PDA

Volledige versie bekijken : "rascist!" riep Jantje tegen Klaas

boogje
19 juli 2005, 11:41
je wordt er met je oren tegen geslingerd. je mag het woord zwart,geel of bruin nog niet laten vallen, je mag geen ruzie maken met een kleurling, of je bent een, jawel, rascist!

vind het echt opmerkelijk wat men onder "rascist" verstaat. ik DACHt dat je dat pas was wanneer je zegt :

"Zwarten mogen dit NIET doen, en de blanken WEL!"

dat is dus wél rascistisch, vind ik, maar deze uitspraak daarentegen :

" Chinezen kunnen niet zo'n goeie hamburgers maken."

vind ik dus NIET rascistisch, omdat dit gewoonweg niet over de huidskleur handelt.

dus waar ligt de grens voor jullie tussen discriminatie en rascisme?

ook krijg ik het er van dat, vooral als je nog in school zit ( ga nu naar het derde, en heb het toch niet anders geweten), dat als je een meningsverschil hebt ( al dan niet met agressie) met een kleruling, je meteen het naar je hoofd krijgt dat je een rascist bent, ook al kun je die confrontatie even goed hebben met een blanke
:ironic:
wat vinden jullie hiervan?

ook vind ik het raar waarom een rascistische opermking gewoonweg geen mening kan zijn, een mening dat handelt over bepaalde huidskleuren, is al meer geen mening, maar een rascistische uitspraak..

waar ligt bij jullie de grens tussen mening en rascisme

en dan ten laatste :

ben jij een rascist, verklaar je eens nader

close maar als nodig is :help:

ps: sorry voor de wss o zo vele schrijffouten, maar zit er niet over te mekkeren alstublieft ;) hoop dat hier een fijne discussie uit kan vloeien

Dank voor aandacht,

Boogje

:woohoo:

exploder
19 juli 2005, 11:43
waje zegt is ook zo, vanaf je tegenwoordig iet zegt over iemand met een andere huidskleur (waarbij je daar al dan niet naar verwijst) krijg je al direct commentaar :ironic:

en ik ben geen rascist :)

m@rle
19 juli 2005, 11:48
ik denk da iedereen een klein beetje rascist is, maja, da valt dan ook te bezien met wat je onder rasicme verstaat.

als je denkt dat rascisme kort bij fasicme staat, dan zulle der ni zoveel rascist zijn.

maar als ge onder rasicme verstaat (voorbeeldjes :s ) bv, ne belg en ne vreemdeling doen hetzelfde, maar ge vind da de vreemdeling een zwaardere straf verdient ( uit het land ofzo wordt gezet.) dan zulle er al een pak meer rasict zijn

iedereen denkt anders over rasicme, ma ik denk da iedereen een klein klein beetje rascist is :unsure:

ps: om een klein klein beetje rascist te zijn :) moette ni voor het vlaams blok ofzo zijn.
(maar laten we hierover alstublief ni flamen :s

Belgianbonzai
19 juli 2005, 11:55
discriminatie is racisme als de discriminatie gebeurt op vlak van afkomst/huidskleur

ik vind racisme (de disciminerende vorm) niet kunnen, maar ben wel ook tegen de trend om alles maar racistisch te bestempelen vanaf het moment dat er een vreemdeling/kleurling ook maar in de verte iets te maken heeft met iets.

"racisme" in de vorm van migranten moeten zich aanpassen vind ik geen racisme van de autochtoon, maar van de allochtoon als hij dit niet wil doen.
Het toont dat hij geen respect heeft voor de cultuur waar hij hulp zoekt/verblijft/...

is in feite gewoon hetzelfde fenomeen als in die andere thead: "iedereen is ergens allergisch voor" of wat was't... de maatschappij is tegenwoordig gewoon opgebouwd uit een hele hoop klagers en zeikers, we zijn veel te verwend hier en de helft heeft da nie door en blijft dus doorzagen...

en voor de allochtonen is racisme gewoon een eenvoudige topic om over te neuten

Kabouter Hya
19 juli 2005, 12:00
als ik makak tegen een noord-afrikaan zeg is dit racisme
als ik makak tegen kamal (mijn noord-afrikaanse vriend) zeg is dit geen racisme want hij ervaart dit niet zo...

racisme is dus echt als de persoon in kwestie zich benadeeld/betrokken/aangesproken/... voelt

ps zitten der ier maghrebijnen op forum
zou interressant zijn om hun mening te horen...

m@rle
19 juli 2005, 12:07
heu, wat zijn maghrebijnen? :unsure:

Avilowca
19 juli 2005, 12:08
ik hanteer een gezonde dosis xenofobie, en dat slaat op alles in mijn leven, van wat ik eet tot de huidskleur van andere mensen.

HighWire
19 juli 2005, 12:08
hmpf in mijn ogen gebruiken ze het woord racisme (bij het minste da je laat merken da je ze niet moet hebben, niet gebaseerd op huidskleur he maar vanwege karakter ofzo) te pas en te onpas, zolang ze er hun goesting uit kunnen trekken... Bv: Op een fuif komt er een noord afrikaan een sigaret vragen, ikzelf had er bijna geen meer dus weiger ik die te geven.

Zijn antwoord: Eh watte? zedde gij rascist ofzo?

Gewoon omdak em geen saf wil geven ffs...

Er zitten echt toffe gaste tusse echt waar, maar er zitte ook verdomde rotzakken tussen en tzijn de die die het verpesten voor de rest...

En idd, een echte rasicst noem ik mezelf niet aangezien ik enkel naar karakter kijk en niet naar huidskleur, kan er ook ni aandoen da degene me een rotkarakter een ander kleurke hebben eh...

Holy Paladin
19 juli 2005, 12:09
mensen die andere mensen van rascist beschuldigen, zijn zelf de grootste (doch onbewust) racisten

vb,
blanke heeft ruzie met ne neger, iemand die hem racist noemt, is rascist omdat hij automatisch de neger als minder beschouwt en denkt dat de blanke daarom ruzie ermee heeft

ze willen de zwakkere beschermen, maar dat is niet nodig, want die zijn niet zwakker!

BraveHeart
19 juli 2005, 12:15
Het is de maatschappij wat het probleem is.
Ze kennen nog niet eens de ware betekenis van het woord Rascisme.
Alles is tegenwoordig "Rascistisch & Illegaal".
Rascist & Illegaal zijn 2 commerciele woorden geworden, het is net of het de wereld geld op brengt dat het zo vaak misbruikt wordt zonder de echte betekenis ervan te kennen.
Wat is er mis met bruin, zwart, wit, geel, rood, blouw, moet je tegenwoordig dan alles gaan verbloemen ?
Neem gewoon de dingen gelijk ze zijn als je kleuren ziet wees GVD blij dat je ze kunt onderscheiden en kunt herkennen.
Gebruik die gave ook en laat u niet impalmen door de maatschappij die u labelt als RASCIST, mensen genoeg op deze aardkloot die geen kleuren zien die leven pas in een wereld waar maar 2 soorten mensen zijn en die het ook zien.
Zwart en Wit, zijn dat dan rascisten ?

Het moet eens gedaan zijn om het er overal zo dik op te leggen.

Rascisme =

Haat en mensen mengen in een groepje en zien als een ras.
Mensen koppelen met feiten die gekend zijn door die nationaliteit of doelgroep
Bijvoegwoorden gebruiken in de kwetsende zin zoals (smerig, vuil, met daar de persoon of de nationaliteit of doelgroep uitgesproken in 1 zin.
Dat mensen is rascisme.
Niet dat er ene zegt

Turk
Marok
Belg
Hollander
Chinees

Of

Rosse
Zwarte
Bruine

Je bent gewoon ros, bruin, zwart of blank en dat is ook wat je ziet, wat je zegt is niks minder waar en is ook niet meer dan de realiteit.
Iemands nationaliteit noemen is tegenwoordig ook al rascisme :ironic:
Als je weet dat er een Turk over straat loopt mag je al niet meer zeggen dat het een Turk is of je bent al Rascist.
Komaan zeg, hoe extreem onozel moet dit nog worden ?

Moesten wij een centrum opzetten voor iedere buitenlander die ons vuile/smerige, stomme belg noemt kunnen we een standbeeld zetten, er is nog geen ene hier in belgie die dat komt opeisen.
Zo erg zal het toch wel niet zijn anders stond het er al niet ?

Gebruik de vandale voordat je nog iets RASCISTISCH of ILLEGAAL noemt, omdat het niet naar de zin is van de maatschappij wil het niet zeggen dat het persé rascistisch en illegaal is wat men doet.

Ik laat die maatschappijriddertjes ook maar verder zeveren, en blijf met beiden voetjes op de grond dan mee gezogen te worden in hun wereldje.

:sleep:

themuslim
19 juli 2005, 12:17
Weer van die domme discussies, sorry jongens maar de tijden da ge zomaar vuile makak kunt roepen zonder toch een beetje te vrezen voor uw eigen gezondheid is er belange nog niet. :)

Oblivion
19 juli 2005, 12:23
Weer van die domme discussies, sorry jongens maar de tijden da ge zomaar vuile makak kunt roepen zonder toch een beetje te vrezen voor uw eigen gezondheid is er belange nog niet. :)

dat wordt dan ook nergens gezegd

de huidige tendens is echter wanneer je nog maar iets of wat weigert aan een allochtoon je onmiddellijk 'racist' tegen je kop krijgt...

iets weigeren aan zulke mensen mag nog steeds hoor ... niemand is hen iets verplicht

Dakantochnie
19 juli 2005, 12:30
De thread is gemoved naar het actueel forum omdat hij hier beter staat.

EvilTwin
19 juli 2005, 12:33

Daar gaat het niet over he... Het gaat er em over dat er nogal kwistig met de term rascist wordt omgesprongen :ironic:

Aezopp
19 juli 2005, 12:53
als ik makak tegen een noord-afrikaan zeg is dit racisme
als ik makak tegen kamal (mijn noord-afrikaanse vriend) zeg is dit geen racisme want hij ervaart dit niet zo...

racisme is dus echt als de persoon in kwestie zich benadeeld/betrokken/aangesproken/... voelt

idd helemaal mee eens. Ik ben geen rasicst maar soms zeg ik tegen marokaanse, chineese, ..) vrienden ofzo gewoon om te zeveren dan natuurlijk rasistische dingen. & Die pakke da totaal nie rasisctisch op. Dusja helemaal eens me u.

Maar soms overdreven ze er toch wel een beetje in vink zen.

KN-StrideR
19 juli 2005, 12:59
idd... voor de minste afwijkende gedachte ben je al racist.

Als ik klaag over immigranten die mij & vriendin lastigvallen ben ik al een racist, gewoon omdat ik zeg: wij zijn ENKEL nog maar lastig gevallen door buitenlanders. wat is daar racistisch aan? Het is zo.

Een minderheidsgroep neemt ook maar al te graag het woordje racist in de mond bij de minste onenigheid en dan sta je daar he.
En als je als "vuile blanke of vuile belg" wordt uitgescholden en je meldt dit aan politie zullen ze daar eens goed lachen. Als een buitelander dit echter meldt ("vuile bruine" of "vuile marrokaan") dan is het hek van de dam.

Mensen moeten hun ogen is opentrekken en beseffen dat niet ALLE opmerkingen racistisch zijn. En de racist-verklaarders zijn inderdaad zelf aan het discrimineren en aan het veroordelen, wat maakt jullie beter dan een ander? :oink:

mathias's here
19 juli 2005, 13:02
Rascisme heeft soms weinig met huidskleur te maken hé. Soms is het gewoon die ene persoon die niet te luchten valt. En die verpesten het dan voor de rest. :angry:
Mijn buurvrouw bv. is een Waalse. Ze woont hier evenlang als ik, namelijk 10 jaar. Maar je moet niet denken dat ze ook maar 1 woord Nederlands spreekt. :s Haar kleinzoon die bij haar inwoont, spreekt ook alleen maar Frans en loopt daardoor grandioos achter op school. Het ventje is 14 jaar oud en zit in het 2e leerjaar. Telkens zeggen leraren haar dat haar kleinzoon thuishoort op een Franstalige school, aangezien hij de mentaliteit "Ik spreek Frans, ik blijf Frans spreken" heeft overgenomen van haar.
EN ELKE KEER SCHEELT ER IETS MET DE SCHOOLDIRECTIE VOLGENS DIE GROOTMOEDER !!
Hier in de straat is er ook dikwijls ruzie tussen ik en dat gastje, omdat hij dikwijls iemand anders de schuld geeft van zijn stommiteiten. Onlangs ook, hij rijdt met zijn fietske over de straat en hij valt. Mijn zus stond zo'n 5m verder te kijken. Hij al wenend naar huis, als hij aanbelt gaat hij nog wat harder wenen en als de deur opengaat geeft hij een hele lithanie af over dat mijn zus hem geduwd heeft. :wtf: Toen ik mijn verhaal deed (in mijn beste Frans :cool: :unsure: ) verweet die vrouw mijn voor hoerenzoon en dergelijke.
Sindsdien sta ik, jammer genoeg, wat wantrouwig tegenover Franstalige personen en ik betrap mezelf erop dat ik wel eens geënerveerd durf raken als ik op een terrasje Frans hoor. Wat nogal dikwijls gebeurt hier in de Westhoek, op zo'n 15 Km van de Franse grens. :sad:

Parnakra
19 juli 2005, 13:04
Ik heb mij er al lang bij neergelegd dat ik, volgens de standaarden die het merendeel van de massa momenteel toewijst aan 'racist zijn', racist ben.

Maar wat mij wel opvalt is dat als ik dan iets doe of zeg waardoor anderen mij als racist gaan bestempelen, en ik ermee in discussie ga, zij zich niet meer kunnen redden, en terug grijpen naar de meest idiote (en meestal ook meest gebruikte) argumenten die er zijn. Vind je me een racist? Daar kan ik mee leven. Maar geef dan tenminste een goede reden waarom je me racist vindt.

(oja, wat ook leuk is, is als er je dan iemand voor racist uitscheldt en enkele minuten later, hij/zij zelf het argument bovenhaalt 'Er zijn geen rassen')

Belgianbonzai
19 juli 2005, 14:03
Wat is er mis met bruin, zwart, wit, geel, rood, blouw, moet je tegenwoordig dan alles gaan verbloemen ?
blouw moet blauw zijn? Wat heb ik gewonnen :p

@mathias's here: sorry maar dat vind ik persoonlijk eerder meelijwekkend dan da'k der boos op zou kunnen zijn. Ik denk nie da die gast er iets aan kan doen, als ge lang genoeg hoort da iets beter is (zeker op zulk een jonge leeftijd) dan ga je dat op den duur ook geloven.
De grootmoeder, 't ja da's ook gewoon zielig da ge nie kunt inzien dat ge slecht bezig zijt voor uwe kleinzoon eh... allez, op mijn 14de zat ik in 4de middelbaar, dus 2destudiejaarke vind ik toch maar slecht dan :D

Kabouter Hya
19 juli 2005, 14:11
maghrebijn: inwoner van de maghreblanden

marokko en algerije en zo (der zijn der nog ma die weet ik niet)

The_Law
19 juli 2005, 14:11
Racisme is het discrimineren van personen of groeperingen op hun huidskleur, afkomst of geloof

Racisme kan niet - feit - iedereen is mens en moet als mens worden behandeld

MAAR

criminelen verschuilen zich achter deze wet

Je handelt niet omdat ze net iets crimineels gedaan hebben, je handelt omdat je racist bent

Een Oostblokker probeertje wagen te stelen, je kan het verhinderen en er vallen enkele klappen- direct krijg je de stempel van racist opgedrukt !
Het feit dat hij net je wagen probeerde te stelen is van geen belang meer

Net als de wet op de privacy is de Wet Moreau (denk ik dat het juist is geschreven) een schild geworden om illegale activiteiten te gaan verdoezelen

Dat ze eerst van die manier van werken afstappen en dan pas kijken om een betere samenleving te verwezenlijken

MilM
19 juli 2005, 14:29
het woord 'racist' wordt idd veel te rap gebruikt
men gebruikt het als beschermingsmiddel
rap zeggen dat het een racist is en discussie gesloten

iemand uitmaken voor bv vuile makkak vind ek evenerg dan iemand onterecht uitmaken voor racist

ec8or
19 juli 2005, 14:32
idd, maar omgekeerd wel precies, want dan komt het centrum van gelijke (???????) kansen tussen omdat je van die arme anderskleurigen en andergecultiveerden, die hier gedwongen worden in deze verderfelijke maatschappij te leven, toch niet kunt verwachten dat zij (een deel, niet allemaal) ook nog eens moeite gaan doen om op z'n minst trachten normaal mee te draaien in deze verderfelijkheid. shame on us.

kus jij beide handjes maar heel stevig dat je hier geboren bent, m'n beste moslim. want jouw attitude verraad eerder een afwijzing van 'onze' manier van leven en doen dan erkenning.

ComputerVISTA
19 juli 2005, 14:57
Voor mijn part ben je pas rascist als je iemand met een andere religie/huidskleur of gewoon niet van hier gaan bezien als je mindere. Ik vind dat rond alles grappen moet kunnen gemaakt worden ja zelf om een negertje met een kers in zen gat zolang dit om te zeveren is maak daar absoluut geen probleem van.

The_Law
19 juli 2005, 14:59
Voor mijn part ben je pas rascist als je iemand met een andere religie/huidskleur of gewoon niet van hier gaan bezien als je mindere. Ik vind dat rond alles grappen moet kunnen gemaakt worden ja zelf om een negertje met een kers in zen gat zolang dit om te zeveren is maak daar absoluut geen probleem van.

Hoeveel grappen bestaan er niet van Hollanders en hoeveel grappen maken zij niet van "de belgen"

Er is daar ook da liedje over ne Italiaan die in een hotel zit

"AI WANT TO PIES ON MAI PLEET"

hoorde ze daar over klagen en doen

We lachen ook met hun afkomst, maar het blijft bij lachen

ComputerVISTA
19 juli 2005, 15:09
Hoeveel grappen bestaan er niet van Hollanders en hoeveel grappen maken zij niet van "de belgen"

Er is daar ook da liedje over ne Italiaan die in een hotel zit

"AI WANT TO PIES ON MAI PLEET"

hoorde ze daar over klagen en doen

We lachen ook met hun afkomst, maar het blijft bij lachen

Voila das men pointe, als het om te zeveren is is dat voor MIJN part allemaal OK. En ik denk dat je daar wel de grens moet weten tussen nog grappig of puur beledigend.

pina
19 juli 2005, 15:32
idd, maar omgekeerd wel precies, want dan komt het centrum van gelijke (???????) kansen tussen omdat je van die arme anderskleurigen en andergecultiveerden, die hier gedwongen worden in deze verderfelijke maatschappij te leven, toch niet kunt verwachten dat zij (een deel, niet allemaal) ook nog eens moeite gaan doen om op z'n minst trachten normaal mee te draaien in deze verderfelijkheid. shame on us.

kus jij beide handjes maar heel stevig dat je hier geboren bent, m'n beste moslim. want jouw attitude verraad eerder een afwijzing van 'onze' manier van leven en doen dan erkenning.kom jij hier beweren dat het CGKR vindt dat alochtonen zich hier niet moeten aanpassen of lees ik het verkeerd?Ò

Dakantochnie
19 juli 2005, 15:32
Het kan als een veralgemening klinken, maar mensen van Marokkaanse afkomst hangen nogal graag de benadeelde uit.
Hier in buurt wonen mensen van vele nationaliteiten (Franse, Zwiterse, Indische, Japanse, ...), en daar heb ik totaal geen probleem mee.
Als je eens een grapje maakt over hun, dan lachen die mensen daar gewoon zelf mee.
Het omgekeerde heb bij mensen van (vooral) Marokkaanse afkomst.
Als je daar een grapje tegen maakt, dan krijg je meestal een antwoord in de vorm van " he gij vuile racist moet gij is toekes op uw bakkes hebbe ik breng al mijn vriende mee"...
Dan moet je weten dat zij constant met ons lachen he...

Tja, serieus zielig als je je door zoiets al benadeeld voelt, bovendien krijg op termijn een afkeer van die mensen door zo'n dingen.

ec8or
19 juli 2005, 15:35
kom jij hier beweren dat het CGKR vindt dat alochtonen zich hier niet moeten aanpassen of lees ik het verkeerd?Ò
neeje, maar het CGKR is de eerste stap in de slechte richting - neem nu dat voorval in StNiklaas - klein plaatselijk akkefietje - ware het niet dat die wannabe's van het CGKR er als een hondsdolle pitbull zijn opgesprongen om het dan via de media meteen een nationaal karakter aan te meten...

pina
19 juli 2005, 15:37
als je iemand uitmaakt voor "vuile makak" dan is dat een racistisch verwijt, maar dat wel nog niet zeggen dat je een racist bent. Maar dat neemt niet weg dat de verweten persoon zich gekwetst voelt, en de perceptie heeft dat je als racist die uitspraak doet. Wat meer begrip langs de andere kant mag ook wel.

voor een allochtoon komt een verwijt van racistische aard harder aan dan je zou denken. Er bestaan genoeg verwijten in onze taal, gebruik dan een verwijt die je tegen gewone autochtonen ook zou hanteren. Je kan het vergelijken met het verwijten van een zwaarlijvig iemand voor "vetbal" of zo. Voor die persoon komt zo'n verwijt dubbel zo hard aan.

pina
19 juli 2005, 15:42
neeje, maar het CGKR is de eerste stap in de slechte richting - neem nu dat voorval in StNiklaas - klein plaatselijk akkefietje - ware het niet dat die wannabe's van het CGKR er als een hondsdolle pitbull zijn opgesprongen om het dan via de media meteen een nationaal karakter aan te meten...excuseer, zo'n klein akkefietje was dat niet hoor. Publiekelijk een bevolkingsgroep onterecht zwartmaken EN hun fout blijven ontkennen is schandalig. Ik vind het maar meer dan normaal dat de betrokken partij zich dan ook excuseert. Het was niet het CGKR die er zoveel tamtam rond maakte. Zij ontvingen gewoon de klacht.

Morpheus
19 juli 2005, 15:43
neeje, maar het CGKR is de eerste stap in de slechte richting - neem nu dat voorval in StNiklaas - klein plaatselijk akkefietje - ware het niet dat die wannabe's van het CGKR er als een hondsdolle pitbull zijn opgesprongen om het dan via de media meteen een nationaal karakter aan te meten...

Logisch misschien, die krantjes van het VB staan vol met van die demoniserende verhaaltjes. En vaak ook vol met leugens.
Die lokale krantjes zijn gewoon gewetenloze propaganda, tenkoste van minderheden in de gemeenschap.

Het moest er ooit eens van komen, als je ziet wat zij schrijven in die blaadjes.

Time
19 juli 2005, 15:46
is die rechtzetting door het vb eigenlijk al gebeurd? of moet er eerst een nieuwe editie van dat krantje uitkomen? want wij krijgen da ier ook maar 3-4 keer op een jaar ze:x

agent orange
19 juli 2005, 16:24
wel mijn mening hierover khem vroeger op een school in genk gezete waar ik nogal straffe toere heb meegemaakt als belg zijnde zo erg zelfs dat ik daar ben weg gelope daarna nog wa afgeript geweest enzo door vreemde waardoor ik n nogal slecht beeld van hun kreeg ik kom dan zelf uit een boeredorp waar er geen allochtone zijn dus de bal was nogal snel aant rolle aan dees kante zijn de mense nogal rechtsgezind niet tegenstaande dat ik t zelf ben ik heb geleerd dat er goeie en slechte tusse zite net zoals bij ons vlaminge.en inderdaad wat dakantochnie zegt van die marokane heb je hier ook met turken ja ze zijn inde minderheid klikke meteen same gewoon best uit de buurt blijve :) hoe erg het ook mag zijn :sad: edit zei noeme ons toch ook stomme belg da noem ik toch ook rasiscme

TheOrdreMan
19 juli 2005, 16:37
Ik ben er vrijwel zeker van dat themuslim een geloof hanteerd, dat hij misschien zelfs een andere huidskleur heeft, hij is waarschijnlijk wel van hier. Ik beschouw hem als mijn mindere, maar niet volgens voorgaande redenen. Maar zijn uitspraken storen mij enorm. Hij is dus mijn mindere volgens mijn mening, juist zoals hij zijn mening heeft. Een mening die nogal extreem is, dingen die volgens mijn waarden niet door de beugel kunnen.

Ben ik nu racist?

Anoniem04
19 juli 2005, 16:37
My point exactly

Wij zeggen : vuile zwarte aap. We krijgen een boete
Zij zeggen : Vuile blanke aap. Geen mens dat het interesseerd

Waar zit de logica ?

agent orange
19 juli 2005, 16:38
da noem ik dus rasiscme langs hunne kant :naughty:

ComputerVISTA
19 juli 2005, 16:44
Gij zegt zwarten aap -> zij stappen naar de politie voor een aanklacht
Zij zeggen vuile bleekschaat -> gij gaat zagen dat dat niet kan. Stap er ook is mee naar hogere instanties. rascisme komt natuurlijk van 2 en meerdere kanten en zoals gij het explikeerd is dat eveen goed rascisme.

agent orange
19 juli 2005, 16:45
zei krijge wel meestal gelijk ;)

eniac
19 juli 2005, 17:44
My point exactly

Wij zeggen : vuile zwarte aap. We krijgen een boete
Zij zeggen : Vuile blanke aap. Geen mens dat het interesseerd

Waar zit de logica ?

Apen zijn doorgaans nogal aan de donkere kant. Daar zit de logica.

En voor er nu twintig man op mij springen: denk er eens over na.

cram
19 juli 2005, 18:00
Logisch misschien, die krantjes van het VB staan vol met van die demoniserende verhaaltjes. En vaak ook vol met leugens.
Die lokale krantjes zijn gewoon gewetenloze propaganda, tenkoste van minderheden in de gemeenschap.

Het moest er ooit eens van komen, als je ziet wat zij schrijven in die blaadjes.

Klopt maar je mag niet ontkennen dat he VB niet alleen leugens verkondigd.
Integendeel zij houden niks achter wat de bevolking niet mag weten de ander partijen wel.
Ik klink misschien als een VBer,dat was ik vroeger.Maar de andere partijen zijn ook niet zo heilig dat ze laten uitschijnen.
Maar laten we niet over het VB zeveren maar over het onderwerp Rascisme.

Dreamchaser
19 juli 2005, 18:24
Klopt maar je mag niet ontkennen dat he VB niet alleen leugens verkondigd.
Integendeel zij houden niks achter wat de bevolking niet mag weten de ander partijen wel.
Ik klink misschien als een VBer,dat was ik vroeger.Maar de andere partijen zijn ook niet zo heilig dat ze laten uitschijnen.
Maar laten we niet over het VB zeveren maar over het onderwerp Rascisme.

Ja, maar het VB verdraait wel veel en overdrijft vaak. Pure propaganda... Ook al zit er vaak wel een kern van waarheid achter, de manier waarop is vaak leugenachtig en totaal uit de context gerukt.

Nuja, racisme (waarom spellen zoveel mensen het trouwens foutief als rascisme?) is gewoon een modewoord, een goedkoop excuus geworden dat te pas en te onpas wordt aangeroepen.

De mensen nemen daardoor de term racisme ook niet meer serieus, waardoor de echte racisten zich makkelijker kunnen verweren.

En racisme is wederzijds. Enkele weken geleden stond ik nog aan het rood licht. Komt er een auto langs mij staan, vol gekleurde medemensen (turks of marokkaans denk ik) die aan het raampje uithingen. En die roepen zonder enige aanleiding op mij en mn vriendin "stomme belgen". Ik heb ze gewoon genegeerd, maar toch...

agent orange
19 juli 2005, 18:25
doet u dat dan geen zeer als ze zoiets naar u roepe en tzijn dan ook nog vreemde vraagde u dan nie af waarom?

Dreamchaser
19 juli 2005, 18:32
doet u dat dan geen zeer als ze zoiets naar u roepe en tzijn dan ook nog vreemde vraagde u dan nie af waarom?

ik negeer die mannen gewoon, maar het zijn even grote onnozelaars als de belgen die het omgekeerde roepen. Als ge terug roept, zijn ze nog in staat om uit te stappen zodat ge nie meer anders kunt als door het rood te rijden.

Nooit mensen over de zelfde kam scheren, maar ik stel me soms idd enorme vragen hoor...

agent orange
19 juli 2005, 18:33
ik weet wa ge bedoelt met nooit mense over dezelfde kam teschere kheb da lang gedaan zelfs nu nog moeilijk mee soms:)

cram
19 juli 2005, 18:36

Als vreemdelingen vuile Belg naar mij roepen,dan negeer ik die gewoon.
Want dat zijn gewoonlijk mensen die uitdagen.

m***
19 juli 2005, 18:37
En racisme is wederzijds. Enkele weken geleden stond ik nog aan het rood licht. Komt er een auto langs mij staan, vol gekleurde medemensen (turks of marokkaans denk ik) die aan het raampje uithingen. En die roepen zonder enige aanleiding op mij en mn vriendin "stomme belgen". Ik heb ze gewoon genegeerd, maar toch...

eigenlijk zouden zulke mensen direct moeten teruggezonden worden naar het land van herkomst. als belgie dan toch zo stom is moeten zij hier niet zijn

Time
19 juli 2005, 18:41
eigenlijk zouden zulke mensen direct moeten teruggezonden worden naar het land van herkomst. als belgie dan toch zo stom is moeten zij hier niet zijn
niet echt want wij lokken het blijkbaar uit:)

m***
19 juli 2005, 18:43
niet echt want wij lokken het blijkbaar uit:)

:confused:

Deus ex Machina
19 juli 2005, 18:52
excuseer, zo'n klein akkefietje was dat
niet hoor. Publiekelijk een bevolkingsgroep onterecht zwartmaken EN hun fout blijven ontkennen is schandalig. Ik vind het maar meer dan normaal dat de betrokken partij zich dan ook excuseert. Het was niet het CGKR die er zoveel tamtam rond maakte. Zij ontvingen gewoon de klacht.

ze moesten het niet doen, das een feit, maar wat een klucht errond, plots stond de VRT op een belachelijke gemeenteraads bijeenkomst. wat een gezwam toch allemaal.

Biebel
19 juli 2005, 18:55
Het is een feit dat een persoon van 'vreemde' origine (zei die het luidst roepen zijn dan nog vaak hier in België geboren) maar al te graag het woordje rascist in de mond nemen. Nu, op zich zou ik me daar niet zo aan storen, (het is een zwak en vaak niks voorstellend verweer) maar dat bepaalde instellingen en ordediensten daar ten onrechte vaak geloof aan hechten en daar (te veel) rekening mee houden bij disputen stuit me al meer tegen de borst.

Rascisme moet bestreden worden, maar als ge wa gezond verstand hebt kunde snel uitmaken of het effectief (een vorm van) rascisme is.

Dus zoals al meer gezegd, gewoon negeren als ze onterecht over rascisme beginnen :)

B.

agent orange
19 juli 2005, 19:20
wat zei doen is eigenlijk ook racisme maar da mag nie gezegd worde

Bubbling Zombie
19 juli 2005, 19:23

_niemand_ roept vuile makak. Maar als wij een opmerking geven die we in dezelfde situatie aan een normale blanke zouden geven is het kot te klein...

Cazzz
19 juli 2005, 19:23
jup, zij zijn grotere racisten dan wij. Zij mogen onze moeders uitmaken voor hoer enzo(waar ik me eigelijk niet aan stoor want dat is toch gewoon iets om aggresie uit te lokken) en zeggen dat alle belgen stinken enzo, wij zeggen 1 ding terug en wij zijn de racisten :wtf:

agent orange
19 juli 2005, 19:25
so true maarja tis nog zoiets dat ze die massaal in dat land hier blijve binnehale hier is geen werk meer maar zei krijge t weinige wat er is nog :sad: tis precies of ge als echte belg zijnde in dit land niemeer telt zo voel ik het aan

m***
19 juli 2005, 19:26
so true maarja tis nog zoiets dat ze die massaal in dat land hier blijve binnehale hier is geen werk meer maar zei krijge t weinige wat er is nog :sad: tis precies of ge als echte belg zijnde in dit land niemeer telt zo voel ik het aan

da's nu eenmaal het resultaat van jarenlange overdreven politieke correctheid

pit24
19 juli 2005, 19:28
zei krijge wel meestal gelijk ;)

En welke studie staaft dat?

agent orange
19 juli 2005, 19:29
misschien mijn eige ondervinding :ironic:

Anoniem04
19 juli 2005, 19:32
Apen zijn doorgaans nogal aan de donkere kant. Daar zit de logica.

En voor er nu twintig man op mij springen: denk er eens over na.

*zucht*

Dat was maar een voorbeeld je mag dat vervangen door eender welk scheldwoord.

cram
19 juli 2005, 19:58

verwelkom uw nieuwe medelanders.

23 JUNI 2005
Wet die naturalisaties verleent:

ALBERT II, Koning der Belgen,
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
De Kamer van Volksvertegenwoordigers heeft aangenomen
en Wij bekrachtigen hetgeen volgt :
Bij toepassing van de wet van 1 maart 2000 tot wijziging van een aantal bepalingen betreffende de Belgische nationaliteit
Artikel 1. Deze wet regelt een aangelegenheid als bedoeld in artikel 74 van de Grondwet.
Art. 2. Bij toepassing van de wet van 1 maart 2000 tot wijziging van een aantal bepalingen betreffende de Belgische nationaliteit, wordt de naturalisatie met gelijkstelling van verblijf in het buitenland met verblijf in België verleend aan :
Antoun, Edmond, geboren te Aley, El Mreijat (Libanon) op 23 mei 1953.
Bellatin Vingerhoets, Marisol, geboren te San Isidro Lima (Peru) op 2 maart 1978.
Blaha, Nacéra, geboren te Oran (Algerije) op 3 april 1961.
Çerkez, Ömer, geboren te Mitrovice (Servië-Montenegro) in 1945.
Ngalula, Josephine, geboren te Lubumbashi (Kongo) op 2 mei 1978.
Van Sebroeck Lutiis Silveira Martins, Maria Thereza, geboren te Piracicaba (Brazilië) op 11 januari 1978.
Art. 3. Bij toepassing van de wet van 1 maart 2000 tot wijziging van een aantal bepalingen betreffende de Belgische nationaliteit, wordt de naturalisatie verleend aan :
Ababio, Francis Kwabena, geboren te Accra (Ghana) op 11 juli 1961.
Abdi, Najeya, geboren te Fandek (Marokko) op 25 september 1964.
Abdulai, Naip, geboren te Strima, Kumanovo (Macedonië) op 15 april 1934.
Abedi Choma, Léopold Renatus, geboren te Kongolo (Kongo) op 5 juni 1952.
Aboagye, Ernest Bossiako, geboren te Kumasi (Ghana) op 10 juni 1955.
Abri, Ghulam Rasul, geboren te Kaboel (Afghanistan) op 16 maart 1964.
Acha, Abdellah, geboren te Tanger (Marokko) op 5 januari 1971.
Achalhi, Aissa, geboren te Dr. Talamghait, Beni Touzine (Marokko) in 1934.
Achaw, Anna, geboren te Accra (Ghana) op 25 december 1965.
Acosta Valois, Tamara Isabel, geboren te Pereira (Colombia) op 6 februari 1971.
Adeboye, K. Asabi, geboren te Lagos (Nigeria) op 7 augustus 1967.
Adibe, Mohamed, geboren te Madchar Azaghar Beni Tlid Akhmas (Marokko) in 1964.
Adnani, Fouzia, geboren te Casablanca (Marokko) op 9 januari 1972.
Adoma, Yaa, geboren te Accra (Ghana) op 2 februari 1965.
Adomako, Akua Nyamekye, geboren te Kumasi (Ghana) op 1 maart 1982.
Afrass, Ahmed, geboren te Oujda (Marokko) op 15 augustus 1953.
Agbodjan, Anoumou Yayra, geboren te Atakpamé (Togo) op 3 oktober 1974.
Agboh, Mensah Anselme, geboren te Lomé (Togo) op 21 april 1969.
Agharbi, Aïcha, geboren te Khemisset (Marokko) op 1 januari 1942.
Aghbalou, Nour-Eddin, geboren te Tanger (Marokko) in 1983.
Ahallouch, Laaziza, geboren te Douar Rbiâa, Trougout, Nador (Marokko) in 1976.
Ahandar, Fatna, geboren te Beni Sidel, Nador (Marokko) in 1923.
Ahmad, Irena, geboren te Odessa (Russische Federatie) op 19 september 1983.
Ahmamad, Rachid, geboren te Mohammedia (Marokko) op 19 oktober 1975.
Ahmed Ismail, Mohamed Ahmed Ismail, geboren te Kaïro (Egypte) op 25 juni 1972.
Ahmeti, Fljorim, geboren te Skopje (Macedonië) op 6 oktober 1982.
Ahrika, Rachid, geboren te Ouladaissa Beni Bouyahie (Marokko) op 10 juli 1980.
Aissaoui, Said, geboren te Douar Ouled Aissi - Metalsa (Marokko) in 1969.
Ait Arguigue, Abderrahman, geboren te Talmest (Marokko) op 8 mei 1972.
Aït El Baz, Mohammed, geboren te Inzegane (Marokko) in 1930.
Akbal, Isa, geboren te Heusden (België) op 10 maart 1976.
Akgül echtgenote Duruer, Kiraz, geboren te Emirdag (Turkije) op 10 januari 1977.
Akharouid, Saliha, geboren te Douar Atlat Aït Maït Beni Saïd (Marokko) op 6 mei 1971.
Akhtar, Shamrez, geboren te Gumti (Pakistan) op 1 januari 1972.
Aktas, Kubeysi, geboren te Karakoçan (Turkije) op 10 oktober 1979.
Al Barajraji, Drissia, geboren te Beni Touzine (Marokko) op 14 december 1969.
Alaj, Fatos, geboren te Drenoc (Servië-Montenegro) op 15 oktober 1973.
Alaj, Sali, geboren te Drenoc (Servië-Montenegro) op 17 mei 1978.
Alambwa Angozi, geboren te Lisala (Kongo) op 28 januari 1928.
Albagdadi, Eiad Hassan, geboren te Bagdad (Irak) op 1 november 1977.
Ali Ahmed, Ali Shick, geboren te Mogadishu (Somalië) op 19 juni 1958.
Alija, Marita, geboren te Rezallë (Servië-Montenegro) op 13 oktober 1982.

En dit is nog niet de helft;
En Belgie is al zo klein.
Pas op he ik zeg niet dat zewelkom zijn,maar gaan die allemaal aan de bak komen?
Of zullen wij belasting betalers er moeten voor op draaien?

Time
19 juli 2005, 20:08
:wtf: da zijn alleen nog maar de namen die met "A" beginnen ofwa?? damn:/

:confused:
dat is het argument van diegenen die zo "anti-racist" zijn, alle haat van hen jegens ons is het gevolg van onze negatieve houding en discriminatie tov hen.

agent orange
19 juli 2005, 20:09
:doh: worde daar nie zot van met hoeveel leve wij hier al in da landje ne zakdoek groot :wtf:

Zeta Reticula
19 juli 2005, 20:14
Gedurende de periode van de snel-Belg-wet hebben 250.000 mensen de Belgische nationaliteit gekregen. Dat is dus 2,5% van de bevolking.

cram
19 juli 2005, 20:23
Gedurende de periode van de snel-Belg-wet hebben 250.000 mensen de Belgische nationaliteit gekregen. Dat is dus 2,5% van de bevolking.

Yeb,en maar besparen en maar betalen.
Mor we zijn aan het afdwalen.Wilde gewoon de instroom van mensen maar eens tonen in een land dat vele werklozen kent.

Simonn
19 juli 2005, 21:29
:doh: worde daar nie zot van met hoeveel leve wij hier al in da landje ne zakdoek groot :wtf:

Dan moesten we ze maar niet hierheen halen om in de mijnen en dergelijke te werken. Je kan ze niet eerst naar hier halen om voor een hongerloontje te werken en ze dan plots buitengooien...(incl.de generaties later die hier bij hun familie zijn komen wonen of hier verwekt zijn)
Er moeten gewoon duidelijkere maatregelen genomen worden in verband met de werkloosheid bij de allochtone bevolking, want dat is volgens mij de grootste oorzaak van elke vorm van racisme...

agent orange
19 juli 2005, 21:30
gebeurt toch in zwitserland ;)

Time
19 juli 2005, 21:31
Dan moesten we ze maar niet hierheen halen om in de mijnen en dergelijke te werken. Je kan ze niet eerst naar hier halen om voor een hongerloontje te werken en ze dan plots buitengooien...(incl.de generaties later die hier bij hun familie zijn komen wonen of hier verwekt zijn)
Er moeten gewoon duidelijkere maatregelen genomen worden in verband met de werkloosheid bij de allochtone bevolking, want dat is volgens mij de grootste oorzaak van elke vorm van racisme...

o_O
die zitten hier al de 2/3de generatie, die lijst gaat over genaturaliseerden in de afgelopen jaren... iets totaal anders

Boris Barowski
19 juli 2005, 21:34

er is een verschil tussen immigranten 40-50 jaar geleden om in de mijnen te werken en de snel-belg wet enkele jaren geleden, namelijk dat deze laatsten hier gewoon komen zonder gevraagd te zijn ofzo

familiehereniging is nog zo iets, als ze de familie willen herenigen van 1 persoon die hier woont met 5 ergens anders, zou het dan niet veel gemakkelijker zijn moest die ene gewoon teruggaan ? alle ja, da peis ik toch

B.

Simonn
19 juli 2005, 21:37
Ahja...als ik in armoede zou leven in Turkije, of ik zou er een misdaad begaan hebben..dan zou ik ook naar een ander land gaan voor een nieuwe start...De meeste onder ons wsch?

Time
19 juli 2005, 21:40
Ahja...als ik in armoede zou leven in Turkije, of ik zou er een misdaad begaan hebben..dan zou ik ook naar een ander land gaan voor een nieuwe start...De meeste onder ons wsch?

als je met die nieuwe start bedoelt je integreren in die nieuwe maatschappij en de wetten en gebruiken van dat land respecteren wel ja:)

Anoniem04
19 juli 2005, 21:41
Alle leuk land den helft is al naar hier gekomen :ironic:

Als ik hier arm was had ik zelfs het geld niet om ergens heen te trekken en als ik een misdaad heb begaan zou ik nog niet naar een ander land gaan.

Simonn
19 juli 2005, 21:43
als je met die nieuwe start bedoelt je integreren in die nieuwe maatschappij en de wetten en gebruiken van dat land respecteren wel ja:)

Yep daar heb je groot gelijk in! Maar als je bedoelt met aanpassen dat ze AL onze gewoonten moeten aannemen en hun eigenheid moeten verliezen: big nono.. Geef die mensen de tijd zich "aan te passen"...als ze daar echter niet in slagen, moeten er natuurlijk maatregelen getroffen worden..

Simonn
19 juli 2005, 21:45
Alle leuk land den helft is al naar hier gekomen :ironic:

Als ik hier arm was had ik zelfs het geld niet om ergens heen te trekken en als ik een misdaad heb begaan zou ik nog niet naar een ander land gaan.

Als ik hier arm was en als er hier geen toekomst voor mij zou zijn, zou ik ALLES doen om geld bijeen te sprokkelen om te vertrekken....Voor die mensen is het hier veel beter..ik kan het dus zeker begrijpen dat ze hierheen komen.

Time
19 juli 2005, 21:46
Yep daar heb je groot gelijk in! Maar als je bedoelt met aanpassen dat ze AL onze gewoonten moeten aannemen en hun eigenheid moeten verliezen: big nono.. Geef die mensen de tijd zich "aan te passen"...als ze daar echter niet in slagen, moeten er natuurlijk maatregelen getroffen worden..

aanpassen in de zin van: hier zijn we al tot het gezond verstand gekomen dat een wetboek boven een religieus boek staat, kunt ge da nie accepteren moogt ge terugkeren

who cares welk geloof ze belijden, zolang het niet in strijd is met de belgische wet en ze wat respect opbrengen voor de traditionele bevolking

tis me btw pas opgevallen dat racisme in den topic verkeerd staat:x

Parnakra
19 juli 2005, 22:01
tis me btw pas opgevallen dat racisme in den topic verkeerd staat:x

En in het merendeel van de posts. :)

Heidern
19 juli 2005, 22:08
ohja, ik ben een (niet-politieke ;) ) kaalkop dus ik ben automatisch racist voor bepaalden he :ironic:

Heidern
19 juli 2005, 22:10

in uw thread over watskuburt liep je al te zagen nadat er 2 posts waren met een rijmpje over marokkanen..... :niceone:

http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=339832&page=3&pp=20

The_Law
19 juli 2005, 22:11
om de situatie poetisch te gaan omschrijven

"Provocatie is de stok waarmee men de hond van de samenleving zal slaan om zich dan te verschuilen achter het schild van racisme"

en dit allemaal zonder grove woorden :unsure:

mathias's here
19 juli 2005, 22:45
Op zich heb ik niks tegen het feit dat vreemdelingen naar hier komen. MITS DE JUISTE INSTELLING !!!
Ze moeten op zijn minst bereid zijn de plaatselijke taal te leren. Ze moeten uit eigen beweging op zoek gaan naar een job (niet dat ze eerst 7 jaar van het OCMW leven en dan door de staat worden verplicht werk te zoeken). En ze moeten zich (grotendeels) kunnen aanpassen aan onze cultuur (geloof hoort hier niet bij).
Dit hoeft daarom niet allemaal in de eerste 6 maanden te gebeuren, maar toch zeker binnen de 5 jaar na het inwonen in België.
Het dragen van hoofddoeken op plaatsen waar Belgen wel hun pet/muts/hoed moeten afzetten zou wel verboden moeten worden. Wij gaan ook niet met schoenen aan in een Turkse moskee.
Voor oorlogsslachtoffers (hedendaags voorbeeld: Irakezen) kan eventueel een uitzondering toegestaan worden.

Boris Barowski
19 juli 2005, 22:54
Op zich heb ik niks tegen het feit dat vreemdelingen naar hier komen. MITS DE JUISTE INSTELLING !!!
Ze moeten op zijn minst bereid zijn de plaatselijke taal te leren. Ze moeten uit eigen beweging op zoek gaan naar een job (niet dat ze eerst 7 jaar van het OCMW leven en dan door de staat worden verplicht werk te zoeken). En ze moeten zich (grotendeels) kunnen aanpassen aan onze cultuur (geloof hoort hier niet bij).
Dit hoeft daarom niet allemaal in de eerste 6 maanden te gebeuren, maar toch zeker binnen de 5 jaar na het inwonen in België.
Het dragen van hoofddoeken op plaatsen waar Belgen wel hun pet/muts/hoed moeten afzetten zou wel verboden moeten worden. Wij gaan ook niet met schoenen aan in een Turkse moskee.
Voor oorlogsslachtoffers (hedendaags voorbeeld: Irakezen) kan eventueel een uitzondering toegestaan worden.

waarom, zij maken net zo goed gebruik van onze gastvrijheid als een economisch vluchteling, dus hebben ze dezelfde plichten voor mij

ik zou eerder opteren voor een tijdelijk bewijs (bv 5 jaar) met punten
bv 10 punten is het land uit
verkeersovertreding = 1 punt
agressie = 7 punten
diefstal = 5 punten
na 5 jaar geen 'behoorlijk' nederlands = 3 punten
per 1 jaar geen 5x gaan aanbieden voor werk = 3 punten
weigeren aangeboden job = 3 punten (bv straten kuisen)

per 2 punten wordt de proefperiode met 1 jaar verlengd

Time
19 juli 2005, 22:55
waarom, zij maken net zo goed gebruik van onze gastvrijheid als een economisch vluchteling, dus hebben ze dezelfde plichten voor mij

ik zou eerder opteren voor een tijdelijk bewijs (bv 5 jaar) met punten
bv 10 punten is het land uit
verkeersovertreding = 1 punt
agressie = 7 punten
diefstal = 5 punten
na 5 jaar geen 'behoorlijk' nederlands = 3 punten
per 1 jaar geen 5x gaan aanbieden voor werk = 3 punten
weigeren aangeboden job = 3 punten (bv straten kuisen)

per 2 punten wordt de proefperiode met 1 jaar verlengd
verkort bedoelt ge? :]

Boris Barowski
19 juli 2005, 22:58
nee, als ze bv na 5 jaar 3x een verkeersovertreding hebben, dan moeten ze nog 1.5 jaar langer 'proefperiode' doen, en mogen ze in die tijd niet meer dan 7 punten verzamelen
elke overtreding wordt ook nog bestraft met een dikke boete (geen celstraf, kost te veel, en kunnen niet werken)

mathias's here
19 juli 2005, 23:14
waarom, zij maken net zo goed gebruik van onze gastvrijheid als een economisch vluchteling, dus hebben ze dezelfde plichten voor mijWat ik bedoel is, als oorlogsslachtoffer heb je bijna geen keuze ... blijven en 90% kans hebben geschoten te worden of vertrekken.
Dus gaan die het land uit, en zoeken een land waar ze zich een toekomst kunnen voorstellen.
Omdat België zowat het hart van Europa is, en dus ook van de Westerse Samenleving, denken ze hier hun springplank richting 'veilige wereld' te vinden.
(Nu kan ik heel veralgemenend gaan klinken maar meestal is het zo)
De Turken die hier wonen zijn meestal vrijwillig uit Turkije vertrokken, zonder enige dwang. Om te genieten van de betere levensstandaarden hier. Ze kunnen hier geld verdienen door niks te doen dankzij ons OCMW-netwerk, ze hebben genoeg plaatsen waar ze naartoe kunnen om onder landgenoten te zijn (A'pen, Brussel, ...) ... =====> GHETTO-VORMING
En dan passen ze zich moeilijk tot niet aan aan onze cultuur, terwijl een oorlogsslachtoffer dikwijls blij is dat hij hier een kans krijgt en zoveel mogelijk doet om zich aan te passen.

Belgianbonzai
19 juli 2005, 23:19
Akbal, Isa, geboren te Heusden (België) op 10 maart 1976.

Joepie :) ze kan Belg worden :p

is da normaal nie automatisch zo als ge ergens geboren wordt dat ge ook die nationaliteit hebt? Dacht van wel.

Bvb mijn vriendin bevalt in USA als ik daar op reis ben, dan heeft het kind automatisch ook amerikaanse nationaliteit

Boris Barowski
19 juli 2005, 23:20
normaal ni nee ?
zou maar rare toestanden geven

-I-
19 juli 2005, 23:45
doe zoals mij, als een turk of marokaan u lastig valt roept je luidskeels "rascist"

en tis gedaan met het lastig vallen

m@rle
20 juli 2005, 00:08
doe zoals mij, als een turk of marokaan u lastig valt roept je luidskeels "rascist"

en tis gedaan met het lastig vallen
ik heb da ook gedaan in brussel, en iedereen (bijna geen blaken om het zo te zeggen) zo vies naar mij aan't zien, percies ofda'k ambras zocht, ma zij viele mij lastig.

BraveHeart
20 juli 2005, 01:19
jup, zij zijn grotere racisten dan wij. Zij mogen onze moeders uitmaken voor hoer enzo(waar ik me eigelijk niet aan stoor want dat is toch gewoon iets om aggresie uit te lokken) en zeggen dat alle belgen stinken enzo, wij zeggen 1 ding terug en wij zijn de racisten :wtf:
Neen dan antwoord je gewoon, wie verplicht je om in dit stinkhol te blijven, pak het eerste vliegtuig naar een plaats waar het zuiverder is.
Ge pakt het gewoon verkeerd aan ;)
Waarom moeten wij onderdoen voor hun ?
Zij komen hier wonen.
Maken belgie te klein en vinden alles te min ?
Wat is het probleem dan, wij of zij die niet overweg kunnen met de maatschappij zo als ze is.
Niemand houdt hun tegen om te vertrekken hoor :p
Zo van die zever moet ge bij mij niet afkomen moest er zo ene tegen mij beginnen, die krijgt het gewoon op zijn bord.
Denken ze 2 keer na WAT ZE ZEGGEN, geloof me, eens op hun plaats gezet is dat "gemuil" een pak minder :naughty:

BraveHeart
20 juli 2005, 01:23

100 % mee eens :woohoo:

eniac
20 juli 2005, 05:55
*zucht*

Dat was maar een voorbeeld je mag dat vervangen door eender welk scheldwoord.

Hou maar al op met zuchten ja.

En ik denk niet dat ze u gaan verwijten voor racist als ge ze gewoon "klootzak" gaat toeroepen. Op varianten van "vuilen bruinen" eerder wel. Het verschil in nuance is toch wel groot.

ComputerVISTA
20 juli 2005, 10:09
in uw thread over watskuburt liep je al te zagen nadat er 2 posts waren met een rijmpje over marokkanen..... :niceone:

http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=339832&page=3&pp=20

quote van jou in die thread "je bent een vuile maroef en je vrouw heeft grote foef

watseburt, watskeburt"

Mja je hebt lachen en lachen he. Persoonlijk vond ik dat erover. Persoonlijk heaja zal wel iets te snel en of fel gereageerd hebbenz eker.

MilM
20 juli 2005, 12:10
Als ik hier arm was en als er hier geen toekomst voor mij zou zijn, zou ik ALLES doen om geld bijeen te sprokkelen om te vertrekken....Voor die mensen is het hier veel beter..ik kan het dus zeker begrijpen dat ze hierheen komen.

dat is waar
maar dat doe er nu keer 0,0 toe.
Je kunt die mensen wel begrijpen die naar hier komen, maar de vraag is of je de regering zou begrijpen die dat toelaat.

De oplossing is om onze welvaart naar de arme landen te brengen en niet om de arme mensen naar onze welvaart te brengen.
Heeft niets met egoisme te maken, maar zuiver met realisme.

De wereld is groot, gebruik ze dan ook.
Mensen die zuiver naar hier komen om de welvaart, maar onze economie niets kunnen bijbrengen, zouden niet welkom mogen zijn. (tenzij om andere geldige speciale redenen, maar ge weet wel wa dak bedoel)
Het is de plicht van de westerse wereld om te helpen te armoede te bestrijden.
Dit doeje NIET door een kleine groep individuen hier toe te laten en de grote overige groep te laten stikken in Afrika.
Dat is pas puur egoisme.

Het is volkomen logisch dat regeringen hun best doen om die migratiestroom tegen te houden en WEL helpen het probleem aan te pakken waar nodig, namelijk bij de bron.
Het geld dat nu geinvesteerd wordt in migranten, was veel nuttiger geweest in de strijd tegen armoede.

Heidern
20 juli 2005, 20:28
quote van jou in die thread "je bent een vuile maroef en je vrouw heeft grote foef

watseburt, watskeburt"

Mja je hebt lachen en lachen he. Persoonlijk vond ik dat erover. Persoonlijk heaja zal wel iets te snel en of fel gereageerd hebbenz eker.

kversta ook wel uw reactie en deze uitspraken lijken "getypt" erger dan dat ze eigenlijk bedoeld zijn, verstaje? , maar hoe kan je mijn quote dan "minder erg" maken....dusja, tis zo of tis het niet he :)

met humoristische groet,

heidern, de vuile vlaming

Simonn
20 juli 2005, 21:48
dat is waar
maar dat doe er nu keer 0,0 toe.
Je kunt die mensen wel begrijpen die naar hier komen, maar de vraag is of je de regering zou begrijpen die dat toelaat.

De oplossing is om onze welvaart naar de arme landen te brengen en niet om de arme mensen naar onze welvaart te brengen.
Heeft niets met egoisme te maken, maar zuiver met realisme.

De wereld is groot, gebruik ze dan ook.
Mensen die zuiver naar hier komen om de welvaart, maar onze economie niets kunnen bijbrengen, zouden niet welkom mogen zijn. (tenzij om andere geldige speciale redenen, maar ge weet wel wa dak bedoel)
Het is de plicht van de westerse wereld om te helpen te armoede te bestrijden.
Dit doeje NIET door een kleine groep individuen hier toe te laten en de grote overige groep te laten stikken in Afrika.
Dat is pas puur egoisme.

Het is volkomen logisch dat regeringen hun best doen om die migratiestroom tegen te houden en WEL helpen het probleem aan te pakken waar nodig, namelijk bij de bron.
Het geld dat nu geinvesteerd wordt in migranten, was veel nuttiger geweest in de strijd tegen armoede.

Dan wordt het hoogtijd dat er eens iets aan ontwikkelingshulp gedaan wordt...

vyeate
20 juli 2005, 21:54
De oplossing is om onze welvaart naar de arme landen te brengen

Gebeurt nu al,elk jaar wordt er 100miljard € van Europa naar derde wereld landen

Het geld komt grotendeels van mensen die hier OCMW steun hebben en het geld opzenden naar hun familie :woohoo:

ComputerVISTA
20 juli 2005, 21:57
kversta ook wel uw reactie en deze uitspraken lijken "getypt" erger dan dat ze eigenlijk bedoeld zijn, verstaje? , maar hoe kan je mijn quote dan "minder erg" maken....dusja, tis zo of tis het niet he :)

met humoristische groet,

heidern, de vuile vlaming

Ik denk ook wel dat je dat grappiger bedoeld had dan dat het aankwam maar moest Bv. iemand dat irl zeggen tja vind ik niet meer om te lachen.

Ma we verstaan elkaar zie ik ;)

pina
20 juli 2005, 23:45
Voor oorlogsslachtoffers (hedendaags voorbeeld: Irakezen) kan eventueel een uitzondering toegestaan worden.1. werk zoeken? ha neen, want dan pakken ze het werk af van de autochtonen...

2. cultuur: is het misschien verboden om elke dag rijst te eten in plaats van aardappelen? Is het misschien onaanvaardbaar indien allochtonen er andere gewoonten op nahouden dan autochtonen?

3. hoofddoek behoort in principe tot de vrijheid van religie. Als jij met uw schoenen in een moksee wilt stappen, heeft dat niets met religie te maken.

NeoGeo
21 juli 2005, 00:32
2. cultuur: is het misschien verboden om elke dag rijst te eten in plaats van aardappelen? Is het misschien onaanvaardbaar indien allochtonen er andere gewoonten op nahouden dan autochtonen?

Helemaal akkoord, wat stelt 'onze' cultuur tegenwoordig nog voor? Voor zover ik weet kijkt de jeugd vaak naar Amerikaanse films/series, naar anime, ... Men luistert steeds minder naar Vlaamse muziek, ... Op het culinair gebied geef ik ze zelfs gelijk dat ze hun eigen eetgewoonten grotendeels behouden, niet vergeten dat ze ook niet alles zomaar mogen eten ;)

Kijk bijvoorbeeld naar de Joden in Antwerpen (en dan heb ik het over diegenen met hun kostuums, hoeden, ...). Die hebben niet echt veel voeling met 'onze cultuur' maar ik denk niet dat ze me ooit stoorden. Idem voor Marokkaanse vrouwen met hun hoofddoeken en dergelijke. Eigenlijk zijn de jonge Marokkanen waar de meeste hier over klagen vaak gekleed in trainingspakken van een Amerikaans merk.

Ik vind onze cultuur helemaal niet 'beter' dan die van de allochtonen hoor, als ik morgen naar Amerika ga zal ik er ook geen typisch Amerikaanse way of life op nahouden. Als iemand niet kan leven met mensen van een andere cultuur is dit enkel omdat ze er persoonlijk niet mee kunnen omgaan. Ik wil maar zeggen: ze storen je alleen omdat jij dat wilt.

ec8or
21 juli 2005, 08:57
het doet me geen zeer, want zo erkennen ze eigenlijk mijn superioriteit tov zichzelf - zeker al als je zelf weet dat je niet racistisch hebt gehandeld... :)

en afvragen waarom doe ik ook al lang niet meer, het is gewoon een goedkoop sletterig excuus dat meestal te onpas wordt gebruikt om 'hun' verneukte gelijk te behalen zonder dat er eigenlijk een 'hun gelijk' bestaat... en het past helemaal in het europa van vandaag... positieve discriminatie is zo in als het nog nooit is geweest...

ik was van het weekend op dour-festival en werd daar om de zoveel meter lastig gevallen door een paar geroepenen die maar al te graag het linkse woord verkondigen... er stonden enqueteurs tegen racisme, stickers uitdelers tegen racisme er was een grote tent met als opschrift 'rechts is gevaarlijk' ofzoeits, er stond een tentje wat me meteen aan communisme liet denken(rode vlag met gele ster etc..) - dat hoort er schijnbaar allemaal bij tegenwoordig - en wordt in al z'n extreemheid wijd en breed getolereerd.
Nu vraag ik me af, rechts-minded persoon zijnde, moest ik daar even extreem geëngageerd staan doen als zij deden, maar dan naar rechts toe - wat dus mijn goed recht is eigenlijk als zij het ook mogen - hoelang zou ik mijn ding dan hebben kunnen doen?

nu, aan mij zullen ze helemaal geen klant hebben maar ik stoor me er wel aan - vooral als ze er zo vanuit gaan dat iedereen ervoor is.

mathias's here
21 juli 2005, 10:26
1. werk zoeken? ha neen, want dan pakken ze het werk af van de autochtonen...

3. hoofddoek behoort in principe tot de vrijheid van religie. Als jij met uw schoenen in een moksee wilt stappen, heeft dat niets met religie te maken.1. Dan verzoek ik jou vriendelijk elk jaar mooi je belastingsaangifte in te vullen zodat zij hun OCMW-geld kunnen krijgen. En door je uitspraak "ha neen, want dan pakken ze het werk af van de autochtonen..." lijkt het alsof je allochtonen niet genoeg waard vindt om werk te hebben, terwijl een autochtoon dit wel zou zijn. :wtf:
Btw, voor sommige jobs is het al verplicht de Belgische nationaliteit te hebben, en in die jobs zijn ook veel tekorten. Dus kunnen de Belgen steeds hier gebruik van maken als alle allochtonen dan 'onze' banen inpikken.

2. Als ik cultuur zeg, bedoel ik vooral dat ze zich moeten kunnen aanpassen aan het verschil qua mentaliteit. Bijvoorbeeld, in de meeste Oost-Bloklanden is een vrouw zeer onderdanig en alleen geschikt om het huishouden te doen, terwijl een vrouw hier evenveel, en misschien zelfs meer, waard is als een man en daarbij dan ook dezelfde rechten heeft. :)

3. Schoenen in een moskee heeft niks met religie te maken? Nu dacht ik toch dat een moskee hetzelfde was voor hun als een kerk is voor ons. :s
Hier in een kerk, neem je je hoed af, daar je schoenen.
Heeft alles met eerbied te maken volgens mij. Als wij eerbied hebben voor hun geloof bij het binnentreden van een moskee door onze schoenen uit te doen, mogen zij evenveel respect hebben voor de instanties waar ze naartoe trekken en bij het binnengaan hun hoofddoek afnemen. Bv. in politiebureau's, stad/gemeentehuizen, ...

pina
21 juli 2005, 10:49
1. Dan verzoek ik jou vriendelijk elk jaar mooi je belastingsaangifte in te vullen zodat zij hun OCMW-geld kunnen krijgen. En door je uitspraak "ha neen, want dan pakken ze het werk af van de autochtonen..." lijkt het alsof je allochtonen niet genoeg waard vindt om werk te hebben, terwijl een autochtoon dit wel zou zijn. :wtf:
Btw, voor sommige jobs is het al verplicht de Belgische nationaliteit te hebben, en in die jobs zijn ook veel tekorten. Dus kunnen de Belgen steeds hier gebruik van maken als alle allochtonen dan 'onze' banen inpikken.

2. Als ik cultuur zeg, bedoel ik vooral dat ze zich moeten kunnen aanpassen aan het verschil qua mentaliteit. Bijvoorbeeld, in de meeste Oost-Bloklanden is een vrouw zeer onderdanig en alleen geschikt om het huishouden te doen, terwijl een vrouw hier evenveel, en misschien zelfs meer, waard is als een man en daarbij dan ook dezelfde rechten heeft. :)

3. Schoenen in een moskee heeft niks met religie te maken? Nu dacht ik toch dat een moskee hetzelfde was voor hun als een kerk is voor ons. :s
Hier in een kerk, neem je je hoed af, daar je schoenen.
Heeft alles met eerbied te maken volgens mij. Als wij eerbied hebben voor hun geloof bij het binnentreden van een moskee door onze schoenen uit te doen, mogen zij evenveel respect hebben voor de instanties waar ze naartoe trekken en bij het binnengaan hun hoofddoek afnemen. Bv. in politiebureau's, stad/gemeentehuizen, ...1. sarcasme, ooit al van gehoord...????? :confused: :wtf: :confused:

2. Dat is allemaal mooi, gelijke rechten voor iedereen, maar zelfs hier is dat nog niet gebeurd. Natuurlijk is het niet zo dat de vrouw moet onderdrukt worden. Maar ze mogen hier nog véél verbeteringen doorvoeren op vlak van gelijkheid voor iedereen.

3. Het dragen van een hoofddoek is een religieuze aangelegenheid, dat doen ze omwille van hun godsdienst, maar als jij met uw schoenen in de moskee wilt stappen, doe jij dat dan omwille van uw godsdienst? Ik denk niet dat er in de bijbel staat dat jij met uw schoenen in een moskee moet stappen.

Simonn
21 juli 2005, 10:51
Gebeurt nu al,elk jaar wordt er 100miljard € van Europa naar derde wereld landen

Het geld komt grotendeels van mensen die hier OCMW steun hebben en het geld opzenden naar hun familie :woohoo:

Denk je nu serieus dat dit wat uitmaakt? Ontwikkelingshulp moet niet altijd gelijkgesteld worden aan geld! Wat zijn mensen met geld als ze niet weten hoe ze er mee moeten om gaan...

Simonn
21 juli 2005, 10:53
het doet me geen zeer, want zo erkennen ze eigenlijk mijn superioriteit tov zichzelf - zeker al als je zelf weet dat je niet racistisch hebt gehandeld... :)

en afvragen waarom doe ik ook al lang niet meer, het is gewoon een goedkoop sletterig excuus dat meestal te onpas wordt gebruikt om 'hun' verneukte gelijk te behalen zonder dat er eigenlijk een 'hun gelijk' bestaat... en het past helemaal in het europa van vandaag... positieve discriminatie is zo in als het nog nooit is geweest...

ik was van het weekend op dour-festival en werd daar om de zoveel meter lastig gevallen door een paar geroepenen die maar al te graag het linkse woord verkondigen... er stonden enqueteurs tegen racisme, stickers uitdelers tegen racisme er was een grote tent met als opschrift 'rechts is gevaarlijk' ofzoeits, er stond een tentje wat me meteen aan communisme liet denken(rode vlag met gele ster etc..) - dat hoort er schijnbaar allemaal bij tegenwoordig - en wordt in al z'n extreemheid wijd en breed getolereerd.
Nu vraag ik me af, rechts-minded persoon zijnde, moest ik daar even extreem geëngageerd staan doen als zij deden, maar dan naar rechts toe - wat dus mijn goed recht is eigenlijk als zij het ook mogen - hoelang zou ik mijn ding dan hebben kunnen doen?

nu, aan mij zullen ze helemaal geen klant hebben maar ik stoor me er wel aan - vooral als ze er zo vanuit gaan dat iedereen ervoor is.

OMG die eerste zin: " zo herkennen ze mijn superioriteit..." Wat doet u denken da gij superieur zou zijn? Toch wel veel pretentie...

ec8or
21 juli 2005, 11:03
OMG die eerste zin: " zo herkennen ze mijn superioriteit..." Wat doet u denken da gij superieur zou zijn? Toch wel veel pretentie...
mind the smile :unsure:

mathias's here
21 juli 2005, 13:03
1. sarcasme, ooit al van gehoord...????? :confused: :wtf: :confused:

2. Dat is allemaal mooi, gelijke rechten voor iedereen, maar zelfs hier is dat nog niet gebeurd. Natuurlijk is het niet zo dat de vrouw moet onderdrukt worden. Maar ze mogen hier nog véél verbeteringen doorvoeren op vlak van gelijkheid voor iedereen.

3. Het dragen van een hoofddoek is een religieuze aangelegenheid, dat doen ze omwille van hun godsdienst, maar als jij met uw schoenen in de moskee wilt stappen, doe jij dat dan omwille van uw godsdienst? Ik denk niet dat er in de bijbel staat dat jij met uw schoenen in een moskee moet stappen.1. Sorry, misvatting van het getypte woord.

2. Toegegeven dat we hier nog niet 100% juist zitten, maar we zitten toch verder dan zij.

3. Het kruis is ook een religieuze aangelegenheid en dat mag ook niet overal openbaar gedragen worden. Op sommige plaatsen ben je ook verplicht dit onder je hemd, T-shirt, ... te verbergen. (ben net gaan vragen aan de priester van Oostduinkerke wat hij van hoofddoeken vond, moest toch langs zijn huis passeren op weg naar mijn maat, en toen zei hij dat uiting van geloof niet overal toegelaten is zoals onder andere in stadhuizen e.d.)

pina
21 juli 2005, 15:56
3. en wat heeft dat dan te maken met die schoenen?

Kurobu
21 juli 2005, 16:34

²nd that .

als iemand links is dan laten ze maar doen maar ga daar eens met een rechts gericht spandoek staan dan moete het afbollen .

ivm met die hoofd doeken en moskees met schoenen aan binnen stappen .

1 ste voorbeeld : in mijn vroegere school ( syntra west kortrijk ) was er een meisje en die droeg een hoofddoek . in de hang kreeg ik op mijn donder van de directeur omdat ik mijn pet niet afdeed . ik sprak hem aan dat die meid ook haar hoofd doek nieks moest afdoen . kun je geloven dat hij mij bijna verbiede om mijn examens mee te doen omdat ik racistishe opmerkingen haf ? als dat racistis is dan weet ik het ook niet meer :ironic:

2de voorbeeld : in onze kerk hier was ooit een groep vreemdelingen met hoofddoek binnen gegaan de priester verzocht hen om hun hoofddoek aftedoen ofwel de kerk teverlaten ... : gevolg priester overgeplaatst .

is het niet normaal dat mensen racistish gaan worden ?

mvg kurobu

agent orange
21 juli 2005, 16:53
dat is het inderdaad uitlokke he zoals ik al zei just of ge telt sorry als ik t zo noem als echte belg nietmeer mee

Time
21 juli 2005, 16:54
dat is het inderdaad uitlokke he zoals ik al zei just of ge telt als sorry als ik t zo noem echte belg nietmeer mee
oke, uw vorige replies waren opt randje, maar deze zin krijg ik dus niet ontleed:/ leestekens ofzo

agent orange
21 juli 2005, 16:55
tis daarom dat ik hem verbetert heb mijn excuses. ;)

DGEN
21 juli 2005, 17:08
ben zelf van huidskleur donker (kom uit eilandengroep in indonesie) ..... zeg ik iets...tjah voordat je het weet word ik al scheef bekeken :ironic:
verschil is though dat mijn grootouders en overgrootouders wel iets hadden geflikt voor de nederlandse driekleur...gestorven voor die vlag tegen de jappen...djeez (ik spreek dus hoe het zit in nederland eh :p )....zij werden -eenmaal op aandringen van de nederlandse regering- gewoon gestopt in concentratiekampen (waren buiten gebruik Oo )....tegenwoordig hoor je die al die allochtonen -incl die antilianen, alhoewel eh...- dat die het niet goed hebben...sorry..flikker op .... en blijf maar als je iets geflikt hebt voor nederland..

Simonn
21 juli 2005, 19:55
²nd that .

als iemand links is dan laten ze maar doen maar ga daar eens met een rechts gericht spandoek staan dan moete het afbollen .

ivm met die hoofd doeken en moskees met schoenen aan binnen stappen .

1 ste voorbeeld : in mijn vroegere school ( syntra west kortrijk ) was er een meisje en die droeg een hoofddoek . in de hang kreeg ik op mijn donder van de directeur omdat ik mijn pet niet afdeed . ik sprak hem aan dat die meid ook haar hoofd doek nieks moest afdoen . kun je geloven dat hij mij bijna verbiede om mijn examens mee te doen omdat ik racistishe opmerkingen haf ? als dat racistis is dan weet ik het ook niet meer :ironic:

2de voorbeeld : in onze kerk hier was ooit een groep vreemdelingen met hoofddoek binnen gegaan de priester verzocht hen om hun hoofddoek aftedoen ofwel de kerk teverlaten ... : gevolg priester overgeplaatst .

is het niet normaal dat mensen racistish gaan worden ?

mvg kurobu

Je tweede voorbeeld vind ik ook niet kunnen...
Je eerste echter...de directeur had groot gelijk. Een pet opzetten kan je niet vergelijken met het dragen van een hoofddoek.

cram
22 juli 2005, 00:47
Je tweede voorbeeld vind ik ook niet kunnen...
Je eerste echter...de directeur had groot gelijk. Een pet opzetten kan je niet vergelijken met het dragen van een hoofddoek.

Wat bedoel je met niet kunnen?
Dat de pastoor ontslagen is?
Of omdat hij zegde dat ze hun hoofddoeken moesten af doen in de kerk.
trouwens wat doet een moslim met een hoofddoek in de kerk en niet in een moskee?
om te bidden? Da zal wel. :ironic:

En in de school,waarom moet die jongen zijn pet afdoen en dat meisje haar hoofddoek niet?
Wat is zij meer dan die jongen?
Ik vind als er in het regelement van die school staat geen hoofddeksels,dan vind ik dat je geen uitzonderingen mag maken.Anders moet je geen regelement maken.

Simonn
22 juli 2005, 08:06
trouwens wat doet een moslim met een hoofddoek in de kerk en niet in een moskee?
om te bidden? Da zal wel. :ironic:

En in de school,waarom moet die jongen zijn pet afdoen en dat meisje haar hoofddoek niet?
Ik vind als er in het regelement van die school staat geen hoofddeksels,dan vind ik dat je geen uitzonderingen mag maken.Anders moet je geen regelement maken.

Idd, dat de pastoor ontslagen is...Zou niet mogen.

In verband met de school ben je imo fout. Een pet draag je niet om religieuze redenen. De hoofddoek zit ingebakken in hun cultuur en die mag je niet zomaar verbieden. (Ik heb het hier niet over de burka's die het ganse gezicht bedekken).

Kurobu
22 juli 2005, 09:57
voor alle duidelijkheid die pastoor is gewoon overgeplaatst he ..

en van dat hoofddoek .. in het regelement van de school staat dat alle hoofddekslels worden geweigerd in het gebouw . en daar onder versta ik dan wel dat dan ook ALLE hoofddeksles geweigerd moeten worden .
tenslotte gaat het niet om geloof of zo maar om aanpassen aan onze wetten en regelementen he . als een vrouw van onze origine daar gaat wonen ( zeg niet op reis of teidelijk verblijf ) dan maken andere vrouwen het hun moeilijk omdat ze geen hoofdoek dragen ( worden ze dan eigenlijk bijna verplicht er toe ) alzek mij nievergis is er daar zelfs ooit een film van gemaakt . als ze echt die hoofddoek willen dragen dan zeg ik thuis of in de moske .. dat geen probleem . maar in onze openbare gebouwen of dergelijke .. moeten ze maar doen wat onze wet hen vraagt te doen . en in een school gebouw of andere openbare plaats ... wel dan is het onze wet die telt niet ons geloof , waarom zou voor heb dan wel het geloof boven onze wet komen ?

mvg

Blackend
3 augustus 2005, 01:01
van rascisme is alleen sprake als je iemand minderwaardig gaat behandelen omwille van hun afkomst, kleur... kortom omwille van zijn RAS.

en natuurlijk als je een VB stemmer bent, ben je een rascist :ironic:

GTM
3 augustus 2005, 01:05
van rascisme is alleen sprake als je iemand minderwaardig gaat behandelen omwille van hun afkomst, kleur... kortom omwille van zijn RAS.

Met deze laatste stelling ga ik niet akkoord. De meeste VB stemmers zijn mensen die het slabakken van de huidige regering moe zijn gezien. Hoewel ik geen VB stemmer ben, kan ik deze mensen goed volgen in hun redenering. Het merendeel van de VB stemmers weet trouwens niet waarvoor het VB nog staat (koningshuis afschaffen, gehandicaptenzorg minder subsidies geven, enz...).
Filip Dewinter en Gerolf Annemans weten deze laatste punten toch maar handig te verbergen tijdens debatten.

Feignasse
3 augustus 2005, 01:56
En ik denk niet dat ze u gaan verwijten voor racist als ge ze gewoon "klootzak" gaat toeroepen. Op varianten van "vuilen bruinen" eerder wel. Het verschil in nuance is toch wel groot.

:lol:

In Brussel moet een buschauffeur soms nog maar vragen naar een vervoersbewijs om racist te worden genoemd.

Morpheus
3 augustus 2005, 08:29

Dat is per definitie zeker het geval niet, maar je kan je wel vragen stellen als je voor een partij stemt met zo'n top.

Heb hier ooit eens wat filmpjes/artikels gepost met hun verleden/uitspraken.
Het stemt tot nadenken.

ec8or
3 augustus 2005, 08:40
Dat is per definitie zeker het geval niet, maar je kan je wel vragen stellen als je voor een partij stemt met zo'n top.

Heb hier ooit eens wat filmpjes/artikels gepost met hun verleden/uitspraken.
Het stemt tot nadenken.
ach ach, jij hebt in je jonge jaren (waar je nu nog inzit meen ik te weten) nooit zaken gedaan die je nu niet meer zou doen?

en altijd moet het verleden erbij getrokken worden door jou, we leven 'vandaag' met een oog op de 'toekomst', laat het verleden voor wat het is en zit er niet telkens mee te zwaaien (en ja, ik weet het, de geschiedenis herhaalt zich volgens jou :x ).

Kurobu
3 augustus 2005, 09:10
²

iedereen maakt fouten hoor .
laat hen de kans net als iedere andere partij om te bestaan en zich opnieuw te bewijzen .

LunchBox
3 augustus 2005, 11:07

uh dah's zever, er is werk genoeg maar men wil de meeste jobkes niet doen.. de buitenlanders die hier aankomen zijn minder kieskeurig.. kvind dah altijd straf:

- belg gaat naar interim kantoor
- interim kantoor heeft een jobke: vuilbakken leegmaken
- belg vindt dat maar niets en gaat boos weg (wat denken die wel van mij)
- 'nieuwe belg afkomstig van het buitenland' gaat naar interim kantoor
- interim kantoor heeft een jobke: vuilbakken leegmaken
- 'nieuwe belg afkomstig van het buitenland' blij, brood op de plank
- belg boos, 'nieuwe belg afkomstig van het buitenland' heeft mijn job gepikt

tvoorbeeld is allesbehalve uit de lucht gegrepen, en illustreert misschien maar een onderdeel van dat "weinige wat er nog is" wat jij aanhaalt, maar als ingenieur van bv. een chemisch bedrijf zullen ze ze ni persé aannemen voor een andere ingenieur van hier.. en dan nog als'm de juiste capaciteiten heeft, waarom niet. eerst is eerst bij sollicitaties (wanneer aan de normen voldaan is), ze krijgen het ook ni voor nix.

Morpheus
3 augustus 2005, 13:21
ach ach, jij hebt in je jonge jaren (waar je nu nog inzit meen ik te weten) nooit zaken gedaan die je nu niet meer zou doen?

en altijd moet het verleden erbij getrokken worden door jou, we leven 'vandaag' met een oog op de 'toekomst', laat het verleden voor wat het is en zit er niet telkens mee te zwaaien (en ja, ik weet het, de geschiedenis herhaalt zich volgens jou :x ).

Moest ik nu eens de indruk krijgen dat die mannen veranderd zijn...
Maar neen als je ziet waar De Winter nog allemaal in betrokken is.
En hoe Annemans zich af en toe nog ondemocratisch uitlaat.

En dan spreek ik nog niet over die lege dozen gelijk die blonde poppemieke's en dieje Verstrepen.

ec8or
3 augustus 2005, 13:30
Moest ik nu eens de indruk krijgen dat die mannen veranderd zijn...
Maar neen als je ziet waar De Winter nog allemaal in betrokken is.
En hoe Annemans zich af en toe nog ondemocratisch uitlaat.

En dan spreek ik nog niet over die lege dozen gelijk die blonde poppemieke's en dieje Verstrepen.
persoonlijke indrukken zijn totaal subjectief en zonder waarde als het over feiten gaat. en waar is dewinter dan nog allemaal in betrokken? en hoe uit annemans zich dan ondemocratisch?

en wat heeft het zogenaamde falende inhoudelijke vermogen van die personen überhaupt te maken met het 'zware verleden' van dewinter & co? of was je mss vergeten dat er in andere partijen evenzeer lege dozen zitten (Margrietje Hermans om zo maar iemand out of the blue te noemen)? dus dat is loze argumentatie.

bulldog567
3 augustus 2005, 13:33
in de eerste cyclus van het middelbaar waren er toen nog al veel marokanen in de klassen en die praatten onderling vaak marokaans en zij waren door het feit dat ze met zoveel waren zelf de racisten/discrimineerders...
en dat uitte zich in veel zaken zoals mensen uitschelden voor vuilen belg of bij voetbal altijd belgië-marokko spelen en kwaad worden als "België" won
mja nu zit ik int zesde en ze zwakken vaak in het derde/vierde af naar tso-bso

Morpheus
3 augustus 2005, 13:34
persoonlijke indrukken zijn totaal subjectief en zonder waarde als het over feiten gaat. en waar is dewinter dan nog allemaal in betrokken? en hoe uit annemans zich dan ondemocratisch?

en wat heeft het zogenaamde falende inhoudelijke vermogen van die personen überhaupt te maken met het 'zware verleden' van dewinter & co? of was je mss vergeten dat er in andere partijen evenzeer lege dozen zitten (Margrietje Hermans om zo maar iemand out of the blue te noemen)? dus dat is loze argumentatie.

- Dewinter en bepaalde verenigingen
- Annemans en de rechterlijke macht waarschuwen voor de rest van hun carrières
- Lege dozen zit helaas overal, maar het VB probeert er twee in de top te betrekken.

ec8or
3 augustus 2005, 13:36
- Dewinter en bepaalde verenigingen
- Annemans en de rechterlijke macht waarschuwen voor de rest van hun carrières
- Lege dozen zit helaas overal, maar het VB probeert er twee in de top te betrekken.
driewerf :ironic:

dat waren net de antwoorden die ik verwachtte, echt, om indruk te maken zul je uit een ander vaatje mogen tappen.

Iemand
11 augustus 2005, 00:07
Ik ben niet echt een rascist, maar soms krijg ik de mening dat vreemdelingen in belgie meer mogen dan de autochtoon.

Verder wil ik nog al zeggen dat er allochtonen ons eens zijn beginnen uitmaken voor dommen belg =s en dan heb ik het echt moeilijk om hun echt es op hun "bakkes" te geven.

En meestal worden de allochtonen door een paar mensen slecht gemaakt.

VB heeft enkele goede standpunten maar ook slechte, btw laten we over politiek zwijgen, zo zijn er al genoeg threads geweest =)!

Aezopp
11 augustus 2005, 01:21
Ik ben niet echt een rascist, maar soms krijg ik de mening dat vreemdelingen in belgie meer mogen dan de autochtoon.

Verder wil ik nog al zeggen dat er allochtonen ons eens zijn beginnen uitmaken voor dommen belg =s en dan heb ik het echt moeilijk om hun echt es op hun "bakkes" te geven.

En meestal worden de allochtonen door een paar mensen slecht gemaakt.

VB heeft enkele goede standpunten maar ook slechte, btw laten we over politiek zwijgen, zo zijn er al genoeg threads geweest =)!
Edit: Omda het ieronder zo vriendelijk gevraag is, emk die post maar verwijdert, anders zoude der toch weer reacties op kome. & gaan ze blijve doorgaan over politics :p

Genious
11 augustus 2005, 01:22
ja plz stop over politiek, gulder gaat hier anders nog 500 posts doorgaan lijk dak ulder beke ken hier opt forum

ec8or
11 augustus 2005, 10:32
wtf, diegenen die niet geïnteresseerd zijn in politiek hoeven helemaal niet in de betreffende threads te lezen/posten...

beton
11 augustus 2005, 10:35
Daar gaat het niet over he... Het gaat er em over dat er nogal kwistig met de term rascist wordt omgesprongen :ironic:

en dan vooral door de allochtonen, die zelf rascistisch doen door een vorm van nultolerantie tov de blanken in eigen land te hanteren.

beton
11 augustus 2005, 10:36
ja plz stop over politiek, gulder gaat hier anders nog 500 posts doorgaan lijk dak ulder beke ken hier opt forum

gaat gij ook posten in het anime forum "stop over anime, dat boeit mij niet" ... als de titel politiek getint is, zoals deze, lees hem dan niet .

thugangel
11 augustus 2005, 17:37
om te bidden? Da zal wel.

-> ooit al gedacht dat een klas (school) ook samen naar de kerk gaat? dan hebt ge meestal ook ni de keuze om buiten te wachten ( kweet wel niet of het met school was).trouwens mogen nonnen een kerk binnenkomen? zij dragen toch ook een hoofddoek ofniet?
waarom mogen zij dat dan wel en dat meisje niet?
k herhaal mij voor de zoveelste keer , maar goed kzal het nog maar eens zeggen:
een hoofddoek is niet vergelijkbaar met een pet.
---------------
voor de rest ben ik er mee eens dat er te snel ' GIJ ZIJT EEN RASIST ' word geroepen,
k zie het zelf ook in men omgeving en soms denk k zelf ook ' ge zout voor minder 'hun' ( ons ) haten '.
maar daarom moet je juist een onderscheid leren maken tussen mensen en niet tussen rassen.
kheb ook al genoeg belgen gehad die 't uitlokken waarmee k dan ruzie mee krijg.
maar mij ziet ge ni elke belg raar aankijken omdat er enkele 'witte apen' lastigvielen.
btw, men beste vrienden zijn belgen ( voor degene die overblijve teminste :) ).

mvg,

ec8or
12 augustus 2005, 08:52
-> ooit al gedacht dat een klas (school) ook samen naar de kerk gaat? dan hebt ge meestal ook ni de keuze om buiten te wachten
ga dan niet naar een katholieke school - op een atheneum ofzo zul je niet naar de kerk moeten gaan.

als ik in een of ander arabisch land zou wonen en naar een plaatselijke school zou gaan zou ik toch ook naar de moskee moeten gaan, ook al ben ik niet-islamiet (niet-gelovig eigenlijk maar dat is bijzaak).

Quilombo
12 augustus 2005, 14:28
ben rascist in die zin dat als ik of kenissen worden lastiggevallen het toch altijd door noord-afrikanen is (lastiggevallen is ook worden nageroepen of andere belachelijke dingen als: "het fietspad is van mij alleen" wordt naar mij geroepen en twee bruinen blijven gewoon fietsen en fietsen mij bijna op t straat.. dingen waar ge ni echt last van hebt ma da hoeft toch ni ffs, doe es normaal ofzo. ook ergere dingen zoals juwelier nonkel die al paar keer is overvallen, mn bomma haar handtas afgepakt paar keer, fietsen gestolen, ...)

maja, dat zijn cultuurverschillen i guess :ironic:

en ja, ik vind het ook debiel da ge niks moogt zegge over iemand van een ander ras of ge bent rascist, maar das met andere dinge ook tegenwoordig: alles moet tegenwoordig politiek té correct zijn

thugangel
12 augustus 2005, 19:30
maja, dat zijn cultuurverschillen i guess

neen dat zijn de (vele) rotte appels.

ga dan niet naar een katholieke school - op een atheneum ofzo zul je niet naar de kerk moeten gaan.
katholieke school = hoger niveau, voor die 1x da k naar de kerk ga met school neem k da ter toch mooi bij. ( ok nu zeggen jullie : ' kon zij het dan voor die 1x de hoofdoek niet uitdoen ' ) blijkbaar niet e :). Maar waarom hield die priester haar nu tegen? om ne hoofddoek? allenu? :eek: , sorry maar eerlijk gezegd vind k dat toch schandalig. ma goed k ben maar een moslim die zich niet wilt integreren zeker ?( aja kben beter af in een atheneum of staatsschool dan in een katholieke school ) :unsure:

trouwens mogen nonnen een kerk binnenkomen? zij dragen toch ook een hoofddoek ofniet?
kunt ge hier ook op antwoorden?

m***
12 augustus 2005, 19:35
neen dat zijn de (vele) rotte appels.

katholieke school = hoger niveau, voor die 1x da k naar de kerk ga met school neem k da ter toch mooi bij. ( ok nu zeggen jullie : ' kon zij het dan voor die 1x de hoofdoek niet uitdoen ' ) blijkbaar niet e :). Maar waarom hield die priester haar nu tegen? om ne hoofddoek? allenu? :eek: , sorry maar eerlijk gezegd vind k dat toch schandalig. ma goed k ben maar een moslim die zich niet wilt integreren zeker ?( aja kben beter af in een atheneum of staatsschool dan in een katholieke school ) :unsure:

vrouwen moeten ook een hoofddoek aandoen om in een moskee binnen te gaan, dus mogen moslims hem ook wel uitdoen om in een kerk binnen te gaan

m***
12 augustus 2005, 19:39
da's geen teken van geloof

Deus ex Machina
12 augustus 2005, 22:40

lijkt me redelijk simpel, Nonnen kiezen om als rechtsreekse 'dienaar' van God te leven, dus houden ze zich ook aan de dresscode en het 'uniform'. Moslimvrouwen zijn over het algemeen gewoon Beleidende moslims (zoals 'gewone' christenen een kruiske dragen).

^^pathfinder^^
13 augustus 2005, 01:20
kleine anekdote:

ik was in Hasselt stad rustig aan het rond sjaffelen met goede muziek op, en ik zie voor mij 2 negers die voorbijgangers boekskes over de fauna en flora van Afrika zitten aan te smeren, één van hen spreekt mij aan,begint me wa te paaien met woordjes zoals "he playboy,..." daarna probeert ie mij die boekskes aan te smeren en begint em wa te zagen zo van " educatief, kost maar 2 euro,..."ik zeg gewoon dat ik nie geïnteresseerd ben, en opeens verdwijnt de glimlach van zijn gezicht, en vraagt die doodserieus aan mij."Is het omdat ik zwart ben?!"en"zijt gij ne rascist?"
zo wou die dus mij een schuldgevoel geven zodat ik uiteindelijk toch maar 2 euro zou spenderen aan boekskes waar ik totaal nie in geïnteresseerd ben.

ikzelf ben geen rascist, maar soms heb ik toch wel zoiets van:"tzijn weer die mannen"
maar dan is de moraalridder weer daar met zijn:"het zijn de uitzonderingen,de rotte appels"
wel, dan zijn er wel uitzonderlijk veel uitzonderingen tussen dat soort mensen

Anoniem04
13 augustus 2005, 11:38
ge had moeten antwoorden, neen meneer ik ben geen racist maar ik kan dit gemakelijk op internet opzoeken :D

thugangel
13 augustus 2005, 11:51
da's geen teken van geloof

euhm ? wat is het dan wel :ironic:

lijkt me redelijk simpel, Nonnen kiezen om als rechtsreekse 'dienaar' van God te leven, dus houden ze zich ook aan de dresscode en het 'uniform'. Moslimvrouwen zijn over het algemeen gewoon Beleidende moslims (zoals 'gewone' christenen een kruiske dragen).

wtf? :wtf: , toch is het niet zo :).
wat je met de kruis kunt vergelijk is dat als wij/zij bv een miniatuur-Koran aan een ketting dragen.

ik was in Hasselt stad rustig aan het rond sjaffelen met goede muziek op, en ik zie voor mij 2 negers die voorbijgangers boekskes over de fauna en flora van Afrika zitten aan te smeren, één van hen spreekt mij aan,begint me wa te paaien met woordjes zoals "he playboy,..." daarna probeert ie mij die boekskes aan te smeren en begint em wa te zag...

heb juist tzelfde meegemaakt, ook in hasselt.
was men een kameraad rond aant wandelen midden in't stad.
komt er een neger met zo'n boekje :)
hij : ' eeeee playboy , je bent toch geen rasist e? '
ik : ' nee ik ben zelf bruin :) '
hij : ' goeed goeedd, een boekje over afrika voor de afrikanen te steunen ? '
ik : ' nee danku '
hij : ' allee hier' *duwt t in men handen*
ik : ' goed dan e , alle bye '
hij steekt zen hand uid voor geld
ik : 'krijg k ne euro van u om men familie in turkije te steune dan?' * glimlach was meteen verdwenen.
ik : ' hier ge krijgt uw boekjes terug en k begin te lachen :)
zoals ge ziet :p , t zijn niet alleen de 'blanken' die dit probleem hebben :).

mvg,
lilpac