PDA

Volledige versie bekijken : Vraag over moto

dropkicker
15 juli 2005, 17:09
ik ben 18j en heb nu een voorlopig rijbewijs voor de moto. Dit is een 'klein' rijbewijs zoals ze zeggen m.a.w. gelimiteerd tot 25kw.
Ben daarnet naar de motowinkel geweest en ben geïntereseerd in de honda CBF600.
Zijn er hier mensen die iets meer ervaring hebben over deze moto, rijervaring ed.? Ikzelf heb mijn rijlessen gedaan met een CBF500 en dat reed zeer aangenaam.

Mijn 2e vraag is de volgende. Hij is leverbaar in een 25kw versie (enkel in het zilver). Na 2 jaar kan hij overgeschakeld worden tot full power, ma is da wel te doen alle, is da zo'n verschil?

zombie
15 juli 2005, 17:22
ik ben 18j en heb nu een voorlopig rijbewijs voor de moto. Dit is een 'klein' rijbewijs zoals ze zeggen m.a.w. gelimiteerd tot 25kw.
Ben daarnet naar de motowinkel geweest en ben geïntereseerd in de honda CBF600.
Zijn er hier mensen die iets meer ervaring hebben over deze moto, rijervaring ed.? Ikzelf heb mijn rijlessen gedaan met een CBF500 en dat reed zeer aangenaam.

Mijn 2e vraag is de volgende. Hij is leverbaar in een 25kw versie (enkel in het zilver). Na 2 jaar kan hij overgeschakeld worden tot full power, ma is da wel te doen alle, is da zo'n verschil?

koop liever een 2de handse kw motor.
het omschakelen van de papieren kan zeer duur en moeilijk zijn.
je kan het niet zomaar de papieren laten aanpassen.
als je dit wilt doen moet je hem zogezegt uitvoeren naar een ander land en terug invoeren naar belgie.
niet heel de motor he , enkel de papieren.
maar dat is het ***systeem in Belgie :niceone:

lttuvix
15 juli 2005, 18:00
koop liever een 2de handse kw motor.
maar dat is het ***systeem in Belgie :niceone:

voor god de koning en het vaderland :unsure:

GADGET
15 juli 2005, 18:15
laat die papieren gewoon hetzelfde...

wie weet er dan nu.

skully25
15 juli 2005, 18:41
de meeste dealers doen zelfs geen moeite om motoren te begrenzen want

1) het kost redelijk veel en is niet zo evident
2) het toenijpen van een motor is nooit goed
3) het zuigt om mee te rijden

doe zoals de meeste, koop een motor waar ge 25 kw papieren bij kunt krijgen, ge laat uw moto gewoon lekker staan zoals em is (op vol vermogen dus), ge verzekerd em, ge rijd met verstand, dan hebt ge in principe niks om u zorgen in te maken, bij controle kunnen de flikken da niet ruiken dat die motor op vol vermogen draait en als de papieren in orde zijn hebt ge geen enkel probleem om die moto te verzekeren, let wel een 600cc zal niet te goedkoop zijn om te verzekeren als 18 jarige, ik moet al genoeg betalen voor mijne 450, tis maar dat ge het weet

om terug te komen op die cb500, cb500 (op vol vermogen miss een 55 pk) en nen cb600 (vol vermogen 97 pk) moet ge niet vergelijken, cb500 is een sloom luchtgekoeld blok (ouder model, nieuwere modellen zijn watergekoeld maar nog altijd niet veel sneller dan de oudere cb500) dat eigenlijk alleen maar goed genoeg is om op te leren rijden (cb500 en kawa ER5 zijn de geliefkoosde motoren van de rijscholen, alleen al omdat er niet vee leven in zit imho), nen cb600 is een veel levendigere machine met een pak meer power en rijd veel leuker dan een cb500
nen cb500 zult ge na uw 2 jaar 25 kw direct willen wegdoen om een zwaardere moto te kopen, weer een serieuze kost erbij want ge zult niet veel geld terugkrijgen op die cb500, alsde nen cb600 koopt kunt ge er lekker mee blijven doorrijden na uw 25 kw periode

zeg wel es over wlke cb600 het gaat want ge hebt ier de cb600f hornet (97pk) ( http://www.motorbikes.be/en/Honda/2005/CB%20600%20Hornet%20F/ ) en de cbf600 eventueel met ABS (78 pk) ( http://www.motorbikes.be/en/Honda/2005/CBF%20600/ )

GADGET
15 juli 2005, 18:46
die cb500's is echt ni the way to go :p

supermotard of monster ;) (als het van mij zo afhangen e)

supermotard is echt goed om mee te beginnen.
Direct op gsxr of zx10r of r1 of... stappen is ni zo slim. Supermotard heeft pit, maar relatief licht en kan ni echt snel. Vinnet echt iets goe om mee te beginnen..

schakelbrom -> supermotard -> monster -> R1 da lijkt ij een 'veilige'' volgorde :D

morph123
15 juli 2005, 19:20
kheb zelf ne cb600s ben daar heel content van.

skully25
15 juli 2005, 19:27
die cb500's is echt ni the way to go :p

supermotard of monster ;) (als het van mij zo afhangen e)

supermotard is echt goed om mee te beginnen.
Direct op gsxr of zx10r of r1 of... stappen is ni zo slim. Supermotard heeft pit, maar relatief licht en kan ni echt snel. Vinnet echt iets goe om mee te beginnen..

schakelbrom -> supermotard -> monster -> R1 da lijkt ij een 'veilige'' volgorde :D

supermotard lokt meer uit tot hooliganisme en onverantwoord rijgedrag :p
ze mogen dan wel niet zo snel zijn, zijt er toch maar voorzichtig mee, nen highsider op 1 van die dingen is ook niet echt da
in principe kunde op iedere motor beginnen, zolang ge niet te zelfzeker word en domme dingen gaat doen is da allemaal perfect mogelijk

kheb zelf ne cb600s ben daar heel content van.

kuipversie dan http://www.motorbikes.be/en/Honda/2005/CBF%20600%20S/

GADGET
15 juli 2005, 19:41
ze mogen dan wel niet zo snel zijn, zijt er toch maar voorzichtig mee, nen highsider op 1 van die dingen is ook niet echt da
in principe kunde op iedere motor beginnen, zolang ge niet te zelfzeker word en domme dingen gaat doen is da allemaal perfect mogelijk

kzeg ook ni dat da miete-moto's zijn e :p (verre van zelf, maar heeft toch meer zo een veilig gevoel vin ik dan persoonlijk. Als ge op nen r1 gaat zitten, dan is het eerder het gedacht van: holy shit, dees gaat hard, hoe moete daar nen bocht mee pakken, ik krijg da ni in evewicht jong, .. etc (ni da ik da zeg, maar ale ja, der is een verschil vinnek))

morph123
15 juli 2005, 23:15

nee ti's den deze.

http://www.motorbikes.be/nl/Honda/2001/CB%20600%20Hornet%20S/

dropkicker
16 juli 2005, 14:36
de meeste dealers doen zelfs geen moeite om motoren te begrenzen want

1) het kost redelijk veel en is niet zo evident
2) het toenijpen van een motor is nooit goed
3) het zuigt om mee te rijden

doe zoals de meeste, koop een motor waar ge 25 kw papieren bij kunt krijgen, ge laat uw moto gewoon lekker staan zoals em is (op vol vermogen dus), ge verzekerd em, ge rijd met verstand, dan hebt ge in principe niks om u zorgen in te maken, bij controle kunnen de flikken da niet ruiken dat die motor op vol vermogen draait en als de papieren in orde zijn hebt ge geen enkel probleem om die moto te verzekeren, let wel een 600cc zal niet te goedkoop zijn om te verzekeren als 18 jarige, ik moet al genoeg betalen voor mijne 450, tis maar dat ge het weet

om terug te komen op die cb500, cb500 (op vol vermogen miss een 55 pk) en nen cb600 (vol vermogen 97 pk) moet ge niet vergelijken, cb500 is een sloom luchtgekoeld blok (ouder model, nieuwere modellen zijn watergekoeld maar nog altijd niet veel sneller dan de oudere cb500) dat eigenlijk alleen maar goed genoeg is om op te leren rijden (cb500 en kawa ER5 zijn de geliefkoosde motoren van de rijscholen, alleen al omdat er niet vee leven in zit imho), nen cb600 is een veel levendigere machine met een pak meer power en rijd veel leuker dan een cb500
nen cb500 zult ge na uw 2 jaar 25 kw direct willen wegdoen om een zwaardere moto te kopen, weer een serieuze kost erbij want ge zult niet veel geld terugkrijgen op die cb500, alsde nen cb600 koopt kunt ge er lekker mee blijven doorrijden na uw 25 kw periode

zeg wel es over wlke cb600 het gaat want ge hebt ier de cb600f hornet (97pk) ( http://www.motorbikes.be/en/Honda/2005/CB%20600%20Hornet%20F/ ) en de cbf600 eventueel met ABS (78 pk) ( http://www.motorbikes.be/en/Honda/2005/CBF%20600/ )

Ge zegt de meeste dealers doen zelfs geen moeite om da te begrenzen, maar is da ni de fabriek die dat doet?

van de honda site:
max. vermogen 57kw (78pk) / 10.500 tpm
25 kw (34pk) / 10.500 tpm

den dealer zei dat het mogelijk is om over te schakelen naar full power, maar is da wel hetzelfde ivm met een volwaardige na het overschakelen?
Een volwaardige kopen met papieren van ene 25kw zou wel goed zijn, maar zijn er wel die dat doen en is dat dan wel effectief een volwaardige moto of een 25kw waar de 'begrenzer' uit de gas is gehaald?

Het gaat over de laatste
http://www.motorbikes.be/en/Honda/2005/CBF%20600/
met de zomerkortingen af 5600 euro zonder en 6100 euro met ABS

VinceFeet
16 juli 2005, 15:30
Ik heb een yamaha R6, op de papieren 25kw maar hij rijdt gewoon full power hoor. En niemand die dat ziet of riekt. Natuurlijk, als ik iets serieus zou meemaken hang ik wel waarschijnlijk want dan durven ze de motor wel eens opensmijten en dan zit ik in de problemen.

skully25
16 juli 2005, 15:54
Ge zegt de meeste dealers doen zelfs geen moeite om da te begrenzen, maar is da ni de fabriek die dat doet?

van de honda site:
max. vermogen 57kw (78pk) / 10.500 tpm
25 kw (34pk) / 10.500 tpm

den dealer zei dat het mogelijk is om over te schakelen naar full power, maar is da wel hetzelfde ivm met een volwaardige na het overschakelen?
Een volwaardige kopen met papieren van ene 25kw zou wel goed zijn, maar zijn er wel die dat doen en is dat dan wel effectief een volwaardige moto of een 25kw waar de 'begrenzer' uit de gas is gehaald?

Het gaat over de laatste
http://www.motorbikes.be/en/Honda/2005/CBF%20600/
met de zomerkortingen af 5600 euro zonder en 6100 euro met ABS

als ge da vraagt voor een volwaardige motor met 25 kw papieren gaat uw dealer dat wel forceren zunne, der zijn er zoveel die zo rondrijden, wat wel kan is dat ze dan aan u zeggen of vragen om iets te tekenen dat de dealer niet aansprakelijk kan worden gesteld moest gij betrokken zijn in een accident met gekwetsten, omdat gij dan dus de dealer kunt betrekken bij de zaak, zijn dus wel van die smeerlappraktijken die ge beter niet uithaalt als er zich ooit es iets voordoet, wat ge allemaal kunt vragen aan uw eigen dealer hangt dus ook af van de vertrouwensrelatie tussen u en uw dealer

naar mijn weten wordt iedere moto op vol vermogen geleverd, begrenzen gebeurd enkel op aanvraag omdat de meeste mensen die een moto kopen dus al op vol vermogen mogen rijden, de groep van 18 tot 21 jarige die begrensd moeten rijden is niet zo groot, vandaar...

Foose
16 juli 2005, 16:08
Ik zou mij een 125cc ofzo kopen.
Ik denk dat dat net een 25kw is ofni ?

Eneuh, met uw voorlopig moet ge toch niet met zo'n belachelijk fluo vestje rondrijden eh ? :p

zombie
16 juli 2005, 16:21
als ge da vraagt voor een volwaardige motor met 25 kw papieren gaat uw dealer dat wel forceren zunne, der zijn er zoveel die zo rondrijden, wat wel kan is dat ze dan aan u zeggen of vragen om iets te tekenen dat de dealer niet aansprakelijk kan worden gesteld moest gij betrokken zijn in een accident met gekwetsten, omdat gij dan dus de dealer kunt betrekken bij de zaak, zijn dus wel van die smeerlappraktijken die ge beter niet uithaalt als er zich ooit es iets voordoet, wat ge allemaal kunt vragen aan uw eigen dealer hangt dus ook af van de vertrouwensrelatie tussen u en uw dealer

naar mijn weten wordt iedere moto op vol vermogen geleverd, begrenzen gebeurd enkel op aanvraag omdat de meeste mensen die een moto kopen dus al op vol vermogen mogen rijden, de groep van 18 tot 21 jarige die begrensd moeten rijden is niet zo groot, vandaar...

tegenwoordig kunt ge al door de fabriek begrensde machienes kopen ze.
dus den dealer gaat der normaal gezien nooit geen probleem van maken

dropkicker
16 juli 2005, 16:24

Eneuh, met uw voorlopig moet ge toch niet met zo'n belachelijk fluo vestje rondrijden eh ? :p

125cc is +-10 kw, maar iedereen raadt me af voor 125cc te gaan, na 2 maanden zijt ge da beu.

maar ik denk da de begrenzing der in t fabriek wordt ingezet hoor
bv de cbf600 is in 25kw versie enkel beschikbaar in het zilver

zombie
16 juli 2005, 16:30
125 hebt ge in 2 uitvoeringen he , de 11kw en iets van 21kw

daveke
16 juli 2005, 16:48
125 cc met een beetje gefoefel gaat tot 45-50 pk...wel rekening mee houden dat je nu en dan een nieuw pistonnetje nodig zult hebben...maar als je van 2-takt niets weet beter afblijven die zijn nogal fragiel...

motor van 25 kw zijt ge na 2 maand ook beu. da zuigt om darmee te rijden, die ring in uw uitlaat neemt alle agresiviteit uit de blok weg...

greets dave

VinceFeet
16 juli 2005, 16:54
motor van 25 kw zijt ge na 2 maand ook beu. da zuigt om darmee te rijden, die ring in uw uitlaat neemt alle agresiviteit uit de blok weg...

greets dave

Idd, ik heb ook tijdje rondgereden met 25kw maar nu mijn R6 terug volledig zijn eigen gang mag gaan is het beest in hem terug naar boven gekomen.

Foose
16 juli 2005, 17:29

?????

zombie
16 juli 2005, 17:30
125 cc met een beetje gefoefel gaat tot 45-50 pk...wel rekening mee houden dat je nu en dan een nieuw pistonnetje nodig zult hebben...maar als je van 2-takt niets weet beter afblijven die zijn nogal fragiel...

greets dave

25 kw word begrenst in de inlaat.
iets dat er voor zorgt dat de gasklep blokeerd

skully25
16 juli 2005, 20:09

niet overdrijven hé, dan moogde al met nen serieuze crosser rijden om dat vermogen te halen (en die geraken ook maar aan de 45 krukaspk's), en dan moogde ook om de 5 tellen een nieuwe zuigerke steken, vb CR125

meeste 125 2t buikschuiverkes hebben meestal iets rond de 33 krukaspk's zitten, vb cagiva mito en rs125 en die zijn relatief betrouwbaar als ge ze goed onderhoud en de juiste olie gebruikt

alsde nog ietske meer wilt moede es kijken naar nen gas gas 125 sm, heeft een 37 krukaspk's, zijn ook hele leuke machinetjes maar niet goedkoop in aankoop, kost een 5400 euro

dropkicker
18 juli 2005, 13:30
kheb er lang over zitten nadenken en heb besloten toch maar gene nieuwe te kopen.
Het zal een occasie worden, waarom ?... Het was ofwel een nieuwe moto of op kot gaan en als ik een occasie koop kan ik op kot gaan.

Het grote probleem bij occasies is dat je er niet veel vindt onder de 25kw van boven de 250cc of het zijn echt al oude mobieltjes. Ook mijn budget is niet al te groot, maximaal 2500 euro
kent er iemand andere sites dan ebay of 2dehands.be ?
of iemand dat een 25kw moto te koop weet staan :)

KingOfWoods
18 juli 2005, 16:13
Die cb500's zijn echt slechte moto's.
Die 600 daarentegen zijn best goede moto's voor mee te rijden.
Deze raden ze ook aan in de rijschool.
Ze zeggen daar zelf dat de 500 geen reet waart is, maar je moet nu eenmaal aan een bepaald kw komen om u rijbewijs te doen en deze zijn best sloom en ideaal voor nieuwelingen dus.
Die 600 zit ook omfortabeler, rijd leuker.
Als je die nieuw gaat kopen mag je toch altijd eens een testritje doen.
Ik zelf ga voor de supermotard gaan ipv die cb600.
kvind dat gewoon mooier, maar dat zijn smaken.
R1 of racers als startmoto is gewoon u doodvonnis tekenen.
Dit kan lang goedgaan, maar het duurt ongeveer 2 jaar voor je je moto gans kent, en zelf erna leer je steeds nog bij, dus als je dan op een 150pk monster gaat rijden, zal de eerste scherpe bocht probbly u laatste zijn.

KingOfWoods
18 juli 2005, 16:16
kheb er lang over zitten nadenken en heb besloten toch maar gene nieuwe te kopen.
Het zal een occasie worden, waarom ?... Het was ofwel een nieuwe moto of op kot gaan en als ik een occasie koop kan ik op kot gaan.

Het grote probleem bij occasies is dat je er niet veel vindt onder de 25kw van boven de 250cc of het zijn echt al oude mobieltjes. Ook mijn budget is niet al te groot, maximaal 2500 euro
kent er iemand andere sites dan ebay of 2dehands.be ?
of iemand dat een 25kw moto te koop weet staan :)

Supermotard / enduro's
deze zijn bijna allemaal onder de 25kw, vaak 250/400cc
4takt, lichten erop dus perfect legaal, en zijn ook nog eens best pittige beestjes.
je zal er ook geen 200 uit halen, maar dit neemt niet weg dat ze optrekken voor zot.

2dehands.be = beste site, al die andere site's hebben de zelfde aanbiedingen als 2de hands alleen iets minder.
www.kapaza.be is ook nog goed, staat net iets minder op als op 2dehands, maar je kan wel rechtstreeks bieden zonder in te loggen.

skully25
18 juli 2005, 17:00
Supermotard / enduro's
deze zijn bijna allemaal onder de 25kw, vaak 250/400cc
4takt, lichten erop dus perfect legaal, en zijn ook nog eens best pittige beestjes.
je zal er ook geen 200 uit halen, maar dit neemt niet weg dat ze optrekken voor zot.

2dehands.be = beste site, al die andere site's hebben de zelfde aanbiedingen als 2de hands alleen iets minder.
www.kapaza.be is ook nog goed, staat net iets minder op als op 2dehands, maar je kan wel rechtstreeks bieden zonder in te loggen.

krij zelf met ene dus ik weet maar al te goed wat mogelik is met die motoren en wanneer ze aan te raden zijn voor te kopen

sm's of enduro's => niet aan te raden voor dagelijks gebruik omdat de meeste erg onderhoudsintensief zijn en niet bedoeld zijn om aan constante snelheden te draaien, hebben ook een kleine actieradius, sommige prestatiegerichte sm's hebben zelfs de neiging om te oververhitten bij stop and go trafic en ge moet er niet aan denken van met nen sm de snelweg op te gaan

tenzij ge naar de bravere versies gaat kijken zoals nen yamaha xt600x, maar dan zijn ook geen echte sm's meer, meer een kruising tussen touring en sm

een sm koopt ge enkel voor de fun, zeker niet als dagelijks transport tenzij ge het leuk vind om zeker (!) iedere 1000 km olie en filters te vervangen en iedere 3000 km de kleppen te stellen, als ge dat dan zelf nog niet kunt zit ge iedere keer met een goeie 100 euro kosten aan onderhoud en dat om de 1000 km, u bent gewaarschuwd

wilt ge een betrouwbare moto, gewoon voor een goede tweedehands naked bike gaan, à la cb600, bandit 600, fazer 600 o.i.d, rijd goed, betrouwbaar en toch nog genoeg power om u goed te amuseren

morph123
18 juli 2005, 17:34
Die cb500's zijn echt slechte moto's.
Die 600 daarentegen zijn best goede moto's voor mee te rijden.
Deze raden ze ook aan in de rijschool.
Ze zeggen daar zelf dat de 500 geen reet waart is, maar je moet nu eenmaal aan een bepaald kw komen om u rijbewijs te doen en deze zijn best sloom en ideaal voor nieuwelingen dus.
Die 600 zit ook omfortabeler, rijd leuker.
Als je die nieuw gaat kopen mag je toch altijd eens een testritje doen.
Ik zelf ga voor de supermotard gaan ipv die cb600.
kvind dat gewoon mooier, maar dat zijn smaken.
R1 of racers als startmoto is gewoon u doodvonnis tekenen.
Dit kan lang goedgaan, maar het duurt ongeveer 2 jaar voor je je moto gans kent, en zelf erna leer je steeds nog bij, dus als je dan op een 150pk monster gaat rijden, zal de eerste scherpe bocht probbly u laatste zijn.

nu moete gij mij toch is uitleggen waarom ne cb 500 ne slechte moto is ze zijn mischien ni zo krachtig maar ze rijden zeer goed en ne goeiekopere moto in onderhoud en onderdelen vind ge ni en ze zijn zeer betrouwbaar.met zone cb500 trekt ge er nog alle normale wagens mee af ze.

en nen r1 heeft 180 pk en het is zever als ge daarmee uw doodsvonnis tekend.de geen die hun eige daarmee doodrijden dat zijn gewoonlijk ook degeen die hun eige doodrijde me bv. nen cb500(die halen ook al bijna 200km/h)

dropkicker
19 juli 2005, 02:46
ik ben niet zo voor supermotards, nooit ni graag gezien eigl. ook :s
maar geloofme, het is niet gemakkelijk een 2ehand naked bike te vinden onder de 25kw :)

en nen r1 heeft 180 pk en het is zever als ge daarmee uw doodsvonnis tekend.de geen die hun eige daarmee doodrijden dat zijn gewoonlijk ook degeen die hun eige doodrijde me bv. nen cb500(die halen ook al bijna 200km/h)

true, maar zijn diegenen met zo'n moto niet meer geneigd is 'goe door te trekken' ?
kzie veel naked bike's die snel rijden hé, maar de liggers als die bij de lichten vertrekken....

Nelis
14 december 2008, 19:39
Idd, ik heb ook tijdje rondgereden met 25kw maar nu mijn R6 terug volledig zijn eigen gang mag gaan is het beest in hem terug naar boven gekomen.

uhm kem vraagske, kheb een r6 op het oog van 2003 maar die heeft 34000km wat volgens mij veel is maar volgens anderen niet, wat denken jullie?

En wat vinden jullie van een kawasaki er-6n?

Robust²
14 december 2008, 19:41
Een ER6 en een R6 zijn ten eerste al compleet verschillende motoren, een 4-cilinder super sport tegen een 2 cilinder naked.
Over de kilometers: als die degelijk onderhouden is valt dat best nog mee, alles hangt ervanaf hoe de vorige eigenaar(s) ermee omsprongen.

Mr. SLASH
14 december 2008, 19:42
deze topic dateert wel al van 2005 :)

en die aantal km's vallen nog mee , hangt wel ook beetje af wat de vraagprijs is :)

1ste moto ?

TiBasco
14 december 2008, 20:25
Ikzelf heb een ER6-n. Wel na 3 dagen perte totale, maar goed. 't Is een ongelooflijke funbike, zeer tof in de bochtjes en comfortabel rijden. Niet aan te raden als je dagelijks veel autostradekm's moet gaan doen, beter af met de ER6-f dan.

Ga voor die 6n, echt toffe bike, die R6 is voor mooiweerrijders (en nu het geflame ;-))

BlaXander
15 december 2008, 11:20
Ga voor die 6n, echt toffe bike, die R6 is voor mooiweerrijders (en nu het geflame ;-))

/flames :p

Voor wat moet de motor dienen? Dagelijks vervoer of enkel voor het plezier? Indien dagelijks vervoer, ook autostrades?

R6 kan wel dienen voor dagelijks vervoer, maar is er natuurlijk niet voor gemaakt :). 6n is ook niet ideaal als er veel autostrade aan te pas zou komen (beter 6f dan denkek).

Ik heb mijne gsx-r 600 ook tweedehands gekocht met ongeveer 34.000 km op de teller. Heb die binnengebracht bij een garage (was particulier gekocht, dus neem aan dat ze niet biased waren) en die zeiden dat hij motorisch nog heel goed in orde was. Over het algemeen denk ik dat de meeste motoren, mits deftig onderhouden te zijn veel meer aankunnen dan 34.000 km, dus daar zou ik niet dadelijk over struikelen. Probeer anders nog wat af te dingen op basis van de kilometerstand :).

Lonewolf_69
15 december 2008, 18:37
let wel een 600cc zal niet te goedkoop zijn om te verzekeren als 18 jarige, ik moet al genoeg betalen voor mijne 450, tis maar dat ge het weet

Goh, thangt er vanaf waar ge verzekerd en aan wat ge de verzekering koppelt. Kben 19 en kbetaal 350€ per jaar voor mijne GSXR600. 25kw papieren & vol vermogen.
Mijn verzekering staat op mijn naam. Wel gekoppeld aan mijn autoverzekering.

skully25
15 december 2008, 19:01
Mijn verzekering staat op mijn naam. Wel gekoppeld aan mijn autoverzekering.

in mijn geval is dat ook zo maar juist doordat die verzekering gekoppeld staat met een wagen krijgt ge 50% korting op uw motoverzekering, standaard korting bij de meeste maatschappijen. zonder wagen zou uw verzekering voor de moto dus rond de 700 euro zitten.

Terror Factor
15 december 2008, 19:20
'k denk niet dat ze naar de cc's kijken, maar naar het vermogen. Bij auto's weet ik in ieder geval zeker dat het zo is. Mijn 660 kost ook maar 330€/jaar, en er wordt rekening mee gehoude da m'n ma daar een auto heeft verzekerd.
Maar ik zit natuurlijk wel me 25kW papieren :)

Mr. SLASH
15 december 2008, 19:26
zoals al zoveel gezegd , eens boven een bepaald aantal CC blijft dat hetzelfde , ik betaal voor mijne 1200 nog evenveel verzekering als voor mijne 600

en diene km-stand is zeker nog niet "veel"

Jack-in-the-box
15 december 2008, 23:30
Eneuh, met uw voorlopig moet ge toch niet met zo'n belachelijk fluo vestje:p rondrijden eh ?

Ook al heb ik nog maar een voorlopig autorijbewijs,
dit is één van de dwaaste opmerkingen in een topic dat ik gehoord heb,
ge moet niet, néén, maar ik zie géén reden waarom het niet te doen, zelfs op m'n fiets doe ik eentje aan.

Maar soit, dat de TS ng veel plezier heeft met z'n moto.

Mr. SLASH
15 december 2008, 23:33
Ook al heb ik nog maar een voorlopig autorijbewijs,
dit is één van de dwaaste opmerkingen in een topic dat ik gehoord heb,
ge moet niet, néén, maar ik zie géén reden waarom het niet te doen, zelfs op m'n fiets doe ik eentje aan.

Maar soit, dat de TS ng veel plezier heeft met z'n moto.

omdat het op niks trekt , ik koop geen leren pak van 700€ om dan met zo een lelijk vestje te rijden .

dit verplichten vind ik onnozel , dat ze u zelf laten kiezen of ge dat wilt aandoen

Jack-in-the-box
15 december 2008, 23:46
omdat het op niks trekt , ik koop geen leren pak van 700€ om dan met zo een lelijk vestje te rijden .

dit verplichten vind ik onnozel , dat ze u zelf laten kiezen of ge dat wilt aandoen

Moest ik ook zo'n pak hebben, dan zouk t overdag niet doen, maar 'snachts uiteindelijk wel.
En verplichten, ik zou er géén nee op zeggen dat Fietsers & voetgangers dat verplicht zouden moeten dragen 'snachts

Robust²
16 december 2008, 00:06
Als ik s'nachts wat verder dan 5 a 10km zou moeten rijden, zou ik er toch ook over nadenken om zo een aan te doen hoor Slash. Overdag tijdens het weekend is weer iets helemaal anders :p
@Skull en Terror: Welke verzekerings maatschappijen zijn dat dan, ik zou nog veel meer moeten neerleggen hoor :x

TekkaBlade
16 december 2008, 15:49
Moest ik ook zo'n pak hebben, dan zouk t overdag niet doen, maar 'snachts uiteindelijk wel.
En verplichten, ik zou er géén nee op zeggen dat Fietsers & voetgangers dat verplicht zouden moeten dragen 'snachts

Ja ok, maar die hebben dan ook zelden een werkend licht.

beyl
16 december 2008, 16:03
en de lichten op een moto schijnen evengoed als op een auto hoor oO
(fuck die xenons :p)

mega_stihl
17 december 2008, 18:21
Waar controleren ze of uw moto wel gelimiteerd is tot 25kw? Ziet ge ze al bezig met een CBR op de rollen te zetten?

RealRoot
17 december 2008, 18:37
eerst op de papieren he..

skully25
17 december 2008, 18:43
Als ik s'nachts wat verder dan 5 a 10km zou moeten rijden, zou ik er toch ook over nadenken om zo een aan te doen hoor Slash. Overdag tijdens het weekend is weer iets helemaal anders :p
@Skull en Terror: Welke verzekerings maatschappijen zijn dat dan, ik zou nog veel meer moeten neerleggen hoor :x

ik zit bij AXA.

Waar controleren ze of uw moto wel gelimiteerd is tot 25kw? Ziet ge ze al bezig met een CBR op de rollen te zetten?

als er op uw papieren geen 25 kw staat en de andere nodige zaken kunt ge uw moto niet verzekeren en ook niet inschrijven.

als ge bedoelt tijdens een controle door politie. een moto op testbank gaan zetten om het vermogen te controleren wordt zo goed als nooit gedaan. kga niet zeggen nooit want het is toch al eens voorgekomen.

Jack-in-the-box
17 december 2008, 20:34
Ja ok, maar die hebben dan ook zelden een werkend licht.

Het mijne werkt altijd !

TekkaBlade
17 december 2008, 21:04
Het mijne werkt altijd !

Ik veralgemeen.