PDA

Volledige versie bekijken : Total loss / nieuwe otto

De Pette
29 juli 2005, 19:48
kheb een accident gehad en menne otto is wss total loss, nu, ik ben zelf ni in fout dus de verzekering gaat uitbetalen. Nu willek wete wa ek mag verwachten van geld. Weet er iemand een site waar da allemaal staat wat betreft de prijzen, zoda ze me daar geen loer draaien?

volgende vraag:
kheb dus dan ook nen andere otto vandoen, en het gaat weer een occasie (deze is via familie gekocht) worden, aangezien men budget dan maar rond de 5000€ gaat liggen.

Nu, waar moetek allemaal op letten? Wat kan ik allemaal doen om geen kat in een zak te kopen en wa zijn de beste sites om 2e hands otto's te vinden.

En, wa kannek ongeveer verwachten (goeie prijs/kwal) voor die 5000€?

[B]Rocketeer
29 juli 2005, 20:06
Wa ge krijgt voor totall loss: Wat den auto nog waard is op dienen moment.
Voor een wagen van vb 12j gade ni veel meer krijgen :(

Verzekering is veel geld vragen en weinig uitbetalen

De Pette
29 juli 2005, 20:56
kunde die waardes ergens opzoeken?

Bramboogie
29 juli 2005, 21:08
wa nen auto was het?

en wa zijn uw prioriteiten? ruimte, looks, verbruik, prestaties,... ?
hoeveel km doet ge per jaar? (diesel, lpg of benzine)

De Pette
29 juli 2005, 21:10
twas nen VW Polo '98, 3d, 1.4 naft

voor het aantal km da ik doe zoekek eerder ne naft, liefst iets klein en vinnig en waar ek ni te veel belastingen aan moet betalen

[B]Rocketeer
29 juli 2005, 22:34
kunde die waardes ergens opzoeken?

Nope, der komt zo nen deurwaarder die da moet schatten denkek wat em nog waard is. Ben ni zeker. Ma opzoeken kunde ni, de ene verzekering zal denkek ook wa meer/minder geven dan de ander

beemer
29 juli 2005, 23:02
Kijk gewoon eens in de verschillende automagazines naar de tweedehandse prijzen en trek daar dan de btw van af. Ik schat dat jouw polo nog +- €3000 waard was.

Voor +- €5000 kan je al makkelijk een iets jonger model in hetzelfde genre van je polo op de kop tikken en daarbij denk ik aan een polo, een ibiza of een corsa van rond het jaar 2000.

Macdude
30 juli 2005, 00:19
Koopt u nen autogids daar staan 2e hands richtprijzen in ma probeert der een paar 100€ meer uit te slepen dan in die gids staat.

oxbow
31 juli 2005, 15:08
ibiza tdi /golf tdi proper auto'ke zoeke da deftig marcheerd

A.R.T.
31 juli 2005, 16:57
Tdike en zo is allemaal wel vet maar denk eraan als ge een autoke van meer dan 100 pk wilt laten verzekeren als jonge mens veel moet afdokken als ze u al gaan willen verzekeren.Let erop dat er geen oneffenheden in het chassis zijn(rechtgetrokken na geplooid metalen onderdeel) of ergens in de structuur als ge bv de motorkap eens opendoet,niet herspoten om te vermijden dat ge ne geactidenteerde koopt.veringen is testen door er is op te duwen,is mee rijden dat er niks rammelt,rijd maar is effe goe in een putteke maar ook niet naar de zak.Hoor naar de motor of hij normaal draait(geef maar is volle gas en trek hem in toeren(nen tdi haalt normaal wel gamakkelijk 4500/min anders zie toerenteller)of hij dat kan zonder te pruttelen,voel dat hij niet te hard trilt,banden nakijken,gene met trekhaak pakken,roest nakijken overal,mening van kenner vragen voor te kopen,das wat ik zou doen,mischien vergeet ik wel wat maar daarom pakt ge best ne kenner mee(garagist of zo,gene blazer dat doet alsof).