PDA

Volledige versie bekijken : Voorlopig rijbewijs A3

MaDDie
29 juli 2005, 17:05
Ik gebruikte search en vond niets dus:

Ik heb dus een voorlopig rijbewijs A3 sinds vandaag.

En ik las dit: "Wie jonger is dan 24 jaar mag niet rijden tijdens de vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht, de nacht voorafgaande aan een wettelijke feestdag en de nacht van de feestdag zelf van 22u tot 6u de volgende dag."

Dat is een regel, dat ik ga overtreden. Dat staat al vast, maar als ze mij daar op betrappen, wat zijn de gevolgen?
En met een vast A3 rijbewijs, daarbij geldt die regel toch niet meer?

zijn er mensen die zich ook niet aan de regel houden? of die al eens betrapt zijn op het overtreden van deze regel?
Alvast bedankt

FeNiX4LiFe
29 juli 2005, 17:06

En ik las dit: "Wie jonger is dan 24 jaar mag niet rijden tijdens de vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht, de nacht voorafgaande aan een wettelijke feestdag en de nacht van de feestdag zelf van 22u tot 6u de volgende dag."

Dat is een regel, dat ik ga overtreden. Dat staat al vast, maar als ze mij daar op betrappen, wat zijn de gevolgen?

Alvast bedanktboete & rijbewijs kwijt

MaDDie
29 juli 2005, 17:08
boete & rijbewijs kwijt
thx, grote boete?
en als ik rijbewijs kwijt ben, mag ik dan opnieuw proberen een rijbewijs te halen?

GaMe®
29 juli 2005, 17:09

Alvast bedankt
Gewoon een waarschuwing, en ge moogt tevoet verder gaan, en de brommer moogt ge gaan duwen :)

MaDDie
29 juli 2005, 17:11
Gewoon een waarschuwing, en ge moogt tevoet verder gaan, en de brommer moogt ge gaan duwen :)
Ik ga me van den domme houden als ze me betrappen. :D
Ik veronderstel dat ik niet de enige ben die hem niet aan die regel houd?
Al mensen zich laten betrappen op het overtreden van deze regel?

simpele duif
29 juli 2005, 17:11
en bij een accident zijt ge helemaal gescheten

GaMe®
29 juli 2005, 17:12
Ik heb en hele tijd met een vervallen rijbewijs rondgereden, ik was vergeten om mijne praktijk te gaan doen :$

MaDDie
29 juli 2005, 17:17
Maar de kans om een accident is klein denk ik.
Ik ga enkel na 10 u rijden om naar het jeugdhuis te gaan, is afgelegen.
Ben er al 100de keren met fiets naartoe gereden, en nog nooit politie tegengekomen, zelden een auto, en ik kan ook binnenwegen nemen, zoals bv langs een rivier, waar geen auto's kunnen dus ook geen politie. Maar ik rij ook wel nog een stuk op straat.

Divine_One
29 juli 2005, 17:20
Maar de kans om een accident is klein denk ik.

Daar waar ge denkt dat het gevaar het kleinste is, daar is het het gevaarlijkste!

BTW ipv gewoon iemand te vragen om u te komen halen, is maar enkele maanden eh. En als ze u pakken moeten ze in feite u rijbewijs afpakken en moogt ge herbeginnen.

[B]Rocketeer
29 juli 2005, 17:31
Int slechtste geval rijbewijs kwijt en ni meer met gemotoriseerde voertuigen rijden tot u 24j (dus ook ni met den auto neen). Rijbewijs opnieuw halen dus ni mogelijk voor uw 24 voor eender welk gemotoriseerd voertuig.

Das wa ge kunt krijgen als ge die regel overtreed. Als flik wa slecht gezind is: too bad. Dan gade er nog lang spijt van hebben...

MaDDie
29 juli 2005, 17:35
Rocketeer']Int slechtste geval rijbewijs kwijt en ni meer met gemotoriseerde voertuigen rijden tot u 24j (dus ook ni met den auto neen). Rijbewijs opnieuw halen dus ni mogelijk voor uw 24 voor eender welk gemotoriseerd voertuig.

Das wa ge kunt krijgen als ge die regel overtreed. Als flik wa slecht gezind is: too bad. Dan gade er nog lang spijt van hebben...

als ik zoiets voor heb wel ja :s

Stijneman
29 juli 2005, 17:40
als ge u praktijk doet en slaagt moogde toch altij op de weg ?

[B]Rocketeer
29 juli 2005, 17:40
Waarom ga je die regel overtreden??
Wa is er dan zoooooooo belangrijk da ge zoiets wilt riskeren :s

Divine_One
29 juli 2005, 17:42
als ge u praktijk doet en slaagt moogde toch altij op de weg ?

Uiteraard, dan hebt ge ook geen voorlopig rijbewijs niet meer eh.

MaDDie
29 juli 2005, 17:53
Rocketeer']Waarom ga je die regel overtreden??
Wa is er dan zoooooooo belangrijk da ge zoiets wilt riskeren :s
Omdat er niemand mij kan ophalen, mijn fiets stuk is + 10 fiietsen naar jeugdhuis. Daarom dat ik hem ga overtreden. vanavond :p
gelukkig is het enkel op vrijdag-zaterdag en niet op woensdag, dan ga ik ook naar het jeugdhuis.

freeza
29 juli 2005, 18:19
mja meestal gewoon waarschuwing ma rij gewoon een maand met uw voorlopig en ga gewoon zo snel mogelijk uw praktisch doen
praktisch examen van brommer is TE gemakkelijk

Zymo
29 juli 2005, 18:22
ik heb deze ook al eens moeten overtreden, maar dan met de auto.
gewoon je "L" eraf halen en met niets inzitten, de kans da ze uw papieren vragen is toch miniem...

Slipsnot
29 juli 2005, 18:29
ik heb deze ook al eens moeten overtreden, maar dan met de auto.
gewoon je "L" eraf halen en met niets inzitten, de kans da ze uw papieren vragen is toch miniem...
:offtopic: Wanneer komt er een nieuwe mix van u op TN? :offtopic:

GeoBem007
30 juli 2005, 23:03
Is dat nu echt zo moeilijk om 1 maand (ja, 1 maand.. Want na 1 maand mag je al je praktijk examen afleggen) nog vol te houden?

@Zymo: dat heb ik wel al gehad maar dan niet express :D

zaffah
14 augustus 2005, 23:15
Is dat nu echt zo moeilijk om 1 maand (ja, 1 maand.. Want na 1 maand mag je al je praktijk examen afleggen) nog vol te houden?

@Zymo: dat heb ik wel al gehad maar dan niet express :D

mocht da ni rapper? Vanaf dage u voorlopig rijbewijs hebt moogde da toch doen dacht ik?

morbus`
14 augustus 2005, 23:27
Ik breek die regel ook constant eigenlijk, 't is niet echt een uitzondering dat ik snachts zit te rijden in het weekend.
Zelf ben ik nog nooit tegengehouden eigenlijk dus ik weet niet wat het risico is!

Ik zou graag mijn praktisch doen mara dan moet ik eerst heel mijn brommer in orde maken :/ (belgische papieren, pinkers eraf [of ze maken], toeter laten werken)

Asserti
14 augustus 2005, 23:56
met de auto weet ik dat je een boete kan krijgen tot 5000€ (in het slechtse geval), intrekking van rijbewijs, wachten tot een bepaalde leeftijd etc.

Ik heb deze regel 1x per ongeluk eigenlijk overtreden met de auto. De nacht na kerstmis, we kwamen van een familiefeestje en waren met 2 auto's. M'n ma met de golf om m'n broer en m'n grootouders te vervoeren en dan ik en m'n pa in de corsa.
M'n pa had wat gedronken, ik niet, dus ik reed, wat eigenlijk niet mocht. Het was rond 12n snachts.

In aalter moesten we de afrit nemen. Ik had voor we vertrokken nog een plaske moeten doen, waardoor m'n ma een voorsprong had van zo'n 5mn. In aalter aangekomen was er politiecontrole :sop:
M'n ma heeft moeten stoppen, toen ik 5 mn. later passeerde stond er blijkbaar genoeg volk bij de flikken en hebben ze ons niet tegengehouden.
De volgende dag pas gerealiseerd dat ik dik in fout was, en superveel chance gehad heb.

blazingsvbiker
27 augustus 2005, 14:07

zijn er mensen die zich ook niet aan de regel houden? of die al eens betrapt zijn op het overtreden van deze regel?
Alvast bedankt

hahaha boete en rijbewijs kwijt hahaah EN DE REST spreek uit ervaring wat vast staat is dat niet overtreden!!!!!!!!!!!!!!!

die mannen laten je dan psychologische tests uitvoeren voor het kijken of je nog wel bekwaam bent voor het rijden met een 2wielerig voertuig ze kunnen uw een rijverbod geven van 3j!! voor om het even welk voertuig, en idd dan srpeken we nog niet over de boete die kan gemakklijk rond de 1500euries draaien, er kan een volledige intrekking volgen van het rijbewijs voor onbeperkte duur,... en dit enkel en alleen nog maar voor het betrappen op het rijden tijdens de voor hen verboden uren, kom je dan nog eens (als je pech hebt) een ongeluk tegen in die uren, tja dan ben je volledig den domsten dan kan het ongeloofelijk hoog oplopen!
dat is een van die zaken dat je instinctief gaat op reageren van, ja daar gaan ze nu eens nie veel kabaal rond maken (het zij tenslotte maar aanwijzingsuren) dat is net wat hen sterkt! (wel staat er nooit een vooropgestelde 'boete' of 'bestraffing' vast eerst moeten ze altijd het laten uimaken door de verkeersrechtbank, en heeft dan tenslotte de rechter het laatse woord)

CAS
27 augustus 2005, 15:10

Alvast bedankt
Ge komt aan int jeughuis om 22u en ge vertrekt om 6u 's morgens...

GigaTexel
28 augustus 2005, 14:23
als het beetje tegenzit:

-voorlopig kwijt + consequenties voor uw vast (bvb x aantal maanden/jaren wachten eer ge een nieuw voorlopig krijgt)
-rechtbank
-zware boete
-ge zijt niet meer verzekerd

ps: het is niet omdat gij zelf geen accident veroorzaakt dat ge safe zijt...rijdt er enen tegen u dan gaat gij ook met de bovenstaande miserie zitten....

Nijntje
29 augustus 2005, 13:23

Alvast bedankt

You are an idiot.

Ge zijt dus van plan het regelmatig te doen?
Wel ik hoop da ze u ermee pakken.
Dikke boete en rijbewijs kwijt tot u 24.
Een ongeval gebeurt niet makkelijk?
Der moet maar ne velo tegen u rijden en ge hebt het zitten.
Of een zware valpartij?
Ga maar lekker onverantwoordelijk doen en onverzekerd rondrijden :)

whacker
29 augustus 2005, 19:55
Ik heb en hele tijd met een vervallen rijbewijs rondgereden, ik was vergeten om mijne praktijk te gaan doen :$
ah wa moede daarna doen want mijn vriendin heeft da voor
<edit>dat haar rijbewijs vervallen was, niet dat ze nog rondreed</edit>

Divine_One
29 augustus 2005, 20:14
ah wa moede daarna doen want mijn vriendin heeft da voor
<edit>dat haar rijbewijs vervallen was, niet dat ze nog rondreed</edit>

Theorie herbeginnen, en alles opnieuw.

dêsh'
31 augustus 2005, 21:29
Theorie blijft geldig voor 3j. (toch in mijn tijd)

sdfg
1 september 2005, 12:41
gwn zonder L rijden, dan zeggen ze er nix op.

evt L in je portefeuille en zeggen dat je die er nog moet opplakken.

ik ben al 4 keer aangehouden met voorlopig rijbewijs, zonder L en ze hebben er nooit iets op gezegd. gwn vriendelijk zijn. en niet liegen als je weet dat de politie je een overtreding heeft zien begaan, dan worden ze onvriendelijk en geloven ze niets meer :-)

maar als je dus zonder L rijdt houden ze je niet tegen. ik heb 10 maand zonder L gereden, genoeg politie gepasseerd na 10u en in het weekend. nooit problemen over L gehad. ( wel door geen a-licht, verz, enz :p )

Kermit
1 september 2005, 18:06
en bij een accident zijt ge helemaal gescheten

da staat wel op uw rijbewijs he

en t is trouwens voor uw eigen veiligheid

als ge trouwens voor de auto gaat geldt dit ook, met nog als extra regel dat ge nooit meer dan uw begeleider en 1 passagier moogt meenemen

-Helld0g-
9 september 2005, 16:32
sinds ge uw rijbewijs al hebt kunde vanaf nu wrs al u praktisch afleggen?

gewoon doen en dan zijde van die stomme regeling af (vol rijbewijs heeft da dus ni)

plank: goeie speut gaas terwijl ge naar begin plank ziet
goed erop vlammen en dan in de verte zien zonder nog gas te geven (mocht zo van de examinator!) en de rest is poepsimpel (vooral niet te vlug willen doen)

AaronSlater002
9 september 2005, 17:24
idd tis nie de moeite .. ik pakte bij mn voorlopig rijbewijs auto altijd mn vriendin mee in de auto & ik hong mn L nooit op..
bij toevallige controle of accident haddek gejost geweest

citrofenwick
11 september 2005, 17:19
ook altijd snachts gereden met mijn voorlopig rijbewijs
Ik had wel een stickerke maar nadat ik men rijbewijs had kreeg ik die sticker daar echt nie van en dan heb ik eens bijna gesnapt geweest :D
ik reed samen met nen maat en we waren al niet te nuchter meer en men maat had zen vriendin mee zonder helm en we kwamen de flikken tegen, doordat zijn brommer ietske rapper reed (ik 60, hij 65) dan ik zattem nen meter of 20 voor en heb ik kunnen vlug doorrijden :D
em hebben ze laten gaan zonder boete btw voor da zonder helm rijden

stel dat ge dan tegengehouden bent met een L sticker en dat ge dan toch uw rijbewijs hebt en dat ze dan zien dat ge voor de rest ni in orde bent :p

12 september 2005, 01:30
ja man, das gewoonweg dom wa ge gaat doen, maar verstand komt met de jaren.

Ge zijt gewoonweg ni verzekerd en ge riskeert u zeer veel met dat te doen.
Een vriendin van me heeft een ongelukje gehad (tegen geparkeerde auto gereden)
ook zoals gij in zelfde situatie.

Voor rechtbank gekomen
1000 euro boete
3 jaar rijverbod
psy tests etc ...
+ schade aan die auto uit eigen zak betalen (lees familiale verz.) want de
verz van uw brommer is ni geldig dan.

bezin maar eerst es voor ge stommiteiten uitsteekt

pina
12 september 2005, 01:59
ook altijd snachts gereden met mijn voorlopig rijbewijs
Ik had wel een stickerke maar nadat ik men rijbewijs had kreeg ik die sticker daar echt nie van en dan heb ik eens bijna gesnapt geweest :D
ik reed samen met nen maat en we waren al niet te nuchter meer en men maat had zen vriendin mee zonder helm en we kwamen de flikken tegen, doordat zijn brommer ietske rapper reed (ik 60, hij 65) dan ik zattem nen meter of 20 voor en heb ik kunnen vlug doorrijden :D
em hebben ze laten gaan zonder boete btw voor da zonder helm rijden

stel dat ge dan tegengehouden bent met een L sticker en dat ge dan toch uw rijbewijs hebt en dat ze dan zien dat ge voor de rest ni in orde bent :phet is hier precies een topic om te stoefen hoe men de held uithangt door de wet te overtreden. Je moest u schamen om in een niet-nuchtere toestand te rijden. Het zijn mensen zoals jij die dat stereotype beeld van jongeren aanwakkeren/bevestigen. Echt wel niks om over fier op te zijn.

Quilombo
12 september 2005, 03:09
doe gewoon u praktijk vlak na u theorie :s
die praktijk schijnt gigantisch simpel te zijn (heb t ni gedaan ma k heb wel a3 want k heb autorijbewijs ;p :))

morbus`
12 september 2005, 16:56
doe gewoon u praktijk vlak na u theorie :s
die praktijk schijnt gigantisch simpel te zijn (heb t ni gedaan ma k heb wel a3 want k heb autorijbewijs ;p :))

Ge moet een maand wachten ;).

serial
13 september 2005, 01:02
Kga eerlijk zijn, kheb die regel ook vaak overtreden int begin maar toen ik hoorde wat de gevolgen konden zijn niet meer.
Voor die amper 4 weekends kunt ge toch iets regelen met vrienden ofzo?

En als dat echt niet lukt, ga dan voor 22uur en blijf tot 6 uur (dan hebde zelf nog excuus thuis om lang weg te blijven: "ja ik kon niet anders dan tot 6uur blijven. Als ik vroeger had weggegaan en kwam de politie tegen dan was ik mijn rijbewijs tot mijn 24ste kwijt" :p)

-TaRoT-
13 september 2005, 09:31
a ge daarop betrapt word, kan da nogal ambetante gevolgen hebben voor het verder verloop van het hale van u rijbewijs ze, alles wa ge niet tegoei doet, en ge word betrapt, dan kunde na ne bepaalde tijd rijbewijs op u buik schrijven voor ne bepaalde tijd.

story: int volgende dorpke woont ne knul, reed met de yahama supersport YZF-R6, van zijn vader, geen probleem, moest hij geen 16 zijn, allemaal goed en wel, rijd 6 maand daarmee rond zonder tegengehouden te worden. botst dan achterop auto die voor rood licht stond, koffer auto ingedeukt. Kerel moest 45000 euro schade betalen, en kon enig rijbewijs op zijn buik schrijven tot zijn 28ste, 12 jaar dus, aangezien hij 16 was, moestek van u zijn dus, volgt de regels zo goed als mogelijk op a ge nog met e voorlopig bezig bent, daarna kunde u al teen en tander permitteren, ma nu nog nie

Duivenmelker
14 september 2005, 18:51
da gaat dus toch alleen over de nacht he, want heb voorlopig rijbewijs B en ik moet daar vrijdags mee naar school kunnen :p

Foose
14 september 2005, 19:08
Ik heb het ook gedaan en doe het nu ook met de auto (wel met begeleiding).
Niet veel maar ik ga het toch proberen te beperken. Kmoet mij nog inhouden tot in april en liever wachten tot in april dan een rijverbod te hebben; dat overleef ik niet !!
Ik wacht al zoooo lang om (alleen) met de auto rond te toeren (ik zet streepkes op de muur :p)