PDA

Volledige versie bekijken : Kunnen games kwaad?

josuwa
22 juli 2005, 15:02
ik wil halflife2 op mijn mama haar laptop zette en op het hardware forum zeggen ze dat hij dat kan draaien maar nu hebk een vraag, kan dit eigenlijk kwaad? want als er iets mis gaat dan wordt het niet al te fijn meer...

greetz josuwa

Darius Craven
22 juli 2005, 15:24
Hoor ik ook vaak zeggen, dat games slecht zouden zijn voor je pc... Care to explain?

josuwa
22 juli 2005, 15:27
ik bedoel , zou ik het op mijn mama haar computer moge zette of niet??

Icon-C
22 juli 2005, 15:34
Games zijn in principe niet slecht voor je PC. Wat je wel hebt met games is dat:

- Je PC vaak lange tijd maximaal wordt gebruikt, en je dus kans hebt op oververhitting, zeker bij laptops, maar dan nog kan dit geen kwaad. Laptopts hebben altijd hittebeveiligingen.

- Je gebruikt harde schijfruimte: Op zich doet dit niets aan de laptop, maar vaak zijn de harde schijven in zo'n dingen niet echt al te groot, waardoor je schijf wel snel zal vol staan. Als je echter je schijf helemaal volzet (minder als 1 gig vrije schijfruimte) zal je PC merkelijk trager worden, omdat je swappartitie niet groot genoeg meer zal kunnen zijn. Dus gewoon zien dat je nog minstens 1 gig overhoudt.

- Bij het installeren van Half-Life 2 installeer je ook steam, dit start, als ik het goed voorheb automatisch op bij het opstarten van de pc. Waardoor de PC iets trager kan opstarten. Je kan dit eenvoudig verhelpen door steam uit je startuplist te halen.

Zoals je ziet, allemaal dingen waar je je geen zorgen over hoeft te maken, dus gewoon installeren, en spelen die handel!

PS: Als die PC echter gebruikt wordt voor het werk, zou ik daar niet op gamen. Gamen op een PC die voor serieuze doeleinden wordt gebruikt is volgens mij not done, tenzij je beschikt over degelijke backups.

flyingdutchman
22 juli 2005, 16:17
ge kunt de optie om auto opte starten met de boot uitschakelen in steam...