PDA

Volledige versie bekijken : de mijn-rijbewijs-behalen topic

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

casualties
30 juni 2005, 16:59
- wat is de snelste tijd waarin ge uw autorijbewijs kunt halen (theorie + praktijk etc)

- iemand handige sites met tests enzo (voor autorijbewijs) ?

- moet ge lessen theorie volgen of kunt ge zelfstudie doen zoals bij den brommer en dan gewoon naar het examencentrum gaan ?

Alvast bedankt wie me wil helpe :p

edit by mod: grote threads worden niet meer gemaakt

pr0ph3t
30 juni 2005, 17:06
9, 6 en 3 maanden denk ik dat ge kunt kieze voor rijbewijs... en dacht ook dat 9 maande goedkoopste was.

Foose
30 juni 2005, 17:07
1 wat is de snelste tijd waarin ge uw autorijbewijs kunt halen (theorie + praktijk etc)

2 iemand handige sites met tests enzo (voor autorijbewijs) ?

3 moet ge lessen theorie volgen of kunt ge zelfstudie doen zoals bij den brommer en dan gewoon naar het examencentrum gaan ?

Alvast bedankt wie me wil helpe :p

1) Dat is denk ik de 16j en 9 maand methode. Hebde op uw 18 (als ge tijdig uw praktijkexamen reserveert én slaagt !) uw rijbewijs normaal gezien.

2) Dnno :p

3) Ge moogt lessen pakken, maar da's niet verplicht. Het is wél verplicht als ge de 16j en 9 maand methode kiest. Zoniet, moogde zelf studeren ;)

casualties
30 juni 2005, 17:08
woot :eek: 9 maand voor rijbewijs zonder da ik mag rijden met passagier enzo :eek:

is er gene manier om op een week of 3 alles te behalen ? :s

btw, ik ben al 19, dus 16jaar methode kan ik ni doen..

DBK
30 juni 2005, 17:12
kben momenteel bezig op 9 maand omdat het goedkoopste is :) en ge statistisch gezien het hoogste slaagpercentage hebt :)

Feignasse
30 juni 2005, 17:19
woot :eek: 9 maand voor rijbewijs zonder da ik mag rijden met passagier enzo :eek:

btw, ik ben al 19, dus 16jaar methode kan ik ni doen..

Snelste methode voor u is dan 18u rijschool + minimum 3 maand oefenperiode + 2u rijschool + examen. Kost dan wel +/-1000€.
De maximale duur van uw oefenperiode bedraagt in dit geval 6 maanden.

Op drie maand zult ge het nog niet "perfect" (of beter: goed) kunnen ze, laat staan op drie weken :p

skully25
30 juni 2005, 17:22
hoe sneller ge uw rijbewijs wilt halen, hoe meer het u gaat kosten

model 2:
18 uur les volgen, minimum 3 en maximum 6 maanden met een L rijden zonder begeleider (wel geen passagiers vervoeren), dan 2 uur les vlak voor uw praktisch examen, dan examen, zijde er van de eerste keer door dan kunde direct uw volledig rijbewijs gaan afhalen, praktische examen wordt met de wagen van de rijschool gedaan
das de snelste methode en kost u rond de 1000 euro

goedkoopste methode, model 3:
geen les volgen, om voorlopig rijbewijs gaan int gemeentehuis, minimum 9 en maximum 12 maanden met een L rijden met begeleider (ge moogt niet alleen rijden of passagiers vervoeren), daarna uw praktisch examen met uw eigen wagen OF ge gaat nog 4 uur les gaan volgen met de rijschool en dan moogt ge het met hun wagen afleggen

kben momenteel bezig op 9 maand omdat het goedkoopste is :) en ge statistisch gezien het hoogste slaagpercentage hebt :)

uit ervaring weet ik dat degene die wel degelijk les volgen een veel grotere slaagkans hebben op hun praktijkexamens dan iemand die het ouders of familie heeft geleerd, de manouvres die ge moet doen zijn niet simpel en zijn veel beter doenbaar en verstaanbaar als ge de uitleg hebt gekregen van een rijinstructeur
die mannen kennen ze van buiten en weten precies wat ge moet doen om die tot een goed einde moet brengen, die procedures leren ze u van buiten zodat het in zekere zin makkelijk wordt om ze uit te voeren, gij moet dan enkel de verschillende stappen kennen en ze op het goede moment uitvoeren, iemand die dit niet weet zal in zekere zin sukkelen om zijn wagen goed geplaatst te krijgen, ik heb het al genoeg gezien...

akkoord, 1000 euro het is veel geld, maar als die examinatoren weten dat ge les hebt gevolgd zullen ze daar ook rekening mee houden, ge zijt nog altijd veel beter voorbereid als ge dus effectief les volgt dan als ge gewoon met de ma of pa leert rijden, het is ook veiliger want een instructeur kan nog ingrijpen als ge op het punt staat iets verkeerd te doen, zitte bij ouders in de wagen zonder enige ervaring dan kunnen zij niks doen als ge bijvoorbeeld op het punt staat van in een gracht te rijden

snelste en beste manier om uw rijbewijs te halen => model 2 pakken, dan kunt ge binnen de 4 maand (want tegen dat ge al uw lessen hebt gevolgd + uw minimum aan 3 maanden met een L rijden zitten aan meer dan 3 maanden dus) uw volledig rijbewijs hebben (niet uw voorlopig dus, dat behaalt ge van zodra ge uw 18 uren les hebt gedaan)

Gizmo_1987
30 juni 2005, 17:40
ik doe alles zelfs :p
met 100 euro ben ik ervan af
kheb er 18jaar op gewacht, dan maken die extra 9 maanden ook nx uit,
in januari mag ik mijn rijbewijs afleggen :D

casualties
30 juni 2005, 17:52
en hoeveel kans denkt gij da ge erdoor geraakt ? De rijschool moet ook iets verdienen aan jou hoor..Ken iemand die het ook zo gedaan had en die is 4 keer er niet doorgelaten, ook al reed hij volgens zen vader altijd perfect en werd er gewoon een kluchtreden gezocht om hem te buisen..

model 2 staat mij aan, maar ik heb nog een vraagje: is er een plan waarmee ik zelf kan rijden (alleen én met passagier) na een bepaald uren rijles ??? en hoe lang duurt dat dan ? Alvast merci :p

GhO$T
30 juni 2005, 17:53

euh kerel met zo'n instelling moete voor mijn part al helemaal nooit op de baan komen :tongue:

autorijden is niet zo effe leren hoe een versnellingspook werkt en gedaan hé :wtf: ; zelfs die 20u intiensief les krijgen en 3 maand alleen rondrijden is nog weinig om de nodige ervaring op te doen kwestie van een beetje veilig in het verkeer te zijn.

en hoeveel kans denkt gij da ge erdoor geraakt ? De rijschool moet ook iets verdienen aan jou hoor..Ken iemand die het ook zo gedaan had en die is 4 keer er niet doorgelaten, ook al reed hij volgens zen vader altijd perfect en werd er gewoon een kluchtreden gezocht om hem te buisen..

model 2 staat mij aan, maar ik heb nog een vraagje: is er een plan waarmee ik zelf kan rijden (alleen én met passagier) na een bepaald uren rijles ??? en hoe lang duurt dat dan ? Alvast merci :p
ik heb totnutoe al 2 maten die het op hun eigen met ma/pa geleerd hebben en alle 2 er van de eerste keer door
iemand anders moest dan weer 3x teruggaan... ligt niet aan welke opleiding ge neemt zolang ge u maar genoeg informeert over hoe ge het volgens de rijschool moet doen; maar daarvoor moet je de rijschool niet betalen, je vraagt het aan iemand die wel rijschool heeft gevolgd.

in je leerperiode mag je nooit iemand meenemen als je alleen rijdt; alleen als je met begleider bent mag er nog 1 extra passagier in de auto

lttuvix
30 juni 2005, 17:55
als ge nog nooit me nen wagen hebt gereden doe het dan ma langzaam aan

besides als ge uw rijbewijs hebt dan leer je pas rijden...
en dan komt er een bus
en dan kan je niet meer rijden :(

Feignasse
30 juni 2005, 17:56

model 2 =
ofwel alleen rijden
ofwel samen met iemand van min. 24j oud die een rijbewijs heeft
En in dat laatste geval mag er nog iemand anders mee (ongeacht of die persoon een rijbewijs heeft of niet).

Zoals gezegd: minstens 3 maand, maximum 6 maand

casualties
30 juni 2005, 17:57
GhO$T']euh kerel met zo'n instelling moete voor mijn part al helemaal nooit op de baan komen :tongue:

relax gast, ik ken het belgische systeem niet en hier in polen heeft mijn vriendin haar rijbewijs (theorie & praktijk) op 3 weken gehaald, net als iedereen hier.

anyway, model 2 bevalt me wel héél hard :D

lttuvix
30 juni 2005, 18:02
relax gast, ik ken het belgische systeem niet en hier in polen heeft mijn vriendin haar rijbewijs (theorie & praktijk) op 3 weken gehaald, net als iedereen hier..chill out, kzal wss wel model 2 doen dan en trouwes, iedereen leert ni effe snel, dus veralgemeen ni zo hard ;)
dit is polen niet :p
en auto rijden leer je naar mate je rijd en ouder wordt
je kan niet zeggen ik ben een goede autorijder als ik een half jaar tot een jaar rij
om een goede bestuurder te zijn moet je weten wat je moet doen bij elke weertype
waar je op moe letten en waar nie
inzicht hebben van wat andere auto's doen
en da kan je niet mee geboren zijn, da moe je leren
als je vriendin van polen hier komt dan kan ze ook nie veilig op de weg rijden zoals jij naar polen zou gaan ook nie zou lukken..
*edit*
laat me raden model 2 bevalt u omdat u dan alleen kan rijden en gewoon L van je wagen afdoet en pasagiers meeneemt?
als ge gepakt word kan je opnieuw beginnen ergens in uw 20'ste (25ste dacht ik)
snap nie waarom iedereen meteen willen scheuren en doen als ze het nog niet kunnen rijden, als u zegt dat is niet zo dan vind ik het raar omdat u zo ongeduldig bent

skully25
30 juni 2005, 18:02

zolang ge les volgt moogt ge de baan nog niet op omdat ge uw voorlopig rijbewijs dan nog niet hebt, na uw 18 uur les krijgt ge een attest en dan moogt ge uw voorlopig rijbewijs gaan halen int gemeentehuis, dan moet ge dus minimum 3 maand alleen rondrijden, geen begeleider nodig

en over die pasagiers ik citeer hier van op mijn attest
"met een voorlopig rijbewijs model 2 mag je rijden onder de volgende voorwaarden:
- je mag alleen rijden
- je mag vergezeld zijn van een persoon die minimum 24 jaar oud is en een rijbewijs heeft dat geldig is voor een cat B. in dat geval mag je ook een tweede persoon meenemen"

GhO$T
30 juni 2005, 18:03
twas geen persoonlijk aanval hoor, gewoon opmerkingske, niet zo bedoeld ;)

casualties
30 juni 2005, 18:04
dit is polen niet :p

² :sad:

@ ghost: np ;)

*FiReStOnE^-*
30 juni 2005, 18:06
Es gehoord op donna: een handige site voor u theoritisch rijexamen te oefenen.

FF gezocht: hier is de link
http://www.soundandvision.be/rijbewijs/

Veel geluk ermee

casualties
30 juni 2005, 18:11
super! Thnx!!!!

skully25
30 juni 2005, 18:13
Es gehoord op donna: een handige site voor u theoritisch rijexamen te oefenen.

FF gezocht: hier is de link
http://www.soundandvision.be/rijbewijs/

Veel geluk ermee

bestaat al een tijdje, heb daar ook nog op zitten kijken toen ik voor mijn theorie ging :), is idd een heel handige site

lttuvix
30 juni 2005, 18:14
nog es gedaan kwerd gek van al die vragen :p

zaffah
30 juni 2005, 18:28
ik doe nu het 3 maanden model. Geloof me op een kortere tijd kan je echt niet goed autorijden. Ik rij nu ongeveer 2 maand, en nu pas begint het echt goed te komen.
btw hoe die instructeurs je uitleggen hoeje moet parkeren enzo. Niemand die dat zo goed kan. Hij zei, rijden tot dat paaltje in je die ruit staat, volledig afdraaien tot daar bam en je staat erin zonder dat je dat zelf beseft, dan sta je daar zo van wooh :crazy:

respect voor die mensen, zeker hoe ze hun kalmte kunnen bewaren want ik denk dat die sterke stote meemaken. Die gebruiken wel auto's met aan de 2 kanten pedalen. Als ze een ongeval zien aankomen, kunnen ze zelf ingrijpen.

alsje trouwens rijdt met je L en je vervoert passagiers ...
probeer het maar, je zal wel wenen van de leuke boete die je dan te wachten staat :) en vooral, tot je 21 wachten met je rijbewijs om te hermaken dacht ik.

Foose
30 juni 2005, 19:08
Ik mag 1 passagier vervoeren met mijn leervergunning.
Maar wel met begeleider erbij e he.

satanreleased
2 juli 2005, 19:24
ik heb de mijne in 3 maanden afgelegd en ik was er direct door .

lttuvix
2 juli 2005, 19:44
njah satan de een heeft er meer aanleg voor da neen ander en het hangt fel af van uw rijinstructeur

als ge bv me een kapotte rijschool wagen aankomt en een rijinstructeur + stage rijinstructeur dan ben je gekloot... de ene kijkt na links de ander naar rechts... (had het meegemaakt gans hard gekloot natuurlijk)

spidey
2 juli 2005, 21:04
ik heb net mijn theorie examen gedaan en ben nu sinds vorige week lessen aan het nemen (18u) (praktijk) zodak tegen mijn 18e verjaardag (12 juli) mn voorlopig rijbewijs kan gaan afhalen!

greetz

Foose
2 juli 2005, 21:59
ik heb net mijn theorie examen gedaan en ben nu sinds vorige week lessen aan het nemen (18u) (praktijk) zodak tegen mijn 18e verjaardag (12 juli) mn voorlopig rijbewijs kan gaan afhalen!

greetz

En ik op 19 april (als alles goed gaat) mijn rijbewijs al :).
Dat wordt een groot feestje in de auto, heel den dag rondcrossen mss :p

lttuvix
2 juli 2005, 22:42
rijden totdat naft tank leeg is en dan door hebben da ge geen geld meer hebt ;)

ShoveS
11 juli 2005, 13:12
klein vraagske, hoort hier niet 100% thuis maar geen zin om nieuwe thread te maken:

m'n rijbewijs is gestolen en kmoet dus een nieuw gaan halen, moet ik daar weeral fiscale zegels voor betalen?
indien ja, hoeveel was dat nu ook weer voor gewoon rijbewijs b auto?

thx

Kabouter Hya
11 juli 2005, 13:59
ik deed het in drie maanden en 5 dagen...
praktijk: geen enkel fout gemaakt (wel in Asse waar het poepsimpel is, nl allemaal bebouwde kom)...

dropkicker
11 juli 2005, 14:46
net geslaagd voor theorie vd moto :)
nu is zien wa ik allemaal moet doen voor praktijk
kdenk da da 8u les is en direct praktijkexamen aflegen zeker?
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, is da doenbaar, want ik
heb nog nooit op ne moto gezeten (ook niet op een brommer met vitessen)

Kabouter Hya
11 juli 2005, 14:59
hoeveel heb je (of ga je) hiervoor betalen dropkicker??

dropkicker
11 juli 2005, 15:03
hoeveel heb je (of ga je) hiervoor betalen dropkicker??

ik heb juist gebeld en dat ging zo'n 583 euro kosten incl. de huur van een moto vd rijschool zelf (8u)

Kabouter Hya
11 juli 2005, 15:05
da valt nog goe mee..

kzou ook wel voor ne moto willen gaan maar om daar nog is keiveel (als ik het gedaan heb koste mij da 43.000BEF) geld aan te hangen

dropkicker
11 juli 2005, 15:26
klein vraagske, hoort hier niet 100% thuis maar geen zin om nieuwe thread te maken:

m'n rijbewijs is gestolen en kmoet dus een nieuw gaan halen, moet ik daar weeral fiscale zegels voor betalen?
indien ja, hoeveel was dat nu ook weer voor gewoon rijbewijs b auto?

thx

was da geen 9 euro?

epsilon
11 juli 2005, 16:28
was da geen 9 euro?
Het is 11 euro
tarieven (http://www.geraardsbergen.be/rijbewijs.php?main=leven#overzicht)

superdeputten69
21 april 2006, 20:31
berichtje voor zaffah hallo, ik ben 3 dagen geleden gepakt door de flikken, twas control, ik rij met een verlopig model 2 op 3maand dus, ma er zat ne kameraad bij, hij is 19, kzal een boete krijgen binnekort zei diene flik maar wat of hoeveel het zal zijn wist em ni, ik zag dan uwe post staan op het forum, en ik dacht dat jij misschien meer zou weten ..

graag antw. tnx

grtzz

superdeputten69

boostah
22 april 2006, 07:47
ik deed het in drie maanden en 5 dagen...
praktijk: geen enkel fout gemaakt (wel in Asse waar het poepsimpel is, nl allemaal bebouwde kom)...

idd als ge kunt, het daar doen :p
3verboden richtingen waar je zelf moet afslagen zonder dat ze je iets zeggen, ken ze nog allemaal vanbuiten (een jaar na het behalen van mijn rijbewijs :x )
2rare kruispunten, ken ze ook nog, voor de rest snelheid 50 en zones 30
poepsimpel :p

Peugeotfiel
22 april 2006, 09:58
btw hoe die instructeurs je uitleggen hoeje moet parkeren enzo. Niemand die dat zo goed kan. Hij zei, rijden tot dat paaltje in je die ruit staat, volledig afdraaien tot daar bam en je staat erin zonder dat je dat zelf beseft, dan sta je daar zo van wooh :crazy:

ik vind persoonlijk een slechte methode. bij mijn ex hadden ze haar da ook zo aangeleerd. ze wou dus voor haar examens haar manoeuvres nog nkeer oefenen, ma ze was dus vergeten wanneer ze net moest afdraaien, bij welk paalke, blabla... (dus serieus beginne flippe :D )
ik vind da ge uwen auto moet kunnen aanvoelen en zelf moet aanvoelen wanneer ge net moet draaien om goed te staan...
als ge bv. links moet parkeren in een eenrichtingsstraat geldt da regeltje denkek al niet meer?

Mr Syphon
22 april 2006, 10:49
berichtje voor zaffah hallo, ik ben 3 dagen geleden gepakt door de flikken, twas control, ik rij met een verlopig model 2 op 3maand dus, ma er zat ne kameraad bij, hij is 19, kzal een boete krijgen binnekort zei diene flik maar wat of hoeveel het zal zijn wist em ni, ik zag dan uwe post staan op het forum, en ik dacht dat jij misschien meer zou weten ..

graag antw. tnx

grtzz

superdeputten69
ik weet ni hoe streng ze zijn, ma ik denk da ge blij moogt zijn als ge uw voorlopig rijbewijs al moogt houden :)

[B]Rocketeer
22 april 2006, 11:06
ik weet ni hoe streng ze zijn, ma ik denk da ge blij moogt zijn als ge uw voorlopig rijbewijs al moogt houden :)

²nd

P.S.: Voorwa hebben ze u doen controleren? En op wat uur wast,...
Een situatie schetsen is altijd handig :p

slash
22 april 2006, 11:11

graag antw. tnx

grtzz

superdeputten69

zo mense moete ze hun voorlopig rijbewijs gewoon afpakke...

zijt blij da ge al alleen moogt rijde met 3 maand en dan nog mense gaan meeneme :/. Zijn 3 maanden wachten nu zo moeilijk?

GADGET
22 april 2006, 11:13
net geslaagd voor theorie vd moto :)
nu is zien wa ik allemaal moet doen voor praktijk
kdenk da da 8u les is en direct praktijkexamen aflegen zeker?
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, is da doenbaar, want ik
heb nog nooit op ne moto gezeten (ook niet op een brommer met vitessen)
als ik mij ni vergis was da 2x4u les en dan examen.

en ik had ook geen moto thuis voor te oefenen. Maar is toch allemaal vlot verlopen ;)

tijdens de lessen gewoon veel oefenen op alles.

*edit: ik moet trouwens NOG een rijbewijs gaan halen :cry:
Ben gisteren datum gaan vastleggen en in juni mag ondergetekende zijn rijbewijs B-E gaan doen :help:
Die rijbewijzen begint mijn strot uit te hangen :angry:

Mr Syphon
22 april 2006, 12:15
zo mense moete ze hun voorlopig rijbewijs gewoon afpakke...

zijt blij da ge al alleen moogt rijde met 3 maand en dan nog mense gaan meeneme :/. Zijn 3 maanden wachten nu zo moeilijk?
idd, zero ervaring :D

eXtreme
22 april 2006, 12:22
Iemand enige ervaring me gewoon te beginne op u 18 me voorlopig? Zo 9 maand me u ouders rondrijde voor da ge u examen doet - zonder enige vorm van lessen...

Hebt ge dan nie minder kans om te slagen?

zaffah
22 april 2006, 12:26
gho, ze zullen u rijbewijs voor lange tijd intrekken denkek.

Ik heb ooit gehoord van een werkende mens die dat voorgehad heeft dat hij gevraagd heeft om het af te betalen. Hij wou er geen bedrag opzetten maar het was immens veel.

Met wat geluk een jaar rijverbod?

GADGET
22 april 2006, 12:32
Iemand enige ervaring me gewoon te beginne op u 18 me voorlopig? Zo 9 maand me u ouders rondrijde voor da ge u examen doet - zonder enige vorm van lessen...

ik heb da gedaan, eerste keer erdoor
broer heeft da gedaan, eerste keer erdoor
AL mijn neven/nichten hebben da gedaan, eerste keer erdoor
..

imo leerde zelf het BEST rijden op die manier.
bij de rijschool rkijgde paar leskes en dan duwen ze u in nen auto en trekt uwe plan dan maar.

zaffah
22 april 2006, 12:33

evenveel slaagkans volgens mij.

Gewoon veel rijden en zien dat je je manouvers kan en dat komt goed.

zaffah
22 april 2006, 12:40
ik heb da gedaan, eerste keer erdoor
broer heeft da gedaan, eerste keer erdoor
AL mijn neven/nichten hebben da gedaan, eerste keer erdoor
..

imo leerde zelf het BEST rijden op die manier.
bij de rijschool rkijgde paar leskes en dan duwen ze u in nen auto en trekt uwe plan dan maar.

Uw vader/moeder tegenover een professionele rij-instructeur. Ik denk toch dat de instructeur (in de meeste gevallen) beter weet op wat hij moet letten etc.

Ik geef wel toe dat die 18 uur iets te weinig zijn om mensen zomaar los te laten op de weg. Zal waarschijnlijk te maken hebben met het prijskaartje denk ik.

Door zelfstandig te rijden leer je ook snel hoor. Dan heb je niemand die zegt, let daar op en pas op voor dat. Dan moet je je eigen boontjes doppen.

Ik denk niet dat het veel verschil maakt.

Mr Syphon
22 april 2006, 14:19
als ge 3 maanden doet dan wijst niemand u op uw fouten en da vind verkeerd aan da model,
als ge 9 maand doet dan kunnen uw ouders u zeggen wa ge verkeerd doet, maarja de kans bestaat dat ge foutjes overneemt :)

Peeceefobie
22 april 2006, 14:21
Volgende week ist voor mij zover :applause:

Magk achter mijn 9 maand mijn roze blaadje gaan halen :applause:

Squeak
22 april 2006, 15:51

graag antw. tnx

grtzz

superdeputten69

Ik had hetzelfde voor op de moto, voorlopig met passagier. Agent heeft me doorgelaten maar zei dat het normaal 1000€ boete was en rijbewijs kwijt.

:sad:

GADGET
22 april 2006, 16:38
Uw vader/moeder tegenover een professionele rij-instructeur. Ik denk toch dat de instructeur (in de meeste gevallen) beter weet op wat hij moet letten etc.

Ik geef wel toe dat die 18 uur iets te weinig zijn om mensen zomaar los te laten op de weg. Zal waarschijnlijk te maken hebben met het prijskaartje denk ik.

Door zelfstandig te rijden leer je ook snel hoor. Dan heb je niemand die zegt, let daar op en pas op voor dat. Dan moet je je eigen boontjes doppen.

Ik denk niet dat het veel verschil maakt.

een 'professionele' rij-instructeur.. die zit daar ook maar om zijn geld te verdienen ze. Ik ken persoonlijk ne rij-instructeur en ik heb daar ook ies samen met hem gaan rijden maandje voor mijn examen. als test zogezegd.

Die zei letterlijk 'als da van mij afhangt, geef ik u direct u rijbewijs. Ge ziet duidelijk da ge kunt rijden. Want waar ik al bijgezeten heb... die van de rijschol WETEN wel theoretisch hoe ze moeten rijden en ik kan hun da ook allemaal wel zeggen, maar daarna ist aan hun en ge ziet toch het verschil in stijl. ' blablabla nog wa verder, maar het kwam er dus op neer dat hij ook vond dat die 9 maand u veel meer rij-ervaring enzo gaan meegeven dan die lessen.

ik vin da ook vrij logisch trouwens. In de rijschool 'leren' ze u achteruit parkeren: als het paaltje aan uwe spiegel is, DAN alles afdraaien, tot als ge met u passagierszetel ter hoogte van da ander paaltje staat, en dan alles terugdraaien.

N/O maar da noem ik niet kunnen rijden, da is gewoon trucskes toepassen. (en als ge me nen anderen auto rijdt zijn die al nimeer correct..) terwijl iemand die echt LEERT achteruit rijden zonder al die zever, die gaat er mssch wa langer over doen en wa meer sukkelen int begin, maar die zal het wel KUNNEN. Op het gevoel, en ni me al die trucskes.

nuja, ieder zijn manier natuurlijk.

[B]Rocketeer
22 april 2006, 19:16
Nadeel aan 3 maanden:
- de meesten doen het in de zomervakantie

En in de winter zijn ze verrast door de eerste ijzel die er is en gaan ze regelrecht den bocht uit :). Want niemand heeft hun ooit gezegd op wat ze moeten opletten of wat ze moeten doen.

En zen verzinsel is het niet (lees hier maar de nodige ongevallenposts tijdens de winter van mensen die er de eerste keer in rijden ;))

Dan hebben ze vb in september/oktober just hun rijbewijs gehaald.
En in november/december begint het serieus slecht weer te worden en te vriezen
-> Int weekend weer een paar jongeren die nog maar net hun rijbewijs hebben tegen nen boom of in de gracht gegaan door het slechte weer (juij verzekering)

RaZoR be
22 april 2006, 19:24
ben deze winter niet gecrasht, mja rij ook nie veel.. ma heb ook maar van oktober men rijbewijs.

ik was er ook van de eerste keer door(model 2: 3maand), maar had geluk gehad. 2 fouten begaan, heeft me toch doorgelaten (ik denk doordat hij de rijinstructeur goed kende :))

ook heb ik eens 1 keer in men voorlopige periode iemand meegepakt... (was maar ritje van 10 minuten naar iemand zen thuis en terug) je moet gewoon hopen dat er geen controle is, en als ge een beetje fatsoenlijk rijdt, dan houde ze u niet tegen. (allee dan valt het op dat ge maar een L hebt)

evil aardappel
24 april 2006, 12:46
Moogde remmen op de motor op het examen?

RB26DETT
24 april 2006, 13:03
Moogde remmen op de motor op het examen?

Dat moet!
Ge krijgt er altijd een opmerking over als ge het niet doet.

EagleEye
24 april 2006, 13:07

Als gij erop vertrouwt dat uw ouders _goed_ kunnen rijden, dan is dat geen probleem denk ik... In mijn geval zou het ni gegaan zijn ze, mijn ouders kunnen ni fatsoenlijk rijden :D alle, toch niet op de "rijschool-manier" :p

Cartek
24 april 2006, 15:10
Dat moet!
Ge krijgt er altijd een opmerking over als ge het niet doet.

nee, da is nie waar.

DogFacedGod
24 april 2006, 15:18
nee, da is nie waar.

Bij mij legden ze daar wel de nadruk op. zal wel variëren van instructeur tot instructeur.

redruM
24 april 2006, 16:14
Als je u voorlopig rijbewijs dan moet gaan aanvragen ( model 2 ) krijg je dat direct mee of moet je daar een dag(en) achter wachten ???

evil aardappel
24 april 2006, 20:54
En moete nu feitelijk remmen voor uw embriage in te duwen (bij nen bocht of dunno) of eerst embriage en dan remmen?

vloet
24 april 2006, 20:56
de vrijdag hebbek mijn examen praktijk se.
Kben is curieus. ( kheb echt het gevoel da ik gebuisd ga zijn om een belachelijke reden )

FeNiX4LiFe
24 april 2006, 20:57
Als je u voorlopig rijbewijs dan moet gaan aanvragen ( model 2 ) krijg je dat direct mee of moet je daar een dag(en) achter wachten ???
hangt van gemeente tot gemeente af

En moete nu feitelijk remmen voor uw embriage in te duwen (bij nen bocht of dunno) of eerst embriage en dan remmen?
wat wilde gij wel nie uitspoke :|
ne bocht in neme met koppeling ingedrukt ofwa :|

Cartek
24 april 2006, 21:00

een weekske maximum, in sommige gemeenten krijgt ge da den dag zelf nog mee.

evil aardappel
24 april 2006, 22:59
hangt van gemeente tot gemeente af

wat wilde gij wel nie uitspoke :|
ne bocht in neme met koppeling ingedrukt ofwa :|

Vertragen dus... .

Chickenlal
25 april 2006, 12:19
Ik ben zojuist geslaagd voor mijn rijexamen auto :D

maneuvers gingen foutloos en op de baan paar kleine details vergeten, maar hij kon het door de vingers zien :)

evil aardappel
25 april 2006, 15:07
Alle proficiat :).

FLT
25 april 2006, 17:18

Bij mij duurde dit 5min ofzo, als je alle papieren/foto's etc meehebt natuurlijk :)

GregoryG
25 april 2006, 18:38
ik heb op mijn voorlopig wel ff moeten wachten (model 9maand)
moest eerst langs het strafregister passeren, wist de vriendelijke doch weinig actieve dame aan het loket mij te vertellen.
Dat strafregister zal zich allicht ergens in het buitenland bevinden, pas een week later moest ik terugkomen.

evil aardappel
25 april 2006, 19:16
Even een vraagje, standlichten zijn parkeerlichten? Of zijn standlichten stadslichten?

superdeputten69
26 april 2006, 12:30
mja tot nu toe heb ik het nog altijd, ze hebben et mij weergegeven, en khad et gevraagt aan dien flik en hij zei dak da waarschijnlijk ni ging kwijt zijn ma datem het nie goe wist,

een boet ja da wel ma van hoeveel

50euro waar de max, ma kdenk eerder aan een 10x

superdeputten69
26 april 2006, 12:36
hehe zedde wel zeker dajje gij al met ne fiets moogt rijden?

ale jong get er goe af, ge ga toch eerst op uwe motor remmen

en dan zelf nog wa ma get gij dervoor uwen ambriage ni nodig en wilde kort remmen voor stil te staan dan drukte ze ma alle twee in gewoon zien da uwen ambriage nie de laatste fase is anders valde stil, en voor de rest edde da ni nodig just, veu te schakelen..

ma kzou da ni doen ze in uwen bocht remmen of ambrieren uwen auto wordt onbestuurbaar (ale minder è) ge zou de kant wel is kunne zien, in den bocht wa gaas bijgeven ja..

evil aardappel
26 april 2006, 13:05
Op wie eddet? Sjeez, man da ge daar nog over begint, heb geleerd om te ambrieren in de bocht en niet op de motor (aleja weetwel), slechte gewoonte en doe dat ook niet meer. Het was gewoon een slechte gewoonte.
Heb een jaar niet gereden met mijn voorlopig, en nu heb ik op 2 weken leren rijden en maneuvreren en ben er door :).

FeNiX4LiFe
26 april 2006, 13:44
Even een vraagje, standlichten zijn parkeerlichten? Of zijn standlichten stadslichten?
ge hebt
dim : kleine pruts da geen licht geeft
stand : normaal
groot : faren

evil aardappel
26 april 2006, 14:03
Hm, heb het ondertussen al opgezocht, en ge hebt soms parkeerlichten, dan hebt ge kleine standlichten, uw gewone lichten zijn dimlichten en uw faren zijn grootlichten, en ja ook mistlichten.
Maar soit, liever de gewone benaming.

Soundstorm
26 april 2006, 14:13
ge hebt
dim : kleine pruts da geen licht geeft
stand : normaal
groot : faren
Bij mijn weten zijn dimlichten de gewone lichten en standlichten die heel kleintjes.

Als je stil staat, en je zet je knipperlichten aan en motor af, dan gaan er lichten branden die alleen branden bij stilSTAND, dus dat zijn de standlichten.

Ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn, maar ben er wel vrij zeker van.

LeSec
26 april 2006, 15:09

Ofwel vertraagde, en schakelde terug voor ge aan uw bocht begint, ofwel blijfde in 3e bijvoorbeeld (meest voorkomend denk ik), neemde uwe bocht in 3e en wanneer ge terug op recht stuk zit, schakelde terug.

Zo hebben ze het mij uitgelegd :p ik schakel liefst terug voor ik aan de bocht begin :)

Bah, kmoet nog tot 13juni wachten eer ik mijn rijexamen mag gaan afleggen :angry: gisteren gaan reserveren, das verdomme meer dan een maand dak nog moen wachten :s ma bon kzal het ma beschouwen als extra leertijd :s alhoewel ik stilaan begin te vinden dak wel al mensen mag beginnen meenemen, om nogma te zwijgen over de idiote uren waarop ik int weekend mag rijden :s

EagleEye
26 april 2006, 15:13

ok :wtf:

eerst rem, dan als het moet terugschakele en me een constante snelheid door de bocht, dan doorrijde :p

niet remmen als ge al in de bocht zijt en al helemaal ni me koppeling ingedrukt door nen bocht rijde :sop:

evil aardappel
26 april 2006, 15:24
I GOT THE POINT!

Lon$daLe
26 april 2006, 16:11
da ze de theorie in hun gat steken gvd...
bende geldwolven elke keer daar in alken...

1 van dees platen op diene otto ier en juu termee

fordjah
26 april 2006, 18:15

:rofl:

Lon$daLe
26 april 2006, 19:06
:rofl:

tis toch :p

is al de 2de keer da ik ging en das ondertusse al 30 € :doh:

voort zelfde geld pakke ze u pas na 1 jaar als ge zonder rijbewijs bolt :p

Snake
26 april 2006, 19:08

Ik kan mis zijn, maar als gij de antwoorden niet weet op die vragen, ligt da dan nie aan u? :unsure:

amdr
26 april 2006, 19:26
Vandaag al men afspraken gemaakt voor lessen :cool:

Lon$daLe
26 april 2006, 20:25
Ik kan mis zijn, maar als gij de antwoorden niet weet op die vragen, ligt da dan nie aan u? :unsure:
ooit al es geprobeerd om uw vragen op te lossen aan de hand van foto's van 25 jaar terug :unsure:

LeSec
26 april 2006, 20:26
ooit al es geprobeerd om uw vragen op te lossen aan de hand van foto's van 25 jaar terug :unsure:

Nieuwen boek kopen dan?

Lon$daLe
26 april 2006, 21:36
Nieuwen boek kopen dan?
nee , mne boek is fine , ma die pentium 2's en bijhorende foto's daar in alken is wa anders :sop:

enZiiime
26 april 2006, 22:39
brommer rijbewijs het zelfde

boekske geleze, wist alles (zo goed als)

kom in examencentrum, die eerste 8 wistek ni, ik heb gekozen aan de hand van "inne minne mutte", en na die eerste 8 wistek ze allemaal :D

ikke zo opt einde => fuck zwaar gebuisd :D

inees zo => 40/40 :D

Maar die foto's zijn gewoon ongedetailleerd, en VEEL te oud, verschiet ervan dat ze nog wa kleur hebben, en niet zwart wit zijn.

ZE verkopen wel een splinternieuwboekske me moderne foto's maar asget ga aflegge z'n krel foto's => yaay

of vragen die zelfs niet in het boekske staan :|

achja, ik veel geluk, en van de week is voor menne praktijk gaan

ComputerVISTA
26 april 2006, 22:39
nee , mne boek is fine , ma die pentium 2's en bijhorende foto's daar in alken is wa anders :sop:

Regels zijn nog steeds dezelfde hoor, ik kreeg ook oude foto's te zien. Als ge het telkens fout hebt wilt zeggen dat ge u verkeersreglement niet kent.

Squeak
26 april 2006, 22:42
Kheb horen zeggen da het rijbewijs goedkoper wordt in september en gemakkelijker/moeilijker (?)! Kan iemand dit bevestigen? :)

Shyheim
26 april 2006, 22:58

ehm, ik pak mijn bochten meestal door licht af te remmen voor den bocht, en in den bocht zelf gas te geven na eventueel teruggeschakeld te hebben... zo hebben ze mij da geleerd :unsure:

evil aardappel
26 april 2006, 23:18
Ja ok bedankt allen voor de massale replies op mn vraag :).

Shyheim
26 april 2006, 23:32
Kheb horen zeggen da het rijbewijs goedkoper wordt in september en gemakkelijker/moeilijker (?)! Kan iemand dit bevestigen? :)

weeral gemakkelijker?

ze zouden da beter wa moeilijker maken, als ge soms ziet wa stoten da ge hier tegen komt in Brussel...

evil aardappel
26 april 2006, 23:35
Maja Brussel is niet gemakklijk om in te rijden als ge die stad niet kent denk ik... maar er komt in september inderdaad verandering, maar denk niet dat het gemakkelijker zal zijn.

slash
27 april 2006, 00:38

wa hebbe foto's daar mee te maken. Verkeersborden zijn nog altijd hetzelfde ...
en ik vind het juist goed da ze ander foto's gebruiken dan da in die boekskes staat

Skoran
27 april 2006, 00:49

9 maanden benzine is duurder dan 3 maand met rijschool denk ik toch :)

Soundstorm
27 april 2006, 07:37
9 maanden benzine is duurder dan 3 maand met rijschool denk ik toch :)
Die benzine verdoet ge toch zowieso?
Gewoon altijd als ge ergens naartoe gaat zelf rijden, das imo zelfs vele beter dan enkele keren in de week in de auto stappen en eens een toerke maken.
Zo heb ik dat toch ook gedaan, als we ergens naartoe gingen, en ik was dus mee, dan reed ik (op die 9 maand dus zo'n 10-15000km gereden). En eigenlijk is dat ondertussen nog niet veranderd.

zaffah
27 april 2006, 18:00
ehm, ik pak mijn bochten meestal door licht af te remmen voor den bocht, en in den bocht zelf gas te geven na eventueel teruggeschakeld te hebben... zo hebben ze mij da geleerd :unsure:

Mja, ik denk dat de koppeling inhouden in een bocht toch overroepen is hoor.

Mijn ma heeft de gewoonte van de koppeling altijd in te duwen in een bocht. Ze is nog nooit uit de bocht gegaan hoor.

Kheb ze het al proberen afleren, maar het heeft niet veel zin,
da oud mens blijft haar zin maar doen :)

ComputerVISTA
27 april 2006, 18:06
Ik zou persoonlijk niet graag bij u ma zitten hoor :s

Ik deed dat de eerste keren op een rond punt en dat heeft de instructeur me wel heel abrupt afgeleerd :D

vloet
27 april 2006, 21:53
morgen ist mijnen D-day se.
Vandaag vr de laatste keer nogis ff gan manouvreren , vr de zekerheid :p

Wa mij wel stoort is da ik da wel kan tusse die stom paaltjes, maar int echt tussen de auto's hebbek er altijd moeite mee.
Vr die 1000€ da ge betaald moge ze da op zen minst wel beter aanleren vinnek , tussen ECHTE auto's ( 2 wrakken van't autokerhof fzo ) dan leerde teminste nog iets ;)

gStar
27 april 2006, 21:57
Ik moet minstens 3 weken wachten voordat ik rijlessen kan pakken..

Kga de 20 uur doen.. daarna 3 maanden rijden of iets langer en daarna Praktijk examen doen.

2 keer moeten gaan voor theorie..
1ste keer 13 gouten
2de keer 5 fouten :D

ComputerVISTA
27 april 2006, 22:00
Mijn instructeur zei me dat ik sjans had gehad, ik mocht direkt beginnen, als ge u nu in't zelfde centrum laat inschrijven moet ge 2 maand wachten. Vreemd hoe het komt dat plots iedereen tegelijk inschrijft.

Feignasse
27 april 2006, 22:10
Mijn instructeur zei me dat ik sjans had gehad, ik mocht direkt beginnen, als ge u nu in't zelfde centrum laat inschrijven moet ge 2 maand wachten. Vreemd hoe het komt dat plots iedereen tegelijk inschrijft.

Zomervakantie die eraan komt misschien :unsure:

FLT
27 april 2006, 23:15
morgen ist mijnen D-day se.
Vandaag vr de laatste keer nogis ff gan manouvreren , vr de zekerheid :p

Wa mij wel stoort is da ik da wel kan tusse die stom paaltjes, maar int echt tussen de auto's hebbek er altijd moeite mee.
Vr die 1000€ da ge betaald moge ze da op zen minst wel beter aanleren vinnek , tussen ECHTE auto's ( 2 wrakken van't autokerhof fzo ) dan leerde teminste nog iets ;)

Vreemd, ik vind het net gemakkelijker tussen de real stuff dan tussen die paaltjes :)

evil aardappel
27 april 2006, 23:18
Bij mij hebben ze het aangeleerd met mikpunten, op die manier is het wel gemakkelijker natuurlijk :). Maar als ge tussen paalkes kunt parkeren kunde toch ook tussen autos? (@ vloet)

Feignasse
28 april 2006, 00:35
Vreemd, ik vind het net gemakkelijker tussen de real stuff dan tussen die paaltjes :)

Dito.

vloet
28 april 2006, 16:59
mja, kben altij ne tegendraadse geweest :p

btw, kbenner dus door :woohoo:
zelfs helemaal zonder fouten te maken.
maar nu moetek gvd nog tot dinsdag wachte tot ik men rijbewijs heb, omda da STOEM gemeentehuis ni ope is in de namiddag + maandag ist dan verlof.

so0ly
28 april 2006, 17:36
ALs ge uw auto rijbewijs hebt... en ge wilt voor uw moto rijbewijs gaan ... moete dan terug theorie volgen ? zoja dan 80 vragen ? :s

zaffah
28 april 2006, 19:47
ALs ge uw auto rijbewijs hebt... en ge wilt voor uw moto rijbewijs gaan ... moete dan terug theorie volgen ? zoja dan 80 vragen ? :s

Ja, dat is andere theorie dan auto.

Het zijn maar 50 vragen bij mijn weten.

ComputerVISTA
28 april 2006, 20:05
mja, kben altij ne tegendraadse geweest :p

btw, kbenner dus door :woohoo:
zelfs helemaal zonder fouten te maken.
maar nu moetek gvd nog tot dinsdag wachte tot ik men rijbewijs heb, omda da STOEM gemeentehuis ni ope is in de namiddag + maandag ist dan verlof.

Geproficiateerd :woohoo:

een vat een vat een vat een vat!

128MB
28 april 2006, 20:19
Ik word 17 in september, ik denk dat ik lessen ga volgen in de grote vakantie. :)

Flipkikker
28 april 2006, 21:56
ik volg rijopleiding model 2 (denk ik :p) -> 17 jaar en 9 maanden, 3-6 maand stage dus zonder begeleider :)

eind juni wil ik mijn praktijkexamen doen (dan zal ik 3.5 maand stage gedaan hebben) zodatk voor de grote vakantie mijn rijbewijs heb :)

tijdens die 18u rijles zei men rijinstructeur al dat het rijden al zeer vlot ging, mijn ouders klagen ook niet nu, dus kmoet enkel nog op mijn manouvres oefenen zodat dit vlot gaat op het examen... :niceone:

Cazzz
28 april 2006, 21:58
Is er hier ook iemand waarbij die lesse langs geen rotte kant vorderen? :D

*~Lientjeuhhh~*
28 april 2006, 22:00
Is er hier ook iemand waarbij die lesse langs geen rotte kant vorderen? :Ddie verhalen wil ik ook wel horen dan :D

allemaal succes met jullie opleiding, mijn rijbewijs wordt binnenkort 2 jaar oud :cool:

pr0ph3t
28 april 2006, 22:20
vandaagmijn voorlopig gekregen vant gemeentehuis, ganse namiddag op de baan. Model 2 zonder begeleider. geen probleme mee, soms wel zware voet en moet auto nog wa gewoon worden (rijschool = Diezel --> hier = naft).
voor rest niet ecth probleme buite parkeren int stad. tis toch anders dan op rijschool ze :). op rijschool hebde zo geen ongeduldigaards dat in u gat ligge te koteren tot en met :( of fietsers die met 80 naast een rijden ...

Flipkikker
28 april 2006, 22:24
vandaagmijn voorlopig gekregen vant gemeentehuis, ganse namiddag op de baan. Model 2 zonder begeleider. geen probleme mee, soms wel zware voet en moet auto nog wa gewoon worden (rijschool = Diezel --> hier = naft).
voor rest niet ecth probleme buite parkeren int stad. tis toch anders dan op rijschool ze :). op rijschool hebde zo geen ongeduldigaards dat in u gat ligge te koteren tot en met :( of fietsers die met 80 naast een rijden ...

ik had ook wat problemen met de overschakeling van diesel naar naft, maar dat ben ik nu al gewend.

wat ik al gemerkt heb is dat het rijgedrag van anderen verandert naargelang de auto waarmee ik rij:
ik rijd zo goed als altijd met een volkswagen golf, en dan durven ze nogal gauw in je gat rijden als je je aan de snelheid houd. maar alsk met een toyota avensis rijd plakt er geen 1 aan mijn gat, integendeel, ze houden netjes afstand :oink: (en dan rijd ik ook aan de toegelaten snelheid)

mOnKeYbUtt
29 april 2006, 13:52
moeten u maneuvers binnen een bepaalde tijd gedaan worden?, ik weet wel da ge geen halve dag hebt, maar zijn er bepaalde tijdslimieten voor parkeren enzo ?

Cartek
29 april 2006, 13:56
moeten u maneuvers binnen een bepaalde tijd gedaan worden?, ik weet wel da ge geen halve dag hebt, maar zijn er bepaalde tijdslimieten voor parkeren enzo ?

3 minuten dacht ik.

ComputerVISTA
29 april 2006, 13:56
die verhalen wil ik ook wel horen dan :D

allemaal succes met jullie opleiding, mijn rijbewijs wordt binnenkort 2 jaar oud :cool:

stoefer :sop:

mOnKeYbUtt
29 april 2006, 14:43
3 minuten dacht ik.

per maneuvre of in totaal?

Cartek
29 april 2006, 15:02
per maneuvre of in totaal?

ja per maneuvre.
ik moet trouwens op 10 mei mijn praktisch examen doen, kzie er al naar uit :D

FLT
29 april 2006, 20:21
mja de tijdslimiet die zó hoog dat als je zelfs je maneuvre wilt corrigeren nog meer dan 2 minuten overhebt.

mOnKeYbUtt
30 april 2006, 00:09
ja das best wel lang dus :o

redruM
1 mei 2006, 15:27
Ik eb nu dus mijn voorlopig rijbewijs model 2. Wie mag ik nu vervoeren ?? Ik dacht altijd al dat de passagier zijn rijbewijs al 5 jaar moest hebben ( staat zo in men theorieboek ) . Maar men instructeur zei iets van dat het nie voor mij telde. Wa is het nu ???

Mr Syphon
1 mei 2006, 15:58
mja de tijdslimiet die zó hoog dat als je zelfs je maneuvre wilt corrigeren nog meer dan 2 minuten overhebt.

da dnekt gij :) ik heb 1 keer moeten corrigeren met het achteruit parkeren en ik zat nipt binnen men 3 minuten ( ma men been begon wel te bibberen toen met men 2de poging aangezien ik voor de 2de keer daaar was en schrik had weerd gebuisd te worden :p )

FLT
1 mei 2006, 17:29
da dnekt gij :) ik heb 1 keer moeten corrigeren met het achteruit parkeren en ik zat nipt binnen men 3 minuten ( ma men been begon wel te bibberen toen met men 2de poging aangezien ik voor de 2de keer daaar was en schrik had weerd gebuisd te worden :p )
Mja ik stond goe in nog geen 15 sec, hangt wat van persoon tot persoon af dan zeker :x

*trust*
1 mei 2006, 20:17
ik ga nu zaterdag voor de eerste keer rijden met de rijschool:)

zijn er zaken waarop ik moet letten???

Feignasse
1 mei 2006, 20:26
Ja, op wat uw rij-instructeur zegt bvb :p

LeSec
1 mei 2006, 22:08
ik ga nu zaterdag voor de eerste keer rijden met de rijschool:)

zijn er zaken waarop ik moet letten???

Uw snelheid :p

Tege mij was die altijd aant zeiken dak trager mocht rijden ook, :s

als daar 70 op die bordjes staat, rij ik 70 en daarmee basta :p

voor de rest, gewoon nog niet te veel letten op afremmen op de motor enzo, concentreer u eerst op uw schakelen en uw breedte van den auto, de verkeersborden (vooral zone 30, die idiote borden zijn zo klein dage verdomme bekast uit uwe auto moet stappen om ze te zien hangen, + alle grapjassen die er zone 80 van maken natuurlijk :ironic: )

vloet
2 mei 2006, 11:20
Geproficiateerd :woohoo:

een vat een vat een vat een vat!

u bent gebedankt :p

sry, maar het vat is al leeg :(

Tazz_
2 mei 2006, 11:26
stoefer :sop:
tmijne is een paar weken geleden al 2 jaar oud geworden :cool:

Garmir
2 mei 2006, 20:11
Ik heb model een genomen

8u rijschool
6-9 maand rond rijden met een L en een begleider.
2u rijshool

en overmorgen morgend rijexamen :applause:

SilentSpring
2 mei 2006, 21:23
Ik heb model een genomen

8u rijschool
6-9 maand rond rijden met een L en een begleider.
2u rijshool

en overmorgen morgend rijexamen :applause:
ga ook dienen doen. moesten ze int schole nie afkomen met al under taken en sb's gingek nu bezig zijn maja.... eind juni theorie gaan doen dan, van zogauw dat de exames gedaan zijn, dan kannek in de vakantie lessen nemen enzo:)

ComputerVISTA
3 mei 2006, 20:20
M'n rijinstructeur vond het van men wagen zo spijtig dat ik nog 4 extra gratis lessen krijg en de auto is veranderd naar van een 5 deurs megane naar een 5 deurs clio. Dat zijn dan 6 gratis lessen dak er al van gehad heb.

Allez misschien geraak ik er toch nog door want hij zegt dak er moet door zijn of hij komt me een mot op men gezicht geven ^^ (ja wij zaten constant zo te zeveren in de auto ;))

Garmir
4 mei 2006, 13:09
Vandaag Mijn praktijk examen gedaan en met Glans geslaagd :)

Maar natuurlijk hadden we het een en het ander van miserie.

Ik kom toe in het examencentrum in Sint Denijs, mooi op uur en ik geef de benodigde boel af. Geen probleem tot hier toe. Ineens vraagt de vrouw aan de balie waar de stempel van de rijschool naar toe is op men verlopig rijbewijs. (zonder die stempel van de rijschool voor het bevestigen dat je alle benodigde lessen hebt gedaan kan je niet beginnen aan het examen.) Geen probleem wij bellen die rijschool op. En ze hebben onmiddelijk iemand gestuurd voor het in orde te brengen.

Oke dit was opgelost ik kon beginnen. Met de maneouvers natuurlijk. Zonder een duwtje tegen de palen of een schram op de auto heb ik de maneouvers van den eerste tot de laatste foutloos uitgevoerd.

Maar de examinator merkte nog iets op. Mijn stoplichten werkte niet dus ze wouden de baan niet op. Ik en men vader naar onze plaatselijke garage gereden. en de lichten laten repareren. Wat bleekt uit een onderzoekje, er was een slecht contact tussen de overbrugging aan de lichten zelf. :)

Opgelost, bijgetankt en terug naar het examencentrum, om daar dan het twede deel van het examen te doen. Dat was een rondeke van +/- 14km op ene grote baan en door de randgemeenten van gent, dus geen centrum gezien. Lucky me :unsure: So far so good, geen probleem dus mag ik sebiet om men rijbewijs :applause:

ComputerVISTA
4 mei 2006, 13:15
proficiat, niet dak ne moeitlijke mens ben maar ik eis een vat ;)

Garmir
5 mei 2006, 08:43
Hmm, en wat dacht je van Heinikken :unsure:, garantie tot overdatering van het vat omdat toch niemand het moet hebben.

Nah toch niet

Eindelijk dat roodkleurig papierke, is veel aantrekelijker dan dat groentje, hmm eindelijk verlost van de L :applause:

easyRider_
5 mei 2006, 14:02
eerste poging : gebuisd bij de maneuvers.
reden : 45 cm van de boord bij het achterwaarts parkeren
beoordeling : direct slecht

Kvoel mij dus wel ergens afgeript, mijn maneuver zelf was perfect, geen enkele keer echt moeten corrigeren, niet onnodig moeten stoppen en zelf met die 45 cm stond ik nog steeds tussen de hekken. Een mildere examinator had mij evengoed onder voorbehoud of onvoldoende kunnen geven .. dan was ik er nog door.

Die examinator had zelfs een lintmeter nodig :wtf:

Volgende keer moet ik € 136 (!!) in totaal betalen, vorige keer ook al € 36 moeten betalen. Kvind het persoonlijk schandalig, zeker als je weet dat ik al een maandloon voor de opleiding betaald heb .. terwijl mensen op 9 maand maar iedere keer € 36 moeten betalen ipv van € 136 omdat ge een PRUTS auto van de rijschool moet gebruiken.

Ik rij met nen golf V tdi en de rijschool (op dit moment) met ne renault clio .. das precies van plastiek en die bakken gaan amper vooruit. Sjonge jonge, ze zouden u gewoon de keuze moeten laten met welke auto ge uw examen wilt doen.

Think about it : ge krijgt eerst 18u rijles met ne renault megane, dan moogde 3 maanden met eigen auto rijden en op uw examen krijgde 2 luttele uurkes om met een renault clio te leren rijden. Niet dat ik er zoveel problemen mee had, maar de vlotheid op de baan zoals met mn golf V was toch ergens weg hoor. Die dingen koppelen ook volledig anders met het resultaat dat ge nooit echt op u gemak zit. Goed rijden kunt ge pas met het voertuig dat ge kent zodat ge op voorhand weet in welke situatie ge gepast kunt reageren.

Al bij al gekeken moet ik mensen toch gelijk beginnen geven : het is compleet onlogisch en veel te duur. Eigenlijk betaalde gewoon zoveel geld om alleen te mogen rijden en uiteindelijk zijn die 3 maanden de echte leercurve, die 18u rijles waren een lachtertje en ze dwingen u te rijden in een stijl die misschien totaal niet bij u past. Mijn conclusie : fuck die dure rijschool en doe het op 9 maanden, zie gewoon dat ge een degelijke begeleider hebt die met verstand kan rijden ipv een zware voet. Als ge dan toekomt en ge zijt is gebuisd moet ge nie inzitten met die maandloon die eigenlijk voor 2x niks diende ..

ComputerVISTA
5 mei 2006, 14:39
Heb ik gisteren nog tegen soundstorm gezegd, ik krijg 18 uur in een Renault Megane. Dan rijd ik zelf 2 maand met een volledig andere wagen (BMW 525 TD E34) groot, log, een pak krachtiger waar je veel bruter mee moet doen omdat jah dat stuur logger is de draaihoek veel groter etc... En nu voor mijn examen hebben ze de Megane veranderd door een clio..... Like WTF.... Ge leert met u auto rijdne en dan moede het examen gaan afleggen met iets dat in de verste verte niet dezelfde trekken heeft van hetgeen gij hebt mee leren rijden :wtf:

Ik snap er de pointe ook niet van ze... En ik had ook geen keuze omdat niemand me kon leren rijden dus had ik geen andere keuze om in totaal 1360 euro neer te leggen voor de lessen met alles erop en eraan.

Xeromem
5 mei 2006, 16:24

Kvoel mij dus wel ergens afgeript, mijn maneuver zelf was perfect, geen enkele keer echt moeten corrigeren, niet onnodig moeten stoppen en zelf met die 45 cm stond ik nog steeds tussen de hekken. Een mildere examinator had mij evengoed onder voorbehoud of onvoldoende kunnen geven .. dan was ik er nog door.

Volgende keer moet ik € 136 (!!) in totaal betalen, vorige keer ook al € 36 moeten betalen. Kvind het persoonlijk schandalig, zeker als je weet dat ik al een maandloon voor de opleiding betaald heb .. terwijl mensen op 9 maand maar iedere keer € 36 moeten betalen ipv van € 136 omdat ge een PRUTS auto van de rijschool moet gebruiken.

Ik rij met nen golf V tdi en de rijschool (op dit moment) met ne renault clio .. das precies van plastiek en die bakken gaan amper vooruit. Sjonge jonge, ze zouden u gewoon de keuze moeten laten met welke auto ge uw examen wilt doen.

Think about it : ge krijgt eerst 18u rijles met ne renault megane, dan moogde 3 maanden met eigen auto rijden en op uw examen krijgde 2 luttele uurkes om met een renault clio te leren rijden. Niet dat ik er zoveel problemen mee had, maar de vlotheid op de baan zoals met mn golf V was toch ergens weg hoor. Die dingen koppelen ook volledig anders met het resultaat dat ge nooit echt op u gemak zit. Goed rijden kunt ge pas met het voertuig dat ge kent zodat ge op voorhand weet in welke situatie ge gepast kunt reageren.

Al bij al gekeken moet ik mensen toch gelijk beginnen geven : het is compleet onlogisch en veel te duur. Eigenlijk betaalde gewoon zoveel geld om alleen te mogen rijden en uiteindelijk zijn die 3 maanden de echte leercurve, die 18u rijles waren een lachtertje en ze dwingen u te rijden in een stijl die misschien totaal niet bij u past. Mijn conclusie : fuck die dure rijschool en doe het op 9 maanden, zie gewoon dat ge een degelijke begeleider hebt die met verstand kan rijden ipv een zware voet. Als ge dan toekomt en ge zijt is gebuisd moet ge nie inzitten met die maandloon die eigenlijk voor 2x niks diende ..
c-o-m-p-l-e-e-t mee eens
ik heb ook voor de 3 maanden gekozen en ik heb nu enorm veel spijt van
uiteindelijk heeft de rijschool me niets anders dan de 'basics' geleerd (die ik evengoed kon leren van ouders/vrienden)
nadat ik mijn L heb gekregen, ben ik pas 'begonnen' met leren rijden
1000 EUR voor't rijschool was dus puur weggegooid geld

en dan kwam het ergste: de examens!
examencentrum kostte me iedere keer 36 (31) EUR, een te verteren bedrag
maar't rijschool eiste ieder keer een mooi som van 100 EUR voor hun achterlijke Nissan Alerma met een schijt-dCi motor van Renault die ik MOEST gebruiken voor't examen
shit man, zo'n verschrikkelijke auto's! ik hoorde de motor kreunen als ik nog maar de koppeling induwde
ik vraag me nog steeds af of ze me wel het juiste auto hebben gegeven voor't examen, want met 100 EUR kunt ge een Porsche huren
aan't brandstof zal't hoge prijs nie liggen, want 6 liter diesel kost ongeveer 6-6,5 EUR

als ik op de baan nog een auto met dCi motor zie, wil ik erop spuwen, bah zo'n boecht moeten ze verbieden

Tazz_
5 mei 2006, 16:57

ik had ook iets dergelijks voor op m'n examen, maar met minder verregaan gevolgen.. twas dus zo dat ge 2 papierkes moest trekken, 1 voor de route voor practisch examen, en 1tje voor het achterwaarts parkeren (voor de grootte van de parkeerplaats), en ik had dus het moeilijkste eruit genomen.. de breedte van de parkeerplaats moest met een halve meter verbreed worden..

nuja, alle 3 manoeuvres perfect, laatste was parkeren, ging ook goed, vlot in 1 beweging erin maar kstond uiteindelijk +-30cm van de borduur
maar ja, blijkbaar was dat geen probleem en mocht ik direct op de baan.. :)

Mr Syphon
5 mei 2006, 17:23
das toch normaal wa de rijschool doet ?
ge leert rijden he, ni iets blindelings vanbuiten leren met een bepaalde wagen
want ge zegt het nu zelf, ge kunt het examen ni afleggen omdat ge een andere wagen krijgt

normaal moet ge iedere wagen er tussen krijgen :)

easyRider_
5 mei 2006, 18:16
want ge zegt het nu zelf, ge kunt het examen ni afleggen omdat ge een andere wagen krijgt

Ik heb er hem tussengekregen in vlotte bewegingen. Ik ben gebuisd omdat ik +- 15 cm (45 cm in toaal dus) te ver van de borduur stond .. MAAR .. ik stond nog steeds tussen de hekken (maw, mijn auto stond niet voor de helft op straat)

Compleet akkoord dat ze dan een opmerking geven maar wetende dat er verschillende graderingen zijn :

- De rubrieken worden beoordeeld met « goed », « voorbehoud », « onvoldoende » of « slecht ».
- De kandidaat wordt uitgesteld indien :
1° een rubriek beoordeeld wordt met « slecht »;
2° twee rubrieken beoordeeld worden met « onvoldoende »;
3° een rubriek beoordeeld wordt met « onvoldoende » en twee met « voorbehoud »;

Ge kunt dan ook mijn frustratie begrijpen dat ze me voor zoiets benullig slecht beoordelen zodat ik de volgende keer 136 eurokes mag neerdokken. Een mildere examinator kon mij met gemak een 'voorbehoud' of zelfs 'onvoldoende gegeven hebben.

Buiten dat kan ik heel vlot rijden met mn eigen auto, ik bedoel maar dat als je op 2 uurtjes met een clio (traktor tov een golf) moet rijden je die wagen nog niet genoeg kent om even vlot door het verkeer te rijden. In die clio's is het gevoel tussen koppeling en gas praktisch onbestaande .. :)

Vergeet niet dat je 'maar' 3 maanden effectieve rijervaring hebt die ze dan overhoop gooien door u een compleet minderwaardig voertuig te geven. Iemand met jaren ervaring zou het gewenningsproces sneller kunnen aanvaarden, voor een beginnende chauffeur ligt dit heel anders .

Zoals ik aanhaalde : rijden kun je pas vlot als je de limieten en besturing van je auto gewoon bent, ergens geeft het je het vertrouwen dat je nodig hebt om een correcte beslissing te nemen bij het oversteken en oprijden van banen en rotondes. Als je je auto kent geeft je dat de broodnodige tijd en aandacht om het verkeer optimaal in de gaten te houden.

Buiten dat is de verhouding compleet absurd : € 100 extra betalen omdat je de wagen van de rijschool MOET gebruiken .. dat is toch pure geldklopperij? Een auto huren voor een hele dag kan soms voor die prijs. In het slechtste geval heb je de auto .. wat .. 5 mins gebruikt. De oplossing? Geef de student een keuze en de slaagkansen van het examen zouden met 50% stijgen en de kosten met 50% dalen, en dat weten sommige examinators en rijscholen maar al te goed.

Enfin, ik ben content dat er nog mensen in mijn situatie zijn en er ook zo over denken.

FLT
5 mei 2006, 18:28

Erm eigelijk vind ik dit niet meer dan logisch dat ze je buizen als je 45cm van de kant staat! Stel dat je dit doet in de bebouwde kom (en de parkeerplaatsen zijn daar al zo smal dat je auto al een paar cm op de straat staat als je iets te ver van de stoep staat) dan sta je dus een goede 30 cm op de rijbaan. En jij zou dit "ok" vinden? Je vormt dan wel een gevaar aangezien de auto's moeten uitwijken op de andere rijbaan en de auto's van de andere dus ook moeten beginnen remmen etc...
Conclusie : de examinator is in zijn recht

Je ziet auto's van de rijschool toch voldoende rijden op de baan? Waarom zit je er dan over te zagen dat het prutsauto's zijn als je echt ziet waarmee er gereden wordt.

Ik wist niet dat je moest racen op de rijbaan? Het is zelfs veiliger om als jonge bestuurder met een minder krachtigere auto te rijden... Maarja na je paar uurtjes rijschool dacht je waarschijnlijk al dat je een goede bestuurder was.

easyRider_
5 mei 2006, 18:33
Erm eigelijk vind ik dit niet meer dan logisch dat ze je buizen als je 45cm van de kant staat! Stel dat je dit doet in de bebouwde kom (en de parkeerplaatsen zijn daar al zo smal dat je auto al een paar cm op de straat staat als je iets te ver van de stoep staat) dan sta je dus een goede 30 cm op de rijbaan. En jij zou dit "ok" vinden? Je vormt dan wel een gevaar aangezien de auto's moeten uitwijken op de andere rijbaan en de auto's van de andere dus ook moeten beginnen remmen etc...
Conclusie : de examinator is in zijn recht

Je ziet auto's van de rijschool toch voldoende rijden op de baan? Waarom zit je er dan over te zagen dat het prutsauto's zijn als je echt ziet waarmee er gereden wordt.

Ik wist niet dat je moest racen op de rijbaan? Het is zelfs veiliger om als jonge bestuurder met een minder krachtigere auto te rijden... Maarja na je paar uurtjes rijschool dacht je waarschijnlijk al dat je een goede bestuurder was.

1. Ik stond absoluut niet op de rijbaan, blijkbaar waren het pokkediepe parkeerplaatsen. Mij maken ze altijd wijs dat enkel de situatie op uw examen telt. En ter uwe informatie :

Parkeren tussen 2 voertuigen
. afstand tussen voertuig en straatbegrenzing minder dan 0,3 -> goed
. afstand tussen 0,3 en 0,5 -> voorbehoud
. afstand meer dan 0,5 -> onvoldoende

2. Die auto's worden om de zoveel maand verwisseld door een ander model, soms nog van kwaad naar erger. Met die clio heb ik geen 18u rijles gekregen ..

3. Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken? Ik vind het persoonlijk veiliger als je een kruisende rijstrook vlot kunt oversteken ipv een trakor waar je planché moet gaan om vooruit te gaan. Racen heeft hier niks mee te maken, vlot kunnen wegrijden uit bepaalde situaties wel. Als je niet vlot een rijbaan overgeraakt is dit nog een groter gevaar voor de tegenligger en werk je achterliggers alleen maar op de zenuwen.

Je auto kennen is veiliger voor iedereen.Trouwens, na een paar maanden eigen rijervaring vond ik al dat ik een hoffelijke en degelijke bestuurder was, na de rijschool durfde ik nog niet eens de baan op. Mag je als beginnende chauffeur niet over de rijschool of een bepaald type auto kritiek geven? :wtf: Die kritiek dat je pas echt kunt rijden na een paar jaar ervaring is zever, rijden is heus niet zo moeilijk zoals sommigen het laten uitschijnen. Iedereen met gezond verstand en zijn 2 ogen op de baan kan na een paar maanden (intense) ervaring al zonder problemen in de avondspits in Brussel mee. Op voorwaarde dat je je eigen voertuig en het reglement natuurlijk kent.

ps. Ik woon vlak int stad, achterwaarts parkeren is mijn dagelijkse bezigheid. Tov andere bestuurders ben ik 1 van de weinige die moeite doet om zo diep mogelijk te gaan (zonder in de zep te staan, mijn denkbeeldige 20 cms).. al die andere chauffeurs met hun jaren ervaring moeten daar blijkbaar niet meer op letten. Want met 20 cms op de rijbaan staan is hier dagelijkse kost.

Moraal vh verhaal : op het examen mogen ze er ook is rekening mee houden dat een auto van een halve meter kleiner uw gevoel danig door1 kan schudden en dat een foutmarge van 10 cm belachelijk is om iemand op te buizen, vooral als uw andere 2 maneuvers perfect waren. Vlotheid is imo veel belangrijker dan het gebruiken van een lintmeter (da zegt toch al genoeg? met het blote oog was het gewoon al kantje boordje om te zien) om een buis uit te delen :P

Mag ik daarom balen en mijn gal spuwen? Hell yeah, als ge soms hoort dat mensen achterwaarts van een brug rollen en er nog door zijn stel ik mij echt wel vragen bij het objectief beoordelen van die examens. Vooral als ge dan 3 examinators hoort roddelen over da 'dingske mee het kort rokske' aan en daarbij veelzeggende oogbewegingen ziet.

Had de reden voor mijn buis echt gegrond geweest dan stond ik hier nu niet te zeuren hoor :)

Garmir
5 mei 2006, 18:42
Mja is begrijpelijk dat je niet content bent van deze situatie, maar voor je je maneouver uitvoerd dan kijk je wel eerst hoe groot en hoe diep je gat is. want als je gat dieper da normala is met je later je stuur volledig draaien.

En wat je zegt dat je 45cm van de stoep stond, dat is ver. het is nu eenmaal vast gelegd op 30 cm. en wat jij hebt is 150% van de norm. dus daar valt niet over te twisten.

Zorg er voor dat je volgende keer er door bent ;) een goede chance daar voor, en gelijk dat je zegt het zijn geldrippers.

En als je er door bent de volgfende keer dan mag je parkeren hoe je wilt dan maakt het niet uit als je met je achterwiel per ongeluk op de stoep zit :)

ComputerVISTA
5 mei 2006, 19:29

Dat kunde na een tijdje rijdne ja, niet na 3 maand!

Mr Syphon
5 mei 2006, 19:30
das de keuze die ge maakt he ;)

ok in uw geval had ge geen andere optie, maar de meeste wel :)

ComputerVISTA
5 mei 2006, 19:32
das de keuze die ge maakt he ;)

ok in uw geval had ge geen andere optie, maar de meeste wel :)

Gij gaat mij niet zeggen dat gij na 9 maand met de oudertjes te rijden een clio achteruit kunt parkeren tussen 2 auto's en daarna even vlotjes nen RAV4 (de grootsten dus) In dezelfde parkeerplaats.

Mr Syphon
Ik heb er hem tussengekregen in vlotte bewegingen. Ik ben gebuisd omdat ik +- 15 cm (45 cm in toaal dus) te ver van de borduur stond .. MAAR .. ik stond nog steeds tussen de hekken (maw, mijn auto stond niet voor de helft op straat)

parkeer int stad maar eens een halve meter va nde borduur, kdenk dat uw auto wa blutsen rijker is dan :p

amdr
3 juni eerste les
3 juli laatste les :cool:

easyRider_
5 mei 2006, 21:19
parkeer int stad maar eens een halve meter va nde borduur, kdenk dat uw auto wa blutsen rijker is dan :p

Zoals ik al eerder aanhaalde in de posts : ik stond nog steeds niet op straat. Die plaatsen op da terrein waren serieus diep en volgens verschillende mensen is het de situatie op het examen die telt. Niet een fictieve andere straat.

Trouwens .. volgens de kbc moest ik dan nog steeds 'maar' een voorbehoud ipv slecht gekregen hebben bij 30 tot 50 cm van de boord. :sad:

Feignasse
5 mei 2006, 21:27
voor hun achterlijke Nissan Alerma met een schijt-dCi motor van Renault die ik MOEST gebruiken voor't examen
shit man, zo'n verschrikkelijke auto's! ik hoorde de motor kreunen als ik nog maar de koppeling induwde

Dat zal dan aan slijtage van de auto hebben gelegen. Ik heb ook leren rijden met dergelijke auto's en ik vond die nog vrij aangenaam rijden. Relatief weinig power dat wel, maar 't is niet dat ik hier thuis meer paarden heb en bovendien is het logisch dat ze een beginner geen racebeest geven. Voor het examen had ik wel de pech dat ik een wagen had waar de koppeling pas op de bijna "hoogste" stand van het pedaal pakte. Vervelend maar zeker niet onoverkomelijk om mee te rijden. Nee, het enige wat me echt ergerde aan die wagens was de nogal stroeve versnellingsbak, vooral dan om in achteruit te geraken...

Feignasse
6 mei 2006, 02:50
Ge leert met u auto rijdne en dan moede het examen gaan afleggen met iets dat in de verste verte niet dezelfde trekken heeft van hetgeen gij hebt mee leren rijden :wtf:

Misschien ga je nog blij zijn dat je examen mag afleggen met een clio :p

ComputerVISTA
6 mei 2006, 14:22
Misschien ga je nog blij zijn dat je examen mag afleggen met een clio :p

Nee had het liever met die bmw gedaan die was ik gewend en kon me parkeren in't stad, 'k dee verdomd niet liever dan met dat logge ding in't stad rijden en manuvreren ;)

LeSec
6 mei 2006, 14:46
Mja, kijk, alsge in een vlotte beweging erin zijt gereden hé, dan hebde wat, niet meer dan 1minuut voor nodig gehad?

Dan blijven er nog 2 minuten over om u te corrigeren, en da moogde doen wanneer ge ziet dage er meer dan 30 cm overzit (kijk in uw zijspiegels :p) en ge kon dus wel nog u goed zetten eh :) tis misschien goed om te onthouden voor de volgende keer

Televuil
6 mei 2006, 14:59
Dinsdag heb ik mijn laatste 4 rijlessen (model 2).
Dinsdag VOOR mijn lessen gaan we met de instructeur naar het gemeentehuis en het document voor de aanvraag van mn voorlopig rijbewijs indienen.
Maandag brengt mijn ma de papieren naar de verzekeringsmakelaar.
Wat zou het snelste zijn, zelf om de plakken of de verzekering dat laten doen.

Woon in Brugge, verzekeringsmaatschapij is in Torhout.

LeSec
6 mei 2006, 15:02
Dinsdag heb ik mijn laatste 4 rijlessen (model 2).
Dinsdag VOOR mijn lessen gaan we met de instructeur naar het gemeentehuis en het document voor de aanvraag van mn voorlopig rijbewijs indienen.
Maandag brengt mijn ma de papieren naar de verzekeringsmakelaar.
Wat zou het snelste zijn, zelf om de plakken of de verzekering dat laten doen.

Woon in Brugge, verzekeringsmaatschapij is in Torhout.

De dag na afsluiting verzekering kwamen mijn plakken toe bij de garage...

Hoe die verzekeraar dat geregeld heeft weet ik ook niet, enfin ja, alsgij graag gaat aanschuiven om uw plak, ga uw gang :p ik ben te tam daarvoor dus ik heb gewoon gewacht, op die paar dagen kwam het ni aan

Televuil
6 mei 2006, 15:05
De dag na afsluiting verzekering kwamen mijn plakken toe bij de garage...

Hoe die verzekeraar dat geregeld heeft weet ik ook niet, enfin ja, alsgij graag gaat aanschuiven om uw plak, ga uw gang :p ik ben te tam daarvoor dus ik heb gewoon gewacht, op die paar dagen kwam het ni aan
Mja, ik werk in Oostende in een ploegensysteem (5-13 of 13-21) en met het openbaar vervoer is dat kut dus ik heb het echt heel snel nodig :).
Wat heb je allemaal nodig voor voorlopig rijbewijs?
Pasfoto?

LeSec
6 mei 2006, 15:10
Mja, ik werk in Oostende in een ploegensysteem (5-13 of 13-21) en met het openbaar vervoer is dat kut dus ik heb het echt heel snel nodig :).
Wat heb je allemaal nodig voor voorlopig rijbewijs?
Pasfoto?

Uw identiteitskaart en uw bekwaamheidsattest dage hebt gekregen van uw rijschool

geen pasfoto nodig :)

Op uw voorlopig kunde wel ne dag ofzo wachten denk ik ze, ma in Oostende kan het misschien op enen dag klaar zijn? Das nu geen kleine stad :p

aGeaL
12 mei 2006, 11:05
ben net gaan zien voor een boek voor rijbewijs a te leren (motor), vind er dus nergens geen, enige dat min of meer on topic was, was dat ding over rijtechniek van flor conincx, de rest waren enkel voor bromfiets en auto, enig idee welk boek ik nu moet halen :s

SoliD
12 mei 2006, 11:57
Dat hebben ze normaal toch in elke rijschool

ComputerVISTA
12 mei 2006, 12:44
Vandaag dus nog is een free rijles gehad wat mooi meegenomen is, alles goed verlopen, maneuvers goed etc...

Op een bepaalde baan aan de lichten (waar ge 90 moogt) zeg ik puur om te zeveren, "ik hem ferm veel goesting om met rokende en piepende banden te vertrekken", waarop den instructeur zegt "Ge durft nie" *grijns*

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH whhoooooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaam :evil:

Ik ben dan terug moeten keren en het opnieuw moeten doen van hem zonder piepende banden op het max vermogen van de auto en zonder door te slippen wat me ook lukte :D

Magoed, nu vrijdag morgend de 19de heb ik mijn laatste les van 7:30 tot 9:30 'smorgens en dan rijdne we richting Brakel voor mijn examen af te leggen.

Vrijdag 19/05/2006 is't voor mij dus "B"-Day :D

En toen ik vroeg aan hem of ik erdoor zou zijn hoe ik nu rij zei hij dat dat geen enkel probleem mocht zijn en als ik toch gebeusd zou zijn dat ik van hem een mot op mijne kop ging krijgen :p

FuLcRuM
12 mei 2006, 12:53
Vandaag dus nog is een free rijles gehad wat mooi meegenomen is, alles goed verlopen, maneuvers goed etc...

Op een bepaalde baan aan de lichten (waar ge 90 moogt) zeg ik puur om te zeveren, "ik hem ferm veel goesting om met rokende en piepende banden te vertrekken", waarop den instructeur zegt "Ge durft nie" *grijns*

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH whhoooooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaam :evil:

Ik ben dan terug moeten keren en het opnieuw moeten doen van hem zonder piepende banden op het max vermogen van de auto en zonder door te slippen wat me ook lukte :D

Magoed, nu vrijdag morgend de 19de heb ik mijn laatste les van 7:30 tot 9:30 'smorgens en dan rijdne we richting Brakel voor mijn examen af te leggen.

Vrijdag 19/05/2006 is't voor mij dus "B"-Day :D

En toen ik vroeg aan hem of ik erdoor zou zijn hoe ik nu rij zei hij dat dat geen enkel probleem mocht zijn en als ik toch gebeusd zou zijn dat ik van hem een mot op mijne kop ging krijgen :p

ik wil ook zo eentje :(

aGeaL
12 mei 2006, 15:56
Dat hebben ze normaal toch in elke rijschool

lokale rijschool verkoopt er geen, enkel als ge theorie lessen neemt, wat ik niet bepaald van plan ben :s

Garmir
12 mei 2006, 18:01
Uw identiteitskaart en uw bekwaamheidsattest dage hebt gekregen van uw rijschool

geen pasfoto nodig :)

Op uw voorlopig kunde wel ne dag ofzo wachten denk ik ze, ma in Oostende kan het misschien op enen dag klaar zijn? Das nu geen kleine stad :p

ik heb wel geteld in der tijd op men verlopig een kwartier gewacht. En op men vast rijbewijs vorige week zelf nog geen tien minuten :p

SilentSpring
12 mei 2006, 18:23
btw, die manne van de rijschool leggen alles wel uit wss in uw 1ste praktijkles, maar ist nie handig ak voordien als es me mn pa met onzen auto op ne lege parking beetje geoefend heb met pedalen en vitessen?

super_veloce
12 mei 2006, 18:30
ja,das idd handig,ik kon totaal ng nie rijden en twa gesukkel int begin,ma ondertssn al 3 maand min rijbewijs

LeSec
12 mei 2006, 19:44
ik heb wel geteld in der tijd op men verlopig een kwartier gewacht. En op men vast rijbewijs vorige week zelf nog geen tien minuten :p

Dan hebt gij een erg productieve gemeente :p waar ze effenaf werken :p

so0ly
12 mei 2006, 23:54
voor uw moto rijbewijs moete dan trug opnieuw theorie doen als ge een auto rijbewijs hebt ? zoja hoeveel vragen dan ? en is da dan andere theorie dan bij den oto ?

en uhm ... moete verplichte lesse pakken ? zoja hoeveel ? :p

en moogde daaraan beginnen op uw 20 en 9 maand ?

iemand da hier een antwoord op weet, heb nergens online iet gevonden en da mail ding op den site van mercator da ging ook ni echt :(

Chickenlal
13 mei 2006, 00:32

Ik sta daarn atuurlijk de volgende dag na men examen om 8u smorgens aan da flikkenkot. Zegt die trut tegenmij "kom er na de middag maar om"...

met mijn voorlopig rijbewijs juist hetzelfde. Ik had de auto om 9u nodig voor stage, dus speciaal vroeg opgestaan om daarnaartoe te gaan. "vanmiddag ligt het klaar" zegt ze. Kzeg ja, maar ik heb da nodig ik moe ergens zijn om 9u. In plaats van het direct te doen (duurt prolly 2 min) zegt ze "kom er dan binnen een half uurtje achter"

Cartek
14 mei 2006, 11:51
Woensdag moest ik mijn praktisch rijexamen doen. Kdacht normaal gezien moet da hier lukken. Khad voor de formule 6maanden gekozen, dus met een begeleider, wat het voordeel heeft da ge op het examen met uw eigen wagen moogt rijden(die ge best gewent zijt).

Nu het examen zelf: eerste manoevre was tussen die paaltjes achteruit rijden. Simpel normaal gezien. Ik rij daar achteruit, bam een paaltje meegehad. Kdacht van tis hier al over en uit. Dan de andere twee manoevres gingen goed, al stond ik bij het achteruit parkeren heel schuin, vanvoor zat ik 20 cm van de boord, achteraan maar 5cm.

Dan zei em gelukkig, we gaan nu ne keer op de baan gaan rijden (wa wil zeggen da ge der door zijt voor u manoevres anders moet ge der zelfs nie aan beginnen op de baan rijden). Dan een toerke van een kwartierke gemaakt en da ging redelijk goed vond ik. We komen terug auto parkeren.

Dan gaat em daar effkes in zijn kotje voor zo een papier af te printen geslaagd/niet geslaagd. Die 5 minuten da ge moet wachten zijn echt flippen, da lijkt gelijk een uur. dan moogt ge daar binnen gaan en em zei: ge zijt geslaagd. Ik natuurlijk heel content. Khad zelfs nog veel fouten gemaakt; ne keer geen voorrang verleent, twee keer nie in de spiegels gekeken, mijn richtaanwijzers nie gebruikt om af te slaan op rond punt en met de helft van mijn auto staan wachten op een fietspad.
nog een gevaar bij op de baan :evil:

easyRider_
15 mei 2006, 12:32
compleet nie fair als ge dan mijn verhaal leest :(

Anyways, Proficiat !

ComputerVISTA
15 mei 2006, 15:05
Idd, ik lees hier verhalen dat bij't minste ze te veel knipperen met hun ogen ze gebuisd zijn en gij zijt met al die toeren erdoor... Doch proficiat!

Cartek
15 mei 2006, 17:48
idd, kbesef het maar al te goed dat ik veel geluk gehad heb. andere examinator en ik was gegarandeerd gebuist.

EagleEye
16 mei 2006, 12:06
pfoe , ge moet echt wel geluk hebben met uwen examinator precies :D

donderdag heeft den deze rij examen, in Geel :p nog tips voor mensen die in Geel examen hebben gedaan (behalve dat zowa het volledige centrum zone 30 is :D lekker traag rijden valt goe mee voor examen)

sebiet nog eens manoevres gaan oefenen se

Chickenlal
16 mei 2006, 12:38
ik heb ook sjans gehad zei hem.

ik was te vroeg over gestoken volgens hun was het "gevaarlijk"

ben blijkbaar door het rood gereden (wist ik niets van :/): situatie: ik moest naar rechts aan de lichten, het is groen, ik kijk over mijn schouder voor fietsers (iets te lang) en ik draai in. Volgens mij moet da nog orange geweest zijn, maar oké...

Op de expressweg richting blankenberge reed ik achter een camion aan 90 ipv hem voorbij te steken aan 120

twas nipt zei hij, maar ik had de volle pot betaald hé (1000+ euro), dus da zal er wel iets mee te maken hebben.

Battou
16 mei 2006, 12:47
c-o-m-p-l-e-e-t mee eens
ik heb ook voor de 3 maanden gekozen en ik heb nu enorm veel spijt van
uiteindelijk heeft de rijschool me niets anders dan de 'basics' geleerd (die ik evengoed kon leren van ouders/vrienden)
nadat ik mijn L heb gekregen, ben ik pas 'begonnen' met leren rijden
1000 EUR voor't rijschool was dus puur weggegooid geld

en dan kwam het ergste: de examens!
examencentrum kostte me iedere keer 36 (31) EUR, een te verteren bedrag
maar't rijschool eiste ieder keer een mooi som van 100 EUR voor hun achterlijke Nissan Alerma met een schijt-dCi motor van Renault die ik MOEST gebruiken voor't examen
ik vraag me nog steeds af of ze me wel het juiste auto hebben gegeven voor't examen, want met 100 EUR kunt ge een Porsche huren
aan't brandstof zal't hoge prijs nie liggen, want 6 liter diesel kost ongeveer 6-6,5 EUR

als ik op de baan nog een auto met dCi motor zie, wil ik erop spuwen, bah zo'n boecht moeten ze verbieden

Hehe, ik heb het ook met nen almera moeten doen. Rijdt voor gene zak, maar is wel ideaal bakske voor manoeuvres enzo he. Op de baan moet ge toch gelijk een bommake rijden, dus ik had er geen last van.. :)

Niet dat ik ooit zoiets zou kopen :p

Feignasse
16 mei 2006, 15:53
Snap echt niet waarover jullie klagen. Alsof zo'n Almera nog niet snel genoeg is voor een beginner. Of starten jullie liever meteen met een M3 :unsure:

FLT
16 mei 2006, 16:33
twas nipt zei hij, maar ik had de volle pot betaald hé (1000+ euro), dus da zal er wel iets mee te maken hebben.

Domste opmerking ooit?
Dus maakt niet uit hoe slecht je rijdt zolang je maar genoeg betaald zeker...
1000 euro is inderdaad wel het leven waard van de andere weggebruikers die jij eventueel in gevaar bringt.

Orochimaru
16 mei 2006, 17:09
Domste opmerking ooit?
Dus maakt niet uit hoe slecht je rijdt zolang je maar genoeg betaald zeker...
1000 euro is inderdaad wel het leven waard van de andere weggebruikers die jij eventueel in gevaar bringt.

das geen domme opmerking, das de realiteit vriend :D

ComputerVISTA
16 mei 2006, 19:50
Snap echt niet waarover jullie klagen. Alsof zo'n Almera nog niet snel genoeg is voor een beginner. Of starten jullie liever meteen met een M3 :unsure:

Euhm.... Ik vrees dat ge daar liever geen eerlijk antwoord op wilt hebben! Ik ben persoonlijk al content als het ding vooruit gaat.

@FLT: Hij bedoeld dat niet om op te scheppen hij zegt enkel als ze weten dat ge 1000 en meer euro hebt neergeteld ge zo ie zo meer kans hebt om slagen, niet omdat ge het beter kunt maar omdat ze jah.... der misschien een procentje aan overhouden?

Mr Syphon
16 mei 2006, 19:58

een almera da gaat vooruit gelijk ne M3 zunne :tongue:

FLT
16 mei 2006, 20:18
@FLT: Hij bedoeld dat niet om op te scheppen hij zegt enkel als ze weten dat ge 1000 en meer euro hebt neergeteld ge zo ie zo meer kans hebt om slagen, niet omdat ge het beter kunt maar omdat ze jah.... der misschien een procentje aan overhouden?

Pff schandalig gewoon, en dan zijn ze verrast dat er zoveel verkeersongevallen zijn door debielen die niet verstandig kunnen rijden...

ComputerVISTA
17 mei 2006, 00:16
En toch is het spijtig genoeg zo ja... zoals je hier zelf al kwam te lezen mogen diegenen die 1300 euro neergelegd hebben al sneller een blunder maken dan diegene die dat niet deden.

amdr
17 mei 2006, 00:18
Wat maakt dat nu uit da ge u exaam doet met nen tragen almera...Al doet ge het me ne golf van 15jaar oud. Tis da ge op da exaam moet gaan optrekke gelijk ne zot enz

EagleEye
18 mei 2006, 13:11
Sebiet examen, 15u45

:unsure:
ik hoop da ik ni te zenuwachtig ben me de manoevres, dan loopt het fout :p openbare weg is normaal geen probleem ;)

ComputerVISTA
18 mei 2006, 14:52
Veel sjans EagleEye!

Voor mij morgenvroeg, eerst nog 2 uurtjes laatste rijlessen van 7:30 to 9:30 en dan richting 't examen centrum met nog een leerling die het ook gaat doen.

*loopt zenuwachtig toerkes rond z'n pc*

Soundstorm
18 mei 2006, 14:55
*loopt zenuwachtig toerkes rond z'n pc*
:bow: kan jij door de muur lopen??? :unsure:

Veel succes hé morgen, wel jammer da het daarna nog altijd te voet zal zijn... Of hebt ge ondertussne al iets gezien dat binnen de mogelijkheden valt?

ComputerVISTA
18 mei 2006, 15:02
Nope, voorlopig nisken. Ma bon heb dan wel men rijbewijs dak kan voorleggen aan den baas wara ik wil voor gaan werken (koerierdienst in europa met camionetten, die waar ik al een paar keer met mee reed)

ALS ik er door ben tenminste

Soundstorm
18 mei 2006, 15:09
Nope, voorlopig nisken. Ma bon heb dan wel men rijbewijs dak kan voorleggen aan den baas wara ik wil voor gaan werken (koerierdienst in europa met camionetten, die waar ik al een paar keer met mee reed)

ALS ik er door ben tenminste
Zoiets zou ik ongelooflijk graag doen als vakantiejob, toch veel liever dan rekken vullen of mijn rug breken in de Colruyt!

ComputerVISTA
18 mei 2006, 15:10
Da zal wel maar 't is ook geen easy jobken he makker. Niet onderschatten.

Soundstorm
18 mei 2006, 15:14
/me knows, maar bij de colruyt werken moet ge ook nie onderschatten hoor, maar sommige momenten kan da oersaai zijn en tis alle dagen hetzelfde...

Oké, rondrijden ook, maar daar ziet ge alle dagen eens wa anders. Als ge bij Colruyt 2 keer (op een maand) enen nen bokaal mayonaise op de grond doet vallen moogt ge al blij zijn. Alhoewel, meestal mogen de jobstudentjes hem dan opkuisen...

EagleEye
18 mei 2006, 17:16
Veel sjans EagleEye!

F U C K! :/

Ergens 50 gereden waar ek 90 mocht, en dan ne fietser voorgestoken in een bocht blijkbaar :sop: --> ni door

gelukkig ben ik wel voor een jaar van men manoevres af :p

in Juli nog eens proberen zeker :sad: en mijn stom voorlopig is maar geldig tot 21/08 :angry:

ComputerVISTA
18 mei 2006, 17:25
Das wel bloody minder gast.... Maar met efkes 50 te rijden waar ge 90 moogt das toch nie echt een ramp? Die fiets misschien wel maar die 50 in 90????

Hebde op 3, 6 of 9 maand gedaan en kunde u voorlopig nog verlengen?

EagleEye
18 mei 2006, 17:28
vervroegde rij opleiding dus kwenie echt

allebei de instructeurs da er zaten zeiden da die examinator een muggezifter was :ironic: dus tjah helemaal vanachter op de wachtlijst terug he bij het examencentrum

ComputerVISTA
18 mei 2006, 17:31
godver man das om te rotten verdomme!

krijg weer al schrik bij voor morgen :( :angry:

EagleEye
18 mei 2006, 17:46
you better!

Neenee, ge gaat da wel kunnen ze!

mag ik trouwens even opmerken, in uw sig, wij zijn in de zomer GMT+2 en niet GMT+1 ;)

FLT
18 mei 2006, 18:08
Op mijn praktijk reed ik ook maar 50 waar ik 70 mocht. De weg was echter wel in een zeer erbarmelijke staat!
Heb ook nog zelfs 5 - 10 km/u gereden :D
We moesten een omweg nemen omdat er een camion aan het lossen was en we totaal niet doorkonden, die omweg was er echter wel een met putten van 10 - 15 cm diep op een baan van 2m breed... twas plezant keer door elkaar geschud worden :)

ComputerVISTA
18 mei 2006, 18:09
you better!

Neenee, ge gaat da wel kunnen ze!

mag ik trouwens even opmerken, in uw sig, wij zijn in de zomer GMT+2 en niet GMT+1 ;)

Godverdomme das al den 2de die mij da zegt, zal't vlug veranderen -_-

Asserti
18 mei 2006, 18:48
En toch is het spijtig genoeg zo ja... zoals je hier zelf al kwam te lezen mogen diegenen die 1300 euro neergelegd hebben al sneller een blunder maken dan diegene die dat niet deden.

en waarop baseerde gij u :confused: ergens statistieken gelezen?

Ik heb ne maat die het ook op 3 maanden heeft gedaan, dus ook een goej 1000 euro, en die heeft ook 3x opnieuw mogen gaan. Dat wilt nog niks zeggen eh.

Integendeel, statistieken waarmee rijscholen en andere helpende instituten mee stoefen tonen aan dat mensen die het in 6 tot 9 maanden doen het meeste kans hebben op slagen. Die betalen dan ook iets rond de 500 euro.

Je moet echt niet denken dat de examencentra kijken naar de prijs die jij betaalt hebt aan de rijschool. Die 2 dingen staan totaal los van elkaar.

ComputerVISTA
18 mei 2006, 19:11
Hier al is gelezen? Trek u conclusies zouk zeggen.

Mr Syphon
18 mei 2006, 19:17
tis gewoon een feit da als ge 6 of 9 maand doet ( en zeker die 9 maand ) dat uw slaagkansen groter zijn :p

ge hebt gewoon veel meer ervaring he :)

ComputerVISTA
18 mei 2006, 19:33
LOL en ik ga der morgen is aan beginnen met de volle 1.5 maand/3000km ervaring aan beginnen.

Joy \o/ dat wordt een feestje... kan beter nie gaan alsket zo hoor.

Asserti
18 mei 2006, 20:06
Hier al is gelezen? Trek u conclusies zouk zeggen.

:ironic: en als ge 3 buitenlands ogende enen ziet aftuigen gade ook zo snel uw conclusies trekken mss?

kwestie van snel te veralgemenen

Pippoken
18 mei 2006, 20:16
LOL en ik ga der morgen is aan beginnen met de volle 1.5 maand/3000km ervaring aan beginnen.

Ale, veel succes dan he morgen; kzal duimen :D

Feignasse
18 mei 2006, 20:41

3000km is ni slecht. Ik heb na mijn rijlessen (18+2) nog 5 maand voortdurend rondgereden met mijn pa en ook een paar duizend kilometer afgelegd. Er zijn mensen die met minder ervaring naar het examen trekken...

ComputerVISTA
18 mei 2006, 23:36
:ironic: en als ge 3 buitenlands ogende enen ziet aftuigen gade ook zo snel uw conclusies trekken mss?

kwestie van snel te veralgemenen

Die vergelijking is stierencrap in zakskes schoon verpakt met nen immense rooie strik errond :niceone:

Destroyer
19 mei 2006, 01:25
ik hebt mijn op 9 maanden van de 1st e keer, gewoon goe weer, en goed gezinde rijinstructrice, en veel geluk :D foutjes gemaakt, maar geen overtredingen ;)

sneax
19 mei 2006, 01:52
Zeg mensen ik ben 21 en ga ook aan mijn rijbewijs beginnen. Ik begin bij het begin: ik moet mijn theoretisch nog afleggen :p Ik vraag mij gewoon iets af, ge hebt 50 vragen, maar hoeveel daarvan moet ge juist hebben? Is er nog steeds onderscheid tussen 'grote fouten' en 'kleine fouten'? Gelijk vroeger mocht ge max. 2 grote fouten hebben of 1 grote en 2 kleine of 4 kleine ofzoiets (in die aard). Hoe zit dat nu ineen?

Asserti
19 mei 2006, 01:54
Die vergelijking is stierencrap in zakskes schoon verpakt met nen immense rooie strik errond :niceone:

jij ziet 3 getuigenissen => je neemt je conclusies, mensen die veel betalen zijn er sneller door.

Ik kan hier snel zijn met 3 getuigenissen over buitenlanders hoor. en dat is geen stierencrap, ik geef hier een realistische vergelijking die jij niet aankan.

foenN
19 mei 2006, 13:10
Ik heb mijn rijbewijs nu al een maand ofzo behaald.
Ik had het 9 maanden model gekozen (met begeleider, dus zonder rijschool). Van de 2de keer was ik pas door want bij de 1ste keer had ik paar kleine foutjes gedaan bij maneuvres.
't Heeft mij in totaal rond de 100 euro gekost :)

ComputerVISTA
19 mei 2006, 13:12
jij ziet 3 getuigenissen => je neemt je conclusies, mensen die veel betalen zijn er sneller door.

Ik kan hier snel zijn met 3 getuigenissen over buitenlanders hoor. en dat is geen stierencrap, ik geef hier een realistische vergelijking die jij niet aankan.

LOL ik niet aan kunnen ^^ nie zeveren he.

anyway, maneuvers erdoor, baan niet. Bij men maneuvers zei hij zelf dat wreed goed was dus ik met goede moed door Ronse. En heb 2 foutjes gemaakt. 1 iets te dicht bij de geparkeerde auto's gereden. 2) ik stop aan omgekeerde driehoeken, niks komt af van beide zijden, ik zet me in gang en vanaf ik just weer rijdt komt er van links ne polo. Ben doorgereden maar, volgens den examinator (want ge kunt niet zien wat er van links komt) had ik moeten laten verder bollen tot ik zekerheid had.

Nuja veigen na pasen, kweet wak nog verkeerd deed en oefenen kan ik toch niet dus volgende keer beter en daar op letten, voor de rest reed ik zeer defensief en was hij er over te spreken, just die 2 minpunten en daardoor dus gebuisd voor baan.

Maneuvers moek toch al nie meer doen :woohoo:

eniac
19 mei 2006, 13:21
Moet gij van Geraardsbergen uw examen in Ronse komen doen? Vreemd. Examencentrum in Brakel dan ook ofzo?

Ik heb ook in Ronse moeten rijden voor mijn examen. Zijt ge daar aan het station gepasseerd?

ComputerVISTA
19 mei 2006, 13:24
eniac ja das examencentrum Brakel he. En ja ben aan't station gepasseerd, een 2tal keer dacht ik. Ach ja had ik die ene hoek beter ingeschat was ik erdoor. Was trouwens nen zeer rustigen en vriendelijke mens dienen examinator zo nen kalen. kweet nie of ge die misshcien kent?

Santa
19 mei 2006, 13:26
LEn heb 2 foutjes gemaakt. 1 iets te dicht bij de geparkeerde auto's gereden. 2) ik stop aan omgekeerde driehoeken, niks komt af van beide zijden, ik zet me in gang en vanaf ik just weer rijdt komt er van links ne polo. Ben doorgereden maar, volgens den examinator (want ge kunt niet zien wat er van links komt) had ik moeten laten verder bollen tot ik zekerheid had.

Wa ne zever pee als ze u daarvoor buizen.. belachelijk gewoon imo

eniac
19 mei 2006, 13:32
Wa ne zever pee als ze u daarvoor buizen.. belachelijk gewoon imo

Nja, voorrang niet geven is zware fout en gaan ze u bijna altijd voor buizen imo.

Ma soit ComputerVISTA (ugh, ik vind je nieuwe nick maar niets btw :p ), het is niet dat je niet kan rijden. Je raakt er volgende keer wel door. En nee, die examinator zegt me niets, ik had een vrouw als examinator.

ComputerVISTA
19 mei 2006, 13:47
Oei, een vrouw. En nee dat zei hij zelf ook zeer defensief gereden en al,w agen onder controle nooit te hard of traag gereden nooit stilgevallen alleen jah... Zeer onoverzichtelijke hoek en ik was just in gang geschoten ik bolde om de afslag te maken en plots kwam die blauwe polo van achter de hoek. En hier en daar wat te dicht bij de geparkeerde auto's gereden he maar dara moest ik gewoon wat op letten daarvoor had ie me zeke rniet gebuisd. Just voor dat enen punt dus wel. (alles bij elkaar dan he)

Feignasse
19 mei 2006, 13:53
Was't met de clio?

Die opmerkingen over te dicht rijden vind ik nogal raar. Zolang je er niet tegenrijdt is't toch niks? In Merchtem en Wolvertem zijn er banen waar je op nog geen 10cm van de geparkeerde wagens moet rijden, tenzij je je wagen graag wat bijgewerkt ziet aan de andere kant door een passerende bus of vrachtwagen :unsure:

ComputerVISTA
19 mei 2006, 13:58
Yep was met de clio 5deurs. Tja ik kan de rnie veel aan veranderen hoor, 't is nu zo. Ga der mij niet druk over maken gewoon binnen 14 dagen beter letten op die zaken en zeker op onoverzichtelijke hoeken. Nog 2 lessen bij gevraagd wnat heb niks om mee te oefenen dus...

CAS
19 mei 2006, 14:00
tis gewoon een feit da als ge 6 of 9 maand doet ( en zeker die 9 maand ) dat uw slaagkansen groter zijn :p

Das ook zever é, ik had tijdens mij L iedere dag wel een wagen tot mijn beschikking, maar ik kan moelijk naar school met den auto rijden als beide ouders moeten werken é, dus met 3 maand ging dat perfect. Reed tijdens de weekends 4 a 600km op een dag. Denk wel dat ik dan wat meer ervaring heb ze.

Maat van mij doet het op 9 maand (deed het eigenlijk) en die heeft veel minder gereden, die schakeld nu nog steeds op een manier waar ik mij vragen bij stel. En nog ne maat heeft den auto nog ni eens van binnen gezien sinds het behalen van zijn voorlopig.

Slaagkans ligt gewoon aan uw eigen, maar 3, 6 of 9 maand is gewoon een persoonlijke voorkeur, tgeen u het beste past. En als ge echt sukkelt gade beter over naar 3. Zelfde met die statistieken van die ongelukken, dat die in 3 maand meer ongelukken hebben, maar nergens worden er km's verteld. Sinds mijn vast tot nu, zit ik aan ongeveer een 40 dkm, das op iets langer dan een jaar, en één accidentje. Mijne maat rijd mss 5 dkm op een jaar, dus dan is da maar normaal zeker dat die minder kans maakt op ongevallen?

Persoonlijk vindek 3 maand nog altijd het best, dan leerde tenminste rijden, want ik zie mijn moeder ni in den auto met mij stappen en zeggen hoe ik moe rijden als ze zelf basisprincipes zoals niet ontkoppelen in een bocht niet kent, of niet beseft.

EagleEye
19 mei 2006, 15:30
Yep was met de clio 5deurs. Tja ik kan de rnie veel aan veranderen hoor, 't is nu zo. Ga der mij niet druk over maken gewoon binnen 14 dagen beter letten op die zaken en zeker op onoverzichtelijke hoeken. Nog 2 lessen bij gevraagd wnat heb niks om mee te oefenen dus...
Gij hebt geluk da ge binne 14 dage nog eens kunt? Ik moet hier wachte tot juli :p
Of bedoelde die extra lessen binne 14 dagen?

Tja, bij die omgekeerde driehoek: niet volledig stoppen als het niet nodig is, en als ge door wilt, snel optrekke en van da kruispunt af... K snap eigenlijk niet wat ge verkeerd hebt gedaan van wat ik uit uwe post lees...

ComputerVISTA
19 mei 2006, 16:35
Maar op dat kruispunt moet ge stoppen en kijken ze zouden daar beter een stopstreep trekken want ge kunt nie achter dienen bocht kijken he. Dus ik rem, kijk 5 maal heen en weer niks komt ik trek op en dan als ik bol is die polo der plots.... Volgens die examinateur had ik moeten verder bollen tot ik absoluut zeker wist dat er niks af komt. Hij heeft misschien ogen die achter ene hoek kunnen kijken maar ik niet.

Nuja doet er niet toe volgende keer zal'k op da kruispunt uitstappen en is rond dienen hoek gaan kijken....

En ja de 31 ste van 10 tot 12 zelf gevraagde extra lessen en om 14:00 is het examen.

casualties
19 mei 2006, 16:38
Mijn oefenperiode is gedaan en ik mag nu normaal exaam doen. Wat moet ik nu doen want ik dacht dat ik eerst nog moest bellen naar die gast van de rijschool ? Dunno, iemand die het wel weet? :p

EagleEye
19 mei 2006, 16:46
Maar op dat kruispunt moet ge stoppen en kijken ze zouden daar beter een stopstreep trekken want ge kunt nie achter dienen bocht kijken he. Dus ik rem, kijk 5 maal heen en weer niks komt ik trek op en dan als ik bol is die polo der plots.... Volgens die examinateur had ik moeten verder bollen tot ik absoluut zeker wist dat er niks af komt. Hij heeft misschien ogen die achter ene hoek kunnen kijken maar ik niet.

Nuja doet er niet toe volgende keer zal'k op da kruispunt uitstappen en is rond dienen hoek gaan kijken....
altijd overdrijven he met het kijken, dat maakt goede indruk. Dus volgende keer stopt ge, ge stapt uit, pakt uit uwe kofferbak een paal met een dodehoekspiegel er aan, ge placeert die op die hoek, ge stapt terug in en ge kijkt of er niks afkomt ;)

ComputerVISTA
19 mei 2006, 16:49
wat ik had moeten doen: stoppen dus wnat er kwam verkeer en dat deed ik, dan verder de auto laten bollen met de neus en voorwielen over de haaietanden tot ik de hoek beter kon zien (wat ge dan nog steeds niet ziet hoor) en dan pas als er niks kwam mocht ik aanzetten.

Pippoken
19 mei 2006, 17:30
wat ik had moeten doen: stoppen dus wnat er kwam verkeer en dat deed ik, dan verder de auto laten bollen met de neus en voorwielen over de haaietanden tot ik de hoek beter kon zien (wat ge dan nog steeds niet ziet hoor) en dan pas als er niks kwam mocht ik aanzetten.

ge moogt nog van geluk spreken dat het Ronse was, voor hetzelfde geld was het zottegemen ( en volgens de rij instructeurs is zottegem de moeilijksten). Wel jammer dat ge der niet door zijt, volgende keer beter he :D

ComputerVISTA
19 mei 2006, 17:37
Ik heb 16 jaar in Zottegem gewoond, ik ken da verbasterd dorpken lijk men broekzak. Ronse ken ik minder, heb er wel een paar keer gaan oefenen en oudenaarde ken ik totaal niet. In zottegem rijdt iedereen wel agressiever. En ze nemen daar hun voorrang van links :p

Punksjot
19 mei 2006, 17:54
Zottegem mag dan wel het moeilijkst zijn, maar ik was er toch van den eerste keer door nadat ik daar mijn praktijk gedaan heb :p

was btw op 9 maand

Santa
19 mei 2006, 18:25
Mijn oefenperiode is gedaan en ik mag nu normaal exaam doen. Wat moet ik nu doen want ik dacht dat ik eerst nog moest bellen naar die gast van de rijschool ? Dunno, iemand die het wel weet? :p
Afspraak maken voor je examen he ^^

ComputerVISTA
19 mei 2006, 19:22
Zottegem mag dan wel het moeilijkst zijn, maar ik was er toch van den eerste keer door nadat ik daar mijn praktijk gedaan heb :p

was btw op 9 maand

ja wij woonen/den daar, nie moeilijk he ;)

amdr
19 mei 2006, 19:47
Afspraak maken voor je examen he ^^
Hij zegt dat zen oefenperiode voorbij is, is het dan al niet te laat? :unsure:

Feignasse
19 mei 2006, 20:09
Wat zijn dan de moeilijke locaties in Zottegem? Ik ben daar nog veel gaan rijden met mijn voorlopig, want mijn pa is van daar...

CyBe®-DuDe
19 mei 2006, 21:03

Mja, ik heb iets helemaal anders gehoord hoor. Naar't schijnt maken een aantal examinatoren het u extra moeilijk als je het met vrije begeleiding doet.
Dat je op 9 maand meer ervaring hebt betwijfel ik in de meeste gevallen. Ikzelf heb vrije begeleiding genomen en eigenlijk vind ik die stageperiode van 9 maand gewoon net iets te lang, zo heb ik bevoorbeeld een volle 2 maand van mijn stage nooit met de auto gereden. Was er geen voorstel ingediend om de stageperiode voor vrije begeleiding te verkorten?
Niet dat het voor mij nog iets uit maakt. Ik heb pas mijn examen gedaan en ik was er van de eerste keer door, da's dus goedkoop geweest.

ComputerVISTA
19 mei 2006, 21:36
Wat zijn dan de moeilijke locaties in Zottegem? Ik ben daar nog veel gaan rijden met mijn voorlopig, want mijn pa is van daar...

De enige plaats die mij te binnen schiet is tijdens spitsuur van de godveerdegemstraat naar 't station rijden. Veel auto's geparkeer dop ambetante plaatsen.

eniac
19 mei 2006, 23:14
Dat je op 9 maand meer ervaring hebt betwijfel ik in de meeste gevallen.

Hangt er maar net vanaf hoe zwaar je dat opneemt he. Ik heb met m'n pa leren rijden en heb duizenden kilometers gereden. Ben feitelijk 9 maand m'n pa's privé-chauffeur geweest :) (dikwijls naar Sint-Niklaas gereden, keer naar Limburg, etc etc).

Soundstorm
19 mei 2006, 23:16
Hangt er maar net vanaf hoe zwaar je dat opneemt he. Ik heb met m'n pa leren rijden en heb duizenden kilometers gereden. Ben feitelijk 9 maand m'n pa's privé-chauffeur geweest :) (dikwijls naar Sint-Niklaas gereden, keer naar Limburg, etc etc).
Idem hier, en nog steeds :p En met het permanent rijbewijs is dat zelfs internationaal privé-chauffeur geworden :p

Het zijn de mensen die op 9 maand, 1x per week 1 uurtje gaan rijden en dan de week voor het examen de manoevres gaan oefenen die geen ervaring hebben.

d.C.
20 mei 2006, 12:08

Bij mij ging het zo: Ik moest na m'n 3 maanden gewoon naar de rijschool gaan. Daar maak je een afspraak voor die twee uren die je nog tegoed hebt en overleggen ze met jou wanneer je het examen doet. Simple as that.

Good luck by the way ;)

Punksjot
20 mei 2006, 12:58

Het 'kruispunt' van de heldenlaan met de laurent de metsstraat.
Waar de Fortis is en ze nu aant werken zijn.
Daar moe je goed kijken wie waar voorgang heeft want dat is een zeer rare situatie.
Voor de rest is Zottegem in mijn ogen niet zo moeilijk, toch niet in vergelijking met Ronse.

ComputerVISTA
20 mei 2006, 15:25
Ben vandaag de chauffeur van men bankdirekteur geweest mùet z'n vervangwagen (VW vento 1.9 tdi, geinig autoken) en die verstond hem er niet aan hoe ik in hemelsnaam heb kunnen buizen.

Zijn woorden: "Das één platte commercie, gans dat rijbewijs gedoe"

evil aardappel
21 mei 2006, 13:39
Ik heb da gedaan op een jaar, en heb ook maar een maand of zoiets echt geoefend... gewoon rustig rijden en goed letten op voorang van rechtsen en zone 30's. Was wel in Gent, en denk dat ze daar gewoon niet zo streng zijn, ik weet het niet. Ik had trouwens een rustig parkour, dus geluk telt ook een beetje mee zeker.
Maar heb dat met rijschool gedaan, en dan gaan ze u bijna niet buizen, i guess.

Btw. ik ken wel iemand die gebuisd was voor zn maneuvres omdat hij zijn auto niet op slot deed toen hij uitstapte. Zegt hij he :p.

zaffah
21 mei 2006, 14:24
Maar heb dat met rijschool gedaan, en dan gaan ze u bijna niet buizen, i guess.

Ik heb mijn rijbewijs behaald via de rijschool. We zijn daar met 2 leerlingen naar daar gereden, elk om tour manouvers afleggen en gaan rijden.

De dame waarmee ik naar daar ging was na 1 minuut al terug van het rijden. Ze stapte wenend uit :p.

Dus zo zie je maar. Het maakt niets uit of je het via de rijschool doet of niet. Het hangt ook af van je zenuwen, parcours, goed (of slecht) gezindheid van de examinator, ...

ComputerVISTA
21 mei 2006, 14:27
Ik heb mijn rijbewijs behaald via de rijschool. We zijn daar met 2 leerlingen naar daar gereden, elk om tour manouvers afleggen en gaan rijden.

De dame waarmee ik naar daar ging was na 1 minuut al terug van het rijden. Ze stapte wenend uit :p.

Dus zo zie je maar. Het maakt niets uit of je het via de rijschool doet of niet. Het hangt ook af van je zenuwen, parcours, goed (of slecht) gezindheid van de examinator, ...

Hehe, idem hier ook emt 2 gedaan. Den andere moest z'n maneuvers niet meer doen want die was er de voorige keer wel door voor z'n maneuvers. En het was maar z'n 6de keer. 2 keer met de eigen wagen op 9 maand en dan 4 keer met de rijschool.

Ik heb een half uurke gewacht en hij was erdoor en dan ben ik eraan begonnen.

evil aardappel
21 mei 2006, 17:01

Ik weet het eigenlijk niet, mensen zeggen dat nu eenmaal dat ze er u gemakkelijker doorlaten met de rijschool dus nam ik dat gewoon aan :p. Heb wat geluk gehad.
Ik had bij die maneuvers redelijk wat zenuwen, aangezien ik niet echt veel geoefend had, en mn voet schoot altijd in schokskes achteruit bij het achteruit rijden, was beu :p.

EagleEye
21 mei 2006, 19:09
Hehe, idem hier ook emt 2 gedaan. Den andere moest z'n maneuvers niet meer doen want die was er de voorige keer wel door voor z'n maneuvers. En het was maar z'n 6de keer. 2 keer met de eigen wagen op 9 maand en dan 4 keer met de rijschool.

Ik heb een half uurke gewacht en hij was erdoor en dan ben ik eraan begonnen.
wij ook met 2, samen tgl manoevres gedaan, allebei erdoor, en dan +- samen vertrokken voor proef op obenbare weg, samen terug en allebei gebuisd :D

maar dien andere reed 50+ in een zone 30 vlak buiten het examencentrum :ironic:

EagleEye
21 mei 2006, 19:14
Btw. ik ken wel iemand die gebuisd was voor zn maneuvres omdat hij zijn auto niet op slot deed toen hij uitstapte. Zegt hij he :p.
Duh! Als gij uitstapt voor comisjes te doen, en gij doet uwen auto niet op slot kan dien examinator gewoon met uwen auto wegrijden he :D

evil aardappel
21 mei 2006, 21:13
Wegrijden zonder sleutel ofwa... geen reden om iemand te buizen imo, wat heeft dat te zien met hoe goed ge rijd, ma kgeloof hem niet :p.

EagleEye
21 mei 2006, 21:17
Wegrijden zonder sleutel ofwa... geen reden om iemand te buizen imo, wat heeft dat te zien met hoe goed ge rijd, ma kgeloof hem niet :p.
Is toch een deel van de test he, mijne instructeur waar ik praktijklessen van gehad heb zat mij ook uit te lachen toen ik da deed (vr te oefenen he) :sop: zo "ahja, ge zijt gaan boodschappen doen, en ge komt terug, en uwen auto is opeens weg!!"
grapjas :sop: waarom zou ik die nu op slot doen op een prive terrein van de autorijschool terwijl ik ernaast sta, op de stoep :D

^^VooDoo^^
22 mei 2006, 18:58
Vraagske, ik heb volgende week men eerste praktijkles in de namiddag. Maar is het eigenlijk een geldige reden om 2 uur lessen te missen in het school?

Heb 5 dagen die verspreid zijn over 2 weken, die telkens om 14:45 vallen, wat betekent dat ik zou 2 uurtjes missen. Valt dit te regelen met het school?