PDA

Volledige versie bekijken : Honda Dax

*LoE*
4 juli 2005, 19:18
omdat mijn 16e verjaardag nadert, ben ik op zoek naar een Honda Dax (geen Jincheng)

weet iemand goede sites of adressen waar ik terecht kan?

budget: max 2000€

bedankt :niceone:

Foose
4 juli 2005, 19:19
www.2dehands.Be

€2000 is al een aardig budget voor'n dax.
Voor €1700 - €2000 heb je met wat geluk al een mooie zonder veel werk.

*LoE*
4 juli 2005, 19:22
ja die site heb ik ook, maar aangezien ik niet zoveel van daxen weet, kan je me wat aanraders geven aub?

graag links aub

*LoE*
4 juli 2005, 19:31
bijvb deze (http://brommerscooter.2dehands.be/markt/brommer/dax/9563244-dax-mooie-st-50g-oud.html?brommer_merk=7_1)

de moeite waard?

herc
4 juli 2005, 19:35
Prijs lijkt me te hoog gegrepen.

www.daxboard.be daar zal je genoeg keus vinden.

*LoE*
4 juli 2005, 19:39
dat is het juist, ik weet niet of de brommer de prijs waard is, daarom vraag ik jullie hulp!!

kan je wat concreter zijn met de goede daxen aub (link ofzo)

dank.

Foose
4 juli 2005, 21:07
bijvb deze (http://brommerscooter.2dehands.be/markt/brommer/dax/9563244-dax-mooie-st-50g-oud.html?brommer_merk=7_1)

de moeite waard?

Bwa, IK vind van niet.
Waarom ? Tis nen Duits (zie je vooral aan de spatborden) en hij is niet meer origineel.

*LoE*
4 juli 2005, 21:09
maar qua uitlaat etc..

meer het motorische gedeelte?

Foose
4 juli 2005, 21:29
Volgens zijn beschrijvingen is de motor goed in orde.
Motorisch is nen Duits hetzelfde. Tis juist het uiterlijk enzo dat verschilt.

GADGET
4 juli 2005, 21:36
da is de prijs dat die OT daxjes gaan...

soms vinde wel goedkoper, maar deze heeft dan weer chroom velgen etc. (en die andere verroeste :p )

SkateDivision
4 juli 2005, 21:38
da is de prijs dat die OT daxjes gaan...

soms vinde wel goedkoper, maar deze heeft dan weer chroom velgen etc. (en die andere verroeste :p )
idd, chromé velgen kosten ook geld, en voor gewone ori duitse daxjes vragen ze ook al veel geld tegenwoordig ...

*LoE*
4 juli 2005, 22:05
de uitlaat ziet er ook nice uit !

scorpken
4 juli 2005, 22:12
http://brommerscooter.2dehands.be/markt/brommer/dax/9572257-dax-daxke.html

ook een hele mooie!

*LoE*
4 juli 2005, 22:31
ja, buiten die pinkers vooraan :doh:

gratis? :woohoo:

Zyh
4 juli 2005, 23:37
Mijn zus had voor haar 16de verjaardag (nu toch al bijna 7 jaar geleden ^^) ook een Honda Dax gekocht en ze heeft er toen een 2000 euro voor betaald, dus is perfect voor je budget (als je tenminste tevreden bent met standaardversie :p).

Edit: Zo (http://www.honda-dax.com/albums/albun27/aab.jpg) eentje.

scorpken
5 juli 2005, 12:40
ja, buiten die pinkers vooraan :doh:

gratis? :woohoo:

Er boven staat 1700euro

herc
5 juli 2005, 12:44
http://brommerscooter.2dehands.be/markt/brommer/dax/9572257-dax-daxke.html

ook een hele mooie!

Dit is dan weer een koopje. 1700€ voor een nt dax in, voor zover ik kan zien, perfecte staat.

Foose
5 juli 2005, 21:52
Dit is dan weer een koopje. 1700€ voor een nt dax in, voor zover ik kan zien, perfecte staat.

Ik ben meer voor een ST dax ;)

Logix
6 juli 2005, 16:56
http://img190.echo.cx/img190/434/hpim35059za.jpg

1750 €

nieuwe motor perfect gerodeerd.
nieuwe ketting + tandwielen (+ je krijgt er nog nieuw tandwiel bij voor vanvoor indien je hogere snelheid wil behalen.)
nieuwe remschoenen
pas herspoten
nieuw koplampje in chromé + nieuwe koplamporen
kilometer- en toerenteller
zc 108 cc
oliekoeler met stalen kabels
ontluchting met stalen kabels
kilometer- en toerenteller
kitaco velgen met monkeynaven
honda kader van voor 74
pas herspoten
voorspatbordje van daytona
stuurtje van daytona
chromé vliegwielcarter Honda
verstelbaar G-craft schakelpootje

Kermit
6 juli 2005, 16:58
wij hebben hier thuis 3 daxen, mijn broer kijkt regelmatig op http://daxboard.be/

daar staan er altijd wel te koop, en kun je uitleg en commentaar krijgen van anderen

tinbie
6 juli 2005, 17:48
www.dax.be
daar heb ik al eens 1 gekocht

www.daxforum.be << Gent Dax Forum

Fatalix
6 juli 2005, 17:49
Waarom 'geen jincheng'?
Is dat omdat iemand je heeft wijsgemaakt dat deze slechte kwaliteit zijn?
Of omdat je anders niet 'koel' bent?

Explain.

inspiratieloos
6 juli 2005, 19:05
Waarom 'geen jincheng'?

Explain.

ze ZIJN ook minder van kwaliteit, meer moet er daar niet over gezegd worden.

Tis namaak en kwaliteit als een echte Honda Dax kan er niet gehaald worden.

Hoe weet ik dan zo zeker ? Maten rijden allemaal met dax of jincheng, je kan ze er zo van tussen halen.

casualties
6 juli 2005, 19:09
Waarom 'geen jincheng'?

Explain.

een honda dax van 30jaar zoner onderhoud is idd niet zo goed meer als een nieuwe jincheng

maar een compleet gereviseerde honda dax tegenover jincheng ? ik zou het wel weten!!

(DAX dus!!)

Fatalix
6 juli 2005, 19:22
ze ZIJN ook minder van kwaliteit, meer moet er daar niet over gezegd worden.

Tis namaak en kwaliteit als een echte Honda Dax kan er niet gehaald worden.

Hoe weet ik dan zo zeker ? Maten rijden allemaal met dax of jincheng, je kan ze er zo van tussen halen.
Ma ventje toch das bullshit.
De allereerste modellen van jc waren crap, zo ook die van honda.
Is nu al veel verbeterd.

maar natuurlijk ben jij een *echte* viertakter als je honda rijd ;)

casualties
6 juli 2005, 19:25
Ma ventje toch das bullshit.
De allereerste modellen van jc waren crap, zo ook die van honda.
Is nu al veel verbeterd.

maar natuurlijk ben jij een *echte* viertakter als je honda rijd ;)

alle kom, ieder zen gedacht over honda & Jincheng..jij bent de man die alles het beste weet (cfr.grote mond op daxboard), maar tis ni zo da ge het altijd bij het rechte eind hebt..

een nieuwe honda monkey tegen jc singa ? hallow, open u ogen ne keer hoor gast :sop:

en nee, ik zeg hier ni da jincheng brol is..Jincheng is OK, maar is niet vergelijkbaar als je een nieuw honda model ernaast zet

Fatalix
6 juli 2005, 19:28
alle kom, ieder zen gedacht over honda & Jincheng..jij bent de man die alles het beste weet (cfr.grote mond op daxboard), maar tis ni zo da ge het altijd bij het rechte eind hebt..

een nieuwe honda monkey tegen jc singa ? hallow, open u ogen ne keer hoor gast :sop:

en nee, ik zeg hier ni da jincheng brol is..Jincheng is OK, maar is niet vergelijkbaar als je een nieuw honda model ernaast zet
Oww...dus omdat ik een grote mond had op daxboard (waar ik wederom gelijk had) kan ik hier niet nog is gelijk hebben?

Ik ga een discussie aan als ik weet dat ik een goed punt heb.
Heb ik dat niet, hou ik wijs mn kop.

Voila, ja, jij vind honda beter, wsl omdat iedereen zegt dat dat zo is en omdat de echter 4stroke-crew-club-kerels ook honda rijden.

Naja, k..

Don't get me wrong, heb zelf ook een monkey van '74.

GADGET
6 juli 2005, 19:47
ik heb ze alletwee gehad. (ook skyteam en lifan en bud en crf )

honda is beter. End of discussion...
JC is goed, tkan ermee door... maar honda staat erboven.

de JC rijders die zo hun JC verdedigen, maar toch er honda stickers etc opplakken is dan weer helemaal belachelijk :lol:

*edit: je hebt geen punt btw, hou dan wijs je kop ;) mssch kan je niet goed die commentaar verdragen, da kan ook zijn. Maar honda is beter.

Kermit
6 juli 2005, 19:54
jingsjeng begint gewoon te roesten als ge n keer in de regen hebt gereden

GADGET
6 juli 2005, 19:54
das ook zever...

casualties
6 juli 2005, 20:00
idd, maar hun croom bladdert wel héél snel af als ge niet hem niet teveel kuist..bij mijn singa gewoon toen de chroom vd velgen geschrobt :sop:

Fatalix
6 juli 2005, 20:06
ik heb ze alletwee gehad. (ook skyteam en lifan en bud en crf )

honda is beter. End of discussion...
JC is goed, tkan ermee door... maar honda staat erboven.

de JC rijders die zo hun JC verdedigen, maar toch er honda stickers etc opplakken is dan weer helemaal belachelijk :lol:

*edit: je hebt geen punt btw, hou dan wijs je kop ;) mssch kan je niet goed die commentaar verdragen, da kan ook zijn. Maar honda is beter.
Ja, dat stickers opplakken slaat idd nergens op, moet k je gelijk geven.

En tuurlijk verdedigen JC rijders zichzelf, alleen rijd ik honda :)

GADGET
6 juli 2005, 20:14
ik heb eerst 2 jaar me ne jingelchengel gereden. Da masheerde, door weer en wind. Ik heb er geen klagen van. (opt einde lekte hij wel, te wijten aan slechte pakking), vork zat ook wa spel op, maar ni echt zotte dinges. Ook af en toe probleempje met van 1e naar 2e te schakelen. Dan een honda motodax, dan nice blok, dan bud, dan crf. En.. ik zeg dus totaal ni dat JC slecht is of bucht is. Maar honda is gwn net iets beter.

tweetyoost
6 juli 2005, 20:26
nja mij werd het al rap duidelijk

mijne maat heeft in september vorig jaar een splinternieuwe jincheng dx gekocht en ik in november ofzo een OT dax van 1974 (welliswaar in perfecte staat)

mijne maat en ik onderhouden ons daxjes beide zeer goed en kzag toch al snel het verschil, nu is de zijne al aan het roesten aan de velgen,motorblok, enz... em heeft al problemen gehad met kilometerteller,ketting,pekkel,nja allerhande kleinigheden maargoed als ge der kunt mee leven... t'is msh ook kwestie van wat geluk maarja.

aan mijn OT dax heb ik ook wel wat kleinigheden (t'is tenslotte 31 jaar oud) maar nu nie om te zeggen dak super veel last heb van roest of andere problemen.

Foose
6 juli 2005, 20:28
Ik vind Honda ook beter. En tis veel meer waard ook.
Jincheng is ni slecht, maar da ziede ook al veel en das lelijk(er) afgewerkt.

GADGET
6 juli 2005, 20:29
jah, die kilometertellers zwijg ik over op die JC. Ik heb het na de 5e ofzo opgegeven

Fatalix
6 juli 2005, 21:09
lol, true, mn dx had daar ook last van. (niet kapot gaan, maar 20km/h verkeerd aangeven enzo).
Dan maar kitaco set erop ;p

GADGET
6 juli 2005, 21:15
ik takegawa's. 2 analoge tellers ne achtergrond verlichting. Na 4 Km vond mijn nice het nodig daar teveel stroom door te jagen :p kapot... 230€ weg. Sjance dak content was van die nice (was ook wel wa uitgeboord etc :p ) :lol:

nee maar, ge ga nu toch ni ontkennen da bij JC meer van die 'probleemkes' voorkomen dan honda. Niet dat da een echt drama is, want da IS gewon zo bij viertaktjes, maar toch.. zeggen da het eve goe is vinnek ni just.

*edit: denk ook aan lasnaden, schroefdraad,.. zo al die kleine verschillekes waar ge toch honda van JC kunt onderscheiden imo.

Kermit
6 juli 2005, 21:36
nja mij werd het al rap duidelijk

mijne maat heeft in september vorig jaar een splinternieuwe jincheng dx gekocht en ik in november ofzo een OT dax van 1974 (welliswaar in perfecte staat)

mijne maat en ik onderhouden ons daxjes beide zeer goed en kzag toch al snel het verschil, nu is de zijne al aan het roesten aan de velgen,motorblok, enz... em heeft al problemen gehad met kilometerteller,ketting,pekkel,nja allerhande kleinigheden maargoed als ge der kunt mee leven... t'is msh ook kwestie van wat geluk maarja.

aan mijn OT dax heb ik ook wel wat kleinigheden (t'is tenslotte 31 jaar oud) maar nu nie om te zeggen dak super veel last heb van roest of andere problemen.

ziede wel dak geen zever vertel, k sprak ook uit ervaring

GADGET
6 juli 2005, 21:39
der zijn ook honda's die roesten hoor. Da zijn stalen velgen, wa gade der aan doen ? da roest gwn e ja :s als der wa verf af is hebdet zitten, honda of JC. Het zal idd wel wa rapper roesten etc, maar daarom is het nog gene rommel ofzo e ;)

Kermit
7 juli 2005, 12:05
het roest minstens 2 tot 3 keer zo snel, dat is veel te snel

*LoE*
7 juli 2005, 17:33
ok end of discussion, honda wins...