PDA

Volledige versie bekijken : Image over netwerk

denbob36
11 juli 2005, 10:05
Ik heb ergens eens gehoord of gelezen da het mogelijk zou zijn nen image te maken over het netwerk van ne pc da opstaat. Ik weet spijtig genoeg ni me welk prog da was, maar moest da mogelijk zijn (ni da'k er hard in geloof) zou da wel hééééél handig zijn.
Iemand meer info hierover ?

C-dude
11 juli 2005, 12:02
Norton Ghost of Acronis True Image

Norton Ghost kan via lpt/seriele/usb/tcpip verbinding een image maken van andere pc.
Acronis alleen maar via tcpip dacht ik ...
http://download.acronis.com/pdf/trueimage8.0_ug.en.pdf

denbob36
11 juli 2005, 12:07
met opstaan bedoel ik dus in windows staan.
Het is voor op het werk een image te maken van een server die moet blijven draaien. Verstaat u de moeilijkheid ? :)

C-dude
11 juli 2005, 12:13
Heb je de mogelijkheid om op die server acronis te installeren ?

Want anders is het wel simpel. Installeren, kiezen voor create image, en dan via het netwerk op een andere pc met bootcd van acronis een verbinding maken.

Indien niet, dan ligt de zaak idd iets moeilijker :)

denbob36
11 juli 2005, 12:17
wel, voor deze keer zou dit wel lukken, maar het is de bedoeling van in de toekomst remote image's kunnen te nemen zonder er software op te zetten

C-dude
11 juli 2005, 14:07
zonder software daarop te zetten denk ik niet dat het mogelijk is om een image te nemen van die server...

Forceflow
11 juli 2005, 18:49
zonder software daarop te zetten denk ik niet dat het mogelijk is om een image te nemen van die server...

Toch ni zonder alle inhoud te delen.

denbob36
12 juli 2005, 09:11
ja,we hebben wel administrator-rechten op alle pc's dus we kunnen in principe een drive mappen waar we alles op zien eh