PDA

Volledige versie bekijken : Rijbewijs auto ...

Mr.Fatal
13 juli 2005, 21:52
oké ik zou dus willen leren rijden aan me ouders. ( omdat het het goedkoopst is en al de rest zo beetje geldvullerij is van die autoscholen. ) nu is mijn vraag mag ik al van 17jaar dan me theoretisch afleggen en dan 1jaar wachten tot ik in auto mag rijden ? want je moet 18jaar zijn als je leert rijden aan je ma of pa ?

juist ?

greetz

Crazy
13 juli 2005, 22:04
17 en 9maand als je het alleen leert(zonder rijschool-lessen)
en op je 18de kun je uw rijvergunning aan vragen om 9 tot 12maand met je ouders te leren rijden...

nog vragen?

[T-RAW]Freak
13 juli 2005, 22:16
Als je onder 17 jaar en 9 maanden oud bent, MOET je theorie lessen volgen ... Deze kosten bij mij 124€. Hier kan je neit buiten ...

Vervolgens doe je uiteraard je examen voor 15€

Dan MOET je weeral 12 uur praktijk lessen gaan volgen bij een erkende rijschool ... Bij mij was dat 47€/uur. Dan zou je 1 volledig jaar onder begeleiding van je ouders rijden ... Dit mag als je nog geen 18 bent, zolang je je theoretisch examen maar hebt afgelegd en uiteraard geslaagd bent ... En zolang je die 12 uur praktijk maar hebt gevolgd. Dan mag je een 'Voorlopig Rijbewijs' gaan afhalen waarvoor je nog eens 9€ aan fiscale zegels moet betalen :p

Hoewel je bij een rijschool korting krijgt indien je bij de Christelijke Mutualiteit bent aangesloten ... Vraag dat maar aan je mama :o

Dus in totaal een serieuse rekening he makker! Kben nu ook vollen bak aant werken om het te kunnen betalen :p

Sander H
13 juli 2005, 22:20
wa gij wilt doen, dus da uw ouders u leren rijden, daarbij moet ge tot 17 en 9 maand wachten voor uw theorie (zoals Crazy al zei)

vowa vilt ge uw theoretisch nu al gaan afleggen? (nie dat da gaat)

Feignasse
13 juli 2005, 22:23
Dat model met verplichte theorielessen vind ik maar dwaas, tenzij je sito presto een rijbewijs nodig hebt voor je werk. Lees dat boekje eens door, vooral om enkele details te kennen (verplichte groefdiepte van banden etc.), en je slaagt dat examen zonder problemen.

Mr.Fatal
13 juli 2005, 22:28
nja nog 9maand wachte dan ( omda ze meer vragen gaan stellen 50ofzo inplaats van 40 en jah daar nie echt zin in :p ) mja zal er dan maar 50oplossen zeker binne 9maand :D

thx allemaal

Mr.Fatal
13 juli 2005, 22:29
Dat model met verplichte theorielessen vind ik maar dwaas, tenzij je sito presto een rijbewijs nodig hebt voor je werk. Lees dat boekje eens door, vooral om enkele details te kennen (verplichte groefdiepte van banden etc.), en je slaagt dat examen zonder problemen.
yep da wist ik al dat er veel kans is dat ze dat vragen van die groefdiepte :)

T€RM!N4T0R
13 juli 2005, 22:34
Ook ff vraagje: wat is tegenwoordig de goedkoopste manier voor je rijbewijs te halen? (termijn onbelangrijk, een auto kan ik mss wel nog betalen, maar de rest zoals taxen en benzine/diesel voorlopig niet)
Ik ben daar een jaar of 2 denkek nog voor geweest gaan vragen en een volledig vrije opleiding kostte toen €150 dachtek. (maar dan doe je alles zelf, theorie leer je zelf, praktijk me ouders of vrienden en je betaalt enkel examen-geld voor je theorie en praktijk)

Zijn die prijzen nog steeds dezelfde? Verschilt dat van rijschool tot rijschool?
Andere oplossing die beter zijn? (maar zeker niet te duur)

Mr.Fatal
13 juli 2005, 22:46
hmmm normaal als je doe zoals ik leert rijden aan je ma en pa is goedkoopst als je slaagt ;) dacht 15€ voor theoretisch en 30 ofzo voor praktisch ( laatste ben ik nie zeker :p )

Crazy
13 juli 2005, 23:06
hmmm normaal als je doe zoals ik leert rijden aan je ma en pa is goedkoopst als je slaagt ;) dacht 15€ voor theoretisch en 30 ofzo voor praktisch ( laatste ben ik nie zeker :p )

36 volledig praktisch examen en idd 15€ voor de theorie en min 9maand met je ouders ofzo leren rijden ;)

T€RM!N4T0R
13 juli 2005, 23:46
Dus voor €51 heb je je rijbewijs ofzo? In de veronderstelling dat je voor beide van de eerste keer slaagt natuurlijk.
Of is er niet min. één rijles VERPLICHT? Ik dacht er nog een rijles was vlak voor je praktisch examen die je moet doen. (en daar moet je dan wss ook wel voor betalen veronderstel ik)

Crazy
13 juli 2005, 23:52
+je geld voor de fiscale zegels om voorlopig en definitief rijbewijs aan te vragen was 9 en 16€ denkek ;)
Geen rijles nodig, je kan et allemaal via je ouders ofzoiets leren maar als ge et dan kunt zoals het zou moeten da weet ge nie é :D

skully25
14 juli 2005, 00:17
niet voor het een of ander maar zijn die vragen omtrend rijbewijzen nu al niet genoeg gesteld en beantwoord...... zelfs die van de goedkoopste manier om aan een rijbewijs te geraken is al meermaals beantwoord

en leren rijden bij u ouders enkel en alleen omdat het goedkoper is vind ik niet echt een volwaardige reden, het mag dan meer kosten als ge leert rijden bij de rijschool maar dan leren ze het u dus wel degelijk, die instructeurs hebben meer dan genoeg ervaring
denk moest ik het ooit met mijn ouders geleerd hebben dat ik enige keren mocht terugkeren voor mijn praktijkexamen...
als die 20 uren te duur is volg dan 10 uur les en oefen daarna nog wat met uw ouders, dan hebt ge dat toch al mee...
en als ge het volledig met uw ouders wil doen, veel geluk om een volledig jaar elke keer met uw ouders op zwier te gaan, want alleen/ zonder uw begeleider komt ge toch niet op de baan
20 uur les met de rijschool (dat doede met gemak op een maand tijd), 3 maand alleen rijden, praktijkexamen en voila, ge hebt uw rijbewijs binnen de 4 maanden, en dan zijn er toch nog die 12 maanden met de ouders op zwier gaan verkiezen gewoon omdat het goedkoper is :x, gaat een maandje gaan werken tijdens de zomer en ge kunt dat wel betalen dus ik snap niet echt waar het probleem voor sommige ligt :s

T€RM!N4T0R
14 juli 2005, 00:21
Wat maakt mij da nu uit of 't met ouders of vrienden (die moeten meer dan 5 jaar in bezit zijn van rijbewijs zeker?) is of niet?
Als je 't kan, kan je 't en daar beslist de examinator over. Desnoods doe ik het meerdere keren.

FeNiX4LiFe
14 juli 2005, 09:26
Wat maakt mij da nu uit of 't met ouders of vrienden (die moeten meer dan 5 jaar in bezit zijn van rijbewijs zeker?) is of niet?
Als je 't kan, kan je 't en daar beslist de examinator over. Desnoods doe ik het meerdere keren.
omdat als uw ouders iets verkeerd doen als gewoonte ze het je zonder probleem kunnen aanleren en dat zit jij met de eieren en dan heft zelfs een autoinstructeur moeilijkheden met het je af te leren.

stel.
je ouders gebruiker nooit de gordel. hoe gaan kouw ouders jouw opleggen om deze dan wel te gebruiken.

stel
je ouders gebruiker de pinkers al optie op een wagen. gaat jouw papa dan constant zagen dat je je pinker niet gebruikt.

eens verkeerd angeleerd is in bijna alle gevallen voorgoed verkeerd.
het is goedkoper en heeft ook een reden :)

Morpheus
14 juli 2005, 10:12
omdat als uw ouders iets verkeerd doen als gewoonte ze het je zonder probleem kunnen aanleren en dat zit jij met de eieren en dan heft zelfs een autoinstructeur moeilijkheden met het je af te leren.

stel.
je ouders gebruiker nooit de gordel. hoe gaan kouw ouders jouw opleggen om deze dan wel te gebruiken.

stel
je ouders gebruiker de pinkers al optie op een wagen. gaat jouw papa dan constant zagen dat je je pinker niet gebruikt.

eens verkeerd angeleerd is in bijna alle gevallen voorgoed verkeerd.
het is goedkoper en heeft ook een reden :)

Mja, maar anderszijds... met een begeleider rijden doe je minstens 6 maand, en dat vind ik het absolute minumum qua opleiding.
En dan is er ook nog het feit dat je moet slagen in een rijexamen, met of zonder rijschool.
Dus de objectieven moeten gehaald worden.

Dat opleidingsstelsen op 3 maand vind ik dus verwerpelijk...
Dat is pure discriminatie voor mensen die het niet kunnen betalen + 3maand is niet genoeg om wat verkeersinzicht te krijgen.

Nu ja, het rijexamen is zoieso de maatstaaf, maar toch...

Kabouter Hya
14 juli 2005, 10:22
en als je nu drukbezette ouders hebt (zoals ik destijds) die zich absoluut niet kunnen vrijmaken om met zoonlief te rijden...

daarom heb ik drie maanden gedaan (zelf betaald btw met vakantiewerk)
maar heb in die drie maanden wel vollenbak veel km's gedaan
ik weet niet of da da dan zo verwerpelijk was/is
want had trouwens geen fouten op mijn examen...

Morpheus
14 juli 2005, 10:28
en als je nu drukbezette ouders hebt (zoals ik destijds) die zich absoluut niet kunnen vrijmaken om met zoonlief te rijden...

daarom heb ik drie maanden gedaan (zelf betaald btw met vakantiewerk)
maar heb in die drie maanden wel vollenbak veel km's gedaan
ik weet niet of da da dan zo verwerpelijk was/is
want had trouwens geen fouten op mijn examen...

Mention the imo ;).

3 Maanden en dan nog zonder enkele begeleiding vind ik te weinig.
Maar idd, er is een te halen maatstaaf namelijk het rijexamen.
Nu zoieso ben ik voor een volledige hervorming van onze rijopleiding.

Kabouter Hya
14 juli 2005, 10:34
imo

hoe langer hoe beter das waar...
mar als je 3 maanden neemt mag je vanaf de 3de tot de 6de maand je examen doen...

en als je dan ouders hebt die 1 of 2 keer in de week met jou kunnen rijden of als je elke dag rijdt (ik deed ts de 150 en 300 km per dag) in die 3 (tot 6) maanden wie is er dan beter af???

oké als je fouten maakt weet je het niet...
maar das dan ook t'enigste nadeel imo...

Morpheus
14 juli 2005, 10:35
Persoonlijk vind ik het geen goede zaak vooral omdat je alleen mag rijden.
En als je ziet hoeveel van die 3-maand leerlingen het zwijn uithangen op de weg zonder ervaring.

Nu ja, dat is subjectief. Maar toch...

Zoieso zou ik graag zien dat het stelsel volledig anders wordt aangepakt.
Onze rijopleiding is gewoon niet meer van deze tijd.
Op z'n minst zouden ze het moeten aanvullen met een cursus wagenbeheersing.

Liverpool
14 juli 2005, 10:41
niet voor het een of ander maar zijn die vragen omtrend rijbewijzen nu al niet genoeg gesteld en beantwoord...... zelfs die van de goedkoopste manier om aan een rijbewijs te geraken is al meermaals beantwoord

en leren rijden bij u ouders enkel en alleen omdat het goedkoper is vind ik niet echt een volwaardige reden, het mag dan meer kosten als ge leert rijden bij de rijschool maar dan leren ze het u dus wel degelijk, die instructeurs hebben meer dan genoeg ervaring
denk moest ik het ooit met mijn ouders geleerd hebben dat ik enige keren mocht terugkeren voor mijn praktijkexamen...
als die 20 uren te duur is volg dan 10 uur les en oefen daarna nog wat met uw ouders, dan hebt ge dat toch al mee...
en als ge het volledig met uw ouders wil doen, veel geluk om een volledig jaar elke keer met uw ouders op zwier te gaan, want alleen/ zonder uw begeleider komt ge toch niet op de baan
20 uur les met de rijschool (dat doede met gemak op een maand tijd), 3 maand alleen rijden, praktijkexamen en voila, ge hebt uw rijbewijs binnen de 4 maanden, en dan zijn er toch nog die 12 maanden met de ouders op zwier gaan verkiezen gewoon omdat het goedkoper is :x, gaat een maandje gaan werken tijdens de zomer en ge kunt dat wel betalen dus ik snap niet echt waar het probleem voor sommige ligt :s

Dikke zever

De meeste weekendongevallen worden veroorzaakt door kinderen op de baan die hun rijbewijs "gekocht" hebben. Het zijn niet allemaal slechten die hun rijbewijs op 3 maand doen, dus begrijp me niet verkeerd maar het is gewoon zo dat het niet verantwoord is om na 20 uurkes les al alleen te mogen rijden!!

Niet iedereen wil zoveel geld ophoesten om op 3 maanden te mogen rijden!!

Kabouter Hya
14 juli 2005, 10:41
daar moet ik je wel gelijk geven dat er vanalles schort aan onze rijopleiding (om van de prijs nog maar te zwijgen)

d.C.
14 juli 2005, 10:51
daar moet ik je wel gelijk geven dat er vanalles schort aan onze rijopleiding (om van de prijs nog maar te zwijgen)

Wees dan blij dat je niet in Nederland woont, want daar zijn ze nog duurder. En ik dacht dat je in Nederland ook niet met je ouders kunt leren rijden (maar daar ben ik niet zeker van).

Die 3-maanden zijn nog niet zo slecht hoor. Het is kort, dat geef ik toe, maar je krijgt wel een uitgebreide opleiding bij de rijschool. Als je op het einde van de lessen niet voldoet aan de eisen om je zelfstandig op de weg te begeven, dan krijg je geen bekwaamheidsattest van de rijschool en kan je onmogelijk je voorlopig rijbewijs halen. De enige die het dan weer verpesten zijn die show-offs die doen alsof ze hun rijbewijs al hebben en alles mogen op de weg, terwijl ze nog steeds met een grote loser (lees: L) achter op hun ruit rijden (geen nood, ik rij ook nog met een loser hoor ;))

Kabouter Hya
14 juli 2005, 10:53
zot in nederland nog duurder...

ik vond die 1000€ dak 8 jaar geleden heb betaald al zo duur...
das wel schief...

en da van da bekwaamheidsattest was ik al vergeten....

ps maar iedereen zit te hameren op die drie maanden...
je mag wel tot 6 maanden blijven proberen

skully25
14 juli 2005, 15:25
Dikke zever

De meeste weekendongevallen worden veroorzaakt door kinderen op de baan die hun rijbewijs "gekocht" hebben. Het zijn niet allemaal slechten die hun rijbewijs op 3 maand doen, dus begrijp me niet verkeerd maar het is gewoon zo dat het niet verantwoord is om na 20 uurkes les al alleen te mogen rijden!!

Niet iedereen wil zoveel geld ophoesten om op 3 maanden te mogen rijden!!

op die 20 uurkes leert ge imho meer bij dan dat ge bij uw ouders op 12 maanden doet....

die manouvres alleen al die ge moet uitvoeren, durf wedden dat een groot deel van ouders/begeleiders niet eens weet hoe ge die correct moet uitvoeren of welke aspecten er echt belangrijk zijn bij het rijden, kzal nog een stapke verder gaan, sommige kennen het principe van voorrang van rechts niet nog eens of kennen een groot deel van de verkeersregels niet eens :x, ik heb gekozen om lessen te volgen omdat ik zeker wist dat mijn ouders niet echt capabel waren om mij te leren rijden. ik heb alle kosten ook zelf betaald... ja het is veel geld, maar ge LEERT tenminste rijden, dus degene die regelrecht weigeren om lessen te volgen gewoon omdat het wat geld kost, daar heb ik m'n eigen gedacht over...
als ge moet leren rijden en ge hebt 0,0% aan ervaring geeft het u meer vertrouwen als ge weet dat er een deftige instructeur naast u zit die eventueel nog kan ingrijpen als ge op het punt staat een fout te begaan

ps maar iedereen zit te hameren op die drie maanden...
je mag wel tot 6 maanden blijven proberen

minimum 3 maanden en maximum 6
dus als ge uw rijbewijs zo snel mogelijk wilt halen doet ge dus direct uw praktijkexamen als ge die 3 maanden alleen hebt gereden omdat dat de minimumvereiste is

Kabouter Hya
14 juli 2005, 15:29
idd skullbasher..

tis zoals ik in post #19 al zei +
je leert de fouten van iemand anders
terwijl de rijschool een deftige opleiding krijgt

die vroeg zelfs aan mij: "kunde gij al rijden"
ik zei: "ja"
die zei: " vergeet alles wa ge al geleerd hebt want 9 v/d 10 is het toch fout"
zegt toch genoeg imo??

Liverpool
14 juli 2005, 15:34
op die 20 uurkes leert ge imho meer bij dan dat ge bij uw ouders op 12 maanden doet....

die manouvres alleen al die ge moet uitvoeren, durf wedden dat een groot deel van ouders/begeleiders niet eens weet hoe ge die correct moet uitvoeren of welke aspecten er echt belangrijk zijn bij het rijden, kzal nog een stapke verder gaan, sommige kennen het principe van voorrang van rechts niet nog eens of kennen een groot deel van de verkeersregels niet eens :x, ik heb gekozen om lessen te volgen omdat ik zeker wist dat mijn ouders niet echt capabel waren om mij te leren rijden. ik heb alle kosten ook zelf betaald... ja het is veel geld, maar ge LEERT tenminste rijden, dus degene die regelrecht weigeren om lessen te volgen gewoon omdat het wat geld kost, daar heb ik m'n eigen gedacht over...
als ge moet leren rijden en ge hebt 0,0% aan ervaring geeft het u meer vertrouwen als ge weet dat er een deftige instructeur naast u zit die eventueel nog kan ingrijpen als ge op het punt staat een fout te begaan

minimum 3 maanden en maximum 6
dus als ge uw rijbewijs zo snel mogelijk wilt halen doet ge dus direct uw praktijkexamen als ge die 3 maanden alleen hebt gereden omdat dat de minimumvereiste is

WIe zegt dat mijn ouders mij hebben leren rijden?

Ik blijf erbij velen van de 3 maanderkes hebben veel te weinig ervaring om al alleen te rijden!! Ga de statistieken van weekendongevallen maar eens na, en dan wel wanneer ze hun rijbewijs al hebben!!

Er zou in België simpelweg 1 soort opleiding moeten komen met enkele verplichte lessen maar niet diegenen die er veel geld tegen aangooien voordeel geven. Bij 3 maanden wordt er op de examens veel eerder een oogje dichtgeknepen als iemand van 6 of 9 maand!!!

CAS
14 juli 2005, 15:39

Ik blijf erbij velen van de 3 maanderkes hebben veel te weinig ervaring om al alleen te rijden!! Ga de statistieken van weekendongevallen maar eens na, en dan wel wanneer ze hun rijbewijs al hebben!!

Er zou in België simpelweg 1 soort opleiding moeten komen met enkele verplichte lessen maar niet diegenen die er veel geld tegen aangooien voordeel geven. Bij 3 maanden wordt er op de examens veel eerder een oogje dichtgeknepen als iemand van 6 of 9 maand!!!

Geloofde die zever zelf nu? Ik ken er die op zo examencentrums zitten en had gevraagd of er verschil is in opleiding, antwoord is :JA

welk? Wel, iemand met rijschool, gaan ze vanuit dat die alles al kan, klein foutje is niet erg, maar een groter is al direct gebuisd.
Die met ouders, begrijpen ze da die eens een grotere fout maakt, omdat die het dan nog moet leren... Kameraad van mij deed het op 9maand, heeft 70 gereden waar em 50 mocht en was er nog door...

Ik heb het op 3 maand gedaan omdat je het dan juist leert, en omdat je dan zelf kan leren. Ik had geen zin om mijn ouders lastig te vallen om continu met mij te gaan rijden. Tenslotte is het wel veel geld, maar tis maar één keer op uw leven da ge da betaald... Dus zo erg is het niet, en ik heb alles uit mijn eigen zak mogen betalen, en niet op zo'n manier dat ik genoeg zakgeld krijg dat ik het kon betalen maar door wel degelijk te gaan werken.

Kabouter Hya
14 juli 2005, 15:41
ik had nochtans geen enkel fout op praktisch...
en deed het ook met de rijschool...

lol tzal me mijn schoon ogen zijn ofwa???

ps kvin da toch wa dubbel da die met twee maten en gewichten werken...

als ge u examen komt doen ga IK er van uit da ge der klaar voor zijt
kundet ni dan kundet ni. ga thuis dan ma wa bleiten...
en 70 wa ge 50 moogt zijde u rijbewijs al ni kwijt dan en die mag er door???
...

CAS
14 juli 2005, 15:47
ik had nochtans geen enkel fout op praktisch...
en deed het ook met de rijschool...

lol tzal me mijn schoon ogen zijn ofwa???

ps kvin da toch wa dubbel da die met twee maten en gewichten werken...

als ge u examen komt doen ga IK er van uit da ge der klaar voor zijt
kundet ni dan kundet ni. ga thuis dan ma wa bleiten...
en 70 wa ge 50 moogt zijde u rijbewijs al ni kwijt dan en die mag er door???
...

De omstandigheden waren er wel wat naar, ge mocht er 50, ma stond ni echt aangegeven, en iedereen reed er 90. Dacht ook dat het door werkomstandigheden was dat je er ma 50 mocht. Nuja, ik was er van de eerste keer door, en dat heeft idd te maken met dat ik het met de rijschool gedaan heb, zij hebben mij de twee uur voor ik mijn examen reed, op alle fouten die ik in die drie maand aangeleerd had gewijst, en heb die dan tijdens het examen niet gemaakt. Als je 9 maand de tijd hebt om fouten aan te leren, en niemand wijst je er op...

Feignasse
14 juli 2005, 16:12
Ik heb 20u (18u) rijles gevolgd en daarna nog eens 4 a 5 maand rondgereden met mijn pa (hoewel ik alleen mocht rijden). In die maanden heb ik toch nog veel kunnen bijleren. Ik denk wel dat mijn pa het me correct had kunnen aanleren, alleen is hij iets te nerveus / schrikachtig om van 0 te beginnen :D

Wat imo pas echt geschift is: ouders die hun kinderen alleen de baan op laten, terwijl die het model op 9-12 maand volgen :oink:

skully25
14 juli 2005, 16:19

tzijn blijkbaar enkel de weekendongevallen dat tellen jeesh, juist opt moment dat de sommige zo slim zijn van dronken achter het stuur te kruipen of weet ik wat allemaal, en statistieken zijn nog altijd relatief, draai het en keer het gelijk dadde wilt

miss ook handig om de reden te vermelden van ieder ongeval, ik verzeker u dat het meestal niet ligt aan het feit dat de bestuurder niet capabel is om te rijden, en wat wil leeftijd zeggen, ge hebt er van 19 jaar die beter rijden dan iemand van 50 met al meer dan 30 jaar ervaring zogezegd

en het examencentrum maakt geen onderscheid in rijopleidingen, ze letten er enkel op als gij alles goed doet of niet, dus als gij er voor kiest om 9 maanden te rijden met uw ouders waarvan ge niet weet of ge wel alles juist doet moede nadien niet komen klagen dat ge er niet door zijt voor uw praktijkexamen omdat ge bepaalde dingen niet wist, ik was er direct door omdat ik wist wat ik moest doen en waar ik op moest letten, dankzij die rijlessen die ik gevolgd hebt
dus gaat aub niet beginnen van degene die lessen hebben gevolgd worden er makkelijker door gelaten bij het praktijkexamen, in zekere zin is dit wel zo ya, maar dan in de zin van dat wij weten hoe we het moeten doen omdat ze het ons aangeleerd hebben, als gij hebt leren rijden met ouders en ge moet op een gegeven moment iets doen dat waarvan ge niet weet hoe ge eraan moet beginnen, ya das dan pech en in zekere zin normaal, want uw ouders/begeleider hebben het u niet aangeleerd...

-Helld0g-
14 juli 2005, 19:07
Dus voor €51 heb je je rijbewijs ofzo? In de veronderstelling dat je voor beide van de eerste keer slaagt natuurlijk.
Of is er niet min. één rijles VERPLICHT? Ik dacht er nog een rijles was vlak voor je praktisch examen die je moet doen. (en daar moet je dan wss ook wel voor betalen veronderstel ik)

altijd rijlessen verplicht

geloof minimum 6 maand (aan 18 en dan met ouders)

12 als ge aan 17 me u ouders doe

an 14 of 16 als ge aan u 18 alleen wilt rije

-Helld0g-
14 juli 2005, 19:08

kpeis eerder aan waaghalzerij (met maten) of uitgaan + rijden en dergelijke...

ni genoeg discipline om van den drank af te blijven :naughty:

Mr.Fatal
14 juli 2005, 19:19
bwa mijn zus heeft ook geleert via mijn ouders :p en ze is er van alles in 1x door dus zeer goekoop ;) + geoefent op parkoer me die paalkes om te parkeren enz en die manoeuvres ofzo :p dus volgens mij leren ze wel alles aan ;)