PDA

Volledige versie bekijken : Welke moto heb jij, en wie wilt er mss is samen een toertje doen.

SpooN_05
28 juni 2005, 11:53
Ik heb zelf een ducati monster dark 620 van 2005
Is bijna uit rodage.

Welke moto's hebben jullie?

Greetz

Foose
28 juni 2005, 11:56
Mijn stiefpa heeft nu nen Ducati 999 testastretta (of hoe schrijfde da :p) van '05.
Maar hij gaat hem weer wegdoen, hij heeft heimwee naar zijn oude moto: 996 SPS.

Burny
28 juni 2005, 12:18
Deze zomer, of int najaar, ga ik me een Ducati Monster 600 aanschaffen. Mijne maat verkoopt zijne. :) Een toerke rijden zal voor volgend seizoen zijn.

Foose
28 juni 2005, 12:58
Ahh, veel DucatI fans :)
Dat zie ik graag, en de Monster is een goeie keuze (ook als je beginnend bent).
Zit je relaxed op, heeft de sound/looks en gaat nog vooruit ook.
Rare, stiefpa heeft ook zo ene gehad :p. Wel al een dikke 8j geleden ofzo mss.
Hij moet ni anders dan Duc hebben.

DBK
28 juni 2005, 13:01
bestaat er nen duc monster in begrensde versie? zo da je op je achtien al kunt me rijden?

SpooN_05
28 juni 2005, 13:15
bestaat er nen duc monster in begrensde versie? zo da je op je achtien al kunt me rijden?

ik zou het eigenlijk niet weten, je bedoelt ene onder de 25 kw.
Dan moet je is naar een ducati verdeler gaan denk ik.
Op de bisschoppenhoflaan in deurne is er ene.
Daar heb ik de mijne gekocht

greetz

GADGET
28 juni 2005, 13:17
ja, kunde officieel kopen als 25 Kw.

Wordt begrensd in luchtinlaat wrsch (versmalt). Heb ook ies gehoord dat ze die bij ducati zoudne begrenzen met iets aan die gas te doen. En die kunde dan dus heeeel gemakkelijk full-power terug geven :p maar weet niet in hoeverre het waar is. Maar je kan hem allesinds in 25kW krijgen.

*edit: zelf heb ik mijn motorijbewijs wel al, maar nog geen moto :p
reden: ik mag er nog geen kopen. Maar als mijn mini om een of andere reden niet doorgaat koop ik mij toch een supermotard.

sluysen
28 juni 2005, 13:36
nog te jong voor ne moto, maar vanaf ik mag (leeftijd en ouders) koop ik mij ne supermotard

die bakken zijn echt zooo vet eh (der is iemand op't forum met een zaligen)

/edit:

ik had het over skullbasher25 zijne moto :love:

ohja, mij pa eeft dees (http://www.jochenquintyn.be/fotogalerij/fotos_bmwr1150r/bmw%20r1150r%201%20great.jpg) maar met groot zwart zadel, hoog scherm en koffers..

gStar
28 juni 2005, 14:01
ik heb er geen

mijn pa heeft ne BMW

Deze (http://www.bmwmc.dk/images/Walls_3/BMW%20K1200RS%20text%202.jpg)

bij dieje van onze pa is der wel langs elke kant 1 bak.

beestje trekt goe op :D . normaal kunder 260 uithalen maar m'n pa heef ter nog maar 160 mee gereden :D

L.E.D.
28 juni 2005, 14:32
ik heb ne yamahe DT 125 (http://home.tiscali.be/blue_led/screens/moto.jpg)

Vorig jaar in september gekocht als kennismaking met de moto. Ik heb nog geen motorijbewijs maar mag wel met men autorijbewijs met een 125 rijden. Bedoeling was om deze zomer het rijbewijs te halen en iets zwaarder te kopen. Tzal er wegens omstandigheden niet van komen.

Ik vind dees bakske wel fun om mee te rijden. Plezant int stad, en trekt redelijk goed ook. Topsnelheid is niet alles maar doe er toch geen autostrade mee dus is geen probleem.

Kabouter Hya
28 juni 2005, 14:33
pssj allemaa veel geld of (de ducati rijders dan toch)

SpooN_05
28 juni 2005, 14:52
pssj allemaa veel geld of (de ducati rijders dan toch)

wa bedoel je daar me met de ducati rijders dan toch?
Tis mss iets duurder maar je krijgt wel waar voor u geld he!

over

=Dujosh=
28 juni 2005, 14:56
Papa : Yamaha yzf r1 2001
grote broer : Kawasaki zxr 750
ik : Rs 50 :p , in zomer rijbewijs doen voor A dingske, en dan zien we wel wat we ons gaan aanschaffen:)

Cranox
28 juni 2005, 15:12
Ik heb een jaar of 3 een GSX-F 600 gehad , doch heb deze weggedaan omdat ik teveel rugklachten heb.
Was een leuke motor om te leren rijden maar in bochten was em iets minder .

skully25
28 juni 2005, 15:12
stond al in de brommer thread, nuja dan nog ne keer :p

ktm exc 450 2005 omgebouwd, zwarte behr velgen, beringer 320 mm zwevende wave schijf vooraan met 6 zuiger remklauw

http://www.bikepics.com/members/skull25/05450exc/

onderhoud en verbruik is niet te onderschatten, voor straatgebruik iedere 1000 km oliewissel + filters, iedere 3000 km kleppen stellen, verbruik ligt rond een 5 liter voor 100 km

nog te komen, crashpads die komen bij de voor-en achteras, opvangbakske voor de carb en een ander setje banden (updates voor circuitgericht rijden)
en nog veel later alsek wa geld overheb, open uitlaat, een doma racing of FP :D

Vorig jaar in september gekocht als kennismaking met de moto. Ik heb nog geen motorijbewijs maar mag wel met men autorijbewijs met een 125 rijden.

ik hoop dat ge uw autorijbewijs voor september 2003 hebt gehaald, want dat rijden met een 125cc met autorijbewijs is sindsdien niet meer geldig... dus al degene die na sep 2003 hun autorijbewijs hebben gehaald moeten ook een motorrijbewijs hebben om met een 125cc te kunnen rijden

L.E.D.
28 juni 2005, 16:37
iik hoop dat ge uw autorijbewijs voor september 2003 hebt gehaald, want dat rijden met een 125cc met autorijbewijs is sindsdien niet meer geldig... dus al degene die na sep 2003 hun autorijbewijs hebben gehaald moeten ook een motorrijbewijs hebben om met een 125cc te kunnen rijden

uitgereikt 20/04/1998 ;)

jaja kwist van die regels etc...
Maar ik heb men rijbewijs nog gehaald voor al die kut hervormingen.
Toen was het nog 1 rijbewijs voor alle motos ook denk ik :p

zombie
28 juni 2005, 16:40
uitgereikt 20/04/1998 ;)

jaja kwist van die regels etc...
Maar ik heb men rijbewijs nog gehaald voor al die kut hervormingen.
Toen was het nog 1 rijbewijs voor alle motos ook denk ik :p

en wij hebbe weer pech :(
ik heb van dit jaar pas men rijbewijs.
maar ik ga normaal volgend jaar voor men rijbewijs A

Kabouter Hya
29 juni 2005, 09:32
ja had het idd over ducati rijders...
maar je hebt wel gelijk...

Biebel
29 juni 2005, 10:35
Een jaarke rondtoeren met een Honda cb600S en dan een Honda cbrx00rr kopen of een Ducati 749s / 999s :)
Eerst maken dak mijn volledig rijbewijs heb, voorlopig heb ik al :p

B.

skully25
29 juni 2005, 14:36
voor de duc fans :D

http://www.bigtwinsracing.be/
maat z'n ducati raceteam, jaren aan een stuk voor de fun op circuit gereden, dit jaar heeft hij een stap gezet in de competitie
hij is erin geslaagd om er 125 achterwielpk's uit z'n 996 te halen enkel met een ander uitlaatsysteem, toch wel een schone prestatie

site is btw gemaakt door de toekomstige vrouw van 1 van de rijders :p

spray-bunny
29 juni 2005, 15:11
Ik rijd met een jincheng singa, mijn pa met een Moto Guzzi California

Foose
29 juni 2005, 15:26
voor de duc fans :D

http://www.bigtwinsracing.be/
maat z'n ducati raceteam, jaren aan een stuk voor de fun op circuit gereden, dit jaar heeft hij een stap gezet in de competitie
hij is erin geslaagd om er 125 achterwielpk's uit z'n 996 te halen enkel met een ander uitlaatsysteem, toch wel een schone prestatie

site is btw gemaakt door de toekomstige vrouw van 1 van de rijders :p

Dat had mijn stiefpa ook gedaan (wel met de 996 SPS die er standaard 135 of meer heeft ofzo denk ik :p). 60mm diameter buizen met dempers van Akrapovic opgestoken. Dat kot ging vooruit en een ferm geluid. Da hoorde ge van ver.
En die 999R dat em nu heeft gaat ook goed. Maar dat heeft belange zo geen geluid en hij is wat logger volgens hem. Daarmee wilt hij zijn ouden duc terug ;).

beemer
29 juni 2005, 23:01
Sinds m'n ongeval zes jaar geleden ... geen moto meer. Heb met 4 honda's gereden: Een CBX 550F, een CB 750F, een VF 1000F en de laatste waar ik m'n ongeval mee gehad heb was een 900RR fireblade, modeljaar '98.

30 juni 2005, 01:57
http://users.pandora.be/omicron/afbeeldingen/moto/Afbeelding%20003.jpg

ik heb den dezen
Fazer 600cc, 100pk, k&n luchtfilters en open uitlaatje...

Ik wil gerust es gaan rijden, maar dan liever met mensen die al meer als 50.000km ervaring hebben, heb geen zin om babysit te spelen en alle keren na den bocht te moeten wachten...

Ben van Dendermonde, moogt mij gerust altijd iets laten weten.
En spoon, iets voor in de plaats???
Waar???
Het enige wa ducati heeft is een schoon design en een mooi geluid, verder kan het ni meer tippen aan de moderne jappen en kost het enorm veel kluiten in onderhoud en zit heel dien blok wreed raar en onhandig in elkaar waardoor ge der zelf weinig aan kunt doen... Nee nee geef mij maar nen jap :D.
Doe altijd mijn kleine onderhoudjes zelf en mijn grote kosten mij een 120 euro.
bij een duc is dat X3 of X4, ik weet wel wat te kiezen :-)
een monster was mijn jongensdroom maar ik heb, toen ik voor de 3de moto een keuze moest maken, eens met wat modellen gaan rijden en zo een Duc Monster komt heel wat te kort met zijn 60pk en is niet geschikt om alle dagen 100km mee te doen of de onderhoudskosten swingen de pan uit...

Kzeg het, als er zijn die es een vlot toeristisch toertje willen gaan doen, let me know.

GADGET
30 juni 2005, 11:51
die hebben wel een droge koppeling :D vin ik echt iets leuk. Maarja, ik zou ook niet voor een duc gaan om zelfde reden. Beginnen met supermotard en dan r6 of een honda'tje.

Cron, mooie moto :) maar moest hij van mij zijn ging die voorkap eraf en kwam er een streetfighter kapje op :p

Foose
30 juni 2005, 13:28
en zo een Duc Monster komt heel wat te kort met zijn 60pk en is niet geschikt om alle dagen 100km mee te doen of de onderhoudskosten swingen de pan uit...

Da zal wss de 600cc geweest zijn.
Het lichtste model. Den 1000cc (S4R) heeft iets van 113 PK (op't achterwiel berekend denk ik). En is met de 996 motor ;)

GADGET
30 juni 2005, 13:53
Da zal wss de 600cc geweest zijn.
Het lichtste model. Den 1000cc (S4R) heeft iets van 113 PK (op't achterwiel berekend denk ik). En is met de 996 motor ;)

is dan ook wel al nen 1000 e...

prijs: 13000€

als ge dan kijkt naar ne yamaha fazer 1000, heeft 143 pk
prijs: 9000€

idem voor 999 - R1
het is en blijft toch een duur merk onder de moto's. (idem voor mv agusta :p )

30 juni 2005, 15:40
die voorkap blijft er mooi op, er is niets handiger als ge alle dagen autostrade moet doen hé...

En een monster is er toch ook in de 600cc klasse...
soit, er zijn gewoonweg betere moto's voor minder geld, dus als ge nen duc koopt dan moete ni aan het geld denken maar moet ge hem kopen omda ge er verliefd op zijt :-)
als ge nen rationelen aankoop gaat doen zulde zien da ge ni bij italiaanse merken moet zijn, schoon van ver en spijtig genoeg ver van schoon, de afwerking van die spullen laat vaak te wensen over, heb er al genoeg gezien met de bekabeling slecht weggestoken, zadelovertrekken die loskomen etc...
schoon machinen maar niet om alle dagen te gebruiken...

Foose
30 juni 2005, 16:34
die voorkap blijft er mooi op, er is niets handiger als ge alle dagen autostrade moet doen hé...

En een monster is er toch ook in de 600cc klasse...
soit, er zijn gewoonweg betere moto's voor minder geld, dus als ge nen duc koopt dan moete ni aan het geld denken maar moet ge hem kopen omda ge er verliefd op zijt :-)
als ge nen rationelen aankoop gaat doen zulde zien da ge ni bij italiaanse merken moet zijn, schoon van ver en spijtig genoeg ver van schoon, de afwerking van die spullen laat vaak te wensen over, heb er al genoeg gezien met de bekabeling slecht weggestoken, zadelovertrekken die loskomen etc...
schoon machinen maar niet om alle dagen te gebruiken...

Italianen zijn net gekent voor mooi afgewerkt design.
Ik heb nog nix slechts afgewerkt gezien aan een Duc eigenlijk.
En aan een Yam, .. ook niet.
Bekabeling slecht weggestoken nog nooit gezien. Kunde zelf voorhebben als ge het niet deftig wegsteekt, zadelovertrek die loskomt ook nog nooit gezien bij de onze. Zadelovertrek kan evengoe loskomen bij ne Yam als bij nen Duc.
Het enige feit is dat ze duur zijn, net zoals het onderhoud, ..
Ma gij zijt duidelijk ni voor Ducati :p

skully25
30 juni 2005, 16:46
Ik wil gerust es gaan rijden, maar dan liever met mensen die al meer als 50.000km ervaring hebben, heb geen zin om babysit te spelen en alle keren na den bocht te moeten wachten...

50 000 km ervaring...

aangezien de meeste met de moto rijden voor het plezier gade lekker alleen kunnen gaan rijden peinsek als dat uw eisen zijn :p

en zoveel ervaring hebt ge ook weer niet nodig om snel bochtjes te kunnen pakken, enkel het lef om plat te gaan, wil zelf gerust es zien of ge een monobike kunt bijhouden op een bochtig parcours met uw fazerke, als het om bochten gaat zijde toch niks met uw +100 pk en uw 260 per uur :D

en over dat ducati gedoe, ducati is nog altijd een europees merk, en daar betaald ge nu eenmaal wat meer voor omdat er in zekere zin nog altijd een vorm van exclusiviteit rond hangt wat zich vertaald in hogere kostprijzen, japans = massaproductie, of het nu gaat om nen yamaha, kawasaki of suzuki, nen R1 direct vergelijken met een nieuwe duc 999 gaat in principe niet, die 999 is in zekere zin uniek en ducati wil die status ook behouden, ducs worden nie voor niet de ferrari's onder de moto genoemd, ge ziet ze niet veel en dat maakt ze ook speciaal, nen R1 is zo alledaags als maar kan omdat ge hem bijna iedere 5 minuten ziet passeren
ik zeg dit nu niet omdat ik nen duc aanhanger ben want ik ben in het algemeen niet echt voor supersports of naked bikes maar wilt ge de vergelijking correct houden dan moede een japanner met een andere japanner vergelijken (vb R1 vs gixxer) en een europeaan met een andere europeaan (vb duc 999 met aprilia rsv mille), toch zeker als het om de prijs draait

GADGET
30 juni 2005, 18:21
klop ni volledig...

ge vergelijkt ook franse auto's me andere e... bedoel..

Ducati zou ik nu ook niet de ferrari onder de moto's noemen... agusta's mssch wel.
En duc's zie je ook met hopen rijden ;) aan een 996 of 999 is weinig exclusief aan imo. Je ziet ze gewoon minder rijden omdat ze dus (te)veel kosten. Zijn ze mooier ? tjah.. eigen smaak. zijn ze sneller ? don't think so. betere wegligging ? nope. nieuwe technologieën ? nah. .. enzovoort. Duc wil niet perse exclusief zijn hoor, ze zouden maar al te graag evengoed verkopen als een yamaha. Feit is gewoon dat ze duurder zijn. God weet om welke reden eigelijk, want ze zijn de meerprijs -puur theoretisch gezien- zeker niet waard. Enkel een apparte look, dat buizenframe.

skully25
30 juni 2005, 18:41
ferrari ziede al wa meer, augusta is eerder vergelijkbaar met lambo of austin martin :p

ducati komt ook af met nieuwe technologiën maar dan op ander vlak, japaners gebruiken meestal 4 in 1 line motoren, ducati gebruikt V twin motoren dus ze moeten wel onderzoek doen om mee te kunnen met de japs
nee ze zijn niet sneller dan nen jap, maar da wilt ook nie zeggen dat ze moeten onderdoen en het ene type motor laat ook makkelijker toe om er pk's uit te halen, daarbij nen duc 999 met 140 krukaspk's of een R1 met 172 krukaspk's, geen van de 2 moet onderdoen voor elkaar, ook niet qua wegligging

gaat maar es gaan zien naar circuittrainingen, maat van me met een duc 851, heeft een 85 pk aant het achterwiel, hij reed tesamen met cbr600 en r6, alletwee met een goeie 20 pk meer dan hij en toch had hij geen moeite om mee te kunnen, behalve dan opt lange rechte stuk :p

das ook een beetje de fout van de meeste fabrikanten, hun hoofddoel is elk jaar meer pk's uit een blok te persen, terwijl er de laatste tijd toch wel minder aandacht wordt gegeven aan de hanteerbaarheid, kijk naar den R1 ze zitten niet ver van een 1 op 1 pk gewichtsverhouding maar wat hebt ge daar aan op een technisch en bochtig circuit, wegligging speelt een even grote rol als power en sommige ontwerpers verliezen dat een beetje uit het oog imho

het is hetzelfde met auto's, waarom betaald ge meer voor een bmw, of een mercedes, of een porsche, exclusiviteit en design speelt wel degelijk rol, ook bij de vergelijking van japanse motoren met europese, ge ziet toch meteen het verschil tussen europese en japanse styling, dat speelt ook mee in het prijskaartje, wat uw voorkeur heeft hangt van de rijder zelf af, ik zou eerder geneigd zijn van iets europees in huis te halen, heb ik trouwens ook gedaan met m'n supermotard, ktm is oostenrijks dus europees :)

Foose
30 juni 2005, 18:43
Agusta wel ? :crazy:
Met die moto's hebde ni anders dan problemen.
Slechte baanligging, ..
Ducati heeft een goei baanligging als ik da zo zie en mijn stiefpa mag geloven (en zijn vrienden). Want das met een buizenkader. En da heeft zo goed als alleen Ducati.
En een 996 vind ik toch redelijk speciaal.
Tis zoals skull zegt: een R1 ziede om de 5 min rijden.

GADGET
30 juni 2005, 18:53
Agusta wel ? :crazy:
Met die moto's hebde ni anders dan problemen.
Slechte baanligging, ..
Ducati heeft een goei baanligging als ik da zo zie en mijn stiefpa mag geloven (en zijn vrienden). Want das met een buizenkader. En da heeft zo goed als alleen Ducati.
En een 996 vind ik toch redelijk speciaal.
Tis zoals skull zegt: een R1 ziede om de 5 min rijden.

met ferrari's hebde gij ook probelemen ;)
tgaat hem om de exclusiviteit en prijs.

rij gij nekeer iederen dag me uwe ferrari een paar 100km, ge zullet wel weten :D

*edit: over da hanteerbaar zijn van die nieuwe jappenmoto's... ze denken zeker WEL aan hanteerbaarheid. Laatse motorwereld heeft test van hyper-sports. Da zijn bommen ;) zowel snelheid als handeling.

Foose
30 juni 2005, 19:01
Den enigste da mij mss wa zal begrijpen is skullbasher.
Die is ook al op circuit gaan zien.
Dan ziet ge pas welke moto goed is ;)

Sander H
30 juni 2005, 19:01
... kijk naar den R1 ze zitten niet ver van een 1 op 1 pk gewichtsverhouding ...

ze zitten der helemaal aan :) en ze kunnen der zelfs over :p

Met een vermogen van 172 pk (180 pk met invloed van Direct Air Induction) en een gewicht van 172 kg, is deze YZF-R1 van de derde generatie de eerste supersport met een vermogen/gewicht ratio van 1:1.

onze pa heeft ne Suzuki GSX-750
750cc, 93pk @ ~10k rpm
naked versie maar dan met windscherm derop

hem wil ne andere, ene met meer confort, ne BMW R1150 RT of ne 1100

ikzelf rijd nog met ne scooter rond (ben nog iets te jong)
na mijn studies (of mss rapper :p) wil ik ook ne moto kopen, ma das nog nie voor morgen

GADGET
30 juni 2005, 19:06
Den enigste da mij mss wa zal begrijpen is skullbasher.
Die is ook al op circuit gaan zien.
Dan ziet ge pas welke moto goed is ;)

ik ben al meerdere keren naar circuit gegaan ze. iemand van mijn klas rijdt comptetitie met r6. Ik zeg ook nergens dat die duc slecht is toch ? gewoon duur.. (voor wat het is)

Foose
30 juni 2005, 19:11
ik ben al meerdere keren naar circuit gegaan ze. iemand van mijn klas rijdt comptetitie met r6. Ik zeg ook nergens dat die duc slecht is toch ? gewoon duur.. (voor wat het is)

Nee, maar het zijn wel degelijk goeie moto's. En ja ze zijn duur.
Maar europese merken zijn meestal duur en Jap's wat goedkoper.

GADGET
30 juni 2005, 19:11

daar is wel wat discussie rond tussen motorijders ze... :p

want die 172 kilo is met lege tank en zonder rijder moete rekenen. Dermee dat er wel gezegd wordt dat het nog een beetje overdreven is zeg maar.

GADGET
30 juni 2005, 19:12
Nee, maar het zijn wel degelijk goeie moto's. En ja ze zijn duur.
Maar europese merken zijn meestal duur en Jap's wat goedkoper.

uhu.. heb toch nog niets anders beweerd ? :p

En japs zijn op zijn minst even goed. Wordt ook veeeel meer research naar gedaan.

skully25
30 juni 2005, 19:49

en een beetje motorrijder weet dat dit bull is, wat de yamaha ook mag beweren

lees de tests van motorwereld er maar eens op na, die 1 op 1 is enkel theorie, de praktijk is helemaal anders

de nieuwe R1 heeft 172 KRUKASpk's en 172 kg DROOG gewicht

wat zo goed wil zeggen dat ze nooit ofte nimmer aan die 1 op 1 geraken met een rijklare R1 (dat wordt dus 172 kg + 18 liter nafte + 2 liter olie + remvloeistof + zeker een liter koelingswater, dan zitten we al over de 190 kg rijklaar gewicht), en ge moet niet naar de krukas pk's kijken maar naar de achterwiel pk's, dat is de power die ge ondervind, niet hetgeen binnenin uw motorblok gebeurd
achterwielpk's zijn altijd minder dan aan de krukas, dus we praten hier over een 195 kg rijklaar gewicht met een 140 a 150 voelbare pk's, en dan ziede meteen dat ge niet aan 1 op 1 komt, ge moogt nog de krukaspk's gebruiken 195 : 172 =/= 1 :)

en ik heb het hier dan wel over een std R1, alsde begint met motortuning is het wel mogelijk, maar ge zult er dan ook wel redelijk wat geld in mogen pompen, want met een ander uitlaatsysteem alleen zult ge er nog niet geraken

skully25
30 juni 2005, 20:00
uhu.. heb toch nog niets anders beweerd ? :p

En japs zijn op zijn minst even goed. Wordt ook veeeel meer research naar gedaan.

dat zeggen we ook niet, maar europese merken worden vaak beoordeeld als te duur of de moeite niet waard, "duur" is gedeeltelijk waar, maar "te duur" is dan weer teveel gezegd, rij zelf eens met een 999 R versie, ya hij kost 30 000 euro maar hetgeen ge voor dat geld krijgt is duidelijk voelbaar aan de moto zelf

ligt ook de mentaliteit van het merk zelf, draai het en keer het zoals je wil, japan = massaproductie en massaverkoop waardoor ze dus ook over meer dan genoeg geld bezitten om verder research te verrichten, maar het resultaat is dan dat ge overal hetzelfde te zien krijgt, ge weet ook wel dat ge een R1, R6, cbr600 en dergelijke massaal veel ziet rijden waardoor de verschijning van zo'n machine dan automatisch ook minder indruk maakt :p

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2005models/2005-Ducati-Monster-S4R.jpg
http://www.motos-knuesel.ch/images/fz6fazer/vollansicht.jpg
http://www.bright.ne.jp/lineup/z750/imge/z750-blk1024.jpg

ik weet wel wat te kiezen, al hangt het natuurlijk van uw eigen voorkeur af, maar zeg nu zelf, wat springt er meest in het oog ;)

GADGET
30 juni 2005, 20:09
dat zeggen we ook niet, maar europese merken worden vaak beoordeeld als te duur of de moeite niet waard, "duur" is gedeeltelijk waar, maar "te duur" is dan weer teveel gezegd, rij zelf eens met een 999 R versie, ya hij kost 30 000 euro maar hetgeen ge voor dat geld krijgt is duidelijk voelbaar aan de moto zelf

ligt ook de mentaliteit van het merk zelf, draai het en keer het zoals je wil, japan = massaproductie en massaverkoop waardoor ze dus ook over meer dan genoeg geld bezitten om verder research te verrichten, maar het resultaat is dan dat ge overal hetzelfde te zien krijgt, ge weet ook wel dat ge een R1, R3, cbr600 en dergelijke massaal veel ziet rijden waardoor de verschijning van zo'n machine dan automatisch ook minder indruk maakt :p

ow ow.. ge zit ier tege ne moto-geobsedeerden bezig e :p elke moto maakt indruk ze :D nu.. het si een feit da nen r1 meer voorkomt. waarom ? ge krijgt veel voor u geld. Meeste mensen die ne moto kopen zijn ni van plan er zoveel aan te hangen (recreatie) maar willen toch ne goeie moto. Dan moete (als ge op getallekes afgaat) toch ni naar nen ducati dealer stappen e ? tzijn de mensen die al jaren verliefd zijn op da buizenframe die nen duc gaan halen. En die weten dat die wel duurder is etc, maar who cares. Ik vind zelf die 996 een prachtmashien en zou er ook het geld voor over hebben. Maar da neemt ni weg dat ze eigenlijk overpriced zijn. die R1 doet op alle vlak beter durf ik bijna zeggen. (die 999 vin ik persoonlijk wa minder vanvoor, maar die 996 is gewoon :love: )

*edit: ik kies natuurlijk ook voor die duc. Maar ge zijt ier wel andere prijzen aant vergelijken e.

voor da geld moogde
http://www.sportrider.com/bikes/2005/2005-yam-r1-02-3.jpg
ook in da lijstje zetten e ;) en dan weet ik ook wel wa gekozen
(hm, kost 800€ meer, maar you get the point)

skully25
30 juni 2005, 20:26
gaat zelfs zo ver dat ik de oudere modellen mooier ga vinden dan de nieuwere generatie

vond de eerste generatie R1 imposanter dan de nieuwe, ook de nieuwe gixer valt tegen (word nog altijd misselijk van die uitlaat :x) zelfde met de ducs eigenlijk, 999 zegt mij niks, is precies te modern naar m'n goesting, de oudere 996 en 998 modellen vind ik mooier, nieuwe monster valt dan wel te pruimen, ene op school die met zo 1 rijd als in de foto die ek poste, schoon machine

en over die prijzen, 13500 euro voor nen nieuwe R1 of 17000 voor een duc999, opt moment dak mij zoiets kan permiteren zal 3500 euro verschil wel niet zoveel maken denkek :p, das miss iets voor te kopen na 10a 15 jaar intensief sparen

nu eerst lekker sm rijden :evil:

GADGET
30 juni 2005, 21:39
nog ni met die nieuwe r1 gereden zeker ? :p

het enige jammere aan die nieuwe moto's is hun lange eerste vitesse
die nieuwe gsx-r 1000 loopt 178 in zijn eerste.

zombie
30 juni 2005, 21:41
gaat zelfs zo ver dat ik de oudere modellen mooier ga vinden dan de nieuwere generatie

vond de eerste generatie R1 imposanter dan de nieuwe, ook de nieuwe gixer valt tegen (word nog altijd misselijk van die uitlaat :x) zelfde met de ducs eigenlijk, 999 zegt mij niks, is precies te modern naar m'n goesting, de oudere 996 en 998 modellen vind ik mooier, nieuwe monster valt dan wel te pruimen, ene op school die met zo 1 rijd als in de foto die ek poste, schoon machine

en over die prijzen, 13500 euro voor nen nieuwe R1 of 17000 voor een duc999, opt moment dak mij zoiets kan permiteren zal 3500 euro verschil wel niet zoveel maken denkek :p, das miss iets voor te kopen na 10a 15 jaar intensief sparen

nu eerst lekker sm rijden :evil:

ik zaltoch voor de R1 gaan. of ne GSX750 de soepelheid van een 600'tje en min of meer de power van een 1000.

ik vind wel dat de motors tegenwoordig wel een beetje te ver aan het gaan zijn voor straatgebruik. om het even wie met een rijbewijs A kan zich een R1 GSX1000 of een fireblade aanschaffen. En voor sommigen die zo'n kracht niet onder controle kunnen houden is dat een moordmachiene

GADGET
30 juni 2005, 21:44
voor die hyper-sports zouden ze idd beter een soort cursus geven bij aankoop. Met een bewijs van slagen ofzo dan. verplichte cursus van yamaha uit (bij een r1 dan bv e)

Foose
30 juni 2005, 21:58
nog ni met die nieuwe r1 gereden zeker ? :p

Onze 996 SPS heeft rond de 140 achterwielPK's.
De oude R1 (2004) trok je er toch goed af.
Met de nieuwe wordt het close, maar een goeie piloot op die Duc en hij wint hoor. Topsnelheid zal mss de R1 iets rapper zijn, da weet ik niet.
Ik heb dit al meermaals gehoord en meermaals gezien op Croix (circuitke in Frankrijk waar nog veel Belgjes komen ;)).
En ge moet gij is met nen Ducati 999, 748, 749, 996, .. R rijden :p
Da smijt em vanzelfs in de bochten :) (omda ge zegt da de R1 op zo goed als alle vlakken beter is).
Want elk boekske prijst den R1 de hemel in.

GADGET
30 juni 2005, 22:00
weeral.. prijzen...

ne ferrari is beter dan ne fiat bravo. Weet iedereen. Iedereen verkiest ook die ferrari boven de fiat.

zombie
30 juni 2005, 22:02
Onze 996 SPS heeft rond de 140 achterwielPK's.
De oude R1 (2004) trok je er toch goed af.
Met de nieuwe wordt het close, maar een goeie piloot op die Duc en hij wint hoor. Topsnelheid zal mss de R1 iets rapper zijn, da weet ik niet.
Ik heb dit al meermaals gehoord en meermaals gezien op Croix (circuitke in Frankrijk waar nog veel Belgjes komen ;)).
En ge moet gij is met nen Ducati 999, 748, 749, 996, .. R rijden :p
Da smijt em vanzelfs in de bochten :) (omda ge zegt da de R1 op zo goed als alle vlakken beter is).
Want elk boekske prijst den R1 de hemel in.

van optrekken kan ik dat wel geloven.
duc staat bekend voor hun motoren met een groot koppel he

Foose
30 juni 2005, 22:05
van optrekken kan ik dat wel geloven.
duc staat bekend voor hun motoren met een groot koppel he

Yup. 2 cilinder he.
En Yamaha/Honda/.. 4 cilinder.
Dan ist eigenlijk wel straf dat Ducati al jaaaren met hun 2 cilinders meekan ;)

zombie
30 juni 2005, 22:07
Yup. 2 cilinder he.
En Yamaha/Honda/.. 4 cilinder.
Dan ist eigenlijk wel straf dat Ducati al jaaaren met hun 2 cilinders meekan ;)

eeft de 999 geen 4cilinder in V ?

Foose
30 juni 2005, 22:10
eeft de 999 geen 4cilinder in V ?

Nope. 2 cilinder.
In V zou wel kunnen, maar alleszinds 2 cilinder.

zombie
30 juni 2005, 22:19
ja idd 2 cilinder in L

foto (http://www.sportrider.com/bikes/2003/146_03_ducati_999/#)

1 juli 2005, 00:13
50 000 km ervaring...

aangezien de meeste met de moto rijden voor het plezier gade lekker alleen kunnen gaan rijden peinsek als dat uw eisen zijn :p

en zoveel ervaring hebt ge ook weer niet nodig om snel bochtjes te kunnen pakken, enkel het lef om plat te gaan, wil zelf gerust es zien of ge een monobike kunt bijhouden op een bochtig parcours met uw fazerke, als het om bochten gaat zijde toch niks met uw +100 pk en uw 260 per uur :D

Ik zit op een forum waar het gemiddelde makkelijk 80.000km ervaring is
er zitten er verschillende op die over het miljoen gaan...
Kan er ni aan doen dat de gemiddelde leeftijd hier nogal laag is hé :-)
Ik rij al 3 jaar met de moto, jaarlijks 30.000km of meer
dat zijn er makkelijk 100.000...
Ik ga al vaak eens naar croix of zolder gaan rijden, alsook de Ardennen en het Zwarte woud en dan heb ik geen zin als ik voor de fun ga rijden om na elken bocht te gaan wachten...
Ge begrijpt wel wat ik bedoelde hé, er is een duidelijk verschil tussen mensen die maar 5000km per jaar doen enkel in het mooi weer en diegene die het hele jaar doorrijden en heel europa afdoen per moto...

Ik had het vroeger enorm voor ducati maar intussen al veel verhalen gehoord en zelf op een paar ducs gereden en mijn goesting is al ferm verminderd.
Stel dat ik op de loto zou winnen en niet om geld zou verlegen zitten zou ik ms wel overwegen om een agusta of duc te kopen, maar zolang ik geen geld schijt blijf ik bij jappen... :D

en over 4 en 2 cylinders, dat is helemaal niet raar dat duc al die jaren al meekan, de tendens is er weer aan het uitgaan om pk's te braken.
Koppel in de lage toeren en middengebied wordt weer het streefdoel en daar zijn nu net 2 cylinders goed in...
4 cyl's zijn vooral krachtig eens boven de 6000rpm.
Ik heb mijn max koppel maar op 10.000rpm een 2 cylinder kan dit bv al hebben op 6500rpm of zo, die koppelcurve stijgt dus sneller en in een mooiere lijn als bij een 4 cylinder waar deze vooral op het einde stijl de hoogte in gaat.
Daarom dat 2cylinders altijd zijn ingebleven, mensen die gewoon veel koppel willen.
En daarbij, het blijft een kwestie van smaken, nen 1 cylinder rijdt anders als nen 2, 3 of 4 cylinder.

skully25
1 juli 2005, 01:53
als ik al mijn rijuren optel inclusief brommeruren kom ik miss op een 30 000 km, zonder brommeruren maar iets van een 10000km, tis toch al iets :D

11 en 12 juli bennek mee met die gast, training in zolder, wel als spectator , staan ook nog wa endurance races opt programma deze zomer

25 september gaak voor den eerste keer op croix rijden, miss niet het meest ideale parcour voor nen sm maar tis goed doenbaar heb ik al van andere gehoord, es zien wat voor rondetijden dak ga draaien
maat met z'n duc draait er ongeveer 58 a 59 seconden voor een lap, aangezien ek wel wa tijd zal verliezen opt rechte stuk en nog niet te snel door de bochten zal gaan gok ik op iets rond de 1min25, kmoet een beetje realistisch blijven :p

als me da bevalt gaak nog wat andere parcours proberen wanneer ek kan, bilstain en kartcircuit in franco zien er ook leutig uit

GADGET
1 juli 2005, 09:40
al 10.000km gebold met die SM ?

amai..gij rij nog veel met dien sm :p vraagt dan toch veel onderhoud ni ? Ik heb hier ies een weekske nen husqvarna gehad, maar daar konde dan toch wel geen dagelijkse Km's mee doen. Da weet ek zeker. Das meer zo nen SM om int weekend ies uit te halen en wa mee te mosen, maar toch ni om dagelijks te gebruiken. Want dan is da maar een duur grapke :D kweet ni hoe dat da zit bij ktm, anders blijkbaar... :p

moest ik mij SM kopen zou het wel ne crf zijn denk ik.

die KTM 450 EXC is toch competitie-cross mashien e ? (bedoelt voor toch ale). Als ge baan-km's wilt doen, zijde dan ni beter af met een enduro-model ?
Want ik zie mij ni dagelijks rijden met een crossblok om eerlijk te zijn. toch ni als het over een iet of wa afstand gaat.

Sander H
1 juli 2005, 13:45
Suzuki heeft toch ook nog zo 2-cilinders (en idd, max koppel @7200 rpm)
http://www.suzuki2wheels.be/nl/modeldetail.asp?mid=116&t=tech
zo ene wil ik mij ooit toch is kopen zu :love:

mak zal eerst maar met iets minders leren rijden :p

sluysen
1 juli 2005, 13:52
als ik al mijn rijuren optel inclusief brommeruren kom ik miss op een 30 000 km, zonder brommeruren maar iets van een 10000km, tis toch al iets :D

11 en 12 juli bennek mee met die gast, training in zolder, wel als spectator , staan ook nog wa endurance races opt programma deze zomer

25 september gaak voor den eerste keer op croix rijden, miss niet het meest ideale parcour voor nen sm maar tis goed doenbaar heb ik al van andere gehoord, es zien wat voor rondetijden dak ga draaien
maat met z'n duc draait er ongeveer 58 a 59 seconden voor een lap, aangezien ek wel wa tijd zal verliezen opt rechte stuk en nog niet te snel door de bochten zal gaan gok ik op iets rond de 1min25, kmoet een beetje realistisch blijven :p

als me da bevalt gaak nog wat andere parcours proberen wanneer ek kan, bilstain en kartcircuit in franco zien er ook leutig uit

een goe circuitje is volgens mij ook nog: folembray (of folembrai), mijne pa is daar gaan rijden met z'n BWM R1150 R en hij zei dat het goe meeviel (en dat der ook paar mannen met ktm rondreden, zoals den uwen)

skully25
1 juli 2005, 14:41
al 10.000km gebold met die SM ?

amai..gij rij nog veel met dien sm :p vraagt dan toch veel onderhoud ni ? Ik heb hier ies een weekske nen husqvarna gehad, maar daar konde dan toch wel geen dagelijkse Km's mee doen. Da weet ek zeker. Das meer zo nen SM om int weekend ies uit te halen en wa mee te mosen, maar toch ni om dagelijks te gebruiken. Want dan is da maar een duur grapke :D kweet ni hoe dat da zit bij ktm, anders blijkbaar... :p

moest ik mij SM kopen zou het wel ne crf zijn denk ik.

die KTM 450 EXC is toch competitie-cross mashien e ? (bedoelt voor toch ale). Als ge baan-km's wilt doen, zijde dan ni beter af met een enduro-model ?
Want ik zie mij ni dagelijks rijden met een crossblok om eerlijk te zijn. toch ni als het over een iet of wa afstand gaat.

nee geen 10000 km met de ktm, maar kheb ook al mee andere moto's gereden, dus in totaal zittek aan een 10000 km+-

over m'n ktm, exc is het enduro model, SX is cross, een exc is eigenlijk een SX model met een 6 vitessebak en nen 39mm carb ipv van nen 41 mm
en wat extra electrisch spul zoals, koplamp, achterlicht, claxon (!) en een elektrische starter

crossblokken van nu zijn al een heel pak betrouwbaarder als 10 jaar geleden, ik rij praktisch iedere week een 200 a 250 km verspreid over verschillende dagen, van zodra de goesting er is en het weer wa meevalt ben ik gaan rijden, heb tot nu toe nog geen problemen gehad
, als die moto op tijd zijn onderhoud krijgt kunt gij zelfs een crossblok gebruiken voor dagelijks vervoer, maar ge moet er natuurlijk wel geen autosnelwegen beginnen doen, met sommige sm's is da in zekere zin nog mogelijk, maar met mijne moede da niet proberen
enya ge zit natuurlijk nog altijd met een relatief kleine actieradius en kleine onderhoudsintervallen, olie en filters wisselen iedere 1000 km (bij gewoon straatgebruik) en kleppen stellen iedere 2000 km, maar da stelt eigenlijk minder voor als da ge zou denken, als ge da hoge onderhoudsgraad gewend zijt stelt da nie veel voor

een goe circuitje is volgens mij ook nog: folembray (of folembrai), mijne pa is daar gaan rijden met z'n BWM R1150 R en hij zei dat het goe meeviel (en dat der ook paar mannen met ktm rondreden, zoals den uwen)

folembray is imho nie echt geschikt voor sm's, das een redelijk snel circuit met weinig bochtenwerk, daar gaat het echt om snelheid en ne sm is daar nie voor gebouwd, ben der ook al geweest dus ik ken de omloop,en ik ken der ook die er al eens met de sm zijn gaan rijden maar achteraf waren ze er nie zo positief over, omloop was gewoon te snel
http://img195.imageshack.us/img195/5726/dsc005577ej.jpg

morph123
1 juli 2005, 19:13
kheb sinds twee weken ne honda cb600s gekocht,mijne vorige moto begon te verslijten (cagiva mito me 120.000km)jonges wa een verschil.ik rijd al van mijn 18 enkel met de moto,kheb géén auto.

Foose
1 juli 2005, 19:59

Amai, das rap ze 58 à 59.
Stiefpa doet er ook zoiets over.
Maar de Duc kan daar zen power ni echt volledig benutten (bv. op Franco en Zolder wel), want das een relatief klein recht stuk en ge moogt ni te veel gas geven in de bochten (da koppel he).
Nen CBR600 ofzo is daar ideaal.

En me uwen SM gaat ge in de bochten goed kunnen volgen ze.
Er rijden daar altijd wel een stuk of 2 SM's mee in 1 groep ofzo en die volgen toch goed ze in de bochtjes. En inhalen ook.
Juist het recht stuk idd ..

2 juli 2005, 00:33
kheb sinds twee weken ne honda cb600s gekocht,mijne vorige moto begon te verslijten (cagiva mito me 120.000km)jonges wa een verschil.ik rijd al van mijn 18 enkel met de moto,kheb géén auto.
amaai ik verschiet ervan dat die mito zoveel km's haalt?
hebt ge daar geen massa kosten aan gehad dan op die 12.000km?

birdhouse85
2 juli 2005, 01:08
aprilia rs50 (bij flikken)

en RS125 !!

zalige dingen, verbruikt veel

morph123
2 juli 2005, 11:56
amaai ik verschiet ervan dat die mito zoveel km's haalt?
hebt ge daar geen massa kosten aan gehad dan op die 12.000km?

het was 120.000km.
en ja nu begon het toch teveel te worden.ketting,banden,balhoofdlager,versleten cilinder,remschijven,uitlaat,uitlaatklep,keeringen voorvork,wiellagers.maar ik ben hem toch terug inorde aan't maken(ik sleutel graag).dingen zoals de cilinder,uitlaat,remschijven,enz... heb ik met wat zoeken voor een prijsje tweedehands kunnen kopen,en de rest allemaal nieuw.kosten +/- 500eur.op naar de volgende 120.000.

2 juli 2005, 14:36
in O&O in neerpelt kunde zaken doen.

Ik heb daar een nieuwe remschijf voor mijn fazer gekocht voor 150 euro (nieuwprijs is 400 euro/stuk)
was 2 maand oud en geen gebruikssporen, ge kunt daar allemaal 2de hands onderdelen kopen, onderdelen die gespaard zijn van ongelukken etc...
echt goedkoop dus...

Moet maar es googlen achter tel nr.

ps als ge een goe moto forum zoekt met volwassen mensen, en geen op snelheid gerichte maniaken: www.motoren-toerisme.be
en daar naar Forum gaan...

sruna
2 juli 2005, 15:14
Rij zelf ook 4 jaar nu.

Aprilia RS 250 (http://www.nhtg.nl/images/Motoren/Maximaal/Aprilia%20Marcel%20.jpg)

en ook nog ne

KTM 640 LC4 (http://www.schneidercycles.de/mod_sumo03/p_640sms.jpg).

Ik rijd winter en zomer, regen en zon, zelfs alst sneeuwt haal ik menne moto buiten.
Maar het moet natuurlijk veilig blijven.
Ik rij nooit ver, doe geen uitstapjes enzo vandaar dak nog maar aan een 22000-tal kilometer zit.
Dat is wel met de 2 moto's gereden.

Die RS 250 vind ik toch wel leuk machientje, die bolt zeer vlot.
Die KTM ja, dat is is leuk om mee te rijden maar niet om te zeggen wauw.

Soms cross ik ook wel, met ne Honda CR 250. Zelden.

GrtZ

skully25
4 juli 2005, 02:47
juist iets interessants gevonden

nieuwe '05 gixxer gecrashed aan 20 mph ofte 32 kmh, niets ergs zou je denken, check the schade, schade aan het frame is echt onbegrijpelijk :eek:

http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&postid=634962#post634962

Easter~Egg
4 juli 2005, 03:08
Mijn stiefpa heeft een Yamaha R1. Zalige machine. Maar hij was vroeger zwaantje, die gast kan nogal eens rijden.. hij rijdt iedereen er bijna af.

morph123
4 juli 2005, 18:06
juist iets interessants gevonden

nieuwe '05 gixxer gecrashed aan 20 mph ofte 32 kmh, niets ergs zou je denken, check the schade, schade aan het frame is echt onbegrijpelijk :eek:

http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&postid=634962#post634962

wow het begind er op te lijken dat het altijd maar lichter maken van motoren zijn nadelen begind te hebben.

hoe gaat suzuki dit uitleggen.

xpr·k
4 juli 2005, 18:38
Ahh, veel DucatI fans :)
Dat zie ik graag, en de Monster is een goeie keuze (ook als je beginnend bent).
Zit je relaxed op, heeft de sound/looks en gaat nog vooruit ook.
Rare, stiefpa heeft ook zo ene gehad :p. Wel al een dikke 8j geleden ofzo mss.
Hij moet ni anders dan Duc hebben.

aan het aantal fans hier te zien gaak waarschijnlijk weinig vrienden maken met men mening maar imo is een duc monster 600cc niet meer als een veredeld brommerke .
Zithouding is kaduul , baanligging + stabiliteit ronduit slecht en het geheel voelt gewoon veel te licht aan .
Er is mij verteld dat de 900 op al deze punten veel beter scoort maar daar heb ik zelf nog nooit mee gereden dus daar ga ik geen uitspraak over doen .
Ik zou NOOIT iemand een monster 600cc aanbevelen , van alle motors waar ik ooit al mee gereden heb vond ik die het slechtste (fzr600, yzf750, zxr750, duc748, monster 600cc, yamaha shadow 650 oid .)

GADGET
4 juli 2005, 19:01
ik heb zojuist ne husqvarna gekocht :D

(350, supermotard)

is wel nog wa werk aan, zal wel foto posten als hij rijdende is ;)

4 juli 2005, 19:34
ik vond de baanligging van nen monster zo slecht nog ni, ok die van mijn fazer is een stuk beter maar ik heb al op veel slechtere moto's gereden...
Ik zou ook nooit iemand een monster aanbevelen, gewoonweg omdat er voor hetzelfde geld betere moto's zijn, maar zoals gezegd, een duc koopt ge met uw hart niet met uw verstand...

volpetrolski
4 juli 2005, 19:37
heb nen BMW R100S van '77. a good old 'gummikuh' boxer. Heb er geen foto's van, maar 't is er ene zoals den deze: (zelfde kleur)

http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.kenrockwell.com/bmw/images/1161-bmw.jpg&imgrefurl=http://www.kenrockwell.com/bmw/&h=400&w=650&sz=57&tbnid=VsWL9Jn18EIJ:&tbnh=83&tbnw=135&hl=nl&start=1&prev=/images%3Fq%3Dr100s%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26hs%3Da no%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl-NL:official_s%26sa%3DN

de mijne heeft wel spaken ipv. velgen. Een paar jaarkes ouder dan diegene op de foto dus.

4 juli 2005, 20:00
ne maat van mij heeft net dezelfden, zelf volledig hersteld en gereviseerd tot nieuwstaat
zeer mooi en karaktervol machien, nen boxer is een ervaring op zich om mee te rijden hé :-)

volpetrolski
5 juli 2005, 09:59
ne maat van mij heeft net dezelfden, zelf volledig hersteld en gereviseerd tot nieuwstaat
zeer mooi en karaktervol machien, nen boxer is een ervaring op zich om mee te rijden hé :-)

indeed. ik heb drie vrienden die er nog zo ene hebben (een heeft zo'n authentieke prachtig smoked oranje-witte R90S, de voorloper van de R100s)

http://home.hetnet.nl/~valery/images/Motoren/BMW-R90S.jpg

zeker met die erbij op de weg, dat trekt ogen! ;)

amdr
14 september 2005, 21:29
Mss een upke, ik wil meer motos zien :p

Squeak
14 september 2005, 21:41
Mijn Yamaha Virago xv250. Sinds vandaag heb ik mijn platen. Heb daarnet mijn eerst ritje gemaakt :D

http://www.motorbikes.be/motorbike/1878/full.jpg Deze int grijs :)

14 september 2005, 21:47
goeien beginnersmoto

Squeak
14 september 2005, 21:49
Da heb ik al meer gehoord, 2e hands van mijn nichtje aangekocht :) Ben vandaag zo'n 10 maal stil gevallen :p Soms op de meest degoutantste plaatsen :p

14 september 2005, 21:55
mja das nen 250 hé, gewoon altijd goe veel gas geven en doseren via uw koppeling.
Ik ben eigelijk, denk ik, in heel mijn carrieren maar nen keer of 3 stilgevallen :-)

skully25
14 september 2005, 23:17
mja das nen 250 hé, gewoon altijd goe veel gas geven en doseren via uw koppeling.
Ik ben eigelijk, denk ik, in heel mijn carrieren maar nen keer of 3 stilgevallen :-)

met mijne moto nog nooit, zelfs niet tijdens m'n motorijlessen, den auto was een ander geval :p, die beginnersfoutjes zijn gelukkig al lang weggewerkt ondertussen

Squeak
14 september 2005, 23:19
Mijne moto heeft lang stil gestaan, dus ik moet telkens die choke opzetten. Zou da iets met de batterij te maken hebben dat die zoveel stilvalt ?

14 september 2005, 23:42
normaal gezien moet ge enkel de choke opzetten als ge gaat starten.
voor de rest moogt ge die nooit opzetten.

Ms staat uw ralenti een beetje te laag...

-Helld0g-
15 september 2005, 07:17
en een beetje motorrijder weet dat dit bull is, wat de yamaha ook mag beweren

lees de tests van motorwereld er maar eens op na, die 1 op 1 is enkel theorie, de praktijk is helemaal anders

de nieuwe R1 heeft 172 KRUKASpk's en 172 kg DROOG gewicht

wat zo goed wil zeggen dat ze nooit ofte nimmer aan die 1 op 1 geraken met een rijklare R1 (dat wordt dus 172 kg + 18 liter nafte + 2 liter olie + remvloeistof + zeker een liter koelingswater, dan zitten we al over de 190 kg rijklaar gewicht), en ge moet niet naar de krukas pk's kijken maar naar de achterwiel pk's, dat is de power die ge ondervind, niet hetgeen binnenin uw motorblok gebeurd
achterwielpk's zijn altijd minder dan aan de krukas, dus we praten hier over een 195 kg rijklaar gewicht met een 140 a 150 voelbare pk's, en dan ziede meteen dat ge niet aan 1 op 1 komt, ge moogt nog de krukaspk's gebruiken 195 : 172 =/= 1 :)

en ik heb het hier dan wel over een std R1, alsde begint met motortuning is het wel mogelijk, maar ge zult er dan ook wel redelijk wat geld in mogen pompen, want met een ander uitlaatsysteem alleen zult ge er nog niet geraken

ge vergeet nog de berijder :)

blazingsvbiker
15 september 2005, 10:18
de jappen maken nu eenmaal redelijk goeie en degelijke motoren (ook de wisselstukken van japanse merken liggen een stuk lager dan hun italiaanse vrienden KWA PRIJS)
ook zijn de motoren gemaakt bij italiaanse producenten, minder goed scorend bij slecht en koud weer. waarschijnlijk omdat ze gemaakt worden in warmere landen (bv: kruip op een suzuki of dergelijk nog koude motor en hup weg is die, bij duc of bv benelli zou dat een stuk anders liggen denk ik.

Wel is het weer zo dat het de indruk heeft, dat de italiaanse producenten meer aandacht besteden aan hun design van de moto.
(al vind ik de nieuwe modellen van suzuki (sv2006, gsxr 20 years, nieuwe busa,.. )ook heel mooi van uiterlijk! maar dat is elk zen eigen opinie natuurlijk

15 september 2005, 12:40
idd blazingsvbiker ik heb het ook niet voor die italiaanse machines, zien er idd zeer mooi uit maar daar blijft het ook bij.
Werkuren en wisselstukken zijn steevast hoger als bij de jappen en ze zijn niet zo betrouwbaar.

Ik zou liever de winter doordoen op mijn fazer600 of een bandit 1200 als op een monster of benelli. Ik heb mijn fazer nu iets langer als een jaar en bij alle weersomstandigheden rij ik daar op en nog nooit heeft die mij in de steek gelaten.
Zelfs nog beter
ik heb nu 43.000km op de teller en er zijn nog nooit kosten aan geweest!
das wat anders hé :D

mYsT`1
15 september 2005, 12:47
In de lente kom ik zeker mee!

Dan rij ik rond met ofwel de GSX-R 750 of de R6... weet nog niet goed welke te gaan kiezen, maar ik heb nog tijd!

blazingsvbiker
15 september 2005, 12:58
true true de jappen maken nice and good bikes
de italiaanen gaan zeker meer voor het uitzicht, wat eigenlijk niet zo slecht is bekeken daar er veel mensen enkel kijken naar het uiterlijk van een moto
(bij italiaanse merken is het veelleer het''merk'' dat je betaald)
en idd ik ken iemand dat rijdt met een duc monster is nog maar slechts 6 maanden oud en heeft reeds veel last van veelvoorkomende roetsplekjes vooral aan de onderkant van de swingarm, shokdempers zelf en op de achterbrug en op het frame!
wat niet zou mogen voor de prijs hij heeft betaald (nieuw) en dit slechts 6maanden terug!
hij heeft nu een rechtszaak gestart tegen duc omdat ze het zelfs niet wilden aanreken voor garantie!! (rippers zijn het voor mij toch)
(komt waarschijnlijk ook niet voor bij al de ducs, maar toch)

volpetrolski
15 september 2005, 13:37
heb gehoord dat het met de Duitse moto's tegenwoordig al bijna dezelfde ellende kan zijn als met de Italiaanse, klopt dat? (met 'Duits' bedoel ik dus BMW ;) )

15 september 2005, 14:16
nee BMW is wel ok, alleen waren de oudere bmw beter van kwaliteit maar om ze op dezelfde lijn te gaan zetten als de italiaanen is wat te veel...

Myst als dat je eerste moto moet zijn zou ik, mocht ik van u zijn, een goeie hospitalisatieverzekering nemen...

skully25
15 september 2005, 14:32
ducs zijn over het algemeen iets gevoeliger dan nen jap, of dien duc blijft draaien of niet hangt eerder van de kennis van den dealer af die eraan sleutelt, want eerlijk gezegd zitten er een serieus pakske prutsers onder de ducdealers hier in belgië, da heeft mijn maat al ondervonden toen hij een goei garage zocht voor zijn circuitmoto's binnen te steken

als ik een aantal ducs zie meerijden opt circuit vind ik dat die nog altijd niet moeten onderdoen voor nen jap, eigenlijk heb ik tijdens trainingsessies en races meer problemen bij japanners waargenomen dan bij de ducs die rondreden, nuja da wilt eigenlijk niks zeggen aangezien zowat +-85% van de teams met nen jap rijd
ik geef toch nog altijd de voorkeur aan het gebrul van nen Vtwin :D

@blazingbiker, diene maat van u met die duc, wa was er wel mis aan zijne moto, want een rechtzaak starten omdat nen dealer weigert roestplekken onder garantie weg te werken lijkt mij beke overdreven zunne...
langs de andere kant ken ik dan rijders die al jaren met hun duc rondrijden zonder er ooit echt miserie te hebben gehad, beke relatief blijven mag dus wel als het op zo'n zaken aankomt, een bepaalde groep motoren is nie altijd zo slecht zoals men soms beweerd

BleaM
15 september 2005, 15:48
Mijn moto is een dax...

En vind je moto geen naam waard voor een dax?
wat vind je hier dan van? :D

http://users.pandora.be/bleamm/dax/13september/Afbeelding%20003.jpg

;p (in opbouw, 1 oktober heb ik mijn rijbewijs voor moto en dan rondsnorren :D)

-Helld0g-
15 september 2005, 16:06
Mijn moto is een dax...

En vind je moto geen naam waard voor een dax?
wat vind je hier dan van? :D

http://users.pandora.be/bleamm/dax/13september/Afbeelding%20003.jpg

;p (in opbouw, 1 oktober heb ik mijn rijbewijs voor moto en dan rondsnorren :D)

erger dan een opgefokte camino :rofl:

BMW is degelijk maar soms laten ze steken vallen

neem maar die chromé janten op de "chopper", heb die al eens gezien dat ze helemaal geoxideerd waren...

AaronSlater002
15 september 2005, 16:32
nee ken ook iemand met duc 620 monster & achteraan zin der ook al roestplekke.. motor is jaar oud
is nie kunne é btw eenmaal iets begint te roesten is het nietmeer op te lossen é

15 september 2005, 17:09
nee ik vind nen dax genen moto, dat is nen brommer met nen 125cc onder...

Een vrouw met nen lul is nog steeds een vrouw... :d:d:d:d

mijn broer heeft een moto monky en ik lach hem er ook elken dag mee uit...
:D :rofl:

HighWire
15 september 2005, 17:38
Volgend jaar bennek 21 se, dan doe ek mijn moto rijbewijs en schaf ik mij ne Suzuke GSX-R 750 aan... (Ben zo zot van die moto...)

OF een BMW GS 650 (zijn ook schoon machientjes en goei instappers)

Voor de nieuwsgierigen, menne pa rijdt met een BMW K1200S (erges aant begin van de thread heeft er ene zenne pa da ook , staat pic bij die kerel zen post)

Squeak
15 september 2005, 17:39
Kvind da die bmw gs 650 op een supermotard lijkt :]

HighWire
15 september 2005, 19:04
Kvind da die bmw gs 650 op een supermotard lijkt :]

Heeft er wat van weg idd, des al niettemin is het een schoon machien (en en goei machien ook :D)

morph123
15 september 2005, 19:07
heb gehoord dat het met de Duitse moto's tegenwoordig al bijna dezelfde ellende kan zijn als met de Italiaanse, klopt dat? (met 'Duits' bedoel ik dus BMW ;) )

bmw's zijn oerdegelijke motoren maar wel duur,en ik vind ze eigelijk oerlelijk.bij de bmw-motoren zijn kilometerstanden rond de 200.000km schering en inslag,dat bewijst toch wel iets denk ik.

sluysen
15 september 2005, 19:56
bmw's zijn oerdegelijke motoren maar wel duur,en ik vind ze eigelijk oerlelijk.bij de bmw-motoren zijn kilometerstanden rond de 200.000km schering en inslag,dat bewijst toch wel iets denk ik.

mijn pa heeft een R1150R en heeft der nu al iets van 70000 (moto is 3 jaar oud fzo)
en nog niks van kosten gehad buiten onderhoud (en een zijkoffer da em verloren heeft :doh: )

HighWire
15 september 2005, 20:38
mijn pa heeft een R1150R en heeft der nu al iets van 70000 (moto is 3 jaar oud fzo)
en nog niks van kosten gehad buiten onderhoud (en een zijkoffer da em verloren heeft :doh: )

Onze pa hier ook... Zennen eerste moto was geloof ik nen 1100 van BMW (weet nimmer dewelke...)

Dan de 1150RT
en nu de K1200S

Nooit last mee gehad, nooit kosten aan gehad (buiten onderhoud dan) af en toe werd er wel es ene teruggeroepen ma da kwam omda er een fabricage fout inzat, kan hij dus niks aan doen...

Al bij al oerdegelijke machienen dus :D

Bonk
15 september 2005, 20:40
lekkere moto diene K1200S
Iemand die ik ken heeft zo ene (met pakweg 1500 km) Pertotale gereden.
Chance dat hij omnium verzekerd was :)

HighWire
15 september 2005, 20:42
Hoe heeft em da gedaan?

Bonk
15 september 2005, 20:43
accident, op auto gevlamd :)

staat ier bij ons in winkel op ne paletje gebonden. Megajammer van zo'n schoon machien e

volpetrolski
15 september 2005, 20:58
wat ik niet begrijp is dat je deze BMW zoweinig ziet bij ons:

http://www.piomay.riders.pl/foto/s/original/DSCF0008.jpg

R1150 R, veruit de coolste BMW die er is, want sommige van die moderne BMW's lijken wel goldwings. *kots*

Squeak
15 september 2005, 21:23
Mooi machien inderdaad :bow:

sluysen
15 september 2005, 21:26
wat ik niet begrijp is dat je deze BMW zoweinig ziet bij ons:

http://www.piomay.riders.pl/foto/s/original/DSCF0008.jpg

R1150 R, veruit de coolste BMW die er is, want sommige van die moderne BMW's lijken wel goldwings. *kots*

dees (http://www.jochenquintyn.be/fotogalerij_motorfietsen_bmwk1200r.htm) is ook wel nice anders...
heeft 160pk d8 ik :D

volpetrolski
15 september 2005, 21:34
dees (http://www.jochenquintyn.be/fotogalerij_motorfietsen_bmwk1200r.htm) is ook wel nice anders...
heeft 160pk d8 ik :D

ja, dat motorblok van die 1200R is echt spicy. maar toch mis ik die twee uitstekende cilinders... ;)

Bonk
15 september 2005, 21:36
BMw is aant werken aan nieuw imago, in loop vant jaar komen er zeer veel nieuwe modellen uit. Ze willen weg van het oude venten imago (dat goed lukt met komst van GS, S, R)

Wa vinden julie van HP enduro?
http://blogimg.goo.ne.jp/user_image/10/63/4b161191d90207f7dca934bf5958efd4.jpg

amdr
15 september 2005, 21:42
Die bmw's hun voorlampe...zo lelijk :s

Crashtestdummy
15 september 2005, 21:47
heeft 160pk d8 ik :Ddie voorkant ziet er lik zo scheef en raar uit :wtf:

bah, da bmw maar bij zijn autos blijft want die willen hun motos precies te futuristisch maken en da trekt op geen kloten vinnek :x

nu een ander vraagske:

weet er iemand nen goeien moto om mee te starten? pakt dak vo 2dehands 3000 € dervoor overheb. liefst een sportmodel zoals suzuki, yamaha, kawasaki of nen moto me de looks gelijk van nen ducati monster :)

ma ik ken niks van de degelijkheid van de verschillende merken en welke der veel onderhoud vragen ,welke een schoon geluid maken en waar je geen zeer van krijgt in u polsen achter een uurke rijden :unsure:

*edit*

niemand ga weer antwoorden zekers aangezien niemand wil dak op de baan kom? :sop:

GADGET
15 september 2005, 23:20
BMw is aant werken aan nieuw imago, in loop vant jaar komen er zeer veel nieuwe modellen uit. Ze willen weg van het oude venten imago (dat goed lukt met komst van GS, S, R)

butt ugly.

Buiten die USD vind ik het aartslelijk.

skully25
15 september 2005, 23:25

heeft al afgedaan voordat em beschikbaar is

ktm heeft ondertussen al de 950 superenduro klaar, beetje minder vermogen dan die bmw, maar aangezien KTM opt gebied van offroaden veel meer ervaring heeft zal die dus veel beter inzetbaar zijn... plus het feit dat die HP enduro waanzinnig duur is maakt hem echt niet aantrekkelijk voor de gewone endurorijder

en dat ik misselijk wordt van die boxermotor, uitstekende cilinders en offroaden gaat nie samen, 1 keer goe vallen en tis gedaan met de leute

ktm 950 superenduro (95 pk met watergekoelde vtwin 942 cc motor)
kostprijs +-12000 euro (en dat is compleet met akrapovic lijn, ter waarde van een 1500 euro)
http://img341.imageshack.us/img341/7479/018bq.jpg

bmw hp enduro ( 105 pk met 1170cc lucht/oliegekoelde boxermotor)
kostprijs, 17500 euro

GADGET
15 september 2005, 23:28
heeft al afgedaan voordat em beschikbaar is

ktm heeft ondertussen al de 950 superenduro klaar, beetje minder vermogen dan die bmw, maar aangezien KTM opt gebied van offroaden veel meer ervaring heeft zal die dus veel beter inzetbaar zijn... plus het feit dat die HP enduro waanzinnig duur is maakt hem echt niet aantrekkelijk voor de gewone endurorijder

en dat ik misselijk wordt van die boxermotor, uitstekende cilinders en offroaden gaat nie samen, 1 keer goe vallen en tis gedaan met de leute

spaart u 10€ uit voor valblokken.

Maar kost u wel 1000€ als ge valt :D

16 september 2005, 00:57
gij weet dus echt ni waarover ge spreekt
valblokken voor 10 euro. zet daar maar een dikke 0 achter.
Mijn valblokken kostte me 160 euro... was het maar waar dat die 10 euro koste :-)

dude 87, nen goeien opstapper is geen sportmoto...
zo simpel is't.
Pak iets goedkoop dat niet meer als 50 pk heeft, brak daar een jaar mee en koop u dan iets deftig.
Ik zou der ni meer als 2000 euro aan uitgeven en spaar verder voor nen schonen moto als ge degelijk kunt rijden, de kans dat je valt in het begin is groot vooral als je moet gaan oefenen op traag rijden, slalom etc...
en dan liever met een oude brak als met uw droommachien hé :-)
Ik heb leren rijden op nen 125cc, dan nen savage 650 met 33pk en pas
daarna toen ik al 70.000km ervaring had mijn yamaha fazer met 100pk.

en om eerlijk te zijn vind ik die pk's dat de mijnen nu heeft te veel om mee te leren rijden, je wordt schakellui en als ge echt zot gaat doen heeft die vreselijk veel kracht in zijn hoge toeren, zeer nerveus boven de 8000rpm en als ge nog niet kunt rijden en toch wilt schowen en mee wilt doen kan dat wel eens verkeerd aflopen in nen bocht...

GADGET
16 september 2005, 09:54
gij weet dus echt ni waarover ge spreekt
valblokken voor 10 euro. zet daar maar een dikke 0 achter.
Mijn valblokken kostte me 160 euro... was het maar waar dat die 10 euro koste :-)

kwas dan ook aant overdrijven :crazy:

Uitstekende cilinders op nen enduro ? Zou kik dan toch ni te graag off road mee doen, als ge beetje pech hebt bij het vallen moogde nieuwe moteur gaan kopen.

+ de moto ziet er ni uit.

volpetrolski
16 september 2005, 10:28
kwas dan ook aant overdrijven :crazy:

Uitstekende cilinders op nen enduro ? Zou kik dan toch ni te graag off road mee doen, als ge beetje pech hebt bij het vallen moogde nieuwe moteur gaan kopen.

+ de moto ziet er ni uit.

valbaren he gadget! ;).

Maar hij trekt inderdaad op geen zak. Lijkt wel een 'budget bike' of zoiets. :eek:

Godlike
16 september 2005, 12:08
De mijne (http://www.a1cycleparts.com/images/97-VF750-MAGNA.jpg)

Wel geen zelfgetrokken foto maar de gelijkenis is treffend (buiten dat ik er andere pijpen op heb hangen-geen zakken)

750 V4, 89pk op 7500 toeren ( :eek: voor een custom-model)
Best wel sportief rijden, harde vering en er is genoeg ruimte gelaten om te hangen in de bochten, alleen niet zo comfortabel voor lange afstanden (zuiden van Frankrijk = rug kapot)

Volgende zal toch ook een Monster worden.

Squeak
16 september 2005, 18:06
De mijne (http://www.a1cycleparts.com/images/97-VF750-MAGNA.jpg)

Kvind em mooi :)

Crashtestdummy
16 september 2005, 18:06
dude 87, nen goeien opstapper is geen sportmoto...
zo simpel is't.
de kans dat je valt in het begin is groot vooral als je moet gaan oefenen op traag rijden, slalom etc...
en dan liever met een oude brak als met uw droommachien hé :-)
Ik heb leren rijden op nen 125cczou ek dan nie beter beginnen rijden op nen crossmoto? tis mss ook wel nerveus volgens dak gehoord heb, ma toch veel lichter en wendbaarder dan nen moto dak em mss meer onder controle kan houden?:unsure:

HighWire
16 september 2005, 18:35
Ik heb voor een stuk leren rijden op:
Een iet wat TE hard opgevoerd brommerke (Leren rijden is da ni echt maar ge went al een beetje om tegen een redelijke snelheid door het verkeer te gaan... Is niet te vergelijken met een moto, da weet ik ook wel :p)
Een 125cc (opgevoerde haardroger noem ik da... Mijn brommerke trok beter op en had een hogere topsnelheid en da was maar een 72cc)
en een 650 Virago (chopper) (zaaaaalig om mee te leren rijden imho, groot koppel dus als ge is vergist int schakelen gaat die ni zo snel beginnen "bokken", heel comfortabel)

Dusjah... Ik weet van meneigen da ik iets of wa deftig kan rijden me ne moto maar of da echt goed is?

Nuja, ge moogt nog zo goed kunnen rijden als ge zelf wilt, thoeft ni u fout te zijn da ge onderuit gaat eh... Laatste tijd betert het al iets met de mentaliteit van sommige automobilisten, maar toch... Als ge da soms ziet in de file, mensen die hun auto express wat meer naar het midden zetten zodat de motorijders er niet meer doorkunnen (ikzelf rijd ook met de auto maar laat altijd plaats voor motorijders...)

AaronSlater002
16 september 2005, 18:45
cron is nietwaar é..
je kan die power in de motor wel hebben maar niet benutten é
hangt gewoon af van de driver

amdr
17 september 2005, 00:33
Ik wou als start moto richting een CBR125 gaan.
Zou dit goede starter zijn?

DBK
17 september 2005, 01:05
Ik wou als start moto richting een CBR125 gaan.
Zou dit goede starter zijn?da heeft minder pk dan uw zip :p

amdr
17 september 2005, 01:06
da heeft minder pk dan uw zip :p
Oeda?

skully25
17 september 2005, 01:18
Oeda?

4T 125cc = niet vooruit te branden

als es zo'n ding van dichtbij gezien, precies fietsbanden dat erop liggen en den moto zelf is nog kleiner dan nen RS50, of tzal niet veel schelen
cbr 125 heeft als het goed gaat miss 10 pk aan het achterwiel, het is dus nie moeilijk om meer te halen uit een opgevoerd brommerke
met een topsnelheid van iets juist rond de 125-130 per uur met uw hoofd tegen de tank geplakt, dus kunt ge snelwegen doen in principe al vergeten
het enige positieve punt aan die cbr 125 is z'n aankoopprijs (ligt rond de 2600 euro)

alsde een 125cc wilt aanschaffen neem dan op z'n minst nen tweetakt, dan gade nog een beetje vooruit :p

amdr
17 september 2005, 01:29
Wat raad ge zoal aan. (zou ook iemand achterop moeten kunne zitten) Geen choppers en consoorten.
Liefst naked bike of buikschuiver

skully25
17 september 2005, 01:49
mito 125, RS 125, normaal gezien kunt daar makkelijk een occasie van vinden, anders een DT 125X, is DT in sm-trim

maar als ge nu investeerd in nen 125 zult ge na uw 25 kw periode weer in een nieuwe moto mogen investeren want geloof me, ge wordt die dingskes snel beu...

dus ik zou andere opties ook overwegen

amdr
17 september 2005, 01:50
Een moto op papier 25kW maar eigelijk ontgrensd eerder?

skully25
17 september 2005, 02:27
ge doet in principes hetzelfde met uw brommerkes die normaal maar 45 kmh mogen doen :p

niet dat ik illegale praktijken wil aansporen maar als ge nu een schoon mototje vind met een 50-60 pk en papieren die wettelijk gezien in orde zijn... ge kiest zelf of ge wel degelijk aan die 25 kw wet wil voldoen of niet

maar moest ik de keuze krijgen tussen nu een schoon motoke kopen met genoeg vermogen om er meer dan 2 jaar leute mee te hebben, of eerst geld uitgeven aan een sloom 25 kw geval die ge na 2 jaar zo snel mogelijk wilt verkopen omdat ge het spuugzat van zo rond te rijden ( en tegelijkertijd dus weer moet investeren in een nieuwe moto), ik weet wel wat te kiezen...

spreekt voor zich als ge een beetje gezond verstand hebt dat het ook niet slim is om direct op een bom van nen moto moet springen zoals bijvoorbeeld een R6 te springen die op papier 25 kw heeft als ge nog niks van rijervaring hebt, imho is 50-60 pk juist gepast, niet teveel, niet te weinig zodat ge em niet te rap beu zult zijn (voor iets als een naked bike o.i.d), voor een SM of iets crosser achtigs hebt ge meestal met 30-40 pk al genoeg om goed vooruit te gaan

amdr
17 september 2005, 09:40
mja, ma kvindet ambetant datter zoooo veel keuze is e.
Btw nieuw of 2de hands?
En me broemerkes is da enorm irritant dat ge op forums een forum hebt om u brommerke voor te stellen me fotos en al, da hebde me motos dus ni

skully25
17 september 2005, 18:32
nieuw of tweedehands hangt natuurlijk van uw budget af
als ge een naked bike o.i.d zoekt hebt ge keuze genoeg uit zowel nieuwe als tweedehands motoren (cbf600, bandit 600 etc...)

aangezien ik altijd zo dicht mogelijk tegen de SM wereld wil aanleunen :p, miss is een XTX660 iets voor u, kruising tussen een SM en een touring/naked bike eigenlijk
rijd vlot en is wendbaar, heeft genoeg vermogen om er een tijdje zoet mee te blijven, vraagt niet veel onderhoud, plaats voor 2 personen, genoeg accesoires om hem wat te "kietelen", zowel optisch als motorisch, niet zo zwaar als een naked bike, gaat miss iets trager dan een naked bike maar als ik ons belgisch wegennet bekijk heeft een hoge topsnelheid dus echt geen nut, topsnelheid ligt miss rond de 160-170 kmh, geen overdreven hoge aankoopprijs ;)
http://www.motorbikes.be/en/Yamaha/2004/XT%20660%20X/

enkel 1 probke, kweet niet of ie verkrijgbaar is in 25 kw :p

Bonk
17 september 2005, 19:39
is beschikbaar in 25 kw, mijn ouders hebben er zo ene staan in de winkel

sluysen
17 september 2005, 20:19
nieuw of tweedehands hangt natuurlijk van uw budget af
als ge een naked bike o.i.d zoekt hebt ge keuze genoeg uit zowel nieuwe als tweedehands motoren (cbf600, bandit 600 etc...)

aangezien ik altijd zo dicht mogelijk tegen de SM wereld wil aanleunen :p, miss is een XTX660 iets voor u, kruising tussen een SM en een touring/naked bike eigenlijk
rijd vlot en is wendbaar, heeft genoeg vermogen om er een tijdje zoet mee te blijven, vraagt niet veel onderhoud, plaats voor 2 personen, genoeg accesoires om hem wat te "kietelen", zowel optisch als motorisch, niet zo zwaar als een naked bike, gaat miss iets trager dan een naked bike maar als ik ons belgisch wegennet bekijk heeft een hoge topsnelheid dus echt geen nut, topsnelheid ligt miss rond de 160-170 kmh, geen overdreven hoge aankoopprijs ;)
http://www.motorbikes.be/en/Yamaha/2004/XT%20660%20X/

jup, zalig kraam..

dien ga aan 18 diene zeker kopen (en direct wa aanpassen met andere uitlaat, andere kapje vanvoor, bleckje onderaan motor,..)

enkel 1 probke, kweet niet of ie verkrijgbaar is in 25 kw :p

18 september 2005, 01:03
RS 125 is nen goeien beginnersfiets.

En weer investeren goh ja, ge wordt alles gewoon hé.

Als ge begint met nen 400 zijde die net zo snel beu en wilt ge naar nen 600 stappen.
Ik wil naar nen 1000 en heb mijn 600 een jaar...
Ge wilt altijd zwaarder en sneller gaan das nu eenmaal eigen aan de mens...

Beter zo licht mogelijk beginnen dan hebt ge meer stapjes om van te genieten want verzwaren van moto is altijd een plezier.

Ik ben ook met nen 125cc 4T begonnen, niet vooruit te krijgen, maar ge leert daar wel goed mee schakelen...

skully25
18 september 2005, 01:42
ge moet ook niet ondermaats beginnen hé, ge hebt zelf ook gezegd dat iets rond de 50 pk goed is om mee te starten

een cbr 125 of andere 125cc 4t's zijn goed voor mensen die zo weinig mogelijk aan hunne moto willen uitgeven, of dat ding eerder als een ietswat sneller brommerke beschouwen, ik vind het iig de moeite niet waard om te kopen, zelfs al is het om mee te beginnen motorrijden

alst puntje bij paaltje komt kunt ge met iedere moto een serieus accident meemaken, met een ietswat zwaardere moto hebt ge dan nog een beetje het vermogen om u uit benarde situaties te werken moest het nodig zijn

Bonk
18 september 2005, 11:12
nog eens, XT is verkrijgbaar in 25 kw, mijn ouders hebben er zo ene staan in hun winkel!

blazingsvbiker
18 september 2005, 12:22
nog eens, XT is verkrijgbaar in 25 kw, mijn ouders hebben er zo ene staan in hun winkel!

lol is niet verkrijgbaar in 25kw (welke winkel hebben jouw ouders wel toch niet ingelbrecht zeker?)

Bonk
18 september 2005, 12:48
jap toch wel, wrm ni?

blazingsvbiker
18 september 2005, 13:08
jap is nie de reden, hangt af van de grote wereldproducenten van het merk (hier yamaha) zelf, die beslissen ze (xt) gewoon niet te maken in 25kw(dacht wel dat de 250mss nog te verkrijgen was in25kw) , wel zou het mss mogelijk zijn om er zelf, als je eerst dan naar yamaha schrijft en vraagt om nieuwe gelijkvormigheidsattesten, de moto zelf af te stellen.
ALS de moto nog nooit op de baan is gekomen, want reeds op de baan geweest staat die ingeschreven als (wat het ook is) en is het niet meer mogelijk deze te veranderen.
en nog eens die 25kw kwestie....... als je nog nie mag mag je niet, kzou zelf nie een moto kopen om hem dan te laten begrenzen , (reeds al lang vermeld waarom)
BTW: voor diegene die toch al stoer willen doen en nog maar 18 zijn (was zelf ook zo dus smijt geen steen naar niemand, voor er weer tallrijke tegenargumenten worden gepost) koop de kawa zx6r die is WEL te verkijgen in 25kw en meteen een van de zwaarste motos te verkrijgen begrensd,nadeel: ga wel over genoeg euries mogen beschikken

Bonk
18 september 2005, 13:59
kerls, kzal et u ni nog es zeggen Xt is wel degelijk verkrijgbaar in 25kw!

blazingsvbiker
18 september 2005, 14:08
wa heeft uwen papa tgezegd? de groten baas van ingelbrecht lol
hopelijk is hij in zen goede dag want anders...ist zo vlug mogelijk kopen en de deur terug uit, ooh die klantenservice is toch optimaal he daar in het ingelbrechtse

lol ga maar kerl voor uwen 25kw xt ge zijt alleen lol

Squeak
18 september 2005, 14:22
Help :)

Ik probeerde zonet mijne moto te starten maar hij doet het nie. De lichten branden en de pinkers macheren. Als ik op de knop starten duw dan hoor ik een zoemend geluid.

Weet iemand aan wat dit kan liggen?

Bonk
18 september 2005, 14:25
hopelijk is hij in zen goede dag want anders...ist zo vlug mogelijk kopen en de deur terug uit, ooh die klantenservice is toch optimaal he daar in het ingelbrechtse

kweet ook wel da me pa ni de vriendelijkste vent is, kheb wsl meer ervaring dan gij. Kheb et em ni gevraagd want em is ier ni. Kben het gewoon 100 % zeker omda er zo ene staat in onze winkel

skully25
18 september 2005, 14:46
BTW: voor diegene die toch al stoer willen doen en nog maar 18 zijn (was zelf ook zo dus smijt geen steen naar niemand, voor er weer tallrijke tegenargumenten worden gepost) koop de kawa zx6r die is WEL te verkijgen in 25kw en meteen een van de zwaarste motos te verkrijgen begrensd,nadeel: ga wel over genoeg euries mogen beschikken

ya, zet een jonge snotter van 18 jaar direct op nen supersport met 120 pk, das zeker een goeie moto om op de belgische wegen mee rond te rijden als ge nog niet veel ervaring hebt :ironic:

das teveel van het goede, met 25 kw papieren maar op vol vermogen rondrijden is 1 iets, maar u direct op een kanon placeren is zowat het domste dat ge kunt doen, kheb al 2 maten die verongelukt zijn omdat ze dachten dat ze zo'n machine konden hanteren, de 1 heeft het leven gelaten, de ander was zwaargewond.
ik weet ook waar de grens ligt op dat vlak... mijne SM heeft "maar" 45 awpk's, maar da gaat al goed genoeg vooruit, de meeste supersport rijders onderschatten dat ook, die komen van >120 pk machines af en gaan dan denken dat een motoke met maar 50 pk niet vooruit te branden is...

btw, zelfs al is die XT660 niet verkrijgbaar in 25 kw, der ondertussen al bedrijven genoeg die 25 kw kits leveren voor een heel pak moto's, geleverd met de juiste papieren, maar der is niemand die u tegenhoudt van die kit niet te placeren eenmaal ge de papieren hebt...
of een dealer die een beetje zijn weg rond weet in dat administratieve gedoe kan ook aan de juiste papieren geraken, ya tis sjoemelen, maar wat dan nog, tis toch op eigen risico

morph123
18 september 2005, 17:17

sorry maar nen xt660r/x is weldegelijk verkrijgbaar in 25kw,kijk maar...

http://www.motorshop.be/default.asp?PaginaID=2399&Intro=0

onder superpromoties.

blazingsvbiker
18 september 2005, 18:26
sorry maar nen xt660r/x is weldegelijk verkrijgbaar in 25kw,kijk maar...

http://www.motorshop.be/default.asp?PaginaID=2399&Intro=0

onder superpromoties.

idd, wist ik nog niet, wordt dan ook nog niet zoalang verdeeld dacht ik (25kw)

btw:die 25kwkits sucken, en daarnaast beschikken ze niet over veel verschillende types van motos

amdr
18 september 2005, 21:15
kvind da idd enorm mooio moto.
Met een ander voorkapke en een ander uitlaatje is die af :O

Bonk
18 september 2005, 21:39
neh, kebbet gezegd e :p

sluysen
19 september 2005, 17:09
kvind da idd enorm mooio moto.
Met een ander voorkapke en een ander uitlaatje is die af :O

idd, wa ik ook ga doen aan 18 jaar met die moto..

19 september 2005, 23:21

Ik probeerde zonet mijne moto te starten maar hij doet het nie. De lichten branden en de pinkers macheren. Als ik op de knop starten duw dan hoor ik een zoemend geluid.

Stel die vraag eens op http://www.motoren-toerisme.be/aspforum/default.asp

ge zult snel weten wat er mis aan is.

Volgens mij heeft ofwel uw batterij niet voldoende vermogen meer.
Starten doe je met de lichten AF.
Is de batterij versleten (koop een optimate en laadt ze op...)
Ofwel is uw starter versleten.

Maar stel het eens op het forum, daar zitten echt krakken op.

morph123
20 september 2005, 00:04

9 van der 10 heeft uw batterij het begeven.

20 september 2005, 00:06
meestal als dat zo is branden uw lichten nog nauwelijks...

Koop eens een optimate, hang uw batterij eraan en zie na een nachtje nog ne keer...
rij wel ni te ver want als ge hem weer moet starten kan het zijn dat ge weer moogt lopen om te starten :-)

blazingsvbiker
20 september 2005, 10:28
nieuwe bougie kan ook

Terrormaster
20 september 2005, 11:35
hoi allemaal ksal hier ook is menne moto posten se ...
http://www.bikepics.com/pics/pics/kawasaki-636-03-bikepics-402840.jpg
http://www.bikepics.com/pics/pics/kawasaki-636-03-bikepics-402845.jpg

kawasaki zx636 2003

Squeak
20 september 2005, 17:15
hihi, kheb de baterij opgeladen en hij macheert terug perfect :p thx cron & morph :d

20 september 2005, 17:51
als de batterij weer leeg is na nen tijd kan het de batterij zelf zijn die vervangen dient te worden of de alternator die versleten is...

Squeak
20 september 2005, 17:54
Kheb de moto 2dehands met 9000 kilometer aangekocht. Maar hij heeft wel lange tijd (x aantal maanden) stilgestaan. Kan da veel kwaad (slijtage van de baterij)

morph123
20 september 2005, 18:17
lang stilstaan is niet goed voor een batterij.als je je moto lang laat stilstaan moet je de batterij aan een druppellader hangen.

je hebt je batterij nu wel terug opgeladen gekregen maar ik zou toch ook eens nakijken of de batterij nog wel goed is.als je met een kapotte batterij blijft rondrijden kan de stroomregelaar het wel eens begeven,en dat is niet echt goedkoop.

Terrormaster
20 september 2005, 18:18
controleer de remvloeistoffen voor en achteraan en controleer de olie of die nog goed is . test is of die geen ongeval heeft meegemaakt ( zonder handen rijden als em naar 1 kant uitwijkt heeft die al iets meegemaakt ) en je check de batterij eens na en leg hem aan een druppellader
check ook de algemene staat van de remmen want die heb je echt nodig gashendel ook effe nachekken of die niet blijft hangen

kijk ook eens op www.mag.be dat is een motorforum en daar kan je alles vragen en je krijgt zeker een antwoord

skully25
20 september 2005, 19:21
iemand een gedacht van een goede en liefst niet te dure rugprotector

kga deze zondag circuitrijden maar de rugbescherming in mijn 2 delig pak laat wat de wensen over... dus kzat te kijken naar wat extra bescherming

Squeak
20 september 2005, 20:09
Vriendelijke mensen seg :p danku