PDA

Volledige versie bekijken : Beloning voor stoppen met roken ...!

*Argos*
27 juli 2005, 12:27
De Belgische regering wil zwangere vrouwen met een beloning van 120 euro en een cursus afhelpen van het roken !!! hier willen ze 3 miljoen € voor vrijmaken :eek:

Artikel uit 'De Gazet Van Antwerpen" (http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={4DE2A014-4624-4459-9C55-1105C2C7851A})

Soms vraag ik me dus af of de belgische regering erom vraagt om int' zak te worden gezet !? voor degene die echt willen stoppen en hun ongeboren kind niet voor genoeg motivatie zorgt om er echt mee door te gaan is het "misschien" een mooi iniatief, maar voor andere minder eerlijke mensen is het een mooie bijverdienste,en dit terwijl het geld in zoveel andere en belangerijke zaken kan gestoken worden.

m@rle
27 juli 2005, 12:31
ten eerste 120 euro ga nooit iemand echt doen overtuige.
ten tweede, roken is een eigen keuze, en daar moet geen belastingsgeld voor worden vrijgemaakt.

ten derde, ik rook ook, en ik zou dan stoppe (ik kan wel ni zwanger grake, maja :) ) en als'k mijn geld heb, trug beginge wrshl.

als ge echt wilt stoppe hebde geen 120 euro nodig ze

*Argos*
27 juli 2005, 12:41
ten eerste 120 euro ga nooit iemand echt doen overtuige.
ten tweede, roken is een eigen keuze, en daar moet geen belastingsgeld voor worden vrijgemaakt.

ten derde, ik rook ook, en ik zou dan stoppe (ik kan wel ni zwanger grake, maja :) ) en als'k mijn geld heb, trug beginge wrshl.

als ge echt wilt stoppe hebde geen 120 euro nodig ze
That's my point exactly...
als in dit geval de gezondheid van uw ongeboren kind niet belangerijk genoeg is om te stoppen met roken dan kan ik niet geloven dat 125€ de mensen wel aan het denken zet om dan toch een punt achter het roken te zetten !!

Talos__
27 juli 2005, 12:45
Het enige wat ze hiermee gaan bereiken is mensen aantrekken die de boel wat willen oplichten. Maw grote geldverspilling.

bweh
27 juli 2005, 12:46
ik rook ook maar die 120€ zal me niet aanmoedigen om te stoppen ...

... :unsure:

ComputerVISTA
27 juli 2005, 12:48
Soory maar als zwangere vrouw vind ik het maar vrij debiel dat je gaat roken. Moest ik nu weten dat er een kleine op komst zou zijn stop ik onmiddelijk. Alleez dat je voor zo iets al een aanmoediging nodig hebt versta ik niet.

Fireball
27 juli 2005, 12:53
Soory maar als zwangere vrouw vind ik het maar vrij debiel dat je gaat roken. Moest ik nu weten dat er een kleine op komst zou zijn stop ik onmiddelijk. Alleez dat je voor zo iets al een aanmoediging nodig hebt versta ik niet.

Zijt gij een zwangere vrouw? :wtf:
:)

Maar ik vind het ook onverantwoord om te roken als je zwanger bent. En vind dit iniciatief zeer slecht! Zoals jullie al zeggen => 120 is teweinig

m@rle
27 juli 2005, 13:04

Maar ik vind het ook onverantwoord om te roken als je zwanger bent. En vind dit iniciatief zeer slecht! Zoals jullie al zeggen => 120 is teweinig
eigenlijk teveel :).
teweinig om iemand echt te overtuige.

maar te veel, want ge moet eigenlijk stoppe van uw eigen wil.

ps: een tip, rook nooit geen goeiekope sigarette, want die zijn dubbel zo verslaven :(, door mijn neef lere kenne, nu mag'k trug probere vermindere.
ik wil die 120 euro :p om mij te overtuige

ComputerVISTA
27 juli 2005, 13:05

Nee nee moest ik weten als man dat men vrouw in verwachting was dan stopte ik onmiddelijk.

Grim
27 juli 2005, 13:07
Ik ben blij te zien dat de Belgische regering blijkbaar weer geld op overschot heeft.

ComputerVISTA
27 juli 2005, 13:09
Ik ben blij te zien dat de Belgische regering blijkbaar weer geld op overschot heeft.

Mja misschien is het project "wijnkelder" wel volledig afgevoert nu ;)

Zeta Reticula
27 juli 2005, 14:08
Waarom hebben marginale meer rechten? Waarom moeten zijn minder werken? Waarom minder taks?

Dat de intelligente bevolking gefrustreerd loopt is geen wonder.

Darius Craven
27 juli 2005, 14:13
Tja, als je ziet van wie het voorstel komt :ironic:

Was wel grappig op VTM net, lieten ze zo beelden zien van SUPER marginale mensen :D

Maar het is gewoon belachelijk, als je niet kan stoppen met roken voor je eigen kind, dan ben je je kind niet waardig ! Gezondheid van je kleine gaat toch boven alles...

Zeta Reticula
27 juli 2005, 14:16
Tja, als je ziet van wie het voorstel komt :ironic:

Was wel grappig op VTM net, lieten ze zo beelden zien van SUPER marginale mensen :D

Maar het is gewoon belachelijk, als je niet kan stoppen met roken voor je eigen kind, dan ben je je kind niet waardig ! Gezondheid van je kleine gaat toch boven alles...
In sommige milieus kweekt men als ratten. Who cares als vrouwlief weer vol zit, de koei.

ec8or
27 juli 2005, 14:18
Waarom hebben marginale meer rechten? Waarom moeten zijn minder werken? Waarom minder taks?

Dat de intelligente bevolking gefrustreerd loopt is geen wonder.
maar pas op, of je bent meteen een selfcentered egotrippende narcistische egoïst voor sommigen :)

Zeta Reticula
27 juli 2005, 14:18
maar pas op, of je bent meteen een selfcentered egotrippende narcistische egoïst voor sommigen :)
Ja maar dat word ik gewoonweg door zulke zaken :p

Morpheus
27 juli 2005, 14:19
In sommige milieus kweekt men als ratten. Who cares als vrouwlief weer vol zit, de koei.

Geen twee keer dit soort replies!
(en geen commentaar)

ec8or
27 juli 2005, 14:19
Ja maar dat word ik gewoonweg door zulke zaken :p
dat is net de nuance die ik ook onderga, maar velen zien enkel het resultaat, niet de oorzaak ;)

Sharur
27 juli 2005, 14:51
beter een boete opleggen voor vrouwen die NIET stoppen met roken/drinken wanneer ze zwanger zijn :unsure:

Darius Craven
27 juli 2005, 14:59
beter een boete opleggen voor vrouwen die NIET stoppen met roken/drinken wanneer ze zwanger zijn :unsure:

Of een ouderschapscursus voor iedereen die ouder wordt + controle naderhand... Bijna niet te doen, maar kom :D

Kabouter Hya
27 juli 2005, 15:07
je leeft langer...
beloning genoeg...

ma idd die wijven(idd wijven) die zwanger zijn en roken :naughty:

Genious
27 juli 2005, 15:14
imo volkomen onlogisch:
iemand die nooit begonnen is met roken (eventueel met de gedachte op kinderen later en niet willen hebben dat ze vroegtijdig zonder mama kunnen vallen) wordt niet beloond.

dit klinkt beetje als de parabel van de verloren zoon: den verkeerden wordt daar ook beloont door vadertje. :doh:

is overigens maar hypocriet, er zit weer geld achter:
gezonde kinderen => geen kosten voor de sociale zekerheid

maar voor de rest is roken dik ok voor de staat:
taksen => meer geld
verslaving => nog meer geld
kanker => hopeloos en meestal vlug dood zonder langdurige kosten
=> minder pensioenen uit te betalen
=> niet de tijd krijgen om 65+ voordelen te bekomen en te benutten
=> weer een plek die vrijkomt voor een werkloze

:ironic:

Darius Craven
27 juli 2005, 19:04
Bwaha, een cursus om te stoppen... Spineless people...

Ouderschapscursus zou ik goed vinden...

Quxan
27 juli 2005, 19:14
is het geen cursus va 120 euro die ze gratis krijgen?
zoiets, het zou terugbetaald worden door het ziekenfonds... maar daarom vind ik zn voorstel nog niet beter. (men kiest vrijwillig om te roken, dus het ziekenfonds moet hierin niet tsskomen imo)

cram
28 juli 2005, 08:09
Weggegooid geld.
Ze kunnen beter dat geld voor iets nuttiger gebruiken.
En daarbij later beginnen ze toch terug te roken.
idee van Rudy Dezotte zeker. :ironic:
En stopen met roken helpt niet via cursussen of andere nepmiddeltjes.
De persoon zelf moet er geestelijk en lichaamlijk klaar voor zijn.
Puur weggegooid belastinggeld(ja alles wat de staat koopt of weggeeft enz.is dankzij ons belastingsgeld.)

casualties
28 juli 2005, 12:03
wa een bullshit..Ik wil niet betalen (of van wie komt het geld anders dan van de werkende mensen) voor een paar onnozele aanstaande moeders die zelf niet kunnen stoppen met roken..

Belachelijk gewoon, dat ze hun eens met echte problemen bezighouden ipv zulke onnozele voorstellen nog maar te durven verkondigen :ironic:

mathias's here
28 juli 2005, 12:53
Op zich is het een goed initiatief om mensen aan te sporen te stoppen met roken, maar dit is de verkeerde manier. Dat is zoals met kleine kindjes, vind ik. :sop:
"Ruim je kamer op, en je krijgt wat je wou. :)"
Ze zouden zich beter wat meer focussen op wat de gevolgen zijn van het roken en mensen hiermee confronteren. Dat zou volgens mij meer effect hebben. :unsure:

Zorba
28 juli 2005, 13:16
Stuur ze allemaal naar Kupperwelten ofzoiets :bow:

Dom idee, afvoeren!

Dreamchaser
28 juli 2005, 13:21
Vandaag weer gemerkt dat de pakskes zijn opgeslagen met 20/25 cent (1 cent per sigaret). Normaal was dat al zo op 1 januari, maar de fabrikanten hebben die 20/25 cent extra taks altijd voor ons betaald door hun winstmarge te verkleinen. Dat hebben ze dus blijkbaar opgegeven.

Ik geloof toch niet dat de regering veel mensen kan doen stoppen door de prijzen te verhogen. Temeer omdat het maar een klein beetje is per keer. Een bruuske stijging was eigenlijk voelbaarder geweest. (Naar analogie met kikkers: smijt een kikker in kokend water en hij springt eruit, zet een kikker in koud water en warm dit stilaan op tot het kookt en de kikker blijft gewoon zitten)

Nee, taksen verhogen voor de volksgezondheid is larie en apekool...
Middelen om te stoppen met roken goedkoper maken zou imo toch wel iets meer effect hebben (ook geen wondereffect natuurlijk), maar dat doen ze uiteraard niet. Dat kost geld ipv geld op te brengen.

Rage
28 juli 2005, 13:34
Bij biologie heb ik dit geleerd dat, in de eerste fasen van de ontwikkeling van de eicel gebeuren een aantal belangrijke dingen. Dus eigenlijk kwam het neer op dit. (tis nogal lang geleden eh :p ) Eer je het door hebt dat je zwanger bent & dus stopt met roken, is de "grootste" schade al gebeurd. (niet dat deze zo groot is maja)

dus tis een vrij "nutteloze" campagne imo. (zelfs al is iedereen helemaal eerlijk)

Darkness
28 juli 2005, 19:42
en wat met de niet-rokers? die lopen die 120 euro sowieso mis. dus, geven we de rokers nog wat geld opdat ze toch maar zouden stoppen... logica? nada!

Vampire
28 juli 2005, 20:16
Ze zouden het beter omgekeerd doen en de vrouwen die niet roken tijdens hun zwangerschap belonen... Dat is hetzelfde als die werkloze jongeren belonen als ze bijscholing volgen omdat ze geen werk vinden. Ik ben vanaf de dag dat ik afgestudeerd ben (en het was ook maar gewoon TSO) geen enkele dag werkloos geweest... Ze zouden beter mij die 500€ geven want ik vind mijn 'prestatie' toch een stukje beter dan een bijscholing volgen... Zo krijg ik nog een stukje van mijn betaalde RZS ofzo terug :p

Dreamchaser
28 juli 2005, 21:06
Ze zouden het beter omgekeerd doen en de vrouwen die niet roken tijdens hun zwangerschap belonen... Dat is hetzelfde als die werkloze jongeren belonen als ze bijscholing volgen omdat ze geen werk vinden. Ik ben vanaf de dag dat ik afgestudeerd ben (en het was ook maar gewoon TSO) geen enkele dag werkloos geweest... Ze zouden beter mij die 500€ geven want ik vind mijn 'prestatie' toch een stukje beter dan een bijscholing volgen... Zo krijg ik nog een stukje van mijn betaalde RZS ofzo terug :p

Snel werk vinden als jongere is niet evident tegenwoordig, ook met diploma. Ik heb ook een half jaar moeten zoeken naar werk en ik ben licentiaat informatica (en ja, ik heb heel hard gezocht). Het is niet omdat gij chance hebt gehad, dat dat voor iedereen zo is.

25% van de afgestudeerden heeft na een jaar nog geen werk gevonden. Daar zitten natuurlijk ook wel mensen bij die niet veel moeite doen, maar het blijft een feit dat werk vinden als pas afgestudeerde tegenwoordig niet eenvoudig is.

Ik vind het dus wel positief om jongeren die de moeite doen om via bijscholing toch nog aan werk willen raken te belonen. Maar dan wel eerder door die bijscholing gratis te voorzien, niet door cursisten ervoor te betalen.

dJeez
28 juli 2005, 22:02
Laten we Demotte gewoon afzetten, hoeveel bespaart de belgische staat daar niet mee? :p (En neen, niet kwestie van loon, wel kwestie van idiote plannetjes zoals dit en de hele resem andere te vermijden).

The Patriot
28 juli 2005, 22:53
Tis weer de belgische regering ... Ik versta da toch niet ze ... Oude kanonnen opknappen, cursussen voor stoppen met roken, enzo enzo ..

Kunnen ze da geld nu eens echt ni in andere "nuttiger" zaken steken :)

Kurobu
29 juli 2005, 01:06
ik zelf rook ook .. en ik moet eerlijk zeggen, ik zou er niet naar toe gaan . je kiest er zelf voor , dan moet je de belasting betaler er niet laten voor tussen komen ( bij wijze van spreken ) .
ik ga nu zelf proberen te stoppen komt gewoon te duur . en dan heef ik mezelf iedere dag het gled dat een pakje sigaretten kost cadeau . denk dat dit beter helpt dan curssusen en plakkertjes en pillen .

dus bij deze een oproep aan alle rokers :

laat u nie gaan door deze cursus te volgen !!! doe het op eigen benen , kan je later nog zo fier zijn .

edit : en ivm met dat werk zoeken : als je wil werken vind je werk ... ik vond nieks in mijn richting waardak voor leerde . heb vakantie job genomen , en ondertussen al vast werk gevonden voor september :) dus als je wil werken is er werk .

pina
29 juli 2005, 03:02
ik vind het niet opportuun om met mijn belastingsgeld ervoor zorgen dat iemand stopt met roken. Zij zouden beter ons betalen.

Laten we Demotte gewoon afzetten, hoeveel bespaart de belgische staat daar niet mee? :p (En neen, niet kwestie van loon, wel kwestie van idiote plannetjes zoals dit en de hele resem andere te vermijden).eerst flahaut aub

pina
29 juli 2005, 03:04
Snel werk vinden als jongere is niet evident tegenwoordig, ook met diploma. Ik heb ook een half jaar moeten zoeken naar werk en ik ben licentiaat informatica (en ja, ik heb heel hard gezocht). Het is niet omdat gij chance hebt gehad, dat dat voor iedereen zo is.

25% van de afgestudeerden heeft na een jaar nog geen werk gevonden. Daar zitten natuurlijk ook wel mensen bij die niet veel moeite doen, maar het blijft een feit dat werk vinden als pas afgestudeerde tegenwoordig niet eenvoudig is.

Ik vind het dus wel positief om jongeren die de moeite doen om via bijscholing toch nog aan werk willen raken te belonen. Maar dan wel eerder door die bijscholing gratis te voorzien, niet door cursisten ervoor te betalen.tegenwoordig is het zo dat een werknemer zich moet kunnen differentiëren van zijn "concurrenten". Dat is 1 vd belangrijkste factoren om bij de uitverkorene te zijn van een werkgever.

mathias's here
29 juli 2005, 14:57
eerst flahaut aublol, gij ook al. :D Tis eigenlijk schandalig dat ze die vent zoveel geld (afkomstig van alle brave belastingsbetalers) laten verdoen. :sad:

The Patriot
29 juli 2005, 15:27

Ik vind het dus wel positief om jongeren die de moeite doen om via bijscholing toch nog aan werk willen raken te belonen. Maar dan wel eerder door die bijscholing gratis te voorzien, niet door cursisten ervoor te betalen.

Tis tezien oe da ge werkt zoekt eh, als ge werkt zoekt met paardekleppen op uw ogen ( niet dat da bij u zo was, kweet da nie ) dan gade heel erg lang mogen zoeken hoor.

ComputerVISTA
29 juli 2005, 16:03
Dat die afgestudeerde eerst is beginnen met onder hun niveau te zoeken voor werk, ze zullen het wel vinden. Als ik werk vindt zonder diploma zullen die dat ook wel kunnen. Alleen zijn er te veel die direkt willen beginnen met waar zij voor geleerd hebben. Ze kunnen ondertussen met die lagere job toch nog steeds verder zoeken? En ondertussen staan ze niet op de dop en verdienen ze meer dan den dop.

dJeez
29 juli 2005, 17:30
eerst flahaut aub
Tjah, die stapelt idd ook de ene flater na de andere op, ze zijn mekaar imho wel waard die twee. En mep Daems er dan voor de volledigheid ook maar bij :p.

tca
31 juli 2005, 13:40
That's my point exactly...
als in dit geval de gezondheid van uw ongeboren kind niet belangerijk genoeg is om te stoppen met roken dan kan ik niet geloven dat 125€ de mensen wel aan het denken zet om dan toch een punt achter het roken te zetten !!

My point exactly, en hetzelfde geld voor rokers zelf ...

Tuurlijk zullen er wel veel die 125 in hunne zak steken, om dan 1 dag te stoppen (als hun verslaving het toelaat tenminste), en dan verder te paffen ...

Snappen toch niet dat eenmaal als dat kind geboren is, dat ze nog steeds moeten stoppen ..

TippedTerox
31 juli 2005, 20:00
Aansluitend op dit topic: er is een algemeen verbod voor tabaksreclame overal op publieke plaatsen. Persoonlijk vind ik dit een goede zaak (op publieke plaatsen).