PDA

Volledige versie bekijken : Hollandse verzetsstrijders in Irak

Invader
17 juli 2005, 12:43
Overlaatst kwam ik dit (http://www.ogrish.com/archives/2005/july/ogrish-dot-com-sniper_attack_survivor.wmv)(copy-paste in adresbalk) filmpje tegen op het net. Op het filmpje is te zien hoe een Amerikaanse soldaat een schot van een scherpschutter incasseert met zijn vest, het incident is gefilmd door de verzetsstrijders zelf. Nu, als je goed hoort (tusse het Allah Ackbar door..) hoor je hen zeggen met een sterk Hollands accent "Hebben we hem geraakt", "Hebbe w'em geraakt".

Zou het kunnen dat er moslims uit Nederlands speciaal naar Irak gaan om daar tegen de Amerikanen te vechten? Zoja vind ik dit te ver gaan..

Zeta Reticula
17 juli 2005, 13:32
Natuurlijk gebeurt dit. Er worden er veel gerecruteerd in Europese steden om daar te gaan vechten.

dunno
17 juli 2005, 13:36
Allah is niet groot...
Lijkt mij inderdaad nederlands.Tenzij "Ja" ook een arabisch woord is.
Nuja, der zitte mss ook "belgische" terroristen ginder, we kunnen er niets aan doen.

Blue Thunder
17 juli 2005, 13:54
en dien ander vraagt idd ook, "hebben we hem geraakt", ma feitelijk wel grappig, dat die daar blijven zitten en dat de andere ni terug schiet, want hij zal normaal wel weten van waar het schot kwam.

Preske
17 juli 2005, 14:43
ben er ni goed van

ge hoopt altijd dat ze hier in dees contreien toch beter zouden weten :s

en dien ander vraagt idd ook, "hebben we hem geraakt", ma feitelijk wel grappig, dat die daar blijven zitten en dat de andere ni terug schiet, want hij zal normaal wel weten van waar het schot kwam.

voor het zelfde geld moet hij het tegen een gans peleton opnemen...

Lonewolf_69
17 juli 2005, 14:58
Aangezien er een grote moslimgemeenschap is in Nederland, waaronder ook veel Irakezen, zal het niet onwaarschijnlijk zijn dat er een paar naar irak zijn getrokken om tegen de coalitietroepen te vechten.

Vampire
17 juli 2005, 16:47
Ik vraag me af waarom ze nederlands spreken... Van een moslim die half de wereld afreist om voor zijn geloof te vechten, zou je toch wel verwachten dat ze hun moedertaal spreken :)

Tae
17 juli 2005, 16:56
Overlaatst kwam ik dit (http://www.ogrish.com/archives/2005/july/ogrish-dot-com-sniper_attack_survivor.wmv)(copy-paste in adresbalk) filmpje tegen op het net. Op het filmpje is te zien hoe een Amerikaanse soldaat een schot van een scherpschutter incasseert met zijn vest, het incident is gefilmd door de verzetsstrijders zelf. Nu, als je goed hoort (tusse het Allah Ackbar door..) hoor je hen zeggen met een sterk Hollands accent "Hebben we hem geraakt", "Hebbe w'em geraakt".

Zou het kunnen dat er moslims uit Nederlands speciaal naar Irak gaan om daar tegen de Amerikanen te vechten? Zoja vind ik dit te ver gaan..

Hehehe jij hebt dit ook opgemerkt op de site ogrish, het lijkt wel of hij zegd in 't Antwerps heb dem geraakt (waarop die zegd nee 'le')of anders is dat in het Arabisch dat op 't Nederlands trekt.

Btw veel woorden zijn afgeleid van het Arabisch zoals suiker, koffie, etc.

Die gast zal niet tevreden zijn geweest met zijn schot zelfs met gods help :D

Tae
17 juli 2005, 17:00
Allah is niet groot...
Lijkt mij inderdaad nederlands.Tenzij "Ja" ook een arabisch woord is.
Nuja, der zitte mss ook "belgische" terroristen ginder, we kunnen er niets aan doen.

Natuurlijk zitten daar ook moslimstrijders van Europa en die zitten overal waar ze een heilige oorlog uitvechten, zo zaten ze ook in Chechenië, Kosovo, Irak, Afghanistan, etc.

Ze hebben overlaatst nog 2 allochtonen vrijgelaten (van Hoboken dan nog, niet ver van mij) die ze hebben opgepakt in Afghanistan, en die zijn daar niet voor vakantie hoor !

Bubbling Zombie
17 juli 2005, 17:48
ben er ni goed van

ge hoopt altijd dat ze hier in dees contreien toch beter zouden weten :s

Trek uw ogen eens open ... :sop:

$p|Ne
17 juli 2005, 18:06
Al Qaeda (als ik het goed schrijf) heeft zelf nog gerecruteerd in nederland naar mijn weten.
Gisteren was er op tv ook een minister die zei dat er enkele honderden moslim extremisten in nederland leven.

cram
18 juli 2005, 01:07

Eu ik wil niet oftopik gaan maar is de sit die je geeft wel toegestaan.
Ik heb ooit ook eens iets via deze site willen laten zien,
en ik kreeg een waarschuwing.
Dat deze link van deze site verboden is hier op telenet.

The_Law
18 juli 2005, 01:18
pas op

dat zit ginder daar de wannabe vrijheidsstrijder te spelen, dat keert dan terug, blijkt dat hun werkgever ze heeft buiten gekaarst van een briefke van "we zijn efkes Amerikanen gaan omleggen" telt niet

en dan gaan ze betogen omdat er geen werk is :sop:

Genious
18 juli 2005, 01:24
Ik vraag me af waarom ze nederlands spreken... Van een moslim die half de wereld afreist om voor zijn geloof te vechten, zou je toch wel verwachten dat ze hun moedertaal spreken :)

mebbe geboren in Nederland :unsure:

marcel
18 juli 2005, 01:25
als die moslim in Nederland of Vlaanderen geboren en getogen is, is zijn moedertaal nog steeds Nederlands ze. taal =/= religie he

marcel
18 juli 2005, 01:27
Al Qaeda (als ik het goed schrijf)

der zijn zo'n 500 schrijfwijzen van da spel, deze zal ook wel juist zijn :p

FuLcRuM
18 juli 2005, 10:14
MJa als het dan al echt nederlanders zijn is het niet verwonderlijk...

Preske
18 juli 2005, 13:05
als die moslim in Nederland of Vlaanderen geboren en getogen is, is zijn moedertaal nog steeds Nederlands ze. taal =/= religie he

ik kan daar nu zooooo ne steek op geven maar dat zou naast de kwestie zijn :)

Cazzz
18 juli 2005, 16:28
hier heb je het artikel

http://www.armytimes.com/story.php?f=1-292925-976420.php

blijkt dat die man die neergeschoten was, een medic te zijn en die heeft daarna die man verzorgt die hem eerst had neergeschoten. Vind ik toch raar, een man(die half de wereld afreist om jouw vrijwillig neer te schieten) helpen met medische verzorging. Ik zou daar toch een kogel aan kwijtspelen dan een verband of wat hij dan ook zou gebruikt hebben. Maar ja, gevangen zijn natuurlijk wel handig :)

dunno
18 juli 2005, 16:48
Heeft er vandaag iemand gehoord hoeveel imigranten er in België van drugssmokkel/terrorisme verdacht worden, omdat ze regelmatig terug naar hun land reizen , waar ze oospronkelijk zijn weggevlucht omdat hun leven bedreigt was.

Preske
18 juli 2005, 20:12
ja, zal het artikel even scannen

Genious
18 juli 2005, 20:21
Ik zou daar toch een kogel aan kwijtspelen dan een verband of wat hij dan ook zou gebruikt hebben. Maar ja, gevangen zijn natuurlijk wel handig :)

om dingen als de conventie van genève te omzeilen hebben ze daar Dyncorp zitten he ;)

Preske
18 juli 2005, 20:25
http://users.pandora.be/preske/scan.jpg

anomalyst
18 juli 2005, 20:58
Ik zou daar toch een kogel aan kwijtspelen dan een verband of wat hij dan ook zou gebruikt hebben. Maar ja, gevangen zijn natuurlijk wel handig :)

Daarom is hij wél eervol en verdient hij wel respect.

Artikel hierboven ziet mij er weer zo'n sensatie-artikel uit. Als ge lang genoeg zoekt naar de mensen die zeggen wat gij wilt horen (in dit geval iets sensationeels dus), zulde er wel zo ene vinden eh.

En over die twee kezen, die ff wa avontuur gaan zoeken, laat hen daar maar doen, een verschil gaan ze toch niet maken en terwijl zitten ze niet hier, maar dáár waar toch al genoeg oorlog is.

dJeez
18 juli 2005, 21:24
Waarom ga je er eigenlijk van uit dat het nederlanders zijn omdat ze nederlands spreken? Hun accent komt mij trouwens eerder Vlaams over dan Noord-Hollands...

dunno
18 juli 2005, 22:20
http://users.pandora.be/preske/scan.jpg

Idd, vreemde dinges.Hoe kunnen die personen met hun leeflonen enkele keren heen & terug vliegen naar pakistan/afganistan...
Nadat ze er eerst waren weggevlucht...

Preske
18 juli 2005, 22:26
Waarom ga je er eigenlijk van uit dat het nederlanders zijn omdat ze nederlands spreken? Hun accent komt mij trouwens eerder Vlaams over dan Noord-Hollands...

ik kan amper het verschil horen tussen nederlands met een zwaar arabisch accent, en vlaams met een zwaar arabisch accent.

laten we het halen op "nederlandstaligen" :p

(en let's face it, het aantal nederlands sprekende moslims ligt pakken hoger dan de vlaams sprekende moslims)

Gamerke 1988
21 juli 2005, 15:12
In verband met het filmpje

US SOLIDER SAVES LIFE OF ATTACKER
7/21/2005 - This is actually a rather amazing story. I have heard many versions and check out the link in the movie section for the official story. In the video these Iraqi insurgents snipe a US soldier from about 80ft. The solider is knocked off his feet but saved by his protective vest. He crawls to safety and locates his attackers. The film ends here however, the US solider ended up shooting and wounding his attackers in return fire and then assited in saving their lives.

bron: discription+filmpje (http://www.big-boys.com/articles/ussniper.html)

DarkBone
21 juli 2005, 15:20
Much fuzz about nothing imho :)

Dat is gewoon Arabisch, lijkt toevallig op Vlaams/Nederlands, zie hier:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=560190&c=50&rss

niet "heb je hem geraakt?", maar "adhum el garath?"

"Mijn collega hier op het werk, met Arabisch als moedertaal, hoort absoluut geen Nederlands ja, maar juist een Arabisch nee ('la'), klinkt een beetje als het Nederlands 'ja'."

Lees maar na :)

Invader
21 juli 2005, 20:17
Hm blijkbaar dus toch geen Hollanders, maar geef toe het lijkt er verschrikkelijk hard op

Gamerke 1988
21 juli 2005, 20:24
Hm blijkbaar dus toch geen Hollanders, maar geef toe het lijkt er verschrikkelijk hard op
inderdaad, maar als ge het filmpke kijkt met de vertaling ernaast hoor je het verschil. Maar het was moeilijk :lol:

DGEN
21 juli 2005, 20:34
al bij al is dat toch ff schrikke ze :)
gewoon ff chill wat rondlopen daar...PATS en neer lig je (mja...je bent bij het leger dusseh :) )

Blood_Raven
21 juli 2005, 22:41
Amai dien heeft veel sjans da dien een sniperaanval overleeft.
Dien zal zennen kevlar dankbaar zijn.

*ff rap googlen naar eventuele wapens die em gebruikt*

Cazzz
21 juli 2005, 23:51
dien terrorist? Khad denk ik een grendel gehoort na het schot dus ik denk dat dat een wo2 nagant is. En anders een of andere mauser. Of een SVD, kan ook, maar die zijn semi-automatisch en hoor je geen manuele grendel. Ik denk dat het een nagant is.

Lonewolf_69
21 juli 2005, 23:57
@blood raven, twas geen kevlar, maar keramische plaat

@cazzz: twas een SVD dragunov, het metalen geluid dat ge hoort is het afketsen van de huls op metaal, waarschijnlijk op de auto waaruit ze geschoten hebben.

pic 1 (http://img337.imageshack.us/img337/2880/21jul05sniper14ux.jpg)
pic 2 (http://img337.imageshack.us/img337/2121/21jul05sniper26nd.jpg)

Genious
22 juli 2005, 09:28
@blood raven, twas geen kevlar, maar keramische plaat

@cazzz: twas een SVD dragunov, het metalen geluid dat ge hoort is het afketsen van de huls op metaal, waarschijnlijk op de auto waaruit ze geschoten hebben.

pic 1 (http://img337.imageshack.us/img337/2880/21jul05sniper14ux.jpg)
pic 2 (http://img337.imageshack.us/img337/2121/21jul05sniper26nd.jpg)

yups dragunov, ge raakt daar denk ik nog relatief makkelijk aan daar en zou een speciaal gassysteem hebben om terugslag te verminderen. uit het standpunt van den terro vind ik wel dat ie beter nog es had geschoten toen ie bewoog

@cazz: ik denk dat het zelfs moeilijk is om aan die oude wapens te komen, ooit es reportage gezien over van die gasten die dat herspelen, een groep Amerikanen die zich dan op en top Duits gedroegen en die hadden serieus veel mogen dokken voor hun wapens (authentieke)

@DGEN: als die gast aant chillen was, dan is het zijn fout toch? ie zit daar in een levensgevaarlijk gebied

@LoneWolf: Airsofter? :D

Lonewolf_69
22 juli 2005, 13:49
In die landen is het makkelijker om aan WOII wapens te komen. Ook omdat er landen zijn uit die omgeving die de wapens nog gebruikt hebben na WOII. Daarom is het ook niet ongebruikelijk om een verzetsstrijder te zien met een mauser/nagant/ppsh/...
Hier betaald ge u natuurlijk blauw voor een gedemilitariseerd model.
Alhoewel dat ge voor 4xx€ ofzo al aan een m1 garand geraakt.

heb daar ook nog ergens een foto van op men hdd, een vrouw met een StG44 en een amerikaanse marinier met een ppsh die ze voordien in beslag hadden genomen in een weapons cache.

@genious, Inderdaad :p

marine met ppsh (http://img.photobucket.com/albums/v195/GeraldDuval/Strange%20things%20in%20Iraq/PPsh2.jpg)
vrouw met StG44 (http://claus.espeholt.dk/billeder/mp44/NegerMP44.jpg)

Cazzz
22 juli 2005, 17:13
ah een dragunov dan :D nene, het is vrij normaal voor WO2 wapens omdat de soviet unie die heeft verkocht aan vele van die landen daar omdat ze er toch genoeg aan hadden :D zelfde met bv Turkse en Persische mausers, die kun je daar ook makkelijk vinden omdat Iran en Turkije die ook in dienst hadden, ik denk zelfs dat Syrië en Egypte die ook hadden? Israel had die ook maar weet niet of ze er van daar gebruiken.

Die mannen gebruiken daar toch alles waar ze hun handen aan krijgen. Over laatst hebben ze een m16a1 met een serie nummer die men in vietnam was kwijtgeraakt, teruggevonden in Irak in de handen van een dode verzetsstrijder.

lttuvix
22 juli 2005, 17:53
stel als dit wel een nederlander zou geweest zijn, waarom zou da zo onmenselijk erg zijn?

een mens vecht toch voor zijn ideeën en idealen...
in een oorlog is goed en slecht maar van wie zijn kant je het bekijkt... ik denk dat oorlog een doeleinde heeft als je gelooft waar je om vecht en die geloof ook waarheid is ... dit neemt niet weg dat ik geweld verkeerd vind maar als je echt achter iets staat dan kan ik er nog inkomen...

Conradus
22 juli 2005, 18:56
wat niet wegneemt dat sommige ideeën en idealen gewoon fout zijn. Akkoord, goed/slecht hangt van het standpunt af, maar sommige daden zijn gewoon niet goed te praten. Als je iemand vermoord en je gelooft dat die in de hemel komt, heb je dan het recht hem te vermoorden, is het dan iets goeds, omdat je volledig gelooft dat hij een tweede leven zal hebben?

lttuvix
22 juli 2005, 19:05
njah das wa ik bedoel, in onze ogen is terrorisme fout maar in hun ogen is dat juist
dusjah tis maar hoe ge het bekijkt, die zien da helemaal anders als ons...

dyab
22 juli 2005, 19:07

Bij de eerste kogel hoor je normaal gezien niet waar hij vandaan komt (Denk aan die sluipschutter in Amerika die telkens maar 1 kogel afvuurde, zodat hij zijn plaats niet zou verraden, zelfs al waren zijn doelwitten niet dood......)

Cazzz
22 juli 2005, 19:25
about terrorism: dit is geen terrorisme denk ik, ze vallen nog altijd militaire doelwitten aan en geen burgerlijke(note: gaat wel over het filmpje en niet over de ganze situatie in Irak). Dat noemen ze nog steeds geen terrorisme denk ik. (Iemand die weet hoe ze dit noemen? para-militaria?)

ng
22 juli 2005, 20:01
about terrorism: dit is geen terrorisme denk ik, ze vallen nog altijd militaire doelwitten aan en geen burgerlijke(note: gaat wel over het filmpje en niet over de ganze situatie in Irak). Dat noemen ze nog steeds geen terrorisme denk ik. (Iemand die weet hoe ze dit noemen? para-militaria?)

is da geen burger militie dan?

Genious
22 juli 2005, 21:08

guerilla :unsure:

Conradus
22 juli 2005, 21:27
of gewoon = verzet :)

Cazzz
23 juli 2005, 14:49
verzet idd :p guerilla is de tactiek die ze toepassen

Dirkxke
24 juli 2005, 12:44
ge moogt zeggen wa ge wilt, maar denk nie da wij zo op zijn hart konden mikken zoals ge op de foto's ziet.

die mannen kunnen schieten met die oude wapens. maar goed da het op het hart was en nie op het hoofd. want dan hadden ze die kerel kunnen inladen