PDA

Volledige versie bekijken : wie maakt zijn handen nog vuil met olie aftelaten?

lttuvix
20 juli 2005, 12:54
zo onder de brug olie stop losdraaien en vloets olie druipt van sleutel naar uw arm :D

of die nieuwe oliefilters hebben da ook heel fel ge draait die langs boven wa losser (ooit ene keer te fel los gedraait oops :p) en dan van onder die pot afhale vlots schuif zo over uw arm naar uw overall

zo hatelijk :p

wie heeft tips om da te voorkomen?

ik heb er

oliestop losdraaien
<ge gebruikt een lange sleutel zodat olie over uw sleutel gaat ipv direct naar uw armen>

oliefilter
<hier vergt wa training voor dus vanaf het moment da die los is moe ge da meteen wegtrekken en gelijkertijd trekken naar uw bak waar ge olie in doet>

CAS
20 juli 2005, 15:25
zo onder de brug olie stop losdraaien en vloets olie druipt van sleutel naar uw arm :D

of die nieuwe oliefilters hebben da ook heel fel ge draait die langs boven wa losser (ooit ene keer te fel los gedraait oops :p) en dan van onder die pot afhale vlots schuif zo over uw arm naar uw overall

zo hatelijk :p

wie heeft tips om da te voorkomen?

ik heb er

oliestop losdraaien
<ge gebruikt een lange sleutel zodat olie over uw sleutel gaat ipv direct naar uw armen>

oliefilter
<hier vergt wa training voor dus vanaf het moment da die los is moe ge da meteen wegtrekken en gelijkertijd trekken naar uw bak waar ge olie in doet>

Ge snijd wa rubber uit, doet da over uw sleutel zodat ge een kommeke hebt eigenlijk, en dan valt die olie naar beneden (zet daar wel een kommeke) en ni op u hand ;) Kheb et dan ook op ne langere sleutel. Nuja, ier nog maar één keer gedaan en papa deed het dan :p
En ik gok maar ook ze, nog ni geprobeerd, maar bij peddels hebben ze ook zo een manier da da water ni op u handen loopt, dus 't werkt mss

Skoebiedoe
20 juli 2005, 17:09
Vanaf dat die stop los is sleutel deraf halen en verder losdraaien tussen uw duim en vinger.
Op het einde gewoon de stop in uwe bak laten vallen en handen eens afkuisen aan uw voddeke.

Indien mogelijk eerst een gaatje slagen aan de bovenkant van de olie filter zodat de meeste olie wegloopt in uw blok.(komt toch een nieuwe op)Enkel oliefilters die zijdelings staan gemonteerd vergen een beetje handigheid en vingervlugheid.(blijft altijd wat olie achter in het filter)

zombie
20 juli 2005, 20:41
als ge ne oliefilter ter afdraait houd er dan een vod onder (tegen)

en van diene oliestop, als diene er bijna af is met 2 vingerkes vastpakken en gewoon in uwe ketel late vallen.

daarna kunt ge diene der met een voddeke uithale als ge u echt ni vuil wilt make.

en als ge olie echt zo vies vind kunt ge zo van die dunne latex handschoene drage

hoewel ik persoonlijk daar niet mee kan werken

CAS
20 juli 2005, 21:20
en als ge olie echt zo vies vind kunt ge zo van die dunne latex handschoene drage

hoewel ik persoonlijk daar niet mee kan werken

Beginnen u handen daar ook in te zweten? Kan da ook ni af die handschoentjes...

zombie
20 juli 2005, 21:24
Beginnen u handen daar ook in te zweten? Kan da ook ni af die handschoentjes...

mss hebde der zo wel "stoffen" en dan kunde daar zo'n plastieken over aandoen.

maar ik werk er niet graag mee .
dan hebt ge veel minder gevoel in u handen en ge blijft er overal mee achterhaken.

Dirkxke
20 juli 2005, 22:26
iemand die zijn handen nie vuil maakt bij het oliewisselen heeft geen recht om in een garage te staan :p

ne echte mekanieker moet vuile handen hebben :D

[BAT]krikke
21 juli 2005, 00:21
oliestop zoals al meer aangehaald, losdraaien met sleutel. als het een 13 is kunt ge zo een handige lang sleutel met zon kurketrekker handvatje gebruiken, en moet ge ni eens de stop aanraken, buiten voor het nieuwe dichtingsringeske.
bij ne gewone 17 gaat ge wa meer kracht moete zetten dus ringsleutel, en dan verder losdraaien met de hand (oliestop tegen carter duwen en dan als ge ziet dat de schroefdraad er nimmer in pakt, snel wegtrekken en u handen worden niet of amper vuil)

oliefilters zijn idd moeilijker omdat die meestal langs de motor af hun olie laten lopen, ge kunt bijgevolg moeilijk inschatten hoe da gaat lopen. om u handen niet te vuil te maken raad ik gewoon zon doei aan voor oliefilters of gewoon me papiereke errond en langs boven losvijzen
btw, bij die oliefilters altijd checken dat u join ni tegen de motor blijft plakken, als er zo 2 joins overeen gezet worden kune serieus lekske krijgen, wij hebben da al voorgehad me stagair hier, motor vastgelopen omdat hij praktisch droog stond :(
ni leuk voor ons en zeker ni voor die stagair die gewoon ff ni had opgelet

ksnap trouwens niet da ge dien olie zo erg vind, enkel warme olie is echt pijnlijk of lastig, de echte vetzakkerij is naft of diesel, da pikt glijk zot en mega ongezond.
antivries is ook een vetzakkerij maar is minder schadelijk en smaakt nog zoet ook :p

Dirkxke
21 juli 2005, 00:41
krikke']oliestop zoals al meer aangehaald, losdraaien met sleutel. als het een 13 is kunt ge zo een handige lang sleutel met zon kurketrekker handvatje gebruiken, en moet ge ni eens de stop aanraken, buiten voor het nieuwe dichtingsringeske.
bij ne gewone 17 gaat ge wa meer kracht moete zetten dus ringsleutel, en dan verder losdraaien met de hand (oliestop tegen carter duwen en dan als ge ziet dat de schroefdraad er nimmer in pakt, snel wegtrekken en u handen worden niet of amper vuil)

oliefilters zijn idd moeilijker omdat die meestal langs de motor af hun olie laten lopen, ge kunt bijgevolg moeilijk inschatten hoe da gaat lopen. om u handen niet te vuil te maken raad ik gewoon zon doei aan voor oliefilters of gewoon me papiereke errond en langs boven losvijzen
btw, bij die oliefilters altijd checken dat u join ni tegen de motor blijft plakken, als er zo 2 joins overeen gezet worden kune serieus lekske krijgen, wij hebben da al voorgehad me stagair hier, motor vastgelopen omdat hij praktisch droog stond :(
ni leuk voor ons en zeker ni voor die stagair die gewoon ff ni had opgelet

ksnap trouwens niet da ge dien olie zo erg vind, enkel warme olie is echt pijnlijk of lastig, de echte vetzakkerij is naft of diesel, da pikt glijk zot en mega ongezond.
antivries is ook een vetzakkerij maar is minder schadelijk en smaakt nog zoet ook :p

no offence maar antivries en koelwater zijn een PAK gevaarlijker als diesel of benzine. in de renault garage waar ik heb gewerkt heeft er iemand een week op intensieve gelegen omv een klein kraske in zijn vinger en de antivries van het koelcircuit waar hij aan aan het werken was.

[BAT]krikke
21 juli 2005, 01:26
diesel en naft -->
veel BENZEEN (zeer kankerverwekkend)
waartegenover koelvloeistof
Ethylene- glycol-based (een alchohol derivaat) antifreeze is extremely hazardous to children. A few ounces are lethal
een ounce = 28.35 gr
dus ge moet er al serieus wa van binnekrijgen om gevaar te lopen, wa voor wond was da seg :o

waartegenover die diesel met alle zware metalen en cyclomeren zoals benzeen, tolueen, ...

Dirkxke
21 juli 2005, 01:29
krikke']diesel en naft -->
Ethylene- glycol-based (een alchohol derivaat) antifreeze is extremely hazardous to children. A few ounces are lethal
een ounce = 28.35 gr
dus ge moet er al serieus wa van binnekrijgen om gevaar te lopen, wa voor wond was da seg :o

waartegenover die diesel met alle zware metalen en cyclomeren zoals benzeen, tolueen, ...

zolang ik in de autobranche zit heb ik nog niemand neer zien gaan van benzine of diesel op een open wondje op de vinger...

hij ging daarentegen vlak neer en in zijn bloed was een serieuze overdosis aan rommel gevonden da kwam van de antivries. gij kunt blijven beweren wa ge wilt. maar ik heb hem zien neergaan en kheb het zelf van hem gehoord da het kwam van de antivries...

[BAT]krikke
21 juli 2005, 01:45
ik zit ni echt in de branche, ik help gewoon vaak men vader beetje, hij doet dit echter al 20 jaar zelfstandig (garage donné aan de autocontrole in hoboken)
dus vanuit ervaring spreek ik niet echt.
ik heb trouwens zelf al met mijn handen onder het koelwater gezeten en da gaf ni veel voor mij, mijn handen staan ook vol krassen en wondjes(ben ni superhandig en schiet dus geregeld is uit me ne sleutel)
maar na da verhaal van u ga ik toch wa meer oppassen, ge weet nooit me da gedoe
en heb geen zin om morgen voor zoiet dom da vermeden had kunne worden int ziekenhuis te liggen

Dirkxke
21 juli 2005, 01:49
krikke']ik zit ni echt in de branche, ik help gewoon vaak men vader beetje, hij doet dit echter al 20 jaar zelfstandig (garage donné aan de autocontrole in hoboken)
dus vanuit ervaring spreek ik niet echt.
ik heb trouwens zelf al met mijn handen onder het koelwater gezeten en da gaf ni veel voor mij, mijn handen staan ook vol krassen en wondjes(ben ni superhandig en schiet dus geregeld is uit me ne sleutel)
maar na da verhaal van u ga ik toch wa meer oppassen, ge weet nooit me da gedoe
en heb geen zin om morgen voor zoiet dom da vermeden had kunne worden int ziekenhuis te liggen

idd, ben sindsdien ook wa voorzichtiger met al die olien en producten.

ge weet nooit wa derin zit en hoe uw lichaam dermee reageert. maar naar het schijnt zijn er meerdere mensen die raar reageren op antivries of remolie.

btw, iemand al eens een scheut boiteolie in zijne nek gehad??

da stinkt dus verschrikkelijk :D en had het te danken aan mijn collega op de middelbare school die ineens die boite aan zijn kant een stuk omhoog duwde terwijl ik het ander eind op hoofdhoogte had...

Burny
21 juli 2005, 10:42
Mijn handen hangen gewoonlijk ook vol olie als ik den olie ant ververse ben :D
Proberen met de hand verder los te draaien en dan de kom er zo dicht mogelijk onder houden, dat helpt wel. Goeie tip van die 2 afdichtingen trouwens. Bakolie of remvloeistof heb ik gelukkig geen gesmodder mee, da doen we met vacuum.

lttuvix
21 juli 2005, 12:51
owowow tis nie dak bang ben van olie
ma tis gewoon vervelend als da zo naar uw bloes druipt en uw handen zijn vol, gans uw mouwen onder olie :(
*edit*
al de producten in garage zijn gevaarlijk... altijd opletten me da gedoe :)

PolletPoulet
21 juli 2005, 17:31
krikke']diesel en naft -->
een ounce = 28.35 gr

mss had die jongen een allergie voor een bepaalde stof... zou altijd kunnen hé