PDA

Volledige versie bekijken : Niet is netwerk werkt naar behoren

koebeest
28 juli 2005, 19:16
Paar dagen terug hebben we een router gekocht voor onze 2 pc's het enige dat wil werken is het internet verdelen. Maar wat lukt er niet:

-printer delen
-mappen delen
- elkaar herkennen
-....

Kan er mij iemand uitleggen hoe je in windwos het netwerk goed instelt want het enige dat dus werkt is internet

Niet op de fout in de topictitel letten

Exit
28 juli 2005, 20:07
telenet? trek stekker modem uit stopcontact wacht ff (tot max 2u) en start die terug op
in router dynamisch ip instellen voor de wan.
op de pc's alles op automatisch.

koebeest
28 juli 2005, 21:32
dus alle verbindingen uit netwerklocaties wissen en weer inpluggen en hij gaat alles zelf doen? Het is met skynet btw

Frado2005
29 juli 2005, 11:26
dus alle verbindingen uit netwerklocaties wissen en weer inpluggen en hij gaat alles zelf doen? Het is met skynet btw
op de comp waar printer is aangesloten, ffkes die wizard van netwerk instellen doen, en die printer delen aanzetten. dan ga je naar configuratiescherm=> printers, en kijk je op welke 'groep' je printer staat, evt. aanpassen.

Dan op de comp waar geen printer aangesloten is, word, wordpad starten, bij Afdrukken op zoek printers klikken. Als je printer er niet tussenstaat, kan je de naam(dat je bij 'groep' ingevult heb) daar ingeven. Normaal zou et moeten gaan....

BTW: de naam 'groep' ben ik niej zeker, gewoon ff zien, je zal het wel zien bij die printer opties ;)

Iemand
29 juli 2005, 13:02
verwijder dat netwerkje nog eens en klik op de wizard een netwerk instellen.

Volg alles wat die wizard zegt en normaal gezien zal alles dan gaan.

Als alles voltooit is klik je eens op volledig netwerk: microsoft windows netwerk: je werkgroep (standaard): mshome. Dan zoeken naar computers in deze werkgroep.
Dan zou je normaal je andere moeten zien.

Nu kan je naar mijn netwerklocaties gaan en daar zal je de 2 pc's zien staan.

Klik op een van de twee en daar zullen de gedeelde bestanden staan.

Voor de printer: ga naar configuratiescherm, printers en faxapparaten, een nieuwe printer toevoegen, een netwerkprinter, dan zie je de werkgroep, en dan vul je de naam van je printer in.