PDA

Volledige versie bekijken : Nieuwe inbraakmethode, verontrustend?

Nibblerken
28 juni 2005, 01:32
Kleine reportage over een nieuwe manier van inbreken namelijk "de klopsleutel"

De klopsleutel (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/bb.20050427-a.asf?start=0:17:14.944&end=0:24:47.604;embed=1)

Verbazingwekkend simpel en werkt bij 90% van de sloten ( met een korrel zout genomen )
En vooral het feit dat het geen sporen nalaat en de verzekeringen op die manier het recht hebben om je niet te betalen is verontrustend.

Wij thuis hebben een alarmsysteem en ergens geeft dat wel een veiliger gevoel.

Hoe veilig of onveilig voelen jullie je? Heb je een waakhond , alarmsysteem of heb je eerder iets als ze inbreken dan is dat maar zo :unsure:

Fighting Hobbit
28 juni 2005, 01:35
Wij hebbe zo 3 ban die inhakende sloten, die gaan vast, wel moeilijk open te krijgen denk ik... Iemand een idee van?

sneax
28 juni 2005, 02:07
Ik heb nen hond, nen boxer:
http://images.google.be/images?q=boxer%20dog&hl=nl&hs=ecM&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl-NL:official_s&sa=N&tab=wi
Das voor mijn ma wel een belangrijke factor voor haar gevoel van veiligheid.

Anyway ik zou wel graag zo'n paar sleutelkes hebben om mijn ouders en vrienden te tonen, die verschieten hun dan een kriek :lol:

Preske
28 juni 2005, 02:19
Hoe veilig of onveilig voelen jullie je? Heb je een waakhond , alarmsysteem of heb je eerder iets als ze inbreken dan is dat maar zo :unsure:

enneuh, wanneer vertrek je op vakantie :unsure:
:)

alarmsysteem EN honden hier.

is hier echt wel nodig want hier wordt regelmatig ingebroken in de buurt. (kan ook niet anders met een sociale ghetto in de buurt)

Time
28 juni 2005, 02:22
niks van beveiliging buiten de keukenmessen :/

Genious
28 juni 2005, 02:25
wij hebben een hond en een grootvader :D (die blijft heel de nacht op en woont boven de winkel)

overigens iets dat in onbruik is geraakt maar zeer effectief: een grendel, ik denk niet dat men dat met een klopsleutel openkrijgt (ken het principe wel niet, want uw link werkt hier niet :()

Timmos
28 juni 2005, 02:28
deuren op slot natuurlijk, maar voor de rest geen beveiliging. Veel dure spullen zullen ze hier nie vinden, mss een paar losliggende bakstenen en een grasmachine en een paar fietsen.

Mijn ouders wonen hier al 30 jaar en nog nooit is er ingebroken (woonwijk - villa's)

:)

Shyheim
28 juni 2005, 02:32
Natuurlijk erg handig dat de werkwijze zo goed wordt uitgelegd. :unsure:
Anyway, wij hebben hier een poort met hek, tussen dat en het huis nog een Duitse Scheper, moet al enige moeite gedaan worden om aan de voordeur te geraken... En daar is dan nog een klikslot ook, daar geraak je daarmee niet door. :)
Maatregelen zijn getroffen geweest omdat er hier al een twee-drietal keer werd ingebroken... :s

[T-RAW]Freak
28 juni 2005, 02:39
Deuren op slot ...

Nog maar 1 keer ingebroken geweest, was wel veel weg toen ... Maar was in ander huis :)

Toen hadden ze gewoon het slot geforceerd ...

Kheb zo eens naar telefacts gekeken naar slachtoffers van vele inbraken. Die hadden zelfs traliesen gezet omdat ze teveel bang hadden :s

Timmie
28 juni 2005, 02:48
Deze inbraakmethode is in België nog niet vaak gebruikt heb ik mij laten vertellen, dus echt zorgen maken hoeft niet ;)

Shyheim
28 juni 2005, 02:51
Deze inbraakmethode is in België nog niet vaak gebruikt heb ik mij laten vertellen, dus echt zorgen maken hoeft niet ;)

Nee, maar die kan wel snel verspreid worden, denk ik...

Timmie
28 juni 2005, 02:52
Nee, maar die kan wel snel verspreid worden, denk ik...

Bwa de techniek op zich bestaat al lang, alleen springt de media er nu pas op.
Dat geeft een beetje een vertekend beeld :)

SuiCiDe_kOnIJn
28 juni 2005, 02:59
Die methode bestaat al vrij lang. :)
Maar werkt die ook op http://www.sde-keso.be/keso.html zo'n sleutels? :x
Kan'k ni echt afleiden uit da filmpje. :x

En bij ons thuis is de enige bewaking het slot (hoewel we hier ook nog ergens een harpoending hebben liggen voor noodgevallen :evil: ).

Mistabeen
28 juni 2005, 03:29
Bij ons is het een gewoon slot en de achterdeur heeft nog ene soort van grendel. Mijn ouders zijn ook lid van het BIN hier in de wijk, maar als ik deze inbraakmethode bezie zult ge nie snel merken da ze inbreken en tegen da de buurt verwittigd is zijn ze allang weg.

Na het zien van da filmke maak ik me toch wel zorgen omtrent de beveileging van ons huis.
Timmie heeft wel gelijk denk ik als hij zegt dat nog nie zo veel gebruikt wordt in Belgie maar wa nie is kan nog komen :s
Zoals gezegt werd in de reportage: dit is het einde van het slot zoals we het nu kennen.
Als er geen systeem word bedacht waardoor dit niet meer mogelijk is kan iedereen bij u binnewandelen zonder da ge het merkt.

Shyheim
28 juni 2005, 04:28
Die methode bestaat al vrij lang. :)
Maar werkt die ook op http://www.sde-keso.be/keso.html zo'n sleutels? :x
Kan'k ni echt afleiden uit da filmpje. :x

En bij ons thuis is de enige bewaking het slot (hoewel we hier ook nog ergens een harpoending hebben liggen voor noodgevallen :evil: ).

"Hoe duurder het slot, hoe makkelijker". Ik kan mij niet inbeelden dat een standaard-slot tot de uitzonderlijkere dure zou horen, dus zal dat daar ook wel op werken.

RaDa
28 juni 2005, 11:11
http://www.sleutelkoning.nl/nieuwe_pagina_1.htm

Slipsnot
28 juni 2005, 11:51
Wij hebben op alle buitendeuren speciale sloten. Die sloten zou ge normaal langs de buitenkant niet kunnen openwringen. Alé dat hebben ze ons toch gezegd. Maar.. Sinds een paar weken staat onze veranda recht. En die veranda grenst aan de tuin,en ze bezit veel glas. Nu heb'k soms wel bang dat ze het langs daar zouden proberen.. Want als wij boven slapen,horen wij meestal niet wat er daar gebeurt.
Doen jullie ouders dit ook? Als ze gaan slapen,doen ze alle binnendeuren op slot.

Genious
28 juni 2005, 11:57
nee, ik denk zelfs dat we daarvan de sleutels niet eens hebben.
het helpt wel natuurlijk: elke deur is ook een beetje een psychologische barrière, maar het lijkt me veel werk en wat als het brand?

wat ook helpt is veel spiegels hangen (het helpt in ieder geval in liften tegen criminaliteit) aangezien je jezelf dan ziet en blijkbaar is die aanblik van jezelf vaak genoeg om je zelf schuldig te voelen ivm wat je bezig bent. :)

Thallyos
28 juni 2005, 11:59
Als ik moet eerlijk zijn staat de achterdeur hier meestal zelfs open 's nachts :). Het voordeel van het wonen in een lekker rustige wijk in een landelijk dorpje.

Trouwens, hoe duurder de sloten hoe eerder er wel iets op gevonden zal worden. Als je nu moet kiezen tussen inbreken in een villa of in een sociale wijk ergens, dan is je keuze toch snel gemaakt als dief?

GhO$T
28 juni 2005, 12:02
dieven mogen toch wel beetje respect hebben en schade achterlaten zodat je tenminste van de verzekering kan trekken :unsure:

wij hebben ook geen enkele beveiliging behalve de gewone sloten in de deuren... ook nog nooit gehoord van inbraken in onze buurt... zolang dat zo blijft heb je natuurlijk niet echt de neiging van je beter te gaan beveiligen.

Slipsnot
28 juni 2005, 12:10
Wij hebben ook nog nooit van dieven gehoord. M'n bomma wel,en die woont op +-700meter van ons. Mijn pa heeft enkele maanden geleden,een paar mannen betrapt die op klaarlichte dag bij de buren wouden inbreken.

TheOrdreMan
28 juni 2005, 12:40
Industriële wijk, hier komen geen dieven, alleen gangsters. Die weten waar ze moeten zijn, en wat ze moeten hebben.

TekkaBlade
28 juni 2005, 12:48
Wij hebben op alle buitendeuren speciale sloten. Die sloten zou ge normaal langs de buitenkant niet kunnen openwringen. Alé dat hebben ze ons toch gezegd. Maar.. Sinds een paar weken staat onze veranda recht. En die veranda grenst aan de tuin,en ze bezit veel glas. Nu heb'k soms wel bang dat ze het langs daar zouden proberen.. Want als wij boven slapen,horen wij meestal niet wat er daar gebeurt.
Doen jullie ouders dit ook? Als ze gaan slapen,doen ze alle binnendeuren op slot.

Binnendeuren?
Ga eens met een sleutel van je binnendeur naar een slotenmaker... Kijkt welk nummertje het is en haalt eentje van z'n haak :p
Die komen binnen in dozen ofzo...

^^pathfinder^^
28 juni 2005, 12:55
dikke voordeur met drie sloten, en als ze langs de achterdeur willen komen staat onze hond klaar.

FuLcRuM
28 juni 2005, 12:56
Wij wonen in een oud herenhuis en op beide deuren, voordeur als zijdeur hebben een gewoon ouderwetse grendel...

Probeer die maar eens open te krijgen...

TekkaBlade
28 juni 2005, 12:57
Als je je dan toch wil beveiligen tegen mensen die sloten kunnen kraken => zo'n schuif gebruiken...
http://www.parker.com/images/upload/DeadBolt%20Latch.gif zoiets ma dan groter uiteraard :p

FuLcRuM
28 juni 2005, 13:10
Als je je dan toch wil beveiligen tegen mensen die sloten kunnen kraken => zo'n schuif gebruiken...
http://www.parker.com/images/upload/DeadBolt%20Latch.gif zoiets ma dan groter uiteraard :p

wij hebben dus zulke sloten :D

m***
28 juni 2005, 13:13
wij wonen in een rustig dorpje en hebben nog nooit inbrekers gehad, in heel de omgeving eigenlijk nog niet. als ze het zouden proberen zijn ze op 3 seconden binnen. we hebben wel een hond en enkele wapens in huis maar dat helpt natuurlijk niet.

ahja, en die mensen die een schuif/grendel zouden willen gebruiken: hoe sluit je zoiets als je naar buiten gaat? :p

FuLcRuM
28 juni 2005, 13:15
wij wonen in een rustig dorpje en hebben nog nooit inbrekers gehad, in heel de omgeving eigenlijk nog niet. als ze het zouden proberen zijn ze op 3 seconden binnen. we hebben wel een hond en enkele wapens in huis maar dat helpt natuurlijk niet.

ahja, en die mensen die een schuif/grendel zouden willen gebruiken: hoe sluit je zoiets als je naar buiten gaat? :p

Dan ga'k gewoon langst dak naar buiten... :unsure:

Nenee, da's echt wel puur voor 's nachts...

m***
28 juni 2005, 13:29
Dan ga'k gewoon langst dak naar buiten... :unsure:

Nenee, da's echt wel puur voor 's nachts...

ja maar mannen die heel u huis willen leeghalen gaan dat wss wel doen als ge niet thuis zijt ;)

EagleEye
28 juni 2005, 13:53
Het is zeker verontrustend maar ja wat doe je eraan?

Het is zoals met computers: er is altijd wel een manier om de "beveiliging" te "kraken" he...

Shyheim
28 juni 2005, 14:21
Het is zeker verontrustend maar ja wat doe je eraan?

Het is zoals met computers: er is altijd wel een manier om de "beveiliging" te "kraken" he...

Er is nog net dat ietwat kleine verschil tussen in iemands huis zitten, of in iemands computer inbreken.

Mistabeen
28 juni 2005, 14:22
ja maar mannen die heel u huis willen leeghalen gaan dat wss wel doen als ge niet thuis zijt ;)
als ge niet thuis zijt moge ze wa meer lawaai maken he, dan slaan ze wel een raam in ofzo.
me die sleutels kunt ge binne rake zonder enig geluid, dus vooral gevaarlijk snachts

TekkaBlade
28 juni 2005, 14:39
Niet te vergeten dat zo'n sleutel gebruiken iets minder opvallend is dan de meeste inbraakmethoden :p
Mensen uit de buurt die de bewoners dus niet kennen zullen ook geen argwaan krijgen als ze zoiets zien.

Slipsnot
28 juni 2005, 14:56
Zijn er bij jullie al dieven binnengeweest? Zo ja;veel schade?
Bij ons zijn er nog geen dieven binnengeweest :)

Holy Paladin
28 juni 2005, 16:01
wij hebben een alarmsysteem, maar dat staat altijd af want iedereen komt hier altijd zeer laat thuis :p
ook overal grendels, oud huis

nog geen last van dieven gehad maar de politie was wel eens een bende opt spoor en een kaart gevonden waar ons huis omcirkelt was.. dan elke nacht ne politieauto ff komen kijken, maar die dieven waren wss wel zo slim om hier niemeer te proberen

Vampire
28 juni 2005, 16:11
Die link werkt niet bij mij, maar ik veronderstel uit jullie reacties, dat het gaat over gewone cilindersloten... Onze gargage en achterdeur hebben beiden nog een grendel van langs binnen. Alleen de voordeur niet, maar het is onmogelijk om die op een stille manier open te doen... En iedere beetje professionele inbreken gaat eerst toch een paar keer gaan kijken wanneer iedereen thuis komt enzo. Mijn zus komt meestal 's nachts thuis op de meest onmogelijke uren, ik trouwens ook, dus een regelmaat zit er echt niet in. Ik denk dat je in huizen waar bvb elke nacht om 12u ofzo de lichten uitgaan, meer kans hebt op inbraak...

Radiance
28 juni 2005, 16:20
Hier zitten na een inbraak enkele jaren terug 3 sloten op de deuren, en zijn nogal speciale dingen. Maar buiten dat soort passieve beveiliging vind ik het allemaal zotte kosten.

Als er dan toch eene zo'n slot openkrijgt & binnen zit doe ik liever alsof ik slaap, en dat hij dan maar den TV pikt he. Met een loeiend alarm is het al iets moeilijker om te doen alsof je slaapt ;)
Met wat je aan zo'n alarm uitgeeft mag je al een paar keer bestolen worden voor het opbrengt hoor. En als het het soort is dat u komt opzoeken in uw slaapkamer en u gijzelt dan schrikt zo'n alarm hen echt niet af.

Ik weiger om aan een VS-alike economie gedreven door angst mee te doen. Daar hamsteren ze voedsel en gaan ze stapels gasmaskers, wapens en alarmsysteem inslagen iedere keer Bush het woord Bin Laden uitspreekt.

ComputerVISTA
28 juni 2005, 16:39
Ik heb ook van die sloten waar 2 metalen pinnen ind e deurstijl schuiven (+- 6 cm). Ik zou niet weten hoe het noemt maar het zou veilig moeten zijn volgens diegene die ze kwam plaatsen (maja die kunnen je alles wijsmaken he ;))

botchla
28 juni 2005, 16:52
Bij ons is nog nooit ingebroken, onze buurt zit infeite met een 'overveilig' gevoel.
Maar ik denk dat dit de inbraken niet echt gaat beïnvloeden, je moet al enorm
goed zijn om zo'n sleutels te kunnen maken en je hebt ervaring nodig.

Enkel enorm vervelend dat je geen poot hebt om op te staan tov de verzekering
aangezien de sleutels geen schade aanbrengen (ook niet aan de cilinder..)

Preske
28 juni 2005, 17:10
wijhebben ook een soort schuifsloten op onze deur.

buitn het gewone slot, zijn er 4 dikke pinnen, die achter een metalen plaat naar beneden schuiven als we ze toedoen.

het type deur dat ge moet rammen wilt ge binnenkomen

PolletPoulet
28 juni 2005, 17:15
Ik heb ook van die sloten waar 2 metalen pinnen ind e deurstijl schuiven (+- 6 cm). Ik zou niet weten hoe het noemt maar het zou veilig moeten zijn volgens diegene die ze kwam plaatsen (maja die kunnen je alles wijsmaken he ;))

²

+ dat wij nog een heus allarmsysteem hebben, 2 waakhonden en speciale sloten. ook nog een grote poort voor op de oprit te komen en een rolluik die het slaapgedeelte afsluit. speciale beveiliging aan de ruiten, die krijg n je niet open of je moet ze inslaan.

ComputerVISTA
28 juni 2005, 17:29
Naar het schijnt zouden de beste waak"beesten" zwanen of ganzen zijn. Kwestie van een alarm systeem op hun eigen te zijn en ik heb ze toch ook niet graag achter me ;)

schep
28 juni 2005, 18:10
Naar het schijnt zouden de beste waak"beesten" zwanen of ganzen zijn. Kwestie van een alarm systeem op hun eigen te zijn en ik heb ze toch ook niet graag achter me ;)

dat is afkomstig van de romeinen dacht ik, vroeger zaten er ganzen op de capitoolheuvel om die te bewaken, en idd ik heb ze ook nie graag achter mij.

Met een overdreven beveiliging zit je anderzijds ook wel gegijzeld in uw eigen huis he, cfr Panic Room ;)

Gewoon goeie sloten, grendels en een poort zijn volgens mij 't beste

morbus`
28 juni 2005, 18:18

Die maken gewoon laweit, die beschermen u niet hoor

Time
28 juni 2005, 18:42
Die maken gewoon laweit, die beschermen u niet hoor

een alarmsysteem maakt ook gewoon lawaai, net hetzelfde...

morbus`
28 juni 2005, 18:54
een alarmsysteem maakt ook gewoon lawaai, net hetzelfde...

Hij vergelijkt ze dan ook met waakbeesten, een boze hond is dus veel handiger :p.

Dakantochnie
28 juni 2005, 19:03
Wij hebben hier thuis van die heel dikke grendels en metaal, daar geraak je zomaar niet voorbij denk ik.

QplQyer
28 juni 2005, 19:20
dat is afkomstig van de romeinen dacht ik, vroeger zaten er ganzen op de capitoolheuvel om die te bewaken, en idd ik heb ze ook nie graag achter mij.

Met een overdreven beveiliging zit je anderzijds ook wel gegijzeld in uw eigen huis he, cfr Panic Room ;)

Gewoon goeie sloten, grendels en een poort zijn volgens mij 't beste
Jep de ganzen van het capitool waar de Romeinen gewekt werden door de Ganzen toen een volk (kan me niet meer herinneren welk) hen wilde overmeesteren.

Hier: hond en een klein staafje dat in de deurstijl schuift ('t is niet zo groot eigenlijk, dus of het effectief is, geen idee), met daaraan gekoppeld, geen enkele manier om langs de voorkant van het huis aan de achterkant te geraken, een greppel achter de tuin (met daarachter een huis).

EagleEye
28 juni 2005, 19:38
Er is nog net dat ietwat kleine verschil tussen in iemands huis zitten, of in iemands computer inbreken.
Ja...... maar wat ik bedoel is : je kan eender wat uitvinden om mensen buiten te houden, ze komen tóch binnen!

Shyheim
28 juni 2005, 19:55
Situatie:

A heeft een waakhond en een gecompliceerd uitziend slot.
Zijn gebuur B heeft geen waakhond, en een gewoon cilindervormig slot.

Gij zijt een inbreker, en ge wilt in een van beide huizen inbreken: in hetwelke ziet ge uzelf het makkelijkst inbreken ?

Liquid LP
28 juni 2005, 20:01
'k geloof nie dat het bij onze sleutels werkt, 't is zo eene van multi-lock met aan de platte kant van de sleutel de groeven ed.
ook zitten er 2 cilindertjes die naar buiten worden geduwd in het slot...

maar dit is volgens mij wel vrij verontrustend...

btw als je in een studentenhuis, huis boven een winkel, of andere mogelijke "risicogevallen" woont, is het meestal vereist dat er sporen van braak te vinden zijn.

stoffer
28 juni 2005, 20:02
Hond + Alarmsysteem

Re@V0r
28 juni 2005, 20:57
goeie afsluiting rondom het ganse huis + grond
hond (boxer)
alarmsysteem
goeie sloten... meestal gewone sloten + nog eens enkele 'haaksloten' of hoe noemt ge da op elke buitendeur

Kurt Cocain
28 juni 2005, 22:53
de sleutel van ons huis en het slot ervan zijn gemaakt door een special duitse beveiligingsfirma, we kunnen de sleutel niet laten bijmaken zonder daar eerst een mandelange procedure aan voorafgaat dus ik maak me neit al te veel zorgen ^^

NemesisBE
29 juni 2005, 00:51
bij het minste geluid keft onzen hond de hele buurt bijeen, dus ook de mensen die thuis zijn...
als we niet thuis zijn, gewoon de deuren op slot ;)

Starrk
29 juni 2005, 10:31
Simpelweg de deuren op slot

maar

Op de voordeur is er zo'n haakje dat je erover schuift... Tenzij je een lasser , een cirkelzaag, een ijzerzaag of een kettingzaag meehebt (of zeer smal bent :> ) kom je er al niet in.

Achterdeuren (6 lange ruiten naast elkaar waarvan er 2 ook nog deuren zijn) hebben geen slot maar worden wel ook weer met zo'n schuiverkes toegedaan.

De garagepoort... njah... ase die open doet hebde denk ik een half ton gezelschapsspellen op uw hoofd :p

De echte achterdeur... die wordt gesloten als de voordeur.

Ook nog een hond:

Een beagle, alhoewel die de inbreker nog eerder de weg naar het juwelenkistje zou tonen :p

...

Dit is geen rosse buurt alhoewel er al enkele keren is ingebroken in de omgeving maar nooit bij ons.

PS: Sommigen wonen precies in een huis dat nog beter beschermd is dan alcatraz :o

PolletPoulet
29 juni 2005, 12:08
PS: Sommigen wonen precies in een huis dat nog beter beschermd is dan alcatraz :o

Paar jaar geleden hebben ze bij ons eens 4 keer op 1 week ingebroken.

Mijn vader had de laatste nieuwe mercedes gekocht. De auto stond 1 dag in de garage en ze stonden al met 3 man aan ons bed voor de sleutels. Alé, de sleutels gegeven en die zijn weggereden.

Volgende nacht stonden ze met 2 man aan onsbed voor de sleutels van den auto. Wij maar ze hebben die gvd gistere al gepikt en die manne wilde dat niet geloven! Alé, dan zijn ze het gewoon afgetrapt uiteindelijk.

De dag daarna stond er WEER 2 man aan ons bed, en raad een keertje... ze moeste de sleutels van den auto hebben.
Mijn vader zijn stoppen zijn een beetje doorgeslagen en die heeft de 2 meneren zoals in de tekenfilmpjes naar buiten gesleurd aan de kraag en rustig over de poort gesmeten :unsure:

Dan heeft mijn vader voor een paar miljoen oude befkes het huis laten beveiligen...

Nu paar weken geleden kwam ik thuis en ik was mijn sleutel vergeten, natuurlijk geraakte ik niet meer binnen.
Ik heb gewoon de garagedeur ingestamp duseuh... eigenlijk stelt da ni zo veel voor hoor :unsure:

Starrk
29 juni 2005, 12:21
Zo'n sissie inbrekers :p

Aleja, komaan. :p

Die lieten hun doen door uw pa? :p

]HT[Simon
29 juni 2005, 12:39
Hier bij ons is het nogal losjes, achterpoortje open, poort open, en achterdeur open, zelf ben ik -zelfs na al eens een inbreker op heterdaad betrapt te hebben- er nogal gerust in.
Misschien té gerust, besef ik wel.

S3TH
29 juni 2005, 18:19
Zéér interessant, en ook verontrustend ja...

Maar blijkbaar vergeet iedereen (of toch de meesten :p) zoiets als rolluiken? Of is dat zodanig achterhaald en nutteloos? Ik weet toch dat ze niet onzichtbaar een gat in mijn rolluik kunnen maken, dus dekt de zekering ons zoiezo :)

*~Lientjeuhhh~*
29 juni 2005, 18:40
wij hebben ier een elektronisch alarmsysteem

's avonds alles op slot doen, rolluiken af en oplettende buren :)

Kermit
1 juli 2005, 22:24
wij hebben een hond, niet direct een gevaarlijke, maar wreed luidruchtig moest hier iemand binnenkomen :-)

KN-StrideR
1 juli 2005, 23:01
http://www.eurokey.nl/html/kassa.html

lees... en stel uzelve gerust :)
t'is ni zo makkelijk als het allemaal lijkt en ni zo ... alomtegewoordig als men doet blijken :D

spray-bunny
2 juli 2005, 03:12
Wij hadden een boxer als waakhond, maar het beest is juist dood:(.
Dit doet me denken aan de kryptonite-sloten die je kon openen met een simpele balpen.

C-dude
2 juli 2005, 14:20
Daarom laten wij snachts de sleutel op ons slot zitten.
Je kan geen andere sleutel insteken, laat staan doorkloppen.

(Natuurlijk als je weggaat, hebde een ander probleem...)

InFerNo
2 juli 2005, 14:35
bij ons in de straat hangt er bij de mensen hier en daar een kaartje aan 't raam met daarop: "Hier waakt de buurt"

:/

imo kunne ze daar ni veel tege doen, die "buurt" hier
waarom keek de buurt vroeger niet beter dan?
wij hebbe nix van beveiliging, buiten dat de voordeur 3 sloten heeft (allez, 1 slot maar 3 van die errr inschuifdingskes :unsure: ) niet dat dat helpt sinds die deur 80% uit glas bestaat....

Sergeant_bob
4 juli 2005, 12:19
ier was eens ingebroken en ik woon niet ver van de autostrade zo een 200m en er ligt alleen een land tussen
en ze hebben de cilinder eruit gehald vraag me niet hoe en ze hebben de tv aangezet en zo pannenkoeken voor op te warmen meegenomen krabsla en een dressing ze hadden zeker honger :p

maar nu hebben we zo alarmekes zo die ge aanzet als ge binnen zijt alleen met een magneet aan de ene kant van de deur en het ander stuk aan de muur en dan maakt dat een hels lawaai als dat afgaat

bulldog567
4 juli 2005, 15:40
bij ons: 2 schuifslote, alarm, waakhond en versterkte deur :)
is wel nodig want as ge is op ne morge opstaat en u deur geforceerd ziet door ne koevoet... (ze ware ni binne geraakt mja toch het zekere voort onzekere)

exploder
4 juli 2005, 18:59
Mja ze hebben zoveel inbraakmogelijkheden, bv ze snijden en stukje glas weg ofzo en steken er een slangetje in, dan steken ze het gas aan en wordt heel het huis met gas vervuld (soort slaapgas)
dan gaan de inbrekers op hun gemak naar binnen en nemen alles mee wat ze willen, zonder bang te zijn dat iemand naar beneden komt ofzo

(iemand heeft dat eens meegemaakt die hier niet zo ver van woont)

Ironpole
6 juli 2005, 12:52
Bij ons hebben ze ook al 1 poging gedaan.

Na onze achterdeur staat er een muur (ong 2m na de deur) en elke avond steken wij een stok tussen de deur en de muur, als ge slot dan geforceerd is, kan de deur niet open door de stok :cool: .
Bij de schuifdeur hetzelfde, over de rails een stok gelegt en in de rails waar de garage poort hangt ook.
Enkel bij de voordeur hebben we geen stok liggen ofzo.

Die nacht dat ze hebben geprobeert om in te breken hebben ze bij heel de buurt bijna ingebroken, bij de buren schuins over ons een BMW gestolen en sloten geforceerd. Na die nacht hebben de overburen ook zo'n stok :D

Alarm system: 199 €
Though lock: 100 €
Stok: 1,5 € :cool:

We hebben geen alarmsysteem ofzo, dat hebben we dus eigenlijk niet nodig.

Anvilke
6 juli 2005, 14:39
hehe, stick rulez :p

ok, ff serieus...bij ons gaan alle rolluiken dicht, die zitte overal, behalve voor voordeur.+ achterdeur op slot, voordeur op slot ( 2 kere draaie ) en deur van gang nr living op slot ( gang van voordeur is appart van traphal nr bove zoals meeste mense )...plus, ons vader is militair en moeder wordt wakker as onze kat ng mr aan de deur beneje krabt...echte wapens emme we nie ligge, mr wel zaklampe ( lach wa ge wilt, da is effectief te gebruike als wapen, kloppe en verblinde, try it sometime ), vader eeft ne survivalknife ligge ( see rambo-movies :D )...vroeger hadde we zo'n bwegingsdetectorkes in de living en keuke, mr wemme da afgeschaft omda ofwel pa ofwel ikzelf da vergate uit te zette as we nr beneje kwame -> gevolg: verschrikkelijk lawaai waarvan da ge ne halve hartaanval krijgt as ge just wakker zijt :eek:

wemme ng nooit last gehad van inbrekers, en nie dak weet in de buurt ( nie dak veel contact em ier in de buurt, old people everywhere :s )...

spray-bunny
6 juli 2005, 16:37
Mja ze hebben zoveel inbraakmogelijkheden, bv ze snijden en stukje glas weg ofzo en steken er een slangetje in, dan steken ze het gas aan en wordt heel het huis met gas vervuld (soort slaapgas)
dan gaan de inbrekers op hun gemak naar binnen en nemen alles mee wat ze willen, zonder bang te zijn dat iemand naar beneden komt ofzo

(iemand heeft dat eens meegemaakt die hier niet zo ver van woont)
Ik heb dat al meegemaakt, was wel lachen geblazen:unsure:
Bij ons hangen er ook van die bordjes "de buurt waakt", bijna iedereen heeft een hond, velen hebben ook een alarm. Reactie van dievenbende: in 30 huizen ingebroken op 1 nacht..., 2 weken daarvoor een carjacking...
Er is hier sprake geweest van de hele wijk af te zetten met slagbomen, zodat alleen de bewoners nog binnen zouden kunnen met keycards :oink:

sneax
7 juli 2005, 02:35
Nu paar weken geleden kwam ik thuis en ik was mijn sleutel vergeten, natuurlijk geraakte ik niet meer binnen.
Ik heb gewoon de garagedeur ingestamp duseuh... eigenlijk stelt da ni zo veel voor hoor :unsure:

Lol kheb da ook al is gehad ik kan da ni af dannek van thuis geen sleutel heb dus moeten altijd mijn ouders thuis zijn als ik 'toe kom' niet dat ze zoveel weg zijn maar allé.

Het was dus nekeer van da, ik kwam zo op ne vrijdag thuis rond 19.00h ofzo en kmoest just ffkes iets anders aandoen en wa geld pakken om te gaan eten en mij dan verder te bezatten (khad al wa gezopen :cool: ) ik geraakte dus ni binnen en dan emmek gewoon de achterdeur ingestampt. 3 stampen en ik zat er door :crazy: Kheb dus dan mijn gerief gepakt en nadien gewoon die deur open gelaten (ze was volledig in stukken vaneen) en de deuren zo gezet da mijnen hond dus kon passeren aan de deur net ná de achterdeur. Mijn ouders waren wel ni content toen moja ze moeten maar thuis zijn of mij ook sleutels geven :angry:

Belgianbonzai
7 juli 2005, 11:44
Lol kheb da ook al is gehad ik kan da ni af dannek van thuis geen sleutel heb dus moeten altijd mijn ouders thuis zijn als ik 'toe kom' niet dat ze zoveel weg zijn maar allé.

Het was dus nekeer van da, ik kwam zo op ne vrijdag thuis rond 19.00h ofzo en kmoest just ffkes iets anders aandoen en wa geld pakken om te gaan eten en mij dan verder te bezatten (khad al wa gezopen :cool: ) ik geraakte dus ni binnen en dan emmek gewoon de achterdeur ingestampt. 3 stampen en ik zat er door :crazy: Kheb dus dan mijn gerief gepakt en nadien gewoon die deur open gelaten (ze was volledig in stukken vaneen) en de deuren zo gezet da mijnen hond dus kon passeren aan de deur net ná de achterdeur. Mijn ouders waren wel ni content toen moja ze moeten maar thuis zijn of mij ook sleutels geven :angry:

vind ik persoonlijk ook maar belachelijk om op uw 20 nog geen sleutels te hebben van uw eigen thuis

ga er anders zelf een laten maken, is 2-3€ en in 5 minuten gedaan bij elke schoenmaker

woot
7 juli 2005, 22:54
lol die techniek is niet zo goed hoor want als je gewoon de sleutels op je deur laat zitten kan die sleutel er niet in dus makkelijk opgelost ...

exploder
8 juli 2005, 01:06

Na onze achterdeur staat er een muur (ong 2m na de deur) en elke avond steken wij een stok tussen de deur en de muur, als ge slot dan geforceerd is, kan de deur niet open door de stok :cool: .
Bij de schuifdeur hetzelfde, over de rails een stok gelegt en in de rails waar de garage poort hangt ook.

Die nacht dat ze hebben geprobeert om in te breken hebben ze bij heel de buurt bijna ingebroken, bij de buren schuins over ons een BMW gestolen en sloten geforceerd. Na die nacht hebben de overburen ook zo'n stok :D

slim van die stok :o

hmm mja bij ons ebn ze ng nooit bij ons zelf ingebroken (alleen bij buren enzo)

Aezopp
8 juli 2005, 02:13

da hebbe wij ook al jaren:D werkt supergoe:D

Belgianbonzai
8 juli 2005, 02:21
wij hebben buitendeuren van ongeveer 15cm, ramen aan straatkant op gelijkvloers kunnen we tralies (gelijk kiekengaas, ma dan draden van 3/4cm doorsnee en mazen van ongeveer 10cm) voor laten zakken + de eerste deur die je binnen tegenkomt is volledig uit glas, dus als je daar niet weet hoe ze te openen maakt dat een veel lawaai en dan wordt de hond zeker wakker

Nu ja, 't is nie alleen die deur da lawijt maakt, alle trappen en parket kraken... 't is nogal een oud huis (+150jaar)

En we hebben ook een kluis voor als je het allemaal in stilte kan :)

celeron clocker
8 juli 2005, 02:30
IK vraag mij af of ze dit ook bij voertuigen kunnen toepassen ? die hebben toch ook allemaal een draaislot?

Re@V0r
8 juli 2005, 13:10
wij hebben buitendeuren van ongeveer 15cm, ramen aan straatkant op gelijkvloers kunnen we tralies (gelijk kiekengaas, ma dan draden van 3/4cm doorsnee en mazen van ongeveer 10cm) voor laten zakken + de eerste deur die je binnen tegenkomt is volledig uit glas, dus als je daar niet weet hoe ze te openen maakt dat een veel lawaai en dan wordt de hond zeker wakker

Nu ja, 't is nie alleen die deur da lawijt maakt, alle trappen en parket kraken... 't is nogal een oud huis (+150jaar)

En we hebben ook een kluis voor als je het allemaal in stilte kan :)

n/o maar als gij een pistool tegen uw slaap geduwd krijgt en 'vriendelijk' gevraagd wordt om uw kluis open te maken terwijl de rest van uw gezin vastgebonden ligt enzo zijt ge nieveel met uw kluis en krakend huis é :p

Belgianbonzai
8 juli 2005, 22:47
n/o maar als gij een pistool tegen uw slaap geduwd krijgt en 'vriendelijk' gevraagd wordt om uw kluis open te maken terwijl de rest van uw gezin vastgebonden ligt enzo zijt ge nieveel met uw kluis en krakend huis é :p

hehe da's waar, maar dan moeten ze intussen al 4 verdiepen op (slaapkamers) en een hond afmaken (zit op 1ste verdiep), denk niet dat ze hun daar mee gaan bezig houden met nog naar boven te gaan lopen eens ze zoveel lawijt gemaakt hebben

Boris Barowski
8 juli 2005, 23:21
er is in de omgeving van aalst zo een nieuwe golf van inbraken:
de hond wordt vergiftigd en enkele dagen later breken ze in

B.

EvilTwin
22 juli 2005, 12:22
Een collega van mij heeft het ook zitten gehad. Gewoon binnengereden met een verhuiswagen, hond vergiftigd en via de slaapkamers een soort slaapgas binnengespoten. Dan mogen ze zoveel lawaai maken als ze willen.

Simonn
22 juli 2005, 23:23
Een goeie waakhond neemt geen vergiftigd voedsel aan...da probleem eb je al ni meer :p