PDA

Volledige versie bekijken : bestuurdershouding van sommige mensen:

ComputerVISTA
30 juni 2005, 20:45
Ik weet niet of het mij alleen opvalt maar ik zie hier in de streek veel van die "vooral jongere mensen die waarschijnlijk nog maar net met de auto rijden" een vreemde rijhouding hebben.

even schetsen:

De bestuurderszetel een heel stuk achteruit geklapt, hun linkerhand op de volledig rechterkant van het stuur, bonkende muziek op de achtergrond zodat ze amper nog iets horen van het verkeer, veel te hard optrekken om dat immens hard te moeten remmen voor iemand op een zebrapad (zoals ik daarnet), een immense zonneband hebben op hun voorruit zodat hun al zeer slechte houding nog belemmerd worden en niet te vergeten de zonnebril.

Ik vraag me af hoe je in's hemelsnaam zo kunt rijden? je gaat mij toch niet vertellen als je zo rondrijd dat dat comfortabel is en of veilig is? Als er iemand anders de straat uitgevlamt komt dan kan die met zo een houding toch nooit deftig reageren?

Is dit puur stoerheid en telt de veiligheid dan totaal niet meer? Of moeten er eerst zwaargewonden vallen of erger doden voor het doordringd?

het gaat hem hier niet over onveilig tunen maar vooral de houding hoe sommigen achter het stuur zitten. (en ik viseer niemand)

Zijn er mensen die hier zo rondrijden? vertel me is kan je zo deftig rijden? Je wagen onder controle houden als het is misloopt? enzo.......

Morpheus
30 juni 2005, 20:49
Goh, als ze rustig rijden is dat allemaal niets.

Maar als ze sportief willen rijden, dat ze het dan deftige doen.
En geen Johny houding.
Stoel degelijk afgesteld, handen op het stuur,...

Ge hebt wel gelijk hoor, je ziet er wel meer in hun salon liggen terwijl ze vrij snel rijden.
Mja, ontwijken lukt dan niet meer op een deftig manier...
Toch geen twee keer na elkaar zoals in de meeste gevallen... En ja, dan gaat die wagen spinnen :s. En dan ziet ge ze volgende ochtend in de krant.

Rijhouding is belangrijk, ze zouden die beter eens naar de slipschool sturen. :)

mvg

JanneZ
30 juni 2005, 20:53
Ik weet in ieder geval dat het niet alleen de "john's" zijn die voor problemen durven te zorgen, zelfs een goede chauffeur maakt gevaarlijke fouten.
Het gebeurt regelmatig dat de snelheid die ik maak met mijn fiets verkeerd ingeschat wordt en dat dit tot gevaarlijke situaties leidt (al dan niet met aanrijding), het gaat dan trouwens heel vaak over mensen die afslaan en eerst over het fietspad moeten of op ronde punten nog voor mij willen maar dan ben ik er toch sneller dan ze dachten

natuurlijk, die john houding maakt het alleen maar erger, maar het is dus wel geen johnprobleem

]HT[Simon
30 juni 2005, 20:57
Daarjuist nog, zo'n johny die het nodig vond om ik met mijn velooke bijna van de weg te rijden met een extreem luide motor. Aan de lichten, toen hij stilstond moest hij wederom horen dat hij 'n "coole" getunede auto had. (waarschijnlijk om indruk te maken op z'n vriendjes of z'n lief of zo, een gebruik dat nog afstamt van apen, en dat nu nog bestaat bij allerlei dieren.) Maar hier gaat het minder over de letterlijke houding die jij beschrijft, daar heb ik immers niet op gelet.

MilM
30 juni 2005, 20:58
ik zet mijn stoel ook tamelijk naar achteren
niet overdreven, maar toch nog ver

ge moet doen waar ge u zelf bij goed voelt.
zetel naar achteren is trouwens imo veel beter voor het pedalenwerk

gestrekte benen is natuurlijk uit den boze :D
en ge moet maken da ge nog comfortabel aan het stuur kunt, sommige autos kunt ge stuur regelen (hoogte en naar u toe/van u weg zetten)

ik denk dat er weinig mensen een goeie houding hebben in het verkeer
als je zoals de meeste mensen elke dag woon/werk verkeer moet afleggen, dan gaje u wel iets zoeken da comfortabeler is

ik rij persoonlijk ook meestal met één hand
gewoon mijn linkerhand aan de linkerkant van het stuur
en linkerarm laat ek rusten aan de ruit, rechter op de pook (nie gezond voor pook, i know :p )
voor bochten is da anders, snelle bochten met twee handen, tragere bochten soms met één hand, soms me twee
denk ek eigenlijk nie bij na

maar als ik een gevaarlijke situatie zie of denk van dat er één kan komen, dan breng ek wel direct mijn tweede hand naar het stuur

edit: hangt ook wa af van de zwaarte van het stuur in feite.

nTFs
30 juni 2005, 21:05
Ik weet niet of het mij alleen opvalt maar ik zie hier in de streek veel van die "vooral jongere mensen die waarschijnlijk nog maar net met de auto rijden" een vreemde rijhouding hebben.

even schetsen:

De bestuurderszetel een heel stuk achteruit geklapt, hun linkerhand op de volledig rechterkant van het stuur, bonkende muziek op de achtergrond zodat ze amper nog iets horen van het verkeer, veel te hard optrekken om dat immens hard te moeten remmen voor iemand op een zebrapad (zoals ik daarnet), een immense zonneband hebben op hun voorruit zodat hun al zeer slechte houding nog belemmerd worden en niet te vergeten de zonnebril.

Ik vraag me af hoe je in's hemelsnaam zo kunt rijden? je gaat mij toch niet vertellen als je zo rondrijd dat dat comfortabel is en of veilig is? Als er iemand anders de straat uitgevlamt komt dan kan die met zo een houding toch nooit deftig reageren?

Is dit puur stoerheid en telt de veiligheid dan totaal niet meer? Of moeten er eerst zwaargewonden vallen of erger doden voor het doordringd?

het gaat hem hier niet over onveilig tunen maar vooral de houding hoe sommigen achter het stuur zitten. (en ik viseer niemand)

Zijn er mensen die hier zo rondrijden? vertel me is kan je zo deftig rijden? Je wagen onder controle houden als het is misloopt? enzo.......

Je was de bijbehorende klak op hunne kop nog vergeten.

DBK
30 juni 2005, 21:08
als ge sommige ziet rijden in vooraanzicht of gewoon als je in den achteruitkijkspiegel kijkt lijkt het wel of hun stuur staat in het midden

AudiS3
30 juni 2005, 21:24
ik denk dat er bitter weinig mensen met 2 handen op hun stuur rijden ze, ik persoonlijk ook nooit. Met 1 hand is veel comfortabeler (heb een armsteun :D ), manouvreert sneller en makkelijker.

Blue-Bora
30 juni 2005, 21:28
Tzijn dus zo van die gasten da het hele tuning milieu naar de knoppen helpen he.Klakske op hunne kop hand op 12uur en dan zo scheef zitten da hunne kop int midden van den auto komt.

BRRRR ik krijg het schijt dervan.....
Da zijn dus johnny's das ze noemen.

En de gewone tuner word over dezelfde kam gescheerd, en daarvan krijg ik het schijt.

Je hebt tjoeners en je hebt tuners.....

Waarover jij het hebt zijn dus tjoeners en johnny's

Mij gaat ge ni snel betrappen op het overtreden van welke verkeersregel dan ook, behalve soms eens redelijk snel rijden,maar da doe ik dan ook nog waar er weinig verkeer is en maar een 3-tal minuten ofzo om eens ff goe gas te kunnen geven.Ik geef toe da ik soms een 190KM/U rijd,maar das dus niet lang zoals ik hierboven vermeldde.Kheb trouwens nog nooit een boete gehad voor te snel rijden....

Grtz

exo
30 juni 2005, 21:29
maar wel minder accurraat.
kan in sommige situaties levensgevaarlijk zijn, en dan heb ik het niet alleen voor u...

Preske
30 juni 2005, 21:47
ik denk dat er bitter weinig mensen met 2 handen op hun stuur rijden ze, ik persoonlijk ook nooit. Met 1 hand is veel comfortabeler (heb een armsteun :D ), manouvreert sneller en makkelijker.

in stadsverkeer rijd ik altijd met 1 hand, tenzij de situatie anders vereist.
ne keer 60+ gebruik ik 2 handen, hoewel ik mij daartoe moet forceren (lichte verlamming aan linkerhand)

maar makkelijker kunnen sturen? weet ik niet hoor, met 2 handen hebde toch wel maar 'grip' op uw stuur?

Feignasse
30 juni 2005, 21:56
ik zet mijn stoel ook tamelijk naar achteren
niet overdreven

Zetel ver zetten is normaal als je aan de grote kant bent. Maar sommige johns leggen hun rugleuning bijna plat, ze zitten (liggen is een beter woord) dan precies in zo'n stoel als bij de tandarts ^^

'k Vind zo'n houding ook ronduit belachelijk, zelf zit ik graag ver van't stuur maar wel voldoende hoog, zodat ik een goed overzicht bewaar.

Foose
30 juni 2005, 22:01
Rijhouding is belangrijk, ze zouden die beter eens naar de slipschool sturen. :)

mvg

Idd, kvind dat ze dat bij uw rij-opleiding zouden moeten doen.

ComputerVISTA
30 juni 2005, 22:03
Zetel ver zetten is normaal als je aan de grote kant bent. Maar sommige johns leggen hun rugleuning bijna plat, ze zitten (liggen is een beter woord) dan precies in zo'n stoel als bij de tandarts ^^

'k Vind zo'n houding ook ronduit belachelijk, zelf zit ik graag ver van't stuur maar wel voldoende hoog, zodat ik een goed overzicht bewaar.

ja dat heb ik misschien slecht verwoord maar ik bedoelde ook eigenlijk de achterleuning veel te ver naar achter klappen. Lijkt mij totaal onhandig. t' Zijn precies bomma's die in hun relaxsofa liggen.

MilM
30 juni 2005, 22:10

das idd iets anders :p
rugleuning sta natuurlijk goe recht bij mij

maar ge hebt van die mensen die hun zetel zeer dicht zetten en me zeer gebogen benen rijden . Ik vin da echt vree oncomfortabel.

CAS
30 juni 2005, 23:45

En dat doen ze voor meer snelheidsgevoel... Ge moet zo eens rondrijden, ge ziet maar net boven u dashbord dan en tlijkt echt wel of ge kweeni wa van snelheid ebt, ge moet daarvoor wel de bijhorende zonneband hebben é, ge weet pas da ge de juisten hebt als u ruitenwissers er de helft van kunnen bedekken ;) en dan moogde met het grootste krot rijden, het lijkt alsof ge snel gaat.

Ik zelf zit in de ideale race-houding, kweet ni of die gelijk is aan ideale rijhouding? Benen zitten perfect voor het koppel en rem werk, stuur is uitstekend te bereiken en ik kan er makkelijker kracht op uitoefenen. En ik word er niet vermoeid van.

CAS
30 juni 2005, 23:47
das idd iets anders :p
rugleuning sta natuurlijk goe recht bij mij

maar ge hebt van die mensen die hun zetel zeer dicht zetten en me zeer gebogen benen rijden . Ik vin da echt vree oncomfortabel.

En ge moet eens een ongeluk zien waarbij iemand die te dicht tegen het stuur zit een frontale aanrijding heeft en de wagen voorzien is van airbags...
Het is in een studie bewezen dat de vrouwen grotendeels te dicht tg het stuur zitten. Te wijten aan dat velen kleiner zijn, en ook dat wss 90% ni door heeft hoe ze het stuur moeten verzetten :p

SoliD
30 juni 2005, 23:58
Idd de johns, maar ook veel jonge allochtonen (niks racistisch, maar het is een feit) zitten precies in het midden van de wagen, zonder dat hun rug de rugleuning raakt, precies alsof ze aan het stuur hangen.

Héél gevaarlijk imo, ik rij zelf sportief, ik heb vandaag zelfs op het kantje van sportief/insane gereden. Maar ik zal nooit mijn of anderen hun veiligheid in gevaar brengen, en een goede zit- en stuurhouding zijn daarbij wel essentieel.

beemer
1 juli 2005, 00:00
Ik zit ook wel iets meer naar achteren maar dat komt door mijn invaliditeit. Te lang te recht zitten doet teveel pijn.

Xeromem
1 juli 2005, 00:15
ze willen daarmee tonen dat ze:
1. stoer zijn :cool:
2. sportief rijden

maar volgens mij is:
1. absoluut niet waar
2. ik heb geen enkele rally racer/f1-piloot gezien met een zonnebril, zonnescherm, zetel naar achtergeklapt en boenkend muziek

ohja, als ge goed oplet zult ge zien dat pfoessionele race piloten ALTIJD met 2 handen aan het stuur zitten

CAS
1 juli 2005, 00:18
2. sportief rijden

maar volgens mij is:
1. absoluut niet waar
2. ik heb geen enkele rally racer/f1-piloot gezien met een zonnebril, zonnescherm, zetel naar achtergeklapt en boenkend muziek

ohja, als ge goed oplet zult ge zien dat pfoessionele race piloten ALTIJD met 2 handen aan het stuur zitten

Wacht dan maar tot de F1 DUB edition komt :unsure:

DBK
1 juli 2005, 01:02
da me 1 hand rijden is echt wel verslavend, kdoe da ook constant maar daardoor ga ik op mijn praktijk buizen; kweet da zo al :doh:

Burny
1 juli 2005, 01:12
2. sportief rijden

maar volgens mij is:
1. absoluut niet waar

Ik denk dat het gewoon is om relaxed te cruisen. Ikzelf zit perfect recht in de wagen (ik kan ook niet anders met mijn gordels), rugleuning ook bijna vertikaal, maar toch rijd ik gewoonlijk met 1 hand op het stuur. Behalve als het even wat sneller moet gaan. ;)
Maar de mensen die hun rugleuning bijna horizontaal leggen en int midden van hun wagen hangen (echt een rage hier aan dees kanten) snap ik ook niet :s.

Seraph
1 juli 2005, 01:58
ja dat heb ik misschien slecht verwoord maar ik bedoelde ook eigenlijk de achterleuning veel te ver naar achter klappen. Lijkt mij totaal onhandig. t' Zijn precies bomma's die in hun relaxsofa liggen.

Lol idd.

Lucian
1 juli 2005, 07:15
how, ferme manne hier,als ge uwe zetel verzet hoe gij t makkelijkste zit, en uw stuur vastpakt op de manier waarop ge t comfortabelste kunt rijden,zijde al ne jhonny :ironic:

ComputerVISTA
1 juli 2005, 09:02
how, ferme manne hier,als ge uwe zetel verzet hoe gij t makkelijkste zit, en uw stuur vastpakt op de manier waarop ge t comfortabelste kunt rijden,zijde al ne jhonny :ironic:

Excuseer maar veiligheid komt bij mij voor op comfotrabelheid hoor. Met u achterleuning bijna horizontaal, linkerhand op rechter kant's van't stuur en zo wat in't midden van u wagen aan da stuur hangen lijk mij 1 zeker niet comfortabel en 2 zeer onveilig als je is heel snel moet reageren. Om nog maar te zwijgen dat ze de helft niet zien door de zonnebril, pet en enorme zonneband en de meestal knetterende muziek die de helft van de wagen uiteen doet rammelen zodat ze nog amper iets horen wat er in het verkeer gebeurt.

FeNiX4LiFe
1 juli 2005, 09:08
sinds wanneer zit ge het confortabelts als je je zetel horizontaal zet.

rijden zonder rugondersteuning is toch volgens mij een van de onconfortabelste posities die er bestaan.

@hierboven.

ge moet dan wel een goede zonnenbril die gen verdonkering van de omgevind weergeeft. ( deze zijn natuurlijk een klasse duurder )

Kabouter Hya
1 juli 2005, 09:10
idealiter moeten de benen in een hoek van 120°
aangezien ik vrij groot ben staat mijn stoel dus vrij ver naar achter
mijn leuning staat vrij ver naar achter en ik leun op mijn middensteun
en mijn linkerhand ligt op het midden van het stuur

heb wel geen zonneband, en mijn muziek staat ook niet superhard...

ben ik nu een johnny

Papegoai
1 juli 2005, 09:11
Kwil wel eens de eerste mens zien die zijn stuur kan vastnemen als zijn zetel horizontaal staat :ironic:

Overdrijven jullie nu niet een beetje?

ComputerVISTA
1 juli 2005, 09:17
Kwil wel eens de eerste mens zien die zijn stuur kan vastnemen als zijn zetel horizontaal staat :ironic:

Maw: gij hebt het nog niet gezien dus het is overdreven? ge ziet in dit topic toch zelf dak nie de enige ben die het hem opvalt he. Volledig horizontaal kunnen de meeste zetels toch niet. Wij bedoelen meer +- 60° achteruit gekanteld.

@kabouter: Dat kan toch gewoon niet comfortabel/veilig aanvoelen?

FeNiX4LiFe
1 juli 2005, 09:19

in de VS is dit regel eerder dan uitzonderinghoor zetel plat leggen.

ok we zijn in belgie maar het gebeurt meer en meer

Rikkie
1 juli 2005, 10:59
De bestuurderszetel een heel stuk achteruit geklapt...........

.............een immense zonneband hebben op hun voorruit zodat hun al zeer slechte houding nog belemmerd worden en niet te vergeten de zonnebril.

Ge geeft het antwoord zelf hé! Die moeten hunne stoel wel zo ver achteruit klappen, want anders zien ze niet meer onder die zonneband door :D :p

Greetz, Rikkie

Kabouter Hya
1 juli 2005, 11:13
@ xp
rij eens mee zou ik zo zeggen
dan zal je zien hoe ontspannen ik ben...

ps mijn zetel ligt wel ni plat

FeNiX4LiFe
1 juli 2005, 11:21
ps mijn zetel ligt wel ni plat
daar hoorde nie bij de groep waarover we het hebbe :)
ge steund waarschijnlijk nog op je zetel.

( alhoewel het nog altijd veel gevolgend zal hebben bij de eerste aanrijding -> geen hoofdsteun. hm zal het leukvinde :) )

Kabouter Hya
1 juli 2005, 11:27
ik steun idd nog op mijn zetel

men is al 3x in mij gereden (wel geen zware) op 8 jaar
(linkerflank, rechtervoor- en achterkant, in mijn gat)
en ben 1 keer rondgegaan...
heb nog niet voorgehad...
enkel duizenden €uros materieele schade...

Trip
1 juli 2005, 11:39
kzit nog vrij dicht bij mijn stuur ( natuurlijk ni gelijk een meet die de voorkant van haren auto wil zien ) , kvind da gewoon handiger , meer directe controle over wagen precies ..

Maugan Ra
1 juli 2005, 11:41
Ikzelf neem een rally piloot-achtige zit stijl aan, stoel recht en beide handen bijna altijd op het stuur, het is gewoon veel leuker en je bent zowiezo veel geconcentreerder, hoewel ik me af en toe wel eens betrap op een paar kilometers gereden te hebben met m'n hand plakt nog aan de versnellingspook.

Ik heb een hekel aan wat computer xp beschrijft. Je kiest je rij-stijl zelf natuurlijk niets op tegen, en doe maar op. Maar geef nou toe dat een platgelegde zeer lage zetel, 1 hand bovenop het stuur, de ander constant aan de pook en dan nog wat in het midden van de wagen hangend het stereotype beeld is van een johnny of tjoener of hoe jullie het ook noemen. En het neer komt dat het gewoon belachelijk is... it's been done, het is tijd voor iets anders tracht eens origineel te zijn. Het aspect veiligheid komt hier ook bij kijken, je hebt ervaren bestuurders die zich wel wat meer kunnen veroorloven, maar je hebt ook copy-cats en die zijn duidelijk te onderscheiden en dat zijn vaak de rotte appels.

$anka
1 juli 2005, 11:47
mijn zetel ligt ook ni plat maar staat toch wel een beetje gekanteld, zonneband vanbove is ook aanwezig (maar daar kan ik de balle aan doen, is 2de hands wagen en dat zat standaard in het glas in)
rij meestal ook met 1 hand, tenzij de situatie anders verlangt

en dan over die zonnebril, ik vind dat dat een verplicht instrument moet zijn in de wagen. soms is het gewoon levensgevaarlijk om zonder te rijden. je kent wss allemaal de situatie wel: laagstaande zon en nat wegdek ... do i need to say more?

en tja. men muziek durft ook wel is wa luider te staan

voor alle duidelijkheid: ik ben geen jon, alles behalve

Kabouter Hya
1 juli 2005, 12:05
geen john en toch in kontich wonen lol...

L.E.D.
1 juli 2005, 12:09
Goh soz hoor maar wat een gezeik.

Iedereen rijdt toch zoals hij zelf het gemakkelijkste zit...
Als ge ni comfortabel zit houd ge da ni lang vol ook ni.
Ge moet ook kijken naar de verschillende wagens he.
Mijn auto is sportief van uiterlijk, wat maakt dat mijn zetel laag staat, en je zowizo al een meer liggende houding hebt ivgm een andere wagen.

Zonneband kan effectief ook zijn voordelen hebben, je ziet er zelfs het verkeerslicht door. Het zicht belemeren is bs, zo laag komt hij nooit.

Wat de muziek betreft, ik erger me meer aan het lawaai van opgefokte brommerkes, camions, en sportuitlaten dan aan luid klinkende bassen.

Ik heb geen geen zonneband, il zit perfect in mijn liggende houding, en ja mijn muziek gaat regelmatig de hoogte in.

Ze hebben mij 2 keer per total gereden (ene keer sloeg hij af zonder te zien, 2e keer stond ik stil) en een derde keer hebben ze mij langs achter gepakt en ik was in fout (go figure).

Als ge dan toch over veiligheid begint, haal dan al die oude peekes die tegen 30 in de bebouwde kom voorbij komen, maar wel alle bochten vlotjes afsnijden, al die huisvrouwen die alles dichtgooien omdat er 50 m verder ne wagen aankomt, al die bmw rijdende blonde trutten die denken dat ze kunnen parkeren maar tegelijk heel uw zijkant meepakken en alle opgefokte jhonny brommerkes van de baan.

GADGET
1 juli 2005, 12:10
zetel zet ik ni belachelijk schuin, maar ik rij wel zelden met 2 handen (soms, als ik weet da ik ergens ga proberen doorslieren -niet op de openbare weg- dan zou ik wel al eens 2 handen durven pakken, en dan nog.) Ik vind het gewoon véél comfortabeler met 1 hand. Ander hand kan mssch zo wel 'rusten' vanonder aan het stuur ofzo. Maar mij zulde ni met mijn handjes 10 over 10 zien rijden zeg maar.

dbk, da zal wel lukken op het examen. Ik dacht ook dat da een probleem ging worden, maar ge moet u gewoon een kwartier focussen om met 2 handen te rijden. lukt wel ;)

Kabouter Hya
1 juli 2005, 12:12
@ L.E.D.

2nd

lttuvix
1 juli 2005, 12:39
hmmm, ik heb men meestal vrij achteruit zitten omdat ik anders geen plaats heb voor men benen :)
en het hangt ervan af als ik me 2 of 1 handen rij
als da een lange rechte baan is van 90 of 120 bv en der is nie veel verkeer rij ik meestal me 1 hand en de ander op men been ofzo zodat die wa kan rusten ma in druk verkeer of stad verkeer altijd met 2 handen
groot probleem bij mij is da ik na een tijdje rijden vaak pijn heb aan men knieen kweet nie hoe da komt ma is wel vervelend na uur rijden ofzo

Sharur
1 juli 2005, 12:50
en dan over die zonnebril, ik vind dat dat een verplicht instrument moet zijn in de wagen. soms is het gewoon levensgevaarlijk om zonder te rijden. je kent wss allemaal de situatie wel: laagstaande zon en nat wegdek ... do i need to say more?
seconded

ksnap nie wa het probleem is met een zonnebril?
geef mij ma nen johnny met ne zonnebril die tenminste kan zien waar ek rij dan ene zonder die constant spastische gezichtstrekken heeft omda de zon in zn ogen schijnt en dan nog es nieks kan zien :wtf:

FeNiX4LiFe
1 juli 2005, 12:50
seconded

personen die die aandoen snachts :ironic:
personen die die aandoen wanneer er geen zon te bespeuren is
...

Sharur
1 juli 2005, 12:51
personen die die aandoen snachts :ironic:
personen die die aandoen wanneer er geen zon te bespeuren is
...
snachts enen die met zonnebril RIJDT hebbek nog nooit gezien, en kbetwijfel da gij da al gezien ebt
der zijn ook felle wolken vaak waar een zonnebril goed helpt..

$anka
1 juli 2005, 13:44
geen john en toch in kontich wonen lol...

nee want de jonnykes wonen allemaal in lint ...

gij woont toevallig toch ni achter de kazerne? :p

's nachts met ne zonnebril zijde is echt wel idioot, ma da hebbek er nog genen ene zien doen ze

Burny
1 juli 2005, 13:46
nee want de jonnykes wonen allemaal in lint ...

gij woont toevallig toch ni achter de kazerne? :p

's nachts met ne zonnebril zijde is echt wel idioot, ma da hebbek er nog genen ene zien doen ze

:rofl: Hier ziede er veel 's nachts met ne zonnebril..

P2K-
1 juli 2005, 13:48
mijne stoel staat bijna volledig naar voor omdak nogal korte benen heb :p mijn leuning staat meer dan nen gewone mens gekanteld maar da is omda ik anders na 10 mins zeer krijg in mijne rug. maar ik leun wel nog volledig tegen mijn leuning en ik kan nog alles zien van de baan etc.

In dezen tijd draag ik zo goed als altijd nen zonnenbril omdat er nu ook wel veel zon is. Maar soms valt het ook wel eens voor da er ni veel zon is en ik toch hem opzet omdat de hemel vrij fel is en ik daar nogal gevoelige ogen voor heb. Maar dat dan wel alleen als de zonneklep van de wagen alleen niet voldoet.

FeNiX4LiFe
1 juli 2005, 13:51
snachts enen die met zonnebril RIJDT hebbek nog nooit gezien, en kbetwijfel da gij da al gezien ebt
der zijn ook felle wolken vaak waar een zonnebril goed helpt..
heb er zo genoeg gezien ze :p
zeker rond discotheken is het aantal zonnenbril snachts achter stuur aan wat hoger :rofl:

Mijn auto is sportief van uiterlijk, wat maakt dat mijn zetel laag staat, en je zowizo al een meer liggende houding hebt ivgm een andere wagen.
lagere zetelposities heft hoegenaamd niks met liggende positie te houden.
ik zit ook bijna op de grond kwa zetel. toch vgl met de gemiddelde wagen. daarom ga ik niet in mijn wagen liggen é.

Kabouter Hya
1 juli 2005, 13:58
ik doe ook een bril aan als er geen zon is, bij het fenomeen dat ik "straffe lucht" noem...

Lucian
1 juli 2005, 14:41
Excuseer maar veiligheid komt bij mij voor op comfotrabelheid hoor. Met u achterleuning bijna horizontaal, linkerhand op rechter kant's van't stuur en zo wat in't midden van u wagen aan da stuur hangen lijk mij 1 zeker niet comfortabel en 2 zeer onveilig als je is heel snel moet reageren. Om nog maar te zwijgen dat ze de helft niet zien door de zonnebril, pet en enorme zonneband en de meestal knetterende muziek die de helft van de wagen uiteen doet rammelen zodat ze nog amper iets horen wat er in het verkeer gebeurt.
aha, zo wast nie bedoeld he, @fenix4life ook :)
kbedoel, kzet mijne muziek hard, men zetel staat ff voor de duidelijkheid, niet compleet horizontaal, men zetels staan wel beetje lager dan origineel (paar cm, maar was al toen ik de wagen kocht)
maarnu, ik rijd altijd met 1 hand aan het stuur, en een aan versnellingspook, en k ondervind daar dus totaal geen ander gevoel aan qua veiligheid dan met 2 handen, in wijken, waar je tussen de autos moet doormanouvreren, kan ik beter kleine bochten nemen en uitwijkmanouvres maken met 1 hand aan het stuur dan met 2, gewoon omdat je als je met 1 hand rijdt, de handpalm gebruikt, en met 2 het stuur gewoon vasthebt, waardoor je moet lossen, herpakken om eenzelfde beweging te maken...
als ik daarom al een johny ben, dan ist ver gekome met de wereld tbh :/

ComputerVISTA
1 juli 2005, 15:04
Goh soz hoor maar wat een gezeik.

Iedereen rijdt toch zoals hij zelf het gemakkelijkste zit...
Als ge ni comfortabel zit houd ge da ni lang vol ook ni.
Ge moet ook kijken naar de verschillende wagens he.

Zonneband kan effectief ook zijn voordelen hebben, je ziet er zelfs het verkeerslicht door. Het zicht belemeren is bs, zo laag komt hij nooit.

Wat de muziek betreft, ik erger me meer aan het lawaai van opgefokte brommerkes, camions, en sportuitlaten dan aan luid klinkende bassen.

Ik heb geen geen zonneband, il zit perfect in mijn liggende houding, en ja mijn muziek gaat regelmatig de hoogte in.

Ze hebben mij 2 keer per total gereden (ene keer sloeg hij af zonder te zien, 2e keer stond ik stil) en een derde keer hebben ze mij langs achter gepakt en ik was in fout (go figure).

Als ge dan toch over veiligheid begint, haal dan al die oude peekes die tegen 30 in de bebouwde kom voorbij komen, maar wel alle bochten vlotjes afsnijden, al die huisvrouwen die alles dichtgooien omdat er 50 m verder ne wagen aankomt, al die bmw rijdende blonde trutten die denken dat ze kunnen parkeren maar tegelijk heel uw zijkant meepakken en alle opgefokte jhonny brommerkes van de baan.

Natuurlijk is een zonneband handig maar niet als dat een pikzwarte is die niks meer doorlaat en minsten 40 cm breed is. En dat dan op een al heel laag en schuingeplaatste ruit van een CRX

L.E.D.
1 juli 2005, 15:32
lagere zetelposities heft hoegenaamd niks met liggende positie te houden.
ik zit ook bijna op de grond kwa zetel. toch vgl met de gemiddelde wagen. daarom ga ik niet in mijn wagen liggen é.

zetelpositie heeft er in mijn geval alles met te maken.
mijn zetel ligt onderuit, en als je het bekijkt van buitenaf lmijkt het alsof ik lig terwijl het niet zo is.

Dirkxke
1 juli 2005, 16:07
ik heb mijn zetel dus bijna kaarsrecht staan omdat da gewoon nie goed zit zo plat en ik ook graag zoveel mogelijk zie in mijn spiegels en voorruit. meestal heb ik ook maar 1 hand aan het stuur omdat ik nu eenmaal veel moet schakelen als ik met de st onderweg ben. ge weet wel nie hoe rap die door 1ste 2de en 3de vitesse uitgaat :D

zonneband vind ik maar helemaal niks. staan zonnekleppen in voor iets en een goede zonnebril is altijd een goede investering. da zien de vrouwkes ook graag als ge in genk centrum rond loopt :D (hopelijk leest nikietje da hier weer nie :D )

nja muziek... laten we maar zeggen dat het hard genoeg staat altijd :$

denk dat er eens wat meer aan in de geburen van genk, hasselt, zolder enz moeten rondrijden om eens zelf te zien wat er allemaal rond rijdt

Kabouter Hya
1 juli 2005, 16:10
sanka

nee hoe kom je daar nu bij...
maar een vriendin van mij woonde daar vroeger en tvolk da ge daar tegenkomt
t t t

fuze
1 juli 2005, 18:13
Ik rij met mijn linkerhand op 12u, mijn rechterhand meestal op de versnellingspook.

Ik heb een zonneband die niets meer doorlaat, en vrij laag hangt (lager dan toegelaten). Dit gewoon omdat de lucht meestal serieus in mijn ogen steekt en mij dat irriteert soms zelfs tegen het tranen af, en een zonnebril constant aandoen zelfs al is het geen zonnig weer is voor mij geen optie.

Ik heb een getunede auto.
Mijn muziek staat niet te hard.

Ben ik nu een johnny :unsure:

lttuvix
1 juli 2005, 18:16
nee want uw muziek staat niet te hard en ge zijt een starwars fan ;)

fuze
1 juli 2005, 18:28
nee want uw muziek staat niet te hard en ge zijt een starwars fan ;)

Yay! :)

*back on topic :)*

Wimolus
1 juli 2005, 18:41
seconded

geef mij ma nen johnny met ne zonnebril die tenminste kan zien waar ek rij dan ene zonder die constant spastische gezichtstrekken heeft omda de zon in zn ogen schijnt en dan nog es nieks kan zien :wtf:

Inderdaad maar ja nen zonnebril is wel johnny he :ironic:
Zelfs zijn de meeste waarschijnlijk geen haar beter dan de meeste zogezegde johns...

ComputerVISTA
1 juli 2005, 19:24
Inderdaad maar ja nen zonnebril is wel johnny he :ironic:
Zelfs zijn de meeste waarschijnlijk geen haar beter dan de meeste zogezegde johns...

het gaat me over die volledig zwarte dingen en dat in combinatie met wat ik daar allemaal bij vermelde. Lees alles he.

Ik heb zelf een bril die als de zon erinschijnt verduisterd en dat is idd zeer handig. (is wel een bril die voorgeschreven is en draag dat al sinds men 6 jaar of zo)

eniac
1 juli 2005, 22:40
Als ik rustig rijd, dan ligt er 1 hand op het stuur (ofwel op 9 uur, ofwel op 12u). Als het er iets sneller aan toe gaat (of gewoon op autostrade ofzo) dan zet ik m'n tweede hand er toch wel bij op tien voor twee of kwart voor drie. Met twee handen kan je gewoon beter rijden.

Vroeger zat ik ver van m'n stuur (naar achteren), tegenwoordig kruip ik iets dichter omdat ik vind dat je beter kan reageren op die manier. Moet ook iets van aan zijn, als je ziet hoe racers in hun wagen zitten.

edit: en mja, ik vind die mannen die "liggen" en met hun hoofd zo int midden van de wagen zitten (tussen beide voorzetels dus) ook nogal grappig.