PDA

Volledige versie bekijken : auto tijdens stage?

bweh
8 juli 2005, 11:07
Hoi!

Ik zou graag iets weten. Ik doe mijn rijbewijs aan 17 en 9 maanden en ik mag dus aan m'n 18 alleen rijden. Maar mag je ook met automatic rijden tijdens uw stage?

CLK 280:
foto 1 (http://lny.sohosted.com/DSCN2813.JPG)
foto 2 (http://lny.sohosted.com/DSCN2814.JPG)
foto 3 (http://lny.sohosted.com/DSCN2815.JPG)

We hebben ook een Golf 4 (1.6) maar ik zou natuurlijk liever met die CLK rijden :)

Mr Syphon
8 juli 2005, 11:23
bedoelt ge ni 16 jaar en 9 maanden ? want als ge bedoelt da ge 3 maanden gaat doen dan moogt ge pas vanaf uw 18de beginnen

als ge uw examen met een automatic aflegt moogt ge ni met een manuele rijden, dus ik zou leren rijden met een manuele auto en daarna kunt ge nog me die automatic rijden :)

$anka
8 juli 2005, 11:25
idd, volledig correct hetgeen syphon zei. als ge uw exaam doet met nen automatic, dan sta da op uw rijbewijs, en moogt ge ni met nen manueel rijden.

en zijde gij toevallig een broereke van iemand anders hier opt forum? want ik heb die foto's gisteren of eergisteren nog gezien in een ander topic

bweh
8 juli 2005, 11:26
Neen 17 en 9 maanden,

dan mag je aan uw 18 alleen en aan uw 18 en 3 maand examen afleggen

Tazz_
8 juli 2005, 11:26
ik veronderstel dat dat mag ja, maar als ge uw examen doet mét die automatic dan moogt ge niet met een manuele bak rijden zolang ge daar geen extra examen voor doet..

of zijt ge zo overtuigd van uw rijderscapaciteiten da ge denkt dat manueel ook wel zal lukken? (en zeker met zo nen auto als ge 230pk onder uw gat hebt..)

bweh
8 juli 2005, 11:27
idd, volledig correct hetgeen syphon zei. als ge uw exaam doet met nen automatic, dan sta da op uw rijbewijs, en moogt ge ni met nen manueel rijden.

en zijde gij toevallig een broereke van iemand anders hier opt forum? want ik heb die foto's gisteren of eergisteren nog gezien in een ander topic

Neen, m'n foto's staan ook in die Sticky :)

$anka
8 juli 2005, 11:35
ah vandaar ... :)

BaRtHoLoMeUs
8 juli 2005, 11:41
:eek: met zo nen auto leren rijden? Amaai uw ouders hebben nogal vertrouwen in u! En idd, als je examen doet met automatic dan mag je ni met manueel rijden. Maar ge moogt wel af en toe met een automatic rijden, ma de auto waarmee je examen doet is belangrijk. Maar waarom rijden met een automatic, zeker als je nog moe leren rijden? Trouwens als jonge gast vind ik rijden met manuele versnellingen veel meer voldoening geven dan automatic.
Maarja, je ziet wel wa je doet.

bweh
8 juli 2005, 11:52
Examen leg ik af met vitessen, maar ik wil gewoon weten of je met automatic moogt rijden tijdens uw 'stageperiode'.

Ik ben gewoon zot van die auto, trekt goed op, uitstraling en is zeer licht :woohoo:

Mr Syphon
8 juli 2005, 12:20
ja ge moogt daar mee rijden, ma zorg toch ma da ge genoeg oefent met uw auto met vitessen :)

MilM
8 juli 2005, 12:29
Persoonlijk vind ik het verre van slim.
Ge moet alle mogelijke tijd benutten om met vitessen te oefenen.
Zelfs al kunt ge da goe, dan gewoon onderhouden.
Ge verliest er niets bij.

Ook qua power, met een zware auto zal ge rapper rijden, rapper overtredingen maken (wat zwaar aankom als ge nog een L heb), en zult ge rapper optrekken gewoon worden.
Het is gewoon veel beter met die Golf te rijden.

Ik zat in gelijkardige situatie, twee autos me power me automatic en één oude Golf 3.
Ik ben zeer blij dat ik verplicht was van mijn ouders om me die Golf te rijden en pas me die andere mocht rijdne als ik mijn definitief had.
Ge hebt daarachter nog genoeg tijd om me die andere auto te rijden.

Nuja, als uw vraag gewoon is of ge een keer een toerke mag maken me die automatic, das wa anders. één keer kan geen kwaad é :) Zorg er wel voor daje dna geenz ware overtredingne maakt ;)

slash
8 juli 2005, 17:00
toen ik voor praktijk ging vrage moest ik 18 zijn dus voor u 18de zult ge nie rijde en zult ge ook geen voorlopig hebben (bij mij zeiden ze da toch)
dus na 18 kunt ge uw rijlessen volgen en dan daarna uw 3 maand
en ik zou met den golf rijde omda da ne kleinere auto is + manueel

bweh
8 juli 2005, 17:23
Even systeem uitleggen;

17 en 9 maanden kun je uw theorie afleggen, dan mag je rijden met begeleider en vanaf uw 18 mag je alleen rijden. Vanaf uw 18 en 3 maanden mag je uw praktisch afleggen en met je dus iemand meenemen :)

FeNiX4LiFe
8 juli 2005, 17:49
wa gade bijleren om tijdens uw L periode met een automatic te rijden. :wtf:

opt examen dan weer manueel en het weer gewoon worde zeker :rofl:

is het nie eerder da ge nie met de golf en gwn met de clk wil rijden.

als ik met een handschakel moto wil rijden dan doe ik toch nie L periode met ne scooter zonder versnellingen me dunkt

17 en 9 maanden kun je uw theorie afleggen, dan mag je rijden met begeleider en vanaf uw 18 mag je alleen rijden. Vanaf uw 18 en 3 maanden mag je uw praktisch afleggen en met je dus iemand meenemen
ge weet toxch wat ge hier zegt totaal verkeerd is.
17 j 9 met 3 maand heeft immer NOOIT een begeleider

je kan maar je voorlopig krijgen vanaf 18.
zonder voorlopig -> mag je rijden op jouw gat schrijven

lttuvix
8 juli 2005, 18:13
besides L me nen mercedes... das gewoon onverantwoord

Papegoai
8 juli 2005, 18:17
Ja, alle mercedessen zijn supercars!
Wat is er mis met een L op ne A bv?

CAS
8 juli 2005, 18:32
Ik reed ook rond met de mercedes met mijn L, was wel met de vito van mijn stage...
En met een L direct met een duurdere wagen rondrijden vind ik gewoon om problemen vragen. In begin moet je LEREN rijden, alsof het dan uitmaakt wat voor wagen het is. Hoe slechter uw wagen, hoe meer ge dan uw eigen bakske zult apprecieren als ge ne nieuwe koopt... En hoe meer ge van automechanica leert ook als em af en toe es et laat afweten. Nuja, ieder zijn zin, maar als ik later gasten eb moeten die ni denken da ze snel es met papa's wagen gaan rondtouren.

Foose
8 juli 2005, 18:38
ja ge moogt daar mee rijden, ma zorg toch ma da ge genoeg oefent met uw auto met vitessen :)

Ik rijd vantijd ook met mijn moeder/peter hare/zijn automatik.
Das pas gemakkelijk zie ;)

Eneuh, mijn L heeft al op onze X5 gehangen.
Kgebruik em wel vantijd om gewoon mee naar de supermarkt te gaan met mijn moeder. Maja ik rijd wel al langer als vandaag :)

lttuvix
8 juli 2005, 18:38

de truk in auto rijden is simpel
GIJ moet rijden met de wagen, de wagen mag niet met u rijden, en als ge leert rijden met een mercedes wel dan dan rijd de wagen met u

waarom lopen als ge nie es kunt wandelen?

lttuvix
8 juli 2005, 18:39
bwa als ge altijd me ene me vitesse gewoon zijt nie zu, op men stage auto binnenrijden met automatic heeft de baas goe me me gelachen wou altijd schakele gevolg : voet op rem :d

Foose
8 juli 2005, 18:42
bwa als ge altijd me ene me vitesse gewoon zijt nie zu, op men stage auto binnenrijden met automatic heeft de baas goe me me gelachen wou altijd schakele gevolg : voet op rem :d

Ja das wel ff afleren van uw linkervoet stil te houden :D

lttuvix
8 juli 2005, 18:45
njah mechanieker had pas iets meegemaakt in vorig garage ook een stagaire

mechanieker => rijd auto buiten ma pas op tis een automatiek he

stagair => jaja geen probleem

maar die jong had nooit met een automatiek gereden
mechanieker kijkt ff olie na stagair start auto zet in D die schiet voorruit natuurlijk en die jong verwachte zich daar nie aan en uit schrik reactie drukt die op gas... rijd op mechanieker die kon zich just wegtrekken en nadien rijd em door muur van garage...

CAS
8 juli 2005, 19:08

Eneuh, mijn L heeft al op onze X5 gehangen.
Kgebruik em wel vantijd om gewoon mee naar de supermarkt te gaan met mijn moeder. Maja ik rijd wel al langer als vandaag :)

Daarvoor diend een X5 é, om ff na de supermarkt te gaan :p

MilM
8 juli 2005, 19:23
de truk in auto rijden is simpel
GIJ moet rijden met de wagen, de wagen mag niet met u rijden, en als ge leert rijden met een mercedes wel dan dan rijd de wagen met u

waarom lopen als ge nie es kunt wandelen?

explain

MilM
8 juli 2005, 19:26

njah mechanieker had pas iets meegemaakt in vorig garage ook een stagaire

mechanieker => rijd auto buiten ma pas op tis een automatiek he

stagair => jaja geen probleem

maar die jong had nooit met een automatiek gereden
mechanieker kijkt ff olie na stagair start auto zet in D die schiet voorruit natuurlijk en die jong verwachte zich daar nie aan en uit schrik reactie drukt die op gas... rijd op mechanieker die kon zich just wegtrekken en nadien rijd em door muur van garage...

automatic is toch moeilijk é
ik versta echt nie oe ge daar nie rap weg mee kunt zijn
gas/rem
en rem sta nie links, dus remmen me linkervoet is onwennig

enigste wa ge nie moe doen bij mercedes, is op de voetrem gaan staan

Foose
8 juli 2005, 20:12
Daarvoor diend een X5 é, om ff na de supermarkt te gaan :p

hehe, nee tis van: ik wil is rijden => Peugeotke
Nekeer naar de supermarkt => Meestal Peugeotke en soms X5

mbman
8 juli 2005, 20:58

m'n L heeft lang op een S gehangen :niceone:

Maar, @topicopener: met een automaat je stageperiode is geen probleem. Het enige probleem dat je zal hebben is dat de handrem niet in het midden is. En dat is noodzakelijk.

Nu ja, ik heb 1 keer controle gehad en ze hebben het toen zo gelaten. Natuurlijk speelt het wel in m'n voordeel dat ik al boven de 20 ben ;)

slash
8 juli 2005, 21:46

lol
kameraad van mij had week in amerika rondgerede met automatic. Die wilt in school vertrekke. Vergeten koppeling in te duwe :p

bweh
8 juli 2005, 22:35
wa gade bijleren om tijdens uw L periode met een automatic te rijden. :wtf:

opt examen dan weer manueel en het weer gewoon worde zeker :rofl:

is het nie eerder da ge nie met de golf en gwn met de clk wil rijden.

als ik met een handschakel moto wil rijden dan doe ik toch nie L periode met ne scooter zonder versnellingen me dunkt

ge weet toxch wat ge hier zegt totaal verkeerd is.
17 j 9 met 3 maand heeft immer NOOIT een begeleider

je kan maar je voorlopig krijgen vanaf 18.
zonder voorlopig -> mag je rijden op jouw gat schrijven

lol sorry, maar de rijschool zei me, ten vroegste aan 17 en 9 maanden mag je met begeleider en vanaf 18 en 3 maanden mag je alleen (als je geslaagd bent ofc)

en stop met zo zielig te doen van bijleren etc, ik wil gewoon weten of je met uw voorlopig met een automatic moogt rijden, gewoon eens als afwisseling

:ironic:

Morpheus
8 juli 2005, 22:40
lol sorry, maar de rijschool zei me, ten vroegste aan 17 en 9 maanden mag je met begeleider en vanaf 18 en 3 maanden mag je alleen (als je geslaagd bent ofc)

en stop met zo zielig te doen van bijleren etc, ik wil gewoon weten of je met uw voorlopig met een automatic moogt rijden, gewoon eens als afwisseling

:ironic:

Ja het mag :)

bweh
8 juli 2005, 22:42

zever imo,

je kunt evengoed verongelukken met een gewone wagen

en btw, ik vlieg liever tegen de muur met een CLK dan met een Renault Clio (om maar iets te zeggen)

Morpheus
8 juli 2005, 22:45
zever imo,

je kunt evengoed verongelukken met een gewone wagen

en btw, ik vlieg liever tegen de muur met een CLK dan met een Renault Clio (om maar iets te zeggen)

:offtopic:
De nieuwe renault clio zal veiliger zijn in het tegen een muur knallen dan die clk van die generatie :)

Morpheus
8 juli 2005, 22:49
Closed met toestemming van de starter.

(Waarom moeten sommigen toch zo bitsing reageren als er iemand met een duurdere wagen rijdt/ leert rijden.)

Het is hier nogthans een relax subforum ;)

Die mens stelde maar een vraag :)