PDA

Volledige versie bekijken : de grote "mijn-ergernissen-op-de-weg-thread"

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Kabouter Hya
5 juli 2005, 15:01
Aansluitende op de embleem thread...

wat zijn jouw ergernissen in het verkeer...

1. middenstrookrijders
2. niet-pinkende ho**en (en ook die ho**en die pas op het laatste pinken zodanig dat je ze niet zou inhalen)
3. bumperklevers
4. mensen die niet snappen als je teken doet dat ze mogen doorrijden
5. fietsers die het nodig vinden om met 3 naast elkaar te rijden in't stad

der zullen der nog wel zijn maar deze sprongen onmiddellijk in mijn hoofd

$anka
5 juli 2005, 15:10
6. linkerbaanvakrijders tegen dezelfde snelheid als de baanvakken ernaast.
7. mensen die telaat zien dat ze nen afrit moeten hebben en dan alles moeten dichtsmijten.
8. bij file helemaal op de rijstrook ernaast naar voor rijden en dan ergens willen tussen kruipen. iedereen moet aanschuiven hoor.

voila, ook men eerst gedacht aanvullend aan uw puntjes

lttuvix
5 juli 2005, 15:16
WIELRENNERS WAAR ZE OOK FIETSEN ZE HINDEREN U NON STOP :angry:

Kabouter Hya
5 juli 2005, 15:18
fuck ja die FU**ING wielertoeristen AAAHHHHHHRRRRRGGGGGGHHHHHH
ier opt werk zit er zo ene...

lttuvix
5 juli 2005, 15:19
steek zen banden plat
deden we altijd me onze praktijk leraar vroeger als die me wielren fiets afkwam zette die da in garage wij altijd banden plat laten lopen en dan snel sepap erop draaien *tutututu* :D

devilface
5 juli 2005, 15:22
Wielertoeristen en in het bijzonder de 50 jaar oude mannen die zondagmorgen in een veel te spannende zeemvelbroek op hun colnagoke/merckxke in het midden van een met fietspaden uitgeruste baan rijdt.

En natuurlijk ook mensen die, voor da gij in een tunnel gaat rijden, nog vlug voor u willen zijn en gij zodoende vol op uw remmen moet staan.

[MJ]
5 juli 2005, 15:40
Kortweg: mensen die denken dat de baan van hen is en verwachten dat ieder uit hunne weg gaat. Bij voorkeur ook nog arrogant en verontwaardigd uit de hoek komen als ge er tegen reageert. Vandemorgen nog meegemaakt en ik was om uit mijn vel te springen, maar ja, wat lost dat op...

Ge kunt die mensen dikwijls herkennen aan den dikke Merc. of Audi onder hun gat :ironic:

Morpheus
5 juli 2005, 15:42
Dat is een theorie van mijn ma en ik. En mijn ma is zo'n braaf mens dusja.
Dan komen ze met hun superstoere 318D vlak op het linkervak rijden en wijken ze voor geen geld van de wereld uit. Idem met die c200.

Allé, het is maar een beeld dat ze/ik wil schetsen. Ze hadden voor diezelfde prijs wel wat beter kunnen kopen, mr bon er staat toch BMW/benz vanvoor op :p. En dan mogen ze alles ^^
(Wij vergelijken dan altijd zo van, die hebben meer dan 30.000€ uitgegeven aan een lege wagen... In dat segment stap je toch gewoon bij Ford of Peugeot of Opel binnen, en kom je met een rijkelijk uitgeruste en prachtige wagen buiten)

Altijd die status-rijders... Ze kunnen hun juust nen Benz/BMW veroorloven en het middenvak/linkervak is het enige wat ze kennen.
Dan heb ik het nog niet gehad over die fags met hun zware benzen/bmw die gewoon altijd volledig links rijden.

Moet je ook maar eens letten op het feit dat die befaamde lege 318d en c200 's nooit hun pinkers gebruiken, want ja ach... Ik rijdt toch bmw of benz.
Het lijkt een karikatuur, maar ik de werkelijkheid is het vaak anders.

Moest die pretentieuze chauffeurs met hun net-kunnen-betalen bmw/benz nu eens gewoon hoffelijk zijn en zich gedragen zoals de meeste mensen!
Maar gelukkig zijn ze dan beschaamd als ze zien dat ze voor hun c200break bij een andere merk wel met een luxueuze wagen hadden kunnen rijden :p

Het gaat dus voor mij over hoffelijkheid en common sence, zo rechts mogelijk rijden maakt dat andere chauffeurs geen moeite moeten doen :)

[B]Rocketeer
5 juli 2005, 15:48
Wadak vandaag ambetant vond:
Aan de lichten naast een vrachtwagen staan :D

Dienen zijnen uitlaat blaasde zijn dieselgassen recht door mijn zijruit.
Heeeeeel tof als ge 2-3min moet wachten eer ge groen krijgt. Zeker als ge geen elektrische ruiten hebt :)

9. Mensen die 60-70 rijden op een baan van 90
10. Diezelfde mensen die zo met 3-4 achter elkaar rijden, zoda inhalen onmogelijk is.

Vitabis
5 juli 2005, 15:56
mensen die 20-30 km/u trager rijden dan het mag
mensen die nie pinken
mensen die 500 meter voor af te draaien al beginnen remmen
gatrijders

Bosvos
5 juli 2005, 15:57
ik rij nogmaar me mijn fietske dus:
ik ben het Mechels verkeer ondertussen al gewoon, nu erger ik me heel hard aan die mensen die 's morgends op plaatsten moeten stoppen, waar geen kat komt, en ik moet dan ne grote boog der rond doen om toch maar door te kunnen gaan...

of zo van die ouw mensen op hunne fiets: pokketraag, ze rijde van den ene naar den andere kant (precies strontzat) en als ge belt horen ze u ni want ze zijn potdoof...

en alsk meerijdt me iemand in den auto:
-mensen die hun pinkers ni gebruiken...want ja op zo ne getunede johnny-car staan geen pinkers he...
-mensen die uitdagen om te "racen"
-mensen die zich me ne nissan micra e.d. op de autostrade wagen
-...

Kabouter Hya
5 juli 2005, 16:04
loool

mensen die zich me ne micra op de autostrade wagen...

Bosvos
5 juli 2005, 16:04
aah gij rijdt met fietske...

zedde gij zo een van die pu***ls da vinden da ze me drie naast een in de OLV straat of in de katelijnestraat rijden???
nee, ik kom amper in die straat:p
op de leuvensesteenweg rijd ik soms met 2 naasteen (op het fietspad)
en als we in Mechelen zelf zijn (bruul/ijzerleen/...) dan rijden we achtereen
vinnet nogal ambetant als ge me 2 naast elkaar rijdt en der zit zo ne marokaan me zijne BMW in uw gat te pushen:p

Kabouter Hya
5 juli 2005, 16:05
had men post al gewist omdak von datter over was...

Bosvos
5 juli 2005, 16:09
had men post al gewist omdak von datter over was...
ik laat de mijne staan omdat ik dan een bewijs lever over dat er nog personen zijn die niet irritant doen in het verkeer:p

Feignasse
5 juli 2005, 16:18
-mensen die zich me ne nissan micra e.d. op de autostrade wagen
-... Your point being? Zolang ge een redelijke snelheid aanhoudt en de anderen niet hindert zie ik het probleem niet.

Mijn ergernissen =

mensen die 20-30 km/u trager rijden dan het mag
mensen die nie pinken
mensen die 500 meter voor af te draaien al beginnen remmen
gatrijders

Bosvos
5 juli 2005, 16:30
Your point being? Zolang ge een redelijke snelheid aanhoudt en de anderen niet hindert zie ik het probleem niet.

mensen met ne micra rijden meestal ni op topspeed om mee te kunnen op de autostrade he...
als ik een rondkijk naar de micras en ander klein gespuis, zie ik alleen maar oudere, trage chauffeurs zitten, of van die vrouwen die amper boven hun stuur uitkomen en dan nogeens tegen hun stuur geplakt zitten

ik weet het, ik mag ni veralgemenen...maar toch ze... :x

ComputerVISTA
5 juli 2005, 16:40
- Als je al op het zebrapad staan dat ze nog snel gas bijgeven dat ze toch nog net voor je voeten weg zijn
- Wielerterroristen die het zelf nodig vinden het voetpad te gebruiken als een fietsstrook.
- Kiwi's met mistlampen op als het niet moet
- Mannen die hun hyper sound instalatie is testen met wat vrienden voor mijn deur :angry:

d.C.
5 juli 2005, 16:55
- Mensen die 60 rijden uit schrik dat ze geflitst zullen worden
- Mensen die 60-70 blijven rijden waar ge 90 moogt

En enkel momenteel:

- Idioten die de gekste stunts uithalen omdat ge zelf nog maar met een L rijdt

Voorbeelden van dat laatste:

- Inhalen in zone 50 (terwijl ik mooi 50 reed)
- Nog rap inhalen bij een overweg zodat ze bij het volgende kruispunt toch maar niet achter u staan
- Onnodig claxoneren

En ik ben als L helemaal geen last in het verkeer. Ik hou mij mooi aan de regels en ben vlot in het verkeer.

[B]Rocketeer
5 juli 2005, 17:15
- Mannen die hun hyper sound instalatie is testen met wat vrienden voor mijn deur :angry:

Kzal ook eens voorbij uw deur passeren ;)
Wa moet mijnen gebuur gedacht hebben toen dak installatie aant afstellen was.

Ocharme dienen mens moest daar een uur met da lawaai zitten.
Denk eraan om terug inbouw te veranderen (staat mij nimeer aan).

Here we go again :D

slash
5 juli 2005, 17:27
brommerkes op de baan die te traag rijde
auto's die te traag rijde (ik bedoel dus waar 70 mag rijde die 50)
mensen die hun pinkers nie gebruike
mensen die hun pinker gebruike om rond punt op te rijde ma om ter af te rijde nie
mensen die in uw kont rijde als gij de snelheid rijd die op verkeersborde staat

Mr Syphon
5 juli 2005, 17:28
mensen met ne micra rijden meestal ni op topspeed om mee te kunnen op de autostrade he...
als ik een rondkijk naar de micras en ander klein gespuis, zie ik alleen maar oudere, trage chauffeurs zitten, of van die vrouwen die amper boven hun stuur uitkomen en dan nogeens tegen hun stuur geplakt zitten

daarvoor dient het rechter rijvak op het autostrade is het ni ?
of vind ge dat de vrachtwagens ook ni op het autostrade mogen komen omdat ze geen 120 rijden :ironic:

en op da van die pinkers, tzijn ni alleen die mannen met een getunede auto die ni pinken, hangt gewoon van de bestuurder af, als uw ouders te lui zijn om te pinken rijden ze dan ook rond met een johny-bak ?
of stel u voor dat die net op die moment is vergeet te pinken dan denkt ge waarschijnlijk dat die nooit pinkt ?

cuda
5 juli 2005, 17:34
mensen die om u te kloten ff voor u opt fietspad rijden met hunne auto tegen 25 zodat ge ook 25 moet en ge kunt ze ni voorbijsteken want da laten ze ni toe :angry:

Feignasse
5 juli 2005, 17:38

Pft zever, je ziet net zoveel prutsers in dikke bakken.

Nog een ergernis:

- mensen die vlak voor je neus invoegen op een autostrade, zeker als de baan nat ligt.

AudiS3
5 juli 2005, 17:42
Mensen die zich aan alles en nog wat ergeren en dan beslissen dat ze u moeten straffen. (Plots op hun rem gaan staan/vlak voor uw neus op uw rijstrook komen/expres niet laten voorbijsteken/trager gaan rijden/niet laten invoegen/...)

Personen die alles doen om u maar niet te kunnen laten invoegen.
Stel er zijn twee rijstroken (1 en 2) waarvan 2 een eindje verder is afgesloten. Typisch; iedereen zit al kilometers op voorhand aan te schuiven op nummer 1. Wanneer je dan gewoon nummer 2 neemt en je wilt aan de versperring invoegen word ge als de grootste crimineel beschoudt. :confused:

Mensen die een hele reeks auto's ineens willen inhalen.
In mijn L-periode zat ik bvb. achter een traktor met een reeks auto's achter mij. De baan was bochtig dus ik had geen zicht op het aankomende verkeer. Vanaf ik wel een zicht heb en de baan vrij is zet ik mijn pinker op, kijk ik in mijn binnenspiegel en zie dat de auto achter mij nog steeds achter mij rijdt en wil ik inhalen. Wat ik niet had gezien was dat er op dezelfde moment een of andere goedkope BMW heel de stoet ineens wilde inhalen. Ik kwam dus vlak voor hem de rijstrook op, met wat getoeter tot gevolg en even verder het 'ik-sla-alles-dicht-voor-uw-neus' scenario. Sindsdien heb ik een diepe haat voor BMW rijders. :)

DBK
5 juli 2005, 17:43
alsk mij nog is op nen fiets waag erger ik mij aan mensen die een straat uitkomen en pas beginnen te remmen als ze me hun voorste wielen al volledig over het fietspad staan en dan als ze hun kop draaien hard verschieten omda ze beseffen da ze me ver van de baan hebben gereden.

Sharur
5 juli 2005, 17:49
- mense die op nen rond punt hun pinkers nie gebruike als ze af moette slaan waardoor ge dor staat te w8e en ze uiteindelijk toch de afrit voor dajje derop moet nemen.. en dan zedde natuurlijk te laat voor dienen da volgt
- mense die 2 parkeerplaatsen innemen (vnl int stad) :angry:
- bumperplakkers..
- *edit toevoegging* buschauffeurs van de lijn die extreem arrogant zen

xpr·k
5 juli 2005, 17:49
Mijn grootste ergenis zijn mensen die enkel voor zichzelf rijden en zich niets van de rest aantrekken . Hier valt enorm veel gedrag onder zoals bumperkleven , traag/snel rijden , niet pinken etc .
Of mensen die overduidelijk het verstand niet hebben om verkeersregels ofwel te kennen ofwel toe te passen : voorrang v links oma's, buschauffeurs die denken dat ze voorrang hebben ook op diegene die al aan het voorbijsteken zijn als ze hun pinker opzetten en direct daarna doorrijden.
Bij mij is er een goude regel , als je een maneuvre zo uitvoert dat iemand anders daarvoor zijn rijstijl (ook al is die bedenkelijk) moet aanpassen dan zit je zelf ook verkeerd . Een baan opdraaien , invoegen , etc etc moet je altijd proberen te doen zonder daarmee iemand te storen en als iedereen die instelling had zou er al een pak minder irritatie int verkeer zijn .

nTFs
5 juli 2005, 17:51
Grootste ergernis is mensen die niet pinken als ze afslaan op een rotonde en niet pinken in het algemeen.

hendrik1
5 juli 2005, 17:55
Here we go :p :
-Gatplakkers (+inhalen soms en, moet meestal dan nog 200 meter verder stoppen voor een rood licht)

-Ikrijdmetmijnvelodusgamaaruitdeweg-Baanplakkers (aka wielertoeristen die de op de baan rijden terwijl 1 meter ernaast een perfect schoon fietspad ligt)

-Tractor die tegen 30 per uur op een baan van 90 BLIJFT rijden, al is het precies om de auto's te kl**** (te herkennen aan: sleept steeds een fille van enkele honderden meters achter zich en gebruikt nooit de alternatieve route door het veld die 100 meter langer is)

Met frustrerende groeten.... :)

*~Lientjeuhhh~*
5 juli 2005, 18:04
-vergeten dat een auto pinkers heeft
-mensen die tijdens een file steeds van het ene vak naar het andere verhuizen en uiteindelijk winnen ze geen meter
-middenvaksplakkers
-fietsers op de baan int algemeen
-vrachtwagens die elkaar voorbijsteken tijdens het spitsuur
-trage mensen
-mensen die zotte toeren uithalen om toch maar hunne afrit niet te missen (onlangs nog gezien: jonge kerel die 2 vakken voorbijsteekt om dan met een snelheid van zeker 140km/h nog gauw tussen 2 camions tussenschieten. Ik hoorde zo de piepende remmen van de vrachtwagen)
-...

hendrik1
5 juli 2005, 18:16
Ach ja en dan was ik nog die auto vergeten (sorry dat ik het zeg maar dit is bijna altijd een BWM of Mercedes) die blijkbaar mogen parkeren waar ze het zelf best uitkomt (zebrapad, parkeeringang,...)

eniac
5 juli 2005, 18:22
- Inhalen in zone 50 (terwijl ik mooi 50 reed)

Mij kan het weinig schelen dat ik ingehaald wordt hoor, willen ze te rap rijden dan moeten ze de gevolgen maar dragen als ze geflitst worden ofzo.

Eigenlijk schiet er mij maar 1 groep mensen te binnen die me ECHT steevast irriteert, en dat zijn de wielerterroristen. De baan versperren terwijl er een (soms perfect) fietspad ligt, ik kan er niet tegen. Vorige week nog 2 man bijna doodgereden, die beslisten dat het nodig was om zomaar even van het fietspad op de baan over te springen (oja, er was een bermpje tussen) net op het moment dat ik ging inhalen. Ferm in de remmen mogen gaan natuurlijk.

Voor de rest erger ik me af en toe wel eens (niet-vlotte chauffeurs, veel te trage chauffeurs, niet-pinkende mensen), maar valt het vrij goed mee. Van die die te traag rijden snap ik dat ook wel: je MOET de maximumsnelheid niet volgen. Toch vind ik dat soms ambetant als ik wel gehaast ben.

edit: gisteren me nog zwaar gehinderd aan ene die geparkeerd stond aan het buitenrijden van het UZ te Gent, waar je moet betalen. Tijdelijke parking dus voor het betalen (paar plaatsen maar), maar die aap stond daar gewoon geparkeerd en dus mocht ik wat verder staan en tijdens een heuse stortbui is dat niet leuk.

exploder
5 juli 2005, 18:28
Bussen in Brugge (als fietsrijder)

mathieu
5 juli 2005, 20:07
mensen die constant zitte te zagen da nen anderen het nie goe doet terwijl ze zelfs heel veel fouten maken ironic isn't it ?

Simonn
5 juli 2005, 20:19
mensen die constant zitte te zagen da nen anderen het nie goe doet terwijl ze zelfs heel veel fouten maken ironic isn't it ?

:applause:

schumi2003
5 juli 2005, 20:35
van die KL*TE Caravans op de "snelweg" tegen 80 per uur :@ OMFG get of the f*cking road

lttuvix
5 juli 2005, 20:35
Eigenlijk schiet er mij maar 1 groep mensen te binnen die me ECHT steevast irriteert, en dat zijn de wielerterroristen. De baan versperren terwijl er een (soms perfect) fietspad ligt, ik kan er niet tegen. Vorige week nog 2 man bijna doodgereden, die beslisten dat het nodig was om zomaar even van het fietspad op de baan over te springen (oja, er was een bermpje tussen) net op het moment dat ik ging inhalen. Ferm in de remmen mogen gaan natuurlijk.

ken het vorige week zo van de scouts ofzo de kinderen rijden mooi op fietspad wa doen leiders, schoon midden op weg rijden... kon ik daar een half uur achter zitten aangezien ze met 2 naast elkaar reden MIDDEN OP DE WEG en aangezien ik het toch niet vertrouwde me al die jung daarrond maar achter gebleven...
kdenk da men auto zen gasklep automatisch wa meer open ging zetten als het langer ging duren...

Papegoai
5 juli 2005, 20:38
Bussen in Brugge (als fietsrijder)
Mijn camino viel altijd stil als ik heel de steenstraat achter een bus zat :/

d.C.
5 juli 2005, 20:40
Mij kan het weinig schelen dat ik ingehaald wordt hoor, willen ze te rap rijden dan moeten ze de gevolgen maar dragen als ze geflitst worden ofzo

Mij kan het ook weinig schelen, maar met zone 50 bedoelde ik dus bebouwde kom. En het was trouwens in een flauwe bocht, dus er moest maar een auto of fietser tegen geringe snelheid afkomen of hij zat ertegen. Nuja, ik bereid me al voor op meer van die stunts... nog 2 maanden te gaan.

JackM
5 juli 2005, 21:21
mensen die 70 rijden in den bebouwden kom en 70 blijven rijden op een baan waar ze 90 mogen

-=DT=- CyBeRFoX
5 juli 2005, 21:40
WIELRENNERS WAAR ZE OOK FIETSEN ZE HINDEREN U NON STOP :angry:

so true: zelfs op het fietspad !!!! tijdje terug haalde ik met mijn scooter een wielrenner in op het fietspad, wa deed die kerel, die begon harder te trappen en echt 10cm achter mij te rijen !!(om van de 'slipstream' te profiteren wss)
nu is da allemaal nie zo erg ma t was wel op zo een voorrangsweg met veel zijstraten waar bijna alle auto's er de gewoonte van maken om op het fietspad te stoppen (mijn 2e ergernis) en als ge daar plots moet remmen kan zo een wielrenner no way even snel reageren en remmen

ksnap ook nie waarom die zo vaak op de gewone weg moeten rijden, zeker hier in limburg hebt ge zoveel van die groene fietsroutes die ze zoveel promoten...

MilM
5 juli 2005, 21:41
1. linksrijders
2. mensen die als ze stoppen om voorrang te verlenen, daarbij al een groot deel uitkomen, waardoor gij (die op voorrangsweg rijdt) zwaar verschiet
3. wa gelijkaardig: mensen die hun bocht gewoon volledig afsnijden zonder het verkeer te kunnen zien. (weeral verschieten)
4. mensen die een stuk onder de toegelaten snelheid rijden, terwijl de omstandigheden goed genoeg zijn om de toegelaten snelheid te rijden.
5. mensen die niet in hun rijvak blijven, maar veel over hun lijn gaan, zelfs als gij aant passeren zijt.
6. mensen die onterecht kontrijden. Zelf doe ik het nooit, tenzij het echt een extreme linksrijder is, maar dan nog. Dan zal ek eerder wa meer naar links rijden om mij eens goe te tonen in zijne spiegel, of als omstandigheen et toelaten rechtsvoorbij steken.
Dus ik heb ook nie graag da als ik auto's aan het voorbijsteken ben of als ik op éénvaksbaan normale snelheid aanhou, er ene in mijn gat kom rijden. Kzal hem wel nie kloten dan, als omstandigheden et toelaten, zouk wel eens durven op gaspedaal staan en ervan wegrijden.
7. vrachtwagens die gevaarlijke manoeuvres doen.
8. fietsers, waarvan ge al op van ver ziet da ze onverwachte manoeuvres kunnen doen, of fietsers die de hele rijbaan innemen.
9. Mensen die parkeren waar ze nie mogen, omdat de boete hen nie kan schelen. (iedereen kan wel eens misparkeren of zich eens slecht plaatsen. Das iets anders.)

ergeren, is een groot woord. Tis nie dak er mij in opjaag ofzo. Als ek me iemand meerij die heel den tijd zit te vloeken op iedereen, da heb ek toch ook nie graag ze. Enkel op linksrijders kan ek soms eens vloeken in mijzelf of op mensen die op de autostrade nie op hun vak rijden. Als ge da dan wil voorbijsteken, das toch ambetant.

Radiance
5 juli 2005, 21:43
Personen die alles doen om u maar niet te kunnen laten invoegen.
Stel er zijn twee rijstroken (1 en 2) waarvan 2 een eindje verder is afgesloten. Typisch; iedereen zit al kilometers op voorhand aan te schuiven op nummer 1. Wanneer je dan gewoon nummer 2 neemt en je wilt aan de versperring invoegen word ge als de grootste crimineel beschoudt. :confused:
Gvd ja, moet ni geloven dat ik u er tussenlaat als ik duidelijk zie da ge 't goe genoeg wist, schuif aan gelijk iedereen, ik heb ook moeten wachten, wat maakt u zo speciaal dat jij niet moet aanschuiven en de rest van het plebs wel ?

Verder is er eigenlijk weinig waar ik mij echt in kan opwinden, maar mensen die in uw gat komen zitten omdat je maar zo snel rijdt als mag kan k mij ook wel wat aan ergeren, dat zij sneller willen, mij ni gelaten, maar steek dan voorbij en doe verder ni moeilijk.

Sharur
5 juli 2005, 21:46
Gvd ja, moet ni geloven dat ik u er tussenlaat als ik duidelijk zie da ge 't goe genoeg wist, schuif aan gelijk iedereen, ik heb ook moeten wachten, wat maakt u zo speciaal dat jij niet moet aanschuiven en de rest van het plebs wel ?
ja idd mij gade ook lekker zien dichter bij de voorstaande auto kruipen wanneer da zich voordoet ze

das nog nen ergernis dak vergete te vermelden ben.. mense die dus denken da ze nie moeten aanschuiven gelijk de rest

SoliD
5 juli 2005, 21:53
Alles is al gezegd geweest :sad:

Maar toch nog iets, mensen die TE TRAAG indraaien. Je ziet dat ze gaan indraaien, tzijn meestal mensen die hun pinkers wel opzetten ma bon, en dan komt de rijstrook voor naar links te gaan. Op een baan van 70/90 eerst vertragen naar 50 (als de rijstrook nog amper in zicht is), dan rustig milimeter per milimeter naar die rijstrook sukkelen...

En dan heb ik de (slechte?) gewoonte om gas te geven en rakelings langs hun rechterachterbumper te vliegen...

Kortom, ik haat alle niet-vlotte mensen in het verkeer :)

Preske
5 juli 2005, 22:02
mag ik vragen waarom iedereen hier middenstrookrijders haat?

SilentSpring
5 juli 2005, 22:03
wat ik ambetant vind als fietser (auto maggek nog nie;)) en in mindere mater met brommer:
- autos die rakelings langs u verbijsteken ookal hebben ze de hele breedte van de baan
- seuten die mn maat laten uitkome me z'n velo en as ik afkom doorrijde :angry:
- toeristen die in brugge voor jen voete lope en zage da ge geen manieren ebt, ookal steken ze over en gaan ze aan de overkant es zien of er niemand afkwam
- mense (vooral vrouwen dan...) die altijd afslaan vlak voor uw neus (mn remmen zijn bekanst versleten, iedere maand maggek die opnieuw aanspanne om ze toch maar niet tot tegen mn stuur te moete trekke)

edit:
ask in den auto zit:
- ons pa die bumperkleeft (vooral op autostrade)
- ons ma die geen halve km sneller gaat rijde of toegelate..
- camions die elkaar verbijsteken enzo
-... (nie dak ik wss den beste chaffeur ga zijn binne ne klein jaar ma kom)

Foose
5 juli 2005, 22:13
- Chauffeurs die op het 3e rijvak 119km/u rijden en niet aan de kant gaan en als ze u dan toch laten passeren eens boos kijken :doh:
- Chauffeurs die op van het 2e naar het 3e rijvak schieten als ze u zien afkomen tegen 130-140 km/u ong.
- Camion(s) die op het 2e rijvak een andere camion aan't inhalen zijn tegen een snelheid van 2km/u meer.
- Idd zoals gezegd, ook de wielertoeristen.
- Oude mensen die eens met de vinger op hun kop tikken (het teken dat je 'gek' bent eh) of met hun hand horizentaal zo op en neer gaan (teken van trager ofzo) terwijl ge niet eens echt snel rijdt.
- Mensen die geen pinkers gebruiken, traag hun bocht nemen, ... al die zaken zo.
- Stinkende diesels
- Gatplakkers als ik me mijn L rijd, en zeker als't ne johnny is me zijn paarskleurige getunede Ibiza :ironic:
- .. :)

Ohja, nog vergeten .. de overstekende voetgangers-invasie als de school uit is (zeker aan het VTI).
Idem aan't station.

Morpheus
5 juli 2005, 22:31
mag ik vragen waarom iedereen hier middenstrookrijders haat?

Omdat ik dan volledig naar links moet en dan weer volledig naar rechts, en dat kan redelijk irritant zijn als je dat een paar uurkes aan een stuk moet doen.

btw: ge moet altijd rechts rijden als je rechts kan rijden.

Dat is om zot te worden die middenvaksrijders en die linkervaksrijders

slash
5 juli 2005, 22:36
Omdat ik dan volledig naar links moet en dan weer volledig naar rechts, en dat kan redelijk irritant zijn als je dat een paar uurkes aan een stuk moet doen.

ik vind het om zot te worde als ter ene voor u constant rechts en dan links en terug rechts bezig is. Gewoon constant int midde rijde (als ter voldoende verkeer is op rechter rijvak anders zal ik daar ook wel rijde)
Ma ik kijk wel veel in spiegels om te zien of ik niemand hinder.

nog iet mensen die nie kunne ritsen
ik laat altijd 1ne auto door

Sander H
5 juli 2005, 22:44
mensen die zich me ne micra op de autostrade wagen...

leg uit, want dan ben ik uw ergernis op de weg :wtf:

ik zie nie in waarom een micra nie op de autostrade zou mogen rijden
ik ben zelfs vandaag nog 2x op de autostrade geweest met een micra (van mijn ouders)
zolang we met het verkeer meerijden (120 km/h dus) is der toch geen probleem ?
der staat nog altijd geen min waarde/vermogen/grootte/... op de auto's die op de autostrade mogen rijden hé :sop:

Morpheus
5 juli 2005, 22:48
ik vind het om zot te worde als ter ene voor u constant rechts en dan links en terug rechts bezig is. Gewoon constant int midde rijde (als ter voldoende verkeer is op rechter rijvak anders zal ik daar ook wel rijde)

nog iet mensen die nie kunne ritsen
ik laat altijd 1ne auto door

Tja, ge moet gewoon maar rechts rijden zoals het verkeersregelement voorschrijft...

Dan zou ik tenminste niet volledig van rechts naar links moeten, en dan weer van links naar rechts.
Als u op het eerste vak rijdt als het kan, dan kan ik gewoon voorbij als ik dat wil. :)

Hatelijk die midden/linker-vak chauffeurs,( en zeker als je op cruisecontrol rijdt)

Zyh
5 juli 2005, 23:15
Mensen die op het linkerrijvak op de autosnelweg een dikke 100 maar rijden en als ze dan naar het middenvak gaan, bekijken ze je als een gek omdat je beetje te dicht tegen hun reed. :D

skully25
5 juli 2005, 23:25
1) roekeloze vrachtwagenchauffeurs, en zekere degene die het leuk vinden om met hun 10-wieler mede camioneurs in te halen op een tweevakssnelweg om dan lekker naast de andere vrachtwagen te blijven rijden

2) mensen die hun voorrang van rechts altijd pakken maar zelf nooit voorrang verlenen....

3) al eerder vermeld, wielrenners.... er bestaat echt niks hatelijker dan een groepje bijna bejaarden in afschuwelijke spannende broekskes die te midden van de straat eddy merxs gaan imiteren, maar dan aan 15-20 per uur, de meeste halen dat zelfs nog niet

4) tuners die zo snugger zijn van hun auto zo danig te verlagen dat ze een simpel drempeltje ofwel niet kunnen nemen, ofwel aan -5 per uur, rijd daar eens achter, ik heb niks tegen tuners, integendeel, maar als ge weet dat belgië zowat het land van de drempels is dan ga je niet de vering van jeauto verlagen totdat je wagen met moeite 5 cm boven de grond hangt.... doe dat met een projectwagen maar niet met degene waarmee ge u dagelijk op straat begeeft

5) mensen die bellen met hun gsm in de wagen, dan ziet ge ze leuk van de ene kant van de straat naar de andere wiegen met hun wagen, steekt ge ze dan voorbij uit schrik dat de chauffeur iets raar kan uitspoken of dronken is ziet ge ze aan het tetteren op hun gsm

6) sommige individus met een dikke wagen (dit bedoel ik letterllijk als figuurlijk, vb bigass jeep, bmw, mercedes) die denken dat ze zich meer kunnen permiteren op de openbare weg dan een gewone chauffeur, let op ik veralgemeen niet, vader rijd met een bmw X5 en moeder met een 323, maar zij gaan niet de dikke nek uithangen in het verkeer

ik herhaal nogmaals, het is niet mijn bedoeling om te veralgemenen

Feignasse
5 juli 2005, 23:27

Dito hier, ik ga niet om de vijf botten van links naar rechts. Zolang ik die op de rechterrijstrook blijf inhalen en ze achter mij niet zitten te boren blijf ik in't midden.

Preske
6 juli 2005, 00:30

mm, akkoord. maar zelf heb ik geen zin om mij elke keer weer tussen enkele 10tonners te wringen die dan zonodig moeten koers doen onder hun...

daarom als er veel vrachtwagens zijn blijf ik toch mooi int midden ze.

AudiS3
6 juli 2005, 00:36

Ik miserie iedereen miserie of wat? :ironic:

Moest iedereen gewoon over de 2 rijstroken aanschuiven en bij de versmalling invoegen (iedereen laat 1 auto voor) zou het verkeer weeral iets vlotter gaan (het befaamde "ritsen"). :)

Seraph
6 juli 2005, 00:37
fuck ja die FU**ING wielertoeristen AAAHHHHHHRRRRRGGGGGGHHHHHH
ier opt werk zit er zo ene...

Hoho meneer-die-denkt-dat-de-weg-van-auto's-alleen-is...? :oink:

*~Lientjeuhhh~*
6 juli 2005, 00:49
Gvd ja, moet ni geloven dat ik u er tussenlaat als ik duidelijk zie da ge 't goe genoeg wist, schuif aan gelijk iedereen, ik heb ook moeten wachten, wat maakt u zo speciaal dat jij niet moet aanschuiven en de rest van het plebs wel ?R-I-T-S-E-N

Als er 2 rijstroken zijn, waarom zou je die dan niet benutten ?

SoliD
6 juli 2005, 00:53
Hoho meneer-die-denkt-dat-de-weg-van-auto's-alleen-is...? :oink:
ja toch als er een fietspad is..

xpr·k
6 juli 2005, 00:53
Ik miserie iedereen miserie of wat? :ironic:

Moest iedereen gewoon over de 2 rijstroken aanschuiven en bij de versmalling invoegen (iedereen laat 1 auto voor) zou het verkeer weeral iets vlotter gaan (het befaamde "ritsen"). :)

en moest iedereen even hard rijden op de autostrade ging er tot 3 keer meer verkeer op dezelfde weg zonder files, maar kzou er niet op hopen dat zoiets ooit ga gebeuren.
Persoonlijk kan ik nie wachten tot den dag da ge zo'n futuristisch dink hebt waar ge instapt en een vriendelijk virtueel vrouwke u vraagt welke bestemming u wenst .
De mr coffee staat te pruttelen en ge kunt onderweg naar u werk lekker chill genieten van telenet digitaal HDTV oid .
Verkeer sucked , wilde fun hebben ga dan opt cirquit rijden ;-) . Zelfs met de motor rijden is geen hol meer aan in het huidige verkeer sinds ik 8 jaar geleden met men FZR600 begon is het verkeer er merkbaar irritanter op geworden .

xpr·k
6 juli 2005, 00:54
ja toch als er een fietspad is..

mijn wielerfanatieke kennis wist mij eens te vertellen dat het in het verkeersregelement opgenomen is dat groepen wielertoeristen vanaf een bepaalde grootte gewoon op de weg mogen rijden . Wat hier juist van klopt weet ik wel niet .

SoliD
6 juli 2005, 00:59
mijn wielerfanatieke kennis wist mij eens te vertellen dat het in het verkeersregelement opgenomen is dat groepen wielertoeristen vanaf een bepaalde grootte gewoon op de weg mogen rijden . Wat hier juist van klopt weet ik wel niet .
Met wagenbegeleiding ja...
Maar hoeveel zijn er zo...

CAS
6 juli 2005, 01:26
Nog een ergernis:

- mensen die vlak voor je neus invoegen op een autostrade, zeker als de baan nat ligt.

Is het niet hoffelijk om naar het middenvak te gaan bij invoegstroken zodat men netjes kan invoegen :p

Mijn grootste ergernissen
- auto's met een nummerplaat met minder dan 6 tekens
- dan nog een petje erbij
- mensen die in een bebouwde te traag rijden, dan nog es een half uur met de pinker naar links op rijden da ge denkt, em ga ni meer na links, en ge wilt em inhalen, en da ze dan toch nog naar links gaan.
- int algemeen die da un pinkers een uur op voorand bezigen
- mensen die denken da ze maar 10per uur in ne bocht mogen met den auto als ze willen afslaan op een baan waar ge 70/90 moogt
- mensen die als ge teken doet met u lichten nog een half uur blijven gapen, da ge uiteindelijk toch door rijd en da ze dan ineens aggressief uit den hoek komen
- mensen die als ge die voor un voor laat dneken da ge un ook voor laat
- lelijke vrouwen die denken dak stop als ze willen oversteken aant zebrapad
- oude madammekes die aant zebrapad un verhaal doen
- wielertoeristen
- tractors die ni zo veel mogelijk rechts rijden
- passagiers da commentaar hebben
- flikken die 10 per uur trager rijden dan toegelaten en dan ineens in gang schieten als ge ze voorbij steekt
- lijnbuschauffeurs die un voorrang nemen ook al zit uw neus al voorbij un kont
- lijnbuschauffeurs int algemeen

Aléja, het komt er op neer dak gefrustreerd achter mijn stuur zit, en wss stoor ik die achter mij nog veel meer... of die voor mij of gewoon rondom

EDIT/ wat mij eigenlijk echt stoort, is als je een middenvakrijder er op wijst dat er rechts van hem ook een vak is, die dan nog arrogant beginnen doen. En ook, mensen die 140+ rijden links en niet uit de baan willen gaan, ofwel kijken die dan gewoon niet achter hun, ik weet et niet.

Sharur
6 juli 2005, 01:59
R-I-T-S-E-N

Als er 2 rijstroken zijn, waarom zou je die dan niet benutten ?
ritsen is vnl bedoeld bij het voorlaten in files en voorrangswegen waar er aangeschoven wordt

NIET, om een bende ongeduldige spasten die denken da ze beter zijn dan de rest en dus een file van 30 autos voorbij rijden om dan in het begin voorgelaten te worden

AudiS3
6 juli 2005, 02:14
ritsen is vnl bedoeld bij het voorlaten in files en voorrangswegen waar er aangeschoven wordt

NIET, om een bende ongeduldige spasten die denken da ze beter zijn dan de rest en dus een file van 30 autos voorbij rijden om dan in het begin voorgelaten te worden

We hebben het hier toch ook over een echte file? :)

Morpheus
6 juli 2005, 02:18

Snap dat ook niet ze, ze staan dan al 1km voor de splitsing aan te schuiven op één vak. En dan laten ze er u niet tussen...
Nu ja, ik heb daar geen last van :p. Ik ben nogal... hoe noemen ze dat... assertief :evil:

Shorty87
6 juli 2005, 02:34
xenonlampen

Xeromem
6 juli 2005, 03:30
De Lijn bussen...

als er zo ene passeert in't begin van onze straat, gaat hij ALTIJD over het VOETPAD met zijn linkervoorhoek
ik begrijp wel dat ze dit doen, een bus is eenmaal lang en moet zo'n manoevres uithalen
maar ze kunnen dit wel wat trager doen imo en zorgen dat ze geen kindjes omver rijden gelijk vorig week...........
ik lag er ook bijna onder vorig jaar, moest ik niet op tijd de bus HOREN aankomen (want als ge't ziet ist al te laat!)

eniac
6 juli 2005, 05:55
Nu ja, ik heb daar geen last van :p. Ik ben nogal... hoe noemen ze dat... assertief :evil:

Haha, ge zou wel eens mogen proberen er bij mij tussen te raken :p

Rij maar eens een dag met mij mee en zeg mij hoeveel fouten ik heb gemaakt. Wat zou jij in godsnaam weten hoeveel fouten de mensen hier maken? Alsof er hier geen vlotte/correcte chauffeurs zitten.

Kabouter Hya
6 juli 2005, 08:50
kheb er nog een...

mensen die nie wachten om van rijstrook te veranderen tot de witte lijn weg is...

en ivm da inschuiven...
tegenwoordig staan der dan toch borden da ge moet ritsen, ma nee die suckers die snappen ni da ze het verkeer stremmen met elk in één rij te gaan staan... en idd als gij (die het verkeer vlot laat lopen) der dan tussen wilt zijde idd ne gangster...
kijk naar Nederland daar gebeurt da overal zo, en vele vlotter...

$anka
6 juli 2005, 09:43
ritsen is inderdaad een goede oplossing

maar beeld u hetvolgende senario in:
2 rijbanen moeten naar 1 rijbaan.
op een 20 meter van het einde van de baan die stopt zijn ze aan het ritsen (goed zo)
maar dan is er natuurlijk weer zo ene paljas die ipv op 20 meter wil invoegen toch helemaal naar voor rijd (lees: vlamt, snel gaas planche geeft) om zich er daar te willen tussen knallen.
wat is het resultaat daarvan? iedereen daarachter moet op zijne rem gaan staan vanwille die ene pipo. en zo gebeuren er dus massas ongelukken.

en dan een klein beke verder (als er terug meer rijbanen zijn) blijft die rustig 110 op linkerbaanvak doen

voor de mensen van omg antwerpen: ik heb het dus over den oprit van de E19 (daar waar ge recht den tunnel inrijd, dus komende van antwerpen-stad)

dan wil ik nog even komen op die kerel die hier begon over micra's op de autostrade.
wtf is daar verkeerd aan? ik heb nu wel net een andere wagen. maar daarvoor reed ik met nen corsa van 91, dus ook zo'n koekedoos met 4 vitesse, gene servo, nen handchoke, ...
dingske deed vlot 140 op de autostrade ze, zonder enig probleem. dus zolang de wagen in orde is, zie ik geen probleem

Sharur
6 juli 2005, 11:08
niet echt, met files bedoelek die werkelijk kilometers aanslepen.. in dat geval is het aangeraden te ritsen voor dergelijke situaties te voorkomen

maar in zo'n rijtje van 30-50 autos zijn er altijd mensen die willen doorrijden tot het begin van de rij om daar in te voegen... dan zitten ze te lullen "das enkel zoda iedereen da zou doen en er minder file zou zen"
tis nu eenmaal zo dat niemand anders dat doet, dus dan moet je dat zelf ook niet gaan doen.. kdenk nie da je zo'n charisma hebt om iedereen te overtuigen om exact hetzelfde te doen.. en wanneer je als enige dat doet, jah, dan kom je egoïstisch over eh is vrij normaal

GADGET
6 juli 2005, 11:54
ik erger mij aan mensen die te traag rijden (wat tegenwoordig een trend is blijkbaar)
ik erger mij aan fietsers die naast elkaar blijven rijden. ( maw ik erger mij vollenbak aan wielerTOERISTEN)
ik erger mij aan mensen die op het linkse vak blijven rijden
ik erger mij aan mensen die u aangapen
ik erger mij aan camions
ik erger mij aan mijn astra op de weg
ik erger mij aan radioposten die steeds van frequentie veranderen
ik erger mij aan zone 30's die als paddestoelen uit de grond komen.
ik erger mij aan snelheidsbeperkingen in het algemeen.
ik erger mij niet aan het feit da ik straks me den bmw mag gaan rijde :D

Kabouter Hya
6 juli 2005, 11:57
@ sharur maar das wel de manier om het te doen...

der staan gvd borde bij: hier ritsen (http://www.wegen.vlaanderen.be/verkeer/beheer/beelden/ritsen.gif)
wa zegt da bord schuift allemaal lek als losers in 1 rij
of laat het vlot verlopen en schuift opt einde aan...

@ sexy mofo
cd of cass???

ik luister ni veel naar de radio
(behalve maandag naar de hop stubru of als ik in BXL ben naar www.radiovibration.com)

@ cas idd
die fucking lijnbusschauffeurs...

sexymofo
6 juli 2005, 12:02
Nie echt met de weg te maken ma ik erger mij echt aan het nieuws op de radio.
Elk uur hetzelfde, niks nieuw hé, hetzelfde. En dan nog eens op alle posten. Irritant gewoon

GADGET
6 juli 2005, 12:09
die buschauffeurs zijn idd 'een merde' .maar.. :D

aangezien ik dagelijks me die stommen bus moet rijden, is da 'gepush' van die buschauffeurs mijn enige leute op den bus. En zonder da zou het NOG saaier zijn. Kvint altijd leuk als die zitten pushen en dan wa beginnen vloeken in under eigen enzo :p

Kabouter Hya
6 juli 2005, 12:13
ik hoop da ge mij ni tegenkomt dan want als ik in mijn recht ben ga ik voor niemand opzij (behalve op autostrada tege 120 accidenten doen is wa louche)

MilM
6 juli 2005, 13:06
het is toch logisch da het efficienst is om op het einde van de rijstrook in te voegen ?
ik heb het op ritsen nu hé
als ge theoretisch gezien 10km al voor de vernauwing begint te ritsen, dan heb ge 10km langer een 1vaksbaan, ipv 2. Das ook nie de bedoeling é.

nuja, ik ga nooit tot echt het hele einde rijden, zeker niet als de andere het ook niet doen, omdak weet da andere mensen zich daar aan irriteren. Mor ze moeten ook nie beginnen me al van ver te gaan ritsen é ...
Dan rij ik terecht door. Nie tot het hele einde, mor tot er iets voor.

Mocht iedereen ritsen aan het einde, zou het al een pak beter zijn.
Dan zou trouwens niemand kunnen rap voorbijsteken.
Die da tot het einde rijden steken enkel maar mensen voorbij omda de andere te vroeg invoegen ;)

$anka
6 juli 2005, 13:14
ja idd, maar als ze al mooi aan het ritsen zijn niet zover van het uiteindelijke einde, volg dat dan. waarom toch perse zo hoognodig nog 5 wagens voorbij rijden om daar tussen te proberen. wa winde daar nu mee???

en gelijk da ik hier zo lees zitte er toch een paar bekrompen zielepoten tussen ze.
nee ge moet u ni persoonlijk aangevallen voelen ofzo, ma as iedereen nu is iets verdraagzamer zou zijn he.

om een voorbeeld te geven. camions die elkaar inhalen. als ge als camionchauffeur nen helen dag op de baan zit maakt die 2 a 3 km/h echt wel een verschil uit. en als er dan nen camion voor u rijd, die net dat beetje trager rijd, dan vin ik da echt wel begrijpelijk dat die die voorbij wil. hang daar maar is achter van hasselt tot oostende he
en dan al die egoistische automobilisten. camion is al 5 minuten aant pinken en all;e auto's willen die nog snel snel voor voor ie begint in te halen. Waarom? laat die camion ff gaan. duurt echt niet zolang hoor.
en die camionchauffeurs wachten dan al tot het laatste moment om van baanvak te verwisselen. dus ze maken de tijd zo kort mogelijk.

en dan maar kwaad zijn op die camion als die zich vlak voor uw auto smijt (ni te vergeten dat em al 5 minuten aant pinke was)

Foose
6 juli 2005, 13:22
het is toch logisch da het efficienst is om op het einde van de rijstrook in te voegen ?
ik heb het op ritsen nu hé
als ge theoretisch gezien 10km al voor de vernauwing begint te ritsen, dan heb ge 10km langer een 1vaksbaan, ipv 2. Das ook nie de bedoeling é.

nuja, ik ga nooit tot echt het hele einde rijden, zeker niet als de andere het ook niet doen, omdak weet da andere mensen zich daar aan irriteren. Mor ze moeten ook nie beginnen me al van ver te gaan ritsen é ...
Dan rij ik terecht door. Nie tot het hele einde, mor tot er iets voor.

Mocht iedereen ritsen aan het einde, zou het al een pak beter zijn.
Dan zou trouwens niemand kunnen rap voorbijsteken.
Die da tot het einde rijden steken enkel maar mensen voorbij omda de andere te vroeg invoegen ;)

Idd, vind ik ook.
Perfecte voorbeeld hier @ de Boudewijnlaan als je van de viaduct komt (in Aalst he ;)). Ze staan al vanop de viaduct aan te schuiven soms op 1 rijstrook en de andere is zeker nog een halve kilometer ofzo vrij. En gij hebt het recht daar rechts te rijden en op tijd in te voegen. Er staat zelfs een bord: "Ritsen = Hoffelijk en vlot".

Preske
6 juli 2005, 13:25
waar ik mij het meeste aan erger

- de slechte zichbaarheid wanneer je uit sommige straten komt.
- mensen die ieder recht stukje baan gebruiken om snel te rijden (n/o maar 70 is 70, daar moet ge ni aan 90 of 120 voorbijrijden, hier zijn al veel doden gevallen op dat klein stukje baan)
- wielerterroristen, die zich blijkbaar te goed vinden om hun bel te gebruiken of "pasop" te roepen als ze u rakelings voorbijschieten langs achter en u beginnen uit te schelden dat ge in hunne wegstond. (das dus te voet)

enneuh, voor de vergeetachtigen onder ons, als je in bebouwde kom bent, en de bus maakt aanstalten om te vertrekken MOET je hem voorlaten gaan.

IK vind dat er hier veel hun pollekes mogen kussen dat ze hier wonen. In de Joe Es of E is het zo dat je moet stoppen als een schoolbus stopt om een kind af te laten, en niemand mag die voorbij steken. En guess what, niemand haalt dat ook in zen hoofd om dat te doen.

Das hier precies of met de auto rijden een dagelijkse doodstrijd is. rijden zou relaxerend moeten zijn.

$anka
6 juli 2005, 13:34
enneuh, voor de vergeetachtigen onder ons, als je in bebouwde kom bent, en de bus maakt aanstalten om te vertrekken MOET je hem voorlaten gaan.

Als die bus begint te pinken voor je hem voorbij begint te steken ja,

maar er zijn buschauffeurs, die hunne pinker opsmijten en tegelijk vertrekken, en als ge daar dan al naast zit met uwen otto dan zijde gij in u recht. die bus moet wachten op zo'n moment. en er zijn veel buschauffeurs die daar hun voete aan vegen ze.
net zoals ze denken dat zij voorrang van links hebben

Kabouter Hya
6 juli 2005, 14:25
en der zijn ook bushooligans die hunne voorrang ook buiten de stadskern nemen, of zij die vinden dat ze niet op hun busstrook moeten gaan staan maar gewoon op de weg mensen opladen...

Morpheus
6 juli 2005, 14:34
Haha, ge zou wel eens mogen proberen er bij mij tussen te raken :p

Met veel plezier :p. Ge zou wel moeten stoppen...
Gewoon invoegen... Den eerste die er durft tegen rijden moet ik nog tegenkomen :p

Kabouter Hya
6 juli 2005, 14:36
maar ik zou toch tegen jou rijden zenne morph
mijne merc is 13j oud dus i don't care

maar, de eerste reactie van de mens is om te stoppen en dus plaats te laten...
ander vb als er ineens nen auto uit een straat komt rij je der toch ook ni op (alhoewel je in je recht bent),
probeer maar eens, je zal het merken

das echt iets waar je moet aan "werken"

Morpheus
6 juli 2005, 14:38
maar ik zou toch tegen jou rijden zenne morph
mijne merc is 13j oud dus i don't care

maar, de eerste reactie van de mens is om te stoppen en dus plaats te laten...
ander vb als er ineens nen auto uit een straat komt rij je der toch ook ni op (alhoewel je in je recht bent),
probeer maar eens, je zal het merken

das echt iets waar je moet aan "werken"

Goh hier nen leasingwagen dus mij kan het zoieso niet echt schelen.
btw: Het is imo niet omdat iedereen op één rijstrook rijdt, zelf 1km voor de splitsing dat ik dat ook moet doen. Laat die mensen gewoon tussen, en als ze dat niet doen, dan moet je dat maar afdwingen :p.
Grappig ze soms eerst doen alsof ze u niet tussenlaten en dan gewoon afdwingen... Heb er al menig rood zien worden achter hun stuur ^^.
Nu ja, ze moeten maar niet allemaal op één rijstrook staan aanschuiven. Alle rijstroken benutten tot voor de onderbreking en dan invoegen (ritsen).

Kabouter Hya
6 juli 2005, 14:40
Goh hier nen leasingwagen dus mij kan het zoieso niet echt schelen.
btw: Het is imo niet omdat iedereen op één rijstrook rijdt, zelf 1km voor de splitsing dat ik dat ook moet doen. Laat die mensen gewoon tussen, en als ze dat niet doen, dan moet je dat maar afdwingen :p.
Grappig ze soms eerst doen alsof ze u niet tussenlaten en dan gewoon afdwingen... Heb er al menig rood zien worden achter hun stuut ^^.
Nu ja, ze moeten maar niet allemaal op één rijstrook staan aanschuiven. Alle rijstroken benutten tot voor de onderbreking en dan invoegen (ritsen).

ja das wel waar (zie post 76 p4)
als ik er mij tussenwring (moet dit trouwens elke dag doen want ik kom elke dag zo'n kutpunt tege (brusselpoort-mechelen) dan doe kik zo teken
seg mercie hé. dan zijn die helemaal voor te ontploffen... hahahahaa

Morpheus
6 juli 2005, 14:41
ja das wel waar (zie post 76 p4)

Ik maak daar geen spel van, gewoon die rij voorbij rijden en ertussen kruipen. (afdwingen... er is geen ene die zijn wagen gaat riskeren daarvoor).
Als zij idd allemaal op één rijtje willen aanschuiven mij niet gelaten. :)

Kabouter Hya
6 juli 2005, 14:43
jouw en mijn rijgedrag (in deze situatie) is wa doc Beaucour aggressief rijden noemt...

ps Doc Beaucourt das pas een ergernis in het verkeer...

$anka
6 juli 2005, 15:04
beaucourt is nen arogante zak.

die heeft mij ne keer "onderzocht" nadat ik met men brommer omver ben gereden door een auto (ik reed braaf op het fietspad)

eniac
6 juli 2005, 15:38
Ik maak daar geen spel van, gewoon die rij voorbij rijden en ertussen kruipen. (afdwingen... er is geen ene die zijn wagen gaat riskeren daarvoor).

Nie voor het één of ander, maar ik heb twee weken geleden ene zijn Porsche zien "riskeren" om zo een pippo er niet tussen te laten. En het is hem gelukt. En als ik op een meter van m'n voorganger rijd, ga jij er bij mij ook niet tussenraken.

Nuja, dat je voor een leasewagen minder liefde voelt als voor een eigen wagen is bij deze wel gebleken.

eniac
6 juli 2005, 15:40

Theoretisch gezien blijft het eigenlijk krek hetzelfde, daar het bottleneckpunt toch maar x aantal wagens per minuut/uur kan slikken en dat altijd hetzelfde gaat zijn, ongeacht de plaats van ritsen.

Nuja, ik kan gewoon niet tegen dat type chauffeurs die helemaal tot vooraan rijden. Dat je niet gans achteraan aansluit vind ik ook wel normaal, ik doe dat ook niet, maar er zijn grenzen.

Kabouter Hya
6 juli 2005, 15:46
Dit jaar staan alle mediacampagnes van de administratie Wegen en Verkeer in het teken van verkeersveiligheid. En verkeersveiligheid heeft ook te maken met hoffelijkheid tussen weggebruikers.

Jammer genoeg vergeten we in onze haast al eens dat hoffelijkheid vaak wonderen doet. Wanneer twee verkeersstromen samenkomen bijvoorbeeld. Dagelijks levert dat chaotische taferelen op. Alsof niemand ooit gehoord heeft van ritsen, een even eenvoudig als efficiënt principe. De verkeersstroom verloopt een stuk vlotter en veiliger als alle bestuurders die zich in de hoofdverkeersstroom bevinden beurtelings iemand laten invoegen. Wie invoegt, doet dat best zo laat mogelijk op de invoegstrook zodat het achterliggende verkeer niet opgehouden wordt. Het ritsen vraagt dus alleen wat goede wil. En die moet natuurlijk van twee kanten komen.

Deze campagne wil het ritsprincipe dan ook nog eens expliciet onder de aandacht brengen. De toepassing ervan kan niet verplicht worden in het verkeersreglement. Toch is het zeker het aanbevelen waard. Ritsen bevordert immers niet alleen een vlotte verkeersdoorstroming maar ook een veilig verkeer. Bovendien wordt de regelmatige ergernis bij het invoegen aanzienlijk verminderd.

De rits-campagne werd ontworpen door het bureau 10 Advertising en zal als affiche te zien zijn op de borden langs de Vlaamse autosnelwegen en gewestwegen en als advertentie in Knack, Humo, Dag Allemaal en Uit-Magazine.
bron Vlaamse gemeenschap: dienst weg en verkeer

Lees meer over ritsen (http://www.wegen.vlaanderen.be/verkeer/beheer/ritsen.php).

eniac
6 juli 2005, 15:50
Lees meer over ritsen (http://www.wegen.vlaanderen.be/verkeer/beheer/ritsen.php).

En die zin in het rood klopt dus echt niet, zie wat ik schreef over het bottleneckpunt. Of je nu helemaal op het einde of 20m vroeger invoegt, het gaat altijd even snel gaan.

Kabouter Hya
6 juli 2005, 15:52
las het

en dit klopt toch
als iedereen sta te drummen of ge laat er een voor een nen auto tussen wat gaat het snelst gaan...

eniac
6 juli 2005, 16:04
als iedereen sta te drummen of ge laat er een voor een nen auto tussen wat gaat het snelst gaan...

Beiden, want de auto's gaan net zo snel door het bottleneckpunt gaan :) - is in de praktijk altijd zo.

edit: begrijp me niet verkeerd he, ik ben een voorstander van (hoffelijk) ritsen.

slash
6 juli 2005, 16:55
- lijnbuschauffeurs die un voorrang nemen ook al zit uw neus al voorbij un kont

vooral alst zo een scharnier bus is en ge zit al bijna aan de scharnier en die vertrekke zonder pinker aan te zette. Vieze boel dan ziet ge in enekeer bus voor u en da ander stuk komt dichter bij. Heb ik alles moge dicht smijte toen of stak ter onder. Ik stond rap stil toen. Khad em tot vanonder getrapt :)

AudiS3
6 juli 2005, 17:00
En die zin in het rood klopt dus echt niet, zie wat ik schreef over het bottleneckpunt. Of je nu helemaal op het einde of 20m vroeger invoegt, het gaat altijd even snel gaan.

Ritsen is meer bedoeld om het achterliggende verkeer niet te hinderen. Een file van anders 500m kan tot 250m gereduceert worden wanneer de 2 rijvakken gebruikt worden.

Seraph
6 juli 2005, 17:45
Met veel plezier :p. Ge zou wel moeten stoppen...
Gewoon invoegen... Den eerste die er durft tegen rijden moet ik nog tegenkomen :p

Peugeot 405 @care, dan maak ik nog met plezier schaden aan je lease wagen. :)

eniac
6 juli 2005, 17:55
Ritsen is meer bedoeld om het achterliggende verkeer niet te hinderen. Een file van anders 500m kan tot 250m gereduceert worden wanneer de 2 rijvakken gebruikt worden.

Dat is dan weer waar, maar vaak maakt dat weinig uit aangezien het geen hol sneller gaat gaan...

Enfin, zoals ik al zei: ik ben voorstander van hoffelijk ritsen, niet van het egoïstische "ik rijd tot helemaal vooraan en dan moeten ze mij maar voorlaten"-gedrag.

Morpheus
6 juli 2005, 17:58
Peugeot 405 @care, dan maak ik nog met plezier schaden aan je lease wagen. :)

Dat zien we nog wel ;)

Zou wel eens kunnen dat ge de blutskes zelf moogt betalen als ik één of andere verhaal uitvindt om u te pesten :p.

Kzeg het, langer dan 2 wagens wacht ik niet en zal ik nooit wachten. Kzie ze iederen dag ver staan die gasten die er u niet willen tussenlaten. Maar den eerste die het effectief niet doet moet ik nog tegenkomen :). Stoppen doen ze toch... (ah ja, en dan ne rooie kop van woede... zalig toch het verkeer :p)

freeza
6 juli 2005, 18:24
-mensen die het niet nodig vinden om achteruit te kijken als ze rechts inslaan
-pinkers niet gebruiken
-johnybakken (sry :p) die overal veel te snel rijden en dan ook die die het dus echt "stoer" vinden om te snel te rijden
-mensen die de voorrangsregels niet al te goed kennen
-mensen die nie stoppen voor een zebrapad
ik loop bijna altijd door zelfs al weet ik dat ze al goed zullen moeten remmen als ze mij maar raken, gaan ze ferm mogen betalen :p

-half-slapende mensen achter het stuur
(ik rijd op rijbaan, johnykar vliegt mij rakelings (een kleine 10 cm) voorbij aan een 120km/u op baan waar je 90 mag, ik veel moeite gehad om in evenwicht te blijven om dan die auto scheef over een meter breed fietspad en nog even in de graskant te zien gaan)

-mensen die met alle overtuiging u doen stoppen om te zeggen dat ik nie mag op de rijbaan rijden met brommer als er een fietspad is
(buiten bebouwde kom mag ik kieze waar ik rijd, binnen bebouwde kom moet ik op de rijbaan... dat is mij dus overkomen in bebouwde kom :p)

$anka
6 juli 2005, 18:38
-mensen die met alle overtuiging u doen stoppen om te zeggen dat ik nie mag op de rijbaan rijden met brommer als er een fietspad is
(buiten bebouwde kom mag ik kieze waar ik rijd, binnen bebouwde kom moet ik op de rijbaan... dat is mij dus overkomen in bebouwde kom :p)

ja dat is echt wel zalig, met brommerke op straat rijden en al die mensen kei kwaad omdat ge ni opt fietspad bolt. en het dan o zoveel beter weten

wat ze dan wel niet gezien hebben is dat er een bordje brommer B verboden op fietspad hangt. is zalig als ge die er dan op wijst. en zelf heel hard van u oren maakt :D

CAS
6 juli 2005, 18:48
ik loop bijna altijd door zelfs al weet ik dat ze al goed zullen moeten remmen als ze mij maar raken, gaan ze ferm mogen betalen :p

Voor ge oversteekt moet ge oogcontact maken met de bestuurder van de wagen, als die zegt dat em u geen aanstalten zag maken tot oversteken, en dat jij zomaar ineens overstak, wat wss wel het geval is als ge ne wagen neig gaat moeten laten remmen, dan ebde gij pech.

eniac
6 juli 2005, 18:52
Zou wel eens kunnen dat ge de blutskes zelf moogt betalen als ik één of andere verhaal uitvindt om u te pesten :p.

Omg man, dan zijt ge al arrogant en agressief, dan rijdt ge al met een leasewagen waaraan ge geen bal moet betalen, en dan gaat ge u nog op deze manier gedragen?

Ondermaats, werkelijk.

Je toont tegenwoordig wel een heel ander gezicht dan een half jaar geleden moet ik zeggen.

eniac
6 juli 2005, 18:54
-mensen die nie stoppen voor een zebrapad

Wat een houding ook alweer. Ik stop zowat altijd als het in mijn machte ligt om te stoppen, en als voetganger sta ik ook op mijn voorrang, maar het kan altijd wel eens dat je een seconde minder oplettend bent en dat je het niet merkt dat er iemand wil oversteken. Of dat de voetganger het niet duidelijk aangeeft.

Heb daar dan ook wat begrip voor.

Morpheus
6 juli 2005, 18:57
Omg man, dan zijt ge al arrogant en agressief, dan rijdt ge al met een leasewagen waaraan ge geen bal moet betalen, en dan gaat ge u nog op deze manier gedragen?

Ondermaats, werkelijk.

Je toont tegenwoordig wel een heel ander gezicht dan een half jaar geleden moet ik zeggen.

Mja, het valt te bezien hé...
Als ge zo van die mensen hebt die er u niet tussen willen laten...
Hoffelijkheid noemt men dat :)

freeza
6 juli 2005, 19:02
ehm aanstalten maken om over te steken....
ik bedoel je staat stil op het voetpad vóór het zebrapad terwijl je naar de overkant van de straat gericht staat en staat te popelen om over te steken en dan ook nog staat te kijken of er al dan niet een auto afkomt...
nja... als ik mensen zie voor een zebrapad dan stop ik gelijk hoe zelfs al moeten die niet over ze hebben voorang (met uitzondering zo'n zebrapad met lichten dan hé ;) :p)

edit: ik ga ook niet oversteken als ik zie dat die persoon echt niet op tijd meer zal kunnen stoppen ook hé (ik ben mijn leven nog lang nie beu :p) maar ik zal het zeker niet laten om over te steken als ik weet dat die bestuurder mij heeft gezien
je zou eens moeten weten hoeveel mensen gewoon doorrijden... (hier toch :p)

enuhm @ morpheus:
je staat daar bv al een uur te wachten en dan komt er doodleuk iemand in de tweede strook voorbijvliegen om er dan maar eens tussen te kruipen... je zou voor minder niet "hoffelijk" zijn
beetje egoïstisch niet? :s

eniac
6 juli 2005, 19:04
Mja, het valt te bezien hé...
Als ge zo van die mensen hebt die er u niet tussen willen laten...
Hoffelijkheid noemt men dat :)

Welja, het moet van twee kanten komen natuurlijk. Letterlijk en figuurlijk in dit geval.

@ freeza: ja je hebt idd van die eikels (meestal feitelijk madammekes tussen de 35 en 50 ofzo) die voor de dood niet stoppen. Ik dwing het ook af in dat geval hoor.

$anka
6 juli 2005, 19:09
ik bedoel je staat stil op het voetpad vóór het zebrapad terwijl je naar de overkant van de straat gericht staat en staat te popelen om over te steken en dan ook nog staat te kijken of er al dan niet een auto afkomt...
nja... als ik mensen zie voor een zebrapad dan stop ik gelijk hoe zelfs al moeten die niet over ze hebben voorang (met uitzondering zo'n zebrapad met lichten dan hé ;) :p)

das 1 situatie, andere mogelijkheid, nen mens die aant jogge is komt uit een zijstraatje (lees:wandelweg) recht op het zebrapad uit, in feite heeft die voorang en zou die dus direct mogen overlopen. ik daag je uit. mag ik op 2 meter van u snuit als ge 50 aant rijden zijt is iet smijten? wedde da ge ni op tijd kunt stoppe

CAS
6 juli 2005, 19:12

edit: ik ga ook niet oversteken als ik zie dat die persoon echt niet op tijd meer zal kunnen stoppen ook hé (ik ben mijn leven nog lang nie beu :p) maar ik zal het zeker niet laten om over te steken als ik weet dat die bestuurder mij heeft gezien
je zou eens moeten weten hoeveel mensen gewoon doorrijden... (hier toch :p)

Welja, als ik de baan ken, vertraag ik zowiezo al als ik weet dat er een zebrapad nadert, en zal ook ver altijd stoppen voor de mensen. Waar ik hierdoor moet aan denken, ik krijg het van mensen die oversteken op een niet zebrapad, en dan al hun tijd nemen om overtesteken, er van uit gaan dat jij wel zal vertragen... Meestal smijt ik mijn wagen dan gewoon vitesse lager en gas bij geven (maar ff uiteraard) en als ze dan nog niet lopen, ist eens goe doorremmen. Liefst van al zou ik ze gewoon omver rijden, ma kheb geen zin om achteraf mijn deuken uit te blutsen. Het ergste is dan, als je gewon blijft rijden, ze nog teken doen dat jij zot bent... En dit alles terwijl er 10meter verder een zebrapad ligt, en dan soms zelfs nog met lichten...

freeza
6 juli 2005, 19:22
das 1 situatie, andere mogelijkheid, nen mens die aant jogge is komt uit een zijstraatje (lees:wandelweg) recht op het zebrapad uit, in feite heeft die voorang en zou die dus direct mogen overlopen. ik daag je uit. mag ik op 2 meter van u snuit als ge 50 aant rijden zijt is iet smijten? wedde da ge ni op tijd kunt stoppe

edit: ik ga ook niet oversteken als ik zie dat die persoon echt niet op tijd meer zal kunnen stoppen ook hé (ik ben mijn leven nog lang nie beu ) maar ik zal het zeker niet laten om over te steken als ik weet dat die bestuurder mij heeft gezien
je zou eens moeten weten hoeveel mensen gewoon doorrijden... (hier toch )
;)

Welja, als ik de baan ken, vertraag ik zowiezo al als ik weet dat er een zebrapad nadert, en zal ook ver altijd stoppen voor de mensen. Waar ik hierdoor moet aan denken, ik krijg het van mensen die oversteken op een niet zebrapad, en dan al hun tijd nemen om overtesteken, er van uit gaan dat jij wel zal vertragen... Meestal smijt ik mijn wagen dan gewoon vitesse lager en gas bij geven (maar ff uiteraard) en als ze dan nog niet lopen, ist eens goe doorremmen. Liefst van al zou ik ze gewoon omver rijden, ma kheb geen zin om achteraf mijn deuken uit te blutsen. Het ergste is dan, als je gewon blijft rijden, ze nog teken doen dat jij zot bent... En dit alles terwijl er 10meter verder een zebrapad ligt, en dan soms zelfs nog met lichten...

je moet niet oversteken op het zebrapad als er binnen de 30 meter geen te vinden is dacht ik maar als er 1 is ga ik altijd op het zebrapad oversteken hoor en idd maar dom als er 10 m verder een zebrapad is ;)

CAS
6 juli 2005, 19:31
;)

je moet niet oversteken op het zebrapad als er binnen de 30 meter geen te vinden is dacht ik maar als er 1 is ga ik altijd op het zebrapad oversteken hoor en idd maar dom als er 10 m verder een zebrapad is ;)

Die 30meter regel ken ik, maar zelfs al is er dan geen te bespeuren, steek dan over als er GEEN wagen af komt, neen, oversteken als ik afkom, dan opt dooie gemak, en ge kijkt in uwe achteruitkijkspiegel en ge ziet da er het eerst komende uur niemand ga passeren é. Da snap ik echt niet, zo redeneer ik ook bij zebrapaden of wagens die aan T stuk staan, als er niemand achter mij rijd, is het wel niet zo erg zeker om die 5s langer te wachten. Beter voor het milieu ;) want als ik opnieuw moet optrekken... Meer uitstoot, meer verbruik, meer bandenslijtage, dus zie mij maar als ne groene :p

$anka
6 juli 2005, 19:43
ivm da niet op een zebrapad oversteken:
als er geen zebrapad is, heeft die voetganger geen voorang. toen ik met de rijschool aant leren rijden was ben ik ne keer gestopt int centrum omdat er 2 kindjes stonden te wachten op de stoep om over te steken (er was geen zebrapad). ik ben gestopt
uitleg van mijnen instructeur: awel das heel hoffelijk da ge stopt om die klein manne over te laten, ma als er nu ene in u gat zit zijde gij in fout. die kindjes hebbe geen voorang dus ge stopt daar ni voor.

sindsdien kan iedereen die aan de kant vant straat sta te wachten ook wachten tot ik voorbij ben ...

Orbit
6 juli 2005, 20:49
Dingen die mij ergeren:

- Invoegen op een onmogelijke manier echt ridicuul te laat. Ik heb het een week geleden nog eens getest. Linker rijvak valt weg en ik rijd al in het middenvak op mijn gemakske. vanaf dat de pijlen op de grond getekend staan die aanduiden dat dat rijvak wegvalt begin ik echt ENORM plaats te laten voor degene die links rijden om in te voegen. En das letterlijk he dus, 20 meter ofzo. Raad eens hoeveel er invoegen ?

0,0

Maar ohwee als ik ze dan ni voorlaat op het moment dat dat rijvak simpelweg WEG is en ze over de gearceerde zone rijden.

2 maal getest, 2 maal zelfde resultaat, niemand die invoegt als er plaats is maar ALEEN op het ALLERLAATSTE moment. Probeer het ook is zou ik zeggen. Binnenring van brussel net na de E40 afrit. Daar valt het linker vak 2 maal weg kort op elkaar.

Zulke mensen (blijkbaar dus veel want er zijn mij toen makkelijk 15 autos gepasserd, niemand voegde in) mogen van mijn part tegen de muur gezet worden en gebitchslapt worden.

- Gatklevers, ben zelf nen heel vlotte chauffer (140 is mijn cruise snelheid) en dan plakken ze in uw kont op een manier dat ik zelf niet meer kan zien welke auto het is. Ik amuseer mij daar regelmatig wel ferm mee. Rustig terugschakelen en opzij gaan als de middenstrook niet te vol is. En net als ze naast u staan kwaad te kijken geef ik plankgas en schiet er voorbij en er hop weer voor. Priceless dan die blik van de stoere BMW 530 rijders enzo. Die vinden het niet zo leuk om op de autostrade afgetroefd te worden door een 'corollake'.

- Traagrijders kan ik mij helemaal onozel in maken, vooral dan op plekken waar ge niet kunt inhalen en ze duidelijk onder de toegelaten snelheid zitten zonder reden.

- pinkers niet gebruiken is ook iets waar ik me enorm aan stoor, als ik de tijd vind om te pinken, zelf als ik meer aan het laagvliegen ben dan aan het rijden dan kan iemand anders dat ZEKER. Veel werk is het toch ni hé.

Al bij al ben ik enorm blij dat ik niet moet deelnemen aan het dagelijkse woon-werk verkeer. Kan namelijk via binnebaantjes naar mijn werk (op 4 kilometer) en buiten de spitsuren. Zalig gewoon !

MilM
6 juli 2005, 21:08

Ja, maar op zebrapad heb ge wel voorrang, daarbuiten niet.
Toch een groot verschil

Radiance
6 juli 2005, 22:19
K heb eigenlijk vooral medelijden met mensen, als CAS zo te zien, die blijkbaar wreed gefrustreerd achter hun stuur zitten, en alles moeten inhalen wat 5km trager rijdt dan het mag, om dan voort te "vliegen" naar de volgende ergernis. Pas op, ik verkies ook de maximum snelheid te rijden, of net iets meer & als iets echt traag rijdt zal ik het inhalen (traktoren etc.) , maar om u op te winden over alles wat niet juist hetzelfde rijdt als gij ..., ik snap niet hoe je zo nog plezier kunt hebben aan autorijden.

En voor al diegene die er zo over riepen, ik weet echt wel wat ritsen is, maar daar gaat het mij ni over, een voorbeeld van wat ik bedoel :
Lichten op een baan met 2x2 rijstroken (90 km/u), waar als je rechts wil, voor de lichten moet afslaan op een aparte rijstrook die daar iets voor begint (blijf je op die baan zelf kan je dus enkel rechtdoor, niet rechts afslaan). Voor wie er komt, dit heb je aan de Carrefour in Lier, daar staan soms 50 auto's te wachten op die afslag strook. Dan heb je mensen (vaak met Duitse auto's vreemd genoeg) die tot vlak aan de lichten rijden, daar het doorgaand verkeer ophouden & nog rechts willen invoegen, waarbij ze dus al die mensen voorbijsteken.
Als je dit als normaal beschouwd dan mankeert ge toch iets ze, en da's het enige moment waar ik als het ware ga bumperkleven omdat ik het niet kan hebben, verder kan ik mij aan weinig ergeren.

Foose
6 juli 2005, 22:50
K heb eigenlijk vooral medelijden met mensen, als CAS zo te zien, die blijkbaar wreed gefrustreerd achter hun stuur zitten, en alles moeten inhalen wat 5km trager rijdt dan het mag, om dan voort te "vliegen" naar de volgende ergernis. Pas op, ik verkies ook de maximum snelheid te rijden, of net iets meer & als iets echt traag rijdt zal ik het inhalen (traktoren etc.) , maar om u op te winden over alles wat niet juist hetzelfde rijdt als gij ..., ik snap niet hoe je zo nog plezier kunt hebben aan autorijden.

En voor al diegene die er zo over riepen, ik weet echt wel wat ritsen is, maar daar gaat het mij ni over, een voorbeeld van wat ik bedoel :
Lichten op een baan met 2x2 rijstroken (90 km/u), waar als je rechts wil, voor de lichten moet afslaan op een aparte rijstrook die daar iets voor begint (blijf je op die baan zelf kan je dus enkel rechtdoor, niet rechts afslaan). Voor wie er komt, dit heb je aan de Carrefour in Lier, daar staan soms 50 auto's te wachten op die afslag strook. Dan heb je mensen (vaak met Duitse auto's vreemd genoeg) die tot vlak aan de lichten rijden, daar het doorgaand verkeer ophouden & nog rechts willen invoegen, waarbij ze dus al die mensen voorbijsteken.
Als je dit als normaal beschouwd dan mankeert ge toch iets ze, en da's het enige moment waar ik als het ware ga bumperkleven omdat ik het niet kan hebben, verder kan ik mij aan weinig ergeren.

Dat noemt men al niet ritsen meer, maar voorsteken.

CAS
6 juli 2005, 23:37

Kvind da zelf ook erg, ik ben gewoon een tijdsbom da rondrijd.

SoliD
6 juli 2005, 23:39
Kvind da zelf ook erg, ik ben gewoon een tijdsbom da rondrijd.
hehe :D

En eens voorbijsteken is toch sheer fun :p

Foose
6 juli 2005, 23:41

Den tijd stopt als gij passeert :p

SoliD
6 juli 2005, 23:44
Den tijd stopt als gij passeert :p
hehe :D (was wel ff doordenken :D)

Seraph
6 juli 2005, 23:48
Dat zien we nog wel ;)

Kzeg het, langer dan 2 wagens wacht ik niet en zal ik nooit wachten. Kzie ze iederen dag ver staan die gasten die er u niet willen tussenlaten. Maar den eerste die het effectief niet doet moet ik nog tegenkomen :). Stoppen doen ze toch... (ah ja, en dan ne rooie kop van woede... zalig toch het verkeer :p)

We zien wel, je moet mij nog duidelijk tegenkomen op de weg. :d
Ik heb niets tegen mensen voorlaten, helemaal niet iedereen moet door het verkeer. Maar wel iets tegen mensen die heel de file voorbij rijden terwijl ze duidelijk zien dat iedereen invoegt naar rechts. En dan op enkele meters van het obstakel toch invoegen. Mijn reactie; bumper kleven @ 10 cm van de voorganger. ^^

CAS
6 juli 2005, 23:57

Ik rij zeker niet gefrustreerd rond, zei dat vorige keer eigenlijk sarcastisch omdat iedereen hier zoveel komt te vertellen... maja

Ik hoef niet iedereen in te halen, ik doe het gewoon, omdat ik het leuk vind. Dat ik dan derna als eerste voor het rood licht sta vind ik zelfs prettig, dan kan ik optrekken. Mijn wagen is al wat ouder en traag rijden is niet hetzelfde als met een nieuwe wagen traag rijden. Ik zeg dan niet dat ik het kot moet opensleuren, maar ik wil gewoon vlotjes vertrekken. Dat een ander daar commentaar op heeft staat zelfs in mijn vorige post, ik klaag op die da te traag rijden, andere klagen op ik die hun in haal... Zo zit de wereld in elkaar.

Doctor Pantera
7 juli 2005, 18:42
Mag ik ff ?

Den 1ste die ik niet zie pinken geef ik op zijn gezicht :mad:

Einde...

Pol
12 juli 2005, 18:46
Oké, simpelweg...

Waar erger jij je het meest aan bij andere weggebruikers?

Ik:

* Geen richtingsaanwijzers gebruiken op een rotonde.
* Als een bepaalde persoon in uw gat zit te "kotteren", vreselijk irritant

|) ][ |V| ][
12 juli 2005, 18:49
* ik als er een in m'n gat kottert zoals je zegt :p da vind ik enorm irritant vooral omdat ik zelf nooit te traag rij
* Velo's die denken dat de weg van hen is
* Boeren :'(

en nog een paar waar ik nie op kan komen :p

Blackend
12 juli 2005, 18:52
Auto's die het nodig vind om u in te halen (zelf dan als fiets/brommer) om dan 10 meter verder af te slaan zodat ge zelf in de remmen moet of met alle moeite kunt ontwijken.

Vaak is een rochel op de achterruit het verdikt dan :-)

Darius Craven
12 juli 2005, 18:52
Mensen die niet pinken ( ook op rotonde's )
Mensen die niet tijdig remmen ( zo wa uitbollen en dan opeens een maneuver doen )
Mensen die u voorbij steken en mottig doen terwijl ge u aan de snelheidslimiet houdt.
Mensen die voor u inschieten en dan geen klote gas geven.

Als er me nog te binnen vallen post ik het nog :D

Morpheus
12 juli 2005, 19:00
Oké, simpelweg...

Waar erger jij je het meest aan bij andere weggebruikers?

Ik:

* Geen richtingsaanwijzers gebruiken op een rotonde.
* Als een bepaalde persoon in uw gat zit te "kotteren", vreselijk irritant

Threads merged! Als je eerst eens de moeite zou doen om te kijken of er geen andere thread is :)

mvg

Pol
12 juli 2005, 23:38
Ja sorry ze schat,

ik had gekeken , MAAR niet goed genoeg blijkbaar
mijn 'diagonaal - lees" oog is nog niet goed genoeg getrained.

Bij deze!
Sorry voor het ongemak en als ik u ooit ontmoet krijgt ge een duvel van mij (of iets soortgelijks)

Pol
12 juli 2005, 23:41
Ok , sorry voor de dubbelpost.

Klein extra vraagje
Als je je ergert aan iets (vb ene kottert in uw gat)
Wat doe je eraan? Hoe reageer je? (claxoneren, de middelvinger, met uw mistlichten knipperen)

Feignasse
12 juli 2005, 23:45
Trager gaan rijden.

CAS
12 juli 2005, 23:54
Ok , sorry voor de dubbelpost.

Klein extra vraagje
Als je je ergert aan iets (vb ene kottert in uw gat)
Wat doe je eraan? Hoe reageer je? (claxoneren, de middelvinger, met uw mistlichten knipperen)

Dus iemand zit in uw gat te rijden, en gij zou met u mistfaren knipperen? Ik heb nog maar één keer last gehad van één die achtermij reed met zijn mistfaren en dan was het claxoneren, hielp ni, trager rijden, hielp ni, blijven claxoneren, hielp ni, uitstappen en vragen wa het probleem was, hielp wel. Wel op een beleve manier uiteraard.
Bij gewone kontklever, kijkt naar uw snelheid, mss is er een reden da ze in u gat plakken... Als er geen reden is, pinker naar rechts en wa afwijken en vertragen da ze u inhalen. Ofwel gewoon vloeren en wegrijden, vindek altijd wel eens leuk als er zo ne john in u gat plakt met zijn omgebouwd misbaksel en da ge die dan naar huis rijd met ne wagen da ver ne oldtimer is...

casualties
13 juli 2005, 00:29
Nog effe over die fietsers!

groepen van 15 tot 50 fietsers mogen op de baan rijden (rechterrijstrook) en mogen maar moeten NIET een volgwagen hebben..

enkel bij groepen >50 fietsers moeten er 2 volgwagens zijn..

Dit omtrent vorige post op pg 2 (heb al die ergernissen nu wel niet gelezen, dus mss dubbelpostje)

zombie
13 juli 2005, 02:38
k wet ni of het hier al gezegt is want k heb enkel de 3 eerste pag gelezen:

brommerkes de u willen inhalen in een zone 30 :angry:

eniac
13 juli 2005, 16:14
Nog effe over die fietsers!

groepen van 15 tot 50 fietsers mogen op de baan rijden (rechterrijstrook) en mogen maar moeten NIET een volgwagen hebben..

Dan tellen sommige wielerterroristen voor 7.5 man, want zelfs per 2 rijden die vaak al op de rijbaan, zelfs als er een autostrade van een fietspad naast ligt. Maar claxonneer maar eens hoor, je zult de vingertjes wel zien. :ironic:

Waar ik me niet aan erger maar wat ik wel vrij belachelijk vindt: de "stoere mannen" die voormistlampen hebben en die dan ook elke keer aansteken als het donker wordt. (ik heb ze ook, maar ik gebruik ze alleen bij serieuze mist - zoals vannacht)

Kabouter Hya
13 juli 2005, 16:16
ik rip die...

1. ik haal die in en ga der dan traag voorrijden...
2. vollenbak int stof gaan rijden...

Dirkxke
13 juli 2005, 16:25
waarschijnlijk la gezegd geweest: mensen die geen pinker gebruiken op een rotonde en mensen die op de linkerrijstrook blijven rijden terwijl ze gemakkelijk rechts kunnen rijden.

Kwertie
17 mei 2007, 17:20
Ik hoop dat't geen drama is dat'k deze thread omhoog haal, maar de laatste tijd heb'k nogal veel last van "ergernissen op de baan" :p...

overlaatst, ik had dit bord in mijn zicht http://lerweb.khlim.be/~veilig-verkeer/verkeersborden/afbeeldingen/voorrangsborden/b21%20voorrang%20op%20tegenligger.gif, dus ik heb voorrang, ik reed rechts, de witte pijl volgend :p...
Wat doe ik, nogal zelfovertuigend rij ik door en vertraag'k ni echt (gewoon 40-50km/u), enkel een beetje om langs de versmalling te kunnen. Er komt iemand van de andere kant, hij ziet mij, ik zie hem, ik rij door... hij remt niet en rijdt ook door, op't allerlaatste moment remmen we beide, die vent vies, ik vies, zegtie "wa doeje gij nu?",
kzeg "leert es je voorrangsregels",
hij zegt "ik heb wel voorrang",
kzeg "ahja??? kijkt maar es goe na da bordje daar"
* vent rijdt achteruit *
hij zegt, "ahja , ja , inderdaad, sorry",
ik rij door met 'een vinger' naar hem :unsure:....

zo-ook bij het ritsen, mensen die in volle vaart snel de heleboel rechts inhalen en dan op't laatste moment willen invoegen... dat was dus zo'n madam in een vette jeep, probeert mij weg te schuiven, maar ik sluit nauw aan zodat ze er zeker niet tussenkan, totdat het écht héél weinig scheelde
madam is vies en doet teken naar mij dat't héél weinig scheelde, kdoe een onvriendelijk gebaar terug en rij verder dicht achter mijn voorligger aan, zodat ze daar moest blijven staan op de pechstrook :p...

Mr. SLASH
17 mei 2007, 17:22
Ik hoop dat't geen drama is dat'k deze thread omhoog haal, maar de laatste tijd heb'k nogal veel last van "ergernissen op de baan" :p...

overlaatst, ik had dit bord in mijn zicht http://lerweb.khlim.be/~veilig-verkeer/verkeersborden/afbeeldingen/voorrangsborden/b21%20voorrang%20op%20tegenligger.gif, dus ik heb voorrang, ik reed rechts, de witte pijl volgend :p...
Wat doe ik, nogal zelfovertuigend rij ik door en vertraag'k ni echt (gewoon 40-50km/u), enkel een beetje om langs de versmalling te kunnen. Er komt iemand van de andere kant, hij ziet mij, ik zie hem, ik rij door... hij remt niet en rijdt ook door, op't allerlaatste moment remmen we beide, die vent vies, ik vies, zegtie "wa doeje gij nu?",
* vent rijdt achteruit *

zo-ook bij het ritsen, mensen die in volle vaart snel de heleboel rechts inhalen en dan op't laatste moment willen invoegen... dat was dus zo'n madam in een vette jeep, probeert mij weg te schuiven, maar ik sluit nauw aan zodat ze er zeker niet tussenkan, totdat het écht héél weinig scheelde
madam is vies en doet teken naar mij dat't héél weinig scheelde, kdoe een onvriendelijk gebaar terug en rij verder dicht achter mijn voorligger aan, zodat ze daar moest blijven staan op de pechstrook :p...

voor da laatste groot gelijk :niceone:

ik haat da ook , ze moeten maar gewoon aanschuiven gelijk iedereen

Soundstorm
17 mei 2007, 17:27
voor da laatste groot gelijk :niceone:

ik haat da ook , ze moeten maar gewoon aanschuiven gelijk iedereen
Correctie, iedereen moet tot het einde rijden en daar dan schoon ritsen.
Hetgeen die madam deed was dus in zeker zin goed, behalve dat ge niet afgevlogen moogt komen.
Als iedereen rijdt tot aan het 'rits-punt', dan zijn de files korter.

amdr
17 mei 2007, 17:31
Correctie, iedereen moet tot het einde rijden en daar dan schoon ritsen.
Hetgeen die madam deed was dus in zeker zin goed, behalve dat ge niet afgevlogen moogt komen.
Als iedereen rijdt tot aan het 'rits-punt', dan zijn de files korter.
Op den autostrade is da grappig. Ik stond vorege keer op den oprit naar den E313 vanop de ring. En het was daar uiteraard file en maar 1 rijstrook. En der ware kei veel mensen da nog langst de pechstrook toch vanvoor probeerde geraken maar daar konne de camionneurs ni me lache :D
Die zette zen eige gewoon half op de pechstrook, half op zen rijvak :')

en @ hieronder. Ik ben nu effe een tijdje bezig me wa zuiniger te proberen rijden en dus ik trek momenteel ook ni echt snel op :p En als ik dan zo rondkijk ga ik soms nog sneller als de meeste en ik raak nu amper men gas pedaal aan. Het is den openbare weg e :)

SilentSpring
17 mei 2007, 17:31
waarschijnlijk la gezegd geweest: mensen die geen pinker gebruiken op een rotonde en mensen die op de linkerrijstrook blijven rijden terwijl ze gemakkelijk rechts kunnen rijden.

². Ook van die mensen die retetraag vertrekken bij groen licht zodat ge u constant moet inhouden. Als je dan efkes dichter komt gaan ze iets sneller rijden, om dan weer te vertragen...

ma't vervelendste is toch wel mensen die niet pinken op ne rotonde, staat ge daar te wachten voor niks.

Owja, en als je uit ne smal straatje komt en er wil iemand anders ook dat straatje in, ipv dat ze dan wachten op de 'hoofdbaan' zodat ik eerst wegkan en zij daarna op't gemak kunnen indraaien, neen.

Gisteren ook, weer ne stom wijf die zonodig al moest indraaien. Door de wegversmalling in't begin van die straat kon ze niet door want er was niet genoeg plaats achter me.
Heb dan maar voorzichtjes vooruit gereden zodat ze doorkon, want ze stond in m'n zicht.
'k zag dus niet of er iemand van links kwam.

punt is: had ze gewoon mij eerst laten uitdraaien had ze alle plaats, maar neen...

Soundstorm
17 mei 2007, 17:34
Op den autostrade is da grappig. Ik stond vorege keer op den oprit naar den E313 vanop de ring. En het was daar uiteraard file en maar 1 rijstrook. En der ware kei veel mensen da nog langst de pechstrook toch vanvoor probeerde geraken maar daar konne de camionneurs ni me lache :D
Die zette zen eige gewoon half op de pechstrook, half op zen rijvak :')

en @ hieronder. Ik ben nu effe een tijdje bezig me wa zuiniger te proberen rijden en dus ik trek momenteel ook ni echt snel op :p En als ik dan zo rondkijk ga ik soms nog sneller als de meeste en ik raak nu amper men gas pedaal aan. Het is den openbare weg e :)
Op de pechstrook gaan rijden is natuurlijk wel iets gans anders dan tot het einde rijden hé.
Ik rij zelf altijd tot het einde, wel niet in volle vaart, gewoon 2x de snelheid van het aanschuiven. Op het einde zet ik er mij dan tussen. Als ze er mij niet tussen laten, tjah, ik ben een volhouder ;) Ik doe tenslotte hetgeen van mij verwacht wordt om files kort te houden.

GADGET
17 mei 2007, 17:35

* vent rijdt achteruit *

Doe zoals de camionchauffeurs, op de middelijn van de 2 vakken rijden :D

mijn ergernis van vandaag: Ben aant rijden met de camionet en remork derachter (we spreken hier toch over een 12m lengte dan ofzo). En ge hebt een hoofdbaan die links afdraait en een zijstraatje rechts daarop. Der komt nen typisch'en johny aan langs den andere kant van de hoofdbaan en die moet afslaan int zijstraatje en ik moet hoofdbaan volgen. Natuurlijk vinden ze hun eigen weer net iets intressanter en gaan ze al goed vanvoor gaan staan om af te slaan zoda ge met ne remork ni kunt passeren zonder den bocht af te snijden en zijne capeau wa te verkorten :sop:

nuja, so be it :p ik rijden en ksta naast hem en kon ni verder (aangezien ik echt op zijn auto zou rijden met de remork dan) en die gast teken doen dak zot ben :rofl: ij heeft em dan maar dik tegen zijn goesting in achteruit gezet (en maar best ook want ik was ni van plan achteruit te rijden) :woohoo:

(gebeurt btw 10x per dag dat de mensen da ni zien aankomen dat het wel ies zou kunnen zijn da ze wa ver naar voor staan en dik in de weg staan)

*edit: is voor camions nog erger.. ze draaien in en dan moet er toch wel altijd nen auto zijn die da ni snapt dat ij toch wel makkelijk ne meter of 15-20 moet vrijlaten voor die camion.

@silent_spring@
17 mei 2007, 17:40
mensen die traag optrekken zijn idd een plaag op de weg
ook van die mensen die denken dat ze van een rond punt gaan afvallen ofzo door der eens wat sneller rond te rijden, man man, persies of ge gaat daar meteen afvliegen...zelfde geld voor veel bochten

amdr
17 mei 2007, 17:42
ik trek traag op maar ik probeer wel zo veel mogelijk op de max snelheid te rijden van de baan. Minder afremmen en optrekken is zuiniger e :D

Coolguy
17 mei 2007, 17:48
Ah, hier is da planché tot ik net over de toegelaten snelheid zit en dan laten terugvallen in snelheid :unsure:

Plut0r
17 mei 2007, 17:49
Ik rij gisteren voor de eerste keer op de autostrade, ik kom op den oprit alles goed en wel schuif in en net van achter ik komt er een of ander jhonny nog net voor ik springen heb moeten inhouden maar was echt wel pissed met zen stom tuningbakske.

amdr
17 mei 2007, 17:49
Ah, hier is da planché tot ik net over de toegelaten snelheid zit en dan laten terugvallen in snelheid :unsure:
Dat dee ik dus v roeger ook maar dan kon ik max 450km doen per tank. Nu probeer ik normaal te rijden, ik zit nu op het helft van men meterke en ik heb al 280km gedaan dus :p

SilentSpring
17 mei 2007, 18:07

doe ik soms.
meestal zoals amdr, op't gemak optrekken en net op de toegelaten snelheid rijden.

Maar die vent sloeg wel alles, met m'n velo trek ik nog rapper op:p
hij bleef dan ook nog eens 30-40km/u rijden waar we 50 mochten.

|) ][ |V| ][
17 mei 2007, 18:32
-Te trage mensen, en mensen die denken dat het auto breder is dan hij werkelijk is waardoor jij plaats moet maken op de binnenbaantjes. De combinatie van die twee is ook irriterend als je ze dan wil inhalen. Kheb minstens 3x per week datzelfde wijf voor mij met haar peugeot 105 of 106. Op een tweevaksbaan rijdt ze gewoon int midden ook al komt er iemand af, die auto is ne meter breed en ze durft nie op haar vak rijden...

-Fransen zijn ook altijd een bron van ergernis : overal voorrang van rechts nemen, ook al staat er STOP, ofwel te traag ofwel als een halve gare rijden, nooit pinken, overal tussenschieten zonder kijken ...

-Tractors die 25m voor je de straat oprijden ook al rijdt er niemand achter je, waardoor je moet remmen en aan 30km/h volgen.

-Middenvaksrijders en linksrijders, wat haat ik dat :angry:.

-Mensen die, wnr het groen wordt, nog 20 seconden nodig hebben om hun eerste te vinden, kstond zo eens achter een, wordt groen, madam legt gsm af, doet gordel aan, start motor, zoekt eerste, valt stil, wordt oranje, blijft staan :angry:.

-Bij een rond punt stoppen en een minuut wachten om zeker te zijn dat er niemand komt ook al is er niemand op.

-Johny's. Ik heb ook een "vlotte" rijstijl, maar ik ken grenzen, zij daarintegen weten niet wnr ze erover gaan en vlammen soms net naast je, of schieten voor je omdat ze denken dat hun supercar veel sneller is dan al de rest en dan moet ik vertragen.

-Oude mensen die tussen 7 en 8u30 rondrijden aan 50km/h waardoor ik te laat ben op het werk.

-Mensen die totaal geen voorrangsregels kennen en daardoor alles ophouden.

-Mensen die niet doorhebben dat camions en zwaar geladen camionetten niet zo kort remmen gelijk een normale auto.

-Van die ambetanterikken die geen snelheid kunnen houden, constant zo 80-100-80-100-70-80-70-100.

Edit :

-En fietsers die int midden rijden, naast het fietspad of met 3-4 naast elkaar.

-Opgefokte brommers waardoor ze levensgevaarlijk rechts inhalen net op het moment datje wil inslaan.

-Voetgangers die 3 meter naast het zebrapad oversteken, hiervoor stop ik dus nooit he, als ze zien datje niet vertraagt zijn ze ook meestal sneller aan de overkant.

-Zatte chauffeurs die zigzaggen, die durf ik niet in te halen zelfs al rijden ze maar 30 gewoon omdat ze opeens tegen je zouden zitten.

-Aixams die geen plaats maken voor echte auto's.

pr0ph3t
17 mei 2007, 19:16
|) ][ |V| ][
ditto :)

vnamorgen reed ik naart werk voor aan golf te werken... kom aan kruispunt... kijk eerst rechts kzie niks! dan links.. al lclear ik ga... ineens van rechts komt daar ene tege serieuze snelheid (max toegelate is daar 50) die reed ZEKER +100 want ik had pas gekeken.. die komt daar aangevloge, klaxon allom ik was al halfweg op de baan dus wa doe ik... ff spookrijden zodat hij nog gewoon voorbij kan ... rijden ? soit na wt gebaren in zijne spiegel beslist meneer van gewon door te rijden... TOT enkele meters verder wou hij plezant doen. em slaagt ineens vollebak alles toe met nodig slippen incl. ik ook al pissed ondertussen. meneer zet em aan kant, ik had er wel zin in! ik ook aan de kant, stappe beiden uit. komt em naar mij tikt em zo me zijne vinger tege mijne kop van wa ist geen ogen in u kop... LAAT IK ER EEN ROLLESPEL VAN MAKEN

hij: *tik tik tik (op mine kop dan nog)* geen ogen in u kop gekregen ofwa
ik: duw hem achteruit, rijd wa trager dan hebde zoiets nie voor, trouwens alles toeslaag ... ge vraagt er pcies voor gij
hij: gijle jonge gasjes deknt dat ge alles bent op de baan altijd maar denken dat ge het best weet en dit en dt
ik weer: maar ik reed hier geen +100 per uur en ik slaag nie alles dicht voor iemand zijne neus. als ge tege mij stak wask in principe in fout maar doordat gij te snel reed zou het goe kunnen dat de kosten voor ons eigen waren dus zij maar opt gemak...

na wa gemompel stap em in en rijd door... i kstap ook in rijd ok door, begint em daar terug ff me zijne rem te spele, dacht van fuck this ik ga ernaast rijden, raampke open hij doet dat ook. gast ge zij ne lozer. trap gas in en rijd ervang weg... kzie dat hij zelfde doet trapt ook gas in maar me zijne zweedse volvo slet moest em toch af doen voor mijn german Opel power :)

SoliD
17 mei 2007, 19:19
wa was da dan voor een mietjes volvo? :p
en hoe komt gij zo'n situaties toch altijd tegen :p volgens hebt gij soms last van blindheid zodat ge vaak accidenten tegenkomt :D (j/k)

pr0ph3t
17 mei 2007, 19:21
wa was da dan voor een mietjes volvo? :p
en hoe komt gij zo'n situaties toch altijd tegen :p volgens hebt gij soms last van blindheid zodat ge vaak accidenten tegenkomt :D (j/k)

jah vnmorgen weet het ... hebk er nu over gezien of kwam hij daar van de parking gesnokt paar meter verder... khad em echt nie gezien.
in elk geval alsk em nu nog is tegekom en kzie dat hij iets fout doe.. :cool:

eniac
17 mei 2007, 19:25
Gisteren coupeert er mij ene (van rechts) op de autosnelweg, ik smijt mij opzij om er niet op te vliegen, en nog voor ik van mijn tak kan maken zie ik dat die peet (+50 jaar) al met zijn middelvinger omhoog naar mij zit.

Nja, dan moet ik me inhouden om zo iemand niet dubbel en dik terug te kloten.

Gentille
17 mei 2007, 19:26
Mensen die hun richtingsaanwijzers niet gebruiken op een rondpunt :angry:

Coolguy
17 mei 2007, 20:24
*tik tik tik (op mine kop dan nog)*

Ik ben geen agressieve mens maar als ik dit goed verstaan heb zou ik eens een paar ferme tikken op zijn gezicht gegeven hebben. :sop:

|) ][ |V| ][
17 mei 2007, 20:26
Bij mij zouden ze dat nooit doen want men loopt weg als ik kwaad word en kweetnie wrm, dus nooit fun voor Dimi :sad:.

metaphore
17 mei 2007, 20:29
Mensen met nen dikke auto die u komen opjagen en heel den tijd achter u bumperkleven terwijl da ze goed genoeg zien dat er een L op mijne auto plakt. :angry:

Coolguy
17 mei 2007, 20:35
Mensen met nen dikke auto die u komen opjagen en heel den tijd achter u bumperkleven terwijl da ze goed genoeg zien dat er een L op mijne auto plakt. :angry:

Ze negeren en trager beginnen rijden moet ge doen =D

SilentSpring
17 mei 2007, 20:36

ooh, jawel.
Deze ook nog.

Laatst zo'n peet in z'n stomme mercedes ml gehad.
Ik sloeg linksaf, hij kwam van rechts en had haaientanden staan.
Hij moest dus wachten, maar 't was niet naar de zin van meneer dat hij die stomme L moest laten voorgaan.

Kwam dan achter me bumperkleven om daarna met veel show voorbij te stuiven (en 100m verder alles te moeten dichtslaan voor een kruispunt...)

Ookal zo ene gehad met ne Volvo XC90, vond blijkbaar da'k niet rap genoeg de straten indraaide want hij kwam telkens in m'n gat hangen.
Uiteindelijk stoof hij ook voorbij in nen schoolzone waar je 30 mocht aan nen dikke 50.
(ik reed al 40)

soit, laatste tijd lettek daar gewoon niet meer op.
Als'k in m'n spiegel kijk en zoiets zie begint het wel altijd op m'n zenuwen te werken, maar 'k probeer dat te negeren.

amdr
17 mei 2007, 20:37
het gene wat mij echt echt irriteert zijn gewoon oude mensen. Als ik op een baan van 50 vast zit achter 4 autos die 30 rijden is het 99% van de keren nen ouwe vanvoor...

Voor de rest... Ja op den autostrade inhalende camions die 91km/u rijden en dan 2 camions willen inhale dien 90km/u rijden. Om zot van te worden als ge maar 2 rijvakken hebt gelijk den A12 richting Nederland

metaphore
17 mei 2007, 20:38
mja toch als ik da in mijne spiegel zie dan krijg ik echt altijd schijt :p
kheb dan altijd zin om ff menne middelvinger op te steken, maar met men moeder dernaast zou da een beetje raar overkomen.
Anders zou ik het ook niet doen (denk ik...)

|) ][ |V| ][
17 mei 2007, 20:41
het gene wat mij echt echt irriteert zijn gewoon oude mensen. Als ik op een baan van 50 vast zit achter 4 autos die 30 rijden is het 99% van de keren nen ouwe vanvoor...

Voor de rest... Ja op den autostrade inhalende camions die 91km/u rijden en dan 2 camions willen inhale dien 90km/u rijden. Om zot van te worden als ge maar 2 rijvakken hebt gelijk den A12 richting Nederland

Khad da ook zo eens, die irritante waarover ik al sprak, ze reed 65 waar je 90 mocht, er zat zelfs al een trekker met oplegger te bumperkleven erbij en dan nog 6 auto's en dan pas ik :( Als ze remde was haar 105 plat :unsure:. En ook eens diezelfde (uiteraard) die, geloof et of nie, 25 km/h reed int midden en remde voor de bochten ! Ik reed godver in eerste en kmoest ambriage indrukken in die bochten of ik viel stil, da was int donker, mss ziet ze dan nie :ironic:.

|) ][ |V| ][
17 mei 2007, 20:45
mja toch als ik da in mijne spiegel zie dan krijg ik echt altijd schijt :p
kheb dan altijd zin om ff menne middelvinger op te steken, maar met men moeder dernaast zou da een beetje raar overkomen.
Anders zou ik het ook niet doen (denk ik...)

Kdoe kik da ook, wa interesseert mij nu wie er naast me zit, als ze ambetant doen en ik doe zelf niks mis dan krijgen ze de vinger, je krijgt dan soms nog leuke verhaaltjes voor later zoals me ene in Italië die lastig deed :lol:.

distinct
17 mei 2007, 21:03
Doe zoals de camionchauffeurs, op de middelijn van de 2 vakken rijden :D

mijn ergernis van vandaag: Ben aant rijden met de camionet en remork derachter (we spreken hier toch over een 12m lengte dan ofzo). En ge hebt een hoofdbaan die links afdraait en een zijstraatje rechts daarop. Der komt nen typisch'en johny aan langs den andere kant van de hoofdbaan en die moet afslaan int zijstraatje en ik moet hoofdbaan volgen. Natuurlijk vinden ze hun eigen weer net iets intressanter en gaan ze al goed vanvoor gaan staan om af te slaan zoda ge met ne remork ni kunt passeren zonder den bocht af te snijden en zijne capeau wa te verkorten :sop:

nuja, so be it :p ik rijden en ksta naast hem en kon ni verder (aangezien ik echt op zijn auto zou rijden met de remork dan) en die gast teken doen dak zot ben :rofl: ij heeft em dan maar dik tegen zijn goesting in achteruit gezet (en maar best ook want ik was ni van plan achteruit te rijden) :woohoo:

(gebeurt btw 10x per dag dat de mensen da ni zien aankomen dat het wel ies zou kunnen zijn da ze wa ver naar voor staan en dik in de weg staan)

*edit: is voor camions nog erger.. ze draaien in en dan moet er toch wel altijd nen auto zijn die da ni snapt dat ij toch wel makkelijk ne meter of 15-20 moet vrijlaten voor die camion.
meestal duw ik dan paar keer opt gas met koppeling ingeduwt inclusief wat rookwolken en wat geblaas van de remmen. Als het een V8 is met open uitlaten rijden ze bijna wel altijd achteruit. wekt angst op zekers? :p zo'n halve zot in een overall met nen fermen steeksleutel in ze vettige handen :unsure:
nuja. k'ben wel geen chauffeur hé. soms eens met vrachtwagens rondrijden als ik er moet aan werken (als test)

metaphore
17 mei 2007, 21:51
[ |V| ][;8631320']Kdoe kik da ook, wa interesseert mij nu wie er naast me zit, als ze ambetant doen en ik doe zelf niks mis dan krijgen ze de vinger, je krijgt dan soms nog leuke verhaaltjes voor later zoals me ene in Italië die lastig deed :lol:.

Als kik menne middelvinger al opsteek voordak men rijbewijs heb (kheb pakt int totaal een 12u gereden) dan ga ik thuis nie dikwijls moeten vragen om met den auto ergens henne te rijden tegen dak men rijbewijs heb :D

eniac
17 mei 2007, 22:45
U als L niks aantrekken van onnozelaars, er zijn er die er bijna op kicken om hun superioriteitsgevoel wat te laten gelden ten opzichte van "minderen" (volgens hen dan toch).

EagleEye
17 mei 2007, 22:55
Ja op den autostrade inhalende camions die 91km/u rijden en dan 2 camions willen inhale dien 90km/u rijden. Om zot van te worden als ge maar 2 rijvakken hebt gelijk den A12 richting NederlandDé reden waarom het mij langer dan 20 minuten duurt om van de unif naar huis te rijden. Stomme E313 met maar 2 rijvakken :p Die hebben echt 3 kilometer nodig per vrachtwagen om voorbij te steken :sop:

128MB
17 mei 2007, 22:56
-De belachelijke "altijd voorrang van rechts"
-Bumperklevers
-Moto's die overal tussendoor vliegen
-Johnnykes wat sjeezen met hun roestbakken en installatie loeihard
-Mensen die geen geduld hebben
-Pinkers is een optie tegenwoordig?
-Fout- en Slechtparkeerders.
-Fietsers wat met 97 langselkaar rijden
-Camions wat proberen voorbij te steken
-Fietsers die te lui zijn om hun bel te gebruiken

BlueSkyraider
17 mei 2007, 23:09
- Camions die bij zwaar regenweer toch moeten voorbijsteken ondanks voorbijsteekverbod. Zowel buitenlandse als belgische vrachtwagens. (alhoewel het beter is als vroeger :) )
- Geraardsbergen: waar het alle weken koers is... kHeb zeker 15 minuten extra zitten toeren eer ik aan ComputerVISTA zijn huis geraakt ben *zucht*
- Daarbovenop zowel op heen als terugweg achter ou menskes gezeten die 40 met moeite 50 rijden waar ge 70 moogt.

NB: Over die grote-klassewagens-rijgedrag: gisteren ook weer zo enen gehad. Thv Anderlecht op de ring. Zat er enen in mijn gat te duwen terwijl ik 120 a 125 op tgemakske anderen aan het voorbijrijden was. Ineens stuift/slingert die mij tijdens een gat langs rechts voorbij. Even verderop de dagelijkse vertraging voor de bocht van Vorst. Vanaf de betonblokken voorbij zijn in volle acceleratie over het verdrijvingsvlak van minstens 5 meter breed. Om dan verderop weer in het gaatje-vrij-slingergedrag verder te gaan.
Wagen: Mercedes R350

Van zulke mensen krijg ik het. Ik doe tussen de 300 en 600km/dag. Wa ge dan allemaal nie ziet...
Morgen 1 maand aan het rijden met "nieuwe" leasewagen. 10000km verder :cool:

EagleEye
17 mei 2007, 23:09
Oh hier is nog een goeie: als iedereen rechtdoor moet, of naar rechts, via de links-voorsorteer-strook helemaal naar daar rijden en dan invoegen, terwijl er een file van 500 meter staat :p wa doede dan e :p ge kunt boos kijken, maar als ge zo'n mensen niet doorlaat, zijt ge zelf de mensen die naar links moeten (in hun volle recht) aan het kloten... Asociaal, maarja zo zullen er altijd zijn he

BlueSkyraider
17 mei 2007, 23:12
Oh hier is nog een goeie: als iedereen rechtdoor moet, of naar rechts, via de links-voorsorteer-strook helemaal naar daar rijden en dan invoegen, terwijl er een file van 500 meter staat :p wa doede dan e :p ge kunt boos kijken, maar als ge zo'n mensen niet doorlaat, zijt ge zelf de mensen die naar links moeten (in hun volle recht) aan het kloten... Asociaal, maarja zo zullen er altijd zijn he

A12 / Boomsesteenweg N177 - gedrag? :p Dagelijkse veelvuldige kost daar. Om ze af te schieten! :angry:

Kwertie
17 mei 2007, 23:32
@ Soundstorm, 'k zal erop letten, maar feit is da die al goed op de pechstrook an't rijden was en dat'k er al een heel deel had overgelaten (terwijl het principe van ritsen toch 1 links/1 door is dacht ik)
+ ze kwam wel snel 'aangereden' :)

soit, kben al iets kalmer dan vroeger, anders had'k nu al ergens tegengezeten denk'k - goed da mijn auto een ni al te zware motor eeft @90pk ;)

CAS
17 mei 2007, 23:34

Een L hoort rechts op de baan! En rij ni trager dan camionchauffeurs aub! :ironic:

Wat |) ][ |V| ][ zei vind ik ook irriterend:

- mensen die denken dat een zwaar geladen camionet even hard kan remmen dan personenwagen

Overlaatst op R4 één die mij super traag inhaalt, dan net voor mij weer in voegt (ik zag de remlichten ni eens meer...) om dan zijne boel toe te smijten voor de afrit. Nog een chance dat em er zelf een 3de remlicht had opgezet... Moest ik hem meegehad hebben, ik had wss hem richting betonnen vangrail geduwd (niet opzettelijk hé) waar em dan gekneld zou zitten, dus overlevingskans van die gast... Als er ineens een 5ton hem tegen zo een betonnen muurke duwd! Was echt ni normaal die kerel :s

Suicide Monkey
17 mei 2007, 23:46
Gisteren op de A12 meegemaakt dat er een camion plots op het linkervak (in het midden) begon te rijden en dan aan de volgende lichten gewoon de baan wou oversteken :wtf: Ook plezant is het als je de buitenste rijstroken moet hebben om een straat in te rijden. Het is daar zo dat je 2 rijstroken hebt, bij de rechterrijstrook moet je aan de lichten rechts afslaan en staan daar regelmatig wagens te wachten aan de lichten, bij de linksrijstrook rij je gewoon rechtdoor of sla je links af. Als je dan op die buitenste stroken moet zijn om wat verder een straat links af te slaan gebeurt het soms dat er een pipo juist naast je rijdt aan dezelfde snelheid met een rij andere auto's erachter maar voor die mens is er nog een gat waar je kan tussenkruipen, het is niet de eerste keer dat op het moment dat je versnelt om in dat gat te kruipen dat dien pipo gas bijgeeft terwijl er voor je wagens stilstaan.

balbe
17 mei 2007, 23:55
- Geraardsbergen: waar het alle weken koers is... kHeb zeker 15 minuten extra zitten toeren eer ik aan ComputerVISTA zijn huis geraakt ben *zucht*

Bedoel je nu niet Koksijde? :p

is hier even erg. Ofwel is't velo koers ofwel koers te voet, ofwel fanfara, maar 's zomers is er elke week wel iets waarsdoor er oneindige files zijn --> moto ftw

ComputerVISTA
18 mei 2007, 00:05
Mijn grootste ergernis blijft toch mensen die op het verkeerde vak zitten te rijden, meestal 't middenste... Tedju heb ik daar al wat speeksel op vervloekt ^^

amdr
18 mei 2007, 00:07
Mijn grootste ergernis blijft toch mensen die op het verkeerde vak zitten te rijden, meestal 't middenste... Tedju heb ik daar al wat speeksel op vervloekt ^^
Boeit toch ni op de autostrade? Als ge 110 rijd bv is da te traag om links te rijden maar evengoed te snel om rechts te rijden omdat ge dan om de vijf botten terug naar het middelste moet om voor camions uit te wijken...
Dus wa is er mis met middenvak rijders ? :p

citrofenwick
18 mei 2007, 00:08
geef mij maar het 3de vak ^^

pieroxx
18 mei 2007, 00:09
Boeit toch ni op de autostrade? Als ge 110 rijd bv is da te traag om links te rijden maar evengoed te snel om rechts te rijden omdat ge dan om de vijf botten terug naar het middelste moet om voor camions uit te wijken...

Ohhh you just signed your death warrant... Spaar hem vista!

Kwertie

"probleem" is da die ni gauw terug naar rechts gaan, terwijl er wél degelijk voor een lange afstand geen vrachtwagens meer zijn ;)...

nuja op zich is da geen probleem als je op't 3de kan geraken, mijn probleem is dan weer dat de autostrade die ik dagelijks neem maar 2 vakken heeft, dan heb je da probleem wel, maar vooral ook veel vrachtwagens die mekaar inhalen (autostrade naar Brugge, dus veel vrachtwagens voor de haven)

EagleEye
Het is alleen een middenvak rijder als ge die camions wegdenkt he :p Of toch het merendeel ervan

ComputerVISTA
18 mei 2007, 00:11

Wat is er mis mee? Omdat die dat niet alleen doen bij druk verkeer maar ook als er geen kat op de baan zit... dan moet ik van het eerste gans naar't derde rijden voor enen die 110 doet op het 2de...

Ik kan me daar geweldig druk in maken, steek dan ook meestal op't gemak rechts voor en dan hebben ze het ook door en voegen achter me dan in, DIMI doet dat ook en het valt neig op hoe pas dan hun frank valt...

amdr
18 mei 2007, 00:11
"probleem" is da die ni gauw terug naar rechts gaan, terwijl er wél degelijk voor een lange afstand geen vrachtwagens meer zijn ;)...

nuja op zich is da geen probleem als je op't 3de kan geraken, mijn probleem is dan weer dat de autostrade die ik dagelijks neem maar 2 vakken heeft, dan heb je da probleem wel, maar vooral ook veel vrachtwagens die mekaar inhalen (autostrade naar Brugge, dus veel vrachtwagens voor de haven)
Wete als ik smorges naar school rijd(is ook 2 rijvaks autostrade), rijd ik meestal een 110 fzo omdat ik van bij mij thuis bekan direct op den autostrade zit en dus nog ni echt warm sta. Rechts rijd het altijd vol camions dus ik rijd mooi 110 op het linkerrijvak. Als ik echt rechts kan rijden en der is een lang stuk zonder camions oke, dan ga ik uiteraard direct uit de weg. Maar ik ga mij ni tusse 2 camions wringen waar mss 7m ruimte tusse is. Enkel als ik heel snel iemand in men achteruit spiegel zie kome :p

balbe
18 mei 2007, 00:13

Het toont gewoon aan hoe lui ze zijn en hoe hard ze niet op hun baan letten.

ComputerVISTA
18 mei 2007, 00:13
Wie spreekt er dan ook daar over???? Als we over middenvaksrijders bezig zijn gaat het over mensen die zonder reden daar rijden en dus het eerste vak compleet leeg is.

Kwertie
18 mei 2007, 00:14
Wete als ik smorges naar school rijd(is ook 2 rijvaks autostrade), rijd ik meestal een 110 fzo omdat ik van bij mij thuis bekan direct op den autostrade zit en dus nog ni echt warm sta. Rechts rijd het altijd vol camions dus ik rijd mooi 110 op het linkerrijvak. Als ik echt rechts kan rijden en der is een lang stuk zonder camions oke, dan ga ik uiteraard direct uit de weg. Maar ik ga mij ni tusse 2 camions wringen waar mss 7m ruimte tusse is. Enkel als ik heel snel iemand in men achteruit spiegel zie kome :p

ehm, gij zijt een gebuur zeker die de woonplaats mis heeft ingevuld :wtf:
't is ook ongeveer zo hoor bij mij ;) de laatste tijd probeer ik de andere niet te ergeren en rijd 'k zelfs 90 /edit: in't begin/ (op aanraden van CAS :p), gewoon om mooi onder de 3000rpm te blijven en omdat'k dus ook heel dicht bij de autostrade woon

EagleEye
18 mei 2007, 00:24
Wete als ik smorges naar school rijd(is ook 2 rijvaks autostrade), rijd ik meestal een 110 fzo omdat ik van bij mij thuis bekan direct op den autostrade zit en dus nog ni echt warm sta. Rechts rijd het altijd vol camions dus ik rijd mooi 110 op het linkerrijvak. Als ik echt rechts kan rijden en der is een lang stuk zonder camions oke, dan ga ik uiteraard direct uit de weg. Maar ik ga mij ni tusse 2 camions wringen waar mss 7m ruimte tusse is. Enkel als ik heel snel iemand in men achteruit spiegel zie kome :pDat is dus gewoon in meerdere file rijden, geen probleem mee :p

camions moeten trouwens 50 meter houden

serial
18 mei 2007, 02:20
Zeemvellen en kurketrekkers die oversteken waar er geen zebrapad is!

ComputerVISTA
18 mei 2007, 02:24
Zeemvellen en kurketrekkers die oversteken waar er geen zebrapad is!

Misschien minder drinken en minder trippen :unsure:

BMW lover
18 mei 2007, 02:25

ik wil da ook altijd doen maar een grote lege rechte baan beslist daar meestal anders over:)

serial
18 mei 2007, 02:42
Misschien minder drinken en minder trippen :unsure:

serieus, vandaag nog bijna zo een kurketrekker omver gereden!
chance dak heb kunnen remmen of kzat met een platte band :)

ComputerVISTA
18 mei 2007, 02:45
Nu moede me toch is zeggen wat ne kurkentrekker en zeemvellen zijn :p

serial
18 mei 2007, 02:54
Nu moede me toch is zeggen wat ne kurkentrekker en zeemvellen zijn :p

Zeemvel (http://www.valahe.be/images/catalog/9980-p.jpg) en Kurkentrekker (http://www.technautic.nl/pic/pppictures/3/TICZ2503.jpg)

ComputerVISTA
18 mei 2007, 02:56
:sop:

Ik heb da nog nooit gezien op't straat =(

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 14:00
Ik wel, zo'n zeemvel toch, kreed in Duitsland een kleine 180 toen een camion voor me zijn lading verloor, en da leek ook op zeemvellen :unsure:

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 14:06

Wat er mis is met middenvaksrijders? :wtf:
Awel he, ze laten het eerste vak vrijwel ongebruikt, ook al rijd er geen kat op dat vak. Hierbij rijden ze trager dan toegelaten (100-110), en zo moeten de mensen die normaal op het tweede vak rijden naar het derde verschuiven, en zo raakt het derde vak vol. Dus de autostrade raakt geblokkeerd terwijl er nog een compleet leeg vak is op rechts. En of ge nu teken doet naar zo'n jannetten of nie, ze hebben het nooit door, ofwel doen ze nog eens vuile manieren naar je. Dus zoals vista zei, het beste is rechts inhalen, 8/10 heeft het door en gaat naar het eerste waar ze vaak nog minstens 15minuten rijden vooralleer ze een camion tegenkomen. Het is trouwens ook verplicht om op dat eerste vak te rijden, tijdens mijn rijlessen werd ik erop gewezen dat, wanneer er meer dan 10 sec tss 2 camions zit, je naar rechts moet, maar bij sommigen zit er een half uur tss en ze gaan nognie naar rechts. Specialisten in middenvaksrijden zijn :
- Geblondeerde dames
- Fransen
- Ouw pé's
- Jonge meisjes met een donkere VW Polo
Links rijden op een tweevaksbaan is ook extreem irritant, maandagavond nog, een linksrijder die 10m na een vrachtwagen ook 90 rijdt, maar dan op het linkse vak. BMW achter hem had al 25x geflashed, maar die zag da blijkbaar nie, dus enige oplossing is rechts inhalen en pas daarna ging hij achter de camion rijden.

serial
18 mei 2007, 14:08
[ |V| ][;8633959']Wat er mis is met middenvaksrijders? :wtf:
Awel he, ze laten het eerste vak vrijwel ongebruikt, ook al rijd er geen kat op dat vak. Hierbij rijden ze trager dan toegelaten (100-110), en zo moeten de mensen die normaal op het tweede vak rijden naar het derde verschuiven, en zo raakt het derde vak vol. Dus de autostrade raakt geblokkeerd terwijl er nog een compleet leeg vak is op rechts. En of ge nu teken doet naar zo'n jannetten of nie, ze hebben het nooit door, ofwel doen ze nog eens vuile manieren naar je. Dus zoals vista zei, het beste is rechts inhalen, 8/10 heeft het door en gaat naar het eerste waar ze vaak nog minstens 15minuten rijden vooralleer ze een camion tegenkomen. Specialisten in middenvaksrijden zijn :
- Geblondeerde dames
- Fransen
- Ouw pé's
Links rijden op een tweevaksbaan is ook extreem irritant, maandagavond nog, een linksrijder die 10m na een vrachtwagen ook 90 rijdt, maar dan op het linkse vak. BMW achter hem had al 25x geflashed, maar die zag da blijkbaar nie, dus enige oplossing is rechts inhalen en pas daarna ging hij achter de camion rijden.

Als ik echt zulke gasten tegenkom op 2vaks baan, die koste wat kost links willen blijven rijden ga ik niet bumperkleven of flashen.
Gewoon wat vertragen zodat ik er wa verder van ben, naar rechts gaan en dan opt gemak inhalen...

ComputerVISTA
18 mei 2007, 14:11
Idd en meestal hebben ze het dan door dat ze nie goe bezig zijn :p

Catscratch
18 mei 2007, 14:13
[ |V| ]Specialisten in middenvaksrijden zijn :
- Geblondeerde dames
- Fransen
- Ouw pé's

+ Mercedessen (kijkt naar zijn vader ;))

SoliD
18 mei 2007, 14:16
hollanders ook :)

en eigenlijk alle belgen ook :(

ComputerVISTA
18 mei 2007, 14:17
hollanders ook :)

Duitsers zijn imo de meest getrainde om te weten wanneer ze aan de kant moeten heb ik zo al willen merken, ze zien dat er iets achter hun zit en direkt gaan ze aan kant :)

SoliD
18 mei 2007, 14:20
idd duitsers zijn nu het enige aangename volk dat ge kunt tegenkomen op de weg, staat wel in contrast met duitsers die ge op vakantie tegenkomt. Die kan ik ook niet uitstaan, hollanders ook niet :rofl: dus duitsers hebben nog altijd een streepje voor :p

PareGoriC
18 mei 2007, 14:25
dat komt door hun autobahn systeem!

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 14:34
+ Mercedessen (kijkt naar zijn vader ;))
Veel minder dan monovolumes :p

Duitsers zijn imo de meest getrainde om te weten wanneer ze aan de kant moeten heb ik zo al willen merken, ze zien dat er iets achter hun zit en direkt gaan ze aan kant :)
Die Duitser die ik inhaalde op weg naar nurburg keek nochtans maar kwaad naar ons :unsure:

ComputerVISTA
18 mei 2007, 15:43
[ |V| ][;8634114']Veel minder dan monovolumes :p

Die Duitser die ik inhaalde op weg naar nurburg keek nochtans maar kwaad naar ons :unsure:

Welke? :p

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 16:24
Welke? :p

Linksrijder waarbij ik nog linkser ging rijden (bijna op de berm) en toen hij plaats maakte keek hij kwaad :(

eniac
18 mei 2007, 17:15

Eigenlijk zijn er, althans in het dagelijkse woon-werk-verkeer, nog vrij veel Belgen die het goed doen en die mooi rechts gaan. Het zijn de onnozelaars die het verbrodden natuurlijk, je moet er maar 1 hebben om al een mooie colonne op het linkervak te creëren.

Waar ik me ook steeds vaker aan erger: motorrijders op de autosnelweg. Okee, het wordt gedoogd dat ze tussen de auto's voorbijsteken als er file is, maar ffs, als ik 100 of zelfs 120-130 rijdt in blokverkeer dan moeten die er niet meer tussenkomen. Levensgevaarlijk is zoiets.

obsolum
18 mei 2007, 17:36
Waar ik me ook steeds vaker aan erger: motorrijders op de autosnelweg. Okee, het wordt gedoogd dat ze tussen de auto's voorbijsteken als er file is, maar ffs, als ik 100 of zelfs 120-130 rijdt in blokverkeer dan moeten die er niet meer tussenkomen. Levensgevaarlijk is zoiets.

Meh, hangt af van situatie tot situatie. Als er voldoende ruimte is om tussen te gaan vind ik het niet "levensgevaarlijk". Oké, als je hem niet van tevoren hoort of ziet aankomen dan is het best wel schrikken, wat kan leiden tot ongelukken door ineens aan je stuur te trekken of op je rem te gaan staan van't verschieten ofzo, vooral bij oudere mensen. Bij 120-130 lijkt het me idd een beetje overbodig. Maar als motorrijder heb je een compleet ander zicht op het verkeer. Vanuit het oogpunt van die motard is daar waarschijnlijk niks gevaarlijks aan; hij schat alles anders in. Ik spreek uit ervaring, zowel als automobilist als motorrijder. Het verkeer op een moto is haast een compleet andere wereld bij wijze van spreken. Die mannen bedoelen dat heus niet slecht ofzo, of rijden niet opzettelijk roekeloos (in de ogen van automobilisten dan).

En on topic: als motard is elke automobilist eigenlijk een beetje een "ergernis" :D

eniac
18 mei 2007, 17:53
Ik zeg niet dat ze het opzettelijk doen, en ik heb ze _altijd_ gezien, maar het is gewoon gevaarlijk. Aan die snelheid kan een kleine ruk aan het stuur al fataal zijn. Ziet de automobilist iets waarvoor hij zich een meter moet opzij smijten, dan is het koekenbak.

De reden waarom het gedoogd wordt dat ze in een trage file voorbijsteken tussen de auto's door snap ik volledig, ze kunnen het dus waarom niet. Maar aan degelijke snelheden moeten ze gewoon weer de wet volgen en mooi aansluiten in het rijtje. Ander overzicht of niet.

Thin Liz
18 mei 2007, 18:27
De wielerterroristen zie ik de laatste tijd weer meer en meer... Je kent ze wel: een perfect schoon fietspad naast de baan en wat doen ze? OP de rijbaan rijden, alleen/met twee/... het doet er niet toe. Enorm gevaarlijk vind ik zelf, en o wee als je iets durft zeggen :sop:

pr0ph3t
18 mei 2007, 19:49
dernet zo ne golf 2 dat uberlaag hangt, als em een kasseisteentje tegekomt en em kan er nie langs moet em zich draaien en nen omweg van kweetniewa maken omdat em er nie over kan, dit tege 30 per uur voor mij op een 70baan, ik werd er depri van!

balbe
18 mei 2007, 20:49
Meh, hangt af van situatie tot situatie. Als er voldoende ruimte is om tussen te gaan vind ik het niet "levensgevaarlijk". Oké, als je hem niet van tevoren hoort of ziet aankomen dan is het best wel schrikken, wat kan leiden tot ongelukken door ineens aan je stuur te trekken of op je rem te gaan staan van't verschieten ofzo, vooral bij oudere mensen. Bij 120-130 lijkt het me idd een beetje overbodig. Maar als motorrijder heb je een compleet ander zicht op het verkeer. Vanuit het oogpunt van die motard is daar waarschijnlijk niks gevaarlijks aan; hij schat alles anders in. Ik spreek uit ervaring, zowel als automobilist als motorrijder. Het verkeer op een moto is haast een compleet andere wereld bij wijze van spreken. Die mannen bedoelen dat heus niet slecht ofzo, of rijden niet opzettelijk roekeloos (in de ogen van automobilisten dan).

En on topic: als motard is elke automobilist eigenlijk een beetje een "ergernis" :D

Er is veel te weinig communicatie tussen motorrijders en automobilisten. Ik erger mij aan de commentaar van mijn vader over motorrijders. Hij maakt er dan kritiek op terwijl ik weet dat ik als motorrijder dezelfde manoeuver zou hebben uitgevoerd.

edit: met communicatie bedoel ik dus aan niet motorrijders laten zien hoe het er aan toe gaat op een moto, dmv opgenomen films vanop de moto (zoals ghostrider maar minder erg :p)

serial
18 mei 2007, 20:50
trouwens zeer ongepaste en kinderachtige reactie van virtualdude.
kheb trouwens niet gezegd dat ik agressief zou overseken, gewoon paar km sneller.

Links rijden als ge niemand oversteekt is trouwens net zo strafbaar als rechts inhalen dus zijt ge zelf ook in fout.

vind het gewoon zielig om dan te verklaren dat ge alles zult toegooien onder andere omdat ge dat ten eerste niet zou doen en ten tweede ge zelf ook strafbaar zijt en dus niet volledig in uw recht. (ge moogt namelijk niet zomaar bruusk remmen als er geen obstakel is)

Burny
18 mei 2007, 20:55
kheb trouwens niet gezegd dat ik agressief zou overseken, gewoon paar km sneller.

Links rijden als ge niemand oversteekt is trouwens net zo strafbaar als rechts inhalen dus zijt ge zelf ook in fout.

vind het gewoon zielig om dan te verklaren dat ge alles zult toegooien onder andere omdat ge dat ten eerste niet zou doen en ten tweede ge zelf ook strafbaar zijt en dus niet volledig in uw recht. (ge moogt namelijk niet zomaar bruusk remmen als er geen obstakel is)

Ik ga u hierin 100% bijspringen. Sterker nog, iemand die persé links wil rijden, haal ik ook rustig via rechts in op een 2vaks baan. Daar is niets gevaarlijks aan.
Virtualdude komt hier wel regelmatig comments posten die kant nog wal raken, maar deze was té belachelijk.

Gisteren trouwens een bumperklever achter me, een Corsa. Baan waar je 70 mag, ik reed er 70. Hij reed echt wel zeer kort, en begon te claxoneren. Dat was voor mij de druppel, dus heb ik mijne uit versnelling gezet en rustig geremd tot 20 per uur. Dan rustig in 2de blijven rijden. Het volgende rond punt was ik em kwijt :lol:

HighWire
18 mei 2007, 21:04
Van die rotzakken in een file die vlak voor mij ff opzij gaan om mij niet door te laten...

En dan ben ik als brave motard daar stapvoets aant doorrijden (wat MAG van de wet!) gaat die halve gare, gefrustreerde zak ff debiel doen en zen auto wat dwars zetten...
Kan da best begrijpen da die mens da irritant vind da ik doorkan en hij niet maar da geeft hem het recht ni van zo te doen...

Mensen die het verschil niet kennen tussen links en rechts en dus gewoon overal voorrang nemen (volgende keer rij ik er gewoon op...)

Met wielertoeristen heb ik geen last, buiten als ze besluiten van "mini-peleton" te spelen en met 4 naast een gaan rijden...

Mensen die 60 rijden waar ge 70 moogt... (oke, tis maar 10km/h maar 70 is 70 en geen 60...)

Mensen die links voorbij vliegen, om dan voor u in te voegen, alles dicht te smijten en nen afslag te pakken...

Bumperklevers! (aloewel ik daar weinig last van heb eens ik mijn 3l V6 eens op zen staart trap, maar dan gaan we richting minder legale snelheden...) Meestal laat ik ze gewoon kleven... Als ze in men gat steken is de rekening voor hun... :p

Mensen die geen rekening houden met motorrijders... "Och, geeft ma gas en draait ma af, dieje stopt wel..." Mja, kan ook ni anders of ik steek erin, kzal wel in men recht zijn maar liever niet als wel... (aloewel dit serieus geminderd is de laatste tijd...)

Ik kan zo nog ff doorgaan ze, als je wilt :p

Dreetn
18 mei 2007, 21:06
...
Welke auto heb je wel?

HighWire
18 mei 2007, 21:11
Peugeot 406 Coupé Pinin Farina.
de 3l v6 die erin zit is goed voor 220 trappelende paardjes :)
Enige nadelen: Naft! En het is een automatic hoewel ik dit niet echt als nadeel beschouw (maar sommige onder jullie ongetwijfeld wel ;) )

Kost me redelijk wat aan benzine maar kheb het ervoor over, het geluid van een V motor is gewoon te heerlijk :p

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 21:34

²

Heeft hij ondertss zijne post weggedaan ?

EagleEye
18 mei 2007, 21:36
Wa zit gelle nu te zeggen over virtualdude, ik ben heel de thread afgegaan en ik vind die post ni :p

Burny
18 mei 2007, 21:36
[ |V| ][;8636424']²

Heeft hij ondertss zijne post weggedaan ?

Ik heb die post 'gebadpost' en kort daarna was hij weg. Maar ik zal zeker niet de enige zijn geweest die em gebadpost heeft.

ComputerVISTA
18 mei 2007, 21:38
Over wat ging het in feite? :p

SpeedFreak.be
18 mei 2007, 21:41
Ben ook nieuwsgierig geworden.:p

Brecht
18 mei 2007, 21:42
Over wat ging het in feite? :p
em ging mensen van de baan rijden ofzo omdat ze hem rechts zouden oversteken omdat ie weigert rechts te rijden alskt mij goe kan herinnere :p ie was bezig van vlak voor hun neus te gaan hangen en alles toe te smijten zonder reden

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 21:45
Eens ik mijn GL-klasse met bullbars heb, mag hij dat wel eens proberen :unsure:

Brecht
18 mei 2007, 21:48
[ |V| ][;8636488']Eens ik mijn GL-klasse met bullbars heb, mag hij dat wel eens proberen :unsure:
monteerd der zo een grote schuine sneeuwschoep op dadde de middenvaksrijders gewoon aan de kant kunt schuive ^^ http://jetstreamlandscape.com/images/picts/snowplow%20truck.jpg

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 21:49
monteerd der zo een grote schuine sneeuwschoep op dadde de middenvaksrijders gewoon aan de kant kunt schuive ^^ http://jetstreamlandscape.com/images/picts/snowplow%20truck.jpg

Ziet er idd ook efficiënt uit, ook voor files enzo.
Mr een GL of een G met grote bullbars heeft meer stijl imo :cool:

EagleEye
18 mei 2007, 21:54
monteerd der zo een grote schuine sneeuwschoep op dadde de middenvaksrijders gewoon aan de kant kunt schuive ^^ http://jetstreamlandscape.com/images/picts/snowplow%20truck.jpgwel ene die schuin naar rechts staat natuurlijk, dat ge ze niet nog verder naar links duwt! :D

SpeedFreak.be
18 mei 2007, 21:57
[ |V| ][;8636505']Ziet er idd ook efficiënt uit, ook voor files enzo.
Mr een GL of een G met grote bullbars heeft meer stijl imo :cool:

Het efficiëntste is (als je er aan kunt komen) een M1A1 Abrams tank.:evil:

Als je er niet langs kunt ga je er gewoon overheen.:rofl: :rofl: :rofl:

HighWire
18 mei 2007, 21:59
wrom met zoiets moeite doen voor erlangs te gaan in de eerste plaats? :p

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 22:07
Eigenlijk, hij zou de kans niet krijgen om te remmen voor me aangezien ik allang langs rechts gepasseerd ben nog voor hij me zag aankomen :p

TTT002
18 mei 2007, 23:04
Iemand voorbijsteken met grote manieren en eens je ernaast komt heb je door dat je die persoon in kwestie toch wel goed kent :$

Ze keek eens raar en dacht waarschijnlijk: "hé is dat niet .. " VROEM en weg was ik :p

|) ][ |V| ][
18 mei 2007, 23:28
Iemand voorbijsteken met grote manieren en eens je ernaast komt heb je door dat je die persoon in kwestie toch wel goed kent :$

Ze keek eens raar en dacht waarschijnlijk: "hé is dat niet .. " VROEM en weg was ik :p

Iemands voorrang afpakken int stad omda ge rap naart wc moet en dus iedereen plaats moet maken, om dan de dag erop in de avondles te horen : Was da jij gisteren me die Mercedes die me coupeerde ? :unsure:
Vorige week gebeurd :p

eniac
18 mei 2007, 23:52
En dan ben ik als brave motard daar stapvoets aant doorrijden (wat MAG van de wet!)

Zoals ik al zei, ik heb niets tegen motards die inhalen in een trage file, en ga altijd zoveel mogelijk opzij. Maar kan je me even tonen waar in de wet precies staat geschreven dat dit mag? Ik was van mening dat dit gedoogd wordt maar eigenlijk niet mag volgens de wet...

edit: dit is Nederland:

Mag ik met de motor tussen de file door rijden?

U heeft als motorrijder geen recht op de ruimte tussen de rijen auto’s, maar het expliciete verbod hier te rijden is in 1991 opgeheven. U wordt als motorrijder gedoogd. Daarbij is het van belang uw gedrag aan te passen aan de verkeerssituatie. Lees meer hierover op de pagina over filerijden.

HighWire
19 mei 2007, 05:30
U vraagt, wij draaien:

Misschien maakt de wettekst één en ander wat duidelijker:
ART. 16.2

""Wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 (=filerijden) wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen IN EEN ANDERE RIJSTROOK OF FILE niet als inhalen beschouwd."" Dus, indien men zich met twee (auto + motorfiets) op hetzelfde vak bevindt dan spreken we wel degelijk van inhalen als de auto gepasseerd wordt (voor zover ook deze in beweging is).Concreet samengevat:

-een motorrijder mag altijd tussen de files doorrijden als de voertuigen volledig stilstaan;
-als de voertuigen in file in beweging zijn, mag hij een voertuig over DEZELFDE rijstrook slechts langs LINKS inhalen. Hij mag een rijdend voertuig in file nooit langs rechts inhalen over hetzelfde rijvak, wél langs de rechts ervan gelegen rijstrook. (maar niet langs de pechstrook)

Bron:
http://www.mag.be/dutch/modules.php?name=News&file=article&sid=205

Tis een beetje een kat & muis spel, volgens de wet mag het, maar de ruimte die ter beschikking is mag dan volgens de raadgevingen dan weer niet gebruikt worden daarvoor (staat daar ook erges op ze...)

Nuja, aangezien ge aan raadgevingen geen rechten kunt ontrekken kan je zeggen dat het mag...
Beetje vaag allemaal, zoals de rest van het belgisch wet systeem zekers? :)

BleKKie
19 mei 2007, 09:58
ik haat het volgende:

* ne camion die een anderen voorbijsteekt terwijl em mss 1 a 2 km/h sneller rijd, op zich niks tegen maar da duurt zo lang eh, moest dezen die ingehaald word nu gewoon 10 sec zijn gas lossen (cruise control uitzetten) is em er direct voorbij en is iedereen tevreden ma neen, blijven volharden en zeker nie vertragen arghh :@ (en da in het spitsuur :s )

* Ik rij altijd de maximumsnelheid maar ik kan er niet tegen dat er dan nog een zo in mijn gat komt plakken eh (meestal in bebouwde kom), em kan da nie voorbijsteken (door tegenliggers, ...), dan ga ek gewoon 40-45 gaan rijden en zo opvallend wat gezellig rondkijken, dan komt die kerl vollledig slecht :p

* En ook nog mensen die volledig zot komen en beginnen te claxoneren als ge ffs stopt voor iemand die staat te wachten om over te steken op een zebrapad, en ook van mensen die bij een gelijkaardig voorval van de andere richting komen en dan gewoon doorrijden terwijl de voetganger al aan het oversteken is. Ik kijk wel altijd als er iemand achter mij zit of niet, als er niemand is dan rij ek meestal wel door aangezien ze dan als ek gepasseerd ben direct kunnen ovesteken.

* ook eigenlijk fietsers die redelijk gevaarlijk rijden enal, ma daar gaak nie veel over zeggen want kdoe da eigenlijk zelf :/ ik schiet me dan ook overal tussen enzo dusja sst :p

EagleEye
19 mei 2007, 10:17
* En ook nog mensen die volledig zot komen en beginnen te claxoneren als ge ffs stopt voor iemand die staat te wachten om over te steken op een zebrapad, en ook van mensen die bij een gelijkaardig voorval van de andere richting komen en dan gewoon doorrijden terwijl de voetganger al aan het oversteken is. Ik kijk wel altijd als er iemand achter mij zit of niet, als er niemand is dan rij ek meestal wel door aangezien ze dan als ek gepasseerd ben direct kunnen ovesteken.
Da heb ik nu nog nooit meegemaakt :| Ik stop nochtans altijd als er eene staat te wachten aan een zebrapad, daar doen mensen normaal toch niet moeilijk om?

virtualdude
19 mei 2007, 10:19
Da heb ik nu nog nooit meegemaakt :| Ik stop nochtans altijd als er eene staat te wachten aan een zebrapad, daar doen mensen normaal toch niet moeilijk om?

ze claxoneren msh niet gelijk zot maar soms als je gwn eens in je spiegels kijkt dan zie dat ze niet echt tevreden zijn.

BleKKie
19 mei 2007, 10:25
ja da claxoneren is nu ook nie altijd ma ik heb het al es meegemaakt ze, twas zo op een manier van: "wtf gaat gij nu stoppen om die mens over te laten, helemaal zot geworden fzo" :p

EagleEye
19 mei 2007, 10:50
ze claxoneren msh niet gelijk zot maar soms als je gwn eens in je spiegels kijkt dan zie dat ze niet echt tevreden zijn.Dan hebben ze toch gewoon pech gehad :lol: ik ga daarvoor geen mensen omverrijden hoor :p

Als ikzelf de voetganger ben ga ik altijd proberen den eerste te doen stoppen, ik sta daar niet voor de grap he, ik wil die straat over...

eniac
19 mei 2007, 13:28
U vraagt, wij draaien:

Misschien maakt de wettekst één en ander wat duidelijker:
ART. 16.2

Lees zelf eens artikel 16.2 op wegcode.be. Ik heb de site die jij aanhaalt ook gevonden, en ik vraag mij af hoe hij aan die "concrete samenvatting" raakt, zich enkel baserend op 16.2.

Lijkt mij wel een heel vrije (en onlogische) interpretatie van de feiten.

Coolguy
19 mei 2007, 14:04
Ergernissen-top 10 op Autoblog.nl:

1. Onnodig links rijden

2. Onvoldoende afstand houden

3. Te lage snelheid

4. Onjuiste verlichting voeren

5. Inhalende vrachtauto’s

6. Richtingaanwijzer niet/onjuist gebruiken

7. Rechts inhalen

8. Geen ruimte geven aan in/uitvoeger

9. Afwijkend gedrag door alcohol en drugs

10. Te hard rijden bij wegwerkzaamheden

Asserti
19 mei 2007, 16:24
Zeemvel (http://www.valahe.be/images/catalog/9980-p.jpg) en Kurkentrekker (http://www.technautic.nl/pic/pppictures/3/TICZ2503.jpg)

:rofl: :lol: looooooooooooooooooooooooool :D :D

ik lig hier driedubbel plat :lol:

Asserti
19 mei 2007, 16:34
daarjuist den E40 van beetje voorbij wetteren tot beetje voor Nevele, bordjes met 90 op boven de autostrade. Had het al gehoord van voor ik vertrok. Reden? Omwille van het drukke verkeer richting kust.

Yes. sure.

Toen ik de verkeerswisselaar was gepasseerd was het hele linkerrijvak leeg en was er minder volk dan soms in de andere richting 's avonds :ironic:

waarom ze dan op die borden 's nachts geen '160' zetten vraag ik me dan af...

balbe
19 mei 2007, 16:41
daarjuist den E40 van beetje voorbij wetteren tot beetje voor Nevele, bordjes met 90 op boven de autostrade. Had het al gehoord van voor ik vertrok. Reden? Omwille van het drukke verkeer richting kust.

Yes. sure.

Toen ik de verkeerswisselaar was gepasseerd was het hele linkerrijvak leeg en was er minder volk dan soms in de andere richting 's avonds :ironic:

waarom ze dan op die borden 's nachts geen '160' zetten vraag ik me dan af...

Je snapt het niet, ze zijn ze vergeten uit te zetten :rofl: