PDA

Volledige versie bekijken : GADGET's mini project

GADGET
21 juli 2005, 18:31
ok, op aanvraag dan maar een hele topic eraan wijten :D

hier efkes mijn post, voor de mensen die niet goed kunnen volgen:

jaja, eindelijk is het zover... :D

Ik heb ne mini :woohoo: :love: :woohoo:

Gisteren zo (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0124.jpg) gaan halen. Zit dus al bodykit op, wat mij wel al pakske geld uitspaart. (daar links onderaan, aan spatbord zit een scheur :p maar da wordt wel bijgewerkt..

de voorlopige achterkant (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0126.jpg).
Hier komt andere uitlaat, en kofferdeksel wordt dichtgewerkt en gevlakt.

Mijn bling bling velgen (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0132.jpg).
Hier komen uiteraard nieuwe (brede) velgen op, die gelijk gaan komen met de zijkant van spatbord.

Vanbinnen (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0125.jpg) is het ook nimeer echt 100% kraaknet.. :D bekleding ? (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0127.jpg) was da voor iets.. paar draadjes (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0128.jpg) die loshangen :lol:.
Mijn stalen achterbank (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0129.jpg).
Die wodt er normaal ook uitgeslepen en komt ice install in.
Mijn leren zetels (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0130.jpg) worden vervangen door kuipjes :p

maw.. er is nog veel werk aan. maak ik mij daar zorgen in ? totaal niet, anders had ik em ni gekocht. En ik MOET er nu wel mee voortdoen aangezien ik al een parkeerplaats (http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0123.jpg) gereserveerd heb. (voor de snuggere mensen die zeggen dat mijn ma daar kan staan -> :tongue: )

komt ook in ander kleurtje btw ;)

*edit: julie mogen dus commentaar, suggesties, opmerkingen, vragen,.. zetten e ;)

update 21/7/2005

Daarnet proberen starten maar de naft liep er gewoon uit. Bleek dat er zo een rubber darmke, dat moet functioneren als afdichting al verrot was... (mini heeft 2 jaar stilgestaan). heb nog erges een stuk darm afgeknipt van mijn carbu van mijn husqvarna :D en da dus efkes vervangen. Dus da probleem was opgelost en toen konden we starten. (wel met kabels, want batterij werkt dus ook nimeer.

hier het moment van de waarheid :D -> klik ! (http://www.xr-crf.com/minike/mini.mpg) (6,1Mb)

daarnet al efkes gaan rijden ook. ambriage ga nog, versnellingsbak ook. Alleen rammelt er ier en daar dus nog wel wa :p maar kom wel goed.
Ook stationair toerental klop ni echt. Zelf met choke haalt em amper 1000 toeren, en valt hij na minuut stil.
Volgende update zal voor het weekend zijn denkek, aangezien ik morgen moet gaan werken.

morbus`
21 juli 2005, 18:37
Coole shit :d

ToRRo
21 juli 2005, 18:38
ge hebt zo te zien nog veel werk jongen :)

good luck ;)

moet wel tof zijn om zo een autoke helemaal terug op te lappen.

lttuvix
21 juli 2005, 18:46
ik zag de fotos en ik dacht errrrrrrrrrr...
ik zag het filmpje en ik dacht leuk geluidje
mjah ge weet toch da ge heel die motor beter kunt laten reviseren he? want das een wrak en daar moeten eerst al die roesplekken uit opnieuw gespoten worden die scheur moe gefixt worden nieuwe uitlaat da zwart da uit uw uitlaat komt duid erop da er olie mee word verbrand ... dus uw koppakdichting is al na de klote, uw waterdarmkes zullen ook wel kapot zijn (wilde gok)
nuja da er niks in uw auto zit qua interieur is zo erg nog nie (bespaart u de tijd da er uit de halen :p)
kwil echt nie weten hoe onderkant van uw auto eruit ziet tbh :)

*edit*
en neem het van mij aan, aan een mini werken is NIET plezant :p paar jaar geleden in school hetzelfde zon super klein mini waar niemand fatsoenlijk kon in passen opmaken
da was dan een taak voor de zesde jaars (kzat toen nog in 5de, goeie ouwe tijd hehe :p) only thing that i can say is poor them :)
oh ge hebt een foto achterwege gelaten

http://www.xr-crf.com/minike/tn_IMG_0131.jpg
nieuwe batterij en nieuwe polen op die kabels zetten want die daar opstaan zijn verroest :)

zombie
21 juli 2005, 18:52
ok, op aanvraag dan maar een hele topic eraan wijten :D

hier efkes mijn post, voor de mensen die niet goed kunnen volgen:

*edit: julie mogen dus commentaar, suggesties, opmerkingen, vragen,.. zetten e ;)

update 21/7/2005

Daarnet proberen starten maar de naft liep er gewoon uit. Bleek dat er zo een rubber darmke, dat moet functioneren als afdichting al verrot was... (mini heeft 2 jaar stilgestaan). heb nog erges een stuk darm afgeknipt van mijn carbu van mijn husqvarna :D en da dus efkes vervangen. Dus da probleem was opgelost en toen konden we starten. (wel met kabels, want batterij werkt dus ook nimeer.

hier het moment van de waarheid :D -> klik ! (http://www.xr-crf.com/minike/mini.mpg) (6,1Mb)

daarnet al efkes gaan rijden ook. ambriage ga nog, versnellingsbak ook. Alleen rammelt er ier en daar dus nog wel wa :p maar kom wel goed.
Ook stationair toerental klop ni echt. Zelf met choke haalt em amper 1000 toeren, en valt hij na minuut stil.
Volgende update zal voor het weekend zijn denkek, aangezien ik morgen moet gaan werken.

kuis uwe carbu is uit. da ga al een heel pak doen denk ik ze

en diene draait precies maar op 3 pote ( t is toch ne 4cil he ? :unsure: )

maar voor de rest graaf bakske :d

lttuvix
21 juli 2005, 18:55
khoop het voor hem :D
njah die hele motor is denk ik aan vervanging toe :)

Asserti
21 juli 2005, 19:09
GADGET ga da wel goe doen, hij kent genoeg van auto's naar't schijnt ;). This is the way to go :niceone:

ik wil meer filmpkes! :)

GADGET
21 juli 2005, 19:51
t'is nog ni af e gasten

was maar efkes test-drive :p

kweet wel dat er wa mee scheelt.. maar problemen zijn er om op te lossen ;)

Skwieker
21 juli 2005, 19:58
Moete daar speciale studies voor hebbe gedaan om zoiet te kunnen? :)

GADGET
21 juli 2005, 19:59
bwa.. nee, ni echt.

Met wa gezond verstand en internet kunde al ver geraken.

Da zijn nog moteurs die ni vol draden zitten waar ge eigelijk niets kunt aan doen enzo...

als ge wilt moogde ne moteur komen halen om ies open te vijzen ze :p

Dirkxke
21 juli 2005, 20:05
ben ook een mini liefhebber, zeker van de oude en kmoet zeggen. kzie ze liever zonder een bodykit in de orginele carros staat. nuja smaken verschillen dus daar gaan we nie dieper over ingaan :)

hopelijk gaat ge de goesting blijven hebben om hem volledig af te maken want er zijn er veel die eraan beginnen en halverwege de nest verkopen omda ze geen goesting der meer in hebben.

quarantaine
21 juli 2005, 20:14
wij hebben hier thuis een austin metro staan (deelt ongeveer alle mechaniek met de mini)
een paar weken geleden is de motor kapotgegaan (verbrande klep wegens te hoog toerental) , en ik kan je zeggen dat het echt veel kost als je je motor moet laten reviseren of er een nieuwe kopen. er zijn hopen minishops maar deze zijn echt extreem duur (om van de moeilijke bandenmaat maar te spreken)

als je echt goedkope onderdelen wilt, zoek eens op ebay.co.uk. zowel op mini als op metro (de motor van een metro moet licht aangepast worden voor te passen in een mini)
ik denk wel dat je je gaat amuseren als je graag aan auto's knutselt want je kan het allemaal zelf doen.

GADGET
21 juli 2005, 20:21
wij hebben hier thuis een austin metro staan (deelt ongeveer alle mechaniek met de mini)
een paar weken geleden is de motor kapotgegaan (verbrande klep wegens te hoog toerental) , en ik kan je zeggen dat het echt veel kost als je je motor moet laten reviseren of er een nieuwe kopen. er zijn hopen minishops maar deze zijn echt extreem duur (om van de moeilijke bandenmaat maar te spreken)

als je echt goedkope onderdelen wilt, zoek eens op ebay.co.uk. zowel op mini als op metro (de motor van een metro moet licht aangepast worden voor te passen in een mini)
ik denk wel dat je je gaat amuseren als je graag aan auto's knutselt want je kan het allemaal zelf doen.

voor 100€ mag je hier 2 motors komen halen..

1 werkt en andere scheelt iets mee, maar zitten zeker nog veel bruikbare onderdelen in die kapotte.

lttuvix
21 juli 2005, 20:27
of ge gooit ze binnen in de revisie :p

GADGET
21 juli 2005, 20:30
geen zin :p 3 moteurs is echt wel wa te veel.

1 in die mini en als die het begeeft komt er nen 1300 in.

Dirkxke
21 juli 2005, 21:01
of ineens een 1300 zoeken, die de revisie ingooien en laten opboren tot 1400cc :D

wordt heel veel gedaan als ze binnen moeten voor revisie

Rikkie
21 juli 2005, 21:01
geen zin :p 3 moteurs is echt wel wa te veel.

1 in die mini en als die het begeeft komt er nen 1300 in.

Ne maat van mij heeft een minike staan met nen 1300 blok. Heeft blok al laten reviseren, steekt andere collector op en een ander luchtfilterke. Dien is er al een jaar of 3 aan bezig, maar heeft ook ni zo veel tijd, met als gevolg dat het nu al nen helen tijd stil staat met de werken.

Greetz, Rikkie

DBK
21 juli 2005, 21:02
kheb het volle vertrouwen in gadget da het allemaal goe ga aflopen :)

BMW lover
21 juli 2005, 22:20
hoeveel heeft da autoke gekost
of hebde die toegekregen bij een pak fristi?:D

Stijneman
21 juli 2005, 22:24
fristi njam njam :unsure:

veel geluk btw

BMW lover
21 juli 2005, 22:36
waneer komen die 21" OZ Racing velgen eronder?

en veel succes

GADGET
21 juli 2005, 22:56
13" ;)

en nen 1300 laten reviseren en opboren tot 1400 (1380 is da meestal) kost u wel wa geld ze... voor u motor deftig te tunen moete toch wel een 1500€ rekenen.
(dan schommelde rond de 90-1000pk. Maar moet ook wel weten dat da als dagelijks gebruik tamelijk waardeloos is en niet aan te raden. Lager dan 3000 toeren staat da te shaken als nen harley zeg maar. Das ni echt het van het als ge van plan zijt er regelmatig mee te rijden :p Wat ik wel mssch ga doen is als ik ergens ooit ies een vtec blokje op de kop kan tikken...)

Scarface@§i
21 juli 2005, 23:45
Een V-tec blokje is wel zo goedkoop niet.
Naast de aankoop van de motor zelf is er ook nog een hele kit nodig om de hem perfect in de mini te laten passen.
Ik heb zo'n project gezien bij Ben Van Leeuwen (bekend minicenter in Nederland) en ze waren daar met 2 man aan bezig en ze hadden er hun werk aan :)
Maar het resultaat mag er zeker zijn :love:
Als je per se een andere motor nodig zou hebben en je wilt het goedkoper oplossen kan je idd best kijken naar een 1275.
Als je even rondkijkt kan je nog goede blokjes vinden voor onder €250.
Nu persoonlijk ben ik ook meer voor mini's zonder bodykit, maar ik heb er zeker al enkelen met een bodykit gezien die heel mooi waren.
Zolang het 'tunen' stijlvol is zie ik het allemaal wel zitten ;)
Hopelijk kan je het volhouden en dan komt dat allemaal dik in orde :niceone:
PS: laat je niet ontmoedigen door wat gerammel, aan een mini rammelt er altijd wel iets.

@lttuvix: Aan een mini werken is idd niet handig, maar dit wil niet zeggen dat het niet plezant kan zijn natuurlijk.
Voor sommige mensen is het gewoon een auto die onhandig is om aan te sleutelen, maar voor mensen met een voorliefde voor mini's kan dit heel leuk zijn om te doen.

CAS
22 juli 2005, 01:25
(dan schommelde rond de 90-1000pk. Maar moet ook wel weten dat da als dagelijks gebruik tamelijk waardeloos is en niet aan te raden. Lager dan 3000 toeren staat da te shaken als nen harley zeg maar. Das ni echt het van het als ge van plan zijt er regelmatig mee te rijden :p Wat ik wel mssch ga doen is als ik ergens ooit ies een vtec blokje op de kop kan tikken...)

Zie ik een nul teveel of gaant echt voorruit gaan? Em klinkt eigenlijk wel wree goe, en die zwarte rook dat er uitkomt, is da ni gewoon wa vuiligheid? Ne keer warmrijden en dan goe doorstampen en dan is alles eruit? Int begin heb ik toch ook wa olie uit mijne BMW zien vliegen ze, jarenlang te traag mee gereden heeft zo zijn nadelen.

[B]Rocketeer
22 juli 2005, 12:09
Maakt er nen cabrio van: http://www.autofashion.co.uk/new_page_4.htm
Vindek wel schoon: http://www.autofashion.co.uk/Monaco%20style.htm

Voor de rest staan der op site maar lelijke dingen :p
http://www.autofashion.co.uk/Minicos.htm <- de mini batmobiel :)

Rikkie
22 juli 2005, 14:17
13" ;)

.............Wat ik wel mssch ga doen is als ik ergens ooit ies een vtec blokje op de kop kan tikken...)

Op het forum van tuned-belgium was er nen tijd geleden iemand die dat ging doen geloof ik. Ge moet daar anders is zoeken naar dingen over mini. Ik geloof dat het ne zilveren was met een uitbouwkitje.

Greetz, Rikkie

GADGET
22 juli 2005, 17:11
Op het forum van tuned-belgium was er nen tijd geleden iemand die dat ging doen geloof ik. Ge moet daar anders is zoeken naar dingen over mini. Ik geloof dat het ne zilveren was met een uitbouwkitje.

Greetz, Rikkie

Kweet op wie ge het hebt.

Ben nog naar die mini gaan kijken. (staat te koop) en der is zogezegd niets mis mee. Jonges jonges.. da spel is zo versleten als iets. 8000€ wou die er nog van. En die motor rijde nimeer lang mee, neemt da maar van mij aan :p

cas, nulleke teveel idd :D

en die vtec.. da zijn maar gedachten ze, eerst gaak zeker wa me deze rijden enzo. kan voor een zeer schappelijk prijske nen 1300 kopen na de vakantie, da zal ik wrsch wel doen. En die rustig aan opknappen en stage 2 tuning ofzo.

sluysen
22 juli 2005, 20:09
dit kan een zeer mooi project worden!

kga dees zeker volgen...

tis topen dat gadget der iets schoons van maakt :D

daFour
23 juli 2005, 11:47
daar gaat er werk aan zijn :)

AudiS3
23 juli 2005, 12:26
Schoon projectje, ge gaat er u werk aan hebben. :niceone:

lttuvix
24 juli 2005, 18:14
njah nie vergeten dat gadget (voor zover ik em ken) een doorzetter is, ben toch benieuwd of zen schoolmachines zo precies zijn als em zegt :p

GADGET
24 juli 2005, 18:58
haha :p

gij vertrouwt echt die machines op mijn school ni e ? :D

Burny
24 juli 2005, 20:07
Wat ik wel mssch ga doen is als ik ergens ooit ies een vtec blokje op de kop kan tikken...)

Dadelijk goed doen dan, en eentje van de japanse markt halen. Dan kunnen we shippingkosten delen :D

edit:

Shop (http://www.tellap.com/productpricing.html)
Als deze (http://www.totaljdm.com/) site terug online komt, ga je daar zeker je goesting vinden. Die hebben zowat alles.

Skwieker
8 augustus 2005, 21:44
En hoe vlot het ? :)

GADGET
8 augustus 2005, 22:30
momenteel aan het wachten op halfautomaat eigelijk. (las )

Heb al achterlichten van nieuwe mini gekocht, die moeten erin komen.
Koffer moet gevlakt

maar heb dus halfutomaat nodig.

Asserti
9 augustus 2005, 18:16
gade der iets SMG-tiptronic achtigs insteken? of ben ik zo abuus als een kromme buis die denkt dattem recht is?

Burny
9 augustus 2005, 20:12
gade der iets SMG-tiptronic achtigs insteken? of ben ik zo abuus als een kromme buis die denkt dattem recht is?

buis :p

halfautomaat is een lasmachine. Om te lassen. :D

Quilombo
10 augustus 2005, 13:59
hoeveel eeft em gekost?
hoe oud is em en hoeveel kilometers?

en o ja: mini rulezzzz !!! (zeker die ouwe)

gl ermee :)

btw: gebt precies maar twee pedalen O_o

GADGET
10 augustus 2005, 15:26
heb er 3 ze :p

60.000 km

Herr_Koen
10 augustus 2005, 22:12
Mijn vriendin heeft ook ne mini gekregen , ook nen ouwe en haar vader gaat die opknappen tegen da zei 18 wordt. Nu ergens in nederland is ne goeie winkel van alleen mini waar ze goedkoop onderdelen verkopen. Vele goedkoper dan hier in belgie. Nu kzal morgen eens vragen voor het adres en eventueel de website (weet wel niet zeker of die een website hebben) en dan zal ik hier wel iets laten weten ;) . En veel succes ermee , ik hoop dat je er iets mooi's van zult maken

GADGET
10 augustus 2005, 22:45
minizevencentre
longbridge
ben van leeuwen
minifreak

zijn zowat de bekendste in NL

en voor stukken
http://www.minispares.com/Shop.aspx?ccid=2 (maar is niet in NL)

-Helld0g-
10 augustus 2005, 22:54
wou dat ik zo'n mooi ding had gevonden!

kzou directie in volle actie schieten te beginnen met alles van onderstel en motor eruit te slopen en alles reviseren :)

lttuvix
10 augustus 2005, 22:54
zelf reviseren of laten reviseren? :p

-Helld0g-
10 augustus 2005, 23:54
zelf reviseren of laten reviseren? :p

de motor mag ik helpen doen en die kennis zou kosten betalen omdat ik ervan zou leren

de rest zou wrs ni veel werk nodig hebben buiten pakkingen en alles afgeschuurd en herbehandeld/herspoten worden hé, maar toch alles uit elkaar halen om te checken en ervan te leren ;)

bij ons op school hebben we veel te weinig leermateriaal en het meeste da ge aanraakt ontbreekt iets van omdat een of andre pipo da kwijt is gespeeld of express saboteerd :naughty:
(der eeft zo ne keer 1 van mn klas en nokkenas geslepen omdat hij em nimmer goe derin kreeg, was gelukkig ne motor die nimmer draaide :doh: stel u voor)

Asserti
11 augustus 2005, 00:20
kheb hier slecht nieuws te melden, maar nog niks is zeker

ma kzal et nog nie zeggen, kweet nie ofdak mag

:sad:

slaapwel :(

GADGET
11 augustus 2005, 01:20
kheb hier slecht nieuws te melden, maar nog niks is zeker

ma kzal et nog nie zeggen, kweet nie ofdak mag

:sad:

slaapwel :(

ge zijt er van aangedaan :cry:

nu voel ik mij ook weer slecht :sad:

kzal kik et dan maar al zeggen..

MSSCH gaat de mini weg. Heel het verhaal gaak ier ni doen, maar the point is..
als ik mijn auto's (incl mini dus) wegdoe zou ik mssch met nen defender (4x4) kunnen rijden. Die -belangrijk detail- ik ook niet moet betalen.

Kweet et zelf nog ni :sad: als iemand van TN em wil verder opknappen moogde mij PM'en, mag weg voor de prijs da ik hem gekocht heb. Ale ja, als ik hem wegdoe. pff.

niets is zeker, maar nen defender is natuurlijk ook ni mis. Weten da wij in familie nogal 4x4 minded zijn, en ik dan ook meekan tochten rijdne met defender etc.

update volgt nog wel :sad:

SoliD
11 augustus 2005, 01:32
Allez nu, ge gaat toch zo geen Tinnen blik van een Defender kopen zeker :s

da's traag en zit geen passie in :s

Skwieker
11 augustus 2005, 02:28
rip mini :'(

lttuvix
11 augustus 2005, 11:39
de motor mag ik helpen doen en die kennis zou kosten betalen omdat ik ervan zou leren

de rest zou wrs ni veel werk nodig hebben buiten pakkingen en alles afgeschuurd en herbehandeld/herspoten worden hé, maar toch alles uit elkaar halen om te checken en ervan te leren ;)

bij ons op school hebben we veel te weinig leermateriaal en het meeste da ge aanraakt ontbreekt iets van omdat een of andre pipo da kwijt is gespeeld of express saboteerd :naughty:
(der eeft zo ne keer 1 van mn klas en nokkenas geslepen omdat hij em nimmer goe derin kreeg, was gelukkig ne motor die nimmer draaide :doh: stel u voor)
hihi ge volgt automechanica?

-Helld0g-
11 augustus 2005, 12:10
hihi ge volgt automechanica?

ja, misschien had ik toch beter in het college gebleven :p

buiten leegzakken heb ik ier nog ni veel geleerd, tis pas nu dak besef oeveel dak aan mn vorig jaar gehad heb... niks :rofl:

wat doe je met de andere mini's Gadget? assorti verkocht?

kvrees dat ik het budget ontbreek momenteel, aangezien ik me net ingeschreven heb voor lessen te volgen voor ne sport da mijn spaarboekske serieus ga plunderen

nuja ge zult wel nog ne liefhebber vinden die zoiets graag terug op poten zet zeker ;) kmoe misschien mn pa nog es warm proberen te maken want em had vroeger ne nieuwe cooper S gekocht met sport uitlaatje en al :bow:

wou dat em nu nog zo'n intresse had... had zelfs ne werkput in de garage en nu zijn de remmen/olie vervangen al te veel gevraagd :scream:

128MB
11 augustus 2005, 13:27
OMG :lol:

'k wil ook ne mini, heb altijd al es met zoiets willen rijde.

GADGET
11 augustus 2005, 13:39
Defender ( http://www.autogazeta.com/c/1/b/ro97f32.jpg zoiets dus ) waar ik niets voor moet betalen.

Of mini waar ik toch nog wel wa geld moet insteken.

Weten dat die def ook supervette jeeps zijn.

:help:

DieselPower
11 augustus 2005, 13:43
pakt dien Defender
doet da projectje met de mini als ge vast werk hebt en nen hoop vrijen tijd

sexymofo
11 augustus 2005, 14:18
M'n broer heefft ook een Mini. Het lage zwaartepunt is het fijne aan zo'n auto.

Kabouter Hya
11 augustus 2005, 14:20
Defender standaard laten of ook aan werken?

zijn wel coole bakken en quasi onverwoestbaar

GhO$T
11 augustus 2005, 14:22
ge zijt toch nog nie echt begonnen aan die mini dus tis geen ramp om die weer weg te doen hé.

Uitstel is geen afstel hé, of hoe zeggen ze da ;)
als de centen/tijd er later weer zijn gaan er nog altijd wrakken genoeg over zijn om op te kopen en te renoveren

ComputerVISTA
11 augustus 2005, 14:23
Ik zou voor het mini projectje gaan, nuja naar eigen smaak en goesting vind ik die mini er veel sympathieker uitzien.

GADGET
11 augustus 2005, 15:13
def wordt ook aangepakt natuurlijk...

is de bedoeling om offroad te kunnen gaan en er grof uit te zien.

Maar ik weet mssch iemand waar ik mini mag zetten en er opt gemakske aan voortwerken daar :woohoo:

SoliD
11 augustus 2005, 15:26
Wat ziet ge nu toch in zo'n blik als een Defender...
Da's alleen goed voor op het veld te werken.

Die carrosserie ziet eruit alsof er blutsen zijn ingeslagen. Er zit een motor van een tank in die de hele carrosserie een vibrerende functie geeft en slaagt er in om er 17.5sec over te doen van 0-100.
En dat interieur... precies of het ontbreekt en heel die auto met revetten en bouten in elkaar zit.

En als je dan de kostprijs beziet, dan vraag ik mij af waarom ge geen andere echte auto gratis krijgt... Kunt ge zelfs een BMW 320d met opties van kopen.

Kabouter Hya
11 augustus 2005, 15:30
@ solid
maar van zo'ne defender kunde wel iet serieus ruig maken...
+ ge kunt daar ne range rover motor inleggen en zo...

kheb da is gezien op disco ch, was wel cool...

CAS
11 augustus 2005, 15:54
haha, kheb al met zo iets op stap geweest, was wel discovery dachtek, zonder dak... Had 160pk, verhoogd, en 12 versnellingen dachtek (6 korte en 6 lange) maar die lange waren eigenlijk ook maar kort, een 110 ging da als ik mij ni vergiste, maja, enkel voor offroad was em gemaakt, maar kheb er mij wel neig mee geamuseerd. Voor dagelijks gebruik zouk et ni moeten hebben, te zwak in de bochten.

GADGET
11 augustus 2005, 17:35
kleine update:

Na veel denken (terwijl ik aan het 'leren' was) heb ek besloten dat mini NIET weg gaat. (tenzij ik super mooi bod krijg)

Na de vakantie vliegt die 1000cc eruit en koop ik een 1300, die dan volledig uit elkaar gaat en wordt uitgeboord etc, alles wat moet vervangen worden gaat vervangen worden. Lichter vliegwiel etc. +100 pk is het doel.

Zal dien defender dan wel ies achter mij laten :tongue:

Pol
11 augustus 2005, 17:46
Wat gebeurt er dan met den defender?
Verkoop je hem? (dan benk mss wel geinteresseerd :))

GADGET
11 augustus 2005, 17:53
hebben nog geen defender :p

wa gebeurt er ?

patrol buiten, defender binnen
astra buiten
mini blijft binnen en gata volledig uiteen

en als vervoer gebruik ik gewoon die def

Liquid LP
11 augustus 2005, 18:03
'k denk da je er geen spijt van zult hebben...

zou supergraag ne mini hebben, zelfs nen 1000cc

maar ne 1300 met +100 pk.... grrrrr (maja, das dan wel geen daily driver meer zeker)

grtzz,
Liquid

ComputerVISTA
11 augustus 2005, 18:04
kleine update:

Na veel denken (terwijl ik aan het 'leren' was) heb ek besloten dat mini NIET weg gaat. (tenzij ik super mooi bod krijg)

Na de vakantie vliegt die 1000cc eruit en koop ik een 1300, die dan volledig uit elkaar gaat en wordt uitgeboord etc, alles wat moet vervangen worden gaat vervangen worden. Lichter vliegwiel etc. +100 pk is het doel.

Eindelijk er beginnen hersenen te groeien :p

Ik zou hem ook nooit weg gedaan hebben hoor en dan zeker niet voor zo een tank.

GADGET
11 augustus 2005, 18:10
Eindelijk er beginnen hersenen te groeien :p

Ik zou hem ook nooit weg gedaan hebben hoor en dan zeker niet voor zo een tank.

:D

(smileyspam)

sluysen
11 augustus 2005, 18:42
kleine update:

wijze keuze!!

kvind zelf ook niks aan een defender..

128MB
11 augustus 2005, 19:47
+100pk in een mini :crazy:

verkoopt ge em als ie af is? :p

liberace
11 augustus 2005, 19:49
:offtopic:

hebt gij nog pocketbikes of was dat iemand anders

128MB
11 augustus 2005, 20:05
tegen wie hebde het liberace? heb ier niks gezien over pocketbikes :)

liberace
11 augustus 2005, 20:07
tegen GADGET
die had dat normaal :p

GADGET
11 augustus 2005, 20:16
nee sorry.

Ik heb geen pocketbikes en heb er nooit gehad :p

liberace
11 augustus 2005, 20:18
gij verkoopt toch zo 4-takt crosserkes :p
geen pocketbikes dus :p

BelgianMini
11 augustus 2005, 20:37
Oef, daar had je bijna de fout van je leven gemaakt :D
Een mini is mss niet erg confortabel of practisch, maar ik verzeker je dat het een plezier is om met te rijden.
Zelf heb ik een standaard 1275 die een goeie 63 pk levert.
Ondanks dit kan je toch zeer gemakkelijk mee met het verkeer.
Natuurlijk zou een stage 3 tuning wel nice zijn natuurlijk ;)

DieselPower
12 augustus 2005, 00:32
mini's zijn voor trendhoeren

DBK
12 augustus 2005, 00:46
mini's zijn voor trendhoerenbraaf, ga nu maar terug spelen ;)

SkullZ
12 augustus 2005, 02:09
mini's zijn voor trendhoeren

ahahhahah hahahaha LOHOHOHOOOOSEEERRR

edit : zalig karretje trouwens gadget ;) leuk projectje, hopelijk gaat er niet al te veel mis hé :)

DieselPower
12 augustus 2005, 02:44
Allez nee, ff serieus nu: Waarom zoude ne mini kopen?

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 03:20
Allez nee, ff serieus nu: Waarom zoude ne mini kopen?

Omdat zo een autotje gewoon schoon is, plezant als 2de wagen/zondagasauto/oldtimer. En omdat hij cute is. En omdat de threadstarter graag aan auto's werkt en weer in orde zet.

128MB
12 augustus 2005, 12:56
Mini is gewoon LOL in hoogst eigen persoon :)
zo'n bolleke vind ik prachtig

El Jerros
12 augustus 2005, 13:34
Is inderdaad een mooi project, zal ik zeker blijven volgen! Veel succes gadget.

Een klein vraagje toch wat wilt eigenlijk stage 2 of stage 3 tuning zeggen? Wat is het verschil daartussen?

GADGET
12 augustus 2005, 13:53
stage 2 kunde nog iet of wa normaal mee rijden

en stage 3 is nimeer bedoelt voor op de baan te komen :D

Stage 3 is gewoon nog harder. Maar moet rekenen dat dien auto eigelijk nimeer goe draait onder 3000 toeren ofzo (is maar vb). Ralenti is erger dan harley davidson kwa shaken. Ge KUNT ermee rijden e, maar int stad voordurend 4000 toeren halen minimum is nu ook ni het van het.

Stage 3 is echt om rally's te rijden etc. Is extreem.
Stage 1 is om wa beter te bollen
stage 2 gade al goe gaan, zult ook al wa meer toeren maken etc. Gaat minder 'mooi' draaien ralenti (t'is te zeggen, ik vin da just leuk dat da wa sta te schudden :p ).

Thangt dus gewoon van 'extreem-heid' af, die stages.

*edit: Dit is bv volledige stage 2 kit.
http://www.minisport.com/images/pictures/photos/products/classic-mini-products/performance-engines-kits--conversions/big-bore-tuning-kit.jpg

128MB
12 augustus 2005, 16:13
en stage 3 kit? :)

GADGET
12 augustus 2005, 17:04
is gewoon nog grotere boring en lichter vliegwiel en van die prullekes :p

mssch nog wa lagere pistons enzo. Gewoon nog een graadje extremer :)

Asserti
12 augustus 2005, 22:51
snif, daar gaat den den Def :cry: kwas nu juist aan het idee gewend.

Ma goed, kan iemand mij es uitleggen wat het verschil is tussen de stages en hoe je het verschil kan zien.

GADGET
12 augustus 2005, 23:05
snif, daar gaat den den Def :cry: kwas nu juist aan het idee gewend.

Ma goed, kan iemand mij es uitleggen wat het verschil is tussen de stages en hoe je het verschil kan zien.

nee nee nee.
Morgen gaan we naar den def gaan kijken :D

mini EN def ;) (wel geen astra, maar who cares)

stage 1:
- Luchtfilter
- uitlaat van voor tot achter veranderen (geen kat)
- inlaat spruitstuk vergroten
- uilaat spruitstuk (spagetti spruitstuk)
- andere naald in carbu.

stage 2:
- cilinderkop flowen

stage 3:
- clinderkop met grotere kleppen

stage 4&5 (geen duidelijk verschil)
- nokkenassen
- rollerrockers
- vliegwiel
- cilinder
- piston
- big bore (grotere boring, maw meer cc, en dus ook andere pistons)
- nog wa kleine rommel.

Dit is blijkbaar de 'officiële' stages. Meestal doen ze maar tot 3 maar swat.
In lijstje van hierboven ga ik stage 4 doen. Stages zijn ni echt ingedeeld ze, ieder bedrijf heeft zijn eigen stages. Gewoon hoe hoger de stage hoe extremer de modificaties.

Mr Syphon
1 september 2005, 16:31
en leeft de mini nog ? :D

P2K-
1 september 2005, 16:42
en leeft de mini nog ? :D

ik heb vernomen dat hij de mini volledig heeft gedemonteerd en verkocht heeft aan stukken...

j/k ik weet evenveel als gij :p

GADGET
1 september 2005, 17:31
Mini staat ier knusjes in de garage :p

Herexamens...;)

Mr Syphon
1 september 2005, 18:00
ahzo veel plezier met die examens :D

GhO$T
1 september 2005, 18:09
Na veel denken (terwijl ik aan het 'leren' was).....

...
Herexamens...;)

hehehe ge hebt wa teveel zitten 'denken' zeker tijdens 1ste zit :lol:

nuja kga stoppe me lachen en zelf nog wa gaan verder blokken :woohoo:

128MB
7 september 2005, 17:06
Wat is er nu al verandert aan de mini?

GhO$T
7 september 2005, 17:11
Wat is er nu al verandert aan de mini?
misschien topic eens lezen?

Niks blijkbaar want em heeft herexamens en dan is er over 't algemeen redelijk weinig tijd om aan nen auto te sleutelen wa wel verstaanbaar is zeker.

Boris Barowski
7 september 2005, 17:20
ik hoop binnen een jaarke of 2 ook aan zo iets te kunnen beginnen
jammer genoeg ken ik ni echt veel van automechaniek, maar kzal het wel vinden hoe het allemaal ineenzit :)

kunde mij zegge (of PM'en) hoeveel ge daan ongeveer voor betaald hebt ? of wast een vriendenprijs ?

thanks

interesting project ^^

Typhon`
7 september 2005, 18:53
ik hoop binnen een jaarke of 2 ook aan zo iets te kunnen beginnen
jammer genoeg ken ik ni echt veel van automechaniek, maar kzal het wel vinden hoe het allemaal ineenzit :)

kunde mij zegge (of PM'en) hoeveel ge daan ongeveer voor betaald hebt ? of wast een vriendenprijs ?

thanks

interesting project ^^
1000 euro
read topic.

Boris Barowski
7 september 2005, 19:23
ik had de hele thread gelezen, maar was dat getal niet tegen gekomen
het spijt mij

GADGET
7 september 2005, 19:25
het spijt mij :rofl:

*troost boris*

CAS
8 september 2005, 16:50
het spijt mij :rofl:

*troost boris*

Tis wel maar ne flop aant worden é, dees project ier :p

Zoals ik int begin gezegd ad...

Of gade nog met iets super cools afkomen?

GADGET
8 september 2005, 19:24
Tis wel maar ne flop aant worden é, dees project ier :p

Zoals ik int begin gezegd ad...

Of gade nog met iets super cools afkomen?

smoel jonge :p

derjuist weer een mooi bod gekregen op die mini... :unsure:

opdenduur weet ik het zelf nimeer.

Mr Syphon
8 september 2005, 19:28
als ge de tijd, het geld en de goesting hebt dan zou ge beter uw mini houden en die oplappen :D
lijkt me echt wel leuk om met zoiets rond te 'crossen'

CAS
8 september 2005, 19:31
als ge de tijd, het geld en de goesting hebt dan zou ge beter uw mini houden en die oplappen :D
lijkt me echt wel leuk om met zoiets rond te 'crossen'

Wss als je het echt leuk vind, kan je wel de titel veranderen naar Mr Syphon's mini project ze :p

Mr Syphon
8 september 2005, 20:04
als ik de auto krijg als hem af is dan moogt ge da doen :D
me has no money :p

128MB
19 september 2005, 17:55
http://auto.2dehands.be/markt/auto_be/mini/10432938-zeemax-mini.html?ses=bsqe6Gi6YaJngdh
wat zie ik hier?

Mr Syphon
19 september 2005, 18:09
een mini cooper :p

GADGET
19 september 2005, 18:17
http://auto.2dehands.be/markt/auto_be/mini/10432938-zeemax-mini.html?ses=bsqe6Gi6YaJngdh
wat zie ik hier?

u ziet hier andere eigenaars die blijkbaar die mini ook al terug verkopen :D
Wel met interieur precies :p

Lang verhaal, maar point is da ik zaak ga beginnen met broer en ik -weeral- nen auto moet kopen. En mini moest nu wel efkes plaats maken..

Heb momenteel echt geen geld om eraan voort te doen, en hier paar jaar laten staan gewoon is ook ni alles. (zaak opstarten is ook ni kosteloos namelijk :p )

Had een mooi bod gehad voor die mini dus die is verkocht, en nu staat hij blijkbaar weer te koop (met interieur )

2s2k
19 september 2005, 18:36
spijtig..

GADGET
19 september 2005, 18:38
kweet wel.. maar kon em hier gewoon ni houden in de garage. Is van mijn ouders en azo dus ja. Kan da hier moeilijk een jaar laten staan.

Ik ga wel samen me mijn broer en ne maat nog een opknappen eens we onze loods hebben (ook voor bedrijf :D) maar wel gene mini. Cobra of mustang ofzo.

128MB
19 september 2005, 18:39
die lijkt zo fel op die van gadget

MilM
uitstel is geen afstel ;)

GADGET
die lijkt zo fel op die van gadget

joehoe... :p

lees nog ies

128MB
19 september 2005, 19:03
dus dat was uwe?

:offtopic: kunde gij aan ne 1970 dodge charger 500 geraken? :)

GADGET
19 september 2005, 19:07
das de mijne ja. aleja, WAS de mijne :p

Ik weet da zo ni ze, moet da via import doen.

128MB
21 september 2005, 18:20
Dan zal die nie toekomen met 20l/100km