PDA

Volledige versie bekijken : cd van windows doorgeven

Jixop
19 juli 2005, 20:44
Wel het zit zo...

een goeie maat van mij heeft voor het eerst in zijn leven een pc thuis (allé vroeger wast het de naam van pc niet waard) nu heeft hij dat in een winkel gekocht en hebben ze hem geen doos met instalatie-cd's meegegeven. Nu hij heeft, als noob, daar al na twee maanden al problemen mee en ontzettend veel virussen. Het is hem gelukt (denk ik toch, zegt hij toch) om een backup te maken van zijn bestanden. En nu wilt hij al formateren... nu zonder cd van windows xp begin je best nog niet aan een format c:

Ik heb hier twee pc's en dus twee windows cd's. ik wil hem wel helpen en dus zou ik voorstellen dat hij die cd meepakt, windows derop zet. en cd teruggeeft. Maar hoe zit dat dan met de antikopieer-beveiliging. (die code) Is de cd gelinkt aan de code? kan je met een cd meerdere windows instaleren? wordt mijn windows niet geblockeerd of zo als ik dat aan hem geef?
Hoe zit dat just?

kan hij mijn cd gebruiken en code dat op zijn pc staat?

begrijpen jullie wat ik bedoel? :unsure:

Exit
19 juli 2005, 20:51
da kan best, als hij een cd code heeft voor windows maakt dat nie uit of dat da met uwe cd is geinstalleerd, kopieer beviliging maakt nie veel uit, het gaat hem over de key, die moet iedereen zelf hebben/kopen.

Dillyracer
19 juli 2005, 20:55
dat gaat maar is illegaal :)

Exit
19 juli 2005, 20:57
dat gaat maar is illegaal :)
achzo en wat is er illegaal aan???

kan hij mijn cd gebruiken en code dat op zijn pc staat?

hij heeft een eigen code dus eigen licentie.
de persoon waar ge de pc koopt moet dan ook een windows cd meegeven als ie ook die cdkey geeft.
dan kunt ge best die cd van iemand anders gebruiken kopieren en die key die ge zelf hebt gekocht (bij die pc gekregen) gebruiken, perfect legaal!!

R-evolution™'
19 juli 2005, 21:08
heb hier 3 win xp pro kopies toch wel al 15 apparte pc's mee geintaleerd :evil:

Moloch
19 juli 2005, 21:31
en ik heb hier ontelbaar veel legale VLK's (corp keys)

maar daar het hier nie om, zoals exit zei, als ge de licentie hebt en ne legale cd is da nie illegaal, ALS het op 1 pc word geinstalled, 1 licentie per pc is toch legaal imo

Dillyracer
19 juli 2005, 21:57
Exit ik had over diene regel gelezen :) Dan is het natuurlijk legaal, maar wrm gaven die geen CD mee :s

m@rle
19 juli 2005, 22:03
ik heb nog nooit ne cd-key ingegeven bij windowns :s,
ma das van medion, msh da da anders is :s :p

Exit
19 juli 2005, 22:46
ik heb nog nooit ne cd-key ingegeven bij windowns :s,
ma das van medion, msh da da anders is :s :p
achteraan hangt een MS plakkertje, dunno of die key erop staat, maar als ge retten doet zal er een keyw autom in zitten veronderstel ik

m@rle
19 juli 2005, 23:27
achteraan hangt een MS plakkertje, dunno of die key erop staat, maar als ge retten doet zal er een keyw autom in zitten veronderstel ik
ja da stikertje hebb'k en ik weet da da diene key is, ma'k hem em nog nooit moette gebruiken, maar goe ook, ander smoette'k elke keer mijne pc uit die kast hhier halen :s

ps: nu'k eraan denk, ik heb het eene keer moette doen, ma toen had'k ni recovery format gedaan, ma gewoon.
diene key zit in den recovery
toch handig zo'ne recovery :p

koetjeboe
20 juli 2005, 11:04
windows kunde 101 keer opnieuw installeren.
hier thuis al een paar keer moete herinstalleren
en ook zoals in jou situatie bij een vriend
dus no problemo :)

boogje
20 juli 2005, 11:58
MIJN cd werd gebruikt om:

2 maal xp te installen bij zus

16 maal xp te installen bij bompa (:p)

Jixop
20 juli 2005, 12:37
Exit ik had over diene regel gelezen :) Dan is het natuurlijk legaal, maar wrm gaven die geen CD mee :s
die mensen hebben da in folderke gezien en d8e amaai das goed, en zijn da gaan kopen in een brolwinkel (Fotohall)

joske110
20 juli 2005, 13:12
die mensen hebben da in folderke gezien en d8e amaai das goed, en zijn da gaan kopen in een brolwinkel (Fotohall)

Just, kunde nog in ne debielere winkel gaan kope :wtf:
Waar gaat de wereld natoe :doh:

asmo
20 juli 2005, 20:31
Hmm ik was van plan om de Acer T140 daar te gaan kopen. Nu kan ik dat natuurlijk ook in een andere winkel gaan doen, het is gewoon dat deze winkel het redelijk dichtsbij ligt (+ €50 korting).
Installatie cd's worden er toch sowieso altijd bijgegeven no matter waar ge dat koopt, toch???

Jixop
20 juli 2005, 20:41
mss als ge da vraagt, maar mijne maat is een noob en heeft de reflex ni gehad om da te vragen. mss heeft hem da wel thuis liggen maar weet hij da gewoon niet, kzal is vragen dat hij da aan zijn moeder vraagt.