PDA

Volledige versie bekijken : Ervaringen met moto's...

mYsT`1
21 juli 2005, 12:04
Ik ben van plan in het voorjaar van 2006 te gaan uitkijken naar een moto.

Heeft iemand modellekes die aanleunen bij de Suzuki GSXR 600 (model vanaf 97/98) die interessant zijn?

Iemand enige ervaringen met het net bovenvermeld model? Slechte dingen, goede dingen, aandachtspunten...

Ik heb wel een nonkel die al jaren aan moto's werkt, dus een kat in de zak zal ik wel nooit kopen maar graag wil ik toch anderen hun ervaringen eens weten :)

Merci alvast en hopelijk tot ooit op de baan! ;)

ToRRo
21 juli 2005, 13:07
mijn eerste moto (en nog altijd trouwens) is een Honda CBR 600 f
ze gaven me de raad om te leren rijden met een 250 ma k ben ineens voor ne 600 gegaan. da valt heel goe te doen als ge ni te zot doet :)

mijne is t model van 97 en dus zowa in de zelfde klasse van dien GSX-R
k ben daar heel content van. em bolt goed. Uwe nonkel zal u wel goed kunnen helpen jong ;)

fixer187
21 juli 2005, 16:11
Ik heb leren rijden met een Honda Dholda 500, zalig machien :applause:, wel spijtig dat het van de rijschool was. Ook met 2 choppers gereden met de rijschool maar imo vond ik dat toch wel boecht...

mYsT`1
22 juli 2005, 11:30
Ja sowieso gaat mijn nonkel mij moeten helpen :)

Hij heeft zelf ook een Honda CBR 600 model 98 en daar heb ik al een paar keer mee gereden...

Zot doen ga ik niet doen, ale ik ga al jaren mee met nonkel op tochten en na een tijd besef je wel hoe gevaarlijk het kan zijn.
Af en toe mag je eens iets geks doen, maar zeker geen roekeloze chauffeur zijn op de moto want dat word je fataal :)

birdhouse85
23 juli 2005, 14:36
ik rij met een aprilia rs125, zoals eigenlijk mijn hele leven al, rij ik met niets anders dan aprilia ( natuurlijk iedere moto van pa/nonkel/ vrienden / kennissen, enz getest :)

maar aprilia, (l) it

misschien met de tijd ducati, voorlopig alleen italianen.... en 2takt OWNZ ( niet in de portefuille :) )

Terror Factor
23 juli 2005, 21:55
ik rij met een aprilia rs125, zoals eigenlijk mijn hele leven al, rij ik met niets anders dan aprilia ( natuurlijk iedere moto van pa/nonkel/ vrienden / kennissen, enz getest :)

maar aprilia, (l) it

misschien met de tijd ducati, voorlopig alleen italianen.... en 2takt OWNZ ( niet in de portefuille :) )
Waarom over uw rs 125 beginnen? da leunt van de verste verte ni aan me ne 600, en da 2takt ownz is natuurlijk wel een persoonlijke mening, ma volgens velen is 2takt te nerveus vo op de baan en zijt ge beter af me een 4takt, en IMO klinkt een 4takt veel mooier.

Nu, om op de vraag te antwoorden: een yamaha fazer is naar het schijnt ook wel iets, kdacht da cron zo ene heeft.

Tae
23 juli 2005, 22:39
En wat kost dat nu voor een motorijbewijs tegenwoordig !?!?

GADGET
24 juli 2005, 11:29
iets van een 650€ als ge geen eigen moto hebt.

SpooN_05
25 juli 2005, 00:51
hey ik heb 2 maand geleden mijn eerste moto gekocht.
Ducati monster 620 met terminogi uitlaat, carbone pinkers, spiegels aan de zijkant van het stuur. Ingekort.
vindt het een zeer goede moto om met te leren rijden.
Die gsx r 600 vindt ik naar mijn mening iets te snel met zijn 125 pk's en zekers als eerst moto.

Een op een racemachien heb je ook weining gevoel voor snelheid, met een naked voel je hoe snel je rijdt. Ge kunt mss is zien naar ne suzuki bandit 600 of 1200 (wel naked versie) vindt ik persoonlijk een zeer mooie moto.

Greetz

Burny
25 juli 2005, 02:06
hey ik heb 2 maand geleden mijn eerste moto gekocht.
Ducati monster 620 met terminogi uitlaat, carbone pinkers, spiegels aan de zijkant van het stuur. Ingekort.
vindt het een zeer goede moto om met te leren rijden.
Die gsx r 600 vindt ik naar mijn mening iets te snel met zijn 125 pk's en zekers als eerst moto.

Een op een racemachien heb je ook weining gevoel voor snelheid, met een naked voel je hoe snel je rijdt. Ge kunt mss is zien naar ne suzuki bandit 600 of 1200 (wel naked versie) vindt ik persoonlijk een zeer mooie moto.

Greetz

Vind ik dus ook, dat die GSXR 600 toch te snel is om mee te leren rijden. Uw parcours opt examen zal er ook heel moeilijk mee gaan, wegens de grotere draaicirkel. Maat van me heeft zo'n GSXR 600, en is 3x moeten terug gaan voor zijn examen. Gewoon omdat hij die 8 zo moeilijk kon rijden. Voor de rest kon hij héél goed met die machine overweg.

Anyway, deze zomer begin ik te zoeken achter een Monster 600, lijkt me een ideale motor om op te leren rijden.