PDA

Volledige versie bekijken : Help bij keuze brommer!

Slipsnot
29 juni 2005, 12:43
Oi,
Aangezien mn rapport goed is,heb ik de toestemming van de ouders voor een brommer te kopen.. Zelf had ik gedacht aan een MBK. Nu twijfel ik tussen een booster/nitro/stunt. En ik twijfel ook of ik een nieuwe brommer zou kopen of een 2e hands.
Ps- Ik ben van plan om aan de brommer te werken (opdrijven etc.)
Thanks

Jerryboy
29 juni 2005, 12:49
Als ge echt hard wilt gaan opdrijven dan valt een vert. blok (booster/stunt/...) al zeker weg.

Dan blijft er dus nog over pia en mina horz.
Als je dan toch een mbk wilt dan neem je gewoon een nitro daar kunt ge ni mee verkeerd zitten.

eigenlijk als ge wilt gaan opdrijven moet ge ni letten op het merk van de scooter maar op het type van blok dat eronder zit dus een piaggio LC of een minarelli horizontaal LC zijn de beste.

ook als je dan toch gaat tunen ga je wss een hele hoop onderdelen vervangen het kan mss wel handig zijn om dan een 2de hands te kopen met enkel het blok en direct opvoerspullen te steken (is maar een tip he).

Maar 'k zou zowiezo een 2dehands nemen, neem zeker wel iemand mee die er iets van kent dan.

Slipsnot
29 juni 2005, 12:58
Als ge echt hard wilt gaan opdrijven dan valt een vert. blok (booster/stunt/...) al zeker weg.

Dan blijft er dus nog over pia en mina horz.
Als je dan toch een mbk wilt dan neem je gewoon een nitro daar kunt ge ni mee verkeerd zitten.

eigenlijk als ge wilt gaan opdrijven moet ge ni letten op het merk van de scooter maar op het type van blok dat eronder zit dus een piaggio LC of een minarelli horizontaal LC zijn de beste.

ook als je dan toch gaat tunen ga je wss een hele hoop onderdelen vervangen het kan mss wel handig zijn om dan een 2de hands te kopen met enkel het blok en direct opvoerspullen te steken (is maar een tip he).

Maar 'k zou zowiezo een 2dehands nemen, neem zeker wel iemand mee die er iets van kent dan.
Dat is het probleem.. Ik ken bijna niemand die met de brommer rijdt :) En ik wil niet opdrijven tot het uiterste,'t is de bedoeling da'k met die brommer ook door het stad kan rijden. En 'k heb gehoord dat er in Sint-Truiden toch al redelijk veel gepakt zijn ..

Jerryboy
29 juni 2005, 13:01
mjah als je wil rondrijden in de stad en toch niet zo hard wil opvallen dan is het eig al genoeg om gewoon ontgrensd rond te rijden. dan kan je ook evengoed een booster oid nemen.

maar dan ga je wel "maar" 65-70 km/h doen.

Slipsnot
29 juni 2005, 13:03
mjah als je wil rondrijden in de stad en toch niet zo hard wil opvallen dan is het eig al genoeg om gewoon ontgrensd rond te rijden. dan kan je ook evengoed een booster oid nemen.

maar dan ga je wel "maar" 65-70 km/h doen.
Met die snelheid kan ik wel leven. Maar booster ontgrensd,dat geluid.. is toch niet zofel dan wanneer er een ander uitlaat onderstaat?

Jerryboy
29 juni 2005, 13:04
nee, veel verschil in geluid is er niet tussen std. en ontgrensd

Slipsnot
29 juni 2005, 13:06
nee, veel verschil in geluid is er niet tussen std. en ontgrensd
Welke uitlaat laat gij mij aan ,voor een schoon geluid?

Jerryboy
29 juni 2005, 13:10
als ge gewoon ontgrensd gaat rijden hebde geen andere uitlaat nodig...

ontgrenzen is dus gewoon bocht of trechter uit std. uitlaat halen en varioring verwijderen.

als ge dan toch nen andere uitlaat wilt met stil geluid kan je bv gaan zien voor een zx ofzo maar dat valt natuurlijk weer harder op en kost meer.

tinbie
29 juni 2005, 13:12
kweetnie, maar een booster met een schoon geluid :angry:

tip : als ge nog niet echt ervaring hebt met scooters, neem geen al te grote dus geen nitro, dat vereist wat ervaring vind ik persoonlijk
en een boosterke dat is ook wat minder leuk om met te rijden omdat het klein is
als je het toch ga opdrijven en wat sneller door de bocht wilt enzo, neem dan een slider die zijn groter dan een booster en leuker om met te rijden

Slipsnot
29 juni 2005, 13:12
als ge gewoon ontgrensd gaat rijden hebde geen andere uitlaat nodig...

ontgrenzen is dus gewoon bocht of trechter uit std. uitlaat halen en varioring verwijderen.

als ge dan toch nen andere uitlaat wilt met stil geluid kan je bv gaan zien voor een zx ofzo maar dat valt natuurlijk weer harder op en kost meer.
Het mag wel iets kosten die uitlaat.. En 'k had graag een echt schoon geluid.
Kunde voor extra geluid zorgen zonder een nieuwe uitlaat te kopen?

Jerryboy
29 juni 2005, 13:19
Het mag wel iets kosten die uitlaat.. En 'k had graag een echt schoon geluid.
Kunde voor extra geluid zorgen zonder een nieuwe uitlaat te kopen?

extra geluid gaat altijd :p, of het mooi geluid is is wat anders natuurlijk.

voor gewoon rustig te rijden is een zx of een yasuni Z de beste keuze.
Ze hebben een redelijk diep geluid, dus niet zo'n hard ingeblikt geknetter.

zx: +/- €120
yasuni Z: +/- €135

Slipsnot
29 juni 2005, 13:21
extra geluid gaat altijd :p, of het mooi geluid is is wat anders natuurlijk.

voor gewoon rustig te rijden is een zx of een yasuni Z de beste keuze.
Ze hebben een redelijk diep geluid, dus niet zo'n hard ingeblikt geknetter.

zx: +/- €120
yasuni Z: +/- €135
Zo'n geknetter vind ik wel goed meevallen :p Waar halen jullie je stukken voor je brommer?

Jerryboy
29 juni 2005, 13:23
Nederland of duitsland :)

Slipsnot
29 juni 2005, 13:24
Nederland of duitsland :)
Bestaan er geen winkels daarvoor in Belgie :)?

Jerryboy
29 juni 2005, 13:29
Jah tuurlijk wel :p, in elk dorp is er wel een brommerwinkel.
probleem is dat ze zo verschrikkelijk duur zijn.

de enigste echte goeie in belgie zijn deforce(Oekene) (http://www.deforcescooters.be/) en scootermania(beveren) (http://www.scootermania.be/),
die 2 zijn goedkoop in België maar tegenover duitsland of nederland zijn ze niks.

Slipsnot
29 juni 2005, 13:34
http://www.easyparts.nl
Op die site surf ik wel geregeld.. Is dat ne goeie? Hoelang duurt da eer zoiets afkomt,nada het besteld is?

Jerryboy
29 juni 2005, 13:36
http://www.scootparts.nl (NL)

http://www.scooter-attack.com (D)

bij deze 2 heb je na een dag of 3 - 4 je materiaal.

Slipsnot
29 juni 2005, 13:43
Betalen gebeurt hoe? :p

Jerryboy
29 juni 2005, 13:46
vooraf betalen via overschrijving.

Slipsnot
29 juni 2005, 13:47
Is er iemand die al besteld heeft via easyparts?

skully25
29 juni 2005, 14:20
Is er iemand die al besteld heeft via easyparts?

yup, dingen die in backorder staan of niet op voorraad zijn zult ge laaaaaaaaang op mogen wachten, easyparts heeft wel een goed systeem om uw bestellingen bij te houden enzo maar de levering laat soms serieus op zich wachten

heb betere ervaringen met www.50cc.nl als het gaat om motorische onderdelen

Slipsnot
29 juni 2005, 14:24
Is het ook mogelijk om een schoon geluid te krijgen zonder nieuwe uitlaat(heb ik al gesteld :p )

mathieu
29 juni 2005, 15:54
ik zou aanraden om u nen schakel te kopen, want achteraf gezien, haddek veel liever ne schakel gekocht maar soit
voor een scotereke is een mbk mach g liquid cooled wel goe, der zit std een blok van de nitro onder, voor 300€ minder en ge hebt nen bak waar da ge uwen helm, slot e.d. in kunt steke extreem handig ;)
maar gaat eerst is naar nen dealer zouk zeggen, waar woonde? als ge in de omgeving van deinze woont zeker bij marc motors gaan jij weet daar alles van.

@ hierboven, ja, ofwel boorde der wa gaatjes in ofwel zorgde dat der wa speling zit tussen het aanstluitingpunt van uw uitlaat aan uw blok en uw uitlaat, hebbek ook gedaan geeft een schoon vol geluid, aan da aansluitingspunt gaat der een rubberke zitten, als ge da gewoon omdraaid ebde da al;)

ps. w8 zeker me opdrijven tot als hij gerodeerd is, ik zei da ook znne nooit opdrijven ma 45 per uur is gewoon te traag

Slipsnot
29 juni 2005, 16:43
ik zou aanraden om u nen schakel te kopen, want achteraf gezien, haddek veel liever ne schakel gekocht maar soit
voor een scotereke is een mbk mach g liquid cooled wel goe, der zit std een blok van de nitro onder, voor 300€ minder en ge hebt nen bak waar da ge uwen helm, slot e.d. in kunt steke extreem handig ;)
maar gaat eerst is naar nen dealer zouk zeggen, waar woonde? als ge in de omgeving van deinze woont zeker bij marc motors gaan jij weet daar alles van.

@ hierboven, ja, ofwel boorde der wa gaatjes in ofwel zorgde dat der wa speling zit tussen het aanstluitingpunt van uw uitlaat aan uw blok en uw uitlaat, hebbek ook gedaan geeft een schoon vol geluid, aan da aansluitingspunt gaat der een rubberke zitten, als ge da gewoon omdraaid ebde da al;)

ps. w8 zeker me opdrijven tot als hij gerodeerd is, ik zei da ook znne nooit opdrijven ma 45 per uur is gewoon te traag
-Roderen is toch enkel nodig indien ik een nieuwe koop? :unsure:
-Mag ik met schakelbrommer rijden vanaf 16 :unsure:

amdr
29 juni 2005, 18:16
Ik heb stuntje te koop :cool: ;)

GregoryCo
29 juni 2005, 18:37
Is het ook mogelijk om een schoon geluid te krijgen zonder nieuwe uitlaat(heb ik al gesteld :p )
Ik had da gedaan met een andere luchtfilter :p (tnt racing, cheap maar schoon geluid:p)
ondertussen is die al gestolen :( :cry: :sad:

Slipsnot
29 juni 2005, 18:37
Ik heb stuntje te koop :cool: ;)
'k heb het gezien op ene site :p
Wa steekt der allemaal in?

amdr
29 juni 2005, 19:08
dellorto carbu 17.5, shot, doppler vario
95 digi

Terror Factor
29 juni 2005, 19:19
op n schakel moogde zeker rijde as ge 16 zijt,zolang t maar ni meer as 50cc heeft en ni sneller dan 45 gaat.
nuja,me een schakel begrensd rondrijde is wel vrij belachelijk vin k persoonlijk, en 6x schakele om tot uw 45/uur te kome is ook geen fun.

mathieu
1 juli 2005, 20:05
op n schakel moogde zeker rijde as ge 16 zijt,zolang t maar ni meer as 50cc heeft en ni sneller dan 45 gaat.
nuja,me een schakel begrensd rondrijde is wel vrij belachelijk vin k persoonlijk, en 6x schakele om tot uw 45/uur te kome is ook geen fun.
denktegij nu echt dat jij daar lang mee aan 45 gaat rondrije niemand houdt da vol :p

Terror Factor
1 juli 2005, 22:52
denktegij nu echt dat jij daar lang mee aan 45 gaat rondrije niemand houdt da vol :p
da heb ik ook ni gezegd e :D

satanreleased
2 juli 2005, 19:27
ik stel voor dat je ne piagio koop en dat je em niet opdrijft en normaal rijdt , de baan is al gevaarlijk genoeg .
Weekelijks zie ik tenminste 1 accident , ik ben postbode , de meeste zijn scooters en fietsers .
Fietsers worden omver gereden door automobilisten en scooters rijden tegen auto's omdat ze te dicht remmen in de gat van de chauffeur zodat hun achter wiel in delucht hangt en ze dat bezchouwen als een WHEELIE ....

Bonk
2 juli 2005, 22:38
ik stel voor dat je ne piagio koop en dat je em niet opdrijft en normaal rijdt , de baan is al gevaarlijk genoeg .
Weekelijks zie ik tenminste 1 accident , ik ben postbode , de meeste zijn scooters en fietsers .
Fietsers worden omver gereden door automobilisten en scooters rijden tegen auto's omdat ze te dicht remmen in de gat van de chauffeur zodat hun achter wiel in delucht hangt en ze dat bezchouwen als een WHEELIE ....
Jij bent mss mijn postbode, hebt ge in uw ronde de steensedijk en mariakerkelaan, lariksenlaan, enzo ? da ligt tusse stene en mariakerke

Mr.Fatal
2 juli 2005, 22:43
-Roderen is toch enkel nodig indien ik een nieuwe koop? :unsure:
-Mag ik met schakelbrommer rijden vanaf 16 :unsure:

roderen is voor als ge cilinder verandert enz. + hopeljik zetten ze u nie op de rollen anders ga je nog mooi boetje krijgen van die flikke :)

rob_buzze
3 juli 2005, 01:23
Hmm persoonlijk zou ik voor de stunt gaan echt mega scootertjes dat, maar ne schakelbrommer is ook wel VET, mijn broer heeft zo nog een cagiva kunnen kopen voor een prikje, reed meer dan 100, zaten professionele stukken op van brembo en dergelijke, maar het is hem wel bijna fataal geweest, niet door de snelheid, maar iemand heeft hem vanop het fietspad aangereden met een auto. Dus eigenlijk zijn zulke brommers niet gevaarlijk en zeer veilig met al die goede stukken, maar ge moet er wel mee kunnen rijden natuurlijk, en geluk hebben.

seb2709
3 juli 2005, 01:38
zoals de mathieu zegt :p koopt u nen mbk mach g a.k.a yamaha jog r/rr... Nog ni zooo lang uit, en dieje ziede ni zoveel als dieje nitro... is een vet beestje! Wel ni al te groot :) ma heb daar gene last van vinnek... ma rij er nu al 2jaar mee :) heb em wel elemaal al zelf herspoten, en nieuwe stickerset geplaatst ( zelf gemaakte tribals ) n jah vin et een mooi resultaat! :) opvoeren van de scooter is ni moeilijk... maat heeft er ook ene, en rijd er 130 mee :p ma bon das wa overdreven vinnek...

menne scooter lijkt ongeveer op den deze => buiten de uitlaat ( komt volgende maand bij mij nen laser onder ) en de chromé carterkap moet er ook nog onder...

pic 1 (http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/yamaha-jog-05-bikepics-139551.jpg)
pic 2 (http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/yamaha-jog-05-bikepics-139557.jpg)
pic 3 (http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/yamaha-jog-05-bikepics-139562.jpg)
pic 4 (http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/yamaha-jog-05-bikepics-139564.jpg)

geef nu toe :p toch mooooooooi eh!

As ge fotos wilt ebbe van mijne scooter zelf, moette me ma is pm'en..

greetz

sebbe

DBK
3 juli 2005, 17:52
zip sp imo :woohoo: zeker als je een beetje sneller wilt, waarvoor je bij andere brommers al echt veel gaat moeten veranderen moet je bij een zip sp gewoon ontgrenzen, heeft goe motorblok (pia duh ) en heeft zijn gewicht mee, rijdt echt soepel, zeker ivm een aerox/nitro wat echt zware brommers zijn ( maar ook met een goed motorblok ), deze sturen log.
Dan heb je de Slider, leuk brommertje, maar niet als je wat harder wilt gaan, ga je echt redelijk wa geld moeten insteken wil je iet of wa fatsoenlijk rijden.
Ik weet niet of je op zoek bent naar een nieuwe of een 2dehandse, maar moest je geintresseerd zijn in een zip sp ( met dr70 + bidalot s2 ) mag je me toevoegen op msn ( vangenechten_kenny@hotmail.com ), normaal gaat em nog ni weg maar als je echt geintresseerd bent doe ik em wel weg, vanaf augustus/september gaat hij te koop staan op verschillende site's wss, dus snel zijn :p