zijn vrijdagavond 20u-21u30, zondag 10u-12u. Tis wel pas terug open in september.

Tae
22 augustus 2005, 19:22

Misschien well ffe vermelde over welke Kungfu jij het hebt, want er zijn wel stuk of 10 stijlen WT, WC, Shaolin, Wushu, etc.

Tja ik denk niet dat je veel kunt doen in een straatgevecht dan vechten met je vuisten en benen, en handgrepen enzo werkt ook altijd niet zoals in de training ;)

Grepen, klemmen zou ik pas gebruiken indien de tegenstander u probeert te grijpen naar de keel, hand, hoofd, etc. maar in een slagen wisseling is het nogal moeilijk om een greep of klem mee uit te pakken.

Misschien is het ook wel omdat ik mij meer getrained heb in het staandgevecht ipv met grepen, klemen, grondgevechten (worstelen, judo, bjj, etc).

Maar idd soms doen de vuistjes wel pijn, nadat ik op iemand zijn snuit heb geklopt :) Maar ik vecht niet zoals een ordinaire straatvechter dus gewoon roekeloos liggen slagen, stampen. Ik probeer altijd mijn afstand te bewaren van stoten, trappen (dat lukt ook niet altijd he!) en probeer gewoon wat ik ook in training doe, overzicht te houden en te stoten of trappen wanneer ik een opening zie gezicht, lever, benen, plexus, etc.

Als ik in een levensgevaarlijke situatie zou terecht komen is het best om zo snel mogelijk uw tegenstander te neutralizeren, en dan bestaan er geen regels en indien iemand mij echt wilt raken met een mes, bierglas, wathever dan ga ik zeker voor knieen, kruis, haar, ALLES !

Maar ik zeg het je een gevecht heb je nooit zelf helemaal in de hand, dat bestaat nooit in een straatgevecht of in een café ruzie, vandaar jongens (meisjes)ga het beter uit de weg !!!

IDD de meest effectieve vechtsport (in een RING of OCTAGON=kooi)is wel een mix van allerlei stijlen waaruit blijkt dat het grondgevecht meestal de overhand neemt dus een combinatie van allerlei MA's. Vandaar dat het nu MMA(mixed martial arts) noemt.

Moest je nu tegen iemand vechten waarvan je zker weet (dat weet je dus nooit)dat die geen vrienden, wapens, etc in de buurt heeft, is het best om hem naar de grond te werken (met take down) en daar proberen een mounth (vanboven op je tegenstander zitten) te versieren en hem daar te trakteren met een regen van stoten, elebogen, etc. Uiteindelijk gaan de meeste hun rug bloot geven om de regen van stoten te ontwijken en daardoor kun je weer een wurggreep plaatsen....................

NSA.Rhinox
22 augustus 2005, 19:36
Misschien well ffe vermelde over welke Kungfu jij het hebt, want er zijn wel stuk of 10 stijlen WT, WC, Shaolin, Wushu, etc.

Tja ik denk niet dat je veel kunt doen in een straatgevecht dan vechten met je vuisten en benen, en handgrepen enzo werkt ook altijd niet zoals in de training ;)

Grepen, klemmen zou ik pas gebruiken indien de tegenstander u probeert te grijpen naar de keel, hand, hoofd, etc. maar in een slagen wisseling is het nogal moeilijk om een greep of klem mee uit te pakken.

Misschien is het ook wel omdat ik mij meer getrained heb in het staandgevecht ipv met grepen, klemen, grondgevechten (worstelen, judo, bjj, etc).

Maar idd soms doen de vuistjes wel pijn, nadat ik op iemand zijn snuit heb geklopt :) Maar ik vecht niet zoals een ordinaire straatvechter dus gewoon roekeloos liggen slagen, stampen. Ik probeer altijd mijn afstand te bewaren van stoten, trappen (dat lukt ook niet altijd he!) en probeer gewoon wat ik ook in training doe, overzicht te houden en te stoten of trappen wanneer ik een opening zie gezicht, lever, benen, plexus, etc.

Als ik in een levensgevaarlijke situatie zou terecht komen is het best om zo snel mogelijk uw tegenstander te neutralizeren, en dan bestaan er geen regels en indien iemand mij echt wilt raken met een mes, bierglas, wathever dan ga ik zeker voor knieen, kruis, haar, ALLES !

Maar ik zeg het je een gevecht heb je nooit zelf helemaal in de hand, dat bestaat nooit in een straatgevecht of in een café ruzie, vandaar jongens (meisjes)ga het beter uit de weg !!!

IDD de meest effectieve vechtsport (in een RING of OCTAGON=kooi)is wel een mix van allerlei stijlen waaruit blijkt dat het grondgevecht meestal de overhand neemt dus een combinatie van allerlei MA's. Vandaar dat het nu MMA(mixed martial arts) noemt.

Moest je nu tegen iemand vechten waarvan je zker weet (dat weet je dus nooit)dat die geen vrienden, wapens, etc in de buurt heeft, is het best om hem naar de grond te werken (met take down) en daar proberen een mounth (vanboven op je tegenstander zitten) te versieren en hem daar te trakteren met een regen van stoten, elebogen, etc. Uiteindelijk gaan de meeste hun rug bloot geven om de regen van stoten te ontwijken en daardoor kun je weer een wurggreep plaatsen....................

als ge op straat iemand op zijn rug dwingt en ge trakteert hem daarna op slagen, stampen of wurgingen dan bent gij den agressor en dan word er nimeer over zelfverdediging gesproken. dus als ge ooit aangevallen word of de situatie loopt uit de hand, val op uwen buik en hoop da den andere nog ne shot geeft, ge klaagt diene aan en ge trekt veel poen. leuke belgische wet ;)

Tae
22 augustus 2005, 19:41
als ge op straat iemand op zijn rug dwingt en ge trakteert hem daarna op slagen, stampen of wurgingen dan bent gij den agressor en dan word er nimeer over zelfverdediging gesproken. dus als ge ooit aangevallen word of de situatie loopt uit de hand, val op uwen buik en hoop da den andere nog ne shot geeft, ge klaagt diene aan en ge trekt veel poen. leuke belgische wet ;)

Tja zo kun je het ook wel spelen, maar zo ben ik niet en wat is er nu zo eerbiedig dan u zelf ineen te laten slaan en daarna iemand gaan aanklagen :ironic:

Nog een beetje zelf respect he, maar idd zo kun je het ook doen en uiteindelijk kun je nog gaan betalen voor iemand die zelf is begonnen.

Vandaar dat ik ook altijd uitdrukkelijk zeg dat je beter een gevecht opzij gaat ipv direct op de vuist te gaan voor het minste.

EvilTwin
22 augustus 2005, 21:41

Bend over and drop pants? No thx :)

Als er geen getuigen zijn trekt ge eerder blauwe plekken en kneuzingen. Work both ways off course :D

beton
23 augustus 2005, 18:46
Ik ga niet akkoord met wat je zegt over sporten met weinig regels want het is niet omdat bij een wedstrijd van die stijl er bepaalde dingen niet mogen dat die dingen ook niet gekend en/of geoefend worden Bv bij competitie taekwondo (let op de spelling :p)mogen er geen ellebogen,knieen en open hand technieken gebruikt worden maar die worden weldegelijk geoefend. Als je in het echt een gevecht wil winnen moet je op twee manieren kunnen vechten nml rechtopstaand en op de grond.

uw spelling is een poging om het koreaans om te zetten in het westers geschrift, .. dus is sowieso voor interpretatie vatbaar, hoewel ik niet beweer dat de mijne juister is, .. in tegendeel :)

anyway .. 't is dikke zever dat ge evenveel leert grondvechten/wurgen etc in de competitiegerichte gevechtsporten, 't is wel zo dat het aanbod van deze sporten oorspronkelijk veel groter was dan wat er nu nog gegeven wordt ..

ik heb ook karate gedaan en in de stijlvormen zit een ruimer aanbod van technieken, maar als het er op aankomt worden enkel de stoten en de trappen en bijhorende blocks getraind.

beton
23 augustus 2005, 18:48

10 stijlen ? :p

maak daar maar honderden van.

ik beoefen zelf een noordstijl (een shaolin stijl) en dan voornamelijk baji quan (een moslimstijl), en dan nog sanda (sanshou - de competitievorm)

trouwens, bijna alle gevechten eindigen op de grond, .. dus klemmen ed zijn wel degelijk een noodzaak.

NSA.Rhinox
23 augustus 2005, 19:00
90% van de wedstrijden word beslecht met een wurging, niet met een klem.

evil aardappel
23 augustus 2005, 20:30
Doe da in gent, capitol noemt die club daar, helemaal niet duur enzo en ze bouwen wel op zenne. (Meeste toch).
Ook niet moeilijk te vinden, het bevindt zich achter het capitole :).

beton
23 augustus 2005, 21:39
90% van de wedstrijden word beslecht met een wurging, niet met een klem.

nen naked choke of een armklem

en btw, daarom stond die 'ed' daar, dat wilt zeggen "en dergelijk", .. daarmee bedoelde ik dus "alles dat niet gewoon trappen en stoten is"

Tae
23 augustus 2005, 22:38
uw spelling is een poging om het koreaans om te zetten in het westers geschrift, .. dus is sowieso voor interpretatie vatbaar, hoewel ik niet beweer dat de mijne juister is, .. in tegendeel :)

anyway .. 't is dikke zever dat ge evenveel leert grondvechten/wurgen etc in de competitiegerichte gevechtsporten, 't is wel zo dat het aanbod van deze sporten oorspronkelijk veel groter was dan wat er nu nog gegeven wordt ..

ik heb ook karate gedaan en in de stijlvormen zit een ruimer aanbod van technieken, maar als het er op aankomt worden enkel de stoten en de trappen en bijhorende blocks getraind.

Oke Beton jij lijkt me zo meer de man van de grepen, klemmen, etc :p

Ik ben meer het type staande vechter zeg maar, maar als je denkt dat het zomaar gemakkelijk is om iemand tegen de grond te krijgen of hem in een klem, verwurging, etc

Dan heb ik hier een filmpje voor U, die man weet zich zeer goed staande te houden tegen allerlei grondvechters die Pride fc genoeg heeft :)

KIJK en HUIVER en KIJK UIT voor zijn linker trap ;)

Hier is Mirko "'Cro Cop" Filipovic ;)
http://mma-fighter.com/videos/vb_MirkoCroCopHL.zip

beton
23 augustus 2005, 22:46

Ik ben meer het type staande vechter zeg maar, maar als je denkt dat het zomaar gemakkelijk is om iemand tegen de grond te krijgen of hem in een klem, verwurging, etc

Dan heb ik hier een filmpje voor U, die man weet zich zeer goed staande te houden tegen allerlei grondvechters die Pride fc genoeg heeft :)

ik ben niet echt een klemmer/wurger hoor, .. maar 't is wel een feit dat het er in de smerige gevechtjes wel dikwijls op neerkomt ..

sanda (de 'competitievorm' van kung fu die ik beoefen) is grotendeels trappen en stoten, maar als iemand trapt is het gemakkelijk om zijn been te onderscheppen, hem te vloeren en er dan op te springen om het af te maken .. niet echt iets dat je in taekwondo, karate, kickbox ed tegenkomt, maar uiterst realistisch .. en geloof me, 't is echt niet moeilijk om een trap te onderscheppen, zeker niet als het gevechtje al even bezig is en de vermoeidheid begint toe te slaan, ..

ff filmpje bekijken

cura
23 augustus 2005, 22:57

bwa, in competitie akkoord, aangezien je daar niet direct op je tegenstander mag vliegen (in ju jitsu competitie toch allesinds niet)

maar als je nu eenmaal beter bent met klemmen/grondwerk vlieg je gewoon op een onbewaakt moment op je tegenstander en ben je hem meester

alsje filmpjes wil zien die uw filmpje "tegen spreken" moet je maar eens wat filmpjes zoeken van royce gracie, braziliaanse ju jitsuka die duidelijk aantoont dat grondwerk je veel meer overwinningen kan halen, ik heb het meer voor diversiteit persoonlijk zoals in officiele ju jitsu competities
afstand, dichtbij en dan grondwerk in de 3 fases

nuja, thangt natuurlijk af van wie je tegenover wie zet ook.. als de ervaring tss de 2 tegenstanders wat verschilt zal deze met veel ervaring altijd winnen, welke soort vechtsport dan ook

beton
23 augustus 2005, 22:59
bwa, in competitie akkoord, aangezien je daar niet direct op je tegenstander mag vliegen (in ju jitsu competitie toch allesinds niet)

maar als je nu eenmaal beter bent met klemmen/grondwerk vlieg je gewoon op een onbewaakt moment op je tegenstander en ben je hem meester

hiers een filmpje van braziliaanse ju jitsu waar duidelijk is dajje met klemmen en grondwerk veel meer overwinningen kan halen
http://rapidshare.de/files-en/441084/Fight_-_Royce_Gracie_vs_Kung_Fu_Expert.avi.html

kheb het filmke nog ni gezien, maar de gracie family is het beste voorbeeld van bjj, die mannen zijn onklopbaar

*edit*
lol nm, 't is royce zelf :)

en @ tae, zo'n filmke kunde van elke ufc dude wel maken ze, .. 'kvindet ni zo geweldig ..

'k zal 'ns een filmke zoeken van de sanda champ cung le, da's pas vette shit :)
moment

*edit2*

http://www.cungle.com/cungle/downloads.html

bezie daar maar's wa filmkes, dan zulde zien dat iemand SNEL op de grond ligt :p

cura
23 augustus 2005, 23:01
kheb het filmke nog ni gezien, maar de gracie family is het beste voorbeeld van bjj, die mannen zijn onklopbaar

*edit*
mja tfilmpje werktte niemeer blijkbaar, is link dak nog liggen had die blijkbaar weer weg kan :P

Tae
23 augustus 2005, 23:05
ik ben niet echt een klemmer/wurger hoor, .. maar 't is wel een feit dat het er in de smerige gevechtjes wel dikwijls op neerkomt ..

sanda (de 'competitievorm' van kung fu die ik beoefen) is grotendeels trappen en stoten, maar als iemand trapt is het gemakkelijk om zijn been te onderscheppen, hem te vloeren en er dan op te springen om het af te maken .. niet echt iets dat je in taekwondo, karate, kickbox ed tegenkomt, maar uiterst realistisch .. en geloof me, 't is echt niet moeilijk om een trap te onderscheppen, zeker niet als het gevechtje al even bezig is en de vermoeidheid begint toe te slaan, ..

ff filmpje bekijken

Idd geef ik u 100% gelijk in !

De kans dat je een trap geeft en gecounterd word met een beenveeg of een takedown is heel reëel, maar trappen doe je zomaar niet omdat het knap is of cool is zoals in de films.

Trappen doe je gecontroleerd en getimed, zo heb je ook altijd meer suc6 dat het gevecht vroeger voorbij is, want dat is toch de essentie MA's.

Tae
23 augustus 2005, 23:11

*edit*

en @ tae, zo'n filmke kunde van elke ufc dude wel maken ze, .. 'kvindet ni zo geweldig ..

'k zal 'ns een filmke zoeken van de sanda champ cung le, da's pas vette shit :)
moment

*edit2*

http://www.cungle.com/cungle/downloads.html

bezie daar maar's wa filmkes, dan zulde zien dat iemand SNEL op de grond ligt :p

Ik ken die gast heel goed heeft nog een wedstrijd gedraaid in het K-1 event op Las Vegas, maar ik was niet echt onder de indruk, alleen zijn zijn schaarbewegingen wel knap maar voor de rest denk ik niet dat die zich kan rechthouden tegen bv een goeie MMA vechter en dat geld ook voor Thai-en kickboxers !

Gracies hebben de wereld met twee voeten op de grond gezet, en laten zien dat grondvechten idd een heel effectieve manier is om een tegenstander uit te schakelen, maar hebben ook onrechtsstreeks een vals gevoel van veiligheid gegeven, want geloof mij in een straatgevecht is het laatste waar je wilt zijn de grond wel is en ook rollebolle op straat is niet echt aan te raden ;) !

beton
23 augustus 2005, 23:18
Ik ken die gast heel goed heeft nog een wedstrijd gedraaid in het K-1 event op Las Vegas, maar ik was niet echt onder de indruk, alleen zijn zijn schaarbewegingen wel knap maar voor de rest denk ik niet dat die zich kan rechthouden tegen bv een goeie MMA vechter en dat geld ook voor Thai-en kickboxers !

Gracies hebben de wereld met twee voeten op de grond gezet, en laten zien dat grondvechten idd een heel effectieve manier is om een tegenstander uit te schakelen, maar hebben ook onrechtsstreeks een vals gevoel van veiligheid gegeven, want geloof mij in een straatgevecht is het laatste waar je wilt zijn de grond wel is en ook rollebolle op straat is niet echt aan te raden ;) !

een mma'r doet eigenlijk hetzelfde als een sanshou'r hoor

btw cung le heeft wel meerdere k-1 wedstrijden gespeeld, is ook ikf light heavyweight worldchamp geweest , zijn prof record is 15-0 waarvan 10 ko's, ...

*edit* na dit nog's gelezen te hebben vindek het maar voos da'k nen amerikaan ben aan't verdedigen, da moet hij hier zelf maar komen doen :)

gedaan met de "wie is de beste" thread .. sanshou owns :)

cura
23 augustus 2005, 23:25
daarom leer je in gevechtsporten waar grondwerk een serieus deel van uitmaakt goed vallen, zowel als reactie als bij opofferingsworpen etc

in onze club lagen es geen matten, de zaal dernaast doen ze karate, wij ju jitsu
dus wij trainen gewoon zoals gewoonlijk met vallen etc.. die karatekas dachten da we zot waren.. die leren nooit vallen
rollebollen op straat zal nooit positief zijn, maar mensen die zo'n gevechtsport doen zijn er even hard op voorbereid als dat kickboxers en boxers voorbereid zijn op het incasseren van slagen/stampen

Tae
23 augustus 2005, 23:27
een mma'r doet eigenlijk hetzelfde als een sanshou'r hoor

btw cung le heeft wel meerdere k-1 wedstrijden gespeeld, is ook ikf light heavyweight worldchamp geweest , zijn prof record is 15-0 waarvan 10 ko's, ...

Naar mijn weten gaan sanda vechter niet verder dan een worp en één klem en dan stopt het zker (sanda ben ik nog niet goed ingelicht) ?

Een MMA vechter is meestal getrained in alle aspecten van het grond-en staandgevecht (en daarbij komt heel wat meer te zien dan bij Sanda) waarbij je probeert uw spel op te leggen op uw tegenstander. Maar je moet zker alles trainnen zowel grond-en staandgevecht wil je ooit kans maken een MMA wedstrijd te winnen, want als je denkt te kunnen winnen met één bepaalde stijl ben je wel goed mis.

Tae
23 augustus 2005, 23:35
daarom leer je in gevechtsporten waar grondwerk een serieus deel van uitmaakt goed vallen, zowel als reactie als bij opofferingsworpen etc

in onze club lagen es geen matten, de zaal dernaast doen ze karate, wij ju jitsu
dus wij trainen gewoon zoals gewoonlijk met vallen etc.. die karatekas dachten da we zot waren.. die leren nooit vallen
rollebollen op straat zal nooit positief zijn, maar mensen die zo'n gevechtsport doen zijn er even hard op voorbereid als dat kickboxers en boxers voorbereid zijn op het incasseren van slagen/stampen

Die Karatekas die liggen te lachen weten gewoon niet beter zker, en denken nogaltijd dat hun stijl de beste is zekr ???

Ik zal nooit meer zeggen (vroeger toch=toen wist ik niet beter) dat grondvechten minderwaardig is tov staandvechten en daarbij hebben we veel aan de Gracies te danken !

beton
24 augustus 2005, 00:13
Naar mijn weten gaan sanda vechter niet verder dan een worp en één klem en dan stopt het zker (sanda ben ik nog niet goed ingelicht) ?

Een MMA vechter is meestal getrained in alle aspecten van het grond-en staandgevecht (en daarbij komt heel wat meer te zien dan bij Sanda) waarbij je probeert uw spel op te leggen op uw tegenstander. Maar je moet zker alles trainnen zowel grond-en staandgevecht wil je ooit kans maken een MMA wedstrijd te winnen, want als je denkt te kunnen winnen met één bepaalde stijl ben je wel goed mis.

dat hangt van de regels af, sanda heeft geen vaste regels, .. wat zou er bij mma dan meer bij komen kijken ?

likes to kill
24 augustus 2005, 14:41

Een competitie gerichte stijl?Imo bestaat dat niet maar enkel competitie gerichte trainingen.Ik doe al verschillende jaren Tkd en ik ken veel verschillende klemmen,worpen etc.Hetgeen je leert in een bepaalde stijl hangt soms meer af van de lesgever dan van de Stijl die je volgt.Ik ga wel akkoord dat niet alle technieken die gekend zijn van een stijl als sparring geoefend wordt.

beton
24 augustus 2005, 22:57
Een competitie gerichte stijl?Imo bestaat dat niet maar enkel competitie gerichte trainingen.Ik doe al verschillende jaren Tkd en ik ken veel verschillende klemmen,worpen etc.Hetgeen je leert in een bepaalde stijl hangt soms meer af van de lesgever dan van de Stijl die je volgt.Ik ga wel akkoord dat niet alle technieken die gekend zijn van een stijl als sparring geoefend wordt.

hangt idd af van de trainer, ..

zonder de technieken veel te trainen in sparrs ga je nooit de reflex / gewoonte / beheersing hebben om het "in't echt" te gebruiken, .. en dat is wat ik bedoel, met een stijlvorm alleen kom je nergens.

Gothrek
9 september 2005, 00:03
ik heb nu eens als niet gevechtsporter deze thread nog is doorgelezen, echt interessant
merci e mannen :niceone:

Gothrek
9 september 2005, 00:15

fuck dien kerel heeft inzicht, en da ni alleen :D

Gothrek
19 september 2005, 22:32
zijn er eigenlijk kickbox clubs in de buurt van het centraal station in antwerpen???

beton
20 september 2005, 10:15
Bulldogs antwerpen olv daniella somers, http://www.daniellasomers.com/home.asp?pl=flash

Gothrek
20 september 2005, 13:00
dat lijkt precies alleen maar thai box????

Gothrek
20 september 2005, 13:48
nog andere clubs in de buurt van het centraal of berchem, lieft kickbox, thaibox mag ook

beton
27 september 2005, 09:19
waarom zou je kickbox verkiezen boven thaibox ?

er is nog mohammed gim in borgerhout, maar de bulldogs zijn echt wel dik ok hoor

edit : btw zoek 'ns hier in't forum ik heb ooit een shitload aan clubs gepost van antwerpen en omstreken .. ik geloof in een MA thread in general.

dox
6 oktober 2005, 23:07
doe gewoon ronin is stuk zwaarder dan kickboxen info http://users.pandora.be/ronin-gevechtsportschool/

Djeck
11 oktober 2005, 20:45
Kun je in zo een club beginnen wanneer je wil? of is er een bepaald "seizoen" ofzo :p
En moet je tegen leeftijdspartners vechten voorbeeld -18 jarigen; +18jarigen, of volgens niveau ofzo. Voorbeeld ik als 18jarige tegen een 15jarige?

zijn er ergens kickbox-clubs in regio Gent of Brugge volgen. Enige aanraders?

Mvg

Trancerke
11 oktober 2005, 21:19
hey
er is geen seizoen en het is niet echt tegen leeftijdsklasse maar het gewicht

grtz

evil aardappel
11 oktober 2005, 23:57
Gent --> Capitol
Antwerpen --> K-Wan

Stevinho
8 augustus 2006, 22:48
Deze club in Putte is ook de max :) => http://www.dragonsgym.be

blacky
9 augustus 2006, 15:17
waarom zou je kickbox verkiezen boven thaibox ?

er is nog mohammed gim in borgerhout, maar de bulldogs zijn echt wel dik ok hoor

edit : btw zoek 'ns hier in't forum ik heb ooit een shitload aan clubs gepost van antwerpen en omstreken .. ik geloof in een MA thread in general.

Hier se de Joris :D lang gelede, alles goe gabbertje?
Groot gelijk wat je zegt. Waarom zou je kickbox verkiezen boven thaibox ?
Bij Thaibox mag je nog meer dan bij kickbox en Thaihox is niet zoon opgefokte Amerikaanse sport. Thaibox heeft tenminste 100de jaren geschiedenis.

Kun je in zo een club beginnen wanneer je wil? of is er een bepaald "seizoen" ofzo :p
En moet je tegen leeftijdspartners vechten voorbeeld -18 jarigen; +18jarigen, of volgens niveau ofzo. Voorbeeld ik als 18jarige tegen een 15jarige?

zijn er ergens kickbox-clubs in regio Gent of Brugge volgen. Enige aanraders?

Mvg

Leeftijd categorie is normaal 16+ is volwassen -16 is jeugd. Je zal dus nooit als je 19 bent tegen iemand moete staan van -14. Tenzij deze persoon heel veel ervaring heeft.
Kwa niveau is het meestal standaard, recreanten, gevorderde, wedstrijd groepen. Geen gordels zoals bij judo karate ….
Om te beginnen heb je alleen een verzekering blad nodig dat je moet laten invullen door je dokter, dat je geschikt bent voor het beoefenen van die sport. Dit blad krijg je normaal op de club . Materiaal zal je zelf moeten aanschaffen na een tijd. Eerste lessen zul je alles wel krijgen.
Voor deftig materiaal moet je toch wel rekenen op zoon +150 EURO voor alles

Reservoir_Dog
11 oktober 2006, 22:04
Hey,
Ik wil ook Thai box doen bij the bulldogs, gewoon omdat ik daar vlakbij woon :)

Maar die club is ok?

1 Ding, ben 37 :sad:
Kan je dan nog een goeie worden? Bedoeling is om dit recreatief te gaan doen...
Aantal jaren geleden heb ik al een half jaar kickbox gedaan, ze zeiden toen dat het me goed afging... Ben gestopt (vind het nu nog een stomme beslissing) omdat ik te graag met ijzer sleurde (lees: krachttraining) hetgeen ik nu nog doe maar niet zo intensief meer, ik ga ook veel lopen, dus conditie gewijs zit het niet slecht al zeg ik het zelf....

Die sporten zoals Krav Maga en win tsun zeggen me ook wel veel, maar dit kan je niet beoefenen rond het Antwerpse zeker?

Greetz!!

Monk
13 oktober 2006, 04:16
Kick Boks clubs kan je hier vinden:

http://www.abc-vlaanderen.be

Thai Boks clubs vind je hier:

http://www.bkbmo.com/Gyms.htm

Ikzelf doe al 10 bijna 11 jaar Kick Boks Semi- & Light Contact, en heb in al die jaren alleen nog maar een barstje in mijn neusbeentje gehad, voor de rest geen enkele blessure. Volgens mij is het beter om met kickboksen te beginnen als je niet graag blessures hebt, want bij Thaiboks hoor je toch veel meer mensen met klachten... Als je echter graag je lichaam tot het uiterste drijft om te zien hoeveel pijn je kan verdragen enz.. is thaiboks wss wel meer je ding.

Ja kan ook enkele filmpjes bekijken van het Semi- & het light contact op de site van mijn club:
http://www.wolfpackboxingteam.be/
(bij foto's kijken, daar staat een link naar filmpjes.)

Of er zijn heel veel Semi-Contact filmpjes te vinden op de site van Contact Karate Beveren:
http://www.contact-karate-beveren.be/
(Bij Movies uiteraard.)
Deze club noemt contact Karate maar eigenlijk doen ze Semi Contact Kick Boks.

Als je meer informatie wenst mag je me altijd op msn toevoegen of emailen.:
jurgen.cle@pandora.be