PDA

Volledige versie bekijken : [deleted]

[deleted]
13 juli 2005, 13:04
[deleted]

Preske
13 juli 2005, 13:17
bij het begin van het lezen had ik direct door dat het om fastfood-eten ging zijn. :)

En dat is idd eigen aan de sector. alles moet er rap gaan. Maar ik zou me pas echt zorgen beginnen te maken wanneer ze over 10'tallen procenten beginnen.

En over de scholen e.d. ben ik niet verrast eigenlijk gezegd.

nuja, hygiëne moet nu eenmaal een prioriteit zijn.

The Patriot
13 juli 2005, 20:53
Ik heb nog ni veel te klagen gehad over de hygiene in restauranten :)

Een kleine tip trouwens : Als ge int buitenland zijt en ge zijt niet vies van de plaatselijke bevolking enzo ga dan naar een lokaal restaurantje in een boerendorp en ge gaat smullen dat gene naam eeft. Tis op de oude wijze gemaakt. Tis 3 keer zo goedkoop terwijl dat 3 keer zo gezellig is ook ;)

ComputerVISTA
13 juli 2005, 21:10
Ik zelf werk in de horeca en als we gedaan hebben moeten wij alles op kuisen + schuren in alle hoeken en onder de tafels. Wij moeten ook handschoenen dragen + een muts en veiligheids schoenen. Alles moet kraak net zijn. Maar ja als je met eten bezig zeit dan kunde toch beter hygienisch tewerk gaan he. Bij ons is dat toch het geval.

Btw: Op school leren ze nu toch al de haccp normen wat ze dus vroeger bijna niet mee kregen. Heb ooit is op de vrt (' een ') een reportage gezien van in het verinigd koningrijk en wat ze daar dan lieten zien was echt afschuwelijk. Ook herriner ik mij een reportage van een camping hier ergens aan de kust. Sommige mensen zouden ze dus moeten verbieden van nog in de horeca te mogen werken.

ps : Het restaurant waar ik werk staat vermeld in de michelin.
ps2 : Ik sta direct onder de chef als sous chef . Dus qua hygiene in een keuken weet ik waar ik over spreek.

/edit: Ik ben com xp zijn broer

*~Lientjeuhhh~*
13 juli 2005, 21:35
Hier in België nog nooit te klagen gehad over de restaurants. Des te meer over de toiletten in sommige restaurants :cry:

[deleted]
13 juli 2005, 22:09
[deleted]

murdoc
13 juli 2005, 22:42
kheb persoonlijk geen slechte ervaringen hiermee, maar kheb wel al gehoord van iemand die net voor hij rondging met fruitsap op een receptie er enkele vliegen in zag drijven :), en hij ging dat melden en moest ze er gewoon uitvissen :p

mja, ik denk dat als je alles moest zien en weten wat er met ons eten gebeurt voor het op ons bord ligt, dat we allemaal niet veel honger meer zouden hebben

twoen
13 juli 2005, 23:07
jeeses alles moet superhygienisch zijn en zo is de mens tegen niks meer bestand en sterven we binnen 10 jaar als geen enkele antibiotica meer werkt aleen al van een snotvalling.

Hygiëne is belangrijk maar ze overdrijven toch soms hoor (zoals met alles in België)

Boris Barowski
13 juli 2005, 23:43
die normen zijn soms wa overdreven, een redelijk uitgebreide hygiene, ok, maar mijn nonkel is directeur van een opvanghuis voor kinderen, en wat ze daar niet moeten doen in die keuken, en dna is het nog niet goed genoeg

B.

ComputerVISTA
13 juli 2005, 23:58
jeeses alles moet superhygienisch zijn en zo is de mens tegen niks meer bestand en sterven we binnen 10 jaar als geen enkele antibiotica meer werkt aleen al van een snotvalling.

Hygiëne is belangrijk maar ze overdrijven toch soms hoor (zoals met alles in België)

Als je is salmonella gehad hebt zal je wel content zijn met die veiligheidsmaatregelen.

DGEN
14 juli 2005, 08:35
soms zijn sommige wc's echt smerig...maar ja..dat is dan weer 1 op de 10 keer ofzo dat ik dat meemaak eh :)
kheb wel geen smetvrees, maar als je ziet hoe smerig het soms kan zijn :ironic:

Preske
14 juli 2005, 13:29

weet ge, dat komt van twee kanen.

moesten ze nu eens stoppen met altijd zwaarder en zwaarder antibiotica's te geven, zou er niet gedurend resitentie tegen zijn.

racemaniac zen ma is apothekeres als ik mij goed herinner. en hij kwam laatst nog zeggen dat ze een zeer goede antibiotica voorhandne hadden, waar nog geen enkele bacterie resistent tegen was.

en de dokters begonnen het direct uit te schrijven, en het duurde niet lang of er waren al resistenties.

pina
14 juli 2005, 13:33
bij het begin van het lezen had ik direct door dat het om fastfood-eten ging zijn. :)in fastfoodketens gaat het er véél hygiënischer aan toe dan bij de particulieren.

murdoc
14 juli 2005, 13:48
racemaniac zen ma is apothekeres als ik mij goed herinner. en hij kwam laatst nog zeggen dat ze een zeer goede antibiotica voorhandne hadden, waar nog geen enkele bacterie resistent tegen was.

en de dokters begonnen het direct uit te schrijven, en het duurde niet lang of er waren al resistenties.

volgens mijn ex leraar biologie (van 2 jaar geleden dus), zijn de resistenties aan antibiotica veelal te wijten aan het feit dat boeren ze standaard in veevoer verwerken. Dus de koeien/varkens/kippen maken antilichamen, wij eten hun vlees --> resistenties

maar dokters schrijven dat ook veel te snel voor + patienten moeten altijd hun medicatie uitnemen, wat wss ook niet altijd gebeurt, omdat ze zich niet meer ziek voelen denken zehet niet meer te moeten nemen ...

Mr. SLASH
16 juli 2005, 20:16
ik ben barman in een irish pub , en ik kuis elken avond heel den toog en bijhorende dingen mee op , en ook in de keuken wordt elken avond alles opgekuisd en elken avond gedweild om alles zo proper mogelijk te houden .

[deleted]
24 juli 2005, 22:29
[deleted]

e_talking
24 juli 2005, 22:35
bwah hygiene valt best wel mee alleen wa soms wel opmerkt is dat het bestek vuil is

Dark_ParaSite
25 juli 2005, 00:07
Den Irish pub aan de broeltorens in Kortrijk? :)

Irish pub hasselt?

VinceFeet
25 juli 2005, 00:47
In België nog geen onaangename ervaringen gehad maar in Engeland, shit man. Die vloer in de lokale Burger King was zo smerig en plakkerig dat ik schrik had dat er een tegel aan m'n schoenzool zou blijven plakken, écht goor!

dyab
25 juli 2005, 00:55
Ik werk int stad bij een personeelskeuken (waar ze dus eten klaarmaken voor de mensen die daar werken zodat die 's middags tegen een lager tarief kunnen eten) en ik moet zeggen, het is daar kraaknet. iedere avond alles schuren en de ijskasten schoonmaken, de muren ontsmetten, de borden, potten etc effectief afdrogen in plaats van te zeggen "tegen morgen is da wel opgedroogd..." veel werk maar naar mijn mening ook noodzakelijk...

Emerxill
25 juli 2005, 01:21
Als je is salmonella gehad hebt zal je wel content zijn met die veiligheidsmaatregelen.
Kheb da al gehad, en da is idd ni tof. Ma da komt door slecht gebakken/gekookt kippenvlees of eieren.

Als dat heet genoeg gebakken wordt, dan gaat die salmonella bacterie dood.

Hygiene is goed, ma ze moeten idd ni overdrijven. Ik eet liever in een gezellig restaurantje waar ze et eten op een deftige manier maken (met "liefde") en waar er verse producten worden gebruikt, maar ze het nie heel nauw nemen met de hygiene voorschriften.

Mr. SLASH
25 juli 2005, 02:07
nene irish pub in geraardsbergen , maar tis nie alleen pub , maar ook restaurant en whiskey-shop

Defkes
25 juli 2005, 19:42
Hygiene is idd zeer belangrijk, maar niet altijd mogelijk...

Ik werk (weekend en vakantiewerk) bij een catering bedrijf. Ik sta dus ook te werken op grote en drukke evenementen (TT Assen enz). Op zo'n drukke dag doe je open en je bakt en verkoopt tot je weer dicht doet. Je kan moeilijk tegen je klanten zeggen 'en nu allemaal een kwartier wachten, want ik ga kuisen'. Van zodra je 20 sec de tijd hebt, kuis je wel, maar die 20sec heb je niet altijd. De grond enz ziet er dan ook niet altijd even proper uit.

Natuurlijk, als je het al enkele jaren doet (zoals ik), leert de ervaring wel om die 20sec vrij te maken. Vandaar dat je bij ons ook vaak propere standen ziet bij de meer ervaren mensen...

Na het werk worden de standen uiteraard wel helemaal gekuisd. Maar tijdens het werk is dit niet altijd mogelijk.