PDA

Volledige versie bekijken : Smerige sigarettenrook geur verdelgen, hoe?

Preske
19 juli 2005, 13:14
M'n ma en broer hebben de onnoemelijk irritante gewoonte van te roken, zoveel dat de gemiddelde verbrandingsoven er niets tegen is.
Zo ook hebben ze enige tijd in m'n auto rondgereden, en ondanks uitdrukkelijk verbod, hebben ze toch lekker zitten paffen.
Het gevolg? Iedere keer als ik m'n auto start, krijg ik een walm van verstikkende sigarettenrook over me heen. Het komt altijd uit de luchtblazers, en met dees warm weer is het toch wel plezant om een koel briesje te hebben.

In de auto van m'n ma is het zelfs erger, ik kom er ziek uit met barstende koppijn (en dan zit ik nog niet aan de bestuurderskant, waar het nog erger is.

Hoe krijg ik nu die smerige geur weg, zonder van die denneboom-papierkes op te hangen of andere lapmiddeltjes.

Burny
19 juli 2005, 14:04
Grondig kuisen zodat alle aanslag weg is. Dan kun je uw zetels eens inspuiten met Fébreze, en uw dashboard met cockpitspray.

Maugan Ra
19 juli 2005, 14:06
Gaat dat wel eigenlijk?

Ik vind het al erg als m'n broer(die rookt) in mijn auto zit. Maar niet in de auto roken... hij moest is proberen... :evil:

Hier en daar ziet ge toch auto's met een "parfumflesje" met een ventilatorke voor hun luchtblazers hangen. Meschien zo 2 van die aan alle blazers hangen?
Of overal denneboomkes hangen dan maar... Of een nieuw auto kopen? Maar da zal ni mogelijk zijn zekers? Gasmasker anders? Fiets(genoeg frisse lucht)?

Kabouter Hya
19 juli 2005, 14:06
ik rook altijd in mijn wagen en nodig je uit om daar in te komen zitten, geen spoortje van stinkstokkengeur...

een tip: leg geen peuken in je assepot en tzal al veel beter gaan...

[B]Rocketeer
19 juli 2005, 15:09
Vorige eigenaars hebben ook in de wagen gerookt.
Tja, da blijft wel ff hangen.

Zoals al gezegd is geweest, goed uitluchten (blazers ook altijd openzetten om de walm daaruit te krijgen), cockpitsprays,...

Na nen tijd gaat da wel weg ;)

CAS
19 juli 2005, 15:44
Watjes (of van die dingskes om u oren mee uit te kuisen, oorstaafjes?) begieten met parfum, en die dan onder de zetels leggen, dan gaat da wel uit uw zetels gaan. Deze tip gehad van Dragjeh dat het toegepast heeft op zijn wagen, en die gaf toch geen blijk van jaren lang in gerookt geweest...

lttuvix
19 juli 2005, 16:35
febreze of hoe heet da... in reclame zegt toch da da rook wegneemt

Preske
19 juli 2005, 17:24
Grondig kuisen zodat alle aanslag weg is. Dan kun je uw zetels eens inspuiten met Fébreze, en uw dashboard met cockpitspray.

cockpitspray?
dat zijn toch niet van die geurtjes die je aan je blazers hangt hé? want daar krijg ik ook koppijn van :unsure:

Febreze is voor textiel, dat he b ik hier wel liggen, maar de reuk kom echt uit de blazers.

lttuvix
19 juli 2005, 17:57
en die geurtjes zijn dan ook nog eens kankerverwekkend :)

Preske
19 juli 2005, 17:59
laat het uit.
ik heb nu al problemen met m'n longen en der zijn al 4 kankergevallen geweest in m'n familie

CAS
19 juli 2005, 18:00
cockpitspray?
dat zijn toch niet van die geurtjes die je aan je blazers hangt hé? want daar krijg ik ook koppijn van :unsure:

Febreze is voor textiel, dat he b ik hier wel liggen, maar de reuk kom echt uit de blazers.

Spuit eens een goed riekend product (deoderant of parfum) in de zuigers van uw ventilatie. Ik moest mijn ventilator ervan es insmeren en had geen zin om heel de dash eruit te halen en heb dan gewoon in de zuigers het nodige laten verstuiven en da rook ge in de wagen, mss werkt da met deoderant ofzo ook...

P2K-
19 juli 2005, 18:05
mischien ook de dakhemel ens goed inwerken, die zal ook wel goed stinken.

meguiars heeft hier ook iets voor, "car odor eliminator". Heb het zelf no ni gebruikt, maar als febreze enzo ni werkt mss eens proberen .

lttuvix
19 juli 2005, 18:22
alles op uw zetels inspuiten zal gezond zijn :D

freeza
19 juli 2005, 20:15
es ferm pissed zijn op uw ma en broer da moete doen :p
en anders ja auto eens goed kuisen en febrèze

lttuvix
19 juli 2005, 21:30
da zou verboden moeten worden eig roken in auto

Simonn
19 juli 2005, 21:39
jebt last van je longen en je familie rookt...welke egoïsten :p

zombie
19 juli 2005, 21:51
aircocleaner gebruiken.
da is een spuitbus die ge in de inlaatkanalen van u verluchting moet spuiten.

wel ff uwe polyfilter en zo verwijderen. ventilatie opzetten en die bus ik het inlaatkanaal leegspuiten.

lttuvix
19 juli 2005, 21:54
hoe haalt da de reuk van uw zetels weg?

zombie
19 juli 2005, 22:23
hoe haalt da de reuk van uw zetels weg?

nieuwe zetels kopen :unsure:

is goed stofzuigen en dan met een product zoals febrese opspuiten zeker.
niet echt veel tegen te doen vrees ik

lttuvix
19 juli 2005, 22:26
njah denk ook nie da ge da der nog ooit helemaal uit kunt halen

*off topic*
zombie, uw wagen of uw leven :drool:

zombie
19 juli 2005, 22:28
njah denk ook nie da ge da der nog ooit helemaal uit kunt halen

*off topic*
zombie, uw wagen of uw leven :drool:

mooi niet, blijft in mijn bezit ;)

lttuvix
19 juli 2005, 22:46
ik geef u men xantia in de plaats? :p

en nu terug on topic

mss bv stofzuiger tss zetel steke alle deuren open en deoderant spuiten

zombie
19 juli 2005, 23:23
ik geef u men xantia in de plaats? :p

en nu terug on topic

mss bv stofzuiger tss zetel steke alle deuren open en deoderant spuiten

diene deo gaat stinken in nen auto denk ik
spuit desnoods MR proper (voor u ruite te kuise) op u zetels , da riekt teminste fris

Stijneman
19 juli 2005, 23:54
diene deo gaat stinken in nen auto denk ik
spuit desnoods MR proper (voor u ruite te kuise) op u zetels , da riekt teminste fris
citroenengeur vind ik wel lekker frisjes :)
ma mss met stofzuiger zo'n geurstokske kope en dan den "uitlaat" van u stofzuiger trug op u zetels late blaze met u deure toe ?

lttuvix
20 juli 2005, 12:45
owjoh stijneman nu begint ge het wreed moeilijk te maken ik heb dees keer echt ff moeten nadenken op uw zin :D

Stijneman
20 juli 2005, 13:11
ok int lang uitgelegt:
ge koopt een geurstaafje voor de stofzuiger, je plaatst die in de stofzuiger.
je zet je stofzuiger in je auto en laat hem zuigen op je stoel en dan de "uitlaat" terugblazen op je stoel zodat de geur van het geurstokje terecht komt op je stoel

lttuvix
20 juli 2005, 13:15
omfg
geurstaafjes voor stofzuigers?? der gaat nen hele nieuwe wereld open voor men ogen :p serieus nog nooit van gehoord ik dacht da ge van die geurstokjes gebruikte om weedgeur wegtedoen :)

Slipsnot
20 juli 2005, 15:04
weedgeur
:naughty:
:unsure:
OT: Ik ken enkele oudere mensen, die gestopt zijn met roken. Maar die krijgen hun auto niet meer fris . :sop:

Skwieker
20 juli 2005, 16:58
Sigaretterook plakt zich vast aan de muren. Dan moete echt al het interieur wasse om da der uit te krijgen. :(

Crazy
20 juli 2005, 18:27
uw zetels goe uitblazen met een compresseur, al het stof enzo vloog er toch uit van mij.
Dus sigaretengeur gaat ook al wa weg gaan wss, en ook aan de binnekant van je dak enzo helemaal uit spuiten, kleine hoekskes enz...