PDA

Volledige versie bekijken : Wat voor motor zou jij het liefste willen?

128MB
30 juli 2005, 12:56
Wat voor motor zou jij het liefste willen?

zie: Poll

Ik zou het niet weten, welke is 't beste? ik denk dat een v6 het beste optrekt.

Radiance
30 juli 2005, 13:00
Ik vind het geluid van de meeste V8 motoren het leukste, die van Maserati in de Quattroporte bv.
Zou ik dan ook ooit nog wel willen.

Burny
30 juli 2005, 13:05
American V8 klinkt zalig. Maar ik geef toch de voorkeur aan een hoogtoerige 4 of 6 cilinder.

GADGET
30 juli 2005, 13:13
wankel vin ik ook iets goed. Ale ja, kzou da natuurlijk ni verkiezen tov ne v8 ofzo, maar wankels worden toch wa onderschat.

Trouwens vrij makkelijk te tunen, ge kunt u een andere as steken en ne rotor erbij hangen :p dan nog zorgen voor goeie (race) dichtingen en ge heb echt wel vette motor.

LODEKE
30 juli 2005, 13:24
wankel vin ik ook iets goed. Ale ja, kzou da natuurlijk ni verkiezen tov ne v8 ofzo, maar wankels worden toch wa onderschat.

Trouwens vrij makkelijk te tunen, ge kunt u een andere as steken en ne rotor erbij hangen :p dan nog zorgen voor goeie (race) dichtingen en ge heb echt wel vette motor.

wankel verbruikt ook wel veel é, alé die v8 en v12 ook ze... maar als ge zie in een mazda rx8 zit ook een wankelmotor en het is 1300cc of 1400cc maar bij de inschrijving/verzekering wordt da wel gezien als 3000cc dus eigelijk doede niet veel voordeel

maar het is wel een goed systeem :applause:

Greetz lode

Feignasse
30 juli 2005, 13:26
V10 (BMW M5 / M6)
V12 (X5 Le Mans :love: )

Als't goedkoper moet: een 6-cilinder in lijn

GADGET
30 juli 2005, 13:32
ier nog wa van wankel:
(is nog van een verslag dak erover geschreven heb voor school :p )

Voor:
- De motor werkt efficiënter: als de rotor één volledige omwenteling heeft gedaan, zijn er 3 arbeidsslagen geweest. De uitgaande as heeft in de tijd dat de rotor één omwenteling heeft gedaan, er onder tussen 2 of 3 gedaan. Je hebt dus maw 1 of 1,5 arbeidsslagen per omwenteling van de uitgaande as van de motor. Terwijl dit bij een 4takt maar 0,5 arbeidsslagen per omwenteling van de krukas (= ook uitgaande as) is.
- De motor is een stuk compacter dan een conventionele motor met een zelfde vermogen, hierdoor is deze motor ook weer lichter dan een conventionele motor. Hij heeft ook minder last van detonatie.
- het is een nogal trillingsvrije motor.

De nadelen:
- de smering van de rotorpunten. Zoals je wel ziet zijn dat delicate punten die nogal snel slijten.
- koeling van de rotor is ook niet simpel
- er zijn ook geen echt hoge compressie mogelijk, dit verklaart ook waarom hij minder last heeft van detonatie
- hij heeft een hoger verbruik, omdat een deel van het vers mengsel in contact kan komen met uw verbrandmengsel Hierdoor blijft deel van het verband mengsel zitten en een deel van het vers mengsel loopt weg via de uitlaatpoort.

Ook injecteren ze olie op de 'cilinderwand' om dus die slijtage van dichtingen tegen te gaan. -> olieverbruik.

maar nieuwe reeks wankels zou normaal al beter moeten zijn in die opzichten en zouden het 200K-250k km uithouden. (mits goed warmrijden en laten nadraaien na prestaties etc)

128MB
30 juli 2005, 16:13
V8 heeft wel een machtige sound :)
Saleen heeft wel vette v8 otto's

Lucian
30 juli 2005, 18:03
ier nog wa van wankel:
(is nog van een verslag dak erover geschreven heb voor school :p )

Voor:
- De motor werkt efficiënter: als de rotor één volledige omwenteling heeft gedaan, zijn er 3 arbeidsslagen geweest. De uitgaande as heeft in de tijd dat de rotor één omwenteling heeft gedaan, er onder tussen 2 of 3 gedaan. Je hebt dus maw 1 of 1,5 arbeidsslagen per omwenteling van de uitgaande as van de motor. Terwijl dit bij een 4takt maar 0,5 arbeidsslagen per omwenteling van de krukas (= ook uitgaande as) is.
- De motor is een stuk compacter dan een conventionele motor met een zelfde vermogen, hierdoor is deze motor ook weer lichter dan een conventionele motor. Hij heeft ook minder last van detonatie.
- het is een nogal trillingsvrije motor.

De nadelen:
- de smering van de rotorpunten. Zoals je wel ziet zijn dat delicate punten die nogal snel slijten.
- koeling van de rotor is ook niet simpel
- er zijn ook geen echt hoge compressie mogelijk, dit verklaart ook waarom hij minder last heeft van detonatie
- hij heeft een hoger verbruik, omdat een deel van het vers mengsel in contact kan komen met uw verbrandmengsel Hierdoor blijft deel van het verband mengsel zitten en een deel van het vers mengsel loopt weg via de uitlaatpoort.

Ook injecteren ze olie op de 'cilinderwand' om dus die slijtage van dichtingen tegen te gaan. -> olieverbruik.

maar nieuwe reeks wankels zou normaal al beter moeten zijn in die opzichten en zouden het 200K-250k km uithouden. (mits goed warmrijden en laten nadraaien na prestaties etc)

-nadeel, het zwakke geluid :(

oxbow
30 juli 2005, 18:19
een V8 maar een duitse V8 geen luie amerikaan.

mijn motor staat er nieteens tussen 5 cilinder lijnmotor

DBK
30 juli 2005, 19:51
waar is de 3cilinder? :unsure:

P2K-
30 juli 2005, 19:58
mss hadde beter wa meer onderscheid gemaakt in de poll.

Mijne voorkeur gaat nog altijd naar een 6 cilinder IN LIJN! Zalig geluid imo.

evolve
31 juli 2005, 00:28
waar is de 3cilinder? :unsure:

Had ge die gekozen dan? :lol:

Voor mij een V6 overigens.

zombie
31 juli 2005, 17:58
normaal gezien is het zo dat hoe meer cilinders dat ge hebt , hoe soepeler de motor loopt

(door de overlapping van ontstekingen)

dus ik ga voor de 12cil

Puijken
1 augustus 2005, 13:02
Heb gekozen voor de wankelmoter.... Geen specifieke voorkeur ofzo voor een bepaalde moter... zolang het goed vooruit gaat is het goed...

Vooral gekozen omdat een RX8 een super prachtige wagen is en waarschijnlijk altijd een "droomwagen" zal blijven...

CAS
1 augustus 2005, 19:13
6 cilinder in lijn door BMW, ronkt gewoon zo zalig. Zuiver geluid, hoorbaar dat er een monster in zit en toch niet overdreven.

Dirkxke
1 augustus 2005, 19:22
onvolledige pol daar er nu in lijn motoren, V motoren en sinds een 2-3 jaar W motoren zijn

daarom kies ik voor de wankel, 1300cc en 230pk uitbraken. probeer het maar eens met een gewone 4takter

Kabouter Hya
2 augustus 2005, 15:19
ne v8
die van audi (r6) klinkt fenomenaal imo

ps zijn die wankels ni ongelooflijk dorstig??
haha had gadget zijn post ni gezien

The Badfella
4 augustus 2005, 09:59
zo'n west coast chopper :kwijl:

wss gaat da droom blijve ma kom :) ne mens mag s drome
ma ik zou ook wel blij zijn met ne gewone harley fatboy mrja ... :)

lttuvix
4 augustus 2005, 11:19
wankel motor all the way

nog altijd de beste motors qua kwaliteit :-)