PDA

Volledige versie bekijken : Beste auto?

themuslim
18 juli 2005, 17:25
Nu weet ik ook wel da het onmogelijk is om zomaar een naam te kleven op beste auto. En ik bedoel hiermee niet beste auto van het jaar, schoonste auto,etc..., maar gewoon wat in het algemeen de beste merk-auto is als je naar verschillende dingen zou kijken.

Prijs, Kwaliteit, duurzaamheid(dus hoe lang de auto goed blijft), waarde(dus of dat de waarde van dergelijke auto's redelijk hoog blijft voor doorverkoop) enz...

De golfs van Volkwagen zouden hiermee dus vrij hoog scoren imo...

Dus gelieve bij de gekozen merk ineens de specifieke wagen te vermelden. :)

EDIT: er zijn natuurlijk veel te veel merken om ze hier te plaatsen, maar ik heb gewoon diegene gekozen die imo het meest zullen gekozen worden.

MaTi
18 juli 2005, 17:27
Ik dacht dat op de eerste plaats toyota kwam of wasset mitshubishi, dan honda en dan BMW.

Ik weet dus zeker dat de beste auto een Jap is.

EDIT

Google: Beste auto (http://www.autozine.nl/text/228.pdf)

exo
18 juli 2005, 17:27
Hier ga je enkel persoonlijke meningen krijgen denk ik...
Ik ga dan al beginnen met MIJN persoonlijke mening te geven, de Audi A3.
:)

lttuvix
18 juli 2005, 17:28
beste wagen qua kwaliteit : toyota, honda maar aan de andere kant als je er stukken aankrijgt betaal je wel het dubbele
*edit*
wel grappig da de japanse auto's er niet bijstaan en deze bij qualiteit gezien veel beter zijn dan andere die er wel bijstaan :D

themuslim
18 juli 2005, 17:29
Ik dacht dat op de eerste plaats toyota kwam of wasset mitshubishi, dan honda en dan BMW.

Zie dit is dus exact wat ik NIET bedoel, ik heb het over je eigen persoonlijke smaak en ervaring. Kan me feitelijk weinig schelen wat officieel het beste is :)

Het gaat dus vooral voor de personen die nog niet zo lang hun rijbewijs hebben en dus een auto aanraden als eerste wagen.

themuslim
18 juli 2005, 17:30
beste wagen qua kwaliteit : toyota, honda maar aan de andere kant als je er stukken aankrijgt betaal je wel het dubbele
*edit*
wel grappig da de japanse auto's er niet bijstaan en deze bij qualiteit gezien veel beter zijn dan andere die er wel bijstaan :D
zie vorig reply, de meesten hier rijden nu eenmaal niet met een toyota of honda.

exo
18 juli 2005, 17:31
@themuslim
Sorry dan heb ik je treath verkeerd geinterpreteert en dan is mijn mening wel correct. :)

lttuvix
18 juli 2005, 17:31
zie vorig reply, de meesten hier rijden nu eenmaal niet met een toyota of honda.
da denk jij :D der rijden zeer veel rond me nen toyota of honda...

en euh als je zegt
maar gewoon wat in het algemeen de beste merk-auto is als je naar verschillende dingen zou kijken.

Prijs, Kwaliteit, duurzaamheid(dus hoe lang de auto goed blijft), waarde(dus of dat de waarde van dergelijke auto's redelijk hoog blijft voor doorverkoop) enz...
heb je het nietmeer over een eigen mening maar over feiten

exo
18 juli 2005, 17:36
Dan moet je hier maar is in Turnhout komen rondkijken, hier is het al Honda wat de klok slaat bij wijze van spreke.
cfr. CRX - CRX-Del Sol - Prelude - Civic
Honda is een erg populair merk omwille van z'n sportiviteit.

lttuvix
18 juli 2005, 17:36
en qualiteit ^^

daFour
18 juli 2005, 17:37
als het gaat over ene dat lang meegaat..

zeker en vast de golf 1&2 serie's
zulke 205'kes
de jappen offcourse met de civic'skes enz

ge ziet ook wel wat het meeste rondrijd toch wel het 'beste' is ;)

zie hier men 22 jaar oud golf 1'tje.. 305.000 km , verliest weliswaar een drupje olie af en toe maar rijd nog altijd erg zuinig en valt niet uit mekaar!

DMX
18 juli 2005, 17:37
euhm...dunno...ik rij toevallig met een toyota...ben er 100%tevreden van,heb em 2de hands gekocht en viel,valt héél goed mee...qua betrouwbaarheid van zowel het mechanische als de carroserie , ik rij al 3 jaar lang met mijn eigen toyota(carina E)en hij houd het wel heel lang vol en valt echt goed mee...in vergelijking met mijn vorige Golf II(af en toe moest er hier en daar iets gemaakt worden ofzo..)
Audi = olieverbruik = kinderziekte....tzijn wel schoon bakskes,maar ja :p
je zou kunnen zeggen dat...het vertrouwen dat je zou geven bij een mercedes...dat je dat ook hebt en krijgt bij een toyota :D
thats what I think 'bout it :music:

[B]Rocketeer
18 juli 2005, 17:38
Een schande. De japanners hier ff vergeten (in de groep andere dumpen dus...). En dan nog zeggen da er ni veel met honda of toyota rijden. Erg :sad:

Japanese power all the way :p

En ja, das beste prijs/kwaliteit.
Mijne eerste wagen: toyota
Maat van mij eerste wagen: toyota

evil aardappel
18 juli 2005, 17:46
Volov imo, maar vooral door zijn schoonheid.

Weet iemand wat de beste motor is? Is dat die van Mazda ofzo... .

themuslim
18 juli 2005, 17:59
da denk jij :D der rijden zeer veel rond me nen toyota of honda...

en euh als je zegt
heb je het nietmeer over een eigen mening maar over feiten
ja klopt, maar ik moet geen feiten krijgen van magazines van de laatste nieuwe wagens, dat is wat ik ermee bedoelde.

themuslim
18 juli 2005, 18:02
velen zeggen toyota, welke tpye dan?

ComputerVISTA
18 juli 2005, 18:05
Als ik nu is enkel kijk naar rijcomfort dan neem ik zonder te aarzelen jaguar. Men nokel heeft zo een s type en OMG dat rijd zalig.

123456789 nr2
18 juli 2005, 18:08
Den diene met den dikste vitessepook :)

Den lada is prijs/kwaliteit best=>heeft ook 4 wielen. :applause:

eniac
18 juli 2005, 18:10
Bon, alles in rekening genomen vind ik onze Opel Astra zeker geen slechte wagen als je kijkt naar al die verschillende factoren. Veel opties, toch een goede prijs, vrij degelijk, goed in verbruik (voor een benzinewagen), tamelijk mooie inruilwaarde, ...

De Voyager van m'n pa doet het wel een pak slechter dan: ook al wat je wil, maar als je hem nieuw de garage uitrijdt is hij een uur later maar de helft meer waard van z'n nieuwprijs. Die wagens schrijven zo hard af... :s

Nighty
18 juli 2005, 18:11
de kragtigste diesil is nu een audi 4.2 tdi geloof ik,
de krachtigste viercilinder behoort toe aan toyota & lexus

Tazz_
18 juli 2005, 18:21
een Carina E, van '92 en dat rijdt nog altijd perfect goe.. da beestje kan nog altijd perfect mee met de auto's van tegenwoordig, en ik droog zelfs regelmatig andere auto's af me mijn 116pk.. :D

Simonn
18 juli 2005, 18:30
BMW: prachtige bakken! ni normaal...ma da verliest zijn waarde heel snel.
Audi daarentegen scoort veel beter bij dooverkopen en da zijn ook heel mooie auto's.
Daarom voor mij de audi A6...betaalbare luxe en kwaliteit.

De Japanners zijn idd heel goed, maar kunnen imo nog altijd niet tippen aan de Duitsers. (hoewel het interieur van de Mercedessen een ongeloofelijk 'plastic-gehalte' hebben)

daFour
18 juli 2005, 18:33
BuD[nighthawk']de kragtigste diesil is nu een audi 4.2 tdi geloof ik,
de krachtigste viercilinder behoort toe aan toyota & lexus

denk wel dat de touraeg v10 tdi nog krachtiger is zenne (815 nm koppel :o)

srry voor :offtopic:

[B]Rocketeer
ja klopt, maar ik moet geen feiten krijgen van magazines van de laatste nieuwe wagens, dat is wat ik ermee bedoelde.

Nieuw of oud: Met japanse zitte altijd goed kwa kwaliteit.
Model hier: Celica
Maat: Corolla.

Interieur GOLF2 van 1992:
http://www.creato.be/cci/gallerij/vw_golf2/golfII-01-05%20kopie.JPG

Interieur celica:
http://www.southislandimports.ca/90cel2i.jpg

Voor dienen tijd was japan dus ook al voor op het interieur voor de betaalbare wagens ;)

Mr Syphon
Andere -> Honda: sportieve wagens en ge hebt der nog ni rap stukken aan.
maarja hangt van auto to auto af, als gij juist een slechte wagen meekrijgt gaat ge veel stukken hebben tegen over iemand anders die miss 20 jaar met een wagen rijd en der niks aan heeft ( bij manier van spreken à

daFour
18 juli 2005, 18:35
Rocketeer']
Interieur GOLF2 van 1992:
http://www.creato.be/cci/gallerij/vw_golf2/golfII-01-05%20kopie.JPG

kon ge echt geen deftiger interieur tonen , jakkes wat een lelijk kleur :cry:

Dakantochnie
18 juli 2005, 18:36
De beste auto's over het algemeen zijn zo goed als zeker Lexusen.

[B]Rocketeer
18 juli 2005, 18:37
kon ge echt geen deftiger interieur tonen , jakkes wat een lelijk kleur :cry:

Het dashboard hé.
Naar de zetels ni zien :p

MilM
18 juli 2005, 18:47
De beste auto's over het algemeen zijn zo goed als zeker Lexusen.

das te zien wa ge versta onder 'beste' auto ...
das nie hetzelfde als betrouwbaarste auto

lttuvix
18 juli 2005, 18:50
welke type niet? zelfs de sTarletjes waren van goede kwaliteit carina corolla en avensis zijn ook zeer goed, yaris zijn ook top autokes qua kwaliteit de rav4 is ook zalige kwaliteit prius ook te top (eig relatief weinig problemen me hun hybride motor waar ik voor vreesde) de celica heb ik nog nooit iets slechts gehoord, land cruisers waren top kan zo wel doorgaan zeker? :)

[B]Rocketeer
18 juli 2005, 18:50

Lexus = Toyota ;)

In japan blijft het toyota, hier noemt da lexus

@lttuvix: Tis Starlet, ni Scarlet ;)
Scarlet is nen internetprovider

Hehehe, kon het ni laten :p

MilM
18 juli 2005, 18:55
Rocketeer']Lexus = Toyota ;)

ja, da weet ik :p
kben nie echt mee waarom je da zegt
ik bedoel dat het niet is omdat lexus zo betrouwbaar is, dat het daarom voor mensen de beste auto is

als je een zeer betrouwbaar model hebt, maar ge rijdt er nie graag mee en ge vindt et gene mooien. Tjah, ... Dan zal die bij mij verre van hoog eindigen in het lijstje van beste auto. (heb het nu nie op lexus ofzo. zijn verre van lelijk)
Ik staar mij nie blind op die betrouwbaarheid. (elektronische problemen zijn natuurlijk nooit leuk)
Alhoewel de garantie van toyota wel een serieuze meerwaarde is

[B]Rocketeer
18 juli 2005, 18:57
ja, da weet ik :p
kben nie echt mee waarom je da zegt
ik bedoel dat het niet is omdat lexus zo betrouwbaar is, dat het daarom voor mensen de beste auto is

als je een zeer betrouwbaar model hebt, maar ge rijdt er nie graag mee en ge vindt et gene mooien. Tjah, ... Dan zal die bij mij verre van hoog eindigen in het lijstje van beste auto. (heb het nu nie op lexus ofzo. zijn verre van lelijk)
Ik staar mij nie blind op die betrouwbaarheid. (elektronische problemen zijn natuurlijk nooit leuk)
Alhoewel de garantie van toyota wel een serieuze meerwaarde is

Kweet wel, ma hij bedoelt dit met "beste":

Dus prijs/kwaliteit is goed bij japanners. En de duurzaamheid ook :)
Waarde daalt wel wat rapper dan een mercedes, ma als jonge gast moette u van de waarde ni veel aantrekken. Tis ni da ge direct nen nieuwen zult kunnen veroorloven :)

*edit*

Waarde hangt natuurlijk ook af van welk type
Mijnen daalt ni echt meer in waarde tov vb een golf2.

Weinig aanbod

*edit*

lttuvix
18 juli 2005, 18:59

@lttuvix: Tis Starlet, ni Scarlet ;)
Scarlet is nen internetprovider

Hehehe, kon het ni laten :p
type fout... :(

Tazz_
18 juli 2005, 19:00

zo ne lexus is 200 zou ik wel zien zitten.. :D

Dakantochnie
18 juli 2005, 19:01
Geef mij eens één echt nadeel aan die auto's (en nu niet met de prijs afkomen he :p)?

lttuvix
18 juli 2005, 19:07
had gehoord da je met een ongeluk van lexus en toyota toch vaak kwetsures had... qua veiligheid moe ge naar peugeot gaan die zijn daar uitblinkers in (1007)

Asserti
18 juli 2005, 19:14
Volov imo, maar vooral door zijn schoonheid.

Weet iemand wat de beste motor is? Is dat die van Mazda ofzo... .

De beste motoren komen van BMW, en dit is geen fanboyisme.

Simonn
18 juli 2005, 19:22

Enkel jammer dat er zoveel van de prijs afgaat bij doorverkopen :s

Nighty
18 juli 2005, 19:23
denk wel dat de touraeg v10 tdi nog krachtiger is zenne (815 nm koppel :o)

srry voor :offtopic:

nie echt off topic ze, iemand had da gevraagd ;)
maareuh, in de laatste autowereld staat de nieuwe motor van audi (4.2)
hij heeft meer pk dan de rest, maar is idd nog geen koppelkoning:))

DBK
18 juli 2005, 19:31
ge zijt japanners vergeten jom ;)
maar kzou echt ni kunnen zeggen wa den beste is ofzo :)

themuslim
18 juli 2005, 20:05
Enkel jammer dat er zoveel van de prijs afgaat bij doorverkopen :s
eeh, kwenie ze de BMW's kosten zelf tweedehands nog steeds peperduur :s

themuslim
18 juli 2005, 20:07
had trouwens wel wat meer "cheer" verwacht voor volkswagen :s

Morpheus
18 juli 2005, 20:20
had trouwens wel wat meer "cheer" verwacht voor volkswagen :s

Volkswagen, dat is de laatste jaren wel een grote lol ze :).

Modellen zonder inspiratie, hoge prijzen, verouderde technologie (Tdi's geen commonrail),...

Je moet niet ver zoeken waarom dat merk zeker in de problemen zal komen.
Laat ons hopen dat ze zich eens gaan herpakken.

Antwoord op uw vraag: Ik heb niet echt zoiets met een merk, eerder met bepaalde modellen. En dan nog :)

Mooiste grote wagen: A6
Mooiste grote middenklasser: 407 break
Mooiste gezinswagen: Astra gtc (is dat nog een gezinswagen :p)
Mooiste "kleine" wagen: 206, ibiza

Burny
18 juli 2005, 20:30
Honda

Burny
18 juli 2005, 20:35

De beste (en grootste) motoren bouwer is Honda. De beste autoconstructeur qua betrouwbaarheid is Toyota (en dus ook Lexus).
En bij Honda kan je ook al lang 5 jaar garantie krijgen. Net als bij Ford.

Da*Frenkman
18 juli 2005, 20:35
ik dacht ook dat toyota de beste auto's zijn kwa prijs/kwaliteit enzo
al op veel plaatsen gehoord, gezien, gelezen....

maar persoonlijk rij ik het liefste met een peugeot, altijd hier thuis gehad en weinig stukken moet ik zeggen

beemer
18 juli 2005, 20:37
Mja, als je de wederverkoopwaarde ook in rekening neemt kan je niet anders besluiten dat BMW en AUDI toch wel de merken zijn die het beste scoren, hoewel je ook een boompje kan opzetten over Lexus, Porsche .....

zombie
18 juli 2005, 20:54

zou ik zeker niet zeggen.
ze hebben veel meer cc's of andere hulpmiddelen nodig om hetzelfde vermogen op te wekken zoals de japanse motoren (bv v-tec motoren van honda en de VVT-i motoren van toyota).
maar je bmw rijd soepel he en zijn plezant om mee te rijden.

nu terug ontopic:
ik heb een toyota celica , mijn moeder heeft een toyota corolla en mijn vader ook een corrola maar dan van een ander type.
en in alle jaren dat er hier met toyota gereden word zijn er nog nooit grote stukken geweest.

mijn car heeft al 150 K kilometer en is ook al 10 jaar oud, heeft nerges geen roestplekken (ook niet aan de deuren vanonder) en motor start onmiddelijk bijna geen olieverbruik of blauwe rook bij het snel optrekken.
en macheert nnog heel goed.

dus voor mij blijft toyota choise Nr1

Simonn
18 juli 2005, 20:56
eeh, kwenie ze de BMW's kosten zelf tweedehands nog steeds peperduur :s

ja, en toch doe je veel verlies bij het doorverkopen...tis toch ni omda ze nog veel geld gaan (vb: jonge okkazie BMW 5 laatste model) dat er ni veel verlies op gedaan wordt hé...
Audi blijft heel goed zen waarde behouden..

wafelijzer
18 juli 2005, 21:34
audi's en volkswagen worden vaak in dezelfde fabriken gemaakt door dezelfde arbeiders en dezelfde machines ...
dit is ook zo voor vele andere merken,

in sommige porsches zit trouwens een motor die van exact dezelfde leverancier komt als die van audi enz ...

om maar aan te tonen dat de dag van vandaag er enorm veel vermenging is en 'pure' merken niet echt bestaan, alle merken zijn zo een beetje terug gebracht tot enkele grote ketens.
denk aan daimler-chrysler, de PSA groep enz ...

als je zo wat uitkijkt en weet waar wat gebouwd wordt enzo kan je soms een auto van een 'goekoop' merk kopen die eigenlijk voor 90% dezelfde materialen heeft als zijn duurdere moeder/dochter.

ik dacht dat dit zo was met skodia - renault enz ...

in topgaer was het onlangs nog ook, 3exact dezelfde motoren en toch prijsverschillen in de auto's, ik weet niet meer juist welke merken maar ik dacht peugeot, citroen en een derde ...

--
on topic,
Japanse auto's zijn nog steeds de beste, ze geven met vaak kleinere inhouden kwa motor toch beter prestaties.

Dirkxke
18 juli 2005, 22:53
slechte poll zenne, geen enkele jap derbij...

Ford er nie bij terwijl de oude focus het betrouwbaarste is geweest in verschillende onderzoeken...

CAS
18 juli 2005, 22:54
't zal wel duidelijk zijn zeker voor wat ik stemde?

Dirkxke
18 juli 2005, 22:58
audi's en volkswagen worden vaak in dezelfde fabriken gemaakt door dezelfde arbeiders en dezelfde machines ...

in sommige porsches zit trouwens een motor die van exact dezelfde leverancier komt als die van audi enz ...

om maar aan te tonen dat de dag van vandaag er enorm veel vermenging is en 'pure' merken niet echt bestaan, alle merken zijn zo een beetje terug gebracht tot enkele grote ketens.

als je zo wat uitkijkt en weet waar wat gebouwd wordt enzo kan je soms een auto van een 'goekoop' merk kopen die eigenlijk voor 90% dezelfde materialen heeft als zijn duurdere moeder/dochter.

in topgaer was het onlangs nog ook, 3exact dezelfde motoren en toch prijsverschillen in de auto's, ik weet niet meer juist welke merken maar ik dacht peugeot, citroen en een derde ...

--
on topic,
Japanse auto's zijn nog steeds de beste, ze geven met vaak kleinere inhouden kwa motor toch beter prestaties.

de 3de is ford daar zij met hun 3'en samen die common rail diesels hebben ontworpen om de kosten te drukken :)

CAS
18 juli 2005, 23:03
de 3de is ford daar zij met hun 3'en samen die common rail diesels hebben ontworpen om de kosten te drukken :)

de 3de was een toyota, hem eeft et over die klein goedkope autokes en citroen was dan de goedkoopste. Nuja, bij die drie merken zou ik toch voor Toyota gaan, het mogen de drie zelfde wagens zijn, liever Toyota op mijne wagen :p

Dirkxke
18 juli 2005, 23:06
de 3de was een toyota, hem eeft et over die klein goedkope autokes en citroen was dan de goedkoopste. Nuja, bij die drie merken zou ik toch voor Toyota gaan, het mogen de drie zelfde wagens zijn, liever Toyota op mijne wagen :p

tgaat over de motoren, en denk dat er maar 1 is die dezelfde blokken heeft als citroen en peugeot (tdci that is) en da is ford :unsure:

themuslim
18 juli 2005, 23:50
slechte poll zenne, geen enkele jap derbij...

Ford er nie bij terwijl de oude focus het betrouwbaarste is geweest in verschillende onderzoeken...
ja, sorry zenne, kweet het nu ook al dat iedereen hier van de japanse auto's houdt maar zie er is nog steeds "andere " keuze en zeg dan gewoon uw auto ipv te zagen :p

-Helld0g-
18 juli 2005, 23:55
Porsche / Duitse merken
(voor mij rekening houdend met enkele van u eigenschappen)

zoals ge zelf zegt, da valt er ni op te kleven

evil aardappel
19 juli 2005, 02:22
ja, sorry zenne, kweet het nu ook al dat iedereen hier van de japanse auto's houdt maar zie er is nog steeds "andere " keuze en zeg dan gewoon uw auto ipv te zagen :p

en Volvo dan :p.
Ma soit, ge kunt moeilijk alle merken erop zetten he, ge moogt er maar 9 ofzoiets opzetten en tzijn de bekendste.

On-Topic: Beste auto is de porshe carrera GT? Op snelheid gebaseerd wel... ben benieuwd naar wat de snelste auto is... .

AudiS3
19 juli 2005, 02:36
Audi en BMW, voor mij de absolute top.
Bouwkwaliteit, afwerking, motor, mix van comfort en sportiviteit, uitstraling, ... altijd dik in orde.
Daarbij vind ik het heel sterk om met zo'n uitgebreid gamma toch allemaal topwagens af te leveren op alle vlakken. :niceone:

eniac
19 juli 2005, 05:48
Audi en BMW, voor mij de absolute top.
Bouwkwaliteit, afwerking, motor

Motor bij Audi? Dan toch niet de oude generatie TDI's :ironic:
En van die bouwkwaliteit... Ik wil je best geloven hoor, maar als ik de A6 van m'n maats vader bekijk, dan is dat toch al geen al te goed voorbeeld van goede bouwkwaliteit (en die is nog zo oud niet tbh).

Enfin, ik vind eigenlijk Audi en BMW wat te duur om aanspraak te kunnen maken hier. Maar dat is dan mijn gedacht.

@ wafelijzer: het is Skoda, en dat zit in de VAG groep (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bugatti, Bentley en Lamborghini). Die zijn niet direct gelinkt met Renault hoor.

AudiS3
19 juli 2005, 08:40
En van die bouwkwaliteit... Ik wil je best geloven hoor, maar als ik de A6 van m'n maats vader bekijk, dan is dat toch al geen al te goed voorbeeld van goede bouwkwaliteit (en die is nog zo oud niet tbh).

Enfin, ik vind eigenlijk Audi en BMW wat te duur om aanspraak te kunnen maken hier. Maar dat is dan mijn gedacht.

Ik ben nochthans heel tevreden over mijn 'oude' generatie TDI. Pakweg de beste dieselmotor waar ik al mee gereden heb. Nooit kosten aan gehad, zowel ik niet als mensen die ik ken (één ervan heeft 270.000km op de teller van z'n A3, enkel de luchtmassameter is vervangen geweest). Horrorverhalen zijn er altijd, maar dat is bij elk merk wel zeker. :)

En wat betreft bouwkwaliteit, wat vind ge der dan minder aan? Zeker bij de nieuwe modellen vind ik dat echt wel een voorbeeld van hoe het moet. :oink:

Toegegeven, ik sta al van kindsaf 'zot' van Audi, dus echt objectief kan ik mezelf niet noemen. Les goûts et les couleurs on ne discute pas. ;)

LunchBox
19 juli 2005, 09:33
Rocketeer']Een schande. De japanners hier ff vergeten (in de groep andere dumpen dus...). En dan nog zeggen da er ni veel met honda of toyota rijden. Erg :sad:

Japanese power all the way :p

En ja, das beste prijs/kwaliteit.
Mijne eerste wagen: toyota
Maat van mij eerste wagen: toyota

kkan't alleen maar toejuichen.. als de thread niet gaat over "schoonste" of weetikveel en persoonlijke ervaringen tellen, dan ben ik zeer blij met m'n toyota carina e :)

Kabouter Hya
19 juli 2005, 09:56
de beste (edoch emotieloze) wagens zijn imo toch nog altijd de japanners

ben zelf meer merc-fan en audi valt ook nog e pruimen...
maar as ge dan zie hoeveel problemen met nwe wagens dan vinnik da wel spijtig

ps donkerwolcke (murcielago) vertrekt naar seat

spidey
19 juli 2005, 10:54
kdnek dat iedereen het er wel met eens is dat de duitse merken toch wel zeer goed afwerking , zowel interieur als exterieur, en zeer goede motoren en een hoge kwaliteit hebben over het algemeen !

LODEKE
19 juli 2005, 11:08
zo ne lexus is 200 zou ik wel zien zitten.. :D

idd ikke ook :)

full option (sport versie) 33.200€ en kvind da persoonlijk ne goeie prijs voor den auto da ge krijgt...
als ge ziet bij bmw, mercedes,... is 30.000€ meestal het instapmodel en dan moet ge u opties nog gaan betalen :naughty: da wordt dan wel een beetje duur

kheb nekeer gelezen in den autowereld denkik dat diene IS200 de wagen is met de minste makementen tegenover alle andere merken dus ge krijgt veel auto voor u geld... :applause: en tis nog ne schone ook :)

Greetz lode

MilM
19 juli 2005, 11:55
De beste (en grootste) motoren bouwer is Honda. De beste autoconstructeur qua betrouwbaarheid is Toyota (en dus ook Lexus).

kdenk nie daje zomaar kunt zeggen dat honda het best is
zelfde geldt trouwens ook voor bmw (alhoewel ze bij diesels echt wel goed zijn)
allebei winnen ze veel prijzen met hun motoren en da zal wel redenen hebben

zou ik zeker niet zeggen.
ze hebben veel meer cc's of andere hulpmiddelen nodig om hetzelfde vermogen op te wekken zoals de japanse motoren (bv v-tec motoren van honda en de VVT-i motoren van toyota).
maar je bmw rijd soepel he en zijn plezant om mee te rijden.

Viper-stijl ben ik zeker nie voor (vrachtwagen motorke insteken)
maar is minder cc voor evenveel pk dan beter ? (voor de taksen wel ja)
uit uw cc haalt ge toch vooral uw koppel
en veel koppel is enorm leuk om mee te rijden imo

tis nie da er geen autos bestaan me veel koppel en weinig cc (wrx sti bv), maar da zijn al uitzonderingen é

achja, bmw, honda, toyota, ... Ze hebben allemaal zo'n mooie motoren

[B]Rocketeer
19 juli 2005, 12:14
Viper-stijl ben ik zeker nie voor (vrachtwagen motorke insteken)
maar is minder cc voor evenveel pk dan beter ? (voor de taksen wel ja)
uit uw cc haalt ge toch vooral uw koppel
en veel koppel is enorm leuk om mee te rijden imo

tis nie da er geen autos bestaan me veel koppel en weinig cc (wrx sti bv), maar da zijn al uitzonderingen é

achja, bmw, honda, toyota, ... Ze hebben allemaal zo'n mooie motoren

Ze moeten die cc steken om hun dom gewicht vooruit te krijgen :p
Wagen van 1,5ton of meer. En dan zien we wel welk motorke dat da vooruit trekt.

Om ff vergelijking te maken.
BMW 320i cabrio gemaakt van 1993-1999 trekt even "snel" op als mijnen Toyota Celica van 1990 tot 1994

BMW: 2l 150pk 190nM 1 1445kg (tussen 10,6 en 11,4sec)
Celica: 1.6l 105pk 142nM 1000kg(11sec)

Minder cc, minder pk en minder nM; en toch even snel.
Wa zijde met veel koppel als ge ook nog eens zoveel gewicht moet meesleuren :)

themuslim
19 juli 2005, 12:24
vraagske, kheb van een gast een aanbod gekrege om zijne Golf 3 over te kopen. Normaal zou ik da direct doen(volkswagen was altijd m"n favoriet, germans eh :p ) maar omdat de meeste hier niet zo over enthousiast zijn zal ik het toch maar vragen.

Enige dingen waar dak 2 keer over moet nadenken voor dak zo'n Golf 3 binnehaal?

Morpheus
19 juli 2005, 12:29
vraagske, kheb van een gast een aanbod gekrege om zijne Golf 3 over te kopen. Normaal zou ik da direct doen(volkswagen was altijd m"n favoriet, germans eh :p ) maar omdat de meeste hier niet zo over enthousiast zijn zal ik het toch maar vragen.

Enige dingen waar dak 2 keer over moet nadenken voor dak zo'n Golf 3 binnehaal?

Toen was VW zijn geld waard, dus ik zou niet twijfelen als de prijs niet te hoog ligt.
Laat hem zeker eens degelijk controleren. :)

Dirkxke
19 juli 2005, 12:32
het enige nadeel dat er is aan veel pk's/liter is dat de slijtage op de motor een pak hoger ligt. kijk maar naar ne evo8, die moet om de 25.000km binnen om de turbo te laten reviseren. gewoon omda zij ne 2l gebruiken met een jaap van ne turbo erop. hadden ze dan een 2,5 genomen met een iets kleinere turbo zou de turbo mss pas na 75.000km in revisie moeten. nuja da is de keuze dat mitsu maakt en ook degene die de mensen die een evo8 kopen moeten volgen :)

een viper blok daarentegen zal heel lang meegaan zonder stukken omdat het een 8l V10 is met "maar" ergens een waarde in de 400pk. nu dit zijn dan ook wel lange slag motoren en die zijn nie echt te vergelijken met een vtec blok omda die een veel kortere slag hebben en dus ook een pak minder koppel dan een lange slag motor omv de grotere krukas en drijfstangen.

paar begrippen uitleggen:

slag: waarde in mm dat de zuiger in de cilinder omhoog en omlaag kan
boring: diameter van de cilinder

themuslim
19 juli 2005, 12:32
Toen was VW zijn geld waard, dus ik zou niet twijfelen als de prijs niet te hoog ligt.
Laat hem zeker eens degelijk controleren. :)
hmm, te hoge prijs... hoeveel zou ik ervoor betalen MAX?
Hij zegt dat de auto voorbij de controle is en er nisk mis mé is en ik geloof em wel.

daFour
19 juli 2005, 12:34
Volkswagen, dat is de laatste jaren wel een grote lol ze :).

Modellen zonder inspiratie, hoge prijzen, verouderde technologie (Tdi's geen commonrail),...

Je moet niet ver zoeken waarom dat merk zeker in de problemen zal komen.
Laat ons hopen dat ze zich eens gaan herpakken.

man man... zie eens rond , als ge 100 auto's telt is er zeker 40% VW of niet?
hoge prijzen , akkoord maar alle auto's worden toch zo duur?
verouderde technologie true, maar toch op sommige vlakken beter.

en dat laatste hoop ik ook! (waar blijft de nieuwe corrado :p?)

daFour
19 juli 2005, 12:34
hmm, te hoge prijs... hoeveel zou ik ervoor betalen MAX?
Hij zegt dat de auto voorbij de controle is en er nisk mis mé is en ik geloof em wel.
+-3000€ te zien welke motor en km enz

om es te editen,

slot : er is geen beste auto.

LunchBox
19 juli 2005, 12:50
kdnek dat iedereen het er wel met eens is dat de duitse merken toch wel zeer goed afwerking , zowel interieur als exterieur, en zeer goede motoren en een hoge kwaliteit hebben over het algemeen !
denk dat iedereen ook weet dat dah wel mag voor die prijs.. dus dah maakt het ni altijd'n goeie prijs/kwaliteit verhouding.

MilM
19 juli 2005, 12:51
Rocketeer']Ze moeten die cc steken om hun dom gewicht vooruit te krijgen :p

BMW 320i cabrio gemaakt van 1993-1999 trekt even "snel" op als mijnen Toyota Celica van 1990 tot 1994

das waar, kging da er nog eerst bijzetten
nie alleen gelijkaardige modellen (ge moet in feite wel vergelijken me de coupé die er 9.9 sec over doet), maar ook het feit da er nog eens een 5 serie is en een 7 serie ...
gemiddelde bmw/audi/merc is toch groter en zwaarder dan de gemiddelde jap (door de verschillende doelgroep)
ge ziet genoeg A8/7/S op de baan en die kunnen koppel goed gebruiken

ma ik vind koppel toch zeer leuk ze
zet een nafte me weinig koppel die naar 100 spurt in 7.5 sec bv naast een diesel me veel koppel die naar 100 spurt in 8.5 sec en in de diesel zal ge veel meer in de zetel gedrukt worden.
Kwil ier nie diesel/nafte vergelijking opnieuw starten :p , want diesel eeft ook nadelen (toerental)
maar gewoon aantonen da koppel leuk is, ook voor een nafte waarmee ge hoog in toeren kunt gaan.

achja, zelfs motorisch hebben die andere doelgroep

tis trouwens niks voor niks da lexus die wil concurreren me de duitsers ook veel cc zitten eeft é
dan is er nog maar weinig sprake van heel die discussie van jappen me weinig cc en veel pk's

lttuvix
19 juli 2005, 12:53
denk dat iedereen ook weet dat dah wel mag voor die prijs.. dus dah maakt het ni altijd'n goeie prijs/kwaliteit verhouding.
bwa ik vind het te duur voor de kwaliteit, tis de merk da ge betaald zu
iedereen zeg wel mercedes bmw is zo goed kan niks mis mee gaan ma als ge es in een garage zou gaan kijken... tarara

[B]Rocketeer
19 juli 2005, 13:03
Ja, lexus heef idd ook grote "longen".
Ma das zoals ge zelf al zei: das om comfortabel mee te rijden enzo.

Lexus is dan ook de luxe toyota.
Heb express met de cabrio vergeleken, omda mijnen motor ook een "economische" motor is waar ge ni teveel aan kunt veranderen om pk's bij te krijgen + is gemaakt om zuiniger te rijden.

Ma dan kan ik ook anderzijds ook ff gaan vergelijken met de 2l 155pk sterke celica ;). En die doet het in 8,4sec ;)

Of kan ook de cabrio versie nemen van de celica (is ook 155pk) en die is 9,3sec.
Dus ook nog altijd sneller dan de compact (en zeker de cabrio)

Natuurlijk kan je een "sportwagen" ni echt gaan beginnen vergelijken met een "gewone" cabrio bmw, ma denk wel da ge mijn punt snapt ;)

MilM
19 juli 2005, 13:18
Rocketeer']Ja, lexus heef idd ook grote "longen".
Ma das zoals ge zelf al zei: das om comfortabel mee te rijden enzo.

Lexus is dan ook de luxe toyota.
Heb express met de cabrio vergeleken, omda mijnen motor ook een "economische" motor is waar ge ni teveel aan kunt veranderen om pk's bij te krijgen + is gemaakt om zuiniger te rijden.

Ma dan kan ik ook anderzijds ook ff gaan vergelijken met de 2l 155pk sterke celica ;). En die doet het in 8,4sec ;)

Of kan ook de cabrio versie nemen van de celica (is ook 155pk) en die is 9,3sec.
Dus ook nog altijd sneller dan de compact (en zeker de cabrio)

Natuurlijk kan je een "sportwagen" ni echt gaan beginnen vergelijken met een "gewone" cabrio bmw, ma denk wel da ge mijn punt snapt ;)

ik snap uw punt wel

Toyota Corolla 1.6 16v VVT-i: 11.8sec voor 110pk
BMW 116i: 10.7sec voor 115pk

ge ziet, zo kun je natuurlijk uren doorgaan met vergelijken (over diesels gaak nie beginnen :p )
dus echt zinvol is da nie

of bv

Toyota Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport: 8.4 sec voor 192pk
BMW 120i: 8.4sec voor 150pk

wa is het nut dan van die 1.8 ?
die toyota zal trouwens als ge taksen en verzekering samen neemt, duurder uitkomen (veronderstel ek toch)

dusja, het is een eindeloze vergelijking :)

[B]Rocketeer
19 juli 2005, 13:39
Idd, eindeloos :)
Dus we kunnen concluderen: Kijk ni naar uw cc en pk's, want voor hetzelfde geld krijgde op uw doos van enen met minder cc en pk's :)

Ma zie wa voor u het beste past

Morpheus
19 juli 2005, 13:58
bwa ik vind het te duur voor de kwaliteit, tis de merk da ge betaald zu
iedereen zeg wel mercedes bmw is zo goed kan niks mis mee gaan ma als ge es in een garage zou gaan kijken... tarara

Absoluut, alleen de Japanese wagens zijn opmerkelijk betrouwbaarder.
De europese zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek.

En zoals hier al is gezegd, over smaken kan je niet twisten.
De ene mens voelt zich al meer aangetrokken tot een bepaalde wagen dan een andere.

[B]Rocketeer
19 juli 2005, 15:07
Eigenlijk zou nieuwen topic moeten zijn: Welke auto is het best voor een jongere gezien aankoopprijs, onderhoud, taxen, verzekering,...
En dan zo nen waslijst aan merken :)

En dan nen lijst met de wagen van UZELF, dus ni van wu ouders ;)
(desnoods meerdere aanvinkbaar voor dienen die ZELF meer wagens hebben :p)

distinct
19 juli 2005, 15:12

--
on topic,
sinds wanneer maakt audi boxer motors? :wtf: :ironic:

distinct
19 juli 2005, 15:14

@ wafelijzer: het is Skoda, en dat zit in de VAG groep (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bugatti, Bentley en Lamborghini). Die zijn niet direct gelinkt met Renault hoor.
VAG is nog altijd: vw, audi, bmw, porsche en mercedes

[B]Rocketeer
19 juli 2005, 15:24

Juist ja. Ge zit er nogal ver naast.
Hieronder een mooie uitleg over VAG:

In 1960 upon the floatation of part of the German federal government's stake in the company on the German stock market, its name became Volkswagenwerk Aktiengesellschaft (Aktiengesellschaft abbreviated AG, being equivalent to the English Corp[oration] or American Inc[orporated]). The name was changed to VOLKSWAGEN AG on 4th July 1985 to reflect the company's increasing global diversification from its headquarters and main plant, the Volkswagenwerk in Wolfsburg, Germany. The corporation now goes by that name or occasionally 'Volkswagen Group' in non-German speaking markets, and is currently the third largest car-manufacturer in the world.

Automobile brands owned by the company:
*Audi
*Bentley
*Bugatti
*Lamborghini
*SEAT
*Skoda
*Volkswagen

daFour
19 juli 2005, 15:27
Rocketeer']Juist ja. Ge zit er nogal ver naast.
Hieronder een mooie uitleg over VAG:

In 1960 upon the floatation of part of the German federal government's stake in the company on the German stock market, its name became Volkswagenwerk Aktiengesellschaft (Aktiengesellschaft abbreviated AG, being equivalent to the English Corp[oration] or American Inc[orporated]). The name was changed to VOLKSWAGEN AG on 4th July 1985 to reflect the company's increasing global diversification from its headquarters and main plant, the Volkswagenwerk in Wolfsburg, Germany. The corporation now goes by that name or occasionally 'Volkswagen Group' in non-German speaking markets, and is currently the third largest car-manufacturer in the world.

Automobile brands owned by the company:
*Audi
*Bentley
*Bugatti
*Lamborghini
*SEAT
*Skoda
*Volkswagen

² that

lttuvix
19 juli 2005, 15:48
zoals die super goeiekope auto's die in een van die supergoeiekope landen worden gemaakt ....
alles is van renault maar de duurste auto was rond de 200-300.000 fr alsk de merk weet zal ik et hier posten

*edit*
http://www.dacia.ro/

themuslim
19 juli 2005, 16:04
Rocketeer']Eigenlijk zou nieuwen topic moeten zijn: Welke auto is het best voor een jongere gezien aankoopprijs, onderhoud, taxen, verzekering,...
En dan zo nen waslijst aan merken :)

En dan nen lijst met de wagen van UZELF, dus ni van wu ouders ;)
(desnoods meerdere aanvinkbaar voor dienen die ZELF meer wagens hebben :p)
niemand houdt u tegen :p

CAS
19 juli 2005, 16:06
Rocketeer']Ze moeten die cc steken om hun dom gewicht vooruit te krijgen :p

Heeft ook te maken met dat uw wagen vroeger geproduceerd werd en een cabrio altijd meer weegt. Maar enkel op het gewicht (rest zijde al met MilM overééngekomen), de leeftijd van de wagen speelt veel rol dan, kijk maar naar mijn wagen, weegt 900kg met volle tank, en als je hem naast die van u zet zullen ze niet veel verschillen qua lengte en breedte (uwe zal wel lager zijn) Maar in nieuwe wagens, die airbags da er in zitten, extra verstevingsbalken (zeker bij cabrio) al die snufjes die je eigenlijk niet nodig hebt... Draagt er allemaal tot bij dat zelfs een klein wagentje al snel meer dan een ton weegt.

Kabouter Hya
19 juli 2005, 16:16
ge zou toch al moge weten da ne cabrio meer weegt...
het gebrek aan rigiditeit moet opgevangen worden door verstevingsbalken allerhande

Morpheus
19 juli 2005, 16:22
Maar in nieuwe wagens, die airbags da er in zitten, extra verstevingsbalken (zeker bij cabrio) al die snufjes die je eigenlijk niet nodig hebt...

Veiligheidsvoorzieningen noem ik niet echt overbodig, welintegendeel...
Levensnoodzakelijk :)

CAS
19 juli 2005, 16:25
Veiligheidsvoorzieningen noem ik niet echt overbodig, welintegendeel...
Levensnoodzakelijk :)

Ik zeg dan ook al die snufjes die overbodig zijn, ik zeg niet dat airbags overbodig zijn, hoewel ik het soms belachelijk vind hoeveel er wel niet inzitten. Je rijd ergens tegen en ineens is je wagen omgebouwd tot een springkasteel met als gevolgd dat je hem toch mag weg doen want het te duur is om ze weer te laten plaatsen...
Nuja, mijn zin was mss niet goed gevormd.
dus ik bedoelde:
extra gewicht door airbags
extra gewicht door meerdere verstevegingsbalken
en dan extra gewicht door snufjes dat niet nodig zijn (cruisecontrol, electrische ramen, electrische spiegels, ... Zeg niet dat ik ze zelf niet zou nemen, maar je kan leven zonder.)

Morpheus
19 juli 2005, 16:31
Je rijd ergens tegen en ineens is je wagen omgebouwd tot een springkasteel met als gevolgd dat je hem toch mag weg doen want het te duur is om ze weer te laten plaatsen...

Liever een gebroken schedel bij een zijdelings aanrijding?
Liever een perfect uitgedachte veilige wagen :), mijn gezondheid primeert op schade/kosten.

[B]Rocketeer
19 juli 2005, 16:34
Heeft ook te maken met dat uw wagen vroeger geproduceerd werd en een cabrio altijd meer weegt. Maar enkel op het gewicht (rest zijde al met MilM overééngekomen), de leeftijd van de wagen speelt veel rol dan, kijk maar naar mijn wagen, weegt 900kg met volle tank, en als je hem naast die van u zet zullen ze niet veel verschillen qua lengte en breedte (uwe zal wel lager zijn) Maar in nieuwe wagens, die airbags da er in zitten, extra verstevingsbalken (zeker bij cabrio) al die snufjes die je eigenlijk niet nodig hebt... Draagt er allemaal tot bij dat zelfs een klein wagentje al snel meer dan een ton weegt.

Weet ik wel. Tis damee dak zeg: begint naar vipertoestanden te gaan.
Veel gewicht meesleuren :)

Bij die amerikanen moet da nen breden bak zijn, standaard motorkap + koffer da automatisch met motoren moet opengaan. Bekerhouderkes.
Moet mooi blinken, dus vollenbak metaal,...
Allé ja, er begint ook meer "brol" in de nieuwere wagens te komen ;)

BMW waarmee dak vergeleek werd gebouwd al vanaf 1994, dus tis ni da er 10j tussenzit ;)

ge zou toch al moge weten da ne cabrio meer weegt...
het gebrek aan rigiditeit moet opgevangen worden door verstevingsbalken allerhande

*zucht* Da weet ik maar al te goed.
Heb dan ook eens vergeleken met cabrioversie van de celica.

En die is ook snelelr dan gewoon de BMW compact.
Lezen kan ook handig zijn ;)

Voorwa denktte da ik vergelijkingen maak??
Kheb toch ook gezegd: ge moet ni naar uw pk's of cc zien. Als ge veel gewicht meesleurd zijde er ni veel mee.

En voor jongere is da een wereld van verschil in taxen en verzekering ;)

-------------------------------------------------------------------------

P.S.: Discussie is trouwens al gesloten geweest op vorige pagina ;)

C-Tree
19 juli 2005, 17:25
Audi en Volvo zijn mijn favorieten als zakelijke auto, heel representatieve wagens en komen totaal niet patserig over. Daarna volgen Renault en Peugeot voor hun gewaagd en mooi design en omdat ze voor relatief weinig geld veel auto aanbieden.

eniac
19 juli 2005, 17:40

Thanks for making me laugh :)

@ AudiS3: sterke motoren zijn die oude TDI's wel, maar ze zijn zo ongeraffineerd... Trillingen tot in de pedalen, en wat een kabaal produceren ze toch niet.
Over die A6: die maakt nogal rare geluiden als je de koffer opendoet, en gisteren zat er een serieus raar geluid in de motor als hij wat gas gaf.

russian
19 juli 2005, 17:50
Ik zou zeggen een Volvo 240, tank van een wagen. Onverwoestbare machine. Uiterlijk: schoenendoos.

lttuvix
19 juli 2005, 17:50
shoes in a box tutututu

MilM
19 juli 2005, 17:55
Thanks for making me laugh :)

:offtopic:

idd :p

evil aardappel
21 juli 2005, 17:52
Saleen S7 (http://www.saleen.com/saleen_s7_performance.htm) :)

--> @snelste auto.

eniac
21 juli 2005, 17:54
Saleen S7 (http://www.saleen.com/saleen_s7_performance.htm)

Ja, je hebt het doel van de thread echt goed gelezen.

:ironic:

evil aardappel
21 juli 2005, 17:59
Was op mijn vorige post bedoeld, kan die niet editten :confused:.
En dan nog.

eniac
21 juli 2005, 18:07
Je edit was er pas nadat ik aan m'n post begon. Nuja, de thread gaat niet over wat de snelste wagen is he...

evil aardappel
21 juli 2005, 18:09
Je edit was er pas nadat ik aan m'n post begon. Nuja, de thread gaat niet over wat de snelste wagen is he...

1) Ik heb ge-edit omwille van uw post he... .
2) Kweetet!

Dirkxke
21 juli 2005, 18:09

ge zijt nog Ford en GM vergeten in uw lijst :ironic:

CNH
6 januari 2008, 00:04

EDIT

Google: Beste auto (http://www.autozine.nl/text/228.pdf)

Wat de japanse de beste. Goed man ... da ben ik zeker van van niet.
De duitse zijn de beste: AUDI, MERCEDES en BMW !!
Rij maar eens met een Mercedes of BMW en je zult het direkt opmerken.

ComputerVISTA
6 januari 2008, 00:05
De thread is anders wel nog maar 2.5 jaar oud ;)

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:06
Me wat komt gij nu nog af mijn waarde nieuwkomer?

Best de thread closen, of er komt weer een urenlange ruzie die ik toch win.

CNH
6 januari 2008, 00:06
*edit*

nene, fout, de duitse zijn de beste ... bmw, mercedes
Nog nooit met een Mercedes of bmw gerede zeker? Doe dat maar eens en je zult het direkt opmerken !!

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:07
:rofl:

(ik lach niet met de inhoud van de posts)

Conqie
6 januari 2008, 00:07
jonges jonges, dacht al dat de Muslim terug was ^^
of mischien is CNH het nieuwe accountje van onze waarde vriend?

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:08
Het zal wel een lid zijn dat een dubbelaccount maakte om flamewar te starten :p

CNH
6 januari 2008, 00:11

Kan allemaal wel zijn, maar rij eerst eens met een Mercedes en dan met een Toyota, ge zult het verschil snel ondervinde ... Mercedes is een merk apart, buitengewoon goed ...

$T@CkDuMP
6 januari 2008, 00:11
ik lig strike :D

(en ook niet met de inhoud hoor) :rofl:

Conqie
6 januari 2008, 00:13
zeg CNH, mercedes goed, dat begrijp ik niet.
leg het anders nog eens uit? :)

Feignasse
6 januari 2008, 00:14
Citroën C3 > om het even welke Merc.

Ik heb gesproken.

ComputerVISTA

Rij er eerst eens mee, je zal het snel opmerken !!!!

$T@CkDuMP
wel, goed opletten deze keer:

duitse merken zijn de beste!! BMW, AUDI, MERCEDES, PORSCHE!!!

oh ja en franse auto's stinken!!!

:lol:

CNH
6 januari 2008, 00:16
Ik zou zeggen een Volvo 240, tank van een wagen. Onverwoestbare machine. Uiterlijk: schoenendoos.

Akkoord, maar nog iets beter is een Mercedes 300TD, 3liter; 5 cilinder, heeft nu ongeveer een 750 000km en nog altijd niet kapot te krijgen, hij is nu 30 jaar.
Denk daar maar eens bij na ... Mercedes ...

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:18
Probeer jij hier Mercedes belachelijk te maken door de forumidioot uit te hangen? :p

CNH
6 januari 2008, 00:18
Absoluut, alleen de Japanese wagens zijn opmerkelijk betrouwbaarder.
De europese zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek.

En zoals hier al is gezegd, over smaken kan je niet twisten.
De ene mens voelt zich al meer aangetrokken tot een bepaalde wagen dan een andere.

Ja met een Mercedes kunde gewoon veel km me doen, wij hebbe der ene nu ondertussen al 30 jaar, nog NOOIT niks aan kapot gegaan en heeft nu 750 000km. en is gewoon onverwoestbaar

ComputerVISTA
6 januari 2008, 00:19
Noord Afrikaan? :unsure:

GADGET
6 januari 2008, 00:20
Zou het Morpheus zijn ?

(en ook een H in zijn naam... verdacht imo ! )

$T@CkDuMP
6 januari 2008, 00:22
[ |V| ][;9560850']Probeer jij hier Mercedes belachelijk te maken door de forumidioot uit te hangen? :p
YES, eindelijk nen Mercedes fanboy erbij, zo geraken de BMW fanboys ezo wa op de achtergrond :evil:

thank you lord for finding us a replacement! :crazy:

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:22
Noord Afrikaan? :unsure:

Racist :unsure:
(ik denk het eigenlijk ook)

Reageert wel enkel op posts van jaren geleden, niet op de nieuwe :(

YES, eindelijk nen Mercedes fanboy erbij, zo geraken de BMW fanboys ezo wa op de achtergrond :evil:

thank you lord for finding us a replacement! :crazy:

Maar ik ben gematigd, ik zou liever ook iemand zien die gematigd is, das minder belachelijk :p

CNH
6 januari 2008, 00:24

ja, de beste same me BMW. DUITSE zijn de beste, wie heeft de automobiel uitgevonde?? Aha Karl Benz en Gottlieb Daimler dacht ik wel ... MB is apart ... gebruike allerlei andere zake ... veel beter en knapper interieur...

$T@CkDuMP
6 januari 2008, 00:24
in het dagelijks leven ben ik gematigd, hier ben ik extremist...dat maakt het forum spannend :evil: een beetje olie op't vuur gooien van tijd tot tijd :love: :woohoo:

$T@CkDuMP
6 januari 2008, 00:25
ja, de beste same me BMW. DUITSE zijn de beste, wie heeft de automobiel uitgevonde?? Aha Karl Benz en Gottlieb Daimler dacht ik wel ... MB is apart ... gebruike allerlei andere zake ... veel beter en knapper interieur...

will you marry me? :love:

:rofl:

CNH
6 januari 2008, 00:26
[ |V| ][;9560850']Probeer jij hier Mercedes belachelijk te maken door de forumidioot uit te hangen? :p

Forumidioot? Mercedes belachelijk make? Ik heb er zelf 3 dus ik zal dda zeker ni belachelijk make, het zijn de beste

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:28
Forumidioot? Mercedes belachelijk make? Ik heb er zelf 3 dus ik zal dda zeker ni belachelijk make, het zijn de beste

Dat is wel waar :p

CNH
6 januari 2008, 00:29
[ |V| ][;9560896']Dat is wel waar :p

da is zeker waar ! :) als ge der 3 hebt, wete wel waarover ge spreekt dus ... ik lieg da ni veu ze

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:30
Ik ben wel niet zo tevreden over de zetelverwarming van mijn S400CDI, valt soms uit :s Voor de rest is die zalig :love:

ComputerVISTA
6 januari 2008, 00:32
Mijn 560sec is al aan zijn 2de joint de culasse en heeft nog maar 1.200.000 km gereden :(

Voor mij geen Mercedes meer!

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:33
Jij gebruikt hem dan ook voor de rally he, het is normaal dat die dan wat sneller kapot gaan.

CNH
6 januari 2008, 00:35
Mijn 560sec is al aan zijn 2de joint de culasse en heeft nog maar 1.200.000 km gereden :(

Voor mij geen Mercedes meer!

ge maakt u blaaskes wijs ha ... nen auto me overt miljoen km vinde bekan nieverans ni, zelfs veu ne camion is da veul ...

GADGET
6 januari 2008, 00:35
mijn mercedes had 400.000 km en mijn batterij'ke van mijn contactsleutel was al leeg :confused:

kweet ni ze... met mijn honda heb ik da probleem nog niet gehad in ieder geval !

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:37
ge maakt u blaaskes wijs ha ... nen auto me overt miljoen km vinde bekan nieverans ni, zelfs veu ne camion is da veul ...

Nochtans weer ik nog een 200D rijden met +1.000.000km :) Record mercedes staat op 4.600.000 km :p Er gaan er wel nog zijn hoor. Camions zieje toch ook heel veel met meer dan 1mil?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/changeSortOptions.html?sortPath=specifics.mileage&defaultOrder=ASCENDING&__lp=30&scopeId=STT&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=actros&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=false&customerIdsAsString=&category=StandardTractorAndTrailerUnit&lang=en

mijn mercedes had 400.000 km en mijn batterij'ke van mijn contactsleutel was al leeg :confused:

kweet ni ze... met mijn honda heb ik da probleem nog niet gehad in ieder geval !

Want die heeft geen afstandsbediening :unsure:

CNH

ja ma me nen honda gade nooit zoveel km kunde me doen ... da maakte mij ni wijs ... en als ave otto al bekan een half miljoen km hei gedaan kan da wel is zijn da da batterijke afga ... normaal ... bij dieje honda ga da mss na 2 km al af

Pippoken

Akkoord, maar nog iets beter is een Mercedes 300TD, 3liter; 5 cilinder, heeft nu ongeveer een 750 000km en nog altijd niet kapot te krijgen, hij is nu 30 jaar.
Denk daar maar eens bij na ... Mercedes ...

:rofl::rofl: --> http://youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

ot: Audi is mijn topfavoriet... Mooie auto's met zware motors en veel pk's...

@ CNH: Duidelijk nog veel te leren me dunkt. (Registered: 06/01/08)........ Honda's zijn zeer betrouwbare en kwalitatief goede auto's....

CNH
6 januari 2008, 00:38
[ |V| ][;9560929']Nochtans weer ik nog een 200D rijden met +1.000.000km :) Record mercedes staat op 4.600.000 km :p Er gaan er wel nog zijn hoor.

ja da kan mss wel maar toch niet veel me overt miljoen km

ComputerVISTA
6 januari 2008, 00:39
ja ma me nen honda gade nooit zoveel km kunde me doen ... da maakte mij ni wijs ... en als ave otto al bekan een half miljoen km hei gedaan kan da wel is zijn da da batterijke afga ... normaal ... bij dieje honda ga da mss na 2 km al af

Ge zou eens burny moeten zien, die zegt altijd dat zijn CRX zoveel beter is dan mijn 560sec :(

Ik kan daar echt nie tegen he dat mensen liegen!

GADGET
6 januari 2008, 00:39
[ |V| ][;9560929']Nochtans weer ik nog een 200D rijden met +1.000.000km :) Record mercedes staat op 4.600.000 km :p Er gaan er wel nog zijn hoor. Camions zieje toch ook heel veel met meer dan 1mil?

ho ho, voelen de mercedes-fanboys zich aangevallen ? :angry:

direct in de tegenaanval.. jawadde ! Typisch die mercedes-rijders.. :puke:

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:40
ja da kan mss wel maar toch niet veel me overt miljoen km

Maar er zijn er toch :p

:D

(je was toch nie serieus he ? :unsure: )

CNH
6 januari 2008, 00:41

Duitse wagens: Kwaliteit voila MB de beste

ComputerVISTA
6 januari 2008, 00:42

Zwijg eens jong, wij zijn wel nie agressief hé! Enkel een beetje positief offensief!

GADGET
6 januari 2008, 00:42
[ |V| ][;9560947']Maar er zijn er toch :p

:D

(je was toch nie serieus he ? :unsure: )

ik begin te zelf te twijfelen :unsure:

( :D )

GADGET
6 januari 2008, 00:43
Zwijg eens jong, wij zijn wel nie agressief hé! Enkel een beetje positief offensief!

beetje met moeilijke woorden beginnen smijten.. zowa uit de hoogte doen.

jaja, zo ken ik ze weer

|) ][ |V| ][
6 januari 2008, 00:43
ik begin te zelf te twijfelen :unsure:

( :D )

We gaan dat dan wel eens afhandelen op de meeting :angry:

jaja, zo ken ik ze weer

Wij doen nie uit de hoogte, we zijn gewoon beter :unsure:

ComputerVISTA
6 januari 2008, 00:44

jaja, zo ken ik ze weer

Als ge met ne klassebak rijdt moet ge dat ook uitstralen met dure woorden!!

Dakantochnie
6 januari 2008, 01:29
Duitse wagens: Kwaliteit voila MB de beste
Mag ik je als moderator vragen om zo'n uitspraken achterwege te laten?
Ik raad je ten zeerste aan om wat gematigder te worden en het niet persé proberen beter te willen weten dan de officiële statistieken en mensen die al jaren professionele ervaring hebben in de automobielsector.
Ik hoop dat ik dit geen tweede keer moet herhalen.

PS: Ik zeg dit ook voor je eigen goed. Velen zijn je al voorgegaan op deze manier, en allen zijn ze weggelachen geweest.

Mr Syphon
6 januari 2008, 01:38
:rofl: zwaar strijk gaan hier

honda powah !!!

GaMe®
6 januari 2008, 01:39
HONDA, The Power of Dreams :love:

Wel erg dat Honda nog niet eens in die poll staat..

S.conceiçao7
6 januari 2008, 01:41
volvo,

maar staat er niet tussen :(

Mr Syphon
6 januari 2008, 01:48
mja poll is 2 jaar oud toen bestonden die merken nog ni eh

distinct
6 januari 2008, 02:06

Voor Mercedes vrachtwagens wel ja.:lol:

Mr. SLASH
6 januari 2008, 02:29
mijne toyota :p
maar eigenlijk mijn pa zijne MB 190D nog meer , aangezien ge da nie kapot krijgt :)

serial
6 januari 2008, 03:04
Voor Mercedes vrachtwagens wel ja.:lol:

mercedes van de vag group?
waarin BMW, Audi, VW, Lamorghini, Porsche, Ford, Bentley, Honda, Dodge en Land Rover ook toe behoren? :ironic:

Anoniem04
6 januari 2008, 10:40
Ik vroeg mij al af hoe themuslim ineens teruggekomen was :wtf:
Renault Twingo > all

Japanse auto's zijn slecht jong, die rijden nog geen 2 km !1!1!1!!!1!1!

We hebben eindelijk een Morpheus replacement :woohoo:

Soundstorm
6 januari 2008, 10:51
Mercedes is voor ouwe peten ja! Ze steken er zelfs 2 extra versnellingen in nu. Normaal zouden die groter moeten zijn dan de 5de versnelling, maar bij Mercedes zijn ze kleiner dan 1ste. Zo kunnen al die ouwe peetje trager en nóg trager rijden!

[B]Rocketeer
6 januari 2008, 11:06
Closed end of story.

BTW: Jap for the win :p (hehe, kon het ni laten ;))