PDA

Volledige versie bekijken : post jouw laatste aankoop/mod aan je wagen/moto/scooter!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

Dirkxke
27 juli 2005, 15:22
zo stond er hier nog niks :D

de bedoeling is dat hier aankopen (bumpers, NOS en al de rest van het ongeregeld ) worden gepost tesamen met de veranderingen aan de wagen (opnieuw laten spuiten, bumper geplaatst, turbokit en de rest van het andere ongeregeld)

kzal al eerste beginnen. vandaag een k&n 57I inductiekit gaan bestellen voor mijn ST bij de mensen van http://www.r-speedonline.be/ (fantastische man achter de toog btw!)

de kit zelf: http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0631

met een beetje geluk zou ik die vrijdag al in mijn bezit hebben en dan staat hem er zeker ook vrijdag nog op :D

de kit gaat nog een zelf gemaakte airbox krijgen zodat hem geen warme lucht van het motorruim naar binnen kan zuigen.

bweh
27 juli 2005, 15:42
stoefer!

:unsure:

nTFs
27 juli 2005, 15:58
Mijn laatste aankoop was ne volle bak naft.

NightRaver
27 juli 2005, 16:28
Kit Gele Koni's regelbaar in hoogte en hardheid

cuda
27 juli 2005, 16:33
mijn laatste aankoop was nieuwe voorvork voor brommer
die nu weer geplooid is :doh:

Dirkxke
27 juli 2005, 16:43
stoefer!

ga terug naar zwam onnozelaar, verkloot de topic toch nie

P2K-
27 juli 2005, 16:54
ook een 57i inductiekit (http://users.telenet.be/beires/auto/zwarte/k&n/IMG_2501.jpg) :)

Typhon`
27 juli 2005, 17:15
wat doet zo een beest eigenlijk?
(niet iedereen heeft autotechniek geleerd ofzo :p)

Dirkxke
27 juli 2005, 17:37
wat doet zo een beest eigenlijk?
(niet iedereen heeft autotechniek geleerd ofzo :p)

verbetert de ademhaling van de motor :)

die filter hebben meer oppervlakte en minder weerstand. in principe zou ge daar pk's mee kunnen winnen maar in de praktijk is in sommige gevallen zo dat ge pk's verlies als de lucht onder de motorkap te warm is. daarom dat ge bij degene boven u zo een zwarte buis er naartoe ziet gaan. die is ergens vanvoor in zijn bumper vastgemaakt en langs daar komt frisse lucht tot aan zijn kelk.

ik ga bij mijne daar een omhulsel rond maken en dan via 2 darmen zorgen voor frisse lucht. voordeel van zo een omhulsel is da ge geen warme lucht van onder de motorkap mee binnen trekt

P2K-
27 juli 2005, 18:06

die filter hebben meer oppervlakte en minder weerstand. in principe zou ge daar pk's mee kunnen winnen maar in de praktijk is in sommige gevallen zo dat ge pk's verlies als de lucht onder de motorkap te warm is. daarom dat ge bij degene boven u zo een zwarte buis er naartoe ziet gaan. die is ergens vanvoor in zijn bumper vastgemaakt en langs daar komt frisse lucht tot aan zijn kelk.

ik ga bij mijne daar een omhulsel rond maken en dan via 2 darmen zorgen voor frisse lucht. voordeel van zo een omhulsel is da ge geen warme lucht van onder de motorkap mee binnen trekt

jup zo'n omhulsel ga ik ook nog voorzien, filter hangt nog altijd voorlopig vast nu :) Nog geen tijd gehad.

En de enige reden da ik da gestoken heb is het geluid en de looks, want vermogenwinst moogt ge toch vergeten :)

SoliD
27 juli 2005, 18:07
Laatste aankopen
MINI C Achterlichten m. witte pinkers.
RaidHP Carbon (echte carbon :p) Maxflow airfilter voor de MINI Cooper. Volledig met inductiebuis en geen openluchtfilter (dan trekt ge nog meer warme lucht binnen dan ervoor, openluchtfilter is alleen goed voor het geluid). Geeft ietsjes meer performance in de hoge toeren en een dieper geluid. Geplaatst op een half uurtje.

Aankoop volgende week donderdag, Cooper S Spoiler.

En dan is het geld op :p Een bak naft kost nu al 60€ :(

CyberLama
27 juli 2005, 18:15
MOET een knipperlicht niet altijd oranje zijn? Dacht dat zo'n dingen wettelijk geregeld waren?

SoliD
27 juli 2005, 18:17
De kleur als het brandt moet oranje zijn. Maar de kleur van het omhulsel maakt nougabollen uit.

simpele duif
27 juli 2005, 18:18
MOET een knipperlicht niet altijd oranje zijn? Dacht dat zo'n dingen wettelijk geregeld waren?
een wit glaasje met een oranje lampje volstaat zu :)

slash
27 juli 2005, 18:18

heb ik ook witte pinkers ma da lampke is oranje denk ik :p (aan zijkant van den auto :d)

Dirkxke
27 juli 2005, 18:26
jup zo'n omhulsel ga ik ook nog voorzien, filter hangt nog altijd voorlopig vast nu :) Nog geen tijd gehad.

En de enige reden da ik da gestoken heb is het geluid en de looks, want vermogenwinst moogt ge toch vergeten :)

vergeten zou ik nie zeggen. in england heeft ene een winst gehaald van 3pk door een andere inlegfilter op hare ST.

een goede kelk die afgeschermd is van het warme motorruim heeft zo goed als altijd een lichte winst. nuja is eigenlijk te verwaarlozen daar we het zelf nie voelen en alleen maar op testbank te zien is :)

CyberLama
27 juli 2005, 18:26
Ah :). De zin ervan ontgaat me enigzins, maar dat zal wel zijn omdat ik niet op dit subforum thuishoor ;)

Dirkxke
27 juli 2005, 18:27
Ah :). De zin ervan ontgaat me enigzins, maar dat zal wel zijn omdat ik niet op dit subforum thuishoor ;)

puur voor de looks, op mijn vorige zwarte fiesta had ik standaard oranje zijpinkers, die eruit gedaan en witte gezet en da gaf echt een veel mooier resultaat met da wit tegen het zwart :)

http://users.telenet.be/Dirkxke/Fiesta%20ST/Auto.jpg

CyberLama
27 juli 2005, 18:29
Ah, nu snap ik het :). Past idd wel veel beter bij de rest zo.

zombie
27 juli 2005, 20:25

das ne koude luchtinlaat. dan zit de filter gemonteerd vlak voor uwe radiator
maar die zijn wel duur.

@ P2K-: rijd ge rond me nen toyota want diene moteur komt mij bekend voor qua inlaat enzo

en het laatste dat ik aan mijn car gedaan heb is men inetieur gespoten.

het resultaat (http://users.skynet.be/fa250733/spuiten.jpg)

ow ja en een anders versnellingspookske en ne andere radio :p

P2K-
27 juli 2005, 20:58
maar die zijn wel duur.

@ P2K-: rijd ge rond me nen toyota want diene moteur komt mij bekend voor qua inlaat enzo

ja ik rijd rond met een toyota :)

een carina E (http://users.telenet.be/beires/auto/zwarte/Detail)

mooie celica overigens :)

Dirkxke
27 juli 2005, 22:18
maar die zijn wel duur.

151€ :P

en da hoeft nie perse achter de radiator te zitten. liefst op een plaats waar veel koude lucht is want zo ne radiator is tot de 100° heet momenten.

zombie
27 juli 2005, 23:20
151€ :P

en da hoeft nie perse achter de radiator te zitten. liefst op een plaats waar veel koude lucht is want zo ne radiator is tot de 100° heet momenten.

ok maar die hete lucht word voornamelijk naar achteren geblazen he. en het word dan nog ens gekoelt door de rijwind.
volges mij toch de koudste plaats onder de motorkap :p

Dirkxke
27 juli 2005, 23:36
ok maar die hete lucht word voornamelijk naar achteren geblazen he. en het word dan nog ens gekoelt door de rijwind.
volges mij toch de koudste plaats onder de motorkap :p

aaah ge bedoelt dus voor de radiator, zodat eerst de filter is, dan radiator en dan pas het motorruim. sorry, verkeerd begrepen :D

nadeel heirvan is regen :)

uw motor gaat na een tijdje in de regen te rijden water beginnen binnen trekken :D

Asserti
28 juli 2005, 01:02
http://www.4mobile.be/catalog/images/154.JPG

ne nieuwen binnenband omdat hij stuk was aan het ventiel, voor de Kadett C ofcourse

Dirkxke
28 juli 2005, 01:14
http://www.4mobile.be/catalog/images/154.JPG

ne nieuwen binnenband omdat hij stuk was aan het ventiel, voor de Kadett C ofcourse

da komt ge ook niemeer veel tegen, een binnenband op ne wagen :D

Asserti
28 juli 2005, 01:19
élaba, beledigd ons monument es nie :)

epoX
28 juli 2005, 01:21
Malossi MHR 50
Yasuni C16
Dellorto 19mm

bijna 700 euro
:(

Dirkxke
28 juli 2005, 01:22
élaba, beledigd ons monument es nie :)

da doe ik nie, wou da ik ook een crossauto had :D

GADGET
29 juli 2005, 12:44
deel voor ice
http://www.xr-crf.com/ice/

Dirkxke
29 juli 2005, 17:17
vandaag dus een plezant telefoontje gehad van Pascal van R-speed da mijn k&n kitje aangekomen was :D

onmiddelijk in mijn kleren gesprongen en naar daar gereden om de serieus grote doos in ontvangst te nemen.

thuis gekomen onmiddelijk eraan begonnen, beetje zitten klooien met het plaatsen van de koude lucht buizen (2 van die ellendelingen) maar na toch een uurke zat het erin en het ik moet erbij zeggen. iedereen met een ST moet die kit steken :eek:

het geluid ene keer bij 3500tr is gewoon een streling voor het oor.

zelf ben ik altijd sceptisch geweest tov prestatie winst met een kelk op een standaard motor. reden da ik het heb gekocht was puur voor looks, geluid en de toekomst (chip + andere uitlaatcollector) maar het verschil in doortrekken is wel duidelijk merkbaar, zeker als de 3500tr gehaald worden trekt hem een pak vlotter door naar de magische 6000...

ik durf er geld op te wedden dat die kelk de motor een pak beter laat ademen en beter laat presteren! nooit gedacht en gehoopt da het verschil zo merkbaar is. onder de 3500tr is een lichtere brom te horen, maar ene keer daarboven begint de 11de symfonie van beethoven serieus van zijn oren te maken onder de gestreepte motorkap :D

hetgene er allemaal uit is gehaald: http://users.telenet.be/Dirkxke/k&n%20kelk/kelk%20001%20(Large).jpg
ne hoop rommel dus wa voor niks goed is buiten extra gewicht. die pot wa in het midden zit weegt een 2 tal kg en doet nie meer als het inlaatgeluid dempen. klote resonantiepot. in totaal toch een 6-10kg eruit gehaald.

hetgene erin is gekomen: http://users.telenet.be/Dirkxke/k&n%20kelk/kelk%20002%20(Large).jpg
gewicht: om en bij de 2kg :D

zombie
29 juli 2005, 18:38
aaah ge bedoelt dus voor de radiator, zodat eerst de filter is, dan radiator en dan pas het motorruim. sorry, verkeerd begrepen :D

nadeel heirvan is regen :)

uw motor gaat na een tijdje in de regen te rijden water beginnen binnen trekken :D

zoiets dus he (http://www.avb-sports.be/admin/pic/products/big/00007272.jpg)

sluysen
29 juli 2005, 19:34
maar die zijn wel duur.

nu nog alu pedalen en da gaat ook al een heel verschil zijn (ga zeker passen imo)
mss nog traanplaat voor je vloer fzo

LaFemmeNikita
29 juli 2005, 20:50
zoiets dus he (http://www.avb-sports.be/admin/pic/products/big/00007272.jpg)

daar hou ik plaats voor ooit nog een intercooler kwijt te krijgen :p

edit: tis dus Dirkxke :D

Anoniem04
29 juli 2005, 20:57
Dirkxke ge gaat nu meer voor de performance dan voor de looks zeker ?
Offcourse uwe ST ziet er beeldig mooi uit hoor.

zombie
29 juli 2005, 20:58
nu nog alu pedalen en da gaat ook al een heel verschil zijn (ga zeker passen imo)
mss nog traanplaat voor je vloer fzo

da van die pedalen was ik nog van plan.
ook zo een zilveren deursteil
maar alu vloerdingen kome in in mijne auto in :p

Asserti
30 juli 2005, 11:08
the way Dirkxke tunes his car is the way a car is ment to be tuned!

Genen dikken johnybak, maar ne dikke moteur ja.

zombie
30 juli 2005, 11:36
Genen dikken johnybak, maar ne dikke moteur ja.

als ge fameus motor wilt tune kost da hope geld.
en ge kunt alles der terug afhale me de control
(nu spreek ik ni van een kelkske steke he).
het beste is ne standaart zware blok te kope maar das ook al onbetaalbaar in belgië :p

Dirkxke
30 juli 2005, 11:40
Dirkxke ge gaat nu meer voor de performance dan voor de looks zeker ?
Offcourse uwe ST ziet er beeldig mooi uit hoor.

yep, voor mij hoeft er aan de buitenkant zo goed als niks meer te veranderen. alleen nog verlagen en een paar kleine details nog opspuiten.

voor de rest gaat de magie onder de motorkap gebeuren en mss nog een heel klein beetje in het interieur (paar detailkes spuiten in koetswerkkleur. nie teveel maar toch genoeg voor ineens op te merken)

mijn doel is om en bij de 180pk 200-210Nm zonder turbo.
moest er ooit turbo/lader opkomen is het doel 240-250pk en een 300Nm (als de boite het aankan)

ene keer boven die waarde moeten de pistons, drijfstangen, krukas aangepast worden dmv gesmede racepistons omda de standaard pistons daar nie voor gemaakt zijn. met de blok alleen gezien met goede pistons en aandrijving zou die blok om en bij de 350-400pk kunnen blazen voor de racerij maar voor dagelijk gebruik denk ik toch dat 300 meer als voldoende is :)

btw: in england rijdt een ST rond met ong 240pk ZONDER turbo, die man werkt met throttle bodies, op maat gemaakte uitlaatcollector + uitlaat en een op maat gemaakte chip herschrijving! zalig resultaat voor een stomme atmosfeer. nadeel is de prijs :D (dacht een 8000€ ong)

merci asserty en dillyracer voort compliment :bow:

als ge fameus motor wilt tune kost da hope geld.
en ge kunt alles der terug afhale me de control
(nu spreek ik ni van een kelkske steke he).
het beste is ne standaart zware blok te kope maar das ook al onbetaalbaar in belgië :p

da kost idd handen vol geld. nu ikzelf heb geen andere uitgaven buiten mijn auto dus met momenten kan daar dan wel eens wat vanaf he :D

ivm control. da valt goed mee voor de mijne. de ST heeft standaard al een spaghetti collector eronder staan en als ik een andere zet moet da al iemand zijn die weet hoe die orginele eruit ziet. en mijn standaard uitlaat ga ik tegen dat ik naar keuring moet aanpassen zodat die past op die Milltek uitlaatcollector zodat ik die op een uurke kan wisselen zonder al teveel problemen, want denk nie da een rechte uitlaat met sport kat en tenzo-R demper door de keuring geraakt :D

deze demper btw: http://www.tenzoracingsports.com/performance/exhausts/titanium/type-2/big_type-2.jpg :evil:

Rikkie
30 juli 2005, 12:13
Mijn laatste (gedwongen) mods:

- nieuwe join du culasse
- distributieriem
- cilinderkop gevlakt
- nieuwe kleprubbertjes
- nieuwe remblokken (garagist van naast ons zei dattem nog nooit zo'n versleten blokken had gezien, waren zelfs stukken af !) ==> staan er trouwens nog maar een uurtje op.
- nieuwe alternatorriem
- nieuwe servopompriem
- nieuwe radiator
- nieuwe termostaat

Mijn laatste echte mod:

Alpine HU 9851R :niceone: toestelleke voor zijn geld
CAI Tenzo R (maar da is al een half jaar geleden), laten opsturen door R-speed: was op een dikke week geleverd :niceone:

Greetz, Rikkie

Dirkxke
30 juli 2005, 12:17
Mijn laatste (gedwongen) mods:

- nieuwe join du culasse
- distributieriem
- cilinderkop gevlakt
- nieuwe kleprubbertjes
- nieuwe remblokken (garagist van naast ons zei dattem nog nooit zo'n versleten blokken had gezien, waren zelfs stukken af !) ==> staan er trouwens nog maar een uurtje op.
- nieuwe alternatorriem
- nieuwe servopompriem
- nieuwe radiator
- nieuwe termostaat

Mijn laatste echte mod:

Alpine HU 9851R :niceone: toestelleke voor zijn geld
CAI Tenzo R (maar da is al een half jaar geleden), laten opsturen door R-speed: was op een dikke week geleverd :niceone:

Greetz, Rikkie

zalige winkel R-speed, mijn k&n kit op woensdag besteld en kon hem vrijdag middag al gaan ophalen, Pascal (de patron) is ook een toffe kerel. zelfs al reed ik nie met een jap, gaf hem toch goede raad ivm mijn kelk enz. pascal gaat mij nog meer daar zien om onderdelen te bestellen :D

Burny
30 juli 2005, 13:07
zalige winkel R-speed, mijn k&n kit op woensdag besteld en kon hem vrijdag middag al gaan ophalen, Pascal (de patron) is ook een toffe kerel. zelfs al reed ik nie met een jap, gaf hem toch goede raad ivm mijn kelk enz. pascal gaat mij nog meer daar zien om onderdelen te bestellen :D

Ik heb der ook al veel goede ervaringen idd. Daarom raadde ik hem aan. Hij heeft vroeger ook nog crx gereden. :D
Strax of morgen post ik mijn lijstje met veranderingen die deze maand zijn gebeurd.

zombie
30 juli 2005, 14:52

heeft die R-speed ne site ?

of weet iemand goede winkels waar ge online kunt bestellen en dan aan de postbode betale :p

Rikkie
30 juli 2005, 15:36
heeft die R-speed ne site ?

of weet iemand goede winkels waar ge online kunt bestellen en dan aan de postbode betale :p

http://www.r-speedonline.com/webshop/index.php

ik denk wel dat het vooraf betalen is + verzendkosten.
Je moet maar eens kijken bij verkoopsvoorwaarden of zo hé!

Greetz, Rikkie

Anoniem04
30 juli 2005, 16:16
Dirkxke, als ge eens van plan bent een dyno-run te doen, vooral filmen en hier posten :p

AkiMbO
30 juli 2005, 16:43
Onvrijwillig gat(je) in mijn eerste pot.

Geluid is nie mis, en het valt niet echt op :)

P2K-
30 juli 2005, 20:36

Normaal is da altijd zo voor k&n filters zenne. Bij mijne was da ook zo.

Mijne winkel heeft de verzendingskosten gedeelt tussen een paar bestellingen dus die vielen heel laag uit :)

Ook content vant eigelijk :)

zombie
31 juli 2005, 03:32
Normaal is da altijd zo voor k&n filters zenne. Bij mijne was da ook zo.

Mijne winkel heeft de verzendingskosten gedeelt tussen een paar bestellingen dus die vielen heel laag uit :)

Ook content vant eigelijk :)

welk is uwe winkel ? :p

DaCrashOveride
31 juli 2005, 16:46
Mijn laatste aankoop: Een Peugeot Speedfight 2
Ownage :p rijd 90 ,met elektrisch begrenzerke 50
Echt zalig brommerke

Dirkxke
4 augustus 2005, 14:37
eens effe de tijd gehad gisteren om een kort filmke op te nemen. volgende keer terwijl ik rij. geeft een veel plezanter resultaat omda de motor dan belast wordt

http://users.telenet.be/Dirkxke/knn%20kelk/kelk2.wmv

A.R.T.
4 augustus 2005, 16:25
Mijn laatste aankoop was ne volle bak naft.

Bij mij nen volle bak diesel,bijna 60€ man.Das meer als een computer game.

Morpheus
4 augustus 2005, 16:26
Bij mij nen volle bak diesel,bijna 60€ man.Das meer als een computer game.

Alleen speelt ge dat uit op een paar dagen :p

ec8or
4 augustus 2005, 16:29
en als je een beetje moeite doet, die tank diesel op een dag :)

Bontus
4 augustus 2005, 16:32
Frissere lucht zuigen is zowiezo een prestatiewinst en ook het makkelijkste/goedkoopste om te tunen.
Koudere lucht heeft een grotere dichtheid: dus meer moleculen O2 per mol 'ingeademde' lucht => resultaat: betere verbranding.
Beetje zelfde principe als waar NOS op steunt.

H4ns //
4 augustus 2005, 20:15
eens effe de tijd gehad gisteren om een kort filmke op te nemen. volgende keer terwijl ik rij. geeft een veel plezanter resultaat omda de motor dan belast wordt

http://users.telenet.be/Dirkxke/knn%20kelk/kelk2.wmv

sneu

lekker geluidje nog wel :)
wist niet dat zo'n kelkje toch zo een verschil kon maken (dat je vertelde over je prestaties)

moet ik in het achterhoofd houden :)

[B]Rocketeer
4 augustus 2005, 20:23
sneu

wist niet dat zo'n kelkje toch zo een verschil kon maken (dat je vertelde over je prestaties)

Is denkek vooral de 150 paarden da ge hoort :)
Da van mij is geen diep geluid. Is meer een motor die fluit.

Spijtig dak geen digitale videocamera heb. En kheb geen TV-in op mijn pc, dus analoog kannek ook ni opnemen :(

Dirkxke
4 augustus 2005, 20:49
sneu

moet er wel bijzeggen dat da nie zo is voor alle auto's he. zijn sommige die achteraf slechtere prestaties hebben omda ze teveel warme lucht binnen trekken vanonder het motorruim. daar heb ik geluk in da de uitlaatcollector aan de achterkant van het motorruim zit en vanvoor de inlaatkant. dus korte buis en de motor recht in de rijwind ^^

bij deze komt da nu juist wel zo uit omda ford een hoop lompe kiekes da luchtfiltersysteem heeft laten uitwerken. als ik het had moeten ontwikkelen was der onmiddelijk een contract gekomen met k&n en onmiddelijk een kelk erin die volledig afgeschermd zit van het motorruim.

zelfde voor uitlaat :s

dropkicker
5 augustus 2005, 11:49
kheb juist ne suzuki gs500 gekocht:)

SkullZ
5 augustus 2005, 18:58
http://www.optionimports.com/grtybloffvak3.html

oXyCaL
5 augustus 2005, 19:15
een nieuwe vario en dichtingsetje

Ben al blij dak geen nieuwe krukas moest kope :| schroefdraad was heel op, heb em zelf trug getapt en zit lekker vast nu :d

Tae
5 augustus 2005, 21:01
stoefer!

:offtopic:
Ik wil gewoon ffe zeggen dat zo van die gasten beter hunne mond houden, sommige mensen kunnen er nog iets van leren van deze threads, zoals ik hier die van auto's bijna geen bal weet :$ :D

Anyway doe zo voort mannen en als het kan misschien wat inside info, sommige mensen kunnen er nog iets van leren (zoals ik)

Zelf koop ik bijna niks voor mijn auto omdat het niet echt mijn type auto is (R19 '94)en dat ik ook het geld er niet in wil steken in meestal wel nutteloze dingen soms dat tunning, maar zoals die luchtfilters etc. vind ik wel tof om te weten !

Tuning is niet echt aan mij besteed wel verbeteringen in auto maken zoals binnen in en op motorisch vlak, maar vanaf dat ze beginnen met neon lichtjes, kleurekes, etc. dan vind ik het wat te veel van het goede :)

ps mag verwijderd worden hoor maar wou gewoon ffe laten weten

Burny
5 augustus 2005, 22:34
Oké, ik heb na men vakantiewerk niet echt stilgezeten :) Eindelijk een hele hoop plannen kunnen uitvoeren waar ik al een tijd me bezig was/ben.

1. passagierskant, achterwielkast en dorpel 'ontroest'. Auto afgebroken, binnengebracht bij carrosier en daarna zorgvuldig terug opgebouwd.

2. Voorwielophanging omgebouwd naar ee8 spec (crx vtec). Fusee (http://users.skynet.be/BurnedRubber/fusee.jpg) , spoorstangen, klauwen en schijven. Kwestie van nog wat meer remvermogen te hebben. Met Goodridge RVS omvlochten remslangen en dot5.1 remolie.

Keuringproof (http://users.skynet.be/BurnedRubber/gegroefd.jpg) setup.
Normal (http://users.skynet.be/BurnedRubber/AP.jpg) setup: AP geperforeerde schijven met Ferrodo DS 2500 blokken.

3. Momo stuurtje (http://users.skynet.be/BurnedRubber/momo.jpg) + NRG (http://www.evasivemotorsports.com/merchant2/graphics/00000001/nrg_quick_release_red.jpg) quickrelease.

4. Meters! Faze (http://www.fazegauge.com/gauges_black_menu.html?subnav=products) gauges voor oliedruk, olietemp en volts. De oliesensoren aangesloten op een Greddy Oil Block (http://users.skynet.be/BurnedRubber/greddy oil block.jpg) adapter. Meters ingebouwd in een Autometer gaugepod (http://users.skynet.be/BurnedRubber/gaugepod.jpg) . Omdat de Faze meters nog in bestelling zijn bij Rspeed, kan ik dit pas binnekort afwerken.

5. Nieuwe oem crx lip + een nieuwe 5th Gen Civic lip (http://users.skynet.be/BurnedRubber/5thgenciviclip.jpg) . Montage over een dikke week, fatsoenlijke pics komen nog.
Om de voorkant net iets agressiever te maken :D.

6. Custom made red valve cover. Ook pics over een week of 2.

6. Mijn nieuwe toy (http://users.skynet.be/BurnedRubber/cp.jpg), helaas al bekrast van het zware werk :p Heeft me al redelijk wat gezwoeg uitgespaard.

Foose
5 augustus 2005, 22:41
Oké, ik heb na men vakantiewerk niet echt stilgezeten :) Eindelijk een hele hoop plannen kunnen uitvoeren waar ik al een tijd me bezig was/ben.

1. passagierskant, achterwielkast en dorpel 'ontroest'. Auto afgebroken, binnengebracht bij carrosier en daarna zorgvuldig terug opgebouwd.

2. Voorwielophanging omgebouwd naar ee8 spec (crx vtec). Fusee (http://users.skynet.be/BurnedRubber/fusee.jpg) , spoorstangen, klauwen en schijven. Kwestie van nog wat meer remvermogen te hebben. Met Goodridge RVS omvlochten remslangen en dot5.1 remolie.

Normal (http://users.skynet.be/BurnedRubber/AP.jpg) setup: AP geperforeerde schijven met Ferrodo DS 2500 blokken.

3. Momo stuurtje (http://users.skynet.be/BurnedRubber/momo.jpg) + NRG (http://www.evasivemotorsports.com/merchant2/graphics/00000001/nrg_quick_release_red.jpg) quickrelease.

4. Meters! Faze (http://www.fazegauge.com/gauges_black_menu.html?subnav=products) gauges voor oliedruk, olietemp en volts. De oliesensoren aangesloten op een Greddy Oil Block (http://users.skynet.be/BurnedRubber/greddy oil block.jpg) adapter. Meters ingebouwd in een Autometer gaugepod (http://users.skynet.be/BurnedRubber/gaugepod.jpg) . Omdat de Faze meters nog in bestelling zijn bij Rspeed, kan ik dit pas binnekort afwerken.

5. Nieuwe oem crx lip + een nieuwe 5th Gen Civic lip (http://users.skynet.be/BurnedRubber/5thgenciviclip.jpg) . Montage over een dikke week, fatsoenlijke pics komen nog.

6. Mijn nieuwe toy (http://users.skynet.be/BurnedRubber/cp.jpg), helaas al bekrast van het zware werk :p Heeft me al redelijk wat gezwoeg uitgespaard.

Wij hebben net dezelfden toy, da's nu al zelfs plezant om uw velgen eraf te halen ;).

CAS
6 augustus 2005, 05:31

Der sta wel bij dant geperforeerde zijn, maar zijn da geen zelf uitgeboorde schijfremmekes? Vroeg et mij af omdat het zo kleine gaatjes zijn...

GADGET
6 augustus 2005, 11:07
Mijn pa nieuwe achterveren gestoken.
Maar ze hebben daar wa zitten prutsen en de verkeerde veren gestoken in BMW garage denk ik zo :D

Kijk naar deze 'ruimte' tussen achterwiel en achterwielkas.
http://www.wallpaper.net.au/wallpaper/automotive/BMW%20M3%20CSL%20-%201024x768.jpg

is dus nog ne cm of 5.
http://www.xr-crf.com/bmw/IMG_0154%20(Medium).jpg

en das die van mij pa... :crazy: hangt lager dan nen m3 :p
http://www.xr-crf.com/bmw/IMG_0155%20(Medium).jpg

wiel zit just IN de kas :p ik kan mijn hand ni horizontaal op den band leggen, geraak er gewoon ni tussen :D

ies mee teruggaan denkek... :p

H4ns //
6 augustus 2005, 11:23
Mijn pa nieuwe achterveren gestoken.
Maar ze hebben daar wa zitten prutsen en de verkeerde veren gestoken in BMW garage denk ik zo :D

Kijk naar deze 'ruimte' tussen achterwiel en achterwielkas.
http://www.wallpaper.net.au/wallpaper/automotive/BMW%20M3%20CSL%20-%201024x768.jpg

is dus nog ne cm of 5.
http://www.xr-crf.com/bmw/IMG_0154%20(Medium).jpg (http://www.xr-crf.com/bmw/IMG_0154%20%28Medium%29.jpg)

en das die van mij pa... :crazy: hangt lager dan nen m3 :p
http://www.xr-crf.com/bmw/IMG_0155%20(Medium).jpg (http://www.xr-crf.com/bmw/IMG_0155%20%28Medium%29.jpg)

wiel zit just IN de kas :p ik kan mijn hand ni horizontaal op den band leggen, geraak er gewoon ni tussen :D

ies mee teruggaan denkek... :p

en da is door bmw dealer gedaan? :eek:

GADGET
6 augustus 2005, 11:24
en da is door bmw dealer gedaan? :eek:

jah.. :s

Zou ni mogen bij zo een merk imo.

[B]Rocketeer
6 augustus 2005, 12:51

Idd, ge hebt ni stilgezeten :)
Bij mijne motor is da allemaal de moeite ni. Best is om bij mij te swappen van een 4A-FE naar een 4A-GE.

--------------------------------------------------------------------------
4A-FE

The 1987-1998 4A-FE is different from the 4A-GE in terms of performance and power. Although both have the same displacement and are DOHC, they were optimized for different uses. The first obvious difference are the valves, the engine's intake and exhaust valves were placed 22.3° apart (compared to 50° in the G-Engines). The second is that it employed a 'slave cam system', one camshaft's sprocket rotated the other camshaft's sprocket (Both camshaft's sprockets on the G-Engine are rotated by the timing belt). The plus side of this design that it improved fuel efficiency and made the engine very torquey (made the car zippy on city roads), on the down side, it compromises power, about 20% less power compared to the 4A-GE. Power rating varies during certain generations that had the engine.

Toyota designed this engine with fuel economy in mind. The 4A-FE is basically the same as the 4A-F (introduced in the previous generation of Corollas), the most apparent difference was the fuel delivery system. The 4A-F used a carburetor, while the 4A-FE used electronic fuel injection system (notice the 'E'). Also, the 4A-FE had extra power. The engine was succeeded by the 1ZZ-FE, a 1.8 liter engine with VVT-i technology.

-----------------------------------------------------------------------

4A-G

4A-G

The next major modification was the fuel injected high-performance 4A-G. Production of the various models of this version lasted for three generations, from 1983 through 1992 for most versions, though the 5-valve 4A-GE lasted through 1998. Most 4A-Gs were 4-valve DOHC engines with wide (50°) valve spacing for performance.

The first-generation 4A-GE replaced the 2T-G in most applications. It was extremely light and strong for an all-iron engine block, and production lasted through 1990. The second-generation added piston-cooling oil sprays and higher compression ratios. The third-generation appeared in late 1991 with the 20 valve 4A-GE, which was itself updated in 1996 before being retired in 1998.

Power output for the 4-valve version varied widely, from 112 hp (84 kW) at 6600 rpm to 138 hp (103 kW) at 7200 rpm. Again, torque was closer, varying from 97 ft·lbf (131 N·m) at 4800 rpm to 110 ft·lbf (149 N·m) at 4800 rpm.

Special versions included the Japan-spec 4A-GEU, California-spec 4A-GEC, and even a Finnish-spec 4A-GE, as well as the transverse-mounted 4A-GEL. The engine was used in the company's flagship car, the Toyota Corolla, in the 1980s.

The 4A-GE was one of the earliest inline-4 engines to have both DOHC 16 valves and electronic fuel injection (EFI). Toyota designed this engine with perfomance in mind; its twin camshafts are 50 degrees apart to allow decent power, but this sacrifices torque. This engine is very popular with racers and tuners (namely those who own an AE86) because of its ease of modification, simple design, and lightness.

The engine was first introduced in the 1983 Trueno Sprinter AE86 and the Corolla Levin AE86 sports version. In 1988, the engine was placed in front wheel drive (FWD or FF) format as opposed to rear wheel drive (RWD or FR). The engine was retired from North American Corollas in 1990, although it continued to be available in the Geo Prizm GSi (sold through Chevrolet dealerships) from 1990-1992.

There is also Formula Atlantic 4A-GE engine with 240 hp (179 kW).

-------------------------------------------------------------------------

20 Valve 4A-GE

A special 4A-GE was produced from 1991 through 1998 to replace the 4A-GZE. It was a naturally-aspirated engine with an additional intake valves for each cylinder, making it one of the first production 5-valve engines in history. The engine can be recognized by its silver or black top. This was the last of the 4A family to be produced. Toyota's VVT and VVT-i was used at various times for 165-170 hp (123-127 kW) at 7800 rpm and 120 ft·lbf (162 N·m) at 5600 rpm, quite impressive for a naturally-aspirated 1.6 L engine.

--------------------------------------------------------------------

A4-FE 16V: http://www.toyotaklub.dk/portal/projekter/20vbruno/02.jpg
A4-FE 16V:http://hmhebron69.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/simota_upgrade.jpg?
4A-GE 16V: http://www.solidlight.it/toyota/image/red-black_top.jpg
4A-GE 20V: http://kuruma.cside.com/mycar/engine.jpg

Swappen met de 16V zal ni zoveel opvallen. Met de 20V daarintegen.
Damn ik haat België :)

Burny
6 augustus 2005, 19:33
Der sta wel bij dant geperforeerde zijn, maar zijn da geen zelf uitgeboorde schijfremmekes? Vroeg et mij af omdat het zo kleine gaatjes zijn...

Kleine gaatjes idd, maar roestig, de schijven zijn een een jaar niet gebruikt. Gaatjes zijn kleiner als op een race auto of een Porsche Turbo, dat wel :D

@ Rocketeer: Ik wil ook graag swappen, daarom nu al enkele noodzakelijke aanpassingen :). Ik wil er een vtec blok in, maar welke weet ik nog niet. b16, b18 of een specialleke '20'. Als em officieel oldtimer is, is er msc meer mogelijk, en anders uitvoeren en terug invoeren.

[B]Rocketeer
6 augustus 2005, 20:18
Kleine gaatjes idd, maar roestig, de schijven zijn een een jaar niet gebruikt. Gaatjes zijn kleiner als op een race auto of een Porsche Turbo, dat wel :D

@ Rocketeer: Ik wil ook graag swappen, daarom nu al enkele noodzakelijke aanpassingen :). Ik wil er een vtec blok in, maar welke weet ik nog niet. b16, b18 of een specialleke '20'. Als em officieel oldtimer is, is er msc meer mogelijk, en anders uitvoeren en terug invoeren.

Uitvoeren en terug invoeren kan idd meestal helpen, als em in da EU-land goedgekeurd is.

Spijtig da ge ni zomaar naar de constructeur kunt en zeggen: maat mij eens een ander pvgke met een andere motor uit uw gamma.
Dan hadek hier mijn centen in ne swap gestoken :D

Maja, we leven in België. Dus beide voeten op de grond terug :)

Zoals ge zegt: oldtimer is een mogelijkheid. Ma dan moetek nog lang wachten + kunde ni al te veel buiten. Alleen voor proefritten tot het oog op meeting + tijdens meetings zelf.

dropkicker
6 augustus 2005, 23:00
kheb wa fotokes gemaakt van mijne moto.
kheb em van vrijdag en op zelfde dag nog verzekering en plak in orde gebracht

http://users.pandora.be/dropkicker/moto

hij is van 2003, en rijdt vlotjes:) (25kw offcourse)

[B]Rocketeer
6 augustus 2005, 23:21
kheb wa fotokes gemaakt van mijne moto.
kheb em van vrijdag en op zelfde dag nog verzekering en plak in orde gebracht

http://users.pandora.be/dropkicker/moto

hij is van 2003, en rijdt vlotjes:) (25kw offcourse)

Nu alleen nog uw bagagedoos eraf halen.
Want da staat ni.

En dan nog een nieuwe uitlaatlijn, en ge zijt vertrokken :)

dropkicker
6 augustus 2005, 23:52
Rocketeer']Nu alleen nog uw bagagedoos eraf halen.
Want da staat ni.

En dan nog een nieuwe uitlaatlijn, en ge zijt vertrokken :)

kvin da rek ook voos, ma wel handig voor helm + vest

P2K-
7 augustus 2005, 01:29
Rocketeer']Idd, ge hebt ni stilgezeten :)
Bij mijne motor is da allemaal de moeite ni. Best is om bij mij te swappen van een 4A-FE naar een 4A-GE.

--------------------------------------------------------------------------
4A-FE

The 1987-1998 4A-FE is different from the 4A-GE in terms of performance and power. Although both have the same displacement and are DOHC, they were optimized for different uses. The first obvious difference are the valves, the engine's intake and exhaust valves were placed 22.3° apart (compared to 50° in the G-Engines). The second is that it employed a 'slave cam system', one camshaft's sprocket rotated the other camshaft's sprocket (Both camshaft's sprockets on the G-Engine are rotated by the timing belt). The plus side of this design that it improved fuel efficiency and made the engine very torquey (made the car zippy on city roads), on the down side, it compromises power, about 20% less power compared to the 4A-GE. Power rating varies during certain generations that had the engine.

Toyota designed this engine with fuel economy in mind. The 4A-FE is basically the same as the 4A-F (introduced in the previous generation of Corollas), the most apparent difference was the fuel delivery system. The 4A-F used a carburetor, while the 4A-FE used electronic fuel injection system (notice the 'E'). Also, the 4A-FE had extra power. The engine was succeeded by the 1ZZ-FE, a 1.8 liter engine with VVT-i technology.

-----------------------------------------------------------------------

4A-G

4A-G

The next major modification was the fuel injected high-performance 4A-G. Production of the various models of this version lasted for three generations, from 1983 through 1992 for most versions, though the 5-valve 4A-GE lasted through 1998. Most 4A-Gs were 4-valve DOHC engines with wide (50°) valve spacing for performance.

The first-generation 4A-GE replaced the 2T-G in most applications. It was extremely light and strong for an all-iron engine block, and production lasted through 1990. The second-generation added piston-cooling oil sprays and higher compression ratios. The third-generation appeared in late 1991 with the 20 valve 4A-GE, which was itself updated in 1996 before being retired in 1998.

Power output for the 4-valve version varied widely, from 112 hp (84 kW) at 6600 rpm to 138 hp (103 kW) at 7200 rpm. Again, torque was closer, varying from 97 ft·lbf (131 N·m) at 4800 rpm to 110 ft·lbf (149 N·m) at 4800 rpm.

Special versions included the Japan-spec 4A-GEU, California-spec 4A-GEC, and even a Finnish-spec 4A-GE, as well as the transverse-mounted 4A-GEL. The engine was used in the company's flagship car, the Toyota Corolla, in the 1980s.

The 4A-GE was one of the earliest inline-4 engines to have both DOHC 16 valves and electronic fuel injection (EFI). Toyota designed this engine with perfomance in mind; its twin camshafts are 50 degrees apart to allow decent power, but this sacrifices torque. This engine is very popular with racers and tuners (namely those who own an AE86) because of its ease of modification, simple design, and lightness.

The engine was first introduced in the 1983 Trueno Sprinter AE86 and the Corolla Levin AE86 sports version. In 1988, the engine was placed in front wheel drive (FWD or FF) format as opposed to rear wheel drive (RWD or FR). The engine was retired from North American Corollas in 1990, although it continued to be available in the Geo Prizm GSi (sold through Chevrolet dealerships) from 1990-1992.

There is also Formula Atlantic 4A-GE engine with 240 hp (179 kW).

-------------------------------------------------------------------------

20 Valve 4A-GE

A special 4A-GE was produced from 1991 through 1998 to replace the 4A-GZE. It was a naturally-aspirated engine with an additional intake valves for each cylinder, making it one of the first production 5-valve engines in history. The engine can be recognized by its silver or black top. This was the last of the 4A family to be produced. Toyota's VVT and VVT-i was used at various times for 165-170 hp (123-127 kW) at 7800 rpm and 120 ft·lbf (162 N·m) at 5600 rpm, quite impressive for a naturally-aspirated 1.6 L engine.

--------------------------------------------------------------------

A4-FE 16V: http://www.toyotaklub.dk/portal/projekter/20vbruno/02.jpg
A4-FE 16V:http://hmhebron69.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/simota_upgrade.jpg?
4A-GE 16V: http://www.solidlight.it/toyota/image/red-black_top.jpg
4A-GE 20V: http://kuruma.cside.com/mycar/engine.jpg

Swappen met de 16V zal ni zoveel opvallen. Met de 20V daarintegen.
Damn ik haat België :)

of als we toch bezig zijn direct naar 4a-gte of gze ? :p

oja die 16V black top wordt meer gebruikt omdat ge daarbij normaal makelijker over kunt schakelen naar carbu's en dus een dubbel weberke op kunt zwieren :D

trouwens ooit al gelezen van die 4a-ge die revved tot 11k ? :niceone: Wel een trd versie die zo goed als ni te vinden is :)

aja en op mijne 4a-fe maakt die k&n toch wel een dieper geluidje ze. Raar dat die da bij u dan ni zou doen.

Dirkxke
7 augustus 2005, 09:00
voor de mensen die zich vandaag vervelen, der is een meeting op de parking van de KRC Genk voetbalploeg!

veel volk, veel ambiance... IK die daar is :D

kom maar af :D

Blue-Bora
7 augustus 2005, 09:03
Laatste aankoop om het uitzicht te veranderen waren xenonlampen van 8500K ipv de originele 4500K.

Dus enkel lampjes vervangen het,niet de lichtblokken.

Kheb verschillende K'waarden getest en die 8500K kwam het mooiste uit vond ik

http://users.pandora.be/borake/xenons.htm

Ik verkoop die dingen ook trouwens ;)

FoRCe
7 augustus 2005, 10:40
nen grote sticker van the Oh! voor achteruit :p

Zware investering tbh :)

Dj Aero
7 augustus 2005, 16:35
een bus 2 takt olie en een 20 liter tankske me 98 ^^

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 16:45
of als we toch bezig zijn direct naar 4a-gte of gze ? :p

oja die 16V black top wordt meer gebruikt omdat ge daarbij normaal makelijker over kunt schakelen naar carbu's en dus een dubbel weberke op kunt zwieren :D

trouwens ooit al gelezen van die 4a-ge die revved tot 11k ? :niceone: Wel een trd versie die zo goed als ni te vinden is :)

aja en op mijne 4a-fe maakt die k&n toch wel een dieper geluidje ze. Raar dat die da bij u dan ni zou doen.

Gij hebt een k&n kelk zeker??
Ik heb gewone inlegluchtfilter.

Dieper geluid moet van mij ni. Heb graag mooi hoog geluidje.
Mijn diep geluid krijgek wel van mijnen uitlaat :D

[B]Rocketeer
7 augustus 2005, 16:47
Niks gekocht.
Wel nieuwe kabelboom samen met mijn pa in onzen audi gestoken vandaag.

Tof als die kabelboom aan de koffer ligt. Plooit lekker mee met open en dicht doen van de koffer. En dan kan da stuk gaan.

En aangezien zo een dom kabelboomke blijkbaar serieus wa kost van audi zelf, soldeerde dat dan maar zelf eraan. Even goed.

Foto halverwege de werken (http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/ice4/audi.jpg)

Probleem was da als ge achteruit wou rijden, da het lampje van het mistlicht aanging :). Daaraan merktte da dus.

SkullZ
9 augustus 2005, 04:33
volgens mij helpt een k&n luchtfilter niet aan het dieper geluid van een wagen ze lol.

Burny
9 augustus 2005, 13:36
volgens mij helpt een k&n luchtfilter niet aan het dieper geluid van een wagen ze lol.

Daar kan je dan wel eens heel hard van verschieten. Een gewone K&N inlegfilter gaat niet veel verschil geven, een open luchtfilter (type 'kelk') laat zelfs een 1.4 brullen.

Dirkxke
9 augustus 2005, 14:54

kom dan maar eens bij mij in de wagen zitten als ik hem aan 3000tr onder duw

:ironic:

als ge niks kent van resonantiegeluiden in een motor moet ge u heel stil houden :ironic:

nog nooit gehoord van in en uitlaatklep tegelijk open?? das dus het geluid da ge een pak harder hoort...

P2K-
9 augustus 2005, 14:57
zozo (http://users.telenet.be/beires/auto/zwarte/k&n/1.avi), mij ook maar ens bezig gehouden.

*edit: fuck economy :p

Dirkxke
9 augustus 2005, 15:11
zozo (http://users.telenet.be/beires/auto/zwarte/k&n/1.avi), mij ook maar ens bezig gehouden.

da geluid ken ik van ergens :D

moet dringend eens ene maken terwijl ik rij met de venster half open. dan komt da pas echt tot zijn recht :D

[B]Rocketeer
9 augustus 2005, 15:13

Gij hebt ander meterkes dannek ik :D
Weer verschil in celica's. Die verschillen blijven komen: zowel interieur als exterieur.

*edit*

Blijkbaar hebde gene celica
My mistake

*edit*

P2K-
9 augustus 2005, 15:13
da geluid ken ik van ergens :D

moet dringend eens ene maken terwijl ik rij met de venster half open. dan komt da pas echt tot zijn recht :D

hehe :D

idd ge zout al rijden een moete nemen. Ma daarvoor moede om het gemakelijk te maken me 2 moete zijn.

Alleen is da nogal onhandig :p

[B]Rocketeer
9 augustus 2005, 15:23
Allé, filmpke van toen dak uitlaat just had.
Geluid is ondertussen al wa gebeterd.

http://rapidshare.de/files/3807358/laseruitlaat.avi.html

Op Free klikken, en ff geduld hebben er ge de link krijgt :p

freeza
9 augustus 2005, 18:08
ik heb er het originele stuur van mijn fs1 terug opgestoken, zag er nog mooier uit dan het platte dunnere stuur dat er voordien opzat...
het stuur komt nu iets hoger en ik zit nu wel wat makkelijker :)

zombie
9 augustus 2005, 23:39
Rocketeer']Allé, filmpke van toen dak uitlaat just had.
Geluid is ondertussen al wa gebeterd.

http://rapidshare.de/files/3807358/laseruitlaat.avi.html

Op Free klikken, en ff geduld hebben er ge de link krijgt :p

ben van plan ook eene te steken , maar ik wil zo een fel geluid en niet zo'n dof

iemand sugesies voor nen uitlaat.

k gaan mijne kat ook der tussenuit hale btw

[B]Rocketeer
10 augustus 2005, 13:00
ben van plan ook eene te steken , maar ik wil zo een fel geluid en niet zo'n dof

Ik wou geen fel geluid :D
Ne skytune kunde steken.

Da geeft veel geluid, ma is voor mij persoonlijk iets te luid ;)
Nuja, ieder heeft zijn smaken.

P2K-
10 augustus 2005, 13:06
nja ik vind skytune uitlaten ook enorm veel te luid gaan.

Ik prefereer een licht rally-achtig geluidje :)

of iets zoals dit (http://highboost.com/movies/borla_gs_swift.mpg), straalt gewoon pure kracht uit imo :)

Burny
10 augustus 2005, 14:31

Invidia dan! Catback systeem met katvv. (collector ook maar aanschaffen dan :D )

P2K-
10 augustus 2005, 15:13
Invidia dan! Catback systeem met katvv. (collector ook maar aanschaffen dan :D )

om maar direct een smak geld kwijt te zijn :p

invidia owned wel :D

zombie
10 augustus 2005, 22:36
om maar direct een smak geld kwijt te zijn :p

invidia owned wel :D

was het geen 600€ voor een volledig uitlaatsysteem?

Burny
11 augustus 2005, 00:25
was het geen 600€ voor een volledig uitlaatsysteem?

Een catback systeem heb je voor 700 € ongeveer. Katvv en collector zal ook zoiets kosten. 60 mm (ook geschikt voor een eventuele turbo setup dus ooit :p) buis, 101 mm einddemper.

slash
21 augustus 2005, 12:36
http://www.worldofwheels.se/file/7360/OZ2005/Hydra_500x500.jpg
16" + banden 195/45/16 + spoorverbreders ofzoiet = 810€

CAS
21 augustus 2005, 12:54
http://www.worldofwheels.se/file/7360/OZ2005/Hydra_500x500.jpg
16" + banden 195/45/16 + spoorverbreders ofzoiet = 810€

Wree schoon velgen, ma kzou oppassen met die spoorverbreders, hoeveel cm zijn ze? Teveel is echt ni goe, en is hier al eens geeindigd met twee wielen die in een aparte richting wezen...

slash
21 augustus 2005, 12:57
10mm dacht ik

mja ET van velg is 42 en die van auto 28

slash
23 augustus 2005, 10:15
hmm blijkbaar mag een spoorverbreder wel als die op de velg vast zit en ge nie meer dan 2% afwijking hebt

Dirkxke
23 augustus 2005, 17:04
hmm blijkbaar mag een spoorverbreder wel als die op de velg vast zit en ge nie meer dan 2% afwijking hebt

en da zegt wie??

op de site van goca staat nogtans heel duidelijk

RODE KAART:
- SPOORVERBREDER

:D

ik mag btw een nieuwe velg gaan bestellen. mijn ma heeft vandaag moeten uitwijken voor een turk in zijn mercedes die ergens een straat kwam uitgevlogen zonder te kijken...

resultaat: http://users.telenet.be/Dirkxke/velgen%20002%20(Large).jpg

kga kijken hoeveel repareren mij gaat kosten en anders koop ik gewoon een nieuwe (157€)

CAS
23 augustus 2005, 17:09
en da zegt wie??

RODE KAART:
- SPOORVERBREDER

ik mag btw een nieuwe velg gaan bestellen. mijn ma heeft vandaag moeten uitwijken voor *edit by mod* iemand

kga kijken hoeveel repareren mij gaat kosten en anders koop ik gewoon een nieuwe (157€)

Leuke edit mod :p
Over die spoorverbreders, gewoon afblijven, is echt wel voor niks goed...

[B]Rocketeer
23 augustus 2005, 17:10
en da zegt wie??

RODE KAART:
- SPOORVERBREDER

Indien de gemonteerde velgen niet overeenstemmen met de velgen vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of originele sticker van de constructeur worden deze aanvaard voor zover het spoor voor personenauto’s binnen de tolerantie van 2 % verhoging ten opzichte van het origineel spoor valt, 4% voor terreinvoertuigen.

Hopla :D
Op de velg zelf mag blijkbaar wel ;)

Dirkxke
23 augustus 2005, 17:15
Rocketeer']Hopla :D
Op de velg zelf mag blijkbaar wel ;)

nuja 2% is eigenlijk niks :s

das 2cm op 1m

meeste wielbassisen zijn 1,5m en zijn spacers waren 1cm per kant dus hij valt er juist binnen de gelukzak :D

[B]Rocketeer
23 augustus 2005, 17:28
nuja 2% is eigenlijk niks :s

das 2cm op 1m

meeste wielbassisen zijn 1,5m en zijn spacers waren 1cm per kant dus hij valt er juist binnen de gelukzak :D

Schoon gemeten van de leverancier ;)

GeoBem007
25 augustus 2005, 13:43
Laatste mod aan mijn brommer:

http://users.skynet.be/am026487/MonkeyHotlap1.jpg

Uitlaatje ;)

[B]Rocketeer
25 augustus 2005, 13:47

Uitlaatje ;)

Uitlaatje zegt em dan :D
Den eerste flik da ge tegenkomt zet u aan de kant jong.
Valt bekke op als ge het mij vraagt :p

Asserti
25 augustus 2005, 14:21

Uitlaatje ;)

komen daar ook vlammen uit? :cool:

Mr. SLASH
25 augustus 2005, 14:32
klein vraagje, wat zijn spoorverbreders , ik peis dak et weet wa et is , maar kbent nie zeker , vandaar :D

CAS
25 augustus 2005, 14:35
klein vraagje, wat zijn spoorverbreders , ik peis dak et weet wa et is , maar kbent nie zeker , vandaar :D
Da zijn van die dingens da uw spoor verbreden :p

Mr. SLASH
25 augustus 2005, 14:44
spoor, kunde et me simpele woorden uitleggen , want ik ben leek op auto gebied

CAS
25 augustus 2005, 15:07

http://www.bmw.com/generic/com_04/en/products/automobiles/showroom/mseries/m3/_img/datasheet_m3_coupe.gif
Dus, op link ziet ge dat de spoorbreedte van een BMW M3 (E46) voorraan 1508mm is en achteraan 1525mm. Een spoorverbreder is een stuk dat met op de velg zelf zet (zoals bij Slash) of tussen de velg en uw remmen (dus daar waar ge uw wiel vast vijst) en da maakt dan dat uw wielen dus iets verder zitten waardoor uw spoor breder wordt.
Dus als je spoorverbreders gebruikt van 1cm, dan zal bij de BMW M3 de spoorbreedte 1528mm voorraan zijn (langs iedere kant 10mm bij) en achteraan 1545mm. Door die spoorverbreeders is het spoor dus breeder en zal de wagen iets steviger op de baan staan, het zwaartepunt is beter verdeeld. Hoe breder een wagen die dezelfde hoogte heeft, hoe minder snel die overkop zal gaan.
Maar, als ge te veel neemt, dus spoorverbreders van een aantal cm, dan kunnen uw wielen afbreken.

Khoop dat ge hiermee geholpen zijt (kben wel ni zo op de hoogte van de juiste termen enzo :p) maar normaal hebt ge nu wel ongeveer een idee?

freeza
25 augustus 2005, 16:39

Uitlaatje ;)

ziet er zalig uit
kan je er eens een filmpje van maken want ik zou graag eens weten hoe die klinkt :)

SoliD
25 augustus 2005, 16:51

eerst verlagen die handel :p

slash
25 augustus 2005, 17:06

http://users.pandora.be/slash/nest/Photo-0416.jpg
het blinkende stukske waar iet opstaat ma ge kunt het moeilijk leze :p das zijn spoorverbreders. daaronder is dus de velg en daarbove de remschuif (op foto)

Dirkxke
25 augustus 2005, 18:01

Uitlaatje ;)

ook al is de uitlaat HUGE, past perfect bij de brommer :D

het past der zelfs cute op :D

eerst verlagen die handel :p

volgende zomer kw variant 2 eronder :evil:

volgende week nieuwe velg bestellen en dan eens gaan kijken voor een milltek verdeler in de buurt voor mijn paardjes wat verder richting de 180 te gaan duwen :evil: EN gaan kijken voor andere schijven + blokken :D bij meer power komt nogal logischer wijs ook betere remmen :)

Mr. SLASH
25 augustus 2005, 19:08
Khoop dat ge hiermee geholpen zijt (kben wel ni zo op de hoogte van de juiste termen enzo :p) maar normaal hebt ge nu wel ongeveer een idee?

nu snap ik het , thx :D

GeoBem007
25 augustus 2005, 20:22
Rocketeer']Uitlaatje zegt em dan :D
Den eerste flik da ge tegenkomt zet u aan de kant jong.
Valt bekke op als ge het mij vraagt :p

Ik rij al 2 jaar rond me mn brommer, (bijna) altijd al een luide/andere uitlaat gehad.. Nooit gezever over gehoord van flikken :D

Kzal ooit mss eens een filmpke maken, as'k zin heb :P

[B]Rocketeer
31 augustus 2005, 14:49
En up :)

Ni echt iets speciaals, ma ben wa verzorginsproductjes gaan halen voor de voiture :p
Tmoest der al lang van komen, ma vandaag toch erachter geweest.

1) Motip Chrome Cleaner (voor den uitlaat).
2) K&N Recharger Filter Care Service Kit (ze zeggen wel dat da pas na 50000 km's moet in normale omstandigheden, ma ne keer doen kan genen kwaad ;))
3) Meguiar Deep Crystal System Paint Cleaner
4) Meguiar Deep Crystal System Polish
5) Meguiar Deep Crystal System Carnauba Wax

Weeral voor een aardig bedragje erdoor gejaagd. Tja, nen auto moet ook verzorgd worden.

zombie
4 september 2005, 21:19
ik heb ook weer een paar nieuwe stukken op men car zitte:p

tenzo R CAI
en verlagingsveren van cobra met 4cm drop.

zal een van de dagen wel eens wat foto's posten :p

lammat
4 september 2005, 22:04
led achterlicht en nice carbon achterpinkers.
pics zal ik later wel eens posten.

@@rd@pp€lpur€€
4 september 2005, 22:10
ne B8 Bougie van NGK
3.79 euro

beemerboy316
6 september 2005, 11:08
Mijn laatste mod op mijn R6 zijn kleine led-pinkerkes : http://mgc.servegame.com/~beemer/bannerMWF.jpg

Greetz.

Dirkxke
8 september 2005, 17:25
vandaag heeft mijn vriendin iets plezant gezien in een winkel :D

http://users.telenet.be/Dirkxke/eendje%20001%20(Medium).jpg

http://users.telenet.be/Dirkxke/eendje%20002%20(Medium).jpg

kon het nie laten staan en heb het dus maar ineens meegepakt om mijn auto verder aan te vullen :D een race eendje is een absolute must!

[B]Rocketeer
8 september 2005, 17:38

kon het nie laten staan en heb het dus maar ineens meegepakt om mijn auto verder aan te vullen :D een race eendje is een absolute must!

Das wel tof :)
En nog in de juiste kleuren ook.

Kwek kwek. Tmaakt toch geluid zeker als ge erop drukt ;)
Zo een pssst geluid. Kunde er elke keer op drukken als ge schakelt :D

Burny
8 september 2005, 17:57

De ST-eend :D Nieuwe mascotte :cool:

Dirkxke
8 september 2005, 19:22
De ST-eend :D Nieuwe mascotte :cool:

yea :cool:

@ raketje, da eendje fluit zo als ge erop duwt :D

Mr Syphon
8 september 2005, 19:24
en hoe hard gaan uw eend ? :p

Dirkxke
8 september 2005, 19:34
en hoe hard gaan uw eend ? :p

208 op papier als hem op het dashboard staat :D

en als ik rem toe stamp nog een stuk harder :D

CAS
8 september 2005, 19:35
208 op papier als hem op het dashboard staat :D

en als ik rem toe stamp nog een stuk harder :D

En als ge hem bij 208 uit het raam smijt?

Dirkxke
8 september 2005, 19:36

dan heeft RaceDuck (zijne naam :D) serieus wa schrammen en kretsen :sad:

CAS
8 september 2005, 19:38
dan heeft RaceDuck (zijne naam :D) serieus wa schrammen en kretsen :sad:

Ma volgens mij kunde hem zo wel 210 doen gaan :p En wss vangt em dan mss genoeg lucht op da em zo een skwiiiieeeek geluid maakt (alsof ge er heel lang op nijpt dus)

Dirkxke
8 september 2005, 19:41
:sad:

sadist :(

CAS
8 september 2005, 19:49
:sad:

sadist :(

waarom zegt iedereen da toch tegen mij :sad:

Mr Syphon
8 september 2005, 20:01
omdat ge er ene zijt ? :p

felixke86
8 september 2005, 23:29
kwil ook ne luchtfilter van k&n!
K'heb nu der nu ook ne andere opzitten, maar kweetet merk niemeer, twas ne goeikope :oink: ! kheb al eens gekeken op de site van k&n en gezien dat er een k57i bestaat voor mijn autotje :p . kweet alleen niet waar ik dit kan kopen in de buurt van brugge?? mss weet iemand een verdeler van K&N in de buurt van Brugge??

Dirkxke
8 september 2005, 23:32
kwil ook ne luchtfilter van k&n!
K'heb nu der nu ook ne andere opzitten, maar kweetet merk niemeer, twas ne goeikope :oink: ! kheb al eens gekeken op de site van k&n en gezien dat er een k57i bestaat voor mijn autotje :p . kweet alleen niet waar ik dit kan kopen in de buurt van brugge?? mss weet iemand een verdeler van K&N in de buurt van Brugge??

normaal kan elke auto5 k&n bestellen. normaal kan elke autowinkel k&n bestellen. over welke wagen gaat het eigenlijk?

Burny
8 september 2005, 23:55

Ik weet al wie nooit bij Dirkxke in de auto zal mogen stappen :D

To bad, tis sjanse dikke fun :cool:

Mr Syphon
9 september 2005, 10:17
ahzo jij bent die eendenmishandelaar hier in de buurt ?

Dirkxke
9 september 2005, 12:53
ahzo jij bent die eendenmishandelaar hier in de buurt ?

yep yep, met 2 potten verf en een verborstel maak ik ze allemaal ST look a like's :D

Mr Syphon
9 september 2005, 13:10
jij crimineel, u wil ik nooit tegen komen :p

Dirkxke
9 september 2005, 14:39
jij crimineel, u wil ik nooit tegen komen :p

nee idd, kzou u wel eens ST-like kunnen maken gelijk ik met Burny gedaan heb in lommel :D

Burny
9 september 2005, 15:11
nee idd, kzou u wel eens ST-like kunnen maken gelijk ik met Burny gedaan heb in lommel :D

Dat blauw was er na enkele dagen af, maar die witte lijnen willen er maar niet af gaan :help:

CAPS
9 september 2005, 19:08
Kheb op mijn MBK nitro naked vandaag mijn spullen gekregen:

Chroom carterdeksel
Chroom kickstarten
Yasunu R alu demper
Alu voetplaten
racegaas

Blue-Bora
10 september 2005, 10:26
Dieselfilter,oliefilter en nief olie :)
Enkel nog de vaste kost (onderhoud), voor de rest geef ik niks meer aan den auto ;)

C4PROOF
10 september 2005, 10:37
Een nieuw wielnaafvelgdekselkapje met het merklogo erop links vooraan. Een of andere frustro had het logo gestolen.

Een bus simonis voor de banden.

|) ][ |V| ][
13 september 2005, 19:15
nieuwe voorbumper, zijschort, velg en rechtsvoor lichten en pinker, khad een muurke omvergeduwd :p

spl3ndr
14 september 2005, 16:32
Audi RNS-E navigatie unit,
double din rek
asbak, asbak cover
versnellingspook cover
...

alles om van een single din naar een double din ( met nav ) te gaan in mijn a6

daFour
14 september 2005, 16:59
nieuw GTI voorlipje :D

Mr Syphon
15 september 2005, 00:35
als ge alleen een kelk steekt maakt da geluid dan veel meer verschil ?
of is de combinatie met een uitlaat toch beter ? :p
ik vind het allemaal nogal duur voor deronder te steken daarom da ik het vraag
uitlaat van 200 euro steken vind ik wa te veel :D

SkullZ
15 september 2005, 20:38
200 euro voor een uitlaat? Welk merk is dat wel, nogal goedkoop vind je niet?
cold air intake (kelk is alleen een nieuwe filter?) verandert het geluid wel wat maar niet drastisch, het aanzuig geluid dat het maakt is wel sexy.

Mr Syphon
15 september 2005, 21:10
is het toegelaten op de keuring zo een sportfilter ?

SoliD
15 september 2005, 22:26
Neen, maar ze zeggen daar niks van.

felixke86
15 september 2005, 22:53
normaal kan elke auto5 k&n bestellen. normaal kan elke autowinkel k&n bestellen. over welke wagen gaat het eigenlijk?

t'is over ne astra GSi 8 klepper. Kan inderdaad in auto 5 gekocht worden bedankt!! t'is 97.5€ vo ne K57i generation 2. 'tschijnt dat er een hitteschild bijzit om koude lucht aan te zuigen en een aanzuigbuis, allee da staat er toch in diene boek :woohoo: ! kheb nog een klein vraagsken, is het echt zo da ge der vermogenwinst mee hebt, of hangt da af van auto tot auto??

Burny
15 september 2005, 23:01
Tss uw oren heb je vermogenswinst ja. Op de dyno 1 à 3 % afhankelijk van het soort intake.

Die K57i is qua vermogen minder optimaal dan bv een CAI of ice/air-box. Als ik u was, zou ik proberen om je originele filterbox gewoon erin te laten, met daarin de open filter. Zelf een soort Ice box maken dus.
Zo scherm je hem goed af van de warme motor lucht, en zo werkt de aanvoer van koude lucht nog optimaal. Ik veronderstel toch dat Opel daar minstens 1 slang voor heeft voorzien, die vanachter de bumper oid vertrekt.

zombie
15 september 2005, 23:03
t'is over ne astra GSi 8 klepper. Kan inderdaad in auto 5 gekocht worden bedankt!! t'is 97.5€ vo ne K57i generation 2. 'tschijnt dat er een hitteschild bijzit om koude lucht aan te zuigen en een aanzuigbuis, allee da staat er toch in diene boek :woohoo: ! kheb nog een klein vraagsken, is het echt zo da ge der vermogenwinst mee hebt, of hangt da af van auto tot auto??

laat u nx wijsmaken da ge een vermogenwinst hebt van 10 pk ofzo he :ironic:
mss max 0.5 pk ofzo :p onderin gaat he het mss wel een beetje voelen.
als ge toch pk wilt winnen koopt uzelf ne katvervanger.
daar kunt ge mss wel een 5 a 6 pk mee winnen.

1 regel geld bij motortuning. PK's kosten geld , veel geld ...

btw k heb zelf ook een kelk steken van tenzo R :p

foto (http://users.skynet.be/fa250733/celica/Afbeelding%20236%20copy.jpg)

en omdat dit toch de laatjste mod thread is:

k heb nog nieuwe boxen (http://users.skynet.be/fa250733/celica/Afbeelding%20283.jpg) ook.
pioneer's en de "deksels" ook maar inees in het grijs gespoten :p

Mr Syphon
15 september 2005, 23:22
http://www.knfilters.com/

wa is het verschil tussen zo een high performance intake kit
en een racing air filter ?

( mja ken echt niks van die tuning dinges :p )

Burny
15 september 2005, 23:32
http://www.knfilters.com/

wa is het verschil tussen zo een high performance intake kit
en een racing air filter ?

( mja ken echt niks van die tuning dinges :p )

Die racing filters zijn geen kits zoals de K57i met buis etc. Gewoon alleen de filter op zich denk ik.
Als je geen echte highend (de dingen die ik al opnoemde) oplossing wil, kan je best gewoon een K&N inleg (vervang) filter kopen. Filtert beter als zo'n open filter, en geeft ook vermogenswinst. Nuja, ik moet niet veel zegge, ik heb ook een open filter van K&N :lol: Maar das vooral omdat dat er al opzat, en de originele luchtfilterbehuizing er niet bijzat :(

@ Zombie: das ook optimistisch voor alleen de kat ervanonder te halen :) Echte tuning begint waar inlaat/uitlaat tuning ophoudt. En voor een goeie inlaat + uitlaatlijn ben je ook snel 1500 € kwijt.

zombie
15 september 2005, 23:40
Die racing filters zijn geen kits zoals de K57i met buis etc. Gewoon alleen de filter op zich denk ik.
Als je geen echte highend (de dingen die ik al opnoemde) oplossing wil, kan je best gewoon een K&N inleg (vervang) filter kopen. Filtert beter als zo'n open filter, en geeft ook vermogenswinst. Nuja, ik moet niet veel zegge, ik heb ook een open filter van K&N :lol: Maar das vooral omdat dat er al opzat, en de originele luchtfilterbehuizing er niet bijzat :(

@ Zombie: das ook optimistisch voor alleen de kat ervanonder te halen :) Echte tuning begint waar inlaat/uitlaat tuning ophoudt. En voor een goeie inlaat + uitlaatlijn ben je ook snel 1500 € kwijt.

bwa kat houd heel veel tegen hoor. 5pk winst daardoor kan zeker.
hangt ook wel een beetje van de motor zelf af natuurlijk.
en zeker bij de moderne wagens met 2 kats ertussen.
maar als je met lambdasensoren zit kunt ge hem der natuurlijk wel ni tussenuit halen.

skully25
15 september 2005, 23:48
vers rubber voor de moto
http://img321.imageshack.us/img321/2010/dsc016780mk.jpg

FP open demper die de std demper gaat vervangen
http://img28.imageshack.us/img28/8325/dsc016760yi.jpg
als ze me nu niet zien afkomen dan zullen ze me zeker wel horen :p

SoliD
16 september 2005, 10:47
Open filters is pure brol, daar heb je eigenlijk alleen maar performanceverlies mee omdat ze meer warme lucht aanzuigen.

Tenzij je ze afschermd en met een aanzuigbuis die aan de luchtgrille vertrekt voorziet van frisse lucht.

GADGET
16 september 2005, 10:56
vers rubber voor de moto
http://img321.imageshack.us/img321/2010/dsc016780mk.jpg

FP open demper die de std demper gaat vervangen
http://img28.imageshack.us/img28/8325/dsc016760yi.jpg
als ze me nu niet zien afkomen dan zullen ze me zeker wel horen :p

Waarom geen voorbocht ook ?
Scheelt echt in performance.

btw.. heb ook z'on fp gehad (eerst ook demper, dan full) en da is wel 'betrekkelijk' luid ja :unsure:

Normaal morgen achter dubbele FP (full) voor de quad :D you gotta love it.

Die FP's zijn echt de beste uitlaten. Heb daar ne yoshimura op gehad ook, kost bijna het dubbel en is echt zo nen bazaar ni te schatten. Begon zelf al te roesten :doh:

[B]Rocketeer
16 september 2005, 16:28
bwa kat houd heel veel tegen hoor. 5pk winst daardoor kan zeker.
hangt ook wel een beetje van de motor zelf af natuurlijk.
en zeker bij de moderne wagens met 2 kats ertussen.
maar als je met lambdasensoren zit kunt ge hem der natuurlijk wel ni tussenuit halen.

Bij japanners hebde pk-verlies omdat er hier een kat onder moet komen.
Dus als ge verwijdert, komde feitelijk terug op de originele pk's :D

Dunno of da bij de moderne jappan ook nog verschil uitmaakt, maar met de oudere japanse wagens is da algemeen geweten.

P.S.: Kuist uwen "enginebay" eens :)
Zelfs de mijnen ziet er properder uit :p

zombie
16 september 2005, 20:33
Rocketeer']

P.S.: Kuist uwen "enginebay" eens :)
Zelfs de mijnen ziet er properder uit :p

: shame:

mja k zou het is moeten doen.
zondag is het nog is de grote autokuisdag :p

en van diene kat der tussenuit te halen ben ik van plan.
k moet alleen nog een oud chappement zien te vinden voor die flenzen
dan lassek daar een buis tussen en hebbe ook ne heel goekope katback :D

zombie
16 september 2005, 20:40
Open filters is pure brol, daar heb je eigenlijk alleen maar performanceverlies mee omdat ze meer warme lucht aanzuigen.

Tenzij je ze afschermd en met een aanzuigbuis die aan de luchtgrille vertrekt voorziet van frisse lucht.

als is de lucht die ge binnekrijgt iets warmer.
de aanzuiging is veel beter dus ge gaat zowiso meer lucht binnekrijgen.
en denkt gij echt dat een temperatuursverschil van +/- 30° een prestatieverlies of winst gaat geven van +1 pk? :ironic:
kelk ofzo ook niet hoor.
ik heb daarstraks nog met mijnen baas aan het praten geweest over motortuning.
heeft in der tijd wanneer het nog allemaal legaal was( :p )
zich er ook veel mee bezig gehouden. en ook cource gereden.
ik heb al veel trukjes gehoord die ge kunt doen voor meer vermogen.
maar hij zegt het zelf. op de straat gaat ge der weinig van merken.
op het circuit kunt ge het wel zien aan u rondetijden.

als ge pk winst wilt koop u nen auto met de nodige pk's (standaart)
of leg nen anderen blok in uwen auto. ;)

dit was wel ff :offtopic: :unsure:

felixke86
16 september 2005, 21:16
laat u nx wijsmaken da ge een vermogenwinst hebt van 10 pk ofzo he :ironic:
mss max 0.5 pk ofzo :p onderin gaat he het mss wel een beetje voelen.
als ge toch pk wilt winnen koopt uzelf ne katvervanger.
daar kunt ge mss wel een 5 a 6 pk mee winnen.

een klein (mss stom) vraagje, maa wa is ne katvanger? heeft da iets me ne katlysator te maken. En waar kunt ge da kopen?

btw, me ne andere uitlaat kunt ge ook vermogen winnen, kheb zelf al eens ne uitlaat in elkaar geknutseld, zonder demper en kvoelde wel degelijk verschil in trekken, maar nie om te zeggen dat drastisch was. Maar de sound was echt wel prachtig, maar kheb er hem vanondergehaald voor de keuring en omdat hij begon te roesten :ironic: . Kga ne ke kijken vo ne remus of sebring (mss iemand suggesties van merk??)

een fotoke va me realisatie
http://i10.photobucket.com/albums/a149/jitse/uitlaat.jpg

slash
16 september 2005, 21:28
mijn uitlaat is gewoon zwart :s en kheb toch nog nooit gehoord da ter roet uit mijne komt

skully25
16 september 2005, 22:26
Waarom geen voorbocht ook ?
Scheelt echt in performance.

btw.. heb ook z'on fp gehad (eerst ook demper, dan full) en da is wel 'betrekkelijk' luid ja :unsure:

Normaal morgen achter dubbele FP (full) voor de quad :D you gotta love it.

Die FP's zijn echt de beste uitlaten. Heb daar ne yoshimura op gehad ook, kost bijna het dubbel en is echt zo nen bazaar ni te schatten. Begon zelf al te roesten :doh:

voorbocht bij ktm zijn al redelijk hoogwaardig, ik begin met een demper want die gehomologeerde EXC demper houdt toch wat vermogen tegen
en duurdere uitlaten zoals akrapovic en yoshimura worden echt overschat, deze lijnen zijn meestal pokkeduur en presteren niet beter dan bijvoorbeeld een doma racing uitlaat die nog niet de helft van een akra kost
dat is nu ook iets dat de kop opsteekt, het "posergehalte", in nederland steekt zo goed als iedereen een akra op z'n ktm, waarom, ik weet het niet, het is al meerdere malen bewezen dat die dure akra's niet echt beter zijn dan goedkopere uitlaatlijnen zoals doma, DEP, FMF, etc
duurder is beter is nu eenmaal nie altijd van toepassing

DBK
16 september 2005, 23:39
een klein (mss stom) vraagje, maa wa is ne katvanger? heeft da iets me ne katlysator te maken. En waar kunt ge da kopen?

btw, me ne andere uitlaat kunt ge ook vermogen winnen, kheb zelf al eens ne uitlaat in elkaar geknutseld, zonder demper en kvoelde wel degelijk verschil in trekken, maar nie om te zeggen dat drastisch was. Maar de sound was echt wel prachtig, maar kheb er hem vanondergehaald voor de keuring en omdat hij begon te roesten :ironic: . Kga ne ke kijken vo ne remus of sebring (mss iemand suggesties van merk??)

http://i10.photobucket.com/albums/a149/jitse/uitlaat.jpgkan zijn da je ietskes winst haalt me uwen zelf gemaakte uitlaat maar het is vooral het geluid dat je doet denken dat je sneller optrekt ;)

zombie
17 september 2005, 22:34

http://i10.photobucket.com/albums/a149/jitse/uitlaat.jpg

zoals hierboven al gezegt. het zal vooral in het koppeke zitten door het geluid denk ik ;)
pk winst is minimaal.

en van diene katback. ik weet niet of ge het princiepe kent van een katalysator?
ff kort: een katalysator is een soort steen met kanalen in (image (http://www.motorradthunder.de/lexikon/images/katalysator.jpg) )
die kanaaltjes zijn bewerk met een dun laagje platiena. dit zorgt voor een chemische reactie waardoor de schadelijke uitlaatgassen worden omgezet naar minder schadelijke stoffen.

nu to the point. diene steen in de katalysator geeft een vrij hoge tegendruk omdat er altijd een begin of een uiteinde van een kanaaltje in die steen is afgesloten zodat de gassen letterlijk door de steen moeten.

dus een katback is eigelijk gewoon de katalysator vervangen door een holle buis .... minder tegendruk in het uitlaatsysteem geeft bij een 4 takt meer vermogen ....

(sorry ik ben niet zo goed in het verklaren van dingen , maar k hoop dat ge der toch iets van gesnapt hebt)

Burny
18 september 2005, 11:38
1)
als is de lucht die ge binnekrijgt iets warmer.
de aanzuiging is veel beter dus ge gaat zowiso meer lucht binnekrijgen.
en denkt gij echt dat een temperatuursverschil van +/- 30° een prestatieverlies of winst gaat geven van +1 pk? :ironic:
kelk ofzo ook niet hoor.

2)
als ge pk winst wilt koop u nen auto met de nodige pk's (standaart)
of leg nen anderen blok in uwen auto. ;)

1)

For every 11 degrees F you can lower the air intake temperature, you gain approx. 1% Hp.

2)
100% agreed.

felixke86
18 september 2005, 13:21
zoals hierboven al gezegt. het zal vooral in het koppeke zitten door het geluid denk ik ;)
pk winst is minimaal.

en van diene katback. ik weet niet of ge het princiepe kent van een katalysator?
ff kort: een katalysator is een soort steen met kanalen in (image (http://www.motorradthunder.de/lexikon/images/katalysator.jpg) )
die kanaaltjes zijn bewerk met een dun laagje platiena. dit zorgt voor een chemische reactie waardoor de schadelijke uitlaatgassen worden omgezet naar minder schadelijke stoffen.

nu to the point. diene steen in de katalysator geeft een vrij hoge tegendruk omdat er altijd een begin of een uiteinde van een kanaaltje in die steen is afgesloten zodat de gassen letterlijk door de steen moeten.

dus een katback is eigelijk gewoon de katalysator vervangen door een holle buis .... minder tegendruk in het uitlaatsysteem geeft bij een 4 takt meer vermogen ....

(sorry ik ben niet zo goed in het verklaren van dingen , maar k hoop dat ge der toch iets van gesnapt hebt)

ksnap het, maar ze hebben tegen mij gezegd dat deze toch uitgescaheld wordt, omdat ik op lpg rij en anders teveel vermogenverlies zou hebben, maar hoe werkt da dan? Of is da zever?
maarja als ge dan zone katvanger ebt, moe da er toch vanonder vo de keuring (teveel co uitstoot)? kben vorige week gegaan en kwas afgekeurd voor teveel co (3.82 %), thuisgekomen, mijn lpg bijgeregeld (co vijs), teruggegaan, --> co = 0.01% :applause: !

GADGET
18 september 2005, 13:34
laatste mod aan quad:

dubbele fp uitlaat (full e :D)

http://www.xr-crf.com/raptor700/17-09-05/IMG_0594%20(Large).jpg

lichtelijk zwaarder geluid :unsure:
en een sh*tload aan meer power ;)

Squeak
18 september 2005, 14:25
laatste mod aan quad:

I like it :P

felixke86
29 september 2005, 23:08
joehoew, mijn k&n kelkske is vandaag aangekomen bij auto 5 en natuurlijk al afgehaald, maar nog niet geïntsaleerd :sad: zal voor ergens volgende week zijn, en zal dan proberen een filmke te maken ervan :woohoo: alsek ergens een camera te pakken krijg :p

Dirkxke
29 september 2005, 23:34
spijtig dat ik deze week de verzekering voor de auto hier thuis heb gekregen anders was ik volgende week gaan kijken voor mijn milltek collector, sportcat en uitlaat tot achter :D

dan wachten we maar 1 of 2 maandjes langer :sad:

mss volgende week een dyno run gaan doen naargelang ik tijd heb...

[B]Rocketeer
30 september 2005, 15:15
Ik moet ok nog half weekske wachten eer dak mijn laatste aankoop heb :(

NightRaver
30 september 2005, 16:34
Embleemloze grill voor de Golf zat vandaag in de post :applause:

CAS
30 september 2005, 17:24
Embleemloze grill voor de Golf zat vandaag in de post :applause:

Gade die motorkap dan ook lichtjes toewerken? Als em er op zit, foto's zijn altijd welkom é...

NightRaver
2 oktober 2005, 14:28
Gade die motorkap dan ook lichtjes toewerken? Als em er op zit, foto's zijn altijd welkom é...

Jep das de bedoeling. Da half mantje toewerken. Maar da zal niet voor direct zijn dat die erin gaat zitten hoor...

@silent_spring@
2 oktober 2005, 17:29
laatste mod aan quad:

Kep vandaag ook 'n yamaha quad gezien op 't terrein met dubbele fp uitlaat !
Die uitlaat was luider dan de YZ uitlaat op de WR250 van m'n vriend....
Als hij een donut deed op enkele honderden meters van ons en z'n uitlaat was in onze richting was dat wel bést luid ja :evil: ...

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 17:37
Vandaag wast zover. Mijn nieuwe aankoop gaan afhalen. -> Nieuwe velgen en banden.

DeCorsa DC-5 velgskes (http://decorsa.com)

Tgaat em dus om dees velgen -> http://www.infinitracing.com/Wheel/pic/ACE_Decorsa/Dc-5.jpg

Wegens gebrek aan nen digicam, foto's getrokken met GSM.
Kwaliteit van de foto's is dus slecht :(

http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto1.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto2.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto3.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto4.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto5.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto6.jpg

Foto's met de neon aan volgen ook nog.
Foto's van betere kwaliteit volgen zodra ik mijnen digicam terug heb (als ouders dus terug zijn van hun reis)

SoliD
4 oktober 2005, 17:54
Ik vind de combinatie chroom/rood een beetje vloeken. Het zou misschien mooier geweest zijn als het HyperSilver was i.p.v. chroom? Maar dit kan ook alleen aan mij liggen ;)

toch een mooie verbetering hoor ;)

Dirkxke
4 oktober 2005, 17:58
Rocketeer']Vandaag wast zover. Mijn nieuwe aankoop gaan afhalen. -> Nieuwe velgen en banden.

DeCorsa DC-5 velgskes (http://decorsa.com)

Tgaat em dus om dees velgen -> http://www.infinitracing.com/Wheel/pic/ACE_Decorsa/Dc-5.jpg

Wegens gebrek aan nen digicam, foto's getrokken met GSM.
Kwaliteit van de foto's is dus slecht :(

http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto1.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto2.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto3.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto4.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto5.jpg
http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen/Foto6.jpg

Foto's met de neon aan volgen ook nog.
Foto's van betere kwaliteit volgen zodra ik mijnen digicam terug heb (als ouders dus terug zijn van hun reis)

3 words: KW VARIANT 2 :D

LAGER MET DIE HANDEL :angry:

schuren met die pens gvd :love:

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 17:59
Ik vind de combinatie chroom/rood een beetje vloeken. Het zou misschien mooier geweest zijn als het HyperSilver was i.p.v. chroom? Maar dit kan ook alleen aan mij liggen ;)

toch een mooie verbetering hoor ;)

Vloekt totaal niet.
Trouwens de finish is chroom, ma tis HyperSilver :p

Ga maar naar de site van decorsa zien ;)
Bij DC-5 staat er -> Available finish chrome
En eronder staat Hypersilver
En bij ander types staat eronder ook chrome

Staat echt wel vet zenne ;)
Maja slechte kwal van de gsm hé

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 18:01
3 words: KW VARIANT 2 :D

LAGER MET DIE HANDEL :angry:

schuren met die pens gvd :love:

Kweet dat em nu lager moet gaan :(
Ma kheb de cash ni.

Ge moogt natuurlijk het nodige geld altijd storten ;)

Burny
4 oktober 2005, 18:16
Tis allesinds een hele verbetering :niceone: Next up is toch die KW Variant 2 zeker? :D

Mijn velgen zijn ook besteld. Over een maand of 9 zullen ze wel aankomen.

sluysen
4 oktober 2005, 18:24
Rocketeer']Vloekt totaal niet.
Trouwens de finish is chroom, ma tis HyperSilver :p

Ga maar naar de site van decorsa zien ;)
Bij DC-5 staat er -> Available finish chrome
En eronder staat Hypersilver
En bij ander types staat eronder ook chrome

Staat echt wel vet zenne ;)
Maja slechte kwal van de gsm hé

voor ne gsm vind ik da echt wel nie slecht hoor...

en ik vind het wel goe bij elkaar passen...

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 18:28
Tis allesinds een hele verbetering :niceone: Next up is toch die KW Variant 2 zeker? :D

Mijn velgen zijn ook besteld. Over een maand of 9 zullen ze wel aankomen.

Eerst terug de ICE inbouwen (maja das ni echt een grote kost).
En nadien zallek wel moeten verlagen zeker, om het er nog beter te laten uitzien :)

Ja zeg da wel da het een hele verbetering is tov van mijn gewoon stalen velgen :p

Amai das lang wachten.
Zeker besteld die nog ni in productie zijn :D

P.S.: Wa is zowa totaalprijs voor die kw + plaatsing.
Dak al op voorhand weet wat da "grapke" mij gaat kosten :(

Aaaaaah, kwil werken. Dan hebek rap cash :D

@sluysen: Tnx

SoliD
4 oktober 2005, 18:33
Zo'n 1200€ dacht ik ruwweg.

Burny
4 oktober 2005, 18:48
KW variant II schommelt idd rond de 1000 €, kan bv ook 1200 € voor uw type wagen zijn. Plaatsing door garage (is dus noodzakelijk om dat attest te krijgen) zal u ook nog eens 100 tot 300 € kosten, afhankelijk van waar je dat laat doen.

En die 9 maand is idd heel lang dat komt omdat ik een kleurcombinatie wil die normaal niet mogelijk is. En ze moeten vanuit de USA komen. (ene van cch importeert die voor mij)

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 18:52
KW variant II schommelt idd rond de 1000 €, kan bv ook 1200 € voor uw type wagen zijn. Plaatsing door garage (is dus noodzakelijk om dat attest te krijgen) zal u ook nog eens 100 tot 300 € kosten, afhankelijk van waar je dat laat doen.

En die 9 maand is idd heel lang dat komt omdat ik een kleurcombinatie wil die normaal niet mogelijk is. En ze moeten vanuit de USA komen. (ene van cch importeert die voor mij)

Amai, das serieus veeeeeeeeel geld.
Had gehoopt op een pak minder :s

Nuja, deftig materiaal + deftig laten steken kost altijd geld hé :(
Ma zoveel haddek nu ook ni verwacht.

Allé, waar ligt die zaag hier, dak mijn veren hier kan gaan afzagen. LoL :rofl:

----------

Ah, tmoest weeral iets speciaal zijn waarvoor ze hemel en aarde moeten bewegen :)

Burny
4 oktober 2005, 19:26
Ah, tmoest weeral iets speciaal zijn waarvoor ze hemel en aarde moeten bewegen :)

Altijd bij mij :p Mijn Faze gauges laten ook alweer 4 maand op zich wachten, en die Greddy oil block heb ik ook verschillende maanden op moeten wachten. Ik heb eigenlijk nog nooit iets gewoon in de winkel gekocht. Altijd eerst uitzoeken precies hoe en wat, en dan kom ik altijd op de speciale gevallen uit :cool:

Achja, iets dat gewoon op voorraad ligt RULED niet :D

------------
Nagel op de kop: Deftig materiaal kost veel geld :D Spijtig dat Tein geen goedkeur heeft hier in belgie. :angry:

SoliD
4 oktober 2005, 19:43
Koop anders voorlopig Eibach of KW verlagingsveren (150€) tot je genoeg geld hebt voor die KW2? :)

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 20:16
Koop anders voorlopig Eibach of KW verlagingsveren (150€) tot je genoeg geld hebt voor die KW2? :)

Kannek natuurlijk doen. Da zal al een pak schelen in prijs en misschien laag genoeg zijn. Tot tegen de grond moetek ni hebben, heb er standaard al soms last mee :p

SoliD
4 oktober 2005, 20:47
Reken maar op een 3cm drop met verlagingsveren :)

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 20:47

Das volgens mij genoeg (denkek natuurlijk :p)

Dirkxke
4 oktober 2005, 20:58

idd, de eibach voor de fiesta, focus, mondeo enz zijn 3,5cm

eibach is het huismerk van ford als het op verlagingen of speciale ophangingen gaat :)

zombie
4 oktober 2005, 21:36
Rocketeer']Das volgens mij genoeg (denkek natuurlijk :p)

ik heb 4 cm verlagingsveren steken.
en dat laat u wielen veel mooier aansluiten met u kassen

zo is het dan (http://users.skynet.be/fa250733/celica/celi.jpg)

ik heb men veren 200€ betaald btw. en ze zelf geplaatst.

en nice rims btw. ik vind chromé en rood goed samengaan.
zijn dat 19 of 18 "" en ook 35 serie band zo precies :p

Bugge
4 oktober 2005, 21:48
Verlaging mbv schroefset.

Voor verlaging (http://users.pandora.be/bugge/public/IMG_0738_____2.JPG)
Na verlaging (http://users.pandora.be/bugge/public/IMG_0744___2.JPG)

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 21:53
Verlaging mbv schroefset.

Voor verlaging (http://users.pandora.be/bugge/public/IMG_0738_____2.JPG)
Na verlaging (http://users.pandora.be/bugge/public/IMG_0744___2.JPG)

Nice nice

@zombie: Das idd een gans pak mooier.

Nu willek da ook al hebben.
Kheb wel geld genoeg ervoor, ma kga toch sparen (kwestie van meer als genoeg reserve over te hebben voor moest er iets voorvallen aan de wagen).

Tnx. Zijn 18". En yep: 215/35 profiel :)

SoliD
4 oktober 2005, 21:56
ik heb 4 cm verlagingsveren steken.
en dat laat u wielen veel mooier aansluiten met u kassen

zo is het dan (http://users.skynet.be/fa250733/celica/celi.jpg)

ik heb men veren 200€ betaald btw. en ze zelf geplaatst.

hoe kun je uw veren nu zelf plaatsen? Daar heb je toch een veer opspanner voor nodig?

PS: Je moet het sowieso door een erkende garage laten doen wil je ze er op laten liggen als je naar de keuring gaat, want zonder attest van plaatsing moogt ge het vergeten.

zombie
4 oktober 2005, 22:34
hoe kun je uw veren nu zelf plaatsen? Daar heb je toch een veer opspanner voor nodig?

PS: Je moet het sowieso door een erkende garage laten doen wil je ze er op laten liggen als je naar de keuring gaat, want zonder attest van plaatsing moogt ge het vergeten.

1. ik werk in een garage :niceone:

2. ik heb papieren van men veren, en als ge die manne wa geld geeft krijgde der een attest voor ze

btw. k heb ook nog ne

voor (http://users.skynet.be/fa250733/celica/Afbeelding%20102.jpg)

en ne

na (http://users.skynet.be/fa250733/celica/celi.jpg)

:p

Burny
5 oktober 2005, 00:59
Kunde mij ook geen attest bezorgen Zombie :lol:

[B]Rocketeer
5 oktober 2005, 15:02
Na veel mensen die zeggen: droppen die handel, hebbek besloten om verlagingsveren te steken.

Kweet het, tis geen kit, ma daarvoor ontbreekt mij de nodige cash.
Vandaag gaan bestellen, verlagingsveren om 4cm te droppen.

Hopelijk komt da perfect uit, da mijn banden ni in de kas komen. Let's hope so.

Mr Syphon
7 oktober 2005, 15:18
juist is wa nieuw boxen gestoken
caliber csa 5, 13 cm, 120 watt / 40W RMS, 86dB/W/m

ik had ze beter verwacht als men standaard boxen :s
ze spelen iets zuiverder en zwaarder, ma het verschilk merkt ge ni hard

en jah heb nen pug 205, en heb alleen vanvoor speakers :p

[B]Rocketeer
7 oktober 2005, 15:46
juist is wa nieuw boxen gestoken
caliber csa 5, 13 cm, 120 watt / 40W RMS, 86dB/W/m

ik had ze beter verwacht als men standaard boxen :s
ze spelen iets zuiverder en zwaarder, ma het verschilk merkt ge ni hard

en jah heb nen pug 205, en heb alleen vanvoor speakers :p

Op originele radio gestoken zeker ;)
Merktte idd ni veel van :)

[B]Rocketeer
7 oktober 2005, 15:47
En zoals beloofd:

De foto's met digicam

http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen.html

Alsek nog eens de gelegenheid heb, neemek ander foto's, want nu staanek op onzen oprit aan de kant.

Burny
7 oktober 2005, 15:53
Mooi, bling bling :D

Als em verlaagd is zou ik ook ens beginnen met een big brake upgrade :$ De eerste foto shows why :D

[B]Rocketeer
7 oktober 2005, 16:05
Mooi, bling bling :D

Als em verlaagd is zou ik ook ens beginnen met een big brake upgrade :$ De eerste foto shows why :D

Moet ni.
Zijn nu al remmen voor de 156pk versie van de celica die 1239 kg weegt.
Mijnen weegt 1000kg. Dus das in orde ;)

zombie
7 oktober 2005, 17:08
Rocketeer']En zoals beloofd:

De foto's met digicam

http://home.scarlet.be/~biezie/myRide/velgen.html

Alsek nog eens de gelegenheid heb, neemek ander foto's, want nu staanek op onzen oprit aan de kant.

mooi , maar ge gaat toch moeten oppassen voor borduurs en zo he ;)

[B]Rocketeer
7 oktober 2005, 17:25
mooi , maar ge gaat toch moeten oppassen voor borduurs en zo he ;)

Tnx
I know :s Voor putten in de weg ook.

Sjans dak in mijn "routine" ni moet parkeren tegen borduurs :)
Op den oprit is er genen, en aan de fitness ist gewoon parking.

Mr Syphon
7 oktober 2005, 17:37
Rocketeer']Op originele radio gestoken zeker ;)
Merktte idd ni veel van :)

mja standaard radio uit een pug is het ook ni maar een hele goeie ist ook ni :p
maarja ik ga er bij nader inzien ni te veel geld insteken, autoke heeft zelf ni zoveel gekost :)

Asserti
8 oktober 2005, 18:46
heb net nieuwe schoentjes gaan halen :D

http://www.yatego.com/pinguin-sports/p,4300b3ac95448,42c00415a1df32_6,adidas-adi-racer-low-suede?sid=4Y1128788026Yfbd375034a66c33ac72

moest ik ze nu nog in de juiste omstandigheden kunnen gebruiken zou het helemaal goe zijn :sop:

felixke86
10 oktober 2005, 20:42
yup ie is geïnstaleer de k&n k57i luchtfilter! khad er eigenlijk alleen maar een mooier geluid van verwacht, maar kheb er ook nog meer power bijgekregen, tis te zeggen, vroeger viel ie in een put bijt optrekken en nu trekt ie meteen op. t'is echt de max, kheb eens een 20 km gereden om mijn motor goed op tewarmen dan in brugge op de autostrade gegaan, (begin autostrade E403 ofzo). kwam daar niet een golfje 3 naast me staan :D :D :D, ik als het op groen sprong direct weg en meteen naar de 120, en de auto was echt wel vlotter in optrekken, je zou blijven duwen op het gaspedaal :woohoo: . nuja het golfje kon ik enkel nog zien in mijn achteruitkijkspiegel! nuja twas nie te doen om iemand te verslaan of hoe je het wilt noemen, maar gewoon om ens verschil te voelen met die luchtfilter.

vrijdag gaat mijn autotje naar de garage en zal ik hoogstwaarschijnlijk terug op benzine kunnen rijden en dan is ie nog sneller :rofl:

SoliD
10 oktober 2005, 21:10
die extra power zit tussen uw 2 oren hoor ;)
Je zou een MAXIMUM van 4pk kunnen winnen (verwaarloosbaar), je kunt wel een snellere pedaalreactie hebben.

felixke86
11 oktober 2005, 19:42
ben zeker van niet, krij al een jaar met die auto en nadat ik die andere filter heb gestoken, valt ie nie meer in een putje bij hernemigen!! vroeger had ik als ik optrok en versmeet, dat de auto eerst ( een seconde ofzo) niet trok en dan wel, nu is dat dus weg, en het enige wat ik veranderd heb is die filter dusja kan nie anders dan dat zijn é :niceone:

Dirkxke
11 oktober 2005, 19:52
die extra power zit tussen uw 2 oren hoor ;)
Je zou een MAXIMUM van 4pk kunnen winnen (verwaarloosbaar), je kunt wel een snellere pedaalreactie hebben.

0,4sec op de 400m beter, da zit nie tussen mijn oren maar zwart op wit op papier :D

en 0,4 sec is veel ;)

[B]Rocketeer
11 oktober 2005, 20:05
Mijn acceleratie is achteruit gegaan :(
Groter banden hé, das normaal.

Van 14" naar 18". GRoot verschil. Kvoel toch da het ni zo goed vooruit gaat.
Damn those tires :p

Ma kheb het er wel voor over ;)

sluysen
11 oktober 2005, 20:14
Rocketeer']Mijn acceleratie is achteruit gegaan :(

klein beetje engine tuning doen :p

Dirkxke
11 oktober 2005, 20:15
Rocketeer']Mijn acceleratie is achteruit gegaan :(

gewicht van de velg doet heel veel.

bij mijn vorige fiesta was da verschil ongeloofelijk tussen mijn standaard 15" en de 17". het gewicht alleen al was een groot verschil

[B]Rocketeer
11 oktober 2005, 20:27
gewicht van de velg doet heel veel.

bij mijn vorige fiesta was da verschil ongeloofelijk tussen mijn standaard 15" en de 17". het gewicht alleen al was een groot verschil

DA waarschijnlijk ook al.
Dees zullen ook wel wa meer wegen dan mijn 14" stalen velgskes :)

klein beetje engine tuning doen :p

Gene goei motor voor :(
De katalysator er nog onderuit halen is een optie volgens mij :)
Ma ovek dan nog door de uitstoot geraak.... dunno.

Klig er ni van wakker. Toch geen wagen om fel mee door te trekken.
En kspaar nu ook graag mijn banden. Hebben mij genoeg gekost :D, en ze gaan al ni fameus lang mee ;)

Burny
11 oktober 2005, 22:23
Daarom heb ik gekozen voor lichtgewicht 16ers :)

SoliD
11 oktober 2005, 22:28
het oog wilt ook wat hé ;)

Ik ben misschien van plan om m'n huidige aftermarket te vervangen door de standaard Cooper S velgen.

[B]Rocketeer
11 oktober 2005, 23:00
Daarom heb ik gekozen voor lichtgewicht 16ers :)

Ik heb gekozen voor een stevige velg :)
Maja meer inch is zoiezo meer gewicht.

Ochja, men kan ni alles hebben zeker :p
Show & shine, en voor de rest ni vooruit geraken :D

Ik ben misschien van plan om m'n huidige aftermarket te vervangen door de standaard Cooper S velgen.

True.
Alst zo ver is, posten die handel ;)

Dirkxke
12 oktober 2005, 16:15

da idee heb ik ook met mijn zomervelgen, vervangen door focusRS velgen oftewel nieuwe zwarte RS lookalike's ^^

felixke86
12 oktober 2005, 18:30
0,4sec op de 400m beter, da zit nie tussen mijn oren maar zwart op wit op papier :D

en 0,4 sec is veel ;)

zeg wa doe ge da eigenlijk da testen, van kheb een keer een filmke van u gezien en kzou da ook wel neke willen doen.

Burny
12 oktober 2005, 18:39
zeg wa doe ge da eigenlijk da testen, van kheb een keer een filmke van u gezien en kzou da ook wel neke willen doen.

Waarschijnlijk heb je een sprintfilmke gezien van Dirkxke, gefilmd op 1 van de vele legale sprintmeetings in België. Met correcte tijdmeeting etc. Daar mag iedereen aan meedoen trouwens, hoef je geen racemachien voor te hebben.
6 november ist hier op Zolder te doen, maar das maar 300 meter :( . En nog enkele minpunten zoals verplicht dragen van helm, en onder de 95 dB blijven :s .

felixke86
12 oktober 2005, 20:19
en moet je je daarvoor inschrijven van vooraf ofzo, onder de 95db zal geen probleem zijn, kheb mun originele uitlaat teruggehangen. kun je mss een site geven ofzo met meer info, kostprijs, eventuele reservatie, .... mag je ook meedoen als je auto op lpg rijd of kijken ze daar niet naar??

CAS
12 oktober 2005, 21:49
da idee heb ik ook met mijn zomervelgen, vervangen door focusRS velgen oftewel nieuwe zwarte RS lookalike's ^^

Persoonlijk zou ik voor zwarte RS velgen gaan, da ga er goe onder passen, en is toch iets unieker, alst kan met zo nog grijze rand. 14" kes ofzo, en dan den boel tegen de grond :p

Burny
12 oktober 2005, 22:06
en moet je je daarvoor inschrijven van vooraf ofzo, onder de 95db zal geen probleem zijn, kheb mun originele uitlaat teruggehangen. kun je mss een site geven ofzo met meer info, kostprijs, eventuele reservatie, .... mag je ook meedoen als je auto op lpg rijd of kijken ze daar niet naar??

Hier (http://www.automaxx.nl/newsite/index.php?id=136) vind je al meer info erover. Ik lees net dat het zelfs maar een 200 meter sprint is. Inschrijven moet normaal vooraf, op deze (http://www.automaxx.nl/newsite/index.php?id=63) link.
LPG is geen probleem, hoewel de die-hards hun lpg tank er wel uithalen. Ik raad je ten zeerste aan om je lpg tank (bijna) leeg te rijden, en met een (minimum) halfvolle benzinetank naar het evenement af te zakken.

Dirkxke
13 oktober 2005, 17:26
Persoonlijk zou ik voor zwarte RS velgen gaan, da ga er goe onder passen, en is toch iets unieker, alst kan met zo nog grijze rand. 14" kes ofzo, en dan den boel tegen de grond :p

hela! ik rij nie met ne duitser he :D

neenee, als der nieuwe onder komen zijn het oftewel echte focus RS velgen oftewel zwarte die op de RS velgen lijken en natuurlijk in 17" ;)

http://www.forddesktops.com/image.asp?f=focusrs&i=Ford_Focus_RS_Rear_10.jpg
http://www.forddesktops.com/image.asp?f=focusrs&i=Ford_Focus_RS_Side_10.jpg

felixke: elke wagen mag daar aan meedoen want ge hebt voor elke soort motor en inhoud een onderverdeling. ge moet eens kijken op www.abc-events.be. zij zijn degene die van elke sprint de metingen doen. staat ook een hoop uitleg op de site zelf over het sprinten + de regels die ge moet naleven

CAS
13 oktober 2005, 17:59
hela! ik rij nie met ne duitser he :D

Ford da hier verkocht wordt is toch Duits? Maar zo zwarte velgen gaan volgens mij zowiezo goed passen, zo met da blauw da gij hebt.

Dirkxke
13 oktober 2005, 18:01
Ford da hier verkocht wordt is toch Duits? Maar zo zwarte velgen gaan volgens mij zowiezo goed passen, zo met da blauw da gij hebt.

nono espangol onder mijn kont, de focus is duits :D

felixke86
13 oktober 2005, 22:54
Hier (http://www.automaxx.nl/newsite/index.php?id=136) vind je al meer info erover. Ik lees net dat het zelfs maar een 200 meter sprint is. Inschrijven moet normaal vooraf, op deze (http://www.automaxx.nl/newsite/index.php?id=63) link.
LPG is geen probleem, hoewel de die-hards hun lpg tank er wel uithalen. Ik raad je ten zeerste aan om je lpg tank (bijna) leeg te rijden, en met een (minimum) halfvolle benzinetank naar het evenement af te zakken.

jah das namelijk het probleem, kan nie meer op benzine rijden, kzou ma beter wachten totdat het vermaakt is, tis daarom dak vroeg of je ook op lpg mag sprinten

Burny
13 oktober 2005, 23:57
jah das namelijk het probleem, kan nie meer op benzine rijden, kzou ma beter wachten totdat het vermaakt is, tis daarom dak vroeg of je ook op lpg mag sprinten

Je mag ook gewoon op LPG sprinten hoor :) Maar das slecht voor je motor. Ik zou dat niet doen. Een keertje het rood aantikken zal je motor niet dadelijk slopen, maar LPG is heter en droger. Dus je kleppen etc zien meer af. Altijd op LPG fel doortrekken zou ik niet doen. Op zo'n sprintdag zou je blok dus serieus gaan afzien.

GADGET
14 oktober 2005, 10:09
arospeed janten op zo ne focus jong :p

http://www.tsl-motorsport.co.uk/wheels/Arospeed_rsgt_gunmetal_2.gif

Kheb nog een velg-vraagske nu da we er toch over bezig zijn.

Ik zoek brede 18'ers, en met breed bedoel ik 10x18 of 11x18. (en vanvoor 9x18 dan).
band van 255 of 265 moet er op komen. (en ja, ik weet dat die geld kosten :p)
Of kunde ergens 'gewone' velgen laten verbeden ?

Burny
14 oktober 2005, 12:35
Velgen verbreden zou ik nie mee beginnen als het al mogelijk is. Dan liever een custom order bij de fabrikant. En voor je dat besteld zou ik op Goca checken of die maten wel mogen op uw auto.

Mooie velgen, die Aerospeeds!

[B]Rocketeer
14 oktober 2005, 13:16
Velgen verbreden zou ik nie mee beginnen als het al mogelijk is. Dan liever een custom order bij de fabrikant. En voor je dat besteld zou ik op Goca checken of die maten wel mogen op uw auto.

Mooie velgen, die Aerospeeds!

9/10 ni volgens mij.
265 is heeeel breed.

Ik vind mijn 215 al serieus brede bandjes.
En das op een velg van 7,5".
Vooraan ist just goed die 215. Achteraan kan er nog wa breder onder alst echt moet :p

Mijn banden zijn nu "maar" 3cm breder dan mijn vorige 185. En 265 is dan nog een 5cm per band breder dan de mijn.

De wettelijke tolerantie is normaal +2% tot -1,5%
Maar op de goca best checken ja voor ge iets doet.

Wa is uw standaardmaat da onder de wagen mag??

SoliD
14 oktober 2005, 16:00
Vandaag afspraak gaan maken bij velgenreparateur ;)
mijn velgjes gaan op 7 november binnen, worden helemaal hersteld van borduurschade en krassen. Ze krijgen ook een nieuw uitzicht, donker SLC chroom ;) en op 10 of 14 november mag ik ze terug gaan ophalen :D
Tegen dan liggen er ook 2 nieuwe achterbanden op, wss de Toyo T1-R

En mijn huidige HU (Sony M8800) heb ik verkocht en nu heb ik terug mijn OEM geïnstalleerd. Die OEM is toch van Alpine, sublieme kwaliteit, en aangezien er toch nooit een echte ICE gaat inkomen kan ik dat geld beter ergens anders spenderen :)

GADGET
14 oktober 2005, 18:24
wat al dan niet mag van goca kan mij eerlijk gezegd gestolen worden :p
want die mogen er zeker ni op.

Zoek gewoon paar dikke velgen.
http://www.iforged.com/fs.html dan op 'flux' duwen bv, en die kunde dus goe breed krijgen. Zoek eigelijk gewoon zo nog wat types.

En velgen verbreden gaat wel degelijk, maar ken niet direct adressen.

[B]Rocketeer
14 oktober 2005, 18:28
wat al dan niet mag van goca kan mij eerlijk gezegd gestolen worden :p
want die mogen er zeker ni op.

Zoek gewoon paar dikke velgen.
http://www.iforged.com/fs.html dan op 'flux' duwen bv, en die kunde dus goe breed krijgen. Zoek eigelijk gewoon zo nog wat types.

En velgen verbreden gaat wel degelijk, maar ken niet direct adressen.

Tot ge de police achter u krijgt zeker.
Ah meneer zijn wielen steken uit zijn kassen??
Of: Meneer heeft nogal dikke banden. Mag da wel van de keuring meneer??

Banden- en velgenwet is goed geregeld. En nu ook de verlaging.
Dus alsek van u was zounek er maar mee opletten.
Da kan op een duur grapke uitdraaien als ge van miserie uw banden + velgen er ni meer oplegt.

P.S.: Wa is standaard bandenmaat en velgmaat?? (wil da wel weten hé ;))

[B]Rocketeer
15 oktober 2005, 11:53
Vandaag achter mijn verlagingsveren geweest.
Zit natuurlijk geen validatie- en montage-attest bij :(

Ma de winkel ging maandag eens bellen ervoor, voor die attesten.
Want zelf zeiden ze ook al: tiens, daar zit geen papier bij...
(9/10 zallek die attesten wel nooit zien zeker :s)

Attesten of ni, ze gaan er toch onder zenne.
Vandaag naar de garage geweest en afspraak gemaakt voor volgende week donderdag.

Wa gaat er dan gebeuren:
- Verlaging onder
- Het piepen van mijn remmen oplossen
- Remklauwen vooraan, en trommels achteraan mee rood laten spuiten.

En da wasek vergeten te zeggen (denk er nu pas aan):
- Spatborden vooraan en achteraan eraf doen indien er geen roest,... onderzit (alst dus proper is).

felixke86
15 oktober 2005, 14:35
een fotoke van mun luchtfilterke, heb ook een filmpje, maar weet niet hoe ik dit kan tonen aan jullie :help:

http://i10.photobucket.com/albums/a149/jitse/10.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a149/jitse/9.jpg

Tazz_
15 oktober 2005, 17:11
m'n laatste aankoop van deze week :D ;

http://users.telenet.be/tazz/rover214/Rover%20214is%20(10).jpg
http://users.telenet.be/tazz/rover214/Rover%20214is%20(13).jpg
http://users.telenet.be/tazz/rover214/Rover%20214is%20(14).jpg

kmoet binnen enkele maanden toch stage doen, dus werd het eindelijk tijd om een eigen auto te kopen ipv nog steeds met de auto van m'n pa rond te rijden
momenteel staat hij nog in de garage omdat hij nog moet gekeurd worden, er zitten nieuwe remblokken op, nieuwe ruitenwissers, nieuwe banden, en nog een paar kleine dingen, verzekering en nummerplaten moeten nog aangevraagd worden dus het zal nog wel een weekje duren vooraleer ik hem kan ophalen

het type is een Rover 214is, 1.4 benzine met 103pk
lederen interieur
mistlichten
hij is van september 1999
3 deurs
102 000km
electrische ramen

DBK
15 oktober 2005, 17:22
m'n laatste aankoop van deze week :D 103pk uit nen 1.4 is ni slecht ;)

daFour
15 oktober 2005, 19:06
men wieltjes :D

http://www.advancedautosport.com/CLASSICgr.jpg

CAS
15 oktober 2005, 19:18
men wieltjes :D

http://www.advancedautosport.com/CLASSICgr.jpg

Nu nog ne foto waarbij ze onder uw racemachine zitten é!

daFour
15 oktober 2005, 19:43
Nu nog ne foto waarbij ze onder uw racemachine zitten é!
jaja ze nog weekje geduld moet ze nog 'bewerken' ;)

Dirkxke
16 oktober 2005, 17:20
mihihihi, kheb eindelijk een milltek verdeler in de buurt gevonden. ong een 30 min rijden van hier.

www.kempower.be verkoopt milltek dus ga ik mij volgende week of de week erna eens gaan bevragen bij die mensen :D