PDA

Volledige versie bekijken : Post uw laatste Boete :D

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

SoliD
27 juli 2005, 18:34
Kheb vandaag iets hilarisch binnengekregen van onze blauw(boezen)(e) vrienden, en daarom dat ik mij afvroeg wat jullie van boetes binnenkrijgen. Hilarische, dure, snelheids, kortom alles wat in zegels uitbetaald moet worden post je hier :D

Ik heb vandaag dus 2 boetes gekregen. 2 keer voor hetzelfde feit... (protestbrief verstuurd).
Ik was chinees gaan eten met mijn vriendin en had mij geparkeerd aan de linkse kant van de baan, met mijn snuit tegen de rijrichting in. Om de simpele reden dat de hele rechtse kant volgeparkeerd stond. Nu blijkbaar geven ze hier boetes voor, je doet niemand kwaad, je beschadigd niks, je staat in niemands weg -> geldwolven...

Nu ik hou van etentjes, dus ik zit makkelijk 2uur in een restaurant. Ik ben 2 keer beboet geweest voor hetzelfde feit op 2 uur, door DEZELFDE flik. Iets wat niet mag denk ik, dus ik heb al geprotesteerd. Anders heb ik een boete van 100€ omdat ik tegen de rijrichting in stond geparkeerd... Apenland imo :s

Darius Craven
27 juli 2005, 18:36
Goed om te weten dat ze je daarvoor beboeten... Wist ik niet :D

Tot nu toe al 6 maanden boetevrij... Maar laat wel weten als er een nieuwe in de bus valt :p

Morpheus
27 juli 2005, 18:36
50€ 129km/u - 6% technische marge = 121,?? per uur :s

De laatste :) (e17 waasmunster)

Dirkxke
27 juli 2005, 18:37
da is imho zever :s

ik parkeer me hier regelmatig links op de weg als rechts de "goede" richting is.

enige boetes da ik heb gehad was met mijn vorige fiesta 2 keer 84 waar ik 70mocht. 2 keer 150€ aan mijn broek op 3 weken tijd. sindsdien hou ik me aan de snelheid :D

SoliD
27 juli 2005, 18:39
da is imho zever :s

ik parkeer me hier regelmatig links op de weg als rechts de "goede" richting is.

enige boetes da ik heb gehad was met mijn vorige fiesta 2 keer 84 waar ik 70mocht. 2 keer 150€ aan mijn broek op 3 weken tijd. sindsdien hou ik me aan de snelheid :D
Tis omdat het in Kalmthout (Antwerpen) was, hier in Limburg houden ze zich daar niet mee bezig...

P2K-
27 juli 2005, 18:45
enige boete was een parkeerboete . parkeerschijf vergeten (12 € ! :p )

Morpheus
27 juli 2005, 18:47
Ik heb de slechte gewoonte om nooit te betalen voor te parkeren.
Dus regelmatig parkeerboete's, zal wel al veel uitgespaard hebben ook aan niet betalen.

Ik vind het gewoon rot dat steden en gemeente's ons doen betalen om langs de kant van de openbare weg te staan.

Trip
27 juli 2005, 18:47
- om 4h snachts 150€ boete omdat'k op handicaptenplaats stond

- keer dervoor 200€ , was weggetakeld omdat ik 1,5cm ! voor een inrit stond .. ( die manne hebbe blijkbaar apparatuur bij om dat zo exact te meten .. )

eniac
27 juli 2005, 18:57
Vorig jaar in april, 160 euro, 87 waar ik 70 mocht. Was wel een baan waar je 90 mag, en een stuk van ongeveer 200 meter (not joking) waar je maar 70 mag, en daar heb ik het bord niet gezien. (voor degenen uit de omgeving: N60 tussen Oudenaarde en Ronse, eerste versmalling naar 1 rijvak)

Sindsdien ben ik serieus op m'n snelheid beginnen passen, want 160 euro doet best wel pijn als student.

[B]Rocketeer
27 juli 2005, 19:00
Vorig jaar in de zomer: 67 waardak 50 mocht. -> 160€, merci dankuwel :)
Vorig jaar in de zomer: geparkeerd waardak ni mocht, maar waar volgens vakantiejob overeenkomst was met de politie omdat ze geen parking hadden (moest toen al 2 maand afzijn, niet dus) -> 160€, merci dankuwel

Tof zo een vakantie van 320€ aan boetes.

GADGET
27 juli 2005, 19:08
ik heb nen engelbewaarder want ik heb nog geen boete gehad.

En de keren da ik een boete KON gehad hebben zijn gewoon al ontelbaar :p

(maar ik vrees toch nog wel voor een boete, voor de mensen die het wa kennen: vorige week gemid 160 gereden op de E17 gent - waasmunster :s der kwam nen amg voor mij rijden en ja.. volgen e.)

SoliD
27 juli 2005, 19:11
ik heb nen engelbewaarder want ik heb nog geen boete gehad.

En de keren da ik een boete KON gehad hebben zijn gewoon al ontelbaar :p

(maar ik vrees toch nog wel voor een boete, voor de mensen die het wa kennen: vorige week gemid 160 gereden op de E17 gent - waasmunster :s der kwam nen amg voor mij rijden en ja.. volgen e.)
Da's ni erg, die mannen met een AMG hebben meestal een radar detector :p
Snachts doe ik da ook wel, achter een snelle gaan hangen op een veilige afstand zodat ik nog kan remmen als ik de flits zie :p

freeza
27 juli 2005, 19:24
ik passeer aan een 50 km/u met brommer (B-klasse) langs grootschalige controle
-op de rollen gemoeten
-begrenzer gevonden
-85 km/u op de rollen --> - 8 km/u correctie = 77 km/u
-onder veel druk wa papierkes moeten ondertekenen (ja tis nie plezant alster een of andere commissaris in uw oor sta te roepe)
-brommer in beslag genomen (sinds 21 september 2004 ben ik die brommer al kwijt dus al +/- 10 maanden)
-moet nog voor het gerecht komen (pas 3-4 maanden na die controle hebben ze eens de moeite gedaan om de papieren op te zenden naar brugge terwijl ze al 2 maanden klaar lagen)
-verwachte boete zal denk ik rond de 1500 € zijn (en jullie maar zitten zagen dat 150 al veel is voor een student)

en voor dat er ier zo'n commentaar komt van dak groot krapuul ben (want dat ben je namelijk als je wat te snel rijd met een brommer):
ik ben niet iemand die overal tussen rijd, ik rijd gewoon mee met et verkeer...
die brommer was gemaakt om zo snel te rijden niet om 45km/u te rijden
maarja nu rijd ik ook mee in het verkeer, midden de baan aan 45 km/u :p

nTFs
27 juli 2005, 19:30
M'n vorige boete was dik 150 €.
107 km/u waar ik maar 90 mocht. ( was wa auto's aant inhalen )
Geflitst door hulpagenten.

eniac
27 juli 2005, 19:34
-verwachte boete zal denk ik rond de 1500 € zijn (en jullie maar zitten zagen dat 150 al veel is voor een student)

Duh dat 160 veel is voor een student, 1500 is natuurlijk nog een graad erger, maar je wist dat je het vlaggen kon hebben, dan had je maar moeten zien dat em 45 reed. Al uw argumenten ten spijt...

freeza
27 juli 2005, 19:58
Duh dat 160 veel is voor een student, 1500 is natuurlijk nog een graad erger, maar je wist dat je het vlaggen kon hebben, dan had je maar moeten zien dat em 45 reed. Al uw argumenten ten spijt...

lol uw auto kan mss 200 rijden maar dat doe je daarom niet hé...
en als je wat beter had opgelet had je het bord wel gezien ok mss dom dat maar 200 meter 70 km/u is maja :p

en als ik voorbijreed aan die controle reed ik niet te snel...

lttuvix
27 juli 2005, 20:01
boeteloos (h)

SoliD
27 juli 2005, 20:08
en als je wat beter had opgelet had je het bord wel gezien ok mss dom dat maar 200 meter 70 km/u is maja :p

en als ik voorbijreed aan die controle reed ik niet te snel...
met het verschil dat die auto legaal onbegrensd is :p

freeza
27 juli 2005, 20:25
(zware) auto's zijn bij mijn weten begrensd op 250 dacht ik

mja idd ontgrensde brommers zijn en blijven illegaal alhoewel ik me een stuk veiliger voel als ik ontgrensd kan rond rijden
bijvoorbeeld mijn fs1 rijd standaard een 65 - 67 en trekt zeer goed op --> nu begrensd op 45 en trekt geen zak meer

edit: dus jullie zouden er totaal niks op tegen hebben als al de auto's moeten worden begrensd op 120 km/u?
... i don't think so :p

btw wat hebben jullie het liefst een brommer die voor je rijd aan de toegelaten snelheid op die weg (neem nu nog eens 70)
of een brommer die voor je rijd aan 45 op een baan waar je 70 mag :p
(en b-klasse brommers mogen soms kiezen waar ze rijden, in bebouwde kom mogen we zelfs niet meer op het fietspad en ik verkies toch een iets wat beter baan dan een fietspad vol putten en bulten :p)

Talos__
27 juli 2005, 20:32
Tis omdat het in Kalmthout (Antwerpen) was, hier in Limburg houden ze zich daar niet mee bezig...

Waar in Kalmthout was dat? (woon daar namelijk zelf :) ) Heb trouwens al meer opgevangen dat de politie zich hier met belachelijke dingen bezigt (boetes geven als je aan het kruispunt een paar centimeter over de witte lijn staat, en van die dingen)

MilM
27 juli 2005, 20:33
der is toch wel een verschil ze
kheb eniac nog nie zien overdrijven ofzo op het forum, das em zal de waarheid wel spreken over die strook
tzal wel eerder onbewust zijn dat hij die fout gemaakt heeft.
een brommer opfokken is daarentegen altijd bewust en daar kruipt tijd/geld in.

Ik denk dat ik verleden week geflitst geweest ben op de autostrade (voorlopig nog niets gehad).
Ik ken de gevolgen, ik zal ze aanvaarden. Das mijn eigen fout, dus ik moe daar nie over zagen.
Als je uw brommer opfokt, moet je maar bewust zijn van de gevolgen en achteraf zeker niet over zagen. Waren de boetes 1500 euro geweest voor te snel rijden op autostrade, dan had ik zeker niet het risisco genomen op iets sneller te rijden dan toegestaan (nu ist ook wel zeer veel, maar nog verre van 1500 hé :p )

alé, ge ziet wel waar ik naartoe wil zeker ... :)
ma ik versta u wel ze, brommer opdrijven. Is zoveel leuker en ge zijt jong :p

(zware) auto's zijn bij mijn weten begrensd op 250 dacht ik

nee, das gewoon een gentlemen's agreement tussen de duitse grote bedrijven (bmw, mercedes, audi)
Heeft niets met de wet te maken, staat daar volledig los van
Superautos zoals de SLR bv zullen ze niet begrenzen

mja idd ontgrensde brommers zijn en blijven illegaal alhoewel ik me een stuk veiliger voel als ik ontgrensd kan rond rijden
bijvoorbeeld mijn fs1 rijd standaard een 65 - 67 en trekt zeer goed op --> nu begrensd op 45 en trekt geen zak meer

das wel waar, voor de bestuurder van de brommer is het wel handiger.
Je kan beter manoeuvres uitvoeren. Maar je moet toegeven dat veel mensne met de brommer gewoon altijd volgas geven.

btw wat hebben jullie het liefst een brommer die voor je rijd aan de toegelaten snelheid op die weg (neem nu nog eens 70)
of een brommer die voor je rijd aan 45 op een baan waar je 70 mag :p

das te zien, liever éne da 45 voor mij rij (kunt ge meestal gemakkelijk voorbij), dan éne die aan 70 zigzaggend vlak tegen mijn gat rij of zich ergens probeer tusse te schieten.

C-Tree
27 juli 2005, 20:35
Dit jaar nog geen boete gehad, ik ken zo stilaan de plekjes waar snorremans zijn gazet zit te lezen.

NightRaver
27 juli 2005, 21:00
Hier en daar een parkeerboete, maar die tellen ni mee IMO

Laatste 'echte' boete was 74 in bebouwde kom. In m'n eigen straat op 300 m van m'n huis dan nog :doh:

P2K-
27 juli 2005, 21:06
nee, das gewoon een gentlemen's agreement tussen de duitse grote bedrijven (bmw, mercedes, audi)
Heeft niets met de wet te maken, staat daar volledig los van
Superautos zoals de SLR bv zullen ze niet begrenzen

ik had gelezen dat ze hiermee gingen stoppen en ze onbegrensd gingen laten ?

Foose
27 juli 2005, 21:22
Stiefpa op autostrade: 140km/u - 8 km/u = 132 km/u => 150 euro :doh:
Twas dan nog met de remork, daar hebben ze nix op gezegd :D

Wimolus
27 juli 2005, 22:46
Gezopen achter het stuur 2de keer al. 400euro moeten dokken. Had 1 promille gelijk den eerste keer maar was wel maar 1 km van huis nimeer he. Klote flikke.

AudiS3
27 juli 2005, 22:49
67 waar ik 50 mocht, ik dacht dat het een baan van 70 was. €150 boete en een hele week slechtgezind geweest. En mijn baas zich maar uitsloven om mij te doen lachen. :lol:

Nu ik er terug aan denk voel ik m'n slecht humeur al terugkomen. €150, dat zijn 4 bakken diesel oftewel 2800km. :cry:

Tae
27 juli 2005, 22:51
hetzelfd in dronken toestand achter het stuur en een boete van 500€ + ook heeft dat mens iets opgemerkt waarvan ik niet echt wist of het de nummerplaat hinderde.

Mijn trekhaak stond in het zicht van mijn nummerplaat en heb daar ook nog een boete voor gekregen 150€ O ja en ook nog voor mijn gordel 50€ !

Ik wist direct voor wat ik moest werken maar tja dat risico heb ik zelf genomen (als ik gvd niet langs die buurt ben geweest.........) :angry: :)

Dus een optel sommetje 700€ ong. en rijbewijs was ook ingetrokken voor ong. 6 u dacht ik :unsure:

Feignasse
27 juli 2005, 22:54
Mooi zo, al die boetes voor dronken rijden. Daarop kunnen ze wat mij betreft niet streng genoeg zijn.

Laatste boete bij mij was 25€ voor parkeren zonder parkeerschijf in Brussel.

Foose
27 juli 2005, 23:00
Mooi zo, al die boetes voor dronken rijden. Daarop kunnen ze wat mij betreft niet streng genoeg zijn.

Idem.
Ik ben tegen die (super)boetes.
Maar met 'uwe zatte kop' achter het stuur kruipen is voor mij geen genade ;)

DBK
27 juli 2005, 23:01
vanmiddag anonieme wagen achter mij, op 200m van mijn werk, doodlopende straat, eneens whoop whoop, sirenes op hun dak en ze reden naast mij. hadden mij al nen kleine km gevolg, al goe wask ni volle gas aant rijden ( al ga da uiteindelijk niks uitmaken ), kreed zo'n 85.
brommertje benk kwijt, kmoest nog maar 3 dagen gaan werken en dan ging em te koop :( khad al nen bijna zekere koper :(.
ze hebben em nu meegenomen, al goe rechtstreeks naar politiebureel, dus geen stallingskosten maar alleen sleepkosten, jaja mijn brommertje op nen grote takelwagen :cool:
ze zeiden wel da ze er rekening gaan me houden dak goe heb meegewerkt en ni zijn gaan proberen te lopen.
echt wel dik klote :'( kmoest gewoon nog maar 3 keer werken en kmoest nooit meer op de rijksweg komen me brommer, gewoon nog wa rustig hier met brommerke in schelle rondrijden was de bedoeling voor die laatste dagen, weken, dak er me rondreed :(
nu kank dien civic waar dak enne was gaan zien ook wel vergeten :'(

Zyh
27 juli 2005, 23:04
112 gereden waar ik 90 mocht. Resultaat: 150 jammere euro's afdokken. ;)

Easter~Egg
27 juli 2005, 23:05
haha, was da de zware voet dan?

AudiS3
vanmiddag anonieme wagen achter mij, op 200m van mijn werk, doodlopende straat, eneens whoop whoop, sirenes op hun dak en ze reden naast mij. hadden mij al nen kleine km gevolg, al goe wask ni volle gas aant rijden ( al ga da uiteindelijk niks uitmaken ), kreed zo'n 85.
brommertje benk kwijt, kmoest nog maar 3 dagen gaan werken en dan ging em te koop :( khad al nen bijna zekere koper :(.
ze hebben em nu meegenomen, al goe rechtstreeks naar politiebureel, dus geen stallingskosten maar alleen sleepkosten, jaja mijn brommertje op nen grote takelwagen :cool:
ze zeiden wel da ze er rekening gaan me houden dak goe heb meegewerkt en ni zijn gaan proberen te lopen.
echt wel dik klote :'( kmoest gewoon nog maar 3 keer werken en kmoest nooit meer op de rijksweg komen me brommer, gewoon nog wa rustig hier met brommerke in schelle rondrijden was de bedoeling voor die laatste dagen, weken, dak er me rondreed :(
nu kank dien civic waar dak enne was gaan zien ook wel vergeten :'(

damn, das wel klote.
En naar ik zo hoor kan dat dikwijls maanden aanslepen eer ge die terug hebt. :oink:

Foose
Mij hadden ze ook zo gepakt. Undercover = smerig.
Alleen kwam ik er goedkoop vanaf (€15 voor zo'n afstellingsbewijs).
Brommer rijdt nog wat te rap, maar ik hou (in't stad) mij kalm hoor de laatste maanden..

MilM
27 juli 2005, 23:08
idem ivm dronken toestanden
ikzelf heb altijd bier gedronken ak uitging voor ek in auto reed
maar vanaf ek me de auto reed en daarmee wegging, mij direct aangepast en da laten schieten
ik heb geen goesting om accident te veroorzaken ak postief ben

Gezopen achter het stuur 2de keer al. 400euro moeten dokken. Had 1 promille gelijk den eerste keer maar was wel maar 1 km van huis nimeer he. Klote flikke.

de manier waarop get al zegt :-/

hendrik1
27 juli 2005, 23:20
Al 4 jaar boetevrij met de voiture (70 000km)

Asserti
27 juli 2005, 23:38
tot nog toe nóg geen boetes. Het kan wel zijn dat ik 2x geflitst ben op reis. 1x op duitse autobahn, stuk waar ik dacht begrensd was tot 80, maar iedereen reed plots schoon in een lijntje na mekaar, wat zeer ongewoon is. Dus ik denk, laat ik ze maar voorsteken, had al slecht voorgevoel. Hup naar 80, FLASH, :doh:

dan in het terugkomen, stuk op de E42 waar ze aan het werken zijn, 1 rijvak, max. 70
klootzakken die heel den tijd in m'n gat duwen, dan maar 80 gaan rijden. Bij wisselen van het rijvak stond anonieme wagen onder de brug, pas gezien ak er voorbijreed, maar geen flits gezien.

SoliD
27 juli 2005, 23:43
Waar in Kalmthout was dat? (woon daar namelijk zelf :) ) Heb trouwens al meer opgevangen dat de politie zich hier met belachelijke dingen bezigt (boetes geven als je aan het kruispunt een paar centimeter over de witte lijn staat, en van die dingen)
Heidestraat, daar aan het station. Was daar chinees gaan eten met m'n vriendin.

Radiance
28 juli 2005, 00:56
Nog steeds boete vrij, uiteraard met de nodige chance.
Mij eene keer uit een parkeer boete kunnen praten. Moest juist om de hoek iets gaan halen, had ni gezien da ge daar moest betalen, na 10 minuten stond er nen bewonderaar met digicam mijn supercar (kuch) te fotograferen. Da was ne vriendelijke mens, allegauw een ticketje gekocht & hij ging het uitleggen aan den baas. Nooit meer iets van gehoord.

Dirkxke
28 juli 2005, 01:27

"maar" 400€ beter 40.000...

met alcohol in uw bloed achter het stuur kruipen, waar is in godsnaam uw verstand?

hetzelfde geldt ook voor tae...

spijtig dat als dronken bestuurders een accident krijgen da der altijd andere levens mee gemoeid zijn... :ironic:

zabulus
28 juli 2005, 01:32
96 waar ik 70 mocht
was in Stevoort (Bij Hasselt), de Alkensteenweg, gans rechte baan zeker ne km lang... geen verkeer..
ook door een hulpagenTE met anonieme wagen

175eur :\

Dark_One
28 juli 2005, 01:34
-op de rollen gemoeten
-begrenzer gevonden
-onder veel druk wa papierkes moeten ondertekenen (ja tis nie plezant alster een of andere commissaris in uw oor sta te roepe)
-brommer in beslag genomen (sinds 21 september 2004 ben ik die brommer al kwijt dus al +/- 10 maanden)
-moet nog voor het gerecht komen (pas 3-4 maanden na die controle hebben ze eens de moeite gedaan om de papieren op te zenden naar brugge terwijl ze al 2 maanden klaar lagen)

en voor dat er ier zo'n commentaar komt van dak groot krapuul ben (want dat ben je namelijk als je wat te snel rijd met een brommer):

:offtopic: heeft milleke de flik u dan toch gepakt :rofl:

ps. tschijnt da dieje op pensioen is :applause::love::applause: gratis fristi voor iedereen!

tot zover men OFT :offtopic:

MetalG
28 juli 2005, 01:38
-op de rollen gemoeten
-begrenzer gevonden

das dikke bs, als u brommer zo snel rijd, krijgde geen boete, ge krijgt u brommer terug in een blokje (je moet wl de pers kosten betalen) ;)

DBK
28 juli 2005, 01:52
das dikke bs, als u brommer zo snel rijd, krijgde geen boete, ge krijgt u brommer terug in een blokje (je moet wl de pers kosten betalen) ;)wa gij zegt is DIKKE BS, mijn brommer doe nog een pak rapper en ze zeiden dak em zowieso terug krijg, fo gast als ge der niks van kent

Fr3aK
28 juli 2005, 02:12
Men broer heeft al 2 keer een boete gehad:

1ste keer omdat em z'n gordel niet aanhad als passagier, normaal draagt em die altijd maar die ene keer was em pissed en was em da vergeten.
Het rare was dat ik reed en aan men (tweeling)broer vragen ze of em wel 18 is en mijn rijbewijs kijken ze ni na :confused:
Gevolg: 50€

2de keer omdat we waren gaan zwemmen en we ons vlak aan die put hadden geparkeerd (net als iedereen daar, maar juist op dien dag komen ze controleren).
Daar stonden wel 2 borden van verboden toegang tenzij ge daar woont (staat één dom kasteeltje).
Gevolg: 50€

En dan nog iets over die mobiele flitsers en undercover patrouilles: Als ik het vermoeden heb dat er zo nen undercover achter mij hangt begin ik rustig te rijden en draai ik gewoon het eerste straatje in dat ik tegenkom meestal van die baantjes waar amper iemand komt, als hij mij dan nog volgt zet ik mij aan de kant en wacht ik tot die weg is.
Mobiele flitseenheden vallen zo hard op, ge moet gewoon een beke doordacht rijden.
Op autostrades staan ze telkens achter een brugpeiler of achter de boompjes aan zo een inham.

En dan krijgde altijd boetes voor zo'n stomme overtredingen maar als ge es goe op uwe gas duwt op de autostrade (175km/h, wel snachts) flitsen ze u ni (niet dat ik da erg vind :))

GeeKer
28 juli 2005, 02:39
In de winter 150€ omda ik 72 reed waar ik 50 mocht (belastingen op de italiëlei) en gisteren 50€ me de fiets omda ik zonder licht reed :/

CAS
28 juli 2005, 02:58
Ik heb met de wagen nog niks gehad, wel met fiets al boetes gekregen, 145euro zonder licht te rijden.(dus nog voor den tijd dant maar 50euro was, plus staat het ook nog eens in de wet dat mijn fiets ni van verlichting moe voorzien zijn... Maar kmag er dan ook ni mee op de openbare tusse het vallen van de nacht en het opkomen van de zon) Nuja, kheb soms wa last van mijne mond en kstond die mannen da mij tegenhielden uit te lachen, da zal er mss ook nog iets aan gedaan hebben. Was dan ook 8u27 's morgens, straatverlichting brandde ni meer... Ze gingen juist voortgaan, ma ze konden mij nog snel tegenhouden. En dan wensen ze u nog ne prettigen dag toe ook...
Nuja, ge kunt dan beginnen van klote flikken enzo, ma als ik moe zeggen hoeveel keer ze het dan zo gelaten hebben...

Met de wagen gaak er mss wel nog één krijgen, hoewel ik op 14mei ofzo geflitst ben, en nog altijd niks gehoord... Nuja, buiten te snel rijden doek met de wagen niks verkeerd.

PolletPoulet
28 juli 2005, 04:34
Ik heb hier juist een schoon boeteke van ons papa gevonden...

4 keer gelitste geweest, doe de brief open en denk bij men eigen waarom hebbe ze daar nu 3 kopiekes bij gestoken.

nuja dan zag ik het uur...

€600 aan zenne rekker

eniac
28 juli 2005, 05:48

Wees maar gerust dat het feit dat mijn wagen sneller kan dan toegelaten goed inbegrepen zit in de grote som geld die ik aan de verzekeringen betaal. Die baseren zich immers ook op het aantal PK's, dus grofweg gezien op de snelheid.

Jij daarentegen betaalt verzekeringen voor een voertuig dat 45km/u kan.

Zie je het verschil?

Inderdaad, als ik wat beter had opgelet. Geef ik je volledig gelijk in. Ik had die baan al wel vaker gedaan (is eigenlijk een 120km/u baan), en dat bord stond daar bij mijn weten nog niet eerder.

Maar wacht maar tot jij met de wagen rijdt, eens zien of jij nooit eens een verkeersbord zal missen. Iedereen heeft wel eens een zwakker moment. Al goed dat ik de baan geen dingen mis, denk je niet?

Godzilla*Akira
28 juli 2005, 08:08
Wel al paar jaar geleden, ook met scooter (B-klasse). Reed 64 km/u, waar dage 50 mocht.
Resultaat was 1600€ boete, maar heb alternatieve straf mogen doen = 50u werkstraf.
Maja, had geluk dat ze niet op de rollen gezet hebben en mij feitelijk gewoon maar geflits hebben, tzal anders wel een pakske meer geweest zijn

Kabouter Hya
28 juli 2005, 09:52
175 zogezegd parkeren op het fietspad
maar ik heb ze niet aanvaard en trok er een foto van
nu afwachte...

Den Deze
28 juli 2005, 09:55
Geflitst tegen 64km/u in bebouwde kom, boete van 50€ gekregen...

GADGET
28 juli 2005, 17:08
Nuja, buiten te snel rijden doek met de wagen niks verkeerd.

:rofl:

voor de anderen een kleine illustratie te geven:

gisteren was cas ier dus, ik efkes mee gereden me zijn auto etc. (zie bmw fanclub thread) vroeg em waar er erges een plein lag me steentjes. Ik (vriendelijk da ik ben) hem de weg getoont naar ne parking van een bedrijf langs de grote baan. Daar heeft CAS even het principe 'donut' nog ies klaar en duidelijk aangetoond. Juist laatste donut gezet en rijden terug de baan op, komt er daar ne flikkewagen afgereden :D sjance dat die parking juist achter nen heuvel lag, en ze ons just ni bezig gezien hebben omda ze ni over den heuvel kunnen kijken uiteraard :p 2sec langer donut gedraaid en cas had ier al mooi on topic kunnen gaan :p

Morpheus
28 juli 2005, 17:12

:angry: Daar heb ik nu eens de pest aan. Beetje verantwoordelijkheidsgevoel? :angry:
Ze moesten u gvd den tweede keer uw rijbewijs afnemen voor een jaar!

ipv van klote flikken zeg ik klote beleid!!! Mensen als u leren het blijkbaar toch niet... Rijbewijs afpakken en binnen een jaarke nog eens terugkomen, maar ja...

GADGET
28 juli 2005, 17:15
:angry: Daar heb ik nu eens de pest aan. Beetje verantwoordelijkheidsgevoel?

i'm with stupid (http://www.trains.com/community/forum/icons/smilies/icon_smile_sign_stupid.gif)

ec8or
28 juli 2005, 17:21
al een jaar ofzo boete-vrij - hihi :)

Dirkxke
28 juli 2005, 17:30
:angry: Daar heb ik nu eens de pest aan. Beetje verantwoordelijkheidsgevoel? :angry:

ipv van klote flikken zeg ik klote beleid!!! Mensen als u leren het blijkbaar toch niet... Rijbewijs afpakken en binnen een jaarke nog eens terugkomen, maar ja...

ben het nie rap met u eens maar op dit wel.

MetalG
28 juli 2005, 17:35
wa gij zegt is DIKKE BS, mijn brommer doe nog een pak rapper en ze zeiden dak em zowieso terug krijg, fo gast als ge der niks van kent

mja m'n broer heeft het voorgehad, mss is niet elke gemeente gelijk kwa "boetes"

btw nice sig :x

Divine_One
28 juli 2005, 17:49

Dit zijn zo van die mannen dat ge maandag in de krant ziet staan bij de weekendongevallen.

Mij eene keer uit een parkeer boete kunnen praten. Moest juist om de hoek iets gaan halen, had ni gezien da ge daar moest betalen, na 10 minuten stond er nen bewonderaar met digicam mijn supercar (kuch) te fotograferen. Da was ne vriendelijke mens, allegauw een ticketje gekocht & hij ging het uitleggen aan den baas. Nooit meer iets van gehoord.

Dat is echt veel sjanse, hier in Ninove krijgt ge zelfs parkeerboetes TERWIJL je achter je ticket gaat. Geen discussie en betalen zal je.

Dirkxke
28 juli 2005, 17:54
Dit zijn zo van die mannen dat ge maandag in de krant ziet staan bij de weekendongevallen.

Dat is echt veel sjanse, hier in Ninove krijgt ge zelfs parkeerboetes TERWIJL je achter je ticket gaat. Geen discussie en betalen zal je.

spijtig dat die van het weekend der ook altijd iemand anders bij betrekken en nooit zelf de boom kussen...

DBK
28 juli 2005, 23:19
men moeder heeft derstraks eens naar politie gebeld voor nog wa dingen diek ik al vergeten was en nog wa uitleg, ze waren redelijk positief over mij.
Paar quotes van de desbetreffende inspecteur: " Kenny was heel vriendelijk, daar zullen w e rekening met houden"
" Zijn brommer kan die snelheid aan en de remmen zijn zeker goed genoeg, daar en tegen als iemand met een camino zo snel zou rijden zijn ze veel strenger "
" Kenny pakte het sportief op, hij weet dat hij in fout is en beseft dat ook "
" Dien jongen is goe opgevoed, da zagen wij direct "
...

epoX
28 juli 2005, 23:20
men moeder heeft derstraks eens naar politie gebeld voor nog wa dingen diek ik al vergeten was en nog wa uitleg, ze waren redelijk positief over mij.
Paar quotes van de desbetreffende inspecteur: " Kenny was heel vriendelijk, daar zullen w e rekening met houden"
" Zijn brommer kan die snelheid aan en de remmen zijn zeker goed genoeg, daar en tegen als iemand met een camino zo snel zou rijden zijn ze veel strenger "
" Kenny pakte het sportief op, hij weet dat hij in fout is en beseft dat ook "
" Dien jongen is goe opgevoed, da zagen wij direct "
...
U boete zal hetzelfde zijn hoor

DBK
29 juli 2005, 00:33
U boete zal hetzelfde zijn hoorwe zullen zien hé, zij zeiden da ze er rekening me houden me al die factoren, kmoet al geen stallingskosten betalen, das al positief en die hebben het best wel goe voor me mij, twaren ni echt rotzakken

Foose
29 juli 2005, 00:42
we zullen zien hé, zij zeiden da ze er rekening me houden me al die factoren, kmoet al geen stallingskosten betalen, das al positief en die hebben het best wel goe voor me mij, twaren ni echt rotzakken

Bij mij was't ook nog ne goeie.
Gewoon vriendelijk zijn. Als ge den slimmerik uithangt hebde het aan uw rekker.
Gij fars, zij fars.
Tegen mijn ma zeiden ze da ook: hij werkte mee en was in orde met alles ... blabla. Kmoest em dan laten afstellen en voila. Anders wast dokken.
Toen had ik echt sjans ;).
En kzei da em 65 reed (zo rap hadden ze mij gevolgd), en hij reed +-85.
Ze hadden 'm dus ni op de rollen gezet.

wafelijzer
29 juli 2005, 00:44
boete vrij.

toch nog een ding,
parkeren moet ge altijd doen in de richting van de rijrichting. Joost mag het weten waarom maar het is wel zo ...
en dronken rijden moest men nog veel zwaarder aanpakken.
ten derde, niets zo irritant als idiote pummels die voor je oprit staan geparkeerd.

grtz

fixer187
29 juli 2005, 03:35
een parkeer boete op de roosevelt Antwerpen en de Kaasstraat bij cinema Cartoons en Mechelen in een 4 jaar. Voor de rest geflitst in Kontich aan 70 met de moto...

btw misschien een beetje :offtopic: Heeft er iemand een paar maand geleden de undercover reportage op BBC over de parkeerwachters in Engeland? Echt schandalig wat ze daar flikken.

Iedere parkeerwachter moet een qoata halen per uur en de bazen moesten dan zien dat ze dit ook haalden. Vele parkeerwachters zijn daar omkoopbaar met valse visanrs. Vele taxibedrijven maakten hier gebruik van.
In een straat van een hotel/casino werd vannalles door de vingers gezien in ruil voor een ruimte waar ze thee en koffie konden drinken.
Vele smerige trucs waar ze hun Qoata omhoog haalde, enkele waren om de hoek gaan staan terwijl ze de boete aanvraag registreren wat een 10min duurde.
Voertuigen meermaals beboeten, gewoon na een uurtje terugkomen, de oude boete weggooien en een nieuwe geven.

Het ging zelfs zo ver dat 1 van de bazen een zogezegde verlaten moto na een paar dagen verplaatste en zelf een slot aan de moto hing, met papierwerk kon hij via via de moto laten verdwijnen zodat hij die kon aanslagen.

sQueal
29 juli 2005, 03:45
50 euro - E40 geflitst na foutmarge aan 120,9

:eek:

Rikkie
29 juli 2005, 07:54
500 + 500 + 223 gerechtskosten :cry: nachtje in amigo gezeten, heb ook 15 dagen onmiddellijke intrekking van mijn rijbewijs gehad, daarna nog 15 dagen rijverbod (wat echt wel te weinig is voor die feiten !) en ben een week naar een cursus verkeersveiligheid gemoeten. (welk ik trouwens iedereen zou aanraden)

had teveel gedronken btw :shame: was tegen geparkeerd voertuig gereden en vluchtmisdrijf gepleegd, maar herinner mij er niks meer van. Was normaal BOB bij die met mijn auto ging terugrijden, maar ik moet op een gegeven moment gezegd hebben dat ik mij niet goed voelde en in mijnen auto wa ging rusten en ze hebben mij toen laten gaan. Het volgende wat ik weet reed er een combi naast mij die mij liet stoppen. Heel mijnen auto in de prak en ik wist van niks. Ik ben nog elke dag dankbaar dat ik daar geen mensen gekwetst heb, want dat had ik mezelf nooit vergeven. Ik heb wel altijd gedacht dat iemand iets in mijn drinken gedaan heeft, want zone blackout heb ik nog nooit gehad, maar ja dat zijn excuses achteraf, welk eigenlijk geen excuses zijn.

Heeft mij in totaal ongeveer 20.000 € gekost: mijnen auto 8.000 €, dien anderen auto 10.000 + de boetes e.d.

Voortaan wanneer ik uit ga, ga eerst mijnen auto naar huis. Da besta ni dat die nog mee gaat. Zelfs mijn autosleutels laat ik thuis liggen.
sindsdien ben ik vele braver geworden.

Ik ben trouwens ook voorstander van het alcoholslot op auto's: eerst blazen ==> gedronken ==> auto start niet. Maar ja, dan moeten ze natuurlijk iets vinden voor drugs ook hé!Greetz, RIkkie

EvilTwin
29 juli 2005, 08:20
Damn, that had to hurt. Ikzelf ben ooit es zatweg tegen een hoge borduur gereden en daarna mijne gebuur zijn haag ingedoken met mijne vorige wagen die verlaagd was. Khad een 4000 € aan kosten. De buur heeft het gelukkig zo gelaten :)

Nu on topic. Laatste boete is meer dan een jaar geleden. Twas den 8e keer dat ze mij toen flitsten en da was een 255 Euro (119 waar ik 70 mocht). Twas den tweede keer in dezelfde week, sindsdien houd ik mij meestal aan de snelheid. Kzent zo wa beu aant worden, al die boetes :)

MilM
29 juli 2005, 09:36
parkeren moet ge altijd doen in de richting van de rijrichting. Joost mag het weten waarom maar het is wel zo ...
ten derde, niets zo irritant als idiote pummels die voor je oprit staan geparkeerd.

grtz

1) das idd nie zo erg als ge tegenrichting parkeer. Kbedoel, tis nie dat een schande is.
Maar die wet vind ek toch vrij normaal ze. Als iedereen daar op andere vak in tegengestelde richting zich ga plaatsen om dan schoon achteruit in parkeerkotje te rijden ... Tzou nogal proper zijn :p
Die dus wet is imo wel 100% logisch

2) idd en 3) gebeurt hier nooit, maar ik kan mij inbeelden hoe irritant da moe zijn

Asserti
29 juli 2005, 12:16
idd, die wet is er omdat je anders theoretisch een deel spookrijder moe spelen, en dat mag niet :naughty:

Kabouter Hya
29 juli 2005, 12:21
maar als die pummels zodanig staan geparkeerd da ge der nog langs kunt dan worde geript, want dan slepen ze niet weg. Heb het voorgehad...

keb daarna die kadee ingesloten (bumper bijna tegen bumper, geduwd om der zo dicht mogelijk tegen te staan) vermits wij thuis 3 auto's hadden was dat geen probleem...

en des avonds ineens ne flik of da wij onze auto wouden verzetten...
ons vader heeft zich is goed kwaadgemaakt tegen die flik en de deur dichtgegooid weliswaar zonder 1 v d wagens te verzetten

die vent heeft nog keilang (uur of 2) kunnen wachten voor da die wegkon hahaha

CAS
29 juli 2005, 12:58
maar als die pummels zodanig staan geparkeerd da ge der nog langs kunt dan worde geript, want dan slepen ze niet weg. Heb het voorgehad...

keb daarna die kadee ingesloten (bumper bijna tegen bumper, geduwd om der zo dicht mogelijk tegen te staan) vermits wij thuis 3 auto's hadden was dat geen probleem...

en des avonds ineens ne flik of da wij onze auto wouden verzetten...
ons vader heeft zich is goed kwaadgemaakt tegen die flik en de deur dichtgegooid weliswaar zonder 1 v d wagens te verzetten

die vent heeft nog keilang (uur of 2) kunnen wachten voor da die wegkon hahaha

Haha, hier ook eens, één met zijn camionet da bij de buren moest werken, kon hem overal parkeren maar moest het persee 20cm voor onze garage doen, dus mijn wagen erachter gezet, ik neem mijn ma aar golf om ervoor te zetten, die kerel stapt juist in, ik ervoor hup in achteruit en er bal tegen. Kerel tut en doe teken da ik te dicht tg hem sta, ik stap uit, ga er naar toe en vraag hem of er iets scheelt. Zegt em dan da em er ni uitkan (stond er echt wel net niet tegen) Kheb hem dan de nummerplaten op ons garagepoort getoond, dan nog eens gewijst op de gele markering die naast zijn camionet stond en dan gevraagd wat ik nu moe doen, want dak geen zin meer had om te rijden. Aangezien em nog vriendelijk was heb ik wel gemaakt dat em er nog uitkom, ma kheb wel gezegd dat het enkel voor deze keer is. Daarna toch ff minder last gehad met mensen die zich voor de garage parkeren. Tis soms alsof dat een speciaal plekske is, iedereen wil er altijd zo dicht mogelijk tegen staan en het liefst nog voor ook...

casualties
29 juli 2005, 13:18

²

Geen marge voor drinken! Biertje gedronken ? Niet meer rijden! Zo is het in Polen..Hier mag men niet drinken..Bij de minste promille auto aan de kant en gedaan met rijden.. (en hierop word véél controle gedaan)

2 pluspunten

--> Geen zatte wegbestuurders
--> Iedereen neemt taxi of bob (maw minder voertuigen op de baan)

Zoiets in Belgie, juig ik alleen maar aan :applause:

ONTOPIC: Ikzelf nog geen boete..Men pa wel eentje van 22kmph te snel op een plaats waar we niet zo vaak komen in Gierle en daar was na een afslag de baan ineens 70 geworden ipv 90 zoals altijd :ironic: Gelukkig was men nog mild voor onze pa omda hij clean strafblad heeft en dit zen eerste boete was in de 27 jaar dat hij rijd met de auto..

Ironpole
29 juli 2005, 13:26
50 euro - E40 geflitst na foutmarge aan 120,9

:eek:

Der sta een bord van 120, dan denkte toch ni da ge erover moogt rijden zeker? Als ge weet dat ge bij 120 te snel rijdt, dan rijde net onder de 120 eh. Het is ni zo van, "ja der sta een bord van 120, maar derover laten we het toch ook nog toe". taraara

AkiMbO
29 juli 2005, 13:27
²

Geen marge voor drinken! Biertje gedronken ? Niet meer rijden! Zo is het in Polen..Hier mag men niet drinken..

2 pluspunten

--> Geen zatte wegbestuurders
--> Iedereen neemt taxi of bob (maw minder voertuigen op de baan)

Zoiets in Belgie, juig ik alleen maar aan :applause:

Sotrue !!!

Gewoon NULTOLERANTIE invoeren, en ge gaat de cijfers wel zien dalen ....

Zoals het nu is waagt iedereen wel eens zijn kans (ik niet, ma kom) en ge ziet elk weekend in het nieuws hoe het slecht afloopt :s

meer dan 0.01 promille => rijbewijs kwijt voor een week

OT : laatste (en voorlopig eerste) boete was 550€ omdat ik onwetend ben doorgereden wanneer een agent blijkbaar het verkeer tegenhield
(hij hield wel maar 1 arm dwars, en dan nog ter hoogte van zijn heupen, wss omdat hij uitgeput was van reeds heel de dag het verkeer te regelen)
En tegen dat ik besefte dat hij wss de bedoeling had mij te stoppen, was ik al een eind verderop, en had hij blijkbaar al men nummerplaat genoteerd ook

Bramboogie
29 juli 2005, 13:34
één parkeerboete een jaar of 5-6 geleden...

ik parkeerde steeds mijn wagen een week op dezelfde plaats (als student in gent zette ik em dus aan de coupure)
terwijl ik een weekje geparkeerd stond hebben ze daar borden gezet da het betalend parkeren was, daarvoor wast daar gratis parkeren...

da is in 6,5 jaar en 180.000km mijn enigste boete... ben es benieuwd hoelang ik het zo ga kunnen houden

EvilTwin
29 juli 2005, 13:35
Leuk, moogde bij nieuwjaar vieren geen glasje champagne meer drinken, anders kunde beboet worden. Met uw maten iets gaan drinken? => Enkel frisdrank plz. Gade op restaurant? Geen wijn voor mij, ik moet rijden. Beetje overdreven als ge het mij vraagt.

Kvind het nu al overdreven. Der is nog altijd een verschil tussen wettelijk te veel gedronken hebben en effectief strontzat achter uw stuur te kruipen eh.

AkiMbO
29 juli 2005, 13:43
Leuk, moogde bij nieuwjaar vieren geen glasje champagne meer drinken, anders kunde beboet worden. Met uw maten iets gaan drinken? => Enkel frisdrank plz. Gade op restaurant? Geen wijn voor mij, ik moet rijden. Beetje overdreven als ge het mij vraagt.

Kvind het nu al overdreven. Der is nog altijd een verschil tussen wettelijk te veel gedronken hebben en effectief strontzat achter uw stuur te kruipen eh.

i know, maar het merendeel heeft moeite bij het trekken van een (Dè) grens....

En ge kunt mij niet tegenspreken dat ge na , ook al zijn het maar 4 pintjes, drank SOWIEZO trager reageert, minder goed/scherp ziet, .....
en bijgevolg in ongeschikte conditie zijt om een voertuig te besturen... gelijk hoe !

/edit : en zoals casualties zegt zijn er nog altijd genoeg alternatieven om veilig thuis te geraken, ook al acht je uzelf nog in staat te rijden...
Taxi, speciale bussen, BOB (is dat dan echt zo moeilijk dat je afwisselt, en bvb afwisselt met uw vrienden om elk op zijn beurt NIET te drinken?), ....

EvilTwin
29 juli 2005, 13:47
i know, maar het merendeel heeft moeite bij het trekken van een (Dè) grens....

En ge kunt mij niet tegenspreken dat ge na , ook al zijn het maar 4 pintjes, drank SOWIEZO trager reageert, minder goed/scherp ziet, .....
en bijgevolg in ongeschikte conditie zijt om een voertuig te besturen... gelijk hoe !

Wettelijk gezien moet ge na 2 pintjes stoppen eh.

En hetgeen mij ook stoort is het feit dat men spreekt van 0-tolerantie voor alcoholintoxicatie, maar over rijden onder invloed van drugs, daar wordt meestal niet over gesproken.

Kzen al een vijftal keer tegengehouden om te mogen blazen, maar nog nooit hebben ze een drugstest afgenomen. Das dan blijkbaar niet zo'n probleem.

Morpheus
29 juli 2005, 14:20
Kzen al een vijftal keer tegengehouden om te mogen blazen, maar nog nooit hebben ze een drugstest afgenomen. Das dan blijkbaar niet zo'n probleem.

Een welgemeende ² :)

CAS
29 juli 2005, 14:22
Een welgemeende ² :)
Mja, kvind dat ze er ook meer op mogen controleren, maaar alcohol zou erger zijn dan drugs. Der is ergens zo ne test met spinnen, spin bouwt een web onder invloed van XTC, onder invloed van wiet, en van alcolhol, en bij alcohol is haar web het slechtste gemaakt. Weet niet of die wetenschappelijk onderstuend was. Maar kvind wel dat ze op beiden mogen controleren en met nul tolerantie.

EvilTwin
29 juli 2005, 14:45
“Onder invloed van” is o zo relatief he. Iemand die één pint drinkt gaat bv niet zo geïntoxiceerd zijn als iemand die bv één XTC-pil heeft genomen.

Verder is er ook nog de factor gewenning. Iemand die dagelijks 5 trappisten drinkt voor het slapengaan gaat niet alleen een ferme bierbuik krijgen, maar ook een stevige resistentie tov alcohol. Zo kan diene gemakkelijk 2 trappisten drinken en hooguit wat vertraagde reacties vertonen, maar als ze hem doen blazen is hij nog even geïntoxiceerd als iemand die bv nog nooit heeft alcohol gedronken, maar die gaat prolly wa meer problemen hebben om te rijden.

Hetzelfde geldt voor drugs. Iemand die wekelijks staat te springen in een dancing op XTC moet na een tijd meer drugs nemen om hetzelfde “gevoel” te krijgen, maar heeft evenveel XTC in het bloed alsof hij het nog nooit zou hebben genomen.

Anyway, beide zijn slechte ideeën om te doen als ge achter stuur kruipt. Men zou eerder een manier moeten vinden om na te gaan of het verantwoord is dat iemand rijdt. Nultolerantie is naar mijn bescheiden mening daar geen oplossing van en gaat eerder Jan met de pet treffen die eens een glas drinkt dan de zatlappen die over de weg gaan slingeren.

My 2 cents.

freeza
29 juli 2005, 15:53
Wees maar gerust dat het feit dat mijn wagen sneller kan dan toegelaten goed inbegrepen zit in de grote som geld die ik aan de verzekeringen betaal. Die baseren zich immers ook op het aantal PK's, dus grofweg gezien op de snelheid.

Jij daarentegen betaalt verzekeringen voor een voertuig dat 45km/u kan.

Zie je het verschil?

dat voertuig waar ik mee reed haalde makkelijk 90 op de teller na het begrenzen haalde die met moeite 35 op een helling en hij trekt aan geen zak meer op (als ik aanzet moet ik minstens 3 keer schakelen binnen 5-7 seconden... echt super leuk rijden :p)
en btw mijn brommer (geen enkele brommer van mij) zijn opgedreven enkel ontgrensd...

en wees gerust de brommers van vandaag (dus niet die oude camino's enzo :p) kunnen zeker die snelheid aan...
ik zou zelfs eens willen testen wie het snelst stilstaat van pakweg een snelheid van 90km/u mijn aprilia rs 50 of een wagen...

en ik vind het maar normaal dat je ook meer verzekering betaalt voor een voertuig van +1000 kg dan een voertuig van max 105 kg
denk dat een auto veeeeeel meer schade kan aanrichten dan een brommertje hoor...

Maar wacht maar tot jij met de wagen rijdt, eens zien of jij nooit eens een verkeersbord zal missen. Iedereen heeft wel eens een zwakker moment. Al goed dat ik de baan geen dingen mis, denk je niet?

ik rijd zelf al met de auto en heb tot nu toe nog niet echt iets verkeerd gedaan :p
maar ik geef wel toe dat die borden soms echt slecht geplaatst staan :s (zo een bord van bebouwde kom achter een boom... hmmmm :doh: )
enige voordeel aan een auto vind ik gewoon dat je droog zit alhoewel ik er niet tegen op zie om door de regen te rijden met de brommer... :oink:

Morpheus
29 juli 2005, 15:56
dat voertuig waar ik mee reed haalde makkelijk 90 op de teller na het begrenzen haalde die met moeite 35 op een helling en hij trekt aan geen zak meer op (als ik aanzet moet ik minstens 3 keer schakelen binnen 5-7 seconden... echt super leuk rijden :p)
en btw mijn brommer (geen enkele brommer van mij) zijn opgedreven enkel ontgrensd...

en wees gerust de brommers van vandaag (dus niet die oude camino's enzo :p) kunnen zeker die snelheid aan...
ik zou zelfs eens willen testen wie het snelst stilstaat van pakweg een snelheid van 90km/u mijn aprilia rs 50 of een wagen...

en ik vind het maar normaal dat je ook meer verzekering betaalt voor een voertuig van +1000 kg dan een voertuig van max 105 kg
denk dat een auto veeeeeel meer schade kan aanrichten dan een brommertje hoor...

Daar gaat het zelf niet over.
Je hebt niet het juiste rijbewijs voor dat voertuig, sneller dan 45 is een motorijbewijs.

Kabouter Hya
29 juli 2005, 15:59
daar heeft morph wel gelijk

MilM
29 juli 2005, 16:04
Mja, drugstest

das toch allemaal zo gemakkelijk nie ofwel ?
zijn er gemakkelijkere methodes dan urine/bloed ?

want alcoholtest is gewoon simpel é, gewoon goed blazen
kpeis da da dan ook de grootste factor is waarom er weinig drugscontroles zijn

Kabouter Hya
29 juli 2005, 16:06
drugstests wtf???
das weer op de jeugd geviseerd...
ze zouden beter wa meer de cat 35-45 wa meer controleren...

oke als ge zwaar ant gaan zeit van exta's of zo akkoord maar daar hedde volgens mij toch genen test vo nodig...

--edit--
en ge moet ni kome whine dat de jeugd alleen drugs gebruikt want al die volwassen die een pilleke voor dit en een pilleke vo dat nemen, want per slot van rekening das toch aanvaard door de mij.

[B]Rocketeer
29 juli 2005, 16:11
Daar gaat het zelf niet over.
Je hebt niet het juiste rijbewijs voor dat voertuig, sneller dan 45 is een motorijbewijs.

Da ni alleen.
Tis zoals eniac al zei: Ge zijt verzekerd voor een scooter
-> wettelijke snelheid ligt daar vast op 45km/u

Gade erover, dan zitte met een moto, en is uw verzekering van een scooter niks meer waard.
Als ge genen oldtimer hebt met o-platen enzo, moette ook ni proberen om met een oldtimerverzekering te rijden met een gewone wagen ;)

botchla
29 juli 2005, 16:17
Idem.
Ik ben tegen die (super)boetes.
Maar met 'uwe zatte kop' achter het stuur kruipen is voor mij geen genade ;)

daarvoor moeten ze geen geldboete geven, gewoon rijbewijs x tijd afpakken
en opnieuw les gaan volgen + examen gaan doen \o/ da zal hun genoeg kosten

freeza
29 juli 2005, 16:50
Rocketeer']Da ni alleen.
Tis zoals eniac al zei: Ge zijt verzekerd voor een scooter
-> wettelijke snelheid ligt daar vast op 45km/u

Gade erover, dan zitte met een moto, en is uw verzekering van een scooter niks meer waard.

ja en voor een auto zou de snelheid moeten vastliggen op 120km/u waarom begrenzen ze die dan niet? zou dan eens graag zien hoeveel mensen de begrenzing er dan uithalen :rofl:

maarja volgens de meesten automobilisten horen brommers toch niet thuis in het verkeer en zijn alle brommerrijders krapuul imo :p

Morpheus
29 juli 2005, 17:08
ja en voor een auto zou de snelheid moeten vastliggen op 120km/u waarom begrenzen ze die dan niet? zou dan eens graag zien hoeveel mensen de begrenzing er dan uithalen :rofl:

maarja volgens de meesten automobilisten horen brommers toch niet thuis in het verkeer en zijn alle brommerrijders krapuul imo :p

Het feit is gewoon dat een brommer klasse B WETTELIJK moet begrensd zijn op 45km/u, en een wagen niet
Het feit is dat een wagen ook verzekerd is voor ongevallen waarbij je de snelheid overtreedt
Het feit is dat u niet het juiste rijbewijs hebt als je sneller rijdt dan 45
Het feit is dat u niet de juiste verzekering hebt als u sneller rijdt van 45
Het feit is dat uw voertuig niet is gehomologeerd voor sneller dan 45 (bij ons toch niet).

Genoeg feiten om aan te tonen dat 16jarige mensen die pas in het verkeer stappen met ochot ochere een A3-rijbewijs niet als moto's zich door het verkeer moeten verplaatsen!

Waarom?
- geen geldig rijbewijs
- geen geldig voertuig (homologatie)
- geen geldige verzekering

Dat is nu toch wel genoeg denk ik!

[B]Rocketeer
29 juli 2005, 17:33

Domme reply. Ga ik zelfs ni op reageren. :ironic:

lttuvix
29 juli 2005, 18:31

dumbest reply evah :cool:

freeza
29 juli 2005, 18:37
Rocketeer']Domme reply. Ga ik zelfs ni op reageren. :ironic:
stoer -__-

reply dan ook niet he, niemand dwingt u om op die knop te duwen *zucht*

Het feit is gewoon dat een brommer klasse B WETTELIJK moet begrensd zijn op 45km/u, en een wagen niet
Het feit is dat een wagen ook verzekerd is voor ongevallen waarbij je de snelheid overtreedt
Het feit is dat u niet het juiste rijbewijs hebt als je sneller rijdt dan 45
Het feit is dat u niet de juiste verzekering hebt als u sneller rijdt van 45
Het feit is dat uw voertuig niet is gehomologeerd voor sneller dan 45 (bij ons toch niet).

Genoeg feiten om aan te tonen dat 16jarige mensen die pas in het verkeer stappen met ochot ochere een A3-rijbewijs niet als moto's zich door het verkeer moeten verplaatsen!

Waarom?
- geen geldig rijbewijs
- geen geldig voertuig (homologatie)
- geen geldige verzekering

Dat is nu toch wel genoeg denk ik!

-brommer wettelijk verplicht maximumsnelheid 45 --> ok waarom auto's ook niet?
-niet juiste rijbewijs --> idd met de examens die ze nu hebben voor brommers vind ik het ook niet voldoende om sneller te mogen rijden dan 45
-niet de juiste verzekering --> kan ik niet aan doen dat er geen verzekeringen bestaan voor brommers die nog verzekerd zijn als ze de snelheid overtreden...
maar vind je het eigenlijk wel logisch dat je verzekerd bent als je de wettelijk toegelaten snelheid overschrijdt? zou ook zo moeten zijn voor auto's dan imo
dan kunnen ze ook eens +1500 € betalen als ze 10 km/u te snel rijden
-voertuig niet gehomologeerd --> ik versta niet waarom ze niet gehomologeerd zouden kunnen worden, remmen zijn goed genoeg, kader is sterk genoeg, de motor kan zeker hogere snelheden aan...

en die "16jarige mensen die pas in het verkeer stappen met ochot ochere een A3-rijbewijs" doen gvd tenminste de moeite om dat rijbewijs te halen

[B]Rocketeer
29 juli 2005, 18:43
Ze zouden kunnen alle brommers laten ontgrens rondrijden.
Ma dan gade meer verzekering betalen

+ als 16 jarige gade dan met een sticker/bordje zoals de camions mogen rijden.
Ma dan staat er 45 ipv 60 op.

Denktte echt da ze u zomaar op 16j gaan laten onbegrensd rondrijden zonder enige vorm van snelheidsmaatregel.

MilM
29 juli 2005, 18:46

stel dat de overheid idd een begrenzer van 120km/u zou opleggen
denk je dat ze dan een boete zouden geven van 150 euro voor een overtreding hierop ?
Het zou waarschijnlijk nog een pak meer zijn dan de 1500 euro voor brommers.
En als de boete bv 2500 euro bedraagt + nog andere gevolgen, dan zie ik nie zo rap iedereen de begrenzer eruit halen ze ...
Overheid zal da verbieden, dus voor garagaes die daaraan meewerken zullen er nog veel zwaardere boetes zijn. (verklikken = lichtere straf ...)
Zo gemakkelijk zou het allemaal dus nie gaan

Als je dan toch het risico neemt, iemand vindt die hem eruit wil halen en dan zo gestekt wordt
tjah ...
dan moeje nie afkomen met argument "ik rij nooit rapper dan 120" of "die auto is gemaakt om rapper dna 120 te rijden" etc ...
Dan moet je ook d egevolgen ervan gedragen

Wat gij hier dus telkens B klasse (waarvoor ge ineens geen examen op de baan moe afleggen) of A klasse komt vergelijken met autos (waar verzekering/taksen zo utigebreid is
), verstaak nie

B klasse is bedoeld om op een gemakkelijke en goedkopere manier en op vroegere leeftijd uw mobiel te kunnen verplaatsen.

Ik ben trouwens niet voor het begrenzen van auto's, da vinnek stap te ver. Maar die discussie wil ek nie voeren. Die is al eens gevoerd geweest in general. (kunt ge mss via search trugvinden)

Ik heb trouwens ook nog me B klasse gereden, éne die 70 kon en éne standaard die 50 kon.
diene da 50 doe, rij ge trager dan het verkeer, diene da 70 doe rij ge rapper dna het verkeer
Je besfe het mss nie, maar trager dan de autos rijden in bebouwde kom is een pak veiliger dan rapper dna de autos rijden.
Je hebt genoeg automobilisten die als ze rechts moeten afslaan, nie meer goed kijken, omda ze geen 'fietsers' zijn tegengekomen. Ze verwachten nie da er daar rechts plots een brommerke aan 70 per uur voorbij vlamt.
Veel van mijn vrienden wisten trouwens ineens van veel banen niet dat het voorrang van rechts is, tot ze hun examen voor auto eens deden ...
Examen voor B klasse is verwaarloosbaar.

freeza
29 juli 2005, 18:51
Rocketeer']Ze zouden kunnen alle brommers laten ontgrens rondrijden.
Ma dan gade meer verzekering betalen

+ als 16 jarige gade dan met een sticker/bordje zoals de camions mogen rijden.
Ma dan staat er 45 ipv 60 op.

Denktte echt da ze u zomaar op 16j gaan laten onbegrensd rondrijden zonder enige vorm van snelheidsmaatregel.

tuurlijk niet maar 45 is traag met optrekking naar 60 zou ik al heel blij zijn
dan is het tenminste doenbaar rijden met 6 versnellingen

helemaal ontgrensd zal er waarschijnlijk nooit van komen maar als het er zou van komen:
- brommers naar een soort keuring laten gaan zoals auto's dan ben je ook zeker dat je remmen, lichten... nog goed zijn
- plak aan brommer zodat ze eens kunnen flitsen
- rollen afschaffen

en ik ben wel bereid om wat meer geld aan verzekering te spenderen hoor

MilM
29 juli 2005, 18:52
-brommer wettelijk verplicht maximumsnelheid 45 --> ok waarom auto's ook niet?

auto vergelijken met een moto
vergelijk een auto nie me een simpel B klaske waar ge gene zak voor moet doen

-niet juiste rijbewijs --> idd met de examens die ze nu hebben voor brommers vind ik het ook niet voldoende om sneller te mogen rijden dan 45

zucht, ooit al eens bij stilgestaan dat dat JUIST de bedoeling is van B klasse
zonder veel moeite u mobiel kunnen verplaatsen
wacht dan tot ge me de moto moogt rijden é
of moeten ze B klasse van eerste keer afschaffen? Dan is die discussie hier overbodig

-niet de juiste verzekering --> kan ik niet aan doen dat er geen verzekeringen bestaan voor brommers die nog verzekerd zijn als ze de snelheid overtreden...

LOL :rofl:
waar haal get toch

zou ook zo moeten zijn voor auto's dan imo
dan kunnen ze ook eens +1500 € betalen als ze 10 km/u te snel rijden

brommers moeten hem geen 1500 euro betalen als ze 10km/u te snel rijden
als gij geflitst wordt aan 45 in zone 30, zla d ageen 1500euro zijn
die 1500 euro is om de overheid en de verzekering te bedriegen door de begrenzer eruit t ehalen
zie het meer als frauderen, dan als een verkeersregel overtreden

MilM
29 juli 2005, 18:55
tuurlijk niet maar 45 is traag met optrekking naar 60 zou ik al heel blij zijn
dan is het tenminste doenbaar rijden met 6 versnellingen

en ik ben wel bereid om wat meer geld aan verzekering te spenderen hoor

ja, dat is een heel andere discussie
je kun idd ontevreden zijn met de toegelaten snelheid
net zoals mensen 120 op autostrade te traag vinden
maar als ze dan inschatten dat ze veilig 160 kunnen rijden en geflitst zijn, gaan ze wel eens vloeken, maar uiteindelijk moet je gewoon aanvaarden dat je zelf in fout bent

Zie het gewoon als een toegeving van de staat
Pas op 18 kun je een écht rijbewijs halen
Aan 16 krijg je een toegeving om iets simpelers, een B klasse te behalen

EDIT: ik kan best verstaan dat kerels hun brommerkes opfokken. Maar je moet gewoon de schuld NIET bij de overheid leggen als je dan gestekt wordt en niet afkomen met argumenten van "auto's zijn ook nie begrensd". Da houdt geen steek

linux
29 juli 2005, 19:00
Bij mij was't ook nog ne goeie.
Gewoon vriendelijk zijn. Als ge den slimmerik uithangt hebde het aan uw rekker.
Gij fars, zij fars.
Tegen mijn ma zeiden ze da ook: hij werkte mee en was in orde met alles ... blabla. Kmoest em dan laten afstellen en voila. Anders wast dokken.
Toen had ik echt sjans ;).
En kzei da em 65 reed (zo rap hadden ze mij gevolgd), en hij reed +-85.
Ze hadden 'm dus ni op de rollen gezet.

bwa ik heb 2 keer een waarschuwing gehad met men eerste scooter, die reed 70 op de teller, de eerste keer gepakt 's nachts door zwaantjes :s
op de rollen, 60 ofzo, wel wa aant lachen met die flikken, waarschuwing :)
en kmoest laten afstellen op 45...
condensator tussen kader en cdi en tegen 38 naar de controle :p
terug thuis en terug 70
2de keer ook door 2 zwaantjes tegengehouden, grooooote controle
reed terug 60 op de rollen, die flikke waren wa aant lachen...
en zo "awel ge hebt diene al is moeten laten afstellen en nu gaat diene weer 60!!"
ik zo "euhm ja kheb diene terug ontgrensd :unsure:"
die zo allez dan, ge krijgt terug een waarschuwing! ikke zo jippie :p
terug condensator derop en terug naar controle tegen 45 nu ofzo :p
dan schakelaartje gezet en nimeer gepakt geweest :)
maand later scoot gepikt :(
dan zelfde scoot gekocht met 70 cc onder ^^
ging tegen de 100
maar daar ben ik mee gecrasht, vrouw kwam van rechts op VOORRANGSWEG (waar ik op reed) en die reed gewoon over, niet meer kunnen ontwijken en erop...
dan de flikken die toch nog op de rollen gezet (hij reed nog :s)
en ging em 70 ofzo, ma kwas super vriendelijk en met die 8 per uur deraf en dit en da hebben ze er 59 van gemaakt :)
nog niets van gehoord (half jaar geleden ofzo)

Hmgrwngd
29 juli 2005, 19:03
Mijn laatste boete ?

Overreden worden door een auto die van rechts kwam gevlogen
-> 175 Euro boete ...

De Staat is 1 gigantische bloedzuiger ... :p

freeza
29 juli 2005, 19:05
stel dat de overheid idd een begrenzer van 120km/u zou opleggen
denk je dat ze dan een boete zouden geven van 150 euro voor een overtreding hierop ?
Het zou waarschijnlijk nog een pak meer zijn dan de 1500 euro voor brommers.
En als de boete bv 2500 euro bedraagt + nog andere gevolgen, dan zie ik nie zo rap iedereen de begrenzer eruit halen ze ...
Overheid zal da verbieden, dus voor garagaes die daaraan meewerken zullen er nog veel zwaardere boetes zijn. (verklikken = lichtere straf ...)
Zo gemakkelijk zou het allemaal dus nie gaan

Als je dan toch het risico neemt, iemand vindt die hem eruit wil halen en dan zo gestekt wordt
tjah ...
dan moeje nie afkomen met argument "ik rij nooit rapper dan 120" of "die auto is gemaakt om rapper dna 120 te rijden" etc ...
Dan moet je ook d egevolgen ervan gedragen

Wat gij hier dus telkens B klasse (waarvoor ge ineens geen examen op de baan moe afleggen) of A klasse komt vergelijken met autos (waar verzekering/taksen zo utigebreid is
), verstaak nie

B klasse is bedoeld om op een gemakkelijke en goedkopere manier en op vroegere leeftijd uw mobiel te kunnen verplaatsen.

Ik ben trouwens niet voor het begrenzen van auto's, da vinnek stap te ver. Maar die discussie wil ek nie voeren. Die is al eens gevoerd geweest in general. (kunt ge mss via search trugvinden)

Ik heb trouwens ook nog me B klasse gereden, éne die 70 kon en éne standaard die 50 kon.
diene da 50 doe, rij ge trager dan het verkeer, diene da 70 doe rij ge rapper dna het verkeer
Je besfe het mss nie, maar trager dan de autos rijden in bebouwde kom is een pak veiliger dan rapper dna de autos rijden.
Je hebt genoeg automobilisten die als ze rechts moeten afslaan, nie meer goed kijken, omda ze geen 'fietsers' zijn tegengekomen. Ze verwachten nie da er daar rechts plots een brommerke aan 70 per uur voorbij vlamt.
Veel van mijn vrienden wisten trouwens ineens van veel banen niet dat het voorrang van rechts is, tot ze hun examen voor auto eens deden ...
Examen voor B klasse is verwaarloosbaar.

dat boetes zouden hoger zijn voor auto's... mja normaal? "16-jarigen" hebben dan ook praktisch geen inkomen hé
en dat verklikken geldt trouwens ook bij brommers hoor... en de boetes voor garagisten zijn zeeeeer zwaar... als ze weten dat een garagist een begrenzer (een die je aan en af kan zetten dan wel) heeft geplaatst wordt een huiszoeking gedaan...

brommers zijn idd bedoeld om je gemakkelijk en goedkoop te verplaatsen...
gemakkelijk is wel anders, auto's die je soms echt van de baan willen rijden, gehinderd worden dor fietsers op het fietspad, bestuurders die niet rechts van hun kijken als ze rechts afslaan... (bij dat laatste heb ik mijn lesje wel geleerd ik rij nooit of zeeer zelden op het fietspad en ook 45 is te snel voor het fietspad imo)
goedkoop daar kan ik niet over klagen maar als je veel kilometers doet wordt het ook wel kostelijk hoor met het budget van een "16-jarige" (btw een brommer is zuiniger als hij ontgrensd is :p)

Lucian
29 juli 2005, 19:06
Mijn laatste boete ?

-> 175 Euro boete ...

rofl, leuk :)
mijne eerste en enige 50€ geen helm op met brommer (had em 5 dagen)
sindsdien 3 jaar auto-brommer zonder boetes (wel veel keer net niet, kmoe echt nen engelbewaarder hebben ofzo :/ )

freeza
29 juli 2005, 19:08
auto vergelijken met een moto
brommers moeten hem geen 1500 euro betalen als ze 10km/u te snel rijden
als gij geflitst wordt aan 45 in zone 30, zla d ageen 1500euro zijn
die 1500 euro is om de overheid en de verzekering te bedriegen door de begrenzer eruit t ehalen
zie het meer als frauderen, dan als een verkeersregel overtreden

brommers kun je niet flitsen :s geen plak remember
eneuhm als uw brommer pakweg 60 doet op de rollen (die meestal toch nie kloppen) kan je dus WEL zo'n boete krijgen

MilM
29 juli 2005, 19:22
dat boetes zouden hoger zijn voor auto's... mja normaal?

da zeg ik toch :p
mocht er wet bestaan voor begrenzers in auto's, zouden ze daar veel strenger in zijn dna bij brommers (auto is geen zwakke weggebruiker)

"16-jarigen" hebben dan ook praktisch geen inkomen hé

reden te meer om op te letten :p

en dat verklikken geldt trouwens ook bij brommers hoor... en de boetes voor garagisten zijn zeeeeer zwaar... als ze weten dat een garagist een begrenzer (een die je aan en af kan zetten dan wel) heeft geplaatst wordt een huiszoeking gedaan...

idd, daarmee dat ik de vergelijking maakte bij auto's
voor auto's zou da nog veel strenger zijn
je zou dus echt nie bij de eerste de beste garagist da e rkunnen laten uithalen
en die dat het zouden doen, gaan waarschijnlijk veel geld vragen

gemakkelijk is wel anders, auto's die je soms echt van de baan willen rijden, gehinderd worden dor fietsers op het fietspad, bestuurders die niet rechts van hun kijken als ze rechts afslaan... (bij dat laatste heb ik mijn lesje wel geleerd ik rij nooit of zeeer zelden op het fietspad en ook 45 is te snel voor het fietspad imo)
da herken ik idd helaas

goedkoop daar kan ik niet over klagen maar als je veel kilometers doet wordt het ook wel kostelijk hoor met het budget van een "16-jarige"
is toch stuk goedkoper dna auto hé ;)

brommers kun je niet flitsen :s geen plak remember
eneuhm als uw brommer pakweg 60 doet op de rollen (die meestal toch nie kloppen) kan je dus WEL zo'n boete krijgen
Nee, je krijgt geen 1500 euro boete omdat je zogezegd te snel rijdt. Ze weten ineens nie of ge wel een snelheidsovertreding begaan hebt ... (tenzij ze u volgen ofzo)
De boete is meer voor bedrog of fraude of hoe het ook wil noemen. Da bedoelde ek.
Als je het dna toch wilt vergelijken met een auto, vergelijk het dan met rijden zonder rijbewijs of rijden zonder verzekering. Da houdt al meer steek dan vergelijken met een snelheidsovertreding.

Nu, ik heb nergens onbegrip getoond voor het uithalen van een begrenzer.
Ik begrijp u situatie wel. Ik wou alleen maar zeggen dat de vegrelijkingen dieje aanhaalde nie echt opgaan in mijn ogen.
En hoewel ik uw standpunt begrijp (is echt wel saai 45 als je eens 80 geredne heb ofzo), begrijp ik het standpunt van de regering ook volkomen.

Maar kom, der is genoeg over gezegd geweest hé :)
Straks sta d aier bomvol me die discussie :p

DBK
29 juli 2005, 19:26
ach de belgische wetgeving ivm brommers slaagt op ni veel, ge moet verplicht vaak op banen waar ge 70 moet rijden, daar 45 rijden is gewoon geschift, heb het enkele maanden gedaan, 5 km op boomsesteenweg, de auto's rijden daar ver het dubbele van u, ook camions en geschifte buschauffeurs, da allemaal op enkele cm's. zelfs agenten gaven me hier gelijk in da het zot is maar zij maken de wetten ( spijtig genoeg ) ni.
hedendaagse brommers, scooters en schakels, rijden onbegrensd een 80, imo een mooie snelheid om redelijk mee te kunnen met het verkeer, geeft ze nog eens een nummerplaat en alles is opgelost, iedereen content, brommertjes moeten geen angsten meer doorstaan en auto's ergeren zich minder aan brommerkes die voor hun rijden tegen 45.
Ik blijf erbij, 45 is een foute snelheid en niemand ga mij van gedacht veranderen. Wie mij ni geloofd mag alsk mijn brommerke terug heb eens me rijden op boomsesteenweg smorgens of savonds in de spits ;)

whacker
29 juli 2005, 19:28
- om 4h snachts 150€ boete omdat'k op handicaptenplaats stond

- keer dervoor 200€ , was weggetakeld omdat ik 1,5cm ! voor een inrit stond .. ( die manne hebbe blijkbaar apparatuur bij om dat zo exact te meten .. )
belachelijk, hier staan ze gemakkelijk 20 cm voor de garage en dan kunde der nog uit, maja tegenwoordig kunnen de mensen niks meer verdragen...

whacker
29 juli 2005, 19:29
Snachts doe ik da ook wel, achter een snelle gaan hangen op een veilige afstand zodat ik nog kan remmen als ik de flits zie :p
Nieuwe 'flitsers' flitsen niemeer, da's me infrarood, or so I've heard.

freeza
29 juli 2005, 19:31
ik moet je voor het grootste deel wel gelijk geven over die hoge boetes
maar 45 te traag om veilig te rijden en daar blijf ik bij
en volledig ontgrenzen zal te snel zijn omdat de meesten niet verantwoordelijk genoeg rijden (overal tussen vliegen dus, heb er al genoeg gezien die zomaar even op het voetpad rijden hoor)

mja iedereen verhuizen naar duitsland en iedereen is blij zeker? :p
(daar mag je aan 16 met een 125cc rijden :))

jap maar zolang de wetgeving van belgië op nie veel trekt blijf ik 45km/u rijden op de baan

binnen een klein jaartje ben ik toch 18 en koop ik mij een moto :p

whacker
29 juli 2005, 19:50
imho is het hypocriet om te zeggen van 'alcohol is volledig uit den boze blabla' terwijl ge zelf wel de snelheid zwaar overdrijft. Sommige (ja sommige, niet alle!) snelheidsbegrenzingen zijn er met een reden en als ge dan te rap rijdt is de kans even reëel als bij een alcoholintoxicatie dat ge iets doet wat ge niet van plan waart (uit den bocht, controle over stuur verliezen, ...). Hierbij is er evengoed een kans da ge iemand omver rijdt dat er niks mee te maken heeft.
Nuja ik ben eigenlijk zelf de hypocriet want om eerlijk te zijn rij ik soms ook wel eens te snel (al probeer ik da echt nie te doen ma 't lukt nie helemaal) en hebbek ook al wel es een pintje gedronken voor ik gereden heb.

CAS
29 juli 2005, 20:18
imho is het hypocriet om te zeggen van 'alcohol is volledig uit den boze blabla' terwijl ge zelf wel de snelheid zwaar overdrijft. Sommige (ja sommige, niet alle!) snelheidsbegrenzingen zijn er met een reden en als ge dan te rap rijdt is de kans even reëel als bij een alcoholintoxicatie dat ge iets doet wat ge niet van plan waart (uit den bocht, controle over stuur verliezen, ...). Hierbij is er evengoed een kans da ge iemand omver rijdt dat er niks mee te maken heeft.
Nuja ik ben eigenlijk zelf de hypocriet want om eerlijk te zijn rij ik soms ook wel eens te snel (al probeer ik da echt nie te doen ma 't lukt nie helemaal) en hebbek ook al wel es een pintje gedronken voor ik gereden heb.

Er is wel een groot verschil tussen beseffen dat je te snel rijd en over de baan te rijen zonder enig besef van wat er rond jou gebeurd. Tuurlijk zijn er die overdrijven in het te snel rijden, ikzelf rij geregeld te snel, maar heb nog maar één keer voorgehad dat ik bijna een ongeluk had. Was een oude man die ineens uit een zijsteegje kwam, reed zonder z'n lichten aan, en kwam dus gewoon de weg op (ik had wel voorrang maar ja, reed te snel). Uiteindelijk moet je het allemaal per situatie bekijken bij het te snel rijden, maar dronken rijen kan voor mij nooit.

eniac
29 juli 2005, 22:12

Doesn't matter one bit. Je bent verzekerd voor 45km/u en niet sneller.

ik rijd zelf al met de auto en heb tot nu toe nog niet echt iets verkeerd gedaan :p

Je bent dan ook nog maar 17. En je *denkt* dat je nog niets verkeerd hebt gedaan.

Soit, ik heb geen zin om te discussiëren met kereltjes als jij. Don't bother to reply, ik vertrek binnen 7u toch op reis.

De leute hier jongens :)

[B]Rocketeer
29 juli 2005, 22:44
Doesn't matter one bit. Je bent verzekerd voor 45km/u en niet sneller.

Je bent dan ook nog maar 17. En je *denkt* dat je nog niets verkeerd hebt gedaan.

Soit, ik heb geen zin om te discussiëren met kereltjes als jij. Don't bother to reply, ik vertrek binnen 7u toch op reis.

De leute hier jongens :)

Have a nice trip ;)

skully25
29 juli 2005, 23:14
3 jaar terug boete gehad voor te snel te rijden met den brommer, 150 euro voor 104 per uur op rollen en 96 kmh effectieve snelheid
vermoed dat ze mild waren omdat ik vrijwillig mij brommer afstond en beleefd bleef tijdens het opstellen van den pv, was tevens ook m'n allereerste overtreding ooit, zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad

rij nu ondertussen al bijna een jaar met de wagen en 3 maand met de moto, heb in die tijd nog geen enkele boete gehad, denk dak goe bezig ben :p

DBK
29 juli 2005, 23:41
3 jaar terug boete gehad voor te snel te rijden met den brommer, 150 euro voor 104 per uur op rollen en 96 kmh effectieve snelheid
vermoed dat ze mild waren omdat ik vrijwillig mij brommer afstond en beleefd bleef tijdens het opstellen van den pv, was tevens ook m'n allereerste overtreding ooit, zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad

rij nu ondertussen al bijna een jaar met de wagen en 3 maand met de moto, heb in die tijd nog geen enkele boete gehad, denk dak goe bezig ben :pje doet me hopen, welke rechtbank was da?

skully25
30 juli 2005, 00:28
je doet me hopen, welke rechtbank was da?

gepakt in blankenberge, boete bepaald door parket van brugge op basis van 3 overtredingen (geen verzekering, geen geldig rijbewijs, geen gelijkvormig en goedgekeurd type voertuig)

ToRRo
30 juli 2005, 00:34
laatste boete is ondertussen al 1.5 jaar of 2 jaar geleden denk k
is ook men enigste boete atm.
had juist 2 dagen men vast rijbewijs voor de moto :D
138 km/h op den N49 (chence gehad want 5 seconden voordien reed k nog 160 ofzo)

138 euro boete. k vin wel dat ze dan die foto mogen opsturen als aandenken
ge hebt er tenslotte toch 138 euro voor betaald eh :p

Fuji1337
30 juli 2005, 05:08
Gistere avond tege gehouden door flikke op verlate groot plein, kwas auto aan lere rijden met men kameraad ik zelf ben 15. Ze zeiden niks dat ik zo jong was. Eens ze mijn kameraad zijn pas vroegen zei 1 flik, AH Belgen (das men kameraad zen achternaam) ja we gaan niet moeilijk doen rij maar naar huis en nog een prettige avond verder :|

jeroenrams
30 juli 2005, 09:23
Gistere avond tege gehouden door flikke op verlate groot plein, kwas auto aan lere rijden met men kameraad ik zelf ben 15. Ze zeiden niks dat ik zo jong was. Eens ze mijn kameraad zijn pas vroegen zei 1 flik, AH Belgen (das men kameraad zen achternaam) ja we gaan niet moeilijk doen rij maar naar huis en nog een prettige avond verder :|
Waarom moet je als 15 jarige leren auto rijden? :wtf:
Is dat niet zo'n 2 a 3 jaar te vroeg...

Fartman
30 juli 2005, 09:24

en wat is er zo speciaal aan de achternaam Belgen? :unsure:

Rikkie
30 juli 2005, 10:01
Mijn laatste boete ?

-> 175 Euro boete ...

als ge chance hebt ja.... ik heb daar 6 jaar geleden 20.000 voor moeten betalen en heb 1 maand rijverbod gekregen. Was met den brommer van ne maat en dien had geen verzekering (had em een uurtje gekocht) niet verzekerd: nog is 20.000 + 1 maand rijverbod. Is die voorrang van rechts tegenwoordig nog maar 175€ :eek:

Greetz, Rikkie

sruna
30 juli 2005, 11:24
Voor dak verhaal vertel, achteraf ni beginnen van onverantwoord, dom en al die zaken.
Ik ben fout geweest en heb mijn straf zonder morren aanvaard omdat ze meer dan verdiend was.

Da is nu 4 jaar geleden, ik was net 17 geworden.
Ik reed met scooterke, op dag kom ik thuis en is scooter weg en staat er moto (zwaar voor zitte werken eh mensen ;))

Pa zei: "rij daar maar mee". Heb dus me de moto gereden op mijn 17.

--> geen rijbewijs
--> ni oud genoeg

Alhoewel da het enkel was om mee naar school en naar de voetbal te rijden (max 15 min rijden altijd) is het achteraf gezien onverantwoord.

Ik leer daar eerst rustig mee rijden, ik leer maneuvers uitvoeren enzo. Ik leer de moto kennen op een parking. Ni hetzelfde als openbaar verkeer, ik weet het.

Enfin, ik rijd daar 6-7 maanden mee tot als het is zware controle is.
Natuurlijk moetek stoppen, ik heb mij nog nooit zo klein gevoeld als dan toen ik moest zeggen: "ik heb geen rijbewijs".

Bon, ze dachten da ik ne crimineel was, ik had da voertuig gestolen enzo. (is ni zo eh :p)
Die hebben mijn nummerplaat laten afroepen om te zien of em ni gestolen was, kdacht bij mezelf van wtf, nee.

Ale ja, hups de combi in eh, het hele verhaal mogen doen. Die agent was nog ni een beetje kwaad, die was razend. Dacht dat die een aanval ging krijgen ... (ni overdreven)

Moto uiteraard moete laten staan en hups te voet verder na school, me motopak aan, zware valies en me men helm in de hand. Het moet een mooi zicht geweest zijn.

Achteraf:

--> Pa boete van €2000 ==> voor onverantwoord gedrag
--> Ma boete van €2000 ==> eveneens voor onverantwoord gedrag
--> Ik boete van €2000 ==> omdat ik daarmee rondreed

Nog verder achteraf

--> Toen ik 18 was direct rijbewijs van de moto gehaald, ik had het 1 dag!

==> politie + deurwaarder aan de deur om rijbewijs te vorderen (1 maandje maar)

Ale ja, ik weet wa ulle reacties zullen zijn, maar ik en mijn ouders zijn zwaar genoeg gestraft denk ik. En ik doe daar ni moeilijk over, ze was zwaar verdiend! PUNT

Het enige wa mij stoorde was da ik mij als ne crimineel behandelt voelde, ale als nen dief.

Ik rijd nu dus 4 jaar me de moto, 3 jaar legaal dus en nog geen boetes gehad.

1 jaartje autorijden --> 88 km/h ipv 70 km/h ==> €150

Dusja, tis men eigen fout eh!

GrtZ

[B]Rocketeer
30 juli 2005, 11:34
Als ge er van geleerd hebt ist goe.

Ook trouwens tof da ge da wilt neerpennen. Ook om andere jongeren te waarschuwen voro de gevolgen als ge wilt rijden met moto.

Of brommer opfokken/ontgrenzen zoda het eigenlijk moto is. Da ze nu echt weten wat de gevolgen ervan kunnen zijn.

:niceone:

DGEN
30 juli 2005, 11:39
euh..2 boetes gehad

1 onderweg van tongeren naar hasselt om iets voor 23h (ging ff naar de irish)....mn achterlicht kapot = 50 pleuros? Oo

andere boete was dat ik gewoon nog niet eens 100m voor de grens nederland - belgie in maastricht geflitst werd... kuttige was dat die flikken van .nl met hun combi OP belgisch grondgebied stonden, terwijl ze zo zicht hadden op hun flitser op nederlands grondgebied Oo

...allee ja, kzie daar over 100m zo grenspaaltje staan...k denk van 'bon, ff ma naar 90 gaan'...ja hoor..geflitst met 58km/u
boete bedroeg dan iets van die aard eh

en verder nog een paar keer aangehouden voor controle op tongeren station en bij de grens van veldwezelt Oo (omdat ik telkens zwart muts..zwart zonnebrilleke droeg volgens hen....)

epoX
30 juli 2005, 12:04
gepakt in blankenberge, boete bepaald door parket van brugge op basis van 3 overtredingen (geen verzekering, geen geldig rijbewijs, geen gelijkvormig en goedgekeurd type voertuig)
Blankenberge is echt schijt heb ik gehoord.
Niemand van mijn maten durft met de scoot naar daar gaan...

ToRRo
30 juli 2005, 12:13
Voor dak verhaal vertel, achteraf ni beginnen van onverantwoord, dom en al die zaken.

...

lol 6000 euro boete. da vinnek zelfs crimineel veel zelfs voor zon feiten.
ja als crimineel behandeld worden da kennek.
ooit zo eens controle van het voetuig gehad. zo 2 flikken van ongeveer mijn leeftijd of een paar jaar ouder laten me stoppen. k was pesies nog ne grotere gezochte crimineel dan dutroux seg :s
ma k was echt me alles tip top in orde :D
dan probeerde ze me nog te pakken met men schouwingsbewijs ma das ook tip top in orde (in your face pigs :p )

er lag op de vloer vanachter ook een flas water van 1.5 liter die nog voor de helft vol zat ofzo. vroegen ze wa da was enzo seg. pesies of t zou wel eens vloeibare XTC kunnen zijn :lol:

sruna
30 juli 2005, 12:35
Rocketeer']Als ge er van geleerd hebt ist goe.

Ook trouwens tof da ge da wilt neerpennen. Ook om andere jongeren te waarschuwen voro de gevolgen als ge wilt rijden met moto.

Of brommer opfokken/ontgrenzen zoda het eigenlijk moto is. Da ze nu echt weten wat de gevolgen ervan kunnen zijn.

:niceone:

Ik heb geleerd, en idd.
Het is het ni waard als ge ziet wa gevolg eraan was bij mij.
Kgeef er nog ne raad bij, gratis :p

De agent heeft altijd gelijk in zo'n zaken! Wees altijd vriendelijk.

GrtZ

:offtopic: Amai hoort mij geven, 21 jaar en al nen dikkenek opzetten door raad te geven ;) :offtopic:

MilM
30 juli 2005, 12:44
lol 6000 euro boete. da vinnek zelfs crimineel veel zelfs voor zon feiten.

das waar
maar het is idd zo dat zijn eigen ouders ook zwaar in de fout gingen hé ...
Had hij iets tegengekomen, zijn ouders hadden hun nooit vergeven.
Tis in feite 2000 euro voor het misdrijf, en 3 personen in fout, maarja, 3*2000 euro is idd wel zeer veel geld voor een gezin

Nu, aan die persoon, veroordelen doe ik niet.
Aangezien ge zelf genoeg toegeeft da jullie in fout waren. (wat al zeer veel is)
Zelfde voor die persoon die dronke was en ook beseft da em goed in fout was.

DBK
30 juli 2005, 12:53
De agent heeft altijd gelijk in zo'n zaken! Wees altijd vriendelijk.
heel belangrijk, houden ze redelijk wa rekening mee

GhO$T
30 juli 2005, 19:00
ik ben nog altijd boeteloos na toch al een half jaar met auto :p en daarvoor 2 jaar met de scooter (die wel te snel reed :p )

(dan reken ik die 60 pleuros niet mee dankzij een stel onnozel flikken die maar niet wilden begrijpen dat mijne dynamo niet meewilde door het regenweer :tongue: )µ

nu ga ik wel meer moeten beginnen schrik hebben van boetes want dankzij gps ontdekt dat de teller in de auto een serieuze afwijking heeft dus nu gaat het gaspedaal altijd direct een stukje dieper, ik haat te traag rijden :)

altijd super vriendelijk en schaapachtig blijven is inderdaad mega belangrijk, want meestal denken die fel mannekes op de controles precies alsof de wereld alleen rond hen draait, zo'n dikkenekken. (ok ik veralgemeen maar der zijn er verdomme veel zulle, meer en meer zelfs, 't stond overlaatst in de gazet dat er steeds meer flikken zijn die hun boekje te buiten gaan en niet vies zijn van machtsmisbruik en dergelijke)

Godzilla*Akira
30 juli 2005, 23:42
heel belangrijk, houden ze redelijk wa rekening mee

Ik zou daar maar niet teveel in geloven ze, tis idd wel beter dage vriendelijk zijt. Maar de politie heeft daar niets mee te maken, want het is de politierechtbank die over uw zaak zal beslissen en daar staan enkel maar de overtredingen in.

Ik was ook vriendelijk en agenten zeiden dat het bij een waarschuwing ging blijven, heb ook binnen de week mijn bewijs binnen gedaan datem afgesteld is tot de toegelaten snelheid. Maar 11 maand nadien toch mijn briefken van rechtbank ik de bus gekregen en zware boete gekregen. Hangt er misschien wel wa vanaf waar dage naar de politierechtbank moet, maar in Aalst (waar ik moest zijn) haden ze niet veel oren naar, toen ik zei dat ze zeiden dat het maar een waarschuwing ging zijn en dak em binnen de week em afgesteld heb en al.

Nen advocaat kan veel helpen, want toen ik gestopt werd stonden daar ook nog gasten. En 1 daarvan was voor mij aan de beurt in de rechtbank en had advocaat (ik niet) en die heeft geen boete gekregen terwijl diene gast 85 km/u reed en ik maar 64 en ik heb toch een zware boete gekregen.

qsdfmj
31 juli 2005, 21:37
klein vraagske: kheb vandaag gehoord da als ge uw nummerplaten dus inspuit bij haarlak da ze u dan ni kunnen flitsen kan da :unsure: ?

GADGET
31 juli 2005, 21:42
zever.

kologrammen kunde evt wel doen.

en der zijn nog wel wa dingen.

maar als ze u ermee pakken kunde het zwaar schudden.

qsdfmj
31 juli 2005, 22:00
euhm wa zijn kologrammen :p

Foose
31 juli 2005, 22:22
Ik zou daar maar niet teveel in geloven ze, tis idd wel beter dage vriendelijk zijt. Maar de politie heeft daar niets mee te maken, want het is de politierechtbank die over uw zaak zal beslissen en daar staan enkel maar de overtredingen in.

Ik was ook vriendelijk en agenten zeiden dat het bij een waarschuwing ging blijven, heb ook binnen de week mijn bewijs binnen gedaan datem afgesteld is tot de toegelaten snelheid. Maar 11 maand nadien toch mijn briefken van rechtbank ik de bus gekregen en zware boete gekregen. Hangt er misschien wel wa vanaf waar dage naar de politierechtbank moet, maar in Aalst (waar ik moest zijn) haden ze niet veel oren naar, toen ik zei dat ze zeiden dat het maar een waarschuwing ging zijn en dak em binnen de week em afgesteld heb en al.

Nen advocaat kan veel helpen, want toen ik gestopt werd stonden daar ook nog gasten. En 1 daarvan was voor mij aan de beurt in de rechtbank en had advocaat (ik niet) en die heeft geen boete gekregen terwijl diene gast 85 km/u reed en ik maar 64 en ik heb toch een zware boete gekregen.

Ge kunt u dan wel blauw betalen aan een advocaat ;)
Maar mss kan het soms beter zijn van wel een in te huren ja.

En ik ken ene en die werd gevolgd door de flikken, al een tiental jaar geleden hoor, toen hij rond de 200 op de autostrade reed. Hij nam de afrit en stopte ergens aan't rode licht. Daar zeiden ze "Politie, aan de kant" ofzoiets.
Hij ging aan de kant en ze kwamen met de zaklamp en den blaffer af :p
Eerst met die lamp eens in de auto schijnen, dan naar zijn handen en moest hij uitstappen met handen omhoog. Ze hielden (met 2 waren ze) hem onder schot en fouilleerden hem eens.
Alstublieft zeg, tis ni omdat ge te snel rijdt dat ge ne crimineel zijt eh.

CAS
1 augustus 2005, 00:43
Net geflitst in Duitsland, teller stond op 185 dus ik denk dat ik een 172 reed. Smeerlappen flitsen zelfs uwe voorkant, en flitsspellement stond rechts van de baan, en was ni al te groot. Khoop da ze buitenlanders niks doen, want anders gaak wss wel serieus boete mogen verwachten, normaal gezien wast op een stuk da 120 toegelaten was, ma eens uwe voet zo ver ingeduwd staat, en ge ziet zo'n plakkaat, komt ie gelijk ni meer zo makkelijk weer :sad:

dropkicker
1 augustus 2005, 01:28
t is mss ni over boetes ma kwil dit toch ffe vermelden. Ne vriend van mijn ma reed op een 2 vaksbaan van 70 per uur op de moto. Hij wil nen auto voorbijsteken (dus op t 2e rijvak rijden om nadien linksaf te slaan), maar voor hem rijdt meiske dat net een jaar haar rijbewijs had ook op het 2e vak en de gevolgen spreken voor zich.
in haar verklaring zei ze ik keek in mijn zijspiegel en ik zag geen auto. (niet eerg slim he)
Maar het vreemde is dat een bejaarde persoon die op de weg stond officieel verklaard heeft aan de politie dat hij reed aan overdreven snelheid. Nu blijkt dat de verkeersdeskundige heeft vastgesteld via de remsporen dat hij onmogelijk meer dan 70 per uur heeft gereden. Natuurlijk klacht ingediend tegen die kerel en het valt af te wachten hoe de zaken verder verlopen.
zomaar alle moto rijders beoordelen vind ik echt erg

Catscratch
1 augustus 2005, 14:57
Net geflitst in Duitsland, teller stond op 185 dus ik denk dat ik een 172 reed. Smeerlappen flitsen zelfs uwe voorkant, en flitsspellement stond rechts van de baan, en was ni al te groot. Khoop da ze buitenlanders niks doen, want anders gaak wss wel serieus boete mogen verwachten, normaal gezien wast op een stuk da 120 toegelaten was, ma eens uwe voet zo ver ingeduwd staat, en ge ziet zo'n plakkaat, komt ie gelijk ni meer zo makkelijk weer :sad:

Met wat geluk krijgde die niet aan ... nen maat van mij is ettelijke maanden geleden 2x geflitst in Duitsland ... 1x bebouwde kom, 1x regionale weg. De overtredingen waren niet miniem ... maar hij heeft nooit iets gezien.

In Frankrijk ben ik zelf geflitst begin dit jaar tegen 130 waar ge 110 mocht rijden. Nooit iets gezien. De volgende trip naar Disney Parijs ben ik ne flitser gepasseerd met de naald op 200. En em ging nie af.

Onlangs voor den eerste keer in BE geflitst. Na de margeaftrek reed ik 51 waar ik 50 mocht rijden. 50 EUR.

Kabouter Hya
1 augustus 2005, 15:02
@ dropkicker

in principe maakt uw snelheid niet uit...

mijn vb

ik reed 110 (volgens de politie) op een baan van 70 - 2 rijvakken in elke richting en afgesloten door verhoogde middenberm (zandpoortvest in mechelen voor de kenners)
komt daar ineens een vrouw uit een parking gereden en die steekt zomaar over naar het meest linkse rijvak.

mijn auto was total maar ik was in mijn recht want die vrouw deed een manoeuver...

Morpheus
1 augustus 2005, 15:04
@ dropkicker

mijn vb

ik reed 110 (volgens de politie) op een baan van 70 - 2 rijvakken in elke richting en afgesloten door verhoogde middenberm (zandpoortvest in mechelen voor de kenners)
komt daar ineens een vrouw uit een parking gereden en die steekt zomaar over naar het meest linkse rijvak.

mijn auto was total maar ik was in mijn recht want die vrouw deed een manoeuver...

Met alle respect, maar wie rijdt er nu ook 110 op de zandpoortvest.
Centrum Mechelen, we mogen al tevreden zijn dat ge daar 70 moogt ipv 50.
Laat staan 110!

Kabouter Hya
1 augustus 2005, 15:16
centrum mechelen?????
das wel de ring misschien

kweet da ook wel da 110 schromelijk overdreven was/is
btw was het wel nacht (en dus geen kans voor studenten tegen te komen...), wat de snelheid natuurlijk ni goedpraat

maar da was om een voorbeeld te geven...

ps en ik heb daar toch gene pv voor gehad dus...

GhO$T
1 augustus 2005, 15:38
Met wat geluk krijgde die niet aan ... nen maat van mij is ettelijke maanden geleden 2x geflitst in Duitsland ... 1x bebouwde kom, 1x regionale weg. De overtredingen waren niet miniem ... maar hij heeft nooit iets gezien.

In Frankrijk ben ik zelf geflitst begin dit jaar tegen 130 waar ge 110 mocht rijden. Nooit iets gezien. De volgende trip naar Disney Parijs ben ik ne flitser gepasseerd met de naald op 200. En em ging nie af.

Onlangs voor den eerste keer in BE geflitst. Na de margeaftrek reed ik 51 waar ik 50 mocht rijden. 50 EUR.
ze zijn daar eind geleden nog over bezig geweest dat ze akkoorden gingen afsluiten zodat het innen van boetes voor overtredingen gemaakt in het buitenland door het thuisland zelf worden gedaan en dan doorgestort naar land waar ge boete gekregen hebt.

(denk niet dat dit nu al zo is) dus nu krijgde gewoon ne pv rechtstreeks van het buitenland en als ge nie betaalt kunnen ze daar zo goe als niks tegen doen in de meeste gevallen (en voor 'maar' een verkeersboete gaan ze dat meestal ook niet doen)

enne kheb ier gelijk al een paar keer gelezen 'na aftrek van marge reed ik dus zoveel of zoveel
dat is al doorgerekend voor ze de pv opmaken zulle, heb al iemand gezien die een boete gekregen had waar er op stond dat hem 51 deed (max 50) :doh: , maar met die 6% marge moet hij dus iets van 54-55 gedaan hebben in werkelijkheid.

@ dropkicker

lolz zolang ze niet achterhalen wat die snelheid was zeker, als de verzekering maar ergens vindt da ge zelf ook in fout waart (overdreven snelheid) zal dat al rap ne reden zijn om u toch niet uit te betalen hoewel de andere partij ook in fout was.
ben ook ooit es goed weggekomen bij een ongevalletje met de scooter, die vrouw die verkeerd manneuver deed met den auto was misschien wel in fout maar had ze de politie erbij geroepen en die zetten mijn scooter op de rollen of bekijken es dat remspoor op de baan... ik ging ook wel mogen fluiten achter centen, kging er in plaats zelf mogen dokken aan boetes.

MilM
1 augustus 2005, 15:41
GhO$T']
lolz zolang ze niet achterhalen wat die snelheid was zeker, als de verzekering maar ergens vindt da ge zelf ook in fout waart (overdreven snelheid) zal dat al rap ne reden zijn om u toch niet uit te betalen hoewel de andere partij ook in fout was.
ben ook ooit es goed weggekomen bij een ongevalletje met de scooter, die vrouw die verkeerd manneuver deed met den auto was misschien wel in fout maar had ze de politie erbij geroepen en die zetten mijn scooter op de rollen of bekijken es dat remspoor op de baan... ik ging ook wel mogen fluiten achter centen, kging er in plaats zelf mogen dokken aan boetes.

Ja, kpeis ook alst overdreven is en ze kunnen het echt vaststellen, dat et nog een staartje krijg

Maar als ge bv tegen fout geparkeerde auto rij, dan moeje denk ik wel alle schade betalen en krijg die andere auto enkel parkeerboete

Ik vandaag mijn boete in brievenbus gekregen, was gelukkig maar 50 euro.

Kabouter Hya
1 augustus 2005, 15:50
nee das tgeen wa dak juist uitleg

Direct na da accident kwamen der daar flikken voorbij..
en die teef(sorry dames ma da was een teef , da btw nog geen maand haar rijbewijs had) die begon direct tegen die flik te zeggen dak kik veel te rap aant rijden was.
(kheb daar natuurlijk wel ne draai aan gegeven, en gezegd dak ben beginne versnellen om dak toch ni zou kunnen stoppen hebben)
die flikken hebben dan tegen mij gezegd da uw snelheid ni uitmaakt.

Madam doet een manoeuver en is zowiezo in fout...

kheb daar niks ni meer van gehoord en we zijn ondertussen bijna 4 jaar verder
en accident was ook in orde. een paar maand nadien stond er al geld op mijn rekening

Morpheus
1 augustus 2005, 15:57
Ja, kpeis ook alst overdreven is en ze kunnen het echt vaststellen, dat et nog een staartje krijg

Maar als ge bv tegen fout geparkeerde auto rij, dan moeje denk ik wel alle schade betalen en krijg die andere auto enkel parkeerboete

Ik vandaag mijn boete in brievenbus gekregen, was gelukkig maar 50 euro.

neen hoor, zelf al staat die wagen 90% op de baan. Als jij er tegen rijdt ben je in fout.

Ik spreek uit ervaring :). Ooit eens ene tegen den auto gereden, ik had mij even dwars achter hem gezet, en hij had het blijkbaar niet gezien.

MilM
1 augustus 2005, 16:03
neen hoor, zelf al staat die wagen 90% op de baan. Als jij er tegen rijdt ben je in fout.

Ik spreek uit ervaring :). Ooit eens ene tegen den auto gereden, ik had mij even dwars achter hem gezet, en hij had het blijkbaar niet gezien.

dat de ander 'enkel' een parkeerboete krijg

Morpheus
1 augustus 2005, 17:57

dat de ander 'enkel' een parkeerboete krijg

Mijn excuses :p

Verkeerd gelezen :)

CAS
1 augustus 2005, 18:33

Khoop het dak er niks van krijg, mss ook geflitst in bebouwde kom in duitsland, maar keb daar niks van gezien. Plus die achter mij zat mij te waarschuwen, dus ik op de rem gaan staan en dan zaggek daar ineens die paal staan. Wel maar lelijke flitskasten da ze er hebben. Die op autosnelweg zijn soms echt wel smerig, één zien staan gewoon tussen de struiken ook...

Catscratch
1 augustus 2005, 21:52
Khoop het dak er niks van krijg, mss ook geflitst in bebouwde kom in duitsland, maar keb daar niks van gezien. Plus die achter mij zat mij te waarschuwen, dus ik op de rem gaan staan en dan zaggek daar ineens die paal staan. Wel maar lelijke flitskasten da ze er hebben. Die op autosnelweg zijn soms echt wel smerig, één zien staan gewoon tussen de struiken ook...

In de bebouwde kommen zijn ze soms echt schoon gecamoufleerd ze. Groene bomen, groene struiken zoals ge zegt ... en dan de kas in idem dezelfde kleur groen geschilderd.

HighWire
2 augustus 2005, 01:16
Aantal parkeer boetes gehad (4 in totaal, maar 3 moeten betalen):

Laatste keer dak er een kreeg ben ik ferm uitgevlogen (was in lier op de grote markt, moet ge betalen tot 17 of 18u not sure, lang geleden dak er nog geweest ben)

Ik kom daar aan om 5 voor 6 zeg maar tesame me ne maat van mij (2 autos dus) dien agent ziet ons parkeren...

Kstap uit, kga ff naar de bank en ik kom terug -> Boete onder men ruit en menne maar niet...

Ff naar die flik gegaan de boete teruggegeven met een hartige discussie... oftewel alle 2 een boet oftewel geen van beide FFS... en da gewoon omda men ottoke iet of wa uitgebouwt is...

Nuja, hij heeft me gelijk gegeven (toffe mens... yeah right...)

BuFu.
2 augustus 2005, 01:20
wildplassen... mei carnaval :x

HighWire
2 augustus 2005, 02:40
wildplassen... mei carnaval :x

Maat van me heeft ook zon boet aan zen been gekregen... had teveel gedronke op de foor en moest ff pisse... vond em geen betere plek als de bloembak VOOR het flikke kot (kunt van binneuit vanuit de receptie die bloembak in al zen glorie bewonderen... en in de flikken hun geval kregen ze net "water" )

Kabouter Hya
2 augustus 2005, 14:14
semi :offtopic:

moete die flikke u in principe ni van hun wc laten gebruik maken (zijn toch openbare instelling)

GeoBem007
2 augustus 2005, 14:36
en er binnen komen met uw zatte botten? Gaan ze graag hebben :lol:

Kabouter Hya
2 augustus 2005, 14:40
tis t'een of t'ander

openbare dronkenschap/openbare zedenschennis

altijd die keuzes toch :lol:

dibo
4 augustus 2005, 16:05
boete vrij.

toch nog een ding,

grtz

Vrij logisch...
Stel dat je in een lange rij auto's staat geparkeerd. Als met de rijrichting mee staat kijk je in je linker spiegel en zie je of er verkeer afkomt.
Als je in de tegenovergestelde richting staat geparkeerd in die rij auto's heb je echter geen spiegel om te kijken of er een auto afkomt. En gewoon voor je kijken kan ook niet altijd omdat je zicht kan belemmerd worden door de auto voor je. :niceone:

Morpheus
4 augustus 2005, 16:13
Vrij logisch...
Stel dat je in een lange rij auto's staat geparkeerd. Als met de rijrichting mee staat kijk je in je linker spiegel en zie je of er verkeer afkomt.
Als je in de tegenovergestelde richting staat geparkeerd in die rij auto's heb je echter geen spiegel om te kijken of er een auto afkomt. En gewoon voor je kijken kan ook niet altijd omdat je zicht kan belemmerd worden door de auto voor je. :niceone:

Idd, schone uitleg :)

A.R.T.
4 augustus 2005, 16:19
Ik ben over tlaatst geflitst aan ne flitspaal:angry:,ik weet het het lijkt dom maar als ge er even niet oplet en hij staat een beetje vertopt hebt ge het vlaggen voor ge het weet.Ge zijt gewaarschuwd.175€ voor 78 km/h in de bebouwde kom.

palatinus
4 augustus 2005, 16:25
paar weken terug geflitst op de autostrade richting kust, 125.XX km/uur, 50 euro

Morpheus
4 augustus 2005, 16:25
Ik ben over tlaatst geflitst aan ne flitspaal:angry:,ik weet het het lijkt dom maar als ge er even niet oplet en hij staat een beetje vertopt hebt ge het vlaggen voor ge het weet.Ge zijt gewaarschuwd.175€ voor 78 km/h in de bebouwde kom.

Veel geluk dat het geen 81 was ;)

spikie
4 augustus 2005, 16:34
Boete van mijn pa:
Ne weg me 2 rijstroke in elke richting, tis rood licht, verkeerslicht enkel aan rechterkant, flikke staan op rechtse rijstrook me een grote combi, mijn pa komt op linkse rijstrook, combi van de flikke staat in de weg dus mijn pa kan ni zien ofda het groen is dus rijd hem gewoon door :D die flikke hem achterna :p

Flikken: "Meneer u bent door het rood gereden."
Mijn pa: "Gij ook want ge zijt mij gevolgd" :D

Ik ken het bedrag ni van de boete ma mijn pa ist aant aanvechte :p

ik heb alleen nog maar 15 € moete betale om te parkere zonder ticket (diene uitleg op da papierke is hilarisch: "U stond geparkeerd zonder ticket, wij veronderstellen dat u opteert voor het halve dag tarief. Gelieve 15 € over te schrijven op onderstaande rekening.")

GADGET
4 augustus 2005, 16:42
Ik daarnet weer een boete ontweken. :D

E17, me pa zijn auto. (was een nieuwe achterveer in gestoken, en wou ies grondig testen :unsure: .

Rij rustig op het 2e baanvak, ineens nen 645ci.. wa doede dan ? juist ja, der achter gaan.
Ok, wijzerke ging al naar de 160. Geen probleem...
Dan kon ik het ni laten om nog wa dichter te gaan hangen, waardoor die gast da dus doorhad en ons tempo efkes verhoogde naar een goei 180. Koppig als ek ben natuurlijk erachter blijven. Toen reed er ne focus (gene ST, don't shoot me dirkxke :p ) daar wa te pruttelen op linkse vak waardoor dat die 645ci het efkes op zijn heupen kreeg en inhaalde langs rechts. Ik zat nog in volle twijfel.. derachter, der ni achter... ge kent da e :p toen dat die focus opeens naar rechts pinkte. Ik uit mijn twijfel verlost en kon er weer 'netjes' achter gaan. Tuurlijk moest ik nu al efkes tot 190 stampen om er weer achter te zitten. Vindt die pipo da blijkbaar ook zeer leuk en begint nu echt te zigzaggen door het verkeer. (ook langs rechts, en zelf pechstrook). Dus... ik maar wijslijk besloten om hem alleen verder te laten gaan. Paar km verder zie ik die aan de kant staan me nen anderen auto achter waarvan er zwaailichtjes inhangen.. :D

Op zo'n momenten gaat er zo een 'fjieuwwwww' gevoel door u heen :p

Dit alles was op een gesloten prive terrein. Aangezien dit ongehoord is op de openbare weg. :unsure:

spidey
4 augustus 2005, 17:01
Dit alles was op een gesloten prive terrein. Aangezien dit ongehoord is op de openbare weg. :unsure:
:D :D

vanaf welke snelheid kunnen ze je rijbewijs intrekken?

en heeft het feit dage nog maar een voorlopig rijbewijs hebt daar een rol in?

greetz

Morpheus
4 augustus 2005, 17:24
:D :D

vanaf welke snelheid kunnen ze je rijbewijs intrekken?

en heeft het feit dage nog maar een voorlopig rijbewijs hebt daar een rol in?

greetz

op de autostrade 151.

Dat is dan wel theoretische waarde, want van uw gereden snelheid gaat nog 6% af.

DogFacedGod
4 augustus 2005, 18:00
op de autostrade 151.

Dat is dan wel theoretische waarde, want van uw gereden snelheid gaat nog 6% af.

tiens kdacht da dat 160 was?

zware overtredingen van de derde graad
Onmiddellijke inning: niet mogelijk voor Belgen (300 euro voor buitenlanders)
-Geldboete rechtbank: 550 euro tot 2750 euro
-Verval van het recht tot sturen verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

1° Overschreden hebben :
- met 20 km* per uur en meer, de maximum toegestane snelheid in zones 30, woonerven en schoolomgevingen;
- met 40 km per uur en meer, de maximum toegestane snelheid, hetzij die algemeen van aard is, hetzij bepaald door middel van signalisatie of volgens de categorie van het voertuig.

bron: www.wegcode.be

*Edit: de 20 moet 30 zijn. dat puntje werd in mei(13 mei 2005
Verkeerswet: aanpassing (snelheids)overtredingen ) aangepast.

Morpheus
4 augustus 2005, 18:05
tiens kdacht da dat 160 was?

zware overtredingen van de derde graad
Onmiddellijke inning: niet mogelijk voor Belgen (300 euro voor buitenlanders)
-Geldboete rechtbank: 550 euro tot 2750 euro
-Verval van het recht tot sturen verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

1° Overschreden hebben :
- met 20 km per uur en meer, de maximum toegestane snelheid in zones 30, woonerven en schoolomgevingen;
- met 40 km per uur en meer, de maximum toegestane snelheid, hetzij die algemeen van aard is, hetzij bepaald door middel van signalisatie of volgens de categorie van het voertuig.

bron: www.wegcode.be

Edit: Idd vanaf 161

[T-RAW]Freak
6 augustus 2005, 11:10
Wel, ik ben dinsdag tegengehouden met het vriendinnetje achterop, beide zonder helm en ik ben onder de 18 ...

Dus zij heeft een gewone overtreding en ik een gewone en de zwaarste? Stond zo op mijn PV.

Weet nu iemand aan hoeveel euro'tjes wij ons in totaal mogen verwachten qua boete?
Datk mij n beetje mentaal kan voorbereiden :) Want kzie het eigenlijk niet echt zitten :D

Dankjewel!

Skoebiedoe
6 augustus 2005, 12:42
€ 50 voor de gewone overtreding en € 150 voor de zware.

(en ik hoop dat ge ze zelf moogt neerleggen. :p )

tijgerke
6 augustus 2005, 18:20
parkeerboete (parkeren zonder parkeerschijf in brasschaat = foei :p
20€

en nipt een 2e parkeerboete ontweken:
'k sta 2 mins op fietspad, komt combi... deze keer hebbe ze mij gewoon late gaan, anders: 150€

beemer
6 augustus 2005, 18:23
Ik zou het niet weten, het is al jaren geleden dat ik nog een boete heb gehad.

Blue-Bora
6 augustus 2005, 18:25
Heb nog maar 1 boete gehad op 7 jaar da ik menrijbewijs heb.
Ik reed 83 ipv 80 :s

Was dus bij de Noorderburen.
Boete --> 12Euro
Kostte me gvd meer aan bankoverschrijving dan aan boete normaal gezien.Algoe da ik nen neef heb die daar woont.Hij heeft da ff overgeschreven

[T-RAW]Freak
6 augustus 2005, 21:11
€ 50 voor de gewone overtreding en € 150 voor de zware.

(en ik hoop dat ge ze zelf moogt neerleggen. :p )

Wie zou het anders betalen ? ;)

250€ dus ^^

Da zal nog wel juist lukken denk ik :)

TitaTovenaartje
7 augustus 2005, 12:24
Ik daarjuist een parkeerboete van 150 euro :wtf:
Stond op een voetgangerszone :sop:
Als ik 5min eerder bij auto was geweest, had ik hem niet gehad, maar ja
Tzal een verjaardagscadeau zijn van de staat, wel een dag te vroeg

Dan weet ik al waar dat geld naar toe kan gaan wat ik ga krijgen

Een Voetgangerszone van meer dan 10 op 10

Doctor Pantera
7 augustus 2005, 13:50
euhm... 0€.

Flink eh :p

Block
7 augustus 2005, 14:00
Boete voor te weinig relief op mijn achterste banden.... Het autoke heeft dan nog voortractie. 50 Euro kwijt.

Morpheus
7 augustus 2005, 18:38
Boete voor te weinig relief op mijn achterste banden.... Het autoke heeft dan nog voortractie. 50 Euro kwijt.

Maakt niet uit, uitleg heb ik al in andere thread gedaan.
Beste banden altijd achteraan, op die manier vermijd je dat je wagen bij aquaplanning achteraan zijn grip verliest en op die manier begint te spinnen.

Gevaarlijke situatie als uw voorbanden beter zijn dan uw achterbanden...

mayonaise
8 augustus 2005, 00:16
geflitst in duitsland met de moto langs voren (aan 180) je mocht er 90.....nooit iets van gehoord :p (eigenlijk wel stout) :p

Morpheus
8 augustus 2005, 00:20
geflitst in duitsland met de moto langs voren (aan 180) je mocht er 90.....nooit iets van gehoord :p (eigenlijk wel stout) :p

Slim flitsmachien :D

=CID=Drone
8 augustus 2005, 00:28
"Ik daarjuist een parkeerboete van 150 euro
Stond op een voetgangerszone
Tzal een verjaardagscadeau zijn van de staat, wel een dag te vroeg"

aanvechten zou ik zeggen :)

-=DT=- CyBeRFoX
8 augustus 2005, 00:33
1 keer bijna een boete gehad van 150 euro. een flik had mij de week voordien op diezelfde plaats door het rood zien rijden met mijn brommerke, ma ik kwam er vanaf met een waarschuwing (weet trouwens iemand of hij mij een week erna nog wel een boete had mogen geven????)

blijkbaar had het hem nogal wat moeite gekost om mij te pakken te krijgen, ik verwissel nogal eens graag van rijroute en tijdstip :d

over da door het rood rijden: da was een kruising van een ringweg met een of ander dom straatje waar nooit iemand uitkomt (btw als ge daar ff stopt kunt ge prima zien of er iemand aan komt gereden of niet) kheb da sindsdien toch maar niemeer gedaan :p

MilM
8 augustus 2005, 11:02
Ik daarjuist een parkeerboete van 150 euro :wtf:
Stond op een voetgangerszone :sop:
Tzal een verjaardagscadeau zijn van de staat, wel een dag te vroeg

Dan weet ik al waar dat geld naar toe kan gaan wat ik ga krijgen

Een Voetgangerszone van meer dan 10 op 10

gelukkige verjaardag :p

GhO$T
8 augustus 2005, 11:42
ik heb alleen nog maar 15 € moete betale om te parkere zonder ticket (diene uitleg op da papierke is hilarisch: "U stond geparkeerd zonder ticket, wij veronderstellen dat u opteert voor het halve dag tarief. Gelieve 15 € over te schrijven op onderstaande rekening.")
das waarschijnlijk geen boete, zelfste systeem zoals ze in Gent toepassen (of was het in Gent? :) )
ze hebben daar een 'parkeerbedrijf' gewoon mannen die dagelijks de ronde doen op al de betalende parkeerplaatsen en iedereen die 'vergeten' is van bij de automaat langs te gaan :p krijgt gewoon een schoon factuurke tussen zijn voorruit van die mannen waarbij verondersteld wordt dat je kiest voor het tarief van 20€ voor max 5 uur parkeren :wtf: (voor die prijs zouden ze hun parkeerplaatsen mogen overdekken en bewaken :p )

het staat zelfs op de site van gent als gewoon parkeertarief, ofwel steek je zoveel in't machien voor 1uur, ofwel zoveel voor x-aantal uur ofwel zoveel voor nen helen dag, ofwel bespaarde u de moeite van kleingeld te zoeken en moogde achteraf 20€ dokken via overschrijving :ironic: , maar echte boetes mogen die mannen dus niet uitschrijven want ze hebben daar geen opleiding voor gehad

angelus2002
8 augustus 2005, 12:20
GhO$T']das waarschijnlijk geen boete, zelfste systeem zoals ze in Gent toepassen (of was het in Gent? :) )
ze hebben daar een 'parkeerbedrijf' gewoon mannen die dagelijks de ronde doen op al de betalende parkeerplaatsen en iedereen die 'vergeten' is van bij de automaat langs te gaan :p krijgt gewoon een schoon factuurke tussen zijn voorruit van die mannen waarbij verondersteld wordt dat je kiest voor het tarief van 20€ voor max 5 uur parkeren :wtf: (voor die prijs zouden ze hun parkeerplaatsen mogen overdekken en bewaken :p )

het staat zelfs op de site van gent als gewoon parkeertarief, ofwel steek je zoveel in't machien voor 1uur, ofwel zoveel voor x-aantal uur ofwel zoveel voor nen helen dag, ofwel bespaarde u de moeite van kleingeld te zoeken en moogde achteraf 20€ dokken via overschrijving :ironic: , maar echte boetes mogen die mannen dus niet uitschrijven want ze hebben daar geen opleiding voor gehad

Hetgeen wat ze dus in het kort een administratieve boete noemen.

DBK
9 augustus 2005, 11:24
vandaag naar politie geweest voor te gaan kijken hoe ze mijn brommer op de rollekes zetten :) eerste run zonder iemand derop 93 met banden waar rook uit kwam omdat de banden half op de rollekes stonden en half tegen de kant aant slepen waren :woohoo:
2e run 89 met men band die nog meer tegen de kant aant slepen was :) kheb zoveel chance gehad want moest den band de rand ni raken zouk een pak meer gehad hebben :)

Radiance
9 augustus 2005, 11:40
Cfr SoliD: het is verboden van tegen de rijrichting in te parkeren omdat je om daar te geraken je moet spookrijden (hoe klein die afstand ook is ;) ), afaik.

CyberDude
10 augustus 2005, 22:56
Deze namiddag op de rolletjes gezet met de scooter :(
Ze houden mijn maat tegen voor zijn achterlicht en de politiemadam komt naar mij en zegt: " jongen, mogen wij is uwen brommer op de rollen zetten" ... aleja... ik zeg:" dat is geen probleem" ( mens moet vriendelijk blijven e :rofl: )

Ik kom aan op politiebureau en eerst moet men maat op de rollen... ze zegt ... boven de 57 per uur is normaal inbeslagname

men maat eerst op de rollen... geen probleem want hij zit er onder :niceone:
dan is het aan mijnen tour... die politieman kreeg men scoot eerst nog nie eens op die rol :rofl: ( was zo mager manneke )...

uitslag: 60 kilometer per uur... GELUKKIG is men leovince RR begrenst :p dus ze heeft me alleen een waarschuwing gegeven voor die 60km/u en voor het rijden met een niet gehomologeerde uitlaat... maar ik mag em houden... ze nemen hem niet in beslag :applause: ...

daarachter hebbik nog kleine preek gekregen over de "belgische wetgeving" :baard:

btw... der was e schoon hulpagente bij :love: :D
Dus mijnen dag was nog goed ...

xbox
10 augustus 2005, 22:58
€ 680... tegen ne auto gereden me menne velo... is wel ni echt een boete, maar het kon wel tellen, al een geluk dat de familiale ertussen kwam, anders was papa jansen hier ni zo gelukkig geweest denk.... :sop:

Anendel
10 augustus 2005, 23:06
€680 om met fiets tegen auto te rijden? Goe geraakt!
Heb dat ook eens voorgehad, maar diene kerel deed zijn deur open (klein verschilleke).
Enorme kras op zijn achterdeur, maar 't was zijn eigen fout. :)

Eerste & laatste boete: rijden zonder licht met fiets: 50 euro.

xbox
10 augustus 2005, 23:15
€680 om met fiets tegen auto te rijden? Goe geraakt!
Heb dat ook eens voorgehad, maar diene kerel deed zijn deur open (klein verschilleke).
Enorme kras op zijn achterdeur, maar 't was zijn eigen fout. :)

Eerste & laatste boete: rijden zonder licht met fiets: 50 euro.

een schaar getrokken van m'n rem over heel de lengte van de motorkap.. die dame achter het stuur wou mij toen dood aan haar reactie te horen... ik had gemakkelijk kunnen zeggen dat ik m'n pas vergeten was maarja in die mate ben ik geen crimineel.....

-Helld0g-
11 augustus 2005, 01:33
-op de rollen gemoeten
-begrenzer gevonden

krijd ook gelijk u (hou me aanopgelegde snelheden en moe ni overal voor en tussen int stad)

chanse da ik in juni heel de tijd begrensd reed (mn pa had gebeld da ze stonden met rollen in mijn stad en dan de brom laten staan op industriepark en sindsdien heel de tijd begrensd gereden)

als ik het had geweten had ik nooit geen +-3600€ aan een stomme brommer gegeven... :doh:

=CID=Drone
11 augustus 2005, 11:25
nu is het hier in st-niklaas redelijk rustig ( voor de st-niklaas noobs :p , st-niklaas is de hoofdstad van het waasland en tijdens het schooljaar komen er zo een gemiddeld 3000 leerlingen van buiten st-niklaas zelf naar hier :) ), maar welke stunts ik brommers die te snel rijden ( en dan heb ik et nie op B klasse die 50/u rijd ) al heb zien uithalen ...

of u brommer die snelheden nu aankan of niet, A = 25/u , B = 45/u, ik mag in bepaalde stukken van het stad ook maar 30/50/70 km/u met mijne auto en ja, die is ook gemaakt om sneller te rijden :D

btw, zone 30 geld voor iedereen he, auto's; brommers ( moto's ) en fietsers :p

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 12:36
dus vandaag zonet 45min. geleden was ik nogal redelijk hard (+-100 waar je 50 mag :tongue: ) aan het rijden maar zag nergens flitspaal of flitsauto staan weet ze namelijk bijna altijd staan, ze staan op de zelfde plek, meestal ;) .(2min daarvoor ook door rood-oranje licht gereden maar ook daar nergens politie gezien (anders doe ik dat ook niet he, moet wel heel dom zijn dan)

nu, ik rij door tot aan men huis ga binnen, nog geen 5 min later stopt er een zo'n multinova auto of hoe je ook die fucking dingen :angry: noemt aan men huis.
stapt daar een flik uit met een digitaal fototoestel, en begint lusstig tientallen foto's te nemen van men bike (suzuki sv650) van voor en achter overal. :angry:
ik verwachte dat ze gingen bellen aan me voordeur maar niets!
na het nemen v/d foto's vertrokken ze gewoon??

WAT denken jullie hiervan? mag ik mij in de komende dagen aan iets verwachten of zou het iest anders zijn ????????????(denk niet da ze, ze genomen hebben voor de lol toch???

El Jerros
14 augustus 2005, 12:38
Ik zou zeggen hou de brievenbus in de gaten en je zal het wel weten

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 12:43
tja das waar, maar kdenk niet dat het van die snelheidsovertreding kan zijn toch? anders als je 50km/h te snel rijdt volgt er zeker een, onmiddellijke inning van rijbewijs waarom hebben ze die dan niet opgevraagd ze konden gemakklijk gewoon even bellen aan me voordeur??

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 12:44
Verplaatst

mvg

Rocketeer

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 12:49
wtf rocketeer waarom verplaats je die nu ??, ja ok het hoort mss onder boetes shit maar graag had ik deze topic afzonderlijk gehouden daar het een niet alledaags voorval en handeling is van de politie had ik graag enkele deftige reacties gehoord van members die dit mss ook al meegemaakt hebben en wat doe jij verdoezeld hem op pagina 10 jaja best dat er nu nog veel belangstelling ga opduiken!!
ik zou zeggen bedankt he rocketeer (mss als de boete binnenkomt mag jij hem betalen)

eniac
14 augustus 2005, 12:54
Lol, "verdoezelen op pagina 10".

De meeste mensen die hier zitten houden deze topic in de gaten, en het is niet zo dat ze altijd naar bladzijde 1 gaan hoor.

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 12:59
ok heb net gezien dat jij den nieuwe submod bent, goed moet ook nog beetje leren enzo he, neem het je niet kwalijk!!

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 13:02
wtf rocketeer waarom verplaats je die nu ??, ja ok het hoort mss onder boetes shit maar graag had ik deze topic afzonderlijk gehouden daar het een niet alledaags voorval en handeling is van de politie had ik graag enkele deftige reacties gehoord van members die dit mss ook al meegemaakt hebben en wat doe jij verdoezeld hem op pagina 10 jaja best dat er nu nog veel belangstelling ga opduiken!!
ik zou zeggen bedankt he rocketeer (mss als de boete binnenkomt mag jij hem betalen)

Rustig rustig.
Misschien is die politie-agent brommerliefhebber.

Op andere fora worden ook foto's van wagens gepost.
Op carstyling.net -> Ik rijd rond, en ik kom tegen...

Als je een boete krijgt, zal je het wel weten hoor ;)
Zo speciaal is dit voor mij niet.

Foto's kunnen ze eventueel hebben getrokken als bewijsmateriaal om te kijken of dit een klasse b is, of een echte moto.

En er kijken er genoeg naar deze topic.
Is zoals vroeger de grote autothread topic. Die telde wel wat meer pagina's als hier.

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 13:11
ja das waar,maar euh die reden denk ik niet dat het is kerel,om te kijken of het een klasse b was , lol lol lol, degene die aan het twijfelen is ofdat een suzuki sv650 een klasse b is zijn daar maar 2 mogelijkheden voor 1)ofwel is dat een ongeloofelijk dikke noob die niet weet hoe een moto der uit ziet 2)komt die flik van planeet mars waar ze waarschijlijk nog het fenomeen moto niet kennen

lol nee er kan onmoglijk getwijfeld worden ofdat, dat een brommer zou zijn nee nee!!!
dus is het waarschijnlijk toch wel een niet alledaags voorval zoals ik ook al eerder vermeld had. en idd als ik een ga krijgen zal ik het wel weten is trouwens niet de eerste, maar dat neemt nu eens niets weg van het feit dat ik graag wat talrijke objectieve meningen had gehoord over dit voorval en gene off topic shit van den bull wat meestal wel het geval is bij dergelijke.

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 13:20
Neemt niet weg da het nog altijd geen discussie is.
Jij vraagt gewoon waarom ze foto's nemen.

Als je het jou echt afvroeg, was je naar buiteng estapt en had je gevraagd waarvoor ze foto's aan het nemen waren.

Dit is in mijn ogen nog altijd geen reden om een aparte topic te openen.
Bij de andere toic kan je duidelijk lezen dat er vragen worden gesteld over eventueel volgende stappen + wat dit voor nieuw ssyteem precies inhoud,...

En nu ga ik erover zwijgen, want we zijn teveel off-topic aant gaan. De volgende (niet-mod) die hier nog over verder wil discussiëren, doe het pm.

CAS
14 augustus 2005, 13:22
dus vandaag zonet 45min. geleden was ik nogal redelijk hard (+-100 waar je 50 mag :tongue: ) aan het rijden maar zag nergens flitspaal of flitsauto staan weet ze namelijk bijna altijd staan, ze staan op de zelfde plek, meestal ;) .(2min daarvoor ook door rood-oranje licht gereden maar ook daar nergens politie gezien (anders doe ik dat ook niet he, moet wel heel dom zijn dan)

nu, ik rij door tot aan men huis ga binnen, nog geen 5 min later stopt er een zo'n multinova auto of hoe je ook die fucking dingen :angry: noemt aan men huis.
stapt daar een flik uit met een digitaal fototoestel, en begint lusstig tientallen foto's te nemen van men bike (suzuki sv650) van voor en achter overal. :angry:
ik verwachte dat ze gingen bellen aan me voordeur maar niets!
na het nemen v/d foto's vertrokken ze gewoon??

WAT denken jullie hiervan? mag ik mij in de komende dagen aan iets verwachten of zou het iest anders zijn ????????????(denk niet da ze, ze genomen hebben voor de lol toch???

Tzullen liefhebbers geweest zijn van die moto...
Waren ze met twee eigenlijk of alleen? Alst één alleen was moe ge niks vrezen, ook al gehad da ze mijn plak opschrijven terwijl ze achter mij rijden toen ik 140 op de teller had waar een mindere snelheid toegelaten was. Het enigste dat ze dan kunnen doen is wat extra uitkijken voor uw voertuig.
Moesten ze met twee zijn kan er mss iets van komen als ze u door het rood zien rijden hebben, hoewel er ook geen bewijzen van zijn é.

MilM
14 augustus 2005, 13:27
Tzullen liefhebbers geweest zijn van die moto...
Waren ze met twee eigenlijk of alleen? Alst één alleen was moe ge niks vrezen, ook al gehad da ze mijn plak opschrijven terwijl ze achter mij rijden toen ik 140 op de teller had waar een mindere snelheid toegelaten was. Het enigste dat ze dan kunnen doen is wat extra uitkijken voor uw voertuig.
Moesten ze met twee zijn kan er mss iets van komen als ze u door het rood zien rijden hebben, hoewel er ook geen bewijzen van zijn é.

hoeft niet é
als ze hem zien rijden hebben door het rood, dan kunt ge daar niets tegen doen.
Die hebben geen bewijzen nodig. Gewoon met de ogen vaststellen is genoeg.
Maar waarom ze dan foto's trekken weet ik niet. Het kon zijn dat ze zijn plak door de afstand nie konden lezen en hem gevolgd zijn. Maar dan konden ze evengoe zijn plak opschrijven.
Of ze hebben hem gefilmd en hebben foto's getrokken om dan te kunnen vergelijken met de film om vast te stellen of het dezelfde moto is, maar das voor hen idd al moeilijker te bewijzen.

Want dan kunnen ze niet met zekerheid zeggen dat het dezelfde moto is als degene die door het rood gereden is.

CAS
14 augustus 2005, 13:29
hoeft niet é
als ze hem zien rijden hebben door het rood, dan kunt ge daar niets tegen doen.
Die hebben geen bewijzen nodig. Gewoon met de ogen vaststellen is genoeg.
Maar waarom ze dan foto's trekken weet ik niet. Het kon zijn dat ze zijn plak door de afstand nie konden lezen en hem gevolgd zijn. Maar dan konden ze evengoe zijn plak opschrijven.
Of ze hebben hem gefilmd en hebben foto's getrokken om dan te kunnen vergelijken met de film om vast te stellen of het dezelfde moto is, maar das voor hen idd al moeilijker te bewijzen.

Want dan kunnen ze niet met zekerheid zeggen dat het dezelfde moto is als degene die door het rood gereden is.

Das machtsmisbruik. Maja, zo zit de wet in elkaar é. Normaal gezien gaan ze da toch zo snel ni doen é als ze het enkel gezien hebben?

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 13:31
ja ze waren met twee inzittende smurfen, damn ik haat die mot*** fu*****
nee, naar buiten gaan, was geen optie, ik kan speitig genoeg hier niet meedelen waarom ik op dat moment niet ben op ze afgestapt, om het ze te vragen.
maar kdenk toch niet dat ze gewoone liefhebbers waren van motos!
ook heb ik al eens gezien dat er geen visuele bewijzen moeten zijn om te zeggen dat je door rood reed. het feit dat je een flik bent heeft hen al genoeg macht om ze de boete uit te laten schrijven( daar een politie agent onder een constante eed staat met de wet)

MilM
14 augustus 2005, 13:33
Das machtsmisbruik. Maja, zo zit de wet in elkaar é. Normaal gezien gaan ze da toch zo snel ni doen é als ze het enkel gezien hebben?

als ze het echt gezien hebben en ze kunnen direct zijn plak aflezen, dan zullen ze da natuurlijk doen.
Foto's en films zijn echt nie nodig.
Ik dacht zelfs dat die films nie telden als bewijsmateriaal. Is gewoon voor de 'show' om mensen te confronterne met hun fouten. (alhoewel er waarschijnlijk overlaatst één rechter die film heeft opgevraagd)
Het woord van een politieman is veel meer waard dan elk ander woord.

Het enigste probleem wat zich kan voordoen is, ze zien hem door het rood rijden van ver, ze kunnen zijn plak nie opschrijven en achtervolgen hem, ze verliezen hem uit het oog en dna plots zien ze toevallig een gelijkaardige moto staan buiten. Ze voelen eventueel of hij nog warm heeft etc ..., ze trekken wa foto's om te vergelijken met een eventuele film etc ...

Maar aangezien ze hem uit het oog verloren zijn onderweg, kunnen ze het dan idd niet 100% zeker weten en dan vind ik het wel machtsmisbruik.

ja ze waren met twee inzittende smurfen, damn ik haat die mot*** fu*****

dude, ge noemt mensen in een andere topic 'mietjes'.
Wa zijn mensen dan die de gevolgen van hun eigen daden niet opnemen ?
Op uw eigen moeje vloeken, nie op die 'smurfen'

CAS
14 augustus 2005, 13:38
als ze het echt gezien hebben en ze kunnen direct zijn plak aflezen, dan zullen ze da natuurlijk doen.
Foto's en films zijn echt nie nodig.
Ik dacht zelfs dat die films nie telden als bewijsmateriaal. Is gewoon voor de 'show' om mensen te confronterne met hun fouten. (alhoewel er waarschijnlijk overlaatst één rechter die film heeft opgevraagd)
Het woord van een politieman is veel meer waard dan elk ander woord.

Het enigste probleem wat zich kan voordoen is, ze zien hem door het rood rijden van ver, ze kunnen zijn plak nie opschrijven en achtervolgen hem, ze verliezen hem uit het oog en dna plots zien ze toevallig een gelijkaardige moto staan buiten. Ze voelen eventueel of hij nog warm heeft etc ..., ze trekken wa foto's om te vergelijken met een eventuele film etc ...

Maar aangezien ze hem uit het oog verloren zijn onderweg, kunnen ze het dan idd niet 100% zeker weten en dan vind ik het wel machtsmisbruik.

Ge zou omdenduur schrik krijgen om met uwe wagen te rijden :p Vind et puur machtsmisbruik. Zelfde met die gast da mijn plak opschreef, die reed met burgervoertuig (geen anonieme wagen, maar persoonlijk voertuig). Beetje de superflik gaan uithangen.
Dus als ge ééne hebt die u persoonlijk kent en u wilt kloten, ebde het eigenlijk al (kvind geen nederlands woord ervoor) gescheten? En ik die dacht dat die tijden verdwenen dat flikken teveel macht hadden.

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 13:43
ja he man die mannen denken omdat ze flik zijn ze alles kunnen en mogen tot ze eens een op hun oog gaan vangen of ik met een bendje bikers hem tegenkom, zal de boodschap lopen zijn jonge!!!

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 13:44
Ge zou omdenduur schrik krijgen om met uwe wagen te rijden :p Vind et puur machtsmisbruik. Zelfde met die gast da mijn plak opschreef, die reed met burgervoertuig (geen anonieme wagen, maar persoonlijk voertuig). Beetje de superflik gaan uithangen.
Dus als ge ééne hebt die u persoonlijk kent en u wilt kloten, ebde het eigenlijk al (kvind geen nederlands woord ervoor) gescheten? En ik die dacht dat die tijden verdwenen dat flikken teveel macht hadden.

Een agent in burger kan altijd zijn dienstplicht opnemen als hij iemand een overtreding ziet begaan.

ja he man die mannen denken omdat ze flik zijn ze alles kunnen en mogen tot ze eens een op hun oog gaan vangen of ik met een bendje bikers hem tegenkom, zal de boodschap lopen zijn jonge!!!

Wees een man, en geef gewoon toe da ge in fout waart.
Begin ni stoer hier te typen over bende bikers op de flikken afsturen enzo.

Als zij met 2 man voor u deur staan, zulde denkek ni direct ne farse mond openzetten.

MilM
14 augustus 2005, 13:45

Er zitten idd flikken tussen die u echt willen pakken. Da is heel spijtig.
En die burgerwagens zijn idd gevaarlijk. Als ik een auto op gelijke hoogte zie blijven rijden met mijn auto, dan vertraag ik toch ook. En ik kijk constant in mijn achterspiegel om da te controleren.

Maar aan éne kant, heb je politie-agenten die de straat opgestuurd worden door hun baas, om dergerlijke zaken te controleren. Je kunt ze dna ook moeilijk kwalijk nemen dat ze mensen volgen die overtredingen begaan en hen beboeten.

Aan andere kant heb je idd van die flikken die er echt plezier in hebben dat ze macht hebben. Op de kleinste zaken pakken ze u etc ...
Mijn ouders gingen eens naar een winkel en ze rijden een parkeerkot binnen.
Die parking stond bommevol. Er kwam ook juist een andere wagen aangereden, iets later en dus te laat om dat parkeerkot in te rijden waar mijn ouders inreden.
Die vent stapt uit, toont zijn politiebadge en zegt da mijn ouders er terug uit moeten rijden. Mijn vader weigert, waarna die politieagent dreigt met sschreven in de auto te trekken als ze binnen zijn en hen te zullen kloten.

Vader eeft daarna naar politiecommissaris geweest om te gaan klagen en die vertelde dat het niet de eerste keer was da ze klachten hoorden van em.

MilM
14 augustus 2005, 13:45

wa gaje doen, ze afmotten? :ironic:

eniac
14 augustus 2005, 13:50

Lol, stoere peet. Denk liever eens na voor ge 100+ rijdt in de bebouwde kom. Wat een hersenloos gedrag, eerst een ongelooflijk zware overtreding begaan en dan nog wat boos zijn op de flikken.

Grow up kerel.

Crashtestdummy
14 augustus 2005, 13:52
vannacht wilde mijnen maat es rijden met mijn boosterke. we rijden een paar kilometers op ons gemak en plots komter nen flik vanuit tegenovergestelde richting.

TITN, verduikt u, ge et ginnen helm!

ikke: shit :sop:

ze draaien om en komen achter ons gereden, wij nog zoeken achter een wegske om te vluchten ma we vonden gene, toen we indraaiden in een straat hebben we dan gestopt omdat ge onmogelijk kunt wegvluchten aan 50 per uur :unsure:

mijnen maat eeft geen rijbewijs, kzeg tegen die flikken dat em gewoon es den brommer wilde testen, dawwe der nog maar 100m mee reden. die zagen daar precies nie zo een probleem in. ze hebben dan mijn papieren gecontroleerd: kheb hun mijn verzekering en gelijkvormigheidsattest gegeven. rijbewijs hebbek ook nie maar daar hebben ze zelfs nie om gevraagd :p

we mochten toen gaan en we zouden elk 50€ boete hebben :wtf:

ik 50€ omdak mennen helm nie aanhad, maar kbegrijp nie hoe mijnen maat aan 50€ komt? isda omdattie iemand vervoert onder 18 ofzo? zijn het dan zon vriendelijke mensen dat ze zelfs geen boete willen aanrekenen dat hij reed zonder rijbewijs? :x

sjans dazze ook geen alcoholcontrole gedaan hadden want we hadden elk nen bak binnen over heel den dag :x

da kon ongelooflijk duur uitvallen, ma we gaan precies een klein boeteke hebben, mss ook omdawwe altijd kalm en vriendelijk zijn tegen de flikken ^^

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 13:52
lol d8 dat ik nergens vermeld had dat ik de gevolgen niet ga opnemen als die er zouden uit voortvloeien. en mensen die dat niet doen noemen ze geen mietjes maar laffaards ok? (ken uw def.) en ik noem ze mietjes ter verwijzing naar diegene die al zitten te wenen om het feit dat het in de winter te koud is om met de moto te rijden.
verder wijk ik hier ook niet van af voor u want dit is tipisch weer een voorbeeld van off topic shit van den bull

eniac
14 augustus 2005, 13:53
want dit is tipisch weer een voorbeeld van off topic shit van den bull

De enige "shit van den bull" (zoals je het zo leuk zegt) is jij die kwaad bent op de flikken na zwaar onverantwoord gedrag.

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 13:58
vannacht wilde mijnen maat es rijden met mijn boosterke. we rijden een paar kilometers op ons gemak en plots komter nen flik vanuit tegenovergestelde richting.

TITN, verduikt u, ge et ginnen helm!

ikke: shit :sop:

ze draaien om en komen achter ons gereden, wij nog zoeken achter een wegske om te vluchten ma we vonden gene, toen we indraaiden in een straat hebben we dan gestopt omdat ge onmogelijk kunt wegvluchten aan 50 per uur :unsure:

mijnen maat eeft geen rijbewijs, kzeg tegen die flikken dat em gewoon es den brommer wilde testen, dawwe der nog maar 100m mee reden. die zagen daar precies nie zo een probleem in. ze hebben dan mijn papieren gecontroleerd: kheb hun mijn verzekering en gelijkvormigheidsattest gegeven. rijbewijs hebbek ook nie maar daar hebben ze zelfs nie om gevraagd :p

we mochten toen gaan en we zouden elk 50€ boete hebben :wtf:

ik 50€ omdak mennen helm nie aanhad, maar kbegrijp nie hoe mijnen maat aan 50€ komt? isda omdattie iemand vervoert onder 18 ofzo? zijn het dan zon vriendelijke mensen dat ze zelfs geen boete willen aanrekenen dat hij reed zonder rijbewijs? :x

sjans dazze ook geen alcoholcontrole gedaan hadden want we hadden elk nen bak binnen over heel den dag :x

da kon ongelooflijk duur uitvallen, ma we gaan precies een klein boeteke hebben, mss ook omdawwe altijd kalm en vriendelijk zijn tegen de flikken ^^

Wees blij da uwe maat er maar met 50€ vanaf komt.
Rijden zonder rijbewijs kost een pakske meer ;)

Ge hebt heeeeeeel veeeeeeel sjans gehad

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 13:59
ja jongen (eniac) ik weet nu eenmaal (ook al is het bebouwde kom) waar ik sneller mag rijden dan anders en mss lijkt dit overdreven veel voor in een bebouwdekom, zeker niet als je de context weet waar en hoe het zich heeft afgespeeld
(plaats oostende, zilverlaan niet ver van de schorre als deze baan u bekend is en u een motoliefhebber bent weet uw dat dat gerdag niet goed te praten valt maar zek
er niet valt onder de noemmer hersenloos gedrag

enkel de docs en geleerden die zelf nog nooit op een moto hebben gezeten en dit gaan bekijken vanuit lauter theoretisch standpunt zullen dit met veel bombarie zot verklaren !

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 14:01
Ik begin hier het vermoeden te krijgen dat dit gaat uitdraaien in 1 grote flame-war.
Ik verzoek nu dus iedereen om niet meer te flamen op de discussie van blazingsvbiker. Antwoorden op de vraag die hij stelde mag nog steeds (over die foto's nemen) als jij hetzelfde ooit hebt meegemaakt.

Al de rest zal van de posts zullen verwijdert worden. Indien er persoonlijk wordt aangevallen of uit het uit de hand begint te lopen, zal er opgetreden worden met een sanctie.

CAS
14 augustus 2005, 14:04
Er zitten idd flikken tussen die u echt willen pakken. Da is heel spijtig.
En die burgerwagens zijn idd gevaarlijk. Als ik een auto op gelijke hoogte zie blijven rijden met mijn auto, dan vertraag ik toch ook. En ik kijk constant in mijn achterspiegel om da te controleren.
Hier hetzelfde, gisteren op lange baan gezeten, en ik reed te snel, wagen achter mij ook, ik vertraag, wagen vertraagt ook... En voor iedere Volvo vertraag ik al :p

Maar aan éne kant, heb je politie-agenten die de straat opgestuurd worden door hun baas, om dergerlijke zaken te controleren. Je kunt ze dna ook moeilijk kwalijk nemen dat ze mensen volgen die overtredingen begaan en hen beboeten.
Jup, de mensen doen idd hun werk, maar ik vind wel dat je meestal aanvoelt wie er de agent is en wie de flik. Vroeger was het simpel, Rijkswacht stond erop en je wist dat het mannen met verstand waren. Kheb veel het gevoel dat flikken zo van die kinders zijn die un macht es willen tonen. Natuurlijk is het niet bij allemaal zo, kheb er al veel tegengekomen die vriendelijk zijn, maar die paar rotzakken onthoud ge natuurlijk beter.

Aan andere kant heb je idd van die flikken die er echt plezier in hebben dat ze macht hebben. Op de kleinste zaken pakken ze u etc ...
Mijn ouders gingen eens naar een winkel en ze rijden een parkeerkot binnen.
Die parking stond bommevol. Er kwam ook juist een andere wagen aangereden, iets later en dus te laat om dat parkeerkot in te rijden waar mijn ouders inreden.
Die vent stapt uit, toont zijn politiebadge en zegt da mijn ouders er terug uit moeten rijden. Mijn vader weigert, waarna die politieagent dreigt met sschreven in de auto te trekken als ze binnen zijn en hen te zullen kloten.

Vader eeft daarna naar politiecommissaris geweest om te gaan klagen en die vertelde dat het niet de eerste keer was da ze klachten hoorden van em.
Das echt wel misbruik ervan maken. Khoop alleen dat zo gastjes direct hun ontslag krijgen. Vind persoonlijk dat je te makkelijk binnen raakt bij de flikken. Ik ken er die door hun testen geraakt zijn, terwijl je weet vanaf ze hun functie hebben bepaalde mensen zullen kloten.

MilM
14 augustus 2005, 14:31
Hier hetzelfde, gisteren op lange baan gezeten, en ik reed te snel, wagen achter mij ook, ik vertraag, wagen vertraagt ook... En voor iedere Volvo vertraag ik al :p
Vlede week ook tzelfde tegengekomen aan lichten op de autostrade me mijn vaders auto. Autostrade was zo goed als leeg en achter mij stond een nieuwe zwarte 530. Bij groen versnel ik tot (te hoge) snelheid en diene 530 was nogal ver achter mij. En plots zie ik zijn lichten razendsnel naderen (reed verzekers 230km/u). Ik dacht dat hij mij perse wou inhalen omdat ek ervan wegreed aan de lichten, dus laat ik mijn gas los tot 130km/u zodat hij zou passeren en ik op mijn gemak verder kon. Ik zie die aangestormd komen in mijn spiegel en dan remt hij achter mij echt bruusk om aan 130km/u in te voegen achter ik ... Ik laat gas los tot 100km/u maar hij wou maar nie voorbij. Maar plots zag ik een kind (zat verstopt achter de voorste zetels en kwam naar tmidden toe) en toen was ek gerust gesteld en beetje later moest em toch andere kant uit. Maar da heb ek dus echt nie graag :p
En die volvo's vertrouw ik ook voor geen haar meer :D Die vallen de dag van vandaag lijk echt op tussen het verkeer. Tweemaal tegengekomen. éénmaal op autostrade en eenmaal aan het citadelpark in gent (was toen me fiets en stond ernaast aan de lichten).

Nuja, ik durf te snel rijden (autostrade), geef ek eerlijk toe. Maar kvin nie daje dan moe komen zagen aje een boete heb. Ze kunnen moeilijk ieder persoon apart laten inschatten wat hij verantwoord vindt en wat niet. Dus ze moeten ergens grenzen trekken.

Kheb veel het gevoel dat flikken zo van die kinders zijn die un macht es willen tonen. Natuurlijk is het niet bij allemaal zo, kheb er al veel tegengekomen die vriendelijk zijn, maar die paar rotzakken onthoud ge natuurlijk beter.

Ja, ik weet wa ge bedoel. Ge hoort da ook zeer veel over politie. Alsof ze vroeger vaak gepest werden en wraak willen nemen.
Ik ook één keer echt ambetante agenten tegengekomen.

Das echt wel misbruik ervan maken. Khoop alleen dat zo gastjes direct hun ontslag krijgen. Vind persoonlijk dat je te makkelijk binnen raakt bij de flikken. Ik ken er die door hun testen geraakt zijn, terwijl je weet vanaf ze hun functie hebben bepaalde mensen zullen kloten.
ik vrees ervoor of die ontslag krijgen :sad:
kdenk dat dat zeer vaak afhangt van hun relatie met hun overste.

Dakantochnie
14 augustus 2005, 14:51
Het meest belachelijke was toch wel vijf jaar geleden in Duitsland denk ik. :)

Toen kregen we een boete voor het tegenhouden van het verkeer...we hadden gebotst...:doh:

Achterlijke debiel van een agent die iets tegen Belgen had if you ask me...

=CID=Drone
14 augustus 2005, 14:53
"Toen kregen we een boete voor het tegenhouden van het verkeer...we hadden gebotst..."

:rofl:

da kan toch nie :p

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 15:05
Het meest belachelijke was toch wel vijf jaar geleden in Duitsland denk ik. :)

Toen kregen we een boete voor het tegenhouden van het verkeer...we hadden gebotst...:doh:

Achterlijke debiel van een agent die iets tegen Belgen had if you ask me...

Misschien waren er geen zwaar gewonden en kon de wagen nog rijden.
Indien zo, dan moet je je wagen aan de kant zetten zodat het verkeer doorkan ;)

Dakantochnie
14 augustus 2005, 15:10
Rocketeer']Misschien waren er geen zwaar gewonden en kon de wagen nog rijden.
Indien zo, dan moet je je wagen aan de kant zetten zodat het verkeer doorkan ;)
Ja onze auto kon nog rijden, maar de auto die tegen ons gebotst had (jaja, 't was een vrouw :p) niet. Wij konden onze auto wel verzetten als we wilden, maar welk nut had dat aangezien toch niemand door zou kunnen omdat die andere dan nog altijd in de weg zou staan? :doh:

Nee nee, ik zeg het, die had gewoon iets tegen Belgen en zag zijn kans om ons eens liggen te hebben.

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 15:15
Ja onze auto kon nog rijden, maar de auto die tegen ons gebotst had (jaja, 't was een vrouw :p) niet. Wij konden onze auto wel verzetten als we wilden, maar welk nut had dat aangezien toch niemand door zou kunnen omdat die andere dan nog altijd in de weg zou staan? :doh:

Nee nee, ik zeg het, die had gewoon iets tegen Belgen en zag zijn kans om ons eens liggen te hebben.

Ja da heeft idd weinig nut.
Em zal idd eens gezegd hebben: ik ga die belgen hier eens een boete geven.

Want volgens de wet is em correct, ge kon uw wagen aan de kant zetten.
Ma twas zoals ge zelfs zei: totaal nutteloos.

Em zal met die boete mischien een premie hebben binnengekregen. Wie weet...

Dakantochnie
14 augustus 2005, 15:16
Rocketeer']Ja da heeft idd weinig nut.
Em zal idd eens gezegd hebben: ik ga die belgen hier eens een boete geven.

Want volgens de wet is em correct, ge kon uw wagen aan de kant zetten.
Ma twas zoals ge zelfs zei: totaal nutteloos.

Em zal met die boete mischien een premie hebben binnengekregen. Wie weet...
Mja mss wel, wie weet. :(

Ik weet maar één ding: als ik nu een politiewagen zie waar nog eens een stel nozems tegen staan te plassen zal ik eens hartelijk lachen!

eniac
14 augustus 2005, 18:11
Ik weet maar één ding: als ik nu een politiewagen zie waar nog eens een stel nozems tegen staan te plassen zal ik eens hartelijk lachen!

Omdat er enkele rotte appels tussen zitten? Pretty mature :ironic:

Denk ook eens aan de velen die daar hun best doen en goed werk leveren, en die per slot van rekening ook maar hun job uitoefenen. Al eens gedacht waar we zonder politie zouden staan?

Dakantochnie
14 augustus 2005, 18:39
Omdat er enkele rotte appels tussen zitten? Pretty mature :ironic:

Denk ook eens aan de velen die daar hun best doen en goed werk leveren, en die per slot van rekening ook maar hun job uitoefenen. Al eens gedacht waar we zonder politie zouden staan?
Ja natuurlijk besef ik dat ook wel, maar ook al eens nagedacht wat we met die 5000 BEF (nu zou dat €125 zijn dus) hadden kunnen doen?

eniac
14 augustus 2005, 20:54
Ja natuurlijk besef ik dat ook wel, maar ook al eens nagedacht wat we met die 5000 BEF (nu zou dat €125 zijn dus) hadden kunnen doen?

Uhm, als ik hoor met wat uw ouders altijd rondrijden denk ik eerlijk gezegd niet dat ze er veel door moeten missen.

En ja, het kan goed zijn dat het een onterechte boete was, maar om dan maar meteen te "lachen als ze tegen de flikkenauto's staan te pissen"? Nah, zoals ik al zei, daarvoor zijn er teveel goeie flikken ook.

Dakantochnie
14 augustus 2005, 21:35
Uhm, als ik hoor met wat uw ouders altijd rondrijden denk ik eerlijk gezegd niet dat ze er veel door moeten missen.

En ja, het kan goed zijn dat het een onterechte boete was, maar om dan maar meteen te "lachen als ze tegen de flikkenauto's staan te pissen"? Nah, zoals ik al zei, daarvoor zijn er teveel goeie flikken ook.
Die Espace da's een leasingwagen hoor. ;)

Het blijft gewoon enorm zonde. Ik zeg trouwens ook niet dat ik zo'n praktijken aanmoedig he, je moet alles niet zo serieus oppakken hoor.

Er zullen hoogstwaarschijnlijk meer goede politiemensen zijn dan slechte, maar dat was gewoon een rotstreek.

MilM
14 augustus 2005, 22:05
:offtopic:

Leasingwagen is meestal recht evenredig met het loon é :p

Dakantochnie
14 augustus 2005, 22:11
:offtopic:

Leasingwagen is meestal recht evenredig met het loon é :p
Moei u niet gij! Hup, in uw kot! :p

Nibblerken
14 augustus 2005, 22:15
146€ boete omdat ik 2 maanden met rode kaart rondreed.
Gewoon omdat ik na 10 jaar met zelfde maat van banden nu wel afgekeurd was door die nieuwe wet.

Enfin ik kan ook 3 dagen gevangenisstraf pakken, zou da echt omgezet worden? Ik d8 onder de 6 maanden van niet ... ;)

MaTi
14 augustus 2005, 22:18
Wildwateren in Blankenberge, wel nog geen boete gehad, ze gingen t opsturen

eniac
14 augustus 2005, 23:14
Die Espace da's een leasingwagen hoor. ;)

What MilM said :)

Ik zeg trouwens ook niet dat ik zo'n praktijken aanmoedig he, je moet alles niet zo serieus oppakken hoor.

Ja nee sorry, daar ben ik op een forum zo geen voorstander van. Je leest wat anderen schrijven en je reageert daarop, in woorden herken je geen intonatie en je ziet geen gebaren etc. In principe werkt een forum net zo: iedereen pent wat neer en dat wordt dan ook serieus opgenomen, tenzij daar wat rare smileys bijstaan.

Er zullen hoogstwaarschijnlijk meer goede politiemensen zijn dan slechte, maar dat was gewoon een rotstreek.

Zeker akkoord hoor. Er zitten klootzakken bij, dat zeker.

Dennoman
14 augustus 2005, 23:16
Laatste boete die mijn ouders kregen was ongeveer 5 jaar geleden xD
We stonden verkeerd geparkeerd toen we op vakantie waren, en maanden later kregen we geheel onverwachts de boete in de bus :p

Man, we are TOO safe ^^

[B]Rocketeer
7 september 2005, 16:34
Kzal hier weer een goei boete binnenkort in de bus kunnen verwachten denkek

---------------------------------------------------------------------------

Verhaal (weet ni preciese conversatie meer, want heb lang zitten discussieëren, volgorde klopt ook niet meer volledig):

Tis hier koers.
Ikke schoon in de zone 30, 30km/u aant rijden met al die wielrenners die hier zomaar midden ops traat met 5 staan te praten, en met 3 naast elkaar staan te rijden.

Bon, kwil mijn straat indraaien.
Auto voor mij rijdt nog wa fietsers voorbij. Kwacht toda langs andere kant de wagen is gepasseerd en kwil straat in rijden.

Int midden van mijn maneuver komt er langs andere kant polite op de scooter af. Dienen met zijn lichten aant flitsen en hup achter mij.
Kdraai af voor mijnen oprit (20m verder) en krij dus nog een madammeke voorbij die met haren fiets traag op het voetpad reed (nog 10m afstand).

Kstap uit.

Politieman: Jaja jongen, zo gehaast om thuis te zijn. GE hebt hierjuist mij de pas afgereden. Kheb alles moeten toeslaan om ni tegen u te rijden.
En dan snijde nog een madam voor uwen oprit ook nog de pas af zodat die alles moest dichtgooien.
Ikke: Sorry, khad u ni gezien.
Politieman: Mij ni gezien. Ik stond zelfs nog met mijn lichten te flitsen naar u.
Ikke: Ja sorry, kheb u echt ni gezien.
Politieman: Jaja, legt da maar aan de procureur uit. Maggek ik uw papieren eens zien alstublieft.
Ikke: geen probleem. Alstublieft.
Politieman: En uw rijbewijs en indentiteitskaart ook.
Ikke: Alstubleift.
Politieman: Hebde gij uw papierke mee met uw indentiteit op (is een eID van mij al).
Ikke: Ja, ge moet da normaal ni meer bij u hebben, maar ik heb da nog bij ja. Alstublieft.
Politieman: Da wordt nen schonen pv, kzal hier alles eens opschrijven.
Ikke: Die madam moest toch ni alles dichtsmijten, der was meer als ruimte genoeg.
Politieman: Da zal wel, die heeft alles mogen dichtgooien.

Politievrouw: (kijkt documenten na).
Politievrouw: Ah jongen, dienen spoiler. Hebde gij daar een certificaat voor? En als opmerking staat er ook da uwen uitlaat ni regelementair is.
Ikke: Ja das een opmerking, ma ik geraak er wel mee door.
Politieman: Normaal moogde daar ni meer mee rijden hé. Vanaf als em gekeurd is moet em de volgenden dag eraf.
Ikke: Er staat toch geen datum op wanneer em verwijdert moet worden. Alleen in het oog houden.
Politieman: Niks van, dienen moest er nu al terug vanonder zijn.
Politievrouw: En dienen spoiler, hebde daar nu certificaat van?
Ikke: Neen, ik heb da ni.
Politievrouw: Da kan iemand serieus verwonden als hij over de wagen vliegt en daar dus tegenkomt.
Ikke: Ja, das waar natuurlijk. Ma de keuring zegt er niks op.
Politieman: Het staat ook ni op uw keuringsbewijs da ge nen spoiler hebt laten steken. Ge kunt da ginder vragen.
Ikke: Hoe, ma ik geraak er zo toch ook door? Wettelijk is da een toegelaten verbouwing.

Politievrouw: Hebde da zelf gezet of laten zetten?
Ikke: Laten zetten door de garagist.
Politieman: Waar staat hier ergens toyota ingedrukt, want kzie da ni.
Ikke: Nergens, kzeg ook ni da het een originele spoiler is.
Politieman: Ziede wel da ge mij niks moet wijsmaken. Das al van 1975 zo. En ik kant weten. Want tot 1998 wasek zelf automechanieker. Mij moette niks wijsmaken.
Politievrouw: We zullen er eens mee naar de keuring gaan zie.
Ikke: Moet ik het tonen op site van GOCA da het een toegelaten verbouwing is. Ik ben hier nu toch thuis. Dan hoeven we niet naar de keuring te gaan.
Politievrouw: Alsek ik zeg da gij mee naar de keuring gaat, dan gade gij mee naar de keuring.
Politieman: Ik ga mijnen helm afpakken. En alsek mijnen helm afpak, dan is da dus geen goe teken. Want volgens mij zijde er nu mee aant spelen hé manneke. Ge moet daarvoor een certificaat hebben. Of op uw keuringsbewijs hebben staan. Gij moet da vragen aan de keuring of aan de firma die die spoiler heeft gemaakt.
Politieman: Trouwens, ik zie nergens op uw keuringsbewijs GOCA staat. Ziede gij da staan? Hier staat nog altijd ... (weet benaming ni meer). Hier staat nergens GOCA.
Ikke: GOCA is toch de federatie van de autokeuring.
Politievrouw: Das ni hetzelfde.
Ikke: Hoe? Als dat daar opstaat dat het toegelaten is?
Politieman: Neen neen, da telt ni.
Ikke: Ma kgeraak er toch door.
Politieman: Ge moet wel met dienen spoiler naar de keuring gaan.
Ikke: Ik ga er al 2j zo mee naar de keuring en ze zeggen er niks op
Politieman: Tja das dan hun probleem, ni het mijne.
Politievrouw: Trouwens, het enige da telt is wegcode.be
Ikke: Ja daar zit ook op, op het forum.
Politievrouw: GOCA telt dus ni, alleen wegcode. Punt uit

Politievrouw: En die verboden verlichting, wa is da?
Ikke: Mijn 2de 3de remlicht. Blijkbaar moogde maar 1 3de remlicht hebben
Politievrouw: En brand da nog?
Ikke: Ja, ma de ruit is verduisterd
Politieman: Remt ne keer. Kwil eens weten of ge da nog ziet
Ikke: (rem indrukken)
Politieman: (na 5sec) Ja da ziede dus nog hé. 1 van de 2 moette dus afplakken met tape en das dan in orde. Ofwel kabel losknippen
Ikke: Ok, kzal er dan tape op doen.
Politievrouw: Ja, dienen uitlaat is dus ni in orde.
Ikke: Ma hoe weten ze da bij de keuring. De meting was in orde, en ze hebben er geen dB-meter bij gehouden om het volume te checken.
Politievrouw: Die zien da omdat er geen toyota kenteken in staat gedrukt.
Ikke: Neen, tis inderdaad 1 van jama.
Politieman: Ah voila zie. Dan mag da dus ni.
Politievrouw: En uw ruiten, die zijn 100% getint zeker
Ikke: Ja
Politievrouw: Da mag ook ni. Achteraan max 80%
Ikke: Ge moogt ze volgens mij zelfs volledig zwart spuiten, zolang ge 2 buitenspiegels hebt.
Politievrouw: Neen, da mag ni

En nog 10min verder liggen dicussieren waarom da het voorste teken van merceden neerklapt, en hoe het teken van rolls royce naar beneden gaat bij een aanrijden.
En als ge verlaagd, moette da ook op de keuring zeggen. Enfin alles wa ge verandert moette laten weten aan de keuring of tis ni goe. Een hele discussie zonder einde feitelijk.

Toen deed de politievrouw teken da het tijd was om te vertrekken en zei de politieman nog:

Politieman: Ge hebt geluk da het hier koers is, want anders riepek da ... (p1 ofzo), en konde naar de keuring gaan.

-------------------------------------------------------------------------

Ik vond de politie dus alles behalve vriendelijke tegen mij.
Soms ook een bekke staan roepen (dan die vrouw over meegaan naar de keuring, en naar mij odnertussen wijzen). Ikzelf probeerde vriendelijk te zijn, maar met momenten konnen mij ook soms ni houden.

Ma ben nooit onbeleefd geweest en altijd "u" gebruikt. Kwou dus dicusiëren over keuring enzo en hoe ge certificaten dan moest aanvragen, ma meestal kreegek een aantwoord terug in de air van (dus ni letterlijk): Wij weten het beter, gij hebt hier niks te vragen of met ons te discussiëren.

Ben in de situatie wel vergete te vragen wat hun naam was en wie hun chef was, want ik vond het gewoon schandalig hoe ze tegen mij praatten.

Afwachten dus op een eventuele boete (waarschijnlijk wel).

------------------------------------------------------------------------

Ze zeggen wel niks over de wielrenners die met 3 naast elkaar fietsen oft int midden van de weg een klapke staan te doen. Ma hola als ge ne spoiler enzo hebt. Dan krijgde ambras :(

P.S.: Ik heb geen banden horen piepen en geen remsporen gezien.
Veel dichtgeslagen zullen ze dus ni hebben moeten doen. Wel de tijd gehad om met de faren te knipperen. Denk als ge noodstop doet, da ge daar ni echt aan denkt.

Dirkxke
7 september 2005, 16:39
met andere woorden, ze hadden geen verhaal tegen u en ge hebt ze mooi een poepke laten ruiken :)

krijgt ge iets in de bus gaat ge daarmee verder naar het comité P en da wordt rechtstreeks geclasseerd

Burny
7 september 2005, 17:15
OMFG wat een vuile achterlijke smerige kutmongolen. Normaal ga je niet eens een boete krijgen, omdat ze u gewoon wat stonden te jenne, en hun macht wat stonden te misbruiken. Want uw wagen is goedgekeurd en dan moeten zij zeker niet zagen over die spoiler en die uitlaat. Zij kennen de reglementen precies zelf niet, of wilden gewoon iemand ens goed pesten.

Gelukkig ken ik de commissaris van Zolder.. als ik zo'n kutmongolen tegenkom gaan ik dadelijk reclameren. Zone cowboy (zo noemt hij da :p ) heeft daardoor al is serieus tegen zen voeten gehad.

Wat een smeerlappen :angry: Die waren zeker gefrustreerd da ze maar met een scooterke mochten rondrijden ofzo... f*cking jaloerse losers.

GADGET
7 september 2005, 17:20
echt e... stomme smurfen.

rocket, ge had moeten zeggen: 'ey dimmen e smurfjes, IK ben submoderator van het auto forum van TN ! '

[B]Rocketeer
7 september 2005, 17:31
Kzal ulle wel op de hoogte houden met wa er van volgt.
Over staat van de wagen volges mij 9/10 niks.

Over da van de pas af te snijden: Ok, em zal wel bekke moeten remmen hebben.
Ma heb me direct verontschuldigt enzo, tis ni dak het expres heb gedaan. En dichtgesmeten heeft em zeker ni alles moeten doen, want heb niks gehoord.

Is zo weer iets van: mijn woord tegen die van hun.
En als ge het op de rechtbank moogt gaan uitleggen kost het u toch meer aan tijd en geld, dan de boete zal zijn.

Ge weet hoe dat da gaat.

Morpheus
7 september 2005, 17:39
Altijd beleefd blijven, dat is het enige wat je kan doen.
Maar als ze echt de zak uithangen mag je altijd reageren.

Knowledge is power, en zolang je 100% zeker bent van de wetgeving...
(maar let maar goed op, een inspecteur zal die normaal zeer goed kennen)

CAS
8 september 2005, 16:44
Rocketeer']Kzal ulle wel op de hoogte houden met wa er van volgt.
Over staat van de wagen volges mij 9/10 niks.

Over da van de pas af te snijden: Ok, em zal wel bekke moeten remmen hebben.
Ma heb me direct verontschuldigt enzo, tis ni dak het expres heb gedaan. En dichtgesmeten heeft em zeker ni alles moeten doen, want heb niks gehoord.

Is zo weer iets van: mijn woord tegen die van hun.
En als ge het op de rechtbank moogt gaan uitleggen kost het u toch meer aan tijd en geld, dan de boete zal zijn.

Ge weet hoe dat da gaat.

LES 1: DEFENSIEF rijden

Als zij un kot moeten toesmijten is et teken dat ze veel te dicht tegen u reden...

En criminelen zoals u moeten ze van de baan halen, gvd, al die da ge omver rijd blijven wel hangen aan u spoiler é, ebde daar zelf wel al eens aan gedacht? Want standaard zit er nooit zo ne spoiler op ne wagen :unsure: Zelfs ni op ne WRX, EVO, ...

En zaten die met twee op een scooterke? moe ook wel grappig zijn, chance dant nog man/vrouw was, anders ist echt wel gay.

[B]Rocketeer
8 september 2005, 17:10
LES 1: DEFENSIEF rijden

Als zij un kot moeten toesmijten is et teken dat ze veel te dicht tegen u reden...

En criminelen zoals u moeten ze van de baan halen, gvd, al die da ge omver rijd blijven wel hangen aan u spoiler é, ebde daar zelf wel al eens aan gedacht? Want standaard zit er nooit zo ne spoiler op ne wagen :unsure: Zelfs ni op ne WRX, EVO, ...

En zaten die met twee op een scooterke? moe ook wel grappig zijn, chance dant nog man/vrouw was, anders ist echt wel gay.

Achter mijn straat ist zone 30.
Flikken reden goe traag dus.

Neen, twaren 2 scooterkes.
Defensief rijdek genoeg, daarover moette mij niks zeggen ;)

Had ze gewoon ni gezien, en alles dichtgesmeten hebben ze ni gedaan. Dan zoude piepende bandjes meoten horen.
En als ge tegen 30 alles toesmijt, dan stade direct stil, en ni 1 sec later al achter mijne wagen toen dak int straat inreed.

Ik blijf het zeggen: veel toegeslagen hebben ze ni gedaan. Ze hadden een reden nodig om mij nen pv te schrijven. Ze zullen wel geremd hebben, daar ni van, ma alles toegeslagen was overdreven.

Nog altijd mijn visie: 2 gefrustreerde flikken. Den toon alleen al gaf het aan. Beleefd moeten ze nog altijd blijven, wa hier ni het geval was.

CAS
8 september 2005, 17:13
Rocketeer']Achter mijn straat ist zone 30.
Flikken reden goe traag dus.

Neen, twaren 2 scooterkes.
Defensief rijdek genoeg, daarover moette mij niks zeggen ;)

Had ze gewoon ni gezien, en alles dichtgesmeten hebben ze ni gedaan. Dan zoude piepende bandjes meoten horen.
En als ge tegen 30 alles toesmijt, dan stade direct stil, en ni 1 sec later al achter mijne wagen toen dak int straat inreed.

Ik blijf het zeggen: veel toegeslagen hebben ze ni gedaan. Ze hadden een reden nodig om mij nen pv te schrijven. Ze zullen wel geremd hebben, daar ni van, ma alles toegeslagen was overdreven.

Nog altijd mijn visie: 2 gefrustreerde flikken. Den toon alleen al gaf het aan. Beleefd moeten ze nog altijd blijven, wa hier ni het geval was.

Hmmm, denk da ge mij verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel da die flikken defensief moeten rijden.

Echt, die flikken é, er zitten goeie tussen, maar sommige maken zichzelf zo slecht é. Door de straten cruisen terwijl ze zonder enige nuttige reden 20 per uur te traag rijden. Maar doe het als koerier en je hebt een boete aan je been, belemmering van het verkeer... Aan sommige heb ik echt een hekel, vooral die superflikken die denken dat ze eens de man komen uithalen.
Moesten ze u verplichten om naar de keuring te gaan, dan betalen ze toch uw naft é? Want ik heb geen zin om als er zo een stelletje onozelaars over mijn uitlaat beginnen, dat ik dan nog eens wat liters mag erdoor blazen om aan te tonen dat ik in mijn recht ben.

[B]Rocketeer
8 september 2005, 17:35
Hmmm, denk da ge mij verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel da die flikken defensief moeten rijden.

Echt, die flikken é, er zitten goeie tussen, maar sommige maken zichzelf zo slecht é. Door de straten cruisen terwijl ze zonder enige nuttige reden 20 per uur te traag rijden. Maar doe het als koerier en je hebt een boete aan je been, belemmering van het verkeer... Aan sommige heb ik echt een hekel, vooral die superflikken die denken dat ze eens de man komen uithalen.
Moesten ze u verplichten om naar de keuring te gaan, dan betalen ze toch uw naft é? Want ik heb geen zin om als er zo een stelletje onozelaars over mijn uitlaat beginnen, dat ik dan nog eens wat liters mag erdoor blazen om aan te tonen dat ik in mijn recht ben.

Ah ok, dacht de ge van de defensief rijden op mij had ;)
Dan ist goe. Tis u vergeven mijn zoon :p

Ga in vrede :D

12 september 2005, 01:45
1 boete 145 op de autosnelweg was 160 euro.

Dan al een keer of 4 geflitst tegen dik het dubbele van toegelaten snelheid
maar steeds langs voor waar ik geen plak heb.
(als er auto's langs links geparkeerd staan trek ik me ni veel aan van snelheidsbeperkingen...)
Een baan waar een vliegtuig op kan landen dient ni om 50 of 70 op te rijden...

serial
12 september 2005, 02:38
is dat dan ook niet verplicht een nummerplaat vooraan? dacht van wel??
mijn pa is alleszinds al vooraan geflitst en zeggen dat dat de officiele nummerplaat niet is heeft blijkbaar niet geholpen (met advocaat zelf...)

on topic:
Eerste echte boete:
Ik rijd savonds laat rustig terug naar huis na een feestje en zie dat de er een combi stilstaat (2flikken er nog steeds in) in een éénrichtingsstraat.
Ik kan met andere woorden niet door.

Ik wacht even (+/-1min), niks...
Ik flikker met mijn lichten, niks...
Ik wacht terug even (nog een min), niks...
Ik claxoneer éénmaal, niks...
Ik word pissed en denk "wat denken die gasten wel dat ze zijn, paar blauwe streepkes op hun camionetteke en ze mogen al het verkeer tegenhouden zonder reden"

Dus ik rijd over de borduur, een glascontainer en verkeerspaal ontwijkend, door en trek, pissed als ik was, goed op om weg te geraken. Tja, na 10 seconden gereden te hebben reden die gasten achter mij met hun zwaailichten aan.

Ze stoppen me, en terwijl ze naar mijn auto wandelen schijnen ze allebei constant met hun zaklamp in mijn ogen (1 links en 1 van rechts). Resultaat: ik word nog bozer.

Die gasten zetten dan een toontje op dat mij zeker niet aanstond:
"met de auto van papa op stap zeker?"

"zeg ne keer manneke, hoe oud zijde gij"
19 meneer
"pffff snotneus" (al lachend)

tja, dan heb ik me ook niet meer ingehouden en ben ik in de tegenaanval gegaan:
(luidop denkend) "hah zebben een uniformpke en een matrakske en ze denken weer dasset al zijn, de achterlijke janetten"
- wa zeidje daar? (twas een echte west-vlaming)
Ik zei: "achterlijke janetten"
- hola, dat wordt een pv voor smaad aan de politie
woeoeoe ik sta te beven en te trillen, gefrustreerd stukske ambtenaar van mn voeten

er vallen nog een paar verwijten, van beide kanten en dan zei ik
"mag ik eens iets vragen?
was dat nu echt nodig om zo uit de hoogte te doen daarnet, 2(!) zaklampen in mijn ogen te schijnen, de weg onnodig te versperren en geen gehoor geven aan een wachtende burger ALVORENS deze pissed werd en zijn frustratie verbaal begon te uiten?"

- euh, tut tut wij staan stil waar wij willen...

resultaat:
boete voor roekeloos rijgedrag
boete voor smaad aan de politie
boete voor claxoneren in de bebouwde kom
boete voor rijden onder invloed (0.8promille oftewel ongeveer 3pinten en was puur omdat ik getrakteerd was, dus denk aub niet dat ik onder invloed rijd want als ik met auto ben drink ik echt nooit iets...)