PDA

Volledige versie bekijken : Scooter doen trekken

metriK
20 juli 2005, 12:26
Het gaat om een Aprilia Sonic LC.
Ik zou deze graag marginaal goed doen trekken. (op achterwiel)
Kan iemand me raad geven wat te kopen?
Ik zou wel mijn 50cc behouden en ook liefst een legale uitlaat ;)
Ik dacht aan Malossi MHR Vario en Koppeling.

Mr Syphon
20 juli 2005, 12:37
ik weet toch ni als da gaat lukken zoals gij het wilt

ne maat van mij had een gilera runner: die kon op zen achterste wiel trekken met volgende setup -> aluminium snelle 70 cc van hebo en een leovincie zx

metriK
20 juli 2005, 12:47
Maat van me trekt heel klein beetje op zijn achterwiel met 50 en leo RR (wel andere vario enzo)

Jerryboy
20 juli 2005, 12:50
als je autowheelies wil maken (dus gewoon gas geven en omhoogvliegen) moet ge toch al in de buurt zitten van de 9PK dus dat kan je al vergeten met std uitlaat en cil.

gewoon wheelies kunnen trekken door ff een ruk te geven aan uw stuur gaat al makkelijk als je je scooter ontgrensd.

metriK
20 juli 2005, 12:55
Jullie begrijpen me niet denk ik :p
Ik wil gewoon weten wat er allemaal het beste is om te trekken.
Ik behoud mijn 50CC en wil een legale uitlaat (leo RR, ZX, ...)
In januari komt er dan eventueel 70

Jerryboy
20 juli 2005, 13:00
stel uw vraag dan duidelijk eh ;)

te eerste met een std 50 ga je nooit hard trekken, wat je kan doen is een 17.5 carbu kopen een goeie vario en een deftige uitlaat (S2, R, X-pro, ...).

als je dan weer zegt van er gaat na een tijd toch een 70 komen dan kan je beter gewoon wachten en sparen tot je een 70 koopt anders moet je weer je uitlaat gaan veranderen enz...

ook nog ff race koppeling =/= meer koppel, op een std 50 heb je helemaal geen andere koppeling nodig.

DBK
20 juli 2005, 15:26
trouwens die "legale" uitlaatjes die je opnoemde zijn alleen maar legaal in begrensde vorm hé :p

freeza
20 juli 2005, 16:29
en btw de politie maakt dus haast geen onderscheid in een standaard ontgrensde uitlaat en een illegale uitlaat ze zijn voor hen (bijna) even illegaal

Mr Syphon
20 juli 2005, 16:41
ge zijt legaal als ge 25 of 45 rijd, maakt ni uit wa uitlaat, zolang ge u maar aan de snelheid houd ?

Mr. SLASH
20 juli 2005, 19:00
ik vind dat mijne brommer zo al goe optrekt , nu nie om te zeggen van ik rij direct op mijn achterwiel , maar ge voelt zo toch direct dat uw voorwiel bijna gene grip meer heeft .

metriK
20 juli 2005, 19:07
De mijne trekt nu totaal nie op :p

costes
20 juli 2005, 19:12
ge zijt legaal als ge 25 of 45 rijd, maakt ni uit wa uitlaat, zolang ge u maar aan de snelheid houd ?

Nope, die uitlaten zijn niet gehomologeerd, dus zijn illegaal in Belgie.

Puijken
20 juli 2005, 19:13
Als je in januri een 70cc wil kopen bereidt je dan nu al beetje voor en koop misschien beetje oversized....

Goede uitlaat zal het zowel goed doen op 50cc als 70cc (Gianelli Shot, Yasuni R, Bidalot S2)... Ook carb niet vergeten... (min 17mm voor 70cc, of misschien direct 21mm).

Vario, koppeling, poulies, varioriem, etc... kan je nu al allemaal kopen... je moet enkel dan terug de juiste afstelling zoeken als je de 70cc steekt...

Vergeet niet... je noemde daar enkele "legale" uitlaten op... voor de politie zijn ze bijna allemaal even illigaal... van het minste er een krulletje opzit zijn ze bijna niet meer legaal...

Leovinci zal trouwens enkel goed werken op 50cc... dat wil je echt niet op een 70cc schroeven...

Trouwens... dat je scoot nu niet optrekt kan ook liggen aan begrenzers... controleer die ook ff... watvoor blok is dat ? Een mina horizontaal ? Of is dat al een morini blokje ? Normaal zouden die standaard al behoorlijk moeten trekken ze indien ze ontdaan zijn van de begrenzers... :) (begrenzers: prop in uitlaat, vernauwing in luchtfilter, varioring, cdi, etc... )

EDIT: ik heb in den tijd bij mijnen Leovinci RS een EU homologatiepapier gekregen, ook in de uitlaat stond zo een stempel gedrukt. E2 in een cirkelke dachtek... (zelfde als bv. op de gordel van een auto staat). Dus kdenk wel dat die toegelaten zijn op voorwaarde dat de prop er in blijft...

Amdfreaker
20 juli 2005, 19:20
Ik heb ne giannelli nrx en malossi vario en koppeling gehad op een aerox max biaggi samen met dell orto 17.5mm met sproeistuk en boegie uit racerij. En die trok nog niet eens op zen achterwiel uit zichzelf. Was wel maar klein rukje voor nodig maar ja. Een luchtgekoelde gaat wel sneller op zijn achterwiel wegens het ontbreken van een radiator met vloeistof vooraan. Maar als je echt power wheelie's wil maken zul je toch bij malossi, polini, hebo,... moeten zijn voor een 70-80cc cilinder. En vervang dan ineens ook maar je krukas, uitlaat, carburateur, sproeistuk, ... . Dat gaat er allemaal stuk met een 70cc was toch bij mijn maat zijn benelli het geval. Een vario laat je trouwens meestal ook maar geleidelijker aan trekken en iets hogere topsnelheid. De sprint naar topsnelheid zal meestal sneller zijn maar niet de eerste meters. Je kunt beter dan ook een snelheidsbegrenzer gaan halen. Ik had er ene met morsecode in de rem ingebouwd. Stil leggen en begrenzer stond op, dan moest je drie kort remmen een keer lang en nog een keer kort en ging zo hard als hij kon. Was een pracht van een systeem. Nooit boete gehad of scooter in beslag genomen.

satanreleased
20 juli 2005, 20:41
gewoon ne beetje ETHER in je nafte tank gieten , ge zult zien hoe rap dat ge zult trekken :p

DBK
20 juli 2005, 20:51
gewoon ne beetje ETHER in je nafte tank gieten , ge zult zien hoe rap dat ge zult trekken :pal eens foto's gezien van iemand die da heeft gedaan? :p

Stijneman
20 juli 2005, 22:14
ik heb nen monkey van skyteam he en voort moment trekt die nog ni zo hard, is er een manier da em sneller zal optrekke zonder al teveel sneller te gaan ? (das 4takt mss is er iet mee te doen :p)

Easter~Egg
20 juli 2005, 23:55
Ik trek geen spontane wheelies maar ik trek wel gemakkelijk gewone wheelies.
Enige verandering is andere uitlaat.

satanreleased
21 juli 2005, 00:11
@DBK , ik heb het zelf ook al eens gedaan .
1 dopje mengelen met 4 liter naft .. da scheelt ne zak in prestatie .

metriK
21 juli 2005, 00:12
@DBK , ik heb het zelf ook al eens gedaan .
1 dopje mengelen met 4 liter naft .. da scheelt ne zak in prestatie .
Wat merk je dan?
En is dat nie slecht ofzo? :p

brainwashed
21 juli 2005, 01:03
Wat merk je dan?
En is dat nie slecht ofzo? :p

dan trek je beter en ga je ook harder
maar je motor word veel warmer en voor een keer kan da zo veel ni kwaat
maar als ge da een paar keer doe hebt ge wel ne warm of vast loper
kheb ook gehoord als ge er veel te veel in doe da uw cilinder kan ontploffen

als ik gedaan heb met vakantie werke ga ik een gilardoni 50cc snel halen en een yasuni r en 17.5mm
da zal wel wheeliekes geven hoop ik
vario laat ik orgineel (trekt wa beter) maar dan ga je ni zo hard (moet ook ni hard gaan 75 80 is goed genoeg
een kheb al een 2g kopeling die bijgewerkt is

metriK
21 juli 2005, 01:05
ah dus als ik wil trekken moet ik ori vario laten?
ik hoor hier allemaal andere dingen :(
mja mijn sonic is watergekoeld, een beetje ether kan nie kwaad :p

Dirkxke
21 juli 2005, 01:36
EDIT: ik heb in den tijd bij mijnen Leovinci RS een EU homologatiepapier gekregen, ook in de uitlaat stond zo een stempel gedrukt. E2 in een cirkelke dachtek... (zelfde als bv. op de gordel van een auto staat). Dus kdenk wel dat die toegelaten zijn op voorwaarde dat de prop er in blijft...

geen idee als da voor scooters hetzelfde is als voor auto's maar voor auto's telt een EU homologatie nie. zelfs een duits TUV telt daar nie voor terwijl ze het wel meoten doen omwille van een hoop europese mishmash. voor belgie geldt dan alweer NOG een andere norm waaraan moet voldaan worden maar kom er op het moment nie op welke da weer was :oink:

nuja, belgie en zijn zalige wetgevingen... :doh:

satanreleased
21 juli 2005, 03:19
@metrik , wat dat doe is deftig uw moteur kuisen ondertussen dat u rijdt , er o,sta ook een beetere verbranding van uw nafte want de bougie is clean .
U rijdt zuiverder en u trekt rapper op .
Ether is hoog brandaar stuff.Dus niet meer dan een topseltje in uw tank gieten bij het tanken .
je kan ether vergelijken met nitro

GiaMoNsTeR
25 juli 2005, 09:50
als ge echt op u 50cc wilt blijven dan zou ik een hebo manston replica in de 50cc versie erop steken een 19mm & gianelli shot + een mhr overrange kit
hiermee zulde wel op u achterwiel gaan :)

lammat
25 juli 2005, 19:40
mss voor te beginnen als een betere vertanding? :)

Stijneman
25 juli 2005, 20:31
hoe kunde een 4taktje (skyteam monkey) beter doen trekke ? ik ga er wss al een andere uitlaat op zette, eerst geld verdiene natuurlijk... het sneller rijden hoeft niet, want kmoet ermee nog naart school en daar staan de flikke paar keer op een jaar te wachten :doh:
maar tips over welke uitlaat etc etc (mss ook foto ?) is handig

mathieu
25 juli 2005, 21:43
begint eerst is me uwen brommer te ontgrenze, als ge der zelf nie te veel van weet, vraagt dan of da uwen brommerdealer da kan dan voor 40€ max ontgrenzt ij da en steek em nieuwe sproeiers, meer dan 40 euro en ge wordt in de zak gezet :p
als ge em dan nog meer wilt doen trekken, dan late nieuwe gewichtjes, trekveren en drukveren steken, als ge nen deftige dealer hebt gaat hij da allemaal perfect afstellen dat em perfect rijd, als ge in de buurt van deinze woont----> marc motors
zo kunt ge em deftig laten trekken zonder serieuse kosten te doen
@ de rest diene jongen wild geen zwaare inversteringen doen :p gene nieuwe carb enzo

edit:
www.scooterfreaks.nl
op dees forum weten ze alles over scooterkes daar gaan ze u veel beter kunne helpe ;)

--ST!TRO--
25 juli 2005, 21:46
hoe kunde een 4taktje (skyteam monkey) beter doen trekke ? ik ga er wss al een andere uitlaat op zette, eerst geld verdiene natuurlijk... het sneller rijden hoeft niet, want kmoet ermee nog naart school en daar staan de flikke paar keer op een jaar te wachten :doh:
maar tips over welke uitlaat etc etc (mss ook foto ?) is handig

bij 4takt maakt uitlaat gene zak uit, das bij 2takt ! om beter te trekken uw cdi'ke laten zitten en bv. uw spruitstuk vergroten (of uitboren).

Stijneman
25 juli 2005, 22:47
alleen het geluid verandert er wel vet door, met andere uitlaat...
en da spruitstuk, waar zit da dan.. erges bij carb ? :unsure:

morbus`
25 juli 2005, 23:03
Das da gebogen "buisje" da van uw blok naar uw carburator gaat
http://www.salomons-swierts.nl/inkoop/Html/capu.jpg
Da linker ding

Stijneman
25 juli 2005, 23:05
ah ok :D
morge is naar zien si :)

epoX
25 juli 2005, 23:07
Bij een carbu
Voorwat staat de grote
hoe meer mm hoe ... ?

Stijneman
25 juli 2005, 23:12
ik dacht dat een carburator zorgde voor het mengsel lucht/benzine dus wss hoe groter,hoe meer er tegelijk door kan en hoe sneller ge dus zult rijden ofzo ?? weet niet :p laat morbus da maar beantwoorden, ik probeer te denken :p

brainwashed
25 juli 2005, 23:15
ja met een grotere carb kan u cilinder meer mengsel binne krijge
maar ni te groot das weer slechter 17.5mm is goe voor ne orginele 50

epoX
25 juli 2005, 23:21
metriK is hier ff bij me en heeft nog een paar vraagjes.

Ik denk dat ik een malossi 19mm carbu ga kopen, een malossi sport koppeling en een gianelli shot.
Zal dit veel schelen in prestaties (snelheid/trekken) en is dit de beste prijs/prestatie verhouding?

Stijneman
26 juli 2005, 14:22
http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=5763306&postcount=140
hier staan fotos van brommer, O.A. wat ik denk dat het spruitstuk is, en dan die "katalysator" waar jij het over had morbus :)

epoX
26 juli 2005, 15:58
Het wordt dus een Malossi MHR Vario, Malossi MHR Koppeling, Malossi 19mm carbu en een Gianelli shot

morbus`
26 juli 2005, 18:40
http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=5763306&postcount=140
hier staan fotos van brommer, O.A. wat ik denk dat het spruitstuk is, en dan die "katalysator" waar jij het over had morbus :)

Welja, das dus een katalysator, een vriend van mij heeft ook net een skyteam gekocht (dax wel), en die heeft dus ook zo'n milieuvriendelijk katalysatortje :D.

Stijneman
26 juli 2005, 19:21
en wa doet da dus juist ? :) da is toch ni warm.. dus 2de verbranding :wtf: ?

epoX
27 juli 2005, 17:59
Kheb men bestelling gaan doen.

Malossi MHR 50, Yasuni c16 en Dellorto 19mm