PDA

Volledige versie bekijken : 2de hands wagen aankopen

ComputerVISTA
30 juni 2005, 17:21
NU: Ik wil me eindelijk nog is een wagen aanschaffen, niet een wagen om elke dag mee naar het werk te rijden of om zeker 200km/h mee te kunnen halen. Nee absoluut niet.

Ik zoek een vrijetijds wagen en jawel liefst iets oud want al die nieuwe wagens vind ik te rond en te bol (noem me raar maar ik zie dood graag 60's en 70's wagens met strakke lijnen en zonder te veel poespas)

Dus men oog viel op de website van autozone op een BMW 2000 coupé. Das een 2 Liter wagen uit 1968 met 120PK

link: http://www.autozone.be/pls/col/pck_iade.detail?PI_ZOEK=1326460&PI_LANG=nl

Ik mag eerlijk zeggen dat ik letterlijk verliefd geworden ben op dat model vanaf de eerste keer dat ik hem zag. Gewoon te schattig om hem te laten staan ;)

Nu ik weet van men oma die ooit met zo een wagen reed (maar dan de gewone 2000 niet coupé met 100pk) dat dit een heel snel en sportief wagentje is en dat hij heel gezellig rijdt (natuurlijk dit is +- 40 jaar geleden)

Nu de vraag is: stel dat ik die wagen koop, wat moet ik van de prijs vinden? waar moet ik op letten? wat moet ik veranderen of laten veranderen voor de veiligheid (oa gordels laten instaleren) enzo.... Geef jullie mening hierrond want ik heb geen ervaring met zulke oude wagens.

ps: (ik wete dat die wagen waarschijnlijk heel veel benzine zal drinken maar als ik hem kan inschrijven als oldtimer dan kan ik dat al een stuk compenseren)

Alvast bedankt voor de reacties.

Morpheus
30 juni 2005, 17:24
Zoals we het er al over hebben gehad :).

Kopen als je iemand kent die kan sleutelen, in uw geval zelf niet twijfelen!
Gordels zeker monteren, zelfmoord is geen optie :p.
En zoals ik al zei, proberen kijken om toch zeer goede banden te vinden met die oude look.

lttuvix
30 juni 2005, 17:59
en vergeet niet als je het aankoopt bij een garage of ze snel een oliedruk en compressiedruk testje willen doen aangezien da vaak als motor problemen zorgt me die oudere wagens, en als dat zo het geval is laat ze dan staan
gordels zijn verplicht
koppeling test ge zet hem in hoogste versnelling drukt koppeling in start auto en laat die meteen los
auto moet BAF stil vallen, als die zo langzaam stilvalt dan is je koppeling versleten
kijken naar slijtage banden => uitsporing vanachter kan men da niemeer vervangen dus dan ben je wel gekloot
roestplekken, wa die wss wel zal hebben, carroserie roest is nog nie zo erg... da kan je wegwerken
roest onder je wagen das wa minder in dat geval laten staan

natuurlijk vragen voor keuringsbewijs
en das zowa waar ik nu aan kan denken

ComputerVISTA
30 juni 2005, 18:07
Dus die banden ga ik niet meer kunnen vinden of zo? dan ben ik idd wel gekloot!

lttuvix
30 juni 2005, 18:09
kweet nie mss bij een verzamelaar van oldtimers da die nog van die banden heeft?

ComputerVISTA
30 juni 2005, 18:59
kweet nie mss bij een verzamelaar van oldtimers da die nog van die banden heeft?

maar nieuwe banden van dat model ga ik nieuw niet vinden?

Feignasse
30 juni 2005, 19:05
www.vredestein.nl => personenwagenbanden => banden voor klassieke auto's

Misschien ben je daar iets mee :unsure:

FeNiX4LiFe
30 juni 2005, 19:07
banden zijn banden ze.

gwn de maat en je hebt je bant.

vraag is de nafte.
loodhoudend bestaat nie mer en binnen een paar jaar zijn de aditieven niet meer te koop

ComputerVISTA
30 juni 2005, 19:07
www.vredestein.nl => personenwagenbanden => banden voor klassieke auto's

Misschien ben je daar iets mee :unsure:

Dank je hartelijk! Dat was wat ik zocht en ik was er van overtuigd dat dat bestond want een kennis van me heeft een oldtimer rolls royce en die steekt daar ook nieuwe banden op met ene retro lool (zo met een witte lijn erin)

Die kennis is nu op reis dus kon niet vragen van waar hij die haalde.

Feignasse
30 juni 2005, 19:18
Michelin heeft blijkbaar ook zo'n assortiment:

http://www.michelin-passion.com/passion/front/templates/affich.jsp?codeRubrique=10&lang=EN

Foose
30 juni 2005, 19:29
koppeling test ge zet hem in hoogste versnelling drukt koppeling in start auto en laat die meteen los
auto moet BAF stil vallen, als die zo langzaam stilvalt dan is je koppeling versleten

Ha, da wist ik ni :)
Sebiet is testen :p

ComputerVISTA
30 juni 2005, 19:37
Alvast ne ferme bedank voor de uitleg zowel voor het technische testen als de banden he ;)

Want met ene 40 jaar oude wagen weet je maar nooit en kan je alles verwachten, maar hij is toch zo mooi he ;)

CAS
30 juni 2005, 19:56
NU: Ik wil me eindelijk nog is een wagen aanschaffen, niet een wagen om elke dag mee naar het werk te rijden of om zeker 200km/h mee te kunnen halen. Nee absoluut niet.

Ik zoek een vrijetijds wagen en jawel liefst iets oud want al die nieuwe wagens vind ik te rond en te bol (noem me raar maar ik zie dood graag 60's en 70's wagens met strakke lijnen en zonder te veel poespas)

Dus men oog viel op de website van autozone op een BMW 2000 coupé. Das een 2 Liter wagen uit 1968 met 120PK

link: http://www.autozone.be/pls/col/pck_iade.detail?PI_ZOEK=1326460&PI_LANG=nl

Ik mag eerlijk zeggen dat ik letterlijk verliefd geworden ben op dat model vanaf de eerste keer dat ik hem zag. Gewoon te schattig om hem te laten staan ;)

Nu ik weet van men oma die ooit met zo een wagen reed (maar dan de gewone 2000 niet coupé met 100pk) dat dit een heel snel en sportief wagentje is en dat hij heel gezellig rijdt (natuurlijk dit is +- 40 jaar geleden)

Nu de vraag is: stel dat ik die wagen koop, wat moet ik van de prijs vinden? waar moet ik op letten? wat moet ik veranderen of laten veranderen voor de veiligheid (oa gordels laten instaleren) enzo.... Geef jullie mening hierrond want ik heb geen ervaring met zulke oude wagens.

ps: (ik wete dat die wagen waarschijnlijk heel veel benzine zal drinken maar als ik hem kan inschrijven als oldtimer dan kan ik dat al een stuk compenseren)

Alvast bedankt voor de reacties.
Eerst en vooral: U hebt smaak

Voor de rest, op internet eens zoeken welke fouten die wagens in het algemeen hebben. Nuja, tzijn de oudere BMW's, en echt veel last hebben die eigenlijk niet. Maar de zaken waar ze wel gevoelig voor zijn:
Achterste wielkasten, controleer die enorm goed, want die kunnen veel roest of doorgeroest zijn.
Als ge één koopt, altijd goed onderhouden en altijd warmrijden voor je dan ook maar durft te denken om in toeren te gaan. Ik heb het hier niet over hem in het rood jagen, maar gewoon al boven de 4000rpm gaan bij koude motor is bij een BMW gewoon dodelijk.
Kzou ook eens kijken voor wisselstukken, aangezien dat model niet veel voorkomt. Als er dan stukken zijn moet het ook betaalbaar blijven. Zo een wagen kan al eens iets mankeren tenslotte. En de meeste die in het bezit zijn van zo'n wagen gebruiken hem niet in het dagelijkse verkeer.
Verder zou ik ook zoeken naar nieuwe zetels, die in het interieus passen. De originele geven nl niet genoeg steun aan de hals, en bij een aanrijding achteraan... Ook mss de remmen aanpassen hoewel dat deze wss wel al voldoende remkracht heeft.
En wat ge zeker moet doen, als ge hem hebt, et mij laten weten, kan ik eens komen kijken en luisteren ;)

EDIT: int begin ook zachtjes rijden, en veel remmen als je zo één koopt die in een stal gestaan heeft. En als er niet veel mee gereden geweest is, of em eeft stilgestaan: Vriem vernieuwen, silentblokken vervangen en zeker remmen ontluchten en nieuwe remolie steken.

lttuvix
30 juni 2005, 20:04
ahja vergeet ook de distributieriem (of is dit ene met ketting?) na te kijken ;)

eniac
30 juni 2005, 20:05
Misschien vergeet hij dat beter niet :)

ComputerVISTA
30 juni 2005, 21:03
Het enige waar ik wat schrik voor heb is die achterwiel aandrijving, ze hebben me wijsgemakat dat bmw's over het algelemeen achterwiel aandrijving hebben en dat dat + ijzel en of sneeuw geen gezonde mix is :s

Morpheus
30 juni 2005, 21:06
Het enige waar ik wat schrik voor heb is die achterwiel aandrijving, ze hebben me wijsgemakat dat bmw's over het algelemeen achterwiel aandrijving hebben en dat dat + ijzel en of sneeuw geen gezonde mix is :s

Zeker niet met zo'n oude wagen...
Maar als je voorzichtig bent is niets een probleem.

Maar idd in combinatie met sneeuw en ijzel is het serieus opletten...

Mr bon, dat mag je niet tegenhouden hoor :)

ComputerVISTA
30 juni 2005, 21:09
Zeker niet met zo'n oude wagen...
Maar als je voorzichtig bent is niets een probleem.

Maar idd in combinatie met sneeuw en ijzel is het serieus opletten...

Mr bon, dat mag je niet tegenhouden hoor :)

Ik weet het:D maar als iki overga tot eventuele koop ga ik zeker de goede raad van de mensen hier opvolgen

waarvoor nogmaals dank ;)

MilM
30 juni 2005, 21:19

is idd geen gezonde mix (nie alleen ijzel/sneeuw, maar ook alst goe regent)
vooral nie zonen ouden
ge koopt zone auto ook als liefhebber en om als oldtimer in te schrijven en nie uti veiligheidsoverwegingen é :p

maar ge moet uw rijgedrag maar aanpassen aan uw auto hé ;)
me nen 4x4 SUV kunt ge wel al eens wa rapper door de regen rijden

ge moog u dan gewoon nie laten opjagen in het verkeer in zo'n weer (als er bv nen 4x4 achter u zit die wa doorrij)
en opletten van ronde punten :p
ge draai naar links en dan plots na rechts voor af te slaan
is dan altijd wa opletten me achterwiel, vooral als ge genoeg power hebt

maar gij zijt nen kalme chauffeur, dus da mag geen probleem zijn om u in te tomen :p

ComputerVISTA
30 juni 2005, 21:21
is idd geen gezonde mix (nie alleen ijzel/sneeuw, maar ook alst goe regent)
vooral nie zonen ouden
ge koopt zone auto ook als liefhebber en om als oldtimer in te schrijven en nie uti veiligheidsoverwegingen é :p

maar ge moet uw rijgedrag maar aanpassen aan uw auto hé ;)
me nen 4x4 SUV kunt ge wel al eens wa rapper door de regen rijden

ge moog u dan gewoon nie laten opjagen in het verkeer in zo'n weer (als er bv nen 4x4 achter u zit die wa doorrij)
en opletten van ronde punten :p
ge draai naar links en dan plots na rechts voor af te slaan
is dan altijd wa opletten me achterwiel, vooral als ge genoeg power hebt

maar gij zijt nen kalme chauffeur, dus da mag geen probleem zijn om u in te tomen :p

men oma heeft me zo ie zo verwittigd dat die auto van haar die 20 pk minder had direkt een 360° deed als je wat hard wou optrekken in een bocht. Dus dat wist ik al (van een 80 jarige race oma ;))

Ik heb het al van iemand anders ook gehoord die ooit zo eentje had en me wist te vertellen dat die motor eigenlijk wat te krachtig was voor die wagen. Ik ga der in ieder geval zeker nog is over spreken over dat ding en we zullen zien of we overgaan tot een eventuele koop want kwa uit erlijk vind ik hem in 1 woord "prachtig" ;)

CAS
30 juni 2005, 21:23

Haha, in de regen met de zescilinders zeker opletten. Normaal krijg je in de regen eerst wel een waarschuwing voor je kont hem gaat zetten, maar ik heb al tegen gekomen dat ik plots moet tegensturen. Dus bij nat weer gewoon weten dat in een bocht de wagen zich wel eens kan zetten. Beste is om geen gas te geven, of heel zachtjes. In de sneeuw blijf je het best thuis :p
Maar het is door deze rijeigenschappen dat je er juist zo van zal genieten.
In de handleiding zal normaal zelfs staan dat bij nat wegdek en bochtige (lees bergachtige) wegen het aan te raden is een ballast van 50kg in de wagen te monteren in de koffer...
Wat ik ook nog vergeten was: bij aankoop, controleer de koffer of deze nog alle originele gereedschappen heeft. Er is normaal wel één plaatsje vrij als de wagen niet voorzien was van anti-diefstal bouten bij de velgen. Je kan natuurlijk ook altijd je eigen gereedschap gebruiken, maar bij verkoop heeft het altijd een meerwaarde, plus vind ik het ook iets hebben.

ComputerVISTA
30 juni 2005, 21:28
Haha, in de regen met de zescilinders zeker opletten. Normaal krijg je in de regen eerst wel een waarschuwing voor je kont hem gaat zetten, maar ik heb al tegen gekomen dat ik plots moet tegensturen. Dus bij nat weer gewoon weten dat in een bocht de wagen zich wel eens kan zetten. Beste is om geen gas te geven, of heel zachtjes. In de sneeuw blijf je het best thuis :p
Maar het is door deze rijeigenschappen dat je er juist zo van zal genieten.
In de handleiding zal normaal zelfs staan dat bij nat wegdek en bochtige (lees bergachtige) wegen het aan te raden is een ballast van 50kg in de wagen te monteren in de koffer...
Wat ik ook nog vergeten was: bij aankoop, controleer de koffer of deze nog alle originele gereedschappen heeft. Er is normaal wel één plaatsje vrij als de wagen niet voorzien was van anti-diefstal bouten bij de velgen. Je kan natuurlijk ook altijd je eigen gereedschap gebruiken, maar bij verkoop heeft het altijd een meerwaarde, plus vind ik het ook iets hebben.

Ik dacht ook wel dat je die wagen pest ging kunnen pruimen, jou kenende ;)

Is het dan zo erg bij die wagens dat je bij het minste regen al moet opletten dat je gaat schuiven met je gat? nuja het is en blijft ene vrijetijdswagen en er gaan wel wat kilometers mee gereden worden maar uiteindelijk geen "werk-huis-werk" wagen.

CAS
30 juni 2005, 21:37
Ik dacht ook wel dat je die wagen pest ging kunnen pruimen, jou kenende ;)

Is het dan zo erg bij die wagens dat je bij het minste regen al moet opletten dat je gaat schuiven met je gat? nuja het is en blijft ene vrijetijdswagen en er gaan wel wat kilometers mee gereden worden maar uiteindelijk geen "werk-huis-werk" wagen.

Hmmm, de eerste paar keer in de regen is het wat opletten. Maar in de regen rij ik stukken kalmer dan met gelijk wlek andere wagen. Het is niet zo'n gevaar, maar soms laat je je wel wat verrassen. Maar als je kalm rijd is er meestal geen probleem. Maar bij kalm rijden, en dan maar versnellen in een bocht, zet die hem redelijk snel. Dan wel op de belgische wegen, met spoorvorming lagst alle kanten. Op banen waar er geen spoorvorming is heb ik er veel minder last van. Maar het is meestal wel wat overroepen hoor. Maar die van mij is 4cilinder hé, en is met zijn 140Nm koppel niet echt een monster in lagere toeren. Maar die zes cilinders gaan sneller zich zetten zonder dat je er van bewust ben doordat ze bij lagere toeren ook al kracht zitten hebben.
Nu, met andere wagens heb je ook last in de sneeuw, enkel is het minder schrikwekkend. De bocht ruimer nemen is nog altijd minder angstanjagend dan ineens een kont die u probeert in te halen :D Maar het is zeker niet zo dat je er niet in de regen mee zou kunnen rijden, of dat je iedere keer bij het naderen van een bocht een gebedje hoeft te doen.
En die wagens, ze zijn oud, maar hebben toch nog wat koppel bij lage toeren, en redelijk comfortabele vering. Volgens mij als je hem nu nog kan kopen ga je echt van de zomer kunnen genieten met het cruisen langst rivieren of panorama wegen... Of gewoon van het één terrasje naar het ander.

ComputerVISTA
30 juni 2005, 21:47
mja het zal voor morgen nog niet zijn en waarschijnlijk eind augustus of zo. Nu ik dacht wel dat het een 4 cylinder was en geen 6. Of vergis ik me?

http://www.autoretropassion.com/bmw2000c/bmw2000f20.jpg <- pic van de motor

CAS
30 juni 2005, 23:25
mja het zal voor morgen nog niet zijn en waarschijnlijk eind augustus of zo. Nu ik dacht wel dat het een 4 cylinder was en geen 6. Of vergis ik me?

http://www.autoretropassion.com/bmw2000c/bmw2000f20.jpg <- pic van de motor

Dat is idd een 4cilinder, die zijn minder veradelijk op een nat wegdek. Persoonlijk wil ik dolgraag een 3.0 kopen om mee rond te touren, maar tzal ook nog niet voor vandaag zijn, en zelfs niet eind augustus :p
3.0 (http://www.oldtimer-valais.ch/meeting/Vehicules_attendus/1024x768/LDL_BMW_30CS_1971.jpg)
3.0csl (http://www.swaqvalley.com/Blueprints/1973_BMW_3.0_CSL.jpg)

ComputerVISTA
1 juli 2005, 00:01
Dat is idd een 4cilinder, die zijn minder veradelijk op een nat wegdek. Persoonlijk wil ik dolgraag een 3.0 kopen om mee rond te touren, maar tzal ook nog niet voor vandaag zijn, en zelfs niet eind augustus :p
3.0 (http://www.oldtimer-valais.ch/meeting/Vehicules_attendus/1024x768/LDL_BMW_30CS_1971.jpg)

das inderdaad ook een prachtbak, maar die die ik wil denk ik niet dat die in 6cylinder versie bestaat hoor. Hij is ook ouder he.

CAS
1 juli 2005, 00:16
das inderdaad ook een prachtbak, maar die die ik wil denk ik niet dat die in 6cylinder versie bestaat hoor. Hij is ook ouder he.
Idd, maar ik maak altijd de fout om vanaf ik een 2 zie staan (van 2l) ik het direct koppel aan een 6cilinder...
Het is in ieder geval een prachtige wagen, vooral die kont vind ik zo mooi gemaakt. En als dagelijkse wagen zijn die zeker te gebruiken. Juist het iets hogere verbruik is soms wat een demper op zo een wagen. Vooral de carbu motoren. Die van mij is goed voor een 11l per 100km en dat is bij proberen continu zuinig te rijden... Jammer genoeg faal ik er wel in, het zijn wel wagens die uitnodigen om zo eens iets hoger in toeren te gaan. Heb het hier niet over pushen van de motor, maar zo gewoon eens naar de 70 te gaan in 2de.

ComputerVISTA
1 juli 2005, 00:33
Idd, maar ik maak altijd de fout om vanaf ik een 2 zie staan (van 2l) ik het direct koppel aan een 6cilinder...
Het is in ieder geval een prachtige wagen, vooral die kont vind ik zo mooi gemaakt. En als dagelijkse wagen zijn die zeker te gebruiken. Juist het iets hogere verbruik is soms wat een demper op zo een wagen. Vooral de carbu motoren. Die van mij is goed voor een 11l per 100km en dat is bij proberen continu zuinig te rijden... Jammer genoeg faal ik er wel in, het zijn wel wagens die uitnodigen om zo eens iets hoger in toeren te gaan. Heb het hier niet over pushen van de motor, maar zo gewoon eens naar de 70 te gaan in 2de.

wel ik heb nu de volledige specs gevraagd via e-mail en ben is benieuwd. Maar ik zou hem wel inschrijven als oldtimer kwestie van het verbruik toch wat de kunnen compenseren.

lttuvix
1 juli 2005, 12:53
Ha, da wist ik ni :)
Sebiet is testen :p
nie teveel me uw auto doen he, want das geen gezonde test voor uw koppeling maar wel een doeltreffende... zo is 1 keer probere is genoeg
als die langzaamaan stilvalt betekent da da uw koppeling slipt
als je die test blijft proberen brengt ge temenense slijtage op uw koppeling
ma ik doe da altijd voor tweedehands autos zo 1 keer die koppelingstest meestal kijken die verkopers u dan raar aan maja :)

GADGET
1 juli 2005, 13:00
van da schuiven in de natten zulde ook ni ZOveel last hebben ze. T'is CAS e, bedoel... ne normale chauffeur kan daar nog normaal mee rijden ook :p maar ge zult wel iets voorzichtiger moeten zijn ja. Onzen jeep (van in de jaren 70 ook erges) had da ook. Bv op nat wegdek remmen.. als ge te hard duwde begonde ook te schuiven enzo. Maar das ook maar gewoonte. Ik zou het er zeker niet voor laten om dien auto te kopen. Vergeet gewoon niet dat da dus al nen oudere auto is, en dat da allemaal wa stroef is. (ik denk hier ook aan de versnellingsbak) en da ge er vroeg of laat wel een probleemke mee gaat hebben etc. Voor mijzelf zou da geen probleem zijn en neem ik er met plezier bij. Maar voor u mssch ni.. denkt daar gewoon aan.

CAS
1 juli 2005, 13:53
van da schuiven in de natten zulde ook ni ZOveel last hebben ze. T'is CAS e, bedoel... ne normale chauffeur kan daar nog normaal mee rijden ook :p maar ge zult wel iets voorzichtiger moeten zijn ja. Onzen jeep (van in de jaren 70 ook erges) had da ook. Bv op nat wegdek remmen.. als ge te hard duwde begonde ook te schuiven enzo. Maar das ook maar gewoonte. Ik zou het er zeker niet voor laten om dien auto te kopen. Vergeet gewoon niet dat da dus al nen oudere auto is, en dat da allemaal wa stroef is. (ik denk hier ook aan de versnellingsbak) en da ge er vroeg of laat wel een probleemke mee gaat hebben etc. Voor mijzelf zou da geen probleem zijn en neem ik er met plezier bij. Maar voor u mssch ni.. denkt daar gewoon aan.

Geloof mij, op de meest rustige momenten verschiet ge ervan, want dan verwachte er u ni aan da ge ineens gaat schuiven. Nuja, ge moet het gewoon in het achterhoofd houden. Vooral een natte kasseibaan is wat minder met oudere wagens, zowel voor te remmen als voor ze op de baan te houden. De reactie op het gaspedaal is wat agressiever dan bij nieuwe wagens, de power is iets bruter, en als je een nieuwe wagen gewoon bent is het even wennen. Als de remmen te stroef zijn, maar dan echt stroef, moet je ze eens laten nakijken, want zelfs na ontluchten en veranderen van remolie waren die van mij stroef, maar bleek dat de achterste rempompjes aan vervanging toe waren... Dus aan de remmen zeker aandacht geven.

satanreleased
2 juli 2005, 17:46
ik zou zekeren vast opletten voor de vervang stukken ........

ComputerVISTA
2 juli 2005, 21:54
ik zou zekeren vast opletten voor de vervang stukken ........

Ik denk ook wel, en zeker van bmw dat dat geen goedkope grapkes gaan zijn als ik er nog aan kan geraken teninste.

Foose
2 juli 2005, 22:03
nie teveel me uw auto doen he, want das geen gezonde test voor uw koppeling maar wel een doeltreffende... zo is 1 keer probere is genoeg
als die langzaamaan stilvalt betekent da da uw koppeling slipt
als je die test blijft proberen brengt ge temenense slijtage op uw koppeling
ma ik doe da altijd voor tweedehands autos zo 1 keer die koppelingstest meestal kijken die verkopers u dan raar aan maja :)

Kheb het getest en hij viel meteen stil.
Wel 2 keer want ik had de eerste keer ni goed opgelet :p

CAS
2 juli 2005, 22:34
Ik denk ook wel, en zeker van bmw dat dat geen goedkope grapkes gaan zijn als ik er nog aan kan geraken teninste.

Dat de onderdelen duur zijn is allemaal relatief, vernsellingsbak of motor vervangen kan je wss zelfs gratis als je goed zoekt... Mijn versnellingsbak heeft mss 150euro gekost, geplaatst... Motor heb ik bij een E30 die ik heb opgekocht voor 50euro gratis bijgekregen...
Nuja, een E30 vind je wel nog geregeld weer, maar zelfs qua onderdelen valt het allemaal goed mee hoor. Overlaatst volledig nieuwe remmen gestoken achteraan, met nieuwe pompjes, alé, alles wat met de remmen te maken heeft, en dit koste 215euro, groot bedrag tov de wagen, maar valt toch allemaal goed mee vind ik.

beemer
2 juli 2005, 22:41

Bij mijn werkgever staat er een grotendeels gerestaureerde 3.0 CSL onder een zeil in de werkplaats. Ben al aan het onderhandelen met hem of ik die niet kan kopen. Is echt wel een kwijlbak en als halve bmw freak kan ik die kans niet laten liggen.

CAS
2 juli 2005, 22:55
Bij mijn werkgever staat er een grotendeels gerestaureerde 3.0 CSL onder een zeil in de werkplaats. Ben al aan het onderhandelen met hem of ik die niet kan kopen. Is echt wel een kwijlbak en als halve bmw freak kan ik die kans niet laten liggen.

Laat mij u even meedelen dat een 3.0Csl, die in het eerste jaar van productie gebouwd is en in perfecte staat de deur uit gaat voor een 150 000euro :p Maar de kans dat het één is dat in het eerste jaar geproduceerd is is wel heel klein, als ik mij ni vergis zijn er maar 5 gebouwd dan en blijft er maar 1 meer over... Maar de latere modellen zijn evenmooi, en zo erg is het bij mij nog niet dat ik persee nummer één wil hebben op het serienummer. Maar die wagens zijn in ieder geval geld waard in topstaat. En de prestaties zijn zeker niet mis, dus als je nu één koopt, rij je nog iedereen naar huis :p

http://adcache.exotic.collectorcartraderonline.com/10/exotic/3/0/78573430.htm
Link van de 401ste wagen

ComputerVISTA
2 juli 2005, 23:09
Laat mij u even meedelen dat een 3.0Csl, die in het eerste jaar van productie gebouwd is en in perfecte staat de deur uit gaat voor een 150 000euro :p Maar de kans dat het één is dat in het eerste jaar geproduceerd is is wel heel klein, als ik mij ni vergis zijn er maar 5 gebouwd dan en blijft er maar 1 meer over... Maar de latere modellen zijn evenmooi, en zo erg is het bij mij nog niet dat ik persee nummer één wil hebben op het serienummer. Maar die wagens zijn in ieder geval geld waard in topstaat. En de prestaties zijn zeker niet mis, dus als je nu één koopt, rij je nog iedereen naar huis :p

http://adcache.exotic.collectorcartraderonline.com/10/exotic/3/0/78573430.htm
Link van de 401ste wagen

waaaw, niks meer op te zeggen :D

zijn dat zowat de opvolgers van wat ik wil? Want hij hefet er links en rechts wel nog trekjes van.

CAS
2 juli 2005, 23:14
waaaw, niks meer op te zeggen :D

zijn dat zowat de opvolgers van wat ik wil? Want hij hefet er links en rechts wel nog trekjes van.
Ja, die is iets later gekomen. De kont toont wel heel neig dat het opvolgers zijn. Maar ze hebben die wagens ingezet in races, en ze hadden toen 430pk uit een 3.5l, wat toch niet slecht is. Later met de komst van de E30 hadden ze met die motorblok 1300pk uit een 1500cc motor... De goeie ouden tijd van de F1, motor ging toen een half uurtje mee, als ze chance hadden, tijdens races was het nog 8 a 900pk dat ze uit de motor lieten komen.
Zijn echt wel prachtwagens vindek. Hoop er ooit zo één te bezitten, maar kwil er teveel :p 2002 turbo (http://www16.ocn.ne.jp/~dragon/img/2002turbo_02_1.jpg) vindek ook zo ne coole wagen, wel zo mooi ni als de 3.0.

Boris Barowski
2 juli 2005, 23:26
ah, de liefde voor oude wagens :)

computer xp (en de anderen natuurlijk ook ;)) heeft stijl ! :niceone:

amerikaans, maar ik zou persoonlijk graag een Pontiac GTO uit 1969 hebben :)
6554 cc, 365 pk
zuipt wel verschrikkelijk veel naft, dus ik denk dat uw wagen iets bereikbaarder is :)

B.

beemer
2 juli 2005, 23:30
Holy shit ... €150.000 :eek:
Hmm, het zal wss wel een jongere versie zijn. Ga volgende week eens het zeil er vanaf halen en een paar foto's trekken als ik kan en dan weet ik het zeker.
Het enige wat ik tot nu toe wel met zekerheid kan zeggen is dat het een 3 liter CSL is, maar het kan evengoed een 630 CSL zijn ook.

Enne zo een 2002 (gene turbo) heb ik een paar maanden geleden aan m'n neus zien voorbijgaan, die was de dag voor ik langskwam verkocht voor €4500.

ComputerVISTA
2 juli 2005, 23:33
men oma reed toto de jaren 80 met een 5 meter lange ford LTD V8 5.5 Liter :D naar het schijnt een prachtmachine om met te rijden.

En men oma haar bmw 2000 (de voorloper van de 2002 en ik zie weinig verschil (4deurs)) reed naar het schijnt ook heel snel.

Volgens iemand anders (zoals ik al gezegd had) was die 2liter 100Pk krachtig moter iets te krachtig voor die wagen want als je te hard doorduuwd zat je binnen de kortste keer ene 360° ;)

ComputerVISTA
2 juli 2005, 23:41
http://www.kwyjibo.com/ispeed/ptg2k/ptg2k25.jpg

Wat is dit voor iets btw? Ziet er ook wel heel graaf uit.

(we kunnen er misschien het grote vintage wagens topic van maken ;)

cool_boy_ke
2 juli 2005, 23:58
(noem me raar maar ik zie dood graag 60's en 70's wagens met strakke lijnen en zonder te veel poespas)
:offtopic: Waarom vind je dit raar ? Ik ken genoeg gasten en meiskes die dolgraag van die oude auto's zien :) ieder z'n eigen smaak hé, de ene de nieuwste BMW en de andere de oudste die hij kan vastkrijgen :baard:

CAS
3 juli 2005, 13:36
http://www.kwyjibo.com/ispeed/ptg2k/ptg2k25.jpg

Wat is dit voor iets btw? Ziet er ook wel heel graaf uit.

(we kunnen er misschien het grote vintage wagens topic van maken ;)

Das de race versie van de 3.0 Csl, met normaal gezien een 3.5l en even 430pk er uit spuwt.

CSL Racer
Engine: 6-cylinder in-line
Valve linkage: SOHC, 12-valve/DOHC, 24-valve
Displacement: 3191/3498 cc
Bore x stroke: 92 x 80 mm/94 x 84 mm
Compression Ratio: 11.0 : 1
Power output: 340 horsepower at 7800 rpm
430 horsepower at 8500 rpm
Transmission: Getrag 5-speed
Suspension: Front: MacPherson strut, aluminum
Rear: Semi-trailing arm, aluminum strut damper units
Wheels: Front: 16 x 13-inch BBS
Rear: 16 x 16-inch BBS
Tires: Front: 300/625-16
Rear: 350/650-16
Weight: 2341 lbs.
Years of construction: 1972-1975

ComputerVISTA
3 juli 2005, 13:41
Wat was de max km/h dat dat monster uitspuuwde? En hoeveel zoop dat niet LOL

CAS
3 juli 2005, 13:48
Wat was de max km/h dat dat monster uitspuuwde? En hoeveel zoop dat niet LOL

De Csl's voor op straat reden een 213 tot 225 per uur max (afhankelijk van motorversie), de race versie kon 270 halen. Verbruik was in die tijd ni belangrijk, niemand dat daar om gaf :p

EDIT: van verbruik vindek ni direct iets, maar mijn motor is oorspronkelijk gebouwd voor de "zuinige" wagens... Da zegt al geneog zeker? Ik heb ooit van een verkoper ééns gehoord dat die een gemiddelde had van 9liter, mijn laagste tot nu toe was 10,5liter met die naft van total... met gewone naft 11,7. Dus zo'n Csl zal wel redelijk wa verbruiken.

Mr Syphon
9 juli 2005, 14:06
Ik ben van plan om een auto te kopen, maar die heeft al redelijk wa kilometers
waarop moet ik letten bij de motor als we die eens bekijken ?

CAS
9 juli 2005, 14:07
Ik ben van plan om een auto te kopen, maar die heeft al redelijk wa kilometers
waarop moet ik letten bij de motor als we die eens bekijken ?

Eerst mee gan rijden, als motor op temp staat, motorkap open en oliedop eraf, spetst er langst alle kanten olie uit, laat het dan maar al ;)
Als er ni teveel uitspetst, doek tegen houden, minuut lang en weer afnemen, en da herhalen, veranderd motor van toerental, ook zo laten. Da hebben ze mij toch altijd wijsgemaakt.

lttuvix
9 juli 2005, 14:12
compressie en oliedruk doen laten meten, als ge in een garage die wilt kopen hebben ze wel de gerief daarvoor

en als ze het niet willen doen ik zeg altijd ya got something to hide?

CAS
9 juli 2005, 14:13
compressie en oliedruk doen laten meten, als ge in een garage die wilt kopen hebben ze wel de gerief daarvoor

en als ze het niet willen doen ik zeg altijd ya got something to hide?

Of na test centrum brengen...

Mr Syphon
9 juli 2005, 14:19
jama , als ik nu namiddag zou gaan kijken naar die auto ( tis dus ni in een garage ), dan zou ik moeten vragen of ik die is mag gaan laten nazien in een garage ofwa ?
alle ik vind da nogal raar om te vragen :) ma ik weet ook wel dat de kans dat ge dan gekloot word heel klein is

[B]Rocketeer
9 juli 2005, 15:26
jama , als ik nu namiddag zou gaan kijken naar die auto ( tis dus ni in een garage ), dan zou ik moeten vragen of ik die is mag gaan laten nazien in een garage ofwa ?
alle ik vind da nogal raar om te vragen :) ma ik weet ook wel dat de kans dat ge dan gekloot word heel klein is

Voor dak de mijnen kocht hebek em zelfs eerst naar VTB-VAB diagnosecentrum gebracht.
Iets op tegen hebben kunnen ze moeilijk vindek, das zelfde als vragen voor een proefrit :D

Mr Syphon
9 juli 2005, 17:04
Ik ben dus is gaan kijken, auto valt meteen stil als ge die in 5de vitesse zet en dan koppeling los laat,
tis dus een mazda 323 grsi uit 1991 en die vraagt nog 800 euro
problemen zijn wel, geen onderhoudsboekje, barst in de ruit en de 4 banden zijn allemaal een verschillend merk :/
kan da problemen geven voor de keuring ?

wafelijzer
9 juli 2005, 17:26
Ik ben dus is gaan kijken, auto valt meteen stil als ge die in 5de vitesse zet en dan koppeling los laat,
tis dus een mazda 323 grsi uit 1991 en die vraagt nog 800 euro
problemen zijn wel, geen onderhoudsboekje, barst in de ruit en de 4 banden zijn allemaal een verschillend merk :/
kan da problemen geven voor de keuring ?

natuurlijk, uw banden moeten telkens dezelfde zijn vooraan en achteraan, zelfde type, spanning, ingravering etc ...

Mr Syphon
9 juli 2005, 17:29
ja tis dezelfde maat enzo wel maar gewoon pak 1 van michelin en de andere van buh kweet ni welk merk ? geeft da problemen ?

mja die man had geen tijd voor naar de keuring te rijden, dus ik kan ook altijd zeggen van ik wil wel voor u rijden en dan achteraf zien of ik hem dan koop he

GADGET
9 juli 2005, 18:27
geeft problemen bij de keruing ja.

vooraan 2x zelfde merk/type
achteraan 2x zelfde merk/type

*edit: ben hier 100% zeker van btw :p

Mr Syphon
9 juli 2005, 18:44
ok bedankt :)

ik heb is een prijs gezocht voor een nieuwe voorruit
http://www.dk.nl/prijslijst/mazda.htm

5134ABL voorruit MAZDA 323 hb 3drs 90-94 BL 127,28
5134ABZ voorruit MAZDA 323 hb 3drs 90-94 BR 159,96
5134AGNBL voorruit MAZDA 323 hb 3drs 90-94 GRB 139,32

zou da kunnen kloppen ?

eniac
9 juli 2005, 19:53
Ferm goedkoop zelfs als je het mij vraagt. Als ik zie wat mijn voorruit kost... :)

Skoebiedoe
9 juli 2005, 23:59
Mijn vooruit zou mij ook iets meer dan 20.000 frankskes hebben gekost(en is maar een gewone ruit zonder ennig technisch snufje).
Heb dat geregeld via een familielid hare familial.(kleine had er zogezegd een steen op gegooid).
Heb dan enkel de vrijstelling aan haar betaald en mijn ruit is zeer goedkoop gestoken. ;)

mbman
10 juli 2005, 08:19
banden zijn banden ze.

gwn de maat en je hebt je band.

Nee ;)

Sommige oude BMW's hebben immers TRX-velgen met specifieke TRX-banden. Moeilijk te vinden en prijzig ;)

Mr Syphon
10 juli 2005, 10:53
bij nader inzien ga ik de auto toch maar laten staan, als ge al de prustskes moest bijwerken koste de auto bijna het dubbele :p

Skoebiedoe
10 juli 2005, 11:06
Nee ;)

Sommige oude BMW's hebben immers TRX-velgen met specifieke TRX-banden. Moeilijk te vinden en prijzig ;)

Die stonden op mijne Citroen Cx ook. ;)
Vrij zachte bandjes maar enorm veel grip.Bel gewoon naar een banden centrale en die kunnen ze leveren.(wel niet uit stock natuurlijk)

Mr Syphon
10 juli 2005, 20:08
Honda CRX 1.4

Registratiedatum: 5/1992 Buitenkleur: Zwart
Kilometers: 114.000 Versnellingsbak: Manueel
Brandstoftype: Benzine PK: 66
Kracht in kW: 48 kW Prijs (alle inb.):EUR 2.500

is deze auto zen geld waard ?
men ouders vinden deze te duur
de auto komt van een officiële honda verdeler -> 6 maanden garantie + 1 jaar Honda assistance
Standaardopties: Lichtmetalen velgen, Open dak, Stuurbekrachtiging, Tuning
foto: http://users.skynet.be/scjeir/crx.jpg

CAS
11 juli 2005, 00:07
Honda CRX 1.4

de auto komt van een officiële honda verdeler -> 6 maanden garantie + 1 jaar Honda assistance
foto: http://users.skynet.be/scjeir/crx.jpg

66Pk? Als da klopt, zijde beter af met ne velo...

DBK
11 juli 2005, 01:12
Honda CRX 1.4

foto: http://users.skynet.be/scjeir/crx.jpg ah nog iemand da opzoek is naar nen crx? :p

Feignasse
11 juli 2005, 01:42

Hangt ervan af hoeveel zo'n CRX weegt.
Corsa'tje hier heeft ook maar 67pk voor +/-950kg. Geen sprintwonder of laagvlieger, verre van zelfs, maar ik kan toch vlot mee in het verkeer, zeker op secundaire wegen. Autostrade lukt ook redelijk, voor zover ik weet heb ik nog nooit anderen gehinderd door te traag te rijden. Op tijd aan de kant gaan en af en toe eens switchen tussen 4 en 5 en het ding brengt u ook waar ge moet zijn :cool:

Je zou mij niet horen klagen over wat meer power, integendeel, maar ik heb nu ook niet het gevoel dat ik mijn leven waag omdat ik de baan op ga met "maar 67pk" :p

Mr Syphon
11 juli 2005, 12:12

auto weegt zo een 900 kg, en als eerste auto hoeft da niks zwaar te zijn :)

CAS
11 juli 2005, 19:55
auto weegt zo een 900 kg, en als eerste auto hoeft da niks zwaar te zijn :)

Mijn wagen weegt ook 900kg met volle tank en 90pk doet er wel zijn best in, maar een crx met 66pk lijkt mij gewoon bitter weinig. Dacht toch dat die meer power hadden. Dacht dat een crx altijd snel bakske was gewoon.

Mr Syphon
11 juli 2005, 20:28
mja hangt van de motor da erin ligt :p
als ge zo een crx 1.6 v-tec tegen komt da is wel iets snel he :)

ma de vraag was eigenlijk of de auto zen geld nog waard was :D

Burny
11 juli 2005, 20:37
Zeer vreemd, 48 Kw. Ik ben nu al een hele tijd fanatiek met Honda en vooral CRX bezig, maar dit type ken ik niet. 1 of andere import lijkt het me ook niet, aangezien 66 pk gewoon belachelijk weinig is. (voor een crx dan hé)
De traagste crx type 2 is een EE6, 1400 dual carb, 90 pk.

Deze is volgens mij geswapt of vanuit 1 of ander obscuur land ingevoerd :p

Weinig km wel, en als de carroserie nog in redelijke staat is, is 2000 euro nog net te doen. Voor een 'echte' (ed9 of ee8) crx betaal je meer.

edit: Volgens mij ist nen ee6. En heeft em dus 66 Kw --> 90 pk. Gewoon verkeerd ingegeven van de verkoper denk ik. Als je de crx op je eigen naam wil enzo is dit msc nog zo geen slecht idee. Opt gemakske beginnen :)

CAS
11 juli 2005, 20:40
Zeer vreemd, 48 Kw. Ik ben nu al een hele tijd fanatiek met Honda en vooral CRX bezig, maar dit type ken ik niet. 1 of andere import lijkt het me ook niet, aangezien 66 pk gewoon belachelijk weinig is.

Weinig km wel, en als de carroserie nog in redelijke staat is, is 2000 euro nog net te doen. Voor een 'echte' (ed9 of ee8) crx betaal je meer.

Dees bedoelde ik dus. 66pk voor ne CRX :s

Mr Syphon
11 juli 2005, 20:42
Zeer vreemd, 48 Kw. Ik ben nu al een hele tijd fanatiek met Honda en vooral CRX bezig, maar dit type ken ik niet. 1 of andere import lijkt het me ook niet, aangezien 66 pk gewoon belachelijk weinig is.

edit: Volgens mij ist nen ee6. En heeft em dus 66 Kw --> 90 pk. Gewoon verkeerd ingegeven van de verkoper denk ik. Als je de crx op je eigen naam wil enzo is dit msc nog zo geen slecht idee. Opt gemakske beginnen :)

Mja daar had men neef ook al is aangedacht, dat die zich bv heeft vergist en ipv 66 Kw der 66 Pk van gemaakt heeft
tis te hopen dat het dan 90 pk is he :)

ma kweet nog ni of ik er voor ga kijken, hangt allemaal van het telefoontje morgen af, vast werk of ni :D

Burny
11 juli 2005, 20:44
Ben ondertss redelijk zeker dat het een EE6 is, na de foto eens GOED bekeken te hebben.

Mr Syphon
11 juli 2005, 20:48
mja heel duidelijke foto is het niet :)
ma het zou die 2500 euro dus wel waard zijn ? anders zoek ik nog wa rond :p

Burny
11 juli 2005, 20:50
mja heel duidelijke foto is het niet :)
ma het zou die 2500 euro dus wel waard zijn ? anders zoek ik nog wa rond :p

Ligt aan de staat van de carroserie, en hoe fel de motor mishandeld is, veel of maar een beetje :D
Tegen dat ge gaat kijken pm je maar eens, dan geef ik uw wel een waslijst met checkpunten. En misschien iemand die met u meewil gaan zien :)

Foto was trouwens duidelijk genoeg ;) Is een ED9 kap zonder bult, dus een gewone civic kap, wat standaard ook op de ee6 ligt. Ligt er bij mij trouwens ook op :lol:

Mr Syphon
11 juli 2005, 20:52
jah als ze morgen bellen da ik mag beginnen dan probeer ik morgen te gaan :D
kzen trouwens van beringen ;)

Burny
11 juli 2005, 20:54
jah als ze morgen bellen da ik mag beginnen dan probeer ik morgen te gaan :D
kzen trouwens van beringen ;)

Beringe, oh das kortbij! Waar staat die crx dan? Dan kan ik volgende week zelf eens gaan zien. Deze week kan ik niet, moet vakantie werken van 7u tot 6u, van ma tot za :s. Laatste week :woohoo:

Edit: Die staat bij Mullens in Diest zeker? Aan de foto te zien...

Edit 2: Ik heb de advertentie al gevonden bij Mullens, Gaspar :) Site is een beetje vernieuwd, vandaar de vergissing ivm pk//kw waarschijnlijk.

Mr Syphon
11 juli 2005, 20:58
yup da is hem :)