PDA

Volledige versie bekijken : garage en afwerking :(

lttuvix
8 juli 2005, 16:17
ik ben vandaag men auto uit carroserie gaan halen (voor sommige die het weten had ongeval blabla) hoe dan ook, een lijst was kapot das normaal aangezien da van plastiek is en crap materiaal is, eens ge da der af haalt breekt ge da... maar da hadden ze NIET vervangen hadden me wel beloofd dat ze het gingen bestellen en gingen vervangen... heeft 2-3 weken daar gestaan en ze weten da da kapot gaat konden ze toen al vervangen neen?

ze waren 2 schroefkes vergeten en toen de baas degene roepte die da vergeten was was em nog kwaad ook nog..

naast dit was de auto niet gestofzuigt geweest, wel zogezegd gewassen hoewel er nog plakband aan hing, ma goe DA DOET GE TOCH ALS GE AAN AUTO SLIJPT EN BOORT !!! heel men koffer zit vol me plastiek en andere vuil, net als in rest van men auto

sommige garages en carroseriees mogen daar toch ook wel eens aan denken hoor... is het zoveel gevraagd voor auto schoon af te leveren??

voor de rest ben ik er wel tevreden van mooi opgespoten... en mooi gemonteerd ahoewel plastiek waar de nummerplaat verlichting aan hangt nie recht is uitgesneden...

voor 3000 euro mogen ze toch ook wel eens de moeite doen om het schoon te maken he sjees...

Kabouter Hya
8 juli 2005, 16:19
wtf?????????????

amai schoon garage...

lttuvix
8 juli 2005, 16:23
ze hebben ook zijflank langs koffer moeten "recht trekken" ma ik denk da ze beetje te ver hebben getrokken, die spleet is veel te groot, toch groter als em eerst was, maar zij zeggen dan da da normaal is nuja kan mss ook maar schijn zijn... heb er toch veel meer van verwacht keischoon garage om te zien vriendelijke baas ma die mag toch es denken om nieuwe arbeiders aantenemen zu want sjees...

CAS
8 juli 2005, 16:24
ik ben vandaag men auto uit carroserie gaan halen (voor sommige die het weten had ongeval blabla) hoe dan ook, een lijst was kapot das normaal aangezien da van plastiek is en crap materiaal is, eens ge da der af haalt breekt ge da... maar da hadden ze NIET vervangen hadden me wel beloofd dat ze het gingen bestellen en gingen vervangen... heeft 2-3 weken daar gestaan en ze weten da da kapot gaat konden ze toen al vervangen neen?

ze waren 2 schroefkes vergeten en toen de baas degene roepte die da vergeten was was em nog kwaad ook nog..

naast dit was de auto niet gestofzuigt geweest, wel zogezegd gewassen hoewel er nog plakband aan hing, ma goe DA DOET GE TOCH ALS GE AAN AUTO SLIJPT EN BOORT !!! heel men koffer zit vol me plastiek en andere vuil, net als in rest van men auto

sommige garages en carroseriees mogen daar toch ook wel eens aan denken hoor... is het zoveel gevraagd voor auto schoon af te leveren??

voor de rest ben ik er wel tevreden van mooi opgespoten... en mooi gemonteerd ahoewel plastiek waar de nummerplaat verlichting aan hangt nie recht is uitgesneden...

voor 3000 euro mogen ze toch ook wel eens de moeite doen om het schoon te maken he sjees...

LOL, ik zou mij daar toch laten horen en vragen voor korting ze. Mijn nonkel heeft carrosserie waar ik vroeger veel bij werkte. En als een wagen daar af is, gelijk wat er aan mankeerde, het moe meer een klein krasje geweest zijn, die word helemeel gewassen. Dus niet enkel op de plaats waar er gewerkt is, wordt afgedroogd ook zodat em daar schoon sta te blinken zonder strepen, en dan wordt heel de wagen gestofzuigt, en jawel, soms krijg je zo'n klant die zijn hond overal laat lopen, en ik zal die wagen pas als af zien als alle haartjes van die hond weg zijn...
Wel beu dan als die klanten er om komen en er zelf niks van zeggen, een dankwoordje kost toch niks... (niet dat iedereen zo onbeleefd is)

lttuvix
8 juli 2005, 16:27
njah em weet het wel zu ik ben dankbaar voor de mooie spuitafwerking, echt picobello tis gewoon de afwerking die de wensen overlieten...
ook wak schoon vind auto moest dringend naar keuring en daar zeiden ze jaja ge geraakt daar door, die zeggen daar niks van, ahoewel ik het niet vertrouwde ging ik toch afgekeurd wegens carroserieschade :/
nuja heb wel iets minder moeten betale 2800 euro ipv 3000, mss daarmee iets te maken..

casualties
8 juli 2005, 17:43
weet ge, mensen uit mijn kennissenkring raad ik voor zulke dingen steeds een trouwe vriend/carrosier uit Polen aan..

belgie = 3000euro herstellingskosten
Polen = 500-750euro herstellingskosten

Onze pa heeft daar ook es hene gereden om zen deur (deuk & vette diepe krassen) te laten herstellen..Hij heeft daar 30euro betaald voor uitdeuken, krassen verwijderen en deur herspuiten..Zelfs de kleur was terug zo aangepast aangezien de kleur vd auto al niet zo echt meer overeenstemde met de kleurcode..Na 1,5 jaar nog perfect in orde en niemand die ziet dat die deur ooit een fikse deuk heeft gehad..Toen wij gingen horen om dat hier in de garage te laten maken, zei die gast een richtprijs van 750-1000 euro..

In zulke gevallen wilt ge zeker en vast wel eens effe 1000km doen, als het u een pak geld bespaard.. (die manne werken daar nog voor 3euro per uur hé)

lttuvix
8 juli 2005, 17:45
njah ff na polen rijden is ook nie niks he... en daar dan 3 weken blijven? :)
"ey baas ik heb een ongelukje gehad dus ik ga 3 weken na polen he"

baas : WTF !!

casualties
8 juli 2005, 17:47
njah ff na polen rijden is ook nie niks he... en daar dan 3 weken blijven? :)
"ey baas ik heb een ongelukje gehad dus ik ga 3 weken na polen he"

baas : WTF !!

3 weken ? onze pa zen deur was toen gemaakt op anderhalve dag..nog wel iets langer gewacht vanwege de deur die toen een dagje langer moest drogen nog

Wat is de bedoeling van deze thread?

en wat is de bedoeling van jouw post ? :sop: :ironic:

lttuvix
8 juli 2005, 17:48
njah gij had nen deur en lakschade

ik had nen koffer te vervangen, bumper, zijflank vanachter en ze moeten nen deur rechttrekken ...

casualties
8 juli 2005, 17:49
njah gij had nen deur en lakschade

ik had nen koffer te vervangen, bumper, zijflank vanachter en ze moeten nen deur rechttrekken ...

1 week max ;) efin, het maakt niet uit..In ieder geval betaal je jezelf hier blauw voor zulke zaken..Grotendeels aan de carossiers hun werkuren.. :x

CAS
8 juli 2005, 17:52
3 weken ? onze pa zen deur was toen gemaakt op anderhalve dag..nog wel iets langer gewacht vanwege de deur die toen een dagje langer moest drogen nog

Dan hadden die daar toch ook wel geen reet te doen. Afschuren alleen is al een dag werk... En dat de kleur klopt is maar normaal zeker, iedere zelfrespecterende carrossier heeft alle kleurcodes en daar dan de verkleuringen van ook, dus een wagen van 15jaar oud krijgt een ander kleurtje bij herspuiten van onderdeel dan dat een nieuwe wagen met hetzelfde kleur krijgt. En dan word er nog meer gespoten dan nodig zodat het schoon over gaat en men zeker niks ziet.

@werkuren: de mens moet ook zijn brood verdienen hé

lttuvix
8 juli 2005, 17:53
ja das het ook, en het ergert me gewoon enorm da ik hun moe betalen maar dat zij het vertikken om het product schoon afteleveren arg...

op men stage aan ieder auto waaraan werd gewerkt gewassen en gestofzuigt... is toch normaal

lttuvix
8 juli 2005, 17:57
De bedoeling van deze thread te weten te komen.
Versta je geen Nederlands?
Noem het dan tenminste "Deel hier uw negatieve ervaringen bij garag/carrosier"
Of stel een vraag, maar gewoon een verhaaltje posten die niemand een zak interesseert?
omdat het u geen zat interesseert...
een flame uitlokken is nog altijd verkeerd read rules
en wie houd zich tegen om andere negatieve ervaringen bij te zetten he?

Foose
8 juli 2005, 18:35
Kmoet ook mijn beklag doen over de Peugeot garage hier wa verderop. Kga binnenkort is weergaan zie :angry:

Ik steek em binnen voor em te laten schouwen en ik liet ze terwijl ook al mijn lichten doen macheren; dat doen ze goed, behalve dak geen achteruitrijlicht heb (of het brandt niet).
Dan ging er maar 1 stand van mijn ruitenwissers, nu gaan ze allemaal maar gaat die achteruitwisser nimeer (en die ging vroeger wel :doh: ).

En nog het ergste van allemaal: kzeg leg er nieuwe banden op. Ok ze doen dat (voor een mooie prijs). Hebben ze op 2 velgen een soort van 'plek' gezet van met dat rubberen handvat van die dopsleutel op mijn velg telkens te schroeven (tis zo mooi ne circel).

lttuvix
8 juli 2005, 18:43
njah die lichten, tis een peugeot da kan nogal is raar doen me lichten :p op stage (ook peugeot garage) keuringsnazicht lampen werken allemaal bij het uitrijden werkt plots remlicht niemeer wtf...

uw achteruitwisser is wss uw standenschakelaar die kapot is

en ivm uw velgen ze zullen wss momentsleutel zonder powerdoppen (zijn langer) en gewone doppen gepakt hebben waardoor die momentsleutel tege velgen kwamen...
gewoon nieuwe velgen eisen, of op zen minst zorgen dat ze het schoonmaken

een goede naam werk je jaren aan
een slechte naam krijg je op een dag

C-Tree
8 juli 2005, 21:39
op men stage aan ieder auto waaraan werd gewerkt gewassen en gestofzuigt... is toch normaal

Dat heb ik eigenlijk nog met geen enkele dealer meegemaakt, meestal was mijn auto zelfs nog vuiler dan voordien. En met mijn VW Bora ben ik nochthans regelmatig bij de dealer geweest omdat er altijd wel iets mankeerde aan die schijtbak. Maja, VW en service, dat kennen die mannen blijkbaar niet.

Lucian
8 juli 2005, 21:52
al es ooit zelf carroserie gedaan manne?
das pokkemoeilijk ;)
een auto na ongeval perfect krijgen is een kunst op zich :)

Morpheus
8 juli 2005, 22:02
omdat het u geen zat interesseert...
een flame uitlokken is nog altijd verkeerd read rules
en wie houd zich tegen om andere negatieve ervaringen bij te zetten he?

Gelieve dit te reporten met de Bad post knop ipv van erop te reageren.
Dan kunnen wij de boel opkuisen (zoals nu gedaan)

Wij danken u :p

ps: Die papegaai mag zoieso 4 dagen ergens anders gaan vliegen :p

lttuvix
8 juli 2005, 22:56
al es ooit zelf carroserie gedaan manne?
das pokkemoeilijk ;)
een auto na ongeval perfect krijgen is een kunst op zich :)
das zeker moeilijk en ik heb er bewondering voor, maar tis dan toch geen kunstje om auto schoon te maken en alles op te ruimen he...

Dat heb ik eigenlijk nog met geen enkele dealer meegemaakt, meestal was mijn auto zelfs nog vuiler dan voordien. En met mijn VW Bora ben ik nochthans regelmatig bij de dealer geweest omdat er altijd wel iets mankeerde aan die schijtbak. Maja, VW en service, dat kennen die mannen blijkbaar niet.
het zijn meestal de kleinere garages die da doen aangezien ze zo klanten kunnen bijwinnen

Kennyvg
1 december 2008, 13:00
Ik vindt ook wel als je zoveel geld moet betalen, dat ze de auto ook weleens mogen afwerken (stofzuigen, wassen).

Verder heb ik heel goede comentaar van de polen!.
Niet omdat de prijze daar lager zijn ofzo.

Maar mijn vader had met zijn Subaru Legacy 2.0Naft
een probleem waardoor de auto stationair 2500 toere deed constant.
kregen het niet opgelost zodus wij naar het dichts bij zijn de Subaru garage gereden (aangezien we er toch op vakantie waren)

ze hebben heel de dag met 2 mensen aan onze auto gewerkt.
het probleem opgelost en heel proper! de motor afgestoomt en de motorische gedeelte proper gekuist en afgewerkt!! echt Proper gedaan van die manne!!.
en in polen doen ze nog niet veel met de computer hé zoals hier in belgie, alles met de hand daar en kennis.

Maar goed wij moesten 1000 Fr betalen, zodus mijn vader wauw ze nog een fooi geven van 3000 omdat het echt super weinig was voor een hele dag er aan te werken. maar de mensen wauwe het niet aanpakken omdat het veels te veel was:confused: moet je niet vragen hoe blij die mensen zijn met 1000fr hé.

maar in ieder geval, als ik ooit probleme heb en ik heb de kans dan wordt mijn auto gemaakt door een Poolse garage, ben er super content over!.

Brecht
1 december 2008, 13:05
forumarcheologie zowaar!
denk dat 3.5 jaar later zijn auto wel gestofzuigd zal zijn.

sarnath
1 december 2008, 13:31
forumarcheologie zowaar!
denk dat 3.5 jaar later zijn auto wel gestofzuigd zal zijn.

en hopelijk idem voor grammatica :p

Ik vindt

SpeedFreak.be
1 december 2008, 13:34
Tjeezus waarom wordt er weer eens een topic van 2005 opgehaald?? :wtf:

Aan de mods closen please