PDA

Volledige versie bekijken : blokskes op een paar maand tijd

NoFate
18 juli 2005, 20:17
Hallo,

Ik ben ongeveer een jaartje naar de fitness aan het gaan.

Ik zie dus mensen komen en gaan.

Maar sommige mensen die ontwikkelen dus zeer snel spiermassa waar je anders toch gemakkelijk 2-3 jaar over moet doen.

Wat slikken die mensen eigenlijk? :crazy:

En is dit wel gezond? Wat zijn de voor en nadelen?

Want is toch wel ferm als je er op een korte tijd zo uit kunt zien :doc:

Zeker voor in de zomer

Greetz

jeroenrams
18 juli 2005, 20:45
in dan impotent ofzo worden als ge da te dikwijls neemt :)

Shyheim
18 juli 2005, 20:57
Ik gebruikte vroeger creatine (legaal, en verkrijgbaar bij de apotheker), maar helemaal niet veel. Had wel al relatief snel resultaat, zowel kwa vormen als massa...
Nu train ik meerdere keren per week (cardio & kracht), en 'k gebruik niks meer. Juist Isostar, voor mineralen. :)

Edit: haja, ging ook nog gepaard met boksen, en dat (worstelen) is toch een van de meest intensieve bezigheden kwa calorieverbranding en spieropbouw... Dat ik ken toch. :)

Simonn
18 juli 2005, 21:35
Creatine is idd iets wat heel nuttig kan zijn bij fitness. Zorgt voor explosiviteit wat resulteert in een efficiëntere training en dus meer spierontwikkeling.

WHiSPy
18 juli 2005, 22:41
Creatine zorgt er ook voor dat de opbouw van uw spieren aan beide kanten gelijk blijft. Nadeel ervan is wel dat ge 't maar 'n bepaalde periode moogt nemen en er dan 'n tijd mee moet stoppen. Het is namelijk wel kankerverwekkend. :)

SideShow
18 juli 2005, 23:11
creatine ? kankerverwekkend ? bwo, dno, slecht voor je nieren alleszinds ... zowiezo is alles ongezond buiten extra eiwitten en standaard voedingsupplementen

ik vind het altijd jammer dat mensen naar middeltjes grijpen ... blijf gewoon naturel trainen, zowiezo wordt je gespierder dan de gemiddelde mens

Shyheim
19 juli 2005, 00:08
Daarom dat je zéker 2 liter water per dag moet drinken als je creatine gebruikt... Dat staat op élke degelijke website waar informatie wordt verstrekt over creatine.
De vriendelijke apotheekster van om de hoek heeft er mij zelfs tal van informatie over willen gegeven voor ik het middeltje in huis nam.

herc
20 juli 2005, 19:41
Creatine helpt wel, maar verwacht er zeker geen wonderen van, het zijn geen steroiden ofzo.

Als beginner zou ik daar zeker vanaf blijven, gewoon gans u leven, maar die beslissing moet je zelf maken. Je kweekt dan wel sneller spiermassa, maar langs de andere kant help je je lichaam wel omzeep, die nakuren zijn er niet voor niets.

kakature
21 juli 2005, 17:05
Wat zijn "blokskes" :wtf:

zombie
21 juli 2005, 17:29
Wat zijn "blokskes" :wtf:

da ge u buikspieren zeer goed kunt zien

zo een wasbord profiel

kakature
21 juli 2005, 17:30
da ge u buikspieren zeer goed kunt zien

zo een wasbord profiel
Ah, lol :|
Wij zeggen daar 'kotjes' tegen :D
:unsure:

[B]Rocketeer
21 juli 2005, 18:32
Heb zelf eens aan een arts gevraagd hoe dak breder en meer spieren zou kunnen kweken.
En dus ook eens gevraagd of creatine goed was enzo.

Antwoord: Engiste manier om nog meer te kweken dan uw lichaam u toelaat is steroiden pakken. -> niet gezond.

Ook creatine is ni zo goed als men denkt. Creatine wordt echt gebruikt voor topsport. Maar zolang ge ni draaierig wordt na uw training (dus ni zonder eten ofzo gaan trainen hé), hebde da allemaal ni nodig.

Heel belangrijk is om veel vezels te eten.
Dus 's morgens kommeke van die kellogs All-Bran te eten. 15% vezelfs ofzo.
Of All-Bran waar ook fruit inzit.

Fruit geeft u dus uw vlugge suikers die ge kunt verbranden, en die vezelfs zijn uw trage suikers. Trage suikers hebde nodig voor uw training.

Tijdens de training drinktte dan aquarius ofzo. Kweet ni welke stof er ook weer inzat, ma da zorgde ervoor da ge geen onstekingen krijgt aan uw spieren.

En na de training nog een aquarius ofzo met een vezelbar (zo van die musli-bars, vitalinea,...)

En door da te eten is het toch al gebeterd vindek kwa spiervorming.
Gewoon te weinig vezelfs binnen.

Dus vergeet die frosties enzo, das dikken bucht.
Wa ge wel kunt doen is vb mengen.
Die vezelgranen smaken echt ni vindek. En heel taai om op te kauwen.

Daarmee kunde da wa mengen met fruit of van die choco's ofzo. Weer da mengen omda ge dan vlugge suikers hebt, en dan voor uw training trage suikers.

Creatine zit ook in vlees, maar tot wat velen beweren, is veel vlees eten dus slecht voor uw lichaam. Ook omdat uw nieren het teveel aan vlees verwerken (daarom ook die tussenpauze bij creatine, het teveel wordt door de nieren verwerkt).

Hopelijk wast een bekke duidelijk. Das dus den uitleg van nen arts. En ik volg liever een arts, dan iemand die zegt: pak creatine ofzo ;)

herc
21 juli 2005, 19:58
Creatine is een lichaams eigen stof. Elke persoon produceert elke dag 1 gram creatine, maar verbruikt elke dag ook 1 gram creatine.

Het innemen van extra creatine zorgt vooral voor een betere uithouding en meer kracht. Het is niet zozeer dat je spieren er van groeien, maar door de toename in kracht en uithouding kan je je spieren langer en zwaarder belasten hetgeen uiteraard de groei stimuleert.

Simonn
21 juli 2005, 20:02
Neem toch maar creatine :) Uw explosiviteit is zo veel groter als ge da inneemt. Eeft nix te maken met steroïden en dergelijke meer...

(Een arts is en blijft een arts....Ik heb ook al dikwijls gevraagd aan mijn arts hoe ik moet aankomen enzo..kwam altijd hetzelfde uit: als je gezond eet en je hebt geen ondergewicht mag je tevreden zijn...vroeg ik dit?? :s :p)

[B]Rocketeer
21 juli 2005, 22:07
Neem toch maar creatine :) Uw explosiviteit is zo veel groter als ge da inneemt. Eeft nix te maken met steroïden en dergelijke meer...

(Een arts is en blijft een arts....Ik heb ook al dikwijls gevraagd aan mijn arts hoe ik moet aankomen enzo..kwam altijd hetzelfde uit: als je gezond eet en je hebt geen ondergewicht mag je tevreden zijn...vroeg ik dit?? :s :p)

Creatine

Creatine in de spier wordt creatine gebruikt om creatinefosfaat te vormen. Creatinefosfaat is een belangrijke energiebron voor zeer korte, intensieve inspanningen zoals sprints.

De hoeveelheid creatinefosfaat in de spieren is voldoende voor 8-12 seconden maximale inspanning. Uit onderzoek is gebleken dat na creatinesuppletie op de volgende manieren prestatieverhogend kan werken voor de wielrenner:

* anabole werking: na creatine-inname in combinatie met krachttraining kan de spiermassa en de maximale spierkracht toenemen. Een groter rendement wordt zo bereikt door de wielrenner;
* de maximale sprintprestatie verbetert, vooral na intervalinspannigen. (maximale sprints 5 tot 10 seconden met 1 tot 2 minuten recuperatie. Dit heeft vermoedelijk te maken met een betere recuperatie. Bij een wielrenner die op het einde van de wedstrijd een aantal versnellingen moet plaatsen kan dit een voordeel opleveren.
* Wielrenners met een laag natuurlijk creatine-gehalte ( vegetariërs) halen meer winst uit creatine-supplementatie dan wielrenners met een hoog natuurlijk creatinegehalte.
* Creatine-inname heeft geen effect op de duurprestatie

Nadelen?

Creatinesuppietie heeft enige bijwerkingen.
Atleten die beginnen met creatine-suppletie kunnen 1 tot 2 kg in gewicht toenemen en kan zo voor sommige wielrenners een nadeel vormen (zeker tijdens het klimmen).
Deze gewichtstoename wordt veroorzaakt door een grotere vochtretentie en kan ook samengaan met verminderde soepelheid van de spieren (verhoogde spiertonus in de kuitspieren en de quadriceps ) waardoor sneller spierkrampen kunnen optreden.

Bij zeer hoge doseringen kunnen maagdarmproblemen ontstaan. Daarom is het beter om viermaal 10 g per dag te nemen dan eenmaal 20 gram.

Creatine is een lichaamseigen stof, die dagelijks met de voeding wordt opgenomen. In een normale voeding vinden we creatine voornamelijk in vlees of vis . Maar door het opwarmen (bakken of braden) gaat een groot deel van het creatine verloren omdat het wordt omgezet tot creatinine en zo wordt uitgescheiden via de urine. Bovendien moet men ongezond grote porties verorberen om aan een werkzame dosis te komen (zie tabel).

Creatinegehalte (gram/ kilogram! voedingsmiddel) van diverse voedingsmiddelen
Vissoorten kabeljauw 3
haring 6.5-10
zalm 4.5
tonijn 4
Vlees rund 4.5
varken 5
Andere melk 0.1

Creatine en de gezondheid

Omdat creatine nog een vrij nieuw product is (begin van de jaren 90 herontdekt door engelse wetenschappers) zijn de lange-termijnseffecten op de gezondheid niet gekend. Voor een werkzame dosis is de inname van 10 gram creatine-monohydraat gedurende 4 tot 5 dagen gevolgd door een onderhoudsdosis van 2-3 gram per dag wenselijk. Bij dergelijke doses is tot nu toe nog geen schadelijke werking beschreven, maar echt lange termijnsstudies zijn nog niet gebeurd.
Er bestaat steeds het gevaar dat atleten meer innemen dan voorgeschreven met de hoop op een nog betere werking. Het is echter een feit dat het teveel aan creatine wordt uitgescheiden door de nieren en zo op lange termijn nierbelastend kan zijn - zonder dat de prestatie hierdoor nog meer wordt verbeterd.

Creatine-inname : tips

* Koop geen supplementen van twijfelachtige oorsprong;
* Gebruik best creatinemonohydraat in plaats van producten die aangemaakt zijn met vulstoffen zoals malto-dextrine
* Creatine innemen heeft het meest effect tijdens periodes van krachtopbouw (wintertraining)
* Neem creatine best na een training (en liefst samen met koolhydraten) om de opname in de spier te bevorderen
* Neem creatine nooit samen met een warme drank (afbraak)
* Neem creatine nooit wanneer er nierproblemen zijn
* Jonge wielrenners in groei gebruiken best geen creatine, zelfs al is het niet verboden

-------------------------------------------------------------------------

Sportdokter:

Wat zijn met name de voor- en nadelen van creatine gebruik? In de praktijk is mij gebleken dat er regelmatig "onzuivere"creatine wordt aangeboden. Ook gezien de relatie creatine gebruik en positieve doping resultaten.

Diverse sporters zijn het slachtoffer van het nandrolon-spook. Vervuilde voedingssupplementen zouden kunnen leiden tot te hoge nandrolon-waarden in de urine; stress, inspanning en sommige soorten vlees kunnen dat ook. De reklameboodschap luidt: Creatine behoort in de wereld van de topsporters tot het essentiele gereedschap, dat nodig is om te winnen, want in 1996 hadden drie op de vier olympische krachtsportkampioenen creatine gebruikt. Het laat je beter presteren, sneller herstellen en is volkomen veilig.

De realiteit is: Creatine werkt bij sprint- en krachtonderdelen, bijwerkingen zijn betrekkelijk gering, maar veel merken bevatten afval en toxische stoffen. Alhoewel vaak hogere dosering worden aanbevolen is over het algemeen een onderhoudsdosering van 2 gram per dag voldoende, waarbij koolhydraten de opname bevorderen en cafeine dient te worden vermeden. Creatine blijft een duur middel en is slechts voor een beperkt aantal topsporters interessant.

simplicity
22 juli 2005, 00:46
Nu heb ik wel gehoord van iemand die biologie studeert dat creatine vooral de spieren een soort "oppompt" met water, ge wordt daar wel sterker door maar dat staat niet in verhouding met het volume dat ge bijkrijgt (dus veel volume voor een beetje sterker). Als ge dan later ouder wordt (laat ons zeggen 40-45) zou da water langzaam weer verdwijnen en gaan uw spieren verzakken waardoor ge een niet zo fraai resultaat krijgt, en dan heb ik het hier vooral over borstspieren en armspieren. Weet iemand of dit waar is, of hebben ze mij iets wijsgemaakt?

Dat sprinters dat zouden nemen zou te maken hebben puur met de explosiviteit, en niet met de spieropbouw, creatine nemen om spieren te "kweken" zou naderhand enkel een averechts effect hebben.

[B]Rocketeer
22 juli 2005, 11:51
Nu heb ik wel gehoord van iemand die biologie studeert dat creatine vooral de spieren een soort "oppompt" met water, ge wordt daar wel sterker door maar dat staat niet in verhouding met het volume dat ge bijkrijgt (dus veel volume voor een beetje sterker). Als ge dan later ouder wordt (laat ons zeggen 40-45) zou da water langzaam weer verdwijnen en gaan uw spieren verzakken waardoor ge een niet zo fraai resultaat krijgt, en dan heb ik het hier vooral over borstspieren en armspieren. Weet iemand of dit waar is, of hebben ze mij iets wijsgemaakt?

Dat sprinters dat zouden nemen zou te maken hebben puur met de explosiviteit, en niet met de spieropbouw, creatine nemen om spieren te "kweken" zou naderhand enkel een averechts effect hebben.

Da zou inderdaad wel eens kunnen kloppen, aangezien nog ni echt de langetermijns nadelen hebben.

Zeker als je er eenmaal mee stopt met trainen en creatine, kan dat wel eens zijn. En tis idd door een sort "water" da het opgepompt wordt ;)

Alsek mijnen fitnessinstructeur nog ens zien (volgens mij is em just met vakantie), zallek zijn mening eens vragen over creatine :)

EvilTwin
22 juli 2005, 12:41
Bij ons op de Kempo zit er zo eene. Een beer van een gast, maar als ge free-fight moet ge die gewoon es op zijne lever slaan en hij krimpt ineen van de pijn => gezwollen en zieke lever. En te zeggen dat em nog nie zo echt lang bezig is eigelijk (hoop en al een paar jaar).

VinceFeet
23 juli 2005, 00:39
Ik train nu al 3 jaar (powertraining) en heb altijd puur natuur getraind. Maar vanaf september ga ik toch creatine nemen, waarom? Omdat je na drie jaar puur natuur te trainen niet meer zo veel vooruitgang ziet en dat motiveert niet. Ik wil geen bodybuilder worden maar van nature uit ben ik graatmager dus ik heb geen aanleg om breder te worden, en een beetje breder mag wel.
Neem dit even van mij aan: als creatine het enige is dat je ooit zal gebruiken ga je hier niet aan doodgaan. Laat je gewoon goed informeren en koop zeker geen vieze rommel. Creatine is, volgens mij, nog steeds gezonder dan roken of elk weekend alcohol door je lijf jagen.
Maar soms zie ik jongens bij ons binnenkomen en na twee weken zie je hen al creatine kopen, very bad idea. Spieren kweken kost veel moeite en veel tijd, wat de shoplijn ook mag beweren. Dus als ik iedereen 1 advies mag geven, train de eerste twee jaar gewoon puur natuur en let op je voeding. Daarna kan je nog steeds nadenken over Creatine ofzo maar blijf alstublieft van al die andere brol AF. Ten eerste is het zéér duur, ten tweede is het verschrikkelijk ongezond (onvruchtbaarheid en van die toestanden) en ten derde: het gaat er even snel af als dat het er bijkomt. Ik ken genoeg mensen die op 2 maanden tijd van 73kg naar 83kg gaan maar als je 1 keer ziek bent ofzo weeg je nog 70kg. Dus train gewoon en laat je niet verleiden door brol².

JollyJumper
23 juli 2005, 11:03
met een deftige nakuur kan je het meeste behouden. en duur? tis maar hoe je het ziet, een deftige injectiekuur kost me 200 euro

VinceFeet
23 juli 2005, 12:09
met een deftige nakuur kan je het meeste behouden. en duur? tis maar hoe je het ziet, een deftige injectiekuur kost me 200 euro

Met alle respect, maar kuren vind ik voor fakers. Kleerkassen die beweren "echte sportlui" te zijn maar gewoon wat chemische brol door hun lijf jagen. Maar iedereen doet daarmee wat hij wil uiteraard. En je mag zeggen wat je wil, kuren is gewoon superongezond voor je lichaam. Van 1 kuur zal je niet doodgaan maar als je jaar na jaar ligt te kuren... maar wat lig ik te zagen, het is jouw lichaam! :niceone:

JollyJumper
23 juli 2005, 12:16
goed gezegd het is mijn lichaam!

SideShow
23 juli 2005, 13:19
Ik ben ook resoluut tegen kuren ... ik snap niet dat mensen zo met hun lichaam kunnen knoeien. Ze geven de schijn veel met hun lichaam bezig te zijn en gezond en goed voor de dag te komen maar ze zien hun lichaam niet graag en hebben er totaal geen respect voor. Enkel breed worden, enigste dat telt voor hen... Geen respect voor sport, geen courage genoeg om het zonder middelen te doen... Ik hoop dat ze allemaal prostaat-, vruchtbaarheids-, hart- en dergelijke problemen krijgen.

Verder begrijp ik ook niet hoe mensen kunnen roken of overmatig alcohol drinken... vele gastjes beseffen echt niet hoe dwaas ze eruit zien met een stinkstok in hun bek.

Maarja, misschien ben ik te extreem.

stream187
23 juli 2005, 15:55
Als er iemand geïnteresseerd is in een ebook "Burn the fat, feed the muscle" dan wil ik dit wel even uploaden. 't Is geen book met shortcuts of magische supplementen.. gewoon degelijk basisadvies over eten en cardio.

SideShow
23 juli 2005, 16:17
ja tuurlijk mag ja dat ff uppen

exo
23 juli 2005, 17:49
zou zeer handig zijn als je het zou willen uppen.

SideShow
23 juli 2005, 18:04
laat maar voor mij, kheb het al :)

Tae
23 juli 2005, 18:33
Rocketeer']Heb zelf eens aan een arts gevraagd hoe dak breder en meer spieren zou kunnen kweken.
En dus ook eens gevraagd of creatine goed was enzo.

Antwoord: Engiste manier om nog meer te kweken dan uw lichaam u toelaat is steroiden pakken. -> niet gezond.

Ook creatine is ni zo goed als men denkt. Creatine wordt echt gebruikt voor topsport. Maar zolang ge ni draaierig wordt na uw training (dus ni zonder eten ofzo gaan trainen hé), hebde da allemaal ni nodig.

Heel belangrijk is om veel vezels te eten.
Dus 's morgens kommeke van die kellogs All-Bran te eten. 15% vezelfs ofzo.
Of All-Bran waar ook fruit inzit.

Fruit geeft u dus uw vlugge suikers die ge kunt verbranden, en die vezelfs zijn uw trage suikers. Trage suikers hebde nodig voor uw training.

Tijdens de training drinktte dan aquarius ofzo. Kweet ni welke stof er ook weer inzat, ma da zorgde ervoor da ge geen onstekingen krijgt aan uw spieren.

En na de training nog een aquarius ofzo met een vezelbar (zo van die musli-bars, vitalinea,...)

En door da te eten is het toch al gebeterd vindek kwa spiervorming.
Gewoon te weinig vezelfs binnen.

Dus vergeet die frosties enzo, das dikken bucht.
Wa ge wel kunt doen is vb mengen.
Die vezelgranen smaken echt ni vindek. En heel taai om op te kauwen.

Daarmee kunde da wa mengen met fruit of van die choco's ofzo. Weer da mengen omda ge dan vlugge suikers hebt, en dan voor uw training trage suikers.

Creatine zit ook in vlees, maar tot wat velen beweren, is veel vlees eten dus slecht voor uw lichaam. Ook omdat uw nieren het teveel aan vlees verwerken (daarom ook die tussenpauze bij creatine, het teveel wordt door de nieren verwerkt).

Hopelijk wast een bekke duidelijk. Das dus den uitleg van nen arts. En ik volg liever een arts, dan iemand die zegt: pak creatine ofzo ;)

Tja die dokters waar jij uw informatie gaat halen zijn zo onwetend als de mensen die hier elke keer komen vragen hoe je een wasbordje kunt krijgen waar er al een heel topic vol met tips staat !

Als je naar een dokter gaat voor voedingsadvies dan moet je naar sportdokters gaan die wel verstand hebben van die zaken !

De natuurlijke middelen die wel werkte en waar ik wel een verschil zag in 3 mnd was creatine (vooral rondere spieren ) en proteine shakes en de enigste bijwerkingen die ik daar van kreeg waren maagkrampen vanwege de melk en ook misschien van de creatine.

Ik spreek dus ook wel van een paar jaar geleden en ik zie er zker niet uit als een bodybuilder maar had vroeger toen ik sporte wel een strak lichaam :sad:

Ik denk dat het vooral op uitkomt dat je karakter hebt om het vol te houden en vooral dan powertraining of bodybuilding waar na een tijdje, het voor mij toch veel te saai begon te worden.

Daarom vind ik MA of MMA sporten veel plezanter :niceone:

btw voor ffe terug te komen op die gast zijn vraag ! Als je nog deze zomer wilt droog worden, denk ik dat je te laat bent daar had je al een heel jaar den tijd voor gehad, tenzij je de ongezonde toer gaat nemen en dat je lichaam helemaal naar de verdommenis wilt brengen.

Snelle oplossing bestaan er niet alleen dingen die goed zijn opgebouwd blijven langer staan ! Vb ga maar eens direct 100 kg opheffen dan ben je gekraakt en dan sta je veel verder van huis rugpijn, spierscheur, botten die niet mee groeien, striemen, etc ...................

Dus niet goed :naughty:

Flipkikker
4 augustus 2005, 18:42
ziet ge da nie als ge nie veel lichaamsvet ebt ? (zoals ik dus)

ik doe nix van sport, zit hele dagen achter me pc en meestal is de vermoeiendste beweging die ik uitvoer van de bureau naar de keuken om eten te halen

nu heb ik duidelijk zichtbare buikspieren en ziet ge dus kotjes :wtf:

ik verdik zo goed als niets na hele dagen frieten en spaghetti bolognaise te eten...

iets met mijn metabolisme?

edit: 17 atm

jeroenrams
4 augustus 2005, 18:58
Toen ik nog trainde nam ik niks supplementen. Om de simpele reden dat ik al ne stevige van nature ben. Voor de magere mensen zijn proteïneshakes en creatine echt gewoon nodig om genoeg vooruitgang te kunnen boeken. En wil je droog staan en er goed gespierd uitzien... goed zien wat je eet (ik at veel vezels, yoghurt, veel water drinken, veel kip eten, pasta at ik ook dikwijls). En bovenal véél gaan trainen (toch zeker ne keer of 4 per week, en dan op de keer afwisselen tussen spiergroepen. Zodat uw spieren de kans krijgen om te recupereren) En om droog te staan nog eens extra afzien door cardio te doen. Lopen, steppen, fietsen, roeien,... En toch ook nog kracht blijven doen. Dus er echt goed gespierd uitzien en een heel laag vetpercentage is echt wel hard werken. Daarom dat dat vetpercentage altijd wat hoger lag, dat was voor mij van minder belang. Gewoon zo dikwijls mogelijk kwartiertje op de loopband tegen een goed tempo en soms eens wat steppen, meer deed ik eigenlijk niet.
Zelf heb ik de fout gemaakt om soms wat te "over"heffen, je voelt dat niet direct enzo... maar toch. Als ik nu bijvoorbeeld mijn bovenarmen bezie dan zie je striemen en op mijn rug ook 2... Maarja, men eigen schuld.
En laat je vooral niet ontmoedigen door de krachtpatsers in de gym die er super uitzien. Ofwel ist van de spuiten en anders omdat mannen zijn die al jaaaren trainen. Vroeg of laat kom je er ook wel :) gewoon alles zijnen tijd geven.

Delirium
4 augustus 2005, 19:00
Ik train nu al 3 jaar (powertraining) en heb altijd puur natuur getraind. Maar vanaf september ga ik toch creatine nemen, waarom? Omdat je na drie jaar puur natuur te trainen niet meer zo veel vooruitgang ziet en dat motiveert niet. Ik wil geen bodybuilder worden maar van nature uit ben ik graatmager dus ik heb geen aanleg om breder te worden, en een beetje breder mag wel.
Neem dit even van mij aan: als creatine het enige is dat je ooit zal gebruiken ga je hier niet aan doodgaan. Laat je gewoon goed informeren en koop zeker geen vieze rommel. Creatine is, volgens mij, nog steeds gezonder dan roken of elk weekend alcohol door je lijf jagen.
Maar soms zie ik jongens bij ons binnenkomen en na twee weken zie je hen al creatine kopen, very bad idea. Spieren kweken kost veel moeite en veel tijd, wat de shoplijn ook mag beweren. Dus als ik iedereen 1 advies mag geven, train de eerste twee jaar gewoon puur natuur en let op je voeding. Daarna kan je nog steeds nadenken over Creatine ofzo maar blijf alstublieft van al die andere brol AF. Ten eerste is het zéér duur, ten tweede is het verschrikkelijk ongezond (onvruchtbaarheid en van die toestanden) en ten derde: het gaat er even snel af als dat het er bijkomt. Ik ken genoeg mensen die op 2 maanden tijd van 73kg naar 83kg gaan maar als je 1 keer ziek bent ofzo weeg je nog 70kg. Dus train gewoon en laat je niet verleiden door brol².

Ik train ook al 3,5 jaar en heb vorig jaar ook creatine genomen voor een half jaar. Veel spiermassa kom je niet echt bij hoor in't begin, maar uw kracht stijgt wel heel vlug. Na een paar weken kon ik bij sommige oefeningen tot 15-20 kg bijsteken. 't Meeste is hier wel al opgesomd dus da ga ik nie nog eens herhalen.
Creatine is misschien een beetje gezonder dan roken, maar 't is ook schadelijk voor uw lichaam hoor.

BTW VinceFeet, ge moogt mij wel eens zeggen wa die mannen dan pakken die op 2 maanden 10 kg bijkomen (ik hoop da het spiermassa is en geen vet, want daar ken ik wel trukskes voor :D)

Nu pak ik veel minder supplementen en zorg gewoon dat ik met mijn dagelijks eten alles binnenkrijg van suikers, eiwitten & al de rest :)

Shyheim
4 augustus 2005, 19:54
nu heb ik duidelijk zichtbare buikspieren en ziet ge dus kotjes :wtf:

Zoiets noemen ze "kiekeborst".

Morpheus
4 augustus 2005, 20:15
Bon, ik ben de vuiligheid hier aan het uitkuisen!
Posts deleted.
Ik wil hier niets meer horen van illegale producten cfr. Steroïden.

mvg

DogFacedGod
5 augustus 2005, 00:36
Die abdomen stretch toestel(toestel waar je als het ware naar voren moet buigen.): Helpt da eigenlijk veel? das zo wat het enig toestel dak enorm makkelijk kan. 50 kilo terwijl dat ding maar tot 70 gaat terwijl ik op andere toestellen ietwat normaler is. (ofwel doe ik het verkeerd :s )

EDIT: da toestel lijkt hierop. http://www.junxia.net/images/p9.jpg

Shyheim
5 augustus 2005, 01:21
Ge duwt dat toch niet vooruit met uw handen?

[B]Rocketeer
5 augustus 2005, 14:16
Die abdomen stretch toestel(toestel waar je als het ware naar voren moet buigen.): Helpt da eigenlijk veel? das zo wat het enig toestel dak enorm makkelijk kan. 50 kilo terwijl dat ding maar tot 70 gaat terwijl ik op andere toestellen ietwat normaler is. (ofwel doe ik het verkeerd :s )

EDIT: da toestel lijkt hierop. http://www.junxia.net/images/p9.jpg

Eigenlijk is da ni zo een goed toestel ;)
Net zoals diegene waar ge uw zijbuikspieren traint.

En neen, ik verzin da hier ni. Komt allemaal schoon van fitnessinstructeur ;)
Gebruik een gewone bench, of een ab coach. En doe hierop dan verschillende oefeningen voor de buikspieren tot ge ni meer kunt.

Doe ook al jaren fitness (wel paar jaar tussen niks wegens school).
Ma sinds 2 maand zittek weer 6 dagen op 7 in de fitness. Meestal bijna 2u lang.

En voor diegene die hier altijd zeggen van: gij haalt uw informatie nergens goed en dit en dat. Waar haalde gijle ulle informatie dan??
Zeg ni van een bodybuilderforum, want die mannen helpen 9/10 hun lichaam gewoon om zeep.

P.S.: Een strak lichaam krijg je alleen als je ook cardio doet.
Ge moogt nog zoveel gewicht oppakken, creatine nemen of wat dan ook. Zolang als ge vet hebt, gade nooit eens trak lichaam hebben.

Trouwens, veel mensen doen hun oefeningen verkeerd. Zeker als we spreken ove rmassa aankomen. De teruggaande beweging doet 9/10 veel te snel.

Shyheim
5 augustus 2005, 14:26
Creatine heeft dan ook niet als doel vet te verbranden; met creatine vergroot ge uw uithoudingsvermogen, en recupereert ge sneller...

[B]Rocketeer
5 augustus 2005, 14:59
Creatine heeft dan ook niet als doel vet te verbranden; met creatine vergroot ge uw uithoudingsvermogen, en recupereert ge sneller...

Dat het niet als doel heeft om vet te verbranden weet ik ook ;)
Als ge genoeg tijd tussen uw trainingen laat, hebde geen creatine nodig, omdat uw spieren toch tijd genoeg krijgen om te recupereren.
En uithouding vergrootte door ook cardio te doen :)

Wat heeft creatine dan nog voor nut??
Het is en blijft een product dat slechts voor een bepaald aantal topatleten interessant kan zijn.