PDA

Volledige versie bekijken : Zaventem plat door ontslag

*~Lientjeuhhh~*
15 juli 2005, 12:39
Chaos op Zaventem

De vakbonden voeren actie aan de luchthaven van Zaventem. Ze vragen aan het personeel van luchthavenbedrijf Flightcare, het vroegere BGS, om het werk neer te leggen. Voorlopig is er nog geen hinder voor passagiers, maar dat zal op korte termijn wel het geval zijn, zegt Joris Welters van het ACV. Oorzaak is het ontslag van Maria Vindevoghel, het voormalige vakbondsboegbeeld bij het faillissement van Sabena.

Vindevoghel werkte bij Flightcare, de maatschappij die twee derde van de bagage van Zaventem afhandelt en onder meer voor SN Brussels, Virgin Express en Tui (Jetair) werkt. ,,Ik hoop dat families met kinderen die op vakantie gaan, niet het slachtoffer zullen worden van een probleem waar ze totaal niets mee te maken hebben'', zei Hans Vanhaelemeesch (Jetair en Tui) gisteravond. Ook voor hem was het echter koffiedik kijken of het ACV genoeg steun zou krijgen.

,,Het gros van ons personeel heeft geen zin om terug te keren naar de Sabenatijd, met slag om slinger dergelijke stakingen. Zij beseffen dat Maria Vindevoghel manifest en herhaaldelijk de veiligheidsregels overtreden heeft. Ze voelen weinig voor acties'', zei personeelsdirecteur Rudy Vande Velde van Flightcare, de vroegere Sabena-dochter Belgian Ground Services.

ACV-man Lode Verschingel klonk echter resoluut: ,,Voor ons is het simpel: geen oplossing in het probleem-Vindevoghel betekent geen vliegtuigen.''

Alvast bij Virgin-Express gaat desnoods het administratief personeel koffers helpen sjouwen, mocht dat nodig zijn. De luchthavenautoriteiten riepen reizigers gisteravond op om zeker op tijd naar de luchthaven te komen.blz. 2

Wat vinden jullie hiervan ? Zo maar eventjes de nationale luchthaven zo goed als platleggen omdat 1 iemand ontslagen wordt ?
Zoals in het artikel duidelijk staat, heeft de persoon in kwestie veiligheidsregels herhaaldelijk overtreden. IMO een reden tot ontslag.

Wat me hier nog het meeste tegensteekt, zijn de vakbonden. Zij zwepen weer iedereen op om (imo) een futiliteit.
Waarom ?

Om te tonen hoeveel macht ze wel niet (teveel!) hebben ?

Graag een paar reacties.

Kabouter Hya
15 juli 2005, 12:41
ik vind da normaal da die ontslagen is..
verschillende inbreuken op de veiligheid en verschillende waarschuwingen gekregen...

tis ni om da ge bij de vakbond zit (en dus beschermd zijt) da ge zo maar moogt doen wa ge wilt...

killer bel
15 juli 2005, 12:47
hebt ge gelezen wat ze allemaal had gedaan? ze was verschillende keren op een beveiligd gebied gekomen tijdens haar vakantie. Al na verschillede waarschuwingen was ze dit blijven doen. Na 9/11 konden ze dit niet toelaten en hebben haar maar ontslagen en zo moet het. met beveiliging valt niet te sollen.

Spoox
15 juli 2005, 12:58
vakbonden hebben gewoon veel te veel macht, bij het minste dat er gebeurt leggen ze de boel al plat, waar gaat dat naartoe? De economische kost van dergelijke zinloze acties is enorm. Tis niet dat ze zomaar wordt ontslagen, neen er zijn effectief bewijzen voor...maar ja omdat mevrouw een vakbondsboegbeeld is geweest, zetten we gewoon efkes de boel op stelten, zielig.

ec8or
15 juli 2005, 13:01
vakbonden hebben gewoon veel te veel macht, bij het minste dat er gebeurt leggen ze de boel al plat, waar gaat dat naartoe? De economische kost van dergelijke zinloze acties is enorm. Tis niet dat ze zomaar wordt ontslagen, neen er zijn effectief bewijzen voor...maar ja omdat mevrouw een vakbondsboegbeeld is geweest, zetten we gewoon efkes de boel op stelten, zielig.
idd - en dit is een zeer mooi voorbeeld van het teveel aan macht en gebrek aan respect voor de economie dat veel vakbondslieden hebben.

buiten met dat wijf, regels overtreden, meermaals, is de sancties ervoor leren dragen.
ik zou haar nog beboeten met de kosten die deze staking met zich meebrengt.

Godzilla*Akira
15 juli 2005, 13:03
Moest het iemand geweest zijn die niet bij de vakbond werkte, zou de vakbond daar nu wel niet gestaan hebben. Tis gewoon omdat het iemand van HUN is.
Wel spijtig dat iemand zijn werk verliest, maar je kent de regels dus moet je u daar maar aan houden. En na herhaaldelijke waarschuwingen, moet ge u ook niet van den dommen houden.
Is toch weer een vorm van chantage, neem ze terug aan of we leggen alles plat.
Spijtig toch langs 1 kant dat da allemaal zomaar kan. Vakbond is wel nodig, maar gemoet et ook niet gaan misbruiken.

Time
15 juli 2005, 13:07
idd

luc kortebeek is nu ook niet meteen iemand die me rap een positief beeld over de vakbonden zal doen creëren:/

Havoc
15 juli 2005, 13:19
Ik vertrek morgen gvd met Virgin op reis, ik hoop maar dat ik niet te veel hinder ga ondervinden...

Ik vind het gewoon ongehoord, zeker nu tijdens de zomervakantie. Duizende mensen hebben betaald voor die diensten, maar omdat één of andere madam een beetje te veel populariteit heeft om ontslagen te worden, wil men een heel vliegveld platleggen en daardoor onrechtstreeks reizigers meestraffen. Want ook al zeggen ze dat ze de gewone mens niet willen treffen, dat doen ze wél.

*~Lientjeuhhh~*
15 juli 2005, 13:22
Ben blij te zien dat de meesten er zo over denken als ik. 't is een fenomeen dat de laatste tijd imo te vaak opduikt. De vakbonden misbuiken echt hun macht. Ze houden zich bezig met futiliteiten waar niemand zit op te wachten.
Die vrouw heeft overduidelijk fouten gemaakt, in elk ander klein bedijf stond ze al lang met haar klikken en klakken opt straat.

Zondag vertrekken wij ook op verlof, desnoods draag ik zelf mijn valiezen tot aan de vlieger :p

FuLcRuM
15 juli 2005, 13:46
Ikd enk eerder dat het een samenloop is hoor...

De perikelen rond EBBR met de nachtvluchten... Ik weet niet of je het beseft maar EBBR zal eventueel de deuren moeten sluiten als ze hier in België nog wat debiel blijven doen...

=CID=Drone
15 juli 2005, 13:55
ge vergeet 1 ding, ze komt op de luchthaven achter haar uren idd, maar dit om haar werk te doen als vakbonds mens, iets wat ze tijdens haar uren NIET kan doen :(

nu zegt flightcare dat biac haar badge daarom heeft ingetrokken wat tot haar ontslag heeft geleid terwijl de feiten anders zijn ( en al bewezen ) , het is flightcare die aan biac vroeg om haar badge in te trekken.

of ze al dan niet aanwezig mag zijn achter haar uren ( zelfs tijdens haar vakantie als ze gewoon thuis is ) om haar werk te doen als vakbons afgevaardigde kunt ge lang over discusieren, maar feit is wel dat het haar recht/plicht is :)

Darius Craven
15 juli 2005, 15:23
Dan hebben de vakbonden nog geen recht om zo'n acties te ondernemen. Je moet geen massa aan mensen het slachtoffer maken van de job van 1 persoon. Je kan ook in stilte staken, of enkel de verantwoordelijken aanpakken. Ma komaan, een trein blokkeren, een vrachtwagen op een hoofdweg parkeren... Dikke zeveraars...

Of ze nu daar was voor haar vakbondswerk of niet, dat ze dat uitvechten met diegene die haar hebben ontslagen. Heb absoluut geen begrip voor zo'n toestanden. Mensen kunnen niet meer fatsoenlijk praten, enkel actie...

Er zijn landen waar men als vorm van staking zwarte rouwbandjes draagt om hun ongenoegen te uiten, maar toch nog blijft verder werken om het bedrijf en de klant niet te schaden. Want daar geloven ze er wel degelijk in dat als ze een bedrijf platleggen dat ze ook zichzelf beschadigen ( wat me logisch lijkt )... De bazen zien dan het ongenoegen van de werknemers en dan kan er plaats voor dialoog ontstaan.

Pff, als je bedrijf verliezen lijdt door je staking ivm 1 persoon dan ben je toch serieus verkeerd bezig en jezelf aan het ondermijnen...

woot
15 juli 2005, 15:41
slaat inderdaad gewoon op niets deze staking !

voor 1 iemand zoveel problemen veroorzaken amai zunne

celeron clocker
15 juli 2005, 16:10
Lol , ik denk dat die mannen snel hun biezen pakken als ze zo een vliegtuig op hun zien afstormen. :)

En idd teveel macht hebben die "mensen" .

The_Law
15 juli 2005, 17:54
ge vergeet 1 ding, ze komt op de luchthaven achter haar uren idd, maar dit om haar werk te doen als vakbonds mens, iets wat ze tijdens haar uren NIET kan doen :(

nu zegt flightcare dat biac haar badge daarom heeft ingetrokken wat tot haar ontslag heeft geleid terwijl de feiten anders zijn ( en al bewezen ) , het is flightcare die aan biac vroeg om haar badge in te trekken.

of ze al dan niet aanwezig mag zijn achter haar uren ( zelfs tijdens haar vakantie als ze gewoon thuis is ) om haar werk te doen als vakbons afgevaardigde kunt ge lang over discusieren, maar feit is wel dat het haar recht/plicht is :)

De dame is kwestie is een poetsvrouw, die moet op de luchthaven zijn om te "poetsen"

Vakbondsactiviteiten doede vanop het bureau van de vakbond, en nie "na de uren" op terreinen die hoog beveiligd worden

Het zijn nota bene ook die Vakbondslieden die hebben gestaakt en gedaan om betere veiligheid te waarborgen, dan hebben ze er en dan staken ze opnieuw

Maar opgelet als de treinbestuurders staken wegens een of andere reden, en de mannen van de vakbond of van de luchthaven raken niet op tijd op hun werk, dan ga je pas eens een klaagbede van formaat horen

Bende hypocriete mensen, die zitten gewoon te zoeken naar een opening om toch maar ambras te kunnen maken !

=CID=Drone
15 juli 2005, 18:26
niet alle vakbondswerk kan vanop ne bureau worden gedaan :)

en het gaat hem nie alleen om da ontslag, flightcare zegt dat door de intrekking van de biac badge werken onmogelijk werd voor haar terwijl het nu al bekend is dat niet biac maar flightcare zelf biac vroeg om de intrekking omdat de mevrouw ontslagen was, wat op het moment van de fameuze fax, niet het geval was.

daar gaat zowa gans de heisa rond, als die mevrouw wel degelijk een fout heeft gemaakt, bon, das 1 ding, maar voor de moment is het enige dat we zeker weten is dat flightcare zegt dat ze inbreuken heeft begaan tegen het biac regelement, dat ze blijkbaar zelf nog nie goed kennen ( flightcare dan )

vakbonds mensen hebben nu eenmaal bepaalde rechten/plichten, 1 daarvan zal wel zijn dat ze opgelijk welk moment hun vakbondswerk op de luchthaven moeten/kunnen uitvoeren.

gans de luchthaven platleggen is misschien overdreven voor 1 persoon, maar ze blij dat DHL werknemers dit niet deden in december (kerstperiode enzo, toen ik daar in dienst was ) toen zou de luchthaven gegarandeerd de laatste 2 weken van december niet of nauwelijks hebben gefunctioneerd :)

Preske
15 juli 2005, 18:31
Chaos op Zaventem

De vakbonden voeren actie aan de luchthaven van Zaventem. Ze vragen aan het personeel van luchthavenbedrijf Flightcare, het vroegere BGS, om het werk neer te leggen. Voorlopig is er nog geen hinder voor passagiers, maar dat zal op korte termijn wel het geval zijn, zegt Joris Welters van het ACV. Oorzaak is het ontslag van Maria Vindevoghel, het voormalige vakbondsboegbeeld bij het faillissement van Sabena.

Vindevoghel werkte bij Flightcare, de maatschappij die twee derde van de bagage van Zaventem afhandelt en onder meer voor SN Brussels, Virgin Express en Tui (Jetair) werkt. ,,Ik hoop dat families met kinderen die op vakantie gaan, niet het slachtoffer zullen worden van een probleem waar ze totaal niets mee te maken hebben'', zei Hans Vanhaelemeesch (Jetair en Tui) gisteravond. Ook voor hem was het echter koffiedik kijken of het ACV genoeg steun zou krijgen.

,,Het gros van ons personeel heeft geen zin om terug te keren naar de Sabenatijd, met slag om slinger dergelijke stakingen. Zij beseffen dat Maria Vindevoghel manifest en herhaaldelijk de veiligheidsregels overtreden heeft. Ze voelen weinig voor acties'', zei personeelsdirecteur Rudy Vande Velde van Flightcare, de vroegere Sabena-dochter Belgian Ground Services.

ACV-man Lode Verschingel klonk echter resoluut: ,,Voor ons is het simpel: geen oplossing in het probleem-Vindevoghel betekent geen vliegtuigen.''

Alvast bij Virgin-Express gaat desnoods het administratief personeel koffers helpen sjouwen, mocht dat nodig zijn. De luchthavenautoriteiten riepen reizigers gisteravond op om zeker op tijd naar de luchthaven te komen.blz. 2

Wat vinden jullie hiervan ? Zo maar eventjes de nationale luchthaven zo goed als platleggen omdat 1 iemand ontslagen wordt ?
Zoals in het artikel duidelijk staat, heeft de persoon in kwestie veiligheidsregels herhaaldelijk overtreden. IMO een reden tot ontslag.

Wat me hier nog het meeste tegensteekt, zijn de vakbonden. Zij zwepen weer iedereen op om (imo) een futiliteit.
Waarom ?

Om te tonen hoeveel macht ze wel niet (teveel!) hebben ?

Graag een paar reacties.

het is niet "zomaar" iemand, het is ne grote naam bijd ie vakbond

akkoord, dat ze dat niet kan doen tijdens haar uren, volledig mee eens. Maar legmij dan eens uit, wat heeft zij dan als vaksbondafgevaardige in een "high security" zone te zoeken???

The_Law
15 juli 2005, 18:35
en het gaat hem nie alleen om da ontslag, flightcare zegt dat door de intrekking van de biac badge werken onmogelijk werd voor haar terwijl het nu al bekend is dat niet biac maar flightcare zelf biac vroeg om de intrekking omdat de mevrouw ontslagen was, wat op het moment van de fameuze fax, niet het geval was.

So ?

waar gaan we naartoe als je als werkgever al moet gaan verantwoorden voor je daden, wanneer je een onbekwaam personeelslid de deur wijst ?

Vakbondswerk kan ook niet allemaal gedaan worden vanop een bureau, idd, maar imo ook niet in een security zone

profiteurs, dat zijn het, misbruik maken van het recht om uw mening te uiten via staking

=CID=Drone
15 juli 2005, 18:36
ze spreken over een beveiligde zone's , op zaventem is da me 3 kleuren ( in volgorde van low naar hoog ) , groen, orange, rood .

zelfs als ze in de groene of orange kwam spreken ze al van 'high security' zone terwijl de meeste mensen ( zelfs ik kon nog in de orange geraken ) denken dat alleen rood 'high' is.

de groene zone = publieke zone alias vertrek en aankomst hal
orange = alles waar het gewone publiek al niet meer mag komen

Desertfish_88
15 juli 2005, 19:10
zucht, en dan vragen ze zich af waarom het zo slecht gaat met de economie...

Morpheus
15 juli 2005, 19:12
Ik ga hier geen uitspraken over doen, aangezien je niet kan weten wat er daar juist aan de hand is (geweest).

MilM
15 juli 2005, 19:18
ah de vakbonden, die weten tegenwoordig nie beter dan het werk proberen neer te leggen

Bubbling Zombie
15 juli 2005, 19:19
ik hoop dat ze veel verlies maken en nog meer mensen moeten ontslagen :niceone:

The_Law
15 juli 2005, 19:22
ik hoop dat ze veel verlies maken en nog meer mensen moeten ontslagen :niceone:

You have a point maar zo extreem durf ik het nu ook niet stellen

Doet me denken aan een mens die een schilderbedrijf had

er was daar ook een stresske me ne vakbondsman die dacht dat het bedrijf van hem was en dus ze hebben hem uit zijn taak ontheven

Hupla

we staken, leggen de boel plat en laten niemand meer binnen

Resultaat : die mens heeft een tweede filiaal van zijn bedrijf moeten sluiten

Dus weer ontslagen

maar hey, dan hebben ze opnieuw reden om te zagen dat er geen werk is en kunnen ze weer staken

Vakbonden : hoeksteen van de financiele malaise in de werkgelegenheid

Time
15 juli 2005, 21:08
omfg, mensen die wel aan het werk wilden worden gewoon tegengehouden (letterlijk) door vakbondsmilitanten
da gaat écht wel te ver:s

Bubbling Zombie
15 juli 2005, 21:09
omfg, mensen die wel aan het werk wilden worden gewoon tegengehouden (letterlijk) door vakbondsmilitanten
da gaat écht wel te ver:s

omgekeerd mag niet, stakingsbrekers enzo -_-

eniac
15 juli 2005, 21:10
Pro da mens:
- ze zegt dat het maar 1 keer is gebeurd, ik weet niet of dit klopt, maar niemand hier, denkik?
- als beschermd persoon mag ze niet zomaar haar ontslag krijgen

Contra:
- ze heeft de regels niet gevolgd

Tja, ze moet dan maar de regels volgen, zeg ik dan...

*~Lientjeuhhh~*
15 juli 2005, 21:11
da gaat écht wel te ver:sOok net op Terzake gezien ?

't is een schande. Weet 90% van de stakers wel waarom ze staken ? Of worden ze enkel opgezweept door de kopstukken van de vakbond ?

Morpheus
15 juli 2005, 21:12
Pro da mens:
- ze zegt dat het maar 1 keer is gebeurd, ik weet niet of dit klopt, maar niemand hier, denkik?

Contra:
- ze heeft de regels niet gevolgd

Tja, ze moet dan maar de regels volgen, zeg ik dan...

Dan kan je iedereen ontslaan op basis van iets... Als je een hond wil slaan vind je steeds een stok.

Ik doe daar geen uitspraken over, je weet nooit wat er zich daar intern heeft afgespeeld.

Feignasse
15 juli 2005, 21:13
opgezweept of misschien eerder "gechanteerd" :unsure:

herc
15 juli 2005, 21:42

beschermd persoon? Omdat je van de vakbond bent, ben je ineens beter of beschermd? Sjeezes wat voor bullshit is dat? Die van de vakbond zeggen dat misschien zelf maar daarom is het zo nog niet.

Ik weet ook niet juist wat er gebeurd is, en ga me dan ook niet uitspreken of haar ontslag terecht/onterecht is.
Maar omdat er iemand van de vakbond ontslagen is direct beginnen staken? Sjeezes, plan maar eens een leuke gezinsvakantie en kom tot de constatie dat ge al direct tegen zoiets moet opkijken. Want ze mogen dan wel beweren dat mensen er niet veel last van ondervinden, ik heb daarstraks ne kerel op de radio toch anders horen praten.

Meesten weten wel dat de vakbond al jaren de mafia in het bedrijfsleven is. Ze komen zogezegd op voor de werknemers, maar ondertussen hokken ze samen met de directie, en ze proberen enkel het beste voor hun eigen eruit te halen. ( Al die van de vakbond die op brug pensioen zijn tegen zeer gunstige voorwaarden wil ik de kost niet geven. )
Ik scheer niet iedereen van de vakbond over dezelfde kam, gelukkig zijn er nog goei, spijtig genoeg kom je die zelden tegen.

tjampie
15 juli 2005, 21:50
Belachlijk dat een van de economische middelpunten van de belgische economie plat wordt gelegd door een of andere ruzie rond een vertrek, sorry maar dat kan er bij mij niet in.

ps thread niet doorgelezen

$p|Ne
15 juli 2005, 21:54
Ik had liever gehad dat ze acties deden tegen actiegroepen zoals daedalus en andere, maar deze is toch wel ferm overdreven. Ik denk dat als ze het al tot vakbondsafgevaardigde geschopt heeft, toch wel weet wat de regels zijn op de luchthaven.

TheOrdreMan
15 juli 2005, 21:56
Heerlijk, rechtbank heeft beslist dat ze niet meer mogen staken als het pasagiers hinderd. Staking is dus opgeschort tot maandag. De Touroperators zijn naar de rechter gestapt en hebben hun gelijk gehaald, een mooie zaak.

Quxan
15 juli 2005, 22:03
Heerlijk, rechtbank heeft beslist dat ze niet meer mogen staken als het pasagiers hinderd. Staking is dus opgeschort tot maandag. De Touroperators zijn naar de rechter gestapt en hebben hun gelijk gehaald, een mooie zaak.
Khoop maar dat ze naast haar ontslag ook nog een mooie schadevergoeding moet betalen.

Ferux
15 juli 2005, 22:18
Dan kan je iedereen ontslaan op basis van iets... Als je een hond wil slaan vind je steeds een stok.

Ik doe daar geen uitspraken over, je weet nooit wat er zich daar intern heeft afgespeeld.

Van dat ontslag weten wij misschien wel te weinig om te kunnen oordelen, maar die staking is misdadig imo. Misdadig tegenover alle andere mensen die daar werken en de passagiers.

m***
16 juli 2005, 01:10
Khoop maar dat ze naast haar ontslag ook nog een mooie schadevergoeding moet betalen.

geen schadevergoeding maar gewoon alle kosten die (gaan)gemaakt zijn(/worden) door de staking

InFerNo
16 juli 2005, 01:30
we zouden met het telenet forum eens een tegenactie moete doen
met grote spandoeke: de jeugd wil werk! geen gezaag!

:p

vakbonde zijn de laatste tijd idd wel erg bezig
om op een economische dip te stake is imo wel stom
zo valle er nog meer ontslagen

The_Law
16 juli 2005, 01:58
en ben ik nu de enige die denkt dat dergelijke stakingen de verkeerde doelgroep treffen ??? :unsure:

alle, ik weet niet, dat is zo bv gaan betogen voor dierenrechten voor het ministerie van wegenwerken, komt op hetzelfde neer :unsure:

amdr
16 juli 2005, 02:09
Ale sjaans ben ik vandaag geland in Luik :p
Maar ze straffen er alleen de mensen mee he...

marcel
16 juli 2005, 02:55
pfff, typisch vakbonden, enkel aan hun eigen denken...

precies alsof ze alle regeltjes aan haar botten mag lappen, omdat ze vakbondafgevaardige is... ze is met een goei reden buitengesmeten. als ze geen belangrijke vakbondspersoon was, had er geen haan naar gekraaid...

eniac
16 juli 2005, 06:44
beschermd persoon? Omdat je van de vakbond bent, ben je ineens beter of beschermd? Sjeezes wat voor bullshit is dat? Die van de vakbond zeggen dat misschien zelf maar daarom is het zo nog niet.

Bij mijn weten zijn er wel degelijk werknemers met bepaalde statuten in bedrijven... En kerel, je moet me zo niet afblaffen, ik haalde ook maar enkele pro's en contra's aan die ik rondgehoord heb en ik besluit dat ze de regels had moeten volgen.

Ohja mensen, zoveel vluchten waren er niet vertraagd en zolang hebben die vertragingen bij mijn weten ook niet geduurd hoor... Dus dat moet je uiteindelijk niet zo dramatiseren :)

Bahja, maar het kan geen kwaad om ze zo weinig mogelijk stokken aan te reiken.

exo
16 juli 2005, 14:38
Dat ze actie voeren... ok. Maar dat ze alle toegangswegen nog is gaan blokkeren... NEEN!
Wat is het nut om een vrachtwagen dwars over de weg te zetten en onschuldige toeristen / zakenmensen te treffen?
Dat noem ik pretentieus zijn, sorry.
Het is spijtig dat ze ontslagen is, maar dat heeft wellicht zijn redenen. Als zij haar taak naar behoren vervulde dan had dit niet gebeurd. Je moet altijd de beide kanten van de zaak gehoord hebben vooraleer een oordeel te vellen, en zij willen maar dat je een oordeel velt na het horen van hun kant.
Ik zag een gesprek tussen een vakbondsafgevaardigde en (ik denk) een zakenman. De afgevaardigde vroeg begrip en de zakenman zei dat hij daar in de verste verte nog niet aan dacht, hij kon het opbrengen voor de vrouw die ontslagen was, maar dat hij op een afgesloten toegangsweg zat op weg zijn boterham te verdienen was er voor hem teveel aan. En hierin kan ik hem alleen maar gelijk geven.
En dan nog de arrogantie waarmee ze door de luchthaven liep met haar microfoon (of hoe noemt dat apparaat), dat is er voor mij teveel aan.

Mvg

exo
16 juli 2005, 14:40

Ik weet ook niet juist wat er gebeurd is, en ga me dan ook niet uitspreken of haar ontslag terecht/onterecht is.
Maar omdat er iemand van de vakbond ontslagen is direct beginnen staken? Sjeezes, plan maar eens een leuke gezinsvakantie en kom tot de constatie dat ge al direct tegen zoiets moet opkijken. Want ze mogen dan wel beweren dat mensen er niet veel last van ondervinden, ik heb daarstraks ne kerel op de radio toch anders horen praten.

Meesten weten wel dat de vakbond al jaren de mafia in het bedrijfsleven is. Ze komen zogezegd op voor de werknemers, maar ondertussen hokken ze samen met de directie, en ze proberen enkel het beste voor hun eigen eruit te halen. ( Al die van de vakbond die op brug pensioen zijn tegen zeer gunstige voorwaarden wil ik de kost niet geven. )
Ik scheer niet iedereen van de vakbond over dezelfde kam, gelukkig zijn er nog goei, spijtig genoeg kom je die zelden tegen.

Toch wel hoor, er zijn wel zeer zeker mensen met een beschermd statuut en die kan je niet zomaar ontslaan. Enkel op basis van een zware overtreding (bv. diefstal) en zelfs dan is het een hele molen die je moet doorlopen.

Mvg

pina
16 juli 2005, 15:00
...en de consumenten zijn de uiteindelijke slachtoffers. Zoals altijd.

ec8or
19 juli 2005, 11:01
Bij mijn weten zijn er wel degelijk werknemers met bepaalde statuten in bedrijven... En kerel, je moet me zo niet afblaffen, ik haalde ook maar enkele pro's en contra's aan die ik rondgehoord heb en ik besluit dat ze de regels had moeten volgen.

Ohja mensen, zoveel vluchten waren er niet vertraagd en zolang hebben die vertragingen bij mijn weten ook niet geduurd hoor... Dus dat moet je uiteindelijk niet zo dramatiseren :)

Bahja, maar het kan geen kwaad om ze zo weinig mogelijk stokken aan te reiken.
kijk, hoeveel vluchten vertraagd zijn en watvoor 'schade' ze uiteindelijk hebben aangericht met hun acties doet eigenlijk niets terzake.
het is principieel FOUT dat dit wijf (en ja, het is een wijf) toegeeft strikte regels op een luchthaven overtreden te hebben, hiervoor gesanctioneerd wordt en dan, als actief lid van een vakbond, haar positie uitermate misbruikt en uitbuit om in een van de drukste vakantie periodes van het jaar [dus een absolute topperiode voor de luchthaven en de toeleveranciers] een ego[isten]-staking te gaan activeren.

ik zou zeggen : hang the bitch - en aangezien dit niet meer letterlijk kan, doe het dan figuurlijk.

als zij als vakbondsafgevaardigde op zaventem werkt, zou je toch mogen verwachten dat ze op het minst op de hoogte is van wat wel en wat niet kan!

eniac
19 juli 2005, 18:42
kijk, hoeveel vluchten vertraagd zijn en watvoor 'schade' ze uiteindelijk hebben aangericht met hun acties doet eigenlijk niets terzake.

Inderdaad niet, maar men moet hier dat dan ook niet komen dramatiseren he.

Voor de rest ga ik best wel akkoord met wat je zegt, maar dat was al duidelijk denk ik?

Spoox
19 juli 2005, 20:53
we zijn alweer enkele dagen verder in deze kwestie. Het valt me dus op dat de bonden nu per sé over de veiligheid en werkdruk beginnen bij Flightcare, om toch maar de aandacht op hen gericht te houden, over het probleem Vindevoghel praat men al bijna niet meer. Vorige week schreeuwden ze nog moord en brand over het ontslag, nu omschrijft men het al als "probleem 9" en moet er eerst aandacht worden geschonken aan de bovengenoemde veiligheid en zo (problemen 1 tot 8)...weten die mensen wel wat ze nu eigenlijk willen, man toch hoe zielig kan je zijn. Men gaat er altijd maar nieuwe dingen bijsleuren om toch maar wat aandacht van de populaire media te krijgen, die de oorspronkelijke actie niet durven af te kraken. Ik heb totaal geen begrip voor deze actie.

hendrik1
21 juli 2005, 13:40
U got a point there :)

Zorba
27 juli 2005, 12:27
De christelijke bond zal vandaag nog een formele reactie op het ontslag van Maria Vindevoghel meedelen aan de sociaal bemiddelaar. Morgen overleggen de christelijke en de socialistische vakbond over mogelijke nieuwe acties om het ontslag ongedaan te maken.

In tegenstelling tot wat was aangekondigd, zal de technische inspectie die de veiligheid bij Flightcare onder de loep heeft genomen, niet vandaag maar pas in september verslag uitbrengen. De vakbonden hebben al woedend gereageerd.

"Ik vind het onvoorstelbaar dat de inspecteurs hun afspraak met directie en vakbonden niet nakomen. De overheid heeft in dit zeer gevoelige dossier haar woord gebroken. We zullen dit zo niet laten", zei Lode Verschingel van de christelijke vakbond.

De controle kwam er na veiligheidsklachten van de bonden. Directie en bonden hadden zich ertoe verbonden de conclusies van de inspecteurs te respecteren.

Gisteren werden de cargo-afdeling van Flightcare en een deel van de bagagecontrole doorgelicht. Vandaag lag het accent op het laden en lossen van vliegtuigen.

Mijn pa werkt bij Flightcare cargo, en daar hebben ze vorige keer de ruimte bezet, dit is dus dikke bullshit wat hier aan de hand is! Wie de regels overtreed moet de gevolgen dragen,of ze nu een "bekend" persoon is van de vakbond of niet ...

mathieu
28 juli 2005, 20:31
de reden wrrm da ze zo ambetant doen imho is omdat die vrouw het gezicht was van het faillisement van sabena, zij had vooral een symbolische betekenis, verder nix mja als ze zo doordoen gaan we nog is een vrij groot faillisement hebben
ik ga akkoord met die hier boven mij
jongeren willen werk geen gezaag!