PDA

Volledige versie bekijken : Betrouwbaarheid van wagens

Morpheus
6 juli 2005, 22:32
Hier vind je een review van 2003 rekening houdende met het aantal falingen en de gemiddelde kost(globale afweging van factoren):

http://www.topgear.com/content/news/stories/439/

Bij deze is er maar één conclusie...

Japanners ownen the place...

Ah ja, en Fransen doen het op z'n minst evengoed als Duitsers
(waarom iedereen in die tegenstelling van Frans-Duits spreekt ontgaat me, want het is afhankelijk van model tot model)
Maar dat wist ik al uit de conclusie's uit raporten van Leaseplan.

mvg
(voor de rest, hou het proper :p)

Dakantochnie
6 juli 2005, 22:33
Weee Renault staat zelfs nog boven BMW! :applause:

Morpheus
6 juli 2005, 22:34

Dat wist ik al lang, maar dat durfde ik zomaar niet posten :p.

Nuance: De resulataten van Europeanen liggen zo dicht bij elkaar dat ze verwaarloosbaar zijn.

Orbit
6 juli 2005, 22:38
Ff een aanvulling.

In zulk een survey moet ge ook rekening houden met wat soort autos er gereden word. Subaru krijgt een veel lagere rating dan ze verdienen. 70% van hun verkoop zijn sportieve wagens die meer en duurder onderhoud nodig hebben. Daardoor belanden ze lager. Eigenlijk zijn het alleen die claims die tellen vind ikzelf.

En ook dat is subjectief. Lada gaat minder claims krijgen dan foutieve autos. Een eigenaar van een lada aanvaard dat er een lampeke ni meer werkt na 2 jaar. Een BMW rijder is furieus als zijn binnenverlichting niet de exacte intensiteit heeft.

Ge snapt wel wat ik bedoel.

Het is iig een mooi 'bewijs' van wat ik al lang wist :D

Wimolus
6 juli 2005, 22:40
Ff een aanvulling.

In zulk een survey moet ge ook rekening houden met wat soort autos er gereden word. Subaru krijgt een veel lagere rating dan ze verdienen. 70% van hun verkoop zijn sportieve wagens die meer en duurder onderhoud nodig hebben. Daardoor belanden ze lager. Eigenlijk zijn het alleen die claims die tellen vind ikzelf.

En ook dat is subjectief. Lada gaat minder claims krijgen dan foutieve autos. Een eigenaar van een lada aanvaard dat er een lampeke ni meer werkt na 2 jaar. Een BMW rijder is furieus als zijn binnenverlichting niet de exacte intensiteit heeft.

Ge snapt wel wat ik bedoel.

Het is iig een mooi 'bewijs' van wat ik al lang wist :D

Groot gelijk :applause:

MilM
6 juli 2005, 22:49
Wordt er hier rekening mee gehouden met de aankoopprijs?

wan de duitsers zoals BMW/Mercedes/Audi zijn toch een klasse hoger dan de fransen zoals Peugeot/Renault/...

Het zou maar erg zijn moest duurdere autos goedkoper onderhoud hebben dan goedkopere auto's

Trouwens, elke merk wordt veronderstelt een betrouwbare wagen af te leveren. De meerprijs van andere merken ligt voor een groot deel ergens anders hé.

En wat ik vooral gehoord heb van franse, is nie da ze per se onbetrouwbaar zijn, maar da ze gewoon onveilig zijn. Mss da burny hiervan meer weet? Ik ken en paar automechaniciens, mijn kozen gaat zelfs naar dakar als mechanicien voor bekend team, en die lopen allemaal verre van hoog op met de 'franse'. En das dan nog superzacht uitgedrukt.

edit: nuja, ik veronderstel da da bij die nieuwe modellen wel al een stuk beter is.
Maar zo een lijstje hangt van zoveel paramaters af, en da lijkt mij opt eerste gezicht maar een simpel gemaakt onderzoekske.

Dakantochnie
6 juli 2005, 22:50

wan de duitsers zoals BMW/Mercedes/Audi zijn toch een klasse hoger dan de fransen zoals Peugeot/Renault/...
Niet altijd he, onze Espace kostte €52.000, zoals onze audi ongeveer dus. ;)

Morpheus
6 juli 2005, 22:52

Het zou maar erg zijn moest duurdere autos goedkoper onderhoud hebben dan goedkopere auto's

Trouwens, elke merk wordt veronderstelt een betrouwbare wagen af te leveren. De meerprijs van andere merken ligt voor een groot deel ergens anders hé.

En wat ik vooral gehoord heb van franse, is nie da ze per se onbetrouwbaar zijn, maar da ze gewoon onveilig zijn. Mss da burny hiervan meer weet? Ik ken en paar automechaniciens, mijn kozen gaat zelfs naar dakar als mechanicien voor bekend team, en die lopen allemaal verre van hoog op met de 'franse'. En das dan nog superzacht uitgedrukt.

edit: nuja, ik veronderstel da da bij die nieuwe modellen wel al een stuk beter is.
Maar zo een lijstje hangt van zoveel paramaters af, en da lijkt mij opt eerste gezicht maar een simpel gemaakt onderzoekske.

Onveilig my god!

De peugeot 1007 is de veiligste wagen ooit bij Euroncap.
en alle renault's hebben ver 5*...
Renault is dus per definitie de constructeur die het meest aandacht schenk aan veiligheid...

www.euroncap.com ;)

MilM
6 juli 2005, 22:52

das model tegen model zetten
ik zet merk tegen merk

ge kunt ook afkomen me nen Audi A8 W12 é :p

Morpheus
6 juli 2005, 22:53
Face the facts... uitleggen en peten tekenen.
Dat onderzoek is gewoon op basis van het aantal claims en hun kost...
Zoals het hoort btw...

MilM
6 juli 2005, 22:53
Onveilig my god!

De peugeot 1007 is de veiligste wagen ooit bij Euroncap.
en alle renault's hebben ver 5*...
Renault is dus per definitie de constructeur die het meest aandacht schenk aan veiligheid...

www.euroncap.com ;)

ik ken die sterren en ik heb al genoeg gelezen over die franse.
Maar toch raar dat ze bij de 'kenners' een ongeloofelijke slechte reputatie hebben

aan mij moeje het nie vragen, ik ken niets van diene mechaniek. Ik stel alleen vast wat mensen met kennis erover zeggen.

Morpheus
6 juli 2005, 22:54
Maar toch raar dat ze bij de 'kenners' een ongeloofelijke slechte reputatie hebben

aan mij moeje het nie vragen, ik ken niets van diene mechaniek. Ik stel alleen vast wat mensen met kennis erover zeggen.

www.euroncap.com ik denk dat zij het wel net iets beter weter dan die gasten die de herstellingen doen of eens tegen de banden sjotten ^^

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=158
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=189
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=146
...

Renault is de laatste jaren gerenomeerd voor zijn veiligheid... het lijkt daar wel een obsessie te zijn :p

MilM
6 juli 2005, 22:56
Face the facts... uitleggen en peten tekenen.
Dat onderzoek is gewoon op basis van het aantal claims en hun kost...
Zoals het hoort btw...

ja, idd
hun kost

een peugeot 206 zal echt wel evenveel kosten hebben als een vette full option 760Li :doh:
versta ge nie wa ik bedoel met aankoopprijs ?

gemiddeld kost een duitser meer dan een franse, dus ik vind het 100% logisch da de kosten ook groter zijn

of verwacht ge evenveel kosten aan een peperduur villa met zwembad dan aan een megaklein huisje ?

ik overdrijf hier nu, maar das enkel om het principe aan te tonen van verschil in aankoopprijs, da doe er wel degelijk toe

Boris Barowski
6 juli 2005, 22:57

maar wel met 5 claims per 100 meer :)

B.

Morpheus
6 juli 2005, 22:58
ja, idd
hun kost

een peugeot 206 zal echt wel evenveel kosten hebben als een vette full option 760Li :doh:
versta ge nie wa ik bedoel met aankoopprijs ?

gemiddeld kost een duitser meer dan een franse, dus ik vind het 100% logisch da de kosten ook groter zijn

of verwacht ge evenveel kosten aan een peperduur villa met zwembad dan aan een megaklein huisje ?

ik overdrijf hier nu, maar das enkel om het principe aan te tonen van verschil in aankoopprijs, da doe er wel degelijk toe

Ik heb wel meer vertrouwen in hun manier van onderzoek en statistiek dan in uw perceptie btw...
En ik kan u garanderen dat Peugeot herstellingen en onderhoud niet goedkoop zijn en duurder in veel gevallen dan Audi.

Morpheus
6 juli 2005, 22:58
maar wel met 5 claims per 100 meer :)

B.

Maar ge voelt ze wel minder in uw portefeuille ;)

Dus...

Face the statistics :)

MilM
6 juli 2005, 23:02
Ik heb wel meer vertrouwen in hun manier van onderzoek en statistiek dan in uw perceptie btw...
En ik kan u garanderen dat Peugeot herstellingen en onderhoud niet goedkoop zijn en duurder in veel gevallen dan Audi.

zucht,

waarom is het zo moeilijk om u iets simpels uit te leggen ?

Het kan best zijn dat hun onderzoek juist onderzzocht is, maar het komt erop aan om de juiste paramters te vinden en die allemaal in kaart te brengen.
Wat hier duidelijk niet gebeurd is, tenzij ek iets over het hoofd gezien heb.
Aankoopprijs en waarde van de auto is toch zeer belangrijk, bekijk mijn voorbeeld van villa tov klein huiske.

Een enquete zoals deze, daar kauw ik eens goed op en slik da door.
Waarmee ik nie gezegd heb dat de uitslag fout is of dat in een beter onderzoek de fransen slechter zouden scoren.

Boris Barowski
6 juli 2005, 23:05
toch liever 1X 250 € dan 2x 200€

ma ksnap het wel :)

B.

Orbit
6 juli 2005, 23:07
Bwoa, als ge helemaal wilt muggeziften moet ge de 'kost' van het kwijtzijn van uw auto ook tellen zenne. Ik ben liever mijn auto 1 keer kwijt voor een kost van 1000€ dan 10 keer 100€. Ne gemiddelde mens kan nen vrije dag pakken om na de garage te gaan met zijn auto he !

En aub, verwar veiligheid niet met betrouwbaarheid. Wat zijt ge met een auto die 5 sterren haalt op de crashtest als hij niet meer wil starten ? Om dan nog maar te zwijgen over hoe fragiel die autos zijn. Zulke 5* autos zijn ook perds totale na een aanrijding met een betonblokje aan 30 kmu he. Ahja, alle airbags deruit, de stuurnaaf gebroken en alle gordelspanners opgesprongen. Hoppa, economische perds totale na een bosingske van niks.

Ne keergoed overladen en de kreukelzones plooien (echt waar!) Tof dan die 5 sterrekes !

Morpheus
6 juli 2005, 23:07
Audi - £306.17 - 35
BMW - £251.65 - 32

het hoeft bij die twee zelf nog niet over prijzen te gaan, de claims zijn ver boven die van het gemiddelde...

Morpheus
6 juli 2005, 23:09
Zulke 5* autos zijn ook perds totale na een aanrijding met een betonblokje aan 30 kmu he. Ahja, alle airbags deruit, de stuurnaaf gebroken en alle gordelspanners opgesprongen. Hoppa, economische perds totale na een bosingske van niks.

Ne keergoed overladen en de kreukelzones plooien (echt waar!) Tof dan die 5 sterrekes !

Wtf zeg...
Alle constructeurs doen super inspanningen dankzij de visie van euroncap en nu komt hier ééntje zijn "professionele" (smell the irony) mening spuien :wtf: .

Ik vertrouw wel op hun visie op veiligheid :), dankzij euroncap staan we waar we moeten staan.

GADGET
6 juli 2005, 23:13
ik zou mij eerder baseren op hetgeen lientje (hopelijk) gaat inscannen.

Hoeveel keer de vdab bij bep merken moet 'tussenkomen'

MilM
6 juli 2005, 23:15
Audi - £306.17 - 35
BMW - £251.65 - 32

het hoeft bij die twee zelf nog niet over prijzen te gaan, de claims zijn ver boven die van het gemiddelde...

lol

Peugeot 33
Renault 37
Citroen 40

wauw, en het verschil tussen citroen en bmw is toch wel 10 pond
over het verschil in de waarde en de aankoopprijs zullen we maar zwijgen

Als gij vindt da peugeot, die 7des staat, beter scoort dan bmw, die 16de staat, dan is da uw mening
ik stel enkel vast dat het cijfer van bmw lager is en dat het verschil in kost te wijten is aan het verschil in waarde

nuja, die mannen zullen waarschijnlijk wle kick-ass wiskundige zijn :)

edit: niet dat ik over de japanners twijfelt. Die horen waar ze staan, maar nie doorda ze in da lijstje vanboven staan staan.

Boris Barowski
6 juli 2005, 23:17
idd, mazda (wel de winnaar, maar toch) haalt £275.00 - 16

das voor deutsche grundlickheid (of hoe schrijf je da beest :p) toch geen goeie reklam, 2x zoveel in panne.

B.

Morpheus
6 juli 2005, 23:17
lol

Peugeot 33
Renault 37
Citroen 40

wauw, en het verschil tussen citroen en bmw is toch wel 10 pond
over het verschil in de waarde en de aankoopprijs zullen we maar zwijgen

Als gij vindt da peugeot, die 7des staat, beter scoort dan bmw, die 16de staat, dan is da uw mening
ik stel enkel vast dat het cijfer van bmw lager is en dat het verschil in kost te wijten is aan het verschil in waarde

nuja, die mannen zullen waarschijnlijk wle kick-ass wiskundige zijn :)

1) Ik veronderstel dat de conclusie's van een Brits consumentendienst net iets accurater zijn dan uw perceptie
2) Dat de Duiste degelijkheid (suprematie die wordt geclaimed) hier wel degelijk zoek is

Foose
6 juli 2005, 23:20
Of nen auto nu 5 sterrekes of 2 sterrekes heeft, dat gaat mijn goesting niet beïnvloeden als ik nen andere auto koop.

Orbit
6 juli 2005, 23:23
Wtf zeg...
Alle constructeurs doen super inspanningen dankzij de visie van euroncap en nu komt hier ééntje zijn "professionele" (smell the irony) mening spuien :wtf: .

Ik vertrouw wel op hun visie op veiligheid :), dankzij euroncap staan we waar we moeten staan.

?????

Ik betwist zeker de veiligheid niet zenne, zo een test kunde niet faken. Ik geloof zelf 100% zeker dat die autos de veiligste zijn. Ik wil maar zeggen dat extreme veiligheid ook z'n nadelen kan hebben.

MilM
1)Ik veronderstel dat de conclusie's van een Brits consumentendienst net iets accurater zijn dan uw perceptie
2) Dat de Duist degelijkheid hier wel 0.0 te zoeken is

gij veronderstel veel
da brits consumentenbedrijf heeft een onderzoek uitgevoerd.
Da onderzoek zal weljuist zijn.

Alleen beseffen die mensen niet dat ze da onderzoek NIET kunnen koppelen aan betrouwbaarheid.

Voorbeeldje:
een autotje da 1000 Bfr kost, en da op alle modellen (100 op 100 dus) 1000 Bfr kosten heeft (evenveel als zijn aankoopprijs dus) staat evenhoog gerangschikt in die betrouwbaarheidtest als een vet model van 100milj BFr, waarvan 1 op 100 modellen een kost heeft van 100.000 Bfr

versta je nu waar ik naartoe wil ? en kom nie af me één of ander consumentendienst.
Da onderzoek is veel te eenvoudig.
En voor de zoveelste keer, ik val nie de uitslag aan, wel hun manier van onderzoeken. Da trekt op de ballen.
Gewoon twee gegeventjes verzamelen, vermenigvuldigen en ge hebt een zogezegd onderzoek :rofl:

*~Lientjeuhhh~*

Hoeveel keer de vdab bij bep merken moet 'tussenkomen'zaterdag ga ik nog eens naar huis, dus doe er mij dan nog eens aan denken als je wil :)

Die gegevens zijn dan wel enkel van toepassingen voor de auto's die behoren tot het wagenpark (ongeveer 25 000 auto's dacht ik) van KBC Autolease

Morpheus
6 juli 2005, 23:25
gij veronderstel veel
da brits consumentenbedrijf heeft een onderzoek uitgevoerd.
Da onderzoek zal weljuist zijn.

Alleen beseffen die mensen niet dat ze da onderzoek NIET kunnen koppelen aan betrouwbaarheid.

Voorbeeldje:
een autotje da 1000 Bfr kost, en da op alle modellen (100 op 100 dus) 1000 Bfr kosten heeft (evenveel als zijn aankoopprijs dus) staat evenhoog gerangschikt in die betrouwbaarheidtest als een vet model van 100milj BFr, waarvan 1 op 100 modellen een kost heeft van 100.000 Bfr

versta je nu waar ik naartoe wil ? en kom nie af me één of ander consumentendienst.
Da onderzoek is veel te eenvoudig.
En voor de zoveelste keer, ik val nie de uitslag aan, wel hun manier van onderzoeken. Da trekt op de ballen.
Gewoon twee gegeventjes verzamelen, vermenigvuldigen en ge hebt een zogezegd onderzoek :rofl:

Ontkenning is de eerste fase :)
Ik ben ook kritisch voor onderzoeken, maar de conclusie is duidelijk...
Frans en Duits zijn allebei even slecht!

Foose
6 juli 2005, 23:27
?????

Ik betwist zeker de veiligheid niet zenne, zo een test kunde niet faken. Ik geloof zelf 100% zeker dat die autos de veiligste zijn. Ik wil maar zeggen dat extreme veiligheid ook z'n nadelen kan hebben.

Uit uw vorige post kan ik afleiden dat ge zei dat die tests juist wél (min of meer) gefaked waren.

MilM
6 juli 2005, 23:31
Ontkenning is de eerste fase :)
Ik ben ook kritisch voor onderzoeken, maar de conclusie is duidelijk...
Frans en Duits zijn allebei even slecht!

Morph toch :)
ge blijf maar naast de kwestie praten

ontkenning? ontkenning van wat ?
ik val het lijstje nie aan, wel de manier van onderzoek.
gij post url, ik zeg dat ze nie relevant is en ik blijf daarbij.

en ja, als da brits consumentenbedrijf da wel relevant vindt, dan schat ik mijzelf hoger in dan zij (over pure arrogantie gesproken :D )

EDIT: om mij mening nog eens te staven. In da voorbeeld dat ik aangaf, ik vind een zeer dure auto waarvan 1% een zware kost heeft betrouwbaarder dan een goedkope auto waarvan 100% een kleine kost hebben.
Is da zo onlogisch?
maar uit da lijstje kunt ge da nie afleiden, ge moe da ZELF nog interpreteren. Dus ge krijgt wel gegevens, maar de volgorde moeje nog zelf vastleggen

GADGET
6 juli 2005, 23:36
dit is een recentere lijst

1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai
4. Nissan
6. Mitsubishi
7. Opel
8. Volvo
9. Smart
10. Ford
11. Citroen
11. Mercedes
13. Seat
14. Audi
14. BMW
16. Peugeot
16. Renault
16. Skoda
16. VW
20. Fia

wa kunde hieruit concluderen:
jappen blijven rulen :p
duitsers zullen toch iets moeten doen (waren vroeger beter)
peugeot en renault blijven zelfde.

feit is wel dat duitse mannen toch iets gaan moeten doen willen ze de jappen iet of wa bijhouden.

Foose
6 juli 2005, 23:38

1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai
4. Nissan
6. Mitsubishi
7. Opel
8. Volvo
9. Smart
10. Ford
11. Citroen
11. Mercedes
13. Seat
14. Audi
14. BMW
16. Peugeot
16. Renault
16. Skoda
16. VW
20. Fia

feit is wel dat duitse mannen toch iets gaan moeten doen willen ze de jappen iet of wa bijhouden.

En Alfa ?

Morpheus
6 juli 2005, 23:39

1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai
4. Nissan
6. Mitsubishi
7. Opel
8. Volvo
9. Smart
10. Ford
11. Citroen
11. Mercedes
13. Seat
14. Audi
14. BMW
16. Peugeot
16. Renault
16. Skoda
16. VW
20. Fia

Alle europeanen gaan iets moeten doen om de Jappen te kunnen bijhouden ;)

Snake
6 juli 2005, 23:40
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat lexus het meest betrouwbare merk was?

Morpheus
6 juli 2005, 23:41
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat lexus het meest betrouwbare merk was?

In de meeste landen is Lexus gewoon Toyota qua merknaam

GADGET
6 juli 2005, 23:46
Alle europeanen gaan iets moeten doen om de Jappen te kunnen bijhouden ;)

ja, maar bedoel dat duitsers al hoger hebben gestana in het verleden en nu aant afzwakken zijn. Itt tot de andere van eu, die altijd al laag gestaan hebben e.

Morpheus
6 juli 2005, 23:47
ja, maar bedoel dat duitsers al hoger hebben gestana in het verleden en nu aant afzwakken zijn. Itt tot de andere van eu, die altijd al laag gestana hebben e.

ben ik absoluut mee akkoord, ze mogen wel wat degelijker testen...
Die electronicaproblemen tegenwoordig :s.
Dat kom je bij Toyota toch pakken minder tegen, dat heeft tenminste een testperiode doorlopen die de naam testperiode waard is.

Orbit
7 juli 2005, 00:29
Uit uw vorige post kan ik afleiden dat ge zei dat die tests juist wél (min of meer) gefaked waren.

Ik heb het nog is nagelezen om zeker te zijn ma ik zie toch ni waar dat vandaan komt zenne :s

Voor alle duidelijkheid:

IK TWIJFEL NIET AAN DE VEILIGHEID VAN DIE WAGENS.

Orbit
7 juli 2005, 00:36
ben ik absoluut mee akkoord, ze mogen wel wat degelijker testen...
Die electronicaproblemen tegenwoordig :s.
Dat kom je bij Toyota toch pakken minder tegen, dat heeft tenminste een testperiode doorlopen die de naam testperiode waard is.

Gek genoeg zit er in een toyota eigenlijk ni zo veel electronica of iig toch veel overzichtelijker. Mijne Corolla is toch relatief geavanceerd kwa motor en opties en rijhulpjes enzo maar der zit eigenlijk gewoon proper 1 ECU in zonder veel bla bla. Ook de bekabeling is volledig op de Klasieke wijze gedaan. In een Franse auto met vergelijkbare opties zitten er op echt onmogelijke plaatsen bakskes met een onlogisch aantal draden enz. T'is natuurlijk maar een flauw argument maar als ik gewoon de look vergelijk van de bedrading voel ik met och meer op mijn gemak bij de japanse stijl van werken.

Ik krijg soms den indruk dat de japaners weten dat electronica niet de oplossing is in een auto.

skully25
7 juli 2005, 01:04
zelfse al scoren duitse wagens nu wat minder, in mijn ogen hebben ze nog nooit tekort gekomen, heb dat ondertussen al aan de lijve ondervonden
duitse betrouwbaarheid, voor sommige een fabeltje maar ik geloof er toch wel gedeeltelijk in
hangt natuurlijk af van persoonlijke voorkeur en eigen kennis omtrend die zaken, zelf zou ik nooit geen franse wagen kopen, tzal wel altijd een duitser of miss japanner zijn

enya die franse wagens... sommige mogen dan wel 1 van de veiligste zijn, da manier waarop ze in mekaar steken laat ook soms de wensen over, bereikbaarheid van sommige onderdelen is soms te gek voor woorden, moest 1 keer een koplamp vervangen bij een renault megane, wat ik daar niet allemaal heb moeten forceren om een simpel lampje te vervangen, onbegrijpelijk :wtf:, veilig allemaal goed en wel, maar comfort, gebruiksvriendelijkheid en de wanneer waarom de gehele wagen uiteindelijk ineen steekt, speelt imho ook wel een rol

[B]Rocketeer
7 juli 2005, 11:18
Gek genoeg zit er in een toyota eigenlijk ni zo veel electronica of iig toch veel overzichtelijker. Mijne Corolla is toch relatief geavanceerd kwa motor en opties en rijhulpjes enzo maar der zit eigenlijk gewoon proper 1 ECU in zonder veel bla bla. Ook de bekabeling is volledig op de Klasieke wijze gedaan. In een Franse auto met vergelijkbare opties zitten er op echt onmogelijke plaatsen bakskes met een onlogisch aantal draden enz. T'is natuurlijk maar een flauw argument maar als ik gewoon de look vergelijk van de bedrading voel ik met och meer op mijn gemak bij de japanse stijl van werken.

Ik krijg soms den indruk dat de japaners weten dat electronica niet de oplossing is in een auto.

Nog enen van CS.NET zie :)

rbn-
7 juli 2005, 11:38
zaterdag ga ik nog eens naar huis, dus doe er mij dan nog eens aan denken als je wil :)

Die gegevens zijn dan wel enkel van toepassingen voor de auto's die behoren tot het wagenpark (ongeveer 25 000 auto's dacht ik) van KBC Autolease
Aha daar zit den onze bij ;).

Btw in volgorde van minste problemen

Volkswagen (niet zo goedkoop, maar heel weinig problemen)
BMW (soms is problemen)
Mercedes (hoeveel keer ze die niet terug geroepen hebben al :/)

Dirkxke
7 juli 2005, 11:43

elektronica fouten alom. kheb lang genoeg bij renault in de garage gewerkt om te zien wa voor ne nest da allemaal is. auto moeten wegtakelen omdat de elektrische handrem niemeer afgaat enz. ZET DAN FFS GEWOON ENE MET KABEL, altijd die flauwe innoverende zever daarrond :ironic:

denk da ik op 2 weken tijd een 25tal auto's met elektronica problemen daar binnen heb zien komen, waarvan een er een 3-4 naar frankrijk terug moesten omdat wij het probleem gewoon nie vonden :oink:

btw: kijk eens heel goed waar Ford staat ;)

nr2 :D

hendrik1
7 juli 2005, 12:25
Heb op man bijt hond ook zo'n reportage gezien van énen die met Citroëns gereden had heel z'n leven.
Commentaar: '' Goeie vering, echt ideaal comfort voor als ge veel op de baan moet zijn, maar em staat wel meer in de garage(in onderhoud) dan dat em buiten staat'' :p

Met onze Golf van meer dan 20 jaar oud rijden we nog, en daar hebben we nooit grote kosten mee gehad. Zou dat me zoiets lukken? :p :eek:

Tazz_
7 juli 2005, 13:16
Toyota All the way dus :p

m'n Carina E van '92 rijdt ondertussen nog steeds als een trein.. en in die 13 jaar geen enkel groot probleem voorgehad..

jvc
7 juli 2005, 13:51
Heb op man bijt hond ook zo'n reportage gezien van énen die met Citroëns gereden had heel z'n leven.
Commentaar: '' Goeie vering, echt ideaal comfort voor als ge veel op de baan moet zijn, maar em staat wel meer in de garage(in onderhoud) dan dat em buiten staat'' :p

Mijn nonkel heeft ook een Citroën en hij is er ook allesbehalve content van, ik heb zo al veel dingen gehoord. Maar toch staat Citroën tamelijk hoog in die lijst.

Wij thuis hebben een BMW van het jaar 90' en die rijdt nog altijd als nieuw, soms eens problemen met onze airco maar aan de motor is er bijna nog nooit iets geweest en mijn vader rijd toch af en toe eens wat sportief. Ik zou het spijtig vinden moesten we hem wegdoen, jammer dat hij te zwaar is voor ik om te beginnen rijden :(

Boris Barowski
7 juli 2005, 19:12
m'n Carina E van '92 rijdt ondertussen nog steeds als een trein

bijna geen bochten kunnen pakken en 500 meter voor hij stilstaat ? :woohoo:

Pinkybob
7 juli 2005, 19:14
Ben blij dat Honda zo ver vooraan zit.

Ik rij zelf met een prelude van '87, 126.00 km nog maar op de teller en alles in perfekte staat.

Morpheus
7 juli 2005, 19:17
Ben blij dat Honda zo ver vooraan zit.

Ik rij zelf met een prelude van '87, 126.00 km nog maar op de teller en alles in perfekte staat.

Die prelude's zijn zalig imo :).
Dat is gewoon een tijdloze wagen...

Pinkybob
7 juli 2005, 19:20
Dat is just dezelfde als die van Bassie en Adriaan , maar dan zonder de wenkbrauwen , voor de rest alles hetzelfde , ook ne rode 1.8 twincam met 105pk.

http://img93.imageshack.us/img93/9303/voltage15xn.jpg

Morpheus
7 juli 2005, 19:29
Dat is just dezelfde als die van Bassie en Adriaan , maar dan zonder de wenkbrauwen , voor de rest alles hetzelfde , ook ne rode 1.8 twincam met 105pk.

http://img93.imageshack.us/img93/9303/voltage15xn.jpg

Vooral deze vind ik tijdloos

http://homepage.ntlworld.com/gary.parson/honda/prelude/prelude2.jpg

en die op uw foto, die zwarte op de achtergrond is prachtig.
Mja, kheb het niet voor oudere wagens, maar zo'n prelude :p

nTFs
7 juli 2005, 19:30
Honda all the way.
Zelf rijd ik al jaren met ne civic en nooit problemen mee gehad.

Seraph
7 juli 2005, 21:47
idd, mazda (wel de winnaar, maar toch) haalt £275.00 - 16

das voor deutsche grundlickheid (of hoe schrijf je da beest :p) toch geen goeie reklam, 2x zoveel in panne.

B.

Idd, 5 jaar garantie bij aankoop van een nieuwe toyota. Dat is wat ik nu waar voor men geld noem. ^^

c3c
7 juli 2005, 21:49
Volvo doet et ook ni slecht:)

SilentSpring
7 juli 2005, 21:51
Toyota All the way dus :p

m'n Carina E van '92 rijdt ondertussen nog steeds als een trein.. en in die 13 jaar geen enkel groot probleem voorgehad..
reden voordien ook met zo ene maar dan van 95. voor die carina wast ne corolla hatchback, was ne zalige bak, maar wegens ne broerke erbij is er ne carina gekomen, was toen gezinswagen van et jaar fzow geloofk. en nu ne corolla verso, was nogmaar ne maand of 2 uit, denk erges 2001 adden we em geloofk, als dit kan? (miljaar, is dien auto ook al 3 of 4 jaar oud, da ga rap mense)
ebben nooit problemen gehad met een van deze 3 auto's. alleen met de carina es ne platten band maar da heeft nie echt iets te make met den auto zelf

volpetrolski
7 juli 2005, 22:53
shit, waar staat de lada niva? :)

Dirkxke
8 juli 2005, 00:42
Idd, 5 jaar garantie bij aankoop van een nieuwe toyota. Dat is wat ik nu waar voor men geld noem. ^^

da heb ik ook mijn fordje :tongue:

:D

GADGET
8 juli 2005, 01:24
da heb ik ook mijn fordje :tongue:

:D

iemand die nen ST kom kopen zou ik toch geen 5j garantie geven :D

Dirkxke
8 juli 2005, 01:54
iemand die nen ST kom kopen zou ik toch geen 5j garantie geven :D

to late :D en heb er al gebruik van moeten maken ook :D

op de sprint iets aan de aansturing van mijn boite kapot getrokken en nu stond der spel op mijn knuppel :p

woensdag een hele waslijst laten vervangen en nu staat mijn knuppel weer vast in de hand :D

ben benieuwd als hem nu zaterdag overleeft zonder hangende knuppel :lol:

Morpheus
8 juli 2005, 02:18
to late :D en heb er al gebruik van moeten maken ook :D

op de sprint iets aan de aansturing van mijn boite kapot getrokken en nu stond der spel op mijn knuppel :p

woensdag een hele waslijst laten vervangen en nu staat mijn knuppel weer vast in de hand :D

ben benieuwd als hem nu zaterdag overleeft zonder hangende knuppel :lol:

Heb je 5 jaar Full garantie gekregen?
Indien ja... amai :)

Cranox
8 juli 2005, 02:22
Vooral deze vind ik tijdloos

http://homepage.ntlworld.com/gary.parson/honda/prelude/prelude2.jpg

Mijn vader rijd al denk ik 10 jaar met zo een wagen en ziet der nog als nieuw uit :)
Ikzelf rij ook al meer dan 14 jaar met honda wagens en nog nooit heeft der ene me laten staan

Morpheus
8 juli 2005, 02:26
Mijn vader rijd al denk ik 10 jaar met zo een wagen en ziet der nog als nieuw uit :)
Ikzelf rij ook al meer dan 14 jaar met honda wagens en nog nooit heeft der ene me laten staan

Mja, het prachtige aan die prelude's is dat ik ze tijdloos vind.
Zo'n ding van 10 jaar kan je als je die poetst zo voor een nieuw model verkopen.

Vooral die type's met die driehoekige achterlichten:
http://digitalww.com/Customerinstalls/TM701L_Honda_Prelude_1992/side.jpg
1992 begot!!!

Maar die met die rechthoekige ook in feite:
http://members.shaw.ca/saimylo/DSCN5662_800.jpg

Tijdloze wagens, hoeveel vind je er nog :)

Dirkxke
8 juli 2005, 03:52
Heb je 5 jaar Full garantie gekregen?
Indien ja... amai :)

yep yep, is toen zowat de hoofdreden geweest wat mij heeft doen beslissen om de st te kopen. maar nu had ik genoeg gehad aan 2 jaar. zeker omdat ik motorisch verder wil gaan :angry:

Morpheus
8 juli 2005, 15:15
yep yep, is toen zowat de hoofdreden geweest wat mij heeft doen beslissen om de st te kopen. maar nu had ik genoeg gehad aan 2 jaar. zeker omdat ik motorisch verder wil gaan :angry:

Dat is wel prachtig ze...
5 Jaar garantie :)

Doen ze dat op meerdere modellen?

Burny
8 juli 2005, 15:24
Mja, het prachtige aan die prelude's is dat ik ze tijdloos vind.
Zo'n ding van 10 jaar kan je als je die poetst zo voor een nieuw model verkopen.

Vooral die type's met die driehoekige achterlichten:
http://digitalww.com/Customerinstalls/TM701L_Honda_Prelude_1992/side.jpg
1992 begot!!!

Maar die met die rechthoekige ook in feite:
http://members.shaw.ca/saimylo/DSCN5662_800.jpg

Tijdloze wagens, hoeveel vind je er nog :)

Prelude model '92 is ook 1 van mijn favoriete Honda's :).

*~Lientjeuhhh~*
11 juli 2005, 18:14

Hoeveel keer de vdab bij bep merken moet 'tussenkomen'beter laat dan nooit :$ interventies per merk door VTB-VAB (KBC Autolease wagenpark) (http://www.the-action-team.be/Private/interventies.jpg)

Rage
11 juli 2005, 18:18
Ik heb niet de hele thread gelezen, maar ik zie een aantal keer staan dat bepaalde auto's onveiliger zijn als andere enzovoorts.

Maar volgens mij ligt "de veiligheid" 99% aan de bestuurder en 1% aan de auto?

(ik weet dat dit geen goede nederlandse zin is, maar ik denk wel dat ge begrijpt wat ik bedoel?)

Dirkxke
11 juli 2005, 18:36
Dat is wel prachtig ze...
5 Jaar garantie :)

Doen ze dat op meerdere modellen?

als ze tijdens het salon gekocht was geweest had ge da :D

was 1 deel van de salonconditie, 2de was 800€ extra korting :D

GADGET
11 juli 2005, 19:04
beter laat dan nooit :$ interventies per merk door VTB-VAB (KBC Autolease wagenpark) (http://www.the-action-team.be/Private/interventies.jpg)

als da geen mooie uitslag is :D

Smirri
11 juli 2005, 19:11
ik verkies toch de vab uitslag dan :d

Morpheus
11 juli 2005, 19:14
als da geen mooie uitslag is :D

Dat zegt niets hé, er staat duidelijk "aantal interventie's bij panne".

Er zijn minstens evenveel panne's waarbij de VAB niet moet tussenkomen omdat met merk/garage dit doet.

Zeker bij de duurdere merken/wagens is er een ingecalculeerde service waarbij het merk de panne's voor eigen rekening neemt.

Concreet voorbeeld: Je valt in panne met een 607, peugeot doet de tussenkomsten. Je valt in panne met een A6, audi doet de tussenkomsten.
We hebben hier nog geen enkele keer de VAB moeten bellen (nog bij Audi, Peugeot of toyota). Dat is vrijwel altijd ingecalculeerd bij duurdere leasewagens.

mvg

AudiS3
11 juli 2005, 19:35

Er zijn minstens evenveel panne's waarbij de VAB niet moet tussenkomen omdat met merk/garage dit doet.

Zeker bij de duurdere merken/wagens is er een ingecalculeerde service waarbij het merk de panne's voor eigen rekening neemt.

Concreet voorbeeld: Je valt in panne met een 607, peugeot doet de tussenkomsten. Je valt in panne met een A6, audi doet de tussenkomsten.
We hebben hier nog geen enkele keer de VAB moeten bellen (nog bij Audi, Peugeot of toyota). Dat is vrijwel altijd ingecalculeerd bij duurdere leasewagens.

mvg

Uw punt is? :)

Op die manier is geen enkele statistiek enigzins correct. Stel dat KBC enkele duizenden auto's per merk verzekerd en ze kijken daar naar het aantal pannes, vind ik dat toch al min of meer een objectief beeld geven.

*~Lientjeuhhh~*
11 juli 2005, 20:04

mvgach Morpheus, waarom had ik zo'n reply van jou verwacht?

blijft nog altijd dat de franse auto's de hoogste regionen aanvoeren :) En dat de duurdere merken (zoals je audi, BMW) nog steeds vanonder staan :p

en 't is NOCH btw :)

Morpheus
12 juli 2005, 10:56
Uw punt is? :)

Op die manier is geen enkele statistiek enigzins correct. Stel dat KBC enkele duizenden auto's per merk verzekerd en ze kijken daar naar het aantal pannes, vind ik dat toch al min of meer een objectief beeld geven.

Niet echt, want pakweg Renault heeft geen eigen service naar nieuwe wagens toe om zelf tussen te komen bij reparatie's, dus logisch dat die bovenaan staan bij interventie's van de VAB.
Terwijl pakweg Audi en Peugeot wel een eigen service hebben meestal om tussen te komen bij panne's...
Dus die doen zoieso al weinig beroep op de VAB...

ach Morpheus, waarom had ik zo'n reply van jou verwacht?

blijft nog altijd dat de franse auto's de hoogste regionen aanvoeren :) En dat de duurdere merken (zoals je audi, BMW) nog steeds vanonder staan :p

Omdat het zo is misschien :wtf: .
Hier al met verschillende Leasewagens probleempjes gehad, en nog geen enkele keer een tussenkomst van VAB of touring of wathever. Dit omdat het merk zelf de tussenkomsten doet. En merken zoals Renault doen dat niet.
Dus zo'n statistiek is gewoon niets zeggend over betrouwbaarheid au fond, simpelweg omdat het grootste deel van de tussenkomsten bij panne niet wordt gedaan door de VAB (bij lease), maar wel door een service van het merk zelf. En sommige merken bieden die service niet aan, zeker de meer betaalbare merken cfr. Renault hebben die service niet en komen dus altijd in uw statistiek terecht terwijl pakweg Audi, Peugeot, BMW zo goed als nooit in uw statistiek zullen worden opgenomen.

P2K-
12 juli 2005, 11:38
Rocketeer']Nog enen van CS.NET zie :)

en hier nog ene ;) (beire)

*~Lientjeuhhh~*
12 juli 2005, 11:44
Peugeot pakt dan toch maar mooi nog steeds de 5e plek in :p Tov Audi en BMW >> laatste plekken

Nu ja Morpheus, met jou valt gewoon moeilijk te discussiëren. Je draait altijd alles toch wel in een manier dat jij ook gelijk hebt.

De feiten zijn wat ze zijn.

Morpheus
12 juli 2005, 11:47
Peugeot pakt dan toch maar mooi nog steeds de 5e plek in :p Tov Audi en BMW >> laatste plekken

Nu ja Morpheus, met jou valt gewoon moeilijk te discussiëren. Je draait altijd alles toch wel in een manier dat jij ook gelijk hebt.

Tja, ik hou je niet tegen om te geloven wat je wil geloven...

Hier heeft nog nooit nen VAB wagen gestaan, en er hebben al een paar problemen zich voorgedaan.

Dus als gij uw statistiek normaal vindt, feel free to.
Vergeet wel niet dat Renault geen service biedt, en dat BMW of Audi dat wel doet...

Concreet: Bij een panne bij Renault komt den VAB, bij ééntje bij Audi niet...

Dusja... voor de rest feel free to believe wathever you want :)

[B]Rocketeer
12 juli 2005, 11:50
en hier nog ene ;) (beire)

Ze komen hier gelijk paddestoelen uit de grond geschoten :D

DBK
12 juli 2005, 11:53
BMW staat de dag zelf nog ( ook op zondagen ) met hun service wagen aan de deur als je belt, die moeten geen VAB bellen ofzo :)

[B]Rocketeer
12 juli 2005, 11:54
Kzal ook eens iets posten.
VAB pechverhelping statistiek wat de meest voorkomende pech is:

http://www.vab.be/images/pechverhelping/statistiekB.gif

En ja hoor, het is de elektronika.
Dus diegene met de meeste elektronika zullen ook het meeste pech hebben.

Franse en duitse wagens zitten vol elektronika, dus die hebben het meeste kans op pech :p

Morpheus
12 juli 2005, 11:56
Rocketeer']Kzal ook eens iets posten.
VAB pechverhelping statistiek wat de meest voorkomende pech is:

http://www.vab.be/images/pechverhelping/statistiekB.gif

En ja hoor, het is de elektronika.
Dus diegene met de meeste elektronika zullen ook het meeste pech hebben.

Franse en duitse wagens zitten vol elektronika, dus die hebben het meeste kans op pech :p

Idd helaas wel :s.
Zeker bij de eerste maanden mag je je aan wat kleinere electronische probleempjes verwachten in de helft van de gevallen.
Maar ik heb over het algemeen de indruk dat het aan het beteren is, en dat ze hun lesje geleerd hebben op electronisch gebied.
Als ik de nieuwe versie van (hernieuwde) 607 bekijk tegenover die van aan jaar of 3 zie je een duidelijk evolutie. En persoonlijk heb ik dat bij verschillende wagens gemerkt dat het toch aan het beteren is. Maar we staan nog ver van waar we zouden moeten staan.

Beetje meer testen...

Kabouter Hya
12 juli 2005, 12:12
en Morpheus altijd met zijne 607 lol...

Morpheus
12 juli 2005, 12:17
en Morpheus altijd met zijne 607 lol...

had wel wat electronische probleempjes, daarmee dat ik dat als voorbeeld neem. Omdat die zogezegd al toe is aan een tweede generatie.

Ik vind het gewoon erg als je ziet dat bepaalde contructeurs cfr Toyota het wel kunnen zonder al die kinderziekte's in de electronica. En dat europese constructeurs alles maar op de baan smijten zonder waterdicht te testen.
Ziekte van de tijd zeker? Winstmaximalisatie boven testen.

Het probleem is dat het minder kost om kleinere problemen achteraf aan de computer op te lossen dan het model een paar maanden later in productie te gooien. Dusja... De keuze is snel gemaakt voor de autoconstructeurs.

Kabouter Hya
12 juli 2005, 12:19
je hebt wel gelijk hoor.
wou je inbreng niet fnuiken...

maar de vriend van ons moeder heeft er zo ene in leasing (al den derde) en dien heeft daar toch geen probs mee...

ps is dit al niet de derde versie??

Morpheus
12 juli 2005, 12:22
je hebt wel gelijk hoor.
wou je inbreng niet fnuiken...

maar de vriend van ons moeder heeft er zo ene in leasing (al den derde) en dien heeft daar toch geen probs mee...

Mja, het is bij ons ook beperkt gebleven :)
Moet al serieus nadenken, het was vooral in die eerste twee maand.

ESP die oplichtte (sensortrob), telefoonmicro was slecht afgesteld, en bandensensors die eens ambetant deden.
Maar ze leggen die toch aan de computer en dan ist probleem snel opgelost.
Geen grote trobs, maar details.

Daarmee dat waarschijnlijk iets meer testen de perfectie oplevert...

ps: Mja tis de tweede echte evolutie (of hoe noem je zoiets). Ze hebben de eerste wel een kleine upgrade gegeven een goe jaar geleden. Maar dat was niet echt een grote verandering. Nu leveren ze dat breedbeeldscherm (Pack-reeks) en 17" velgen standaard en uiterlijk zijn er wat details veranderd.

Typhon`
14 juli 2005, 01:05
Btw, der zijn weer peugoet 307's die teruggeroepen wordt doordat er kans is op kortsluiting aan het stuurbekrachtigingssysteem door de werking van zouten ofzoiets :)

russian
14 juli 2005, 02:02

Je moet de statistieken met de nodige voorzichtigheid interpreteren. Het is algemeen aanvaard op Amerikaanse fora dat BMW en Audi meer dan de nodige problemen hebben inzake betrouwbaarheid. Anderzijds, een klant die 50 000 euro neertelt zal sneller reclameren over een rammelende deur dan een klant die 15 000 euro heeft betaald. Het is dus allemaal moeilijk zeggen. Echter, BMW en Audi bij de top rekenen is een grote fout. Het zijn de jappen die de betrouwbaarste wagens produceren, zonder twijfel. En meer dan zo een algemeen beeld kan niet worden gegeven, laat staan een rangschikking.

*~Lientjeuhhh~*
14 juli 2005, 11:29
Wat is het probleem nu toch. Ik post hier officiële statistieken van een bedrijf met een vloot van 25 000 auto's.
Ik begin echt te denken dat er zo geen 'spel' om gemaakt zou worden als jullie de Duitse auto's bij de slechtste auto's zouden zien staan.

Wel face it, ik hoor het vaak genoeg van mijn moeder (die werkt op de dienst schadegevallen) en van de experts en van de dienst technisch beheer, met welke auto's en/of bijbehorende garages zij het meeste problemen hebben.

Morpheus
14 juli 2005, 11:31
Wat is het probleem nu toch. Ik post hier officiële statistieken van een bedrijf met een vloot van 25 000 auto's.
Ik begin echt te denken dat er zo geen 'spel' om gemaakt zou worden als jullie de Duitse auto's bij de slechtste auto's zouden zien staan.

Wel face it, ik hoor het vaak genoeg van mijn moeder (die werkt op de dienst schadegevallen) en van de experts en van de dienst technisch beheer, met welke auto's en/of bijbehorende garages zij het meeste problemen hebben.

Uw statistieken zijn niet accuraat...
Ze tonen interventie's van de VAB bij een Leasevloot, en dat is dus niet goed als referentie.
Bij Renault zal de VAB steeds moeten komen, en bij Audi of peugeot nooit.
Servicecontract is ingerekend in de verkoop, en daar wordt dus beroep op gedaan. Dus die komen niet in uw statistieken voor, tenzij het om serieuze immobilisatie's gaat.

Van de duurdere wagens heb je geen enkele tussenkomst door de VAB omdat het merk die zelf doet.

Mijn geposte statistieken daarintegen gaan gewoon over de waranty claims in general.

mvg

*~Lientjeuhhh~*
14 juli 2005, 11:35
Uw statistieken zijn niet accuraat...
Ze tonen interventie's van de VAB bij een Leasevloot, en dat is dus niet goed als referentie.
Bij Renault zal de VAB steeds moeten komen, en bij Audi of peugeot nooit.
Servicecontract is ingerekend in de verkoop, en daar wordt dus beroep op gedaan. Dus die komen niet in uw statistieken voor, tenzij het om serieuze immobilisatie's gaat.

Van de duurdere merken/wagens heb je geen enkele tussenkomst door de VAB omdat het merk die zelf doet.

Mijn geposte statistieken daarintegen gaan gewoon over de waranty claims in general.

mvgOk, dus we kunnen nog steeds concluderen dat Peugeot slechter is dan Audi of BMW aangezien Peugeot op de 5e plek staat :)
En Audo en BMW op de voor- en laatste plek :)

Morpheus
14 juli 2005, 11:36
Ok, dus we kunnen nog steeds concluderen dat Peugeot slechter is dan Audi of BMW aangezien ze op de 5e plek staan :)

Je kan niets concluderen...
Alleen als je de globale mankementen (lees: garagetussenkomsten) bekijkt zie je een totaalbeeld. Zie mijn geposte statistieken.

De interpretatie is nog een andere zaak :).

Maar de servicecontracten zijn een gewone zaak dezer dagen. Wat ze dekken is vaak nog verschillend van contract tot contract, en is dan meestal nog eens verschillend van verkoopcontract tot verkoopcontract.

*~Lientjeuhhh~*
14 juli 2005, 11:42
Jij kan wel concluderen dat die statistieken helemaal niet kloppen, maar ik mag (door jouw uitleg nog wel) niet concluderen dat Peugeot nu eenmaal lager gerangschikt staat dan Audi en BMW ?

Right Morpheus :) Zo is het natuurlijk makkelijk om je gelijk te krijgen :)

Morpheus
14 juli 2005, 11:44
Jij kan wel concluderen dat die statistieken helemaal niet kloppen, maar ik mag (door jouw uitleg nog wel) niet concluderen dat Peugeot nu eenmaal lager gerangschikt staat dan Audi en BMW ?

Right Morpheus :) Zo is het natuurlijk makkelijk om je gelijk te krijgen :)

En jij kent de servicecontracts dan uit je duimpje?
Ik zeg gewoon dat je geen conclusie's kan trekken uit onvolledige statistieken.
Niet meer niet minder.
(and who cares about Peugeot... next is an Audi, ik wil gewoon duidelijk maken dat je daar 0.0 conclusie's uit kan trekken)

hendrik1
14 juli 2005, 12:31
Ja kijk, statistieken zijn leuk, maar je eigen ervaring is NOG :p leuker;
We hebben al zowel Duitse auto's als Franse gehad, en kmoet zeggen dat de Duitse voituurkes een stuk betrouwbaarder waren dan de Franse...
Aan onze Golf van meer dan 20 jaar oud hebben we nog nooit noemenswaardige kosten gehad en die bolt nog gelijk int begin... Terwijl een Peugeot 206ke al na 5a7 jaar buitenlag omdat het niet schoon meer was... In mijn omgeving heb ik al gelijkaardige, soms wreed, rare verhalen gehoord :)
Ik rijd nu al 5 jaar met ne Audi A2 en ben daar enorm content van, nog nooit last mee gehad, zuper ;)

lttuvix
14 juli 2005, 12:54
hendrik...
1) nen golf van 20 jaar oud moe ge nie vergelijken met nen auto van nu

2) wat scheelte er dan met de 206?

3) als ge na 5 jaar als serieuse problemen hebt dan is er een constructie fout (buiten als ge daar super veel kilometers mee maakt maar dat betwijfel ik aangezien u dan een grotere auto zou kopen)

hendrik1
14 juli 2005, 13:32
In die 206 zat net zo min veel elektronica als in die Golf, even oud bijna, maar meer last mee gehad, was altijd wel iets mee; basicly wat ik wil zeggen is dat er ook in mijn omgeving er toch meer mensen rondlopen die niet content zijn van hun Franse wagen.

Idd, en met die Audi deed ik veel kmters, elke dag op en af rijden naar je school gedurende 5 jaar ... Dat loopt snel op.

Impuls
14 juli 2005, 13:37

Bij mij weten kost een pulle olie of waterkoeling voor iedere auto evenveel...

Dus als het duurder is, komt het niet door het materiaal maar gewoon omdat
die specifieke garagist dan meer vraagt...

Het is soms ronduit schandalig hoe garagisten misbruik maken van hun merk.

lttuvix
14 juli 2005, 14:20
ach mensen autos worden zowiezo beter, als het nie zo zou zijn zouden er niet zoveel garages failliet gaan en zou het veel makkelijker zijn werk te zoeken

onderhoudsbeurten loopt nu al veel later op, er zit veel minder mechanica maar meer elektronica in en dat is de laatste jaren veel onderhoudsvriendelijker en ga je veel minder problemen mee hebben, autos worden steeds beter en beter en de dupe worden garages...

@ hendrik err elke dag naar school rijden loopt ook veel kilometers op ma das normaal, ik bedoelde da je vaak naar frankrijk ofzo ging rijden...

eerst zeg je Aan onze Golf van meer dan 20 jaar oud hebben we nog nooit noemenswaardige kosten gehad en die bolt nog gelijk int begin... Terwijl een Peugeot 206ke al na 5a7 jaar buitenlag omdat het niet schoon meer was... en nu zeg je da deze evenoud zijn ?

en euh nog eens wat scheelde er dan aan kleine dingskes of altijd dingen waardoor ge niemeer mee kon rijden? ge moet specefiekers kunnen zijn he, er scheelt nu ook iets me men deuren die piepen, da noem ik geen probleem dat noem ik een normale verschijnsel en geloof me op men woord da die golfkes voor veel problemen hebben gezorgt
borstels van de alternator ging ALTIJD kapot
alsook waterdarmen

hendrik1
14 juli 2005, 15:07
Deze waren ong even oud idd, tis perfect mogelijk om meer dan 1 auto te hebben.

Mja, kijk, ik kan U zeggen zoals er staat dat em meer in de garage stond dan die Golf en dat mijn ouders er bijlange niet content van waren. Ik was maar nog een kleine pagotterken toen, me don't remember.
Ik denk dat het punt meer dan duidelijk is. Iemand anders kan net het omgekeerde denken, en meer last hebben gehad met de Golf; dat weet ik wel, maar dat is juist wat ik ook wat probeer duidelijk te maken : je eigen ervaring met een merk is meer waard dan een lijstje.

lttuvix
14 juli 2005, 15:15
neuh ge kunt altijd pech hebben met een merk, nadien koopt ge een duurdere auto van een andere merk die qua kwaliteit even goed zou zijn als bv in uw geval de peugeot... nuja eens ge een slechte ervaring hebt met een merk gaat ge er toch niemeer terug wat wel jammer is....

russian
14 juli 2005, 15:17

Het probleem is dat de door u aangehaalde statistieken geen representatief beeld geven. Het is algemeen aanvaard dat Lexus de nummer één is inzake betrouwbaarheid. En Lexus wordt hoofdzakelijk gekocht door IT'ers (deze zijn op de hoogte van de kwaliteit :)), maar dat als randgegeven. De cijfers voor het jaar 2005 bevestigen dit nogmaals (opmerking: cijfers over heel Amerika (vandaar geen Franse wagens) (25 000 :ironic:, Volvocars Gent produceert reeds 350 000 wagens per jaar :)). Een fragment:

J.D. Power has released its 2005 Vehicle Dependability Study, which tracks the problems recorded by original owners of model-year 2002 vehicles. Industry-wide, the numbers improved by over 10% compared to the previous year, with 84% of all models showing an improvement. That’s great news for carbuyers. Lexus led the study for the 11th straight year, with Porsche coming in second and making the largest overall improvement. Lincoln, Buick, and Cadillac round out the top five. The bottom-third finish of Mercedes-Benz reflects that brand’s much-discussed issues (primarily related to electronics). BMW barely edged out Ford, Chevrolet, and Chrysler, all of which finished slightly above the industry average of 242 defects per 100 vehicles. GM captured eight segment awards, with its Chevrolet division earning five. The highest-ranked model in the survey was the Lexus LS430, which averaged 90 defects per 100 vehicles, making it the first model ever in the history of the survey to average less than one problem per vehicle.

We zien Mercedes Benz bij de allerlaatsten. BMW doet het nauwelijks beter dan het marktgemiddelde. En het is duidelijk dat deze statistieken correcter zijn.

We zien verder dat Audi ongeveer bij de slechtsten eindigt, reeds in Daewoo omgeving :). Een linkje: http://users.skynet.be/lve/durability.JPG. Het is geen bewijs, maar op de fora (swedespeed, vwforums, bimmer, ...) komt men tot hetzelfde besluit inzake Audi. En misschien waren de oudere Audi's steviger, maar dat geldt dus in geen geval voor de huidige generatie.

MVG

[B]Rocketeer
14 juli 2005, 15:28
Zitten hier thuis ook met 2 wagens.
Een audi en nen Toyota

Toyota is ouder dan den audi, ma da rijdt nog wel veel beter :)
Ok, audi heeft wel 230000km's en mijn toyota nog maar 137000
Maja tis nen ouden turbodiesel, dus die moet wel wa aankunnen ;)

Kan wel ni meer als 110, of de stoom komt eruit.
Mijnen gaat nog vlot naar 150-160 (meer nog ni gedaan, was toen op gemak achter een porsche aant rijden :s)

CAS
14 juli 2005, 15:28
Het probleem is dat de door u aangehaalde statistieken geen representatief beeld geven. Het is algemeen aanvaard dat Lexus de nummer één is inzake betrouwbaarheid. De cijfers voor het jaar 2005 bevestigen dit nogmaals (opmerking: cijfers over heel de wereld (25 000 :ironic:, Volvocars Gent produceert reeds 350 000 wagens per jaar :)). Een fragment:

J.D. Power has released its 2005 Vehicle Dependability Study, which tracks the problems recorded by original owners of model-year 2002 vehicles. Industry-wide, the numbers improved by over 10% compared to the previous year, with 84% of all models showing an improvement. That’s great news for carbuyers. Lexus led the study for the 11th straight year, with Porsche coming in second and making the largest overall improvement. Lincoln, Buick, and Cadillac round out the top five. The bottom-third finish of Mercedes-Benz reflects that brand’s much-discussed issues (primarily related to electronics). BMW barely edged out Ford, Chevrolet, and Chrysler, all of which finished slightly above the industry average of 242 defects per 100 vehicles. GM captured eight segment awards, with its Chevrolet division earning five. The highest-ranked model in the survey was the Lexus LS430, which averaged 90 defects per 100 vehicles, making it the first model ever in the history of the survey to average less than one problem per vehicle.

We zien Mercedes Benz bij de allerlaatsten. BMW en Audi doen het nauwelijks beter dan het marktgemiddelde. En het is duidelijk dat deze statistieken correcter zijn.

"BMW barely edged out Ford"
En in tgeen da Morpheus toonde stond Ford op de 2de plaats...
Nu, dees ga duidelijk over alle probleemkes en dus ook over de kleinste, waar ik persoonlijk aandacht aan zou geven, tenslotte wil ik een wagen dat zo goed als nooit binnen moet en zo goed als geen problemen heeft.
Hetgeen wat *~Lientjeuhhh~* postte, was hoeveel keer de VAB moest afkomen, dus al bij serieuze problemen eigenlijk, waarbij duidelijk is dat daar de franse wagens overheersen. Nuja, of die zo overduidelijk is, ik zie wel dat de cijfers weergeven wat ik zie in het dagelijkse leven. Maar langs de andere kant weet ik ook dat er soms een Audi A8 langs de kant staat omdat de eigenaar benzine in zijn dieselwagen gegoten had...
Verder denk ik ook dat iedereen zijn persoonlijke smaak heeft en gewoon de wagen moet kopen die em zelf wil, ik zou nooit een franse wagen kopen alleen al omdat die frans is, en kijk enkel naar de duitse en japanse markt, en dat is mijn goed recht, het is tenslotte mijn geld die naar mijn wagen gaat.

russian
14 juli 2005, 15:31
"BMW barely edged out Ford"
En in tgeen da Morpheus toonde stond Ford op de 2de plaats...
Nu, dees ga duidelijk over alle probleemkes en dus ook over de kleinste, waar ik persoonlijk aandacht aan zou geven, tenslotte wil ik een wagen dat zo goed als nooit binnen moet en zo goed als geen problemen heeft.
Hetgeen wat *~Lientjeuhhh~* postte, was hoeveel keer de VAB moest afkomen, dus al bij serieuze problemen eigenlijk, waarbij duidelijk is dat daar de franse wagens overheersen. Nuja, of die zo overduidelijk is, ik zie wel dat de cijfers weergeven wat ik zie in het dagelijkse leven. Maar langs de andere kant weet ik ook dat er soms een Audi A8 langs de kant staat omdat de eigenaar benzine in zijn dieselwagen gegoten had...
Verder denk ik ook dat iedereen zijn persoonlijke smaak heeft en gewoon de wagen moet kopen die em zelf wil, ik zou nooit een franse wagen kopen alleen al omdat die frans is, en kijk enkel naar de duitse en japanse markt, en dat is mijn goed recht, het is tenslotte mijn geld die naar mijn wagen gaat.

Agreed. Het is hooguit mogelijk om een algemeen beeld te scheppen (Japanners zijn betrouwbaar, Duitsers zijn krachtig ...). Echter, ik toonde een aantal statistieken om Lyn te laten inzien dat ze niet noodzakelijk gelijk heeft (statistieken spreken elkaar tegen, moeten worden geïnterpreteerd, ...).

russian
14 juli 2005, 15:53
ach Morpheus, waarom had ik zo'n reply van jou verwacht?

Het is nog.
edit: woops 'k had het op deze zin: nog geen enkele keer

excuse me

CAS
14 juli 2005, 15:53
Het is nog.
In de zin dat ze bedoelde was het noch :p

FeNiX4LiFe
14 juli 2005, 15:57
ach mensen autos worden zowiezo beter, als het nie zo zou zijn zouden er niet zoveel garages failliet gaan en zou het veel makkelijker zijn werk te zoeken
GEEN ENKELE maar echt geen enkele wagen die nu geproduceert wordt zal ooit evenlang duren als de echte antieke ( totaal mechanische wagens )

de wagens van nu zijn na X km de prullenbakwaard.

AudiS3
14 juli 2005, 16:38
Het probleem is dat de door u aangehaalde statistieken geen representatief beeld geven. Het is algemeen aanvaard dat Lexus de nummer één is inzake betrouwbaarheid. En Lexus wordt hoofdzakelijk gekocht door IT'ers (deze zijn op de hoogte van de kwaliteit :)), maar dat als randgegeven. De cijfers voor het jaar 2005 bevestigen dit nogmaals (opmerking: cijfers over heel Amerika (vandaar geen Franse wagens) (25 000 :ironic:, Volvocars Gent produceert reeds 350 000 wagens per jaar :)). Een fragment:

We zien Mercedes Benz bij de allerlaatsten. BMW doet het nauwelijks beter dan het marktgemiddelde. En het is duidelijk dat deze statistieken correcter zijn.

We zien verder dat Audi ongeveer bij de slechtsten eindigt, reeds in Daewoo omgeving :). Een linkje: http://users.skynet.be/lve/durability.JPG. Het is geen bewijs, maar op de fora (swedespeed, vwforums, bimmer, ...) komt men tot hetzelfde besluit inzake Audi. En misschien waren de oudere Audi's steviger, maar dat geldt dus in geen geval voor de huidige generatie.

MVG

n/o, maar uw statistieken zijn totaal niet representatief tegenover Europa.
De automarkt in de USA is totaal verschillend dan bij ons, zowel op vlak van modellen als op motorisch vlak.

De helft van de auto's in uw lijst zijn hier niet eens te koop.

russian
14 juli 2005, 16:40
n/o, maar uw statistieken zijn totaal niet representatief tegenover Europa.
De automarkt in de USA is totaal verschillend dan bij ons, zowel op vlak van modellen als op motorisch vlak.

De helft van de auto's in uw lijst zijn hier niet eens te koop.

Het kan maar een indicatie zijn. En meer dan zeven op tien wagens zijn hier wel te koop.

lttuvix
14 juli 2005, 16:41
GEEN ENKELE maar echt geen enkele wagen die nu geproduceert wordt zal ooit evenlang duren als de echte antieke ( totaal mechanische wagens )

de wagens van nu zijn na X km de prullenbakwaard.
mechanische slijt bestaat
elektronische slijt kan enkel door slechte onderhoud van wagen zoals bv met een stoommachien auto school blazen

of door draden die overgaan

mss meer pannes dus, maar wel goedkoper om te maken

epoX
14 juli 2005, 16:48
oeps, domme post van mij :)

lttuvix
14 juli 2005, 17:06
en vergeet niet dat een elektronische wagen veel veiliger is ivm uw motor, er scheelt iets lichtje gaat aan en die storing kan schade opleveren auto valt stil en ge krijgt em niemeer aan totdat die fout eruit is

terwijl ge vroeger gewoon door bleef rijden totdat uw hele motor naar zak is

MilM
14 juli 2005, 17:56
Bij mij weten kost een pulle olie of waterkoeling voor iedere auto evenveel...

Dus als het duurder is, komt het niet door het materiaal maar gewoon omdat
die specifieke garagist dan meer vraagt...

Het is soms ronduit schandalig hoe garagisten misbruik maken van hun merk.

ja, en in duurdere autos worden dezelfde materialen gebruikt als in goedkope auto's
en in dure autos zit evenveel electronica :ironic:

hoe meer erin zit en hoe duurder de zaken die erin zitten, hoe groter de kans op een hogere kost
hoe kunt ge da nu in twijfel trekken ?

als auto A vol zit me electronica en auto B heeft 0,0 electronica en voor de rest zijn ze even betrouwbaar, wie denkt ge da de grootstet kost gemiddeld ga hebben ?
auto A natuurlijk ...

edit: trouwens, die 'onderhoud' uit mijn post die ge gequote heb, die slaat op deze context é. Dus ook de kosten bij van mankementen, waar heel de thread over gaat. En nie op een klein/groot onderhoudsbeurt ...

russian
14 juli 2005, 20:21
En om wat olie op het vuur te smijten, de BMW M5 lijdt aan problemen inzake betrouwbaarheid: http://www.autoblog.nl/archive/2005/06/28/bmw_m5_niet_zo_betrouwbaar#body.

MilM
14 juli 2005, 20:23
En om wat olie op het vuur te smijten, de BMW M5 leidt aan problemen inzake betrouwbaarheid: http://www.autoblog.nl/archive/2005/06/28/bmw_m5_niet_zo_betrouwbaar#body.

het gaat over de ringtaxi, die een M5 is
toch grappig hoe je dan veralgemeent tot alle M5's

rij eens me elk model aan zo'n snelheden dag in dag uit op da circuit ... ;)

niet dat het een betrouwbare wagen is ze ...
em zit vol me electronica, dus kan mij bets inbeelden dat er wel wa misga af en toe
en met een auto me zo'n vermogen ...

de verhaalkes over ferraris me rare kuren zijn ook nie te tellen

russian
14 juli 2005, 20:30
het gaat over de ringtaxi, die een M5 is
toch grappig hoe je dan veralgemeent tot alle M5's

rij eens me elk model aan zo'n snelheden dag in dag uit op da circuit ... ;)

niet dat het een betrouwbare wagen is ze ...
em zit vol me electronica, dus kan mij bets inbeelden dat er wel wa misga af en toe
en met een auto me zo'n vermogen ...

de verhaalkes over ferraris me rare kuren zijn ook nie te tellen

Ik veralgemeen niet. De wagen wordt voorgesteld als zowel een straatwagen als een parcourswagen. Deze verwachtingen worden niet ingelost. En er zullen weinig wagens zo goed worden verzorgd als de Ring taxi. Het was wel niet Sabine die de problemen had ;). Het is immers niet het enige probleem, cfr. de oliepomp van de M5's gedurende de eerste tien productieweken. Los van dat is het hilarisch dat de garantie vervalt na het 15 keer gebruiken van launch control :rofl:.

De wagen is niet voorzien op zoveel pk's (gerucht gaat dat productievertragingen voor de introductie van de omschakelknop hebben gezorgd (400 - 507 pk's)). Bon, er wordt veel verzwegen maar ... Het is mogelijk dat BMW de prijs van de pk-oorlog zal moeten betalen.

Ik heb niets tegen BMW, de M6 is mijn droomwagen :). Echter, niet de bordeaux rode maar een zwarte, zonder houtinleg.

MilM
14 juli 2005, 20:40
Ik veralgemeen niet. De wagen wordt voorgesteld als zowel een straatwagen als een parcourswagen. Deze verwachtingen worden niet ingelost. Het is immers niet het enige probleem, cfr. de oliepomp van de M5's gedurende de eerste tien productieweken. Los van dat is het hilarisch dat de garantie vervalt na het 15 keer gebruiken van launch control :rofl:.

De motor is niet voorzien op zoveel pk's (productieproblemen en productievertragingen hebben voor de introductie van de omschakelknop gezorgd). Bon, er wordt veel verzwegen maar ...

Ik heb niets tegen BMW, de M6 is mijn droomwagen :).

ah, dan heb ik u mis voor
ik dacht da gij anti-bmw was :)

over die launch control kunt ge discusieren
die launch control brengt enorm veel slijtage met zich mee
bmw kan nie opdraaien voor die kosten, das normaal
dus ofwel laat men het eruit, ofwel doktert men een systeem uit zoals nu, er bv een maximum voor opleggen
niemand verplicht u om die launch control te gebruiken, maar het is enorm verleidelijk
dusja, ergens kunt ge er wel over discusieren da ze het er dan mss beter uitlaten

en die wagens worden nie voorgesteld als race wagens
da zijn wagens die voor op de baan zijn, maar waarmee je best mooie prestaties op circuit kunt neerzetten

je kunt nie verwachten da als ge ermee hele dag in en uit op circuit rijdt, dat de banden evenrap zullen slijten dan als je dat als gewone wagen koopt.
Dus achteraf moeje dan ook nie komen zagen over bandenslijtage.

Ik wil maar zeggen da die taxi-auto een speciale auto is.
Van bmw zelf dan nog dacht ik.
Deze wordt echt intensief gebruikt.

Maar zoals ik ierboven al zei, ik kan mij best inbeelden da die wagen problemen heeft.
Veel dure wagens me extreme prestaties hebben problemen.
Men probeert er het maximum uit te persen, da moet gewoon wel ten koste van betrouwbaarheid gaan

je hebt trouwens dezelfde doormwagen als ik :p

EDIT: bedoel je nie gewoon 'lijden' ipv 'leiden' ?
wan da zou al een heel verschil zijn :p
ik dacht daje bedoelde dat hij aan de leiding stond qua problemen en nie da hij problemen had
daarmee mijn post over veralgemening

russian
14 juli 2005, 20:46
Ja, sorry :$.

Het is niet de M6, maar gisteren reed er een 6-serie Alpina de Kouterparking in (in Gent :)). Prachtig, maar geen foto's :(.

MilM
14 juli 2005, 20:49
Ja, sorry :$.

Het is niet de M6, maar gisteren reed er een 6-serie Alpina de Kouterparking in (in Gent :)). Prachtig, maar geen foto's :(.

np

ik verstond al nie hoe ge uit da artikel kon concluderen da hij aan de leiding zou staan tot mijne frank viel bij het herlezen van uw post :p

zeker dat het alpina was ? heb daar nog nooit iets van gezien van de 6 serie
ik ken diene van hamann en hartge en schnitzer (er zullen er nog wel zijn)
maar toch nog liefst vanal de M6 zelf :)

russian
14 juli 2005, 20:54
Ik zag "tekst" geschreven, in het midden van de voorste bumper (horizontaal). En 'k dacht (misschien verkeerd) dat de BMW-5 van Alpina dat ook had, vandaar de link. Meer connectie is er niet :).

edit: Ja het kan dus niet :D: "The 6 Series BMW ALPINA, termed B6, will go into production in 2006, with an engine concept similar to the B7. Complete wheel/tyre packages are currently available. Please see „PARTS & ACCESS:“ and then „ALPINA WHEELS“ on this website for further information
TOP"

CAS
15 juli 2005, 14:11
Los van dat is het hilarisch dat de garantie vervalt na het 15 keer gebruiken van launch control :rofl:.

Ge moet uw koppeling es goe mishandelen en zien hoe lang ze dan meegaat ;) Hier ist enkel de garantie dat vervalt é, als ge da 15x na elkaar gebruikt dan gade gewoon sneller slijtage hebben en dan klopt het ni meer da ge x aantal km's garrantie hebt. 1x launch control heeft nl zelfde effect als x aantal km gewoon rijden...

MilM
15 juli 2005, 15:59
Yep

cijfers van de M5 ken ek nie
Maar als je de launch control bij de M3 SMG II gebruikt, is da tzelfde als 15.000 km slijtage aan de koppeling :D
dusja, mss toch zuinig mee omspringen :p

15.000 km slijtage per keer daje da gebruikt, das toch veel é :p

-Helld0g-
16 juli 2005, 21:27
Ik veralgemeen niet. De wagen wordt voorgesteld als zowel een straatwagen als een parcourswagen. Deze verwachtingen worden niet ingelost. En er zullen weinig wagens zo goed worden verzorgd als de Ring taxi. Het was wel niet Sabine die de problemen had ;). Het is immers niet het enige probleem, cfr. de oliepomp van de M5's gedurende de eerste tien productieweken. Los van dat is het hilarisch dat de garantie vervalt na het 15 keer gebruiken van launch control :rofl:.

De wagen is niet voorzien op zoveel pk's (gerucht gaat dat productievertragingen voor de introductie van de omschakelknop hebben gezorgd (400 - 507 pk's)). Bon, er wordt veel verzwegen maar ... Het is mogelijk dat BMW de prijs van de pk-oorlog zal moeten betalen.

Ik heb niets tegen BMW, de M6 is mijn droomwagen :). Echter, niet de bordeaux rode maar een zwarte, zonder houtinleg.

die launchcontrol zal wel slaan op de dubbele koppeling die enorme kost en werk is om te vervangen hé (net als de enorme bandensleet)

ASHERON
16 juli 2005, 21:53
tjah jeep...

jeeps zijn toch gekend om problemen met de koppeling. of ben ik fout?

lttuvix
17 juli 2005, 13:31
tjah jeep...

jeeps zijn toch gekend om problemen met de koppeling. of ben ik fout?
versnellingsbakken is hetgene wat meteen kapot gaat
en meer rijden op olie dan op naft kuchkuch range rover

Simonn
17 juli 2005, 13:38

En toch wordt een BMW 5 of een audi A6 bij de zogenaamde klassewagens geplaatst, en een renault niet...

Morpheus
17 juli 2005, 15:02
En toch wordt een BMW 5 of een audi A6 bij de zogenaamde klassewagens geplaatst, en een renault niet...

Dat is hun probleem, zo een Grand Espace is een luxecar, en je hebt nu éénmaal mensen die niet geilen op één of ander merk ;)

CAS
17 juli 2005, 17:18

De duurste standaard Espace => €40050
De goedkoopste 5 => €37150
De goedkoopste A6 => €33460

Kzeg nu ni da die Espace geen luxe car is, maar zit gewoon in totaal andere prijscategorie.