PDA

Volledige versie bekijken : Billie

ec8or
1 juli 2005, 09:00
freya is bevallen gisteren, van een meisje met de mooi luidende naam 'Billie' :eek:

wtf is er aan de hand met freya - het is wel leuk je kinderen wat progressieve namen mee te geven, en aan de andere lijkt het ook wel een hype geworden. maar een meisje een jongensnaam meegeven is toch wel wat teveel 'van het goede', vind ik.

dat kind zal er later volgens mij enorm mee gepest worden op school, om nog maar te zwijgen over haar latere carriere-jaren..

de mama heeft zelf zo'n mooie naam (vind ik) en dan doet ze, in haar kinderlijke enthousiasme, haar eigen kind zo'n onrecht aan.

wadoyouthink?

]HT[Simon
1 juli 2005, 09:17
Absoluut gelijk, namen zoals het Hollands klinkende Janneke en Gertie gaan nu nog net, maar Billie? Misschien zouden ze foldertjes moeten maken of zo die de ouders duidelijk maken wat een slechte naam voor een kind allemaal betekent.

S3TH
1 juli 2005, 10:15
Billie?
Amai, arm kind idd... Zo'n naam zal wel wat gevolgen gaan hebben ja :s Kind zal waarschijnlijk ook een naamsverandering laten doen eens ze op leeftijd is.

Cyberkef
1 juli 2005, 10:17
Billie... Toen ik de topictitel las, dat ik dat iemand zen hondje kwijt was :crazy:
(tbh, zelfs men zoon zou ik zo nooit laten noemen, n/o @ lezertjes die Billie heten, maar ik ben nog opgevoed met de billie & bollie strips :p)

Sommige ouders doen hun kind idd toch serieus onrecht aan met zo'n namen... :wtf:

*~Lientjeuhhh~*
1 juli 2005, 10:21
niks mis toch met die naam ? Freya heeft haar inspiratie gehaald bij Billie Jean King denk ik, voorstander van vrouwenrechten van paar decennia geleden

'k vind het een leuke naam :D

e_talking
1 juli 2005, 10:26
ik zie later da lief van Billie al bezig..

en hoe heet u lief??? Billie! "ne jongen??; zijde homo" :p

GhO$T
1 juli 2005, 10:32
omfg ik dacht dat ik het misverstaan had op de radio gisteren :wtf:

das ne naam da ge inderdaad nog eens ni aan ne jongen zou geven maar eerder aan u hond ofzo

maar aan een meiske :doh: ik kan het mij al voorstellen hoe ze zich iedere keer te pletter gaat schamen als ze Billie afroepen en er antwoord dan een meisje :sop:

zo'n dingen zouden strafbaar moeten zijn :)

*~Lientjeuhhh~*
1 juli 2005, 10:38
djeezes gelle staat toch voor ni veel open zenne :p

ec8or
1 juli 2005, 10:58
dit is beyond open staan voor zaken... dit is denken aan de toekomst van je kinderen.

het kan goed zijn dat je Billie een leuke naam vindt omdat je er persoonlijk een bepaalde waarde aan kunt geven, maar in het algemeen zal Billie toch niet meteen vrouwelijk over komen.

Biebel
1 juli 2005, 10:58
Billie vind ik nog te doen, zelfs voor een meisje. Moest de schrijfwijze nu nog Billy zijn ...
Er zijn veel 'ergere' namen die rapper gaan leiden tot spot en schaamte.

B.

*~Lientjeuhhh~*
1 juli 2005, 11:00
dit is beyond open staan voor zaken... dit is denken aan de toekomst van je kinderen.

het kan goed zijn dat je Billie een leuke naam vindt omdat je er persoonlijk een bepaalde waarde aan kunt geven, maar in het algemeen zal Billie toch niet meteen vrouwelijk over komen.mja, de meesten zullen Billie Jean King prolly ni kennen zeker

Nu, Billie is leuker dan de Kenny's, Kevin's en Kimberly's die je nog veel te vaak hoort :p

ec8or
1 juli 2005, 11:09
mja, de meesten zullen Billie Jean King prolly ni kennen zeker

Nu, Billie is leuker dan de Kenny's, Kevin's en Kimberly's die je nog veel te vaak hoort :p
ja, kevin helemaal :)

Cyberkef
1 juli 2005, 11:14
Kevin als meisjesnaam? :wtf:

Of ben ik te gestresseerd voor men examen om een joke te missen? :p :unsure:

*~Lientjeuhhh~*
1 juli 2005, 11:18
Kevin als meisjesnaam? :wtf:

Of ben ik te gestresseerd voor men examen om een joke te missen? :p :unsure:*spank* trug gaan leren gij :p

neenee, ik gaf nog een paar voorbeeldjes van namen die je veel te veel hoort. Of van die ouders die hun kleine onuitspreekbare namen geven :cry:

Easter~Egg
1 juli 2005, 11:26
Lien hoor je ook veel ze .... ;)

*~Lientjeuhhh~*
1 juli 2005, 11:30
Lien hoor je ook veel ze .... ;)how how, ma 't wordt vaak anders geschreven

Lynn
lyn

ik vind trouwens nooit menne naam zo op tassen of sleutelhangers :(

go go go go go Billie !

chosen1
1 juli 2005, 11:32
op mn school zit ne billie! das zo'n klein manneke! voor zenne naam wordt em nie echt gepest denkek!

ComputerVISTA
1 juli 2005, 11:32
Ik ben altijd al een grote fan geweest van ons Freya maar met haar naamkeuze ben ik toch niet geheel akkoord :D

ec8or
1 juli 2005, 11:34
op mn school zit ne billie! das zo'n klein manneke! voor zenne naam wordt em nie echt gepest denkek!
het gaat hier over een meisje ;)

LeSec
1 juli 2005, 11:34
Bah hij klinkt zo amerikaans *kots*
maja ik heb van nature iets tegen van die namen da eindigen op een "ie/y"-klank

kimberly, kelly, cindy, billy/billie, ronny, en ga zo maar verder bah jongens zo marginale namen zeg

geef mij maar goeie oude vlaamse of franse namen ze :love:

murdoc
1 juli 2005, 11:41
ge kunt ze nie allemaal robin noemen ook hé :bow:

mja, eigen keuze
der zijn al raardre namen op de wereld denkek

kzouet ook niet doen, mja

nuja, gka nog wa blokken, morgen gedaan
eindelijk ... :sop:

chosen1
1 juli 2005, 12:23
het gaat hier over een meisje ;)

no fucking way? echt? oke dan is ze degelijk gekloot!

Zeta Reticula
1 juli 2005, 12:56
Fatima had een mooie naam geweest voor zulks progressief mininsters kind!

Godzilla*Akira
1 juli 2005, 13:01
Bwa tenzij er zoveel veranderd is toen ik nog naar school ging, betwijfel ik dat ze gepest zal worden enkel omdat haar naam Billie is.
Waarschijnlijk veel misverstanden dat wel, mijne naam was vroeger Laurence en natuurlijk spreekt iedereen dat op zijn frans uit, dus da kon wel eens gebeuren dak nen brief kreeg ter attentie van mevr. of telefoon ofzo.
Heb later gewoon de U veranderd in W, dus Lawrence (op zijn engels dus) nu.

Maar ja, als dat kind haar naam niet leuk vindt ofzo zal ze dat wel zonder problemen kunnen laten veranderen. Gepest worden betwijfel ik ten zeerste, tenzij dat de jeugd echt zo fucked up geworden is. :unsure:

Dakantochnie
1 juli 2005, 13:04
Zeer erg voor zo'n kind. Oneerlijk gewoon, nu moet die jongen later zijn naam laten veranderen (komaan zeg, daar blijf je toch niet mee lopen zeker).

Al die namen zoals Juul, Jos, Billie, .... ik snap niet dat die ouders hun kind in het belachelijke willen trekken.

Holy Paladin
1 juli 2005, 13:33
ik zie niks mis met die naam.. zelfs voor n meiske.. heb al veel mensen gekend met nog raardere namen en die werden ook niet gepest

Dakantochnie
1 juli 2005, 13:35
ik zie niks mis met die naam.. zelfs voor n meiske.. heb al veel mensen gekend met nog raardere namen en die werden ook niet gepest
Dan hebben die mensen echt wel geluk gehad.
Ik ken vele scholen waar ze maar al te graag zo'n kinderen er mee pesten.

Time
1 juli 2005, 13:38

het gaat hier imo niet echt om openstaan voor iets, als ik een meiske leer kennen da Billie noemt, so be it, maar om als ouder uw dochter zo te noemen...
als ouder zal ik er alleszins voor zorgen dat de naam van mijn kinderen niet tot spot kan leiden, echt niet moeilijk, ken er genoeg die voor hun naam gepest geweest zijn.

Zeer erg voor zo'n kind. Oneerlijk gewoon, nu moet die jongen later zijn naam laten veranderen (komaan zeg, daar blijf je toch niet mee lopen zeker).

Al die namen zoals Juul, Jos, Billie, .... ik snap niet dat die ouders hun kind in het belachelijke willen trekken.

er is wel een duidelijk verschil hier tss juul/jos en billie...
juul en jos zijn gewoon ouderwetse namen die je mits wat zelfrespect niet aan je kind geeft tegenwoordig, billie is gewoon een jongensnaam die aan een meisje gegeven wordt.

waarom niet meteen je zoon Barbara noemen :/ (police academy:D)

Holy Paladin
1 juli 2005, 13:43
mar allez :confused:

mss me dak zoveel amerikaanse films gezien heb, waar billie dus wel ook ne meiskesnaam is..

Time
1 juli 2005, 13:45
amerika is belgie niet, in amerika kan ik het me wel inbeelden

GhO$T
1 juli 2005, 13:51
mar allez :confused:

mss me dak zoveel amerikaanse films gezien heb, waar billie dus wel ook ne meiskesnaam is..
we zitte hier dan ook nie in Amerika en bijgevolg gaat da kind haar (wil constant hem zegge alsek aan nen Billie denk :p ) iedere keer opnieuw moeten schamen als ze ergens hare naam moet doorgeven en da ze het altijd nog ne keer gaan vragen en zo efkes raar kijken... ;)

tis gewoon triestig want er zijn er inderdaad waarschijnlijk die daar perfect mee zouden kunnen leven maar de overgrote hoop zou dat toch wel erg vinden en daar heeltijd door gekloot zijn

beetje gelijkaardig vind ik mensen die hunne kleine een naam met verkleinwoord geven :ironic: jaja als er ze pas komen uitgefloept zijn ze allemaal schattig en ist van 'marietje' langs hier en -tje daar, maar kvind da toch maar triestig als die mensen dan zo door het leven moeten later, precies of ge wordt gekleineerd iedere keer u iemand aanspreekt met uwe naam :p

Tweak37
1 juli 2005, 14:20

omg, bij ons op school zit er ook een billie! en das ook zon klein manneke! :unsure:

echt wel grappige speling van eht lot, een beetje een dwerg en dan billie heten :rofl:

Aezopp
1 juli 2005, 14:44
Bah hij klinkt zo amerikaans *kots*
maja ik heb van nature iets tegen van die namen da eindigen op een "ie/y"-klank

kimberly, kelly, cindy, billy/billie, ronny, en ga zo maar verder bah jongens zo marginale namen zeg

idd. Debbie, Steffie :kots:
Marginale name idd.
@Lien; mijn zus noemt ook lien:$ :p

Cin
1 juli 2005, 16:17

Jean-Claude van Damme (das frans én vlaams :D )

-Infinity-
1 juli 2005, 16:46
Google zegt: http://images.google.be/images?q=billie&hl=nl&hs=O3L&lr=&c2coff=1&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl-NL:official&sa=N&tab=wi

:unsure:

Starrk
1 juli 2005, 17:04
ik heet Jani,

problemen? :p

Das nu es iets dat mij niet ergert. Maar uw dochter george, kevin, stefan, sjarel ofzo noemen dat klopt niet :p
Dat is zo voor te tonen dat je liever een jongen had gehad.

Aezopp
1 juli 2005, 17:20
ik heet Jani,

problemen? :p

Das nu es iets dat mij niet ergert. Maar uw dochter george, kevin, stefan, sjarel ofzo noemen dat klopt niet :p
Dat is zo voor te tonen dat je liever een jongen had gehad.
Jani is mieskesnaam imo
Ken iemand die Jannie noemt, zal wel tzelfde zijn zeker:) x

GhO$T
1 juli 2005, 17:31
Google zegt: http://images.google.be/images?q=billie&hl=nl&hs=O3L&lr=&c2coff=1&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl-NL:official&sa=N&tab=wi

:unsure:
jah proficiat hiermee nog maar es bewezen dat het in AMERIKA nen gebruikte meisjes naam is; dan moet da kind al nor den andere kant van de wereld eer ze beetje bij den hoop past :p
ge gaat uwe zoon toch ook gene Mohammed noeme omdat 99% van de moslimbevolking dat wel doet :tongue:

@ Jani-persoon; daar kan ik persoonlijk totaal nie uit opmake als het nu over een meiskes of jongen naam gaat en da vinnek al geen goe teken, noem mij maar conservatief :p

Starrk
1 juli 2005, 17:50
GhO$T']jah proficiat hiermee nog maar es bewezen dat het in AMERIKA nen gebruikte meisjes naam is; dan moet da kind al nor den andere kant van de wereld eer ze beetje bij den hoop past :p
ge gaat uwe zoon toch ook gene Mohammed noeme omdat 99% van de moslimbevolking dat wel doet :tongue:

@ Jani-persoon; daar kan ik persoonlijk totaal nie uit opmake als het nu over een meiskes of jongen naam gaat en da vinnek al geen goe teken, noem mij maar conservatief :p

Jani is fins en is wel dgelijk ne jongensnaam :)

Ik hou van niet-alledaagse namen.

Ik zou mijn kind echt nooit juul, tom, stefan, robin, mathias of maarten noemen... te ordinair.

Wat ik mooi vind voor een meisje if vb. Florence, ...

Heidern
1 juli 2005, 17:56
wat had je anders verwacht van een rooie rat ;)

n/o :)

LeSec
1 juli 2005, 18:05
Jani is fins en is wel dgelijk ne jongensnaam :)

Ik hou van niet-alledaagse namen.

Ik zou mijn kind echt nooit juul, tom, stefan, robin, mathias of maarten noemen... te ordinair.

Wat ik mooi vind voor een meisje if vb. Florence, ...

Florence is idd mooi jah, Lente vinnek ook mooi :p khad al eens ni door dat het infeite afkomstig was van een seizoen :/
Lieselotte/Amélie/Julie/Charlotte zo prachtige meiskesnamen allemaal ^^

Maja kheb ook een unisex naam eigelijk: Yannick, ma tzijn maar weinig meiskes dat yannick heten dusja

vyeate
1 juli 2005, 20:15
Ik noem zelf Jaimie,en het op z'n meisjes geschreven :cry: buiten dat er af en toe een mopje over wordt gemaakt heeft dat niet echt problemen voor mij geschept

Kermit
1 juli 2005, 21:13
ik hou niet zo van die 'modernere' namen
billie is niet modern, maar het is gewoon voor het verkeerde geslacht
k zou t zelf nooit doen

exo
2 juli 2005, 19:51
Billie Turf :D

*Bios*
2 juli 2005, 20:26
wtf is er mis me billie,kvin da wel ne schattige naam

beter dan die oervlaamse namen zoals maria,jos,jefke :wtf:

Time
2 juli 2005, 20:44
wtf is er mis me billie,kvin da wel ne schattige naam

beter dan die oervlaamse namen zoals maria,jos,jefke :wtf:

voor een gastje ja, voor een meiske?

[deleted]
3 juli 2005, 10:49
[deleted]

Gavin
3 juli 2005, 11:34
die hare vent heet zeker Pico?

billie vooor een meiske :doh:

boogje
3 juli 2005, 13:07
zeer vreemd. dan hou je (wss:) ) zoveel van je kind, en dan geef je er zo'n naam aan. noem ze sarah of marien, het kan me niet schelen, maar met Billie gaat hij...euh..zij littekens over houden ( figuurlijk :) )

Deus ex Machina
3 juli 2005, 16:30
erger vinnek da die kleinen wss ook ga opgevoed worden op kosten van de staat, omdat ze de dochter is van ons Freyatje.

SIO
3 juli 2005, 18:39
ben eens in engeland op reis geweest en daar waren drie meisjes die billie(billy?) heetten dus mss komt het vaker voor dan je vermoedt

Time
3 juli 2005, 18:49
ben eens in engeland op reis geweest en daar waren drie meisjes die billie(billy?) heetten dus mss komt het vaker voor dan je vermoedt

namen worden niet internationaal beoordeeld, das taalafhankelijk

beton
3 juli 2005, 20:40
Evi Goffin van Lasgo is den dinsdagochtend bevallen van een zoon, Diesel.

exo
3 juli 2005, 23:44
Aah dan zal ik de mijne Loodvrij noemen later, kunnen ze er nog altijd Lode ofzo iets van maken.

beton
3 juli 2005, 23:55
petrol klinkt ook wel goed

"petrollekeeeeuh, de soep wordt koud !"

killer bel
3 juli 2005, 23:57
namen worden niet internationaal beoordeeld, das taalafhankelijk

de namen in Belgie en Nederland verschillen toch ook een beetje? en toch hebben we dezelfde taal.. ;)

Time
4 juli 2005, 00:34
de namen in Belgie en Nederland verschillen toch ook een beetje? en toch hebben we dezelfde taal.. ;)

niet 100% dezelfde, nederlanders gebruiken veel woorden die wij niet gebruiken en omgekeerd. om nog maar te zwijgen van het verschil in uitspraak:p

beton
4 juli 2005, 01:13
ik ken een man die leen heet, een vrouw die danny heet.

namen worden als het ware geslachtsloos, waarom zouden ze ook verbonden moeten zijn aan je geslacht ?

Unholy_2.0
4 juli 2005, 01:24
ik ken een man die leen heet, een vrouw die danny heet.

namen worden als het ware geslachtsloos, waarom zouden ze ook verbonden moeten zijn aan je geslacht ?

Ik stoor mij enorm aan de mentaliteit (niet die van u) dezer dagen , alles moet plots omgedraaid worden met dan een achterliggend ridicuul excuus zoals 'waarom moet een man persé een mannennaam krijgen'. Het is alsof iedereen een statement wil uitbrengen met banale zaken die totaal geen steek houden.

Dat ge voor een exotische naam gaat, daar kan ik in de verste verte nog inkomen maar plots een vrouwennaam aan een vent geven .. komaan zeg : er zijn andere manieren om uw zogezegde alternativiteit te outen, diene kleine moet er daarom niet de dupe van zijn.

beton
4 juli 2005, 01:27
mjah ik heb dat statement ook maar gemaakt om reacties uit te lokken, ik vind het zelf best wel handig om te weten of de genoemde persoon een vrouw is of een man (zeker nu homofilie een hype aan het worden is - wat je er ook van denkt .). "ik ben verliefd op danny" , nogal dom dat je dan moet vragen "is danny een meisje of een jongen ?"

exotische namen zijn zeker goed, maar 't is meestal zelfs bij zo'n exotische namen duidelijk of het een jongen of een meisje is , .. zelfs bij diesel vindek dat . als het vrouwelijk zou moeten zijn laat je het op een a eindigen en iedereen is tevree. dieséla :p.

originaliteit mag er zijn vind ik, anders zitten we voor eeuwig gebonden aan het beperkt aantal namen dat er nu bestaat, hoewel de wereldbevolking hard stijgt :p

LeSec
4 juli 2005, 01:30
Ik stoor mij enorm aan de mentaliteit (niet die van u) dezer dagen , alles moet plots omgedraaid worden met dan een achterliggend ridicuul excuus zoals 'waarom moet een man persé een mannennaam krijgen'. Het is alsof iedereen een statement wil uitbrengen met banale zaken die totaal geen steek houden.

Dat ge voor een exotische naam gaat, daar kan ik in de verste verte nog inkomen maar plots een vrouwennaam aan een vent geven .. komaan zeg : er zijn andere manieren om uw zogezegde alternativiteit te outen, diene kleine moet er daarom niet de dupe van zijn.

² So damn true, ge ziet da het verstand in Aalst zit :D

Anyway tis me laatste tijd ook opgevallen da het zowa de mode is om modern en alternatief over te komen en oude taboes te doorbreken, ma tmoete toch ergens grenzen zijn ze jongens :s

Meegaan met uw tijd is 1 ding, belachelijk doen en uw kind vernedering bezorgen is iets compleet anders.

Le Roy Landis
4 juli 2005, 01:31

het kan goed zijn dat je Billie een leuke naam vindt omdat je er persoonlijk een bepaalde waarde aan kunt geven, maar in het algemeen zal Billie toch niet meteen vrouwelijk over komen.

"toekomst van je kinderen".

de toekosmt van een kind hangt niet van de naam af hoor, weetje.
ik vind dat trouwens een heel geslaagde naam.

wat is jouw naam misschien? :')

Unholy_2.0
4 juli 2005, 01:33
De 'nieuwe' namen trekken trouwens op geen reet, als ik familie of vrienden tegenkom die net een kleine hebben moet ik 25 maal vragen hoe de kleine nu exact noemt.

Yentl , yara , yindra .. ffs =)

Ik heb het zowiezo altijd al voor klassieke dingen gehad, dus dat nadeel kan je mij nog toewijzen maar het is blijkbaar in om de kleine een exotische naam te geven, op zich niks mis mee .. maar een mens weet dan nooit wanneer ze een grens moeten trekken en beginnen dan te overdrijven.

Time
4 juli 2005, 02:21
"toekomst van je kinderen".

de toekosmt van een kind hangt niet van de naam af hoor, weetje.
ik vind dat trouwens een heel geslaagde naam.

wat is jouw naam misschien? :')

met toekomst van de kinderen bedoelt hij hoe dat kind door het leven gaat gaan, slaat evengoed op zijn periode voor zij 18 wordt. en zijt er maar zeker van da ze daar last mee gaat krijgen, zelfs al is de last verwaarloosbaar, ze kon makkelijjk vermeden worden

over billy praten in de vrouwelijke zin lukt me dus niet:p moet telkens hij in zij veranderen etc:/

Le Roy Landis
4 juli 2005, 02:26
met toekomst van de kinderen bedoelt hij hoe dat kind door het leven gaat gaan, slaat evengoed op zijn periode voor zij 18 wordt. en zijt er maar zeker van da ze daar last mee gaat krijgen, zelfs al is de last verwaarloosbaar, ze kon makkelijjk vermeden worden

over billy praten in de vrouwelijke zin lukt me dus niet:p moet telkens hij in zij veranderen etc:/

Tis niet billy, tis billie.

Dubbele "ie" klank.

man man, geen hillbilly eh...

pina
4 juli 2005, 04:25
is het nu misschien tijd om te bashen op de politici hun privé-leven? Zaag dan evengoed op mensen die hun kinderen robyn, kelly e.d. hebben genoemd. De mensen die ik ken met unisex namen hebben er hoegenaamd geen last van.

wacht maar tot ze op een dag voor u staat, dan zullen we zien of het nog oh zo moeilijk is om dat mens een 'zij' te noemen...

waar jullie u toch druk om maken.

namen worden niet internationaal beoordeeld, das taalafhankelijk"een internationale en nationale behandeling"? :wtf: namen zijn universeel. Alsof het abnormaal is dat namen grensoverschrijdend zijn. Integendeel zelfs. De meeste onder ons zullen wel een naam hebben die van oorsprong van een ander land komt.

NeoGeo
4 juli 2005, 05:10
Evi Goffin van Lasgo is den dinsdagochtend bevallen van een zoon, Diesel.

Dat is toch gewoon belachelijk, Diesel staat bekend als een merknaam en als (vervuilende) brandstof. Ik zou mijn kind toch nooit met zo'n zaken willen associëren hoor :x

Nuja, Lasgo :rofl:

En die naam Billie is toch nog niet zo'n ramp, er zijn er hier veel die waarschijnlijk iets tegen Freya hebben en zich zo een beetje willen afreageren ^^

En nog altijd beter zo'n 'rare' naam dan van die typische namen die zoveel voorkomen. Ik heb toch veel liever een unieke naam dan dat je voortdurend naamgenoten tegenkomt...

ec8or
4 juli 2005, 08:38
is het nu misschien tijd om te bashen op de politici hun privé-leven? Zaag dan evengoed op mensen die hun kinderen robyn, kelly e.d. hebben genoemd. De mensen die ik ken met unisex namen hebben er hoegenaamd geen last van.

wacht maar tot ze op een dag voor u staat, dan zullen we zien of het nog oh zo moeilijk is om dat mens een 'zij' te noemen...

waar jullie u toch druk om maken.

diegene die zich druk maakt ben jij precies - ik lach er enkel mee.

en als ons freya niet wou dat de jan-met-de-pet-op er een mening op na hield, dan had ze niet meteen na haar bevalling haar mediageilheid al kwijlend moeten invullen door de verzamelde belgische pers in te lichten over de naam en het geslacht van haar bastaardkind ;)

want eerlijk gezegd, als het niet op het nieuws en in de krant zou zijn geweest, had ik het wss niet geweten, en zou dat niet-weten ook geen gemis zijn geweest. :)

pina
4 juli 2005, 12:24
goh ja, wie zal het zeggen wie dat wie eerst heeft benaderd? Zij zegt het omgekeerde van wat jij zegt.

Het staat dan wel in de krant, maar jij bent het wel die er nogal belachelijk over doet en er u aan stoort. Ik stoor mij dan eerder aan mensen die er zo belachelijk over doen. Er zijn genoeg mensen met unisekse namen. Zo plots de toekomst van dat kind erbij sleuren e.d. is echt wel te belachelijk voor woorden.

Time
4 juli 2005, 12:36
Tis niet billy, tis billie.

Dubbele "ie" klank.

man man, geen hillbilly eh...
here we go again-_-
is er een verschil in uitspraak? neen

. :doh:

"een internationale en nationale behandeling"? :wtf: namen zijn universeel. Alsof het abnormaal is dat namen grensoverschrijdend zijn. Integendeel zelfs. De meeste onder ons zullen wel een naam hebben die van oorsprong van een ander land komt.
die namen worden dan meestal ook meteen anders uitgesproken of vervlaamst. (let op de meestal btw: x)
indien niet passen ze meestal gewoon in de taal

feit is gewoon dat in belgie, voor de massa billy een jongensnaam is die door enkelingen met een meiske zal worden geassocieerd

ec8or
4 juli 2005, 12:52
Het staat dan wel in de krant, maar jij bent het wel die er nogal belachelijk over doet en er u aan stoort. Ik stoor mij dan eerder aan mensen die er zo belachelijk over doen. Er zijn genoeg mensen met unisekse namen. Zo plots de toekomst van dat kind erbij sleuren e.d. is echt wel te belachelijk voor woorden.
voor alle duidelijkheid, ik STOOR me er helemaal niet aan, ik ventileerde enkel m'n eerste gedachte van toen ik het op het radiojournaal hoorde.

de toekomst van het kind begint ergens in de eerste jaren van het 'naar school' gaan, dus ergens rond de gezegende leeftijd van een jaar of 3.
en persoonlijk maakt het mij echt niets uit, i couldnt care less to be honest, maar wetende dat je zeker in vlaanderen maar ook in belgie een publiek/politiek figuur bent, wat dat kind zeker in het begin niet ten goede zal komen op school en dan nog een 'averechtse' naam kiezen - het is al een dubbele zekerheid dat haar dochtertje kop van jut zal zijn op school.

Tha_nOn
4 juli 2005, 14:45
het lijkt misschien raar als ge da nu hoort maar da meiske gaat daar geen last van ondervinden ze denkek
heb zelfs een meiske gekend die geert noemde en wij noemden die altijd geertje, ik heb er nooit bij stilgestaan da die eigenlijk ne mannennaam had
als ge niemand kent die zo noemt dan lijkt da raar maar als ge zo iemand kent wordt da heel normaal (kim voor een jongen vond ik ook raar tot ik enen kende die kim noemde nu vind ik da ni raar ze)

een vriendin van mij zou haar dochter Fred willen noemen:p vind ik zelfs nog een leuke naam voor een meiske:p (voor een jongen zou ik het freaky vinden:p)

Raptyr
4 juli 2005, 15:51
Ze zouden beter eens aan de oude mensen ook denken. :) Ik heb een tijdje geleden eens bijna een half uur lang aan mijn grootmoeder proberen uitleggen hoe je ‘Cheyenne’ moet uitspreken. Ik veronderstel dat het een meisjesnaam was.

pit24
4 juli 2005, 15:52
Ach ik ken iemand die dandy noemt, in waarloos woont en in waarloos noemt er een hoerekot dandy

hoe fout is dat wel niet?

Tis niet dat die mens gepest wordt bij mijn weten, als je gepest wordt vind men altijd wel iets, soms is dat je naam of je motige neus ofzo. Ma gewoon omdat je nen stomme naam hebt gepest worden lijkt me te betwijfelen.

Nu ik kan freya ni zo hebben dus hé, i don't care :)

Time
4 juli 2005, 15:59
hoe je ‘Cheyenne’ moet uitspreken.

ben het eigenlijk ook nie zeker, ʃeεn? (fonetisch schrift voor de hipperds:unsure: )

ec8or
4 juli 2005, 16:03
Ze zouden beter eens aan de oude mensen ook denken. :) Ik heb een tijdje geleden eens bijna een half uur lang aan mijn grootmoeder proberen uitleggen hoe je ‘Cheyenne’ moet uitspreken. Ik veronderstel dat het een meisjesnaam was.
mss was ze luidop aan het dromen over haar nieuwe wagen... cayenne - maar had ze het in de garage niet zo goed begrepen en vroeg ze daarom raad aan jou? :)

prozackx
4 juli 2005, 16:30
ik snap niet wat die naam met de toekomst van dat meisje te maken kan hebben...

Unholy_2.0
4 juli 2005, 16:32
mss was ze luidop aan het dromen over haar nieuwe wagen... cayenne - maar had ze het in de garage niet zo goed begrepen en vroeg ze daarom raad aan jou? :)

Cheyenne is indiaans .. =)

Avilowca
4 juli 2005, 16:33
ben het eigenlijk ook nie zeker, ʃeεn? (fonetisch schrift voor de hipperds:unsure: )

ik kan geen fonetisch schrift maar ik zeg het altijd zo

chez - jen

"chez" gelijk restauranten als chez jaques etc...
"jen" als iemand 'jennen'.

btw, zijn de cheyennen geen stam indianen ?

Unholy_2.0
4 juli 2005, 16:34
http://home.tiscali.be/prosje/Cheyenne.html

ec8or
4 juli 2005, 16:51
Cheyenne is indiaans .. =)
echt? :woohoo:

voor alle duidelijkheid - ik wist het heus wel hoor - cheyenne-indianen zijn mij niet onbekend ;)

pit24
4 juli 2005, 17:19
echt? :woohoo:

voor alle duidelijkheid - ik wist het heus wel hoor - cheyenne-indianen zijn mij niet onbekend ;)

Er is zelfs in disney hotel naar genoemd dit volledig :offtopic:

Belgianbonzai
4 juli 2005, 18:12
je spreekt het voor zover ik weet uit als "kejenne"

Inspector Monkfish
4 juli 2005, 19:24
Volgens mij spreek je het uit als 'shajenn'. Zo heb ik het toch altijd horen zeggen.

TekkaBlade
4 juli 2005, 19:28
freya is bevallen gisteren, van een meisje met de mooi luidende naam 'Billie' :eek:

wtf is er aan de hand met freya - het is wel leuk je kinderen wat progressieve namen mee te geven, en aan de andere lijkt het ook wel een hype geworden. maar een meisje een jongensnaam meegeven is toch wel wat teveel 'van het goede', vind ik.

dat kind zal er later volgens mij enorm mee gepest worden op school, om nog maar te zwijgen over haar latere carriere-jaren..

de mama heeft zelf zo'n mooie naam (vind ik) en dan doet ze, in haar kinderlijke enthousiasme, haar eigen kind zo'n onrecht aan.

wadoyouthink?

Michael Jackson gebruikt "Billie" ook als vrouwennaam in een van z'n nummers...
de naam Kim is ook zowel mannelijk als vrouwelijk
Pascal ook...
etc etc...
Ik zie je punt niet hoor.

Raptyr
4 juli 2005, 19:53
Volgens mij spreek je het uit als 'shajenn'. Zo heb ik het toch altijd horen zeggen.
Zo heb ik het mijn grootmoeder toch wijsgemaakt. Uitspreken zoals de gelijknamige indianenstam. Stel u de ontsteltenis voor als je zo een geboortekaartje in de bus krijgt. :p

Time
4 juli 2005, 19:55
Michael Jackson gebruikt "Billie" ook als vrouwennaam in een van z'n nummers...
de naam Kim is ook zowel mannelijk als vrouwelijk
Pascal ook...
etc etc...
Ik zie je punt niet hoor.

weeral een engelstalig voorbeeld

en namen als kim, pascal, dominique, ... zijn bekende unisekse namen, in vlaanderen is billie dat niet

Morpheus
4 juli 2005, 20:19
Who cares in feite... It's just a name.

Als sommige mensen zo'n namen graag horen, mij niet gelaten ^^

ec8or
5 juli 2005, 08:42

just a name... jouw naam is het belangrijkste identificatiegegeven en word je meegegeven van aan je geboorte tot op de dag dat je sterft, en zelfs erna, als ze nog over je zouden praten, dan is het nog door aanduiding van je naam... dus 'just a name' vind ik een wat voorbarig uitspraak.

Unholy_2.0
5 juli 2005, 08:58

Ahzo, verander uwe naam dan naar Pietlul? It's just a name ...

TekkaBlade
5 juli 2005, 09:02
weeral een engelstalig voorbeeld

en namen als kim, pascal, dominique, ... zijn bekende unisekse namen, in vlaanderen is billie dat niet

Ik betwijfel dat ze als uniseks naam zijn begonnen.... :]

En ik dacht gewoon aan een bekend engelstalig voorbeeld met de naam "billie"...

Dominique ofzo is ook weer "perfect" voor zowel jongens als meisjes...

Serieus, 't is maar een naam eh, en de ene past beter bij beiden dan een andere... Ik vind Billie nog passen bij een meisje.

prozackx
5 juli 2005, 11:48
Ahzo, verander uwe naam dan naar Pietlul? It's just a name ...
jaja, want pietlul is wel hetzelfde als billie :naughty:

Belgianbonzai
5 juli 2005, 13:44
't is idd maar een naam,
en ik ga m'n dochters "hoere" en "teve" noemen, ligt goed in de mond, ook als je het roept en 't klinkt lekker Vlaams :p

neen, serieus nu, ik denk ook nie dat dat meiske om haar naam ga gepest worden of omdat't een "bastaardje" is ;)
als ze al gepest wordt zullen ze wel een reden vinden, en dan is't misschien beter da ze het met haar naam doen ipv met haar uiterlijk of karakter. Gepest worden met uw naam kunde dan nog projecteren op u ouders -> slechte naam gekozen, als ze haar pesten op iets meer persoonlijk zoals het uiterlijk kan da psychisch even zwaar zijn maar gaat ze dat trauma dan misschien omzetten fysisch (scarification, anorexia,...) om haar er beetje minder lelijk uit te zien...

en eens ze dan ouder is kan ze haar naam veranderen om haar leven voort te zetten als ze het nodig heeft en zit ze niet met de tekens van een of andere destructieve stoornis.

Time
5 juli 2005, 13:53
jaja, want pietlul is wel hetzelfde als billie :naughty:
who cares, it's just a name:p

Sharur
5 juli 2005, 13:54
tegenwoordig is Billie voor meisjes niet meer zo uniek, in de moderne wereld van vandaag proberen mensen zo hard om uniek te doen dat ze niet meer denken aan hun kinderen natuurlijk... nuja, ik kan me veel ergere dingen inbeelden voor dat kind, ik zou persoonlijk liever "Billie" noemen moest ik een meisje zijn dan "Billie" moest ik een jongen zijn :P

ff iets waar ek aan moest denken toen ek deze thread las, alst te lang is lees het gewoon nie :P

Major Major's father had a Calvinist's faith in predestination and could perceive distinctly how everyone's misfortunes but his own were expressions of God's will. He smoked cigarettes and drank whiskey, and he thrived on good wit and stimulating intellectual conversation, particularly his own when he was lying about his age or telling that good one about God and his wife's difficulties in delivering Major Major. The good one about God and his wife's difficulties had to do with the fact that it had taken God only six days to produce the whole world, whereas his wife had spent a full day and a half in labor just to produce Major Major. A lesser man might have wavered that day in the hospital corridor, a weaker man might have compromised on such excellent substitutes as Drum Major, Minor Major, Sergeant Major, or C Sharp Major, but Major Major's father had waited fourteen years for just such an opportunity, and he was not a person to waste it. Major Major's father had a good joke about opportunity. "Opportunity only knocks once in this world," he would say. Major Major's father repeated this good joke at every opportunity.

Being born with a sickly resemblance to Henry Fonda was the first of a long series of practical jokes of which destiny was to make Major Major the unhappy victim throughout his joyless life. Being born Major Major Major was the second. The fact that he had been born Major Major Major was a secret known only to his father. Not until Major Major was enrolling in kindergarten was the discovery of his real name made, and then the effects were disastrous. The news killed his mother, who just lost her will to live and wasted away and died, which was just fine with his father, who had decided to marry the bad-tempered girl at the A & P if he had to and who had not been optimistic about his chances of getting his wife off the land without paying her some money or flogging her.

On Major Major himself the consequences were only slightly less severe. It was a harsh and stunning realization that was forced upon him at so tender an age, the realization that he was not, as he had always been led to believe, Caleb Major, but instead was some total stranger named Major Major Major about whom he knew absolutely nothing and about whom nobody else had ever heard before. What playmates he had withdrew from him and never returned, disposed, as they were, to distrust all strangers, especially one who had already deceived them by pretending to be someone they had known for years. Nobody would have anything to do with him. He began to drop things and to trip. He had a shy and hopeful manner in each new contact, and he was always disappointed. Because he needed a friend so desperately, he never found one. He grew awkwardly into a tall, strange, dreamy boy with fragile eyes and a very delicate mouth whose tentative, groping smile collapsed instantly into hurt disorder at every fresh rebuff .

exo
5 juli 2005, 13:56
Ik zou opteren voor Babu Bath, ofzo iets. :p

pina
5 juli 2005, 14:29
volwassen mensen lachen sowieso niet met unisekse namen omdat er niets mee te lachen valt.

kinderen kunnen er wel mee lachen, maar zij lachen enkel met namen die dubbelzinnig zijn. Bvb iemand die jan de neuker noemt of pol de potter etc... Kinderen hebben zelfs geen besef van namen die al dan niet uniseks zijn.

Kabouter Hya
5 juli 2005, 14:32
bij ons op het werk is ne gast die WENDY noemt...
wtf????

ps pascal is M
pascale is V

exo
5 juli 2005, 16:02
Aah Jef kom eens hier.
Ja baas?
Vandaag begint er een nieuwe, Wendy!
Aah waar is da duifke?
Daar staat hem
*kijkt :wtf:*

Kabouter Hya
5 juli 2005, 16:07
ge lacht maar da had ik dus voor...

ik vraag da" zeg waar sta die wendy uit ronse nu??
en die zegt zo tege mij : voor u
ik: wtf???

Unholy_2.0
5 juli 2005, 17:26
Ik zou opteren voor Babu Bath, ofzo iets. :p

teveel naar seinfeld gekeken? :)

woot
7 juli 2005, 08:02
een naam is maar e naam , maar ja er zijn altijd mensen die daar anderen voor moeten pesten :ironic:

en ik vind da totaal nie erg dat ze haar kindje zo heeft genoemd , zo komen ze hier mischien meer gewoon in ons land :niceone:

exo
9 juli 2005, 21:05
teveel naar seinfeld gekeken? :)

die gast was beeeeeeeeeeeeeeeeeestig!!!! :D

Preske
10 juli 2005, 15:19
Billy als mannennaam is volgens mij ook uit Amerika/Engeland afkomstig

dus het argument dat Billie voor een meisje "not done" is in een niet Engelstalig land, terwijl Billy dat wel zou zijn slaat op niet veel.

er zijn trouwens veel meisjes die Billie noemen, mssn niet in België, ma so what? vroeger zullen er ook niet veel Billy's zijn geweest, en nu waarschijnlijk meer; het moet ergens beginnen

trouwens, hoe cool zijn buitenlandse namen? veel leuker dan cliché oervlaamse namen.
wakker worden mensen we zijn 2005, niet 1955

billy/bill is een soort roepnaam/afkorting van William. (echte naam van bill clinton is william);
Net zoals sommige charlie/chuck tegen iemand die charles noemt.