PDA

Volledige versie bekijken : hartslag: lopen(cardiotraining)

Toeriest
20 juli 2005, 11:22
Ellow,

Ik zou graag wat meer informatie willen hebben over cardiotraining en gewoon
uithouding van lopen + het sprinten verbeteren(dus sneller sprinten).

Hoe train je dit allemaal het beste?
Is dit (http://www.polar-nederland.nl/polar/about_hrm.html#Anchor-Bepale-45422)
hier een goede raadpleging zoals het in dit tabelletje staat?
Dus aan 80%-90% van u hartslag lopen gedurende 10minuten?
Of zijn er nog andere tips? Want ik heb gisteren 40minuten gelopen tegen een redelijk goed tempo en haalde constant hartslag van 165 en als ik 5sec spurtte dan haalde ik een piek van 175hartslag. Zijn dit allemaal normale cijfers? Want ik ken mensen die lager halen terwijl die hun fysiek niet slechter of beter is dan die van mij.

Still DRO
20 juli 2005, 22:04
Hartslagen zijn natuurlijk persoonlijk..

Uithouding en explosiviteit train je op twee verschillende manieren. Om uithouding te kweken, train je aan lagere hartslag maar langer (bij mij ligt die grens tss 145-155), tuss die hartslagen trainen gedurende 1-2u, zal me op termijn een hogere vo2 max bezorgen. (tot zover deze hoger kan)

Om explosiviteit te trainen (anaerobe fase), moet je trainen rond je omslagpols (mijne is 171). Hierbij zijn de trainingen korter.

De percentages moet je es opzoeken, het is best om je maximum polsslag te kennen en zo de trainingszones te berekenen. Je kan ook de zones bekomen via een medische sporttest.

grtz

Troman
20 juli 2005, 23:01
sprinten verbeteren?
meer spieren en kracht..das alles... :)
harstlag in rust is 62,na een inspanning,thja nooit eigenlijk gemeten dus kan niet antwoordne :p

Still DRO
20 juli 2005, 23:09
spieren en kracht is zeker niet alles..

Je hart en longen moet ervoor zorgen dat je in die korte plotse activteit genoeg zuurstof naar je spieren kunt pompen.. Trainen in die bepaalde hartslagzones rond omslagpunt, zal hiervoor zorgen

grtz

Troman
20 juli 2005, 23:14
spieren en kracht is zeker niet alles..

Je hart en longen moet ervoor zorgen dat je in die korte plotse activteit genoeg zuurstof naar je spieren kunt pompen.. Trainen in die bepaalde hartslagzones rond omslagpunt, zal hiervoor zorgen

grtz
Hmja ik liep de 100meter 2jaar geleden in 12.48sec...op men 16 ben nu 19 loop ze nu easy onder de 12 begin 11sec...
En heb NOOIT daar op gelet...enigste reden dat mij vooruit geholpen heeft i spiermassa gecombineerd met kracht..Wat ik ben?gewoon een voetballer ;)

EA lover
20 juli 2005, 23:30
Ik begin nu terug aan mijn conditie te werken en ik heb zo'n loopschema.
Ik loop die aan een hoog tempo en dan haal ik een hartslag van 190. Dan verlaag ik totdat ik tussen de 133 en 175 zit.
Ik heb zo'n horloge met band en die registreert mijn hartslag en hoeveel calorieën enzo, en die geeft aan tussen welke hartslag ik mag lopen. Best handig zoiets.

Reptiel
21 juli 2005, 03:31
vandaag mijn eerste 5km gelopen, na 3jaar kotleven, resultaat 36.21 min, vroeger voor ik op kot zat mijn top gehaald @ 17.41 dusja, dat zegt genoeg, vanaf nu terug wat fysiek bijwerken, na een weddingsschap met mijn pa :)
mijn harstlag was wel constant 175 maar wat wil je.
In jouw geval is dat moeilijk te zeggen, want dat is bij iedereen anders imo

[B]Rocketeer
21 juli 2005, 18:41
Site mag je wel geloven.
Is site van polar harstlagmeters. Worden ook gebruikt door fitnesscentra enzo.

Hartslag hier in rust is 53-57.
En compleet in rust (neerliggend op mijn bed), gaat die onder de 50. Meestal een 48.

Vanaf je onder de 45 begint te gaan, begint het gevaarlijk te worden.
Dan is er een kans dat de druk om uw bloed te laten doorstromen te laag wordt.

Topsporten gaan onder die 45, ma ge ziet er soms de gevolgen wel van. Van het ene extreme in het andere -> hartinfarct, hartstoornissen,...

Echt opletten voor ge echt van het ene uiterste naar het andere wilt gaan.

TitaTovenaartje
21 juli 2005, 18:46
wat is een goede, standaard hartslag meter van polar die ook al niet te duur is?

[B]Rocketeer
21 juli 2005, 18:59
wat is een goede, standaard hartslag meter van polar die ook al niet te duur is?

Ik heb een Polar F1

http://www.polar-nederland.nl/segments/Fitness/F1.html

Borstbandje + Horloge. Gebruik da voor op de cardiotoestellen.
Als ge thuis zit, borstband aandoen (zender), en ge kunt op horloge uwen hartslag zien (das dus de ontvanger)

Alleen spijtig dak de functie ni heb om u te waarschuwen bij een bepaalde harstslag (da ge dus zelf kunt bepalen). Maja, da kost dan nog eens meer.

Zoals ge kunt zien, is de F1 al ni zo goedkoop (€44,95)

TitaTovenaartje
21 juli 2005, 19:04
ah
ma ik kan wel rond de 60-70 uitgeven hoor
dacht dat da allemaal duurder zou zijn :p

tis dan meer gewoon als ik ga lopen of fietsen
dat ik weet hoever ik kan gaan
dan kan ik op hartslag lopen/trainen

simplicity
22 juli 2005, 00:54
Rocketeer']Site mag je wel geloven.

En compleet in rust (neerliggend op mijn bed), gaat die onder de 50. Meestal een 48.

Topsporten gaan onder die 45, ma ge ziet er soms de gevolgen wel van. Van het ene extreme in het andere -> hartinfarct, hartstoornissen,...

Sorry hoor, maar mijn hartslag als ik lig komt niet boven de 45, ik ben wel redelijk sportief, maar topsporters (wielrenners) halen soms maar 35, en ik heb nog geen extreem hoog aantal wielrenners weten bezwijken aan hartaandoeningen. De reden dat die zo laag is is nu eenmaal dat hun lichaam niet meer nodig heeft.

Still DRO
22 juli 2005, 10:47
Polar is nu éénmaal een duur merk. Je kan tegen veel lagere prijzen hartslagmeter kopen. Kijk es op www.futurumshop.be of www.hartslagmetershop.nl

Je kan ook in Duitsland bestellen, komt veel goedkoper uit.

grtz

TitaTovenaartje
22 juli 2005, 10:51
Ja, maar ik weet niet welke ik zou moeten kopen?

die Polar: A5 ziet er wel goed uit op het eerste zicht

Still DRO
22 juli 2005, 10:55
Polar A5 is denk ik goeie keuze.
Heeft mooie mogelijkheden voor de prijs. Je kan zones instellen, Owncall (calorie verbruik wordt berekend).

Ik zou hiervoor gaan, binnen je budget

grtz

TitaTovenaartje
22 juli 2005, 11:05
wat bedoelen ze met die zones?
das bv als je over een bepaald limiet gaat?

edit
dit staat te lezen op een van die sites
"perfecte uitgangspunt voor iedereen die op zijn calorieverbruik wilt letten en deelneemt aan wandelprogramma`s."

e_talking
22 juli 2005, 11:12
weet iemand looptraining met progressie???

Still DRO
22 juli 2005, 11:22
Zones: zoals ik reeds heb verteld in deze thread. Indien je doelgericht wil trainen, train je best in hartslagzones. Die zones kan je op je hartslagmeter instellen, die zal alarmeren wanneer je boven/onder de grenzen vd zones zal gaan

grt

TitaTovenaartje
22 juli 2005, 11:40
ah ok merci
is er veel verschil tussen een hartslagmeterke dat dient om te lopen of om te fietsen?

En kan je mss zo een duitse site geven? als je eentje weet, je hoeft niet te gaan zoeken hoor

[B]Rocketeer
22 juli 2005, 11:54
Sorry hoor, maar mijn hartslag als ik lig komt niet boven de 45, ik ben wel redelijk sportief, maar topsporters (wielrenners) halen soms maar 35, en ik heb nog geen extreem hoog aantal wielrenners weten bezwijken aan hartaandoeningen. De reden dat die zo laag is is nu eenmaal dat hun lichaam niet meer nodig heeft.

Bij mijn ouders ligt die ook laag, ma die sporten ni zoveel als mij. Zij hebben gewoon van zichzelf een lage hartslag.

Ja, ma wielrenners volgen ook dieet enzo. Allé ja, begint gevaarlijk te worden... Denk vooral weer op latere leeftijd dat da zijn gevolgen pas echt laat zien, naarmate uw hart ook zwakker wordt :)

Enfin ja, kzeg maar wat da arts mij heeft verteld. Die zal haar vak wel kennen zeker :D (hopelijk :p)

c3c
22 juli 2005, 12:23

Idd, mijn hartslag in rust is gewoon 47 en als ik op mijn bed lig of slaap gaat dat naar 35-37.
Maar het probleem bij ex-wielrenners op latere leeftijd zijn hartstilstanden. Hun hart wordt zodanig groot en klopt daardoor heel traag dat het tja, stilvalt.

Still DRO
22 juli 2005, 12:57
Ook te weten dat hoe ouder je wordt, hoe trager je hart gaat kloppen..

Theoretische maximumhartslag: 220 - leeftijd

grtz

Toeriest
22 juli 2005, 17:45
Ja, maar ik weet niet welke ik zou moeten kopen?

die Polar: A5 ziet er wel goed uit op het eerste zicht
ist nie F5?(zoals het op de site staat)Deze (http://www.premiersportsandfitness.co.uk/Heart%20Rate%20Monitors/F5.jpg) dus.

Die is wel goed 'k zou nie weten welke functies er nog bij zou moeten komen.
Da met die zones is wel gemakkelijk en ge kunt ook u bmi zien wa wel gemakkelijk is:).

Still DRO
22 juli 2005, 18:11
Bmi vind ik persoonlijk geen meerwaarde. Kan je evengoed manueel berekenen, zal trouwens niet elke dag wijzigen eh ;)

Is wel degelijk A5..

grtz

TitaTovenaartje
23 juli 2005, 12:50
http://tsa.imageg.net/graphics/product_images/p419902reg.jpg

De A5 is toch goed voor zijn 75 euro's he?

TitaTovenaartje
16 maart 2006, 20:09
Hallo
Ik heb mij dus een Polar hartslag-meter gekocht.
de Fs3c, iemand enig gedacht als hem goed gaat zijn?
gebruik bij lopen en fietsen

http://www.polarbelgium.be/NL/html/segments/Fitness/FS3c/allfeatures.html

bloodoo
16 maart 2006, 21:17
kben ook van plan om zo een polar uurwerk te kopen voor men lopen te verbeteren.maar ik zie door de bomen het bos niet meer :s
ook belachelijk is dat ik de prijzen op de polar site niet kan zien,kheb een budget van +-150 euro
iemand die ervaring heeft met deze uurwerken die me 1 in die prijsklasse kan aanraden?

greetz

e.House
16 maart 2006, 21:28
kben ook van plan om zo een polar uurwerk te kopen voor men lopen te verbeteren.maar ik zie door de bomen het bos niet meer :s
ook belachelijk is dat ik de prijzen op de polar site niet kan zien,kheb een budget van +-150 euro
iemand die ervaring heeft met deze uurwerken die me 1 in die prijsklasse kan aanraden?

greetz

ik heb een polar van 79 euro, de f4

nuja ik zou om te beginnen nooit een dure hartslagmeter kopen, ale mijne hartslagmeter kan tijd meten, hartslag, hoogste hartslag, calorievebruik meten...

nuja die duurdere horloges bezitten meestal van die (overbodige) opties tenzij je een hartslagmeter koopt waarmee je ook afstand en snelheid mee kunt meten maar deze kosten dan ook een stuk meer

daarbij train ik liever zonder hartslagmeter, ik vind met chrono lopen leuker dan met zo een band rond uwe borst zitten te lopen

Box
16 maart 2006, 23:21

Hier wou ik toch eens op reageren.

Ten eerste: de reden waarom uw hartfrequentie (in rust) vertraagd door training.
Uw hart is een spier, en aangezien die bij cardio-training extra belast wordt, wordt die 'getraind'. Uw hart wordt groter en sterker, en kan per keer dat het samentrekt veel meer bloed wegstuwen dan een ongetraind hart.
Uw hartfrequentie wordt gecontrolleerd door een natuurlijke pacemaker. De frequentie van dat ding is bij de meesten rond de 60-70, dus 60-70 bpm. Door bepaalde stoffen wordt die frequentie verhoogd, door anderen verlaagd. Uitscheiding van die stoffen is afhankelijk van de zuurstofnood in uw lichaam, wat geregistreerd door receptoren hier en daar. Dus bij sport is er meer zuurstof nodig, en uw hartfrequentie gaat omhoog. In rust gaat uw hart normaal slaan aan de frequentie van die 'pacemaker'. Een getraind hart kan echter meer bloed, en dus zuurstof, rondstuwen. Daarom wordt die 'pacemaker' wat onderdrukt en neemt een andere, met een lagere frequentie over.

Ten tweede: gevaar van lage hartslag voor plotse dood.
Het gevaar zit hem in het feit dat de activiteit van die 'pacemakers' onderdrukt worden. Uw hartslag verlaagt, maar dat is het probleem niet. Op een zeker moment, wel enkel in uitzonderlijke gevallen, wordt het hart zo sterk dat het zelfs met minder dan 30 bpm genoeg zuurstof kan aanvoeren. Op die moment wordt de activiteit van die 'pacemakers' echter zo sterk onderdrukt dat men het gevaar loopt dat die gewoon op inactief gaan, met een hartstilstand tot gevolg. De grens waarop men gewoonlijk ongerust wordt ivm dit probleem is hartslagen onder de 30 bpm in rust. Dat heb ik van mijn prof inspanningsfysiologie die regelmatig samenwerkt met de quickstep ploeg.

Ten derde: gevaar van lage hartslag op lange termijn.
Dit is te wijten aanhet feit dat uw hartspier door die training groeit. Voornamelijk de linkerzijde van het hart, en dan nog vooral de linkerventrikel krijgt een enorm dikke gespierde wand. Zolang men sport en die spier regelmatig gebruikt is daar geen probleem mee. Wanneer men stopt met sporten kan het echter wel eens gebeuren dat die spier gaat verharden. Maw, het hart wordt stijf en kan niet meer goed samentrekken. Hierdoor ontstaan turbulente bloedstromingen met bloedstollingen tot gevolg, en verhoogde kans op hartinfarcten of beroertes. Een andere mogelijkheid is het ontstaan van hartklepstenose. Resultaat is ver hetzelfde...

Voila. Hopelijk heb ik een beetje licht geschept in de zaak :)

Voor de mannen die op zoek zijn naar een hartslagmeter; ge hebt enorm veel verschillende types, en het type dat ge nodig hebt is enorm afhankelijk van wat ge ermee wilt doen. Persoonlijk raad ik aan om, tenzij ge echt serieus met trainen bezig zijt en competitiesport doet, gewoon een model te nemen die de hartslag weergeeft en waarmee ge 1 trainingszone kunt instellen. Alle snufjes dat die andere dingen hebben zijn compleet overbodig en zult ge toch amper gebruiken.
Ikzelf heb de polar 610i, kost om en bij de 300€ :eek:. Ik heb die omdat ge daarmee via IR uw trainingsgegevens op pc kunt zetten. Daarnaast heeft dat ding echter zoveel opties die compleet overkill zijn dat het niet meer mooi is.
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, hou het simpel. Het belangrijkste is eigenlijk toch dat ge gewoon uw hartslag ziet. Al de rest zijn eigenlijk snufjes.

TitaTovenaartje
17 maart 2006, 16:11
Niemand die op mijn vraag kan antwoorden.
Nuja, die heeft zone's enzo, dus denk wel dat hem voldoet

Shyheim
17 maart 2006, 17:59
Voor de mannen die op zoek zijn naar een hartslagmeter; ge hebt enorm veel verschillende types, en het type dat ge nodig hebt is enorm afhankelijk van wat ge ermee wilt doen. Persoonlijk raad ik aan om, tenzij ge echt serieus met trainen bezig zijt en competitiesport doet, gewoon een model te nemen die de hartslag weergeeft en waarmee ge 1 trainingszone kunt instellen. Alle snufjes dat die andere dingen hebben zijn compleet overbodig en zult ge toch amper gebruiken.
Ikzelf heb de polar 610i, kost om en bij de 300€ :eek:. Ik heb die omdat ge daarmee via IR uw trainingsgegevens op pc kunt zetten. Daarnaast heeft dat ding echter zoveel opties die compleet overkill zijn dat het niet meer mooi is.
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, hou het simpel. Het belangrijkste is eigenlijk toch dat ge gewoon uw hartslag ziet. Al de rest zijn eigenlijk snufjes.

Ik heb een polshorloge van Polar dat ik draag als ik buiten ga lopen... 'k Weet nu niet direct welk model, maar doet er zoveel niet toe.

Maar voor mijn cardiotraining indoor (fietsen en "lopen" (zo'n toestel met handvaten zo)) gebruik ik een borstband die daarmee compatibel is. Kan ik constant in een bepaalde hartslagzone trainen (die apparatuur past zichzelf automatisch aan).

c3c
18 maart 2006, 14:42

Ik ben wielrenner, 16 jaar en mijn pols in rust is niet hoger dan 45 is rust, 's morgens rond de 40.
Hoe beter je in conditie bent, hoe lager die wordt. Maar ik heb nog niets gehoord over problemen dat dat oplevert ze.

Het is niet omdat ge een lage hartslag hebt dat ge minder bloed pompt hé, uw hart is gewoon groter zodat het minder moet slaan om het zelfde volume bloed te stuwen.

Zo dacht ik toch dat het was.

edit: sorry iets te snel geantwoord.

Ik heb zelf de S725 van Polar, geen probleem enkel in koude (onder 0) neemt hij de hartslag niet zo snel. Veel functies op die ik allemaal ten volle gebruik. Ik stuur alles door van training door naar mijn trainer en die kan door veel uit afleiden.

PapaGanz
21 maart 2006, 07:37
Juist nog een vraagje, als ik 40min fiets in 60-70% is dit +- te vergelijken met 40min lopen in 60-70%?

Shyheim
21 maart 2006, 07:42
depends, lopen is zwaarder

RaDa
21 maart 2006, 15:04
Juist nog een vraagje, als ik 40min fiets in 60-70% is dit +- te vergelijken met 40min lopen in 60-70%?

lopen is zwaarder. Om evenveel te verbranden met fietsen als met lopen zul je langer moeten fietsen.

Forza
21 maart 2006, 22:33
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8783706977&ssPageName=MERC_VI_ReBay_Pr2_PcY_BID_IT

is da iets?
en met uw vinger hartslag meten? dan hebt ge toch geen constant correcte weergave van u hartslag? of slaag k er naast? :p

Box
21 maart 2006, 23:29

Ik snap niet waar gijle het blijft halen (doel hiermee op de vorige 2 replyes op deze vraag). Hij zou beide aan 60-70% doen. Die 60-70% slaat op een intensiteit, die in beide gevallen dezelfde is. Het resultaat gaat dus in beide gevallen ook quasi identiek zijn.
Het grote verschil is dat ge bij fietsen minder spiermassa gebruikt waardoor ge (relatief gezien) wel harder zult moeten fietsen dan lopen om uw hartslag in die zones te krijgen (/houden). Fietsen is wel gezonder, op vlak van gevaar voor overbelastingsletsels.

PapaGanz
22 maart 2006, 14:12
Welja, als ik moest lopen aan die intensiteit stapte ik eigenlijk, die loopband ging maar aan 5-6km/h :/..

Daarom heb ik maar fietsen genomen zodat ik toch 'iets' moest doen.
Bedankt voor het antwoord Box :)

TitaTovenaartje
22 maart 2006, 16:18
Mijn polar is aangekomen.

Hoe weet ik nu wat mijn zones zijn?
Ik moet/kan een min. en een max. ingeven.

RaDa
22 maart 2006, 16:24
Berekent hem da nie zelf adhv uw persoonlijke gegevens?

Bij de mijne is da toch vanzelf ingesteld.

Anders op site van polar vinde normaal wel overzicht van hartslagzones.

PapaGanz
22 maart 2006, 16:44
Mijn polar is aangekomen.

Hoe weet ik nu wat mijn zones zijn?
Ik moet/kan een min. en een max. ingeven.

Uw maximum is 220-leeftijd.
Uw minimum njah, onder 60 is het ni gezond meer zeker ;)?

RaDa
22 maart 2006, 16:55
Ik neem aan dat em intensiviteitzones bedoeld ?

TitaTovenaartje
22 maart 2006, 17:33
yop.
Voor als ik ga lopen/fietsen

RaDa
22 maart 2006, 17:37
http://www.polar-nederland.nl/polar/about_hrm.html#Anchor-Hartslagzone-31748

TitaTovenaartje
22 maart 2006, 17:42
is ditook zo iets zeker?

http://nl.fitnesszone.be/index-atz.php

and thx

c3c
28 maart 2006, 19:22
is ditook zo iets zeker?

http://nl.fitnesszone.be/index-atz.php

and thx

Bwoa, dat programma gebruikt wel zéér ruime zones.
Normaal liggen de verschillende zones iets van een 10 slagen uit mekaar, hier tot zelfs 40.
Dus, nee, niet echt accuraat.

TitaTovenaartje
28 maart 2006, 20:13
Wat zou ik dan nemen?
leeftijd is 22 (08/08)

ga nu terug beginnen lopen voor fysiek, en ook voor paar kilo te verbranden.

Ik voetbal al niet meer sinds november (dokter dacht mediale band), maar na een NMR scan bleek dit meniscus-scheur te zijn.
Moet eind van deze maand operatie, maar kan toch lopen.
Ben vandaag eerste keer geweest, ging toch nie zoals het moet gaan.

ps
Dokter zei we gaan die hechten, dan mag je wel 5-6 wken niet op je been steunen :wtf:
Kga morgen terug en vragen als hij die toch niet gewoon kan weg nemen.

1.5maand is toch lang

Box
28 maart 2006, 23:10
Met een meniscus-scheur zou ik nu niet meteen gaan lopen hoor.
Doorloop gewoon die operatie, doe uw revalidatie (zal wel enkele maandjes duren) en begin daarna terug te trainen.

Drossie
1 juli 2007, 12:12
Wat is tegenwoordig een goede, betaalbare, min of meer basishartslagmeter? Want ik zie dat ze die A5 niet meer verkopen...

Box
5 juli 2007, 11:01
Polar heeft nu de FS1 als absoluut basismodel. Kost ongeveer €50.
Als je een ietsie meer wilt (trainingszone instellen oa.) is er de FS2. Die kost ongeveer €60.
Neem anders eens een kijkje op deze site (http://www.cardioshop.be/), daar hebben ze zowat alles aan toch wel sterke prijzen...

Drossie
5 juli 2007, 17:27
Heb me gisteren de Polar RS200sd besteld in nederland.
Maar nu zie ik dat die shop exact dezelfde prijzen heeft voor die meter...

EA lover
5 juli 2007, 17:57
Om te lopen gebruik ik de Polar F5:
http://www.polar-nederland.nl/segments/Fitness/F5.html

Jaren heb ik mij elke zomer voorbereid op het nieuwe seizoen door een 'traditioneel' loopschema te volgen (dus je loop zoveel minuten en dat x keer).

Nu heb ik van mijn nieuwe coach een schema gekregen en ik moet dus x keer een bepaalde afstand afleggen aan een hartslag van bv 165. Na die afstand moet ik wandelen tot ik mijn recuperatiehartslag heb (152) en dan begin ik opnieuw.
En zo steeds opnieuw en opnieuw...

e.House
5 juli 2007, 22:06
Polar F4 heb ik. Kostte 79 euro maar mss is hij nu in prijs gedaald.

Basistoestel met hartslagmeting, calorieteller, max hartslag, .....

Drossie
10 juli 2007, 17:45
Heeft er hier soms iemand goede schema's om te trainen?
Mijn bedoeling is een 2-tal keer per week te gaan lopen en zou mij willen richten op lange afstanden.
Deze morgen gaan lopen: 10km in 52min. De eerste keer dat ik zover loop...
Gemiddelde hartslag was 168. Maar als ik op internet kijk, ligt die toch wat hoog... (max hartslag is 190. Rusthartslag is 52)

e.House
11 juli 2007, 09:59
Hmm wat is je doel en wat versta je onder lange afstanden?

Op www.runnersweb.nl en andere sites staan wel schemas.

Drossie
11 juli 2007, 11:05
Hmm wat is je doel en wat versta je onder lange afstanden?

Op www.runnersweb.nl en andere sites staan wel schemas.

Doel?
Nu loop ik eigenlijk in voorbereiding ophet volleybalseizoen.
Maar ik zou ook tijdens het seizoen willen blijven lopen. 1à2 keer in de week, waarvan 1 keer een toer van min 10km.
Dan zou ik, als het past in combinatie met werk/volleybal, meedoen aan canicross wedstrijden (lopen met je hond) waar de afstand 2,5/5 km is.
En dan volgend jaar zou ik aan een paar 20 km wedstrijden ofzo willen deelnemen...

Veel verschillende doelen dus... (volgend fitnesstrainer ben ik, mits training, een goed lange afstandsloper. weet dit na fitnesstest en lichaamsbouw(1m97 en 73kg))

Forza
19 juli 2007, 18:46
Lol, jij moet ook een staak zijn :p

Ben zelf 1.96, en weeg +- 89 kg en ben zelf ook niet van de breedste/dikste

Drossie
19 juli 2007, 20:35
Lol, jij moet ook een staak zijn :p

Ben zelf 1.96, en weeg +- 89 kg en ben zelf ook niet van de breedste/dikste

Idd...
Maar wat ik ook eet of drink, er komt geen grammtje bij...

Matn
25 juli 2007, 16:14
Ik heb zelf een Polar RS 100, die ik iedere zomer gebruik bij mijn voorbereiding voor het komende seizoen, dan ga ik vooral lopen. Tijdens het seizoen gebruik ik die HSM ook tijdens trainingen (badminton). Die RS 100 is ideaal voor iemand in mijn geval, kan je oa. zones instellen. Heeft me destijds €100 gekost.