PDA

Volledige versie bekijken : 2 vraagskes

F0x
21 juli 2005, 15:10
hoi,

ik heb 2 vraagskes (sorry als ze al gesteld zijn)

1. moogt ge met een B-rijbewijs (van auto dus) op nen B-klasse brommer rijden? (beetje discussie tussen mij en m'n pa, omda ij binnekort alsek mijnen dax heb er ook wil mee rijden)

2. mag ik met mijn brommer aan de zee op den dijk rijden?

thx alvast

Stijneman
21 juli 2005, 16:01
met autorijbewijs mag je op brommer A en B maar niet omgekeerd

dijk denk ik ni, straat ernaast wel ? dunno.. (knokke heist heeft een straatje en fietspad vlak naast dijk waar scooters enzo opmogen

[B]Rocketeer
21 juli 2005, 17:19
Denk wel da ge met een 50cc moogt rondrijden als ge uw autorijbewijs hebt.
En natuurlijk ook maar 45km/u rijden :D

Want al de rest erboven is moto, en das apart rijbewijs da ge moet halen.

L.E.D.
21 juli 2005, 17:34
1) staat op uw rijbewijs vermeld (check ook den achterkant es) als het ni aangeduid staat mag het niet. Ma heb nog niemand gezien waar het ni opstond :p

[B]Rocketeer
21 juli 2005, 17:46
Yep yep.
A3:
Van 07/02/02
Tot PERMANENT

;)

Rikkie
21 juli 2005, 21:10
Dat mag als je uw rijbewijs vóór een bepaalde datum hebt gehaald. (ja tegenwoordig moet alles extra geld kosten :angry: )

Ik ben nog bij de gelukkigen. Het staat in ieder geval wel vermeld op uw rijbewijs (of niet bij degenen die te laat zijn :p )

Is in ieder geval wel belachelijk dat ge da tegenwoordig appart moet halen.

Greetz, Rikkie

Dirkxke
21 juli 2005, 21:30
Dat mag als je uw rijbewijs vóór een bepaalde datum hebt gehaald. (ja tegenwoordig moet alles extra geld kosten :angry: )

Ik ben nog bij de gelukkigen. Het staat in ieder geval wel vermeld op uw rijbewijs (of niet bij degenen die te laat zijn :p )

Is in ieder geval wel belachelijk dat ge da tegenwoordig appart moet halen.

Greetz, Rikkie

is da nie voor moto rijbewijs? dacht toch da ge nog altijd met een 50cc B moogt rondrijden met uw gewoon autorijbewijs. voor moto moet ge nu idd een apart rijbewijs gaan halen indien uw rijbewijs nie voor een bepaalde datum gehaald is geweest

slash
21 juli 2005, 21:41
ik dacht da als ge voor 2001 ofzo (weet datum totaal nie :p) rijbewijs had da ge met brommer B klasse kon rijde
daarna moet ge daarvoor nog rijbewijs gaan hale

ma ben daar ook nie zeker van

Rikkie
21 juli 2005, 21:45
is da nie voor moto rijbewijs? dacht toch da ge nog altijd met een 50cc B moogt rondrijden met uw gewoon autorijbewijs. voor moto moet ge nu idd een apart rijbewijs gaan halen indien uw rijbewijs nie voor een bepaalde datum gehaald is geweest

Volgens mij niet, kijkt anders ne keer op uw rijbewijs, daar ziet ge dat het 2 aparte categoriën zijn. Ik heb er dus al gezien bij wie die categorie doorkruisd is hé!

Bij mij staat op mijn rijbewijs A3 als aparte bromfietscategorie
er staan trouwens nog 2 aparte motorfietscategoriën op ook

zie pic (ik heb nog wel een rijbewijs van een paar modellekes terug zé!)

http://img36.imageshack.us/img36/8092/rijbewijsmidden6ot.jpg
Greetz, Rikkie

Dirkxke
21 juli 2005, 21:49
pfff, ze willen ook overal geld uit slaan :s

Feignasse
21 juli 2005, 21:59
*zucht* (http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=5710387&postcount=8) :p

Edit: net mijn rijbewijs (van nà 01/09/2001) bekeken en A3 heb ik wel degelijk permanent.

Rikkie
21 juli 2005, 22:05

Edit: net mijn rijbewijs (van nà 01/09/2001) bekeken en A3 heb ik wel degelijk permanent.

damn, en ik weet zeker dat ik bij sommige mensen die categorie al doorstreept gezien heb. Nu: wat telt er dan? Het rijbewijs zelf of de wegcode?

Greetz, Rikkie

P.S. mag ook met 125cc rijden, want heb mijn rijbewijs van 09.12.1997 :applause: maar 'k zou toch liever nen échte motor hebben :sad:

slash
21 juli 2005, 22:19

ik weet nie wa da is brommer of moto da moet ge mij maar zegge :p
op rijbewijs staat <= 25kw , <= 0.16 kw/kg daar mag ik nie mee rijde

[B]Rocketeer
21 juli 2005, 22:21
A3 = 50cc hé

Dus iedereen die een rijbewijs B heeft voor de wagen, mag met 50cc bollen.
En voor bepaalde datum (idd ergens 2001 ofzo), moogde ook nog met de moto rijden ook.

Bekke logisch ook vindek. Dus we mogen allen met een scooterke rondtuffen :p

Feignasse
21 juli 2005, 22:33
ik weet nie wa da is brommer of moto da moet ge mij maar zegge :p
op rijbewijs staat <= 25kw , <= 0.16 kw/kg daar mag ik nie mee rijde

Dito hier, maar op de achterkant staat A3 wel vermeld als aparte categorie.

Onder brommer versta ik "scooter / mobilette / max 50cc" en onder "moto" alles wat wél power heeft :p Correcte benamingen ken ik niet.

slash
21 juli 2005, 22:44
Dito hier, maar op de achterkant staat A3 wel vermeld als aparte categorie.

Onder brommer versta ik "scooter / mobilette / max 50cc" en onder "moto" alles wat wél power heeft :p Correcte benamingen ken ik niet.

aja ;) daar had ik nog nie gezien dacht da da ook iet van B was :p had het nog nooit geleze

ToRRo
21 juli 2005, 23:02
ge moogt ni met een auto rijbewijs een brommer van B-klasse besturen

maat van mij heeft zo heel vele problemen gehad met de flikken.

als ge een moto rijbewijs hebt moogt ge wel met een B-klasse rijden.

als op uw rijbewijs enkel B staat dan is t enkel voor den auto
t eerste is voor nen brommer en t daarna voor ne moto.

van dien dijk weet k nix af want k woon ni aan de zee :)

L.E.D.
21 juli 2005, 23:23
damn, en ik weet zeker dat ik bij sommige mensen die categorie al doorstreept gezien heb. Nu: wat telt er dan? Het rijbewijs zelf of de wegcode?

Greetz, Rikkie

P.S. mag ook met 125cc rijden, want heb mijn rijbewijs van 09.12.1997 :applause: maar 'k zou toch liever nen échte motor hebben :sad:

wtf man :|

ik heb mij nen 125 gekocht in september.
Trekt goed, rijdt plezant int stad wa is daar nu ni "echte moto" aan?
K ge haald geen 280 km/u op de autostrade maar daar gebruik ik hem toch ni voor.

Echt een goeie tip, wilde ne moto maar ge hebt nog geen motorijbewijs => begint me nen 125 cc.

Stijneman
21 juli 2005, 23:31
ge moogt ni met een auto rijbewijs een brommer van B-klasse besturen

maat van mij heeft zo heel vele problemen gehad met de flikken.

als ge een moto rijbewijs hebt moogt ge wel met een B-klasse rijden.

als op uw rijbewijs enkel B staat dan is t enkel voor den auto
t eerste is voor nen brommer en t daarna voor ne moto.

van dien dijk weet k nix af want k woon ni aan de zee :)
u bent, fout...

F0x
22 juli 2005, 11:12
blijkbaar hebbek de vragen ier weeral uitgekozen, ni iedereen is het met mekaar eens precies.

desnoods ga ik het is aan m'n goeie (*kuch*) vrienden van de federale politie vragen.

AudiS3
22 juli 2005, 11:38
Het mag wel degelijk ze, staat achteraan op uw rijbewijs als aparte categorie aangeduid; voorkant (http://users.skynet.be/audi/1.jpg), achterkant (http://users.skynet.be/audi/2.jpg) :)

Mr. SLASH
22 juli 2005, 11:43
maar neen , ge moogt met nen klasse B rijden met autorijbewijs .

ik ben vorige week verzekering gaan afsluiten voor brommer en heb ook enkel autorijbewijs .

het staat er vanachter letterlijk op , dit rijbewijs geldt ook voor ... A3
en dat omvat klasse B .

voila en als uw rijbewijs van voor 2001 is , dan moogde ook me nen brommer tot 25kW

zo simpel , tis ier al 10tallen keren gezegd

ToRRo
22 juli 2005, 12:40
u bent, fout...

kan zijn.
ik weet dat hij daar problemen mee heeft gehad. hij reed op scooter met een passagier en reed door t rood. er stond juist een anonieme BOB wagen voor t licht. ze hebben em tegen gehouden.

tegen mij zei hij dat hij ook boete had gekregen voor t rijden zonder rijbewijs.
daarom dat ik dacht dat t ni mocht.

ik heb een moto rijbewijs dus ik mag zeker en vast ook met een B-klasse rijden.

F0x kan t best eens gaan vragen aan zen goede vrienden :D

F0x
22 juli 2005, 12:46
F0x kan t best eens gaan vragen aan zen goede vrienden :D
dan kannek direct is vragen of ze m'n velo en gsm al teruggevonden hebben ook :p.

is praktijk-examen brommer moeilijk? ik kan eigelijk nog ni met nen brommer rijden met een handkoppeling.

Rikkie
22 juli 2005, 14:12
Het mag wel degelijk ze, staat achteraan op uw rijbewijs als aparte categorie aangeduid; voorkant (http://users.skynet.be/audi/1.jpg), achterkant (http://users.skynet.be/audi/2.jpg) :)

ik moet mijn ongelijk hier weer gaan toegeven seg :$

Dus waarschijnlijk bij het rijbewijs dat ik gezien heb, zal het ook langs den achterkant gestaan hebben.

Greetz, Rikkie

Rikkie
22 juli 2005, 14:14
wtf man :|

ik heb mij nen 125 gekocht in september.
Trekt goed, rijdt plezant int stad wa is daar nu ni "echte moto" aan?
K ge haald geen 280 km/u op de autostrade maar daar gebruik ik hem toch ni voor.

Echt een goeie tip, wilde ne moto maar ge hebt nog geen motorijbewijs => begint me nen 125 cc.

Ja sorry, is weer wat slecht omschreven van mij hé! Ik ben zelf ook al van zin geweest om zone Aprillia 125 te kopen of zo. Ziet er mij inderdaad wel tof uit en zal ook wel goed optrekken zeker?

Wa voor iets hebt gij?

Greetz, Rikkie