PDA

Volledige versie bekijken : vonken uit den uitlaat (zip)

Mr. SLASH
14 juli 2005, 15:53
wanneer ik gisterennacht naar huis reed en ik op een niet verlichte baan reed en achter mij keek , zag ik dat er op bepaalde momenten een serie vonken uit men uitlaat kwamen .

nu soms was dit 1 vonkje en soms een heel serie

en wat ik ook heb dat is als ik constant met mijne hendel volledig opengetrokken rijd dat na bepaalde tijd em precies stil valt , laat ik hendel los en geef ik opnieuw gas dat em weer optrekt , maar ik mag em nie volledig opentrekken .

als ik em ongeveer bijna volledig opentrek , haal ik wel nog steeds max snelheid , maar toch , zo continue balanceren met diene hendel is klote .

grtz

CAS
14 juli 2005, 15:55
wanneer ik gisterennacht naar huis reed en ik op een niet verlichte baan reed en achter mij keek , zag ik dat er op bepaalde momenten een serie vonken uit men uitlaat kwamen .

nu soms was dit 1 vonkje en soms een heel serie

en wat ik ook heb dat is als ik constant met mijne hendel volledig opengetrokken rijd dat na bepaalde tijd em precies stil valt , laat ik hendel los en geef ik opnieuw gas dat em weer optrekt , maar ik mag em nie volledig opentrekken .

als ik em ongeveer bijna volledig opentrek , haal ik wel nog steeds max snelheid , maar toch , zo continue balanceren met diene hendel is klote .

grtz
:applause:
Ik krijg enkel knallen uit mijn uitlaat, en zou dol gelukkig zijn moest em eens backfire geven ook.
Nu, het gebeurd terwijl je je gaspedaal in duwt? Want dan klopt er wel iets niet, en als je in N staat en je geeft ineens veel gas valt em stil?

TiBasco
14 juli 2005, 16:30
Een zip is een scooter CAS...

Fighting Hobbit
14 juli 2005, 16:34
eum, ik dacht dat da was wanneer uw cilinders ni alles bezinne kunne opknalle en er dus een beetje vloeibare beziene mee door de uitlaat komt die dan onderweg verbrand...

CAS
14 juli 2005, 16:55
da is door de timing van de kleppen tgeen wat die hierboven bedoeld. waar hij wss ook gelijk mee heeft

freeza
14 juli 2005, 17:16
had ik vroeger ook van dat hij in een dip valt
ligt aan de carburator-afstelling denk ik...
van die vonken zou ik het niet weten :p laat het zo is toch cool :p :evil:

Mr. SLASH
14 juli 2005, 18:09
mja die vonken storen mij nie , maar wel dat em zo precies stil valt als ik hendel helemaal open trek , want da zou toch nie mogen .

euhm nen brommer werkt toch nie mee kleppen das toch mee zo een spoelproces via de spoelpoort ?

GADGET
14 juli 2005, 18:13
maw staat gewoon te rijk ?

En een tweetakt brommer is idd met poorten
viertakt met kleppen.

Er stroomt wrsch wat mengsel mee naar u uitlaat en verbrand daar gewoon. No big deal :p Maar toch eens opnieuw (laten) afstellen.

(kan er ook naast zitten, eigelijk nog nooit echt aan een tweetakt brommer gewerkt, maar veronderstel toch zo iets)

Foose
14 juli 2005, 18:21
Kan da niet de ontsteking zijn die slecht geregeld is ?

GADGET
14 juli 2005, 18:25
yep, kan ook

-Helld0g-
14 juli 2005, 18:43
da is door de timing van de kleppen tgeen wat die hierboven bedoeld. waar hij wss ook gelijk mee heeft

kleppen op zo'n tweetaktgeval? :rofl:

oftewel nen helen aangekoekten uitlaat die zichzelf reinigt ofzo alsem eel warm komt (roet deeltjes?)

oftewel veelste rijk zeker

kzou zeggen verkoop uwen brom, zeg da er nitro in zit ofzo :p

DBK
14 juli 2005, 21:50
carter loopt vol me naft da ni allemaal kan verbrand worden, dan gaat da in uw uitlaat ontploffen, niks erg maar toch een beter afstellen, ik heb het omgekeerde, ik heb da als ik een tijdje heb stil gestaan maar toch motor laten draaien en dit bij warm weer, dan knalt em ook, ma echt neig, en soms lijken da em der ni ga doorkomen maar na een minuutje gaat het terug :)

ahja bomma zip of zip sp?

Mr. SLASH
15 juli 2005, 14:35
en kunde zoiets zelf afstellen , ik ken wel wa van brommers .
en tis nen gewonen zip , dus bomma zip zekerst :D :D :D

Jerryboy
15 juli 2005, 15:19
kan door enkele dingen komen eh:

- naverbranding in uw uitlaat, dus gewoon naft die niet helemaal verbrand is in uw cilinder die dan doorstroomt naar uw uitlaat.

da kan komen door 2 dingen, ofwel veel te rijk mengsel ofwel verkeerde hittegraad bougie of gewoon ver kapotte bougie.

- verkeerde timing van uw ontsteking, normaalgezien als ge nog gewoon uw std. ontsteking hebt en zelf niets geprutst hebt kan het dit niet zijn.

als ge wel zelf een binnerotor ofzo gestoken hebt, mja dan moet ge ni verder gaan zoeken eh. in da geval gewoon binnenrotor afstrepen en met strobo juistzetten (best laten juistzetten in uw geval :)).

/edit: kan ook zijn dat het gewoon je katalysator zijn die loszit (kan enkel met std uitlaat he), maar dan zou er geen prestatieverlies mogen zijn.

Mr. SLASH
15 juli 2005, 15:56
ik heb er nie aan gefoefeld , maar kgaan der gewoon afblijven en zo verder rijden , en kunde diene hendel nie regelen , dak em nie zo ver meer kan opentrekken ?

Jerryboy
15 juli 2005, 16:03
Zo blijven rijden zou ik niet doen.

bougie vervangen neemt mss 2min in beslag en ff uw sproeier ff vervangen duurt toch ook ni lang ?

als dat al te veel gevraagd is...

Mr. SLASH
15 juli 2005, 16:11
kzal die bougie der nekeer uithalen en naar zien .

maar is dat dan mogelijk van diene hendel ?

DBK
15 juli 2005, 20:36
/edit: kan ook zijn dat het gewoon je katalysator zijn die loszit (kan enkel met std uitlaat he), maar dan zou er geen prestatieverlies mogen zijn.katalysators zijn gemaakt om de vanonder te gooien \o/

Dirkxke
15 juli 2005, 23:20
vanalles hier gelezen...

stilvallen: maak uw carbu eens zuiver en laat die eens opnieuw afstellen. staat gewoon een pak te rijk op volgas en "verzuipt" in zijn eigen mengsel, hierdoor meer roetaanslag in uw uitlaat wa zo heet wordt da uit uw uitlaat vliegt in de vorm van vonkskes

jawadde hier leest ge vanalles :s

Mr. SLASH
16 juli 2005, 06:27
thx , maar kzal der toch een tijke nie mee rijden , want ik ben 3 uur geleden gestuikt met mijne brommer , en mijnen arm is genaaid :(

klote weer , fucking mist eeft et mij gelapt :(

amdr
16 juli 2005, 11:26
Teveel naft dus carbu afstelling
Of iets met ontsteking

Dj Aero
18 juli 2005, 15:18
ik heb er nie aan gefoefeld , maar kgaan der gewoon afblijven en zo verder rijden , en kunde diene hendel nie regelen , dak em nie zo ver meer kan opentrekken ?

wa verstade onder uwen hendel? uwe gas? die kunde inkorte, door vanonder in uwe carbu, die naald, daar een buisje tussen steken zoda ge die minder ver open moet trekke, zo ging da toch met mijne schakel mor kwet ni oe da me scooters zit

satanreleased
19 juli 2005, 14:38
Je nafte filter is vuil , daarom komt er niet genoeg nafte toe aan de motor als je voleedig optrekt , en begint em te prutelen .
Het is hetzelfde zoals bij een auto , bepaald moment geraak je niet hoger dan 90 km/uur .En als je het vuil laat zakt dat constant , tot dat je niet meer kan starten .
En moest je geen nafte filter in je brommer hebben , dan moet je eens de nafte kraan ne beetje meer open zetten .

Stijneman
20 juli 2005, 00:14
maw staat gewoon te rijk ?

En een tweetakt brommer is idd met poorten
viertakt met kleppen.

Er stroomt wrsch wat mengsel mee naar u uitlaat en verbrand daar gewoon. No big deal :p Maar toch eens opnieuw (laten) afstellen.

(kan er ook naast zitten, eigelijk nog nooit echt aan een tweetakt brommer gewerkt, maar veronderstel toch zo iets)
kan je poorten/kleppen uitleggen aub ? welk is het beste etc ? ik weet da autos met kleppen wereken (dacht ik toch ?) wa nut heeft wat ..

Dirkxke
20 juli 2005, 01:08
http://home.concepts.nl/~staal/2tdemo.html

hier staat het mooi uitgelegd.

het beste... der is nie echt een beste in omdat 2 takt alleen nog gebruikt wordt in toepassingen waarin het tot zijn recht komt (racerij, motocross, tuingereedschap <- lichter als 4takt en compacter te bouwen)

Morpheus
20 juli 2005, 01:13
http://home.concepts.nl/~staal/2tdemo.html

hier staat het mooi uitgelegd.

het beste... der is nie echt een beste in omdat 2 takt alleen nog gebruikt wordt in toepassingen waarin het tot zijn recht komt (racerij, motocross, tuingereedschap <- lichter als 4takt en compacter te bouwen)

Nieuw grasmachine hier van Honda is nogthans viertakt :)

Dirkxke
20 juli 2005, 01:15
Nieuw grasmachine hier van Honda is nogthans viertakt :)

idd, die zijn meestal viertakt, maar had het meer over van die bosmaaierkes of kettingzagen. dus het kleiner gereedschap :)

onze briggs en straton is ook 4takt :)

birdhouse85
20 juli 2005, 02:55
vroeger gehad met mijn circuit rs50,

ontsteking die iets te laat staat, en zo ontvlamt in je uitlaat, heb zo 3 dempers en 1 uitlaat laten smelten voordat ik eens naar het probleem keek...

bij een 2takt heb je altijd benzine die in uitlaat komt... hou maar eens een aansteker tegen uw demper vanachter hehe ( niet doen lol )

dus carbu afstellen, zal iets te rijk staan ( kleinere sproeier, of luchtfilter eens goed uitkuisen) en als er nog problemen zijn, eens kijken naar ontsteking :)

mv

glenn