PDA

Volledige versie bekijken : Schaalmodellen

wafelijzer
11 juli 2005, 20:37
Yallo,

heeft er hier iemand enige goede tips/plaatsen waar je DEFTIGE schaalmodellen kan kopen van auto's ? ik ben vooral op zoek naar formule 1 schaalmodellen.
Minichamps, quartzo, andere merken ... (zijn er hopen).

maar op internet vind ik amper iets, en bovendien zijn verzendingskosten prijzig.

waar zou ik hier in belgie een goede winkel kunnen vinden ?

evenals zoek ik ook gewone posters/vlaggen van f1, ook dat is vrij onvindbaar.

Reptiel
11 juli 2005, 23:38
modelbouwwinkels, hier aan de kust heb je er wel een paar waar je veel kan vinden.

YuRiPa
11 juli 2005, 23:40
Halfords verkoopt ze hier in NL, kweenie of die winkels ook in Belgie zijn. En probeer anders es www.formule1.info. Is een F1 magazine met online shop. Ben zelf lid van dat blad en heb er vaak mn schoolagenda besteld.:p Da ging altijd goe. Er zijn nu vrij goede aanbiedingen ook daar.:)

Good luck.;)

wafelijzer
12 juli 2005, 17:29
ik zoek er die reeds 'geboud' zijn he, dus van merken zoals minichamp, hotwheels, quartzo.

geen waar ik zelf nog moet beginnen aan lijmen ...

alvast bedankt maar meer tips mogen nog kopen :)

lttuvix
12 juli 2005, 17:52
in de carrefour heb ik er schone gevonden, vorig jaar ene als cadeau gedaan omdat die zen rijbewijs gehaald had :)

toen ik met school in duitsland zat hadden ze in mercedes fabriek wel schone

http://www.mercedes.nl/web/show/id=753388

*edit*

daar staat De Formule 1 bolide van Kimi Raikkonen en David Coulthard uit het modeljaar 2003 op schaal (1:43).wel 38 euro ^^

http://www.miniatuurshop.nl/index.php?cPath=36_86

hier zijn er van formule1 allemaal precies http://www.miniatuurshop.nl/index.php?cPath=28
tis wel euh duur ;)

wafelijzer
12 juli 2005, 20:10
duur is relatief,

het is wel duur ja, maar als het goede kwaliteit is ... en als verzamelstuk houd zoiets zijn waarde vind ik.

gisteren nog een van niki lauda op ebay mijn neus zijn voorbij gaan :(

ik heb ondertussen ook het adress gekregen van een winkel in aalst, waar ze minichamps verkopen.

in Nl heb ik al paar shops gevonden, belgie blijft precies achter :(

@lttuvix alvast dikke merci voor de link !

Boris Barowski
12 juli 2005, 20:12
in aalst recht tegenover de free record schop is een grote winkel met schaalmodellen, zowel zelfbouw, als modellen die reeds in elkaar zitten

Radiance
12 juli 2005, 23:30
Als je goeie schaalmodellen wil, ga gewoon bij een dealer van het desbetreffende merk langs, BMW bv. heeft daar een heeel uitgebreide collectie in, ik veronderstel dat je dat van Ferrari ofzo ook wel zult kunnen kopen voor hun F1 wagens?

Dark_ParaSite
13 juli 2005, 00:01
Broux modelbouw in hasselt, k'heb er destijds nog leercontract gedaan. Ze hadden daar echt wel ferm schaalmodellen, wel vrij prijzig, ma zeker de moeite waart :)

wafelijzer
13 juli 2005, 13:16
Als je goeie schaalmodellen wil, ga gewoon bij een dealer van het desbetreffende merk langs, BMW bv. heeft daar een heeel uitgebreide collectie in, ik veronderstel dat je dat van Ferrari ofzo ook wel zult kunnen kopen voor hun F1 wagens?

bij sommige merken wel, maar de kwaliteit is niet altijd zo goed, er zijn merken die niet anders doen als schaalmodellen maken en deze zoek ik. bvb minichamps, quartzo, quality old timers etc etc ... voordeel is dan ook dat alle wagens dezeflde schaal en 'verpakking', voet en doos hebben.
en bij de dealers zelf gaat het altijd om redelijk recente modellen. een ferrari met gilles villeneuve uit '80 ofzo ga je daar niet vinden, bij renault zie ik me ook niet direct de turbo uit dijon '79 enzo te vinden ... dit zijn klassiekere modelen en eerder moeilijk te vinden.

alvast bedankt voor de adressen, hasselt is wel wat ver voor me.
binnenkort eens in aalst gaan zien

ComputerVISTA
13 juli 2005, 13:24
Wel ebay men beste ebay. Ik zocht al een hele tijd achter een 1/18 de schaalmodel van een dmc delorean (dus niet de back to the future versie maar de normale versie en liefst de gouden)

2 weken geleden gevonden via ebay in California. En gekocht ;) en die verzendkosten vielen goed mee hoor.

Inderdaad. Ik heb ooit een schaalmodel van een BMW 318 gekocht op de autobeurs 3 of 4 jaar geleden. Dat was bij de stand van bmw zelf en ik kan je zeggen dat die enorm gedetailleerd was. Als ik hem op ene witte achtergrond zetten en met een camera inzoomde kon je bijna zeggen dat het een echte wagen was.

rode_ferrari
2 juli 2008, 20:23
Yallo,

heeft er hier iemand enige goede tips/plaatsen waar je DEFTIGE schaalmodellen kan kopen van auto's ? ik ben vooral op zoek naar formule 1 schaalmodellen.

maar op internet vind ik amper iets, en bovendien zijn verzendingskosten prijzig.

anders kijk maar gerust eens naar mijn verzameling van ferrari
klik gerust op die link http://rodeferrari.blogspot.com/ er komen met tijd er nog bij hoor

citrofenwick
2 juli 2008, 20:29
graaf anders een topic op van 3jaar oud :wtf:
en die kerel is banned :p

FuLcRuM
2 juli 2008, 20:33
Yallo,

http://www.modelbouwaalst.be/index.asp?id=home

Vriendelijke mensen, helpen je steeds verder... Niet altijd alles binnen, maar kunnen alles bestellen!

tienenaar
8 juli 2008, 08:44
ben zelf op zoek naar modellen van fiat.

De abarth 1000 TCR en de fiat 600 multipla uit de jaren 60 (liefst beide op een grote schaal, 1/24 het kleinste, liefts 1/18 of 1/12) . Vind ze gewoon niet. :sad:

Al vele modelbouwwinkels afgelopen en gevraagd en zelfs op internet gezocht. Kan iemand mij helpen??? :help:

Atrox
8 juli 2008, 10:56
Broux modelbouw in hasselt, k'heb er destijds nog leercontract gedaan. Ze hadden daar echt wel ferm schaalmodellen, wel vrij prijzig, ma zeker de moeite waart :)

Broux bestaat ondertussen niet meer, jammer genoeg.