PDA

Volledige versie bekijken : help bij autokeuze maken

casualties
6 juli 2005, 19:20
ok, spijtig da ge ni gewoon kunt posten in ne grote topic ofzo, ik open ni graag zelf topics voor het minste..Efin, tmag nimer, zulke grote topics, dus zal ik maar ne gewone make..

Ben ondertussen in Belgie terug en al wat garages afgegaan..Nu zit ik uiteindelijk met nog 10 kandidaatwagens om uit te kiezen :sop: :doh: Ik zou het apprecieren moest iemand kunnen staven waarom die niet of waarom die wel..Ikzelf wordt er gek van..ben niet zo een kenner en verdorie, zoveel keuze..

1) peugot 307 berline XT 1.6 HDI 90pk 5d (voorlopige favoriet wegens de talrijke opties à la cruise control,talrijke packs en optie beige leren interieur)
2) renault clio dynamique 1.5dCi 80pk 5d
3) alfa romeo 147 impression 1.9 JTD
4) citroen C4 1.6 HDI 92pk Tentation
5) citroen C4 1.6 HDI 92pk Tentation coupé
7) nissan almera acenta A/C 1.5 turbodiesel
9) seat leon 1.9 TDI 90pk
10) volkswagen polo 1.9 TDI 100pk

Ik zie dus maw het gat niet meer door de koren of hoe zegge ze da hier in belgie nu weeral ? :p Iemand die ervaring heeft met 1 van die auto's..laat maar horen!!! Moest iemand anders nog een beter model hebben (<20000euro) mag hij da ook laten weten en staven waarom ik dat model eens zou moeten bekijken

Morpheus
6 juli 2005, 19:23
ok, spijtig da ge ni gewoon kunt posten in ne grote topic ofzo, ik open ni graag zelf topics voor het minste..Efin, tmag nimer, zulke grote topics, dus zal ik maar ne gewone make..

Ben ondertussen in Belgie terug en al wat garages afgegaan..Nu zit ik uiteindelijk met nog 10 kandidaatwagens om uit te kiezen :sop: :doh: Ik zou het apprecieren moest iemand kunnen staven waarom die niet of waarom die wel..Ikzelf wordt er gek van..ben niet zo een kenner en verdorie, zoveel keuze..

1) peugot 307 berline XT 1.6 HDI 90pk 5d (voorlopige favoriet wegens de talrijke opties à la cruise control,talrijke packs en optie beige leren interieur)
6) kia cerato 1.5 CRDI EX 5d
8) peugot 206 CC quicksilver 1.6 HDI

Ik zie dus maw het gat niet meer door de koren of hoe zegge ze da hier in belgie nu weeral ? :p Iemand die ervaring heeft met 1 van die auto's..laat maar horen!!! Moest iemand anders nog een beter model hebben (<20000euro) mag hij da ook laten weten en staven waarom ik dat model eens zou moeten bekijken

Zonder twijfel nr1... Zoals u zelf wel al zult gemerkt hebben een zeer goede keus. Maar de C4 lijk me ook wel iets.
Aan nr1 zal je een complete wagen, die je iedere dag met plezier zal rijden...
Bij de rest zal er altijd wel iets zijn dat je niet of minder hebt.

De leon is op zich ook wel goed, maar ik vrees dat de prijzen met wat opties niet zo gaan meevallen en die 1.9tdi is tegenwoordig niet meer aanvaardbaar...

Zoieso voor je eerste keuze gaan en veel succes ermee...

CAS
6 juli 2005, 19:27

6) kia cerato 1.5 CRDI EX 5d
8) peugot 206 CC quicksilver 1.6 HDI

Is dit niet wat een beledignig voor de seat? Er een polo onder zetten :s
Nu, ik zou beperken tot 3, 7 en 9, dat zijn tenminste wagens ;)

Van franse wagens moet ik dus ni weten, daarmee valt er al veel weg, ne 206CC zou ik zeker niet kopen, is gewoon geen wagen. En zeker dan niet met een diesel erin. Belachelijke combinatie. Kia bennek wat wantrouwig over de afwerking bij un kleinere modellen. Nissal almero is volgens mij perfect voor jonge gast, die alfa ook en de Seat leon is in mijn ogen op alle vlakken goed. Tdi rijd zalig ook.

Over ervaring, enkel met Seat leon gereden :p was de 90pk versie, maar wel met rijschool, dus neig testen ging niet, maar acceleratie was zeker in orde. Af en toe ne wagen naar huis gereden, maar begeleider kon er ni mee lachen.

Morpheus
6 juli 2005, 19:30
Mijn excuses voor hierboven, was aan het editten zonder dat ik het wist.

ps CAS voor mij is er in gans die lijst maar één wagen waaraan hij plezier zal beleven qua prijs/kwaliteit...

Die 307 heeft 110pk met degelijk diesel en is rijkelijk uitgerust...
Dus imo de enige degelijke keuze in die lijst!
En ik verwed ver mijn hoofd op dat het uiteindelijk deze zal worden als hij de offerte's naast elkaar zal leggen en de afwegingen zal maken...
Net zoals imo iedere andere nuchter mens btw...

Burny
6 juli 2005, 19:35
7, 9 of 10.

DBK
6 juli 2005, 19:37
7 of 9 voor mij :)

CAS
6 juli 2005, 19:37
Mijn excuses voor hierboven, was aan het editten zonder dat ik het wist.

ps CAS voor mij is er in gans die lijst maar één wagen waaraan hij plezier zal beleven qua prijs/kwaliteit...

Die 307 heeft 110pk met degelijk diesel en is rijkelijk uitgerust...
Dus imo de enige degelijke keuze in die lijst!
En ik verwed ver mijn hoofd op dat het uiteindelijk deze zal worden als hij de offerte's naast elkaar zal leggen en de afwegingen zal maken...
Net zoals imo iedere andere nuchter mens btw...

Ik snap de keuzes eigenlijk niet, 307, C4, 147, leon of almera, ok, maar al de rest is toch direct een pak kleiner :s. En die 206... Geen koffer, een achterbank da u stokbrood met moeite op kan en dan nog met een diesel, man man, vanaf bmw un coupé intoduceerde met diesel wist ik al da het in autoland verkeerd ging aflopen.
Nuja, ik zei enkel mijn persoonlijke keuze, ik hou altijd afstand van peugeot omdat ik van eigenaars merk dat hun wagen meer in de peugeot garage staat dan in hun eigen garage.

Dakantochnie
6 juli 2005, 19:42
Ik zou nr. 1 pakken, maar alles is beter dan nr. 10.
10 is duur, klein, lawaaierig, duur qua taxen, enz....

Burny
6 juli 2005, 19:45
Mja, ik baseer mijn keuze op techniek en degelijkheid, ligt er maar net aan waar je de accenten legt.
Vandaag voor de zoveelste maal nogis een hele hoop dingen over franse wagens bijgeleerd trouwens. :rofl:

Morpheus
6 juli 2005, 19:48
Mja, ik baseer mijn keuze op techniek en degelijkheid, ligt er maar net aan waar je de accenten legt.
Vandaag voor de zoveelste maal nogis een hele hoop dingen over franse wagens bijgeleerd trouwens. :rofl:

Geloof wat je wil geloven...
Alsof de doorsnee peugeot pakweg minder is dan een doorsnee VW.
Gelukkig zijn er nog altijd die denken dat de kwaliteit van een VW beter is... Anders waren ze al lang op de fles ^^

Het zijt gij die met hierboven nr10 selecteert...
Wel, we zullen dan eens met die 307XT naast uw poloke komen staan...

Denk dat ge u vrij beschaamd gaat voelen.

Feignasse
6 juli 2005, 19:48
Waarom staat daar geen Opel Corsa of Astra bij :p

Zo'n Alfa 147 kost toch meer dan een lekkere GTC?

Vi3Ze
6 juli 2005, 19:51
Een tweedehands BMW E46 318d
klassebak met genoeg vermogen en een geweldig rijgedrag :)
en neen, niet omdat het een bmw is

GADGET
6 juli 2005, 19:52
Waarom staat daar geen Opel Corsa of Astra bij :p

omdat hij niet dom is ? (srry, opel-haat is hier nog altijd aanwezig :D)

OT, ik mis hier andere merken in da lijstje :p

Burny
6 juli 2005, 19:54
Geloof wat je wil geloven...
Alsof de doorsnee peugeot pakweg minder is dan een doorsnee VW.
Gelukkig zijn er nog altijd die denken dat de kwaliteit van een VW beter is... Anders waren ze al lang op de fles ^^

Het zijt gij die met hierboven nr10 selecteert...
Wel, we zullen dan eens met die 307XT naast uw poloke komen staan...

Denk dat ge u vrij beschaamd gaat voelen.

Sterker nog, geloof jij maar wat jij wil geloven. Ik heb vandaag opt werk urenlang gebabbeld met 4 oude en ervaren mecaniciens. Ze waren het over 1 ding eens: franse wagens zijn gewoon dikken brol.

Jij kan dat helaas niet weten, omdat je nooit langer als 2 jaar met dezelfde wagen rijdt.

Ik vraag me dan ook af vanwaar jij die 'wijsheid' zou hebben om hier een franse wagens als zijnde oerdegelijk te komen aanbevelen?

Ik zeg niet dat ELKE franse wagen problemen gaat geven, maar het percentage is nog altijd hoger als pakweg de gemiddelde VW en zeker de gemiddelde Jap.

Morpheus
6 juli 2005, 19:57
Ik zeg niet dat ELKE franse wagen problemen gaat geven, maar het percentage is nog altijd hoger als pakweg de gemiddelde VW en zeker de gemiddelde Jap.

:rofl: De gemiddelde jap... duh.. dat zijn betrouwbare wagens...

Maar beter dan ne VW... rofl ze... Alleen al de afwerkingskwaliteit van nen peugeot is soms beter dan van ne VW. Toch zijn er altijd die het niet willen zien.
Maar bon, eens goed lachen met die marketing van Duitse degelijkheid...
Alle europese wagens zijn in het zelfde bedje ziek... En als gij wilt geloven dat VW beter is...

Dat gij nr10 selecteert wordt hier op algemeen gelach onthaald...
My god!

Typhon`
6 juli 2005, 19:58
ik zou 1 kiezen, ziet er goed uit..
Die clio is zekers de nieuwe of niet?
vind die kont maar lelijk, is te braaf (lees: bomma/huismoeder model) en ook te klein denk ik als je naar de rest kijkt.
Alfa ken ik niet zo goed van merk, citroen zou ik persoonlijk niet echt pakken, citroen is denk ik nog niet dat betrouwbaar en goed, kia zelfde, die nissan, is aziatisch dus zal wel kwalitatief goed zijn maar denk dat dit model toch wel al een ganse tijd op de markt ligt dus...
Van die 2 laatste zou ik dan nog de Seat nemen als je voor zijn uiterlijk tenminste bent...

GADGET
6 juli 2005, 19:58
jappen > duitsers > rest :p

Vi3Ze
6 juli 2005, 19:59
jappen > duitsers > rest :p

de europese economie een beetje steunen hé ;)

GADGET
6 juli 2005, 20:00
op vlak van auto's zijn het toch alleen duitsers die ik steun.

*~Lientjeuhhh~*
6 juli 2005, 20:01

Maar beter dan ne VW... rofl ze... Alleen al de afwerkingskwaliteit van nen peugeot is soms beter dan van ne VW.

My god!als ik terug thuis ben zal ik eens een lijstje scannen dat ik van mijn ma haar werk heb (KBC Autolease). Op dat lijstje staan alle merken met hun gemiddelde aantal interventies door VTB-VAB.

Guess welke merken in de top 4 staan :)

Burny

Maar beter dan ne VW... rofl ze... Alleen al de afwerkingskwaliteit van nen peugeot is soms beter dan van ne VW

Het gaat me helemaal niet om de afwerkingskwaliteit. Niet om het interieur. Niet om de looks. Niet om de prijs. ALLEEN om de betrouwbaarheid/degelijkheid.
ALS je dan persé een franse diesel wagen wil, neem dan een HDI, is zelfde als een TDCI. Voelt alleen veel te loom aan. Qua carroserie zijn tegenwoordig alle wagens zowat even degelijk denk ik (ik heb het dan over corrosie).

Vi3Ze
op vlak van auto's zijn het toch alleen duitsers die ik steun.

idd, franse auto's... moet ze ook ni hebben.
maar toch zou ik een duitser boven een jap kiezen ookal is de jap kwalitatief beter

Terror Factor
6 juli 2005, 20:02
persoonlijk vin ik de C4 coupe wel mooi, ma das gewoon een mening, van de mechanica en probleme enz weet k niks.

Morpheus
6 juli 2005, 20:02
Het is altijd een waar genoeg om te lezen over de prachtige Duitse marketing...
Helaas voor vw, zijn weinig mensen nog zo zot om een Polo te kiezen boven een 307...

btw: die c4 ziet er ook wel goe uit, en die leon kan je die niet krijgen met een 2.0tdi?

Vi3Ze
6 juli 2005, 20:03
Helaas voor vw, zijn weinig mensen nog zo zot om een Polo te kiezen boven een 307...

polo vs 206
golf vs 307

:]

Typhon`
6 juli 2005, 20:03
waarom geen civic of corolla trouwens?

GADGET
6 juli 2005, 20:04
idd, franse auto's... moet ze ook ni hebben.
maar toch zou ik een duitser boven een jap kiezen ookal is de jap kwalitatief beter

ja, ik zou da ook wel durven doen, daar ni van.
Maar het feit blijft wel dat die jappen beter zijn. Maar der is ook nog zoiets als stijl en looks natuurlijk.

Typhon`
polo vs 206
golf vs 307

:]
volkswagen is veel te duur voor wat ze bieden vin'k zelf...

@gadget: Ik vind die jappen toch wel enorm verbetert van looks, kijk eens naar toyota, ik vind die avensis break en corrolla nog stijl hebben, de aygo is de mooiste van de 3 dwergje,...
Toyota was wel lelijk vroeger, geef ik toe, die oude corolla vind ik echt niet schoon, trekt op de oude civic ma gewoon lelijker...

GADGET

da waren de merken die ik miste in het lijstje :p

Bramboogie
6 juli 2005, 20:05
ik zou kiezen ts 1 en 4....

dan moet ge kiezen wat uw prioriteiten zijn...
opties?
nieuw model?
design?
veiligheid?

de meest rationele keuze is wss de 307, maar mijn keuze als designer zou wss naar de C4 gaan
bij de 307 zulde wss meer opties hebben, en zullen er minder kinderziektes in zitten...

Burny
6 juli 2005, 20:05
My god!

Ik moet persoonlijk ook nix van VW en zeker nie de Polo hebben, maar als ik ECHT moest kiezen tss een Polo of een fransoos.. was het toch de Polo.

CAS
6 juli 2005, 20:07

Maar beter dan ne VW... rofl ze... Alleen al de afwerkingskwaliteit van nen peugeot is soms beter dan van ne VW. Toch zijn er altijd die het niet willen zien.
Alle europese wagens zijn in het zelfde bedje ziek... En als gij wilt geloven dat VW beter is...

My god!

Ovre welke afwerkingskwaliteit heb je het dan? De speciale vijzen die ze gebruiken zodat je er zelf niks aan kunt doen?

VW is er wat op achteruit gegaan en in mijn ogen zijn zo goed als alle wagens die ze nu bouwen minder en minder.

Morpheus
6 juli 2005, 20:08
Ik moet persoonlijk ook nix van VW en zeker nie de Polo hebben, maar als ik ECHT moest kiezen tss een Polo of een fransoos.. was het toch de Polo.

Laat mij toe om eens goe te lachen als ge daar 20.000€ aan zou spenderen als ze u ook een 307XT 1.6hdi konden aanbieden

persoonlijk vin ik de C4 coupe wel mooi, ma das gewoon een mening, van de mechanica en probleme enz weet k niks.

Hij heeft wel iets hé die c4... Zou ook wel eens gaan zien in de garage naar de voorwaarden enzo...

P2K-
6 juli 2005, 20:09
ik heb het nu ni voor franse en duitse wagens maar de fransen zijn de laatste maanden al serieus in mijn achtig gezakt.
En dat omdat mijn broer er hier een heeft staan als bedrijfswagen.

Kga hier ni alles beschrijven maar kwalitatief vind ik die franse wagens toch een pak minder ( iemand vandeweek een renault espace op de ring zien dampen ? , das een fout aan die espace'en dat er iets gebeurd en die beginnen op hun olie te verbranden tot gans de motor kapot vliegt).
Naja ik zou zowiezo ook geen duitser nemen maar een jap (hoewel ik de almera meer een speelgoedauto vind, heb er genoeg mee gereden op de rijschool), een honda of toyota.

Duitsers zijn te duur vo wa ze maar zijn. imo dan...

Ex0dus

My god!
Kdenk da ver iedereen het er wel over eens is dat de meeste franse wagens uiteenvallen na een paar jaar dienst, sommige zelfs vroeger.
En nee het heeft niets te maken met hoe je er met rijdt, maar gewoon de keuze van materialen en het vakmanschap.

Waar ik nu werk (vakantiewerk) rijdt er ook iemand met een citroën van een klein jaar oud waarvan de veren (een citroën heeft van die veren die omhoog gaan bij het starten en naar beneden bij het stilleggen) naar de zak zijn. Wagen wil gewoon niet meer omhoog... Die C4 bv mag dan een heel hoogtechnologisch rijhulpje hebben (als ge over een witte meet gaat trilt u stoel) maar daar blijft het bij, geef mij maar een jap en als ik genoeg geld heb een duitse wagen a la BMW of AUDI.

Nu, in dit geval zou ik niet voor een wagen uit het lijstje gaan, neem dan een BMW 120d ofzo, of zelfs 118d (wel beetje prijzig, maar het zal een plezier zijn om er mee te rijde), of een goede japanner... en dan dacht ik aan een toyota!

Cheers

PS: En als je echt moet keizen zou ik persoonlijk ook voor nr.1 kiezen ookal ben ik niet zo voor franse wagens, maar die opties kan je niet weigeren :d

Vi3Ze
Laat mij toe om eens goe te lachen als ge daar 20.000€ aan spenderen als ze u ook een 307XT 1.6hdi konden aanbieden

ik vind het nog altijd appelen met peren vergelijken, als je een 307 wilt, ga je vergelijken met een astra of een golf en niet met een corsa of een polo

casualties
6 juli 2005, 20:10

dunno, heb die niet goed bekeken omdat ik toyota/honda niet zo echt interessant vind..

@ morph: 1.9l blijft..enkel pk's veranderen (90pk,130pk,150pk)

CAS
6 juli 2005, 20:10
als ik terug thuis ben zal ik eens een lijstje scannen dat ik van mijn ma haar werk heb (KBC Autolease). Op dat lijstje staan alle merken met hun gemiddelde aantal interventies door VTB-VAB.

De Franse...

Terror Factor
6 juli 2005, 20:11
ne hele tijd gelede stond er in de krant een lijstje van de betrouwbaarste merke, japanners stonde op kop, de DUITSERS stonde fel vanonder, citroen stond ook fel vanonder weet k nog,ma vo de rest.. tis al lang gelede:p

Feignasse
omdat hij niet dom is ? (srry, opel-haat is hier nog altijd aanwezig :D)

OT, ik mis hier andere merken in da lijstje :p

Uw oud wrak is ni representatief voor de nieuwe generatie Opels :p

Morpheus
dunno, heb die niet goed bekeken omdat ik toyota/honda niet zo echt interessant vind..

@ morph: 1.9l blijft..enkel pk's veranderen (90pk,130pk,150pk)

Goh, ik zou toch eens gaan zien naar de Leon dan... Je weet maar nooit.
Als je het lawaai en de trillingen zelf aanvaardbaar vindt zou ik het zeker niet laten.
Ik vrees juist een beetje dat de uitrusting minder zal zijn... (vergeet ook het fiscale aspect niet 1.6 is goedkoper dan 1.9 in rijtaks)

ps: Toyota heeft nen Corolla met nen 1.4d van 90pk, misschien ook eens gaan kijken ofzo...

GADGET
ik zou voor ne civic gaan maar soit. Of zelf 2e hands nen 320d ofzo.

Burny
6 juli 2005, 20:12
Laat mij toe om eens goe te lachen als ge daar 20.000€ aan spenderen als ze u ook een 307XT 1.6hdi konden aanbieden

Lees je niet goed? Ik hoef nooit van mijn leven een europese wagen.

En zééééééééker geen HDI, waarom weet iedereen al wel. En ik lach ook goed als ik ervaren mecaniciens over franse wagens hoor vertellen. :D Dan kies ik nog liever iets wat ik niet mooi vind, dan te moeten kiezen voor brol.

Maar again: Ik hoef nooit van mijn leven een europese wagen.

*~Lientjeuhhh~*
6 juli 2005, 20:13
De Franse...:D

dat was dan ook geen verrassing he :D

Morpheus
6 juli 2005, 20:15
:D

U rijdt dan ook in een Polo die u veel te duur hebt betaald imo :).
Je had wel iets anders kunnen hebben...

Vi3Ze
ik zou voor ne civic gaan maar soit. Of zelf 2e hands nen 320d ofzo.

idd 320d kan vanaf 1998
een 318d vanaf 2002, duurder in aankoop maar goedkoper in gebruik

eniac
als ik terug thuis ben zal ik eens een lijstje scannen dat ik van mijn ma haar werk heb (KBC Autolease). Op dat lijstje staan alle merken met hun gemiddelde aantal interventies door VTB-VAB.

Doen, ik wil het echt eens zien.

Van dat lijstje zou ik qua uitzicht voor de C4 of de Leon gaan, jammer dat die Leon met die 1.9TDI zit.

Maar ik zou nog eerder naar een Astra GTC kijken.

@ Morpheus: 20.000 voor een Polo, like wtf? Beetje overdreven ja? :p

Mr Syphon
http://www.fl.honda.be/content/car/15128_33680_eqdata.php?mv=729

honda civic, prijzen verschillen tussen de 14K en 19K, hangt der vanaf wa motor enzo ge erin wilt :)
kvind wel een sjieke bakskes en met zo een budget zou ik toch wel een civic nemen :D
ik denk ook wel dat honda een zeer betrouwbaar merk is ?

Morpheus
6 juli 2005, 20:16
Doen, ik wil het echt eens zien.

Van dat lijstje zou ik qua uitzicht voor de C4 of de Leon gaan, jammer dat die Leon met die 1.9TDI zit.

Maar ik zou nog eerder naar een Astra GTC kijken.

Die astra is ook wel value for the money...
Daar zou hij best ook eens binnenstappen imo :)

P2K-
6 juli 2005, 20:17
Je had wel iets anders kunnen hebben...

das iedereen zijn keuze he man. ik zou ook liever wa meer betalen voor nen wagen da wa kwalitatiever is ze. wa hebde aan een taart me gigantisch veel fruit as da fruit rot is.

CAS
:D

Paar jaar mijn nonkel geholpen bij carrosserie en zelfs gewoon hoe die wagens in elkaar gestoken zijn... Pas op, als je niet wilt dat je wagen uit elkaar gevezen word, moet je wel een franse kopen, geen enkel iemand dat zoveel verschillende tools bij zich heeft. Enige dat het wel goed voor is is de werkuren, die blijven maar oplopen.
En ervaring met franse wagens, nog nooit goeie ervaring mee gehad. 5 dagen met een Peugeot gereden, 3dagen in panne gestaan... Wil nu ni meer starten... Rijstijl heeft er wel mee te maken, maar BMW dat ik nu mee rijd slikt het dan toch weer wel allemaal.
Peugeot is idd goedkoop, en lokt zo vele klanten, maar het is zowat als een printer, een goedkope printer heeft dure cartridges en jawel, Peugeot hun systeem is wat gelijkaardig, je koopt een goedkope wagen, maar betaal je later terug door de kosten in de garage.

*~Lientjeuhhh~*
Je had wel iets anders kunnen hebben...echt kerel, gij moet ermee ophouden ze. Moest ge uw mod-status ni hebben zou ik hier al vaker tegen u uitgevlogen zijn.

IK KOOP GENE FRANSEN BUCHT !

en gij moet stoppen om iedereen zo af te breken da ni in ne fransen auto rijdt.

GADGET
6 juli 2005, 20:18
[url]

that is... correct :niceone:

:p

Morpheus
Ne japanees kopen als je per sé iets betrouwbaar wenst...

GADGET
echt kerel, gij moet ermee ophouden ze. Moest ge uw mod-status ni hebben zou ik hier al vaker tegen u uitgevlogen zijn.

en gij moet stoppen om iedereen zo af te breken da ni in ne fransen auto rijdt.

you go girl :love:

(nee serieus.. ge heb gelijk :p )

eniac
6 juli 2005, 20:20
das iedereen zijn keuze he man.

Welja inderdaad.

Ik zie mezelf nu ook niet direct een Landwind kopen, en nochtans biedt die waarschijnlijk de beste prijs/features verhouding ooit.

Burny
6 juli 2005, 20:21
http://www.fl.honda.be/content/car/15128_33680_eqdata.php?mv=729

honda civic, prijzen verschillen tussen de 14K en 19K, hangt der vanaf wa motor enzo ge erin wilt :)
kvind wel een sjieke bakskes en met zo een budget zou ik toch wel een civic nemen :D

Laatste keer dat ik die lijsten volledig en goed heb kunnen uitpluizen, stond Toyota bovenaan, op de voet gevolgd door Honda, en dan was er een kloofje, 3de merk weet ik al nietmeer. Audi stond hoger als ik dacht, 4de denk ik.

Ik, als Honda fanaat, kon dit niet laten :D

Morpheus
6 juli 2005, 20:21
Welja inderdaad.

Ik zie mezelf nu ook niet direct een Landwind kopen, en nochtans biedt die waarschijnlijk de beste prijs/features verhouding ooit.

Misschien dat hij daar eens kan naar gaan kijken :p.
Waar verkopen ze die?

Terror Factor
6 juli 2005, 20:22
opel astra gtc is ook n mooi ding moek toegeve, eigelijk de mooiste van t lijstje,ook al sta em der ni in:p

casualties
6 juli 2005, 20:23

niks van..16188 zonder opties zoals cruise control,lederen zetels etc etc

en mja, toyota corolla nog eens bekijken dan..

leon is idd ook tof, maar lang niet zo een arsenaal aan opties die in zen prijs inbegrepen zitten en das wel spijtig (is trouwens ook 1 van favorieten buiten die peugot306 die de grootste hoop hier afkeurt :wtf: ) peugot&renault zen toch best verkopende in belgie of nimeer ? :sop:

CAS
Welja inderdaad.

http://www.carword.com/test/landwind/test07.jpg
Landwind?
Zo van die chinesen brol da naar hier ga komen?

Morpheus
Deze is ook wel vet:

http://www.fl.honda.be/content/car/15128_33680_eqdata.php?mv=737

CAS
6 juli 2005, 20:25

en mja, toyota corolla nog eens bekijken dan..

leon is idd ook tof, maar lang niet zo een arsenaal aan opties die in zen prijs inbegrepen zitten en das wel spijtig (is trouwens ook 1 van favorieten buiten die peugot306 die de grootste hoop hier afkeurt :wtf: ) peugot&renault zen toch best verkopende in belgie of nimeer ? :sop:

Tis ni omda er veel van verkocht word dant goe is é, kijk eens naar wat peugeot koopt... Jonge mensen zonder voldoende geld, of oude mensen da ni kijken na met wat ze rijden, alst maar ni teveel kost...

EDIT/ hou meer rekening met tevredenheidslijsten ofzo van mensen die al even met de auto rijden. Met ne nieuwe auto rijden zijde normaal gezien altijd tevreden... En int begin werkt alles goed...

casualties
6 juli 2005, 20:27
nu aant zien naar civic 5deurs..tof model

Vi3Ze
6 juli 2005, 20:31
civic is wel oké, alleen die pook...

http://www.forum-auto.com/uploads/200406/igivo_1087573422_interieur.jpg

GADGET
6 juli 2005, 20:31
blijven zien zouk zo zeggen :p

(die zijn echt super betrouwbaar, denk maar aan kosten die ge zult hebben aan die fransmannen en niet aan die. En het genot, en zoveel meer)

LiteC
6 juli 2005, 20:32
Mijn ouders rijde hier beiden met renault
en jaja , beiden zijn +20j oud \o/ (en amper kosten aan gehad :) )

Het is wel een feit dat er met de nieuwe renault espace een paar fouten zijn zoals bv. de kaart voor de auto te starten die niet meer werkt of de auto wil het niet meer herkennen ofzo en nog zo paar problemen .

Ma wij zjin hier iig vree contect van onze auto's , de ene is 24j en heeft ons 14j geleden 150000fr gekost en de andere 21j ma die is nu weg en hebbe we in de garage nog 80000fr van gehad ^^

Foose
6 juli 2005, 20:33

En dan de mensen op Alfa kappen als ze me ne Fransen auto rijden ;)

Ik zou voor de Alfa gaan, of (zoals Ulixes al zei) die nieuwe Astra vind ik ook goed

Mr Syphon
6 juli 2005, 20:34
civic is wel oké, alleen die pook...

http://www.forum-auto.com/uploads/200406/igivo_1087573422_interieur.jpg

da is net het leuke eraan die pook :love:
als ik ooit de centjes heb schaf ik me ook een civic aan :D
of miss een del sol, spijtig da ze die ni meer nieuw maken :sad:

casualties
6 juli 2005, 20:35
ja, enkel steekt me tegen dat die civic qua interieur niet zo vet is, en ook geen groen te verkrijgen voor het koetswerk :sop:

btw, over peugeot nog effe..mijn grootvader rijd al 10 jaar met een peugot rond en hij heeft er nog geen enkele keer iets voor mee gehad..

Dakantochnie
6 juli 2005, 20:35
ik heb het nu ni voor franse en duitse wagens maar de fransen zijn de laatste maanden al serieus in mijn achtig gezakt.
En dat omdat mijn broer er hier een heeft staan als bedrijfswagen.

Kga hier ni alles beschrijven maar kwalitatief vind ik die franse wagens toch een pak minder ( iemand vandeweek een renault espace op de ring zien dampen ? , das een fout aan die espace'en dat er iets gebeurd en die beginnen op hun olie te verbranden tot gans de motor kapot vliegt).

Wij rijden ook met een Espace, en ik kan je verzekeren dat we daar nog nooit problemen mee gehad hebben.
We doen daarmee 40.000 kilometer per jaar, we halen er de gekste toeren mee uit, en daar is gewoon nog nooit is aangeweest.

Foose
6 juli 2005, 20:36
Moest ik zo'n Civic willen is het wel'n Type R :)
Kost wel wat meer, maar die auto is gewoon àf.

eniac
6 juli 2005, 20:37

Uhm, voor die prijs heb je een Comfortline met een 100PK TDI en nog wat extra opties. En dan reken ik de korting nog niet in. Dus niet overdrijven, k? :)

Trouwens, wie pakt er nu cruise control in een stadswagentje.

eniac
6 juli 2005, 20:38
Wij rijden ook met een Espace, en ik kan je verzekeren dat we daar nog nooit problemen mee gehad hebben.
We doen daarmee 40.000 kilometer per jaar, we halen er de gekste toeren mee uit, en daar is gewoon nog nooit is aangeweest.

Jij != rest van de wereld :p

Ik zei je toch al eerder dat de Espace nogal hoog staat op interventielijsten etc? (nuja, das een jaar geleden, maar in autoland is een jaar niet zoveel he)

CAS
6 juli 2005, 20:38
ja, enkel steekt me tegen dat die civic qua interieur niet zo vet is, en ook geen groen te verkrijgen voor het koetswerk :sop:

btw, over peugeot nog effe..mijn grootvader rijd al 10 jaar met een peugot rond en hij heeft er nog geen enkele keer iets voor mee gehad..

en @ diene met renaults van 20jaar en ouder. Oude wagens zijn altijd goe, die zijn gebouwd om mee te gaan. Nieuwe wagens word er veel bespaard en moeten ze eigenlijk maar 5jaar leven, consumptiemaatschappij voor iets é. En bij de nieuwe fransozen zijn er al problemen. Maar int algemeen zijn alle wagens niet meer wat ze geweest zijn, buiten de japanners dan, die blijven gewoon meegaan.
Moraal van het verhaal, koop een oldtimer :p

Vi3Ze
6 juli 2005, 20:39
http://www.autoscout24.be/nl-be/detail.asp?ts=7426124&id=51298023

DBK
6 juli 2005, 20:40
echt kerel, gij moet ermee ophouden ze. Moest ge uw mod-status ni hebben zou ik hier al vaker tegen u uitgevlogen zijn.

en gij moet stoppen om iedereen zo af te breken da ni in ne fransen auto rijdt.Go go go ! ;)

ff ontopic: dien civic is naart schijnt echt goe, maat van mij heeft zo'n nieuwe, nen 1.4 en das echt al rap, dacht da er iet zwaarder in lag :)

GADGET
6 juli 2005, 20:40
nen oude mercedes 250D, dor blijfde mee bollen. Mijn nonkel heeft em overlaatst nog ies op onderhoud gedaan. teller staat nu op 800.000 KM

Foose
6 juli 2005, 20:41
Das een 'gezegde' he: Nen echte Honda krijgt ge ni kapot

casualties
6 juli 2005, 20:41
maar gasten toch, gene bmw of mercedes..ik ben 19jaar en wil niet met zo een show car rondrijden ofzo..

en ja, stadsauto'ke, ik ben op zoek naar eentje voor lange afstanden, vele duizenden kilometers per jaar en laag verbruik (maw diesel!)

Vi3Ze
6 juli 2005, 20:42
nen oude mercedes 250D, dor blijfde mee bollen. Mijn nonkel heeft em overlaatst nog ies op onderhoud gedaan. teller staat nu op 800.000 KM

lol, idd niet kapot te krijgen

P2K-

tja 2 espace's op 1 week die hetzelfde voorhebben. Volledig witte damp, de 2 rijstroken van de autostrade konde nix meer zien. Auto vanbinnen stinkt enorm, die was gewoon om weg te gooien.En tzijn die van 2 of 3 jaar oud.

Burny
@ De mensen met franse wagen: Mijn post was NIET beledigend bedoeld ofzow. Het is gewoon een feit dat procentueel gezien.. bla bla vul maar aan :)

En natuurlijk zijn er veel franse wagens die nooit problemen (buiten gewoon slijtage) zullen hebben/ hebben gehad. Maar procentueel gezien.. blabla vul maar aan :).

Final note on this subject: 1 van de mooiste wagens ooit vind ik de 407 Coupé.

MilM
6 juli 2005, 20:43
looks >> uitrusting

hoe kunt ge nu nen auto kopen da ge totaal nie mooi vindt ?
ik ben die 206 eigenlijk echt wel beu gezien , en die 307 doe mij er veel te veel aan denken.
Dus voor mij toch geen 307, zelfs al heeft em goeie uitrusting.

Voor een A3 kom ge jammer genoeg maar juist toe, maar das dan lichte versie, wa ook weer nie ideaal is. Enja, er zijn nog genoeg voorbeelden gegeven, die alfa, civic, corolla.

Ach, zolang ge de comfort heb die je voor uzelf nodig acht, zouk ek mij gewoon laten leiden door betrouwbaarheid/uiterlijk/rij-eigenschappen(prestaties dus ook)

P2K-
6 juli 2005, 20:43

true die modellen zijn ni kapot te krijgen. spijtig da die nieuw bijna het tegenovergestelde zijn :)

Dakantochnie
6 juli 2005, 20:44

Kalm kalm. :)

Eigenlijk vind ik dat allemaal dikke zever hoor.
Wij hebben al met Franse, Duitse en Japanse wagens gereden, en echt, ze zijn allemaal goed.
Slechte auto's bestaan niet, enkel duurdere en minder dure.
Franse auto's bieden over het algemeen waar voor je geld, Duitse zijn dikwijls nogal duur.
Japanse auto's zijn dan weer eigenlijk de ideale keuze: betrouwbaar, dikwijls sportief en niet te duur.
Dan hebben we natuurlijk weer het probleem dat japanners en diesel niet echt goed overeenkomen.

Iedereen koopt wat hij wil. Sommige auto's zijn te duur voor wat ze zijn, maar als je die nu eenmaal wil ben je vrij om dat te kopen he.

Wij reden vroeger met een A6 en nu met een Espace, van beiden zeer content.
Mijn ma rijdt dan weer met een Japanse wagen, ook zeer tevreden over.

Koop wat je wil, en laat mensen veel betalen als ze dat graag doen, het is hun keuze.

Vi3Ze
6 juli 2005, 20:44
true die modellen zijn ni kapot te krijgen. spijtig da die nieuw bijna het tegenovergestelde zijn :)

verklaar u nader

GADGET
6 juli 2005, 20:45
mssch overwegen om u als eersten auto nen 2e hands te kopen ?
lees de blunders topic en trek er u conclusies uit :p ge kunt verschillende modellen kopen die zeer weinig in waarde gaan dalen als ge die weer verkoopt.

(wa ik ook ni snap is hoe ge als 19 jarige pakweg 15.000€ kunt ophoesten en omnium etc :s ik versta da dus echt ni, want ben zelf 19 en euh... VERRE van da bedrag)

CAS
6 juli 2005, 20:46
verklaar u nader
Dat mercedes nu nogal klodden verkoopt, maar het zou moeten gaan veranderen, en ik hoop echt wel dat ze het menen.

P2K-
6 juli 2005, 20:46
verklaar u nader

kdenkt dat het gewoon een feit is dat mercedes de laatste jaren een aantal steken heeft laten vallen op gebied van betrouwbaarheid.

Vi3Ze
6 juli 2005, 20:47
kdenkt dat het gewoon een feit is dat mercedes de laatste jaren een aantal steken heeft laten vallen op gebied van betrouwbaarheid.

te vooruitstrevend imo, maar nu lijken ze toch terug kwaliteit te leveren

P2K-
6 juli 2005, 20:48
te vooruitstrevend imo, maar nu lijken ze toch terug kwaliteit te leveren

dat beweren ze toch. we zullen wel zien of dat zo is he :)

*~Lientjeuhhh~*
6 juli 2005, 20:48

Wij hebben al met Franse, Duitse en Japanse wagens gereden, en echt, ze zijn allemaal goed.
Franse auto's bieden over het algemeen waar voor je geld, Duitse zijn dikwijls nogal duur.
Japanse auto's zijn dan weer eigenlijk de ideale keuze: betrouwbaar, dikwijls sportief en niet te duur.
Dan hebben we natuurlijk weer het probleem dat japanners en diesel niet echt goed overeenkomen.

Iedereen koopt wat hij wil. Sommige auto's zijn te duur voor wat ze zijn, maar als je die nu eenmaal wil ben je vrij om dat te kopen he.

Koop wat je wil, en laat mensen veel betalen als ze dat graag doen, het is hun keuze.Kan je dan ook tegen de mod van dienst zeggen dat hij ophoudt met mensen voor dom uit te maken dat ze nu eens geen Franse auto kopen en bereid zijn om wat meer neer te leggen voor een Duitse auto ?

en nu back on topic :p

Dakantochnie
6 juli 2005, 20:49
Jij != rest van de wereld :p

Ik zei je toch al eerder dat de Espace nogal hoog staat op interventielijsten etc? (nuja, das een jaar geleden, maar in autoland is een jaar niet zoveel he)
Kan best hoor, ik wilde gewoon maar even zeggen dat er ook nog mensen tevreden over zijn. ;)

casualties
6 juli 2005, 20:50
mssch overwegen om u als eersten auto nen 2e hands te kopen ?

mja, mijn ouders zijn niet zo voor 2e hands omda ge eigelijk nooit weet wat er met die wagen is gebeurd he..hoe daarmee omgegaan is enzo..Wij zijn hier thuis al geen te grote kenners, dus men zou ons met een occasie snel liggen kunne hebben :x

GADGET
6 juli 2005, 20:50
Kan je dan ook tegen de mod van dienst zeggen dat hij ophoudt met mensen voor dom uit te maken dat ze nu eens geen Franse auto kopen en bereid zijn om wat meer neer te leggen voor een Duitse auto ?

en nu back on topic :p

You have given out too much Reputation in the last 24 hours, try again later.

MilM
6 juli 2005, 20:51
Als zelfs de grote baas van Mercedes da verkondigt ... ;)
Nuja, hij wil wel weer da mercedes daar terug in uitblinkt.
Eens zien of het lukt met hun nieuwe S klasse, toch wel hun paradepaaardje. Ik denk da ze met de S het best scoren tov hun concurrenten.

Achja, mercedes is toch ook vaak bij de eerste om hun auto vol te proppen met zaken. Dus ergens wel verstaanbaar. In een klein autoke zonder elektronica kan er weinig misgaan é op vlak van elektronica ;)

Burny
6 juli 2005, 20:52

Koop wat je wil, en laat mensen veel betalen als ze dat graag doen, het is hun keuze.

Daar ga ik in grote lijnen wel mee akkoord. De franse en italiaanse wagens hebben veel vooruitgang qua betrouwbaarheid geboekt. (een paar specifieke problemen nagelaten dan)

Maar Jappen en diesel gaan tegenwoordig zeer goed samen hoor. Kijk naar Toyota en Honda. Die zitten minstens op het niveau van de europese diesels.
In het geval van Honda heb ik het dan over de eerste generatie dieselmotoren die Honda ZELF heeft ontwikkeld en gebouwd. (die in de huidige Civic / accord liggen bv)
Niet die van het model ervoor, dat waren eigenlijk Rover diesels, en echt dikken brol. Zeer Honda ON-waardig.
In het geval van Toyota heb ik het ook over hun nieuwe generatie dieselmotoren.

GADGET
6 juli 2005, 20:52
mja, mijn ouders zijn niet zo voor 2e hands omda ge eigelijk nooit weet wat er met die wagen is gebeurd he..hoe daarmee omgegaan is enzo..Wij zijn hier thuis al geen te grote kenners, dus men zou ons met een occasie snel liggen kunne hebben :x

ge hebt van die centra waar ze die uato volledig keuren en testen enzo e.

maar kom, als ge da zie zitten voor te betalen.. zeker ni slecht e ;)
of als ge het krijgt.. zoveel te beter voor u, daar ni van.

Maar die omnium enzo kost u ook geld e, ieder jaar. Ale ja, kwenie, ik zei het maar ze, bedoel er niets mee ;)

*edit: wa kost zo nen omnium voor 19 jarige ? 2500€ ofzo ? heb er ni zo een gedacht van eigelijk. Ik schat toch zo iets ?

CAS
6 juli 2005, 20:55
ge hebt van die centra waar ze die uato volledig keuren en testen enzo e.

maar kom, als ge da zie zitten voor te betalen.. zeker ni slecht e ;)
of als ge het krijgt.. zoveel te beter voor u, daar ni van.

Maar die omnium enzo kost u ook geld e, ieder jaar. Ale ja, kwenie, ik zei het maar ze, bedoel er niets mee ;)

*edit: wa kost zo nen omnium voor 19 jarige ? 2500€ ofzo ? heb er ni zo een gedacht van eigelijk. Ik schat toch zo iets ?

Op mijne auto (die gekocht is voor 500euro) kost een omnium 2007euro, en dan heb ik nog geen taks betaald...

GADGET
6 juli 2005, 20:57
Welja inderdaad.

zou ik nog ni zo zeker van zijn.

zijn al veel negatieve commentaren van hoor.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=36604 kwam ik juist tegen.

chinees =/= japans e :D

CAS
6 juli 2005, 20:59
zou ik nog ni zo zeker van zijn.

zijn al veel negatieve commentaren van hoor.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=36604 kwam ik juist tegen.

chinees =/= japans e :D

Ben ik het nu of is dat eigenlijk gewoon de kopie van een Opel Frontera?

casualties
6 juli 2005, 21:00
idd, dat is ook eigelijk een factor..niet te dure omniums enzo..

mijn ouders hebben al reeds 2 dure verzekeringen lopen en er gaat dus wegens mijn auto nog een derde dure bijkomen.. alleja, enkel weet ik ni precies wat de omnium enzo bepaald..

mijn pa zei als ik diesel koop, onder de 2.0l te blijven maar wij zijn hier thuis geen van allen auto kenners

Vi3Ze
6 juli 2005, 21:02
Ben ik het nu of is dat eigenlijk gewoon de kopie van een Opel Frontera?

idd, en de frontera is een kopie van 1 of andere isuzu

GADGET
6 juli 2005, 21:05
replica's van replica's maw ? :D can't be good :p

casualties, kijk anders eens op 2e handssites e... gewoon om ies een gedacht te krijgen. En testen kunde altijd vragen aan de verkoper (bij gespecialiseerde dinge e) en als hij da al weigert wete al genoeg. www.autozone.be kijk mssch ies naar deftige diesels, gewoon om ies een idee te hebben ;) en daar moete da geen (jaarlijkse) grote som op tafel leggen voor verzekering.

MilM
6 juli 2005, 21:05
ah, die chinezen zijn de grootste rippers als het op design aankomt.
Sommige me contract, andere gewoon 'gestolen'

CAS
6 juli 2005, 21:06
idd, dat is ook eigelijk een factor..niet te dure omniums enzo..

mijn ouders hebben al reeds 2 dure verzekeringen lopen en er gaat dus wegens mijn auto nog een derde dure bijkomen.. alleja, enkel weet ik ni precies wat de omnium enzo bepaald..

mijn pa zei als ik diesel koop, onder de 2.0l te blijven maar wij zijn hier thuis geen van allen auto kenners

Nutteloze opties als cruise control zouk dan al ni nemen als de omnium ni te hoog moe zijn, hoe meer opties hoe duurder, dan sportwagan cabrio is :naughty: uwe leeftijd ook, aléja, ne goedkope omnium ga ge ni vinden. En als eerste wagen direct ne goeie aankoop doen vindek eigenlijk maar belachelijk. Omnium eeft altijd franchise é, meestal een 300euro, bij tminste da ge doet, zitte wel aan zo'n bedrag da ge moogt betalen. Ne oude wagen en es tg een paalke zitten da er kraske op de bumper staat is minder erg, en ondertussen leerde tenminste rijden.
Ma tis u geld, dus als ge ne nieuwe wilt doe maar, ma omnium ga makkelijk de 2000euro overschrijden, zeker met de wagens da ge ier staan ebt.

Vi3Ze
6 juli 2005, 21:07
ah, die chinezen zijn de grootste rippers als het op design aankomt.
Sommige me contract, andere gewoon 'gestolen'

landwind of JMC of whatever werkt samen of behoort tot isuzu dacht ik

GADGET
6 juli 2005, 21:09
Nutteloze opties als cruise control zouk dan al ni nemen als de omnium ni te hoog moe zijn, hoe meer opties hoe duurder, dan sportwagan cabrio is :naughty: uwe leeftijd ook, aléja, ne goedkope omnium ga ge ni vinden. En als eerste wagen direct ne goeie aankoop doen vindek eigenlijk maar belachelijk. Omnium eeft altijd franchise é, meestal een 300euro, bij tminste da ge doet, zitte wel aan zo'n bedrag da ge moogt betalen. Ne oude wagen en es tg een paalke zitten da er kraske op de bumper staat is minder erg, en ondertussen leerde tenminste rijden.
Ma tis u geld, dus als ge ne nieuwe wilt doe maar, ma omnium ga makkelijk de 2000euro overschrijden, zeker met de wagens da ge ier staan ebt.

plus het feit dat da dus ieder f*cking jaar is e. Moest da eenmalig zijn, kun nog twijfele. Maar een jaar is snel voorbij. En da is (imo) 2500€ wegsmijten e. (pak da ne gewone auto u 1200€ verzekering kost, da scheelt u wel 1300 op een jaar e. Das een maandloon, maw 1/12e, voor iemand die werkt. Dus voor ne student is da gewoon zot veel ze. )

MilM
6 juli 2005, 21:15
landwind of JMC of whatever werkt samen of behoort tot isuzu dacht ik

daarmee da ik zei 'sommige met contracten'

van die landwind weet ik het niet, maar er zijn idd europese of andere merken die contracten aangaan met chineze bedrijven en daar onder andere naam en met andere uitrusting, maar met gelijkaardige/gelijk design als de euopese versie op de markt gebracht worden.

Maar ze zijn er ook veel die gewoon zonder contract het design tot in het belachelijke kopieren

Burny
6 juli 2005, 21:17
plus het feit dat da dus ieder f*cking jaar is e. Moest da eenmalig zijn, kun nog twijfele. Maar een jaar is snel voorbij. En da is (imo) 2500€ wegsmijten e. (pak da ne gewone auto u 1200€ verzekering kost, da scheelt u wel 1300 op een jaar e. Das een maandloon, maw 1/12e, voor iemand die werkt. Dus voor ne student is da gewoon zot veel ze. )

Op een nieuwe wagen (of jonge 2de hands) ZEKER ALTIJD omnium nemen.

Mijne maat legde zijne Mondeo 2.0 (traag geval btw :p ) na een klein jaar op zijn dak. Sjanse dat die omnium had, anders had em nix meer. Nu heeft ie van de verzekering meer gekregen dan hij voor die wagen betaald heeft (wegens Ford korting) en heeft hij nu ne Leon Cupra.

GADGET
6 juli 2005, 21:18
ja, op jonge 2e hands wel. Maar da bedoelde ik ni :D had het op auto's met wel al 100k KM ofzo :p dan pak ik daar geen omnium nimeer op ze ;)

CAS
6 juli 2005, 21:21
ja, op jonge 2e hands wel. Maar da bedoelde ik ni :D had het op auto's met wel al 100k KM ofzo :p dan pak ik daar geen omnium nimeer op ze ;)
Auto's die 2de hands 5 a 6000 euro kosten, en zelfs wa hoger... Als jonge gast betaalde snel op twee jaar uwe auto af aan omnium... Ik moe zelfs maar 3maand omnium nemen en kon mij al ne tweeden kopen :p En nu betaal ik nog meer aan verzekering dan de aankoopprijs en als er nu iemand mijn ruit uitslaat of gelijk wa, sta ik daar...

casualties
6 juli 2005, 21:40
@cas: dus ge wilt zegge da ge als eerste otto gene deftige moogt kope maar beter met een goeiekoop 2ehands ottoke rondrijd ?

ik begrijp ni goe wat gij belachelijk vind aan met een nieuwe auto rondrijden :sop:

MilM
6 juli 2005, 21:44
@cas: dus ge wilt zegge da ge als eerste otto gene deftige moogt kope maar beter met een goeiekoop 2ehands ottoke rondrijd ?

ik begrijp ni goe wat gij belachelijk vind aan met een nieuwe auto rondrijden :sop:

hij bedoelt dat dat véél goedkoper uitkomt :)
maar aangezien wij uw financiën niet kennen en uw rekening nie kunnen maken, moet ge da zelf uitmaken é.
Daar hebben we ons nie direct mee te moeien.
Het kost veel geld ja, maar iedereen doet daarmee wat hem wilt.

Burny
6 juli 2005, 21:45

Hij wilt zeggen dat je als beginnende bestuurder wel eens wat foutjes maakt. Een kras op een nieuwe auto is veel erger als een kras naast 3 ander krassen (die er al stonden) op een 2de hands wagen :). Ik vind dat eigenlijk ook wel.
Als je dan een jaar, of langer met die 2de hands echt hebt leren rijden, kan je nog altijd een nieuwe kopen. Volgens mij zul je je dat niet beklagen.

casualties
6 juli 2005, 21:46
en pakt nu 2e hands auto'kes..welke modellekes zijn dan het beste aangeraden als ge een 2e hands koopt..Dezelfde als uit mijn lijst of beter dan een klasse hoger,, rekening houdend met taksen etc

Morpheus
6 juli 2005, 21:46

Dat is hier de eerste optie: Cruise control en GPS... als je lange afstanden rijdt kan je niet zonder...

CAS
6 juli 2005, 21:47

Ik zeg ni da ge gene deftige moet kopen, ik zeg da het gewoon beter is eerst wa te rijden met iets da weg mag. Als jij liever direct iets nieuw koopt doe je maar. Maar een krasje op een nieuwe wagen laten staan doe je niet, en daar komt de omnium niet voor tussen... En je rijd al snel ergens tegen. Prijs van een omnium is ook niks niks é, en het aankoopbedrag van de wagen kan je voor sparen, maar ieder jaar, of halfjaarlijks mag je wel je omnium betalen, en dan moe je nog genoeg geld over hebben voor je diesel... Aléja, ik rij gewoon liever met iets rond dat betaalbaar is en waar ik rijervaring mee kan opdoen voorraleer ik mij direct een nieuwe wagen aanschaf. Maar blijkbaar is het maar normaal de dag van vandaag om direct met een nieuwe wagen rond te rijden, en dan liefst nog op afbetaling.

MilM
6 juli 2005, 21:48
en pakt nu 2e hands auto'kes..welke modellekes zijn dan het beste aangeraden als ge een 2e hands koopt..Dezelfde als uit mijn lijst of beter dan een klasse hoger,, rekening houdend met taksen etc

2de hands heb ge wel een enorme keus, aangezien hoe ouder ge gaat, hoe hoger de klasse kunt nemen
Ik zou eerder voor een lagere klasse gaan met weinig km's dan voor een vette auto met 150.000 km

maar met 20.000 euro kunt ge al schone auto's kopen ze op de tweedehandsmarkt

Vi3Ze
6 juli 2005, 21:50

tja, 2dehands is het aanbod onbeperkt, van een mercedes S-class van 10 jaar oud tot een 206 van een jaar oud

CAS
6 juli 2005, 21:52
Dat is hier de eerste optie: Cruise control en GPS... als je lange afstanden rijdt kan je niet zonder...

Lange afstanden in belgie? Continu aan dezelfde snelheid? Toch niet met ons verkeer... En GPS steek je best later, dan betaal je ongeveer evenveel dan de optie, en moet je niet meer aan omnium betalen... Mss dat de persoon in kwestie eerst eens bij een verzekeringsmaatschapipj gaat, want mijn wagen zonder opties kost 2007euro aan omnium, en dan heb ik het over een 90pk sterke naftemotor. Nieuwe wagens gaan direct een stuk hoger uitkomen. Mijn moeder betaald al ver 2000 euro op haar naam voor Golf IV sdi... en dat is bonus malus -2 dus bonus malus 9 zal er ni veel goed aan doen.

GADGET
6 juli 2005, 21:53

cruise control vin ik belachelijk. Als ik rij met die van mijn pa zet ik da nooooit op. Kunt uwe voet toch stilhouden en een snelheid aanhouden ? Dan is er tenminste nog wa 'rijden' aan.

en gps is zeer leuk, maar MOET niet als dure optie voor nen beginneling e. Ik heb palm pda met navigatie. Kost mij 200€, is in kleur, en heeft mij altijd al op mijn bestemming gebracht. Ok, het is ni ingebouwd.. maar dan weer: moet da als beginnende chauffeur ?

Morpheus
6 juli 2005, 21:53
Lange afstanden in belgie? Continu aan dezelfde snelheid? Toch niet met ons verkeer... En GPS steek je best later, dan betaal je ongeveer evenveel dan de optie, en moet je niet meer aan omnium betalen... Mss dat de persoon in kwestie eerst eens bij een verzekeringsmaatschapipj gaat, want mijn wagen zonder opties kost 2007euro aan omnium, en dan heb ik het over een 90pk sterke naftemotor. Nieuwe wagens gaan direct een stuk hoger uitkomen. Mijn moeder betaald al ver 2000 euro op haar naam voor Golf IV sdi... en dat is bonus malus -2 dus bonus malus 9 zal er ni veel goed aan doen.

Why not? over en weer naar Luxenburg...
Over en weer naar Zierikzee
Over en weer naar Luik
Over en weer naar Parijs
...

Cruisecontrol hoogstnoodzakelijk

Vi3Ze
6 juli 2005, 21:55
Over en weer naar Luik
Over en weer naar Parijs
...

imo niet :\

GADGET
6 juli 2005, 21:55
ale jong :s wa deden de mensen 5j geleden ?

das echt zo een luxe-nutteloze-optie imo. Kdenk zelf da mijn pa et ni gebruikt en die doe dagelijks heel wa km's.

CAS
6 juli 2005, 21:56
Over en weer naar Luik
Over en weer naar Parijs
...

ik heb van west-vlaanderen naar Chaleroi gereden, en geen enkel moment dat ik er nood aan had ze. Ik ken er paar met cruisecontrol en niemand dat da gebruikt, juist als ze op reis gaan in Amerika ofzo, en op van die wegen rijden dat geen kat zit. Maar hier in belgie? overdag zal het dan toch niet zijn met al dit verkeer, veilig vind ik het zelfs ook niet.

Dakantochnie
6 juli 2005, 21:57
Echt NOODZAKELIJK is het niet, maar het is toch zeer comfortabel als je het hebt bij lange ritten.

GADGET
6 juli 2005, 21:59
jaaaa di :eek:

de westerse mens.. amai mijne frak. hattek nu eigelijk ni gedacht.
Als we onze voet al nimeer op de pedaal kunnen houden :s opdenduur

CAS
6 juli 2005, 21:59
Echt NOODZAKELIJK is het niet, maar het is toch zeer comfortabel als je het hebt bij lange ritten.

Dus tot nu toe de mensen die ervoor zijn:
- mod zonder eigen wagen
- mod dat niet met de wagen rijd

Niks persoonlijks é, maar als je alles ECHT zelf moet betalen en er dan nog omnium op moet nemen, ga je zeker geen cruise control nemen, of je hebt teveel geld.

Dakantochnie
6 juli 2005, 22:01
Dus tot nu toe de mensen die ervoor zijn:
- mod zonder eigen wagen
- mod dat niet met de wagen rijd

Niks persoonlijks é, maar als je alles ECHT zelf moet betalen en er dan nog omnium op moet nemen, ga je zeker geen cruise control nemen, of je hebt teveel geld.
Ik rij idd zelf nog niet met de wagen (althans niet officiëel :p), maar de mensen in mijn omgevind zeggen me dat telkens dat dat zo is. :)

Als je echt een nutteloze optie wil pakken, neem dan elektrische zetels ofzo, da's pas echt nutteloos. Dat gebruik je één, maximum een paar keer, en als je het gebruikt, dan erger je je eraan dat het zo traag gaat. :p

Burny
6 juli 2005, 22:03
Over en weer naar Luik
Over en weer naar Parijs
...

In sommige gevallen zeer aangenaam ja :) Maar hoogstnoodzakelijk? Alleen de remmen, lichten en gordels zijn hoogstnoodzakelijk imo :p

Orbit
Ik heb zelf geen cruise control maar ik zou het wel verdomd graag op mijn autoke hebben. Dat kan uw verbruik ENORM goed doen (en da kan ik wel gebruiken :p). Als ik met de PT cruiser van mijn pa rijd dan gebruik ik dat echt heeeeeel den tijd. Ge kunt daar ook mee afremmen en versnellen he zonder uw pedalen te gebruiken. Toch handig zenne.

Alleen stom dat die cruise control ni hoger wilt dan 160, moest ik op de deutshe autobahn toch mijne rechtervoet gebruiken :D

CAS
Ja, maar die mensen zijn volgens mij ouder dan 19, en als je op je 19 jaar een omnium neemt betaal je immens veel, en dan zou ik toch direct een paar zaken laten vallen... Nuja, ik wacht liever tot mijn 25 om met een nieuwe wagen rond te touren, dat ik wat keuze heb en mij niet teveel moet inhouden voor motorisatie en opties.

*~Lientjeuhhh~*
6 juli 2005, 22:04
ik heb van west-vlaanderen naar Chaleroi gereden, en geen enkel moment dat ik er nood aan had ze. Ik ken er paar met cruisecontrol en niemand dat da gebruikt, juist als ze op reis gaan in Amerika ofzo, en op van die wegen rijden dat geen kat zit. Maar hier in belgie? overdag zal het dan toch niet zijn met al dit verkeer, veilig vind ik het zelfs ook niet.Gumball :D

Hebben cruise control nog maar 1 keer gebruikt op reis in Frankrijk en dat was gewoon omdat dat dan toevallig op die auto stond.

Is idd een te dure optie als ge da zelf moet betalen.

casualties
6 juli 2005, 22:05
Nog effe vermelden..de auto is dus bedoeld om toch minstens 50keer per jaar 1500 km af te leggen naar het buitenland..

GPS is boecht,heb ik niet nodig want ik ken men weg en als ik ergens hene moet maar niet weet exact waar ? --> mappy.be en plannetje afdrukken

vinden jullie het betrouwbaar om dan dit met een 2e hands auto te doen als er al 50k km's opstaan of meer en je niet weet hoe hard die auto al afgebeuld is ??

btw, cas, je maakt toch wel enkele serieuze veralgemeningen in je post omtrent betalen op afbetaling en die dingen.

en aub, stop met zagen over cruise control, noodzakelijk of niet..Ik heb het niet echt nodig maar het zit in de XT versie van die peugeot306 en ik had XT gekozen voor zen leren interieur en andere opties maar zeker niet voor cruise control.. :wtf:

Orbit
6 juli 2005, 22:07
Oh, algemene tip voor de aankoop van een 2ehands auto. Ga op zoek naar een recente 2e hands. Als ik zie wat ik nu onder mijn kont heb en wat ik ervoor betaald heb. Dikke idioot die da ooit verkocht heeft. En dat geld ook voor de 2 andere autos in het gezin. Allemaal recente occasies voor een spotprijs. Ge moet enkel kunnen leven met het feit dat ge natuurlijk niet perfect de auto hebt die ge wilt. Soms mist ge een optieke of is de kleur ni echt 100% u goesting. Ma als ge zo tot 40% van de nieuwprijs in u zak steekt voor autos onder de 2 jaar ...

Dan kunde hem nog 3 keer laten herspuiten eer ge even duur komt :D

Of ge doet zoals ik heb gedaan, blijven zoeken tot ge de perfecte vind !!

GADGET
6 juli 2005, 22:08
Nog effe vermelden..de auto is dus bedoeld om toch minstens 50keer per jaar 1500 km af te leggen naar het buitenland..

GPS is boecht,heb ik niet nodig want ik ken men weg en als ik ergens hene moet maar niet weet exact waar ? --> mappy.be en plannetje afdrukken

vinden jullie het betrouwbaar om dan dit met een 2e hands auto te doen als er al 50k km's opstaan of meer en je niet weet hoe hard die auto al afgebeuld is ??

btw, cas, je maakt toch wel enkele serieuze veralgemeningen in je post omtrent betalen op afbetaling en die dingen.

dan zou ik mij nen 'dikkeren' auto 2e hands moest het voor mij zijn. Dan doe je pakweg 100k kilometer per jaar minstens ? ga dan toch voor 320d ofzo..

casualties
6 juli 2005, 22:09
Is het veiliger om in een erkende auto garage een 2e hands te kopen ipv via particulier ??

en nee, geen bmw ofzo! ik zoek een diesel motor die er geen 10l doorsluist hé..een zuinige motor is de vereiste!

MilM
6 juli 2005, 22:09
Ik rij idd zelf nog niet met de wagen (althans niet officiëel :p), maar de mensen in mijn omgevind zeggen me dat telkens dat dat zo is. :)

Als je echt een nutteloze optie wil pakken, neem dan elektrische zetels ofzo, da's pas echt nutteloos. Dat gebruik je één, maximum een paar keer, en als je het gebruikt, dan erger je je eraan dat het zo traag gaat. :p

ik vind die optie veel nuttiger dan cruise control :p
toch als er meer mensen met dezelfde auto rijden

persoon A doet auto open met sleutel: auto zet alles aangepast aan persoon A
Persoon B doet auto open met sleutel: auto zet alles aangepast aan persoon B

enkel nog de achteruitkijkspiegel goe zetten en ge kunt al vertrekken.
Da vin ek toch wel zeer gemakkelijk

Cruise control, tjah, ik leg het soms wel eens aan, maar ik leg da dan bijna altijd na 5min terug af. Het gevoel de controle kwijt te zijn over de auto doe toch raar. Het heeft lijk een ander gevoel.

Maarja, kan altijd wel van pas komen.

CAS
6 juli 2005, 22:10

Op wa heb je het dan juist? Afbetaling is ver altijd hetzelfde é...

Orbit
6 juli 2005, 22:10

en aub, stop met zagen over cruise control, noodzakelijk of niet..Ik heb het niet echt nodig maar het zit in de XT versie van die peugeot306 en ik had XT gekozen voor zen leren interieur en andere opties maar zeker niet voor cruise control.. :wtf:

GA-RA-N-TIE

Elke deftige recente 2e hands wagen heeft minstens 12 maand garantie. Als ge op 12 maand ni er aan uit zijt of het ok is of niet ... Ik heb zelf nog 3 jaar garantie op mijn 2e hands wagen, das meer dan ge bij veel merken op ne nieuwe krijgt :D

bovendien zijt ge nu ni bepaald zeker van kwaliteit met een nieuwe auto. Als ik zie wat ik tegenkom van klodden met NIEUWE autos. dan liever ene waar de vorige eigenaar de kinderziektes heeft uitgereden.

Dakantochnie
6 juli 2005, 22:11
ik vind die optie veel nuttiger dan cruise control :p
toch als er meer mensen met dezelfde auto rijden

persoon A doet auto open met sleutel: auto zet alles aangepast aan persoon A
Persoon B doet auto open met sleutel: auto zet alles aangepast aan persoon B

enkel nog de achteruitkijkspiegel goe zetten en ge kunt al vertrekken.

Cruise control, tjah, ik leg het soms wel eens aan, maar ik leg da dan bijna altijd na 5min terug af. Het gevoel de controle kwijt te zijn over de auto doe toch raar. Het heeft lijk een ander gevoel.

Maarja, kan altijd wel van pas komen.
Bwa, bij ons werkt dat idd ook zo ja, maar of dat nu zo belangrijk is...
Je kan evengoed ff je zetel vooruit zetten he. :p

GADGET
6 juli 2005, 22:11
Is het veiliger om in een erkende auto garage een 2e hands te kopen ipv via particulier ??

nee. Die weten ook hoe ze er iemand kunnen opleggen.

nen 320d wordt nieuw gekocht door wie ? mensen die geld hebben -> mensen die beschaafd zijn -> mensen die respect hebben voor het materiaal -> iets oudere mensen -> eerlijke mensen -> goeie koop.

(natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar globaal gezien...)

laat die gewoon testen in zo een centrum.

Morpheus
6 juli 2005, 22:13

nen 320d wordt nieuw gekocht door wie ? mensen die geld hebben -> mensen die beschaafd zijn -> mensen die respect hebben voor het materiaal -> iets oudere mensen -> eerlijke mensen -> goeie koop.

De laatste keer dat ik met een 320 gereden heb voldeed ik niet aan uw visie :p

Orbit
6 juli 2005, 22:14
www.topcar.be
www.myway.be

Allemaal gegarandeerde occasie wagens. Ikzelf heb nu al mijne 2e toyo via topcar gekocht en man, dat heeft me in totaal een miljoen BEF uitgespaard. Kijk is na ne corolla D4D met 116 Pk. Zalig om mee te rijden, ruime koffer en ja, betrouwbaarder is onmogelijk. Als ge zo ene vind via Topcar die een jaartje oud is hebde derek nog 4 jaar garantie. Ge kunt ni safer zitten !

Dakantochnie
6 juli 2005, 22:15

Niet volledig akkoord.
Mensen die geld hebben zullen sneller een 5 of een 7 kopen.
Rijk wil trouwens niet zeggen dat je beschaafd bent hoor, en zeker niet dat je daarom respect hebt voor het materiaal. ;)

Oudere mensen kunnen trouwens evengoed oneerlijk zijn. :)

GADGET
6 juli 2005, 22:15

maar GIJ hebt geen 320 e. Als ge gaat kijken en das ne jonge gast. gewoon ni kopen dan. Want 95% van die 320's zijn ni van jonge gasten, dus keus genoeg.

GADGET
6 juli 2005, 22:17
Niet volledig akkoord.
Mensen die geld hebben zullen sneller een 5 of een 7 kopen.
Rijk wil trouwens niet zeggen dat je beschaafd bent hoor, en zeker niet dat je daarom respect hebt voor het materiaal. ;)

Oudere mensen kunnen trouwens evengoed oneerlijk zijn. :)

ja, is allemaal wa overdreven, kweet wel...

maar ge kunt toch erges de point zien in het verhaaltje ?

een 320d wordt ook ni gekocht met doel te racen bv, daarvoor zijn er betere

*edit: om het anders te zeggen:

ove rhet algemeen is het 320d publiek ni het publiek da zijn auto zit te verkrachten.

CAS
6 juli 2005, 22:17

Daarvoor ebde de 330d é ;)
Ma denk da threadstarter geen bmw of mercedes wou...

Morpheus
6 juli 2005, 22:18
maar GIJ hebt geen 320 e. Als ge gaat kijken en das ne jonge gast. gewoon ni kopen dan. Want 95% van die 320's zijn ni van jonge gasten, dus keus genoeg.

Mja, de threadstarter wil toch geen 320...
Zijn keuze gaat zoieso uit naar iets anders.

En imo moet hij voor de 307XT gaan! (en uiteindelijk zal hij dat ook wel doen :p)
Maar ik vind het zoieso de moeite waard om ook naar de Civic, C4, Astra te gaan vragen voor offerte's.

Orbit

MWOAHAHAAHAHAAAA

95% van de 320's zijn leasbakken die NIKS respect krijgen van hun 'eigenaar'.

Sorry maar nu zit ge er wel heel erg naast zenne.

Het meest safe zit ge met een systeem zoals topcar of myway of nearly new car. Die testen die autos EER ze ze zelf aankopen want ze kennen hun eigen garantie voorwaarden. Ze gaan hunzelf geen kloot aftrekken door rommel te verkopen zenne. Ge hebt ook geen kans op een chacheraar want dat zijn bedienden da maakt hun niet uit of ze u in't zak zetten of niet, op het eind van de maand staat er toch evenveel op hun rekening. In tegendeel, die moeten zorgen om zo min mogelijk klachten te hebben of ze kunnen hun C4 verwachten.

MilM

mor gij heb hem dan ook nie gekocht :p
nochtans zou gij goe passen bij bmw, ze zeggen da bmw rijders arrogant zijn :D
j/k :p

MilM
6 juli 2005, 22:19
MWOAHAHAAHAHAAAA

Het meest safe zit ge met een systeem zoals topcar of myway of nearly new car. Die testen die autos EER ze ze zelf aankopen want ze kennen hun eigen garantie voorwaarden. Ze gaan hunzelf geen kloot aftrekken door rommel te verkopen zenne. Ge hebt ook geen kans op een chacheraar want dat zijn bedienden da maakt hun niet uit of ze u in't zak zetten of niet, op het eind van de maand staat er toch evenveel op hun rekening. In tegendeel, die moeten zorgen om zo min mogelijk klachten te hebben of ze kunnen hun C4 verwachten.

en nearly new cars komt nie van leasewagens ?

GADGET
6 juli 2005, 22:19
MWOAHAHAAHAHAAAA

ik zeg toch ook particulier kopen ?

die leasebakken kunde gaan halen bij nearly new car toestanden. bij particulieren ni

*edit: nog ni gelezen da ge gezegd had da ge safe zit bij nearly new cars.. :rofl:

jonge jonge.. DAT zijn de leasewagens ze ;) denk da gij er wel wa naast zit.

Morpheus
6 juli 2005, 22:20

Ik zie de relevantie niet in.

Gadgett zegt dat de meeste 320's goed zijn behandeld...
Als hij het zelf gelooft is het voor mij goed.

Maar meestal zijn dat +-30-40 jarige mensen met een medium leasebudget die eens goe willen doorperen.

@ gadgett: Hoe denk je dat leasewagens voor een stuk worden weggedaan... Gewoon via een garage

Ex0dus
6 juli 2005, 22:21
ne hele tijd gelede stond er in de krant een lijstje van de betrouwbaarste merke, japanners stonde op kop, de DUITSERS stonde fel vanonder, citroen stond ook fel vanonder weet k nog,ma vo de rest.. tis al lang gelede:p
Ni compleet correct, BMW stond nog vrij hoog, het enige probleem met duitste wagens is dat je je olie vaak moet laten verversen, voor de rest zijn het echt beregoede klassewagens! Sommige duitse merken staan onderaan de lijst, maar je mag zeker niet veralgemene, elke wagen is anders..

Cheers

GADGET
6 juli 2005, 22:22

Maar meestal zijn dat +-30-40 jarige mensen met een medium leasebudget die eens goe willen doorperen.

@ gadgett: Hoe denk je dat leasewagens voor een stuk worden weggedaan... Gewoon via een garage

ik spreek hier over particuleire verkoop ... da zijn geen leasebakken.

MilM

ik bedoel gewoon da die categorie behoort tot de nearly new cars ;)

Orbit

Nope, leaswagens zijn altijd op 3 of 4 jaar. Die komen niet in aanmerking voor dat systeem, te veel kilometers! Het grootste deel van de autos die ze daar verkopen zijn modellekes die zij intern verhuren aan hun personeel. Mensen die op een jaar 9.000 km ofzo hebben gedaan en dan de volgende huren. Geen vertegenwoordigers ofzo. Directiewagens zoals ze vroeger zeiden. Bakken die ni veel meer doen dan een beetje winkelen en 1 x tot zuidfrankrijk rijden met de kindjes in de zomervakantie.

Morpheus
6 juli 2005, 22:23
Nope, leaswagens zijn altijd op 3 of 4 jaar. Die komen niet in aanmerking voor dat systeem, te veel kilometers! Het grootste deel van de autos die ze daar verkopen zijn modellekes die zij intern verhuren aan hun personeel. Mensen die op een jaar 9.000 km ofzo hebben gedaan en dan de volgende huren. Geen vertegenwoordigers ofzo. Directiewagens zoals ze vroeger zeiden. Bakken die ni veel meer doen dan een beetje winkelen en 1 x tot zuidfrankrijk rijden met de kindjes in de zomervakantie.

Onze 607 gaat nu buiten na 2 jaar wegens teveel km's...
Het is afhankelijk van vele factoren.
En het is ook zo dat de leasemaatschappij daar in sommige vallen vrij in kan beslissen.

Nu, ik ga ze niet tegenhouden :p

MilM
6 juli 2005, 22:25

bwa, mercedes heeft toch een populaire 2+2 formule
vanaf 5 modellen dacht ek, kan een bedrijf da nemen (of iets in diene aard toch)

nuja, als mensen hun wagen later verkopen als particulier zullen ze er idd mss beter voor zorgen.
Maar wa ge voor leasewagens veronderstelt, kunt ge voor alle auto's veronderstellen gé waarvan de chauffeur niet de eigenaar is.

Orbit
6 juli 2005, 22:26
Uiteraard is dat afhankelijk van veel factoren maar leasen korten dan 3 jaar is toch heel uitzonderlijk.

Bovendien moet een wagen nearly new zijn voor via daar verkocht te worden en VEEL kilometers is niet nearly new hé.

Nuja, das zoiezo de minst interesante voor de TS om te gaan kijken met alleen merc's en chryslers. Ik ben gewoon op de hoogte van hun systeem omdat mijn pa zijne PT daar heeft gekocht en zoals iedereen die ik ken die daar gekocht heeft echt ne ferme deal heeft gedaan op een leterlijk zo goed als nieuwe auto (13 maand, 17.000 km)

MilM
6 juli 2005, 22:28
Je kunt daar enorm goeie deals doen.
Feit blijft ook, als ze er 17.000 km 'slecht' mee gereden hebben is d anatuurlijk een pak minder erg dan als ze er 100.000km als een zwijn mee gereden hebben.
Hoe jonger het model, hoe minder kans toch daje hebt op slecht onderhoud of veel mankementen.
dus in da opzicht is da wel juist.

Maarja, ge kunt altijd pech/geluk hebben.

GADGET
6 juli 2005, 22:28
gij stelt u daar geen vragen bij ?

der wordt daar gefoefeld me vanalles en nog wa. Ik d8 da het algemeen geweten was da het zeer riskant is daar nen auto te kopen. Maar is blijkbaar ni zo goe geweten :s

Orbit
6 juli 2005, 22:29
Allé, ik herinner mij nog dat ik zo zei tegen die verkoper:

"die hoedeplank staat ni helemaal recht meer denk ik, das wel spijtig natuurlijk, zo schoon dta hij voor de rest staat. En die carkit is ook wel stom want we hebben die GSM ni"

Dit was op het moment dat we al hadden ingestemd met de aankoop.

Een half uurke later stond daar ne technieker met een nieuwe hoedeplank en nog een kwartier later stond de receptionist er met een nieuwe GSM die in die carkit paste.

Alleja, als da geen service is weet ik het ook ni zenne.

Dakantochnie
6 juli 2005, 22:30

*edit: om het anders te zeggen:

ove rhet algemeen is het 320d publiek ni het publiek da zijn auto zit te verkrachten.
Ja ik snap best wel wat je bedoeld, maar zelfs dan nog vind ik dat je er een beetje naast zit met die theorie.

De 320D is een zeer populaire leasewagen, en uit eigen ervaring hebben weet ik dat die mensen zeer weinig respect hebben voor hun auto.

GADGET
6 juli 2005, 22:31
kleinigheidjes om de schijn hoog te houden, en het werkt nog ook :p

*edit: was op reply boven dakantochni

GADGET
6 juli 2005, 22:32
Ja ik snap best wel wat je bedoeld, maar zelfs dan nog vind ik dat je er een beetje naast zit met die theorie.

De 320D is een zeer populaire leasewagen, en uit eigen ervaring hebben weet ik dat die mensen zeer weinig respect hebben voor hun auto.

3e keer op 2 pagina's.

particulier kopen.. veeeel minder leasewagens. En ge kunt direct zien aan de eigenaar in kwestie of het een is die er zorg voor gedragen heeft of ni.

Orbit
6 juli 2005, 22:33
gij stelt u daar geen vragen bij ?

der wordt daar gefoefeld me vanalles en nog wa. Ik d8 da het algemeen geweten was da het zeer riskant is daar nen auto te kopen. Maar is blijkbaar ni zo goe geweten :s

Feit is dat er tegenwoordig veel mogelijkheden zijn om een firma te nekken. En dat werkt niet bij vette çoi die een garageke heeft met 3 okasiekes. Maar een firma als nearly new car of topcar of myway kan zich geen schandaal veroorloven. Een plaatselijk garageke kunt ge niet raken maar een concern heeft nood aan zijn imago.

Stel u voor dat een van de genoemde firma's op regelmatige intervallen iemand in't zak zet. Hoelang zou het duren of test aankoop of klant is koning of weet ik veel welk media ding trekt ze door het slijk op tv? Zulke firma's lijden daar miljarden verliezen onder. Bij vette çoi draait die 1 jaar wa minder omzet en hoppa, een ontevreden klant zijn invloed is voorbij.

CAS
6 juli 2005, 22:36
kleinigheidjes om de schijn hoog te houden, en het werkt nog ook :p

*edit: was op reply boven dakantochni

Dat komt dan toch ook op in mijn hoofd ze. Ik koop liever van particulier als deze eerste eigenaar was. Bij het gesprek met de verkoper kom je veel te weten.

GADGET
6 juli 2005, 22:37
nja, mij ni gelaten als julie daar uwen auto willen kopen. Iemand moet het doen of er zijn weer zoveel jobs verloren.

Ik ga liever naar albert of roger die 70 jaar zijn en die beseffen dat een manuele versnellingsbak toch niet meer zo handig is voor hun.

Morpheus
6 juli 2005, 22:39
Dat komt dan toch ook op in mijn hoofd ze. Ik koop liever van particulier als deze eerste eigenaar was. Bij het gesprek met de verkoper kom je veel te weten.

Niet waar... ;)

Althans bij sommigen zeker niet...

Naar analyse center stappen is de enige juist manier imo

GADGET
6 juli 2005, 22:40
zeker wel ;)

ik heb da er al ies over gehad me bmw verkoper. (ging dan over mercedes aankopen, dus die maakte mij niets wijs. Ken em zelf tamelijk goed dusja)

en int school ook al me leerkrachten. (en ik volg studierichting ivm auto's etc, dus die weten er ook wel wa van en hebben ook connecties)

CAS
6 juli 2005, 22:42
Niet waar... ;)

Althans bij sommigen zeker niet...

Naar analyse center stappen is de enige juist manier imo

Ik heb het over hoe de eigenaar met zijn wagen omging. Je merkt toch direct wie wat van auto's afweet en wie niet? En wie zijn wagen graag ziet en wie niet... Analyse center is idd goeie oplossing, hoewel dat er trucjes zijn om te zien hoe de motor behandeld geweest is enzo, maar als je echt zeker wilt zijn, ga je beter naar analyse center.

GADGET
6 juli 2005, 22:44
zo zou ik het doen.

ge gaat naar albert of roger van ierboven. En laat em nog ies testen in analyse dinge.

en ik garandeer u dat ge veel 'safer' zit dan zo nearly new 'cars'

Morpheus
6 juli 2005, 22:48
zo zou ik het doen.

ge gaat naar albert of roger van ierboven. En laat em nog ies testen in analyse dinge.

Zonder twijfel, maar daar ga ik nu niet over uitwijden :p

alhoewel... who care's.

Kijk, soms komt er nen total loss toe van ne lease. (bestemming onbekend :p)
Die gasten van de lease zeggen: dat moet je niet meer maken.
De mercedes zelf lapt die op, verkoopt die ...

Er zijn massa's veel zware schadeclaims die ze niet laten herstellen, en waar de garage dan mee verder doet.

GADGET
6 juli 2005, 22:50
ja ok... maar ge zij weer ni particulier aant kopen e ? (en eerste eigenaar)

CAS
6 juli 2005, 22:51
Zonder twijfel, maar daar ga ik nu niet over uitwijden :p

alhoewel... who care's.

Kijk, soms komt er nen total loss toe van ne lease. (bestemming onbekend :p)
Die gasten van de lease zeggen: dat moet je niet meer maken.
De mercedes zelf lapt die op, verkoopt die ...

Een total loss kan je niet meer herstellen...
En wie een wagen met een serieus accident kan opkopen zonder er ook maar iets van te merken? Met zo'n analyse centrum zou het zeker niet mogen, maar over het algemeen zie/voel je wel als een wagen herspoten is geweest. Ik heb het hier dan over echt zware accidentjes.

beemer
6 juli 2005, 22:51

btw: die c4 ziet er ook wel goe uit, en die leon kan je die niet krijgen met een 2.0tdi?
De Leon is enkel nog verkrijgbaar uit stock wegens de lancering van de nieuwe Leon in september. De diesel in de huidige Leon is dus nog altijd de 1.9.

Orbit
6 juli 2005, 22:59
zo zou ik het doen.

Mja, als ik in TS zijn schoenen zou staan zou ik mij ook baseren op de mening van iemand die nog nooit een auto heeft gekocht en al zijn ervaring heeft van horen zeggen enzo. Niks gaat boven 2e hands advies natuurlijk. En iemand die max 1 jaar mag rijden is uiteraard een extra reden om dat advies zeker serieus te nemen.

Zucht.

Ik leef dag dagelijks tussen autofreaks op elke mogelijke soort en op elk soort niveau (kleine greep uit het aanbod: tuningshop uitbaters, preparateur van circuit wagens, garagisten van verschillende merken, tal van random liefhebbers, verantwoordelijke technisch adviseur van de Goca, hoofdengineer van KW enz ...)

Zeker dus niks aantrekken van mijn advies en afgaan op wat de eigenaar zegt van een auto die hij WILT VERKOPEN (op zich al verdacht particulieren die een recente wagen verkopen) en u daarbij laten helpen door stereotypes als t'is nen audere mens die rijd kalm.

Da word spannend als gij een 2e hands auto koopt !

CAS
6 juli 2005, 23:04
Mja, als ik in TS zijn schoenen zou staan zou ik mij ook baseren op de mening van iemand die nog nooit een auto heeft gekocht en al zijn ervaring heeft van horen zeggen enzo. Niks gaat boven 2e hands advies natuurlijk. En iemand die max 1 jaar mag rijden is uiteraard een extra reden om dat advies zeker serieus te nemen.

Zucht.

Ik leef dag dagelijks tussen autofreaks op elke mogelijke soort en op elk soort niveau (kleine greep uit het aanbod: tuningshop uitbaters, preparateur van circuit wagens, garagisten van verschillende merken, tal van random liefhebbers, verantwoordelijke technisch adviseur van de Goca, hoofdengineer van KW enz ...)

Zeker dus niks aantrekken van mijn advies en afgaan op wat de eigenaar zegt van een auto die hij WILT VERKOPEN (op zich al verdacht particulieren die een recente wagen verkopen) en u daarbij laten helpen door stereotypes als t'is nen audere mens die rijd kalm.

Want ja, die bedrijven willen die wagen niet verkopen...
Denk ni dat het hier over gesprekken gaat als: is het een goeie auto? en dat de verkoper dan antwoord met ja. Bij 2de hands wagens kun je gewoon door met de verkoper een babbeltje te slaan wat info los krijgen over hoe die rijd, als jij je voordoet als agressieve chauffeur en die gaat met alles akkoord dat je zegt... Nu ja, een wagen met weinig km stel ik mij altijd de vraag, waarom gaat die weg? Kijk maar naar al die Peugeot 206'kes met maar 30k op...

GADGET
6 juli 2005, 23:04

Zucht.

ge heb volledig gelijk. Meneer de alwetende...

en hoeveel voertuigen hebde juist al gehad in dien tijd ? en wat doe je ZELF van richting/werk ? want ik 'ken' ook veel mensen in de autowereld, who cares. Ik zit ZELF in de autowereld. En ik heb op dat jaar dan toch al 5 voertuigen gehad. Waarom moet je dat weten trouwens.

zoals ik al zei: zonder u zitten er weer super veel mensen zonder job, dus ik hoop da gij u auto's daar blijft kopen ;) en euh, als die goeie vrienden van u aanraden om daar auto te kopen zou ik mij zelf al eens vragen stellen of ze u wel zo graag hebben. :crazy:

beemer
6 juli 2005, 23:05

en nee, geen bmw ofzo! ik zoek een diesel motor die er geen 10l doorsluist hé..een zuinige motor is de vereiste!
Mijn 320d verbruikt slechts 5.6 liter en op de snelweg gaat die amper boven de 5 liter.

beemer
6 juli 2005, 23:13

Tuut, foute beredenering. Er bestaat ook nog zoiets als financiële renting op korte of op lange termijn.

Praktisch al die wagens die te koop staan bij bijdrijven ala nearly new car en consoorten komen bijna altijd uit de systemen van leasing of renting.

CAS
6 juli 2005, 23:13
Mijn 320d verbruikt slechts 5.6 liter en op de snelweg gaat die amper boven de 5 liter.
Had niet eens gezien dat die zei dat BMW zoveel verbruikt, daardoor merk je echt wel dat autokennis gewoon nul is...
Nuja, vroeger verbruikte BMW motoren wat meer, en die naam zullen ze precies behouden ook al verbruiken die haast niks.

5.6l uit een 2liter 6cilinder met 136pk is toch echt wel weinig hé. Zal mss toch moeten overschakelen naar een diesel...

GADGET
6 juli 2005, 23:14
Tuut, foute beredenering. Er bestaat ook nog zoiets als financiële renting op korte of op lange termijn.

Praktisch al die wagens die te koop staan bij bijdrijven ala nearly new car en consoorten komen bijna altijd uit de systemen van leasing of renting.

ge moogt da ni zeggen :ironic: want zijn auto komt van daar (of toch van de goeie mensen dat hij kent)

Orbit
6 juli 2005, 23:15
ge heb volledig gelijk. Meneer de alwetende...

en hoeveel voertuigen hebde juist al gehad in dien tijd ? en wat doe je ZELF van richting/werk ? want ik 'ken' ook veel mensen in de autowereld, who cares. Ik zit ZELF in de autowereld. En ik heb op dat jaar dan toch al 5 voertuigen gehad. Waarom moet je dat weten trouwens.

zoals ik al zei: zonder u zitten er weer super veel mensen zonder job, dus ik hoop da gij u auto's daar blijft kopen ;) en euh, als die goeie vrienden van u aanraden om daar auto te kopen zou ik mij zelf al eens vragen stellen of ze u wel zo graag hebben. :crazy:

Ik zoek nog steeds argumenten in uw textje. Ik besef dat ik de eerste agresieve post heb geplaats maar doe toch tenminste een poging om niet te hervallen in kleuter gedrag he. Als ge mij wilt beledigen of ongeloofwaardig doen klinken zijn argumenten een absolute must.

Ik zit nu aan mijne 7e auto zoals (dacht ik) al gepost is geweest door mezelf. En ik ben eigenaar van een Car Audio shop die gespecialiseerd is in het plaatsen van High end Sound Quality geluidsinstalaties. Onze hoofdactiviteit is vooral het zo natuurgetrouw mogelijk weergeven van geluid in autos. Maar ook af en toe is wat meer DB gericht of multimedia.

Het publiek dat ik aantrek zijn mensen met geld, anders kunnen ze mij ni betalen, en de daarbij horende autos. S3's, full option BMW's, Porsche, enz ... Natuurlijk ook heel veel getjoende auto's maar wel die met geld en niet de auto5 tuners. de mannen die het serieus doen dus.

Orbit
6 juli 2005, 23:18

Wel ja, dat is exact wat ik bedoelde. Het zijn dus niet de klasieke leasbakken die op 3 jaar tijd 120.000 km rijden.

Nu plakt er de juiste term op, weer iets bijgeleerd!

beemer
6 juli 2005, 23:21
Had niet eens gezien dat die zei dat BMW zoveel verbruikt, daardoor merk je echt wel dat autokennis gewoon nul is...
Nuja, vroeger verbruikte BMW motoren wat meer, en die naam zullen ze precies behouden ook al verbruiken die haast niks.

5.6l uit een 2liter 6cilinder met 136pk is toch echt wel weinig hé. Zal mss toch moeten overschakelen naar een diesel...
Correctie, een 2 liter VIERcylinder met 136 pk.

GADGET
6 juli 2005, 23:21
wa moet ik argumenteren ?

en ok, jij plaatst wat boxen en trekt bekabeling en zo van die dingen. Maar ik vraga mij toch af waar gij dan echt autokennis hebt opgedaan ? Door de koffer om te bouwen en nen lcd in de achtersteun te bouwen versta ik toch ni waarom gij zegt dat de auto van roger/albert minder betrouwbaar is dan nearly new cars, die geweten zijn door mensen die het wél kenne, en wél in de branche zitten, niet zo safe is om daar auto te kopen. Mijn nonkel levert ook banden (ja, nonkel zit ook in autowereld ja, alle 3 mijn nonkels, die zeggen mij ook veel) aan die nearly new cars. En hij zegt dat het soms 'zot' is wa hem binnenkrijgt van auto's. Wel raar voor auto's die volgens u allemaal ni mee gereden is. Want nen band ga normaal wel iet of wa mee ze. Nuja.. kijk se, ieder zijn mening, maar met een beetje gezond verstand en wat logisch redeneren weet iedereen dat je safer zit met een auto van een oud peke met darna nog ies volledige analyse.

Morpheus
6 juli 2005, 23:22

Die laatste is zalig man :p

Dat geeft nogal ze...
Dat moet ik BMW wel nageven... Wat een motor!
163pk's die gelijk een beest aanzetten :)

Foose
6 juli 2005, 23:25
Die laatste is zalig man :p

Dat geeft nogal ze...
Dat moet ik BMW wel nageven... Wat een motor!
163pk's die gelijk een beest aanzetten :)

136 U mean ?

CAS
6 juli 2005, 23:25

Ben ni zo goe met de dieselversie's :p dacht dat net zoals de benzine motoren men vanaf 320 naar 6cilinders ging. Maar blijkbaar is de 330d de 6cilinder diesel... In ieder geval, laag verbruik.

EDIT: blijkbaar moe ge bij nieuwe bmw modellen al ne 325i ebben voor 6cilinders

CAS
6 juli 2005, 23:26
136 U mean ?
Neen, de nieuwe 3reeks 320D spuwt er 163pk uit.

Foose
6 juli 2005, 23:28
Neen, de nieuwe 3reeks 320D spuwt er 163pk uit.
Ah, dacht dat het een typfout was van onze moderator ;)

beemer
6 juli 2005, 23:29
Wel ja, dat is exact wat ik bedoelde. Het zijn dus niet de klasieke leasbakken die op 3 jaar tijd 120.000 km rijden.

Nu plakt er de juiste term op, weer iets bijgeleerd!
Het is idd zo dat die bakken meestal niet al te veel km op de teller hebben staan maar in vele gevallen zijn het ook auto's die door de concessie's uitgeleend worden als vervang- of testwagen. Daar hebben dus veel verschillende chauffeurs mee gereden met elk een andere rijstijl en meestal zijn het net die wagens die naderhand de meeste zorg en de daarbijhorende onkosten nodig hebben.

Believe me, ik zit in het vak en zie dagelijks de escapades van leasing en renting aan m'n neus voorbij komen ... enne die korte rentings worden soms nog veel meer afgejakkerd dan de langetermijn verhuringen.

Orbit
6 juli 2005, 23:38
wa moet ik argumenteren ?

en ok, jij plaatst wat boxen en trekt bekabeling en zo van die dingen. Maar ik vraga mij toch af waar gij dan echt autokennis hebt opgedaan ? Door de koffer om te bouwen en nen lcd in de achtersteun te bouwen versta ik toch ni waarom gij zegt dat de auto van roger/albert minder betrouwbaar is dan nearly new cars, die geweten zijn door mensen die het wél kenne, en wél in de branche zitten, niet zo safe is om daar auto te kopen. Mijn nonkel levert ook banden (ja, nonkel zit ook in autowereld ja, alle 3 mijn nonkels, die zeggen mij ook veel) aan die nearly new cars. En hij zegt dat het soms 'zot' is wa hem binnenkrijgt van auto's. Wel raar voor auto's die volgens u allemaal ni mee gereden is. Want nen band ga normaal wel iet of wa mee ze. Nuja.. kijk se, ieder zijn mening, maar met een beetje gezond verstand en wat logisch redeneren weet iedereen dat je safer zit met een auto van een oud peke met darna nog ies volledige analyse.

Jah, wa boxen placeren :D Euh jah, das idd al wa ik doe, ROFL, ik hoop dat er klanten van mij meelezen, die lachen zich kreupel. Als het toch zo simpel is wat ik doe moet ge mij is uitleggen waarom meer dan 50% van mijn clienteel van het buitenland afkomstig is. Raar da ze zo ver rijden voor iets simpel te laten doen. Maja, ik rijd ook na parijs voor een andere set banden, das ook zo iets moeilijk.

Een van de eerste dingen die er gebeurd bij mij als er een wagen binnenkomt is die kwasi volledig strippen. Niet altijd even extreem maar naargelang wat er moet gebeuren staat er toch soms niet meer veel als een lege kas. En dan komde toch al veel te weten over een auto. Ge leert veel over de constructie manier en de preciesie waarmee dat gebeurd, de kwaliteit van de gebruikte materialen enzo. Zo heb ik ook al meerdere malen kwaaltjes ontdekt per toeval. Een een auto uitgekleed is tot bloot staal heeft hij al een pak minder geheimen hoor !

Nu uw redenering klopt zeker dat ge met de combo van een particulier die u betrouwbaar overkomt + een VAB diagnose een zekere koop doet.

Probleem is dat uw aanbod dan wel HEEL klein word om uit te kiezen. Recente ocasies met weinig kilometers (das dus max 18 maand en minder dan 20.000 km voor mij) van particulieren komde ni veel tegen.

Dan heb ik liever een TON meer keuze en de garanties van een concern dat gelijkaardige tests uitvoert zoals bij VAB. Alle, zo is da toch bij Topcar (worden zelf uitgevoerd bij VAB) van myway en nearly ner dinges ben ik ni zeker.

Ieder zijn ding zeker?

beemer
6 juli 2005, 23:39
@TS

Ga gerust eens langs bij een Seat dealer en vraag een proefrit aan voor een Leon, je zal aardig verbaast zijn over het rijgedrag. Op de Leon zijn er momenteel ook een aantal acties lopende (Leon Air plus bvb)

Als je echter nog geduld hebt tot begin september, dan is de lancering van de nieuwe Leon gepland ... enne hij is prachtig. Heb deze week de presentatiemap gezien van de voorstelling in Barcelona aan de concessiehouders en de pers.

Orbit
6 juli 2005, 23:41
Het is idd zo dat die bakken meestal niet al te veel km op de teller hebben staan maar in vele gevallen zijn het ook auto's die door de concessie's uitgeleend worden als vervang- of testwagen. Daar hebben dus veel verschillende chauffeurs mee gereden met elk een andere rijstijl en meestal zijn het net die wagens die naderhand de meeste zorg en de daarbijhorende onkosten nodig hebben.

Believe me, ik zit in het vak en zie dagelijks de escapades van leasing en renting aan m'n neus voorbij komen ... enne die korte rentings worden soms nog veel meer afgejakkerd dan de langetermijn verhuringen.

Dat kan mischien een mening zijn waar ik alleen in sta maar als een auto ernstige gebreken vertoond met zulk een kilometerstand dan is het zelf spiksplinter nieuw geen goed id om die te kopen. Ongeacht hoe er mee is gereden. Allé, ik ga er voor het gemak van uit dat het niet iemand is die zijn uiterste best heeft gedaan de auto zo fel mogelijk te doen afzien.

CAS
6 juli 2005, 23:41
Jah, wa boxen placeren :D Euh jah, das idd al wa ik doe, ROFL, ik hoop dat er klanten van mij meelezen, die lachen zich kreupel. Als het toch zo simpel is wat ik doe moet ge mij is uitleggen waarom meer dan 50% van mijn clienteel van het buitenland afkomstig is. Raar da ze zo ver rijden voor iets simpel te laten doen. Maja, ik rijd ook na parijs voor een andere set banden, das ook zo iets moeilijk.

Een van de eerste dingen die er gebeurd bij mij als er een wagen binnenkomt is die kwasi volledig strippen. Niet altijd even extreem maar naargelang wat er moet gebeuren staat er toch soms niet meer veel als een lege kas. En dan komde toch al veel te weten over een auto. Ge leert veel over de constructie manier en de preciesie waarmee dat gebeurd, de kwaliteit van de gebruikte materialen enzo. Zo heb ik ook al meerdere malen kwaaltjes ontdekt per toeval. Een een auto uitgekleed is tot bloot staal heeft hij al een pak minder geheimen hoor !

Nu uw redenering klopt zeker dat ge met de combo van een particulier die u betrouwbaar overkomt + een VAB diagnose een zekere koop doet.

Probleem is dat uw aanbod dan wel HEEL klein word om uit te kiezen. Recente ocasies met weinig kilometers (das dus max 18 maand en minder dan 20.000 km voor mij) van particulieren komde ni veel tegen.

Dan heb ik liever een TON meer keuze en de garanties van een concern dat gelijkaardige tests uitvoert zoals bij VAB. Alle, zo is da toch bij Topcar (worden zelf uitgevoerd bij VAB) van myway en nearly ner dinges ben ik ni zeker.

Ieder zijn ding zeker?

En ik ben de beste occuleerder da er is en ze vragen mij zelfs in het buitenland, weet ik nu ook waar ik de beste 2dehands wagen kan kopen?
Of installeerde eerste een volledige installatie voor ge uwe wagen koopt?

Orbit
6 juli 2005, 23:43
Idd, die Leon is zeker de moeite om eens te bekijken. Heb al enorm veel aan Leon's gewerkt en dat is een auto die me echt vertrouwen geeft. Ben geen VAG liefhebber maar een Leon, zou er geen nee tegen zeggen...

GADGET
6 juli 2005, 23:43
ik wist dak da 'boxen placeren' dinge anders had moeten verwoorden :D excuses daarvoor... maar ik wou er ni teveel over uitwijden omdat da (heel het media-gebeuren in den auto) weinig te doen heeft met een al dan niets misse aankoop van een wagen toch ?

ok jij stript tot op het chasis... in mijn school strippen we tot op het oliecarter..

als ik boxen wil installeren zal ik naar u luisteren, maar als ik nen 2e hands wagen wil kopen, en ik wil meer info over kwaliteit etc, zal ik naar mijn leekracht stappen bij wijze van spreken. En niet naar jou. (ik wil hier weer ni beledigend overkomen, maar je moet ook WILLEN snappen wat ik bedoel he)

en ik zeg ook ni dat al die auto's bucht is. Kan zijn dat jij goeie deal hebt gedaan, des te beter voor jou. Maar als je zekerheid wil zijn er betere mogelijkheden. Zoals je zelf nu al kunnen lezen hebt zijn die nearly new cars toch niet zo onschuldig ingereden enzo dan ze willen laten blijken hoor.

Orbit
6 juli 2005, 23:46
En ik ben de beste occuleerder da er is en ze vragen mij zelfs in het buitenland, weet ik nu ook waar ik de beste 2dehands wagen kan kopen?

Ik zal u even begelijden naar de 'point' van mijn verhaal.

Dingske viel mij aan met de woorden dat hij in de branche zit waarop ik heb aangetoond dat hij niet meer of minder in de branche zit dan ik en dta dat dus biter weinig met de zaak te maken heeft.

Wat wel tot de zaak doet is dat ik dagelijks praat met een publiek dat zulke aankopen doet. Ik denk zonder zeveren dat 1 op 2 van de wagens die ik behandel aangekocht is geweest als recente ocasie. Recente ocasies zijn namelijk DE manier om toch een klasse hoger te raken met hetzelfde budget.

beemer
6 juli 2005, 23:47
@ Orbit

Ik zou bij TopCar van de VAB al zeker geen wagen kopen. Die mannen hanteren prijzen dat het geen mooie naam meer is, veel en veel te duur. De reden: Heel simpel. Zij smeren u bij aankoop ook een volwaardig contract aan je been voor hun bijstands pakket (is inbegrepen in hun prijs). Zij hebben ook geen eigen onderhouds/hersteldienst--> dus een externe garage die ook nog eens zijn procentje moet verdienen. Gemiddeld staat een wagen bij hun 10 tot 15 procent duurder geprijsd dan ergens anders.

CAS
6 juli 2005, 23:47
Ik zal u even begelijden naar de 'point' van mijn verhaal.

Dingske viel mij aan met de woorden dat hij in de branche zit waarop ik heb aangetoond dat hij niet meer of minder in de branche zit dan ik en dta dat dus biter weinig met de zaak te maken heeft.

Wat wel tot de zaak doet is dat ik dagelijks praat met een publiek dat zulke aankopen doet. Ik denk zonder zeveren dat 1 op 2 van de wagens die ik behandel aangekocht is geweest als recente ocasie. Recente ocasies zijn namelijk DE manier om toch een klasse hoger te raken met hetzelfde budget.

Ok, misbegrepen, maar wat ik dan niet snap.
Eerst zeg je dat je enkel rijke klanten hebt, en nu kom je af dat ze un wagen 2de hands kopen...

Orbit
6 juli 2005, 23:49
Ok, misbegrepen, maar wat ik dan niet snap.
Eerst zeg je dat je enkel rijke klanten hebt, en nu kom je af dat ze un wagen 2de hands kopen...

Bwa een 2e handse porsche of S3 is nog steeds duur zenne :D

GADGET
6 juli 2005, 23:50
dus al die rijkerds die van et buitenland komen kopen toch een okkasie ? nuja.

en jij zit niet evenveel in de branche, snapt da nu toch ies. Jij doet audio/media wat weet jij nu over het kleptimingsdiagram van een 6cil bij wijze van spreken, niets toch ? dus wat weet jij van de goede staat van de motor ? weet je zelf al wat een pistonring is en wat er gebeurd bij slijtage daarvan enzo :s das toch totaal iets anders al het volume voor klankkasten berekenen en wa me polyster bezig zitten in de koffer van een of anderen zogezegde rijkerd dietoch een okkasie koopt. (nu kom ik weer kleinerend over, maar anders snap je het precies niet)

beemer
Ow ja, dan spreek ik nog niet van de erbarmelijke herstellingen die zij uitvoeren onder de naam "Spot Repair"

distinct
s3 met porsche vergelijken?

GADGET
6 juli 2005, 23:51
Ow ja, dan spreek ik nog niet van de erbarmelijke herstellingen die zij uitvoeren onder de naam "Spot Repair"

ik zou erover ophouden, want hij weet et beter

CAS
6 juli 2005, 23:52

Toch de perfecte naam....

GADGET
6 juli 2005, 23:54
Orbit is een student informatica die sinds kort z'n hobby nu ook als zelfstandige in bijberoep uitoefent.
Dat verklaart meteen waarom Orbit Car Audio zo klein is, ik moet namelijk ook nog voltijds studeren.

staat op jou site. En je snapt nog steeds niet dat informatica net iets minder te maken heeft met auto's dan mijn richting (www.bachelor-autotechnologie.be) ?
daar ging het trouwens niet om eigenlijk, maar moest er toch nog ff uit.

Orbit
6 juli 2005, 23:55
@ Orbit

Ik zou bij TopCar van de VAB al zeker geen wagen kopen. Die mannen hanteren prijzen dat het geen mooie naam meer is, veel en veel te duur. De reden: Heel simpel. Zij smeren u bij aankoop ook een volwaardig contract aan je been voor hun bijstands pakket (is inbegrepen in hun prijs). Zij hebben ook geen eigen onderhouds/hersteldienst--> dus een externe garage die ook nog eens zijn procentje moet verdienen. Gemiddeld staat een wagen bij hun 10 tot 15 procent duurder geprijsd dan ergens anders.

Dan had ge beter een ander voorbeeld genomen. Topcar kunt ge alleen kopen bij toyota dealers. Topcar is meer een keurmerk dat een toyota dealer alleen mag geven ALS die is getest op 200 of meer punten bij een testcentrum (dealer beslist dus niet of da stickerke erop geplakt mag worden). Zit ook niks van verplicht systeem van bijstand bij ofzo. Is gewoon een ocasie die je koopt bij een erkende Toyota dealer die getest is geweest, in ruil zet toyota zelf (niet de dealer en dus claimbaar bij ELKE toyo dealer) er minstens 12 maand grantie op (voor oudere ocasies) of laat ze de fabrieks garantie doorlopen afhankelijk van wat het beste uitkomt voor de klant. De wagens komen niet duurder uit dan een gelijkwaardige particuliere wagen zegt mijn ervaring. En als er een klein surplus is is dat toch prima te verantwoorden door de garantie he.

beemer
6 juli 2005, 23:56
Tja, dat wel, maar een herstelling uitvoeren van bvb een diepe kras is bij mij toch iets meer dan uitvullen met gekleurd hars en een laagje verf over om er dan met een haardroger op te zitten fohnen tot de verf droog is.

beemer
6 juli 2005, 23:59
Dan had ge beter een ander voorbeeld genomen. Topcar kunt ge alleen kopen bij toyota dealers. Topcar is meer een keurmerk dat een toyota dealer alleen mag geven ALS die is getest op 200 of meer punten bij een testcentrum (dealer beslist dus niet of da stickerke erop geplakt mag worden). Zit ook niks van verplicht systeem van bijstand bij ofzo. Is gewoon een ocasie die je koopt bij een erkende Toyota dealer die getest is geweest, in ruil zet toyota zelf (niet de dealer en dus claimbaar bij ELKE toyo dealer) er minstens 12 maand grantie op (voor oudere ocasies) of laat ze de fabrieks garantie doorlopen afhankelijk van wat het beste uitkomt voor de klant. De wagens komen niet duurder uit dan een gelijkwaardige particuliere wagen zegt mijn ervaring. En als er een klein surplus is is dat toch prima te verantwoorden door de garantie he.
Oeps my mistake. Ik doelde eigenlijk op de occassies die VAB in eigen naam aan/verkoopt.

Orbit
7 juli 2005, 00:01
Orbit is een student informatica die sinds kort z'n hobby nu ook als zelfstandige in bijberoep uitoefent.
Dat verklaart meteen waarom Orbit Car Audio zo klein is, ik moet namelijk ook nog voltijds studeren.

staat op jou site. En je snapt nog steeds niet dat informatica net iets minder te maken heeft met auto's dan mijn richting (www.bachelor-autotechnologie.be) ?
daar ging het trouwens niet om eigenlijk, maar moest er toch nog ff uit.

Jah, mijne site is ni zo ferm up to date ni meer moet ik zeggen. Denk dat het al ruim 9 maand is geleden eer ik er nog is naar heb gekeken. De motivatie ontbreekt een beetje, heb genoeg werk zonder een up to date website. Die quote moet een jaar of 4 oud zijn. Der is wel het een en ander veranderd ondertussen :D

En het kan aan mij liggen maar een recente 2e hands S3 kost u een goeie 20.000 euro. Als ge dan derna der voor 6.000 motortuning tegensmijt en derna nog eens hetzelfde budget spendeerd aan een geluidsinstalatie en inbouw/afstelling dan tel ik dat toch bij de mensen die goed verdienen zenne. Mischien is rijk niet helemaal correct maar toch geen arm stumperdje of wel soms ?

Spot repair is iets dat mij volledig onbekend is. Wie wat waar?

Orbit
7 juli 2005, 00:05
Oeps my mistake. Ik doelde eigenlijk op de occassies die VAB in eigen naam aan/verkoopt.

Hehe, ik snapte er al niks ni meer van :D

GADGET
7 juli 2005, 00:06
Jah, mijne site is ni zo ferm up to date ni meer moet ik zeggen. Denk dat het al ruim 9 maand is geleden eer ik er nog is naar heb gekeken. De motivatie ontbreekt een beetje, heb genoeg werk zonder een up to date website. Die quote moet een jaar of 4 oud zijn. Der is wel het een en ander veranderd ondertussen :D

En het kan aan mij liggen maar een recente 2e hands S3 kost u een goeie 20.000 euro. Als ge dan derna der voor 6.000 motortuning tegensmijt en derna nog eens hetzelfde budget spendeerd aan een geluidsinstalatie en inbouw/afstelling dan tel ik dat toch bij de mensen die goed verdienen zenne. Mischien is rijk niet helemaal correct maar toch geen arm stumperdje of wel soms ?

Spot repair is iets dat mij volledig onbekend is. Wie wat waar?

jaaaaa, ik begrijp het al vanaf u eerste post ze :doh: het gaat hier niet om die audio (mssch dat het int vet wel gelezen wordt ?) het gaat over het feit dat uw 'branche' COMPLEET anders is dan de mijn.

Orbit
7 juli 2005, 00:11
jaaaaa, ik begrijp het al vanaf u eerste post ze :doh: het gaat hier niet om die audio (mssch dat het int vet wel gelezen wordt ?) het gaat over het feit dat uw 'branche' COMPLEET anders is dan de mijn.

Absoluut correct!

En geen van beiden hebben ze 1 zak te maken met recente occasies. Maar DOOR mijn job kom ik vaak in contact met mensen die recente occasies hebben gekocht op een verscheidenheid van manieren, particulier, topcar, en consoorten, import, enzo ...

En ik moet de eerste nog tegenkomen die ni tevreden is van de circuits die ik aanprijs. Kan puur toeval zijn maar ik spreek toch over een 50 tal losstaande gevallen. Toch relatief representatief. Vooral dan omdat ik vrij veel mensen ken met problemen na aankoop via particulieren of autohandelaars.

Het is natuurlijk maar een microscopisch aandeel van wat er verhandeld word in 2ehands autos maar toch ...

Orbit
7 juli 2005, 00:13
En losstaand van het onderwerp, ik hoor vooral VEEL klachten van mensen met een nieuwe wagen, meer bepaald nieuwe modellen. En dat vind ik dan weer onrustwekkend want ja, todays new cars are tomorows second hand cars he :D

Hopelijk blijven de spleetoogjes hun best doen.

CAS
7 juli 2005, 00:15
En losstaand van het onderwerp, ik hoor vooral VEEL klachten van mensen met een nieuwe wagen, meer bepaald nieuwe modellen. En dat vind ik dan weer onrustwekkend want ja, todays new cars are tomorows second hand cars he :D

Hopelijk blijven de spleetoogjes hun best doen.

Dus wa heeft de TS geleerd vandaag, dat em echt wel ne 2dehands moe kopen. Alleen gaat em er ni aan uitgeraken waar :p

Orbit
7 juli 2005, 00:19
Dus wa heeft de TS geleerd vandaag, dat em echt wel ne 2dehands moe kopen. Alleen gaat em er ni aan uitgeraken waar :p

Héhéhéhé.

Das wel een geniale observatie :)

Ik ben iig rotsvast overtuigd van de deals die ge kunt maken met een 2ehands wagen. Ongeacht waar ge hem haalt, ge kunt er als ge er tijd voor pakt echt enorm veel mee uitsparen.

Nog ne losstaande tip voor 2ehands autos:

- Snel zijn, wat gij ne goeie prijs vind vind iemand anders OOK een goeie prijs.
- Durf wat verder te gaan zoeken, elk van onze supertevredenocasies komt van bena 100 km van thuis. Mijne Yaris heb ik gekocht in Herentals en mijne corolla in Charleroi. Gij moet de ocasie vinden, hij komt ni van zen eigen tot bij u gereden!

EDIT:

Ik ben van Sint-Pieters-Leeuw bij Brussel (nu slaan die andere plaatsnamen tenminste op iets)

casualties
7 juli 2005, 00:23
waar in herentals (garage of particulier) ben nl van herentals :D

en 2e hands of nieuw, ben er nog ni uit..Mijn ouders zullen de knoop doorhakken, tenslotten bekostigen ze alles..

GADGET
7 juli 2005, 00:25
Absoluut correct!

En geen van beiden hebben ze 1 zak te maken met recente occasies. Maar DOOR mijn job kom ik vaak in contact met mensen die recente occasies hebben gekocht op een verscheidenheid van manieren, particulier, topcar, en consoorten, import, enzo ...

En ik moet de eerste nog tegenkomen die ni tevreden is van de circuits die ik aanprijs. Kan puur toeval zijn maar ik spreek toch over een 50 tal losstaande gevallen. Toch relatief representatief. Vooral dan omdat ik vrij veel mensen ken met problemen na aankoop via particulieren of autohandelaars.

Het is natuurlijk maar een microscopisch aandeel van wat er verhandeld word in 2ehands autos maar toch ...

Maar ik hoor daar nog vele meer van. Over wa hebde het volgens u in een autorichting ? ni over velo's ze. Over a-u-t-o's. over ALLES wat met auto's te maken heeft. Mensen die komen spreken, der zijn zelf van die 2e handsbedrijven die auto's bij ons binnendoen, waar wij aan PRUTSEN (is voor ons ook nieuw, dus gebeurt niet altijd even goed) en die dan verkocht worden. Leerlingen die stage doen in die bedrijven, die weten hoe het zit, die dat vertellen in stageverslag en de leekracht in kwestie die ons ervoor waarschuwt en die verslagen toont. enz.. nog TAL van links die ik kan leggen.

begint u gewoon ies vragen te stellen bij die nearly new 'cars'... kweet eigelijk ni goe waarom da ge het zelf ni een beetje kunt toegeven. Ok, ik ben jonger dan u.. ge heb et daar mssch wa moeilijk mee, weet ik veel. tis ni van: ik DENK dat er met die teller gefoefeld wordt.. nene, der WORDT met die tellers gefoefeld. (is ni altijd en overal, maar het gebeurt dus wel degelijk). Geef nen auto een klein onderhoud, nieuwe leidingskes, nief bandje, zet alles wa proper. doe wa verdikking in u olie, nog wa bazaar en ik kan u ook ne nearly new car voorschotelen hoor. hij zal er wel goed uitzien, geen probleem. De kans op slechte koop is gwn groter dan bij albert/roger een te kopen. Maar de kans is er ook om een beter koopje te doen als er niets is van problemen. Dus hebde 2 kansen in feite, en als ge op safe wil spelen gade naar albert/roger en als ge een prachtkoopke wilt hebben kunde u kans wagen bij nearly new gevallen. Maar dat kan ook tegevallen en superveel kosten etc. Maar kan ook de zaak van u leven zijn in sommigegevallen. maar daar ging het ook niet om.

*edit: het ond was blijkbaar afgesloten :unsure: maar kvint lijk ne langen tekst om te deleten :sad: srry voor het heroprakelen dus :D

beemer
7 juli 2005, 00:28
Spot Repair = een externe firma die kleine herstellingen uitvoert aan carrosserie en interieur zonder daarbij onderdelen te demonteren. Krassen, deukjes niet groter dan een 2 Euro munt --> geen deukjes met neepjes. Brandplekken van sigaretten, kleine scheurtjes, krassen in dashboard enz...

Naam van de firma ... weet ik niet. Worden opgeroepen door VAB/garages die ter plaatse de herstellingen uitvoeren.

Orbit
7 juli 2005, 00:40
Spot Repair = een externe firma die kleine herstellingen uitvoert aan carrosserie en interieur zonder daarbij onderdelen te demonteren. Krassen, deukjes niet groter dan een 2 Euro munt --> geen deukjes met neepjes. Brandplekken van sigaretten, kleine scheurtjes, krassen in dashboard enz...

Naam van de firma ... weet ik niet. Worden opgeroepen door VAB/garages die ter plaatse de herstellingen uitvoeren.

Ieuw, das lapwerk zenne. Bah ik bijt die mensen een kloot af als ze zoiets bij mijne auto willen doen :s

Altijd da half werk ... Das juist zoals die carglas prullen.

Orbit
7 juli 2005, 00:47
Maar ik hoor daar nog vele meer van. Over wa hebde het volgens u in een autorichting ? ni over velo's ze. Over a-u-t-o's. over ALLES wat met auto's te maken heeft. Mensen die komen spreken, der zijn zelf van die 2e handsbedrijven die auto's bij ons binnendoen, waar wij aan PRUTSEN (is voor ons ook nieuw, dus gebeurt niet altijd even goed) en die dan verkocht worden. Leerlingen die stage doen in die bedrijven, die weten hoe het zit, die dat vertellen in stageverslag en de leekracht in kwestie die ons ervoor waarschuwt en die verslagen toont. enz.. nog TAL van links die ik kan leggen.

begint u gewoon ies vragen te stellen bij die nearly new 'cars'... kweet eigelijk ni goe waarom da ge het zelf ni een beetje kunt toegeven. Ok, ik ben jonger dan u.. ge heb et daar mssch wa moeilijk mee, weet ik veel. tis ni van: ik DENK dat er met die teller gefoefeld wordt.. nene, der WORDT met die tellers gefoefeld. (is ni altijd en overal, maar het gebeurt dus wel degelijk). Geef nen auto een klein onderhoud, nieuwe leidingskes, nief bandje, zet alles wa proper. doe wa verdikking in u olie, nog wa bazaar en ik kan u ook ne nearly new car voorschotelen hoor. hij zal er wel goed uitzien, geen probleem. De kans op slechte koop is gwn groter dan bij albert/roger een te kopen. Maar de kans is er ook om een beter koopje te doen als er niets is van problemen. Dus hebde 2 kansen in feite, en als ge op safe wil spelen gade naar albert/roger en als ge een prachtkoopke wilt hebben kunde u kans wagen bij nearly new gevallen. Maar dat kan ook tegevallen en superveel kosten etc. Maar kan ook de zaak van u leven zijn in sommigegevallen. maar daar ging het ook niet om.

*edit: het ond was blijkbaar afgesloten :unsure: maar kvint lijk ne langen tekst om te deleten :sad: srry voor het heroprakelen dus :D

Klopt zeker grotendeels alleen dan dat albert of jef exact dezelfde truken kan doen of laten doen. Mischien niet op een manier zodat een automechanieker zoals gij om de tuin geleid kan worden maar een gewone mens zeker wel. En bij albert of jef moete 9 maand later ni gaan klagen. Nearly new car klopt ge half bewusteloos met termen als "media", "vrederechter", "contract". Ge zult ze zien springen om uw probleem op te lossen.

Kweetni, ieder zijn ding zeker? T'zijn 2 totaal andere aanpakken.

Orbit
7 juli 2005, 00:50
waar in herentals (garage of particulier) ben nl van herentals :D

en 2e hands of nieuw, ben er nog ni uit..Mijn ouders zullen de knoop doorhakken, tenslotten bekostigen ze alles..

Dealer he, was nen Topcar. Ma waarjuist weet ik ni meer, is ook al 2 jaar geleden en ben daar maar 3 keer geweest op 3 dagen.

Dag1: Kijken en Ja zeggen
Dag2: Bankcheque gaan afgeven en papieren oppikken.
Dag3: Op pikken met de nieuwe nr platen.

T'was op een grote baan met de een na de andere grote garage op. Volvo, toyo, saab enz ...

AudiS3
7 juli 2005, 01:08
zonder heel dees topic te hebben gelezen;

Ik zou 100% voor een tweedehands Audi A3 gaan (TDI 90/110/130 naargelang uw budget). Voor de nieuwwaarde van de auto's uit uw lijstje hebt ge al een heel schone occasie A3 met een pak opties. :love:

Heel betrouwbaar (tdi), knap design, zit degelijk in mekaar, uitstekend rijcomfort, heeft een zekere status, een jong imago, enz. :)

Dirkxke
7 juli 2005, 02:39
mmm how about een Ford fiesta S?

1.6tdci met 90pk en een ferme bodykit er standaard tegen ;)

Fiesta S - vanaf €12.690 netto

* 16" lichtmetalen sportvelgen
* Sportieve mistkoplampen
* Stijvere, verlaagde sportophanging
* Sportieve versnellingspookknop en kort gespreide versnellingsbak met korte schakelwegen
* Sportieve 'aerokit' met een grote radiatorrooster en een achterspoiler
* Inlegring in gesatineerd zilver
* Sportzetels vooraan

Motorisatie:-

* 1.4-liter Duratec - 80 pk
* 1.6-liter Duratec - 100 pk
* 1.6 TDCi - 90 pk

is spijtig genoeg wel nie standaard airco op wa de ST dan weer wel heeft :doh:

ik blijf erbij, ge kunt alleen weten wa ge wilt kopen NA een testrit!

durf er zelfs op te wedden dat de Fiesta de beste wegligging gaat hebben van al die wagens... zit zo goed als hetzelfde onderstel onder van de ST en ik weet uit ervaring dat de wegligging van een gewone Fiesta en die van de ST "mini like" zijn ;)

Feignasse
7 juli 2005, 03:36
Bon, mijn keuze (nieuw) blijft dus: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=35316&cache=no

1.7cdti => zuinig
cosmo => mooi uitrustingsniveau
100pk => toch al vrij vlot in zo'n astra en al te veel pk's kunnen dodelijk zijn als je pas begint ^^

Opgelet, € 26.395 is de Nederlandse prijs, in België valt deze toch goedkoper uit dacht ik...

CAS
7 juli 2005, 03:40
Bon, mijn keuze (nieuw) blijft dus: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=35316&cache=no

1.7cdti => zuinig
100pk => toch al vrij vlot in zo'n astra en al te veel pk's kunnen dodelijk zijn als je pas begint ^^

Opgelet, € 26.395 is de Nederlandse prijs, in België valt deze toch goedkoper uit dacht ik...

Dat is idd een prachtwagen, veel waar voor je geld en nog eens een streling voor het oog bij. Zowel op interieur als exterieur.

Vitabis
7 juli 2005, 08:58

1.7cdti => zuinig

zou ik ook gekozen hebben :niceone:

eniac
7 juli 2005, 18:28
Ik zou misschien eerder voor de 1.9CDTI 120PK gaan. Net dat ietsje meer oomph ;) (alhoewel 100PK in een Astra ook erg goed meevalt ja).

Over dat nearly new car gedoe enzo: hier staat al een jaar of vijf een Grand Voyager opt hof die via NNC is aangekocht, nog _niets_ problemen aan gehad. Ook sinds vorig jaar een Astra (van vriendin & ik) die nu drie jaar oud is en 38.000km op de teller heeft -> ook niks mis aan.

casualties
7 juli 2005, 18:32
heb daarstraks eens bij toyota gaan kijken en die valt corolla valt ook super mee! Spijtig dat ze geen 1.9 hebben maar enkel 1.4 en 2.0 waardoor ik genoodzaakt ben de 1.4 te nemen aangezien 2.0 véél te zot kost aan verzekeringen..

Heeft veel opties, is comfortabel en het linea terra pack is meer dan voldoende! Zo kom ik aan een prijs van 16300 en bevat de noodzakelijke opties

thnx voor degenen die de tip gegeven hebben om eens langs toyota te gaan!!!!

CAS
7 juli 2005, 18:36
heb daarstraks eens bij toyota gaan kijken en die valt corolla valt ook super mee! Spijtig dat ze geen 1.9 hebben maar enkel 1.4 en 2.0 waardoor ik genoodzaakt ben de 1.4 te nemen aangezien 2.0 véél te zot kost aan verzekeringen..

Heeft veel opties, is comfortabel en het linea terra pack is meer dan voldoende! Zo kom ik aan een prijs van 16300 en bevat de noodzakelijke opties

Normaal gezien is ne 1.4l meer dan genoeg bij ne japanner, die maken nu gewoon kleinere motorkes ma meestal persen ze er meer pk's uit...
90pk is toch al goed om mee te beginnen ze

casualties
7 juli 2005, 18:39
idd, ik klaag niet, enkel in optrekken is het geen wonder (12,4sec tot 100) maja, het moet allemaal ni van't snelste zijn..

Morpheus
7 juli 2005, 18:40

:) Die 1.4 is wel degelijk geval hé.

En 90 pk uit een 1.4, de keuze is vrij snel duidelijk ivm die 2.0.
Nu ja, die peugeot 1.6hdi kan je ook in 110pk nemen, ik zou die ook gaan testrijden.

CAS
7 juli 2005, 18:46
idd, ik klaag niet, enkel in optrekken is het geen wonder (12,4sec tot 100) maja, het moet allemaal ni van't snelste zijn..

Wilt ge direct een racer mss? Mijn wagen doet er 11.8s over en dat is al meer dan genoeg, kan je zeker de mensen met inhalen hoor. Ok, als je er met vier in zit is het wat minder, maar das al meer dan genoeg om mee rond te touren.
En voor nog es een diesel/naft vergelijking te geven, ik heb ook 90pk en minder koppel, en toch sneller :p Maar dit is niet van belang. 12.4s is zeker snel genoeg hoor, er zijn er genoeg op de baan die 18s nodig hebben.

Morpheus
7 juli 2005, 18:48
En voor nog es een diesel/naft vergelijking te geven, ik heb ook 90pk en minder koppel, en toch sneller :p

Alsof nen 90pk diesel in uw wagen trager zou zijn :wtf: .
Neen, die zou juist meer trekkracht hebben en bijgevolg comfortabeler rijden op de autoweg.

@ casualties, hebde al wat offerte's liggen?

casualties
7 juli 2005, 18:53
kga binnekort nog es terug nor toyota..es vragen voor een offerte..

ook ganek nog langs seat (nieuwe leon),renault (nieuwe clio),peugeot (307 XT)..

De andere modelletjes zijn al weggevallen..

@ morph: nee dus, kwas gewoon maar es snel gaan piepen :p

Morpheus
7 juli 2005, 18:54
kga binnekort nog es terug nor toyota..es vragen voor een offerte..

ook ganek nog langs seat (nieuwe leon),renault (nieuwe clio),peugeot (307 XT)..

De andere modelletjes zijn al weggevallen..

@ morph: nee dus, kwas gewoon maar es snel gaan piepen :p

Nieuwe clio zal nog lang duren, en is gewoon een klasse lager.
Die nieuwe leon is misschien al wel mogelijk binnenkort voor offerte's.

Maar nu zal het kwestie van smaak/offerte's/rijtest's worden :)

CAS
7 juli 2005, 18:57
Alsof nen 90pk diesel in uw wagen trager zou zijn :wtf: .
Neen, die zou juist meer trekkracht hebben en bijgevolg comfortabeler rijden op de autoweg.

@ casualties, hebde al wat offerte's liggen?

Ook hier kijk je enkel teveel op papier zeker?
Ja mijn wagen is trager met die motor van die toyota omdat die motor van die toyota meer weegt. Maar dit heeft eigenlijk totaal geen belang, die 90pk is meer dan geneog, en 12.4s naar 100 is heus geen ramp om mee te beginnen, denk wel dat er hier velen slechter hadden als eerste wagen.

Morpheus
7 juli 2005, 18:59
Ook hier kijk je enkel teveel op papier zeker?
Ja mijn wagen is trager met die motor van die toyota omdat die motor van die toyota meer weegt. Maar dit heeft eigenlijk totaal geen belang, die 90pk is meer dan geneog, en 12.4s naar 100 is heus geen ramp om mee te beginnen, denk wel dat er hier velen slechter hadden als eerste wagen.

Akkoord :)

Die toyota zal meer dan vlot genoeg rijden, het koppel zal maken dat hij op de autoweg zeer aangenaam blijft.

wafelijzer
7 juli 2005, 19:02

wat heeft occuleren met auto's te maken ?
ofwel ken jij de betekenis niet van occuleren ofwel zit je hier te zeveren :p

en trouwens, occuleren sucked zwaar, er is niets om trots op te zijn aan greffen
-----

2de hands auto ? simpel, ga naar een testcentrum van de vdab (dachtek)
voor 45euro doen ze een volledige check up, maar dan ook veel grondiger dan een gewone nakijk of garage.
ze gaan alles nakijken en kunnen direct zijn of er blutsen(uigeblutst) geweest zijn, herspoten etc ... accidenten direct opspoorbaar ...

45euro kost het u en ge zijt van alle miserie verlost en dan hoeft ge hier geen uren meer naar dat gezaag te luisteren.

btw, nog iets. leasingswagens zijn algemeen een zeer sterke afrader. die auto's zijn vaak gebruikt voor verschillende mensen in een bedrijf, anders met gereden, weinig aandacht ...

kilometers zeggen niets. veel van die leasings cars met 20.000 km zijn er veel slechter aan toe als auto's met 150.000km en meer.

het aantal verschillende chauffeurs en eigenaars van een auto zijn ook niet onbelangrijk.

hoe er met de auto gereden is, is vaak belangrijker dan enkel bouwjaar en aantal kilometers.

en nu laat ik het bekvechten aan de rest weer over

CAS
7 juli 2005, 19:03
wat heeft occuleren met auto's te maken ?
ofwel ken jij de betekenis niet van occuleren ofwel zit je hier te zeveren :p

en trouwens, occuleren sucked zwaar, er is niets om trots op te zijn aan greffen

Lees het in zijn context hé, serieus, mss was het juist mijn bedoeling om aan te tonen dat het er totaal niks mee te maken had...

Morpheus
7 juli 2005, 19:08
Idd, doe de moeite om het te lezen wafelijzer, het was juist zijn punt dat het zijn terrein dan ook niet was :)

casualties
7 juli 2005, 19:37
Nieuwe clio zal nog lang duren, en is gewoon een klasse lager.
Die nieuwe leon is misschien al wel mogelijk binnenkort voor offerte's.

Maar nu zal het kwestie van smaak/offerte's/rijtest's worden :)

eerst naar toyota dus :p

Morpheus
7 juli 2005, 19:38
eerst naar toyota dus :p

Ah ja, vergeet vooral niet de aanbiedingen van maand tot maand af te wachten bij peugeot vooraleer een offerte gaan maken.